dobre i zle/wkurzajace wiesci
wyniki mojego sledztwa internetowego:
PKP wezmie sie za swoja infrastrukture w DG! Jest na to kasa i szczegolowy program. Teraz "tylko" przetargi i do roboty. Planowana realizacja 2007/2008. Niektorzy z Was moze pamietaja ze kilka lat temu mowilo sie o przesunieciu torow i zlagodzeniu luku - tam gdzie ten "budynek przeznaczony do likwidacji w 2006r"

nawet poprzednie nasze wladze na to sie powolywaly, ze wczesniej nie moge remontowac dworca.
Ten program modernizacji ma na celu likwidacje "waskich gardel". Jego realizacja trwa od kilku lat i coraz bardziej sie rozkreca, jednak do tej pory nas omijala. Obecnie, kilka dni temu zostal rozsrzygniety pierwszy z przetargow na odcinek Zawiercie - Katowice - wymiana siedmiu rozjazdow, w tym byc moze tez w Zabkowicach.
Z uchwaly nr 38 Rady Ministrow z 16 marca 2007 r. w sprawie zatwierdzenia Programu rzeczowo-finansowego wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2007r :
linia:
Dąbrowa Górnicza - Katowice
modernizacja nawierzchni poprzez wymianę szyn typu S49 bezstykowych oraz wzmocnienie nawierzchni torów nr 1 i 2 w km 300,1 - 314,8 poprzez wymianę podkładów 5 500 szt., oczyszczenie podsypki, podbicie toru i regulacja osi toru w każdym torze
realizacja 2007-8, 19 200 000 zl
stacja Dąbrowa Górnicza:
przebudowa toru nr 1 i 2 w km 299,2 - 300,1, zmiana geometrii toru, przebudowa przejazdu kolejowego w km 299,522, budowa ssp na przejściu dla pieszych w km 300,020 oraz wymiana 2 szt. semaforów, przebudowa układu rozjazdowego wraz z urządzeniami srk i siecią z wymianą rozjazdu nr 10 i likwidacją rozjazdów nr 11 i 7
realizacja 2007-8, 6 450 000 zl
^^ na 99,99% chodzi o przejazd kolejowy na Konopnickiej ( super wyremontowany z 2-3 lata temu - lacznie z wymiana szyn i ulozeniem pod innym kontem ) i przejscie dla pieszych na dworcu - samoczynna sygnalizacja przejazdowa - czyli pewnie swietlna i dzwiekowa.
stacja Dąbrowa Górnicza Ząbkowice:
przebudowa głowicy rozjazdowej, rozjazdy nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, St, 37, 62, 81, 82, St nr 63, 51,83, 84
Wymiana 5 szt. semaforów, wymiana 14 szt. napędów elektrycznych zwrotnicowych
realizacja 2007-8, 6 500 000 zl
stacja Dąbrowa Górnicza Towarowa:
modernizacja nawierzchni w torach 1H, 2H w km 17,250 - 20,050, tor na stacji w łukach nr 618 - 150 mb, nr 619 -150 mb, nr 620 - 180 mb, nr 621 - 200 mb, nr 511 - 150 mb, nr 512 - 150 mb, nr 513 - 150 mb, nr 514 - 150 mb, nr 516 - 150 mb, wymiana rozjazdu nr 555 i 702
realizacja 2007-8, 11 295 000 zl
Pozycja Nr 29
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza Zabkowice
Likwidacja ograniczen predkosci v = 70 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej
z v = 100 km/godz. do v = 130/140 km/godz.
Pozycja Nr 30
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza –Katowice
Likwidacja ograniczen predkosci v = 70/50 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej
z v = 90/70 km/godz. do v = 110/70 km/godz.
Pozycja Nr 31
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza
Likwidacja ograniczen predkosci v = 40/60 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej
z v = 90/100 km/godz. do v = 110/120 km/godz.
^^tak beda smigac przez stacje i przejazd?

Pozycja Nr 37
linia Nr 154 Łazy – Dabrowa Górnicza Towarowa, stacja Dabrowa Górnicza
Towarowa
Likwidacja zagrozenia zamkniecia torów dla ruchu z uwagi na zły stan techniczny
nawierzchni
---------------------------------------------
a teraz co mnie wkurzylo :[ kolejny przyklad marginalizacji i dyskryminacji Zaglebia. Nie dosc ze w 140 tys nie zatrzymuja sie EC/IC i ekspresy a robia to we Wloszczowie (-ej

) to probuja je wyeliminowac calkiem i chca zeby zaglebie omijaly szerokim lukiem. Zamiast do Sosnowca bedziemy jezdzic do Katowic. NIech sie tym wladze naszych maist zajma znaim bedzie za pozno!!!
z Pulsu Biznesu:
QUOTE
Zostańmy jeszcze na CMK. Katowice wprawdzie nie organizują Euro 2012, ale na Śląsku kolej planuje wiele ważnych inwestycji. Samorząd wojewódzki i PKP PLK chcą zmienić bieg CMK, by pociągi nie musiały grzęznąć w górnośląskiej aglomeracji. Kolejarze chcą skierować linię z Zawiercia na Pyrzowice (gdzie w pobliżu lotniska istnieje już prawie nieużywana linia kolejowa) i dalej wzdłuż autostrady A1, a potem koło Piekar, przez Bytom, Chorzów do Katowic. W ten sposób kolej chce upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu.
- Katowice miałyby połączenie kolejowe z lotniskiem, a pociągi z Warszawy nie musiałyby zwalniać za Zawierciem - mówi prezes PKP PLK.
Na mecz w Krakowie kibice z Warszawy dojadą w 2,20 godz., bo na Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) pociągi będą rozwijać prędkość 200 km na godzinę. Teoretycznie mogłoby tyle wyciągać już teraz, bo CMK jest przystosowana do dużych prędkości, ale z braku nowoczesnego systemu sterowania ruchem maszyniści muszą trzymać rękę na hamulcu. Mają przyspieszyć w 2009 r.
- Od przyszłego roku zaczniemy testy systemu sygnalizacji kabinowej GSMR, wymaganej dla kolei dużych prędkości. Potem zostanie on zainstalowany na CMK i na linii do Gdyni - zapowiada Krzysztof Celiński.
Pozycja Nr 32
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Bedzin
Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 90 km/godz. do v = 100 km/godz.
Pozycja Nr 33
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Sosnowiec
Likwidacja ograniczen predkosci v = 70 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej
z v = 90 km/godz. do v = 100/110 km/godz.
Pozycja Nr 34
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Zawiercie
Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 120 km/godz. do v = 140 km/godz.
Pozycja Nr 35
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Łazy
Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 120 km/godz. do v = 140 km/godz.
^^ realizacje rowniez 2007/8. Wiec gdzie beda grzezly???????? Beda juz naprawde przyzwoite predkosci jak na aglomeracje. A pociagi sa dla kogo zeby mialy omijac?
Za to w Piekarach, Bytomiu i Chorzowie nie beda grzezly?????