Na całym świecie jest parę tuneli

CYTAT
naszemiasto
DG: zburzą dworzec przy Kościuszki, będą dwa tunele pod torami
DG. W najbliższych tygodniach PKP S.A. i władze Dąbrowy Górniczej podpiszą list intencyjny, który ma sprecyzować plany rewolucji drogowo-kolejowej w mieście, bo za takie trzeba niewątpliwie uznać m.in. wyburzenie dworca Kolei Iwangorodzko-Dąbrowskiej przy ul. Kościuszki, a także budowę dwóch bezkolizyjnych przejazdów pod torami kolejowymi na linii Warszawa ? Katowice.
Jeden z tuneli miałby powstać w centrum miasta, jako przedłużenie ulicy Kościuszki i prowadzić do ulicy Limanowskiego. Drugi ma się pojawić koło dworca PKP w dzielnicy Gołonóg, w ciągu ulicy Parkowej. To usprawni komunikację z dzielnicą Łęknice i rejonem jezior Pogoria. Jednocześnie znikną obecne przejazdy kolejowe przy ul. Kościuszki oraz właśnie przy ul. Parkowej.
? Podpisanie listu i zacieśnienie współpracy nastąpi być może jeszcze w lipcu, najpóźniej w sierpniu. Zakres planów i prac związanych z przebudowami budynków kolejowych i infrastruktury drogowej znacznie nam się rozszerzył, co oznacza, że na razie trudno mówić o jakichkolwiek terminach. Wiadomo natomiast, że w trzecim kwartale tego roku zlecimy wykonanie kompleksowej usługi projektowej, związanej z tą inwestycją. Kiedy się zakończy, będziemy wiedzieć, ile będzie kosztowała całość ? tłumaczy Jeremiasz Świerzawski, dyrektor w Biurze Inwestycji PKP S.A. Początkowo inwestycja planowana była z budżetu państwa, ale wobec poszerzonego znacznie zakresu prac PKP S.A. będzie się starało o sfinansowanie jej w ramach funduszy europejskich, przeznaczonych do wykorzystania w obszarze infrastruktury kolejowej.
Kluczowy będzie tutaj remont dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej w centrum miasta, gdzie ma się pojawić całe, kompleksowe zaplecze do obsługi ruchu pasażerskiego, a więc m.in. kasy, poczekalnia, sanitariaty. Jednocześnie powstanie tu przejście podziemne, łączące peron z budynkiem dworca. Po wyburzeniu budynku dworca PKP przy ul. Kościuszki otworzy się w tym miejscu ogromna przestrzeń, będzie można wybudować drogi dojazdowe pod wyremontowany dworzec, na którym właśnie pojawiła się maskująca siatka z wizualizacją i hasłem ?Zmieniamy dworzec dla Ciebie". Będzie więc można podjechać pod sam dworzec samochodem, czy też autobusem, bowiem w planach jest tu powstanie większego węzła komunikacyjnego. Być może da się tu skierować część autobusów, które dziś mają główny przystanek w centrum przy placu Wolności. Będzie też wypożyczalnia rowerów.
Gruntowne zmiany zapowiadane są także w Gołonogu, gdzie tunel pod torowiskiem połączy ul. Parkową bezpośrednio z al. Zagłębia Dąbrowskiego. Po zamknięciu przejazdu przez torowisko w ciągu ul. Parkowej właśnie w to miejsce mają zostać przesunięte nowe perony. Tylko jeden z nich ma być wyspowy, dla pasażerów wysiadających z kierunku do Katowic i Gliwic. Ci pasażerowie, którzy pojadą np. w kierunku Zawiercia i Częstochowy będą mogli wysiąść bezpośrednio na peronie zlokalizowanym przed budynkiem dworca PKP w tej dzielnicy.
A co z samym budynkiem dworca? ? Zostanie przez nas wyremontowany. Część pomieszczeń wewnątrz zostanie przystosowana do obsługi ruchu pasażerskiego, a druga część zostanie przeznaczona do wykorzystania przez miasto ? mówi Jeremiasz Świerzawski. Na razie planów i koncepcji jest wiele, a jedna z nich mówi o tym, że w budynku dworca PKP w Gołonogu mogłoby znaleźć swoje miejsce centrum zarządzania infrastrukturą drogową w mieście, jaka powstanie w ramach projektu ?Zielona mobilność?. Wtedy w Dąbrowie Górniczej mają się pojawić m.in. wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe, nowa organizacja sygnalizacji świetlnej, a także nowe centrum przesiadkowe właśnie tuż przy dworcu PKP w dzielnicy Gołonóg.
DG: zburzą dworzec przy Kościuszki, będą dwa tunele pod torami
DG. W najbliższych tygodniach PKP S.A. i władze Dąbrowy Górniczej podpiszą list intencyjny, który ma sprecyzować plany rewolucji drogowo-kolejowej w mieście, bo za takie trzeba niewątpliwie uznać m.in. wyburzenie dworca Kolei Iwangorodzko-Dąbrowskiej przy ul. Kościuszki, a także budowę dwóch bezkolizyjnych przejazdów pod torami kolejowymi na linii Warszawa ? Katowice.
Jeden z tuneli miałby powstać w centrum miasta, jako przedłużenie ulicy Kościuszki i prowadzić do ulicy Limanowskiego. Drugi ma się pojawić koło dworca PKP w dzielnicy Gołonóg, w ciągu ulicy Parkowej. To usprawni komunikację z dzielnicą Łęknice i rejonem jezior Pogoria. Jednocześnie znikną obecne przejazdy kolejowe przy ul. Kościuszki oraz właśnie przy ul. Parkowej.
? Podpisanie listu i zacieśnienie współpracy nastąpi być może jeszcze w lipcu, najpóźniej w sierpniu. Zakres planów i prac związanych z przebudowami budynków kolejowych i infrastruktury drogowej znacznie nam się rozszerzył, co oznacza, że na razie trudno mówić o jakichkolwiek terminach. Wiadomo natomiast, że w trzecim kwartale tego roku zlecimy wykonanie kompleksowej usługi projektowej, związanej z tą inwestycją. Kiedy się zakończy, będziemy wiedzieć, ile będzie kosztowała całość ? tłumaczy Jeremiasz Świerzawski, dyrektor w Biurze Inwestycji PKP S.A. Początkowo inwestycja planowana była z budżetu państwa, ale wobec poszerzonego znacznie zakresu prac PKP S.A. będzie się starało o sfinansowanie jej w ramach funduszy europejskich, przeznaczonych do wykorzystania w obszarze infrastruktury kolejowej.
Kluczowy będzie tutaj remont dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej w centrum miasta, gdzie ma się pojawić całe, kompleksowe zaplecze do obsługi ruchu pasażerskiego, a więc m.in. kasy, poczekalnia, sanitariaty. Jednocześnie powstanie tu przejście podziemne, łączące peron z budynkiem dworca. Po wyburzeniu budynku dworca PKP przy ul. Kościuszki otworzy się w tym miejscu ogromna przestrzeń, będzie można wybudować drogi dojazdowe pod wyremontowany dworzec, na którym właśnie pojawiła się maskująca siatka z wizualizacją i hasłem ?Zmieniamy dworzec dla Ciebie". Będzie więc można podjechać pod sam dworzec samochodem, czy też autobusem, bowiem w planach jest tu powstanie większego węzła komunikacyjnego. Być może da się tu skierować część autobusów, które dziś mają główny przystanek w centrum przy placu Wolności. Będzie też wypożyczalnia rowerów.
Gruntowne zmiany zapowiadane są także w Gołonogu, gdzie tunel pod torowiskiem połączy ul. Parkową bezpośrednio z al. Zagłębia Dąbrowskiego. Po zamknięciu przejazdu przez torowisko w ciągu ul. Parkowej właśnie w to miejsce mają zostać przesunięte nowe perony. Tylko jeden z nich ma być wyspowy, dla pasażerów wysiadających z kierunku do Katowic i Gliwic. Ci pasażerowie, którzy pojadą np. w kierunku Zawiercia i Częstochowy będą mogli wysiąść bezpośrednio na peronie zlokalizowanym przed budynkiem dworca PKP w tej dzielnicy.
A co z samym budynkiem dworca? ? Zostanie przez nas wyremontowany. Część pomieszczeń wewnątrz zostanie przystosowana do obsługi ruchu pasażerskiego, a druga część zostanie przeznaczona do wykorzystania przez miasto ? mówi Jeremiasz Świerzawski. Na razie planów i koncepcji jest wiele, a jedna z nich mówi o tym, że w budynku dworca PKP w Gołonogu mogłoby znaleźć swoje miejsce centrum zarządzania infrastrukturą drogową w mieście, jaka powstanie w ramach projektu ?Zielona mobilność?. Wtedy w Dąbrowie Górniczej mają się pojawić m.in. wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe, nowa organizacja sygnalizacji świetlnej, a także nowe centrum przesiadkowe właśnie tuż przy dworcu PKP w dzielnicy Gołonóg.
zdjęcia
.gif)

na razie po remoncie peronu i przykryciu budynku chociaż trochę lepiej, widać że znalazł się gospodarz