Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
:)
^^^
tylko równie dobrze to może być schowek na szczotki :/

fajne nowe zdjęcia i chyba rozwiewa już wątpliwości z tym odcinkiem od Limanowskiego do Korzeniec/Robotnicza smile2.gif

snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/w-g...ego-dg-centrum/

snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...01_A/index.html
:)
CYTAT
dg.pl

INWESTYCJA Z DUŻYM DOFINANSOWANIEM
Budowa centrum przesiadkowego i przebudowa układu drogowego w śródmieściu to jedna z kluczowych inwestycji w Dąbrowie Górniczej. Realizowana jest przy wsparciu sporych środków zewnętrznych, pozyskanych przez miasto. Łącznie to ponad 82,5 mln zł.

Efekt, który ma być widoczny do końca marca 2023 r., da sporo korzyści kierowcom, pasażerom transportu publicznego, pieszym i rowerzystom. Nowe rozwiązania zmienią i ułatwią poruszanie się po mieście.

(...)

Jego realizację zasilą środki pozyskane z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii ? łącznie 26 mln zł. 10 mln zł w 2020 r. i 16 mln w roku przyszłym. Ponadto unijne dofinansowanie, w wysokości przeszło 56 mln 566 tys. zł, pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Zewnętrzne wsparcie sięgnie zatem ponad 82,5 mln zł.
Inwestycja rozpoczęła się w październiku od budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Moniuszki, z którym połączona zostanie nowa droga biegnąca za hutą Bankową do ul. Kolejowej. Z kolei na początku listopada wystartowały roboty na ul. Kościuszki ? na odcinku od zjazdu do Fabryki Pełnej Życia do skrzyżowania z ul. Kolejową, gdzie wybudowane będzie rondo. Prace objęły też całą ul. Kolejową. W pierwszym etapie, do marca 2021 r., wykonywane będzie tam uzbrojenie podziemne i kanalizacja. Modernizowane jest także torowisko w rejonie stacji kolejowej, gdzie aktualnie pociągi poruszają się jednym torem. Na początek przyszłego roku planowane jest czasowe zamknięcie przejazdu na ul. Konopnickiej.

(...)


no ciekawe jakie to czasowe zamknięcie. Chyba na czas ułożenia jednego nowego toru, a potem przywrócą. Potem drugi tor. Gorzej jak zaczną budować tunel, bo wtedy musiał by być obok tymczasowy.
Tymczasem stawiają betonowe słupy pod trakcję
:)
CYTAT
nasze miasto

Wyburzają dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej - zobacz ZDJĘCIA. To część wielkiej inwestycji

Stało się! W centrum Dąbrowy Górniczej rozpoczęło się wyburzanie budynku nieczynnego od kilkunastu lat dworca kolejowego. W piątek 18 grudnia buldożery przystąpiły do niszczenia budynku. To część wielkiej przebudowy rejonu stacji między ulicami Kościuszki i Kolejową a Limanowskiego.

Budynek dworca, który jest wyburzany to dawny Dworzec Kolei Iwanogrodzko-Dąbrowskiej. Jeszcze przed kilkunastu laty mieściły się tutaj kasy biletowe, poczekalnia a nawet bar. Od wielu lat obiekt jest jednak zamknięty na cztery spusty. Wyburzanie nie oznacza jednak, że Dąbrowa Górnicza nie będzie miała dworca.Po przebudowie i rewitalizacji jego funkcje będzie pełnił... drugi dworzec. Ten położony bliżej peronu, który pochodzi z czasów Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej. W nim dawniej mieściła się m.in. kolejowa ekspedycja towarowa i nastawnia. Również on od kilku lat jest nieczynny. Po przebudowie mają się w nim mieścić kasy biletowe. Będzie również można podjechać pod sam budynek, bo tory towarowe prowadzące do Huty Bankowej do głównych torów włączą się wcześniej.W rejonie wyburzanego dworca wykopany zostanie tunel, który połączy ulice Kościuszki z Limanowskiego i docelowo zastąpi funkcjonujący do tej pory przejazd w ciągu ulicy Konopnickiej, którego rejon często się korkuje. Na dworcu pojawią się również nowe perony.

foto snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/wybu...983/zd/58656089
warius


Jedno pamiątkowe biggrin.gif
:)
i kolejne:

CYTAT
nasze miasto

Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej zmienił się w kupę gruzu i desek

Przez wiele lat służył pasażerom, bo mieściły się w nim kasy biletowe, a nawet bar. Potem przez wiele lat był zamknięty na głucho, chociaż okresowo działał tutaj sklep spożywczy. W piątek 18 grudnia zniknął z powierzchni ziemi jeden z dworców kolejowych na stacji w Dąbrowie Górniczej. Jeden, bo drugi ma być remontowany i po latach znów pełnić funkcję dworca.
Otynkowany i pomalowany żółtą farbą dworzec kolejowy u zbiegu ulic Kościuszki i Kolejowej w centrum Dąbrowy Górniczej był jednym z bardziej wyrazistych obiektów w tej części miasta. Jego powstanie związane jest z szerokotorową Koleją Iwanogrodzko-Dąbrowską, która w II połowie XIX wieku połączyła Iwanogród, jak wówczas nazywał się Dęblin, z rozwijającym się przemysłowym Zagłębiem Dąbrowskim.

W Dąbrowie Górniczej Kolej Iwanogrodzka stykała się z normalnotorową Drogą Żelazną Warszawsko-Wiedeńską. Każda z nich miała swój dworzec i oba przez wiele lat funkcjonowały z powodzeniem pod szyldem PKP.

Jeszcze w czasach PRL-u stacja w Dąbrowie Górniczej oprócz połączeń pasażerskich obsługiwała też szereg połączeń towarowych. Stało tu zawsze mnóstwo wagonów-węglarek z ówczesnej kopalni Generał Zawadzki. Swoje bocznice miały też Huta Bankowa (czynna do dzisiaj) czy Defum.

Koleją wożono, zresztą, znacznie więcej towarów niż dzisiaj. Nic więc dziwnego, że kolejowym urzędnikom potrzebne były biura w obu budynkach dworcowych. Obsługę pasażerów prowadzono w wyburzonym właśnie dawnym Dworcu Iwanogrodzkim, skąd na peron trzeba było iść kładką, którą pamiętają zapewne wszystkie pokolenia dąbrowian prócz najmłodszego.

Wyburzenie dworca to część trwającej właśnie całkowitej przebudowy tej części miasta. Wyremontowany Dworzec Wiedeński wraz z nowymi peronami, parkingiem i przystankiem komunikacji miejskiej ma pełnić funkcje centrum przesiadkowego. W miejscu wyburzonego dworca powstanie rondo, do którego zbiegać będą się ulice Kościuszki i Kolejowa, a także nowa droga, która połączy rejon dworca z rejonem dawnej kopalni Paryż. Będzie z niego także wjazd do tunelu, który połączy ul. Kościuszki z ul. Limanowskiego i zastąpi przejazd w ciągu ul. Konopnickiej.


Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej zmienił się w kupę gruzu i desek

Burzenie dworca rozpoczęło się w piątek 18 grudnia o godzinie 8 rano. Ciekawostka jest taka, że - nieświadomy zapewne operator koparki - rozpoczął pracę od wybicia okien w dawnym biurze naczelnika stacji. Wyburzanie postępowało od strony dawnej ul. Cieszkowskiego w kierunku przejścia przez tory.

Około godziny 16 ostatni fragment ścian dworca został przewrócony, a cały teren zamienił się w zwałowisko gruzu i desek. Okazało się, że budynek w dużej mierze - i mimo zmian wprowadzanych z duchem czasu - niewiele się zmienił.

Zobaczyć można było m.in. olbrzymie belki stropowe, a także słomę. Przed pracownikami zajmującymi się rozbiórką jeszcze piwnice, w których kolejarze kiedyś składowali węgiel.


następne galerie dworca i całej inwestycji:

snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...acji-kolejowej/

snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...aja-nowe-drogi/

i oczywiście dużo więcej jak zawsze, ale w mniejszej rozdzielczości na nddg:

snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...18_A/index.html

snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...18_B/index.html
:)
na końcu prostej od strony wiaduktu przed samym zakrętem przed przejazdem przy Konopnickiej będą rozjazdy. Albo tu się zacznie 3 tor, albo dodatkowa możliwość zmiany toru przy różnych problemach, co by też pomogło przy samej przebudowie.
Dave
Też to właśnie zauważyłem, czyli wygląda na to,że wymijać pociągi będzie można w samej stacji nie zajmując całego szlagu od DG Ząbkowice do DG jak to jest w tej chwili smile2.gif
:)
sprawdziłem w projekcie i to tylko rozjazdy - możliwość zmiany toru. Na łuku tory znacznie się od siebie oddalą i tak aż do peronu. Rozjazdy na trzeci i planowany kiedyś czwarty tor będę zaraz za peronami. Trzeci tor (ten przy dworcu) będzie wyprowadzony prosto i kończył się zaślepiony zaraz za wiaduktem kolejowym nad przedłużoną Kościuszki. Także nie będzie utrudnień, żeby dobudować dalej tor, a jest to planowane teraz z tego projektu, gdzie zgłosili odbudowę w ramach metropolii przez Gołonóg, Tworzeń w kierunku Strzemieszyc.
Czwarty tor to pewnie dopiero w ramach kompleksowej przebudowy całego odcinka od Będzina do Zawiercia, który teraz ma być projektowany.
Ciekawe kiedy sam 3 peron i czwarty tor. Mogli to od razu, nieduże oszczędności.
I w dokumentacji jest powteirdzone, że podkłady betonowe, jak i szyny są używane ("staroużyteczne") i wykonawca dostał je z PKP i sam musiał przetransportować.
:)
CYTAT
nasze miasto

Usuwają resztki starego dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej. Trwa budowa centrum przesiadkowego, peronów, torowiska, tunelu

Dąbrowa Górnicza. Od ponad dwóch miesięcy trwa budowa centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym oraz tunelu pod torami kolejowymi, a od 12 października przebudowa układu drogowego od strony wjazdu z Będzina do Dąbrowy Górniczej. Zamknięta jest część ulic, wycięte zostały drzewa kolidujące z inwestycją, zmienia się nawierzchnia ul. Kolejowej. Z każdym dniem widać postępy prac, których finał mamy zobaczyć w 2023 roku.
W piątek 8 stycznia, choć to pora zimowa, na placu budowy można było spotkać całkiem sporo pracowników. Kontynuowane były m.in. prace przy podbudowie torowiska kolejowego. Wywożone były ostatnie pozostałości po dworcu PKP przy ul. Kościuszki, z którego zostało już naprawdę niewiele. Trzeba przyznać, że po wycięciu okazałych drzew ten fragment miasta wygląda dość dziwnie i trzeba się będzie przyzwyczaić do całkowicie otwartej przestrzeni na przedłużeniu ulicy Kościuszki. Sporo prac pozostało jeszcze przy ulicy Kolejowej, ale sukcesywnie będą postępować do przodu.

W ramach tego dużego przedsięwzięcia, realizowanego przez miasto i PKP PLK S.A., powstaną m.in.: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego(łącznie na 375 miejsc), tunel drogowy łączący te ulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, przejście podziemne w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany.

Zamknięta jest ul. Kolejowa, która nie tylko zyska nową nawierzchnię, ale drogę rowerową, chodniki i oświetlenie. Na odcinku od zjazdu do Fabryki Pełnej Życia do skrzyżowania z ul. Kolejową, wybudowane będzie nowe rondo. W pierwszym etapie, do marca 2021 roku, wykonywane będzie na ul. Kolejowej uzbrojenie podziemne i kanalizacja. Modernizowane jest także torowisko w rejonie stacji kolejowej. Zdemontowane zostały m.in. poczekalnie na peronie a także część torów. Wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 roku.

Inwestycja rozpoczęła się natomiast od budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Moniuszki, z którym połączona zostanie nowa droga biegnąca za hutą Bankową do ul. Kolejowej. Prace ruszyły tam 12 października. Dla kierowców wyznaczone zostały objazdy, a droga w kierunku Będzina została na sporym odcinku zamknięta. To właśnie w tym miejscu układ drogowy zostanie wzbogacony o nowe, ogromne rondo z kilkoma wyjazdami. Jeden z nich będzie prowadził za hutą Bankową w kierunku centrum przesiadkowego i ul. Kolejowej. Na zdjęciach widać już częściowo nowy układ drogowy, a prace posuwać się będą w kierunku Huty Bankowej.

Efekt inwestycji da sporo korzyści kierowcom, pasażerom transportu publicznego, pieszym i rowerzystom.

Nowe rozwiązania zmienią i ułatwią poruszanie się po mieście. W śródmieściu, na przedłużeniu ul. Kościuszki powstanie podziemny tunel; w rejonie stacji zbudowane zostaną nowe drogi i ronda. Zniknie przejazd na ul. Konopnickiej, a piesi i użytkownicy jednośladów na drugą stronę torów dostaną się tunelem. Rozwinie się infrastruktura rowerowa, wyremontowane zostaną chodniki.

Za 229 mln zł, inwestycję wykonuje konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. Przedsięwzięcie realizowane jest wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A.


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/usuw...201/zd/59080445

poczekalnia pomyliła się z wiatami.
Była jakaś dziwna sytuacja - w Gołonogu 2 pociągi na jednym torze w odległości kilku metrów
warius
Wczoraj widziałem już zaczątki budowy nowego peronu wyspowego rolleyes.gif

szer
Wie ktoś kiedy mają zamykać przejazd na Konopnickiej?
warius
CYTAT(szer @ pon, 11 sty 2021 - 10:53) *
Wie ktoś kiedy mają zamykać przejazd na Konopnickiej?


Pytasz i wiesz wink.gif

"25 stycznia, dla ruchu samochodowego, zamknięty zostanie przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej. Z przejazdu będą mogli korzystać piesi i rowerzyści. W czasie zamknięcia prowadzone będą roboty związane z budową przejścia pod torami i modernizacją torowiska."

Całość

CYTAT
dabrowa-gornicza.pl
Trwa przebudowa układu drogowego. Kierowców czekają zmiany - Dąbrowa Górnicza
5 ? 7 minut

11 stycznia 2021

Pod koniec stycznia rozpocznie się kolejny etap prac związanych z budową centrum przesiadkowego i przebudową układu drogowego w śródmieściu. Na zmiany muszą przygotować się kierowcy.

25 stycznia, dla ruchu samochodowego, zamknięty zostanie przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej. Z przejazdu będą mogli korzystać piesi i rowerzyści. W czasie zamknięcia prowadzone będą roboty związane z budową przejścia pod torami i modernizacją torowiska.

Prace mają potrwać do czerwca. Po ich zakończeniu przywrócony zostanie normalny ruch. Podczas zamknięcia kierowcy chcący przejechać przez tory, będą musieli korzystać z objazdów. Objazd do ulic Konopnickiej i Limanowskiego prowadzony będzie ulicami: Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Graniczną i Łączącą. Objazd w kierunku ul. Królowej Jadwigi prowadzony będzie analogicznie w drugą stronę.

Budowa centrum przesiadkowego i przebudowa układu drogowego w śródmieściu to jedna z kluczowych inwestycji w Dąbrowie Górniczej. Realizowana jest przy wsparciu sporych środków zewnętrznych, pozyskanych przez miasto. Łącznie to ponad 82,5 mln zł.

Efekt, który ma być widoczny do końca marca 2023 r., da sporo korzyści kierowcom, pasażerom transportu publicznego, pieszym i rowerzystom. Nowe rozwiązania zmienią i ułatwią poruszanie się po mieście.

W ramach inwestycji powstaną: parkingi po obu stronach torów ? przy ul. Kościuszki i Limanowskiego ? łącznie na 375 miejsc; tunel drogowy łączący te ulice; przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów; centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy; droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową; droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą; tunel pieszo-rowerowy w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie.

Poglądowy schemat układu drogowego wykonywanego w ramach inwestycji.

Za 229 mln zł, zadanie wykona konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. Przedsięwzięcie prowadzone jest wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A.

Jego realizację zasilają środki pozyskane z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii ? łącznie 26 mln zł. 10 mln zł w 2020 r. i 16 mln w tym roku. Ponadto unijne dofinansowanie, w wysokości przeszło 56 mln 566 tys. zł, pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Zewnętrzne wsparcie sięgnie zatem ponad 82,5 mln zł.

Inwestycja rozpoczęła się w październiku od budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Moniuszki, z którym połączona zostanie nowa droga biegnąca za hutą Bankową do ul. Kolejowej. Z kolei na początku listopada wystartowały roboty na ul. Kościuszki ? na odcinku od zjazdu do Fabryki Pełnej Życia do skrzyżowania z ul. Kolejową, gdzie wybudowane będzie rondo. Prace objęły też całą ul. Kolejową. W pierwszym etapie, do marca 2021 r., wykonywane będzie tam uzbrojenie podziemne i kanalizacja. Modernizowane jest także torowisko w rejonie stacji kolejowej, gdzie aktualnie pociągi poruszają się jednym torem.

W trakcie budowy zmieniła się organizacja ruchu, utrudnienia dotyczą też pasażerów autobusów. Dla linii 16, 79, 242, 604, 644, 716 i 903N zmodyfikowano rozkłady jazdy, a autobusy kursują po zmienionych trasach. Szczegółowej informacje na stronie rj.metropoliaztm.pl.

W grudniu wyburzono stary, zniszczony i nieużywany od dawna budynek dworca kolejowego przy ul. Kościuszki. W jego miejscu powstanie rondo i wjazd do tunelu pod torami. Dworzec będzie funkcjonował w budynku przy torach, który wyremontuje PKP S.A. Aktualnie trwają prace projektowe, które mają zakończyć się do końca pierwszej połowy przyszłego roku. Następnie kolejowa spółka zamierza ogłosić przetarg na roboty budowlane. Modernizacja ma zakończyć się do końca 2022 r. i wtedy też z dworca będą mogli korzystać podróżni. Inwestycja jest częścią Programu Inwestycji Dworcowych, realizowanego przez PKP S.A. W jego ramach, do 2023 r. w całym kraju wyremontowanych ma zostać ok. 200 dworców.

Do centrum przesiadkowego będzie można łatwo dotrzeć autobusem albo samochodem, dla którego bez trudu znajdzie się miejsce parkingowe. Stamtąd w podróż poza miasto będzie można wybrać się pociągiem. Nowe rozwiązania drogowe ? ronda, tunele i łączniki ulic ? upłynnią ruch i podniosą bezpieczeństwo jego uczestników.

wizualizacja centrum przesiadkowego w centrum Dąbrowy Górniczej
Wizualizacja układu drogowego w okolicy stacji kolejowej w centrum.

Przebudowa układu drogowego czeka też rejon dworca w Gołonogu, gdzie powstaną m.in. tunele i ronda usprawniające ruch. Wszystko ma być gotowe w 2023 roku. Więcej o tym przedsięwzięciu na stronie https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...tunele-i-ronda/

PK
:)
Nie wiem jak rozumieć to info o zamknięciu przejazdu. Pół roku to strasznie długo, a miał być przejazd tymczasowy. Niezły będzie ruch na objeździe przed CA.
I jak wróci przejazd, gdy w jego miejscu mają wcześniej budować tunel dla pieszych.
Może przebudują w tym czasie oba tory, a potem z boku zbudują już po obu nowych torach tymczasowy przejazd. Może do tego czasu przebdujują już Kolejową i od razu na stałą trasę wrócą wtedy autobusy hmm

i inne inwestycje:

CYTAT
DZ

Inwestycja na stacji Sosnowiec Dańdowka. W miejscu dawnego dworca powstaje nowoczesna nastawnia

Trwają prace budowlane na stacji kolejowej Sosnowiec Dańdówka. W miejscu, w którym kiedyś znajdował się rozebrany przez PKP SA dworzec, powstaje nowoczesna nastawnia.
Na stacji w Sosnowcu-Dańdówce krzyżują się ze sobą linie kolejowe nr 62 Tunel-Sosnowiec Główny oraz 171 ze stacji Dąbrowa Górnicza Towarowa do położonego między stacjami Katowice Muchowiec i Ruda Śląska Kochłowice posterunku Panewnik. To właśnie z pracami w ciągu tej drugiej linii, dość intensywnie wykorzystywanej w ruchu towarowym, związana jest kolejowa inwestycja.


- W stacji Sosnowiec Dańdówka zostały wymienione tory, sieć trakcyjna i 17 rozjazdów. Budowana jest nowa nastawnia, która będzie wyposażona w nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa na torach. Projekt przewiduje też przebudowę nastawni w Dąbrowie Górniczej Wschodniej oraz na posterunku odgałęźnym Kozioł (Dąbrowa Górnicza Towarowa) wraz z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym - mówi Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. - Linia 171 jest linią towarową łączącą Dąbrowę Górniczą Towarową z posterunkiem Panewnik (między Katowicami Muchowiec a Rudą Kochłowicami). Jej rewitalizacja usprawni wywóz towarów z Górnego Śląska w głąb kraju i do portów. Dzięki nowym torom, rozjazdom, sieci trakcyjnej i urządzeniom sterowania ruchem kolejowym, pociągi pojadą szybciej. Prędkość na stacji Sosnowiec Dańdówka wzrośnie do 80 km/h - zwiększy się przepustowość linii, którą pojedzie więcej pociągów - dodaje.

Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest częścią projektu pn. ?Prace na południowo-wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami?. Jej wartość to ponad 61 mln zł. Zakończenie inwestycji zaplanowane jest w IV kwartale 2021 roku.

Nowa nastawnia powstaje dokładnie w miejscu dawnego budynku dworca na stacji Sosnowiec Dańdówka. W 2016 roku, gdy był już kompletną ruderą, został w końcu wyburzony na zlecenie spółki PKP SA. Dużo wcześniej przestały w nim funkcjonować kasy biletowe i inne biura kolejowe. Budynek bez okien groził zawaleniem, był też pokryty graffiti. Teraz jego miejsce zajmie nowoczesna kolejowa nastawnia.
warius
Ciekawe co z Gołonogiem, na FB w grudniu prezydent napisał, że wykonawca cały czas ustala organizację ruchu z PKP, mnie zastanawia czy prawdziwym powodem opóźnień nie jest przebieg nowej drogi, która ma biec pomiędzy istniejącymi domami, dokładnie w miejscu budującego się domu widocznego na dole zdjęcia.


warius
:)
W Gołonogu zakres dużo mniejszy i mają czas. Pewnie ruszą na wiosnę. Może chcą jak najszybciej zbudować obwodnicę centrum, żeby jak najszybciej była alternatywa dla Sobieskiego, bo tam też niedługo ruszy przebudowa.

Dobrze widać na jakim etapie są z peronem i co dokładnie robią, a drugi peron tak ma wyglądać:

:)
jest nowa lepsza wizualizacja tunelu na Konopnickiej



Pewnie nie ma co patrzeć na część kolejową wizualizacji bo to do tej pory ma niewiele wspólnego z tym co będzie. Wizualziacje skupiają się na części drogowej. Pewnie w rzeczywistości będzie u góry rezerwa na dodatkowe tory, a na pewno na 3 tor.
:)
Wracając do powyższej wizualizacji to ciekawe jak w przyszłości połączą Poniatowskiego z nową drogą do Al. Zagłębia Dąbrowskiego. Następne rondo obok tego?
Po zwężeniu Sobieskiego ruch tutaj bardzo wzrośnie, a najgorzej będzie na Poniatowskiego wzdłuż parkingu przy targowisku w dni targowe. Tam jest chaos, mistrzowie parkowania i oczekiwania na wolne miejsca blokują ulicę. Tam nie będzie płynności, a pewnie też skierują tamtędy jakieś autobusy bo tamte okolice to biała plama dla komunikacji miejskiej.

Prezydent MB na fb pisał, że zamknięcie przejazdu najdłużej do końca maja, ale wykonawca będzie się starał szybciej. Już pod koniec roku przejazd zostanie zamknięty ostatecznie i wtedy ma być już gotowy tunel samochodowy obok dworca.
:)
nowe zdjęcia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...oge-do-bedzina/

CYTAT
nasze miasto

W Dąbrowie Górniczej budują drogi, ronda, tunele, centrum przesiadkowe. Są utrudnienia dla kierowców, ale po Sobieskiego jedzie się łatwiej


W Dąbrowie Górniczej nie warto jeździć na pamięć. Od poniedziałku 25 stycznia nie przejedziemy już przez przejazd na ulicy Konopnickiej, za to nieco łatwiej kierowcy poruszają się po ul. Sobieskiego, gdzie został otwarty jeden pas w kierunki Będzina. W ogóle miasto to dziś jeden wielki plac budowy, a kiedy rozpoczną się prace przy drugim centrum przesiadkowym w dzielnicy Gołonóg oraz wymiana torowiska tramwajowego, to dopiero trzeba będzie mieć się na baczności. No, ale musi być gorzej, żeby potem mogło być lepiej.
Jak widać na zdjęciach prace, pomimo zimy, postępują dość szybko. Cała inwestycja związana z budową nowego układu komunikacyjnego w mieście oraz nowego centrum przesiadkowego przy dworcu PKP w śródmieściu rozpoczęła się od zmian na ulicy Sobieskiego. To właśnie tam powstaje ogromne rondo oraz nowa droga prowadząca do centrum przesiadkowego oraz śródmieścia za Hutą Bankową. Od 25 stycznia ekipy budowlane zmieniły tam organizację ruchu, dzięki czemu w obu kierunkach (do Będzina i centrum Dąbrowy Górniczej) jedziemy dziś po jednym pasie.

Sporo dzieje się także po drugiej stronie linii kolejowej, dzielącej miasto na dwie części. Od strony ulicy Limanowskiego powstaje nowa droga, prowadząca do mającego powstać u zbiegu ulic Robotniczej i Braci Pękalskich. Dzięki temu po wyjechaniu z tunelu, jaki powstanie pod torami kolejowymi, będziemy mogli skierować się tędy bezpośrednio w stronę Parku Zielona, Pogorii IV cz też będzińskiej Łagiszy. Ominiemy więc kłopotliwy czasem, wąski skręt w ul. Robotniczą, którym trzeba jechać dziś.

Najważniejsza dziś zmiana dla kierowców to zamknięcie przejazdu na ul. Konopnickiej. Nadal mogą z niego korzystać piesi i rowerzyści. W czasie zamknięcia prowadzone będą roboty związane z budową tunelu pieszo-rowerowego pod torami, który zastąpi przejazd. Prace mają potrwać do czerwca. Po ich zakończeniu przywrócony zostanie normalny ruch. Podczas zamknięcia kierowcy chcący przejechać przez tory, będą musieli korzystać z objazdów. Objazd do ulic Konopnickiej i Limanowskiego prowadzony będzie ulicami: Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Graniczną i Łączącą. Objazd w kierunku ul. Królowej Jadwigi prowadzony będzie analogicznie w drugą stronę.
(...)


nawiązując do tego drogowego placu budowy, to niedługo jeszcze ruszy przebudowa na S1, no i inne inwestycje (planowane przetargi w wątku komunikacyjnym)
warius
CYTAT
Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej skorzystają z bezpiecznego przejścia pod torami, a samochody pojadą pod wiaduktem kolejowym. Efektem prac będzie wyższy poziom bezpieczeństwa i sprawniejsza komunikacja w mieście oraz wygodny dostęp do kolei. Prace realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i gmina Dąbrowa Górnicza z udziałem funduszy unijnych.

Dla większego bezpieczeństwa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują wiadukt kolejowy w rejonie stacji Dąbrowa Górnicza. Pod wiaduktem będzie ulica, chodnik i ścieżka rowerowa. Wykonawca pracuje na przejeździe kolejowo-drogowym przy ul. Konopnickiej, gdzie powstanie podziemne przejście pieszo-rowerowe. W najbliższych dniach specjalistyczna maszyna, tzw. palownica przygotuje pale pod konstrukcję wiaduktu kolejowego. Wiadukt zastąpi przejazd przy ul. Konopnickiej.

Wykonawca pracuje przy budowie podziemnego przejścia łączącego perony stacji Dąbrowa Górnicza z projektowanym centrum przesiadkowym oraz parkingami przy ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Na stacji Dąbrowa Górnicza został już zdemontowany stary tor. Budowany jest peron wyspowy. Utrzymany jest ruch kolejowy. W związku z rozpoczęciem prac na przejeździe przy ul. Konopnickiej, są zmiany w komunikacji drogowej i objazdy dla kierowców. Informacje o zmianach zostały przekazane wszystkim służbom.

Nowe rozwiązania usprawnią komunikację drogową w mieście ? skróci się czas przejazdu z północnej na południową stronę torów i wyeliminuje oczekiwanie na przejeździe kolejowo?drogowym. Zwiększy się też bezpieczeństwo w ruchu pieszym, rowerowym i samochodowym. Nowe perony będą wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i dynamiczną informację podróżnych. Peron wyspowy zostanie przebudowany, powstanie dodatkowy tor i peron od strony ul. Kolejowej. Wszystkie obiekty będą podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostaną wyposażone w windy i dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. W stacji Dąbrowa Górnicza będą przebudowane tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. W ramach przebudowy stacji zostanie również zabezpieczony teren pod dodatkowe tory i peron dla kolei aglomeracyjnej od strony ul. Limanowskiego.


https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informa...od-torami-5004/
Dave
Z tym "jednym wielkim placem budowy" to na tą chwilę się zapędzili troszku tongue.gif
:)
jest przetarg

CYTAT
Zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. „Remont urządzeń kontroli niezajętości polegający na przebudowie klasycznego systemu kontroli niezajętości torów i rozjazdów na system w oparciu o liczniki osi koła.” - stacja Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, linie kolejowe: Id12-1 w km 291,285-293,822, Id12-133 w km 0,000-2,250 oraz Id12-183 km 0,000-0,960
warius
CYTAT(:) @ pią, 22 sty 2021 - 15:03) *
Pewnie nie ma co patrzeć na część kolejową wizualizacji bo to do tej pory ma niewiele wspólnego z tym co będzie. Wizualziacje skupiają się na części drogowej. Pewnie w rzeczywistości będzie u góry rezerwa na dodatkowe tory, a na pewno na 3 tor.


:)
^
super. Szkoda, że od razu nie budują tego peronu i toru na stacji. Już wtedy pociągi w kierunku Katowic mogłyby się wyprzedzać i przepuszczać. Koszt niewielki, bo i tak wyjście z tunelu będzie. Marne oszczędności przy takim projekcie, ale to już wiadomo było od ogłaszania przetargu.
Zgłosiliśmy się na odbudowę linii i 3 toru z DG do Tworznia i oby tam zostawić rezerwę pod przystanek aglomeracyjny przy CA, bo potem będzie kłopot. Szkoda, że nie pomyślano od razu o tym przystanku już teraz w ramach tamtego programu. Inne miasta w aglomeracji takie przystanki sobie dobudują, inne powstaną z innego projektu - rozbudowy odcinka Będzin - Katowice.
warius
Plany Kolei Metropolitalnej uwzględniają przystanek przy CA. Gdy powstanie będzie miał największy potencjał pasażerski w mieście. Można sobie to posprawdzać na stronie
http://infogzm.metropoliagzm.pl/mapy/kolej.html

:)
Pomysł przystanku był od bardzo dawna, odkąd myślano o SKM. Jak wiadomo w latach 80-tych główna stacja miała być obok wiaduktu, zaczęto budować przejście podziemne i przyszedł kryzys. Potem, gdy zdecydowano się zostawić w centrum na swoim miejscu, pojawiły się plany tego przystanku.
Wcześniej był bliżej Granicznej i nazywany roboczo "DG Ratusz" od czasu budowy CA. Całe lata o tym pisałem, tak samo jak o dworcu i tunelu w centrum. Nigdy nie zauważyłem, żeby obecne władze gdzieś się o tym przystanku wypowiedziały. Takie przystanki to niewielki koszt. W regionie takie powstały w Tychach. Planowane są w Sosnowcu, Katowicach i innych miastach.

Ta lokalizacja blisko Morcinka, chyba tak jak proponował tu Bzenek. Ja pisałem o Granicznej, bo miała być przebudowa tunelu na pieszo-rowerowy (jednak wycięli z obecnie realizowanych prac) i tutaj najtaniej przy okazji służyłby jako dojście na perony. I tak też dawno temu widziałem na mapkach. Trzeba wziąć pod uwagę jak z gruntami i dostępnością komunikacyjną
A i jest jeszcze tworzona koncepcja rozbudowy linii od Zawiercia do Będzina na 4 tory. Jeśli tam też się nie pojawi to stracona szansa.
pasqudek
No a co wtedy z przystankiem w Gołonogu?
warius
Zostaje. Zakładając powstanie i rozwój kolei metro ma być na linii więcej przystanków.
Dave
CYTAT(warius @ czw, 28 sty 2021 - 17:01) *
Zostaje. Zakładając powstanie i rozwój kolei metro ma być na linii więcej przystanków.



Jedno drugiemu nie przeszkadza wink.gif
warius
^ Jasne. Być może błędnie zakładam, że bez większego planu nie będzie woli do realizacji tego dodatkowego przystanku.
bzenek
CYTAT(:) @ pon, 25 sty 2021 - 15:45) *
Wracając do powyższej wizualizacji to ciekawe jak w przyszłości połączą Poniatowskiego z nową drogą do Al. Zagłębia Dąbrowskiego. Następne rondo obok tego?

Do tego czasu to już będą teleportacje ;)

CYTAT(:) @ czw, 28 sty 2021 - 15:15) *
Zgłosiliśmy się na odbudowę linii i 3 toru z DG do Tworznia

Ale po co ciągnąć trzeci tor ze stacji Dąbrowa Górnicza ?

Wystarczy rozgałęzienie między stacjami Gołonóg i Pogoria.

CYTAT(warius @ czw, 28 sty 2021 - 15:32) *
Plany Kolei Metropolitalnej uwzględniają przystanek przy CA. Gdy powstanie będzie miał największy potencjał pasażerski w mieście.

Kiedyś edukowałem się w przedszkolu 12 przy Krasickiego.
Mama mi wtedy mówiła, że tu niedaleko zbudują perony stacji Nowy Gołonóg.

Wkrótce będę mógł o tym wnukom opowiadać.
Czy ktoś w to jeszcze uwierzy ?


CYTAT(:) @ czw, 28 sty 2021 - 15:55) *
pojawiły się plany tego przystanku.
Wcześniej był bliżej Granicznej i nazywany roboczo "DG Ratusz" od czasu budowy CA. Całe lata o tym pisałem, tak samo jak o dworcu i tunelu w centrum. Nigdy nie zauważyłem, żeby obecne władze gdzieś się o tym przystanku wypowiedziały. Takie przystanki to niewielki koszt.

Niech oni najpierw skończą obecne przebudowy.

Gołym okiem widać, że już przy Gołonogu są jakieś zgrzyty.

A w kolejce czekają jeszcze tunele przy Granicznej i Podłęknickiej.

:)
CYTAT(bzenek @ pią, 29 sty 2021 - 20:44) *
CYTAT(:) @ czw, 28 sty 2021 - 15:15) *
Zgłosiliśmy się na odbudowę linii i 3 toru z DG do Tworznia

Ale po co ciągnąć trzeci tor ze stacji Dąbrowa Górnicza ?

Wystarczy rozgałęzienie między stacjami Gołonóg i Pogoria.


Bo to w ramach odbudowy, może takie wymagania. W każdym razie będzie zawsze troszkę większa przepustowość i tor "awaryjny". I tak mają być docelowo 4 tory. W przyszłości zostanie do odbudowania tylko 1 ostatni.
:)
CYTAT
twojezaglebie

W Sosnowcu i Dąbrowie Górniczej będzie więcej lokalnych połączeń kolejowych

W rozkładzie jazdy na 2021 rok Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia dofinansuje na swoim obszarze dodatkowych 48 połączeń kolejowych, które będą realizowane przez Koleje Śląskie. Część z nich będzie przebiegała przez Sosnowiec i Dąbrowę Górniczą.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia przeznaczy około 9,2 mln zł na dofinansowanie połączeń Kolei Śląskich. – Rozwijając współpracę z samorządem województwa, który jest właścicielem Kolei Śląskich, zdecydowaliśmy się przeznaczyć około 9,2 mln zł na realizację 48 nowych połączeń w nowym rozkładzie jazdy. Jest to o 3,2 mln zł więcej w porównaniu poziomem dofinansowania w ubiegłym roku – wyjaśnia Grzegorz Kwitek, członek zarządu Metropolii GZM.

Najwięcej, 20 połączeń, dotyczy trasy Gliwice – Katowice. Finansowane przez GZM kursy zostaną wprowadzone także na kierunkach: Tychy Lodowisko – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice (12 połączeń), Tychy Lodowisko – Katowice (11 połączeń), Sosnowiec Główny – Gliwice (3 połączenia) oraz Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Gliwice (2 połączenia).

W 2021 roku praca eksploatacyjna dofinansowanych przez GZM połączeń wyniesie ponad 390 tysięcy pociągokilometrów, to jest o około 100 tysięcy więcej niż w poprzednim.

Kolej Metropolitalna

Liczba pociągów, które są finansowane z budżetu GZM jest uzależniona od ilości taboru, jakim dysponują Koleje Śląskie, a także od przepustowości linii kolejowych. Na głównych szlakach jest ona bliska wyczerpania, dlatego tak istotne jest dobudowanie dodatkowych torów dla pociągów aglomeracyjnych. Takie rozwiązanie zakładają wszystkie trzy inwestycyjne warianty przygotowanej przez metropolię Koncepcji Kolei Metropolitalnej. Obecnie trwają pracę nad studium wykonalności. Ma określić, które z rozwiązań zaproponowanych w koncepcji są możliwe do realizacji oraz w jakim zakresie.


"nie wiem, nie znam sienie orientuję"... ale trochę to dziwne, że teraz zwiększają, gdy przepustowość zmniejszona i są objazdy i komunikacja zastępcza.
Oczywiście zwiększanie jak najbardziej na tak! I dobrze, że połączenie z Tychami już z Ząbkowic, gdzie kiedyś kończyło się na Sosnowcu. Tylko mam wątpliwości, czy to rzeczywiście zwiększanie czy to co było, tylko po prostu GZM dopłaca do dodatkowych tak jak w poprzednim roku
Dave
Raczej to drugie, zwłaszcza w przypadku kursów z DG Ząbkowice do Katowic i dalej => przepustowość przez stację DG obecnie jest w szczycie maksymalnie wykorzystana.
:)
zdjęcia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...-przerywa-prac/

i trochę więcej na nddg ale mniejsze snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...15_A/index.html

Dobrze widać wyjście z przejścia na nowy peron. Zaczynją wykop pod "tunel" drogowy. Zima odpuszcza, to może przyspieszą
warius
CYTAT
W środę, 24 lutego, zamknięty dla ruchu zostanie fragment ul. Limanowskiego – od ul. Robotniczej do posesji nr 25. Dojazd do budynków zostanie zachowany. W pierwszym tygodniu zamknięcia zakaz ruchu nie będzie obejmował autobusów. Objazd wyznaczono ul. Konopnickiej, Śliwińskiego, Korzeniec i Robotniczą.

Podczas zamknięcia, które potrwa ok. 6 miesięcy, prowadzone będą prace związane z kompleksowym uzbrojeniem terenu, budową zbiorników retencyjnych i ronda na skrzyżowaniu ul. Limanowskiego, nowej drogi i wjazdu do tunelu pod torowiskiem kolejowym.


CYTAT
Na budowie centrum przesiadkowego Miasto Dąbrowa Górnicza
zima ma się ku końcowi 💪🔥 W poniedziałek ruszamy z robotami palowymi przy budowie wiaduktu kolejowego WK-PKP, natomiast na przejściu podziemnym PP-PKP powstają już pierwsze segmenty


Powiew wiosny na budowie smile2.gif
:)
z fb Prezydenta - prace w Gołonogu mają ruszyć dopiero po wakacjach. Może to mniejszy zakres i chcą jak najszybciej w centrum, bo tu tyle utrudnień, a do tego jeszcze niedługo przebudowa Sobieskiego
Dave
Po wakacjach? Czyli niemal rok po rozpoczęciu prac w centrum DG? Nosz k...a mać! To wykopy pod przejazd i przejścia pod torami będą już prawie gotowe tu gdzie zaczęli a w Gołonogu dopiero zaczną? To kolejny rok zamknięcia poszczególnych torów w d...e! angry.gif

Niewielki plus tylko taki, że chociaż w Gołonogu przy "dworcu" koło garaży i przejazdu będzie jeszcze gdzie jakiś czas zaparkować, w stacji DG w zasadzie kompletnie teraz nie ma już gdzie dry.gif
:)
CYTAT
dg.pl

DWORZEC MA ZNÓW SŁUŻYĆ PODRÓŻNYM I MIESZKAŃCOM
Stary i zniszczony budynek dworca w centrum powinien niebawem przestać ?straszyć?. PKP S.A. zamierza go wyremontować, a miasto jest gotowe wynająć tam część pomieszczeń.

? Największa antywizytówka miasta przejdzie do historii. Właśnie podpisaliśmy z PKP S.A. porozumienie na wynajmem pomieszczeń w budynku dworca w centrum miasta. Umowa ta daje gwarancję, że PKP wyremontuje dworzec ? poinformował 24 marca Marcin Bazylak, prezydent miasta.
Miasto już dawno zadeklarowało chęć wynajęcia części pomieszczeń, dzięki czemu odnowiony budynek przy torach nie stałby pusty, a właściciel mógłby na nim zarabiać. Jedną z możliwości zagospodarowania jest np. ulokowanie w nim biura paszportowego. Miasto w tej sprawie prowadzi rozmowy z wojewodą, od którego decyzji zależy, czy taka placówka mogłaby powrócić do Dąbrowy Górniczej.

Działania dotyczące remontu budynku już są prowadzone. Aktualnie, na zlecenie PKP S.A., trwają prace projektowe, które mają zakończyć się do końca pierwszej połowy roku. Następnie kolejowa spółka zamierza ogłosić przetarg na roboty budowlane. Modernizacja ma zakończyć się do końca 2022 r. i wtedy też z dworca będą mogli korzystać podróżni. Inwestycja jest częścią Programu Inwestycji Dworcowych, realizowanego przez PKP S.A. W jego ramach, do 2023 r. w całym kraju wyremontowanych ma zostać ok. 200 dworców.

Odnowiony budynek dworca będzie ważnym elementem powstającego centrum przesiadkowego w śródmieściu, które wraz z przebudową układu drogowego jest jedną z kluczowych miejskich inwestycji. Wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 r. Nowe rozwiązania zmienią i ułatwią poruszanie się po mieście. Dadzą jednocześnie sporo korzyści kierowcom, pasażerom transportu publicznego, pieszym i rowerzystom.


i sporo zdjęć z postępów snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/nowe...287/zd/60519037

i nowsze snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/wida...073/zd/60783693

:)
Beton się leje. To w tym miesiącu muszą mieć duże tempo

CYTAT
dg.pl

31 marca 2021
POWSTAJE CENTRUM PRZESIADKOWE I NOWY UKŁAD DROGOWY. TO WAŻNE ZMIANY DLA KIEROWCÓW I PASAŻERÓW
Budowa centrum przesiadkowego i przebudowa układu drogowego w śródmieściu idzie do przodu. Aktualnie sporo dzieje się w okolicy stacji kolejowej, wkrótce zmiany czekają pasażerów pociągów.

– Dziś rozpoczęło się betonowanie stropu tunelu pod torami na przedłużeniu ul. Kościuszki. Trwa również betonowanie konstrukcji nowego peronu, przejścia podziemnego i prowadzących do niego schodów oraz szybów windowych. Tymi właśnie schodami, już na początku maja, podróżni będą wchodzić na nowy peron. Wtedy też pociągi pojadą już nowym torem, a front robót przeniesie się na drugą stronę peronu – poinformował Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

– Zgodnie z harmonogramem, 3 lub 4 maja przekładamy ruch kolejowy na nowy tor po dzisiaj betonowanym obiekcie. Wtedy zaczniemy rozbierać tor, po którym teraz jeżdżą pociągi, kontynuowana będzie też budowa dalszej części tunelu. Dojście do peronów od strony ul. Limanowskiego poprowadzone będzie nową połówką przejścia podziemnego. Stary peron z wiatą zostaną rozebrane i zastąpione aktualnie budowanym peronem – mówi Krzysztof Klimosz, inżynier kontraktu.
(...)


zdjęcia i filmik z fb snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...ow-i-pasazerow/
:)
dużo fajnych zdjęć, w tym z drona dających obraz całej inwestycji snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...ego-dg-centrum/

Na przyszłej "obwodnicy" są fragmenty z asfaltem. Może będą chcieli skończyć ją przed końcem roku wraz z planowanym otwarciem tunelu dla samochodów. Na przeszkodzie stoją dalej garaże i hałda.

Tak jak myślałem zasypali tymczasowo fragment zbudowanego tunelu przy Konopnickiej. Przejazd ma być otwarty przed weekendem majowym i działać do czasu otwarcia tunelu samochodowego przy dworcu.

Na połówce końca peronu (sięgać będzie dalej niż stary) jest już nawierzchnia. Przed wyjściem na peron będzie zadaszona część peronu i widać chyba filary pod nią. Gdzieś na peronie (pod tym dachem?) ma być też poczekalnia. Było w dokumentacji ale już nie pamiętam.

Sporo postępów w części kolejowej.

Otworzy się fajny teren między obwodnicą a tym kanałkiem przed Przybylaka. Nie wiem jak z własnością, ale wcześniej czy później na pewno zostanie zagospodarowany. Teraz jakiś nieużytek z drzewami samosiejkami.
Byle nie zmarnować terenu. Jeśli w przyszłości powstanie np osiedle to w takim miejscu powinno być gęste z dość wysoką zabudową. Blisko centrum, blisko do Zielonej, no i stacja kolejowa - ewentualne dojazdy do pracy w Katowicach.
Znowu po drugiej stronie między Limanowskiego i torami dobre tereny pod jakieś usługi.

warius
CYTAT
Otworzy się fajny teren między obwodnicą a tym kanałkiem przed Przybylaka. Nie wiem jak z własnością, ale wcześniej czy później na pewno zostanie zagospodarowany. Teraz jakiś nieużytek z drzewami samosiejkami.
Byle nie zmarnować terenu. Jeśli w przyszłości powstanie np osiedle to w takim miejscu powinno być gęste z dość wysoką zabudową. Blisko centrum, blisko do Zielonej, no i stacja kolejowa - ewentualne dojazdy do pracy w Katowicach.
Znowu po drugiej stronie między Limanowskiego i torami dobre tereny pod jakieś usługi.


Jeszcze lepszy dla miasta byłby jakiś biurowiec, centrum biurowo-usługowe w tym miejscu.
:)
^^^
no pewnie, też tak myślę, ale czasy na to trudne. Na razie to chyba nie widać, żeby chcieli wynajmować powierzchnie w części biurowej budynku na rogu Granicznej i Al. Zagłębia Dąbrowskiego. Oby przyszły lepsze czasy. Potrzebne takie biurowce szczególnie żeby zatrzymać i przyciągać młodych, a nie musieli jeździć właśnie do Katowic.
Dlatego też konieczna jest realizacja pobliskiej FPŻ. Tam też planują biurowce. Do tego spędzanie wolnego czasu.
Rokko31
Słuchajcie a przy budynku starego dworca, który ma być wyremontowany będzie peron czy nie? Jakoś tam bardzo mało miejsca na niego unsure.gif
luket
CYTAT(Rokko31 @ sob, 10 kwi 2021 - 18:11) *
Słuchajcie a przy budynku starego dworca, który ma być wyremontowany będzie peron czy nie? Jakoś tam bardzo mało miejsca na niego unsure.gif

Na jednej z wizualizacji peron 1 ciągnie się po zachodniej stronie budynku w stronę Będzina, a przed samym budynkiem dworca wygląda jakby go nie było.
:)
Będzie, a te wizualizacje są dla części drogowej, a dla kolejowej nie odpowiadają do końca rzeczywistości. Najlepszy jest ten lasek wokół bydynku dworca biggrin.gif
Peron 2 - obecny, będzie szerszy niż stary, ale trochę przesunięty na północ i będzie więcej miejsca na 3 tor przed dworcem i peron obok niego.

W przyszłości, pewnie przy okazji rozbudowy całej linii Zawiercie-Będzin powstanie i 3 peron. Widać wyraźnie miejsce na czwarty tor i po sieci trakcyjnej.

Na przejeździe na Konopnickiej układają już tor i trwają pace przy trakcji.

Poniżej zdjęcia z wnętrza tunelu. Wrażenie - wąskie i trochę klaustrofobiczne, ale brakuje punktu odniesienia, najlepiej ludzi, żeby to ocenić.

snf (51).gif https://scontent.fktw1-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=6097B2D8

snf (51).gif https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=6096A4B5
luket
No właśnie ten lasek też mi dał do myślenia, że chyba nie do końca to jest zgodne z prawdą wink.gif

A czy ktoś wie czy są może gdzieś publicznie dostępne szczegółowe pdfy z projektem dla całej przebudowy takie jak można obejrzeć dla S1?
warius
CYTAT(luket @ nie, 11 kwi 2021 - 12:05) *
No właśnie ten lasek też mi dał do myślenia, że chyba nie do końca to jest zgodne z prawdą wink.gif

A czy ktoś wie czy są może gdzieś publicznie dostępne szczegółowe pdfy z projektem dla całej przebudowy takie jak można obejrzeć dla S1?

Były dostępne w plikach przetargowych ale już nie są dostępne online.

:)
zostały to snf (51).gif https://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/5837/dokument/137959 a pewnie nie działają już te linki do innego serwera, gdzie były największe pliki
warius
CYTAT(:) @ nie, 11 kwi 2021 - 11:15) *
Poniżej zdjęcia z wnętrza tunelu. Wrażenie - wąskie i trochę klaustrofobiczne, ale brakuje punktu odniesienia, najlepiej ludzi, żeby to ocenić.


Tunel i schody przy dworcu mają 4m szerokości, na peron wyspowy 2,5 metra, wysokość tunelu też 2,5 metra. Bardzo skromnie i faktycznie klaustrofobicznie. Mam nadzieje, że do windy spokojnie rower się zmieści, nie każdy lubi i może dźwigać.

Tunel pieszo-rowerowy na ul. Konopnickiej zgodnie z projektem ma 5 metrów szerokości. 2,5 metra DDR, 1,5 metra chodnik i 2 x 0,5 metra skrajni.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.