Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
mucha
Ja dodam jeszcze 2 obiekty konieczne przy każdym szanującym się dworcu w XXI wieku:
- duży parking dla samochodów (park&ride)
- zadaszona wiata dla rowerów (z możliwością zabezpieczenia ich przed kradzieżą)
Arbas
W obrębie naszego miasta mamy 8 lub nawet 12 dworców kolejowych. Znam 4 i uważam,
że DĄBROWA CITY CENTRUM jest najgorszy /w skali całego kraju a może i Europy - kto nas przebije?/ . Ponieważ PKP nigdy na nic nie ma kasy, proponuję rozebranie tego koszmaru rękami ofiarnych mieszkańców. /Bezdomni swego czasu już ten proces zaczęli/.
Jeśli nastawnia, która zajmuje 1 pomieszczenie po lewej jest konieczna w tym własnie miejscu, /?/ wystarczy
1 mały budynek + pomieszczenie na agregat prądowy.
Mieszkańcom wystarczy nowocześnie zadaszony peron, wyposażony we wszystko o czym piszę powyżej + to, co proponuje MUCHA tzn parking i stanowisko dla rowerów /bardzo trendy/.
Bilety w CHPogoria to zły pomysł. Nowoczesne automaty załatwią sprawę. No może jeszcze przy nich ochrona
z karabinem, ale to i tak mniejsze koszty niż budowa dworca, który nie jest nam potrzebny. Chyba, że chodzi
o kompleksy, wizytówki i inne mrzonki.
Czy MUCHY podróżujące ARBASEM mają wpływ na to, co zrobią SŁONIE? I tym głupim pytaniem kończę wypowiedzi nt dworca.
mucha
Myślę, że większość z nas podpisze się pod takim stwierdzeniem:
Nasz dworzec nie musi być ani imponujący ani duży i nie muszą go pokazywać w TV, ale chcemy żeby był ESTETYCZNY, FUNKCJONALNY i ZINTEGROWANY Z MIASTEM.
Ale nie bardzo sobie wyobrażam jak miałoby to wygladać w wersji proponowanej przez Arbasa, czyli dworzec... bez dworca.
Sebastian22
Dla mnie mogłby być nawet taki jak we włoszczowej - przy czym do tego jakas budka z bileatami i tyle.....wogole ten budynek PKP pomiedzy torami bocznymi a głównymi bardziej nadawał by się na dworzec niz obecny....jest bardzo blisko peronów - bo jaki sens stać na poczekalni oddalonej od peronu az tyle?
Hator
nie minimalizujmy az tak - owszem palacu nam nie trzeba ale choc maly dworzec z odnowiona poczekalnia i kasa biletowa by sie przydal (wielkosci jak obecny w centrum)

...jak tak dalej pojdzie to wkrotce Wam wystarczy beton i tabliczka z 1 lawka... a czy to az tak duzo maly, odnowiony dworzec??? sory ale nei tyle lat sie nawstydzilem by teraz zadowalac sie "odmalowaniem kilku lawek".
Przypomne Wam ze DG to 130 tys miasto i zasluguje choc na 1 maly, ladny dworzec!!
Sebastian22
No masz racje.....wkoncu kiedys musza cos z tym zrobic bo ten sie sam zawali....wogole kiedy beda robic cos z tą nawierzchnią - zerwali asfalt na kosciuszki i jest beznadziejny bruk.
Arbas
HATOR!
Zastanów się co Ty chcesz odnawiać? Zrób sobie wycieczkę do wewnątrz budynku.
nPrzypuszczam, że nie podchodziłeś tam na mniejszy dystans, niż 20 m.
:)
QUOTE(Sebastian22 @ Jan 16 2007, 12:44 AM) *
wogole kiedy beda robic cos z tą nawierzchnią - zerwali asfalt na kosciuszki i jest beznadziejny bruk.


to nie ten temat
http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?...post&p=6745

remont ma zrobic Mayland i nie wiemy na czym on ma polegac. Docelowo Kosciuszki ma byc 2+2 ciekawe wiec co teraz zrobia - a moze bedzie narazie 2+2 do Przybylaka?

swoja droga to tez nie jest bruk
Hator
odnowic/wyburzyc i zbudowac cos malego
w wielu gminach miasto potrafilo sie dogadac z pkp i poniesc koszty remontow. a jezeli to jest nieoplacalne to poprostu postawic od nowa.
przypomne ze sprawa dworca to jesen z punktow obietnic wyborczych p. Podrazy.
Arbas
Do HATORA!
Może jako rzecznik forum przekażesz Panu Podrazie wszystko co w trosce o wizerunek miasta napisaliśmy o dworcu? Nawet bez korekty, jak leci.
Dami7
Sprawa dotyczy co prawda Będzina, ale moim zdaniem ciekawe rozwiązanie

QUOTE
Strażnicy przeniosą się na dworzec?




W tym tygodniu Arkadiusz Dusiński, komendant straży miejskiej, razem z Stanisławem Surmikiem, naczelnik z UM, ocenią stan techniczny pomieszczeń dworca. Jest pomysł przeniesienia tu straży miejskiej.

- Sprawa nie jest jeszcze przesądzona, ale nie ukrywam, że ze względu na lokalizację miejsce na dworcu byłoby najlepsze. Pomieszczeń musi być jednak kilka, m.in. na szatnie dla strażników, pokój dyżurnego i pokój z monitoringiem. Gdybyśmy się zdecydowali, przenieślibyśmy całą siedzibę z Urzędu Miejskiego - podkreśla komendant Arkadiusz Dusiński.

Mieszkańcy przyklaskują temu projektowi.

- W końcu pozbylibyśmy się pijaczków z dworca, a bezpieczniej czuliby się nie tylko mieszkańcy, ale i podróżni - mówi Maria Kowalczyk, będzinianka.

Tymczasem dworzec wciąż czeka na remont. Pod koniec sierpnia ubiegłego roku prezydent miasta Radosław Baran i Jarosław Adwent, członek zarządu PKP SA, podpisali umowę, na mocy której miasto przez 29 lat będzie dzierżawiło budynek dworca. Zabiegano o to od czterech lat. Kilka razy wydawało się, że sprawa ma się ku końcowi, ale zawsze coś stało na przeszkodzie (np. zmiany restrukturyzacyjne w PKP).

- Obecnie toczą się rozmowy o oczekiwaniach projektowych z firmami zajmującymi się prowadzeniem nowoczesnego handlu. Chodzi też o dostosowanie projektu do wymogów użytkowników, również osób niepełnosprawnych - mówi Marzena Karolczyk, rzeczniczka prasowa UM.

Ogłoszenie przetargu na projekt planowane jest za około 2 miesiące.
(mano)

źródło: Dziennik Zachodni
:)
a w Bedzinie cos dzialaja

QUOTE


Remont zaczną od dachu
dziś

Samorządowcy wreszcie zatwierdzili zakres przebudowy dworca PKP. Będą nie tylko odnowione elewacje, ale nastąpi też całkowita wymiana dachu budynku.

Toczą się również dyskusje na temat podświetlenia dworca. Miasto inwestuje w kolejowy budynek, bo po długich negocjacjach PKP wydzierżawiły gminie dworzec na 29 lat.

- Na pewno przeniesiony zostanie na dworzec posterunek Straży Miejskiej, który będzie się mieścił w prawym skrzydle z wieżą. Ruszą też dwie windy. Lewa strona budynku będzie natomaist przeznaczona na użytek komercyjny - mówi Tomasz Delowski, naczelnik wydziału rozwoju lokalnego Urzędu Miejskiego w Będzinie.

Remont skrzydła na siedzibę strażników miejskich ma się zacząć pod koniec roku.

- Myślę, że lokalizacja punktu usługowego albo handlowego na dworcu to dobry pomysł na ożywienie tego miejsca, a jednocześnie korzystna ze względu na podróżnych. Wystarczy popatrzeć na inne miasta. Jednak dopóki na dworcu nie ruszą konkretne prace, stan budynku potencjalnych inwestorów tylko odstrasza - twierdzi Włodzimierz Kowalski, mieszkaniec Będzina.
(mano) - Dziennik Zachodni


ciekawe co zrobia nasze wladze. Czekamy na odpowiedz UM.
Boje sie ze nawet jesli sie cos uda to bedzie to tylko prowizorka i wladze nie beda chcialy brac na siebie klopotu i duzych wydatkow na budowe nowego sad.gif
A tu warto - nawet sie zadluzyc
kwintosz
Z jednej strony taka inwestycja jest jak najbardziej potrzebna smile.gif i powinna być priorytetem dla władz ale z drugiej strony kondycja finansowa miasta nie jest najlepsza chyba wink.gif a taka inwestycja to są grube miliony złotych. sad.gif I nie powinno być tu żadnego bawienia się w remontowanie, adaptacje i inne takie bzdurne pomysły. Tylko i wyłącznie nowy budynek dworca.. niezbyt duży, pomieszczenia do wynajęcia dla pkp i tyle. Tyle że do tego trzeba mieć pomysł na: a.) sfinansowanie - kredyt? b.) projekt c.) dogadanie się i konkretne działania co do pkp a póki co... jak pokazały te mijające miesiące nowej władzy, nie widać tego.. nie ma niczego.. (kononowicz wykrakał czy jak? sad.gif ) Cisza wokół tego tematu panuje niemiłosierna a mi codziennie wstyd wysiadając w DG z pociągu.. w końcu to moje miasto, i wcale nie jest tak brzydkie jak ten ... dworzec.. sad.gif
Master
http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/wydarzenia/702616.html


Dworzec w rozsypce
dziś
Obecny stan dąbrowskiego dworca jest fatalny, więc z konieczności podróżni stają na peronie. Tymczasem pytani o to dąbrowianie uznali, że remont dworca, poczekalni i wybudowanie bezpiecznej kładki przez tory uważają za jedne z najważniejszych przedsięwzięć w mieście.

REKLAMA
- Budynek dworca jest własnością PKP i miasto nie może podejmować tu żadnych decyzji. Liczę na to, że rozmowy z PKP przyniosą jednak skutek - podkreśla Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Ostatnie spotkanie władz samorządowych z przedstawicielami kolei nie zakończyło się przełomowymi ustaleniami, choć miasto było skłonne przejąć grunty wraz z dwoma budynkami w zamian za zaległości podatkowe PKP.

- Decyzja o ewentualnym remoncie musi być poprzedzona analizami systemu komunikacyjnego. Nowy dworzec jest w planach, ale potrzebne są odpowiednie fundusze - tłumaczy Tomasz Liszaj, rzecznik prasowy PKP SA Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach.

Prezydent Dąbrowy Górniczej także liczy na porozumienie w tej sprawie.

- Temat jest niezwykle ważny, ale i delikatny. Z funkcjonowaniem dworca w centrum miasta łączą się dwie inwestycje: Drogowa Trasa Średnicowa oraz centrum usługowo-handlowe Pogoria. Dworzec na pewno powinien się zmienić tak, jak jego otoczenie. W najbliższym czasie znów podejmiemy rozmowy z PKP - zapowiada Zbigniew Podraza.

(pas) - Dziennik Zachodni
:)
jej jedyna szansa jest przejecie dworca i budowa nowego a nie oczekiwanie ze PKP go wyremontuje, kiedy PKP nie moze sobie poradzic z remontem w Warszawie, Gdyni czy Katowicach, na co liczyc? Moze za 20 lat zaczna sie wogole zastanawiac nad dabrowskim...

PKP nie potrafila nawet zburzyc tego malego budynku DG1 obok przejazdu na Konopnickiej, za to namalowali na nim "przeznaczony do likwidacji (czy wyburzenia) w 2006r" biggrin.gif

jej jedyna szansa jest przejecie dworca i budowa nowego a nie oczekiwanie ze PKP go wyremontuje, kiedy PKP nie moze sobie poradzic z remontem w Warszawie, Gdyni czy Katowicach, na co liczyc? Moze za 20 lat zaczna sie wogole zastanawiac nad dabrowskim...

PKP nie potrafila nawet zburzyc tego malego budynku DG1 obok przejazdu na Konopnickiej, za to namalowali na nim "przeznaczony do likwidacji (czy wyburzenia) w 2006r" biggrin.gif
kwintosz
Też właśnie ostatnio z tego lałem napisu.. biggrin.gif Nie wiem czy on się na tym małym budynku pojawił nie dawno ale dopiero kilka dni temu go zauważyłem. Taką klitkę jak tą przy torach złodzieje złomu rozebrali by w jeden dzień. laugh.gif Niestety nie zaobserwowałem, czy tam nadal ktoś "urzęduje" czy budynek stoi pusty.

A tak wracając do dworca, to ten artykuł w moim mniemaniu nie przynosi nic pozytywnego..

QUOTE
- Temat jest niezwykle ważny, ale i delikatny. Z funkcjonowaniem dworca w centrum miasta łączą się dwie inwestycje: Drogowa Trasa Średnicowa oraz centrum usługowo-handlowe Pogoria. Dworzec na pewno powinien się zmienić tak, jak jego otoczenie. W najbliższym czasie znów podejmiemy rozmowy z PKP - zapowiada Zbigniew Podraza.


Co do DTŚki nie rozumiem co ma piernik do wiatraka.. przecież jeśli chodzi o tak ważną inwestycję, miasto powinno znać dokładny przebieg trasy na terenie miasta. Nie rozumiem w czym problem, w 201x gdy znajdą się pieniądze, będą się dopiero zastanawiać: a może drogę puścimy tędy - nie tędy a co!

Poza tym trudno liczyć by CH Pogoria miała aż taki wpływ na tak bliską okolicę dworca.. Nie przesadzajmy do dworca w jego obecnym miejscu jest kawałek drogi. Przecież nie wyremontują go nam, ulicy też nie zrobią na dworzec, drzewek nie posadzą na nie na swoim terenie ani parku nie zbudują..

Trzeba się zdecydować - budujemy nowy dworzec za kwote x, część pieniędzy idzie z budżetu, na x% całości bierzemy kredyt.. tu jest przejście (kładka), tu dworzec, tu parking i tyle.. Jakie do tego potrzebne są analizy systemu komunikacyjnego? -- > ja mogę ją zrobić: dwa tory -> jeden w kierunku Częstochowy -> drugi w kierunku Katowic, kilka torów na bocznicy; Pociągi->parę pośpiechów, osobówki przez pół dnia co 30 min, reszta co godzinę, w godzinach 23-4 rano ruch niewielki; Pasażerowie -> studenci, osoby dojeżdżające do pracy.. mieszkańcy Dąbrowy a także nie rzadko Sosnowca, dzielnicy Zagórze, Infrastruktura -> rozsypująca się rudera - do wyburzenia, budynek kas - do wyburzenia, , skład budowlany - do wyburzenia; Komunikacja -> parking? nie nazwałbym tego parkingiem.. jest - miejsc hmm 8-10?, przystanek autobusowy (5 autobusów), w promieniu 300m przystanek autobusowy(34 linie) , tramwajowy(4 linie) Trzeba coś więcej..
Dworzec potrzebny jest jak cholera bo:
a.) nie ma gdzie sie schować przed deszczem/mrozem/śniegiem*
b.) nie ma bezpiecznego dojscia do peronu
c.) wstyd dla miasta że ma taki dworzec
d.) PKP tego stanu na pewno sama nie poprawi

A ha i jeszcze jedno.. :

"W najbliższym czasie znów podejmiemy rozmowy z PKP - zapowiada Zbigniew Podraza"

Tak, tak za rok może dwa.. a może pięć? W końcu PKP jest odporne na jakiekolwiek rozsądne pomysły i nie chce się pozbyć tej perełki architektury..
To trzeba zrobić, ale już teraz!!

*niepotrzebne skreślić
:)
QUOTE(kwintosz @ Feb 22 2007, 07:58 PM) *
Też właśnie ostatnio z tego lałem napisu.. biggrin.gif Nie wiem czy on się na tym małym budynku pojawił nie dawno ale dopiero kilka dni temu go zauważyłem. Taką klitkę jak tą przy torach złodzieje złomu rozebrali by w jeden dzień. laugh.gif Niestety nie zaobserwowałem, czy tam nadal ktoś "urzęduje" czy budynek stoi pusty.


ten napis pojawil sie chyba pod koniec 2005r albo na poczatku zeszlego tongue.gif
kwintosz
To ja jestem chyba ślepy, bo naprawdę niedawno to zauważyłem.
A skoro już mowa o PKP to może jednak tu też to wkleje:

QUOTE
Komunikat prasowy
„PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o.
Warszawa, dnia 22 lutego 2007 r.

Od 1 marca 2007 r. wprowadzone zostaną zmiany w taryfie „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. Ceny biletów jednorazowych i okresowych zostaną zmodyfikowane o 5 %. Ostatnie zmiany cen biletów jednorazowych spółka wprowadzała w maju 2004r., biletów okresowych w lutym ubiegłego roku. Modyfikacja cen jest spowodowana wzrostem kosztów zewnętrznych, m.in. energii elektrycznej i paliw.

Przykładowe ceny w najpopularniejszych relacjach
bilet jednorazowy
bilet miesięczny
odległość klasa do 1 marca od 1 marca do 1 marca od 1 marca
pociąg osobowy 42 km 2 8,50 zł 9 zł 177 zł 185 zł
pociąg osobowy 42 km 1 14,25 zł 15 zł 266,50 zł 277,50 zł
pociąg pospieszny 180 km 2 32 zł 34 zł 448 zł 457 zł
pociąg pospieszny 180 km 1 48 zł 51 zł 672 zł 685,50 zł
pulsatilla1214
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr mad.gif mad.gif mad.gif
:)
no i byl przed chwila wypadek na naszym dworcu - chyba kogos przejechal pociag na przejsciu przez tory - bylo pogotowie i policja a pociag stal tak ze srodek skladu wypadal akurat nad tym przejsciem. Co ciekawe nie byl to nawet jakis ekspres czy Intercity ktory sie tu nie zatrzymuje i jedzie szybciej , a zwykly EN57

Wiadomo gdzie PKP ma kwestie bezpieczenstwa i estetyki. Gdzie jest ten czlowiek ktory zdecydowal o rozbiorce kladki nie dajac nic w zamian?

A dabrowskie wladze rowniez wyzej wspomniane kwestie w tym bezpieczenstwo mieszkancow maja w d**** i to wlasnie im nalezy dziekowac za wyglad dworca i przyszle wypadki. Kazdy w tym kraju wie ze na PKP nie mozna liczyc i jesli sie samemu nie zrobi to i nic nie bedzie a kolejne dabrowskie wladze udaja ze jest inaczej.
Widac ze problem dogadania sie z PKP przerosl poprzednie wladze, a z podejsciem do tego obecnych wladz tez nie mozna patrzec w przyszlosc optymistycznie
savalas
naszemu miastu nie tyle przydałby się dworzec, co przywróceniu kilku połączeń kolejowych, bo niedługo to wogóle nie będzie nam potrzebny pociąg bo tramwaje będą miały dłuższy zasięg
Hator
cala nadzieja w planach polaczen regionalnych szynobusami - na forum bylo juz o tym pol roku temu - mimo ze jak na razie jest to tylko marzenie to warto sie za nie zabrac bo pomysl jest bardzo fajny i wskazuje dobry kierunek dla samej koleji i reaktywacji gestej sieci polaczen kolejowych - co oczywiscie z korzyscia dla nas wszystkich

PS najbardziej zaniedbane z dabrowskich szlakow sa polaczenia na trasie dworcow w strzemieszycach i dabrowy poludniowej - oraz reaktywacja malo liczacego sie "dworca" na hucie - ehhh pomarzyc :)
Sebastian22
szynobusy - niby wszystko fajnie ale jednak to nie to :/ dla fanow kolei to zmora - u nas co prawda niema popularnych szynobusow ale w innych rejonach ludzie narzekaja na czeste awarie itp.
Hator
szynobusy, mniejsze ezt - czy jak sie to tam zwie - to juz inna sprawa - wazne by bylo oszczedne, wmiare nie psujace a polaczenie obsadzone czestymi kursami - przynajmniej w godzinach szczytu by nie trzeba bylo czekac na przesiadke bo wtedy to traci sens.
Sebastian22
no racja lepiej nich beda szynobusy - wtedy mozna nawet "odswierzyc" porzucone szlaki tanim kosztem - bo szynobusy jezdza na rope wiec nie wymagaja trakcji elektrycznej....wystarczy tylko wykarczować teren szlaku i po kilku konserwacjach udostepnic je liniowo.
Dami7
Podbiję temat taką informacją ze strony WP:
QUOTE
Samorządy przejmują dworce kolejowe
14:00 08.05.2007
wtorek

Samorządy gminne przejęły bądź zmodernizowały dotychczas 86 dworców kolejowych w całej Polsce - poinformował we wtorek rzecznik prasowy PKP S.A., Michał Wrzosek.

Od ub.r. samorządy wspólnie modernizują małe i średnie dworce, które są "atrakcyjną ofertą ze względu na swoje położenie w centrach miast, wielofunkcyjność i duże możliwości adaptacji na różne cele" - napisał Wrzosek w komunikacie.

Dodał, że ponad połowa pasażerów PKP uważa, iż samorządy powinny przejmować małe dworce kolejowe.

Rzecznik PKP poinformował, że na dworcu w Będzinie (woj. śląskie) ma np. powstać komisariat straży miejskiej, z kolei w Łubianie (woj. pomorskie) powstał na dworcu prywatny zakład opieki zdrowotnej, a w Grudziądzu supermarket.

Do dzisiaj 11 dworców przekazano w całości samorządom (m.in. w Grajewie, Lubawce, Sabince), 30 dworców jest użytkowanych przez samorządy (m.in. w Będzinie, Niezabitowie, Giżycku, Dźwierzutach), a 45 małych dworców kolejowych zostało wyremontowanych przy współudziale samorządów (m.in. w Pruszczu Pomorskim, Grudziądzu, Świętochłowicach, Łazach, Zduńskiej Woli, Skierniewicach, Wołominie, Kobyłce, Ząbkach).

W 2006 r. 13 małych dworców kolejowych sprzedano prywatnym właścicielom. Chodzi o dworce m.in. w Tychach, Stróżach, Szarnosiu, Wiślicy, Słobitach, Stepnicy, Wyrach i Kisielicy. W całym kraju PKP S.A. ma 3 tys. małych i średnich dworców kolejowych. Połowa z nich obsługuje ruch pociągów.

"Grupa PKP musi koncentrować się na działalności biznesowej związanej z ruchem kolejowym i możliwościami, jakie daje kolej. Średnie i małe dworce kolejowe są w obecnych czasach bardziej częścią miasta niż kolei. Bardzo wiele gmin ma wizję i pomysł, jak wykorzystać dworzec, wykazują się dużą pomysłowością i zaangażowaniem" - podkreśla cytowany w komunikacie członek zarządu PKP S.A. Jarosław Adwent.


A my co?

Źródło: http://finanse.wp.pl/wid,8851933,wiadomosc...=1178629510.424
kwintosz
Trochę Was zmartwię.. Kurde przez tą awarię forum, nie wiem z jakiego posiedzenia, której z komisji RM to jest fragment (trzeba by poszukać na BIP) ale myślę, że rozwiewa on wiele wątpliwości:

QUOTE
Wiceprzewodniczący komisji Tomasz Pasek zabrał głos w sprawie wizytówki naszego miasta – dworca kolejowego. Wygląda on jak wygląda, chciał jednak zapytać czy zostanie on w tym samym miejscu czy też zostanie przeniesiony bliżej tut. Urzędu, a jeżeli zostanie to czy będzie rozbudowany. Czy zmieni się jego wizerunek, bo tak naprawdę to Dąbrowa Górnicza nie ma prawdziwego dworca?

Prezydent Miasta Zbigniew Podraza odpowiedział, że nie chciałby mówić o wizji, ponieważ trzeba zachować jakąś kolejność, Bo jeśli mówimy o rejonie handlowo – usługowym Pogori oraz DTŚ, która ma tam przebiegać, gdzie trzeba wziąć pod uwagę lokalizację dworca pośrodku lub zabezpieczone zostaną obydwa w określonym standardzie. Istnieje taka koncepcja, aby zostały obydwa, aby to centrum przesiadkowe pozostało i uruchomić formę deptaku między Centrum Dąbrowy Górniczej a dworcem.Myślą, ale są to kwestie „strategii”. Wiosną 2008 roku prawdopodobnie zostanie zakończona inwestycja, Pogorii. Przy inwestycji DTŚ będą proponować, co zrobić z dworcem kolejowym. Przy przebudowie centrum miasta będzie miała miejsce przebudowa podziemia jak i nawierzchni wraz z budową kładki na osi ul. 3-go Maja. Jeśli pozostaną usługi – miejsca handlowe w przejściu podziemnym, to musi to być jakiś standard.


Fragment zachował mi się na gadu na szczęście, bo bym znów musiał się przebijać przez wszystkie sprawozdania by znaleźć ten fragment..

Jak dla mnie to nie będzie dworca w najbliższym czasie, ani nic się nie ruszy, nie łudźmy się po takiej wypowiedzi prezydenta. Widocznie obietnice wyborcze władzom są obce do spełniania..
Zibar
No, a jak pamiętam to projektowanie i budowa DTŚ do nas ruszy jak zostanie zakończona budowa DTŚ-ki do Gliwic, a koniec budowy tej części nie nastąpi chyba przed końcem tej kadencji samorządu DG, bo odcinek do Zabrza ma być ukończony w maju przyszłego roku, a budowa w trudnym terenie śródmieścia Gliwic też pewnie zajmie ze dwa lata, tak jak aktualnie budowanego odcinak więc przed 2010 r. na Zagłęgiowskim odcinku nic się nie będzie działo, a pasażerowie udający się na ewentualne targi na terenach Silmy, będą wysiadać w Sosnowcu i tyle sad.gif
:)
QUOTE
Przy inwestycji DTŚ będą proponować, co zrobić z dworcem kolejowym

blink.gif

to chyba odwrotnie - miasto powinno zaproponowac lokalizacje.

Z takim podejsciem to hmm. Wiadomo ze problem jest zlozony i jesli wladze nie czuja sie na silach tego dokonac to powinny chociaz zaczac planowac i projektowac, tak aby w nastepnych latach zorganizowac na to kase i od razu ruszyc wtedy z budowa.
Hator
kolporter sie zbliza i czesc ludzi na pewno bedzie przyjezdzac pociagiem - a my z czym do ludzi?!
prezydent mowi o promocji, o szansie wraz powstaniem tych targow a teraz sam sobie zaprzecza i chce zmarnowac ta szanse - jak pan Panie Prezydencie chce opracowywac strategie skoro sam popelnia takie gafy?!
A wyremontowac w mniejszym stopniu? upiekszyc choc peron? zrobic tablice reklamowe i billbordy dla ludzi jadacych na targi ale WYSIADAJACYCH W SOSNOWCU (bo na wiosce Dabrowa to kto wysiadzie!!) - czemu nikt w UM tego nie chce dostrzec... sad.gif
no noz w kieszeni sie otwiera slyszac takie bzdurki i spychanie tematu...

z takim podejsciem to my predzej lotniska sie doczekamy...
Dami7
QUOTE(Hator @ May 13 2007, 21:42 ) *
....
z takim podejsciem to my predzej lotniska sie doczekamy...


A może Pan Poseł Kościelniak zrobi dla DG to, co dla Włoszczowy Gosiewski? Hator, masz wprawę w pisaniu maili różnych ważnych, może coś skrobniesz?
Hator
QUOTE(Dami7 @ May 14 2007, 2:12 ) *
A może Pan Poseł Kościelniak zrobi dla DG to, co dla Włoszczowy Gosiewski? Hator, masz wprawę w pisaniu maili różnych ważnych, może coś skrobniesz?


na spotkaniu w sprawie strategii zaczne odrazu od lotniska - powiem ze mozemy isc na kompromis i ewentualnie niech zaczna od dworcow a z lotniskami sie wstrzymamy biggrin.gif
kursor
QUOTE
Pasażerowie PKP mogli wypowiedzieć się w ankiecie, co robić z dworcami

Dworzec w Będzinie został przekazany na siedzibę straży miejskiej.

Ważą się losy 1,5 tysiąca dworców kolejowych w całym kraju. Przekazać je samorządom do remontu czy po wyremontowaniu? Zburzyć czy oddać za darmo? Wydzierżawić, a może sprzedać prywatnemu inwestorowi? Z takimi dylematami PKP chce sobie poradzić w najbliższych miesiącach. Jedne dworce kolej i gminy śląskie traktują jak kłopot, o inne toczą się prawdziwe boje.

W całym kraju PKP SA ma 3 tys. małych i średnich dworców kolejowych. Połowa z nich obsługuje ruch pociągów. Reszta to dla kolei balast. Tym większy, że średnie i małe obiekty są dziś bardziej częścią miasta niż kolei, która likwiduje połączenia.

- Od kilkunastu miesięcy PKP SA wspólnie z Ministerstwem Transportu oraz z firmami doradczymi przekonuje samorządowców, że posiadanie dworców kolejowych to dobry biznes oraz inwestycja - mówi Jarosław Adwent, członek zarządu PKP, dyrektor gospodarowania nieruchomościami. - Czasem słyszymy pytania: "Skoro to taki świetny interes, dlaczego kolej nie chce zachować dworców dla siebie?". Tłumaczymy, że Grupa PKP musi koncentrować się na działalności biznesowej związanej z ruchem kolejowym.

Choć zabiegi o samorządy trwają od 2006 r., do tej pory z 1,5 tys. zbędnych dworców jedynie 86 w całej Polsce zostało przejętych bądź zmodernizowanych przez gminy. Na dworcu w Będzinie znajdzie się siedziba straży miejskiej. - Budynek z lat socjalizmu w opinii znawców ma piękną bryłę - mówi Arkadiusz Dusiński, komendant Straży Miejskiej w Będzinie. - Jednak jest zaniedbany i gmina musi go wyremontować. Do końca roku będą trwały prace na zewnątrz, zimą wewnątrz. Planujemy przeprowadzkę za rok. Znajdziemy się wówczas w centrum miasta i wydarzeń, w lepszych warunkach lokalowych niż mieliśmy do tej pory.

PKP oddały Będzinowi dworzec w bezpłatną dzierżawę na 30 lat. Jednak samorządowcy liczą, że z czasem w całym kraju kolej odda je gminom w zarząd, nie ma bowiem pieniędzy na ich utrzymanie. Wtedy gmina stanie się pełnoprawnym właścicielem. W 2006 roku tylko 13 małych dworców kolejowych zostało sprzedanych prywatnym inwestorom, tak zadecydowano m. in. o peryferyjnym obiekcie w Tychach. Na główny w tym mieście gmina ostrzy sobie zęby - na razie bez efektu.

- Jesteśmy zainteresowani jego przejęciem od PKP, jest dla nas ładny i atrakcyjnie położony. Tym bardziej jest dla nas ważny, że pracujemy nad szybką koleją regionalną i na jej potrzeby remontujemy jeden peron. Gdyby dworzec był nasz, odnowilibyśmy wszystkie - mówi Robert Rajczyk, asystent prezydenta Tychów.

Miasto zyskałoby także obiekt, który zagospodarowałoby wedle swojej woli. Na przykład Będzin już planuje, że w odnowionej siedzibie znajdą miejsce sklepy i restauracyjki przypominające czas kolei warszawsko-wiedeńskiej.

- Małe dworce kolejowe są atrakcyjną ofertą ze względu na swoje położenie w centrach miast, a wielofunkcyjność daje duże możliwości adaptacji na różne cele - uważa Michał Wrzosek, rzecznik zarządu PKP.

Czasem jednak nie nadają się już do niczego. Jak powiedziała DZ Grażyna Ciesiołka, zastępca naczelnika ds. inwestycji w Świętochłowicach, kolej tamtejszy dworzec wyburzyła, a samorządowi pozostał plac do uporządkowania.

- Wyglądał strasznie. Wyłożyliśmy go płytami, zainstalowaliśmy oświetlenie, żeby to miejsce nie straszyło w samym centrum miasta - tłumaczy Grażyna Ciesiołka.

Remont dworca to drogie przedsięwzięcie, ale czasem opłaca się obiekt ratować i potem sprzedać. W podopolskim Zawadzkiem "lifting" elewacji, okien, rynien i parkingu kosztował PKP 33 tys. zł. Jednak remont w Brzegu pochłonął 217 tys. zł. Został tam także zainstalowany system telewizji dozorowej. Grażyna Kopania, rzecznik prasowy Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP we Wrocławiu tłumaczy, że chodzi o odstraszenie wszelkiej maści łobuzów, które w naszej świadomości nieodmiennie kojarzą się w dworcami. Teraz mają to być przyjemne i bezpieczne przybytki. Najpewniej w Będzinie dzięki straży miejskiej uda się to zrobić najszybciej.


Oddajcie miastu

Na pytanie: "Czy dworce kolejowe powinny być przejmowane przez władze samorządowe?" w ankiecie internetowej PKP 64 proc. głosujących odpowiedziało "tak", 24 proc. powiedziało "nie", 12 proc. nie miało zdania. W głosowaniu zakończonym we wtorek 8 maja wzięło udział 6.900 pasażerów korzystających z usług Polskich Kolei Państwowych.
datmar
Ktoś się spotkał z tą ankietą??? Bo chętnie dowiedziałbym się, jak była zbudowana, jak sformułowano pytania (wiadomo - wystarczy odpowiednio zapytać, żeby uzyskać pożądaną przez siebie odpowiedź :))

A tak a propos / off topicowo - rozumiem, że według Pana Komendanta z Będzina, to w latach 20-tych i 30-tych ubiegłego wieku w Polsce mieliśmy socjalizm? wink.gif Później się dziwić, że naszego Hendrixa z takim upodobaniem pokazują w telewizjach przy okazji informacji o dekomunizacji i usuwaniu symboli nieprawej władzy... :)

Hint: Dworzec Będzin Miasto na polskiej Wikipedii
Bartek
Artykuł z strony Ministerstwa Transportu nt. inwestycji kolejowych w naszym regionie.

QUOTE
Przebudowa dworca głównego PKP w Katowicach

18 maja br. z inicjatywy Ministra Transportu Jerzego Polaczka odbyło się spotkanie, w którym wzięli udział Wojewoda Śląski Tomasz Pietrzykowski oraz Prezes Grupy PKP S.A. Andrzej Wach. Spotkanie dotyczyło przyspieszenia harmonogramu prac związanych z nowym dworcem kolejowym w Katowicach oraz omówienia inwestycji kolejowych na Śląsku.

Podczas spotkania Minister Jerzy Polaczek polecił prezesowi PKP S.A. przygotowanie nieprzekraczalnego harmonogramu inwestycji przebudowy terenu dworca głównego w Katowicach. Jest to najważniejsza inwestycja kolejowa na Śląsku w ciągu najbliższych lat, która pozwoli zmienić charakter stolicy Śląska i spowoduje, że Katowice będą posiadały centrum komunikacyjne integrujące nowoczesny dworzec kolejowy, autobusowy i parking w systemie ?Parkuj i Jedź?. Koszt inwestycji wynosi ponad 300 mln euro.

W przekonaniu Ministra Polaczka dotychczasowe prace nad modernizacją centrum komunikacyjnego w Katowicach prowadzone były zbyt wolno, dlatego spotkanie zakończyło się deklaracją zarządu PKP S.A., który stwierdził, że wszystkie możliwe działania zostaną podjęte tak, aby nowy dworzec był gotowy przed 2012 rokiem. Minister Polaczek zobowiązał zarząd PKP S.A. do pracy w ramach nieprzekraczalnych terminów. Nowy harmonogram inwestycji wygląda następująco:
- maj 2007 ? zatwierdzenie przez Zarząd PKP S.A. procedury wyłaniania inwestorów;
- połowa września 2007 ? zamknięcie listy zainteresowanych inwestorów
- koniec 2007 roku ? wybór inwestora
- koniec 2008 roku ? pierwsze ?wbicie łopaty?
- 2010-2011 ? zakończenie realizacji inwestycji.

Ponadto oprócz dworca w Katowicach zmodernizowane zostaną dworce w Gliwicach i Tarnowskich Górach. Prace remontowe przejdą też podobne obiekty w Zabrzu, Katowicach Ligocie oraz Chorzowie.

Trwają również rozmowy z samorządami Śląska na temat przekazywania i rewitalizacji małych dworców i stacji kolejowych. Pierwszym takim dworcem na Śląsku był dworzec w Będzinie, który w sierpniu ubiegłego roku przekazany został władzom lokalnym.


W ciągu najbliższych sześciu lat budżet państwa, Grupa PKP i Unia Europejska zainwestują w infrastrukturę kolejową na Śląsku około dwóch miliardów euro. Największa część tej sumy przypadnie na modernizację dróg kolejowych i budowę nowego centrum komunikacyjnego Katowicach.

Modernizacja linii kolejowych skróci znacznie czas podróży pociągiem z Katowic do Żywca, Cieszyna, Opola i Zwardonia. Koszt modernizacji dróg kolejowych wyniesie około półtora miliarda euro. Dzięki modernizacji na linii Gliwice ? Opole oraz Wrocław-Poznań, Śląsk zbliży się również do północno zachodniej części Polski ? Poznania i Szczecina. Remont przejdzie także katowicki węzeł kolejowy. Dzięki tej inwestycji zwiększy się przepustowość węzła i prędkość kursujących po nim pociągów.


źródło: http://www.mt.gov.pl


Odnośnie pogrubionego tekstu to zastanawia mnie czy nasze miasto również stara się dogadać z PKP w sprawie dworca? Czy czekają na gwiazdkę z nieba? Okazja jest ogromna bo z tego wynika że PKP i MT chcą wydać 2mld euro na inwestycje w naszym regionie więc sądzę że uzyskanie skromnej kwoty na remont budynku, przejścia nadziemnego itd nie będzie stanowić kłopotu.
:)
QUOTE(Bartek @ May 20 2007, 14:06 ) *
Artykuł z strony Ministerstwa Transportu nt. inwestycji kolejowych w naszym regionie.
Odnośnie pogrubionego tekstu to zastanawia mnie czy nasze miasto również stara się dogadać z PKP w sprawie dworca? Czy czekają na gwiazdkę z nieba? Okazja jest ogromna bo z tego wynika że PKP i MT chcą wydać 2mld euro na inwestycje w naszym regionie więc sądzę że uzyskanie skromnej kwoty na remont budynku, przejścia nadziemnego itd nie będzie stanowić kłopotu.


no wlasnie bardzo slabo sie stara. Chyba nie chce brac na siebie "problemu". Przeciez od bardzo dawna PKP oglosilo ze naszego dworca nie chca i nic z nim nie zrobia, i jest przeznaczony do przejecia przed miasto
Arbas
Czy ktoś wie ile kosztowałaby rozbiórka tej ruiny?
Jeśli od 30 lat nikt rzeczywiście /to widać/ budynku dworca nie chce, to potrzebna jest męska decyzja o rozbiórce, której Mojemu Miastu od serca życzę!
Już dość tej kompromitacji! Mam tu na myśli podróżnych, którzy przyjeżdżają do Dąbrowy i na dzieńdobry wita ich ten koszmar. Swoi przywykli... Niestety.

Następny w kolejce do rozebrania oczekuje budynek składu budowlanego przy dworcu.
datmar
No przecież najwyraźniej czekają na to, żeby obydwa "szacowne zabytki" same się rozleciały (zawsze można by z tego zrobić atrakcję turystyczną a'la zamek w Ogrodzieńcu wink.gif)
syzio
Jako co? Ruiny rudery ?
:)
Jakis InterCity od dawna stoi w kierunku Katowic. Lokomotywa jest na wysokosci ul Granicznej. Jest pogotowie techniczne i policja. Drzwi pootwierane, pasazerow nie widac.

Niedawno widzialem pijanego faceta ktory zatrzymal EuroCity na naszym dworcu biggrin.gif stanal na przejsciu przez tory i machal zatrzymujac a pociag zatrzymal sie z pol metra przed nim. Wyszli maszynsici i go opie******
vacu
QUOTE(datmar @ May 22 2007, 13:59 ) *
No przecież najwyraźniej czekają na to, żeby obydwa "szacowne zabytki" same się rozleciały (zawsze można by z tego zrobić atrakcję turystyczną a'la zamek w Ogrodzieńcu wink.gif)

heh nie daj Boże, bo będziemy drugą Czeladzią wink.gif
IMHO dopóty nie będzie w DG dworca dopóki nie pojawi się jakiś dąbrowski gosiewski wink.gif czyli my raczej tego nie doczekamy, może nasze wnuki...
datmar
QUOTE(vacu @ May 23 2007, 19:04 ) *
IMHO dopóty nie będzie w DG dworca dopóki nie pojawi się jakiś dąbrowski gosiewski wink.gif czyli my raczej tego nie doczekamy, może nasze wnuki...


Nie jestem pewien, ale nawet to włoszczowskie coś to chyba jest tylko peron z wiatami (choć na pewno lepiej to-to wygląda niż nasza... ekhm... ciekawostka archeologiczna (o! proszę - a może by naiwnym turystom wmawiać, że to starożytna stacja, na drodze do Bałtyku, zatrzymywali się Rzymianie szukający bursztynu? wink.gif)
:)
tym razem strzemieszycki

sosnowiec.info.pl dzisiaj:

























ciekawe czy ktos mial w tym jakis interes? tongue.gif Bo w DG staje sie to ostatnio modne i rozwiazuje sie w ten sposob problemy

Edycja:
pali sie nadal

QUOTE
dabrowa-gornicza.pl

Od rana pali się dworzec PKP w Strzemieszycach. Trwa akcja gaśnicza.
[2007-06-25 12:44:11]


Dziś rano wybuchł pożar w budynku dworca PKP w Strzemieszycach Wielkich. W akcji bierze udział 9 samochodów sekcji pożarniczych. Współpracują ze sobą Jednostki Ratowniczo-Gaśnicze z Dąbrowy Górniczej i Będzina, Ochotnicza Straż Pożarna z Łośnia i Strzemieszyc oraz dwa Plutony Gaśnicze – z Katowic i Sosnowca. Na miejscu są 3 podnośniki (podnośnik z Dąbrowy, podnośnik z Będzina oraz drabina z Sosnowca). Teren zabezpieczyła policja. Z danych przekazanych przez oficera dyżurnego policji wiemy, że ofiar nie było. Po ugaszeniu pożaru policja badać będzie jego przyczyny. Ocenione zostaną także straty materialne. Akcją dowodzi brygadier Jerzy Wójcik, na miejscu jest również brygadier Piotr Remesz.
Bartek
Wyjeżdżające wozy PSP obudziły mnie przed 5 rano wink.gif Patrze przez okno, a tam słup dymu i myślałem że to jakaś hala czy coś, a tu taka niespodzianka.

Szkoda że w centrum zamiast dworca pkp spaliła się ta willa sad.gif
:)
dobre i zle/wkurzajace wiesci

wyniki mojego sledztwa internetowego:

PKP wezmie sie za swoja infrastrukture w DG! Jest na to kasa i szczegolowy program. Teraz "tylko" przetargi i do roboty. Planowana realizacja 2007/2008. Niektorzy z Was moze pamietaja ze kilka lat temu mowilo sie o przesunieciu torow i zlagodzeniu luku - tam gdzie ten "budynek przeznaczony do likwidacji w 2006r" tongue.gif nawet poprzednie nasze wladze na to sie powolywaly, ze wczesniej nie moge remontowac dworca.
Ten program modernizacji ma na celu likwidacje "waskich gardel". Jego realizacja trwa od kilku lat i coraz bardziej sie rozkreca, jednak do tej pory nas omijala. Obecnie, kilka dni temu zostal rozsrzygniety pierwszy z przetargow na odcinek Zawiercie - Katowice - wymiana siedmiu rozjazdow, w tym byc moze tez w Zabkowicach.

Z uchwaly nr 38 Rady Ministrow z 16 marca 2007 r. w sprawie zatwierdzenia Programu rzeczowo-finansowego wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2007r :

linia:
Dąbrowa Górnicza - Katowice
modernizacja nawierzchni poprzez wymianę szyn typu S49 bezstykowych oraz wzmocnienie nawierzchni torów nr 1 i 2 w km 300,1 - 314,8 poprzez wymianę podkładów 5 500 szt., oczyszczenie podsypki, podbicie toru i regulacja osi toru w każdym torze
realizacja 2007-8, 19 200 000 zl

stacja Dąbrowa Górnicza:
przebudowa toru nr 1 i 2 w km 299,2 - 300,1, zmiana geometrii toru, przebudowa przejazdu kolejowego w km 299,522, budowa ssp na przejściu dla pieszych w km 300,020 oraz wymiana 2 szt. semaforów, przebudowa układu rozjazdowego wraz z urządzeniami srk i siecią z wymianą rozjazdu nr 10 i likwidacją rozjazdów nr 11 i 7
realizacja 2007-8, 6 450 000 zl

^^ na 99,99% chodzi o przejazd kolejowy na Konopnickiej ( super wyremontowany z 2-3 lata temu - lacznie z wymiana szyn i ulozeniem pod innym kontem ) i przejscie dla pieszych na dworcu - samoczynna sygnalizacja przejazdowa - czyli pewnie swietlna i dzwiekowa.

stacja Dąbrowa Górnicza Ząbkowice:
przebudowa głowicy rozjazdowej, rozjazdy nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, St, 37, 62, 81, 82, St nr 63, 51,83, 84
Wymiana 5 szt. semaforów, wymiana 14 szt. napędów elektrycznych zwrotnicowych
realizacja 2007-8, 6 500 000 zl

stacja Dąbrowa Górnicza Towarowa:
modernizacja nawierzchni w torach 1H, 2H w km 17,250 - 20,050, tor na stacji w łukach nr 618 - 150 mb, nr 619 -150 mb, nr 620 - 180 mb, nr 621 - 200 mb, nr 511 - 150 mb, nr 512 - 150 mb, nr 513 - 150 mb, nr 514 - 150 mb, nr 516 - 150 mb, wymiana rozjazdu nr 555 i 702
realizacja 2007-8, 11 295 000 zl

Pozycja Nr 29
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza Zabkowice
Likwidacja ograniczen predkosci v = 70 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej
z v = 100 km/godz. do v = 130/140 km/godz.

Pozycja Nr 30
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza –Katowice
Likwidacja ograniczen predkosci v = 70/50 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej
z v = 90/70 km/godz. do v = 110/70 km/godz.

Pozycja Nr 31
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza
Likwidacja ograniczen predkosci v = 40/60 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej
z v = 90/100 km/godz. do v = 110/120 km/godz.

^^tak beda smigac przez stacje i przejazd? biggrin.gif

Pozycja Nr 37
linia Nr 154 Łazy – Dabrowa Górnicza Towarowa, stacja Dabrowa Górnicza
Towarowa
Likwidacja zagrozenia zamkniecia torów dla ruchu z uwagi na zły stan techniczny
nawierzchni
---------------------------------------------



a teraz co mnie wkurzylo :[ kolejny przyklad marginalizacji i dyskryminacji Zaglebia. Nie dosc ze w 140 tys nie zatrzymuja sie EC/IC i ekspresy a robia to we Wloszczowie (-ej tongue.gif) to probuja je wyeliminowac calkiem i chca zeby zaglebie omijaly szerokim lukiem. Zamiast do Sosnowca bedziemy jezdzic do Katowic. NIech sie tym wladze naszych maist zajma znaim bedzie za pozno!!!

z Pulsu Biznesu:
QUOTE
Zostańmy jeszcze na CMK. Katowice wprawdzie nie organizują Euro 2012, ale na Śląsku kolej planuje wiele ważnych inwestycji. Samorząd wojewódzki i PKP PLK chcą zmienić bieg CMK, by pociągi nie musiały grzęznąć w górnośląskiej aglomeracji. Kolejarze chcą skierować linię z Zawiercia na Pyrzowice (gdzie w pobliżu lotniska istnieje już prawie nieużywana linia kolejowa) i dalej wzdłuż autostrady A1, a potem koło Piekar, przez Bytom, Chorzów do Katowic. W ten sposób kolej chce upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu.

- Katowice miałyby połączenie kolejowe z lotniskiem, a pociągi z Warszawy nie musiałyby zwalniać za Zawierciem - mówi prezes PKP PLK.


Na mecz w Krakowie kibice z Warszawy dojadą w 2,20 godz., bo na Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) pociągi będą rozwijać prędkość 200 km na godzinę. Teoretycznie mogłoby tyle wyciągać już teraz, bo CMK jest przystosowana do dużych prędkości, ale z braku nowoczesnego systemu sterowania ruchem maszyniści muszą trzymać rękę na hamulcu. Mają przyspieszyć w 2009 r.

- Od przyszłego roku zaczniemy testy systemu sygnalizacji kabinowej GSMR, wymaganej dla kolei dużych prędkości. Potem zostanie on zainstalowany na CMK i na linii do Gdyni - zapowiada Krzysztof Celiński.


Pozycja Nr 32
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Bedzin
Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 90 km/godz. do v = 100 km/godz.

Pozycja Nr 33
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Sosnowiec
Likwidacja ograniczen predkosci v = 70 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej
z v = 90 km/godz. do v = 100/110 km/godz.

Pozycja Nr 34
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Zawiercie
Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 120 km/godz. do v = 140 km/godz.

Pozycja Nr 35
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Łazy
Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 120 km/godz. do v = 140 km/godz.

^^ realizacje rowniez 2007/8. Wiec gdzie beda grzezly???????? Beda juz naprawde przyzwoite predkosci jak na aglomeracje. A pociagi sa dla kogo zeby mialy omijac?
Za to w Piekarach, Bytomiu i Chorzowie nie beda grzezly?????
pulsatilla1214
bez obaw....

CMK zaczyna się w Zawierciu. Miedzy Zawierciem a Ząbkowicami to dawna warszawsko-wiedeńska wink.gif
a niech sobie i buduja na Pyrzowice laugh.gif W tym kraju powstaje w ostatnim czasie takie zatrzęsienie NOWYCH linii kolejowych, ze naprawdę likwidacji czy marginalizacji odcinka Katowice-Sosnowiec -DG-Zawiercie nie obawiam się w najmniejszym stopniu laugh.gif

Prędzej wezmą się za realizacje północnej, planowanej niegdyś części CMK! (Warszawa-Gdańsk, via TORUŃ, hihihi)

zresztą wystarczy rzut oka na mapę smile.gif gdzie Pikary? Moim zdaniem juz teraz pospieszne jadące nad morze z Katowic przez Chorzów, Bytom Lubliniec grzęzną. I ruch pociagów na trasie Bytom -Katowice w porównaniu do odcinka Katowice - Zawiercie jest znacznie mniejszy. Poza tym jakby tam połozyli szybkie tory to katastrofa by była jakby je rozkradli. Tam kradna torowiska notorycznie.

W ogóle mamy chyba jedne z najlepszych połaczeń kolejowych w kraju, więc nie narzekajcie smile.gif Z DG mozna dojechac bezpośrednio do Białegostoku czy Gdyni. A naprawdę dla mnie nie stanowiło nigdy problemu podjechanie czy to do Katowic czy Zawiercia (pół godziny osobówką to nic) aby coś złapać. Jedna przesiadka to naprawdę niewiele, zwłaszcza gdy przez DG często i gesto jak na ten kraj kursują osobówki .

P.S.

IC i Ex to nie podrózuję biggrin.gif Zdarzyło mi sie tylko pare razy gdy bardzo mi zależało na czasie. Pospiesznym trochę dłużej (jak nie CMK to naprawdę minimalnie), ale znacznie taniej smile.gif Poza tym linią CMK tez kursuje pewien pospieszny z Budapesztu na Wawę i to o dogodnej godzinie wink.gif Po co przepłacać tongue.gif ?
kwintosz
O IC nie mamy się co martwić, myślę że nie grozi nam to by w ogóle tędy nie miały jeździć.. Po ilości pasażerów w pociągach widać że źle to im się nie powodzi na tych trasach.

I mały offtopic.. co ciekawe PKP IC o ile wcześniej tego nie robiły teraz zaczynają kursować do popularnych miejscowości wypoczynkowych. Na początek widziałem na stronach pkp poc. relacji Wawa - Łeba (czas podróży 4h)- nawiasem mówiąc z Kato bezpośrednio pociąg do Łeby/Hel jedzie ok 12 Ciekawe czy się przyjmie, bilet sporo droższy ale czy wczasowiczom zależy aż tak na czasie??

A propo jeszcze tej trasy przez Bytom. Ten poc. relacji Kato-Łeba jeździ tamtędy (Katowice-Bytom- Tarnowskie Góry). W zeszłym roku jak jechałem to myślałem że ze Śląska to nie wyjadę. Pociąg tam jedzie chyba ze 15 km na godzinę. Moim zdaniem ta trasa to chyba najgorsza w województwie. Nie chce skłamać ale do TG chyba się jedzie z godzinę, jak nie lepiej.

Wracając do naszego dworca i PKP. To jestem zaskoczony zakresem tych robót. Tylko czy to naprawdę dojdzie do skutku. Ze swojej strony mogę powiedzieć że PKP wzięła się za remont (czy to kapitalny śmiem wątpić) dwóch mostków przed Sosnowcem, na których pociągi strasznie zwalniają. Przez to są zmiany w kursowaniu pociągów, radzę sprawdzać przed wyjazdem co by nie być zaskoczonym że poc. nie przyjechał.
pulsatilla1214
wszystko się zgadza, kwintosz smile.gif jak jechalem nad morze z katowic przez Kępno POSPIESZNYM to pociąg jechał wolniej niż nasze osobówki gdzies przez poltorej godziny. Nie znam trasy i spogladam za okno, a tu Bytom. Jakas zadaszona metalowa szopa blink.gif Strach wygladac, bo jakies żule okradną jak im sie nie spodoba nasza facjata biggrin.gif Słynne Koluszki przy tym odcinku to pikuś laugh.gif

Tak, nawet uruchomiono kiedys pociąg przyspieszony z Wawy do Gdyni . Bilety na osobowke, sklad EZT, tak jak u nas przyspieszone. Nie wiem czy teraz tez bedzie kursowal cool.gif


A odcinek Katowice - Zawiercie to jedna z najruchliwszych tras kolejowych w Polsce smile.gif I nie zapowiada się, aby stracił na znaczeniu biggrin.gif
:)
wracajac do pozaru

QUOTE




Plany poszły z dymem
dziś

Ponad siedem godzin strażacy zmagali się wczoraj z ogniem, który rano szybko objął dach nieczynnego dworca PKP przy ul. Stacyjnej. Akcję utrudniało duże zadymienie oraz fakt, że drewniany strop pokryty papą po ugaszeniu zapalał się od nowa.

Wiele wskazuje na to, że budynek został podpalony. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że od ponad roku społeczny komitet złożony z mieszkańców Strzemieszyc chciał wydzierżawić pomieszczenia dworca na lokalny Dom Kultury. Kolej żądała jednak zbyt wysokiej kwoty.

Dąbrowscy strażacy zgłoszenie o pożarze przyjęli tuż po godzinie 5. Na miejscu zjawiło się sześć zastępów, ale szybko okazało się, że do opanowania szalejącej pożogi to za mało. Do akcji włączyły się więc kolejne jednostki z Będzina, Sosnowca i Katowic. Pomagali też ochotnicy z OSP w Strzemieszycach. Wyłączono trakcję elektryczną i wstrzymano ruch pociągów.

- Wyglądało to tak, jakby ktoś podpalił dach w dwóch różnych miejscach, ale dokładne przyczyny pożaru będą dopiero badane. Nie ma żadnych ofiar. Próbowaliśmy dostać się do środka klatką schodową, ale się zawaliła, więc pozostało nam gaszenie z wysięgników i drabin. Wylaliśmy już 500 ton wody, ale co chwilę ogień się pojawia od nowa. Po zakończeniu akcji trzeba będzie pociąć pozostałości dachu, żeby nikomu nic się nie stało, bo spaliła się ogromna powierzchnia, około 200 metrów kwadratowych - mówił Jerzy Wójcik, komendant miejski dąbrowskiej straży pożarnej.

Mieszkańcy pobliskich domów ze łzami w oczach patrzyli, jak popada w ruinę dworzec, od dziesięcioleci związany z tą dzielnicą.

- Od kilku już lat w tym budynku była melina. Można było bezkarnie wejść na górę, a potem stamtąd leciały butelki, puszki, kamienie. To był raj dla pijaków. A kiedyś to był piękny dworzec. Kawał historii poszedł z dymem - żalił się pan Lucjan, mieszkający w pobliżu dworca.

Wiadomość o pożarze jak grom z nieba spadła także na Wiesława Olszewskiego, który stoi na czele Społecznego Komitetu na Rzecz Domu Kultury w Strzemieszycach Wielkich. Dom kultury miał powstać właśnie w budynku dworca.

- Od kilu miesięcy negocjowaliśmy z PKP warunki wynajmu pomieszczeń, ale do podpisania umowy nie doszło. Może gdybyśmy mogli wcześniej nieodpłatnie rozpocząć tutaj naszą działalność, to nie doszłoby do pożaru. Zawsze ktoś byłby na miejscu, trzeba byłoby przecież remontować i adaptować pomieszczenia, a potem pilnować, żeby ta praca nie poszła na marne. Nie stać nas jednak było na zapłacenie miesięcznie 1,2 tysiąca złotych i kosztów wszystkich mediów - podkreśla Wiesław Olszewski.



co tu miało powstać?

Członkowie społecznego komitetu zamierzali w budynku dworca przygotować pracownie i sale do odczytów, spotkań, zajęć plastycznych i muzycznych. Poddasze i góra doskonale nadawały się na kilka miejsc hotelowych. Do zagospodarowania na początek były trzy pomieszczenia i hol o powierzchni ok. 200 mkw. Mieszkańcom udało się namówić do współpracy kilku sponsorów, wydali specjalne cegiełki. Przedstawiciele Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach byli zadowoleni z takich planów, podkreślając początkowo, że czynsz jest sprawą drugorzędną. Opłaty, jakich zażądała kolej, przerosły jednak możliwości grupy zapaleńców ze Strzemieszyc.

Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni


a na stronie UM - "Niestety wszystko wskazuje na to, że budynek trzeba będzie rozebrać"
:)
QUOTE


Chcą ominąć Zagłębie!

Czy za jakiś czas Dworzec Główny w Sosnowcu będzie miał rangę przystanku kolejki podmiejskiej?

Podczas dzisiejszej sesji, radni powiatu zawierciańskiego chcą oprotestować planowaną przebudowę magistrali kolejowej Warszawa - Katowice, która za 5 lat ma ominąć miasta Zagłębia Dąbrowskiego między innymi Zawiercie i Sosnowiec. Projektowana nowa linia kolejowa w okolicach Myszkowa odbije w kierunku Pyrzowic, a następnie przez Piekary Śląskie i Bytom dotrze do Katowic. Inwestycja kosztować będzie około 250 - 300 mln euro i częściowo sfinansowana zostanie ze środków unijnych.

Według prezydenta Zawiercia, Mirosława Mazura, pozbawienie miasta połączenia z Warszawą uderzy zarówno w mieszkańców powiatu zawierciańskiego, jak i turystów odwiedzających Jurę Krakowsko-Częstochowską. Mieszkańcy powiatu zawierciańskiego chcąc szybko dotrzeć do stolicy będą skazani na pociągi jadące przez Włoszczowę.

źródło: Radio Katowice
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.