Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
szer
CYTAT(:) @ wto, 16 sie 2022 - 14:51) *
Super, oby nowy system działał sprawnie. Ciekawe czy zostaną też gabloty na papierowe rozkłady.

Papierowe rozkłady wiszą w gablotach.

Na rondzie Kościuszki/Kolejowa układają krawężniki. Na rondzie na Korzeńcu ubijają podbudowę pod ścieżki rowerowe i chodniki
Sebastian22
Mam nadzieję że wszystkie linie które kończyły w Centrum lub przy UP teraz będą kończyć na Dworcu PKP lub przez niego przejeżdżać, oczywiście część z nich pojedzie prosto Sobieskiego zapewne. Co do 604/644 to liczę że te ograniczenia są tylko z wyniku robót praktycznie w całej DG i jak się wszystko zakończy to wróci stała częstotliwość.
To centrum przesiadkowe powinno być takim hubem między przesiadką pociąg - autobus - samochód, pod warunkiem gdy będzie się zatrzymywać więcej pociągów dalekobieżnych.
Rokko31
CYTAT(Sebastian22 @ śro, 17 sie 2022 - 21:19) *
Mam nadzieję że wszystkie linie które kończyły w Centrum lub przy UP teraz będą kończyć na Dworcu PKP lub przez niego przejeżdżać, oczywiście część z nich pojedzie prosto Sobieskiego zapewne. Co do 604/644 to liczę że te ograniczenia są tylko z wyniku robót praktycznie w całej DG i jak się wszystko zakończy to wróci stała częstotliwość.
To centrum przesiadkowe powinno być takim hubem między przesiadką pociąg - autobus - samochód, pod warunkiem gdy będzie się zatrzymywać więcej pociągów dalekobieżnych.

A czy jest jakaś wizualizacja tego Centrum Przesiadkowego przy dworcu??
RAKO12
A czy jest jakaś wizualizacja tego Centrum Przesiadkowego przy dworcu??
Cz?owieku pierwszy raz tu jestes? Jaka wizualizacja? Czego??? Centrum przesiadkowe??? To tylko wzniosla nazwa nic wiecej. Kilka parkingow dla samochodow wiata przystankowa i parking dla rowerow. Oczywiscie jeszcze barierki smietniki i ławki. Chcialbyś to ogladać?? Tak samo wzniosle słowa to "obwodnica centrum" buu haha wąziutka dróżka dwa autobusy sie nie miną.. Albo jak tunel co będzie zwykłym wiaduktem.. I przy takiej ciemnocie wciskanel ludziom zwęża sie wszystkie jezdnie w dabrowie z trzech pasow na dwa a z dwoch na jeden likwiduje bezpieczne kladki i przejscia dla pieszych robiac przejscia przez jezdnię i znowu robiąc z ludzi glopich cofamy sie w rozwoju a im sie mowi ze to nowocesne i ekologiczne.f
warius
CYTAT(Rokko31 @ śro, 17 sie 2022 - 21:37) *
CYTAT(Sebastian22 @ śro, 17 sie 2022 - 21:19) *
Mam nadzieję że wszystkie linie które kończyły w Centrum lub przy UP teraz będą kończyć na Dworcu PKP lub przez niego przejeżdżać, oczywiście część z nich pojedzie prosto Sobieskiego zapewne. Co do 604/644 to liczę że te ograniczenia są tylko z wyniku robót praktycznie w całej DG i jak się wszystko zakończy to wróci stała częstotliwość.
To centrum przesiadkowe powinno być takim hubem między przesiadką pociąg - autobus - samochód, pod warunkiem gdy będzie się zatrzymywać więcej pociągów dalekobieżnych.

A czy jest jakaś wizualizacja tego Centrum Przesiadkowego przy dworcu??





Jest taka wizka, przy czym w dokumentacji projektowej zatoki były pod kątem mniej więcej 30-45 stopni do budynku dworca, więc trochę inaczej. Jak będzie finalnie, dowiemy się pewnie jak ułożą chociaż krawężniki smile2.gif
:)
no a taka była wcześniejsza wersja i tak jest dalej na mapie OSM:



Na nowszej wersji, która wrzucił Warius, widać jakby przystanki były w przeciwną dla siebie stronę i dzięki temu wiadomo by było w którym kierunku jedzie autobus i oddzieliłyby się od siebie. NIe wiem czy do tego można przywiązywać wagę, bo na wizualizacjach inwestycji w DG mamy wiele uproszczeń a czasami i błędów.
Najlepszy jest ten las wokół budynku dworca biggrin.gif
Rokko31
Mogliby chociaż zrobić coś takiego jak w Pszczynie, bardzo fajnie to wygląda w rzeczywistości rolleyes.gif

:)
^^^
fajna ta duża przestronna wiata. U nas pewnie postawią zwykłe przystankowe sad.gif

W wielu centrach przesiadkowych buduje się wielkie zadaszenia, często nad całością, a rzadko dobrze to wygląda. U nas wystarczyłoby takie coś jak z tej Pszczyny.
Będzie zbudowana poczekalnia po zachodniej stronie dworca, ale to głównie raczej dla oczekujących na pociągi przy peronie 1.


CYTAT
nasze miasto

Przyspieszają prace przy budowie tunelu i nowych rond w Dąbrowie Górniczej. We wrześniu kierowcy odetchną, jadąc nową drogą

Wyraźnie przyspiesza budowa pierwszego w mieście tak ważnego tunelu pod torowiskiem kolejowym w centrum Dąbrowy Górniczej. Prace trwają niemal cały czas, ale nie ma się czemu dziwić, bo miasto zapowiadało, że kierowcy pojadą nim jeszcze w wakacje. Okazało się jednak, że ma się to stać w pierwszej połowie września.
(...)


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/przy...179/zd/74433065
Pooch
Na wrzesień planowane jest otwarcie tunelu plw centrum? No nie wiem.
Macie informacje jak wygląda otwarcie ronda za zieloną?
:)
miałem pytać na forum, czy ktoś coś wie, co z tunelem na Konopnickiej po wieczornej ulewie, bo tam największe zagrożenie zalewaniem, a woda spływa z dużego terenu przez te pochylnie rowerowe.
Już jest wyjaśnienie:

CYTAT
UM
(...)
Jedna z interwencji dotyczyła też odpompowania wody z budowanego tunelu dla pieszych i rowerzystów na ul. Konopnickiej.

? Prace w tym rejonie wciąż są prowadzone, a sam tunel nie jest jeszcze podłączony do kanalizacji. Obecnie wykonawca jest na etapie budowy tłoczni, która będzie odpowiedzialna za odwodnienie tunelu. Do czasu jej uruchomienia tunel odwadniany jest tymczasowymi pompami, które nie podołały odpompowaniu ilości wody, jaka spadła w trakcie nocnej ulewy ? informuje Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych.




widać, że nie poradzili sobie z tym już w nocy. Nie ma alternatywy i teraz trzeba w takich przypadkach chodzić przez tory, w tym dzieci, pociągi jeżdżą już na tym łuku szybciej niż dawniej, a dopiero przyspieszą bardziej, gdy nie będzie już zmiany toru. W przyszłości pewnie ogrodzą, zresztą ogrodzenie było tu przed inwestycją.
Od jakiegoś czasu po wykopaniu nowego wyjścia od strony Kolejowej nie widziałem, żeby się tam coś działo.

A taka sytuacja z nowym zadaszeniem peronu - znalezione na fb (chyba trzeba się zalogować) snf (51).gif https://www.facebook.com/reel/7664990212623...yWDuG2&fs=e
:)
I co - będzie na środę, jak obiecywał wykonawca? wink.gif

W piątek wieczorem przejechałem pierwszy raz na rowerze nowym "tunelem", tak było:





pracowali też w sobotę. Postępy widać, wypełnili te wnęki w tunelu, ale jeszcze do wykończenia ściany tunelu. Krawężniki jak widać, ale jeszcze wielu brakuje, do tego nie było jeszcze dla chodników i dróg rowerowych. Doszedł słup na rondzie na Limanowskiego i przygotowane pierwsze wpusty dla studzienek na Limanowksiego, tam gdzie brakuje jesczez ostatniej warstwy asfaltu.

A tak wygląda po ulewie snf (51).gif https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t3...amp;oe=6312561B

^^^
to może być na rękę wykonawcy, będzie wytłumaczenie

A w sprawie dachu na peronie:

CYTAT
nasze miasto

Zadaszenie na nowym peronie w Dąbrowie Górniczej - przecieka! Wystarczyła większa ulewa. Co dalej?

Nowe zadaszenie na nowym dąbrowskim peronie stacji kolejowej w śródmieściu Dąbrowy Górniczej przecieka. Woda leje się w najlepsze. Przekonali się o tym pasażerowie, którzy w miniony weekend znaleźli się w tym miejscu podczas ulewy, połączonej z burzą. Co dalej?

W Dąbrowie Górniczej trwa obecnie ogromna inwestycja ? budowa centrum przesiadkowego przy remontowanym dworcu PKP (w ramach osobnego przedsięwzięcia zajmuje się tym firma Berger-Bau) oraz nowego tunelu pod torowiskiem kolejowym wraz z dwoma rondami oraz obwodnicą śródmieścia. Ekipy budowlane firm Nowak-Mosty oraz Complex uwijają się tu od 2021 roku, a całe przedsięwzięcie powoli zmierza do końca, bo wszystko ma być gotowe w pierwszym kwartale 2023 roku. Za budowę dróg i tunelu odpowiada miasto, a za przebudowę peronów, przejść do nich, wymianę na sporym odcinku torów kolejowych PKP.

Inwestycja nie została więc jeszcze zakończona, ale pasażerowie mogą już korzystać z peronów. Jadą codziennie do Katowic, Gliwic czy Częstochowy. I to właśnie ich spotkała tutaj w minioną niedzielę taka niezbyt miła niespodzianka. Oczekując na peronie w centrum na pociąg musieli schronić się przed ulewą i burzą. A tymczasem z dachu zadaszenia lała się na nich woda, co uwiecznił na filmie jeden z pasażerów.

To faktycznie dość niespodziewana sytuacja, bowiem na peronie awizowane było już zakończenie prawie wszystkich prac. Dąbrowianie zdają sobie sprawę z tego, że formalnie inwestycja nie jest oddana do użytku, więc jak podkreślają z dwojga złego, dobrze, że dach zadaszenia na peronie zaczął przeciekać teraz, a nie wtedy, kiedy ekipy budowlane już dawno byłyby spakowane. Choć jest oczywiście okres gwarancji, więc usterka zostałaby i tak usunięta, ale to dodatkowe kłopoty dla wszystkich.

Będą monitorować sytuację, bo na razie nie wiadomo, skąd te problemy

Zapytaliśmy więc PKP, do dalej z wadliwym zadaszeniem i kiedy woda nie będzie już przeciekać?

- Wiaty na peronie w Dąbrowie Górniczej zostały dokładnie sprawdzone. Dokonano przeglądu stanu odwodnienia dachu wiaty peronowej oraz połączeń rynien z rurami. Nie stwierdzono nieszczelności i uszkodzeń, które mogłyby mieć wpływ na prawidłowe funkcjonowanie układu odwodnienia dachu ? mówi Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
- Aby sprawdzić działanie odwodnienia w czasie obfitych opadów deszczu, wykonawca założy monitoring. Sytuacja będzie na bieżąco sprawdzana i monitorowana. Prace przy odwodnieniu stacji Dąbrowa Górnicza nie zostały jeszcze zakończone ? dodaje.

Na razie trzeba więc zdiagnozować dokładnie usterkę, która sprawia, że woda cieknie na peron. A potem ją usunąć.

- Najlepiej przed kolejną nawałnicą, która pojawi się w Dąbrowie Górniczej ? mówią zgodnie dąbrowianie.

pulsatilla1214
Woda na ławkach i peronie była tam już i miesiąc temu po zwykłym deszczu, nie trzeba ulew. Coś niewątpliwie schrzanili. A w Gołonogu okolice budowanego ronda na NW od torów wyglądały wczoraj tak:

:)
^^^
tak tamto zdjęcie z peronu w centrum to jeszcze słabszy deszcz sprzed jakiegoś czasu, a nie ostatnia ulewa.

Tymczasem postępy są, ale jak można było przypuszczać wykonawca znowu nie dotrzymał terminu wakacyjnego.
Przy Kolejowej wczoraj jeszcze po godz 18 lali beton. Na Kolejowej układają ponownie te rozebrane nowe krawężniki, o rozbiórce których pierwszy chyba informował kiedyś Warius. Widziane z daleka także nie wiem dokładnie. Jeśli nie usuwali fragmentu asfaltu (układają z kilkadziesiąt cm od niego) to od nowa układają bliżej torów kolejowych i jezdnia będzie szersza niż wcześniej.

Na rondzie na Korzeńcu ułożyli krawężniki dla drogi rowerowej też na brakującym fragmencie, który wcześniej pominęli (prywatny ogrodzony teren). Są już tam słupki na oznakowanie. Brakuje nawierzchni dróg rowerowych i chodników, i ostatniej warstwy asfaltu.

W okolicach tunelu i rond przy nim przybyło krawężmików drogwych i niewiele ich już brakuje, za to dalej nie ma nowych dla chodników i dróg rowerowych. Przybyło przygotowanych studzienek. W ciągu kilku najbliższych dni chyba będą mogli układać asfalt.
warius
Przynajmniej teraz robią. Nie dość, że do 18, to codziennie widać jakieś zmiany. W porównaniu z ostatnimi 12 miesiącami można mieć nadzieje, że jednak skończą wink.gif

Pooch
Na rondzie przy Shell / Moya też widać że coś się dzieje.
:)
CYTAT
fb MB

Trwa asfaltowanie jezdni pod tunelem i układu komunikacyjnego w rejonie dworca w centrum Miasto Dąbrowa Górnicza. Wszystko jest na dobrej drodze, by jeszcze we wrześniu przejazd tunelem był możliwy.


zdjęcia snf (51).gif https://www.facebook.com/photo/?fbid=632878...632878251730979
muzzy
pod wieczór dało się już normalnie przejechać rowerem - cały asfalt pod wiaduktem jest położony (pierwsza warstwa)
:)
a tak było wczoraj:



na ujęciu widać tylko część sprzętu.
Połączyli się asfaltem z Limanowksiego (w kierunku Konopnickiej) oraz z nową drogą w kierunku Korzeńca.
Pod tunelem kładli drugą warstwę asfaltu, Zostanie jeszcze do położenia 3 - ścieralna. Wyrównywano skarpy.

a w Gołonogu:

CYTAT
FB Nowak-Mosty

Tu powstaje 200-metrowy peron nr 1 wraz z przejściem podziemnym i szybami windowymi ?? Windy umożliwią korzystanie z przejścia pod torami osobom o ograniczonej możliwości poruszania się ?? Obecnie trwają prace związane z budową wyjścia schodowego i szybu windowego segment S1 przejścia pod torami. Zabetonowano płytę ustroju nośnego wiaduktu kolejowego. Równocześnie prowadzone są prace na przepuście RBN1 pomiędzy komorami rewizyjnymi 3 a 4. W części torowej kontynuujemy budowę odwodnienia torowiska oraz prowadzimy prace wykończeniowe na peronie nr 1 - opowiada dla Was kierownik robót mostowych Pan Maciej Woźniak ?? Jesteśmy generalnym wykonawcą tej inwestycji


z peronami tam coś namieszane. Przyjmuje się zazwyczaj, że peron nr 1 znajduje się przy budynku dworca, a tu w projekcie jest chyba odwrotnie.
:)
CYTAT
nasze miasto

Nowy tunel w Dąbrowie Górniczej coraz bliżej. Pojedziemy nim we wrześniu? Jak postępują prace w centrum?

Dąbrowianie śledzą codziennie postępy na budowie pierwszego tunelu drogowego pod linią kolejową, który powstaje w śródmieściu. Na przedłużeniu ulicy Kościuszki w stronę ul. Limanowskiego pojawiła się już pierwsza warstwa asfaltu, co pozwoliło niektórym na sprawdzenie, jak też ta nowa budowla aktualnie się prezentuje. Pierwotnie otwarcie przejazdu pod torami kolejowymi awizowane było w sierpniu, ale ostatecznie inauguracja zapowiadana jest na wrzesień. O ile oczywiście nie pojawią się jakieś nieprzewidziane komplikacje.
Nowy tunel jest integralną i najważniejszą dla kierowców częścią całej inwestycji, związanej z budową nowego centrum przesiadkowego w centrum Dąbrowy Górniczej, a także nowego układu komunikacyjnego. Ten ma bowiem pozwolić m.in. na ominięcie ul. Sobieskiego oraz Królowej Jadwigi i umożliwienie podróżowania po mieście bez konieczności wjeżdżania do ścisłego centrum.

- Wszystko jest na dobrej drodze, by jeszcze we wrześniu przejazd tunelem był możliwy - poinformował Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Jak dodaje przed zapowiadanym otwarciem przejazdu w wakacje powstrzymały miasto kwestie kolejowe i prace konstrukcyjne związane z budową tunelu, przez co drogowcy dopiero w sierpniu mogli wkroczyć do akcji.

- Zgodnie z umową cała inwestycja miała się zakończyć w pierwszym kwartale 2023 roku i z pewnością termin ten nie zostanie przekroczony. Staraliśmy się przyspieszyć otwarcie tunelu, jednak pewnych kwestii technologicznych i organizacyjnych nie byliśmy w stanie ?przeskoczyć?. Nie pomagały w tym też warunki atmosferyczne - podkreślił Marcin Bazylak.

- Proszę pamiętać, że gdyby to były ?jedynie? przebudowy dróg, to moglibyśmy sobie pozwolić na więcej możliwości w organizacji ruchu. Zamknięcia często są wymuszone postępem prac związanym z zakresem tramwajowym i kolejowym. Inwestycje są zależne od naszych partnerów PKP PLK, PKP S.A. oraz Tramwajów Śląskich. Staramy się jak najsprawniej przeprowadzić miasto przez ten najtrudniejszy moment inwestycji i wierzę, że z każdym dniem będzie lepiej. Proszę o wyrozumiałość i cierpliwość - dodał.

Przed weekendem położona została pod tunelem i na nowych rondach pierwsza warstwa asfaltu. W poniedziałek 5 września trwały natomiast prace m.in. przy układaniu podbudowy nowych chodników oraz drogi rowerowej. Być może trzeba będzie jeszcze wykonać pewne prace wewnątrz samego tunelu.

- Wraz z otwarciem drogi pod wiaduktem planujemy jednocześnie dopuścić do ruchu także nowy układ drogowy, obejmujący rondo przy ulicy Korzeniec i Robotniczej, rondo przy ulicy Limanowskiego oraz rondo przy ulicy Kościuszki z połączeniem do centrum Dąbrowy Górniczej ? informuje Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.

To ma ułatwić szybki i bezpieczny dojazd m.in. do Parku Zielona, terenów rekreacyjnych nad Pogorią III, będzińskiej Łagiszy, a także dzielnic Trzydziesty, Dziewiąty oraz dalej, w kierunku Łęknic. Obecnie wszyscy muszą korzystać z wytyczonych objazdów, a te są dość odległe.

Nowe parkingi, drogi, perony, a potem dworzec

W ramach całej inwestycji powstaną też m.in.: parkingi po obu stronach torów ? przy ul. Kościuszki i Limanowskiego ? łącznie 375 miejsc; przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów; centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą od strony ul. Poniatowskiego autobusy; droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą. W ramach prac przebudowane zostały także perony i tory przy stacji. Remont przeszła ul. Kolejowa, gdzie powstało uzbrojenie i kanalizacja, położona została nowa nawierzchnia, będzie droga rowerowa, odnowione zostały chodniki i oświetlenie. Wszystko ma być gotowe w pierwszym kwartale 2023 roku.

Za 229 mln zł całe przedsięwzięcie wykonuje konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Inwestycję realizuje wspólnie miasto i PKP PLK S.A. Jego realizację zasilają unijne fundusze, w wysokości przeszło 56 mln 566 tys. zł, pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Do tego dofinansowanie pozyskane z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, wynoszące 26 mln zł ? 10 mln zł w 2020 r. i 16 mln w tym roku. Zewnętrzne wsparcie sięgnie łącznie ponad 82,5 mln zł.

Jednocześnie trwa przebudowa dworca PKP w śródmieściu, którą zajmuje się firma Berger Bau z Wrocławia. Warta prawie 15 mln zł umowa została podpisana 15 listopada i od tego dnia liczony jest termin realizacji prac. To 65 tygodni. Wszystko ma być gotowe w pierwszej połowie 2023 roku. Miasto, po zakończeniu tej inwestycji, wynajmie na dworcu ponad 280 metrów kw. powierzchni.


nowe zdjęcia z Gołonoga snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...-dg-golonog-10/
warius
Z drobnych rzeczy, to cieszy fakt, że zatoki autobusowe są wykonane z betonu zarówno przy dworcach jak i wzdłuż głównej osi miasta. Przystanek z kostki, który zrobiono przy okazji remontu fragmentu Piłsudskiego w ubiegłym roku przy Damelu zapadł się już po paru miesiącach, może też go poprawią przy okazji.
:)
^^^

granitowe według mnie ładniejsze, ale nie z małej kostki, a z większych i równych płyt. W DG coś było nie tak z technologią, tam gdzie kładli kostkę. Powinna być wbetonowana. W takim przypadku może i lepszy już ten sam beton, będzie spokój.
Długie te zatoczki w Gołonogu, może dlatego że będą tam końcowe i początkowe przystanki.
:)
i nowe fotki z centrum. Zmiany widać teraz każdego dnia.

Następna comiesięczna fotorelacja już z ruchem samochodowym

snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...-dg-centrum-17/

i budynek dworca snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/rem...o-dg-centrum-3/
:)
podczas wczorajszej ulewy tunel na Konopnickiej zalany. A wiecie coś jak było w tunelu samochodowym w centrum? Już studzienki zamontowane więc miało gdzie spływać.
muzzy
Przy poprzednim zalaniu była informacja, że nie jest jeszcze gotowy jakiś kolektor lub coś w tym rodzaju, który ma być oddany do użytku przy okazji oddania tunelu przy dworcu.
warius
^ Przepompownia.
danielmdc
CYTAT(warius @ wto, 06 wrz 2022 - 11:04) *
Z drobnych rzeczy, to cieszy fakt, że zatoki autobusowe są wykonane z betonu zarówno przy dworcach jak i wzdłuż głównej osi miasta. Przystanek z kostki, który zrobiono przy okazji remontu fragmentu Piłsudskiego w ubiegłym roku przy Damelu zapadł się już po paru miesiącach, może też go poprawią przy okazji.


Te przystanki z kostki granitowej to jest taki sam durny wymysł jak ekrany dźwiękochłonne przy trasach. Tak jak piszesz taka konstrukcja wytrzymuje max do roku. No ale co poradzisz jak debile robią projekty, debile robią przetargi i debilami są inspektorzy i inwestorzy godzący się na to. Najlepszym i najświeższym przykładem są spowalniacze na Letniej. Tam po paru dniach kostka granitowa się pozapadała laugh.gif
luket
Cała obwodnica już ma pierwszą warstwę asfaltu, łącznie ze skrzyżowaniem z ul. Perla, a rondo przy UP nieoficjalnie już działa -wyjeżdżają przez niego właściciele garaży i okolicznych firm.
Sebastian22
https://www.youtube.com/watch?v=v29MS9IAMTA
:)
CYTAT(muzzy @ pią, 09 wrz 2022 - 19:41) *
Przy poprzednim zalaniu była informacja, że nie jest jeszcze gotowy jakiś kolektor lub coś w tym rodzaju, który ma być oddany do użytku przy okazji oddania tunelu przy dworcu.


Chodziło chyba o tunel na Konopnickiej, że nie podłączony do docelowej kanalizacji. Tam niedawno zaczęli co kopać i może dopiero zaczną to budować. Pewnie jakaś pompa.


A na dworcu niedawno była wizyta m.in. władz miasta i przedstawicieli PKP:

CYTAT
UM

WIDAĆ JUŻ PIERWSZE EFEKTY PRZEBUDOWY DWORCA W CENTRUM

Wzmocnienie konstrukcji budynku, przemurowania, montaż zbiorników, w których w przyszłości będzie gromadzona deszczówka ? to część prac, które udało się już wykonać przy przebudowie dworca w centrum Dąbrowy Górniczej.

Przebudowa dworca rozpoczęła się w grudniu ubiegłego roku. W miniony piątek przedstawiciele Polskich Kolei Państwowych i wrocławskiej spółki Berger Bau Polska przedstawili widoczne już efekty inwestycji, której finał planowany jest na pierwsze półrocze 2023 roku.

Do tej pory wykonano m. in. prace rozbiórkowe, a także wzmocniono fundamenty budynku. Wykonano już znaczną część robót konstrukcyjnych, a w pobliżu obiektu zamontowano zbiorniki retencyjne wraz z oprzyrządowaniem.

Rozpoczęto także renowację elewacji. W najbliższym czasie prace na niej przeniosą się ze strony północnej na zachodnią i wschodnią. Natomiast na najwyższej kondygnacji budynku rozpocznie się montaż konstrukcji nowej więźby dachowej. Kontynuowane będą również roboty w zakresie wykonania nowych przyłączy do dworca.

Dworzec będzie ogrzewany pompami ciepła

Dzięki przebudowie dawny dworzec Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej ma odzyskać historyczny blask. Jednocześnie budynek będzie spełniał współczesne standardy w zakresie komfortu podróżnych, bezpieczeństwa czy dostępności.

W budynku ? obok kasy, poczekalni, toalet i dwóch punktów komercyjnych ? planowane są także powierzchnie biurowe, które od PKP wynajmować będzie miasto. Porozumienie w tej sprawie z przedstawicielami kolejowej spółki podpisał już prezydent Marcin Bazylak.

? Wynajęliśmy bardzo dużą część powierzchni pod funkcje publiczne: zamierzamy tutaj przenieść Dąbrowski Inkubator Przedsiębiorczości, którego siedziba obecni mieści się na ul. 3 Maja ? mówi Marcin Bazylak.
Przedstawiciele PKP podkreślają, że na dworcu wdrożonych zostanie wiele rozwiązań przyjaznych środowisku: w budynku i jego otoczeniu zaprojektowano energooszczędne oświetlenie, natomiast pod ziemią zbiorniki do magazynowania wody deszczowej używanej do spłukiwania toalet. Ponadto planowane jest ocieplenie budynku od wewnątrz, ogrzewanie go z pomocą pomp ciepła, a także montaż stolarki okiennej i drzwiowej o niskim współczynniku przenikalności cieplnej.

Ciekawostką będą ogrody deszczowe suche, które powstaną w sąsiedztwie budynku. Na powierzchni 256 m kw. zostanie zasadzonych około 2500 roślin, takich jak kosaciec syberyjski, krwawnica pospolita, mięta wodna, tojeść rozesłana czy skrzyp zimowy. Ich głównym zadaniem będzie wstępne filtrowanie wody opadowej, a także stopniowe jej uwalnianie do gleby.

Przebudowa budynku dworca w Dąbrowie Górniczej jest jedną z blisko dwustu inwestycji realizowanych przez PKP SA w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Wartą 15,62 mln zł brutto inwestycję PKP SA zleciły wrocławskiej spółce Berger Bau Polska. Projekt przebudowy dworca opracowała GPVT Pracownia Architektoniczna S.C. z Poznania.





A na peronach wyświetlacze systemu SDIP są już włączone ale pokazują ciemność biggrin.gif - czarny ekran albo jakieś okienka błędy.

Na filmu wrzuconym przez Sebastiana widać co nieco jak z postępami wokół.
Montują krawężniki dla dróg rowerowych i chodników, oświetlenie w tunelu samochodowym. Przygotowują studzienki przed ułożeniem ostatniej ścieralnej warstwy asfaltu. Jakiś czas temu zdarli asfalt też na skrzyżowaniu prowadzącym do FPŻ przed rondo z Przybylaka, a więc od razu ścieralną tam pociągną.

Za to dwie sprawy na minus. W tunelu pieszym na perony zamontowano głośniki na fatalnych wystających mocowaniach. Nie wygląda to na przystosowane do miejsca użyteczności publicznej a bardziej jak w domu albo co najwyżej w sklepie. Niestety aż się prosi, żeby ktoś przechodząc wystawił rękę i to zniszczył. Nie jest to wandaloodporne. Powinno być jakoś zabudowane, a najlepiej we wnękach, których nie przewidziano.

Druga sprawa to znowu bardzo wąski chodnik wzdłuż Kościuszki po stronie wschodniej. Znowu droga rowerowa, a obok chodniczek do chodzenia gęsiego, za wąski jakoś o cztery razy. Chodnik łączy centrum miasta i takie duże plany co do FPŻ a tu takie coś.
No chyba, ze zaskoczą i odbudują obok szeroką alejkę wzdłuż hali Defum, która całkowicie zniszczyli i zlikwidowali podczas tej inwestycji. Tam byłoby dużo przyjemniej i posadzić odpowiednie drzewa. Jeszcze w przyszłości jakby powstała tamta kładka nad rondem z wizualizacji FPŻ to byłoby ok.

Tak było snf (51).gif https://dabrowa.pl/DG_FOTO_1980/19800520_09_pldg_defum+.jpg
:)
Takie zmiany na ostatniej sesji w WPF:

CYTAT
(...)
Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza - Etap I, Etap II: Urząd Miejski 224.270.211,99 zł, PKP PLK S.A 46.740.000,00 zł
Lata realizacji 2015 ? 2023
Rok 2022 zwiększa się poziom finansowania o kwotę 18.000.000,00 zł,
Rok 2023 zmniejsza się poziom finansowania o kwotę 18.000.000,00 zł.
Mając na uwadze zaawansowanie prac na obiekcie - centrum przesiadkowym w rejonie dworca PKP Centrum oraz planowany termin zakończenia robót budowlanych w roku 2022 zwiększa się środki finansowe na zadaniu w roku bieżącym przy jednoczesnym zmniejszeniu limitu nakładów w roku 2023.
(...)


i kolejne doprecyzowanie terminu:

CYTAT
Najem pomieszczeń w budynku dworca PKP przy ul. Kościuszki w Dąbrowie Górniczej na cele publiczne
Lata realizacji 2021-2030
Rok 2023 zwiększa się poziom finansowania o kwotę 19.000,00 zł,
Rok 2024 zwiększa się poziom finansowania o kwotę 63.000,00 zł,
Rok 2025 zwiększa się poziom finansowania o kwotę 523.100,00 zł.
Dokonanie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej wynika z konieczności aneksowania umowy najmu zawartej pomiędzy Polskimi Kolejami Państwowymi S.A. w przedmiocie wynajmu przez Gminę Dąbrowa Górnicza części powierzchni Dworca kolejowego PKP w Dąbrowie Górniczej na realizację
zadań publicznych z powodu zwiększenia wynajmowanej powierzchni o 58,64 m2.
W związku z możliwością oddania do użytku przez PKP S.A. pomieszczeń dworca w I półroczu 2023 roku (na przełomie I i II kwartału) należy urealnić wysokość opłat, jakie będą obciążały Gminę
za przedmiotowy najem, w tym za media w postaci energii elektrycznej i cieplnej, dostawy wody
i odprowadzenia ścieków.
:)
Jeśli nagle nie przyspieszą, to chyba jednak trudno będzie otworzyć tunel w tym miesiącu. Oczywiście wszystko do przodu - przybywa chodników, dróg rowerowych, słupów, wykańczanie skarp (wzmacnianie i przykrywanie ostatnią warstwą ziemi pod zasianie trawy) ale wciąż został ogrom prac jak na tak krótki planowany czas i ostatnie tempo.
Widać, że nie zmierzają teraz otwierać Limanowskiego od nowego ronda w stronę "Wodociągów". Robią tam tylko krótki odcinek za rondem. Pewnie zrobią całość gdy będzie już po tej stronie parking.
W drugą stronę Limanowskiego (do Konopnickiej) po jednej stronie w ukończeniu przeszkadza zjazd do bazy i tymczasowej pętli autobusowej. Bazę już chyba tam likwidują, ale zostały jeszcze składowiska materiałów. Znowu po północnej stronie Limanowskiego od bardzo dawna właściwie nic się nie dzieje. Nie zaczęli jeszcze przygotowań na chodnik, ani nie usunęli kolidującego starego słupa.

Teraz jest dobry czas i ostatni na to, żeby połatać dziury po poprzedniej zimie na Konopnickiej (od Łączącej w stronę Limanowskiego) zanim wróci tam ruch po otwarciu tunelu. Nie wiem czy ktoś nad tym panuje, przewiduje i wykorzysta jeszcze ten moment.
warius
Oprócz ww wymienionych prac, to zaczęli też wytaczać teren na układ drogowy przed budynkiem dworca.

Wiadukt na nowej obwodnicy jest już wyasfaltowany (jeszcze nie warstwą ostateczną).

Na Kolejowej po przesunięciu krawężnika drogowego, wyasfaltowywano brakującą część i droga zrobiła się szersza. Rozebrano krawężnik z drugiej strony drogi rowerowej i pewnie wsadzą go dalej aby DDR miał odpowiednią szerokość. Tu się zastanawiam kto popełnił błąd, bo widać, że latarnie są dobrze osadzone i np. nie trzeba ich przesuwać tylko DDR do nich dojedzie po przesunięciu tego krawężnika. Tak jakby ktoś się pomylił z szerokością samej ulicy na jakimś etapie.

Trwają cały czas prace przy tunelu na Konopnickiej. Robiono odwodnienie, skarpy i betonowano "wieniec" na tych słupach co ograniczają tunel od ronda.

A co do ronda na robotniczej : ) miał rację pisząc, że jednokierunkowa będzie od Limanowskiego do Robotniczej. Na rondzie są już znaki i z ronda jest zakaz wjazdu z wyłączeniem ruchu rowerowego.
warius
CYTAT
Marcin Bazylak - Prezydent Dąbrowy Górniczej

Pytacie i zastanawiacie się, dlaczego tak dużo inwestycji prowadzimy w jednym czasie. Czy nie można było najpierw skończyć jednej inwestycji, a dopiero potem zaczynać kolejną? To odpowiedni czas, by wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje.

Lektura poniższego tekstu zajmie Państwu nie więcej niż 5 minut, ale zachęcam, bo warto 😊
Budowa centrów przesiadkowych i tuneli pod torami to inwestycje, o które zabiegaliśmy od lat. Ich realizacja nie byłaby możliwa bez współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Budowa 3 tuneli (2 drogowe i 1 pieszo-rowerowy), przebudowa peronów kolejowych oraz budowa zupełnie nowych torów na potrzeby kolei metropolitalnej to spore wyzwanie. Ponieważ prace realizowane są na jednym z najbardziej uczęszczanych korytarzy kolejowych w Polsce, musimy mieć świadomość z jak skomplikowanym logistycznie przedsięwzięciem się mierzymy.

Na placu budowy pojawiają się trudności i na bieżąco musimy sobie z nimi radzić. To m.in. gwałtowny wzrost kosztów materiałów budowlanych oraz opóźnienia w ich dostawach. Dodatkowo po lutowym ataku Rosji na Ukrainę wielu pracowników nie wróciło na plac budowy, bo zostali w kraju bronić swojej ojczyzny. Tym samym wykonawcom zabrakło rąk do pracy.

Musieliśmy też zmierzyć się z protestem właścicieli garaży w rejonie Urzędu Pracy. Odwołali się oni od wydanego pozwolenia na realizację inwestycji, bo obawiali się zbyt niskich odszkodowań za garaże przejęte pod budowę nowej drogi. Wstrzymało to prace budowlane, m.in. na nowym rondzie przy Urzędzie Pracy, na blisko 6 miesięcy.

Przyznaję, że staraliśmy się przyspieszyć otwarcie tunelu w centrum, jednak pewnych uwarunkowań technicznych nie byliśmy w stanie „przeskoczyć”. Ostatecznie tunel jest już przejezdny, a w jego rejonie wykonywane są ostatnie prace przy chodnikach, drogach rowerowych i skarpach. Zdecydowaliśmy jednak na otwarcie tunelu dopiero w momencie zakończenia wszystkich prac związanych z instalacją i uruchomieniem przepompowni odprowadzającej wody deszczowe. To kwestia najbliższych 2-3 tygodni.

Termin zakończenia wszystkich prac w rejonie dworca w centrum – określony w umowie na koniec marca 2023 – na pewno nie zostanie przekroczony. Natomiast tunel w Gołonogu powinien zostać otwarty wiosną 2023 roku i do czasu jego otwarcia utrzymywany będzie tymczasowy przejazd przez tory.

Czy musieliśmy w tym samym czasie modernizować linię tramwajową i przebudowywać główną oś miasta? Tak, ponieważ na obie inwestycje – kolejową i tramwajową - pozyskaliśmy prawie 100 milionów dofinansowania, które musimy rozliczyć do końca przyszłego roku. To sprawia, że nie mogliśmy zwlekać z rozpoczęciem prac. Groziłoby to utratą dofinansowania.

To ostatnie środki w tym rozdaniu funduszy UE, a być może w ogóle ostatnia szansa, by ze środków unijnych skorzystać. Nie ma pewności, że w niepewnej pod względem gospodarczym i politycznym przyszłości udałoby się uzyskać tak olbrzymią kwotę na rozwój Dąbrowy Górniczej.
Szanowni Państwo, podobnie jak Wy mieszkam w Dąbrowie i też doświadczam tych uciążliwości. Proszę jednak pamiętać, że gdyby inwestycje które realizujemy były „jedynie” przebudowami dróg, to moglibyśmy sobie pozwolić na więcej możliwości w organizacji ruchu. Jesteśmy w najtrudniejszym momencie inwestycji i staramy się najsprawniej przeprowadzić miasto przez ten etap. Jestem przekonany, że już niebawem będzie lepiej, a utrudnienia pozostaną tylko wspomnieniem. Proszę o wyrozumiałość i cierpliwość.
:)
^^^
czyli rok opóźnienia w stosunku do pierwszych zapowiedzi. Pierwszy termin otwarcia tunelu to jakoś wrzesień/październik zeszłego roku. Potem po problemach z garażami przesunięcie na wiosnę, dalej na przed wakacjami, w wakacje, do końca wakacji, na początku września, do końca września...

kolejne zdjęcia z centrum snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/dabr...829/zd/75568733

i fajne z drona z fb prezydenta MB snf (51).gif https://www.facebook.com/marcinbazylakoffic...27809752849680/

a tu właśnie ten super wąski chodnik po prawej stronie łączący centrum miasta, FPŻ z centrum przesiadkowym, dworcem i drugą stroną miasta (asfaltowa część to droga rowerowa):



i co tu mówić, że miasto przede wszytskim dla ludzi, ale jednak nie dla pieszych. Nie może być tak, że dla rowerów kosztem pieszych.
No i ta ściana do zagospodarowania. Najlepsza miejscówka na fajny mural
Dave
Dlaczego, do jasnej cholery, ciągle powielane w mediach jest niezgodne z prawdą i jakże durne określenie "otwarcie TUNELU", czy "TUNEL pod torami" itp.?! Jakiś to k...a tunel?! wacko.gif
Grzegorz-dg
Też zauważyłem ten wąski chodnik ostatnio powinien być szerszy samo centrum miasta.
:)
CYTAT(Dave @ wto, 27 wrz 2022 - 09:28) *
Dlaczego, do jasnej cholery, ciągle powielane w mediach jest niezgodne z prawdą i jakże durne określenie "otwarcie TUNELU", czy "TUNEL pod torami" itp.?! Jakiś to k...a tunel?! wacko.gif


no bo tak w naszym kraju powszechnie przeciętni nieznający się ludzie to nazywają i nie jest to jakiś wyjątek.
Dla inżyniera będzie to wiadukt kolejowy. Jezdnia pod wiaduktem jest w głębokim wykopie i to jest w takich przypadkach mylące. Trudno ludziom odróżnić czemu zaraz obok do peronów czy na Konopnickiej to już tunele a tu nie. Nawet jakby pisali, że to przejazd pod wiaduktem kolejowym to i tak ludzie mówili by swoje. Są większe problemy z rzetelnością dziennikarską niż to.

a tu kolejny film ze zdjęciami z przebudowy snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=ImFRqKAOsHw#t=2m06s

a tu co można zrobić w 4 dni snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=yoOFMArE9KE
muzzy
Rondo na Robotniczej otwarto dzisiaj po południu, odcięto dostęp do tymczasowej drogi, auta korzystają już z nowej drogi. Światła usunięte.
szer
CYTAT(muzzy @ wto, 27 wrz 2022 - 22:32) *
Rondo na Robotniczej otwarto dzisiaj po południu, odcięto dostęp do tymczasowej drogi, auta korzystają już z nowej drogi. Światła usunięte.

A znak zakazu wjazdu w drogę jednokierunkową to tylko "sugestia", którą wielu ignoruje. Sporo samochodów wali tam pod zakaz.
Jeszcze powinni zrobić gdzieś na zielonej zakaz wjazdu dla ciężarowych, bo z Łagiszy sporo ciężarówek robi sobie tranzyt przez DG
luket
A tymczasem, na profilu prezydenta pojawiło się zdjęcie gotowej elewacji od strony dworca. Wygląda super. Ze zdjęcia wynika również, że jest już wylany strop w środkowej części.
:)
CYTAT(luket @ czw, 29 wrz 2022 - 15:42) *
A tymczasem, na profilu prezydenta pojawiło się zdjęcie gotowej elewacji od strony dworca. Wygląda super. Ze zdjęcia wynika również, że jest już wylany strop w środkowej części.


wspomniane zdjęcie snf (51).gif https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t3...amp;oe=6339C3B4

Teraz widać jak różni się detalami od brata z Myszkowa snf (51).gif https://polska-org.pl/foto/7841/Dworzec_kol...kow_7841518.jpg

Z drona było widać, że podłogę przykrywali z desek. Widać, że elewacja już od razu przygotowane pod montaż jej oświetlenia.

CYTAT(szer @ śro, 28 wrz 2022 - 20:23) *
CYTAT(muzzy @ wto, 27 wrz 2022 - 22:32) *
Rondo na Robotniczej otwarto dzisiaj po południu, odcięto dostęp do tymczasowej drogi, auta korzystają już z nowej drogi. Światła usunięte.

A znak zakazu wjazdu w drogę jednokierunkową to tylko "sugestia", którą wielu ignoruje. Sporo samochodów wali tam pod zakaz.
Jeszcze powinni zrobić gdzieś na zielonej zakaz wjazdu dla ciężarowych, bo z Łagiszy sporo ciężarówek robi sobie tranzyt przez DG


a ostatni warstwa ścieralna jest i oznakowanie poziome? Chodniki tam skończone? Pewnie w drugą stronę jeszcze nie zrobili w całości jednokierunkowej, a tylko od Pękalskich i tak do czasu otwarcia Limanowskiego w całości.
No ograniczenie mogłoby być tak do 12 ton, bo tranzyt to dopiero się zacznie. Już się od dawna szykują na otwarcie tunelu. Interesowała niektórych wysokość wiaduktu.
Rokko31
Nowe wyświetlacze również w tunelu przy wejściu na peron rolleyes.gif

:)
^^^
kiedyś tak pisałem, że mi się wydawało, że w specyfikacji przetargu było info o wyświetlaczach w tunelu. a tu nie widać było dla nich miejsca. Widać też brudne ściany w tunelu. Ciekawe jaka to farba, czy da się to umyć czy jeszcze będą ponownie malować. Szkoda, że ściany nie są również pokryte płytami kamiennymi, tak przynajmniej od dołu do połowy. Wtedy nie byłoby takiego problemu.

Ciekawe jak będzie z pomieszczeniami na dworcu, czy uda się z tym biurem paszportowym. To byłoby też idealne miejsce na punkt obsługi pasażera ZTM. Może by się tym nasze władze zainteresowały?
W metropolii jest 10 takich punktów, a w części zagłębiowskiej tylko jeden w Sosnowcu. Jeśli ZTM nie ma kasy na nowy to niech np zlikwidują jeden z aż trzech w Katowicach. Gdzie tu sprawiedliwość i właściwie proporcje?
snf (51).gif https://www.metropoliaztm.pl/pl/s/punkty-obslugi-pasazera

takie wyjaśnienie sytuacji z ruchem "pod prąd" na rondu na Korzeńcu (może pospieszyli się o odsłonięciem znaku?)

CYTAT
fb MB:

obecnie obowiązująca w tym miejscu organizacja ruchu wygląda tam, że z ronda jest bezpośredni wjazd w ulicę Robotniczą i dalej w Limanowskiego w kierunku w wodociągów. Ulica Robotnicza w tym miejscu jest wąska, dlatego ruch na tym odcinku odbywa się obecnie wahadłowo z sygnalizacją świetlną. Docelowo ma być to odcinek jednokierunkowy. Zamknięty jest natomiast wyjazd z ronda, ale na nowowybudowaną drogę prowadząca do tunelu. Przez pewien etap robót właśnie tamtędy był prowadzony dojazd do Limanowskiego i ponownie będzie on możliwy po uruchomieniu całego układu drogowego w tym rejonie.


i takie zdjęcie od prezydenta MB snf (51).gif https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t3...amp;oe=634180EE

słabo widać, ale to chyba jeszcze nie jest ostateczna warstwa ścieralna, przynajmniej na tym zdjęciu na taką nie wygląda


i edycja jakie aktualne plany z nowego wywiadu w GW:

CYTAT
Co będzie w części budynku wynajmowanej przez miasto?

- Przeniesiemy tam Dąbrowski Inkubator Przedsiębiorczości, dzięki czemu będzie to miejsce dostępne nie tylko w godzinach pracy miejskiej administracji. Powstanie tu przestrzeń dla przedsiębiorców, będzie miejsce na konferencje, warsztaty, porady czy szkolenia. W pozostałej części gmachu będzie odbywała się obsługa pasażerów kolei, będą więc punkty gastronomiczne czy poczekalnia. Liczymy na to, że dworzec będzie tętnił życiem.


czyli z paszportami chyba nie uda się.
Wszystko jest niby fajnie, tylko rozrasta się powierzchnia do utrzymywania. Coraz więcej budynków itd. Tylko to wszystko na utrzymaniu miasta, a sztuką byłoby pozyskać instytucje z zewnątrz, które same by za siebie płaciły.
szer
CYTAT(:) @ śro, 05 paź 2022 - 10:53) *
słabo widać, ale to chyba jeszcze nie jest ostateczna warstwa ścieralna, przynajmniej na tym zdjęciu na taką nie wygląda

Wczoraj warstwa ścieralna była już ułożona na odcinku Kościuszki od skrętu na FPŻ do ronda, dalej w stronę Korzeńca nie zwróciłem uwagi czy kładli
szer
^^
Kolejowa również z nawierzchnią ścieralną



:)
^^^
dzięki, czyli jednak. Oznakowanie poziome, żeby było trwałe też nie powinno być wykonane zaraz po ułożeniu. Może będzie akurat zanim się uporają z chodnikami.
No to może przez to ostatnie opóźnienie jednak jest szansa na równoczesne otwarcie Kolejowej. A patrząc na jej zdjęcie to aż czuć zapachach świeżo położonego asfaltu wink.gif
:)
nowe zdjęcia z Gołonoga snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...-dg-golonog-11/

widać, że w ciągu kilku tygodni powinien zostać odbudowany drugi tor i skończą się wreszcie ograniczenia na linii, a pewnie od nowego rozkładu (tradycyjnie początek grudnia) pojawi się więcej pociągów w DG
:)
a taka sytuacja w centrum, jakby kogoś interesowało ile jeszcze wink.gif :

- jest ostatnia warstwa ścieralna
- większość dróg rowerowych ukończona
- podbudowa pod chodniki prawie wszędzie gotowa (wyjątek np. przy rondzie od strony Limanowskiego, gdzie na rogu jeszcze coś robią, może to tam będą te pompy), podgonili też na Limanowskiego w stronę Konopnickiej
- brakuje kostki na chodnikach i chyba nigdzie jej jeszcze nie ma poza wysepkami
- zamontowano już wiele, a może i nawet już większość oznakowania pionowego
- ściany tunelu jeszcze nie są wykończone, doprowadzają kable do jego oświetlenia, trochę tak marnie bo wszystko na wierzchu
- skarpy zaczynają się zazieleniać (te które ukończono w pierwszej kolejności)
- na dworcu ukończona i odsłonięta elewacja również już od strony zachodniej i zachodniej części od południa
- przed dworcem pojawia się podbudowa (było kiedyś info, że wyznaczali już pod to teren)
- przy tunelu na Konopnickiej umocniono skarpy ażurowymi płytami betonowymi (od strony Kolejowej), jeszcze nie skończony mur oporowy przy rondzie, ale przygotowane pod betonowanie. Z drugiej strony też coś tam grzebią i nareszcie usunęli stare znaki drogowe na skrzyżowaniu Konopnickiej i Limanowskiego, jeszcze z czasów przejazdu kolejowego, gdzie pierwszeństwo dalej miała ślepa już ulica (w planach ma być zbudowana nawrotka). Teraz nie ma znaków, a docelowo powinni zrobić pierwszeństwo Limanowksiego - Konopnickiej w stronę Biedronki
- ten długi budynek przy Kolejowej jest częściowo zdewastowany, wybite szyby, brakuje bram...

Spojrzałem też na projekt, żeby sobie przypomnieć, chociaż to nie na 100% wszystko pewne bo już widać, że różne zmiany nastąpiły w trakcie realizacji.
Z projektu wynikało, że Robotnicza będzie jednokierunkowa na odcinku od Pękalskich do nowego ronda z ul. Korzeniec i będzie na niej kontrapas rowerowy. Pękalskich nie będzie też połączona z drogą łączącą oba ronda (tam gdzie teraz prowadził objazd) a przed samym końcem ma być szersze miejsce do zawracania, podobnie jak przed tunelem na Konopnickiej.
szer
CYTAT(:) @ pon, 10 paź 2022 - 10:31) *
Spojrzałem też na projekt, żeby sobie przypomnieć, chociaż to nie na 100% wszystko pewne bo już widać, że różne zmiany nastąpiły w trakcie realizacji.
Z projektu wynikało, że Robotnicza będzie jednokierunkowa na odcinku od Pękalskich do nowego ronda z ul. Korzeniec i będzie na niej kontrapas rowerowy. Pękalskich nie będzie też połączona z drogą łączącą oba ronda (tam gdzie teraz prowadził objazd) a przed samym końcem ma być szersze miejsce do zawracania, podobnie jak przed tunelem na Konopnickiej.

Znaki sugerują, że dokładnie tak będzie. Póki co zakaz wjazdu jest przekręcony i ruch jest tamtędy puszczony w obie strony.
Co do Pękalskich to wydaje się, że będzie miała połączenie z nową drogą, aczkolwiek nie będzie to zwykłe skrzyżowanie. Ziemia w miejscu gdzie był objazd jest wybrana, chodnik i ścieżka rowerowa w tym miejscu są obniżone. Być może ułożą jakiś łącznik z kostki brukowej.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.