Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
Rokko31
CYTAT(georgeb @ pon, 23 sty 2023 - 21:13) *
Ciekaw jestem czy poprawią te poprzewracane, krawężniki na zajebiście eleganckich nowych rondach. Co w głowie trzeba mieć żeby wymyślić takie rozwiązanie, niech mi ktoś wytłumaczy, jakaś zwykła symulacja ruchu by wystarczyła, jak się składa np cieżarówka z naczepą lub autobus, co miejsca nie było na większe rondo lub inną geometrię, no jak to jest możliwe.

Niestety Polska myśl inżynieryjno drogowa od bardzo dawna kuleje, czasem jest śmieszna i tragiczna, nikt nie robi żadnych symulacji albo robią i okazuje się, że za drogo i mają to gdzieś potem. Wolą naprawiać prowizorki niż zbudować porządnie. To samo dotyczy studzienek w jezdni, jedna są przy krawężniku, drugie na środku drogi a trzecie jeszcze gdzie indziej, tak jakby nie można było zrobić w jednym rzędzie albo obok drogi. Jakoś na zachodzie potrafią budować a u nas jest tragedia...
Sebastian22
https://www.youtube.com/watch?v=96dzkDbfl_M

Stan okolic dworca na 25.01.2023.
Znalezione na YT.
:)
^^^ super znalezisko i ujęcia

Trochę jeszcze księżycowy krajobraz na uporządkowywanym terenie, ale za kilka miesięcy zacznie się zazieleniać.
Chyba najlepsze jak do tej pory ujęcia fragmentów terenów przy nowej "obwodnicy". Zjazdy wykonane zgodnie z planami. No ciekawe czyje właśności działek i czy już ktoś ma do nich jakieś konkretne plany, albo dopiero odsprzeda zainteresowanym bo wartość nieźle wzrośnie.
muzzy
Widzę, że szykuje się jakaś działka na wprost mojego bloku smile2.gif
Sebastian22
^^ jedyne bloki to te na Limanowskiego....ja to zawsze kojarzyłem z końcem świata tongue.gif
muzzy
wbrew pozorom nie jest tak źle, do centrum kilka minut na piechotę, rowerem kilka minut na Zieloną i Pogorię smile2.gif
Sebastian22
No ale do jakiegoś marketu to trzeba iść albo do Pogorii albo do Biedry na Konopnickiej. Dawniej jeszcze był sklep na Robotniczej (nawet nocny jak pamietam) ale dawno już go niema.
muzzy
Sklep z Robotniczej przeniósł się przed samą Zieloną, po prawej stronie drogi. Co do sklepów - bez auta byłoby gorzej...
Pooch
Są daty otwarcia obwodnicy?
Pieczaraa_
CYTAT(Pooch @ nie, 05 lut 2023 - 08:31) *
Są daty otwarcia obwodnicy?

Nie podano konkretnej daty, ale otwarcie ma nastąpić pod koniec marca
:)
postępy:

- przejście w Strzemieszycach snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/pra...trzemieszyce-2/

- Gołonóg snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...-dg-golonog-15/

- dworzec Centrum snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...nku-dworcowego/

dworzec już prawie skończony z zewnątrz i niedługo zdemontują resztki rusztowań. Poza pracami wewnątrz wreszcie będzie można zabrać się za jego otoczenie. Nie wiem, w którym miejscu przebiega granica kontraktów między wykonawcami dworca i centrum przesiadkowego. Możliwe, że ci ostatni czekają na Berger Bau, żeby też mogli dokończyć swoją część.
No i odsłonili mury poczekalni.
luket
Niestety, efekt psuje jakość chodnika robionego przez PKP. Ukończony już kawałek między peronem 1, budynkiem a przejściem jest z najtańszych pyt chodnikowych, to miejsce zasługiwałoby chociaż na nieco lepszą kostkę brukową.
:)
^^^
od początku, gdy zobaczyłem projekt, to też pisałem, że nie będzie się czym zachwycać. Po prostu koniec wstydu i nadrabianie zaległości cywilizacyjnych. Bardzo szeroki zakres zadań - centrum i Gołonóg, "obwodnica", 3 tunele i 2 wiadukty kolejowe (a nie udał się przepchnąć jeszcze przebudowy przy Granicznej i budowy jeszcze jednego), parkingi, centrum przesiadkowe. A wszystko poprzedzone przebudową układu torowego, nowych peronów itp. Bardzo kompleksowo, ale już gorzej z detalami i wiele kompromisów. Gdybym sam decydował, to starałbym się dołożyć z kilkanaście mln i zrobić kilka rzeczy inaczej. No ale to też zależało dużo od PKP. Nie wiemy jak trudne były rozmowy, a może przynajmniej w części PKP nie było szans na więcej.
Trzeba się cieszyć tym co będzie i pocieszać się różnicą, jak to było kiedyś biggrin.gif
Dla mieszkańców funkcjonalność, a przed przyjezdnymi gośćmi nie będzie już wstydu.

A kostka granitowa to bardziej do wykończeń, chyba że jakaś duża i idealnie równa, bo taka mała to nie jest wygodna. Najlepiej chyba duże płyty granitowe. W sumie to mnie drażni o wiele więcej innych spraw niż te betonowe płyty.

Ostatecznie ocenimi gdy oddadzą dworzec, a wtedy już się zazieleni, będą te zapowiadane wiaty itp.

PS. Na Limanowskiego od strony dworca w kierunku Konopnickiej wreszcie pojawił się zakaz zatrzymywania i postoju. Na razie i tak dalej parkują po staremu. Oby też pojawił się w przeciwną stronę.
Rokko31
A powiedźcie co budują koło remontowanego dworca w centrum, z cegły czerwonej chyba, toalety czy jeszcze jakieś inne pomieszczenie? Na zdjęciach powyżej widać tą budowlę.

Mnie się bardzo spodobało centrum przesiadkowe koło dworca w Pszczynie, dawałem tu fotki, szkoda, że miasto nie pomyślało o czymś właśnie takim, tylko będą same wiaty i wiatr będzie hulał. Ale trzeba się cieszyć z tego co jest, jeszcze to wypięknieje pewnie jak będą oddawać budowę ostatecznie. Też myślałem na początku, że będzie to lepiej przemyślane i zaprojektowane a tak jest trochę tanim kosztem ale cóż, jest o wiele lepiej niż było przed remontem.
muzzy
Z tego co mi znajomy napisał, ogólnie to budynek gospodarczy, a właściwie śmietnik smile2.gif
Sebastian22
Toalety raczej nie bo te będą pewno w budynku dworca. Sam nie wiem co to może być - wyglada na coś ala wiata ale co to konkretnie ma być - nie mam pojęcia.
:)
niezłe teorie powstają smile2.gif a oczywiście było o tym na naszym forum, jeszcze gdy ogłoszono przetarg na remont dworca. Wszystko jest w dokumentacji przetargowej, łącznie z wizualizacjami.

To ceglane po zachodniej stronie dworca to wiata rowerowa (chyba na 31 rowerów), a w drugiej części od strony peronu poczekalnia (42 siedziska). Co ciekawe dach krótszy niż ceglane ściany i część rowerów nie będzie się mieściła w całości pod dachem, gdzieś od połowy siodełka do końca biggrin.gif
Chociaż to częściowo zrekompensuje brak zadaszenia peronu nr 1 i te malutkie śmieszne wiejskie wiaty.

Właściwie to np. bezdomni mogą z tego zrobić toaletę albo śmietnik, więc może być w tych teoriach część racji.
:)
CYTAT
DZ

Wojewoda Jarosław Wieczorek oglądał inwestycje w Dąbrowie Górniczej. To m.in. nowe centra przesiadkowe i tereny w strefe gospodarczej

We wtorek 14 lutego wojewoda śląski Jarosław Wieczorek gościł w Dąbrowie Górniczej. Okazją do wizyty były ogromne, nowe inwestycje w mieście, z którym się bliżej zapoznał. To m.in. generalny remont dworca kolejowego w śródmieściu, budowa centrum przesiadkowego i nowego układu komunikacyjnego tuż obok, a także miejsca dla nowych inwestorów w strefie gospodarczej w dzielnicy Tucznawa. Część tych projektów współfinansowana jest przez fundusze rządowe oraz europejskie.
Budowa centrum przesiadkowego w centrum miasta zmierza już do finału, a jej zakończenie zaplanowane zostało w pierwszym kwartale tego roku. To oznacza, że większość zaplanowanych prac jest na ukończeniu. W ramach tej inwestycji m.in., przebudowane zostały perony przy remontowanym dworcu, powstało nowe przejście podziemne wraz z windami, a tuż obok powstało centrum przesiadkowe, gdzie już zatrzymuje się kilka linii autobusowych i jedna metrolinia 103.

Wrażenie na wszystkich, którzy uczestniczyli w spotkaniu w Dąbrowie Górniczej, a oprócz wojewody śląskiego Jarosława Wieczorka byli to także m.in. posłowie na sejm RP Robert Warwas i Waldemar Andzel, a także Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, miejscy radni, zrobił nowy układ drogowy, jaki powstał w śródmieściu na przedłużeniu ulicy Kościuszki. Kierowcy od października 2022 roku jeżdżą na drugą stronę miasta pod nowym wiaduktem kolejowym, który zastąpił niefunkcjonalny przejazd z rogatkami, mieszczący się kilkaset metrów dalej, w ciągu ulicy Konopnickiej. Tam z kolei powstało nowe przejście pod torami kolejowymi, z którego korzystają piesi i rowerzyści. Na terenie nowego centrum przesiadkowego do dyspozycji kierowców będzie też 375 nowych miejsc parkingowych.

Takie wizyty to znacznie lepsza perspektywa, zupełnie inne spojrzenie

- Obecnie powstaje w naszym regionie wiele inwestycji samorządowych, także przy wsparciu funduszy europejskich oraz przy współpracy z władzami wojewódzkimi. Dziś mamy okazję zobaczyć powstający praktycznie od nowa dąbrowski dworzec, centrum przesiadkowe w śródmieściu oraz dzielnicy Gołonóg, a także tereny przygotowane dla inwestorów w strefie gospodarczej w Tucznawie. Tam też skierowane są fundusze z Programu Inwestycji Strategicznych. To jest prawie 50 milionów złotych na przygotowanie dróg i całej infrastruktury pod te przedsięwzięcia. Tak więc są to bardzo ważne, patrząc z perspektywy całego regionu i województwa, inwestycje, dzięki którym powstają nowe miejsca pracy, lokują się u nas uznane firmy z całego świata – mówił Jarosław Wieczorek. - Takie wizyty w miastach i powiatach naszego województwa trwają od dawna, od kiedy objąłem urząd wojewody. Byliśmy ostatnio w powiecie zawierciańskim, przed nami jeszcze wizyta w tym tygodniu. Każda z nich pozwala spojrzeć na to, co dzieje się w terenie, jak rozwija się nasz region z zupełnie innej perspektywy niż zza biurka. A to też jest niezwykle ważne, Wtedy łatwiej podejmować konkretne decyzje, kiedy wszystko zobaczy się na miejscu. Kiedy widzimy na miejscu realne efekty prac – dodał.
Uczestnicy spotkania mieli okazję zapoznać się nie tylko z postępem prac przy remontowanym w ramach osobnego zadania dąbrowskim dworcu (za ponad 15 mln zł zajmuje się tym na zlecenie PKP firma Berger Bau), ale także planami kolei na rozbudowę infrastruktury oraz budowę kolejnych torów.

- Obecnie w Dąbrowie Górniczej mamy dwa trzy perony, a docelowo jest miejsce także na czwarty peron. Zachowana została tutaj bowiem rezerwa pod kolei metropolitalną, która pozwoli odseparować ruch lokalny od dalekobieżnego. Warto wspomnieć o projekcie Kolej Plus, w ramach którego Dąbrowa Górnicza ma też zyskać bezpośrednie połączenie z Krakowem – przekazali przedstawiciele PKP PLK.
- Obie inwestycje, a więc budowa dworca i centrum przesiadkowego, choć odrębne, realizowane są w jednym czasie, co wymaga dużej koordynacji, ale także wyrozumiałości i cierpliwości ze strony pasażerów. Bardzo nas cieszy, że wszystko zmierza już ku końcowi. Można powiedzieć, że Dąbrowa Górnicza wreszcie będzie miała dworzec, bo przez wiele lat tego nam właśnie brakowało. Dworzec to nie tyko sam budynek, ale także wiele funkcjonalnych rozwiązań dla pasażerów, dzięki czemu będą mogli korzystać z bezpiecznych dojść na perony, poczekalni, przesiadek na autobusy – podkreślił Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Ważną częścią całego projektu jest też nowa „obwodnica” śródmieścia, która powstała od ul. Sobieskiego i prowadzi za Centrum Handlowym Pogoria oraz Hutą Bankowa do centrum przesiadkowego pod dworcem PKP i dalej w kierunku dzielnicy Gołonóg. Jest już prawie gotowa, ale na jej otwarcie jeszcze chwilę trzeba będzie poczekać.

- Brakuje nam kilku tygodni dobrej pogody, która pozwoliłaby na zakończenie wszystkich prac. Jak tylko się warunki się poprawią ekipy budowlane zrealizują ostatnie, brakujące elementy całości. Mam nadzieję, że uda się otworzyć tę ważną dla miasta i mieszkańców drogę w marcu, ale konkretnej daty nie mogę dziś zadeklarować – tłumaczył prezydent Dąbrowy Górniczej.
Budowa centrum przesiadkowego w śródmieściu, za którą odpowiadają dąbrowskie firmy Complex oraz Nowak-Mosty kosztować będzie 229 mln zł, z czego 82,5 mln zł to zewnętrzne dofinansowanie - 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego oraz z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Drugie centrum przesiadkowe i nowe tereny dla inwestorów w Tucznawie

Wojewoda Jarosław Wieczorek wraz z zaproszonymi na wizytę w Dąbrowie Górniczej gośćmi zobaczył także, jak wygląda postęp prac przy budowie drugiego centrum przesiadkowego, w dzielnicy Gołonóg. Tam PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i miasto Dąbrowa Górnicza realizują pierwszy etap tego przedsięwzięcia.

Obecnie ekipy budowlane firmy Nowak Mosty koncentrują swoje prace m.in. na zadaszeniu wejść do przejść podziemnych na stacji kolejowej w Gołonogu. Na tej stacji od niedzieli 11 grudnia podróżni skorzystają już z drugiego, nowego peronu, ale nadal pracują wokół maszyny i ciężki sprzęt. Podróżni mogą korzystać z przejścia podziemnego pod linią kolejową, ale trzeba je jeszcze dokończyć, tak by można było się szybko i sprawnie dostać na swój peron. Wykonane zostało także nowe dojście od strony ulicy Parkowej. Najbardziej skomplikowana część budowy nowego centrum przesiadkowego, to budowa nowego wiaduktu kolejowego pod torami. To tam skierowany zostanie finalnie cały ruch samochodowy, dzięki czemu zlikwidowane zostanie kolizyjny przejazd z rogatkami. Pod wiaduktem będzie droga, ścieżka rowerowa i chodnik.

Zakończenie tego etapu prac planowane jest w drugim kwartale 2023 roku. Do tego czasu czynny jest tymczasowy przejazd w poziomie szyn. Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej. Te plany częściowo zostały już zrealizowane. Powstaną również nowe chodniki i drogi rowerowe.

Zadanie jest realizowane we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Dąbrowa Górnicza w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. Przebudowę peronów oraz układu torowego i drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg, PKP PLK i miasto zleciły w 2021 roku dąbrowskiej firmie Nowak-Mosty. Inwestycja warta jest 67,5 mln zł (55 mln zł netto). Udział PLK to ponad 26 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

(...)


zdjęcia snf (51).gif https://dziennikzachodni.pl/wojewoda-jarosl...813/zd/64892007

i z fb prezydenta MB:

CYTAT
Uprzedzając pytania o otwarcie nowej drogi łączącej ulicę Sobieskiego z dworcem PKP i CH Pogoria oraz ulicą Konopnickiej: brakuje nam kilkunastu dni bez deszczu i z odpowiednią temperaturą powyżej zera w dzień i w nocy, by wykonawca mógł dokończyć prace przy wiaduktach.


hmm z tymi pracami przy wiaduktach.
Na pewno pogoda potrzebna jest np do wykonania oznakowania poziomego. Do tego w innych miejscach nie wiem czy już są wszędzie skończone chodniki. Na pewno za to jest jeszcze wiele miejsc bez asfaltu albo ostatniej jego warstwy itp.
Zibar
CYTAT(:) @ śro, 15 lut 2023 - 00:06) *
To ceglane po zachodniej stronie dworca to wiata rowerowa (chyba na 31 rowerów), a w drugiej części od strony peronu poczekalnia (42 siedziska). Co ciekawe dach krótszy niż ceglane ściany i część rowerów nie będzie się mieściła w całości pod dachem, gdzieś od połowy siodełka do końca biggrin.gif
Chociaż to częściowo zrekompensuje brak zadaszenia peronu nr 1 i te malutkie śmieszne wiejskie wiaty.


Dziwnie to wygląda, bo przed tą poczekalnią jest szklana wita na peronie. Będą demontować?

Sebastian22
no raczej bo inaczej blokuje wejscie do poczekalni.
:)
^^^
ta szklana wiata na peronie 1 to jedna z największych porażek tej przebudowy. Jak na wiejskim przystanku, zamiast zadaszenia podobnego jak na 2 peronie.
Na projekcie z tej ceglano-betonowej poczekalni wyjścia miały być po bokach, a z przodu 16 wąskich filarów.
Z tego co widać na zdjęciach to chyba na razie są 4 filary. Ta poczekalnia trochę ratuje sytuację, ale i tak słabo.

i m.in o tym tekst ze strony UM:

CYTAT
OBOK DWORCA KOLEJOWEGO POWSTAJE LETNIA POCZEKALNIA I WIATA ROWEROWA

Przebudowa dworca kolejowego w centrum Dąbrowy Górniczej jeszcze się nie zakończyła, ale budynek nabrał już reprezentacyjnego wyglądu. Ciekawostką jest natomiast mniejsza konstrukcja, która powstaje przy zachodnim skrzydle dworca.

W efekcie prowadzonych od grudnia 2021 roku prac dworzec zyskał nowe poszycie dachowe, zakończyła się także renowacja elewacji. Wcześniej ekipy budowalne wzmocniły fundamenty budynku i wykonały nowe stropy oraz więźbę dachową. Później większość prac przeniosła się do wnętrza budynku, gdzie trwają prace wykończeniowe.

– We wnętrzu zakończono między innymi prace tynkarskie. Rozprowadzono również instalacje elektryczne, sanitarne i teletechniczne. W piwnicy układane są posadzki – mówi Bartłomiej Sarna z Biura Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji PKP SA.

W najbliższym czasie, poza kontynuacją prac wykończeniowych, rozpoczną się prace związane z niwelacją terenu wokół dworca i zagospodarowaniem terenu.

Ciekawostką jest konstrukcja, która powstaje przy zachodnim skrzydle dworca. Budowla składa się z dwóch części: od strony peronów to poczekalnia letnia, w której znajdą się siedziska dla podróżnych.

– Druga część, ta z ceglaną elewacją, to wiata rowerowa, pod którą znajdą się 32 miejsca dla jednośladów. W pobliżu wiaty rowerowej znajdzie się również stacja naprawy rowerów – mówi Bartłomiej Sarna.

– Stojaki dla rowerów zamontujemy także na parkingach po obu stronach torów: 52 po południowej stronie dworca i 52 po północnej stronie. W sumie do dyspozycji będzie 240 miejsc na rowery i około 370 miejsc do parkowania samochodów – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Miasto wynajęło na dworcu powierzchnie pod biura

Dzięki przebudowie dawny dworzec Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej nie tylko odzyska historyczny blask, ale też będzie spełniał współczesne standardy w zakresie komfortu podróżnych, bezpieczeństwa i dostępności.

W budynku – obok kasy, poczekalni, toalet i dwóch punktów komercyjnych – planowane są także powierzchnie biurowe, które od PKP wynajmować będzie miasto. Ten argument wiele znaczył przed wielu laty, gdy władze miasta namawiały PKP do wpisania dworca na listę realizowanych inwestycji.

– Wynajęliśmy bardzo dużą część powierzchni pod funkcje publiczne: przeniesie się tutaj Dąbrowski Inkubator Przedsiębiorczości, którego siedziba obecni mieści się na ul. 3 Maja – precyzuje prezydent Marcin Bazylak.
Dworzec przyjazny środowisku

Przedstawiciele PKP podkreślają, że na dworcu wdrożonych zostanie wiele rozwiązań przyjaznych środowisku: w budynku i jego otoczeniu zaprojektowano energooszczędne oświetlenie, natomiast pod ziemią zbiorniki do magazynowania wody deszczowej używanej do spłukiwania toalet.

Ponadto planowane jest ocieplenie budynku od wewnątrz, ogrzewanie go z pomocą pomp ciepła, a stolarka okienna i drzwiowa charakteryzować się ma niskim współczynnikiem przenikalności cieplnej.

Przebudowa budynku dworca w Dąbrowie Górniczej jest jedną z blisko dwustu inwestycji realizowanych przez PKP SA w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Wartą 15,62 mln zł brutto inwestycję PKP SA zleciły wrocławskiej spółce Berger Bau Polska. Projekt przebudowy dworca opracowała GPVT Pracownia Architektoniczna S.C. z Poznania.

Prace przy modernizacji dworca mają się zakończyć w połowie 2023 rok. Wcześniej mieszkańcy będą mogli korzystać z centrum przesiadkowego, którego budowa jest częścią nowego układu drogowo-torowego w centrum. Wspólną inwestycję miasta i spółki PLK za 229 mln zł realizują dąbrowskie spółki Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza.


przy tekście są zdjęcia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...wiata-rowerowa/

i zaszła zmiana - miały być "kasy" a będzie jednak tylko jedna kasa? Miały być kasy IC i KŚ.
A KŚ w DG teraz:
CYTAT
Kasa czynna 7 dni w tygodniu od 6:00 do 13:30 Przerwy: od 8:30 do 8:45


Jeśli tak zostanie, a tylko przeniosą się z kontenera to kolejna tym razem mega porażka. Żeby chociaż działała cały dzień. W KŚ też można kupić bilety IC, ale nie ma wszystkich opcji itp.
Paulus77
CYTAT(:) @ czw, 23 lut 2023 - 12:51) *
CYTAT
Kasa czynna 7 dni w tygodniu od 6:00 do 13:30 Przerwy: od 8:30 do 8:45


Jeśli tak zostanie, a tylko przeniosą się z kontenera to kolejna tym razem mega porażka. Żeby chociaż działała cały dzień. W KŚ też można kupić bilety IC, ale nie ma wszystkich opcji itp.


Nie wiem czy to aż taki problem. Jeśli ktoś koniecznie musi pogadać z panią w okienku to ma na to kilka godzin, reszta kupi bilet w aplikacji czy automacie.

Uważam, że płyty betonowe wyglądają bardzo dobrze w połączeniu z dworcem, aż byłem sprawdzić ale nie są to chodniki rodem z PRL. Równe, funkcjonalne i szczęście, że nie dali tam kostki brukowej.

Stylowo do dworca nie pasuje zadaszenie peronu, to są oczywiście marzenia i teren peronu PKP, zdaję sobie sprawę, że równie dobrze mogli wszystko zrównać z ziemią i postawić wiatę z plexiglas więc jest lepiej niż bym się spodziewał.

Jedno co się rzuca w oczy i będzie to przykre to betonoza wkoło dworca. Zaasfaltowali i zabetonowali kawał terenu. Można było to chyba przeorać większymi fragmentami wysepek ziemi, które zazielenilyby się trawą i kilkoma drzewami. Latem będzie patelnia a samochody zostaną bez cienia.
:)
^^^

jest zaplanowane dużo zieleni, nasadzeń. szczególnie przy dworcu ma być 2500 roślin.
Oby pojawiły się też rzucające cień drzewka.

Co do kupowania biletów online to patrzysz swoją miarą, a online wciaż dopiero się rozwija. Zdecydowana większość wciąż kupuje tradycyjnie. Online nie ma wielu opcji i często wychodzi dużo drożej np z przesiadkami.
Ludzie mają się zwalniać z pracy żeby kupić sobie wcześniej do południa bilet?
Te godziny to jakaś kompromitacja. Już lepiej niech zlikwidują takie coś całkiem, zamiast się chwalić że przecież kasa jest.
Paulus77
Nie znam statystyk ale ani ja, ani żaden mój znajomy nie kupuje biletów w kasach czy to na pociąg, do kina czy do teatru i nawet aplikacja bankowa ma opcje zakupu biletów na np. komunikację miejską, parkingi płatne czy autostrady.
Jeśli ktoś ma problem bo nie ma konta bankowego czy komórki to niestety musi sobie brać wolne w pracy i swoje odstać w kolejce na poczcie, do rejestracji w przychodni, do kasy gotówkowej w markecie czy właśnie kasy biletowej PKP i obawiam się, że postępująca cyfryzacja będzie dalej marginalizować takich ludzi.
Dąbrowa to też nie jakaś metropolia, jeśli będzie duże zapotrzebowanie to i pani na drugą zmianę się pewnie znajdzie ale ktoś wyliczył, że nie ma takiej potrzeby narazie a może to tylko błąd i się okaże, że będzie do 22:00? Poza tym są tam chyba jakieś automaty biletowe dostępne?
Sebastian22
Dokladnie. Co do KŚ wystarczy biletomat a z IC to nie wiem jak z opłacalnością trzymania pani w okienku. Jedna kasa tradycyjna mogłaby być ale dwie to chyba jednak zbyt dużo.
pasqudek
@Sebastian: ok.
A co z starszymi ludźmi vs automat?
Albo jak nie nasz za tyle drobnych?
Poza tym nie wiem jak automaty KŚ, ale np. automaty potrafią mi odrzucić zarówno bilon jak i banknot . I co wtedy?
:)
Przez biletomaty i online naprawdę nie ma wszystkich opcji i jest problem np. nawet z zakupem z przesiadką.
Nie mówiąc, że ludzie nie potrafią sobie sami wyszukać połączeń i potrzebują bardzo często pomocy.
Nie wykluczajmy bardzo dużej części społeczeństwa. Chcielibyście, żeby nas tak w przyszłości wykluczyli? Może kiedyś młodzi będą mieli jakieś czipy i VR a nas na starość wykluczą? Będzie trzeba wtedy wnuka prosić o ratunek biggrin.gif

Kiedyś chyba był biletomat KŚ w centrum i może usunęli przed przebudową? Mam nadzieje, że wróci. I powinien się też pojawić biletomat IC, bo takie też przecież powszechnie w kraju istnieją. To ma być centrum przesiadkowe i to powinna być podstawa. Tak samo biletomat ZTM (tu nie wiem czy ŚKUP, czy zmieni nazwę czy będzie coś zupełnie nowego). Władze DG powinny o to koniecznie zabiegać. Wielka szkoda, że nie załatwili na dworcu punktu obsługi klienta ZTM, o czym też wiele razy pisałem. Jest tego dużo, a w zagłębiu tylko jeden w Sosnowcu.
A biletomaty KŚ powinny tez być w Gołonogu i w Ząbkowicach.

Może za dużo wniosków wyciągnąłem po tym ostatnim artykule, ale wzbudził pesymistyczne obawy. Oby nie było tak źle.
Ja nie mogę zrozumieć, dlaczego na forum pojawiają się głosy, że niektóre rozwiązania to dla DG za dużo. Chodzi tu o jakieś minimum standardu, a nie o przewymiarowane inwestycje. Przecież nie potrzebujemy zadaszenia jak na nowym centrum przesiadkowym w Gliwicach. Chyba powinno nam zależeć, żeby było u nas jak najlepiej i żebyśmy nie odstawali od reszty kraju? Czemu mamy dalej tolerować takie "dziadostwo". To z przyzwyczajenia, że u nas za dobrze być nie może? Żeby czasem wiata na peronie nr 2 nie było za długa i bronienie tego co wyszło, jakby zaszkodziło gdyby była z 50% dłuższa.
Tak z tymi kasami. Kasy IC są przecież nawet czasem w miasteczkach 10-razy mniejszych od DG. Jeśli nikt nie będzie zabiegał to zaoszczędzą na DG, a kasę otworzą w kolejnej peryferyjnej 15 tysięcznej miejscowości. Może tam się ucieszą bardziej. I kasy IC otwarte do późnego wieczora, a nie jak teraz w DG KŚ do 13:30...

A kolejna sprawa to PKP przy planowaniu zatrzymywania pociągów EIP brało pod uwagę, czy na dworcu jest kasa IC.
Zibar
^^^
CYTAT
Czemu mamy dalej tolerować takie "dziadostwo"


Też tak uważam, zwłaszcza, że na te przebudowy poszły niemałe pieniądze. Ta bylejakość spowoduje, że nasze miasto nie będzie atrakcyjniejsze do zamieszkania i dalej będzie się wyludniać. Mogliśmy przeskoczyć na poziom wyżej. Obym się mylił, ale już widać pierwsze symptomy, że by to wszystko zakończyć jak najszybciej, przed wyborami, a potem to jakoś będzie. Najpierw te upośledzone kasy, potem wytnie się część pociągów a na końcu policzy się pasażerów i powie, że za mało ludzi z tego korzysta. Jeśli to miała być rewolucja komunikacyjna w naszym mieście i metropolii to chyba spaliła na panewce. Brak punktu ZTM to tylko dalej marginalizuje DG. Nawet głupiej karty SKUP nie można tu wyrobić angry.gif .
:)
Władze powinny tu dmuchać na zimne. Przecież PKP to niestety taka firma, że jeżeli będzie to polegało tylko na przeniesieniu KŚ z kontenera do budynku i zachowaniu starych godzin, to PKP spokojnie trzymając się swoich tradycji może wywiesić kartkę, że dworzec czynny tak jak kasa do 13:30 biggrin.gif I na nic piękny budynek. Będą go tak zamykać z poczekalnią i toaletami, a dla inkubatora zrobią jakieś boczne wejście.

Jakiejś wielkiej ekstra kasy to tu z PKP SA nie sypnęli. Dworzec z dofinansowania z UE, a ich wkład własny z czasem spłaci im miasto DG w dużym czynszu + inni najemcy. A oprócz wynajęcia pomieszczeń miasto będzie jeszcze płaciło PKP SA w ramach "umowy najmu gruntu" od PKP S.A. Także ten dworzec to chyba wyjdzie w całości z kasy miasta i dofinansowania UE. A z czasem to będą na tym zarabiać.

Do tego inne oszczędnosi, w tym spółki PLK. Koniec z dróżnikami na Konopnickiej i w Gołonogu. Wcześniej też automatyczne przejazdy na Folwarcznej i św. Antoniego, także cały odcinek będzie bez dróżników.
Na dworcu w centrum automatyczne zapowiedzi, też kolejna oszczędność z plusami i minusami. Teraz nie ma dodatkowych info np o zestawieniu kolejności wagonów
Paulus77
No jest to może przykre ale dla PKP, Dąbrowa Górnicza to przystanek dla ich pociągów a sama spółka ma przede wszystkim zarabiać pieniążki. Wyremontowali swój budynek na swoim terenie i zrobili to głównie ze względu na dotacje bo nawet taka skala inwestycji jest z punktu widzenia ekonomicznego absurdalna i spina się tylko ze względu na zewnętrzne finansowanie. Jeśli ktoś marzy o 4 piętrowej galerii z 8 kasami czynnymi 24h na dobę bo takie są w Krakowie czy Katowicach to to szybko nie nastąpi i nie jest to minimalizm w myśleniu tylko realna ocena sytuacji.

Jako mieszkańcy natomiast mamy pełne prawo oczekiwać od miasta ładnego otoczenia inwestycji PKP i możemy cieszyć się z faktu że nas znów nie pominięto i udało się inwestorowi znaleźć środki i zobaczyć sens w odnawianiu swojego budynku w tej dekadzie bo mogli równie dobrze, co już pisałem, postawić wiatę z automatem do biletów i w globalnym ujęciu dla calej korporacji oznaczałoby to dokładnie takie same zyski bo jeździlibyśmy ich pociągami dokładnie tyle samo, może trochę bardziej mokrzy, zziębnięci i markotni. Nie jestem ani wdzięczny ani rozgoryczony ale cieszę się, że udało mi się dożyć momentu uporządkowania tego wysypiska bo wyglądało okrutnie a wyglada dużo lepiej niż bym się spodziewał.

Dbajmy o wizerunek miasta tam, gdzie mamy coś do powiedzenia. Lobbujmy za przeniesieniem i ucywilizowaniem targowiska, które szpeci miasto od dekad. Kibicujmy prywatnym inwestorom w realizacji nowego centrum. Głosujmy mądrze w wyborach bo akurat ta ekipa wzięła się ostro do roboty i co chwilę odpalają kolejne przetargi na przebudowy i robią to konsekwentnie. Ponarzekać można na jakość rewitalizacji parku Hallera, który nie stał się ani trochę bardziej funkcjonalny i jakoś ludźmi szczególnie nie zapełnił, brakuje mi tam np. takiej podstawowej w naszym regionie atrakcji jak tężnia solankowa, nasze płuca zasługują na odrobinę pielęgnacji i dawkę jodu. Aż prosi się o coś takiego na Zielonej a koszt dużej instalacji to ok. 1 % funduszy przeznaczonych na rewitalizację parków.


Zibar
Być może w tym roku doczekamy się bezpośredniego połączenia z lotniskiem

CYTAT
Duże ułatwienie w dojeździe na lotnisko w Pyrzowicach. Od grudnia dotrą tam pociągi

W piątek PKP Polskie Linie Kolejowe zorganizowały przejazd drezynami inspekcyjnymi po odcinku linii Tarnowskie Góry – Zawiercie, od Miasteczka Śląskiego do powstającej stacji kolejowej Pyrzowice Lotnisko. Prace na linii nr 182 trwają od początku 2021 r. Według PLK odbudowa i budowa postępują zgodnie z harmonogramem, który zakłada termin zakończenia inwestycji w czwartym kwartale 2023 roku.

- Spodziewamy się, że w grudniu pojawią się w rozkładzie jazdy regularne pociągi, które dowiozą tu mieszkańców Śląska i całej Polski. I to lotnisko
stanie się jednym z bardziej konkurencyjnych w Polsce m.in. dzięki temu, że będzie tak dobry dostęp koleją do samolotów – mówił podczas piątkowej konferencji prasowej na lotnisku Katowice wiceprezes PLK Arnold Bresch

Nieeksploatowana dotąd, w większości jednotorowa linia nr 182 o długości ok. 45 km, łączy Tarnowskie Góry z Zawierciem, przechodząc bezpośrednio obok portu lotniczego Katowice Airport. Wartą 812,1 mln zł brutto umowę na odbudowę połączenia PLK podpisały z konsorcjum Track Tec Construction, Infrakol i PBIiK jesienią 2020 r.

Budowa kolejowego połączenia do lotniska, oddalonego najszybszymi połączeniami drogowymi od Katowic o ponad 30 km, oczekiwana jest w regionie od lat. Początkowo planowano budowę nowej linii od Bytomia przez Piekary Śląskie, jednak wobec kosztów i sprzeciwu mieszkańców, tę koncepcję porzucono.

Nie wklejalem całości bo reszta to te same oklepane hasła, ale jest szansa, że dzięki wyborom w nadchodzących miesiącach będą otwierać kolejne inwestycje.
:)
@Paulus77

Jeśli o mnie chodzi to w tym przypadku (części kolejowej PKP) nie krytykuję władz miasta. Pisałem, żeby dmuchali na zimne. Dworzec miał mieć kategorię "Wojewódzki" i tak został zaprojektowany remont. To druga najwyższa kategoria i pewne standardy. W kolejności są Premium, Wojewódzkie, Aglomeracyjne, Regionalne, Lokalne i Turystyczne.
Co do części PKP to nie będę spamował i się powtarzał, co zrobiłbym inaczej, a nie byłoby to aż tak dużo droższe. Nie znamy kulisów, może nasze władze wycisnęły od PKP i tak max co się dało. A PKP nawet w malutkich miejscowościach inwestuje często znacznie więcej niż u nas.
Nie ma nawet porównania do tego co było, koniec wstydu, ale jest pewien niedosyt. I tez pisałem, że powinno być na miarę, bez niepotrzebnego przewymiarowania.
A z uwagi na parkingi to będzie najwygodniejsze rozwiązanie w okolicy. W sąsiednich miastach nie zaparkujemy tak łatwo jak tutaj.
Potrzeby tuneli, połączenia obu stron miasta to już nie trzeba nawet uzasadniać. To było 100 letnie zapóźnienie i mielibyśmy zupełnie inne miasto.
Żeby tylko mądrze zagospodarować "nowe" tereny, min przy "obwodnicy".
No i oczywiście centrum przesiadkowe jako całość z częścią PKP to kluczowa sprawa dla FPŻ. Mam nadzieję, że w przyszłości CP nie będzie służyło tylko do codziennego opuszczania miasta, ale działało też w drugą stronę.
Ta nasza rozwleczona konurbacja to nie tylko minusy, ale dla DG też szansa. Mocno skupiona monocentryczna rozwija się głównie w jednym miejscu. U nas odległości są na tyle duże, żeby spokojnie można było wykształcić lokalne centrum. Pierwsze Katowice to wiadomo, na zachodzie to już teraz Gliwice, a na wschodzie naturalnie może być to DG. Mamy o wiele większy potencjał niż Sosnowiec, który akurat na tym polu traci z powodu bliskości Katowic.

A z tymi miejskimi tężniami to mam inne zdanie. Dla mnie strata pieniędzy. Dla zdrowia to nic nie da, no chyba że psychicznie.

Park Hallera zgoda, że też trochę niewykorzystany potencjał. Mam też nadzieję, że kiedyś uda się zrealizować "bramę do parku". Zabudować w sposób reprezentacyjny teren przy DH Centrum i domknąć tą przestrzeń przed PKZ, po której hula wiatr. Obecnie to taka przestrzeń w stylu radzieckim. A do tego nie wiem kto mądry lata temu na placu przed PKZ posadził jakieś choinki, które są rozłożyste na dole, zabierają dużo powierzchni, a i tak nie dają cienia. Przecież to powinno być dokładnie odwrotnie - na dole wąski pień, a rozłożysta korona.

A wracając do obecnych postępów to przed dworcem uruchomili wyświetlacze SDIP ZTM, a więc już podłączone do systemu z tym, że wyświetlają info żeby korzystać z wersji drukowanych.
Nie będzie dostępu do tego jednego rzędu miejsc parkingowych, który do teraz jest w całości zajęty. Wjazd do tej części dla pojazdów uprzywilejowanych. Pewnie autobusy, taxi, pojazdy PKP (zaczynają im teraz robić osobny parking na kilka samochodów) i może ten inkubator?

A na fb prezydenta MB pojawiło się niedawno:

CYTAT
Spotkałem się w tym tygodniu z przedstawicielem PKP odpowiedzialnym za inwestycje dworcowe w centrum Dąbrowy Górniczej i w Ząbkowicach 🚉
Pracujemy nad ostateczną treścią porozumienia 🖊dotyczącego zasad najmu i zagospodarowania ząbkowickiego dworca. Tak jak wcześniej deklarowałem, miasto jest gotowe wynająć część powierzchni na dworcu oraz pomóc w pozyskaniu najemców pozostałych części.
Od tego porozumienia zależy, czy PKP zlecą przygotowanie projektu renowacji dworca w Ząbkowicach, a później rozpoczną prace



:)
Przed dworcem dalej ciemności. Zero oświetlenia na przystanku autobusowym. Trochę długo to trwa. Powinno przecież działać od czasu powrotu autobusów.
:)
UTK opublikował kilka dni temu raport wskaźnika wymiany pasażerskiej w powiatach snf (51).gif https://utk.gov.pl/pl/dokumenty-i-formularz...olsce-2021.html

Wskaźnik wsiadania/wysiadania na mieszkańca w DG to 7,1, a np w Sosnowcu 5,4. To dane za 2021, a więc już okres z utrudnionym dostępem w centrum i COVID.
U nas jest duży potencjał i ten wskaźnik zacznie rosnąć. Mamy szczęście, że linia nr 1 przebiega przez tyle dzielnic i mamy tak dużo stacji / przystanków. Po otwarciu i zwiększeniu dostępności, w centrum znacznie się poprawi. Oby w Gołonogu udało się niedługo też dobudować parking. Szkoda, że teraz nie będzie tam nawet jakiegoś małego parkingu, choćby do podwożenia/ odebrania na 5-10 samochodów z dopuszczonym parkowaniem np do max 1h, żeby nikt nie blokował.
Do tego po odbudowie linii do Strzemieszyc dodatkowo się i tam poprawi, a z centrum będzie szansa na połączenia do Krakowa.
No i planowany przystanek gdzieś między Graniczną i Folwarczną, a na koniec 4 tory i SKM, ale na to poczekamy.
Ogólnie optymistyczna przyszłość.
A Sosnowiec dodatkowo ma nabijane statystyki przez sąsiednie miasta, w tym DG np przez brak zatrzymywania u nas EIP. Myślę, że ten wskaźnik w przyszłości może być spokojnie lepszy niż w Tychach. Tychy dawno temu postawiły na dodatkowe przystanki.
:)
postępy, oby w centrum następna fotorelacja za miesiąc była już zgodnie z planem po ukończeniu inwestycji i z otwartymi drogami i parkingami.

Centrum snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...-dg-centrum-21/

dworzec snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/rem...o-dg-centrum-7/

Gołonóg snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...-dg-golonog-16/

Strzemieszyce snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/pra...trzemieszyce-3/
:)
takie wieści od prezydenta MF z fb:

CYTAT
Dawno nie informowałem Was o tym, co dzieje się na placu budowy w rejonie stacji kolejowej w Gołonogu 🚉. Uzupełniam więc zaległości 🙂
Obecnie trwa budowa drogi 🏗, która pozwoli zapomnieć o staniu przed rogatkami i umożliwi pieszym, rowerzystom i kierowcom 🚶🚴 🚗 bezpieczne przejście i przejazd pod nowym wiaduktem. Droga prowadzić będzie do rond budowanych po obu stronach torów. Z tego po stronie alei Zagłębia Dąbrowskiego już korzystacie, zarys drugiego widać już po drugiej stronie torów.
Teraz najważniejsza wiadomość: z końcem kwietnia wiadukt, oba ronda i nowa droga mają być gotowe. Wtedy też firma Nowak-Mosty planuje otwarcie przejazdu pod wiaduktem. To pozwoli na likwidację tymczasowej drogi i tymczasowego przejazdu przez tory 🛤. W tym miejscu nowy peron zostanie jeszcze wydłużony o 23 m. Trzymajcie kciuki za rychły koniec prac


CYTAT
(...)
W Gołonogu, jak i w centrum, jest przejście podziemne pod torami. Na koniec marca planowany jest w nim montaż wind.
(...)

Sebastian22
do konca kwietnia - dość odważna deklaracja patrząc na obecny stan no ale ok wink.gif
Zibar
Co do tematu powstania na dworcu kas PKP IC ten artykuł może wiele wyjaśnić.

CYTAT
Bilet na pociąg kupisz w sklepie czy na stacji benzynowej? Plan PKP Intercity

PKP Intercity oferuje nawiązanie współpracy i możliwość sprzedaży biletów przewoźnika firmom obsługującym stacjonarne punkty sprzedaży, jak sklepy, kioski czy stacje benzynowe - poinformowała PAP spółka.

Nowy model sprzedaży agencyjnej skierowany jest m.in. do sieci kiosków lub saloników prasowych, sieci sklepów spożywczych, sieci stacji paliw, sieci dystrybuujących usługi hotelowe lub bilety na eventy czy usługi transportowe - z wyłączeniem kolejowych kas biletowych, czyli wszystkich firm zainteresowanych sprzedażą usług dodatkowych w postaci biletów na pociągi PKP Intercity oraz spełniających określone wymagania.

"Dla potencjalnych partnerów to szansa na sprzedaż biletów przewoźnika, którego popularność stale rośnie, na jasnych i atrakcyjnych zasadach. Nasza dotychczasowa współpraca z partnerami w ramach ujednoliconych warunków handlowych i rozwój zdalnych kanałów sprzedaży pokazuje, że podróżni bardzo chętnie korzystają z nowych możliwości zakupu biletów PKP Intercity" – mówi Tomasz Gontarz z zarządu PKP Intercity.

Od kilku miesięcy bilety PKP Intercity są dostępne na platformach KOLEO, mPay, e-podróżnik.pl oraz SkyCash. Do końca lutego poprzez te kanały sprzedano 1,8 mln biletów przewoźnika - przypomniało PKP Intercity.


Tak, że ten...
bilety kupimy w Żabce albo aplikacji. Czyli jak kupisz bilet w tych kanałach sprzedaży to udasz się prosto na peron. Nastawnia będzie dalej w kontenerach obok dworca. Kolejarze będą naciskać, żeby miasto wynajmowało powierzchnie pustego budynku. Coraz mniej widzę pozytywów z remontu tego budynku i wydania grubych milionów.
Sebastian22
Widze jedno rozwiązanie - Żabka na dworcu biggrin.gif
Pooch
Obwodnica podobno za tydzień ma być przejazdna.
Wiecie kiedy mają zrobić na rondzie ma Sobieskiego zjazd na Mydlice?
:)
Bez sensu takie punkty. Na tym polegać nie będzie można. Przecież tam będą jacyś przypadkowi ludzie, nie mający nic wspólnego z koleją. Nie wiadomo, czy nawet dobrze wyszukają połączenia, a gdzie jakaś ewentualna pomoc dla pasażera. To już teraz nawet kasy KŚ mają problemy ze sprzedażą biletów IC...

CYTAT(Pooch @ pią, 10 mar 2023 - 19:23) *
Obwodnica podobno za tydzień ma być przejazdna.
Wiecie kiedy mają zrobić na rondzie ma Sobieskiego zjazd na Mydlice?


a robią już oznakowanie poziome?
Jeszcze odbiory itp a prace nie są skończone w wielu miejscach.

Na parkingu od strony Limanowskiego wreszcie niedawno pojawiła się ostatnia warstwa asfaltu.

Sam jestem ciekawy kiedy łącznik na Mydlice. Teraz priorytet to połączenie z Al. Zagłębia Dąbrowskiego. Pewnie dopiero będą się starać o jakieś dofinansowania. A wcześniej jeszcze remont pozostałego zdewastowanego odcinka Al. ZD.
Oby ten czas wykorzystać chociaż na sprawy prawne, projekt itp. Tam będą obiekty do wyburzenia. Ciekawe na ile lat tamten wyjazd w stronę Mydlić pozostanie taki ślepy. Tak jak nowe ronda w okolicach Pogorii 3, gdzie były już projekty kolejnych etapów. Pewnie wszystko rozbije się o dofinansowania.
Pieczaraa_
CYTAT(:) @ pon, 13 mar 2023 - 14:43) *
Sam jestem ciekawy kiedy łącznik na Mydlice. Teraz priorytet to połączenie z Al. Zagłębia Dąbrowskiego. Pewnie dopiero będą się starać o jakieś dofinansowania. A wcześniej jeszcze remont pozostałego zdewastowanego odcinka Al. ZD.
Oby ten czas wykorzystać chociaż na sprawy prawne, projekt itp. Tam będą obiekty do wyburzenia. Ciekawe na ile lat tamten wyjazd w stronę Mydlić pozostanie taki ślepy. Tak jak nowe ronda w okolicach Pogorii 3, gdzie były już projekty kolejnych etapów. Pewnie wszystko rozbije się o dofinansowania.

Na łącznik Kolejowej i Poniatowskiego już jakiś czas temu dostali dofinansowania, pozostaje tylko czekać aż dostaną jeszcze takie na łącznik z Mydlicami. Ciekawy też jestem ile domów trzeba tam będzie wyburzyć i czy ludzie się nie zbuntują jak przy garażach gdy mieli budować obwodnicę.
Pooch
Łącznik mydlic chyba nie będzie musiał powodować wyburzeń. Wykorzystają betonowe płyty, przejda obok starego kościoła i podłączą się do drogi od działek która łączy się pod moxnymkatem z Legionów.
Tak przynajmniej słyszałem.
Czy tak będzie to nie wiem.
:)
W planach było prosto do Grynia. Znacznie taniej i łatwiej połączyć nowe rondo z już istniejącą ulicą, ale to by była taka trochę marna prowizorka.
Pooch
Centralnie prosto do Grynia?
No to administracyjne rzeczy nie się ciągnąć
szer
Plan był taki by na skrzyżowaniu Legionów Polskich i Grynia powstało rondo do którego dochodziłaby nowa droga od ronda na Sobieskiego
Sebastian22
https://www.youtube.com/watch?v=CH40_nLkUbw

Obraz wyraża więcej niż tysiąc słów wink.gif
Paulus77
Jak się to wszystko wyczyści po robotach budowlanych i zazieleni na wiosnę to będzie Ameryka. Skok cywilizacyjny niesamowity. Niezależnie jakie to fundusze, jaka opcja polityczna to zrealizowała wielkie dzięki dla wszystkich zaangażowanych w te wszystkie projekty na terenie DG. Dodatkowo po dzisiejszej wizualizacji Targowiska, postępach na Staszica i informacji, że miasto wciąż szuka finansowania nowej ścieżki rowerowo/pieszej wkoło Pogorii 3, dzień uważam za bardzo udany smile2.gif
:)
położyli ostatnią warstwę asfaltu na brakujących fragmentach na drogach rowerowych i wreszcie przed tunelem na Konopnickiej od strony Limanowskiego.
A dalej na ulicach tablice o objazdach w związku z zamknięciem przejazdu na Konopnickiej. No i dalej nie ma oznakowania o pierwszeństwie na skrzyżowaniu Konopnickiej i Limanowskiego.
muzzy
Teraz chyba skrzyżowanie Konopnickiej i Limanowskiego zmienia się w zakręt, więc znak pierwszeństwa niepotrzebny..., ew. nie zdziwiłbym się, gdyby na dniach pojawił się tam nakaz skrętu.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.