CYTAT
Miałem tu już nic nie pisać, ale przytoczę garść świeżych informacji w sprawie dworca (nie tylko w centrum). Jestem w stałym kontakcie z PKP i władzami miasta. Generalnie między tymi dwoma instytucjami jest bardzo dobry kontakt, i dobrze, bo dzięki temu uda sprawnie powiązać się ten temat z dwoma dużymi dąbrowskimi projektami tj. #ZielonaMobilnośćDG i #FabrykaPełnaŻycia.
Tak jak donosiły media przed jakimś czasem, do dworca w centrum będzie poprowadzony tunel od strony ulicy Kościuszki/Kolejowej. Niestety nie uda się przebudować układu torowego bocznicy Huty Bankowej, w ten sposób, aby zwolnić plac. Jedyne co da się zrobić to zredukować liczbę torów z trzech do jednego, co powinno obniżyć koszt przejścia podziemnego.
Wyremontowany zostanie budynek dworca w międzytorzu. Część powierzchni zagospodaruje miasto, być może wprowadzi tam pewne instytucje. Miejmy nadzieję, że remont nie wygeneruje zbyt dużych kosztów. Oczywiście taniej byłoby postawić nowy dworzec, np. dużo tańszy w utrzymaniu, ekologiczny Innowacyjny Dworzec Systemowy, ale stojący obiekt kolei warszawsko-wiedeńskiej jest zabytkiem.
Dobre informacje płyną również z Gołonoga, gdzie ma być zorganizowany zintegrowany węzeł przesiadkowy (parking, zatoczka autobusowa). Niestety co do samego budynku dworca nie ma na razie żadnych konkretów.
Tak jak donosiły media przed jakimś czasem, do dworca w centrum będzie poprowadzony tunel od strony ulicy Kościuszki/Kolejowej. Niestety nie uda się przebudować układu torowego bocznicy Huty Bankowej, w ten sposób, aby zwolnić plac. Jedyne co da się zrobić to zredukować liczbę torów z trzech do jednego, co powinno obniżyć koszt przejścia podziemnego.
Wyremontowany zostanie budynek dworca w międzytorzu. Część powierzchni zagospodaruje miasto, być może wprowadzi tam pewne instytucje. Miejmy nadzieję, że remont nie wygeneruje zbyt dużych kosztów. Oczywiście taniej byłoby postawić nowy dworzec, np. dużo tańszy w utrzymaniu, ekologiczny Innowacyjny Dworzec Systemowy, ale stojący obiekt kolei warszawsko-wiedeńskiej jest zabytkiem.
Dobre informacje płyną również z Gołonoga, gdzie ma być zorganizowany zintegrowany węzeł przesiadkowy (parking, zatoczka autobusowa). Niestety co do samego budynku dworca nie ma na razie żadnych konkretów.
Trochę mnie zaciekawił ten fragment wytłuszczony. Czyżby planowany tunel - to tylko przejście podziemne z jednej strony do budynku dworca? Jeśli tak to jakaś porażka!