Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
warius
^^ część odpowiedzi na Twoje pytania:

https://drive.google.com/file/d/1462EDsXiqB..._DNUyzf7JK/view


Zakres projektu obejmuje:
? odbudowę jednotorowej linii kolejowej nr 162 na odcinku Dąbrowa Górn. - Dąbrowa Górn. Huta Katowice
(p.odg.) (bądź tylko na odcinku D.G. Gołonóg ? Huta Katowice w przypadku realizacji 3 i 4 toru na linii
kolejowej nr 1 w ramach innego projektu)
- elektryfikację i przystosowanie do obsługi ruchu pasażerskiego,
- budowę mijanki i odbudowę przystanku osobowego Dąbrowa Górn. Tworzeń (d. Dąbrowa Górn. Huta
Katowice) pod wiaduktem Al. Marsz. J. Piłsudskiego z peronem wyspowym o długości 200 m
i wysokości 760 mm, spełniającym wymogi TSI PRM (tj. dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się)
- odbudowę peronu na przystanku osobowym Dąbrowa Górn. Gołonóg (w lokalizacji istniejącej dla linii
kolejowej nr 1),
- uwzględnienie dobudowy 3 i 4 toru na linii kolejowej nr 1 odcinku Dąbrowa Górnicza Gołonóg ? Dąbrowa
Górnicza.
? rewitalizację linii kolejowej nr 162 na odcinku Dąbrowa Górn. Strzemieszyce ? Dąbrowa Górn. Huta
Katowice (p.odg.) na długości 3,250 km.
janusz_kolei
CYTAT(janusz_kolei @ śro, 20 kwi 2022 - 13:15) *
CYTAT(warius @ śro, 20 kwi 2022 - 12:52) *
Dobre wieści z programu Kolej Plus dla naszego miasta. Projekt Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odc. Dąbrowa Górn. Strzemieszyce ? Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p. odg.) do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową p.o. D.G. Gołonóg dostał finansowanie i będzie realizowany.


To jest info, dnia smile2.gif naprawdę super smile2.gif dużo fajnych wspomnień kiedy linia jeszcze funkcjonowała.
Teraz tylko jedno pytanie, czy zostanie zbudowana głowica rozjazdowa po północnej części stacji w Gołonogu.


No właśnie, w śladzie lk 192 ma powstać parking przy dworcu kolejowym w Gołonogu, plus będzie konieczność budowy nowego wiaduktu nad ulicą Parkową, tylko ciekawe czy jest to przewidziane w obecnym projekcie (zapewniony odpowiedni prześwit)
warius
Obecnie wiadukt nad ulicą Parkową budowany jest już z rezerwą pod tory aglomeracyjne, więc jest to uwzględnione. Włączenie w nowy układ będzie gdzieś przesunięte w okolice ulicy Wczasowej
:)
ta prezentacja chyba nie będzie miała wiele wspólnego z ostatecznym projektem. Narysowali po starym śladzie z drugiej strony dworca. Przecież gdy jest nowy wiadukt na docelowo 4 tory, to obok nie zbudują drugiego na jeden tor. Do tego to co teraz budują trzeba by przebudować. Bez sensu. Napisałem na poprzedniej stronie jakie widzę możliwości.
Dlatego też wiele można tu jeszcze uwzględnić w projekcie
warius
Ale założenia projektu są ok i na pewno wpisują się w obecnie realizowane prace, tylko co najwyżej grafik się nie popisał.

Wiadukt na Granicznej to się wydaje na 100% pewne, no bo 3 i 4 tor nie ma gdzie się podziać.
Co do przystanku DG Urząd oby się ziściło.
Rokko31
1.Kiedy mają się zacząć pracę, jest jakiś przewidziany termin?
2.Będzie jakiś przetarg na wykonawcę tego projektu?
2.Pamiętajcie że przy takiej inflacji koszty tego projektu za chwilę się podwoją, kto będzie finansował ewentualne nadwyżki?
:)
^^^
no muszą być jak zawsze przetargi. Jest termin zakończenia projektów - do końca 2028.
Gdzieś czytałem, że na razie jest finansowanie tylko na połowę z tych zatwierdzonych projektów, a na resztę dopiero mają być środki w przyszłości.

CYTAT
UM

ZNAMY WYNIKI PROGRAMU KOLEJ PLUS. WYBRANO M.IN. DĄBROWSKI PROJEKT

Projekt modernizacji linii kolejowej w Dąbrowie Górniczej otrzyma dofinansowanie z programu Kolej Plus. W regionie finansowanie wsparcie dostanie sześć przedsięwzięć, które wpisują się w budowę Kolei Metropolitalnej.

Projekty z naszego regionu do rządowego programu Kolej Plus zostały przygotowane i zgłoszone przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię. Dąbrowy dotyczy zadanie o nazwie ?Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odc. Dąbrowa Górn. Strzemieszyce ? Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p. odg.) do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową p.o. D.G. Gołonóg?. Chodzi w nim o modernizację linii biegnącej od Strzemieszyc, przez Tworzeń i Gołonóg, do centrum miasta.

W całej Polsce na 34 projekty kolejowe, związane z wybudowaniem i wyremontowaniem 1200 km torów, ma być przeznaczone 11 mld zł dofinansowania z budżetu państwa. Wsparcie ma pokryć od 75 do 85% kosztów inwestycji. Resztę środków wyłożą samorządy. Wkład własny w przypadku zadań w naszej aglomeracji zapewni Metropolia.

? Zakwalifikowanie wszystkich naszych projektów liniowych, które zgłosiliśmy to bardzo duży sukces. Przede wszystkim przybliża nas w dużym stopniu do powstania Kolei Metropolitalnej ? mówi Grzegorz Kwitek, członek zarządu GZM.

W Metropolii długość rewitalizowanych odcinków wyniesie 100 km. Szacunkowy koszt opiewa na 1,65 mld zł.

? Realizacja projektów kolejowych jest bardzo kosztowna. Sfinansowanie inwestycji z budżetu programu Kolej Plus realnie przyspieszy rozwój kolei na obszarze GZM. Pozwoli nam płynnie przechodzić z fazy planowania do realizacji inwestycji ? dodaje Grzegorz Kwitek.
? Szacowany wkład własny zagwarantowany przez GZM dla zakwalifikowanych sześciu projektów, które mają zostać zrealizowane w programie Kolej Plus to ponad 305 mln zł ? przyznaje Lucjan Dec, dyrektor Departamentu Komunikacji i Transportu GZM.

Kolej lekarstwem na komunikacyjne wykluczenie

? Prace przeprowadzone w ramach programu Kolej Plus przyczynią się do poprawy skomunikowania Śląska i Zagłębia z Katowicami. Dąbrowa Górnicza, Ruda Śląska, Żory, Tychy, Bytom ? m.in. w tych miastach oferta podróży znacząco się poprawi ? mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury, koordynujący program Kolej Plus.

Celem ogólnopolskiego programu Kolej Plus jest uzupełnienie sieci kolejowej o połączenia miejscowości zamieszkiwanych przez ponad 10 tys. mieszkańców, które nie posiadają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi, a także takich, które posiadają dostęp do kolei, ale istniejące połączenia wymagają usprawnienia.

? Do 2028 r. obszar wykluczenia komunikacyjnego znacząco się zmniejszy. Tworzymy system, w którym dostępna będzie oferta transportu ekologicznego i przyjaznego dla wszystkich ? zapowiada Andrzej Bittel.
Program jest skierowany przede wszystkim do jednostek samorządu terytorialnego i związków metropolitalnych. Zakłada modernizacje istniejących lub budowę nowych linii kolejowych oraz inwestycje punktowe, czyli budowy nowych przystanków, mijanek czy łącznic kolejowych. Zgodnie z założeniami programu, przedsięwzięcia mogą zostać dofinansowane z budżetu państwa nawet w 85%. Pozostałą część kosztów muszą pokryć jednostki samorządu terytorialnego. Realizacja inwestycji potrwa do 2028 r.

Dąbrowa Górnicza też stawia na kolej

W ostatnim czasie infrastruktura kolejowa w Dąbrowie Górniczej pozytywnie się zmienia. Modernizowane są torowiska, trakcje i perony. Remonty przechodzą fragmenty linii pasażerskich i towarowych. Działania związane z rozwojem transportu publicznego to jeden z priorytetów dąbrowskiego samorządu. Przykładem tego rodzaju przedsięwzięć jest m.in. powstające centrum przesiadkowe w śródmieściu, przebudowa układu drogowego w jego rejonie, a także w Gołonogu. Tor obsługujący Kolej Metropolitalną powstaje w centrum, zachowana jest też rezerwa terenowa na wykonanie drugiego. Miejsce pod tory dla pociągów aglomeracyjnych zostanie też przy stacji w Gołonogu. Więcej informacji o drogowych, tramwajowych i kolejowych inwestycjach na terenie miasta na stronie zieloneswiatlo.dg.pl

Projekty liniowe z obszaru GZM zakwalifikowane do programu Kolej Plus:

Prace na linii kolejowej nr 189 i 132 oraz budowa nowych łącznic Kuźnica ? Bytom w celu stworzenia nowego połączenia Ruda Chebzie/Zabrze ? Bytom, w tym budowa nowych p.o. Ruda Orzegów i Bytom ul. Zabrzańska.
Odbudowa linii kolejowej nr 198 Pyskowice ? Pyskowice Miasto dla przywrócenia połączeń: Katowice ? Gliwice ? Pyskowice Miasto.
Zwiększenie zdolności przepustowej linii kolejowej nr 140 na odc. Katowice Ligota ? Orzesze Jaśkowice poprzez budowę 2. toru i dod. przystanków osobowych w Mikołowie.
Przygotowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Tychy ? Katowice Murcki ? Katowice Ligota linii kolejowej nr 142.
Przygotowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Gliwice ? Ruda Kochłowice ? Katowice linii kolejowej nr 141 na odcinku Gliwice ? Ruda Kochłowice, 164 na odcinku Ruda Kochłowice ? Hajduki i 651 Hajduki ? Gottwald.
Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odc. Dąbrowa Górn. Strzemieszyce ? Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p. odg.) do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową p.o. D.G. Gołonóg.
Leszek
IMHO w ogóle nie ma się na razie sensu ekscytować - mało to już rzeczy obiecywali? Na razie radośnie zwiększyli dwukrotnie OBIECYWANE środki na rozbudowę kolei. Jest to na razie tak samo pewne, jak tekturowe "czeki" rozdawane przez Morawieckiego przed wyborami. Jak milion samochodów elektrycznych. Jak 100 000 mieszkań w ramach (po cichutku porzuconego) programu Mieszkanie +. Jak 3 000 000 mieszkań obiecane poprzednio.
:)
a w centrum te wielkie rury w wykopie ułożone i zaczynają zasypywać, a na peronie pojawiały się szkielety pod dwie poczekalnie.
Wszystkie mury oporowe przy przyczółkach wybetonowane.
Pooch
Wiecie na jakim etapie są prace przy rondzie na Sobieskiego oraz na Korzencu? Ostatnio nic tam się nie dzieje.
Tunel chyba otworzą w czerwcu.
:)
^^^
niedawno dalej nic się nie działo na Sobieskiego, a garaże stały. Chyba, że zmieniło się naprawdę coś w ostatnich dniach.
Rondo na Korzeńcu zaczęli dalej robić, były zdjęcia z początku miesiąca. Wreszcie są postępy na Limanowskiego - na razie kanalizacja i obniżenie poziomu drogi.

Tymczasem dalej w stronę Golonoga ruch już przeniesiony na południowy tor. Nie wiem jak wygląda sytuacja w centrum, czy tu dalej jeden tor (i który obecnie jeśli tak) czy ruch już po 2 i czynne obie krawędzie peronu, a po 1 od nowych rozjazdów między Konopnickiej a wiaduktem.
Jeśli w centrum ruch już po południowym torze to i byłby też otwarty 3 tor przed dworcem, ten od bocznicy z kopalni i huty Bankowej, bo inaczej dalej pociągi musiałyby zmieniać kierunek i się cofać.
Ciekawe kiedy otworzą 1 peron przy dworcu i będzie tam lokalny ruch pasażerski - czy dopiero po remoncie dworca.
:)
I na stronie UM:

CYTAT
PASAŻEROWIE KORZYSTAJĄ JUŻ Z NOWEGO PERONU NA STACJI W GOŁONOGU

Zakończył się pierwszy etap prac przy budowie nowego układu torowego przy stacji w Gołonogu. Dla pasażerów oznacza to możliwość korzystania z nowego peronu.

W poniedziałek w nocy ruch pociągów został przełożony z toru nr 1 na nowo ułożony tor nr 2. W efekcie pociągi w kierunku Katowic i Częstochowy zatrzymują się teraz na nowym peronie nr 2, który powstał przy budynku dworca.

Równie widoczne, jak nowy peron, są budowane przejście dla pieszych pod torami i szyb windowy obok. W wejściu przy peronie lada moment rozpocznie się wylewka schodów, potem budowa będzie kontynuowana po stronie ul. Parkowej.

? Teraz rozpoczynamy drugi etap prac, która potrwa do końca 2022 roku ? zapowiada Maciej Woźniak, kierownik robót z dąbrowskiej firmy Nowak-Mosty.

Zakres zaplanowanych na ten czas prac ? poza wspomnianym przejściem dla pieszych pod torami ? obejmie m.in. budowę peronu nr 1 od strony ulicy Parkowej i ułożenie na nowo toru nr 1. ? Wcześniej wyburzymy jeszcze stary peron, w miejscu którego powstanie rezerwa pod dwa tory kolei metropolitalnej ? dodaje Maciej Nowak.

Co najważniejsze, przełożenie ruchu pociągów umożliwi kontynuację budowy wiaduktu, pod którym na koniec 2022 roku będą się poruszać piesi, rowerzyści i kierowcy.

Dwa ronda po obu stronach torów

Budowie nowego układu torowego towarzyszy budowa nowego układu drogowego. Od strony przebudowywanej właśnie alei Zagłębia Dąbrowskiego widać już zarys ronda, które w pierwszej połowie kwietnia powstało na docelowej głębokości, czyli 1,5 m niżej niż obecny poziom jezdni.

Drugie rondo powstaje po drugiej stronie torów, czyli na skrzyżowaniu ul. Parkowej z Wczasową. Projekt przewiduje także budowę nowych chodników i drogi rowerowej.

Warte 67,5 mln zł prace w Gołonogu ? zlecone przez miasto i spółkę PKP PLK firmie Nowak-Mosty ? mają się zakończyć w grudniu 2022.


i dalej to "Wcześniej wyburzymy jeszcze stary peron, w miejscu którego powstanie rezerwa pod dwa tory kolei metropolitalnej " gdy jest odwrotnie bo te perony i tory zewnętrzne będą dla metropolitalnej, a wewnątrz tory dla dalekobieżnych, które tu się nie zatrzymają. Dziwne takie powielanie tego samego błędu od początku.

i zdjęcia z Gołonoga snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...o-dg-golonog-5/

dajcie znać, co z centrum, czy tam bez zmian i pociągi zmieniają w obie strony tor przed wiaduktem czy jednak tam są już 2 tory, ale wtedy chyba by o tym napisali
Rokko31
Stary Dworzec w Centrum to niezła ruina, wszystko rozwalone, praktycznie od nowa trzeba wszystko odbudować i zbudować, mln złotych na to pójdą, dlaczego się zdecydowano na to nie Wiem, o wiele lepszym rozwiązaniem było postawienie na tych fundamentach funkcjonalnego, niedużego i nowoczesnego dworca ze szkła na przykład a tak obawiam się że bezdomni będą mieli nową miejscówkę sad.gif
pulsatilla1214
Leszek:
CYTAT
IMHO w ogóle nie ma się na razie sensu ekscytować - mało to już rzeczy obiecywali?


Kwestia - po co właściwie byłaby odbudowywana ta linia. W tej chwili nie ma ani jednego połączenia osobowego wiedenką z DG-Ząbkowic na Kraków (linia 133), a nawet do Jaworzna-Szczakowej. Do Sędziszowa miałby to być łącznik przez Strzemieszyce, a może do Ostrowca Świętokrzyskiego, jak 150 lat temu wink.gif ? Dodajmy, że od niedawna przez Szczakową kursuje 6 dodatkowych par pociągów na Kraków z Olkusza, który doczekał się takiego bezpośredniego połączenia ze stolicą województwa. Mami się odbudową linii w sytuacji, gdy brak pieniędzy na uruchomienie połączenia choćby szynobusem na odcinku 15 kilometrów (świeżo wyremontowanej linii!) w ramach połączenia do najbliższego półmilionowego miasta (żeby dotrzeć z Ząbkowic do Krakowa koleją trzeba jechać via Katowice lub Zawiercie - tu aż dwa pospieszne w ciągu dnia). A w tej chwili w dni powszednie ze Szczakowej jeżdżą do Krakowa 24 osobówki (tylko 4 to Koleje Śląskie, reszta - Przewozy Regionalne). Z Krakowa do Pyrzowic przez Zawiercie pewnie też będą pociągi przez Katowice, albo w ogóle takich połączeń nie będzie. Będzie przecież super ekstra hiper wypasiony węzeł kolejowy pod Olkuszem, napiaskowy laugh.gif !
Rokko31
CYTAT(pulsatilla1214 @ pon, 25 kwi 2022 - 22:49) *
Leszek:
CYTAT
IMHO w ogóle nie ma się na razie sensu ekscytować - mało to już rzeczy obiecywali?


Kwestia - po co właściwie byłaby odbudowywana ta linia. W tej chwili nie ma ani jednego połączenia osobowego wiedenką z DG-Ząbkowic na Kraków (linia 133), a nawet do Jaworzna-Szczakowej. Do Sędziszowa miałby to być łącznik przez Strzemieszyce, a może do Ostrowca Świętokrzyskiego, jak 150 lat temu wink.gif ? Dodajmy, że od niedawna przez Szczakową kursuje 6 dodatkowych par pociągów na Kraków z Olkusza, który doczekał się takiego bezpośredniego połączenia ze stolicą województwa. Mami się odbudową linii w sytuacji, gdy brak pieniędzy na uruchomienie połączenia choćby szynobusem na odcinku 15 kilometrów (świeżo wyremontowanej linii!) w ramach połączenia do najbliższego półmilionowego miasta (żeby dotrzeć z Ząbkowic do Krakowa koleją trzeba jechać via Katowice lub Zawiercie - tu aż dwa pospieszne w ciągu dnia). A w tej chwili w dni powszednie ze Szczakowej jeżdżą do Krakowa 24 osobówki (tylko 4 to Koleje Śląskie, reszta - Przewozy Regionalne). Z Krakowa do Pyrzowic przez Zawiercie pewnie też będą pociągi przez Katowice, albo w ogóle takich połączeń nie będzie. Będzie przecież super ekstra hiper wypasiony węzeł kolejowy pod Olkuszem, napiaskowy laugh.gif !

To jest tylko propaganda PiS-o komuny, nie będzie żadnej nowej linii, jest ona zupełnie nikomu nie potrzebna, nikt o zdrowych zmysłach nie odbudowuje linii kolejowej z której, parę osób będzie korzystać. Niech lepiej kasę przeznaczą na kolej podmiejską pomiędzy Gliwicami a Zawierciem, choć idzie kryzys gospodarczy i lepiej trzymajmy kciuki, żeby wszystkie inwestycje w DG, które już się rozpoczęły zakończyły się na czas, gdyż obawiam się że, może być z tym ciężko jeśli PiS nie spełni warunków KPO i nie dostaniemy kasy z UE.
:)
^^^
a nie było czasem tak, że zgłaszając linię do odbudowy trzeba było zobowiązać się do dofinansowania iluś tam połączeń i zrobiła to metropolia zgłaszając takie połączenie lokalne?

Marzeniem byłoby wykorzystanie tej linii i połączenie z Krakowem...

Na mapie OSM w centrum zaznaczyli właśnie wszystkie 3 tory jako już działające.
janusz_kolei
Jak wygląda sytuacja z wiatami peronowymi w Gołonogu. Mają zostać te wątpliwej jakości "kioski" ?
luket
Wystarczyłoby odpowiednio skomunikowane z pociągami do Krakowa połączenie do Jaworzna Szczakowej. Przy okazji poprawiłoby to ofertę do Strzemieszyc. Wtedy Dąbrowa zyskałaby połączenie z Krakowem, które teraz jest fatalne.

Ehh, gdzie te czasy, kiedy jeździło się w sobotę około 7 rano na wycieczkę do Krakowa bezpośrednio ze stacji Huta Katowice. Nawet kasa biletowa była.
lukas.sz
Garaże przy urzędzie pracy na Sobieskiego już prawie wszystkie wyburzone, ale ostały się chyba jeszcze ze 4 czy 5 do wyburzenia na trasie. Na razie nie wiadomo co z nimi bo wszystko obok nich jest już w gruzach i trochę dziwnie to wygląda ja stoją sobie takie 2 osobne garaże a wokół nich gruz.
Rokko31
Szybkie połączenie DG z Krakowem to byłoby coś, ale chyba ekonomicznie mało opłacalne
janusz_kolei
Dla zwiększenia udziałów w transporcie kolejowym w metropolii potrzeba jest zwiększenia ilości połączeń na szeregu linii wraz z budową/modernizacją linii kolejowych, wtedy na szeregu połączeniach które są obecnie mało obciążone pojawią się pasażerowie. Obecna siatka połączeń powoduje znaczne wykluczenie części regionów aglomeracji. Na kolej w metropolii trzeba patrzeć z perspektywy całości a nie pojedynczej linii, również tych planownaych.
:)
CYTAT(janusz_kolei @ wto, 26 kwi 2022 - 17:05) *
Jak wygląda sytuacja z wiatami peronowymi w Gołonogu. Mają zostać te wątpliwej jakości "kioski" ?


Miały być nowe, ale dalej tylko jakieś wiaty. Byle chociaż jakieś większe i lepiej wyglądające.

filmik z Gołonoga na dzień przed przełożeniem ruchu snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=8HgxpdcfFyg

CYTAT(Rokko31 @ wto, 26 kwi 2022 - 22:46) *
Szybkie połączenie DG z Krakowem to byłoby coś, ale chyba ekonomicznie mało opłacalne


Bo tu powinno być połączenie całego Zagłębia, Będzina i Sosnowca też - przez DG, a startować z Katowic. Przecież byłoby o wiele więcej pasażerów z tych miast niż z Mysłowic


CYTAT(lukas.sz @ wto, 26 kwi 2022 - 20:50) *
Garaże przy urzędzie pracy na Sobieskiego już prawie wszystkie wyburzone, ale ostały się chyba jeszcze ze 4 czy 5 do wyburzenia na trasie. Na razie nie wiadomo co z nimi bo wszystko obok nich jest już w gruzach i trochę dziwnie to wygląda ja stoją sobie takie 2 osobne garaże a wokół nich gruz.


no i wreszcie dobre wieści z tamtego rejonu. Ciekawe na kiedy planują otwarcie drogi, czy już w czerwcu razem z tunelem. Chyba im dalej zależy, żeby otworzyć przed przebudową rodna w centrum i zmian na Sobieskiego.

Może do tamtych właściciele się fizycznie przywiązali, albo śpią w środku i pilnują wink.gif
Rokko31
Tak informacyjnie, pociągi w Centrum jeżdżą już po dwóch torach smile2.gif
warius
Ja też informacyjnie. Limanowskiego jest już kompletnie nieprzejezdna, obniżają teren pod rondo itp.
:)
to ja też informacyjnie smile2.gif
Przy tunelu na Konopnickiej zabrali się za wykop pod wyjście w stronę Kolejowej - tam gdzie stał budynek dróżników.
Rusztowania na dworcu od strony torów zostały zasłonięte, także już tak na tym etapie nie szpeci. Na ogrodzeniu pojawiły się wizualizacje i info o programie rządowym, z którego jest realizowana inwestycja.
Na peronie i w przejściu pojawia się nowe oznakowanie, a na poczekalniach montują szyby. Widać, że już blisko końca. Jeszcze brakuje ławek, koszy, no i wyświetlaczy SDIP. Nie wiem jak z nowym nagłośnieniem i monitoringiem. W przejściu są już zamontowane kamery.
Pracują też na łączniku nowej drogi (od tego ronda na zachód od dworca) do Przybylaka.
:)
Na dworcu już nie tylko prace rozbiórkowe, ale już i budowlane. Wczoraj do wewnątrz lali beton, a część elewacji od strony peronu już naprawiona. Wymieniają uszkodzone cegły.

I filmik potwierdzający, że peron nr 2 otwarty z obu stron, a także pociągi korzystające z nowych rozjazdów

snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=-LRkiG4Dzaw
:)
filmik kolejowy z Gołonoga snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=c8oBWs5IwyI
warius



Na Korzeńcu zrywają asfalt pod drugą połówkę ronda, ruch odbywa się teraz wzdłuż Braci Pękalskich i fragmentem nowej drogi
:)
^^^

Dodam, że kilka dni wcześniej też na fb napisali, że w Gołonogu 30%, ale nie wiem czy dotyczy tych robót mostowych czy całości:

CYTAT
Na przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg podróżni już korzystają z nowego peronu ???? Od przyszłego tygodnia rusza kolejna faza robót kolejowych w obrębie stacji m.in. będziemy prowadzić roboty rozbiórkowe. Na budowie wiaduktu kolejowego rozpoczną się prace związane z wykopem i przygotowaniem platformy dla robót palowych. Natomiast na przepuście RBN-1 o długości 213 metrów kontynuujemy montaż elementów prefabrykowanych i prowadzimy roboty żelbetowe w miejscu przyszłej komory rewizyjnej ?????? ???? Kierownik robót mostowych Pan Maciej Woźniak ocenia zaawansowanie robót na poziomie 30%


W centrum mega dziura zasypana i teraz mogą już inne instalacje i prace drogowe. Na Limanowskiego jeszcze został nieruszony taki wąski pasek ze słupami energetycznymi.

CYTAT(warius @ pon, 09 maj 2022 - 14:33) *
Na Korzeńcu zrywają asfalt pod drugą połówkę ronda, ruch odbywa się teraz wzdłuż Braci Pękalskich i fragmentem nowej drogi


potwierdzam smile2.gif Dwa dni temu w nocy jechałem na stację od tej strony. Nie było oznakowań i chaos. Cofałem dwa razy biggrin.gif Jechałem po staremu tą tymczasową drogą obok nowego ronda a okazało się, że w lewo Robotnicza zamknięta. Druga próba przez nowe rondo, a tu nagle bez żadnego oznakowania zerwana jezdnia na Robotniczej i głęboka dziura. Musiał być jakiś przejazd, a jedyne co zostało to nowa droga i tamtędy dojechałem. Nie było odpowiednich oznakowań, a za mną inni też wycofali tak samo.
Ważne, że robią.
janusz_kolei
CabView z przejazdu przez DG oraz DG Gołonóg
https://youtu.be/yzwfgjJjjWA?t=1327
Nepose
CYTAT(:) @ śro, 27 kwi 2022 - 13:43) *
Bo tu powinno być połączenie całego Zagłębia, Będzina i Sosnowca też - przez DG, a startować z Katowic. Przecież byłoby o wiele więcej pasażerów z tych miast niż z Mysłowic.


Jak najbardziej. Zresztą, takie połączenie nawet nie musiałoby startować tylko z Katowic - korzystając z linii kolejowej 133, zaczynającej się w Ząbkowicach, można by spokojnie połączyć oba główne korytarze kolejowe zachód-wschód oraz północ-południe GZM z szybką trasą do Krakowa.

Wypróbowanie takiego podejścia dałoby KŚ spory potencjał rozwojowy. Dla przykładu połączenie od Gliwic, "zwykłą" trasą S1, lecz po postoju na D.G. Ząbkowicach wjeżdżające na tor do Jaworzna Szczakowej i z niego kontynuujące trasę prosto do Krakowa (nawet bez zatrzymywania się na pomniejszych stacjach, tylko po prostu w Jaworznie i dalej na przystankach w Krakowie), mogłoby obsługiwać zarówno potoki ludzi poruszających się wewnątrz GZM (czyli de facto zagęścić i ubogacić lokalną ofertę), jak i tych chcących jechać bezpośrednio do Krakowa z pozostałych miast metropolii.

Koniec końców to wszystko sprowadza się do rozważania możliwości tworzenia wspólnej kolei aglomeracyjnej oraz wizji Krakowic, swoją drogą bardzo interesującej wizji dla przyszłości całej metropolii.
:)
CYTAT(janusz_kolei @ śro, 18 maj 2022 - 12:55) *
CabView z przejazdu przez DG oraz DG Gołonóg
https://youtu.be/yzwfgjJjjWA?t=1327


super filmik, cała trasa, w tym po remoncie Zawiercie - Częstochowa.
I prędkość na łuku w DG znacznie wzrosła po przebudowie.

a tu nowy z Gołonoga snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=LQ-pbn8jchk
:)
i zdjęcia z Gołonoga snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...o-dg-golonog-6/

W nowym raporcie o stanie gminy są nowe późniejsze terminy zakończenia inwestycji - centrum 1 kwartał 23 (czyli chyba podobnie jak budynek dworca), a Gołonóg 2 kwartał 23.

Został tylko miesiąc do planowanego otwarcia tunelu w centrum. To zdecydowanie najważniejsze i oby się udało. Ciekawe co jeszcze otworzą. Powinni też wtedy Kolejową. Dzisiaj betonowali brakujący fragment muru oporowego przy wyjściu z tunelu na Konopnickiej (w miejscu bydynku dróżnika). Na Kolejowej od zeszłego roku nic się nie dzieje, a brakuje chodników, drogi rowerowej i ostatniej warstwy asfaltu (plus przed samym nowym rondem). Mogli też z tym się nie spieszyć bo i tak w całości nie dałoby się zrobić właśnie ze względu na rejon zejścia do tunelu. Może też wtedy otworzą parking od strony Limanowskiego.
luket
Na odcinku od UP do dworca tydzień temu brakowało asfaltu na tylko jednym najeździe na wiadukt i odcinka przy garażach. No i oczywiście warstwa ścieralna, chodnik, studzienki itp. Jak się sprężą to w miesiąc do zrobienia.

Za to rondo za dworcem słabo, przedwczoraj jeszcze w ogóle nie były przełożone instalacje - kabel oświetleniowe i słupy do likwidacji.
Pooch
Chyba nie zdążą z otwarciem tunelu do końca czerwca, szkoda.
Ale z drugiej strony pracują ostro.
Rokko31
CYTAT(Pooch @ pią, 20 maj 2022 - 20:38) *
Chyba nie zdążą z otwarciem tunelu do końca czerwca, szkoda.
Ale z drugiej strony pracują ostro.

Pracują ostro? o 15 już fajrant i mało kto pracuje. Oczywiście że tunel i rondo nie będzie gotowe w czerwcu, jak na wrzesień otworzą to będzie super, chyba że na siłę to zrobią i tak po Polsku angry2.gif
Sebastian22
Z tego co wiem to jest warunek aby ruszyć przebudowe w centrum wiec byc moze faktycznie zrobią jakąś prowizorke....oby tak nie zostalo jak to czesto bywa wink.gif
Paulus77
Na tych budowach nigdy nie było przesadnie dużo ludzi i sprzętu. Większość pewnie widziała słynne video, gdzie tunel pod autostradą w Holandii powstawał przez weekend.

Tunel w jeden weekend.

Oczywiście o takim tempie możemy pomarzyć, zakres u nas oczywiście większy ale chyba każdy widzi, że te inwestycje ślimaczą się strasznie i jest to efekt słabego zamaszynowienia i minimalnych zasobów ludzkich angażowanych w projekt.
Nie sposób odnieść tez wrażenie, że to wszystko wyglada jakby było robione bez planu. Przywiozą asfalt to leją kawałek parkingu, są krawężniki to układają po jednej stronie jezdni na długości 34,5m, trochę pokopią i koparka znika a w dole zbiera się woda. Soboty i popołudnia fajrant.
Rokko31
Podejrzewam, że główny wykonawca już zażądał renegocjacji umowy i może stąd te ślimacze tempo, ciekawe o ile mln złotych wzrośnie koszt tej inwestycji, Ja to tylko się boje jednego, żeby została skończona w miarę na czas tak jak zaplanowano a nie prowizorka bo kasy zabrakło a przy szalejącej inflacji może być różnie.
:)
^^^
Uprasza się użytkownika Rokko31 o nie wykrakanie wink.gif

Pisali niedawno, że intensyfikują prace. Część drogową to chyba realizuje podwykonawca - Drogopol.
Na razie idzie jak do tej pory, pracują.

To co pisze Paulus77 też prawda. Powtarzają, że niby wszystko zgodnie z harmonogramem, a tempo robót zależy od inwestora hmmm. Cały czas inwestycja prowadzona jest takimi skokami, chwilę naprawdę się dużo dzieje, a potem miejscami prawie nic i tak skaczą po wielu miejscach. Mimo to cały czas powoli do przodu.

Tymczasem dobre info:

CYTAT
DZ/ nasze miasto

Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej - Ząbkowicach uratowany! PKP wyremontuje budynek, miasto zadeklarowało wynajem pomieszczeń

Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej ? Ząbkowicach zostanie uratowany. Niszczejący przez ostatnie lata budynek będzie przez PKP remontowany o modernizowany. To już pewne. A co w takim razie z dworcem w dzielnicy Gołonóg?

Miasto deklaruje: wynajmiemy powierzchnię w wyremontowanych dworcach

Obecnie PKP remontuje zabytkowy, dąbrowski dworzec kolejowy w śródmieściu, który także czekał na lepsze czasy wiele lat. To dobre wieści dla pasażerów, którzy mają z niego korzystać już w przyszłym roku. W kolejce czekają natomiast budynki dworcowe w dzielnicy Ząbkowice oraz Gołonóg. Ostatnio prezydent miasta Marcin Bazylak po raz kolejny potwierdził gotowość miasta do wynajęcia pomieszczeń obiektach dworcowych w oby tych dzielnicach, jeśli tylko kolej zdecyduje się na ich modernizację. I wszystko wskazuje na to, że w przypadku Ząbkowic będzie miał okazję spełnić swoją obietnicę.

- Jesteśmy gotowi wynająć pomieszczenia na dworcu w Gołonogu, gdzie przed nami drugi etap inwestycji, w ramach której przejazd, tunel, perony, rondo. To przedsięwzięcie nie obejmuje natomiast budynku dworca i parkingów. Sprawa toczy się przed sądem, u wojewody, jest to kwestia uwłaszczenia gruntów ? mówi Marcin Bazylak.

- Podobną deklarację złożyliśmy dla dworca w Ząbkowicach. Jesteśmy tam w stanie wynająć powierzchnię, jeśli dworzec PKP w Ząbkowicach zostanie wyremontowany. Liczymy, że najpierw uda się wynająć pomieszczenia w Gołonogu, a potem w Ząbkowicach ? dodaje.

Dworzec w Ząbkowicach czekać będzie generalny remont

Okazuje się jednak, że plany PKP są obecnie bardziej konkretne wobec budynku dworca kolejowego w dzielnicy Ząbkowice. Powstawał on przez kilka lat, a jego budowa zakończyła się w 1856 roku. Na stacji znajdowała się także m.in. przepompownia wody do parowozów. Na początku XX wieku wiele budynków dworcowych z czasem popadało w ruinę, nie było pomysłu na to, jak je wykorzystać. Podobny los spotkał ten w Ząbkowicach, gdzie kasa biletowa została zamknięta w 2011 roku.

W 2019 roku przed dworcem powstało centrum przesiadkowe. Dzięki inwestycji realizowanej przez miasto powstały tutaj miejsca postojowe dla samochodów (łącznie 20), chodnik i droga rowerowa wzdłuż ul. Dworcowej, strefa taxi, parking rowerowy oraz przystanek autobusowy. Inwestycję za nieco ponad 3,2 mln zł zrealizowała Eurovia. Wiosną tego samego roku oddany został mieszkańcom i pasażerom tunel pod torami kolejowymi, który połączył dwie części dzielnicy. Teraz wypięknieje także ząbkowicki dworzec.

- 17 maja PKP S.A. podjęły decyzję o wpisaniu dworca w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach do obecnej edycji Programu Inwestycji Dworcowych. Na razie jest zbyt wcześnie, żeby mówić o szczegółach inwestycji, gdyż jest ona etapie przygotowania, ale na pewno będzie to kompleksowa przebudowa dworca ? zapowiada Bartłomiej Sarna z Wydziału Współpracy z Mediami Biura Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji Polskich Kolei Państwowych S.A.
Jak dodaje Polskie Koleje Państwowe są oczywiście zainteresowane współpracą z samorządem w zakresie wynajmu pomieszczeń po przebudowie dworca.

- Współpracujemy w ten sposób z samorządami w całej Polsce. Na przykład na dworcu w Malczycach w województwie dolnośląskim po jego przebudowie powstała prowadzona przez samorząd biblioteka, z kolei na dworcu w Zgorzelcu, także w woj. dolnośląskim, harcówka, a na dworcu Kraków Swoszowice działa Centrum Kultury Podgórza ? wymienia Bartłomiej Sarna.

Dworzec w Gołonogu musi poczekać na lepsze czasy

W tym roku kierowcy mają pokonywać linię kolejową Warszawa ? Katowice tunelem, który powstaje obok dworca kolejowego w Gołonogu. Tam też, jak wspominaliśmy wcześniej, powstają nowe perony i cały układ drogowy z dwoma rondami. Okazuje się, że tak, jak nie będzie nowych parkingów, nie będzie też na razie remontu dworca.

- Na ten moment PKP S.A. nie ma planów związanych z przebudową dworca Dąbrowa Górnicza Gołonóg, z uwagi na to, że nieruchomość, na której znajduje się budynek ma nieuregulowany stan prawny. To w praktyce uniemożliwia obecnie podjęcie jakichkolwiek działań o charakterze inwestycyjnym ? tłumaczy Bartłomiej Sarna.

Tak więc najpierw konieczne jest uregulowanie wszystkich zawiłości i niejasności związanych z prawem własności gruntów w Gołonogu. Potem dopiero można się będzie ponownie starać o remont budynku dworca.

zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/dwor...057/zd/71748831
:)
filmik z Gołonoga, powoli rozbierają stary peron snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=aHCJnQwneZw

i kolejne zmiany:

CYTAT
UM

OD 1 CZERWCA TYMCZASOWO ZMIENI SIĘ TRASA SIEDEMNASTU LINII AUTOBUSOWYCH

Od 1 czerwca – z powodu ostatniego etapu przebudowy alei Zagłębia Dąbrowskiego – zmieni się trasa przejazdu linii autobusowych nr 18, 55, 116, 140, 175, 237, 603, 604, 606, 635, 637, 644, 690, 807, 814, 972 i M2.

Przebudowa alei Zagłębia Dąbrowskiego w rejonie stacji PKP w Gołonogu rozpoczęła się w styczniu od budowy kanalizacji deszczowej. W kolejnych miesiącach kanalizacja powstała także pod nowym rondem na skrzyżowaniu alei z ulicą Parkową.

W wakacje obie jezdnie zostaną oddane do ruchu

Przez cały ten czas przez aleję kursowały autobusy, wykorzystując wahadłową sygnalizację świetlną i obsługując tymczasowe przystanki Gołonóg Dworzec PKP. Teraz przyszła pora na kolejny etap, w którym przez przebudowywaną aleją autobusy nie będą już kursowały.

– Planujemy rozszerzenie placu budowy o wąski fragment jezdni, po którym obecnie autobusy jeszcze kursują. To jednak już przejazd coraz bardziej kłopotliwy i niebezpieczny dla niskopodłogowych autobusów – wyjaśnia Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.

– Wyprowadzenie ruchu z placu budowy sprawi, że prace będą prowadzone na obu jezdniach jednocześnie, dzięki czemu przyspieszą – dodaje Krzysztof Serafiński.

Jak mówi Samuel Tomczyk z firmy Drogopol, to ostatni etap zmian w organizacji ruchu w alei Zagłębia Dąbrowskiego. W kolejnym – planowanym na wakacje – obie jezdnie w tym samym czasie zostaną oddane do ruchu.

Nowy układ komunikacyjny z rondami i tunelem pod torami

Przebudowa alei Zagłębia Dąbrowskiego jest częścią wartych 67,5 mln zł prac przy budowie nowego układu torowo-drogowego. Na stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg powstaną w tym czasie dwa zewnętrzne perony oraz przejście podziemne pod torami. W miejscu istniejącego peronu zachowana zostanie rezerwa pod nowe tory kolei metropolitalnej.

Częścią nowego układu drogowego będą ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. Przede wszystkim jednak przejazd przez tory zostanie zastąpiony bezpiecznym tunelem dla pieszych, rowerzystów i kierowców. Projekt przewiduje także powstanie nowych chodników i dróg rowerowych.

Planowo wszystkie prace w Gołonogu mają się zakończyć w I kwartale 2023 roku.

Nowy tymczasowy przystanek przy SP nr 18

Rozszerzenie placu budowa sprawi, że od 1 czerwca linie nr 18, 55, 116, 140, 175, 237, 603, 604, 606, 635, 637, 644, 690, 807, 814, 972 i M2 będą kursowały wyznaczonymi trasami objazdowymi.

Linie nr 18, 55, 140, 175, 635, 637, 807, 814 i M2 pojadą bezpośrednio przez al. Piłsudskiego. Z ich obsługi (w przypadku linii 55 i 814 z obsługi wybranych kursów) wyłączone będą przystanki Gołonóg Dworzec PKP i Gołonóg Osiedle, w zamian wymienione linie będą obsługiwały tymczasowy tymczasowy przystanek Gołonóg Szkoła zlokalizowany przy al. Piłsudskiego w rejonie Szkoły Podstawowej nr 18.

Kursy linii nr 55 do przystanku technicznego Gołonóg Uniwersal nie ulegną zmianie. Kursy linii nr 814 do przystanku Gołonóg Dworzec PKP będą kończyły się na przystanku technicznym Gołonóg Uniwersal.

Linia 116 – objazd bezpośrednio aleją Piłsudskiego. Wyłączone z obsługi zostaną przystanki Gołonóg Liceum i Gołonóg Dworzec PKP. W zamian linia będzie obsługiwała tymczasowy przystanek Gołonóg Szkoła.

Linie 237, 603 i 606 – objazd bezpośrednio aleją Piłsudskiego, ulicami Wiśniową i Prusa do przystanku końcowego Gołonóg Osiedle. Trasy powrotne będą przebiegały ulicami: Prusa, Tysiąclecia, aleją Zagłębia Dąbrowskiego, Wybickiego, Wiśniową do alei Piłsudskiego. Wyłączony z obsługi zostanie przystanek Gołonóg Dworzec PKP. W zamian linie będą obsługiwały tymczasowy przystanek Gołonóg Szkoła, a linia nr 237 dodatkowo przystanek Gołonóg Liceum.

Linia 604 – od ulicy Parkowej ulicami Uklańskiego, aleją Piłsudskiego, Wiśniową, Prusa i Tysiąclecia do ulicy 11 Listopada. Wyłączone z obsługi zostaną przystanki Gołonóg Liceum i Gołonóg Dworzec PKP. W zamian linia będzie obsługiwała tymczasowy przystanek Gołonóg Szkoła.

Linia 644 – od ulicy 11 Listopada ulicami: Kasprzaka, Wiśniową, Prusa, Tysiąclecia, aleją Piłsudskiego, Uklańskiego do ulicy Parkowej. Wyłączone z obsługi zostaną przystanki Gołonóg Liceum i Gołonóg Dworzec PKP. W zamian linia będzie obsługiwała przystanki Gołonóg Centrum oraz Gołonóg Szkoła.

Linia 690 – od alei Zagłębia Dąbrowskiego ulicami: Wybickiego i Wiśniową do alei Piłsudskiego. Wyłączony z obsługi zostanie przystanek Gołonóg Dworzec PKP. W zamian linia będzie obsługiwała przystanki Gołonóg Osiedle, Gołonóg Szkoła oraz tymczasowe stanowisko przystanku Gołonóg Dworzec PKP (w kierunku Sosnowca).

Linia nr 972 – od ulicy Kasprzaka ulicami Wiśniową i Prusa do przystanku końcowego Gołonóg Osiedle. Trasa powrotna będzie przebiegała ulicami: Prusa, Tysiąclecia, aleją Zagłębią Dąbrowskiego, Wybickiego, Wiśniową do ulicy Kasprzaka. Wyłączone z obsługi zostaną przystanki Gołonóg Dworzec PKP i Gołonóg Centrum. W zamian linia będzie obsługiwała przystanek Gołonóg Liceum.
:)
projekt uchwały - zmiany w tegorocznym budżecie

CYTAT
(...)
zwiększa się środki w wysokości 5.200.000,00 zł z przeznaczeniem na zadanie „Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza - Etap I, Etap II” w związku z koniecznością dokonania zmian do umowy.
(...)


nie wiadomo czy większy zakres, czy może waloryzacja przez większe koszty hmm
Rokko31
Słuchajcie dlaczego nic się nie dzieje na budowie centrum przesiadkowego w Centrum, od kilku miesięcy praktycznie zero postępów prac, krajobraz jaki był taki jest, chyba tylko parking zrobili i tyle, wszystkie siły poszły na Gołonóg czy jak?
luket
Cóż, coś tam grzebią, ale na oddanie przejazdu pod torami do wakacji nie ma szans. Aktualnie coś tam się dzieje w okolicach garaży i przy rondzie na Limanowskiego, ale do końca jeszcze długa droga. Wiadukt nad bocznicą do Huty stoi praktycznie nieruszony od miesiąca.
Rokko31
CYTAT(luket @ nie, 05 cze 2022 - 21:33) *
Cóż, coś tam grzebią, ale na oddanie przejazdu pod torami do wakacji nie ma szans. Aktualnie coś tam się dzieje w okolicach garaży i przy rondzie na Limanowskiego, ale do końca jeszcze długa droga. Wiadukt nad bocznicą do Huty stoi praktycznie nieruszony od miesiąca.

Obawiam się tej inwestycji, myślę że miasto będzie ona kosztować 2-3 razy drożej niż planowali ale oby tylko ją skończyli na czas albo chociaż z małym poślizgiem
muzzy
Z tego co ostatnio słyszałem, to prawdopodobnie przejazd pod torami zostanie oddany w lipcu.
Sebastian22
raczej beda sie starali zrobic to w miare o czasie bo od tego zalezny jest start rozkopania Sobieskiego i centrum.
warius


Zdjęcie z soboty, prace przy rondzie na Limanowskiego trwają w najlepsze, układano kanalizacje i chowano w ziemi przewody. Chyba cały teren został już docelowo zniwelowany.

W ostatnich tygodniach teren pomiędzy nową drogą za dworcem, a CH Pogoria został wyrównany/podniesiony miejscami o 3-4 metry.

Prowadzono prace pomiędzy Budynkiem ZREMB-u a Dworcową 2, tam ma być bodajże nowy trakt pieszy do FPŻ.

W ten piątek zaczęto wykopywać ziemie pod DDR od tunelu w ciągu Konopnickiej do Dworcowej.

Pracę przy garażach trwają, tak jak już ktoś wspomniał.

To tyle co mi przychodzi do głowy z ostatnich 2/3 tygodni. Może tempo nie jest oszałamiające ale też nie można powiedzieć, że nic się nie dzieje.

Na początku maja generalny wykonawca pisał na swoim profilu FB, że 80% prac zostało już wykonane, zejście z budowy na końcówce robót wydaje się mi mało prawdopodobne. W szczególności gdy najdroższe prace torowe/konstrukcje wiaduktów, niweleta, kanalizacja zostały już zrobione. Może PKP ciśnie o wykonanie prac torowych na Gołonogu w pierwszej kolejności? Poza tym do końca kontraktu jest jeszcze 9 miesięcy (marzec 2023r.). O ile my byśmy chcieli szybciej, to wykonawca może mieć swoje plany w tym względzie.
:)
^^^
Twoje zdjęcie trochę poprawia humor. Coś działali w sobotę. Na Limanowksiego byłem w piątek późnym popołudniem to już nikogo nie było i obraz nie był optymistyczny.
Jak pisałeś do przodu, ale jednak powoli. Udało się wreszcie usunąć na Limanowskiego kolidującą linię energetyczną, co bardzo przeszkadzało i uniemożliwiało wiele dalszych prac.
Termin udostępnienia przejazdu tunelem przed rozpoczęciem wakacji jest już chyba nieaktualny. Musieliby chyba tam rzucić wszystkie siły i zasuwać tak jak niedawno w Gołonogu, najlepiej też i w nocy wink.gif
Żeby to było realne to już chyba powinni układać krawężniki, chodniki itd a tu wciąż jeszcze walczą z instalacjami poziemnymi i kanalizacją.

Na peronie chyba już są udostępnione ławki i poczekalnie. Dalej nie ma zamontowanych wyświetlaczy systemu DIP.

ja bym jedno sprostował - ten murek przy Konopnickiej to już odkopują przynajmniej z 2 tygodnie.

Sprzed kilku dni z FB Nowak-Mosty:

CYTAT
Rozpoczęły się prace związane z 2 etapem przebudowy przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg 🚧 Budujemy przejście podziemne 👌 Wykonano wykop pod segment S1, S2 oraz rozpoczęto zbrojenie płyty fundamentowej segmentu S2. Kontynuujemy również wykop pod platformę roboczą dla robót palowych pod palisadę wiaduktu kolejowego pod torem nr 1. Trwają oczywiście też prace przy budowie peronu nr 1 - informuje kierownik robót mostowych Pan Maciej Woźniak 💪 Jesteśmy generalnym wykonawcą tej inwestycji

https://scontent.fktw1-1.fna.fbcdn.net/v/t3...amp;oe=62A3907A


To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.