Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
Rokko31
Czyli będą aż 3 perony smile2.gif
:)
CYTAT(warius @ pon, 12 kwi 2021 - 11:25) *
Tunel i schody przy dworcu mają 4m szerokości, na peron wyspowy 2,5 metra, wysokość tunelu też 2,5 metra. Bardzo skromnie i faktycznie klaustrofobicznie. Mam nadzieje, że do windy spokojnie rower się zmieści, nie każdy lubi i może dźwigać.

Tunel pieszo-rowerowy na ul. Konopnickiej zgodnie z projektem ma 5 metrów szerokości. 2,5 metra DDR, 1,5 metra chodnik i 2 x 0,5 metra skrajni.


Szerokość wejścia na peron wyspowy jest zrozumiała. Musiałby być szerszy peron. A tunel szkoda, że nie będzie ten 1 m szerszy.
Znowu na Konopnickiej też wydawał się bardzo wąski, nie wyglądał na 5 m.

CYTAT(Rokko31 @ pon, 12 kwi 2021 - 17:45) *
Czyli będą aż 3 perony smile2.gif


Docelowo. Teraz tylko 2, a pod trzeci peron i czwarty tor zostawiona będzie rezerwa. Dziwne te oszczędności PKP. Tam będzie już wyjście z przejścia podziemnego. Wystarczył kawałek toru i peron. Przy takim projekcie to niewiele zaoszczędzili, pewnie z kilka mln. A tak byłoby skończone i zawsze aglomeracyjne pociągi KŚ mogłyby tu przepuszczać dalekobieżne. Większa pzepustowość. Ale z PKP to zawsze ciężko. W PL czasami pełno dziwnych projektów na podrzędnych liniach a tu na głównej jak już coś robią to też minimum. Cały węzeł kolejowy w aglomeracji strasznie zaniedbany, za to nowe tory, perony i wyremontowane dworce na wsiach w całym kraju, na bocznych trasach z kilkoma połączeniami dziennie. A DG na granicy i pod częstochowskim oddzialem PKP PLK, na peryferiach ich zarządzania.
warius
PKP 3 peron będzie chciało wybudować z pieniędzy z Kolei+

"Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odcinku Dąbrowa Górn. Strzemieszyce –Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p.odg.) oraz jej odbudowa na dalszym odcinku do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową przystanku osobowego D.G. Gołonóg"
warius
CYTAT
Zmiany na Kolejowej. W maju zmiany na przejeździe
Drukuj

W środę zmieni się organizacja ruchu w rejonie remontowanej ul. Kolejowej. W maju ponownie otwarty zostanie przejazd przy ul. Konopnickiej. Wszystko ma związek z budową centrum przesiadkowego i przebudową układu drogowego w śródmieściu.

Od 14 kwietnia dojazd do budynków przy ul. Kolejowej będzie się odbywał od ul. Konopnickiej, a nie tak jak dotychczas od ul. Kościuszki.

Zmiana wynika z rozpoczęcia kolejnego etapu prac w tym rejonie – budowy kanalizacji, uzbrojenia terenu i przygotowań do budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Kolejowej i Kościuszki. Rondo połączone będzie z nową drogą poprowadzoną za hutą „Bankową” do ul. Sobieskiego, a także z wjazdem do tunelu pod torami, który umożliwi dotarcie do ul. Limanowskiego.

Natomiast na 11 maja planowane jest ponowne otwarcie dla ruchu samochodowego przejazdu kolejowego na ul. Konopnickiej.
:)
CYTAT(warius @ wto, 13 kwi 2021 - 14:04) *
PKP 3 peron będzie chciało wybudować z pieniędzy z Kolei+


czy aby na pewno?
Tam ma chyba powstać dodatkowy peron ale w Gołonogu, a nie w centrum. Kiedyś chyba tak było, że dworzec w Gołonogu był na międzytorzu, zanim zlikwidowano 3 tor w kierunku HK.

a z otwarciem przejazdu jednak będzie małe opóźnienie
Zibar
Kiedyś czytałem, że układ komunikacyjny wokół dworca w Solcu Kujawskim jest bardzo podobny do naszego. Faktycznie zdjęcia z góry to potwierdzają:



Uważam, że u nas perony również powinny być bliżej osi ul. Kościuszki a nie tak daleko w stronę Kaswery, a rozwiązana jakie tam zastosowano bardziej mi się podobają, niż te które u nas się własne buduje, zwłaszcza połączenie nowego i starego układu architektonicznego.



Całość i większa ilość zdjęć snf (51).gif

warius
Rzeczywiście brat bliźniak smile2.gif

No ja mam wrażenie, że strony PKP to jest wielka łaska ten remont u nas. Zakres to jest totalne minimum, staroużyteczne podkłady, metalowa buda nastawni zostaje, nie przenoszą jej do budynku, remont budynku po gwarancji najmu pomieszczeń przez miasto, peron 3 kiedy indziej itd.
:)
Śledziłem w necie budowę tamtego dworca w Solcu, ale nie widziałem wcześniej z tej perspektywy tego układu komunikacyjnego.

Dla nas będzie to ogromny skok i koniec wstydu, ale tak naprawdę wszystko to takie minimum. Nie ma nic porywającego i nie będzie jakiegoś nowego symbolu miasta. Może przez tą skalę zaniedbania i budowę całego układu od zera, koszty były już tak duże, że nie myślano o niczym więcej. Nadrabiamy tylko takie wstydliwe zapóźnienie cywilzacyjne, gdzie w centrum na peron po torach, braki tuneli i przejazdy. Po prostu nastanie u nas normalność i przeciętność.
No i postawa PKP. Miasto tyle lat musiało walczyć, żeby z tym ruszyć, pchać ich do przodu. No i musimy się cieszyć z tego co mamy. Pewnie coś by zrobili wraz z planowaną rozbudową Zawiercie-Będzin w najbliższej perspektywie unijnej, ale to miną jeszcze kolejne lata (trwa opracowanie koncepcji), a po drodze mogą być opóźnienia jak np. z Katowice - Będzin, która została przełożona.

No i ten dworzec. W całej PL pięknie remontują i przebudowują od lat w małych wioskach, a w naszym województwie prawie nic. I tak udało się wpisać go do remontu jako jeden z kilku.

Ze strony PKP jedyne co nie jest minimum to zakwalifikowanie dworca i stacji do wysokiej kategorii i dzięki temu będzie lepsze wyposażenie np. system dynamicznej informacji pasażerskiej. I to jedyna różnica, a byłoby jak w Myszkowie, a to przecież trochę inna liga miasta.

snf (51).gif https://www.skyscrapercity.com/attachments/...hdr-jpg.1055549
snf (51).gif https://www.skyscrapercity.com/attachments/...hdr-jpg.1055605

U nas zadaszenie na peronie będzie szersze i podtrzymywane na 2 rzędach słupów i do tego jakieś poczekalnie.
Obawiam się jakie wiaty postawią na peronie przy dworcu.
Mam nadzieję, że w przyszłości 3 peron też będzie miał kawałek pełnego zadaszenia, a nie jakieś wiaty. Na peronach aglomeracyjnych może być więcej pasażerów niż na drugim docelowo dalekobieżnym.

Miasto też zaoszczędziło - nad przystankami przed dworcem nie pomyślano o jakimś zadaszeniu. Nie będzie to duże, dach też by nie był, a mógł być chociaż jakiś ciekawy.

W przyszłości mam nadzieję, że nastawnia zostanie przeniesiona z tego kontenera do bydynku dworca. Tak kiedyś miało być.
No i na pewno okolica się zagęści. I tu kolejna nadzieja - oby ciekawie a nie byle czym i byle jak.
Na wizualizacjach FPŹ była okrągła kładka nad rondem (Kościuszki / Kolejowa), co ciekawie wyglądało. Jedyne jakieś niestandardowe rozwiązanie. Ale wtedy rondo na wizualizacjach było niżej, a teraz ma być jednak w poziomie.

Dla miasta plus inwestycji - otwarcie nowych terenów do zagospodarowania i zintegrowanie dwóch części rozdzielonego torami miasta, co przyczyni się do rozwoju okolic. No i wzrost bezpieczeństwa, bo przecież na przejazdach zdażały się wypadki a także wreszcie bezproblemowy przejazd służb. Koniec z karetkami i strażą stojącymi na zamkniętych przejazdach. Koniec z korkami i spóźnieniami autobusów.
Nagle Zielona i Pogoria jakby przybliży się do centrum.

Tymczasem:

CYTAT
Dąbrowa Górnicza. Wymieniają tor kolejowy na Piekle. Pociągi pojadą tam 60 kilometrów na godzinę

Trwają prace związane z wymianą toru kolejowego w rejonie dawnej stacji Dąbrowa Górnicza Piekło między Pogorią III a Pogorią I. Jeżdżą tędy pociągi towarowe z węglem do elektrowni Łagisza. Aby zapewnić dostawy surowca prace toczą się tylko w weekendy. Wymieniony zostanie tor na całej linii łączącej stacje Dąbrowa Górnicza Ząbkowice i Będzin Łagisza.
Trwa wymiana toru kolejowego na Piekle w Dąbrowie Górniczej

Linia kolejowa nr 183, bo o niej mowa, prowadziła kiedyś ze stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice przez Dąbrowę Górniczą Piekło, Będzin Łagiszę, Gródków i Wojkowice do Brzezin Śląskich. Odcinek zagłębiowski powstawał etapami od 1910 do 1918 roku, tory do Brzezin Śląskich otwarto w czasie II wojny światowej. Przez wiele lat, aż do 1981 roku, funkcjonował tutaj ruch pasażerski. W rejonie przejazdu kolejowego na Piekle wciąż dostrzec można dawne perony. Po 1989 roku zaprzestano ruchu między Wojkowicami a Brzezinami. Ruch znacznie osłabł również po likwidacji kopalń Jowisz i Grodziec, a także kopalni piasku Kuźnica Warężyńska. Ale linia wciąż jest potrzebna, bo to dzisiaj jedyny kolejowy dojazd do elektrowni Łagisza, która musi mieć zapewnione dostawy węgla.

Kilka razy w tygodniu pociągi towarowe z węglem wjeżdżają na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice na linię nr 183 i jadą do stacji Będzin Łagisza, a stamtąd po zmianie kierunku na bocznicę elektrowni. Używany jest także tor z Łagiszy w kierunku Wojkowic. Linia jest na tyle ważna, że PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydowały się na remont. W minioną niedzielę wymieniano tory w rejonie posterunku Dąbrowa Górnicza Piekło, jednakże metamorfozę przejdzie cała linia z Ząbkowic do Łagiszy. Etapami, bo prace będą się toczyć aż do sierpnia tego roku.

- Roboty rozpoczęły się na początku kwietnia i potrwają do połowy sierpnia. Prowadzone są wyłącznie w weekendy, żeby ciągłość dostaw do elektrowni Łagisza była zachowana. Prace obejmują wymianę torów na odcinku 7 km od Dąbrowy Górniczej Ząbkowic do Będzina Łagiszy. Efektem prac będą lepsze możliwości przewozów towarowych, dzięki podniesieniu prędkości pociągów do 60 km/h. Zwiększy się też bezpieczeństwo ruchu kolejowego - mówi Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dąbrowa Górnicza jest więc miastem, w którym wiele dzieje się jeśli chodzi o transport kolejowy. Przypomnijmy, że trwa już wielka przebudowa stacji i jej okolic w centrum miasta, a niebawem rozpoczną się prace w rejonie dworca w Gołonogu.


Ta linia prowadzi też do Protoru, który zajmuje się remontami taboru (w dawnej bazie kopalni piasku).
Są też plany PKP odbudowy linii HK - Piekło.
Od kilku lat chociaż bardzo wiele dzieje się w DG na innych liniach, bardziej towarowych. Wiele remontów. Wszystko było w rozsypce albo likwidowane. Już chyba nie mieli wyjścia.
A miasto chyba dalej płaci PKP za ograniczenie prędkości i przejście przez tory w Strzemieszycach., tam gdzie nie chcieli się przyznać do już rozebranej kładki, na której był wypadek. To jest kompromitacja PKP.
Dave
CYTAT(Rokko31 @ sob, 10 kwi 2021 - 19:11) *
Słuchajcie a przy budynku starego dworca, który ma być wyremontowany będzie peron czy nie? Jakoś tam bardzo mało miejsca na niego unsure.gif


Moim zdaniem, co jest zgodne z jedną z wizualizacji i odkrywa to coraz bardziej praca w terenie peron 1 i sam dworzec i plac przed nim z parkingiem i CP będzie dokładnie w stylu "zawierciańskim", czyli peron 1 z jedną krawędzią zaczynający się obok dworca PKP strona zachodnia i idący w stronę Ksawery po to, aby tor CZWARTY (tak tak - po kolejowemu to będzie tor 4 a nie 3 tongue.gif) znajdował się jak najbliżej samego budynku dworca. No, chyba że wcisną też kawałek peronu 1 wzdłuż budynku, ale póki co nie zanosi się na to.
luket
CYTAT(:) @ śro, 14 kwi 2021 - 11:15) *
Ale wtedy rondo na wizualizacjach było niżej, a teraz ma być jednak w poziomie.


Na pewno będzie w jednym poziomie? Podbudowa nowej drogi która idzie od strony Huty Bankowej wyraźnie schodzi poniżej poziomu gruntu (jakby w wykopie) w stronę ronda które powstanie.

Z nowości - kolejowa od ronda przy przejeździe do wjazdu do FPŻ już jest wyasfaltowana - w niedzielę jeszcze była tylko podbudowa. Nad wylaną częścią tunelu zabierają się za układanie toru.
:)
CYTAT(Dave @ śro, 14 kwi 2021 - 15:35) *
Moim zdaniem, co jest zgodne z jedną z wizualizacji i odkrywa to coraz bardziej praca w terenie peron 1 i sam dworzec i plac przed nim z parkingiem i CP będzie dokładnie w stylu "zawierciańskim", czyli peron 1 z jedną krawędzią zaczynający się obok dworca PKP strona zachodnia i idący w stronę Ksawery po to, aby tor CZWARTY (tak tak - po kolejowemu to będzie tor 4 a nie 3 tongue.gif) znajdował się jak najbliżej samego budynku dworca. No, chyba że wcisną też kawałek peronu 1 wzdłuż budynku, ale póki co nie zanosi się na to.


na poprzedniej stronie tematu jest rzut z dokumentacji i widać żółtą krawędź peronu - będzie wzdłuż budynku


CYTAT(luket @ śro, 14 kwi 2021 - 23:43) *
Na pewno będzie w jednym poziomie? Podbudowa nowej drogi która idzie od strony Huty Bankowej wyraźnie schodzi poniżej poziomu gruntu (jakby w wykopie) w stronę ronda które powstanie.


conf (11).gif conf (13).gif

na pierwszej wizualizacji jakby tylko lekko jednak obniżone, ale za mało na taką kładkę w przyszłości









Wczoraj prezydent na fb napisał, że osiągnięto 1/4 całości prac
warius
CYTAT(Dave @ śro, 14 kwi 2021 - 15:35) *
CYTAT(Rokko31 @ sob, 10 kwi 2021 - 19:11) *
Słuchajcie a przy budynku starego dworca, który ma być wyremontowany będzie peron czy nie? Jakoś tam bardzo mało miejsca na niego unsure.gif


Moim zdaniem, co jest zgodne z jedną z wizualizacji i odkrywa to coraz bardziej praca w terenie peron 1 i sam dworzec i plac przed nim z parkingiem i CP będzie dokładnie w stylu "zawierciańskim", czyli peron 1 z jedną krawędzią zaczynający się obok dworca PKP strona zachodnia i idący w stronę Ksawery po to, aby tor CZWARTY (tak tak - po kolejowemu to będzie tor 4 a nie 3 tongue.gif) znajdował się jak najbliżej samego budynku dworca. No, chyba że wcisną też kawałek peronu 1 wzdłuż budynku, ale póki co nie zanosi się na to.




Zgodnie z tym co można znaleźć w dokumentacji projektowej peron przy dworcu będzie miał od 5 do 6 metrów szerokości przy budynku.

Zapytałem wykonawcy czy tak rzeczywiście będzie, jeśli będą uprzejmi odpowiedzieć, dam znać.
Dave
Na tą chwilę na stan jaki widzę, nie wierzę w 5-6 metrów szerokości peronu 1 PRZY budynku stacyjnym. Ale może moja ocena szerokości przestrzeni i miejsca na 2 tory + skrajnia + krawędź peronu 1 vs. budowanego obecnie peronu głównego wyspowego jest błędna wink.gif
warius
Ja się nie upieram, dokumentacja którą mam może nie być już aktualna, a na miejscu dawno już nie byłem. Trzeba się będzie przejść z metrem i pomierzyć cool.gif
Paulus77
CYTAT(:) @ czw, 15 kwi 2021 - 13:14) *
na pierwszej wizualizacji jakby tylko lekko jednak obniżone, ale za mało na taką kładkę w przyszłości



Kilka lat temu wyniesiona, okrągła kładka w Rzeszowie kosztowała ponad 12mln. U nas doszłyby koszty obniżenia ronda co pewnie też tanie nie jest, jeśli w ogóle możliwe.

Kładka w Rzeszowie
:)
^^^
Rondo będzie trochę obniżone, ale nie tak jak tunel pod torami. Projektanci nie myśleli o kładce nad rondem. To projektanci FPŻ dodali do wizualizacji i to znacznie uatrakcyjniło okolicę. Fajnie gdyby kiedyś powstała, ale pewnie będzie musiała być trochę podniesiona, a nie w poziomie ulicy, bo wykop na rondo zbyt płytki.

Nowe zdjęcia z budowy snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...go-dg-centrum-2

i filmik

Nie wiem co to za teren przygotowują przy przejeździe od strony Poniatowskiego. Pewnie jakaś baza tej budowy. No chyba nie jakaś inna inwestycja, bo teren pewnie kolejowy i w przyszłości ma być tam droga do Al. Zagłębia Dąbrowskiego.
Widać dobrze jak na Kolejowej złagodzili te zakręty, które dla autobusów były jak jakaś szykana biggrin.gif

Ogólnie ciągle do przodu mimo pogody. Zima była trudniejsza, niż te do których ostatnio przywykliśmy, a teraz ciągłe deszcze.
luket
Dąbrowa Górnicza w trakcie wielkiej przebudowy. Pod ziemią natrafiono na artefakt z czasów carskiej Rosji [ZDJĘCIA]

CYTAT
Zajrzeliśmy w miejsca, w które mieszkańcy Dąbrowy Górniczej na razie zapuścić się nie mogą. Buldożery wgryzają się tam w pokopalniane hałdy. Stoi najwyższy element wiaduktu nad torami kolejowymi, a niemal w centrum miasta powstał już zaczątek nowego tunelu.

Nowe drogi, ronda, tunele i okazały wiadukt. Dąbrowa Górnicza jest w trakcie inwestycji, która zmieni to miasto na lepsze. – Planując przebudowę, od początku wiedzieliśmy, że do tematu trzeba podejść kompleksowo. Co z tego, że w jednym miejscu zaradzimy komunikacyjnemu problemowi, skoro w innym pozostawimy przeszkody, które nadal będą utrudniać poruszanie się po przestrzeni miasta. Stąd i rozmach, i różnorodność prac i wyzwań, z którymi postanowiliśmy się zmierzyć – mówi prezydent miasta Marcin Bazylak.

Nowe rozwiązania na pewno zmienią, ale i ułatwią poruszanie się po mieście. Inwestycja rozpoczęła się od budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Moniuszki, z którym połączona zostanie nowa droga biegnąca za Hutą Bankową do ul. Kolejowej. Następnie rozpoczęły się roboty na ul. Kościuszki – na odcinku od zjazdu do Fabryki Pełnej Życia do skrzyżowania z ul. Kolejową, gdzie wybudowane będzie rondo. Prace objęły też całą ul. Kolejową.

Rozwiązanie sprzed stu lat

Co innego jednak opisywać punkt po punkcie zapowiadane zmiany, a co innego je zobaczyć. Zarys ronda u zbiegu ulic Sobieckiego i Moniuszki jest już widoczny, dalej droga – po kilkudziesięciu metrach – się urywa, ale my jedziemy dalej po śladzie wytyczonym przez ciężki sprzęt. To tędy będzie biegła obwodnica miasta. Na razie piętrzą się tutaj jeszcze pogórnicze zwałowiska. Hałda nie jest jednorodna, ale przynajmniej w części – po wymieszaniu z cementem – można ją wykorzystać chociażby do budowy nowych nasypów. Będą wysokie, bowiem wiadukt, który powstanie w ciągu obwodnicy, w najwyższym punkcie wzniesie się na prawie 5 metrów ponad torowisko.

Dopytujemy się, czy to najbardziej spektakularne miejsce inwestycji, ale prezydent nie ma wątpliwości, że mieszkańcy uznają za takie prace przy ul. Kolejowej. Powstanie tutaj m.in. tunel, który połączy dwie części miasta.

W czasie tego typu prac inżynierowe natrafiają czasem na ciekawe artefakty. Tak było chociażby podczas budowy tunelu pod katowickim rondem, gdy natrafiono na piec hutniczy z Huty Marta. W Dąbrowie Górniczej aż tak spektakularnie nie było, ale jedno znalezisko wzbudziło duże zainteresowanie. Otóż w poprzek drogi była położona rura wodociągowa. Nietypowa. W rurze o średnicy 1000 milimetrów była ocementowana rura o średnicy 800 milimetrów, a w niej tak samo uczyniono z rurą o średnicy 600 milimetrów. Dopiero w tej ostatniej płynęła woda. To rozwiązanie inżynieryjne sprzed stu lat, z czasów carskiej Rosji. Miało zapewnić szczelność w przypadku, gdyby drgania i czas doprowadziłyby do pęknięcia rury o najmniejszej średnicy.

Miasto wynajmie powierzchnie na dworcu PKP w Dąbrowie Górniczej

Przy ul. Kolejowej dzieje się zdecydowanie najwięcej. Na długości 1,5 kilometra gotowy jest już nowy tor. Pociągi pomkną po nim od 4 maja. Wcześniej trwały tutaj także prace pod ziemią, przy budowie tunelu, którego część można już oglądać z dworcowego peronu. Z dwóch stron torowiska – przed zjazdami do tunelu – powstaną ronda. One również znajdą się poniżej poziomu gruntu. Po dwóch stronach wybudowane zostaną również parkingi – północy i południowy, które łącznie pomieszczą 375 aut. Początkowe będzie tutaj można parkować za darmo, ale z czasem trzeba będzie za taki przywilej zapłacić.

Prace kolejowe trwają przy współudziale Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej. Dąbrowa Górnicza znajduje się bowiem na głównej osi Kolei Metropolitalnej. Na placu budowy „straszy” na razie budynek zabytkowego dworca PKP z roku 1888. Jego remont jest zapowiadany przynajmniej od pięciu lat. – Dworzec przestał funkcjonować, gdy perony przestały przylegać do jego ścian. Po przebudowie odzyska swoją pierwotną funkcję – mówi prezydent.

Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Zakończenie prac projektowych i ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy prac budowlanych miało nastąpić do końca pierwszej połowy 2021 roku. – Nie mamy wpływy na ten proces. Zobowiązaliśmy się jednak, że po rewitalizacji tego miejsca miasto wynajmie 100 metrów kwadratowych powierzchni biurowych. Nie jest jeszcze przesądzone, co znajdzie się w tych przestrzeniach. Może biuro paszportowe? – zastanawia się prezydent.

Inwestycja za 229 milionów złotych

Dogodny dojazd do centrum przesiadkowego przy dworcu zapewni nowa droga, czyli przedłużenie ul. Kolejowej do ul. Sobieskiego [w rejon ul. Perla], które będzie jednocześnie alternatywą dla przejazdu samochodem przez centrum Dąbrowy Górniczej. Zaczątkiem takiej „obwodnicy” stało się wybudowane wcześniej przedłużenie alei Poniatowskiego i rondo przed przejazdem kolejowym w rejonie ul. Konopnickiej. Teraz przejazd kolejowy w tym miejscu zostanie zlikwidowany, zastąpi go zaś tunel pieszo-rowerowy.

Kierowcy (oraz piesi i rowerzyści) na drugą stronę torów dostaną się nowym tunelem drogowym pod torami, który połączy ul. Kościuszki z ul. Limanowskiego. Na styku tych ulic powstanie rondo, kolejne planowane są u zbiegu ul. Kolejowej i Kościuszki oraz na przedłużeniu nowej drogi do skrzyżowania ul. Robotniczej z ul. Korzeniec.

Przebudowa układu drogowego czeka też okolicę dworca w Gołonogu, gdzie powstaną m.in. tunele i ronda usprawniające ruch. Zadanie obejmuje budowę: tunelu drogowego pod torami, który zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowy; ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i Uklańskiego, a także Parkowej i Wczasowej; tunelu pieszego prowadzącego do peronów. Przebudowane i zmodernizowane zostaną również perony oraz układ torowy.

Inwestycję za 229 mln zł realizuje konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. Prace mają się zakończyć w marcu 2023 r.
warius
CYTAT
Rondo będzie trochę obniżone, ale nie tak jak tunel pod torami.


Nawet całkiem spore obniżenie wyjdzie:

CYTAT
Skrzyżowania nowych i przebudowywanych dróg staną się rondami. To u zbiegu ul. Kościuszki, Kolejowej i budowanej obwodnicy, prowadzące zarazem do tunelu pod torami, znajdzie się 3 m poniżej obecnego poziomu ulic. Sam tunel w najgłębszym miejscu sięgnie 7 m. Obniżony będzie również poziom fragmentu ul. Limanowskiego, w miejscu w którym powstające tam rondo połączy się z budowaną drogą prowadzącą w rejon ul. Robotniczej i Korzeniec.


Całość dostępna na https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...la-mieszkancow/ Nie wrzucam całości bo oprócz zacytowanego fragmentu nie ma tam nic nowego.
Zibar
CYTAT
Po dwóch stronach wybudowane zostaną również parkingi – północy i południowy, które łącznie pomieszczą 375 aut. Początkowe będzie tutaj można parkować za darmo, ale z czasem trzeba będzie za taki przywilej zapłacić.


...to tak w ramach zachęty do zbiorkomu laugh.gif
luket
CYTAT
To u zbiegu ul. Kościuszki, Kolejowej i budowanej obwodnicy, prowadzące zarazem do tunelu pod torami, znajdzie się 3 m poniżej obecnego poziomu ulic.


Czyli jednak, w takim razie bez kładek się nie obejdzie. Bez tego przejście to byłby koszmar dla osób mniej sprawnych ruchowo.

CYTAT(Zibar @ wto, 27 kwi 2021 - 08:41) *
CYTAT
Po dwóch stronach wybudowane zostaną również parkingi – północy i południowy, które łącznie pomieszczą 375 aut. Początkowe będzie tutaj można parkować za darmo, ale z czasem trzeba będzie za taki przywilej zapłacić.


...to tak w ramach zachęty do zbiorkomu laugh.gif

Powinno być to rozwiązane jak na innych park&ride - darmowy parking z biletem na pociąg albo zakodowanym biletem na karcie, albo w cenie parkingu sieciówka na jeden dzień.

:)
CYTAT(warius @ wto, 27 kwi 2021 - 08:14) *
Nie wrzucam całości bo oprócz zacytowanego fragmentu nie ma tam nic nowego.


jest jeszcze coś nowego - harmonogram:

CYTAT
Wybudowaliśmy dwa wiadukty na nowej obwodnicy, nasyp i połowę ronda na ul. Sobieskiego. W połowie gotowe są tunele pod torami ? drogowy w ciągu ul. Kościuszki i pieszo-rowerowy w rejonie ul. Konopnickiej, a także przejście przy peronie. Do czerwca planujemy wyasfaltować cały odcinek nowej drogi, aż do ul. Kolejowej, a także wykonać łącznik między ul. Limanowskiego a ul. Robotniczą i Korzeniec. Przebudowywany jest peron, wybudowany został 1,5 km odcinek toru, po którym od 4 maja jeździć będą pociągi. Wówczas przejdziemy do prac na aktualnie wykorzystywanym torowisku. W kolejnych miesiącach kontynuować będziemy prace, przystąpimy też do budowy parkingów ? wylicza Grzegorz Natonek, dyrektor techniczny firmy Nowak-Mosty.


dobre tempo, jeśli się uda zgodnie z planem. Może wszystko skończą przed terminem, no chyba aż tyle na koniec nie zajmą prace wykończeniowe. Pod koniec roku otworzą tunel samochodowy i wtedy zabiorą się za kończenie tunelu na Konopnickiej. To będzie najmniej zaawansowane.

Dużo tekstów, dużo zdjęć. Z nich poznaliśmy odpwioedzi na wiele wątpliwości z forum. Dane o głębokości wykopu na rondo i zdjęcie z człowiekiem przy zejściu do tunelu jako punktem odniesienia, jakby na zamówienie smile2.gif

Tunel może nie będzie taki wąski jak się wydawało. Zgodnie z zapowiedziami powinni go też udostępnić ludziom, bo miał był połączeniem Limanowskiego z peronem. To chyba na szybko zamontują jakieś tymczasowe oświetlenie. A kiedyś roboty wykończeniowe na tym odcinku będą musiały być pod ruchem pieszym.

To ta kładka nad rondem może kiedyś powstać, nie trzeba jej wynosić aż tak wysoko jakby rondo miało być w poziomie gruntu, można zrobić jakieś łagodnieszje podjazdy.

foty:
snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/tak-...14/zd/647977661

snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/kon...ego-dg-centrum/
bzenek
CYTAT(warius @ śro, 14 kwi 2021 - 09:20) *
No ja mam wrażenie, że strony PKP to jest wielka łaska ten remont u nas. Zakres to jest totalne minimum, staroużyteczne podkłady, metalowa buda nastawni zostaje, nie przenoszą jej do budynku, remont budynku po gwarancji najmu pomieszczeń przez miasto, peron 3 kiedy indziej itd.


Ja bym to jednak rozpatrywał w kategoriach sukcesu.

Przecie mogli nic nie zrobić smile.gif


CYTAT(:) @ śro, 14 kwi 2021 - 13:15) *
Dla miasta plus inwestycji - otwarcie nowych terenów do zagospodarowania i zintegrowanie dwóch części rozdzielonego torami miasta, co przyczyni się do rozwoju okolic. No i wzrost bezpieczeństwa, bo przecież na przejazdach zdażały się wypadki a także wreszcie bezproblemowy przejazd służb. Koniec z karetkami i strażą stojącymi na zamkniętych przejazdach. Koniec z korkami i spóźnieniami autobusów.


Stawiam na to, że na nowym rondzie koło dworca będzie mega korek.
Jak zwężą ulice w centrum to sporo aut pojedzie tędy.


CYTAT(Zibar @ wto, 27 kwi 2021 - 10:41) *
CYTAT
Po dwóch stronach wybudowane zostaną również parkingi ? północy i południowy, które łącznie pomieszczą 375 aut. Początkowe będzie tutaj można parkować za darmo, ale z czasem trzeba będzie za taki przywilej zapłacić.


...to tak w ramach zachęty do zbiorkomu laugh.gif

Ano też mi się wydaje, że miejsc dla aut będzie więcej niż dla rowerów.

Cała ta miejska propaganda nie mówi tez nic o ewentualnej wypożyczalni roweru miejskiego.
Ani o miejscach na zostawiane elektrycznych hulajnóg. unsure.gif

A są to jedyne metody, które w sezonie umożliwią komunikację z Pogorią.


CYTAT(warius @ pon, 12 kwi 2021 - 12:25) *
Tunel i schody przy dworcu mają 4m szerokości, na peron wyspowy 2,5 metra, wysokość tunelu też 2,5 metra. Bardzo skromnie i faktycznie klaustrofobicznie. Mam nadzieje, że do windy spokojnie rower się zmieści, nie każdy lubi i może dźwigać.


Polskie ( a szczególnie kolejowe) doświadczenia mówią, że windy będą nieustannie zepsute.

Brak pochylni dla wózków ekspresowo odbije się nam czkawką.


CYTAT(warius @ pon, 12 kwi 2021 - 12:25) *
Tunel pieszo-rowerowy na ul. Konopnickiej zgodnie z projektem ma 5 metrów szerokości. 2,5 metra DDR, 1,5 metra chodnik i 2 x 0,5 metra skrajni.


Super.

A teraz wyznaczmy sobie na podłodze pasek o szerokości 1,5m.

Spróbujmy się na nim mijać z kilkoma osobami.
Wyobraźmy sobie wózki i dzieci na rowerkach i hulajnogach.

Pamiętajmy, że na wyciągnięcie ręki przejeżdżają rowery z prędkościami 20km/h.

fnd (2).gif fnd (2).gif fnd (2).gif
luket
Historyczna chwila: laugh.gif Udostępniono przejście podziemne na dąbrowskim dworcu.
Nowy tor przygotowany do ruchu pociągów.
:)
CYTAT(bzenek @ czw, 29 kwi 2021 - 21:14) *
Stawiam na to, że na nowym rondzie koło dworca będzie mega korek.
Jak zwężą ulice w centrum to sporo aut pojedzie tędy.


Tak kiedyś pewnie będzie.
Najpierw zwężenie obok 3 Maja a potem przed PKZ. Trudno mi jakoś sobie zwizualizować co będzie się działo właśnie między PKZ a DH Centrum. Zatoczki na 1 autobus, szerokie przejścia. Niedługo pierwszeństwo na przejściach będą mieli piesi. Przecież w dzień w szczycie będą tam szli w nieskończoność. I to nie grupami tylko nawet pojedynczo kolejny pieszy będzie dochodził, gdy poprzedni schodzi. W kierunku Gołonoga przecież zaraz jest rondo Sobieskiego / Kościuszki. Będzie przez to ciągle we wszystkie strony zakorkowane? Korki mogą być większe niż kilka lat temu we Wszystkich Świętych na przejściu pod cmentarzem na 11 Listopada zanim zaczęli ten odcinek drogi zamykać. Skończy się tak, że trzeba będzie budować sygnalizację, ale to też kiepsko bo obok rondo.
Chcą, żeby wszyscy tylko przejeżdżający omijali centrum nową obwodnicą, a tam wąskie gardła i niska przepustowość. I tak obcy i ciężarówki dalej będą jeździli przez centrum drogą wojewódzką.

To co władze chcą osiągnąć przed PKZ, sam rozwiązałbym inaczej. Drożej, ale znowu nie byłoby to jakieś nieosiągalne. Autobusy i tramwaje zostawiłbym w poziomie pieszych, a ruch samochodowy krótkim tunelem (nawet 1 jezdnia)/ tunelami, coś jak przed molo w Sopocie biggrin.gif


CYTAT(bzenek @ czw, 29 kwi 2021 - 21:14) *
A teraz wyznaczmy sobie na podłodze pasek o szerokości 1,5m.

Spróbujmy się na nim mijać z kilkoma osobami.
Wyobraźmy sobie wózki i dzieci na rowerkach i hulajnogach.

Pamiętajmy, że na wyciągnięcie ręki przejeżdżają rowery z prędkościami 20km/h.


ja też piszę to samo też o chodnikach. Niby pieszy ma mieć priorytet, a zwęża się chodniki tak, że się trudno wyminąć, ani iść obok siebie. Trzeba się uczyć chodzić wspólnie gęsiego.
Tymczasem wielu rowerzystów nie korzysta z dróg rowerowych jak np. na Al Zagłębia Dąbrowskiego. Mają dla siebie drogę rowerową a jadą tak jezdnią dla samochodów, która jest zwężona miejscami do 1 pasa i wszyscy za takim rowerzystą.


CYTAT(luket @ wto, 04 maj 2021 - 22:30) *
Historyczna chwila: laugh.gif Udostępniono przejście podziemne na dąbrowskim dworcu.
Nowy tor przygotowany do ruchu pociągów.


I pociągi już na nowym torze. Teraz mogą się zabierać za drugie "połówki"


a w sprawie garaży:

CYTAT
nasze miasto

Stracili ziemię pod budowę nowej drogi w Dąbrowie Górniczej, ale nie dostali odszkodowania. A do tego muszą nadal płacić podatki

W Dąbrowie Górniczej trwa budowa centrum przesiadkowego przy dworcu PKP w śródmieściu, nowych dróg, rond oraz tuneli. Całkowicie nowa jest droga za Hutą Bankową, zwaną obwodnicą centrum, która prowadzi m.in. w kierunku Pogorii, Zielonej i Centrum Handlowego Pogoria z pominięciem głównych śródmiejskich ulic. I tu właśnie zaczynają się związane z jej budową problemy części mieszkańców, którzy jak twierdzą zostali pozbawieni swoich działek i garaży, a jak dotąd nikt nie zapłacił im odszkodowania za zabrane grunty. Dodatkowo nadal obciążani są koniecznością zapłaty podatku za te grunty, choć jak podkreślają od połowy 2020 roku nie mają już żadnych praw do swoich działek. Skąd takie zamieszanie?
W takiej sytuacji, podobnie jak około 30 innych właścicieli gruntów i garaży w rejonie ulicy Perla, Sobieskiego i Moniuszki w Dąbrowie Górniczej, znalazł się między innymi Szczepan Suchanowski. Jak przyznaje, w życiu nie miał do czynienia z tak dziwnym splotem okoliczności, jak właśnie w tym przypadku.

- To wszystko, co się dzieje w tej sprawie, trudno po prostu pojąć. Już w lipcu 2020 roku zabrane zostały nam nasze grunty. W moim przypadku to działka o wymiarach 100 na 45 metrów. To wszystko zostało zrobione bez informacji o tym, dlaczego, na jakich zasadach się to dzieje. Nie mówiąc już o tym, że nikt nas nie poinformował, kiedy dostaniemy odszkodowanie za zabranie naszej własności ? mówi Szczepan Suchanowski.
Ziemi już nie mają, ale podatki płacić trzeba

Jak dodaje, jakby było mało kłopotów, konta właścicieli części zabranych działek (w sumie 23) zostały przymusowo obciążone kwotą 180 zł za podatek za 2020 rok.

- Tylko dlaczego my mamy płacić podatek za ubiegły rok, kiedy przez pół roku na naszych działkach trwała w najlepsze budowa drogi? A do tego teraz miasto wystawiło kolejny nakaz płatniczy na 2021 rok. I znów mam płacić 415 zł podatku za grunty, które nie są już w moim posiadaniu od kilku miesięcy. Apelujemy do władz miasta o wycofanie tego nakazu płatniczego, uczciwe przejęcie naszych gruntów oraz wypłacenie należnych nam pieniędzy w formie odszkodowania za zabraną ziemię i nieruchomości ? podkreśla mieszkaniec Dąbrowy Górniczej. Przyznaje też, że zwrócił się z prośbą o pomoc w tej sprawie do wojewody śląskiego i aktualnie czeka na odpowiedź.

Bo takie jest prawo. Odwołanie wszystko zmieniło, ale prac nie wstrzymało

Jak to więc możliwe, że inwestycja toczy się od kilku miesięcy na prywatnych gruntach, a ich właściciele nie dość, że nie dostali za nie pieniędzy, to jeszcze muszą płacić podatki, choć formalnie ziemia została im już zabrana i zagospodarowana?

Miasto tłumaczy, że wszystkiemu winne są aktualnie obowiązujące przepisy, a przede wszystkim to skutek odwołania dąbrowian, jakie złożyli oni do wojewody śląskiego, sprzeciwiając się budowie drogi w tym miejscu. Bo choć takie odwołanie nadal jest rozpatrywane, a jak się dowiedzieliśmy w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej może to potrwać do końca maja, to jednak wojewoda nie wstrzymał decyzji o realizacji inwestycji drogowej w tym miejscu, nadając jej rygor natychmiastowej wykonalności.

- A to oznacza, że inwestycja i prace w terenie toczą się nadal zgodnie z aktualnym stanem prawnym ? tłumaczy Bartosz Matylewicz, naczelnik wydziału Marki Miasta w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.
Jak dodaje Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej, odwołanie, skierowane do wojewody śląskiego, wstrzymało natomiast jednocześnie możliwość wprowadzenia zmian własnościowych w ewidencji prowadzonej przez geodetę powiatowego. Jaki tego skutek? Taki, że dąbrowianie nadal figurują w księgach wieczystych jako właściciele gruntów, które już dawno zostały zajęte pod budowę drogi oraz rond.

- Tymczasem prawo podatkowe jest tak skonstruowane, że władze miejskie nie mogą działać na niekorzyść miejskiego budżetu i nie mogą zaniechać pobierania podatków od osób, które figurują w ewidencji jako właściciele tych gruntów. A figurują, bo złożone zostało wspomniane już odwołanie od decyzji ZRID. Jeśli tylko zakończy się procedura odwoławcza wówczas rozpoczniemy proces regulowania wszystkich zobowiązań ? mówi Bartosz Matylewicz. - Mamy przygotowane w miejskim budżecie fundusze na wypłatę odszkodowań za przejęte działki. Wtedy także będzie można wprowadzić stosowne zmiany w zapisach własnościowych gruntów, które nie będą już zobowiązywały dąbrowian do płatności podatków. Zdajemy sobie sprawę, że cały proces się przedłuża, dlatego można wnioskować np. o rozłożenie płatności na raty lub odroczenie płatności. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualne ? dodaje.

Trzeba przyznać, że bardzo to wszystko skomplikowane. Będziemy więc nadal śledzić dalsze losy dąbrowian w tej sprawie. Zobaczymy, kiedy ostatecznie otrzymają odszkodowania za utracone grunty i kiedy wstrzymana zostanie wobec nich egzekucja podatkowa.
:)
CYTAT
Metropolia GZM

Program Kolej Plus: W Metropolii rozstrzygnięto przetarg na opracowanie dokumentacji

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia wybrała wykonawcę, który opracuje dokumentację wymaganą w drugim etapie Programu „Kolej Plus”. Opracowanie będzie zawierać m.in. oszacowanie kosztów inwestycji we wszystkich 13 projektach, a także Program Funkcjonalno-Użytkowy w przypadku budowy nowych przystanków kolejowych. Prace nad opracowaniem Wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego potrwają do listopada.

Wykonawca przygotuje dokumentację dla 13 projektów z obszaru GZM, które mają szansę na realizację w ramach Programu „Kolej Plus”. Analiza obejmie oszacowanie kosztów inwestycji, wykonanie schematów linii, opracowanie rozkładu jazdy oraz opisu infrastruktury kolejowej, bocznic czy posterunków ruchu. To także przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego w przypadku budowy nowych przystanków kolejowych. Ma on zawierać m.in. wymagania techniczne, ekonomiczne, materiałowe, funkcjonalne czy architektoniczne.

Kompletne Wstępne Studium Planistyczno-Prognostyczne dla wybranych projektów zgłoszonych do Programu „Kolej Plus” zostanie opracowane w ramach ogłoszonego przetargu przez GZM oraz częściowo w ramach opracowywanego obecnie Wstępnego Studium Wykonalności Kolei Metropolitalnej i przygotuje je jeden Wykonawca.

– Dzięki temu łączny koszt przygotowania dokumentacji będzie niższy. Wszystkie koszty zostaną pokryte z budżetu GZM – tłumaczy Grzegorz Kwitek, członek zarządu GZM.

– Jako Metropolia zobowiązaliśmy się także do sfinansowania wymaganego 15-procentowego wkładu własnego kosztów kwalifikowalnych każdego z projektów, który będzie realizowany w ramach tego rządowo-samorządowego programu inwestycji kolejowych na terenie GZM. Wyjątek dotyczy jedynie wniosku liniowego dot. linii kolejowej nr 140 na odc. Katowice Ligota – Orzesze Jaśkowice, który został złożony również przy udziale Województwa Śląskiego, deklarującego sfinansowanie odcinka poza GZM – dodaje.

Czasu na przygotowanie opracowania nie ma dużo. Drugi etap programu zakończy się 25 listopada. Do tego czasu komplet wymaganej dokumentacji musi zostać złożony w PKP PLK przez liderów projektów.

– W tym momencie wszystkie nasze działania przebiegają zgodnie z harmonogramem. Mamy nadzieję, że późną jesienią będziemy wraz z wykonawcami w pełni gotowi ze wszystkimi dokumentami – wyjaśnia Wojciech Dinges, zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji i Transportu.

Przypomnijmy, że w sierpniu 2020 roku Metropolia GZM zgłosiła 15 projektów kolejowych w ramach programu „Kolej Plus”. Wpisują się one w Koncepcję Kolei Metropolitalnej. Trzy miesiące później wszystkie zostały zakwalifikowane do drugiego etapu programu. Ostatecznie szansę na realizację ma 13 z nich (6 liniowych i 7 punktowych). Dwa zostały wycofane z naboru. W przypadku budowy przystanku Mysłowice Północ projekt zostanie zrealizowany przez PKP PLK w ramach innej, planowanej inwestycji. Natomiast w przypadku przystanku Gliwice Czechowice, po uzgodnieniach z miastem, została podjęta decyzja o wycofaniu wniosku o dofinansowanie budowy przystanku. Przystanek ten nadal będzie uwzględniony w pracach studialnych Kolei Metropolitalnej.

:)
nowe zdjęcia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...o-dg-centrum-3/

przejazd udało się otworzyć w ostatniej chwili na koniec dniówki. W dniu otwarcia asfalt kładli dopiero późnym popołudniem.
Kiedyś było info, że przejazd będzie działał do końca roku, aż do czasu otwarcia tunelu drogowego koło dworca. Teraz jednak są info, że dla samochodów będzie otwarty tylko do września

A "nasza" obecna poczekalnia będzie podzielona na 2 części (na 2 perony) i przeniesiona na stację Częstochowa Raków https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app/dem...c/10714/details
:)
filmik z internetu

zawiera też zdjęcia rozjazdu między wiaduktem na Cupiała a przejazdem. Tak jak mi się wydawało widać, że ten rozjazd coś nie wyszedł równo z torem. Ciekawe czy tak już zostanie, czy go przesuną, gdy połączą z drugim torem
:)
Były zapowiedzi i plany, uchwała:

CYTAT
Rada Miejska w Dąbrowie Górniczej uchwala, co następuje:
§ 1. W celu zagospodarowania terenów stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, w sposób umożliwiający swobodne korzystanie zinfrastruktury kolejowej osobom zograniczoną możliwością poruszania się, jak również usprawnienia wszystkim mieszkańcom Dąbrowy Górniczej możliwości korzystania z komunikacji kolejowej, poprzez zaprojektowanie i wykonanie pod torami kolejowymi przejścia podziemnego dla ruchu pieszo ? rowerowego udzielić w latach 2021 - 2023 przez Gminę Dąbrowa Górnicza na rzecz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dotacji celowej wynoszącej:
1) kwotę 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100) w 2021 r.
2) kwotę 4.000.000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych 00/100) w 2022 r.
3) kwotę 125.000,00 zł (słownie: sto dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100) w 2023 r.
- przeznaczonej na wykonanie przedmiotowego przejścia podziemnego dla ruchu pieszo ? rowerowego w stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Dąbrowa Górnicza. § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie
Planowane zamierzenie pozwoli stworzyć układ komunikacyjny mający istotne znaczenie dla realizacji zadań własnych Gminy oraz zaspokajania potrzeb mieszkańców. Przewidywane rozwiązanie usprawni przemieszczanie się na obszarze przylegającym do stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, zapewniając przejście podziemne pod torami linii kolejowej nr 62Tunel ? Sosnowiec Główny z dostosowaniem dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się oraz utworzenie nowego bezkolizyjnego ciągu komunikacyjnego pod torami.
Mając powyższe na względzie, zasadne jest udzielenie przez Gminę na rzecz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dotacji finansowej w wysokości odpowiadającej połowie kosztów z tym związanych. Jej ostateczna wartość zależeć będzie od rzeczywiście poniesionych na ten cel nakładów.
:)
zdjęcia postępów snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...o-dg-centrum-4/
:)
Poczekalnia została rozebrana. Niedawno pisałem o tym przetargu i że ma być przeniesiona do Częstochowy
warius
To ja dorzucę jeszcze link do najnowszej galerii, sporo się dzieje w terenie.

https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...o-dg-centrum-5/
Rokko31
Słuchajcie ile w końcu będzie torów po przebudowie?, dwa jak teraz czy więcej mają zbudować?
warius
CYTAT(Rokko31 @ pią, 18 cze 2021 - 11:10) *
Słuchajcie ile w końcu będzie torów po przebudowie?, dwa jak teraz czy więcej mają zbudować?


W obrębie stacji 3 i rezerwa pod 4. Na szlaku 2 do momentu wybudowania kolei aglomeracyjnej.
:)
CYTAT(warius @ pią, 18 cze 2021 - 10:36) *
To ja dorzucę jeszcze link do najnowszej galerii, sporo się dzieje w terenie.

https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...o-dg-centrum-5/


no dzieje się, ale plany z końca kwietnia:

CYTAT
"Do czerwca planujemy wyasfaltować cały odcinek nowej drogi, aż do ul. Kolejowej, a także wykonać łącznik między ul. Limanowskiego a ul. Robotniczą i Korzeniec. "


To było jakieś dziwnie optymistyczne. Dalej na trasie są garaże, hałda, nie są gotowe nasypy, gdzie tam te ronda koło stacji...
warius
Dzisiaj zrywali pozostały asfalt na Kościuszki i przeprawa piesza jest poprowadzona wzdłuż murów fabryki.

:)
Dave
Myślałem, że przy modernizacji i widocznych postępach peron (niedługo peron drugi - główny) zostanie wydłużony. A on zostanie tylko nieco przesunięty w stronę zachodnią. Bo co z tego, że o kilkadziesiąt metrów jest dłuższy na zachód, skoro od wschodu skracają go do wyjścia z przejścia podziemnego :/
:)
^
na wschód od przejścia podziemnego ma być peron, ale już bez krawędzi do wsiadania i chyba tam będzie nowa poczekalnia
Dave
To raczej niemożliwe, a co najmniej nielogiczne. Skoro nie będzie krawędzi do wsiadania to po co tam peron i poczekalnia i jak się ludzie mają przemieszczać w dalszą część peronu?
:)
^ tak:

warius
Projekt względem tego rysunku został już zmieniony, szyb windy został przeniesiony na przeciwległą ścianę tunelu. Raczej nie będzie tam miejsca na poczekalnię.
:)
tak, winda jest inaczej, ale to nie przekreśla poczekalni. Nie na darmo wyjście z peronu jest takie wąskie i z boku, a nie na środku peronu. Po to żeby było przejście bokiem do poczekalni
muzzy
Dzisiaj byłem na budowie robić zdjęcia szczeliny przeciwlotniczej, zanim ją zaczną wyburzać, osoba oprowadzająca mnie potwierdziła, że peron będzie się kończył na na wysokości końca budynku starego dworca.
Inną nowiną jest to, że przejazd nie będzie zamknięty po wakacjach, jak to ogłoszono wcześniej, tylko poczekają na oddanie do użytku tunelu na przedłużeniu Kościuszki - wstępny termin - połowa listopada.
Dave
Czyli tak jak mówiłem - bez sensu.

Skoro peron am być za przejściem i dostępny dla podróżnych, to należy oczekiwać STAŁEGO ograniczenia prędkości jazdy pociagów w tym miejscu do max 40 km/h (a rozkładowa jest chyba 100 albo więcej) ze względu na "brak zachowania bezpiecznej skrajni peronu dla podróżnych) czy jakoś tak.
warius
CYTAT(:) @ pią, 02 lip 2021 - 14:38) *
tak, winda jest inaczej, ale to nie przekreśla poczekalni. Nie na darmo wyjście z peronu jest takie wąskie i z boku, a nie na środku peronu. Po to żeby było przejście bokiem do poczekalni


Wyjście z peronu jest tak wąskie aby było dojście do windy, która jest za schodami.
:)
CYTAT(muzzy @ pią, 02 lip 2021 - 15:36) *
Inną nowiną jest to, że przejazd nie będzie zamknięty po wakacjach, jak to ogłoszono wcześniej, tylko poczekają na oddanie do użytku tunelu na przedłużeniu Kościuszki - wstępny termin - połowa listopada.


I to by była super wiadomość. Tak dawno temu mówił prezydent, a przy okazji otwierania przejazdu nagle było info, że już po wakacjach we wrześniu ostateczne zamknięcie. Oby się już te plany nie zmieniły. I w listopadzie autobusy wróciłyby na swoje trasy. Za to pewnie wtedy w Gołonogu zmiany. Ciekawe jakie tam plany, czy uda się obok siebie tymczasowy przejazd i budowę tunelu, czy objazdy, a tam najbliższy przejazd na Trzydziestym.

Co do tej wschodniej końcówki peronu to jeśli nie zmienili projektu to i tak nie widzę problemu z poczekalnią. Sam peron do wysiadania ma się kończyć wcześniej a poczekalnia może być np pod tym samym dachem co peron i wtedy wyjście z przejścia byłoby zadaszone, razem z windą i poczekalnią. Ta poczkelania ma być inna niż stara. Nie potrzeba ograniczeń prędkości. Kiedyś był wąski stary peron, a ta poczekalnia do tego miała być na całą możliwą szerokość peronu, tak że nie da się przejść bokiem, a wejście od zachodu obok wyjścia z przejścia podziemnego.

Tymczasem na budowie snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...o-dg-centrum-6/

I jest krawędź peronu przy dworcu. A były zmartwienia, że będzie wąsko przed dworcem.
Dave
Faktycznie, przeca winda musi mieć jakieś dojście! A zakończenie obecne peronu przy przejściu oraz brak robót wokół wyjścia z windy sugerują, jakoby peron miał się kończyć przy przejściu podziemnym.
warius


Peron przed dworcem.
Rokko31
CYTAT(warius @ pią, 09 lip 2021 - 22:01) *


Peron przed dworcem.

Rozumie że miedzy tymi peronami bedą dwa tory?
Dave
Oczywiście, że tak! smile2.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.