Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
luket
Z tą drogą do Legionów Polskich, to może być ciekawe. O ile DTŚ uzasadniałaby rozmach inwestycji, o tyle nieuniknione wyburzenia na Mireckiego, estakada lub węzeł z Sobieskiego przez środek pętli tramwajowej, parę kolizji z torami między Hutą a dawną kopalnią mogą spowodować koszty przy których stanie się to nieopłacalne. Chyba że zaczną nową drogę właśnie od okolic pętli tramwajowej. Ale to już temat do wątku drogowego.

Tak czy siak - nie mogę się doczekać realizacji smile2.gif
Dave
Gdzie jest ulica GRYNIA w Dąbrowie? To jakaś nowa ulica w zamian za "komunową"? rolleyes.gif
luket
Jakub Dąbski był niesłuszny... wink.gif
Leszek
Nie widzę, żeby ktoś o tym pisał - kiedy zlikwidowano starą wiatę na peronie w Gołonogu? Jechałem ostatnio i zauważyłem, że stoją dwa szkielety nowych małych wiat - na wysokości dworca i blisko przejazdu (być może jest więcej, te dwie zauważyłem).
TeodorMotor
CYTAT(Leszek @ śro, 01 lis 2017 - 16:41) *
Nie widzę, żeby ktoś o tym pisał - kiedy zlikwidowano starą wiatę na peronie w Gołonogu? Jechałem ostatnio i zauważyłem, że stoją dwa szkielety nowych małych wiat - na wysokości dworca i blisko przejazdu (być może jest więcej, te dwie zauważyłem).

Jakieś dwa tygodnie temu... Roboty idą "potwornie szybko", prawdopodobnie w marcu będzie ich półmetek.
:)
^
te wiaty widać w materiale TVP Katowice o dworcach snf (51).gif https://katowice.tvp.pl/34586411/nowe-oblic...ycji-dworcowych

CYTAT
NOWE OBLICZE STARYCH DWORCÓW. RUSZYŁ PROGRAM INWESTYCJI DWORCOWYCH

Szykuje się kolejowa rewolucja. Oficjalnie wystartował Program Inwestycji Dworcowych. Większość z nich zakłada gruntowną modernizację, ale PKP planuje także budowę nowych dworców. Z programu skorzysta prawie dwieście obiektów w całym kraju. Do programu zakwalifikowało się sześć dworców z województwa śląskiego - w Częstochowie, Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu, Raciborzu i Czechowicach-Dziedzicach. Program Inwestycji Dworcowych ma potrwać do 2023 roku.


Z tych sześciu w województwie - 2 w DG.
warius
CYTAT(:) @ śro, 01 lis 2017 - 23:21) *
^
te wiaty widać w materiale TVP Katowice o dworcach snf (51).gif https://katowice.tvp.pl/34586411/nowe-oblic...ycji-dworcowych

CYTAT
NOWE OBLICZE STARYCH DWORCÓW. RUSZYŁ PROGRAM INWESTYCJI DWORCOWYCH

Szykuje się kolejowa rewolucja. Oficjalnie wystartował Program Inwestycji Dworcowych. Większość z nich zakłada gruntowną modernizację, ale PKP planuje także budowę nowych dworców. Z programu skorzysta prawie dwieście obiektów w całym kraju. Do programu zakwalifikowało się sześć dworców z województwa śląskiego - w Częstochowie, Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu, Raciborzu i Czechowicach-Dziedzicach. Program Inwestycji Dworcowych ma potrwać do 2023 roku.


Z tych sześciu w województwie - 2 w DG.


No to już cała Polska w tv zobaczyła jakie mamy piękne dworce ;) teraz nikt przy wysiadaniu nie będzie miał wątpliwości, że dojechał do centrum ponad stu tysięcznego miasta ;)
:)
CYTAT
naszemiasto

Dąbrowa Górnicza - Ząbkowice: rusza budowa tunelu pod torami

W marcu br. informowaliśmy, że w maju ma się rozpocząć budowa nowego tunelu pod torami kolejowymi w Dąbrowie Górniczej – Ząbkowicach. Inwestycja znacznie się przesunęła w czasie, ale wszystko wskazuje na to, że rozpocznie się w poniedziałek 13 listopada. Informują o tym Koleje Śląskie, uczulając podróżnych na czekające na nich w najbliższym czasie utrudnienia.

Budowa bezpiecznego i nowoczesnego przejścia pod torami, prowadzącego na perony w Ząbkowicach, jest konieczna. Nowa inwestycja PKP PLK, prowadzona wspólnie z miastem, jak wspominaliśmy miała się rozpocząć kilka miesięcy temu. Zakład Linii Kolejowych PKP PLK w Częstochowie zainwestuje w budowę podziemnego przejścia w Ząbkowicach dopiero teraz.

W styczniu br. został rozstrzygnięty przetarg na dokumentację projektową tej inwestycji. Tunel pod peronami ma mieć specjalny podjazd dla osób niepełnosprawnych, ale także rowerzystów oraz rodziców z wózkami. Jak wynika z szacunków, budowa tunelu ma pochłonąć 8 milionów złotych. Budowa miała się zakończyć według pierwotnego planu w kwietniu 2018 roku, ale teraz wiele wskazuje na to, że będzie to kilka miesięcy później.

- Od 13 listopada podróżnych wsiadających i wysiadających na stacji w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach czeka sporo zmian. Utrudnienia będą spowodowane pracami związanymi z budową przejścia podziemnego. Ze względu na prowadzone prace przez PKP PLK na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice nie będzie możliwości obsługi osób niepełnosprawnych. Uczulamy również naszych podróżnych, by zachowali szczególną ostrożność podczas przechodzenia na poszczególne perony. Zarządca infrastruktury wyznaczy w tym zakresie odpowiednie drogi dojścia. Dodatkowo na czas remontu będziemy musieli usunąć z peronu nasz biletomat. Bilety będzie można zakupić u obsługi pociągu, zachęcamy też do korzystania z naszych mobilnych kanałów sprzedaży – poinformowały podróżnych 6 listopada Koleje Śląskie.
tomekkmk
Nowy peron na Sikorce

mydliczek
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomos...ista-57040.html

CYTAT
PKP SA weryfikują liczbę dworców do remontu: nie 464, a mniej niż 200 [LISTA]

Niedawno władze PKP SA zapowiedziały unowocześnienie blisko 200 dworców w całym kraju w ramach tzw. programu inwestycji dworcowych. Zapowiedzi jednak stopniały względem roku poprzedniego, gdy mówiło się o 464 dworcach, wymagających działań inwestycyjnych. Publikujemy zaktualizowaną listę lokalizacji rozpoczętych i planowanych inwestycji w okresie do 2023 r.

W końcówce 2016 r. program inwestycji dworcowych zapowiadał się niezwykle obiecująco. – Pracując przez ostatnie miesiące, zinwentaryzowaliśmy nasze potrzeby inwestycyjne i 570 czynnych dworców, którymi zarządzamy, wytypowaliśmy 464, które wymagają prac inwestycyjnych. Zamierzamy je zmodernizować do 2023 r. – mówił Marek Michalski, ówczesny członek zarządu PKP SA. Nie ukrywał zarazem, że nie ma zapewnionego finansowania na cały program dworcowy.

Być może to spowodowało urealnienie planów i ostatecznie liczba dworców, na których odbędą się prace inwestycyjne, jest znacznie krótsza. W październiku 2017 r. władze PKP SA ogłosiły plany unowocześnienia prawie 200 dworców, nazywając to „największym tego typu przedsięwzięciem w historii polskiej kolei”.

Na udostępnionej przez PKP SA liście znajduje się obecnie 189 lokalizacji. – Jeśli chodzi o liczbę 460, to rzeczywiście pojawiała się za czasów poprzedniego zarządu. Nie chodziło jednak o finalną listę dworców przewidzianych do przebudowy, tylko o listę obiektów objętych potrzebami inwestycyjnymi o różnym zakresie. Obecnie mówimy o około 200 dworcach. Nie wyklucza to jednak realizacji kolejnych inwestycji. Rozważamy przebudowę innych dworców po 2023 roku – wyjaśnia Michał Stilger z biura prasowego PKP SA.

Projekty znajdują się w różnych fazach zaawansowania. W przypadku niektórych z nich procesy inwestycyjne już rozpoczęły się. Przykładowo aktualnie toczy się przetarg na projektantów dla 74 dworców.

Lista dworców

Województwo dolnośląskie: Boguszów-Gorce Zachód, Bolesławiec, Chojnów, Imbramowice, Jawor, Kąty Wrocławskie, Malczyce, Siechnice, Smolec, Strzelin, Szklarska Poręba Górna, Święta Katarzyna, Wałbrzych Główny, Węgliniec, Wrocław Żerniki, Zgorzelec, Żarów

Województwo kujawsko-pomorskie: Bydgoszcz Zachód, Janikowo, Kołodziejewo, Mogilno, Toruń Miasto, Toruń Wschodni, Włocławek, Złotniki Kujawskie

Województwo lubelskie: Chełm, Dęblin, Kanie, Kraśnik, Lublin, Łuków, Nałęczów, Sadurki, Świdnik Miasto

Województwo lubuskie: Trawniki, Babimost, Gorzów Wielkopolski, Nowiny Wielkie, Rzepin, Sulechów, Świebodzin, Witnica, Żagań

Województwo łódzkie: Gałkówek, Gorzkowice, Koluszki, Łowicz Główny, Łódź Chojny, Łódź Kaliska, Płyćwia, Rogów, Rokiciny, Skierniewice, Wilkoszewice

Województwo małopolskie: Andrzejówka, Barcice, Biadoliny, Jasień Brzeski, Kraków Mydlniki, Kraków Swoszowice, Krzeszowice, Łomnica-Zdrój, Miechów, Milik, Młodów, Muszyna, Muszyna Zdrój, Nowy Sącz Biegonice, Oświęcim, Piwniczna, Piwniczna-Zdrój, Powroźnik, Rudawa, Rytro, Stary Sącz, Sterkowiec, Wierchomla Wielka, Zabierzów, Zubrzyk, Żegiestów, Żegiestów-Zdrój

Województwo mazowieckie: Barchów, Błonie, Brwinów, Celestynów, Chrzęsne, Dębe Wielkie, Dobczyn, Garwolin, Jaktorów, Jastrząb, Józefów, Kornelin, Łaskarzew Przystanek, Michalin, Milanówek, Mława Miasto, Mrozy, Otwock, Ożarów Mazowiecki, Piaseczno, Pilawa, Pionki, Pionki Zachodnie, Płochocin, Pomiechówek, Pruszków, Przetycz, Ruda Wielka, Siedlce, Sochaczew, Tłuszcz, Warszawa Powiśle, Warszawa Śródmieście, Wrzosów, Zajezierze koło Dęblina, Ząbki, Życzyn, Żytkowice

Województwo podkarpackie: Czarna Tarnowska, Radymno, Rzeszów Główny, Sędziszów Małopolski, Stalowa Wola Rozwadów

Województwo podlaskie: Białystok, Bielsk Podlaski, Czeremcha, Czyżew, Hajnówka, Jabłoń Kościelna, Kuźnica Białostocka, Racibory, Siemiatycze, Suwałki, Szepietowo, Wasilków, Zdrody Nowe

Województwo pomorskie: Chałupy, Gdańsk Główny, Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz, Hel, Jastarnia, Jurata, Kuźnica (Hel), Mrzezino, Prabuty, Pruszcz Gdański, Pszczółki, Puck, Reda, Słupsk, Swarzewo, Szymankowo, Tczew, Wejherowo, Władysławowo, Żelistrzewo

Województwo śląskie: Czechowice-Dziedzice, Częstochowa, Dąbrowa Górnicza, Dąbrowa Górnicza, Gołonóg, Racibórz, Sosnowiec Maczki

Województwo świętokrzyskie: Kielce, Skarżysko-Kamienna, Włoszczowa

Województwo warmińsko-mazurskie: Nidzica, Olsztyn Główny, Olsztyn Zachodni (ukończony), Olsztynek, Susz, Szczytno

Województwo wielkopolskie: Biskupice Wielkopolskie, Kobylnica, Nowy Tomyśl, Opalenica, Palędzie, Pierzyska, Pobiedziska, Pobiedziska Letnisko, Poznań Garbary, Poznań Główny (Stary), Poznań Zachodni, Trzemeszno, Zbąszyń

Województwo zachodniopomorskie: Kołobrzeg, Koszalin, Szczecin Dąbie
Zibar
CYTAT
Dąbrowa Górnicza, Gołonóg: Krok bliżej do przebudowy stacji kolejowych

Zamknięty zabytkowy budynek dworca w centrum jest podobny do odnowionego niedawno, pochodzącego z lat 80. XIX wieku, budynku dworca kolei warszawsko-wiedeńskiej w Myszkowie.

Również z XIX w. pochodzi budynek dworca w Gołonogu, będący niegdyś częścią węzła kolejowego, w którym odnoga kolei warszawsko-wiedeńskiej zbiegała się z koleją dąbrowsko-iwanogrodzką (dawna nazwa Dęblina).

W lutym br. miasto oraz spółki PKP SA i PKP PLK porozumiały się co do współpracy przy rewitalizacji dworców w centrum oraz Gołonogu wraz z zagospodarowaniem przyległych terenów. Potem dąbrowski samorząd uzgodnił z PLK założenia do projektów przebudowy obu stacji i układów komunikacyjnych. Efektem był ogłoszony pod koniec października przetarg.

Podzielono go na dwa zadania: dotyczące centrum i Gołonogu. W każdym z nich powstaną projekty dla miasta oraz PLK. Wraz z otwarciem ofert poinformowano, że kwota przeznaczona na realizację całego zamówienia to 4,76 mln zł brutto; w tym na część dot. centrum: 3,03 mln zł brutto, a część dot. Gołonogu - 1,72 mln zł brutto.

Ofertę dotyczącą tylko Gołonogu, opiewającą na 3,11 mln zł brutto, złożyło Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu, a ofertę tylko na centrum, za 3,6 mln zł brutto - Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem. Oferty obejmujące obie części zamówienia przygotowały spółki: Mosty Katowice (odpowiednio na 2,8 mln zł brutto i 2 mln zł brutto) oraz DMK Inżynieria (odpowiednio na 2,92 mln zł brutto i 2 mln zł brutto).

Matylewicz zasygnalizował, że w kontekście m.in. terminów wynikających z unijnego projektu, którym samorząd chciałby współfinansować realizację swojej części inwestycji, miasto będzie chciało rozstrzygnąć przetarg jeszcze w tym roku.

Miasto zamawia m.in. zaprojektowanie centrum przesiadkowego w rejonie dworca w centrum, z parkingami typu Park & Ride (po obu stronach torów po 180 miejsc), dla rowerów (zadaszonymi, po 50 miejsc) oraz połączeniem z istniejącym układem komunikacyjnym w rejonie ul. Kościuszki.

Nowy układ drogowy ma być bezkolizyjnie skomunikowany z tunelem drogowym pod torami, który połączy ul. Kościuszki z ul. Limanowskiego. Powstać mają też nowa droga od skrzyżowania wylotu z tunelu i ul. Limanowskiego do skrzyżowania ulic Robotniczej i Korzeniec oraz tunel dla ruchu pieszo-rowerowego pod likwidowanym przejazdem w ciągu ul. Konopnickiej.

Dąbrowa Górnicza zamówi też projekt nowej infrastruktury drogowej w rejonie ul. Sobieskiego, Perla, Legionów Polskich oraz Grynia (do niedawna Dąbskiego) wraz z drogami rowerowymi - aby śladem pokopalnianych terenów utworzyć połączenie tej części miasta z centrum przesiadkowym.

Pod kątem stacji w centrum PLK będą oczekiwały zmiany jej układu torowego i budowy docelowo dwóch peronów wyspowych z torami - odrębnie dla ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego. Powstać ma też nowe przejście podziemne łączące perony z dworcem, centrum przesiadkowym i parkingami oraz nowy tunel drogowy w ciągu ul. Konopnickiej.

Pod kątem przystanku Gołonóg miasto oczekuje projektu budowy centrum przesiadkowego po południowej stronie linii kolejowej z parkingiem na 200 miejsc od strony ul. Piecucha i na 50 rowerów. Powstać ma układ komunikacyjny wiążący to centrum przesiadkowe m.in. z tunelem pod torami, który połączy ul. Parkową z al. Zagłębia Dąbrowskiego czy ul. Piecucha.

Ponadto zaprojektowane mają zostać tunele dla ruchu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Podłęknickiej w rejonie Gołonogu oraz w ciągu ul. Granicznej między Gołonogiem i centrum.

PLK będą chciały zlikwidować w Gołonogu obecny peron wyspowy, zastępując go dwoma jednokrawędziowymi (wraz z zaprojektowaniem miejsca dla torów dalekobieżnych) oraz przywrócić połączenie linii nr 1 z linią 133 (śladem zlikwidowanej linii w stronę Huty Katowice). Powstać mają też tunel drogowy w śladzie ul. Parkowej oraz przejście podziemne pod torami łączące perony, dworzec, parking i ul. Parkową.

Zamówienie lub zamówienia powinny zostać zrealizowane do 300 dni od podpisania umowy (wszyscy oferenci zaoferowali skrócenie tego okresu do 270 dni).

Miasto zamawia dokumentację pod kątem projektu "Promowanie zielonej mobilności na terenie gminy Dąbrowa Górnicza", który chce współfinansować środkami Regionalnego Programu Operacyjnego. PLK natomiast uczestniczą w przetargu pod kątem własnych zadań inwestycyjnych. Budynki dworców w centrum Dąbrowy Górniczej i Gołonogu zostały objęte Programem Inwestycji Dworcowych spółki PKP SA.


źródło: aw/PAP
portalsamorzadowy.pl

Tyle tych tuneli, peronów - że aż się pogubiłem.
:)
CYTAT(Zibar @ wto, 19 gru 2017 - 13:42) *
Tyle tych tuneli, peronów - że aż się pogubiłem.


Tunele już kiedyś liczyłem - 5 nowych i przebudowa na Granicznej

Od jakiegoś czasu wymieniają podkłady na łuku między przejazdem, a dworcem w Centrum.

Przy przejeździe postawili jakie słupy i nie wiem co to ma być, czy będą na tym kamery monitoringu czy coś innego
:)
CYTAT
PAP
Dąbrowa Górnicza i PLK zamówiły projekty dotyczące kolei

Samorząd Dąbrowy Górniczej oraz spółka PKP PLK zamówiły dokumentację projektową przebudowy stacji kolejowej w centrum miasta i przystanku w dzielnicy Gołonóg. Wokół powstaną m.in. centra przesiadkowe i tunele pod torami.

Chodzi o dwa dworce kolejowe w Dąbrowie Górniczej – na linii kolejowej nr 1, tworzącej m.in. główne połączenie Warszawy z Katowicami. Zamknięty zabytkowy budynek dworca w centrum jest podobny do odnowionego niedawno, pochodzącego z lat 80. XIX w. budynku dworca kolei warszawsko-wiedeńskiej w Myszkowie.

Również z XIX w. pochodzi budynek dworca w Gołonogu, będący niegdyś częścią węzła kolejowego, w którym odnoga kolei warszawsko-wiedeńskiej zbiegała się z koleją dąbrowsko-iwanogrodzką (dawna nazwa Dęblina).

Na początku ub. roku miasto oraz spółki PKP SA i PKP PLK porozumiały się co do współpracy przy rewitalizacji obu dworców wraz z zagospodarowaniem przyległych terenów. Potem samorząd uzgodnił z PLK założenia do projektów przebudowy obu stacji i układów komunikacyjnych wokół nich. Celem ma być zachęcenie większej liczby mieszkańców do podróży po regionie koleją, zamiast samochodami.

Efektem uzgodnień dąbrowskich samorządowców i kolejarzy był ogłoszony pod koniec października ub. roku przetarg na dokumentację projektową, który podzielono na dwa zadania: dotyczące centrum i Gołonogu. W każdym z nich powstaną osobne projekty dla miasta oraz PLK. W przetargu spłynęły cztery oferty: dwie na całość przedsięwzięcia oraz dwie częściowe.

Jak poinformował w poniedziałek rzecznik dąbrowskiego urzędu miasta Bartosz Matylewicz, wybrano ofertę obejmującą obie części zamówienia, którą przygotowała spółka Mosty Katowice (odpowiednio na 2,8 mln zł brutto i 2 mln zł brutto). Umowę przedstawiciele miasta, jak i PLK podpisali z końcem ub. tygodnia. Wykonawca zadeklarował, że dostarczy projekty w ciągu 270 dni.

Miasto zamówiło m.in. zaprojektowanie centrum przesiadkowego w rejonie dworca w centrum z parkingami typu Park & Ride (po obu stronach torów po 180 miejsc), dla rowerów (zadaszonymi, po 50 miejsc) oraz połączeniem z istniejącym układem komunikacyjnym w rejonie ul. Kościuszki.

Nowy układ drogowy ma być bezkolizyjnie skomunikowany z tunelem drogowym pod torami, który połączy ul. Kościuszki z ul. Limanowskiego. Powstać mają też nowa droga od skrzyżowania wylotu z tunelu i ul. Limanowskiego do skrzyżowania ulic Robotniczej i Korzeniec oraz tunel dla ruchu pieszo-rowerowego pod likwidowanym przejazdem w ciągu ul. Konopnickiej.

Dąbrowa Górnicza zamówiła też projekt nowej infrastruktury drogowej w rejonie ul. Sobieskiego, Perla, Legionów Polskich oraz Grynia (do niedawna Dąbskiego) wraz z drogami rowerowymi – aby śladem pokopalnianych terenów utworzyć połączenie tej części miasta z centrum przesiadkowym.

Pod kątem stacji w centrum PLK będą oczekiwały zmiany jej układu torowego i budowy docelowo dwóch peronów wyspowych z torami – odrębnie dla ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego. Powstać mają nowe przejście podziemne łączące perony z dworcem, centrum przesiadkowym i parkingami oraz nowy tunel drogowy w ciągu ul. Konopnickiej.

Pod kątem przystanku Gołonóg miasto oczekuje projektu budowy centrum przesiadkowego po południowej stronie linii kolejowej z parkingiem na 200 miejsc od strony ul. Piecucha i na 50 rowerów. Powstać ma układ komunikacyjny wiążący to centrum przesiadkowe m.in. z tunelem pod torami, który połączy ul. Parkową z al. Zagłębia Dąbrowskiego czy ul. Piecucha.

Ponadto zaprojektowane mają zostać tunele dla ruchu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Podłęknickiej w rejonie Gołonogu oraz w ciągu ul. Granicznej między Gołonogiem i centrum.

PLK chcą zlikwidować w Gołonogu obecny peron wyspowy, zastępując go dwoma jednokrawędziowymi (wraz z zaprojektowaniem miejsca dla torów dalekobieżnych) oraz przywrócić połączenie linii nr 1 z linią 133 (śladem zlikwidowanej linii w stronę Huty Katowice). Powstać mają też tunel drogowy w śladzie ul. Parkowej oraz przejście podziemne pod torami łączące perony, dworzec, parking i ul. Parkową.

Miasto zamawia dokumentację pod kątem projektu „Promowanie zielonej mobilności na terenie gminy Dąbrowa Górnicza”, który chce współfinansować środkami Regionalnego Programu Operacyjnego. PLK natomiast uczestniczą w przetargu pod kątem własnych zadań inwestycyjnych. Budynki dworców w centrum Dąbrowy Górniczej i Gołonogu zostały objęte Programem Inwestycji Dworcowych spółki PKP SA.
:)
CYTAT
naszemiasto

Ząbkowice: pod torami kolejowymi powstaje tunel dla pieszych i rowerzystów

W listopadzie 2017 roku rozpoczła się budowa bezpiecznego i nowoczesnego przejścia pod torami, prowadzącego na perony w Ząbkowicach.

Nowa inwestycja PKP PLK, prowadzona wspólnie z miastem miała się rozpocząć sie wcześniej. Zakład Linii Kolejowych PKP PLK w Częstochowie rozpoczął jednak inwestycję w budowę podziemnego przejścia pod koniec zeszłego roku.

W styczniu 2017 roku został rozstrzygnięty przetarg na dokumentację projektową tej inwestycji. Tunel pod peronami ma mieć specjalny podjazd dla osób niepełnosprawnych, ale także rowerzystów oraz rodziców z wózkami. Jak wynika z szacunków, budowa tunelu ma pochłonąć 8 milionów złotych. Budowa miała się zakończyć według pierwotnego planu w kwietniu 2018 roku, ale teraz wiele wskazuje na to, że będzie to kilka miesięcy później.

- Od 13 listopada podróżnych wsiadających i wysiadających na stacji w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach czeka sporo zmian. Utrudnienia będą spowodowane pracami związanymi z budową przejścia podziemnego. Ze względu na prowadzone prace przez PKP PLK na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice nie będzie możliwości obsługi osób niepełnosprawnych. Uczulamy również naszych podróżnych, by zachowali szczególną ostrożność podczas przechodzenia na poszczególne perony. Zarządca infrastruktury wyznaczy w tym zakresie odpowiednie drogi dojścia. Dodatkowo na czas remontu będziemy musieli usunąć z peronu nasz biletomat. Bilety będzie można zakupić u obsługi pociągu, zachęcamy też do korzystania z naszych mobilnych kanałów sprzedaży – poinformowały podróżnych w listopadzie 2017 roku Koleje Śląskie.

Jak informuje Dąbrowski Rowrzysta Miejski nowe stojaki rowerowe pojawiły się natomiast w rejonie przystanku kolejowego Dąbrowa Górnicza - Sikorka.

:)
CYTAT
gazeta.pl

PKP PLK wydadzą 42 mln zł na rewitalizację linii i dwóch stacji w Dąbrowie Górniczej

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na przebudowę peronów i torów na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce - Dąbrowa Górnicza Wschodnia.

Jak poinformował w środę Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK, rewitalizacja odcinka Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia jest częścią wartej w sumie 200 mln zł inwestycji na linii Tunel – Bukowno – Sosnowiec Południowy.
– Na kolejnych odcinkach tej linii od Bukowna w stronę Tunelu są już prowadzone prace rewitalizacyjne – podkreśla Jacek Karniewski. Wcześniej PKP PLK zrewitalizowały linię w Sosnowcu.
Perony na obu stacjach zostaną podwyższone
Szacowana na 42 mln zł rewitalizacja odcinka Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia obejmie remont około 8 km torów, czterech obiektów inżynieryjnych, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną oraz infrastrukturę do obsługi podróżnych.
– Perony na obu stacjach zostaną podwyższone do 76 cm i wyposażone w elementy małej architektury: wiaty, ławki, gabloty informacyjne, nowe nagłośnienie, a także dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się – wylicza Jacek Karniewski
Komfort i bezpieczeństwo podróżnych mają poprawić również nowe oświetlenie peronów.
Po zakończeniu prac, które planowane jest na czwarty kwartał 2019, składy pasażerskie będą mogły kursować na zrewitalizowanym odcinku z prędkością 120 km/godz., a pociągi towarowe do 100 km/godz. (obecnie 70 km/godz.).
:)
CYTAT
naszemiasto

Ząbkowice: powstaje tunel pod torami kolejowymi. Ma być gotowy we wrześniu

Na stacji PKP Dąbrowa Górnicza – Ząbkowice trwa budowa specjalnego tunelu dla pieszych i rowerzystów. Zastąpi naziemną kładkę, która przez lata była jedyną drogą, jaką mieszkańcy tej dzielnicy mogli szybko dotrzeć w rejon ulic Wapiennej, Dąbrowskiej, Gospodarczej i Związku Orła Białego.

Budowa bezpiecznego i nowoczesnego przejścia pod torami, prowadzącego także na perony w Ząbkowicach, jest dziś konieczna. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły prace w drugiej połowie października 2017 roku. Inwestycja jest współfinansowana w 50 procentach przez Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej. Szacunkowa wartość tego przedsięwzięcia to około 6,7 mln zł netto.

Przejście będzie łączyło dwie strony miasta z możliwością wejścia na perony i będzie dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Windy będą obsługiwały peron 2 i 3. W przejściu zostanie również wydzielony pas dla drogi rowerowej. Dane techniczne obiektu: długość około 60 m, szerokość – 5 m, wysokość – 2,50 m.

- Obecnie trwają roboty budowlane dla dwóch segmentów przejścia pod torami oraz budowa pochylni po obu zewnętrznych stronach stacji. Do końca marca 2018 roku planujemy zakończenie tych prac i rozpoczęcie robót budowlanych drugiej części przejścia pod kolejnymi torami oraz budowę dwóch szybów windowych na perony nr 2 i 3 – informuje Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - W związku z tą inwestycją zostało wykonane tymczasowe przejście na drugą stronę miasta, stanowiące równocześnie drogę dojścia do peronów nr 2 i 3 dla podróżnych. Po zakończeniu budowy przejścia pod torami dotychczasowa kładka dla pieszych, łącząca dwie strony miasta z możliwością dojścia na perony, zostanie rozebrana – dodaje.

Zakończenie wszystkich prac na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice planowane jest we wrześniu 2018 roku.


zdjecia snf (51).gif http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...al,t,id,tm.html

CYTAT
Koleje Śląskie

GŁÓWNE UTRUDNIENIA

S1 (Częstochowa – Katowice – Gliwice): czasowa zastępcza komunikacja autobusowa oraz dodatkowe postoje pociągów przyspieszonych i współpraca z PKP IC przy honorowaniu biletów

Utrudnienia na linii S1 (Częstochowa – Katowice – Gliwice) będą związane przede wszystkim z budową przejścia podziemnego w Ząbkowicach oraz pracami pomiędzy stacją Dąbrowa Górnicza Ząbkowice a stacją Będzin. Z tego względu za część pociągów na linii S1 będzie obowiązywać zastępcza komunikacja autobusowa. W pierwszym etapie robót – od 12 do 23 marca – będzie to dotyczyć odcinka Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Dąbrowa Górnicza, a w kolejnym – od 17 kwietnia do 8 maja – odcinka Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Będzin Ksawera.

Aby maksymalnie zniwelować niedogodności spowodowane remontami, część pociągów przyspieszonych będzie mieć dodatkowe postoje pomiędzy Dąbrową Górniczą Ząbkowicami a Będzinem. Będzie też kolejne porozumienie z PKP IC o wzajemnym honorowaniu biletów, żeby podróżni mieli możliwość skorzystania również z innych pociągów.
(...)


Ciekawe jakie jeszcze inne prace. Zobaczymy jakie będą utrudnienia, gdy będą przebudowywać układ torowy w centrum oraz budować 5 tuneli i przebudowywać 1
:)
o tych kosztach tymczasowego przejścia też kilka razy pisałem, to właściwie skandal

CYTAT
naszemiasto

Dąbrowa Górnicza. Będzie tunel pod torami w Strzemieszycach - tam gdzie doszło do tragicznego wypadku

Pieniądze przeznaczone na koncepcję i dokumentację budowlaną placu Bema w Gołonogu będą przeznaczone na opracowanie projektu budowy nowego przejścia pod torami kolejowymi w Strzemieszycach. Tam gdzie w 2010 r. na kładce doszło śmiertelnego wypadku.

150 tysięcy złotych ma zostać przeznaczone na opracowanie projektu budowy nowego przejścia pod torami kolejowymi w dzielnicy Dąbrowy Górniczej - Strzemieszycach, w rejonie ul. Transportowej. Dziś nadal mieszkańcy korzystają tam z tymczasowego przejścia naziemnego przez torowisko, które powstało po zamknięciu kładki.

Kładkę wyłączono z użytkowania po tragicznym wypadku, jaki miał tam miejsce w 2010 roku, kiedy 25-letni dąbrowianin zginął, porażony prądem, gdy załamała się pod nim deska. Ponieważ przejście prowadzi przez tory, po których odbywa się normalny ruch pociągów, miasto musi teraz co miesiąc płacić PKP PLK kilkadziesiąt tysięcy zł za wyłączenie z ruchu torów, ograniczenie prędkości do 20 km/h oraz oświetlenie.

Podobny tunel, który budujemy wspólnie z koleją, powstaje już w dzielnicy Ząbkowice - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik dąbrowskiego Urzędu Miejskiego.

- Teraz chcielibyśmy podobną inwestycję zrealizować w Strzemieszycach, by mieszkańcy mogli bez przeszkód poruszać się w obie strony, dziś rozdzielone linią kolejową. Część z kwoty 150 tys. zł przeznaczymy na budowę łącznika drogowego w rejonie ZS nr 4 w Łęknicach, który pozwoli rozwiązać tamtejsze kłopoty komunikacyjne kierowców - dodaje.

Tymczasem na stacji PKP Dąbrowa Górnicza - Ząbkowice od kilku miesięcy trwa już budowa tunelu dla pieszych i rowerzystów
:)
CYTAT
PAP

PKP SA przygotowują przebudowę sześciu dworców w regionie

Nad przygotowaniem lub kontynuacją przebudowy sześciu dworców kolejowych w woj. śląskim pracuje zarządca kolejowych nieruchomości, spółka PKP SA. Prace o szacunkowej łącznej wartości ok. 130 mln zł powinny w większości zakończyć się w 2022 r.

Jak poinformował podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Katowicach pełnomocnik zarządu PKP SA ds. inwestycji i audytu Robert Sobczak, inwestycje w woj. śląskim pochłoną ok. 10 proc. zabezpieczonych obecnie środków realizowanego przez spółkę Programu Inwestycji Dworcowych. Cały program zakłada budowę, modernizację, przebudowę do 2023 r. blisko 200 dworców w kraju za prawie 1,4 mld zł.

W woj. śląskim, w którym znajduje się blisko 40 czynnych dworców kolejowych, zmodernizowanych ma zostać sześć obiektów (pierwotna ogólnopolska lista obejmująca ponad 460 potrzebujących interwencji dworców uwzględnia jeszcze kolejnych 20 w regionie). Według aktualnych planów zrealizowane mają zostać prace na dworcach: Częstochowa, Czechowice-Dziedzice, Dąbrowa Górnicza, Dąbrowa Górnicza Gołonóg, Racibórz oraz Sosnowiec Maczki.

Według dzisiejszych informacji Sobczaka inwestycja obejmująca rozległy dworzec w Częstochowie jest na etapie studium wykonalności, którym PKP SA mają dysponować do końca kwietnia br. Następnie, w połowie tego roku ogłoszony ma zostać - we współpracy z miastem - dwuetapowy konkurs architektoniczno-urbanistyczny, obejmujący także otoczenie dworca.

Jak zasygnalizował przedstawiciel PKP SA, ostateczne zakres i forma przebudowy będą wynikały z konkursu. Podkreślił, że podobnie jak przy innych inwestycjach programu spółce zależy na funkcjonalnym powiązaniu częstochowskiego dworca z miejskimi inwestycjami transportowymi. Planowane zakończenie tam prac to 2022 r. Jeszcze w tym półroczu złożony ma zostać wniosek o dofinansowanie tej inwestycji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W przypadku Czechowic-Dziedzic kończy się analiza możliwości pozyskania dofinansowania – PKP SA mają nadzieję, że prócz środków własnych w dużej części prace wesprą środki budżetu państwa. Projektowanie jeszcze nie rozpoczęło się. Wiadomo jednak, że przebudowa rozległego zabytkowego obiektu nie będzie przewidywała zmiany kubatury.

Współpraca z samorządem

- Przy tej inwestycji planujemy współpracę z samorządem przy zagospodarowaniu powierzchni użytkowej - zasygnalizował Sobczak. PKP SA chcą, aby – po wydzieleniu części pod kątem obsługi pasażerów – pozostałą powierzchnię zagospodarował samorząd. Całość także tego przedsięwzięcia planowana jest do zakończenia do 2022 r.

Dwa zabytkowe budynki dworcowe w Dąbrowie Górniczej zostaną odnowione na gruncie porozumienia z lokalnym samorządem, który planuje w ich pobliżu centra przesiadkowe, a także spółką PKP PLK, która przebuduje w ich rejonie układy torowe. Dla obu obiektów w tym samym momencie zlecane mają być prace projektowe i wykonawcze – również przewidywane do 2022 r.

Do początku 2023 r. potrwać ma natomiast przebudowa dworca w Raciborzu. Także w tym przypadku PKP SA liczą na współpracę z samorządem w zakresie zagospodarowania budynku – wskazując, że władze miasta chciałyby zachować, a nawet powiększyć jego kubaturę, ze względu na miejscowe uwarunkowania urbanistyczne. Spółka kończy tu analizy dot. finansowania inwestycji, zakładając jej współfinansowanie z budżetu państwa.

Obiekt w dzielnicy Sosnowca – Maczkach

W Programie Inwestycji Dworcowych umieszczona jest też przebudowa monumentalnego zabytkowego obiektu w dzielnicy Sosnowca – Maczkach. W poprzednich latach PKP SA współpracowały z Politechniką Śląską – pod kątem umieszczenia tam ośrodka kształcenia kadr kolejowych. Po przerwaniu tego projektu rozpoczęte już prace budowlane zostały wstrzymane.

Do końca zeszłego roku inwestycja została zabezpieczona i zinwentaryzowana. Kolejowa spółka deklaruje, że od kilku miesięcy prowadzi poszukiwania nowego najemcy. - Jakieś zainteresowanie po stronie miasta czy biznesu jest. My niezależnie prowadzimy rozmowy z jedną z instytucji, która – niewykluczone – będzie zainteresowana przejęciem całego obiektu i zagospodarowaniem go na swoje potrzeby - zasygnalizował Sobczak.

Jak zaznaczył, niezależnie od tego, jakie będzie docelowe przeznaczenie tego budynku, obiekt będzie spełniał m.in. funkcję obsługi pasażerów. Ostateczny zakres inwestycji po stronie PKP SA będzie zależał m.in. od tego, czy przyszły partner spółki będzie oczekiwał doprowadzenie prac do stanu deweloperskiego, czy też dalej, pod kątem swoich oczekiwań.

Zagospodarowywanie innych nieruchomości

Sobczak podkreślił też dzisiaj, że spółka współpracuje z samorządami woj. śląskiego pod kątem m.in. zagospodarowywania innych nieruchomości. W latach 2015-17 PKP SA zbył na rzecz gmin regionu dziewięć dworców (Jeleśnia, Żory, Chorzów Miasto, Bieruń, Wodzisław Śląski, Koszęcin, Ruda Śląska Chebzie, Toszek i Rydułtowy), a w tej chwili prowadzi rozmowy nt. sześciu kolejnych.

PKP SA zbyły też w latach 2015-17 łącznie 36 km linii kolejowych na rzecz kilku gmin, m.in. pod kątem ścieżek rowerowych. W tych samych latach przekazały również 67 swoich nieruchomości (na cele drogowe), a także 156 lokali mieszkalnych. Koordynując inwestycje przesiadkowe, spółka współpracuje m.in. z Katowicami, Częstochową, Sosnowcem, Bytomiem, Mysłowicami i Lublińcem.

Pod kątem rządowego programu mieszkaniowego PKP SA przekazały w listopadzie ub. roku do Krajowego Zasobu Nieruchomości m.in. 20 nieruchomości (na 40 działkach) w 11 miastach woj. śląskiego, a w grudniu 15 nieruchomości (na 34 działkach) w 9 miastach regionu. Trwają analizy pod kątem przekazania 42 kolejnych lokalizacji w 24 miastach województwa – o łącznej powierzchni blisko 69 ha.
:)
czas, gdy ruch był prowadzony jednym torem (ze względu na budowę przejścia podziemnego w Ząbkowicach) wykorzystano na inne prace m.in. wymianę sieci na odcinku do centrum.
Obok dworca w centrum kilka tygodni temu przywieziono dużo jakiegoś tłucznia. Nie wiem do czego to wykorzystują
Dave
Uśmieszku, niedawne zamknięcia torowe (dwukrotne: w kwietniu a potem drugi raz w maju) między Ząbkowicami a Będzinem nie były ANI TROCHĘ spowodowane budową przejście podziemnego stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice (jak zapowiadano w mediach) tylko wymianą rozjazdów pierw przy wyjeździe ze stacja DG Ząbkowice (DZB) w stronę Katowic (kwiecień) a potem w samej DG (za peronem w stronę Katowic -> maj), wymianę pojedynczych pokładów na tym odcinku zrobiono przy okazji.

Szlag mnie jedynie chce trafić, że wymiana JEDNEGO rozjazdu w stacji (max 200 m szyn i elementów rozjazdu) musi(ała) trwać aż 3 tygodnie! Swoją drogą - teraz wymieniono rozjazd na całkiem nowy (koszt takie rozjazdu to grubo ponad 1 mln zł + roboty), co spowodowało utrudnienia przez kilka tygodni, a za POWIEDZMY 2 lata (jak to w końcu ruszy) i tak będą musiały być znowu budowane tam rozjazdy (niejedne) z powodu zmiany układu torów stacyjnych i przebudowy samej stacji.
:)
^
na pewno? Nie połączyli tego razem i nie wykorzystali czasu?

CYTAT
gazeta.pl

Tunel pod torami w Dąbrowie Górniczej prawie gotowy. Rowerzystom i pasażerom ma być łatwiej

Dwa szyby wind, nowe ławki i kosze na śmieci oraz prawie gotowe schody prowadzące do tunelu, który powstał pod torowiskiem stacji kolejowej w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach. To bilans prac, które PKP PLK realizuje tu od listopada.

Dotychczas mieszkańcy dzielnicy i pasażerowie korzystali z kładki nad torami, biegnącymi przy ząbkowickim dworcu.

Taniej i wygodniej dla rowerzystów
Po konsultacjach ze środowiskiem rowerzystów częstochowski Zakład Linii Kolejowych PKP PLK zdecydował, że bezpieczniejszym i tańszym w eksploatacji rozwiązaniem będzie nowoczesny tunel, który ułatwi przemieszczanie się wszystkim użytkownikom.

Finalnie przejście ma mieć 60 metrów długości i 5 metrów szerokości. Prace podziemne rozpoczęto od strony peronu trzeciego, gdzie obecnie trwa wykańczanie zjazdu i schodów. Gotowa jest tu również konstrukcja szybu windy.

Podobnie jest na peronie drugim, gdzie dodatkowo wykonano już schody. Na odcinkach nie objętych pracami postawione ławki oraz kosze na śmieci. Obecnie najcięższe prace trwają od strony budynku dworca, gdzie powstaje konstrukcja wjazdu do tunelu.

Jak mówi Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK S.A., prace na stacji w Ząbkowicach kosztować mają łącznie ponad 8 milionów złotych i potrwają do września 2018 roku.





trochę przesadzili, że prawie gotowy
Dave
Tak Uśmieszku, NA PEWNO!
:)
W najnowszym PD jest marna wizualizacja koncepcji rozwiązań wokół dworców w Centrum i Gołonogu. Do tego w bardzo słabej jakości i niewiele widać, szczególnie co z peronami.

Dla mnie wygląda to, że skrzyżowanie z Kolejową już będzie na niższym poziomie i wokół mury oporowe
Zibar
Ta wizualizacja i całość tekstów dotyczących przebudowy w tym wydaniu PD to już nawet nie kiełbasa wyborcza. To pasztet wyborczy! Do tego kiepski. Przecież dwie marne wizualizacje i kilka linijek tekstu na temat inwestycji przygotowywanej od lat i dużym zakresem prac to jakaś farsa.

w tekście:
CYTAT
– Nowy węzeł drogowy, umożliwiający podjechanie bezpośrednio pod budynek dworca oraz komunikujący go z rewitalizowanymi terenami dawnej fabryki maszyn DEFUM (Fabryka Pełna Życia).


a na wizualizacji kanion, bez kładek zaznaczonych przejść. Jak pasażerowie będą tam się dostawać! Przeskakiwać ? Może latać helikopterem na lądowisko na dachu z jednej z wizualizacji FPŻ? Gdzie te wieżowce z tego terenu. Ponoć to FPŻ i przebudowa wokół dworca to powiązane projekty, a tu takie coś...
danielmdc
Panowie przecież ten periodyk jest robiony na zlecenie władzy więc nie oczekujcie tam obiektywizmu i konkretów laugh.gif Idą wybory więc muszą przypominać o mitycznych inwestycjach sprzed lat i o planowanych które odbędą się w mitycznej przyszłości wink.gif
Rokko31
CYTAT(danielmdc @ sob, 01 wrz 2018 - 11:53) *
Panowie przecież ten periodyk jest robiony na zlecenie władzy więc nie oczekujcie tam obiektywizmu i konkretów laugh.gif Idą wybory więc muszą przypominać o mitycznych inwestycjach sprzed lat i o planowanych które odbędą się w mitycznej przyszłości wink.gif

Daniel a Ty jeszcze nie wyjechałeś z Dąbrowy? Podziwiam Cię tyle lat się męczysz w Naszym mieście-Szacun
:)
CYTAT
gazeta.pl

PKP PLK wyburzy kładkę nad torami, zanim zakończy budowę tunelu

Od listopada 2017 roku PKP PLK we współpracy z miastem budują tunel pod torami stacji kolejowej w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach. Zanim całość inwestycji zostanie oddana do użytku, zniknie kładka nad torami, którą obecnie poruszają się piesi.

Początkowo planowano tu budowę specjalnych podjazdów dla niepełnosprawnych, do obsługi których niezbędna byłaby pomoc pracowników dworca. Po konsultacjach ze środowiskiem rowerzystów uznano, że lepszym rozwiązaniem będzie tunel pod torami, którym bez problemu poruszać będą mogły się osoby z niepełnosprawnościami, rodzice z wózkami czy właśnie rowerzyści.

Do zakończenia inwestycji w Ząbkowicach potrzebny jest dodatkowy miesiąc
Prace rozpoczęły się pod koniec zeszłego roku i miały potrwać do września.

- Wiemy już, że potrzebujemy jeszcze około miesiąca na dokończenie inwestycji. Wynika to z kilku kwestii. Z uwagi na brak dostępności na rynku niektórych materiałów, z których miał powstać tunel, musieliśmy zmienić projekt. Wydłużył się również czas oczekiwania na windy. Dodatkowo wystąpiła konieczność skoordynowania wyłączeń z ruchu w rejonie stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice z innymi inwestycjami, które realizujemy - wylicza Helmut Klabis, dyrektor częstochowskiego zakładu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Obecnie gotowe są już szyby wind, mała infrastruktura na peronie (ławki i kosze na śmieci). Można już także podziwiać betonową konstrukcję tunelu z jednej i drugiej strony dworca. Przy wejściu na jeden z peronów rozpoczęto montaż konstrukcji dachu.

- Elementem całego projektu jest wyburzenie kładki nad torami. Stanie się to do końca września, bo potem musimy jeszcze uporządkować sąsiadujący z kładką teren, odtworzyć w tym miejscu peron. W tym okresie ruch pieszych odbywać będzie się pod torami, częścią przeznaczoną dla pasażerów, ale tunel dla rowerzystów będzie jeszcze nieczynny - informuje dyrektor.
Mieszkańcy martwią się, czy będzie bezpiecznie
Część mieszkańców, którzy przyglądają się inwestycji, nie kryje swoich obaw.

- Wszystko wygląda pięknie. Wiem, że będzie monitoring i oświetlenie, ale ja będę bał się tamtędy przechodzić. Nie wiadomo, gdzie uciekać, w razie gdyby ktoś zaczaił się w tunelu. Na kładce to przynajmniej z daleka widać, że kręci się podejrzany element i można przeczekać, aż sobie pójdzie – mówi nam starszy mężczyzna, którego spotkaliśmy na ząbkowickim dworcu.

Obecnie gotowe są już szyby wind, mała infrastruktura na peronie (ławki i kosze na śmieci). Można już także podziwiać betonową konstrukcję tunelu z jednej i drugiej strony dworca. Przy wejściu na jeden z peronów rozpoczęto montaż konstrukcji dachu.

- Elementem całego projektu jest wyburzenie kładki nad torami. Stanie się to do końca września, bo potem musimy jeszcze uporządkować sąsiadujący z kładką teren, odtworzyć w tym miejscu peron. W tym okresie ruch pieszych odbywać będzie się pod torami, częścią przeznaczoną dla pasażerów, ale tunel dla rowerzystów będzie jeszcze nieczynny - informuje dyrektor.
Mieszkańcy martwią się, czy będzie bezpiecznie
Część mieszkańców, którzy przyglądają się inwestycji, nie kryje swoich obaw.

- Wszystko wygląda pięknie. Wiem, że będzie monitoring i oświetlenie, ale ja będę bał się tamtędy przechodzić. Nie wiadomo, gdzie uciekać, w razie gdyby ktoś zaczaił się w tunelu. Na kładce to przynajmniej z daleka widać, że kręci się podejrzany element i można przeczekać, aż sobie pójdzie – mówi nam starszy mężczyzna, którego spotkaliśmy na ząbkowickim dworcu.









CYTAT
UM

REMONT PRZEJAZDU KOLEJOWEGO
Z powodu prac prowadzonych przez PKP, od 7 do 21 września przejazd kolejowy na ul. św. Antoniego (dawna Gwardii Ludowej) będzie zamknięty.

Objazd dla samochodów wytyczony został trasą S1. W trakcie robót inaczej kursować będą także autobusy. Jak informuje KZK GOP, linie nr 84, 140, 175, 237, 635, 637 oraz 903N kursować będą wyznaczonym objazdem, od alei Piłsudskiego drogą krajową S1 do włączenia się na stałe trasy na ulicy Armii Krajowej.

Wyłączone z obsługi zostaną przystanki: „Dąbrowa Górnicza Gołonóg Swobodna”, „Dąbrowa Górnicza Gołonóg św. Antoniego nż”, „Dąbrowa Górnicza Ząbkowice Pogoń Żeglarska nż” oraz „Dąbrowa Górnicza Ząbkowice Stara Pogoria nż”. Do obsługi włączony zostanie natomiast przystanek „Dąbrowa Górnicza Gołonóg Zajezdnia”.
:)
CYTAT
twojezaglebie

Przystanek Pogoria. Skorzystaj z jesiennej pogody

Mieszkańcy regionu wciąż mogą korzystać z uroków dąbrowskiego jeziora ? Pogoria I. Po wrześniowej aktualizacji rozkładu podtrzymana zostanie część postojów na sezonowym przystanku Dąbrowa Górnicza Pogoria.

W czerwcu 2017 roku PKP Polskie Linie Kolejowe, w związku z zainteresowaniem przewoźnika ? Kolei Śląskich, uruchomieniem na okres wakacyjny,podjęły działania, mające na celu przystosowanie nie użytkowanych peronów tego przystanku do obsługi podróżnych.

Przez całe wakacje użytkownicy mogli korzystać z przystanku Dąbrowa Górnicza Pogoria znajdującego się na trasie Katowice ? Zawiercie na odcinku Dąbrowa Górnicza Gołonóg ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Zarówno linia, jak i przystanek cieszył się na tyle dużym zainteresowaniem, że również w tym roku zdecydowano się na jego uruchomienie. Zdecydowano, że będzie on działał przez cały okres wakacyjny.

Po wrześniowej aktualizacji rozkładu podtrzymana zostanie część postojów na sezonowym przystanku Dąbrowa Górnicza Pogoria. Od 2 września do 20 października podróżni będą mieli tutaj do dyspozycji osiem pociągów każdego dnia.

Przystanek Dąbrowa Górnicza Pogoria został wyposażony w system zapowiedzi megafonowych oraz małą architekturę (ławki, kosze oraz gabloty informacyjne na rozkłady jazdy) oraz nowe oznaczenia.
:)
CYTAT
dabrowa-gornicza.pl

W STRZEMIESZYCACH RUSZAJĄ KONSULTACJE
Teren przed dworcem PKP będzie miejscem spotkań mieszkańców i wizytówką dzielnicy.

Ruszają prace nad koncepcją dla zagospodarowania przestrzeni przed dawnym budynkiem dworca kolejowego w Strzemieszycach. Będą dyskusjami o tym, jak ją urządzić, by stała się atrakcyjnym miejscem spotkań – „sąsiedzką agorą”. Pierwsze spotkanie odbędzie się w środę, 3 października, o godzinie 17:00 w Filii nr 8 Miejskiej Biblioteki Publicznej. Prace zakończą w grudniu prezentacją propozycji rozwiązań.

– Realizowany obecnie projekt jest kontynuacją rozmów o pomysłach i inwestycjach dla dzielnicy, organizowanych w ramach procedury Dąbrowskiego Budżetu Partycypacyjnego i konsultacji społecznych. W ich trakcie mieszkańcy Strzemieszyc wielokrotnie wskazywali na konieczność poprawy stanu placu przed wyburzonym dworcem. Przyczyną rozpoczęcia konsultacji są także plany dotyczące stacji kolejowej Strzemieszyce. W ramach wspólnych prac gminy Dąbrowa Górnicza oraz PKP PLK powstanie m.in. przejście pieszo-rowerowe pod torami i parking. Zostaną też wyremontowane perony – wyjaśnia Marcin Bazylak, pierwszy zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej.
W rozmowach dawny plac dworcowy był wskazywany jako potencjalny skwer, miejsce do wypoczynku, spaceru z dziećmi lub spotkań sąsiedzkich. Obecnie przestrzeń ta jest zaniedbana i nie zachęca do spędzania tam czasu.

– Decyzja o przebudowie terenu dworca to dobry moment, aby zająć się skwerem. Strzemieszyce powstawały wokół terenów kolejowych i jest to ważna przestrzeń dla historii, tożsamości i przyszłości dzielnicy. Ważne też, aby wspólnie zadecydować, jak wykorzystać plany gminy i PKP dla poprawy tego miejsca. Z naszego punktu widzenia rozwiązania muszą wyjść od mieszkańców, a rolą architektów jest przełożenie tych pomysłów na koncepcję – mówi dr Łukasz Pancewicz, urbanista z gdańskiej pracowni A2P2, która będzie prowadzić projekt.
Prace nad koncepcją potrwają dwa miesiące. W pierwszym etapie zostaną przeprowadzone warsztaty informacyjne i diagnostyczne wraz z prezentacją propozycji dotyczących terenów dworca. Na ich podstawie powstanie wstępna koncepcja, która zostanie przekazana mieszkańcom do opiniowania. W oparciu o zgłoszone uwagi architekci z firmy A2P2 wypracują ostateczne rekomendacje. Zostaną one zaprezentowane na ostatnim spotkaniu w listopadzie. Spotkania będą odbywały się w świeżo ukończonym budynku Filii nr 8 przy ul. Ofiar Katynia.

Wyniki warsztatu posłużą do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz opracowania koncepcji dla placu. Ustalenie propozycji pozwoli na oszacowanie kosztów inwestycji i rozpoczęcia działań związanych z jego poprawą – np. lokalizacją ławek, pielęgnacją i dosadzeniem zieleni. O tym, co będzie zrealizowane, zadecydują mieszkańcy.

Szczegółowe informacje o harmonogramie konsultacji dostępne są na stronie konsultacje.idabrowa.pl.
:)
tunel w Ząbkowicach już częściowo otwarty. Kiedy doczekamy się tylu zapowiadanych tuneli (5 nowych + przebudowa 1)...

nddg snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...23_G/index.html

:)
CYTAT
UM

STRZEMIESZYCKIE KONSULTACJE NA PÓŁMETKU
Od października trwają konsultacje społeczne w Strzemieszycach, dotyczące urządzenia okolic stacji PKP. Na podstawie propozycji zgłoszonych przez mieszkańców, opracowano dwa warianty zagospodarowania terenu.

– Dotychczas odbyły się dwa spotkania z mieszkańcami. Podczas pierwszego z nich postawiona została diagnoza i zebrano pierwsze pomysły, a 22 października zaprezentowano wstępne warianty projektu – informuje Piotr Drygała, naczelnik Wydziału Organizacji Pozarządowych i Aktywności Obywatelskiej.

– Priorytetem dla mieszkańców Strzemieszyc jest stworzenie ogólnodostępnej, pełnej zieleni przestrzeni o charakterze rekreacyjnym i wygodnego połączenia zarówno ze stacją, jak i pomiędzy obiema częściami dzielnicy. Taki łączący tunel zaplanowano na przedłużeniu ul. Astrów – podkreśla Marcin Bazylak, wiceprezydent Dąbrowy.
Na podstawie propozycji zgłoszonych przez mieszkańców, opracowano dwa warianty zagospodarowania terenu.

Wariant pierwszy – „pieszy”

– Wariant „pieszy” to wersja, za którą zdecydowanie opowiedziała się większość mieszkańców – mówi Monika Arczyńska, architektka z gdańskiej pracowni A2P2.

W tej propozycji odcinek pomiędzy “Parkiem Krasnala” a projektowanym przejściem podziemnym jest zaprojektowany jako piesza alejka. Zakłada się przeniesienie “punktu ciężkości” – węzła przesiadkowego i towarzyszącej mu infrastruktury w okolice byłej przychodni i nowo projektowanego przejścia podziemnego. W tej okolicy znaleźć ma się parking dla samochodów osobowych, punkt krótkiego postoju „kiss and ride”, przystanek autobusowy i komfortowe, bezpieczne i dobrze doświetlone zejście do tunelu. Tunel jest projektowany jako pieszo-rowerowe połączenie z drugą stroną torów, z wyjściem na peron.

Dzięki odciążeniu okolic “Parku Krasnala” z ruchu kołowego (zapewniony zostanie dojazd, plac do zawracania oraz parking dla mieszkańców) obszar może zyskać kameralny charakter z potencjałem dla realizowania projektów budżetu obywatelskiego, na przykład proponowanej przez mieszkańców Strzemieszyc tężni czy urządzeń sportowych. Pozostała część ulicy nie byłaby już potrzebna i mogłaby zostać docelowo zlikwidowana, aby lepiej zintegrować całą przestrzeń przeznaczoną na zieleń. Przebieg dawnej drogi – granicę skweru – można by jednak zaznaczyć, np. w postaci pieszych ścieżek.



Wariant „pieszy” posiada dwie wersje, które różnią się przede wszystkim lokalizacją pochylni i drobną różnicą umiejscowienia przystanków autobusowych. W drugiej wersji pochylnia lokalizowana jest bliżej budynku byłej przychodni.



Wariant drugi – „przejezdny”

– Zasadniczą różnicą w tym wariancie jest odcinek pomiędzy “Parkiem Krasnala” a projektowanym przejściem podziemnym, który mógłby być zrealizowany jako przejezdny dla autobusu. Wzdłuż torów zlokalizowana zostałaby droga i przystanek autobusowy naprzeciwko zejścia do tunelu. W pozostałych aspektach – traktowania przestrzeni zielonych, rekreacyjnych, a także samego projektu przejścia podziemnego – wariant ten nie różni się od rozwiązania „pieszego”– podkreśla Arczyńska.



Podczas konsultacji pewne różnice zdań dotyczyły ul. Astrów, która z uwagi na niewielką szerokość mogłaby zostać zdominowana przez auta, jeśli zostaną wzdłuż niej zaplanowane miejsca postojowe. Pojawiły się głosy odnośnie potencjalnego parkingu w miejscu wyburzonych w okolicy budynków, jednak za najwłaściwszą lokalizację miejsc postojowych aut i rowerów uznano północną stronę, niedaleko wejścia do tunelu.

Zdaniem uczestników konsultacji obszar bunkrów mógłby zostać lepiej wyeksponowany i użytkowany. Niezależnie od preferowanego wariantu, uczestnicy spotkania podtrzymali wcześniejsze zdanie dotyczące lokalizacji nastawni. Preferowane jest przeniesienie jej w kierunku zachodnim, poza obszar zaplanowany na zieleń, a jeśli okaże się to niemożliwe np. z przyczyn technicznych lub własnościowych, należy przemyśleć jej formę. Nieakceptowane jest użycie standardowego projektu z „przemysłowymi” materiałami wykończeniowymi – powinno być możliwe obsadzenie nastawni zielenią, obudowanie bardziej szlachetnymi materiałami lub, w najgorszym wypadku, jej dekoracyjne pomalowanie.

Od 24 października do 5 listopada zgłaszać można uwagi do wypracowanych koncepcji, a 21 listopada zaprezentowany zostanie uwzględniający je projekt (spotkanie w Miejskiej Bibliotece Publicznej, filia nr 8, ul. Ofiar Katynia, godz. 17). Szczegółowe informacje dotyczące konsultacji dostępne są na stronie konsultacje.idabrowa.pl.
kwintosz
A coś wiemy o statusie przygotowań do przebudowy dworca w centrum?
Yupi
status mocno nieokreslony wink.gif wazniejsza fabryka pelna gruzu i sala audiowizualna ktora bedzie sluzyla wszystkim mieszkancom 24 h na dobe, rzecz niezbedna po prostu. Daleko mi do pisu ale kuzwa, jak pomysle ze nadal beda pompowac kase w te ruiny to mi slabo sad.gif
kolek
Pojawiło się info na profilu DG na fb oraz na profilu telpol o przygotowaniach do przebudowy dworca w Gołonogu na początku przyszłego roku

https://www.facebook.com/telpoltv/videos/2322474174639462/
warius
CYTAT(kolek @ wto, 06 lis 2018 - 15:54) *
Pojawiło się info na profilu DG na fb oraz na profilu telpol o przygotowaniach do przebudowy dworca w Gołonogu na początku przyszłego roku

https://www.facebook.com/telpoltv/videos/2322474174639462/


materiał pojawił się przed II turą wyborów, oby nie okazał się wyłącznie agitką wyborczą. Trzymam kciuki aby tak nie było.
Rokko31
Przebudowa dworców to nie tylko miasto to przede wszystkim PKP i to od Kolei zależy kiedy i jak ruszy.
kwintosz
CYTAT(Rokko31 @ wto, 06 lis 2018 - 21:29) *
Przebudowa dworców to nie tylko miasto to przede wszystkim PKP i to od Kolei zależy kiedy i jak ruszy.

Oczywiście że nie tylko miasto. Przede wszystkim PKP. Miasto powinno jednak dążyć do jak najszybszego rozwiązania sprawy. Nie wiem czy chodzi o grunty, plany modernizacji linii czy jeszcze coś innego bo chyba nie o kasę (mając na uwadze ile dworców jest modernizowanych)
Zastanawiający jest jednak fakt dlaczego te rozmowy, przygotowania, planowanie trwa tak długo. Od czasu do czasu tylko pojawi się jakaś wrzutka że już za chwilę, zaraz..
Patrząc na skalę remontów dworców kolejowych w Polsce, mam wrażenie że jesteśmy z tym w czarnej d.. wink.gif i nie widać tam za bardzo światełka..
Leszek
CYTAT(kwintosz @ śro, 07 lis 2018 - 10:22) *
Zastanawiający jest jednak fakt dlaczego te rozmowy, przygotowania, planowanie trwa tak długo. Od czasu do czasu tylko pojawi się jakaś wrzutka że już za chwilę, zaraz..


Nie zdziwiłbym się, gdyby było to specjalnie odwlekane na "po wyborach", żeby w razie wygranej kandydata PiS od razu mógł się on pochwalić oszałamiającym sukcesem.
Yupi
nie sadze by pisiory byli zdolni do takiej "akcji" wink.gif
tu musi byc jakis powazniejszy problem.
Jak ktos napisal - wszedzie sie da, a w DG nie ...
Leszek
Wiesz, ja pamiętam z różnych poprzednich kampanii wyborczych wstrzymywanie otwarcia gotowych dróg - albo wprost przeciwnie, uroczyste otwarcia inwestycji, po których szybko z powrotem ją zamykano i parę miesięcy jeszcze kończono. Albo uroczyste zakończenie budowy katowickiego tunelu pod rondem przez Kaczyńskiego i kandydata PiS na prezydenta Katowic - http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1,350...cie_tunelu.html
Albo z aktualnej kampanii "delikatne" sugestie, że np. Warszawa będzie mieć obcięte finansowanie inwestycji z budżetu państwa, jeśli nie wygra kandydat PiS.
Nie mówię, że na pewno w tym przypadku tak jest, ale uważam, że są do tego zdolni.
Yupi
a moze ktos doszedl do wniosku : nie ma dworca - nie ma problemu, Czeladz jakos funkcjonuje! wink.gif

i prowadzi do upadku kolei w DG smile2.gif
( a potem beda ratowac akcja typu "dworzec pelen zycia")
szer
CYTAT(Leszek @ śro, 07 lis 2018 - 14:39) *
Wiesz, ja pamiętam z różnych poprzednich kampanii wyborczych wstrzymywanie otwarcia gotowych dróg - albo wprost przeciwnie, uroczyste otwarcia inwestycji, po których szybko z powrotem ją zamykano i parę miesięcy jeszcze kończono. Albo uroczyste zakończenie budowy katowickiego tunelu pod rondem przez Kaczyńskiego i kandydata PiS na prezydenta Katowic - http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1,350...cie_tunelu.html
Albo z aktualnej kampanii "delikatne" sugestie, że np. Warszawa będzie mieć obcięte finansowanie inwestycji z budżetu państwa, jeśli nie wygra kandydat PiS.
Nie mówię, że na pewno w tym przypadku tak jest, ale uważam, że są do tego zdolni.

Teraz PKP może się wycofać z planów, bo przecież kandydat PiS-u przegrał wybory i może przyjść prikaz z samej góry
Grzegorz-dg
Dworzec w Centrum i Gołonogu jest wpisany na listę do Krajowego Programu Inwestycji Dworcowych przeznaczonych do remontu.W kwietniu tego roku na konferencji w Katowicach pełnomocnik PKP ds inwestycji i audytu mówił ze dworce są ujęte w tym programie ,,Dla obu obiektów w tym samym momencie zlecane mają być prace projektowe i wykonawcze - czas remontu do 2022r.

Poseł Robert Warwas i Zbigniew Podraza ,Marcin Bazylak byli na rozmowach w Warszawie z Zarządem PKP i w Ministerstwie Infrastruktury uzgodnili zakres remontów i myślę że ta inwestycja dojdzie do skutku po tylu latach i Dąbrowa będzie miała wreszcie dworce porządne bo takie jest oczekiwanie mieszkańców miasta.Trzeba by zapytać PKP pisemnie na jakim etapie są teraz prace przy dworcach.
kwintosz
CYTAT(Grzegorz-dg @ śro, 07 lis 2018 - 18:31) *
Dworzec w Centrum i Gołonogu jest wpisany na listę do Krajowego Programu Inwestycji Dworcowych przeznaczonych do remontu.W kwietniu tego roku na konferencji w Katowicach pełnomocnik PKP ds inwestycji i audytu mówił ze dworce są ujęte w tym programie ,,Dla obu obiektów w tym samym momencie zlecane mają być prace projektowe i wykonawcze - czas remontu do 2022r.

Poseł Robert Warwas i Zbigniew Podraza ,Marcin Bazylak byli na rozmowach w Warszawie z Zarządem PKP i w Ministerstwie Infrastruktury uzgodnili zakres remontów i myślę że ta inwestycja dojdzie do skutku po tylu latach i Dąbrowa będzie miała wreszcie dworce porządne bo takie jest oczekiwanie mieszkańców miasta.Trzeba by zapytać PKP pisemnie na jakim etapie są teraz prace przy dworcach.


To że jest zgoda na przebudowę to wiemy. Pytanie brzmi kiedy? Jaki jest zakres modernizacji i czy w świetle ostatnich ustaleń odnośnie kolei metropolitarnej w naszym regionie jest to zbieżne.. Jak znam "100 lat planowania" w Polsce to pewnie nie..
warius
Dąbrowski magistrat ogłosił przetarg na budowę pierwszego z trzech centrów przesiadkowych w mieście. Wiceprezydent Marcin Bazylak ma nadzieję, że inwestycje w infrastrukturę wokół będą dla PKP zachęta do zadbania o nieczynny dworzec w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach.

Centra przesiadkowe w Dąbrowie Górniczej mają powstać przy dworcach kolejowych w Ząbkowicach, Gołonogu i w centrum miasta. Jako pierwszy dwa dni temu został ogłoszony przetarg na inwestycję w Ząbkowicach.
Większy parkingu dla samochodów i zadaszony parking dla rowerów

Wielu mieszkańców dzielnicy już dziś parkuje samochody przy dworcu, by dalszą podróż odbywać pociągiem. Dlatego projekt centrum – przygotowany na zlecenie miasta przez architektów z rybnickiej spółki DMK Inżynieria – przewiduje uporządkowanie i nieznaczne zwiększenie liczby miejsc postojowych w pobliżu dworca PKP.

– Liczba miejsc nie zwiększy się radykalnie, po przebudowie parkingu będzie ich 20, w tym dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych – zapowiada Aneta Kowalczyk z DMK Inżynieria.

Przy samym dworcu powstanie zatoka autobusowa z wiatą. Za zatoką architekci zaprojektowali tzw. strefę kiss & ride dla osób, które podwożą podróżnych pod dworzec i szybko odjeżdżają.

W Dąbrowie Górniczej właśnie kończy się warta ponad 8 mln zł budowa nowoczesnego tunelu pod torami. Kolejne inwestycje to budowa przy dworcu centrum przesiadkowego oraz dróg rowerowych, które Ząbkowice połączą m.in. z Gołonogiem
4 ZDJĘCIA
W Dąbrowie Górniczej właśnie kończy się warta ponad 8 mln zł budowa nowoczesnego tunelu pod torami. Kolejne inwestycje to budowa przy dworcu centrum przesiadkowego oraz dróg rowerowych, które Ząbkowice połączą m.in. z Gołonogiem Fot. PIOTR PURZYŃSKI

W trakcie prac zlikwidowane zostanie pseudorondo, zaś po południowej stronie ulicy Dworcowej do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej powstanie szeroka na 2,5 m droga rowerowa i 1,5-metrowy chodnik. Według projektu wyłożona obecnie czerwoną cegłą ul. Dworcowa zostanie wyasfaltowana, a wspomniane miejsca parkingowe zostaną wyłożone kostką.

Projekt przewiduje także montaż w pobliżu dworca zadaszonego parkingu dla rowerów oraz powstanie wypożyczalni rowerów. Uzupełnieniem całości będzie montaż elementów małej architektury, m.in. ławek oraz interaktywnej tablicy dla podróżnych.

Miasto ustaliło, że budowa centrum ma potrwać 270 dni. Dodatkowe punkty w trakcie postępowania przetargowego można zyskać za skrócenie tego terminu do 240 dni.

Marcin Bazylak, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej, powiedział nam, że liczy, iż inwestycje w infrastrukturę wokół nieczynnego dworca kolejowego w Ząbkowicach będą dla PKP zachętą, by w dworzec zainwestować i przeznaczyć go m.in. na wynajem.
Kończy się budowa tunelu pod torami dla pieszych i rowerzystów

W powstanie centrum przesiadkowego w Dąbrowie Górniczej-Ząbkowicach wpisuje kończąca się właśnie w Ząbkowicach inwestycja: na zlecenie częstochowskiego Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK pod torami powstał nowoczesny tunel łączący ul. Dworcową z ul. Marii Dąbrowskiej.

W Dąbrowie Górniczej właśnie kończy się warta ponad 8 mln zł budowa nowoczesnego tunelu pod torami. Kolejne inwestycje to budowa przy dworcu centrum przesiadkowego oraz dróg rowerowych, które Ząbkowice połączą m.in. z Gołonogiem
4 ZDJĘCIA
W Dąbrowie Górniczej właśnie kończy się warta ponad 8 mln zł budowa nowoczesnego tunelu pod torami. Kolejne inwestycje to budowa przy dworcu centrum przesiadkowego oraz dróg rowerowych, które Ząbkowice połączą m.in. z Gołonogiem Fot. PIOTR PURZYŃSKI

Pasażerowie mogą już korzystać ze schodów prowadzących do nowego przejścia, wkrótce do użytku oddane zostaną zjazdy dla rowerzystów i osób niepełnosprawnych. Do dyspozycji osób poruszających się na wózkach będą także windy, którymi będą mogli dostać się na perony.

Jak już informowaliśmy, prace na stacji w Ząbkowicach mają kosztować ponad 8 mln zł, z czego 3,1 mln zł dołożył do inwestycji Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej. Dąbrowski magistrat ogłosił też już przetarg na budowę dróg rowerowych, które połączą m.in. centrum przesiadkowe w Ząbkowicach z planowanym centrum przesiadkowym w Gołonogu. Wykonawcę prac, na które miasto przeznaczyło ponad 18,4 mln zł, powinniśmy poznać w najbliższych tygodniach.



źródło
Grzegorz-dg
Pozostaje sprawa co PKP planuje z budynkiem dworca w Ząbkowicach ,w podpisanym porozumieniu z Urzędem ten dworzec nie znajduje się na liście .Czy zostanie wyburzony lub wyremontowany?.Zostały przeprowadzone remonty peronów i budowa przejścia, a brakuje decyzji co dalej z tym budynkiem.
kwintosz
Już widzę te tłumy chętnych na wynajem dworca lub jego części.

Pytanie czy kolej metropolitarna ma w ogóle w założeniu dojeżdżać do Ząbkowic, jeśli nie to i tak wszystkie działania w tym względzie mijają się z celem.
warius
CYTAT(kwintosz @ pon, 26 lis 2018 - 19:41) *
Już widzę te tłumy chętnych na wynajem dworca lub jego części.

Pytanie czy kolej metropolitarna ma w ogóle w założeniu dojeżdżać do Ząbkowic, jeśli nie to i tak wszystkie działania w tym względzie mijają się z celem.


Po nowym roku gdy wejdzie w życie wspólny bilet KŚ +KZKGOP będzie można dojechać na nim do Sikorki, nie wiem kiedy i czy w ogóle powstanie kolej metropolitalna ale przez najbliższych parę lat Ząbkowice i Sikorka na pewno są brane pod uwagę we wspólnym systemie biletowym.
kwintosz
CYTAT(warius @ wto, 27 lis 2018 - 08:03) *
CYTAT(kwintosz @ pon, 26 lis 2018 - 19:41) *
Już widzę te tłumy chętnych na wynajem dworca lub jego części.

Pytanie czy kolej metropolitarna ma w ogóle w założeniu dojeżdżać do Ząbkowic, jeśli nie to i tak wszystkie działania w tym względzie mijają się z celem.


Po nowym roku gdy wejdzie w życie wspólny bilet KŚ +KZKGOP będzie można dojechać na nim do Sikorki, nie wiem kiedy i czy w ogóle powstanie kolej metropolitalna ale przez najbliższych parę lat Ząbkowice i Sikorka na pewno są brane pod uwagę we wspólnym systemie biletowym.


Bilet to inna sprawa, choć dobre i to.. bo z tego co pamiętam parę lat temu była burza o to że bilet miał się kończyć jak mnie pamięć nie myli albo na DG albo DG Gołonogu.

Moje ostatnie wiadomości jakie posiadam to info z przed paru lat, że nowy tor do Będzina da się poprowadzić, dalej już nie bo brak miejsca. Czy ktoś wie czy coś w tym względzie się zmieniło (choćby w planach)?
Leszek
CYTAT(kwintosz @ wto, 27 lis 2018 - 23:22) *
Moje ostatnie wiadomości jakie posiadam to info z przed paru lat, że nowy tor do Będzina da się poprowadzić, dalej już nie bo brak miejsca. Czy ktoś wie czy coś w tym względzie się zmieniło (choćby w planach)?



Z tego, co kojarzę - nie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.