Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
warius
CYTAT(Zibar @ śro, 18 wrz 2019 - 08:09) *
Mam pytania dot. tej dyskusji.
Minimalna płaca w PL wzrosła czy zmalała?
Średnia płaca w PL wzrosła czy zmalała?
Ile wpłynie z PIT 18 % (dla uproszczenia policzcie dla całych lat) od 2250 pln.
Ile wpłynie z PIT 17 % od 2450 pln.


Minus wpływy z PIT za młodych do 26 lat.
danielmdc
Czyli nadal będziecie krążyć wokół tematu i nie podacie wpływów z podatków rok do roku od 2015 w naszym mieście po katastrofie jaka nastała laugh.gif . I żaden dzban nie odpowiedział na pytanie co stało na przeszkodzie że od 30 lat komusze władze które zarządzają miastem nie są w stanie dogadać się z PKP co do remontu wiaty przystankowej w centrum miasta laugh.gif Beka z was kolejny raz.
Leszek
Zapytam wprost - jesteś umysłowo ograniczony, że nie rozumiesz, o czym piszemy? Twoje IQ jest niższe niż temperatura ciała? Obniżka dochodów samorządów, o której pisaliśmy ma związek z właśnie wprowadzoną obniżką PIT. Rok 2015, 2016, 2017 i 2018 nie mają żadnego związku.
:)
no ciekawe co z tą akceptacją PKP, która miała być w ubiegłym tygodniu
Paulus77
CYTAT(:) @ wto, 24 wrz 2019 - 12:59) *
no ciekawe co z tą akceptacją PKP, która miała być w ubiegłym tygodniu

W BIP jest przetarg na wykonanie tunelu rowerowego i wiaduktu nad torami przy dworcu w golonogu. Do tej pory wydawało mi się, że będzie tam tunel również dla samochodów.

Na inwestycję składać się będą w szczególności:
— budowa Centrum Przesiadkowego wraz z budową parkingu typu park&ride w rejonie dworca Dąbrowa Górnicza Gołonóg wraz z układem komunikacyjnym umożliwiającym połączenie Centrum Przesiadkowego z istniejącym układem komunikacyjnym,
— budowa drogi wraz z ruchem pieszym i rowerowym (pod Wiaduktem) w ciągu ul. Piecucha i ul. Parkowej,
— powiązanie Wiaduktu z istniejącym układem dróg,
— inne niezbędne prace wynikające z projektu budowlanego,
— budowa przejścia podziemnego pod linią kolejową łączącego perony z budynkiem dworca Dąbrowa Górnicza Gołonóg oraz parkingiem park&ride i ciągiem komunikacji pieszej w ul. Parkowej (Przejście),
— przebudowa układu torowo-peronowego w obrębie przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Gołonóg,
— likwidacja przejazdu kolejowego kat. A w km 296,592 linii kolejowej nr 1 w ciągu ul. Parkowej,
— budowa wiaduktu kolejowego/tunelu drogowego na wysokości ul. Piecucha i ul. Parkowej.
warius
CYTAT(Paulus77 @ śro, 25 wrz 2019 - 23:28) *
CYTAT(:) @ wto, 24 wrz 2019 - 12:59) *
no ciekawe co z tą akceptacją PKP, która miała być w ubiegłym tygodniu

W BIP jest przetarg na wykonanie tunelu rowerowego i wiaduktu nad torami przy dworcu w golonogu. Do tej pory wydawało mi się, że będzie tam tunel również dla samochodów.

Na inwestycję składać się będą w szczególności:
— budowa Centrum Przesiadkowego wraz z budową parkingu typu park&ride w rejonie dworca Dąbrowa Górnicza Gołonóg wraz z układem komunikacyjnym umożliwiającym połączenie Centrum Przesiadkowego z istniejącym układem komunikacyjnym,
— budowa drogi wraz z ruchem pieszym i rowerowym (pod Wiaduktem) w ciągu ul. Piecucha i ul. Parkowej,
— powiązanie Wiaduktu z istniejącym układem dróg,
— inne niezbędne prace wynikające z projektu budowlanego,
— budowa przejścia podziemnego pod linią kolejową łączącego perony z budynkiem dworca Dąbrowa Górnicza Gołonóg oraz parkingiem park&ride i ciągiem komunikacji pieszej w ul. Parkowej (Przejście),
— przebudowa układu torowo-peronowego w obrębie przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Gołonóg,
— likwidacja przejazdu kolejowego kat. A w km 296,592 linii kolejowej nr 1 w ciągu ul. Parkowej,
— budowa wiaduktu kolejowego/tunelu drogowego na wysokości ul. Piecucha i ul. Parkowej.


Chyba nie ma jeszcze przetargu, jest "Wstępne ogłoszenie informacyjne" z końcówki sierpnia.
warius
CYTAT
Na wrześniowym posiedzeniu Zarząd PKP PLK zatwierdził do realizacji i dofinansowania przygotowywane przez nas inwestycje kolejowe. To ważna informacja, na którą czekaliśmy, aby móc ogłosić przetarg na realizację inwestycji – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.Decyzja zarządu PKP to ostatni element niezbędny do ogłoszenia przetargu na realizację oczekiwanej od lat inwestycji, która jest wspólnym przedsięwzięciem mia-sta, PKP PLK i Metropolii GZM, wspieranym przez posła Roberta Warwasa. Jej najważniejszym elementem jest budowa tuneli pod torami i centrów przesiadkowych przy dwor-cach kolejowych w centrum miasta i Gołonogu.By udało się to zrealizować, już w sierpniu wysłaliśmy do Euro-pejskiego Dziennika Zamówień Publicznych wstępne ogłoszenia zapowiadające przetarg – dodaje prezydent Bazylak.Pierwszy etap prac dotyczyć bę-dzie rejonu dworca w centrum miasta, gdzie powstanie przejście podziemne łączące perony z nowymi parkingami przy ul. Kościuszki i ul. Li-manowskiego oraz budynkiem dworca, którego remont planuje spółka PKP S.A. Przebudowane zostaną też perony oraz dobudowane nowe tory, które pozwolą na rozdzielenie ruchu dalekobież-nego i lokalnego, co jest niezbędne w perspektywie uruchomienia kolei metropolitalnej.Równie istotnym elementem całego projektu jest budo-wa tunelu drogowego na przedłużeniu ul. Kościuszki, który zastąpi istniejący obecnie przejazd kolejo-wy na ul. Konopnickiej. W jego miejsce po-wstanie podziemne przejście pod torami dla pieszych i rowerzystów.Dodatkowo, powstanie również nowa droga łącząca ul. Kolejową i Kościusz-ki z ul. Sobieskiego, która stanowić będzie alternatywę dla głównego ciągu komunikacyjnego od ronda w centrum w kierunku Będzina.Z kolei w Gołonogu zaplanowana jest budowa centrum przesiadkowego oraz likwidacja przejazdu kolejowego, któ-ry również zostanie zastąpiony tunelem. Planowane jest także przejście podziemne łączące budynek dworca z peronami oraz parkin-gami w rejonie ul. Piecucha i Parkowej. Podobnie jak w centrum miasta, także tutaj przebudowany zostanie układ torowy oraz perony.


Z najnowszego "Przeglądu Dąbrowskiego"
danielmdc
CYTAT(Leszek @ pon, 23 wrz 2019 - 21:22) *
Zapytam wprost - jesteś umysłowo ograniczony, że nie rozumiesz, o czym piszemy? Twoje IQ jest niższe niż temperatura ciała? Obniżka dochodów samorządów, o której pisaliśmy ma związek z właśnie wprowadzoną obniżką PIT. Rok 2015, 2016, 2017 i 2018 nie mają żadnego związku.


Ty z wysokim IQ już wiesz co będzie za rok po obniżce a nie jesteś w stanie pokazać rubryczek od "reżimowego" 2015 roku gdzie miał nastać armagedon laugh.gif Ekspert jesteś jak Balcerowicz, Rzońca i Rostowski. To się zdecydujcie w końcu czy chcecie mieć niższe podatki czy nie laugh.gif Był PIT wyższy więc łajzy z miasta miały kasy jak lodu prawda ? I co stało na przeszkodzie remontów dworców wtedy ? Nagle padła deklaracja obniżki PITu i się "posypały" wszystkie inwestycje i narzekania ile to milionów braknie biednym urzędasom laugh.gif Jak za Kaczora dyktatora wyremontują dworce co wymyślicie ?
warius
CYTAT
PKP SA przebuduje 7 dworców. M.in. Racibórz, Dąbrowa Górn., Szczecin Dąbie


PKP SA ogłosiły przetarg na dokumentację projektową dla siedmiu kolejnych dworców. Przebudowane mają zostać obiekty w Dąbrowie Górniczej, Włoszczowie, Czechowicach-Dziedzicach, Suwałkach, a także dworce Szczecin Dąbie i Bydgoszcz Zachód. Ponadto częściowo wyburzony i przebudowany do standardu innowacyjnego dworca systemowego ma zostać obiekt w Raciborzu.

Przedmiotem przetargu jest wykonanie dokumentacji przedprojektowej, projektowej oraz okołoprojektowej wraz z nadzorem autorskim dla przebudowy siedmiu dworców. Szacowana wartość całego zamówienia to 6,138 mln zł netto. Termin składania ofert mija 29 października. Jedynym kryterium wyboru – tradycyjnie dla inwestycji dworcowych – pozostaje cena. Na przygotowanie dokumentacji, wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, przeznaczono 36 tygodni.

Pierwsze zadanie obejmuje dworzec Dąbrowa Górnicza. Szacowana wartość zlecenia to 873 tys. zł netto. Obiekt znajduje się w międzytorzu, przy czynnych liniach 1 i 162. Zabytkowy obiekt, datowany na 1888 r., jest nieczynny i znajduje się w złym stanie technicznym. Na parterze w części centralnej przewidziano poczekalnię, pomieszczenie na kasę, toalety oraz lokal komercyjny. Samorząd złożył deklarację długoterminowego najmu części powierzchni na cele biurowe. Przy dworcu przewidziano min. 30 stojaków rowerowych, wiatę rowerową, 20 miejsc postojowych, min. jedno miejsce do ładowania pojazdów elektrycznych.


transport-publiczny.pl
:)
^^^
obie świetne wiadomości. Doczakaliśmy się, a wątek na prawie 100 stron... Koniec największego wstydu miasta i korków. Oby tylko przetargi przebiegły sprawnie i oferty zmieściły się w budżecie (z miastem pewnie nie byłoby problemu ale nowe zgody PKP i oby bez powtórek).

i udało się wzajemnie wspierać ponadpartyjnie

CYTAT
UM

ZIELONE ŚWIATŁO DLA KOLEJOWYCH INWESTYCJI
Coraz bliżej do rozpoczęcia przebudowy układu drogowego w rejonie dąbrowskich dworców.

? Na wrześniowym posiedzeniu Zarząd PKP PLK zatwierdził do realizacji i dofinansowania przygotowywane przez nas inwestycje kolejowe. To ważna informacja, na którą czekaliśmy, aby móc ogłosić przetarg na realizację inwestycji ? mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej
Decyzja zarządu PKP to ostatni element niezbędny do ogłoszenia przetargu na realizację oczekiwanej od lat inwestycji, która jest wspólnym przedsięwzięciem miasta, PKP PLK i Metropolii GZM, wspieranym przez posła Roberta Warwasa. Jej najważniejszym elementem jest budowa tuneli pod torami i centrów przesiadkowych przy dworcach kolejowych w centrum miasta i Gołonogu.

? By udało się to zrealizować, już w sierpniu wysłaliśmy do Europejskiego Dziennika Zamówień Publicznych wstępne ogłoszenia zapowiadające przetarg ? dodaje prezydent Bazylak.

Pierwszy etap prac dotyczyć będzie rejonu dworca w centrum miasta, gdzie powstanie przejście podziemne łączące perony z nowymi parkingami przy ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego oraz budynkiem dworca, którego remont planuje spółka PKP S.A. Przebudowane zostaną też perony oraz dobudowane nowe tory, które pozwolą na rozdzielenie ruchu dalekobieżnego i lokalnego, co jest niezbędne w perspektywie uruchomienia kolei metropolitalnej. Równie istotnym elementem całego projektu jest budowa tunelu drogowego na przedłużeniu ul. Kościuszki, który zastąpi istniejący obecnie przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej. W jego miejsce powstanie podziemne przejście pod torami dla pieszych i rowerzystów. Dodatkowo, powstanie również nowa droga łącząca ul. Kolejową i Kościuszki z ul. Sobieskiego, która stanowić będzie alternatywę dla głównego ciągu komunikacyjnego od ronda w centrum w kierunku Będzina. Z kolei w Gołonogu zaplanowana jest budowa centrum przesiadkowego oraz likwidacja przejazdu kolejowego, który również zostanie zastąpiony tunelem. Planowane jest także przejście podziemne łączące budynek dworca z peronami oraz parkingami w rejonie ul. Piecucha i Parkowej. Podobnie jak w centrum miasta, także tutaj przebudowany zostanie układ torowy oraz perony.

***
Kazimierz Karolczak, przewodniczący Zarządu Metropolii GZM:


Z punktu widzenia Metropolii, inwestycje przygotowane przez Dąbrowę Górniczą i PKP PLK związane z budową centrów przesiadkowych i przebudową układów komunikacyjnych przy dąbrowskich dworcach mają ogromne znaczenie. Dlatego jako Metropolia zdecydowaliśmy się włączyć w projekt, ponieważ bez tych inwestycji niemożliwa byłaby w Dąbrowie likwidacja tzw. ?wąskich gardeł? i separacja ruchu dalekobieżnego od połączeń lokalnych, co w konsekwencji przekreśliłoby ideę szybkiej kolei metropolitalnej.

***
Robert Warwas, poseł na Sejm RP z Dąbrowy Górniczej:


Jako poseł z Dąbrowy Górniczej od lat zabiegam o dąbrowskie dworce, które są jednym z moich priorytetów dla naszego miasta. Dlatego też bardzo mnie cieszy, że ponad podziałami, wspólnie z prezydentem Marcinem Bazylakiem, Ministerstwem Infrastruktury, Zarządem PKP PLK i Metropolią GZM udało się dopiąć wszystkie niezbędne formalności, które otwierają drogę do realizacji kolejowych inwestycji w Dąbrowie Górniczej.


szkoda, że wizualizacje takie marne i niewiele widać. Ciekawe jak z zadaszeniem peronów

a ten przetarg na projekt dworca jest tutaj snf (51).gif https://pkp.eb2b.com.pl/open-preview-auctio...drogowej-wraz-1

a chyba najciekawszy załącznik tu snf (51).gif https://sbd.pkp.pl/node_share_links/20225?t...b9-42d81ca46c4a


jeszcze o Ząbkowicach:

CYTAT
naszemiasto

Dąbrowa Górnicza - Ząbkowice: pierwsze w mieście centrum przesiadkowe gotowe

Pierwsze w Dąbrowie Górniczej centrum przesiadkowe jest już gotowe! Powstało na placu przed nieczynnym dziś niestety dworcem kolejowym w dzielnicy Ząbkowice, który przez dziesięciolecia był jednym z najważniejszych na trasie kolejowej z Katowic do Warszawy. Zobaczcie zdjęcia...
Jak podkreślają dąbrowscy urzędnicy do niedawna był to zwykły, zaniedbany plac. Dzięki inwestycji realizowanej przez miasto powstały tutaj miejsca postojowe dla samochodów (łącznie 20), chodnik i droga rowerowa wzdłuż ul. Dworcowej, strefa taxi, parking rowerowy oraz przystanek autobusowy. Wkrótce będą dojeżdżać tam autobusy, które teraz zatrzymują się przy ul. Armii Krajowej. Inwestycję za nieco ponad 3,2 mln zł zrealizowała Eurovia.

Centrum przesiadkowe jest miejscem, w którym wygodnie można przesiąść się z auta na autobus albo pociąg. Piesi i rowerzyści mogą dotrzeć tam z obu stron dzielnicy rozdzielonej torami, bo od początku roku łączy je bezpieczny tunel podziemny. Jego realizacja to wspólne przedsięwzięcie miasta i PKP PLK.

Tunel został oficjalnie otwarty 19 lutego tego roku. Co ciekawe, mogą z niego także korzystać rowerzyści. Stacja Dąbrowa Górnicza Ząbkowice została dostosowana do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zniknęła stara, niefunkcjonalna kładka nad torami. Zamiast niej powstało wygodne i bezpieczne przejście podziemne, łączące dwie strony dzielnicy Ząbkowice, od ul. Dworcowej do ul. gen. W. Sikorskiego i M. Dąbrowskiej.

Inwestycja zrealizowana została w ramach projektu?Przebudowa infrastruktury do obsługi podróżnych na stacjach i przystankach?To wspólne zadanie, realizowane od 2017 roku przez gminę Dąbrowa Górnicza i PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. w Częstochowie. Budowa kosztowała 6,7 mln zł netto, z czego 3,5 mln zł przeznaczyła na nią kolej, a 3,2 mln zł dołożyło miasto. Wykonawcą prac była firma Banimex.

Inwestycje w Ząbkowicach są częścią szerszych przedsięwzięć w mieście, związanych z przebudową układu drogowego, m.in. w rejonie dworców w centrum i Gołonogu.


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/dabr...913/zd/47074235
warius
CYTAT


Dzięki za nic nie mogłem tego odnaleźć na tej platformie przetargowej laugh.gif
:)
CYTAT
GW

Nowy wiadukt i podwyższone perony na stacjach. Trzy kilometry linii kolejowej w Dąbrowie Górniczej po rewitalizacji

Kończy się rewitalizacja 3 km linii kolejowej miedzy stacjami Dąbrowa Górnicza Wschodnia - Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Efektem wartych 40 mln zł prac jest m.in. nowy wiadukt kolejowy i zmodernizowane perony na obu stacjach.

Nowy wiadukt ma 50 m długości i waży ok. 300 ton. Poza usprawnieniem podróży i przewozu towarów na linii między Tunelem, Bukownem i Sosnowcem Południowym wpłynie on także na bezpieczeństwo pieszych i kierowców.

– Pod wiaduktem została wyremontowana jezdnia, z której korzystają m.in. autobusy komunikacji miejskiej. Powstał też nowy chodnik, którym piesi bezpiecznie przejdą z ul. Orkana do ul. Łuszczaka – wylicza Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Pociągi na trzykilometrowym odcinku pojadą od 30 do 50 km/h szybciej

Pasażerowie od maja korzystają z nowego podwyższonego o 76 cm peronu na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, a od października także na stacji Dąbrowa Górnicza Wschodnia. Na obu stacjach pojawiły się nowe wiaty i ławki, a orientację ułatwia czytelne oznakowanie.

– Na peronach zamontowano również gabloty z rozkładami jazdy, zegary i nagłośnienie. Większy komfort obsługi oraz bezpieczeństwo zapewnia podróżnym monitoring i jaśniejsze oświetlenie peronów czy dróg dojścia – dodaje Katarzyna Głowacka.

Dzięki wymianie torów, zgodnie z nowym rozkładem jazdy, który wejdzie w życie 15 grudnia 2019 r., prędkość pociągów pasażerskich zwiększy się do 120 km/h, a towarowych do 100 km/h. Wcześniej prędkość była od 30 do 50 km/h mniejsza.

W trakcie rewitalizacji odcinka wymienione zostały urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a w Strzemieszycach powstała nowa nastawnia.





Rokko31
CYTAT(:) @ czw, 31 paź 2019 - 12:00) *
CYTAT
GW

Nowy wiadukt i podwyższone perony na stacjach. Trzy kilometry linii kolejowej w Dąbrowie Górniczej po rewitalizacji

Kończy się rewitalizacja 3 km linii kolejowej miedzy stacjami Dąbrowa Górnicza Wschodnia - Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Efektem wartych 40 mln zł prac jest m.in. nowy wiadukt kolejowy i zmodernizowane perony na obu stacjach.

Nowy wiadukt ma 50 m długości i waży ok. 300 ton. Poza usprawnieniem podróży i przewozu towarów na linii między Tunelem, Bukownem i Sosnowcem Południowym wpłynie on także na bezpieczeństwo pieszych i kierowców.

– Pod wiaduktem została wyremontowana jezdnia, z której korzystają m.in. autobusy komunikacji miejskiej. Powstał też nowy chodnik, którym piesi bezpiecznie przejdą z ul. Orkana do ul. Łuszczaka – wylicza Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Pociągi na trzykilometrowym odcinku pojadą od 30 do 50 km/h szybciej

Pasażerowie od maja korzystają z nowego podwyższonego o 76 cm peronu na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, a od października także na stacji Dąbrowa Górnicza Wschodnia. Na obu stacjach pojawiły się nowe wiaty i ławki, a orientację ułatwia czytelne oznakowanie.

– Na peronach zamontowano również gabloty z rozkładami jazdy, zegary i nagłośnienie. Większy komfort obsługi oraz bezpieczeństwo zapewnia podróżnym monitoring i jaśniejsze oświetlenie peronów czy dróg dojścia – dodaje Katarzyna Głowacka.

Dzięki wymianie torów, zgodnie z nowym rozkładem jazdy, który wejdzie w życie 15 grudnia 2019 r., prędkość pociągów pasażerskich zwiększy się do 120 km/h, a towarowych do 100 km/h. Wcześniej prędkość była od 30 do 50 km/h mniejsza.

W trakcie rewitalizacji odcinka wymienione zostały urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a w Strzemieszycach powstała nowa nastawnia.







Czy zatrzymuje się tam jakiś pociąg osobowy?, jeżdżę tamtędy od kilku lat i jeszcze nigdy nie widziałem tam pociągu takowego czy nie są to pieniądze wyrzucone w błoto?
warius
Zatrzymują się pociągi regio, 6 razy w ciągu dnia można kulnąć się do Sosnowca/Katowic a w drugą stronę do Olkusza/Wolbromia.

Remont naszych stacji to tylko część remontu całej linii 62 Tunel - Sosnowiec, jaki ona ma sens i czy się zwiększy ilość połączeń tego nie wiem.
Prosty
Jeśli ilość połączeń pozostanie jaka jest to ciężko będzie o lepszą frekwencję mimo lepszych czasów przejazdu. Nowy rozkład nie jest jeszcze ostatecznie potwierdzony, ale strona PLK pokazuje ze Strzemieszyc 7 połączeń w tygodniu do Katowic.
warius
Za profilem FB prezydenta

CYTAT
"Jeszcze jedna dobra wiadomość na weekend! Kilka chwil temu przesłaliśmy do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na budowę centrum przesiadkowego i tunelu pod torami w rejonie dworca kolejowego w centrum. Od dziś wykonawcy mają 25 dni na składanie ofert! Czekamy z niecierpliwością!"
:)
smile2.gif smile2.gif smile2.gif

i tekst:

CYTAT
nasze miasto

Dąbrowa Górnicza: centrum przesiadkowe i tunel pod torami bliżej. Ruszył przetarg

Mamy dobre wiadomości, dla tych wszystkich, którzy czekają z niecierpliwością na pierwsze zmiany komunikacyjne w śródmieściu Dąbrowy Górniczej. Miasto formalnie ogłosiło 15 listopada przetarg na budowę nowego centrum przesiadkowego koło dworca kolejowego, parkingów oraz tunelu podziemnego.
W piątek 15 listopada całą niezbędną do wyłonienia wykonawcy prac dokumentację miasto przesłało do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Ogłoszenie o przetargu ma zostać tam zamieszczone w czasie najbliższych pięciu dni. Rozpoczęcie całego procesu i przesłanie dokumentacji oznacza, że od dzisiaj (15 listopada) firmy zainteresowane udziałem w przetargu mają 25 dni na składanie ofert. Taka sytuacja jest możliwa, ponieważ wcześniejsze informacje o planowanej inwestycji ukazały się już w BIP-ie dąbrowskiego Urzędu Miejskiego. Szczegóły tego nowego przetargu poznamy natomiast po weekendzie, kiedy to ogłoszenie o poszukiwaniu wykonawców pojawi się właśnie we wspomnianym wcześniej Biuletynie Informacji Publicznej UM w Dąbrowie Górniczej.

Można się spodziewać sporego zainteresowania tym przedsięwzięciem, bowiem to jeden z największych projektów miejskich w ostatnich latach.

Projekt nowego centrum przesiadkowego i drogowej infrastruktury wokół dworca PKP w centrum Dąbrowy Górniczej (ma zostać wyremontowany) przygotowała spółka Mosty Katowice. Co zatem ma się zmienić w najbliższych latach w śródmieściu Dąbrowy Górniczej?

W ramach budowy centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w centrum trzeba było zaprojektować m.in. parking na minimum 180 miejsc od strony ul. Kościuszki oraz na 180 miejsc od strony ul. Limanowskiego. Rozwiązanie powinno również uwzględniać miejsce na lokalizację wypożyczalni rowerów jak również zadaszonego parkingu dla rowerów, zarówno od strony ul. Kościuszki jak i od strony ul. Limanowskiego. Po obu stronach torów kolejowych ma się zmieścić minimum 50 rowerów. Centrum przesiadkowe miało być tak zaprojektowane, aby jednocześnie mogło być obsługiwane przez minimum pięć autobusów komunikacji zbiorowej.

Centrum przesiadkowe będzie wyposażone w monitoring, małą architekturę tj. ławki , automaty biletowe, kosze na śmieci oraz elektroniczne tablice informacyjne umożliwiające podawanie bieżących informacji dla korzystających z obiektów. Centrum przesiadkowe będzie bezpośrednio połączone z budynkiem dworca PKP oraz przejściem podziemnym, które połączy dworzec z peronami oraz ulicą Limanowskiego. Układ drogowy zostanie w sposób bezkolizyjny połączony tunelem po torami PKP, który łączyć będzie ulicę Kościuszki z ulicą Limanowskiego. Projektant w realizowanym zadaniu wykonał opracowanie połączenia drogowego od skrzyżowania wylotu z tunelu pod dworcem PKP i ulicy Limanowskiego do skrzyżowania ulicy Robotniczej z ulicą Korzeniec.

Podobne rozwiązania komunikacyjne mają się też pojawić przy dworcu kolejowym w Gołonogu. Tam parking będzie miał 200 miejsc i ma się pojawić od strony ul. Piecucha. Tutaj tunel dla pieszych i rowerzystów będzie nie tylko w ciągu ul. Podłęknickiej, ale również Granicznej.

Dąbrowianie czekają też na remont obu dworców (w centrum i Gołonogu), który przez ostatnie lata pozostawał tylko w sferze marzeń, ale tym razem ma być inaczej. Dlatego, że miasto porozumiało się konkretnie z PKP, współpracując ściśle w projektowaniu wszystkich zmian komunikacyjnych. PKP ma natomiast ujęte w swoich planach remonty obu dąbrowskich dworców.


no to czekamy żeby zobaczyć to ogłoszenie. W zakres muszą też wchodzić prace kolejowe, bo bez tego by się nie udało części drogowej oraz wyburzenie dworca przy ulicy.
Mam nadzieję, że od razu z peronami, drugim tunelem do nich, kompletną przebudową torowisk, najlepiej wszystko kompleksowo. Żeby tylko PKP PLK osobno czegoś nie musiało ogłaszać
:)
część przetargu dotycząca PKP

CYTAT
— budowa przejścia podziemnego pod linią kolejową łączącego perony z budynkiem dworca Dąbrowa Górnicza i projektowanym Centrum Przesiadkowym oraz parkingiem park&ride przy ul. Kościuszki i parkingiem przy ul. Limanowskiego (Przejście),
— przebudowa układu torów towarowych stacji Dąbrowa Górnicza umożliwiająca zastąpienie trzech torów jednym, równoległym do toru nr 2 linii kolejowej nr 1, z zachowaniem możliwości objazdu składu wagonów przez lokomotywę manewrową,
— przebudowa układu peronowo-torowego stacji Dąbrowa Górnicza z uwzględnieniem rezerwy terenowej pod planowane inwestycje,
— przebudowa sieci trakcyjnej, oświetlenia, elektrycznego ogrzewania rozjazdów, zmiany zasilania do ww. urządzeń, systemu sterowania ruchem kolejowym (srk) w obrębie stacji Dąbrowa Górnicza,
— likwidacja przejazdu kolejowo-drogowego kat. A w km 299,522 linii kolejowej nr 1 w ciągu ul. Konopnickiej, — budowa wiaduktu kolejowego/tunelu drogowego na wysokości ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego, w tym instalacji energetycznych i sanitarnych (Wiadukt),
— prace wynikające z projektu budowlanego, związane z budową konstrukcji obiektów pod linią kolejową przenoszących obciążenia od taboru kolejowego, usuwaniem kolizji na terenie PKP w związku realizacją obiektów, likwidacją przejazdów.


Dla tej części wykonawca musi dopiero przygotować projekt.

Napiszę co dla nas chyba najciekawsze, a wcześniej nie było jasne.
Jeśli dobrze wszystko rozumiem, to wiadomo było że zostaną zlikwidowane tory między obecnymi dworcami. Wygląda na to, że po drugiej stronie dworca będą 3 tory. Pierwszy z nich przy dworcu, dla ruchu aglomeracyjnego, do którego zostaną włączone bocznice. Znaczy to, że ruch aglomeracyjny będzie rozdzielony tylko w stronę Częstochowy. W przyszłości planowane są inwestycje i ma być rezerwa, więc kiedyś może dodatkowy peron w stronę Katowic?
Obecny peron wyburzony wraz z poczekalnią, wąski i nie spełnia norm.
Będą więc 2 perony - jednokrawędziowy w stronę Częstochowy - długość 200 m oraz dwukrawędziowy dla dalekobieżnych (no i chyba aglomeracyjnych w stronę Katowic, bo chyba przecież nie będą w dwie strony z jednego toru) o długości 300 m z rezerwą na dodatkowe 100 m.
Peron dwukrawędziowy będzie zadaszony na długości 100 m i pod dachem będą 2 przeszklone poczekalnie. Oprócz tego na początku peronu będzie poczekalnia chyba podobna do obecnej (z klimatyzacją itp).
Będzie system dynamicznej informacji pasażerskiej. Oprócz tego dodatkowe wiaty i jasna sprawa - różna mała architektura itp.
Stacja zakwalifikowana jest do kategorii B+ i tak ma być wszystko projektowane.

z sieci co to oznacza:
CYTAT
A
duże stacje o ważnym znaczeniu zlokalizowane przeważnie w miastach wojewódzkich i dużych aglomeracjach miejskich.


B+
stacje i przystanki osobowe aglomeracyjne o dużym znaczeniu,
znaczącej liczbie zatrzymań pociągów i dużej wymianie podróżnych (potokach pasażerskich)

B
stacje i przystanki osobowe aglomeracyjne średniej wielkości;


B-
stacje i przystanki osobowe aglomeracyjne o małym znaczeniu, niewielkiej liczbie zatrzymań pociągów i małej wymianie podróżnych (potokach pasażerskich);


C+
stacje i przystanki osobowe średniej wielkości, o istotnym znaczeniu regionalnym
i ponadregionalnym;

C
stacje i przystanki osobowe średniej wielkości, o znaczeniu regionalnym;

C-
stacje i przystanki osobowe średniej wielkości, o małym znaczeniu regionalnym;

D+
stacje i przystanki osobowe o istotnym znaczeniu lokalnym;

D
stacje i przystanki osobowe o znaczeniu lokalnym;

D-
stacje i przystanki osobowe o małym znaczeniu lokalnym;

E
stacje i przystanki osobowe o małej liczbie zatrzymań pociągów i
wymianie podróżnych (potokach pasażerskich);
F
stacje i przystanki osobowe obecnie niewykorzystywane w regularnym ruchu pasażerskim.


No to chyba będą się wszystkie zatrzymywały.
Nastawnia ma na razie zostać w kontenerze. Ciekawe czy nie będą musieli przesunąć. Ciekawe czy ostatecznie wróci do budynku dworca (tak było w planach) po jego remoncie i będzie dodatkowy przetarg
warius
CYTAT
Dla tej części wykonawca musi dopiero przygotować projekt.


Skąd taki wniosek? Wydaje mi się, że to już wszystko zostało zaprojektowane o tutaj:
zakres opracowania

CYTAT
Wygląda na to, że po drugiej stronie dworca będą 3 tory. Pierwszy z nich przy dworcu, dla ruchu aglomeracyjnego, do którego zostaną włączone bocznice. Znaczy to, że ruch aglomeracyjny będzie rozdzielony tylko w stronę Częstochowy. W przyszłości planowane są inwestycje i ma być rezerwa, więc kiedyś może dodatkowy peron w stronę Katowic?


Stacja będzie przygotowana pod 4 tory, dwa skrajne jednokrawędziowe perony, a pomiędzy niemi peron dwukrawędziowy (wizualnie względem tego co jest obecnie powstanie nowy jedno krawędziowy peron od strony Limanowskiego). Wiadukty będą miały rezerwę pod układ 4 torowy ale na razie położą 2 tory. Czyli 4 tory będą na samej stacji, a tuż za nimi wracamy do układu 2 torowego, tak pewnie będzie do momentu powstania kolei aglo.
:)
co chwilę się przewija w specyfikacji, że trzeba wykonać projekty wykonawcze, a wiele elementów trzeba dopiero zaprojektować od zera - np. dojścia do peronów, wiaty, zadaszenie i wiele innych.

Jest info, że będą tylko 2 perony - 1 jednokrawędziowy i jeden dwu. Może dodatkowy dopiero w przyszłości
warius
Rozumiem, aż tak się nie wczytywałem smile2.gif
:)
ja też na szybko bardzo ogólnie, bo jest co czytać. Mam nadzieję że nic nie pomieszałem
szer
Może to rozwieje wątpliwości:

CYTAT
W ramach zadania zakłada się następujące roboty budowlane w zakresie nawierzchi kolejowej:

Likwidacji grupy torów stacyjnych nr 102, 104, 106 i 108,
Likwidacji przejścia kat. E w km 300+020,
Likwidacji przejazdu kat. A w km 299+522 w ciągu ul. Konopnickiej,
Likwidacja przejazdu kat E w km 300+021
Rozbiórce peronu wyspowego i poczekalni peronowej,
Korekta geometrii linii nr 1,
Budowie peronu wyspowego dla obsługi pociągów dalekobieżnych oraz - peronu jednokrawędziowego dla obsługi pociągów aglomeracyjnych,
Budowie dodatkowego toru dla ruchu aglomeracyjnego,
Włączeniu istniejących torów bocznicy kolejowej bezpośrednio do toru aglomeracyjnego.
warius


Peron nr 3 - II etap inwestycji

Wygląda na to, że rzeczywiście peron od Limanowskiego wybudują dopiero kiedyś, może przy okazji kolei Aglo, albo i wcale.
:)
CYTAT
slaskibiznes.pl

PKP PLK przedstawiło listę inwestycji w woj. śląskim, które chce zrealizować do roku 2027

Szereg większych i mniejszych nowych inwestycji zamierzają przeprowadzić w województwie śląskim PKP Polskie Linie Kolejowe. Są to zadanie, które na których realizację PLK chce zdobyć fundusze z budżetu unijnego na lata 2021-2027.

Plany spółki zajmującej się infrastrukturą kolejową przedstawił Adrian Karwat, zastępca Dyrektora Biura Strategii PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 3 grudnia podczas konferencji Kolej na Śląsku.

- Nowa perspektywa finansowania unijnego nadejdzie już za nieco ponad rok – zwracał uwagę przedstawiciel PLK wyjaśniając, że spółka przygotowała szereg inwestycji, które zamierza zrealizować pod warunkiem otrzymania finansowania.

Kręgosłup kolejowy Śląska do renowacji

Na pierwszym miejscu dyrektor wymienił linię E30 i E65, która stanie się kręgosłupem przewozów w woj. śląskim. Przygotowany przez PLK projekt obejmuje obecnie odcinek od Będzina przez Katowice, Katowice-Ligotę, Tychy, Czechowice-Dziedzice, Chybie do granicy państwa w Zebrzydowicach.

- W tym projekcie stawiamy przede wszystkim na poprawę warunków prowadzenia ruchu pasażerskiego w regionie stacji Katowice, na rozbudowę odcinka Będzin – Katowice-Ligota z dwóch do czterech torów, na przebudowie węzła Katowice zapewniającym bezkolizyjny ruch pociągów, na sprawny przejazd pociągów na linii E30 z kierunku Krakowa w kierunku Opola i Wrocławia. W dalszej kolejności stawiamy na przebudowę stacji Gliwice-Łabędy, która dziś jest "wąskim gardłem" dla dwóch ciągów komunikacyjnych, czyli Gliwice – Strzelce Opolskie – Opole oraz Gliwice – Kędzierzyn-Koźle – wymienia Adrian Karwat.
Spółka przygotowuje obydwa ciągi do obsługi ruchu towarowego jak i pasażerskiego. Obecnie przez „wąskie gardło” jest to utrudnione.

Stacja Mysłowice - wąska brama do Śląska

Spółka przymierza się też do przebudowy stacji Mysłowice, która jest kolejową bramą do Śląska od strony Małopolski. Kolejnym planowanym zadaniem jest rozbudowa szlaku Orzesze-Jaśkowice – Tychy – Oświęcim, który był już przymierzany do realizacji z bieżącego budżetu RPO, ale nie zyskał finansowania. PKP PLK przeprowadziły tu jak dotąd prace poprawiające warunki do transportu towarowego, teraz nacisk ma być położony na ruch pasażerski. Również PLK chce zrealizować połączenie Katowice – Tychy – Oświęcim.

- To są projekty już zdefiniowane, już trwają na nich zaawansowane prace przygotowawcze i myślimy o tym, że jak pojawią się pierwsze prace w kierunku ukształtowania listy projektów inwestycyjnych z perspektywy 2021-2027, to żeby te projekty znalazły się na czele listy – wyjaśnia zastępca dyrektora.
14 inicjatyw regionalnych PKP PLK w woj. śląskim

Ponadto PLK definiuje nowe projekty, zarówno ogólnokrajowe finansowane z Funduszu Spójności jak i regionalne, dla których narzędziem wsparcia jest m.in. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. W tym zakresie przeprowadziła konsultacje z Urzędem Marszałkowskim. Na tej podstawie sformułowała listę 14 inicjatyw inwestycyjnych o charakterze regionalnym. Są to:

1. Rewitalizacja linii kolejowych nr 140/169/179/885/138 na odcinku Orzesze Jaśkowice – Tychy – Baraniec – KWK Piast – Nowy Bieruń – Oświęcim;
2. Rewitalizacja odcinka linii kolejowej nr 140 Katowice Ligota – Nędza na odcinku Rybnik Towarowy – Sumina;
3. Rewitalizacja linii kolejowej nr 117 na odcinku granica województwa – Bielsko-Biała Główna;
4. Rewitalizacja linii kolejowej nr 148 na odcinku Pszczyna – Żory;
5. Rewitalizacja połączenia Racibórz – Racławice Śl.;
6. Budowa połączenia Wodzisław Śląski – Wodzisław Śląski Miasto w celu powiązania centrum miasta z siecią kolejową;
7. Odbudowa linii Dąbrowa Górnicza – Sosnowiec Zagórze – Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce;
8. Budowa nowych i modernizacja przystanków kolejowych na obszarze województwa śląskiego;
9. Prace na linii kolejowej nr 97 Żywiec – Sucha Beskidzka;
10. Odbudowa połączenia kolejowego do Jastrzębia Zdroju – połączenie Jastrzębie Zdrój – Żory – Orzesze – Katowice;
11. Prace na ciągu Gliwice/Zabrze – Rybnik przez Knurów/Orzesze;
12. Przebudowa stacji Pyskowice wraz z budową połączenia do centrum miasta (d. stacja Pyskowice Miasto);
13. Utworzenie połączenia Bytom – Gliwice przez budowę nowej linii kolejowej Bytom – Ruda Śląska;
14. Przeprowadzenie przez śródmieście Jaworzna linii kolejowej o charakterze pasażerskim dla ciągu Katowice – Mysłowice – Jaworzno – Chrzanów – Trzebinia – Kraków.

Przedstawiciel PLK zauważa, że zadania te niekoniecznie mają być finansowanego wyłącznie z RPO. Istnieje możliwość włączenia części projektów do finansowania z funduszy centralnych.

Dodajmy, że o potrzebie rozbudowy infrastruktury, w tym stacji Katowice wspominał też w wywiadzie Aleksander Drzewiecki, prezes Kolei Śląskich:

- ...kwestie infrastrukturalne są czymś, co nas ogranicza w rozwoju. Osiągając 20 milionów pasażerów rocznie mamy już problem, a przekraczając tę barierę problemy związane z infrastrukturą się zwiększą. To m.in. utrudnienia w ruchu, opóźnienia, rzecz, z których nasi pasażerowie na pewno nie są zadowoleni - mówił.


To realne? "Miasto" o tym wie?
Przecież to chyba od przejazdu przy Konopnickiej (tam gdzie powstał nowy łącznik drogowy) wzdłuż Poniatowskiego przez "Planty", Korczaka, obok Vendo i Wojska Polskiego na Staszic...
Leszek
Tak, właśnie o tych torach mowa - wymyślający te punkty chyba trochę za bardzo się wspomógł jakimś "elementem baśniowym" laugh.gif
Aż dziw, że nie ujęli w planach odbudowy połączenia stacji Dąbrowa Górnicza i Zagórze przez rondo w centrum i park Hallera, w końcu też było kiedyś takie biggrin.gif
Rokko31
Może w planach mają budowę Monorail wink.gif
:)
ciekawe jak z własnością gruntów, czy możliwe że wciąż coś należy do PKP.
Na niektórych starych mapach stacja nazywała się "Dąbrowa Górnicza Zagórze".
A może pomylili z planowaną odbudową toru od DG przez Gołonóg i koło dawnego przystanku Huta Katowice, co już jest w pełni realne. Ostatecznie też dalej do Strzemieszyc
Leszek
Jeszcze wcześniej stacja nazywała się Staszyc/Staszic. Mam też mapę, na której są obok siebie (a właściwie pod sobą) Stacja Staszyc Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej (od północy) i Stacja Staszyc (od południa) - niewątpliwie Drogi Żelaznej Iwangorodzko (Dęblińsko)-Dąbrowskiej.
A działki po dawnej bocznicy miejscami są dość mocno poszatkowane.
warius
CYTAT
W dniu 23.12.2019 r. o godz. 12:30 dokonano publicznej sesji otwarcia ofert w przedmiotowym
postępowaniu na Platformie Zakupowej Zamawiającego pod adresem https://pkp.eb2b.com.pl.
2. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia 7 871 598,43 zł
brutto, w tym na:
1) Zadanie nr 1 – Usługa projektowa, wykonanie dokumentacji przedprojektowej, projektowej oraz
okołoprojektowej wraz z nadzorem autorskim dla zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa
dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza” – 716 054,17 zł brutto,

CYTAT
oferty Nazwa (firma) i adres Wykonawcy Cena oferty
(brutto) PLN Termin realizacji Okres
gwarancji
Warunki
płatności
1.
FBT sp. z o.o.ul. Przyczółkowa 334
02-992 Warszawa
805 563,90
2.
GPVT PRACOWNIA
ARCHITEKTONICZNA S.C.
356 700,00 Zgodnie z SIWZ
3.
MAPLE SPÓŁKA Z
OGRANICZONĄ
ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Al. Korfantego 76
40-161 Katowice
483 205,50 Zgodnie z SIWZ
4.
Konsorcjum:
DEMIURG Project S.A.
ul. Lubeckiego 2, 60-348 Poznań
DEMIURG spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością spółka
komandytowa
ul. Górnicza 2, 60-107 Poznań
796 660,00 Zgodnie z SIWZ
6. AMT sp. z o.o.
ul. Grajewska 2, 85-382 Bydgoszcz 462 430,80 Zgodnie z SIWZ
8.
MERiTUM PROJEKT Marek Myrcik
ul. Johna Baildona 8a/2
40 – 115 Katowice
579 999,99 Zgodnie z SIWZ
10.
An Archi Group Sp. z o.o.
ul. Chorzowska 64
44-100 Gliwice
409 590,00 Zgodnie z SI
11.
AMAYA ARCHITEKCI Bartosz
Majewski
J. Baildona 24c/10, 40-115 Katowice
11 625 600,00 Zgodnie z SIWZ
13.
„DOMAGAŁO WNUK
ARCHITEKCI”
Małgorzata Domagało – Wnuk
Al. 1 Maja 87 lok. 315, 90-755 Łódź
479 454,00 Zgodnie z SIWZ
muzzy
Firma z Katowic zaszalała biggrin.gif

:)
na szczęście są oferty znacznie poniżej budżetu, a przekroczenie byłoby zagrożeniem.

Konkurencja dla PKP wchodzi z Czech - Leo Express i będą się zatrzymywały w DG w drodze do Warszawy
prezes
Przedstawiono studium lokalizacyjne tras kolejowych związanych z budową CPK.
https://dziennikzachodni.pl/wezel-malopolsk.../ar/c1-14752892

Na szczególną uwagę zasługuje zdjęcie nr 5



Tory do Jaworzna i dalej do Krakowa by się przydały, ale osobiście nie wyobrażam sobie szybkich pociągów przez środek Redenu huh.gif
Leszek
Spoko, spoko, to tylko kolejne bzdetne plany mające uzasadnić przepalanie gigantycznych pieniędzy z budżetu biggrin.gif
Przecież gdyby ktoś chciał rzeczywiście połączyć w prosty sposób DG z Jaworznem (a dojazd do Ząbkowic uznałby za problem nie do pokonania), wystarczyłby odbudować linię DG - DG Gołonóg - DG HK.
Rokko31
CYTAT(Leszek @ sob, 01 lut 2020 - 15:11) *
Spoko, spoko, to tylko kolejne bzdetne plany mające uzasadnić przepalanie gigantycznych pieniędzy z budżetu biggrin.gif
Przecież gdyby ktoś chciał rzeczywiście połączyć w prosty sposób DG z Jaworznem (a dojazd do Ząbkowic uznałby za problem nie do pokonania), wystarczyłby odbudować linię DG - DG Gołonóg - DG HK.

Oczywiście że CPK i węzeł kolejowy w okolicach Olkusza to jeden wielki przekręt na miliony złotych i nigdy nie powstanie.
bzenek
CYTAT(Leszek @ sob, 01 lut 2020 - 16:11) *
Spoko, spoko, to tylko kolejne bzdetne plany mające uzasadnić przepalanie gigantycznych pieniędzy z budżetu biggrin.gif

No nie wiem - CPK to projekt polityczny.

Będzie realizowany bez względu na na jego koszty czy sensowność. mellow.gif

Dla mnie zadziwiające są kreski szybkich expresów mknące w poprzek Dolinek Podkrakowskich czy przez środek góry w Niegowonicach blink.gif
:)
to wyjaśniło się to z poprzedniej strony wątku czyli jednak przez Reden. Ciekawe czy robili rozpoznanie w terenie. W naszych warunkach trudno sobie to wyobrazić, to nie projekty z Azji. Tunele? Estakady? Chociaż SKM i przystanek na Redenie ciekawy. Mieszkańcy okolic Korczaka chyba niezbyt by się ucieszyli, szczególnie starsi.
Rokko31
CYTAT(:) @ wto, 04 lut 2020 - 12:33) *
to wyjaśniło się to z poprzedniej strony wątku czyli jednak przez Reden. Ciekawe czy robili rozpoznanie w terenie. W naszych warunkach trudno sobie to wyobrazić, to nie projekty z Azji. Tunele? Estakady? Chociaż SKM i przystanek na Redenie ciekawy. Mieszkańcy okolic Korczaka chyba niezbyt by się ucieszyli, szczególnie starsi.

Dyskutujemy o wirtualnej rzeczywistości, która nigdy nie powstanie.
bzenek
CYTAT
https://www.rynek-lotniczy.pl

...Nowy układ torowy umożliwi uruchomienie bezpośrednich pociągów z Katowic – przez Sosnowiec i Dąbrowę Górniczą, WMŚ i Olkusz – do Krakowa, co będzie oznaczało naprawę historycznych zaszłości, w wyniku których dziś ponad 200-tysięczny Sosnowiec, 120-tysięczna Dąbrowa Górnicza i 60-tysięczny Będzin nie mają kolejowego powiązania z odległym o 65 km Krakowem...


Hmm… załóżmy przypadek realizacji tego CPK.

Miliony wydane, w ramach Zielonej Mobilności, na modernizację dąbrowskiego dworca pójdą w błoto. blink.gif

Wszystko będzie zaorane i budowane od nowa.
Leszek
Bez obaw. Poza tym zaraz i tak będziemy poruszać się tylko i wyłącznie jednym z miliona polskich samochodów elektrycznych, a nie pociągami biggrin.gif
:)
Jeśli jednak by powstało, to DG straciłoby cześć pociągów, które zostałyby przekierowane na nowy węzeł. Po przebudowie stacji i remoncie dworca powinno się wszystko u nas zatrzymywać, w tym Pendolino, według planowanej kategorii stacji.
Ale połączenie z Krakowem to byłaby świetna sprawa, jeśli nie ta skomplikowana realizacja przecinająca Reden, to dużo łatwiejsza i tania przez Gołonóg (gdzie jest rezerwa na dodatkowe tory) i obok HK, niewiele dalsza, przy okazji obsługa Gołonoga. To już realistyczne i powinno kiedyś powstać nawet niezależnie od tych planów.

tu są te plany snf (51).gif https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/k07


Najgorzej byłoby gdyby szybka kolej przecinała wschód miasta albo się ocierała o jego granicę a nie byłoby z nią połączenia i wszystko zaczęło by nas omijać


Tymczasem oby 13.02 wreszcie udało się otworzyć koperty w obecnym przetargu i szybko wyłonić zwycięzcę i podpisać.
Po tym pewnie szybkie ogłoszenie na Gołonóg, bo prace mają trwać jednocześnie, ze względu na wspólne utrudnienia i ograniczenia w ruchu.


warius
W sumie na plantach nic nie ma, łatwo wykop zrobić i wpuścić pociąg pod ziemię. Na przystanek w okolicach Korczaka bym nie narzekał biggrin.gif Prawie jak metro, wielki świat!
:)
Do tego ogłoszono przetarg:

CYTAT
OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PRZEDPROJEKTOWEJ DLA PROJEKTU PN.: ?PRACE NA LINII KOLEJOWEJ NR 1 NA ODCINKU ZAWIERCIE ? BĘDZIN - ETAP IV? W RAMACH PROJEKTU PN. ?PRACE PRZYGOTOWAWCZE DLA WYBRANYCH PROJEKTÓW? ? OPRACOWANIE STUDIUM WYKONALNOŚCI"


snf (51).gif https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app/dem...ic/1121/details

fragmenty:
CYTAT
Przedmiotem analiz studialnych jest następujący zakres inwestycji:
? Linia kolejowa nr 1 Warszawa Zachodnia- Katowice odcinek Zawiercie - Będzin od km 273,261 do km 304,700 z infrastrukturą towarzyszącą oraz w ramach rozpatrywanych wariantów połączenia z liniami nr 154, 160, 186, 182, 133, znajdującymi się w korytarzu E-65. Linia nr 1 znajduje się w sieci TEN-T Bałtyk- Adriatyk od km 274,227 do km 318,378, objęta jest Umową AGC od km 273,268 do km 318,686 i AGTC od km 273,246 do km 318,378. Linia kolejowa nr 1 jest linią znaczenia państwowego, magistralną, dwutorową, zelektryfikowaną, wyposażoną w samoczynną blokadę liniową dwukierunkową. Prędkość konstrukcyjna wynosi 160 km/h. Prędkość rozkładowa na przedmiotowym odcinku wynosi:

tor nr 1 tor nr 2 - od km 273,268 do km 299,200 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych, od km 299,200 do km 300,700 100 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych, od km 300,700 do km 304,700, 90 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych.
tor nr 2 od km ? od km 273,268 do km 299,200 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych, od km 299,200 do km 304,700 90 km/h dla pociągów pasażerskich i 70 km/h dla pociągów towarowych.
Na przedmiotowym odcinku linii kolejowej nr 1 znajdują się następujące stacje i przystanki osobowe:
Stacja Zawiercie
Stacja Łazy
Po. Wiesiółka
Po. Chruszczobród
Po. Dąbrowa Górnicza Sikorka
Stacja Dąbrowa Górnicza Ząbkowice
Po. Dąbrowa Górnicza Pogoria
Po. Dąbrowa Górnicza Gołonóg
Stacja Dąbrowa Górnicza
Po. Będzin Ksawera
Po. Będzin Miasto
­­Stacja Będzin

Wszystkie stacje i przystanki osobowe na przedmiotowym odcinku linii kolejowej, których dotyczy to studium, są zarządzane przez PKP Polskie Linie Kolejowe Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie.
? Linia kolejowa nr 154 Łazy Dąbrowa Górnicza Towarowa odcinek Zawiercie ? Łazy od km 0,000 do km 22,150. Linia kolejowa nr 154 jest linią znaczenia państwowego,
pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną na odcinku od km -3,176 do km 21,382. Prędkość konstrukcyjna wynosi 100 km/h. Linia nie wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, i nie jest objęta Umową AGC i AGTC.
? Linia kolejowa nr 160 (Zawiercie ZW ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ZA T3), na odcinku Zawiercie ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, od km 275,030 do km 291,680. Linia kolejowa 160 jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, jednotorową, zelktryfikowaną, wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T Bałtyk- Adriatyk. Prędkość konstrukcyjna wynosi 120 km/h. Linia wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, nie jest objęta Umową AGC i AGTC.
? Linia kolejowa nr 186 (Zawiercie ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice T4), na odcinku Zawiercie ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, od km 274,855 do km 291,722. Linia kolejowa 186 jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, jednotorową, zelektryfikowaną, na całej długości wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, nie jest objęta Umową AGC i AGTC. Prędkość konstrukcyjna wynosi 120 km/h.
? Linia kolejowa nr 182 Tarnowskie Góry ? Zawiercie od km -0,571 do km 45,502, znaczenia miejscowego, jednotorowa, zelektryfikowana na odcinku od km -0,571 do km 4,820 i od km 44,319 do km 45,502. Linia nie wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, i nie jest objęta Umowami AGC i AGTC. Prędkość konstrukcyjna wynosi 120 km/h. Na odcinku od km 4,820 do km 29,200 linia jest wyłączona z eksploatacji.
? Linia kolejowa nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? Kraków Główny od km -1,224 do km 70,890 jest linią znaczenia państwowego, magistralną, zelektryfikowaną, jednotorową na odcinku od km 13,639 do km 15,466 oraz od km 70,850 do km 700,890, dwutorową od km -1,224 do km 13,639 oraz od km 15,466 do km 70,850. Linia nr 1 znajduje się w sieci TEN-T od km 15,536 do km 62,817, objęta jest Umową AGC od km 15,536 do km 70,890, i AGTC od km -1,224 do km 10,700 oraz od km 15,536 do km 62,817. Prędkość konstrukcyjna wynosi 160 km/h.

Ogólneceleprojektu
1) W toku eksploatacji linii kolejowej objętej projektem Zamawiający zidentyfikował następujące niedogodności:
a) niezadowalająca prędkość jazdy na odcinku Zawiercie - Będzin spowodowana ograniczeniami wynikającymi z geometrii linii.
cool.gif niezadowalająca prędkość jazdy na odcinku Zawiercie - Będzin spowodowana złym stanem technicznym; stacja Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, odcinek Dąbrowa Górnicza Ząbkowice- Będzin, szyny i podkłady miejscowo z lat 90.
c) niewystarczająca przepustowość odcinka Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? Będzin, spowodowana: czasem jazdy wydłużonym ze względu na niskie prędkości / zbyt długimi odstępami (szlakami); brakiem możliwości wyprzedzania; dwa tory linii nr 1 brak możliwości separowania ruchu,
d) niewystarczająca przepustowość węzła kolejowego Łazy i Dąbrowa Górnicza Ząbkowice spowodowana: niedostosowaniem układu torowego węzła do obecnych potrzeb, istniejące rozjazdy krzyżowe, rozjazdy R190 w torach głównych zasadniczych
e) niedostosowanie rozmieszczenia obiektów obsługi podróżnych do lokalizacji siedzib ludzkich i celów podróży;
f) niewystarczająca infrastruktura w obszarach nadania/odbioru ładunków;
g) zły stan obiektów obsługi podróżnych, utrudniający wygodne korzystanie z nich przez
podróżnych, w tym osoby o ograniczonej możliwości poruszania się;
h) obniżenie parametrów technicznych infrastruktury nawierzchniowej, powodujące
zagrożenie wprowadzania kolejnych obostrzeń w ruchu pociągów
i) obniżenie poziomu bezpieczeństwa w obrębie skrzyżowań linii kolejowej z drogami publicznymi z powodu zmiany warunków ruchowych kolejowo-drogowych,
wymagające przeklasyfikowania przejazdów do wyższej kategorii
j) pogarszający się stan techniczny obiektów inżynieryjnych
k) niezadowalający stan techniczny sieci trakcyjnej, elektrycznego ogrzewania rozjazdów,
oświetlenia przejazdów i stacyjnego
2) Realizacja projektu musi pozwolić na usunięcie tych niedogodności, a także na osiągnięcie następujących celów ogólnych:
a) Skrócenie czasu jazdy.
cool.gif Poprawa przepustowości linii, częstotliwości, skomunikowania oraz punktualności
realizowanych połączeń.
c) Zwiększenie dostępności transportu kolejowego.
d) Usprawnienie statycznej i dynamicznej informacji pasażerskiej oraz informacji dla
przewoźników.
e) Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego, podróżnych, przewożonych ładunków
oraz ruchu drogowego na przejazdach kolejowych.
f) Racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz
ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej na przedmiotowej linii
g) Zapewnienie interoperacyjności kolei i umożliwienie niedyskryminującego dostępu
do polskiej infrastruktury kolejowej operatorom z innych krajów,
h) Zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko;

3) Cele te mogą zostaną osiągnięte w szczególności poprzez:
Dostosowanie przepustowości linii do spodziewanego obciążenia ruchem pasażerskim (w tym aglomeracyjnym) i towarowym przy zapewnieniu wymaganej rezerwy przepustowości,
Podniesienie prędkości w ruchu pasażerskim (szczególnie dalekobieżnym) dla odcinka Będzin ? Zawiercie,
Osiągnięcie parametrów technicznych wymaganych (mającymi zastosowanie w danym przypadku) regulacjami: T echnicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, Wytycznymi sieci TEN-T, innymi przepisami UE, przepisami krajowymi, stosowanymi normami oraz przepisami wewnętrznymi PKP PLK S.A., (z zastrzeżeniem możliwości uzyskania odstępstw od wymagań, w przypadkach uzasadnionych uwarunkowaniami technicznymi i ekonomicznymi).
Zastosowanie elementów o wysokiej niezawodności i trwałości.
Zastosowanie elementów wandaloodpornych.
Zwiększenie efektywności systemu sterowania ruchem kolejowym na długości całej linii objętej SW.
Zwiększenie efektywności systemów zasilania i sieci trakcyjnej, w tym umożliwienie realizowania oferty przewozowej z użyciem nowoczesnych lokomotyw elektrycznych o mocy ok. 6 MW.
Wyposażenie przejazdów kolejowych w nowoczesne urządzenia zabezpieczenia ruchu.
przypadku niektórych wariantów inwestycyjnych, cele ogólne będą również realizowane poprzez:

cool.gif Separację ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego na odcinku (Katowice) ? Będzin ? Zawiercie, a także towarowego i pasażerskiego na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? Łazy - Zawiercie,
c) Zwiększenie przepustowości dla ruchu towarowego poprzez zapewnienie możliwości przyjęcia pociągów towarowych o długości min. 750 m na tory główne dodatkowe,
d) Ułatwienie strefowania pociągów aglomeracyjnych w sposób minimalizujący kolizje ruchowe,
e) Rozwiązanie kolizyjności ruchu w rejonie stacji Zawiercie i Łazy (układ torów z kierunku Katowic jest taki, że ruch podmiejski jest na torach zewnętrznych, a dalekobieżny na torach wewnętrznych, natomiast wlot linii 1 i 4 w Zawierciu jest taki, że ruch dalekobieżny z CMK jest wyprowadzony na zewnątrz),
f) Zapewnienie możliwości realizacji cyklicznego, symetrycznego i zintegrowanego rozkładu jazdy dla pociągów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych,
g) Dostosowanie odcinka do potrzeb wynikających z koncepcji rozwojowych dla kolei
metropolitalnej Górnośląskiego Związku Metropolitajnego,
h) Zwiększenie dostępności transportu kolejowego w ruchu aglomeracyjnym
iregionalnym poprzez budowę nowych przystanków lub korektę położenia
istniejących.
i) Zabudowę urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru (DSAT).
j) Zmniejszenie liczby skrzyżowań linii kolejowej z drogami kołowymi w poziomie
szyn, w tym poprzez budowę skrzyżowań dwupoziomowych i dróg dojazdowych.
k) Zabudowę monitoringu wizyjnego ? np. terenu stacji.

W ramach wariantu modernizacji lub budowy nowej infrastruktury należy rozważać następujące założenia inwestycyjne:
a) Dobudowę dwóch dodatkowych torów co najmniej na odcinku Będzin ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice,
cool.gif Na odc. Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? Zawiercie należy w SW przeanalizować w jaki sposób kontynuować separację ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego przy uwzględnieniu konieczności:
? zachowania płynności ruchu towarowego na odc. Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? Łazy ? Zawiercie (linie 160, 186 oraz 154),
? strefowania ruchu aglomeracyjnego w stacji Zawiercie bez kolizji z ruchem dalekobieżnym,
? bezkolizyjnego powiązania pary torów aglomeracyjnych z linią 182 (obsługa MPL Katowice-Pyrzowice),
c) odbudowy połączenia pomiędzy st. Dąbrowa Górnicza Huta Katowice a podg. Dąbrowa Górnicza Piekło, która ma na celu ułatwienie przejazdu dla pociągów obsługujących Elektrownię Łagisza poprzez wyeliminowanie kolizji z ruchem pasażerskim w stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? linia 662 i 162, atakże budowę łącznicy pomiędzy linią 133 a linią 662/162 w celu umożliwienia wjazdu na grupę DZB st. Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, rozbudowę stacji Dąbrowa Górnicza Południowa w celu zmiany trakcji elektrycznej na spalinową (w wariantach 4-torowych linii nr 1),
d) dostosowania układu torowego st. Dąbrowa Górnicza Ząbkowice w rejonach DZA i DZB, w tym elektryfikacja torów głównych,
e) dostosowanie układu torowego stacji Łazy i Zawiercie do współczesnych wymagań i natężenia ruchu towarowego, w tym parametrów TEN-T,
f) budowy nowych przystanków lub korektę położenia istniejących w celu zwiększenia dostępności miejsc obsługi pasażerów w miejscach wynikających z analiz,
W ramach podwariantu należy przeanalizować możliwość:
? budowy nowej linii kolejowej skracającej trasę oraz umożliwiającej podniesienie prędkości maksymalnej dla pociągów dalekobieżnych od linii nr 1 w kierunku CMK. Nowa linia kolejowa stanowiłaby alternatywę dla dobudowy dodatkowej pary torów wzdłuż linii nr 1.
? powiązanie z projektem odbudowy połączenia Dąbrowa Górnicza ? Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce dla ruchu aglomeracyjnego, który będzie analizowany w przyszłości ramach odrębnego studium wykonalności w dwóch wariantach: po częściowo zlikwidowanej linii 184 (przez Sosnowiec Zagórze) lub po częściowo zlikwidowanej linii 162 (przez Dąbrowę Górniczą Gołonóg). Należy określić niezbędną rezerwę terenową wraz z docelowym układem torowym w infrastrukturze linii nr 1. Ponadto Wykonawca opracuje wstępną koncepcję trasowania połączenia w planie i profilu wraz z obiektami inżynieryjnymi w dwóch wariantach bez wykonywania pełnych analiz środowiskowych i geologicznych,
W zakresie prędkości uzyskanie prędkości maksymalnej:
? dla linii nr 1: rozwiązanie inwestycyjne 1. wynikającej z optymalizacji geometrii linii w planie bez wychodzenia poza teren kolejowy, rozwiązanie inwestycyjne 2. uzyskanie ciągłej prędkości min. 160 km/h (możliwość wychodzenia poza teren kolejowy), opcja 3. uzyskanie ciągłej prędkości 200 km/h (możliwość wychodzenia poza teren kolejowy).
? Dla podwariantu zakładającego budowę nowego odcinka linii kolejowej: założenie inwestycyjne 1. uzyskanie ciągłej prędkości do 200 km/h, założenie inwestycyjne 2. uzyskanie ciągłej prędkości 250 km/h.
? Dla linii towarowych: wynikającej z optymalizacji geometrii linii w planie bez wychodzenia poza teren kolejowy.


i powyżej jest też info o węźle CPK i obok koncepcji przez Reden również wersja przez Gołonóg.
Oby zaplanowali przystanek na wysokości Centrum Administracyjnego (dawniej znany w planach jako DG Ratusz).

CYTAT
Rynek kolejowy

PLK zamawia analizę modernizacji odc. Będzin - Zawiercie na Wiedence. Będą dodatkowe tory?

PKP PLK ogłosiła przetarg na dokumentację dla modernizacji linii nr 1 na odcinku Zawiercie ? Będzin. Zakłada budowę dodatkowej pary torów, ale sprawdzi też możliwość budowy nowej linii w kierunku Centralnej Magistrali Kolejowej.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium wykonalności dla prac na linii kolejowej nr 1 na odcinku Zawiercie ? Będzin. To odcinek nie objęty aktualnym programem modernizacji, ale wykonane prace rewitalizacyjne pozwalają tu na osiągnięcie prędkości dla składów wagonowych 120 km/h ze zwolnieniem do 100-110 km/h na ostatnich pięciu kilometrach od Dąbrowy Górniczej (według regulaminu PKP PLK; w dokumentacji przetargowej prędkość opisano niżej, jako 90 km/h). Prędkość konstrukcyjna wynosi 160 km/h.

Przedmiotem analiz studialnych jest zakres inwestycji obejmujący linie kolejową nr 1 Warszawa Zachodnia- Katowice odcinek Zawiercie - Będzin od km 273,261 do km 304,700 z infrastrukturą towarzyszącą oraz w ramach rozpatrywanych wariantów połączenia z liniami nr 154, 160, 186, 182, 133, znajdującymi się w korytarzu E-65 (na tym korytarzu analizowana będzie też modernizacja odcinka Katowice - Tychy).

Jaki zakres studium?

Jak czytamy w dokumencie, prędkość jazdy na linii jest niezadowalająca. Jako przyczyny wskazuje się jednocześnie geometrię linii i jej zły stan techniczny. Do tego przepustowość jest niewystarczająca, czego powodem są niskie prędkości ruchu, ale także zbyt długie odstępy (szlaki) i brak możliwości separowania ruchu na linii dwutorowej oraz wyprzedzania. Do tego niewystarczająca jest przepustowość węzła kolejowego Łazy i Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Tak jak w pozostałych przetargach studialnych, wskazuje się też niedostosowanie rozmieszczenia przystanków osobowych do potrzeb i zbyt małą liczbę stacji nadania towarów.

Warianty inwestycyjne, jakie ma przygotować wykonawca, podzielono na grupy. Co zaskakujące, warianty ograniczonego zakresu mają doprowadzić do przywrócenia pierwotnych parametrów techniczno-eksploatacyjnych oraz uzyskania dopuszczalnego nacisku na oś do 221 kN; jednak w załączniku do regulaminu sieci PKP PLK cała linia nr 1, łącznie z odcinkiem Będzin ? Zawiercie, spełnia ten warunek. Również warianty modernizacji lub budowy nowej infrastruktury zawierają zapis o uzyskaniu dopuszczalnego nacisku do 221 kN (a także dopuszczalny nacisk 245 kN dla przebudowywanych i nowobudowanych obiektów inżynieryjnych). Wykonawca sprawdzi też możliwość podniesienia prędkości aż do 200 km/h.

Nowa para torów? Albo nawet nowa linia?

Najważniejszym nowym elementem, które przeanalizuje wykonawca, będzie dodatkowa para torów na odcinku ?co najmniej? Będzin ? Dąbrowa Górnicza. Oprócz tego na dalszym odcinku do Zawiercia trzeba będzie przeanalizować ?w jaki sposób kontynuować separację ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego?. Trzeba umożliwić jednocześnie płynny ruch pociągów towarowych na biegnących równolegle liniach nr 160, 186 i 154), strefowanie ruchu aglomeracyjnego w Zawierciu i bezkolizyjny wjazd do linii 182 w kierunku lotniska Pyrzowice. Analizowana będzie też budowa nowej linii kolejowej skracającej trasę w kierunku CMK o prędkości 200-250 km/h (co jednak dubluje niejako ideę budowy Węzła Małopolsko-Śląskiego w ramach projektu CPK).

Do tego zakłada się ułatwienie przejazdu do elektrowni Łagisza (bez kolizji z ruchem pasażerskim), elektryfikację torów głównych rejonów DZA i DZB na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, zmianę układu stacji Łazy i Zawiercie oraz budowę u przenoszenie przystanków pasażerskich. W osobnym projekcie analizowana będzie odbudowa połączenia Dąbrowa Górnicza ? Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce dla ruchu aglomeracyjnego.

Na wykonanie studium będzie 545 dni. Kryterium wyboru wykonawcy jest cena.


w artykule błąd - dodatkowe tory na odcinku Będzin - DG Ząbkowice

będzie się działo
Leszek
Będzie! Będzie się działo!
Rok wyborczy ma swoje prawa, obiecają teraz wszystko, a ciemny lud to kupi.
Rokko31
CYTAT(Leszek @ śro, 12 lut 2020 - 19:10) *
Będzie! Będzie się działo!
Rok wyborczy ma swoje prawa, obiecają teraz wszystko, a ciemny lud to kupi.

Slajdy to domena tego rządu, oby tylko zaczęli w końcu remonty dworców bo przyszłość nie wygląda najlepiej i PiS może się wycofywać pomału z wszelkich inwestycji
:)
ten ostatni przetarg teraz na koncepcję zostanie na pewno zrealizowany wcześniej czy później niezaleznie od tego całego CPK i węzła.
Po ogromnym zastoju kolejowym, już od jakieś czasu się dzieje, remonty różnych odcinków, teraz pora na główną trasę. Najpierw stacje w Centrum i Gołonogu, wiadukty kolejowe, tunele, niedługo dworce.

A inne inwestycje nie kolejowe? S1, tory tramwajowe i zielona mobilność, fabryka, kilka nowych inwestycji w strefie, w tym SK. Coś tam się będzie działo.

PS. Czekamy na wieści z przetargu na Centrum. Oby było z czego wybierać no i zmieścić się w kosztach
warius
Myślę, że warto wydzielić temat budowy centrum przesiadkowego.

Informacja z otwarcia ofert:




Myślę, że "dorzucą" brakującą kwotę.
warius
CYTAT
Dwie oferty w przetargu na budowę centrum przesiadkowego przy głównym dworcu kolejowym w Dąbrowie Górniczej otrzymał miejscowy samorząd. Przedsięwzięcie to ważny element wspólnych inwestycji dąbrowskiego magistratu i spółki PKP PLK, mających przybliżyć miasto do kolei.

W trwającym od 19 listopada przetargu zamawiane są prace związane z budową centrum przesiadkowego, okolicznego układu komunikacyjnego jak i przebudową stacji kolejowej, wraz z budową nowych przejść i przejazdów pod linią kolejową. Zakładany termin realizacji całości robót to wiosna 2023 r.

Jak wynika z ogłoszenia o otwarciu ofert, umieszczonego w czwartek na stronach dąbrowskiego urzędu miasta, zgłosiło się dwóch wykonawców. Przy budżecie zamówienia 250 mln zł brutto, konsorcjum Budimeksu i spółki PRB Tor zaproponowało cenę 269,5 mln zł brutto, a konsorcjum firm Nowak Mosty i Gretasport - 317,6 mln zł brutto.

Przy ocenie ofert brane pod uwagę będą: cena (w 60 proc.), okres gwarancji (20 proc.) oraz doświadczenie kierowanej do prac kadry kierowniczej (20 proc.).

Dąbrowa Górnicza to najbardziej wysunięty na północny wschód duży ośrodek Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Kilka lat temu miejscowy samorząd rozpoczął program "Promowanie zielonej mobilności...", zakładający stworzenie kompleksowej oferty komunikacji zbiorowej konkurencyjnej dla transportu indywidualnego.

Miastu udało się nawiązać ścisłą współpracę ws. jego założeń i realizacji z zarządcą kolejowej infrastruktury, spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Kluczowym założeniem "Promowania zielonej mobilności..." jest poprawa dostępności do dąbrowskich dworców kolejowych: w centrum i dzielnicach Gołonóg oraz Ząbkowice.

PLK i miasto w uzgodnieniu przygotowały projekty przebudowy układów torowo-peronowych stacji kolejowej w centrum miasta i przystanku Gołonogu. Wokół zaprojektowano m.in. tunele pod torami i centra przesiadkowe; miasto będzie budowało też kolejne drogi rowerowe.

Zamawiany obecnie etap prac dotyczy rejonu dworca w centrum, gdzie m.in. powstanie centrum przesiadkowe - z parkingami typu Park & Ride oraz dla rowerów i bezkolizyjnym połączeniem do ul. Kościuszki. Zaplanowano przejście podziemne łączące perony z budynkiem dworca i nowymi parkingami przy ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Przebudowane zostaną perony i układ torów stacji, który docelowo ma umożliwić m.in. rozdzielenie ruchu dalekobieżnego i lokalnego.

Ponadto powstanie nowa droga łącząca ul. Kolejową i Kościuszki z ul. Sobieskiego. Tunel drogowy na przedłużeniu ul. Kościuszki (do ul. Limanowskiego) zastąpi przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej (w miejsce przejazdu powstanie podziemne przejście dla pieszych i rowerzystów). Przebudowana zostanie ul. Kolejowa - od ul. Kościuszki do ul. Konopnickiej.

W kolejnym etapie osobno zamawiana ma być budowa centrum przesiadkowego w dzielnicy Gołonóg i likwidacja tamtejszego przejazdu kolejowego, który też zostanie zastąpiony tunelem. Planowane jest przejście podziemne łączące budynek dworca z peronami oraz parkingami w rejonie ul. Piecucha i Parkowej. Podobnie jak w centrum, także tam przebudowane będą tory i perony.

Jednym z pierwszych zadań "Promowania zielonej mobilności..." stała się budowa przejścia podziemnego pod stacją Ząbkowice, które w lutym ub. roku zastąpiło wcześniejszą, nielubianą przez mieszkańców kładkę nad torami. Wykonana przez PLK, współfinansowana przez miasto inwestycja, prowadzi sprzed dworca na perony stacji Ząbkowice, ale też łączy dwie części dzielnicy. W październiku ub. roku w rejonie dworca w Ząbkowicach miasto oddało przebudowany układ komunikacyjny wraz z niewielkim węzłem przesiadkowym.

Do dwóch etapów unijnego projektu dotyczącego "Promowania zielonej mobilności..." dąbrowski samorząd otrzymał m.in. dofinansowanie w dwóch naborach konkursu dot. transportu niskoemisyjnego Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-20: w wysokości 23,7 mln zł - do szacowanego na 28,1 mln zł I etapu swojego projektu oraz w wysokości 56,6 mln zł do, szacowanego na 67,3 mln zł II etapu.

Poza budową centrów przesiadkowych przy dworcach kolejowych cały program "Promowania zielonej mobilności" zakłada m.in. budowę dróg rowerowych i częściową przebudowę infrastruktury drogowej w ciągu głównych ulic: Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego (równolegle z inwestycją przygotowywaną tam przez spółkę Tramwaje Śląskie).


źródło
warius
CYTAT
Śląskie w Programie Inwestycji Dworcowych
Posted on 27/01/2020 by ŁB

Program Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 wkracza w decydującą fazę. Rok 2020 będzie przełomowy dla największego programu przebudowy i budowy dworców w historii Polskich Kolei Państwowych. Spółka planuje udostępnienie kolejnych dworców po przebudowie, a także kontynuowanie i rozpoczęcie prac budowlanych oraz projektowych na wielu obiektach w całej Polsce. Do roku 2023 zmodernizowane zostaną 4 dworce w województwie śląskim.

Czechowice-Dziedzice, Dąbrowa Górnicza, Racibórz i Częstochowa – na tych 4 stacjach są budynki dworców kolejowych uwzględnione w Programie Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023.

źródło

Ani słowa o Gołonogu, jak dobrze pójdzie to centrum przesiadkowe powstanie ale dworzec być może nigdy?
:)
no ciekawe co z tym Gołonogiem. Kolejne info, które go pomija. Ma być drugi etap wielkiego projektu na dworce w następnej perspektywie unijnej, ale to odległe terminy i niejasne, zależy czy dostaną dofinansowanie. No chyba go tam nie przesunęli
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.