Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
Rokko31
Dla tego KŚ ogłosiły przetarg na komunikację zastepczą:
http://kolejeslaskie.com/pl/pages/12/przetargi
Nie będzie zaciekawie niestety ale cóż dobrze że wogóle coś robią
Bathurst
Aparaty w dłoń i fotografujemy:
Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce Wschodnie - Budynek byłego magazynu
Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce Wschodnie ul. Rudna - Budynek byłego magazynu
Dąbrowa Górnicza - Towarowa - Budynek byłej stołówki po jednostce wojskowej
Dąbrowa Górnicza ul. Laski 198 - Budynek mieszkalny
Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce - Kładka dla pieszych

CYTAT
PKP S.A. wyburzy ponad 650 budynków
Fot. Dominik Skudlarski
PKP S.A. ogłosiły przetarg w trybie licytacji elektronicznej na rozbiórkę 656 budynków i budowli zlokalizowanych na terenie działania Oddziałów Gospodarowania Nieruchomościami w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

Przetarg obejmuje przeprowadzenie likwidacji 656 obiektów podzielonych na 16 zadań,

Zadanie 1 województwo pomorskie - 45 obiektów;
Zadanie 2 województwo kujawsko- pomorskie - 28 obiektów;
Zadanie 3 województwo warmińsko-mazurskie - 31 obiektów;
Zadanie 4 województwo śląskie - 59 obiektów;
Zadanie 5 województwo małopolskie - 33 obiekty;
Zadanie 6 województwo lubelskie - 19 obiektów;
Zadanie 7 województwo podkarpackie - 20 obiektów;
Zadanie 8 województwo świętokrzyskie - 27 obiektów;
Zadanie 9 województwo wielkopolskie - 69 obiektów;
Zadanie 10 województwo lubuskie - 26 obiektów;
Zadanie 11 województwo zachodniopomorskie - 73 obiekty;
Zadanie 12 województwo podlaskie - 36 obiektów;
Zadanie 13 województwo mazowieckie - 50 obiektów;
Zadanie 14 województwo łódzkie - 60 obiektów;
Zadanie 15 województwo opolskie - 30 obiektów;
Zadanie 16 województwo dolnośląskie - 50 obiektów;

Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych, tj. na jedno, kilka lub na wszystkie zadania. Wnioski o dopuszczenie do udziału w licytacji, wykonawcy powinni złożyć do 20 marca 2013 r. Szacunkowy koszt rozbiórki wszystkich obiektów to 18,3 mln zł brutto.

Wyburzanie obiektów powinno zostać zakończone do końca września 2013 r.


http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13031...0-budynkow.html
Leszek
CYTAT(Bathurst @ pon, 11 mar 2013 - 10:09) *
Dąbrowa Górnicza - Towarowa - Budynek byłej stołówki po jednostce wojskowej


Hmm, to brzmi ciekawie - znasz może dokładną lokalizację?
Bathurst
też zwróciłem uwagę smile.gif dzisiaj będę wieczorkiem rył internet i szukał. Jak czas pozwoli to w tygodniu wybiorę się w teren. Dam znać jak się czegoś dowiem.

Wskazówka dot stołówki z opisu przedmiotu zamówienia:
CYTAT
wys. 4 m, kubatura1197 m3, pow. użytkowa 377,44 m2, pow. zabud.392,04 m2, 1-kondygnacyjny; dach z płyt betonowych krytych papą; murowany z cagły i pustaków; fundament z cagły , niepodpiwniczony,budynek leży w granicy działek przyległych; istnieje dogodny dojazd do budynku drogą .numer działki - 448/23


PS. Ja mam sentyment do tego budyneczku przy Laski 198 - o ile dobrze kojarzę to domek dróżnika. Jeszcze kilka lat temu przebywał
Bathurst
CYTAT
Dąbrowskie dworce kolejowe przypominają wielką ruinę

Autor: Łukasz Dytko opublikowano 15 marca 2013 w dziale D. Górnicza · 0 Comments

Nie­zwy­kle pesy­mi­stycz­nie wygląda sytu­acja dwor­ców kole­jo­wych w Dąbro­wie Gór­ni­czej, ponie­waż z pię­ciu nale­żą­cych do Pol­skich Kolei Pań­stwo­wych żaden nie funk­cjo­nuje i nie­wiele wska­zuje na to, żeby w naj­bliż­szych tygo­dniach ta sytu­acja ule­głaby jakiej­kol­wiek poprawie.

Dąbrowskie dworce kolejowe przypominają wielką ruinę - fot. ŁD

Przy­szłość m.in. tego dworca rysuje się w ciem­nych bar­wach – fot. ŁD

Decy­zję o zamknię­ciu wszyst­kich tych dwor­ców pod­jęto w tro­sce nie tylko o ich i tak już fatalny wygląd, ale i o bez­pie­czeń­stwo pasa­że­rów. – Prze­woź­nicy nie są zain­te­re­so­wani pro­wa­dze­niem kas na tych dwor­cach. Nie ma także innych najem­ców, któ­rzy chcie­liby pro­wa­dzić tam wła­sną dzia­łal­ność komer­cyjną. Wobec tego Pol­skie Koleje Pań­stwowe, będące wła­ści­cie­lem owych dwor­ców, nie pozy­skują żadnych środ­ków finan­so­wych na ich bie­żące utrzy­ma­nie bądź ochronę – mówiła dla naszego tygo­dnika Pau­lina Jan­kow­ska, rzecz­nik pra­sowy Pol­skich Kolei Pań­stwo­wych. – Pozo­sta­wie­nie otwar­tych, nie­za­go­spo­da­ro­wa­nych dwor­ców grozi ich wielce praw­do­po­dobną dewa­sta­cją, więc dla­tego też pod­ję­li­śmy decy­zję o ich zamknię­ciu – dodała Pau­lina Jankowska.

Zale­d­wie trzy z pię­ciu sie­dzib tam­tej­szych dwor­ców kole­jo­wych mają ure­gu­lo­wany stan prawny. - Są to dwa budynki nale­żące do dworca w Dąbrowa Gór­ni­cza Cen­trum, a także budy­nek dworca Dąbrowa Gór­ni­cza Ząb­ko­wice. Stanu praw­nego nie mają ure­gu­lo­wane dworce znaj­du­jące się w Goło­nogu oraz w Strze­mie­szy­cach Wiel­kich - wytłu­ma­czyła rzecz­nik. – W przy­padku goło­now­skiego dworca bra­kuje księgi wie­czy­stej na rzecz Skarbu Pań­stwa, nato­miast w przy­padku dworca w Strze­mie­szy­cach Wiel­kich Woje­woda Śląski pod­jął decy­zję o komu­na­li­za­cji tego obiektu, a aktu­al­nie odwo­łują się od niej zarówno Pol­skie Koleje Pań­stwowe, jak i wła­dze Dąbrowy Gór­ni­czej - kon­ty­nu­owała Pau­lina Jankowska.

W ciągu ostat­nich pię­ciu lat żaden z dąbrow­skich dwor­ców nie uległ grun­tow­nej moder­ni­za­cji. W tym cza­sie prze­pro­wa­dzono jedy­nie drobne prace mające na celu utrzy­ma­nie tych obiek­tów. – Mia­sto było wstęp­nie zain­te­re­so­wane prze­ję­ciem dwor­ców zlo­ka­li­zo­wa­nych przy ul. Kościuszki (obec­nie trwa pro­ces przy­go­to­wy­wa­nia nie­ru­cho­mo­ści do obrotu – ocze­ku­jemy na wyda­nie decy­zji podzia­ło­wej przez Urząd Mia­sta) i w Ząb­ko­wi­cach, jed­nak we wrze­śniu ubie­głego roku tutej­szy magi­strat odmó­wił prze­ję­cia ząb­ko­wic­kiego obiektu – ujaw­niła rozmówczyni.

Jeżeli gmina nie zde­cy­duje się na prze­ję­cie miej­sco­wych dwor­ców, to Pol­skie Koleje Pań­stwowe podejmą próbę wysta­wie­nia ich na sprze­daż w ramach prze­targu. – Dworce mogą zostać wysta­wione na sprze­daż nie­za­leż­nie od pro­wa­dzo­nych czyn­no­ści, zwią­za­nych z obro­tem nie­ru­cho­mo­ściami, choć ist­nieje rów­nież moż­li­wość wydzier­ża­wie­nia wol­nych pomiesz­czeń w budyn­kach dwor­co­wych – zakoń­czyła Pau­lina Jankowska.

Dąbro­wia­nie na samą myśl o zamknię­tych i zruj­no­wa­nych dwor­cach bez­rad­nie roz­kła­dają ręce. - Naj­le­piej poza­my­kać, poli­kwi­do­wać i mieć święty spo­kój albo sprze­dać pry­wa­cia­rzom, jacy otwo­rzą tu swój biz­nes. Dąbrowa Gór­ni­cza jest bar­dzo dużym mia­stem, w któ­rym takie miej­sca jak dworce kole­jowe powinny spraw­nie i regu­lar­nie funk­cjo­no­wać – przy­znał Pan Jaro­sław. - Nie­stety docze­ka­li­śmy się takich cza­sów, w któ­rych wszystko prze­wraca się do góry nogami. Daw­niej nikt nie dopu­ściłby do tego, aby sytu­acja z dwor­cami kole­jo­wymi wyglą­dała tak jak teraz. Jestem cie­kawy, co pomy­ślą sobie o nas ludzie z innych miast, któ­rzy prze­jeż­dżają pocią­gami przez Dąbrowę - dodała Pani Sta­ni­sława. – Kil­ka­na­ście lat temu nikt z nas nie pomy­ślałby, że w XXI wieku nasze histo­ryczne, zabyt­kowe dworce będą przy­po­mi­nały jedną wielką ruinę. Dziwne, że nikt się za to nie weź­mie nie tylko w dziel­ni­cach, ale i w cen­trum mia­sta – zakoń­czyła Pani Jolanta.


http://www.twojezaglebie.pl/dabrowa/dabrow...a-wielka-ruine/
Bathurst
CYTAT
Chopin nie dla Zawiercia

„(…) pociąg „Chopin” nie zatrzymuje się na stacji w Zawierciu ze względu na nagminne przypadki okradania podróżnych na odcinku Sosnowiec – Zawiercie” – tak odpowiada Andrzej Massel, wiceminister transportu na interpelację posła Jerzego Borkowskiego w związku z niezatrzymywaniem się M 407 „Chopin” na stacji Zawiercie.

Andrzej Massel wyjaśnia, że według informacji, jakie uzyskał w PKP Intercity, w okresie, w którym pociąg zatrzymywał się w Zawierciu, korzystało z niego ok. 3-4 podróżnych. Zaznacza zarazem, że takie rozwiązanie zostanie skonsultowane z przewoźnikiem w trakcie opracowywania nowego rozkładu jazdy, który zacznie obowiązywać od grudnia 2013 roku.

Reakcja ze strony wiceministra MTBiGM ma związek z interpelacją posła Jerzego Borkowskiego, który w imieniu mieszkańców Zawiercia i okolic domaga się od resortu wyjaśnień, nt. niezatrzymywania się pociągu międzynarodowego M 407 „Chopin” Warszawa Wsch. – Praga – Budapeszt. Jak utrzymuje poseł, jest to spory problem dla mieszkańców miasta i okolic, z racji tego, że jest to jedyny wieczorny pociąg ze stolicy klasy ekonomicznej na tej trasie.


http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/1...-Zawiercia.html
vacu
CYTAT(Bathurst @ pon, 18 mar 2013 - 16:07) *
CYTAT
Chopin nie dla Zawiercia

?(?) pociąg ?Chopin? nie zatrzymuje się na stacji w Zawierciu ze względu na nagminne przypadki okradania podróżnych na odcinku Sosnowiec ? Zawiercie? ? tak odpowiada Andrzej Massel, wiceminister transportu na interpelację posła Jerzego Borkowskiego w związku z niezatrzymywaniem się M 407 ?Chopin? na stacji Zawiercie.

Andrzej Massel wyjaśnia, że według informacji, jakie uzyskał w PKP Intercity, w okresie, w którym pociąg zatrzymywał się w Zawierciu, korzystało z niego ok. 3-4 podróżnych. Zaznacza zarazem, że takie rozwiązanie zostanie skonsultowane z przewoźnikiem w trakcie opracowywania nowego rozkładu jazdy, który zacznie obowiązywać od grudnia 2013 roku.

Reakcja ze strony wiceministra MTBiGM ma związek z interpelacją posła Jerzego Borkowskiego, który w imieniu mieszkańców Zawiercia i okolic domaga się od resortu wyjaśnień, nt. niezatrzymywania się pociągu międzynarodowego M 407 ?Chopin? Warszawa Wsch. ? Praga ? Budapeszt. Jak utrzymuje poseł, jest to spory problem dla mieszkańców miasta i okolic, z racji tego, że jest to jedyny wieczorny pociąg ze stolicy klasy ekonomicznej na tej trasie.


http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/1...-Zawiercia.html

Haha, od razu mi się przypomniało to, polecam: Tomasz Olbratowski - Przyjaciele Królika Poustawiani

Kradną to zlikwidować postój hehe, mądrość niektórych ludzi poraża, jeszcze bardziej poraża, że zajmują odpowiedzialne stanowiska :/
Bathurst
No i ja tego nie rozumiem.
Po cholerę prywatyzować tą kolej skoro stać nas na utrzymywanie takiego burdelu?
Nie lepiej posprzątać ta stajnię, pogonić nierobów i czerpać zyski z czegoś co jest skazane na sukces? Tu trzeba woli a nie prywatyzacji.
Przecież jak sprywatyzują kolej to te wałachy rażące swoim warcholskim dyletanctwem ubiorą lepsze garnitury, krawaty, nazwą swoje koryciarskie stanowiska po amerykańsku. Będą dalej pierdzieć w swoje komusz i postkomusze stołki i mieć realny wpływ na to się dzieje w firmie, tyle że teraz z pozycji potulnego wasala wchodzącego do czterech liter zachodniego pana i władcy.
Leszek
Sklep w dworcu albo ma bardzo dziwne godziny otwarcia albo jednak padł - dziś i o 9.30 i o 12 był zamknięty na głucho...
Bathurst
CYTAT(Leszek @ wto, 19 mar 2013 - 22:51) *
Sklep w dworcu albo ma bardzo dziwne godziny otwarcia albo jednak padł - dziś i o 9.30 i o 12 był zamknięty na głucho...


w sobotę około 11 też był zamknięty
Rokko31
Praktycznie cały czas jest zamknięty a przechodzę tamtędy codziennie
xMarcinx
Szkoda, ale czegoś się spodziewać skoro ktoś biznes prowadzi na zasadzie fajnie byłoby coś zrobić, nie robiąc faktycznego rozpoznania.. Przypomina to trochę model gospodarczy PRL.
bzenek
CYTAT(vacu @ pon, 18 mar 2013 - 22:35) *
CYTAT(Bathurst @ pon, 18 mar 2013 - 16:07) *
CYTAT
Chopin nie dla Zawiercia

pociąg ?Chopin? nie zatrzymuje się na stacji w Zawierciu ze względu na nagminne przypadki okradania podróżnych na odcinku Sosnowiec ? Zawiercie? .


Kradną to zlikwidować postój hehe, mądrość niektórych ludzi poraża, jeszcze bardziej poraża, że zajmują odpowiedzialne stanowiska :/


Ale tu problem (patologia) leży w innym miejscu.

Intercity dostaje państwową dotację na pociągi międzynarodowe.

W związku z tym pasażerowie w tych pociągach nie są potrzebni. A nawet stanowią pewien kłopot. wink.gif

CYTAT(Leszek @ śro, 20 mar 2013 - 00:51) *
Sklep w dworcu albo ma bardzo dziwne godziny otwarcia albo jednak padł - dziś i o 9.30 i o 12 był zamknięty na głucho...

Jakże to ?

Przecie wg dąbrowian z dworca korzystają miliony pasażerów/klientów dziennie. rolleyes.gif
Rokko31
CYTAT(bzenek @ śro, 20 mar 2013 - 22:03) *
CYTAT(vacu @ pon, 18 mar 2013 - 22:35) *
CYTAT(Bathurst @ pon, 18 mar 2013 - 16:07) *
CYTAT
Chopin nie dla Zawiercia

pociąg ?Chopin? nie zatrzymuje się na stacji w Zawierciu ze względu na nagminne przypadki okradania podróżnych na odcinku Sosnowiec ? Zawiercie? .


Kradną to zlikwidować postój hehe, mądrość niektórych ludzi poraża, jeszcze bardziej poraża, że zajmują odpowiedzialne stanowiska :/


Ale tu problem (patologia) leży w innym miejscu.

Intercity dostaje państwową dotację na pociągi międzynarodowe.

W związku z tym pasażerowie w tych pociągach nie są potrzebni. A nawet stanowią pewien kłopot. wink.gif

CYTAT(Leszek @ śro, 20 mar 2013 - 00:51) *
Sklep w dworcu albo ma bardzo dziwne godziny otwarcia albo jednak padł - dziś i o 9.30 i o 12 był zamknięty na głucho...

Jakże to ?

Przecie wg dąbrowian z dworca korzystają miliony pasażerów/klientów dziennie. rolleyes.gif

Z dworca a raczej z peronu korzysta bardzo dużo ludzi, ale już niekoniecznie ze sklepu, wcale się nie dziwie że być może splajtował to nie jest miejsce na spożywczaka, tam ludzie idą tylko na peron i z powrotem, mało kto do sklepu zachodził.
Slyzaba
Leszek zostawił pytanie na FB - zobaczymy czy ktoś odpisze...
Leszek
Ponad tydzień wcześniej też ktoś o to pytał bez odzewu - więc nie robię sobie nadziei.
Bathurst
CYTAT
Będzie blokada węzła kolejowego w Sosnowcu
pj, pap
21.03.2013 17:00

Związkowcy protest zapowiedzieli na wtorek 26 marca

Związkowcy protest zapowiedzieli na wtorek 26 marca (Fot. Bartłomiej Sowa / AG)
Związkowcy, którzy na wtorek zapowiedzieli strajk generalny chcą zablokować węzeł kolejowy w Sosnowcu. W mieście odbędą się też manifestacje.

Rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Krzysztof Łańcucki powiedział, że w związku ze strajkiem w spółce powołano zespół zarządzania kryzysowego. - Chodzi o to, by niedogodności, związane ze strajkiem, były jak najmniejsze. Jesteśmy w kontakcie z przewoźnikami, do których będą należały decyzje m.in. w sprawie organizacji komunikacji zastępczej - wyjaśnił. Łańcucki przyznał, że strajk - choć ma być zorganizowany tylko w woj. śląskim - dotknie też innych części kraju, należy liczyć się z opóźnieniami w kursowaniu pociagów.

Według związkowców zapowiadany na 26 marca strajk generalny na Śląsku potrwa dwie godziny w każdym z zakładów biorących udział w akcji. Większość ma strajkować od godz. 6 do 8 rano, ale np. kolej i oświata od godz. 8 do 10.

Najwcześniej, bo już ok. godz. 4 rano, ma rozpocząć się strajk w komunikacji miejskiej tak, aby ok. godz. 6 autobusy i tramwaje wyjechały już na trasy. Jeździć będą wówczas także pociągi, które - jak deklarują związkowcy - staną o godz. 8 rano. Tym samym w godzinach szczytu dojazdów do pracy i szkoły, między godz. 6 a 8, komunikacja ma działać normalnie.

Międzyzwiązkowy Komitet Protestacyjno-Strajkowy ogłosił strajk w ub. tygodniu, wobec braku porozumienia z przedstawicielami rządu m.in. w sprawie uelastycznienia czasu pracy, założeń ustawy antykryzysowej, wsparcia dla przemysłu energochłonnego oraz utrzymania emerytur pomostowych. Podano wówczas, że strajk potrwa cztery godziny, od godz. 6 do 10 rano.


http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...w_Sosnowcu.html
Bathurst
CYTAT
PRK Kraków wyremontuje trasę Zawiercie – Jaworzno Szczakowa

Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych z Krakowa przeprowadzi prace odtworzeniowe na czterech liniach kolejowych na trasie między Zawierciem – Dąbrową Górniczą Ząbkowicami i Jaworznem Szczakową. Wykonawca podpisał dziś w Częstochowie umowę z PKP PLK na realizację tego zamówienia.

Dzięki rewitalizacji trasy kolejowej Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa zostanie przywrócona maksymalna prędkość eksploatacyjna pociągów pasażerskich i towarowych. Pasażerskie znów osiągną 120 km/h, a towarowe 80-100 km/h. Wśród działań związanych z rewitalizacją zaplanowano wymianę nawierzchni torowej na odcinku ponad 91 km torów i montaż 144 nowych rozjazdów. Ponadto wyremontowane zostaną: sieć trakcyjna, 9 przejazdów, 12 peronów oraz 60 obiektów inżynieryjnych. Przebudowany zostanie również system sterowania ruchem pociągów.

Rewitalizacja trasy Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa jest uzupełnieniem robót realizowanych na Centralnej Magistrali Kolejowej. W efekcie czas przejazdu pociągów z Warszawy do Katowic skróci się do niewiele ponad dwóch godzin. Odtworzenie linii kolejowych pozwoli też na usprawnienie i przyśpieszenie ruchu towarowego w obrębie Zagłębia Śląsko-Dąbrowskiego. Wszystkie prace będą prowadzone w systemie „projektuj i buduj”, a ich koszt wyniesie 439 mln 291 tys. złotych. Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych z Krakowa ma na realizację zadania 728 dni.

- Rozpoczęliśmy już przygotowania do realizacji projektu - mówi Wojciech Więckowski, prezes PRK Kraków. - PKP PLK przedstawiły już nam harmonogram zamknięć torowych. Pierwsze zamknięcia nastąpią już w czerwcu. Wówczas ruszymy z właściwymi pracami budowlanymi.


http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/1...-Szczakowa.html
Bathurst
prima aprilis jest dopiero jutro......
CYTAT
Dąbrowa Górnicza: Na 100-lecie miasto wybuduję kolejkę, która połączy Pogorię III i IV
2013-03-31, Aktualizacja: dzisiaj 13:50

Dotarliśmy do bardzo ciekawych informacji na temat niespodzianki, jaką miasto szykuje dla wszystkich mieszkańców, a także gości, z okazji zbliżającego się wielkimi krokami święta, jakim będą niewątpliwie obchody stulecia Dąbrowy Górniczej. A to już całkiem blisko, bo w 2016 roku.
Masz zdjęcie do tego tematu? Wyślij
Pierwotnie ową niespodzianką miała być budowa nowoczesnego dworca kolejowego PKP w centrum miasta. Kolej nosi się bowiem z zamiarem wyburzenia obecnego, zabytkowego dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej, z racji planów budowy kolejnego torowiska, a remont budynku dworca przy ul. Kościuszki kosztowałby zbyt wiele. Miasto planowało więc wybudować nowoczesną, przeszkloną konstrukcję na terenie bliskim przejazdu kolejowego przy ul. Konopnickiej. Po raz kolejny nie udało się jednak porozumieć z właścicielami gruntów, których w większości jest PKP. Tę inwestycję przesunięto więc w czasie (ruszy najprawdopodobniej w 2015 roku) i ma zostać wybudowana nieco później w ramach PPP, czyli Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Inwestor, który wyłoży pieniądze na budowę dworca, będzie mógł potem wydzierżawiać powierzchnie handlowe na nowym dworcu, a także pobierać pieniądze z opłat parkingowych.

Miasto uznało więc, że znacznie większą frajdą dla wszystkich będzie natomiast budowa specjalnej kolejki naziemnej (na wzór Elki w chorzowskim parku), która ma połączyć dwie dąbrowskie atrakcje, a więc Pogorię III i Pogorię IV zwaną także Kuźnicą Warężyńską. Cała inwestycja będzie nowoczesna, a kabiny będą miały specjalną konstrukcję, która umożliwia ich szybkie modyfikowanie. To znaczy latem będą odsłonięte, tak by można było podziwiać krajobrazy nad jeziorami, natomiast przy gorszej pogodzie będą mogły być zamykane. To ma być atrakcja czynna od wiosny do późnej jesieni.

– Na razie rozważamy jeszcze różne warianty przebiegu trasy, ale z pewnością będzie przebiegała od Ośrodka Sportów Wodnych i Letnich w kierunku Pogorii IV i dalej w stronę Wojkowic Kościelnych.
∨ Czytaj dalej
Mamy już zagwarantowane dofinansowanie tej inwestycji z funduszy europejskich, tak więc sami nie będziemy musieli wykładać zbyt dużo pieniędzy. A kiedy start? Myślę, że jeszcze w tym roku, bo na 2016 rok całość powinna być już gotowa. To naprawdę ciekawy pomysł i przyniesie z pewnością wiele radości wszystkim dąbrowianom – mówi nasz informator w Urzędzie Miejskim. Jak dodaje, gdyby nie wsparcie unijne, to miasto nie porywałoby się na takie przedsięwzięcie, ale szkoda nie wykorzystać szansy, jaka się właśnie pojawiła. O szczegółach tej inwestycji i jej kosztach poinformujemy Was wkrótce.


http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...ea870ad24,1,3,5
Leszek
Dzień za wcześnie ten artykuł laugh.gif
Sebastian22
hahahaha dobre tongue.gif
Grzegorz-dg
Czyli znów temat dworca jak sam dworzec pkp odchodzi na dalszy plan ,widać że władzy nie zależy na dworcu i dogadaniu się z koleją.
Kamil_
W Strategii Rozwoju Miasta były już pierwsze wzmianki o kolejce ;-) Zawarte są w tabelce z celem 5.4
pulsatilla1214
...tylko wiekszosc tych monumentalnych strategii to pobozne zyczenia oderwane od rzeczywistosci i taki prima aprilis wink.gif
Grzegorz-dg
Dużo dobrego w temacie dworców pkp w naszym mieście robi stowarzyszenie Dąbrowiak .eu ogranizują pikiety.piszą petycje do władz miasta .,listy otwarte w sprawie przedłużenia szybkiej kolei miejskiej do Dąbrowy Górniczej dzięki nim i ich pracy w walce o porządny dworzec jest szansa że władze miasta nie zapomną o swoich obietnicach wyborczych szczególnie pan prezydent Podraza który obiecał to w swojej kampanii wyborczej a tu już 2 kadencja mija i dalej niem konkretnych planów co do dworca tego w centrum ale tez innych na terenie miasta.Inne miasta zagłebiowskie potrafiły się dogadać z koleją Będzin.Sosnowiec ,Zawiercie a u nas nic.
Leszek
A jakie są konkretne efekty działania tego stowarzyszenia? Bo listy i petycje to ja też mogę pisać albo pomachać chorągiewką pod dworcem...
Bathurst
CYTAT(Leszek @ pią, 05 kwi 2013 - 12:20) *
A jakie są konkretne efekty działania tego stowarzyszenia? Bo listy i petycje to ja też mogę pisać albo pomachać chorągiewką pod dworcem...


od czegoś trzeba zacząć, dzieciaki przynajmniej się marazmowi nie poddają i ględzeniu.....

ale tu trzeba ostrzejszych zawodników wink.gif .........

CYTAT
– Panie Marszałku, a jaki program tej partii?
– Najprostszy z możliwych. Bić ku**y i złodziei, mości hrabio.


Opis: rozmowa hrabiego Skrzyńskiego z Piłsudskim na temat możliwości założenia przez Piłsudskiego partii politycznej.

Kamil_
Tylko, że młodzież robi to społecznie, a nasi urzędnicy i reprezentanci biorą za to gruby hajs, a też nie ma z tego żadnych konkretnych efektów ;-)

Jako anegdotę przytoczę sytuację, jaka miała miejsce 2, czy 3 lata temu. Do Dąbrowy przyjechali kibice TPSu Rumia (znad morza, jakby ktoś się nie orientował). Problem w tym, że uznali, że Dąbrowa, spore miasto, nie może mieć takiego zrujnowanego dworca, więc nie wysiedli, myśląc, że to jakaś dziura, a nie miasto ponad 120 tysięczne...
Leszek
CYTAT(Bathurst @ pią, 05 kwi 2013 - 13:00) *
CYTAT(Leszek @ pią, 05 kwi 2013 - 12:20) *
A jakie są konkretne efekty działania tego stowarzyszenia? Bo listy i petycje to ja też mogę pisać albo pomachać chorągiewką pod dworcem...


od czegoś trzeba zacząć, dzieciaki przynajmniej się marazmowi nie poddają i ględzeniu.....


Czyli robią to samo, co my tu na forum. Bez zakładania stowarzyszenia tongue.gif
kopiko
CYTAT(Kamil_ @ pią, 05 kwi 2013 - 13:22) *
Tylko, że młodzież robi to społecznie, a nasi urzędnicy i reprezentanci biorą za to gruby hajs, a też nie ma z tego żadnych konkretnych efektów ;-)

Jako anegdotę przytoczę sytuację, jaka miała miejsce 2, czy 3 lata temu. Do Dąbrowy przyjechali kibice TPSu Rumia (znad morza, jakby ktoś się nie orientował). Problem w tym, że uznali, że Dąbrowa, spore miasto, nie może mieć takiego zrujnowanego dworca, więc nie wysiedli, myśląc, że to jakaś dziura, a nie miasto ponad 120 tysięczne...


Dziesięć lat temu przeżyłem osobiście taką przygodę. Gdy pierwszy raz przyjechałem pociągiem do mojej znajomej (teraz żony), w ostatniej chwili wysiadałem, bo coś mnie tknęło i spytałem podróżnych czy to czasem nie Dąbrowa - był to duży szok i niedowierzanie. Wyobrażam sobie, że obecnie szok może być znacznie większy. Wtedy nie stały jeszcze kontenery a budynki były w nieco lepszym stanie.
Bathurst
Ja znajomych z innych rejonów kraju odbieram na dworcu w Sosnowcu
Sebastian22
CYTAT(Bathurst @ sob, 06 kwi 2013 - 19:07) *
Ja znajomych z innych rejonów kraju odbieram na dworcu w Sosnowcu

Wiadomo, tylko tam staja IC/EC
Bathurst
CYTAT
Utrudnienia kolejowe w Dąbrowie Górniczej

Na linii kolejowej nr 1 między stacjami Dąbrowa Górnicza Ząbkowice a Dąbrowa Górnicza doszło do kradzieży sieci trakcyjnej.


Oprócz kradzieży sieci, doszło także do złamania słupa trakcyjnego. Zdarzenie miało miejsce ok. godz. 2.45. Tor nr 2 zotał zamknięty, ruch prowadzony jet po torze nr 2.

Z Katowic oraz z Dąbrowy Górniczej zostały dysponowane pociągi sieciowe.

Deklarowana godzina naprawy to ok. 21.00.

Opóźnienia pociągów na tej trasie mogą wynosić ok. 15 minut.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/1...-Gorniczej.html
zizi
Z 2008 r. (szperałam w fotach)






Stan z 1.05.2013 r.






Dave
Na stacji Dąbrowa Górnicza WRESZCIE zamontowano automatyczne rogatki przy przejściu przez tory oraz uruchomiono wymienione na jesień ubiegłego roku nowe semafory.
Kurde, szkoda że przy tej "wielkie modernizacji" (tak media kolejowe to określały) stacji Dąbrowa Górnicza, nie zmodernizowano też całkowicie peronu sad.gif
Prosty
oby dalo sie jakos kolo nich przejsc, zeby w razie biegu na pociag nie trzeba bylo ryzykowac przez barierki
zizi
A topole na dworcu pamiętacie? smile2.gif
xMarcinx
Mogli chociaż wypiaskować peron, jak pojawi się trawa powinno to w miarę wyglądać. grunt by mial kto ją przycinać.
Rokko31
Niestety ale te szlabany na Naszym dworcu działają dość mało precyzyjnie, pociągu już dawno nie ma a one jeszcze są zamknięte, ludzie muszą się schylać i przechodzą pod nimi, a nowy semafor w stronę Częstochowy jest postawiony tak około w 1/3 peronu a nie na początku, także ludzie biegają na koniec peronu. Takie to nowe inwestycje kolejowe są u Nas..smile2.gif
Prosty
CYTAT(Rokko31 @ pon, 06 maj 2013 - 06:34) *
Niestety ale te szlabany na Naszym dworcu działają dość mało precyzyjnie, pociągu już dawno nie ma a one jeszcze są zamknięte, ludzie muszą się schylać i przechodzą pod nimi


Potwierdzam, w dodatku niezadowolenie po jak zwykle opoznionym przyjezdzie jest dosc duze co moze skutkowac agresja wobec szlabanow, ktora widzialem dzisiaj laugh.gif


No ale jestem w stanie zrozumiec, ostatnie 5 podrozy Katowice - DG mialem minimum 10min opoznienia, kazdy ma prawo troche sie denerwowac.

matidg
CYTAT
Marszałek śląski chce trzech linii kolejowych do Pyrzowic.

Samorząd woj. śląskiego chce, aby w przyszłości linie kolejowe docierały do katowickiego lotniska w Pyrzowicach z trzech stron - od Bytomia i Piekar, od Tarnowskich Gór i od Zawiercia. Ma to wpisywać się w koncepcję rozwoju lotniska, jako centrum usług cargo.

Od 2009 r. PKP PLK prowadzą warty 52 mln zł unijny projekt obejmujący prace przedprojektowe dla kolei z Katowic do Pyrzowic. Projekt, który zakłada m.in. uzyskanie decyzji środowiskowej (potwierdzającej lokalizację) oraz pozwolenia na budowę, powinien zostać zakończony do końca tego roku.

Wstępnie wybrany wariant trasy - z budową nowego odcinka torów z Bytomia przez Piekary Śląskie do Pyrzowic - budzi jednak protesty, zwłaszcza mieszkańców gmin Bobrowniki i Ożarowice, które ma przeciąć. Wykorzystują to inne samorządy, zainteresowane budową połączenia na swoim terenie. Ostatnio głośną akcję lobbingową prowadziły Tarnowskie Góry.

Marszałek woj. śląskiego Mirosław Sekuła zadeklarował w piątek, że stara się zakończyć spór, którędy ma jechać pociąg do Pyrzowic. "Jedni mówią, że tylko od strony Zawiercia, bo wtedy wchodzimy na Centralną Magistralę Kolejową. Drudzy mówią, że tylko od Tarnowskich Gór, bo to będzie najtańsze. Trzeci mówią, przez Bytom i Piekary, bo to będzie najszybciej. Wszyscy mają rację" - przyznał w piątek Sekuła.

"Przekonaliśmy się wspólnie, z PKP PLK, żeby wszystkie te trzy rozwiązania znalazły się na liście do modernizacji albo do budowy. I tak się stało. Nie ma tu hierarchii, ustalenie jest tylko takie, która z tych inicjatyw będzie najszybciej możliwa do realizacji, ta będzie realizowana w pierwszej kolejności. Ale wszystkie trzy muszą być realizowane" - podkreślił marszałek.

Jak wyjaśnił, obecnie wszystkie trzy koncepcje są w grze, jednak najbardziej zaawansowany pod względem przygotowań jest wariant przez Piekary. Dlatego niedawno spotykał się z samorządowcami z Ożarowic i Bobrownik, gdzie uzgodniono zawarcie trójstronnego porozumienia - wraz z PLK. Ma ono zawierać rozwiązania zmniejszające niedogodności dla mieszkańców, m.in. budowę przystanku Ożarowice i skomunikowanie go z siecią dróg.

Sekuła przekonuje, że dopiero realizacja wszystkich trzech połączeń do Pyrzowic da efekt obwodnicy kolejowej. To z kolei jest potrzebne lotnisku aspirującemu do stania się wielkim centrum logistycznym dla całej południowej Polski. Warunkiem jest dojazd do lotniska autostradą (obecnie A1 dociera od południa) i koleją (nie istnieje).

"Dopiero, gdy A1 będzie w pełni przejezdna i jeżeli stacja Pyrzowice będzie przelotowa, a nie docelowa, powstanie synergia rozwiązań komunikacyjnych, która umożliwi tworzenie tego wielkiego centrum logistycznego" - ocenił marszałek.

Sekuła deklaruje, że od lat opowiada się za rozwojem w Pyrzowicach transportu cargo, a idea ta znalazła odzwierciedlenie w porozumieniu woj. śląskiego z woj. małopolskim ws. przyjętej już strategii rozwoju obu regionów. Zdaniem marszałka, jeżeli Pyrzowice i Balice zamiast konkurować będą się wspierały, osiągnięty zostanie "kolejny efekt synergii". Dlatego też prócz połączeń kolejowych i drogowych do obu lotnisk ważne są połączenia między nimi.

W ramach projektu przygotowania dokumentacji budowy połączenia do Pyrzowic PLK w lutym tego roku przedłużyły termin złożenia w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej - do końca sierpnia.

Wariant budowy kolejowego połączenia Katowic z Pyrzowicami przewiduje remont istniejących torów z Katowic do Bytomia Rozbarku, a potem budowę nowego odcinka linii. Warianty z Tarnowskich Gór i Zawiercia zakładają rewitalizację przechodzącej obok lotniska, nieużywanej w znacznej części linii kolejowej nr 182, która łączy te miasta. Niedawno PKP PLK zrezygnowały z wyłączenia eksploatacji dotychczas używanego odcinka tej trasy między Zawierciem a Siewierzem.


Leszek
Wybory już tak blisko?
xMarcinx
Nie akurat o tym była mowa już dawno. Najbardziej mnie cieszy:

CYTAT
Sekuła deklaruje, że od lat opowiada się za rozwojem w Pyrzowicach transportu cargo, a idea ta znalazła odzwierciedlenie w porozumieniu woj. śląskiego z woj. małopolskim ws. przyjętej już strategii rozwoju obu regionów. Zdaniem marszałka, jeżeli Pyrzowice i Balice zamiast konkurować będą się wspierały, osiągnięty zostanie "kolejny efekt synergii". Dlatego też prócz połączeń kolejowych i drogowych do obu lotnisk ważne są połączenia między nimi.


nareszcie ktoś zauważył, że lepiej współpracować zamiast konkurować..
signaal
Marszałek pobredził, pobredził po czym przeszedł do konkretów:
CYTAT
29 kwietnia 2013 PKP Polskie Linie Kolejowe zaktualizowały rozkłady jazdy opublikowane pod adresem rozklad.plk-sa.pl. Z zamieszczonych na stronie internetowej plakatów wynika, że część pociągów Kolei Śląskich, które jeszcze niedawno oznaczone były jako kursujące do 8 VI (lub np. do 7 VI), po zmianie jest oznaczona jako kursujące do 31 V (analogicznie do 29 V etc.). W ten sposób światło dzienne ujrzały zmiany wynikające z ograniczania oferty połączeń usprawiedliwiane przez Śląski Urząd Marszałkowski planem naprawczym Kolei Śląskich.

Nieoficjalne informacje o dużych ograniczeniach w rozkładzie jazdy potwierdziły się: likwidacje pociągów obejmą większość linii w województwie. Wyjątkami są jedynie połączenia stykowe obsługiwane przez Przewozy Regionalne oraz linia Bielsko-Biała – Wadowice, objęte umowami z innymi województwami. Na wielu liniach pozostanie rozkład szczątkowy oferujący od 3 do 5 par połączeń. Największe zmiany dotkną najbardziej obciążonych linii w województwie. Redukcję liczby połączeń najboleśniej odczują mieszkańcy konurbacji katowickiej (Tychy, Gliwice, Zabrze, Zagłębie Dąbrowskie) oraz konurbacji rybnickiej. Wdrażany od 1 czerwca nowy rozkład Kolei Śląskich zakłada m.in.:

1) zmniejszenie częstotliwości pociągów osobowych z cyklu półgodzinnego do godzinnego na dwóch najważniejszych odcinkach: Zawiercie – Katowice (linia S1) i Katowice – Tychy Lodowisko (linia SKR S4). Zostaną zlikwidowane:
a. na linii S1 - wszystkie pociągi rozpoczynające/kończące bieg w Zawierciu, Myszkowie i Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach,
b. na linii S4 (SKR do/z Tychów Lodowiska) – pociągi wyjeżdżające z Sosnowca i Tychów „po pełnej godzinie”.
2) likwidacja większości pociągów przyśpieszonych na odcinku Częstochowa – Katowice na linii S1 (6 z 11 par),
3) wycięcie połączeń w taki sposób, że na głównych trasach w regionie powstaną spektakularne dziury w trakcie których nie pojedzie żaden pociąg:
• 4-godzinna: między 7:30 a 11:30 z Katowic do Bielska-Białej,
• 4-godzinne: między 7:20 a 11:20 oraz między 17:21, a 21:21 z Katowic do Rybnika,
• 3-godzinna: między 11:30, a 14:30 z Rybnika do Katowic,
• 3-godzinna: między 12:30, a 15:30 z Bielska-Białej do Katowic,
• 2-godzinna: między 9:40, a 11:40 z Częstochowy do Gliwic.
(Uwaga! Z uwagi na wariantowanie rozkładu z powodu remontów torów, podane godziny dotyczą odjazdów ze stacji początkowej w rocznym rozkładzie jazdy)

Za sprawą ograniczeń wprowadzonych na wszystkich liniach, oferta kolei stała się nieatrakcyjna. Ponadto na wybór kursów do likwidacji nie miała wpływu frekwencja, a łatwość powiązania przejść składów pociągów w obiegach przez planistę z Kolei Śląskich. W efekcie, nawet jeśli da się dojechać do pracy, szkoły lub uczelni to nie można po południu wrócić do miejsca zamieszkania (lub odwrotnie). Przykłady działań niszczących w ten sposób rozkład jazdy można znaleźć na wielu liniach. Ilościowo najbardziej jaskrawym przykładem ograniczeń jest linia S13 Częstochowa – Lubliniec, gdzie z 7 par pozostały 3 oraz linia S74 Wodzisław Śląski – Rybnik, gdzie z 11 par połączeń pozostały 4. Szczątkowy rozkład jazdy będzie także na odcinkach: Tarnowskie Góry – Krzepice (4,5 pary), Pszczyna – Rybnik (4 pary), Czechowice Dziedzice Cieszyn (5 par), Katowice – Bytom – Tarnowskie Góry (6 par), Racibórz – Chałupki (3 pary). Poza tym całkowicie zawieszony zostaje ruch pociągów na dwóch trasach reaktywowanych w grudniu 2012 i lutym 2013: połączenie Katowice Kłobuck oraz Bytom – Gliwice (pozostaną tylko pojedyncze pociągi jadące objazdem podczas remontu).

Przygotowane przez Koleje Śląskie zmiany na pewno nie spotkają się z pozytywnym przyjęciem przez mieszkańców regionu, którzy w przeciągu ostatniego pół roku już raz mieli do czynienia z kolejowym chaosem na torach. Odwołania nawet 100 pociągów na dobę, autobusy zastępcze kursujące poza rozkładem jazdy i zrywane skomunikowania skutecznie zniechęciły do korzystania z pociągów. Wiele z tych problemów ominęło dużą część podróżnych, ponieważ działo się to na bocznych trasach poza Aglomeracją Katowicką. Teraz drastyczne zmiany, dewastujące rozkład jazdy i zniechęcające do korzystania z pociągów, dotkną linię średnicową, Szybką Kolej Regionalną oraz trasy z Katowic do Bielska-Białej i Rybnika, czyli główne kolejowe arterie województwa śląskiego. Drastyczne ograniczenia oferty na frekwencyjnych liniach, gdzie wpływy z biletów pokrywają znaczą istotną część kosztów kursowania pociągów, mogą doprowadzić do kolejnych kłopotów finansowych Kolei Śląskich. To samorząd województwa jest ustawowym organizatorem transportu i nie może dłużej umywać rąk od sytuacji, która dotyka bezpośrednio obywateli. Wypada publicznie spytać, czy Urząd Marszałkowski wyrażał opinię na temat zmian i jakie alternatywne rozwiązania rozważano.

Uwaga! Porównując poziom oferty Kolei Śląskich wg stanu na dzień 1 VI 2013 r. oraz Przewozów Regionalnych wg stanu na dzień 11 XII 2011 r. można odnieść wrażenie, że liczba połączeń i wielkość wykonywanej pracy eksploatacyjnej jest zbliżona. Jednak do oceny rozkładu jazdy nie wystarczy porównanie ilościowe. Dopiero szczegółowa analiza godzin odjazdów wykaże, że w rozkładzie od 1 VI 2013 r. układ pociągów zawiera luki wynikające z zawieszania takich kursów, aby łatwo było zobiegować tabor. Nie jest więc dopasowana do rzeczywistych potrzeb pasażerów.


http://www.rynek-kolejowy.pl/45112/_SRKGS_...dowe_linie_.htm

Swoją drogą Tychy dostały nauczkę i prawdopodobnie żadna gmina już w inwestycje kolejowe bawić się nie będzie.
signaal
CYTAT
Koleje Śląskie: Od czerwca prawie o 40 proc. mniej połączeń. A na dokładkę podwyżki
Jacek Madeja

Spełniły się najgorsze obawy. W czerwcowym rozkładzie jazdy Kolei Śląskich będzie o 226 połączeń mniej. Na dodatek pasażerowie zapłacą o 10 proc. więcej za bilety
Od kilku tygodni było wiadomo, że w czerwcowym rozkładzie jazdy Koleje Śląskie zlikwidują część połączeń na prawie wszystkich liniach w województwie.

Zaciskanie pasa te efekt grudniowego chaosu i fatalnego zarządzania w spółce. Jej przedstawiciele nie chcieli zdradzić, jaki będzie rozmiar cięć w rozkładzie, ale ubiegli ich pasjonaci ze Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska. Porównali dotychczasową liczbę połączeń Kolei Śląskich z nowym rozkładem jazdy, który jeszcze pod koniec kwietnia opublikowały Polskie Linie Kolejowe. Policzyli, że w nowym rozkładzie połączeń będzie o blisko 40 proc. mniej. Kolejarze przez ostatnie kilka dni nabrali wody w usta i nie chcieli komentować tych informacji. Wczoraj okazało się, że członkowie SRKGŚ mieli rację.

"Rozkład był oparty na absurdalnych założeniach"

Od 1 czerwca zamiast średnio 584 połączeń na dobę Koleje Śląskie będą realizowały tylko 358 połączeń. - Wprowadzane zmiany są niezbędne. Rozkład był oparty na absurdalnych założeniach, także pod względem ekonomicznym. Takiej liczby połączeń jak dotychczas nie mogliśmy realizować. Już i tak dziura w budżecie Kolei Śląskich w pierwszej połowie roku wyniesie 45 mln zł. Gdybyśmy nie wprowadzili ograniczeń w rozkładzie, naszą spółkę trzeba by postawić w stan upadłości i w okolicach września na tory nie wyjechałby ani jeden pociąg - mówi Maciej Zaremba, rzecznik Kolei Śląskich.

Zlikwidowane zostaną połączenia z Bytomia do Gliwic oraz z Rybnika do Kędzierzyna-Koźla i z Tarnowskich Gór do Kłobucka. Na najpopularniejszej trasie z Gliwic przez Katowice do Częstochowy zniknie prawie co drugi pociąg (z rozkładu wypadnie 45 proc. połączeń). Niewiele lepiej będzie na trasie Katowice - Tychy, gdzie wyjedzie o 39 proc. pociągów mniej. Jak przekonują przedstawiciele Kolei Śląskich, cięcia w najmniejszym stopniu będą dotyczyły godzin komunikacyjnego szczytu, czyli połączeń między godzinami 7 i 9 oraz 14 i 17.

Na najpopularniejszych trasach podwyżka o 20 proc.

Od 1 czerwca podrożeją też ceny biletów, przeciętnie o 10 proc. Znacznie więcej, bo aż o 20 proc. drożej, będą musieli zapłacić pasażerowie, którzy podróżują na najbardziej popularnych dystansach, czyli na tych poniżej 55 kilometrów. Z oferty zostaną też wycofane bilety strefowe. W Kolejach Śląskich argumentują, że stawki proponowane przez spółkę do tej pory były od 15 do 25 proc. niższe niż w innych kolejowych spółkach. - Teraz nasze ceny będą porównywalne do kwot, które płacą pasażerowie w innych województwach - mówi Michał Borowski, prezes Kolei Śląskich.

Program naprawczy w spółce obejmuje też cięcia kosztów funkcjonowania spółki. O 25 proc. niższe będą pensje zarządu. Jak podkreśla prezes Borowski, wymiar finansowy takiego kroku jest niewielki, ale chodzi o to, żeby przekazać pracownikom i związkowcom sygnał, że cięcia muszą dotknąć wszystkich. Czy zwolnienia dotkną szeregowych pracowników? - Na pewno nie drużyny konduktorskie i personel techniczny. Rozważamy zmniejszenie zatrudnienia w administracji - zapowiada Zaremba.

Koleje Śląskie w ramach programu naprawczego weryfikują zawarte przez poprzedni zarząd niekorzystne umowy. Odstąpiły na przykład od wynajmu 15 lokomotyw wraz z 40 maszynistami z firmy Lotos, dzięki czemu do końca roku spółka zaoszczędzi 8,4 mln euro. Polityka zaciskania pasa ma sprawić, by w drugim półroczu strata Kolei Śląskich wyniosła 9 mln zł i zamknęła się roczną kwotą 54 mln zł.

Plany kolejowej spółki już wzbudziły oburzenie pasażerów, którzy nie chcą, by to na nich odbiły się błędy w zarządzaniu Kolejami Śląskimi. W internecie petycję przeciwko cięciom, skierowaną do marszałka województwa śląskiego, podpisało już ponad 900 osób.


http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739....html#LokKatTxt

A tu już oficjalna informacja o zarżnięciu komunikacji kolejowej w regionie...
xMarcinx
IMO na plus. Rzeczywistość znajdzie odzwierciedlenie w rozkładzie, a nie pociągi widmo..
signaal
CYTAT(xMarcinx @ śro, 15 maj 2013 - 20:05) *
IMO na plus. Rzeczywistość znajdzie odzwierciedlenie w rozkładzie, a nie pociągi widmo..

Nie bardzo rozumiem. Widmo to będzie teraz. Bo jeśli dodać do cięcia połączeń mordercze podwyżki (np. jednorazowy bilet z Katowic do DG drożeje z 3 złotych na 7.20...) to w grudniu dyskusja będzie dotyczyć nie sensu istnienia dworca a sensu istnienia linii kolejowych. wink.gif
bzenek
CYTAT(signaal @ nie, 12 maj 2013 - 12:13) *
Swoją drogą Tychy dostały nauczkę i prawdopodobnie żadna gmina już w inwestycje kolejowe bawić się nie będzie.

A mogli posłuchać bzenka, który od zawsze tu pisze - żadnych interesów z kolejarzami. wink.gif

Mam nadzieję, że to wybije nam z głowy budowę dworca kolejowego w Dąbrowie.
Dopóki kolej sama się nie uleczy, nie ma sensu robić im żadnych prezentów.

CYTAT(signaal @ śro, 15 maj 2013 - 09:04) *
A tu już oficjalna informacja o zarżnięciu komunikacji kolejowej w regionie...

Zarżnięciu ? Raczej o zejściu na ziemię. smile.gif

To koniec mitu o tym, że można robić kolej bez pieniędzy.
Chyba wszyscy daliśmy się na to nabrać. mellow.gif
Rokko31
Myślę że PO zapłaci za ten bałagan na kolei, jakiś inbecyl polityk nakradł kasy a Ja jako pasażer muszę za to zapłacić. Kto likwiduje połączenia gdzie ludzie muszą dojechać do pracy, pociągi są pełne nie ma gdzie usiąść a tu jakiś kretyn jak Sekuła likwiduje połączenie. Mam nadzieje że KŚ padną i powstanie jakaś inna spółka oby bez marnych polityków.
signaal
CYTAT(bzenek @ śro, 15 maj 2013 - 22:39) *
CYTAT(signaal @ nie, 12 maj 2013 - 12:13) *
Swoją drogą Tychy dostały nauczkę i prawdopodobnie żadna gmina już w inwestycje kolejowe bawić się nie będzie.

A mogli posłuchać bzenka, który od zawsze tu pisze - żadnych interesów z kolejarzami. wink.gif

Mam nadzieję, że to wybije nam z głowy budowę dworca kolejowego w Dąbrowie.
Dopóki kolej sama się nie uleczy, nie ma sensu robić im żadnych prezentów.

CYTAT(signaal @ śro, 15 maj 2013 - 09:04) *
A tu już oficjalna informacja o zarżnięciu komunikacji kolejowej w regionie...

Zarżnięciu ? Raczej o zejściu na ziemię. smile.gif

To koniec mitu o tym, że można robić kolej bez pieniędzy.
Chyba wszyscy daliśmy się na to nabrać. mellow.gif

W sumie się zgadzamy - po zarżnięciu kolej regionalna osiągnęła poziom gruntu. Jak cały gopowski zbiorkom...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.