Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
:)
^^^
Na całym świecie jest parę tuneli wink.gif i dają radę, a i tam deszcz pada. W Polsce takich tuneli / wiaduktów kolejowych są setki. Nawet jest parę w DG. Nie ma u nas jakiś trudnych warunków. Przy projektowaniu bierze się pod uwagę średnie opady z jakimś tam dodatkowym marginesem ekonomicznie opłacalnym. Projektanci zdają sobie dobrze sprawę, że w przypadku wyjątkowych anomalii mogą być chwilowe problemy. Nie jest uzasadnione na zapas budowanie kanałów burzowych jak w LA.

CYTAT
naszemiasto

DG: zburzą dworzec przy Kościuszki, będą dwa tunele pod torami

DG. W najbliższych tygodniach PKP S.A. i władze Dąbrowy Górniczej podpiszą list intencyjny, który ma sprecyzować plany rewolucji drogowo-kolejowej w mieście, bo za takie trzeba niewątpliwie uznać m.in. wyburzenie dworca Kolei Iwangorodzko-Dąbrowskiej przy ul. Kościuszki, a także budowę dwóch bezkolizyjnych przejazdów pod torami kolejowymi na linii Warszawa ? Katowice.

Jeden z tuneli miałby powstać w centrum miasta, jako przedłużenie ulicy Kościuszki i prowadzić do ulicy Limanowskiego. Drugi ma się pojawić koło dworca PKP w dzielnicy Gołonóg, w ciągu ulicy Parkowej. To usprawni komunikację z dzielnicą Łęknice i rejonem jezior Pogoria. Jednocześnie znikną obecne przejazdy kolejowe przy ul. Kościuszki oraz właśnie przy ul. Parkowej.

? Podpisanie listu i zacieśnienie współpracy nastąpi być może jeszcze w lipcu, najpóźniej w sierpniu. Zakres planów i prac związanych z przebudowami budynków kolejowych i infrastruktury drogowej znacznie nam się rozszerzył, co oznacza, że na razie trudno mówić o jakichkolwiek terminach. Wiadomo natomiast, że w trzecim kwartale tego roku zlecimy wykonanie kompleksowej usługi projektowej, związanej z tą inwestycją. Kiedy się zakończy, będziemy wiedzieć, ile będzie kosztowała całość ? tłumaczy Jeremiasz Świerzawski, dyrektor w Biurze Inwestycji PKP S.A. Początkowo inwestycja planowana była z budżetu państwa, ale wobec poszerzonego znacznie zakresu prac PKP S.A. będzie się starało o sfinansowanie jej w ramach funduszy europejskich, przeznaczonych do wykorzystania w obszarze infrastruktury kolejowej.

Kluczowy będzie tutaj remont dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej w centrum miasta, gdzie ma się pojawić całe, kompleksowe zaplecze do obsługi ruchu pasażerskiego, a więc m.in. kasy, poczekalnia, sanitariaty. Jednocześnie powstanie tu przejście podziemne, łączące peron z budynkiem dworca. Po wyburzeniu budynku dworca PKP przy ul. Kościuszki otworzy się w tym miejscu ogromna przestrzeń, będzie można wybudować drogi dojazdowe pod wyremontowany dworzec, na którym właśnie pojawiła się maskująca siatka z wizualizacją i hasłem ?Zmieniamy dworzec dla Ciebie". Będzie więc można podjechać pod sam dworzec samochodem, czy też autobusem, bowiem w planach jest tu powstanie większego węzła komunikacyjnego. Być może da się tu skierować część autobusów, które dziś mają główny przystanek w centrum przy placu Wolności. Będzie też wypożyczalnia rowerów.

Gruntowne zmiany zapowiadane są także w Gołonogu, gdzie tunel pod torowiskiem połączy ul. Parkową bezpośrednio z al. Zagłębia Dąbrowskiego. Po zamknięciu przejazdu przez torowisko w ciągu ul. Parkowej właśnie w to miejsce mają zostać przesunięte nowe perony. Tylko jeden z nich ma być wyspowy, dla pasażerów wysiadających z kierunku do Katowic i Gliwic. Ci pasażerowie, którzy pojadą np. w kierunku Zawiercia i Częstochowy będą mogli wysiąść bezpośrednio na peronie zlokalizowanym przed budynkiem dworca PKP w tej dzielnicy.

A co z samym budynkiem dworca? ? Zostanie przez nas wyremontowany. Część pomieszczeń wewnątrz zostanie przystosowana do obsługi ruchu pasażerskiego, a druga część zostanie przeznaczona do wykorzystania przez miasto ? mówi Jeremiasz Świerzawski. Na razie planów i koncepcji jest wiele, a jedna z nich mówi o tym, że w budynku dworca PKP w Gołonogu mogłoby znaleźć swoje miejsce centrum zarządzania infrastrukturą drogową w mieście, jaka powstanie w ramach projektu ?Zielona mobilność?. Wtedy w Dąbrowie Górniczej mają się pojawić m.in. wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe, nowa organizacja sygnalizacji świetlnej, a także nowe centrum przesiadkowe właśnie tuż przy dworcu PKP w dzielnicy Gołonóg.


zdjęcia snf (51).gif http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...,id,tm,zid.html



na razie po remoncie peronu i przykryciu budynku chociaż trochę lepiej, widać że znalazł się gospodarz
kolek
CYTAT
PKP wyremontują dwa dworce w Dąbrowie Górniczej

PKP SA zamierza zmodernizować dworce Dąbrowa Górnicza Centrum oraz Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Nie podjęto natomiast jeszcze decyzji co do przyszłości dworca Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.
Jak nas poinformowała Aleksandra Grzelak z PKP SA, ogłoszenie przetargu na wybór wykonawców projektów dla obu obiektów planowane jest na III kwartał br. Natomiast rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na przełom 2017 i 2018 r.

Jeszcze w 2013 r. PKP planowały wyburzenie dworca w Dąbrowie Górniczej. Ze względu na zły stan techniczny obiekt zakwalifikowano nawet do rozbiórki. Następnie spółka zmieniła zdanie i podjęła decyzję o rewitalizacji zabytkowego budynku. Koszt tej inwestycji szacowany jest na 20 mln zł. Dworzec w Dąbrowie Górniczej jest niemal identyczny jak dworzec w Myszkowie, który niedawno odnowiono za 4 mln zł. Więcej o tym pisaliśmy na Rynku Kolejowym TUTAJ.

Na początku roku rozebrano inny zabytkowy dworzec w tym mieście, mianowicie Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, o czym pisaliśmy TUTAJ. Był to duży i ciekawy architektonicznie obiekt, który jednak ucierpiał w wyniku pożaru w 2007 i 2013 r.


źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pk...zej-77437.html#
Dave
To zdjęcie powyżej z peronu na okryty wizualizacją stary dworzec w DG nie było robione czasem wczoraj o 9:30 przez takieo siwego pana z aparatem, co akurat wtedy chodził dookoła i właśnie focił? A na zdjęciu jest chyba pociąg TLK "Skarbek" do Warszawy, który o tej porze akurat odjeżdża smile2.gif
bzenek
CYTAT(:) @ śro, 20 lip 2016 - 14:00) *
Gruntowne zmiany zapowiadane są także w Gołonogu, gdzie tunel pod torowiskiem połączy ul. Parkową bezpośrednio z al. Zagłębia Dąbrowskiego. Po zamknięciu przejazdu przez torowisko w ciągu ul. Parkowej właśnie w to miejsce mają zostać przesunięte nowe perony. Tylko jeden z nich ma być wyspowy, dla pasażerów wysiadających z kierunku do Katowic i Gliwic. Ci pasażerowie, którzy pojadą np. w kierunku Zawiercia i Częstochowy będą mogli wysiąść bezpośrednio na peronie zlokalizowanym przed budynkiem dworca PKP w tej dzielnicy.

Pomysł goni pomysł. Zaczynam się trochę bać tej nagłej rewolucji. blink.gif

Oby miasto przekonało PKP do szerokich konsultacji społecznych proponowanych rozwiązań.
Bo kolejarze mogą nam zafundować niezłe dziwactwa wydając pieniądze na siłę wacko.gif

CYTAT(:) @ wto, 19 lip 2016 - 08:27) *
Oby tylko w miejscu przejazdu na Konopnickiej zachowano przejście dla pieszych i rowerzystów - takie automatyczne jak teraz jest przy peronie. Inaczej podzielą miasto, a piesi będą przechodzić przez tory w tym niebezpiecznym miejscu.

To ważna uwaga jest !!

Niech jeszcze ucywilizują przejście przez tory na wysokości starej ciepłowni w Gołonogu (na przedłużeniu Podłęknickiej). Masa ludzi tam chodzi.

No i prosimy o pogłębienie drogi pod mostkiem w ciągu Granicznej. smile.gif
xMarcinx
CYTAT(bzenek @ pią, 22 lip 2016 - 10:27) *
Niech jeszcze ucywilizują przejście przez tory na wysokości starej ciepłowni w Gołonogu (na przedłużeniu Podłęknickiej). Masa ludzi tam chodzi.

No i prosimy o pogłębienie drogi pod mostkiem w ciągu Granicznej. smile.gif



Przedłużenie podleknickiej idealnie by się nadawało by zrobić tunel do zaglebia dabrowskiego, a na granicznej nie tylko poglebć, a dostawić taki drugi.
olo
CYTAT(xMarcinx @ pią, 22 lip 2016 - 15:35) *
CYTAT(bzenek @ pią, 22 lip 2016 - 10:27) *
Niech jeszcze ucywilizują przejście przez tory na wysokości starej ciepłowni w Gołonogu (na przedłużeniu Podłęknickiej). Masa ludzi tam chodzi.

No i prosimy o pogłębienie drogi pod mostkiem w ciągu Granicznej. smile.gif



Przedłużenie podleknickiej idealnie by się nadawało by zrobić tunel do zaglebia dabrowskiego, a na granicznej nie tylko poglebć, a dostawić taki drugi.

Wieża w Gołonogu też "zwiazulizowana".
bzenek
CYTAT
Rynek Kolejowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przedstawiło na początku tygodnia projekt aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego.

Największą kwotowo zmianą na liście jest przesunięcie 99% projektu „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice” na listę rezerwową. Pierwotnie był on wart 4,1 mld zł – najwięcej ze wszystkich projektów. Teraz na liście podstawowej zostały prace przygotowawcze warte 39,9 mln zł.


No to cały ten misterny plan budowy czterech torów ze Stalinogrodu do Będzinia przeszedł do historii zanim się rozpoczął.

Znaczy się Dobra Zmiana wink.gif
Rokko31
CYTAT(bzenek @ czw, 28 lip 2016 - 22:39) *
CYTAT
Rynek Kolejowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przedstawiło na początku tygodnia projekt aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego.

Największą kwotowo zmianą na liście jest przesunięcie 99% projektu „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice” na listę rezerwową. Pierwotnie był on wart 4,1 mld zł – najwięcej ze wszystkich projektów. Teraz na liście podstawowej zostały prace przygotowawcze warte 39,9 mln zł.


No to cały ten misterny plan budowy czterech torów ze Stalinogrodu do Będzinia przeszedł do historii zanim się rozpoczął.

Znaczy się Dobra Zmiana wink.gif

Zobaczycie jak PiS-o komuna zmarnuje miliardy złotych z Unii przeznaczone na kolej, ale tak to jest jak Prezesami i dyrektorami zostają miernoty nie mające pojęcia o kolei, nie nadający się do pracy w markecie a co dopiero kierując PKP. Obawiam się też o Nasz dworzec, oby się nie okazało że zaraz zostanie też przesunięty w nieokreśloną przyszłość.
xMarcinx
Hmm a czy czasem ze względu na przesuniecie kasy z robot torowych nie robi się dworca?

p.s ta kasa i tak przepadnie, już 5 lat temu PO chciało kase unijna z kolejnictwa przesunać na drogi, bo nie było opcji by je wydać w terminie.

--
Nieznamsiętosięwypowiem
Rokko31
CYTAT(xMarcinx @ sob, 30 lip 2016 - 10:49) *
Hmm a czy czasem ze względu na przesuniecie kasy z robot torowych nie robi się dworca?

p.s ta kasa i tak przepadnie, już 5 lat temu PO chciało kase unijna z kolejnictwa przesunać na drogi, bo nie było opcji by je wydać w terminie.

--
Nieznamsiętosięwypowiem

To tym bardziej trzeba uczyć się na błędach, jeśli teraz nie wyremontujemy dworca i torowiska w Naszym regionie to już nigdy takiej kasy nie będzie, kiedyś narzekaliśmy że nie ma pieniędzy i nic się nie robi, teraz mamy 4 mld zł i dalej nie potrafimy tego wydać rozsądnie
:)
W innym temacie pisałem o kolejnym wypadku na torach w DG. Okazało się, że w tym samym miejscu, co wiele poprzednich (nie licząc licznych samobójstw, to inne historie) na zakręcie obok przejazdu przy Konopnickiej snf (51).gif http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...al,t,id,tm.html

Wiadomo czyja wina, ale można ryzyko zminimalizować w takich najniebezpieczniejszych miejscach. I dlatego w tym przypadku to też wina dziadów z PKP! Dawniej w tym miejscu było ogrodzenie. W ogóle dawniej było też ogrodzenie wzdłuż ulicy Kolejowej. A na tym zakręcie po poprzednim wypadku śmiertelnym w tym samym miejscu dziady z PKP zdecydowali się na odzyskanie kilku starych przęseł i przeniesienie ich na drugą stronę, a po drugiej stronie postawili kilka nowych niebieskich. Oczywiście tak zaoszczędzili i ustawili ich tak mało że żadnego problemu nie rozwiązali! I teraz są skutki.

Dobrze, że częścią zaniedbanej infrastruktury w DG zajął się Urząd Transportu Kolejowego, nakazując natychmiastowe usunięcie setek nieprawidłowości i grożąc prokuraturą. Kiedyś wklejałem tu część wniosków z kontroli.
Te prace w DG, między innymi w Strzemieszycach, drobne i większe remonty, wycinki drzew obok linii nie wzięły się znikąd, a stąd, że niektórzy odpowiedzialni wystraszyli się konsekwencji.
:)
CYTAT
twojezgalebie



W centrum będzie tylko jeden dworzec kolejowy. PKP i miasto szykują się do ogromnej inwestycji

W Dąbrowie Górniczej wyburzony zostanie dworzec PKP przy ul. Kościuszki. Powstaną też dwa tunele pod torowiskami i znikną kolizyjne przejazdy.

W centrum Dąbrowy Górniczej stoją dwa nieczynne od wielu lat dworce kolejowe. Wkrótce ma się to jednak zmienić.

Na początku roku pisaliśmy, że przedstawiciele PKP planują wyremontować zabytkowy budynek dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej. – Przy współpracy z miastem chcemy przywrócić w nim funkcje pasażerskie – mówił wtedy Jeremiasz Świerzawski, dyrektor projektów inwestycyjnych w centrali PKP.

Będzie on pełnił funkcję dworca kategorii wojewódzkiej. Oznacza to, że znajdzie się w nim m.in. poczekalnia, kasy, węzły sanitarne oraz punkt obsługi rodzica z dzieckiem. – Będzie on również dostosowany do obsługi osób niepełnosprawnych – dodają przedstawiciele PKP.

Przy okazji przebudowy dworca, PKP planuje też budowę przejścia podziemnego, które połączy obiekt z peronem.

Z kolei drugi z obiektów, znajdujący się przy ul. Kościuszki, zostanie wyburzony. Dzięki temu powstanie duża przestrzeń, która przeznaczona zostanie na drogi dojazdowe pod wyremontowany dworzec. Na nim pojawiła się ogromna siatka z wizualizacją i hasłem „Zmieniamy dworzec dla Ciebie”. – Chcemy w ten sposób pokazać mieszkańcom, że rozmawiamy o dworcu z miastem i wspólnie chcemy zrobić coś dobrego – wyjaśniają przedstawiciele PKP.

Pod przebudowany dworzec pasażerowie będą mogli bardzo szybko dojechać. Miasto planuje bowiem budowę drogi, która umożliwi samochodom i autobusom bezpośredni dojazd pod dworzec. Powstaną tam także dodatkowe miejsca parkingowe i rowerowe wraz z wypożyczalnią.

– Mówiąc o wspólnym z PKP zagospodarowaniu terenów wokół dworca w centrum Dąbrowy Górniczej mamy na myśli zupełnie nowy układ komunikacyjny, który pozwoli z ulicy Kościuszki i ul. Kolejowej dotrzeć bezpośrednio pod sam budynek dworca. Oczywiście układ komunikacyjny, poza drogami, będzie składał się również z miejsc parkingowych, których planujemy ok. 150, parkingu dla rowerów, chodników oraz przystanku autobusowego, który również zostanie przesunięty w rejon budynku dworca – wyjaśnia Marcin Bazylak, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej.

To jednak nie koniec planów inwestycyjnym w centrum miasta. PKP planuje również budowę dwóch bezkolizyjnych przejazdów pod torami kolejowymi na linii Warszawa-Katowice.

Jeden z nich ma powstać w centrum miasta, jako przedłużenie ulicy Kościuszki i prowadzić do ulicy Limanowskiego. Drugi ma znajdować się koło dworca w Gołonogu, w ciągu ul. Parkowej. Oba zastąpią tym samym przejazdy kolejowe na ul. Kościuszki i Parkowej.

List intencyjny w sprawie planowanych inwestycji władze Dąbrowy Górniczej i PKP mają podpisać w najbliższym czasie. Władze spółki będą się też starać o dofinansowanie unijne.


Z nowości to chyba tylko liczba planowanych miejsc parkingowych - 150.
:)
Podpisanie listu intencyjnego coś się opóźnia. Może przez znaczne zwiększenie zakresu i włączenie oprócz PKP SA także PKP PLK.

CYTAT
gazeta.pl
















Metamorfoza dąbrowskich dworców coraz bliżej. PKP sprawdzają, w jakim są stanie

Na zlecenie PKP projektanci z tyskiego zespołu Kogo Architektura przeprowadzili inwentaryzację nieużytkowanego od lat budynku dworca w Gołonogu.

Prace mają związek z planami dotyczącymi przebudowy dworców w centrum Dąbrowy Górniczej. Kolejarze chcą, by do stacji w Gołonogu powróciła obsługa ruchu pasażerskiego, a część pomieszczeń PKP przekazałoby miastu.

Zmiany mają objąć nie tylko dworcowy obiekt. Przejazd przez torowisko przy ulicy Parkowej ma zostać zamknięty, a ruch odbywać miałby się tunelem pod torami.

Mury w porządku, ale w środku...

Architekci inwentaryzując dworzec mieli sprawdzić w jakim stanie znajduje się budynek. - Ściany zewnętrzne są w dobrej kondycji. Nieco gorzej przedstawia się sytuacja wewnątrz obiektu. Tu w najgorszym stanie są drewniane elementy konstrukcji - zwraca uwagę Bartosz Wilk z pracowni Kogo Architektura, przypominając, że przez lata obiekt stał opuszczony, a ostatnio bezdomni zaadoptowali go na mieszkania.

W dodatku pod koniec zeszłego roku w budynku wybuchł pożar. Spłonął wówczas dach i poddasze.

W centrum też się zmieni

Gołonoski dworzec to nie jedyny obiekt w Dąbrowie Górniczej, który wkrótce ma odzyskać dawny blask.

Plany modernizacji obejmują też zabytkowy dworzec Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej, stojący między torami na stacji w centrum. Po remoncie obiekt ma zyskać kategorię wojewódzką.

- Oznacza to, że na dworcu będzie poczekalnia, kasa, węzeł sanitarny oraz punkt obsługi rodzica z dzieckiem. Całość musi być dostosowana do obsługi osób niepełnosprawnych - wyjaśnia dyrektor Jeremiasz Świerzawski z Biura Inwestycji PKP SA. Budynek ma zostać połączony przejściem podziemnym z istniejącym peronem. Z kolei miasto planuje przebudowę układu komunikacyjnego w okolicy, aby można był dotrzeć bezpośrednio pod dworzec samochodem lub rowerem.

Aby zrealizować ten plan konieczne będzie wyburzenie stojącego przy ul. Kościuszki dworca Kolei Iwanogrodzko-Dąbrowskiej.



CYTAT
twojezgalebie

Kolej pojedzie szybciej. Kończy się modernizacja torowiska

PKP PLK kończy prace związane z modernizacją linii kolejowej Sosnowiec Dańdówka ? Dąbrowa Górnicza ? Strzemieszyce.

Remont pozwoli na podwyższenie prędkości jazdy pociągów, z wcześniejszych 30 km/h, nawet do 100 km/h. ? W trakcie realizacji prac zauważyliśmy wiele ?dzikich przejść? przez tory, z których korzystały całe rodziny, nawet z małymi dziećmi. Pomimo zwracania uwagi przez pracowników ochrony i funkcjonariuszy SOK oraz likwidacji dzikich przejść, obawiamy się, że będą one przez mieszkańców tworzone na nowo, szczególnie teraz, z rozpoczęciem nowego roku szkolnego ? tłumaczy Janusz Ossowski, kierownik kontraktu.

Warto dodać, że w ubiegłym roku został zmodernizowany odcinek linii kolejowej Sosnowiec Południowy ? Sosnowiec Dańdówka.
:)
Kolejny efekt kontroli, o których pisałem

CYTAT
gazeta.pl

PKP PLK zainwestuje 29 mln zł w poprawę ruchu towarowego w Zagłębiu

W okolicy Dąbrowy Górniczej udrożnione zostaną nieczynne tory, a nowe urządzenia sterowania podniosą poziom bezpieczeństwa ruchu - poinformowała spółka.

Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK poinformował we wtorek, że inwestycja poprawi ruch towarowy na bardzo ważnych liniach towarowych: nr 154 między stacjami Łazy - Dąbrowa Górnicza Towarowa i nr 171 na odcinku DG Towarowa - Kozioł oraz Dąbrowa Górnicza Towarowa - Panewnik.

Lepsze warunki przewozu towarów umożliwią nowe urządzenia sterowania ruchem pociągów zamontowane w nowej (DTA) i modernizowanej (DTC) nastawni na stacji Dąbrowa Górnicza Towarowa.

- Nastawnia DTA zapewni sprawne prowadzenie pociągów również na obszarze nieczynnego od lat posterunku Okradzionów. Obiekt zastąpi trzy dotychczasowe nastawnie oraz obsłuży cały ruch pociągów przyjeżdżających i wyjeżdżających ze stacji Dąbrowa Górnicza Towarowa, zarówno w kierunku stacji Łazy (przez Okradzionów - linia 154) jak i Dąbrowy Górniczej Wschodniej (przez Kozioł - linia 171) - wyjaśnił rzecznik PKP PLK.

Nastawnia DTC obejmie dotychczasowe dwa okręgi manewrowe i przejmie prowadzenie ruchu manewrowego pomiędzy stacją Dąbrowa Górnicza Towarowa a bocznicami wielkich zakładów przemysłowych. Na obu nastawniach zabudowane zostaną nowoczesne, komputerowe urządzenia sterowania ruchem pociągów zwiększające zdolności przewozowe stacji, przy znacznie zwiększonym bezpieczeństwie ruchu kolejowego.

W ramach zadania ekipy remontowe wymienią m.in. 19 rozjazdów i około 5 km sieci trakcyjnej. W terenie wymienione zostaną semafory, oświetlenie, system łączności, zostanie też zamontowany monitoring. Sprawną jazdę składów w zimie zagwarantuje elektryczne ogrzewanie rozjazdów.

Prace zakończą się w IV kwartale 2017 roku i będą kosztować 29 mln zł.
:)
fragment z PD

CYTAT
Rozmowa z Damianem Rutkowskim, zastępcą prezydenta Dąbrowy Górniczej
(...)
A co z dąbrowskimi dworcami kolejowymi?

– Tutaj liczymy na przełom, bo jesteśmy na dobrej
drodze, aby nie tylko wyremontować dworce, ale także
wykorzystać pod względem komunikacyjnym tereny
przylegające do nich.

– Może Pan zdradzić trochę szczegółów?

– Oczywiście, po pierwsze zostaną przywrócone do
użytkowania zabytkowe dworce w centrum Dąbrowy
Górniczej i w Gołonogu. Ich remonty będą połączone
z całkowitą modernizacją budynków i dostosowaniem
do współczesnych potrzeb i oczekiwań podróżnych.
Dodatkowo, w sąsiedztwie dworców w śródmieściu,
Gołonogu i Ząbkowicach powstaną nowe centra przesiadkowe
z wygodnymi parkingami, bezpiecznymi
przejściami podziemnymi pod torami – dla pieszych
i rowerzystów. Centra te umożliwią przesiadki mieszkańców
w relacjach pociąg – autobus – samochód – rower.
Już w przyszłym roku rozpoczną się prace projektowe,
a cały program rewitalizacji dworców i budowy
centrów przesiadkowych powinien zostać zrealizowany
w okresie dwóch, trzech lat.
(...)


Centrum przesiadkowe również w Ząbkowicach. W przyszłości to tam powinna się kończyć planowana SKM.
Trochę te plany się przesuwają. Wstępnie na początku przyszłego roku już miały ruszać prace. W między czasie zakres znacznie się powiększył. Na razie nie ma listu intencyjnego, który miał być podpisany w połowie wakacji...
:)
CYTAT
naszemiasto

Przewozy Regionalne: więcej połączeń do Olkusza i Sędziszowa!

Linia kolejowa z Katowic przez Sosnowiec Południowy, Dąbrowę Górniczą, Sławków, Olkusz i Wolbrom do Kielc od kilkunastu lat ma kłopot. Leży bowiem na terenie trzech województw - śląskiego, małopolskiego i świętokrzyskiego i to urzędy marszałkowskiego z Katowic, Krakowa i Kielc muszą się porozumieć w sprawie organizacji połączeń. A z tym jest właśnie problem.

Obecnie linię tę obsługują zaledwie trzy pary pociągów. Dwie z Sędziszowa do Katowic i z powrotem, a jedna do i z Kielc. Pociągi przyjeżdżają do Katowic na godzinę 6.02, 8.42 i 18.29, odjeżdżają zaś o 7.43, 15,41 i 19.40. Trudno mówić więc o ofercie atrakcyjnej dla pasażera.

Minusem odciągającym podróżnych od kolei był ponadto długi czas przejazdu szczególnie na odcinku między Dąbrową Górniczą-Strzemieszycami a Sosnowcem Południowym, gdzie momentami pociąg zwalniał nawet do... 10 kilometrów na godzinę. PKP PLK wyremontowały jednak newralgiczny odcinek.
reklama

- Efektem przeprowadzonej rewitalizacji będzie od nowego rozkładu jazdy, czyli od grudnia 2016 r. podwyższenie prędkości kursujących pociągów do 100 km/h - informuje Dorota Szalacha z PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zwiększyć ma się również liczba połączeń, choć w Katowicach zaznaczają, że to dopiero projekt. Jeśli zgodę wyrazi Kraków, wówczas przybędzie jedna para pociągów z Katowic do Sędziszowa i jedna z Katowic do Olkusza.

- W rozkładzie jazdy 2016/2017 wstępnie zaplanowano organizację czterech par pociągów w relacji Katowice-Sędziszów (czwarta para od 2 stycznia 2017 r.) oraz jednej pary pociągów w skróconej relacji, tj. Katowice-Olkusz i z powrotem (od 12 grudnia 2016 r.). Z zastrzeżeniem, iż ostateczną decyzję w powyższej sprawie podejmie Zarząd Województwa Małopolskiego. Do tej pory nie wpłynęło oficjalne potwierdzenie ze strony Województwa Małopolskiego w powyższej kwestii - informuje "DZ" Witold Trólka z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

Obecnie znane są tylko planowane godziny kursowania w/w pociągów. W przypadku połączenia Katowice – Sędziszów – godz. wyjazdu z Katowic do Sędziszowa 13:35 oraz przyjazdu do Katowic z Sędziszowa o godzinie 7:25. W przypadku połączenia Katowice – Olkusz: godz. wyjazdu z Katowic do Olkusza 6:35 oraz przyjazdu z Olkusza do Katowic o godzinie 15:35

- Nie znana jest oficjalna data zakończenia modernizacji odcinka Sosnowiec Południowy - Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce w związku z tym nie planowano uruchamiania dodatkowych połączeń na w/w odcinku - dodaje Trólka. - Do końca obowiązywania rozkładu jazdy 2014/2015 na odcinku Katowice – Sędziszów/Kielce kursowało 6 par połączeń w dobie. Decyzja o likwidacji połowy kursów została podjęta jednostronnie przez Zarząd Województwa Małopolskiego dnia 25 czerwca 2015 r. Od tego czasu tut. Urząd wielokrotnie zwracał się z prośbą do Marszałka Województwa Małopolskiego o zmianę w/w decyzji również w ramach spotkań (pomiędzy województwami ościennym) dotyczących uzgodnień rozkładu jazdy pociągów 2016/2017. Województwo Śląskie w dalszym ciągu podtrzymuje propozycję utrzymania oferty przewozowej na linii nr 62 na poziomie rozkładu jazdy 2014/2015 tj. sześciu par pociągów w dobie - informuje.
:)
Nagle cisza, trochę niepokojąca. Nie ma nawet listu intencyjnego, który miał być podpisany w wakacje.

Jest szansa, że w DG od nowego grudniowego rozkładu będą się zatrzymywały EIC. Rozkładu oficjalnego jeszcze nie ma, ale pojawiają się w https://portalpasazera.pl
Rokko31
W PKP jest teraz pełno Misiewiczów także obawiam się że remont dworca może nie dojść do skutku obym się mylił i w końcu zaczęli coś robić
Leszek
Misiewicze Misiewiczami, ale wcześniej też niczego poza gadką i obietnicami nie było. Plany i wizualizacje - ileż ich już było...
Bathurst
Słusznie zauważa Uśmieszek, że brak listu intencyjnego - to niepokojące.
Rokko31
CYTAT(Leszek @ czw, 03 lis 2016 - 13:16) *
Misiewicze Misiewiczami, ale wcześniej też niczego poza gadką i obietnicami nie było. Plany i wizualizacje - ileż ich już było...

Oby na tych planach się nie skończyło jak zwykle, z drugiej strony PKP ma teraz taką kasę do wydania liczoną w mld że muszą coś z nią zrobić inaczej przepadnie i zwrócimy ją do Unijnej kasy.
Dave
Moim zdaniem to zatrzymywanie się EIC w DG (Polonia, Sobieski i Comenius) to zwykły PLKowy błąd. Nie problem wyciąć postój w DG w już OFICJALNYM rozkładzie jazdy na plakatach na stacjach i w wyszukiwarce PKP, gdy wejdzie on w życie "już" za kilka/kilkanaście dni.

Zostaną tylko pociągi kat. IC przemianowane z niektórych międzynarodowych EICów.
juar_78
CYTAT(Dave @ sob, 05 lis 2016 - 12:34) *
Moim zdaniem to zatrzymywanie się EIC w DG (Polonia, Sobieski i Comenius) to zwykły PLKowy błąd. Nie problem wyciąć postój w DG w już OFICJALNYM rozkładzie jazdy na plakatach na stacjach i w wyszukiwarce PKP, gdy wejdzie on w życie "już" za kilka/kilkanaście dni.

Zostaną tylko pociągi kat. IC przemianowane z niektórych międzynarodowych EICów.



Wg mnie także.
Dave
A jednak się myliłem! Przynajmniej 2 pociągi kategorii EIC (Sobieski i Polonia) z Wiednia do Warszawy/Gdyni i z powrotem będą się zatrzymywały w DG! ohmy.gif Ciekawe, jak się ktoś zagalopuje i wsiądzie do takiego pociągi i jak zareaguje na cenę biletu 129 zł do Warszawy, jak pociągi tego samego komfortu i czasu jazdy kategorii IC są przeszło 2 razy tańsze biggrin.gif
:)
Ogłoszono przetarg na kolejne remonty torów, na razie chociaż to cieszy snf (51).gif https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeSe...3&expired=0

Fragment
CYTAT
Wykonanie rewitalizacji linii kolejowej nr 171 na odcinku Dąbrowa Górnicza Towarowa ? Dąbrowa Górnicza Wschodnia oraz linii nr 661 na szlaku Dąbrowa Górnicza Towarowa ? podg Kozioł w ramach projektu inwestycyjnego pn.: ?Prace na południowo-wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami?
(...)
Nawierzchnia torowa
Wymianę nawierzchni kolejowej należy prowadzić technologią zmechanizowaną
wymiany szyn i podkładów za pomocą pociągu do wymiany torów.
W procesie przebudowy nawierzchni kolejowej należy wykonać:
1. Wymianę nawierzchni wraz z uzupełnieniem tłucznia linii kolejowej:
Nr 171, tor nr 1 od km 4,161 do km 9,300, tor nr 2 od km 3,907 do km 6,969;
Nr 661, tor nr 2 od km 0,128 do km 2,924;
Razem 10,402 km toru (tory szlakowe po odjęciu długości 7 wymienianych
rozjazdów).
Wymianę torów należy wykonać w standardach: V?100km/h oraz dla nacisków
221kN/oś (22,5T/oś, tor klasy 2 (Id-1, zał. 2, tablica 3 wariant 2.1). Szyny typu 60E1,
tor bezstykowy na podkładach strunobetonowych typu PS83. Podkłady
przytwierdzone sprężystymi łapkami SB. Przytwierdzenie sprężyste ma zapewnić siłę
docisku szyny do podkładu o wartości minimum 8 kN.
Na wiadukcie (długość obiektu 52,3m) w km 8,009 w torze nr 1, wymiana nawierzchni
obejmuje tylko wymianę szyn i przekładek podszynowych, nie należy wymieniać
mostownic i złączek.
Na wiadukcie (długość obiektu 52,3m) w km 8,446 w torze nr 1, wymiana nawierzchni
obejmuje kompleksową wymianę szyn, mostownic, przekładek podszynowych i
złączek.
Nawierzchnia na przejściowych odcinkach toru (beton/drewno) ma być ułożona
z podkładów strunobetonowych z przytwierdzeniem sprężystym SB i z podkładów
drewnianych twardych typu IIB z przytwierdzeniem sprężystym Skl12.
Zamawiający nie wymaga szlifowania szyn.
PFU dla zadania ?Rewitalizacja linii kolejowej nr 171 na odcinku DTA ? Dąbrowa Górnicza Wschodnia oraz linii kolejowej
nr 661 na szlaku podg. Okradzionów ? podg. Kozioł?
Strona 41 z 92
2. Wymianę 7 rozjazdów w tym:
w stacji D.G.Towarowa okręg DTA:
rozjazd nr 1 ? Rz 60E1-1:9-300 PssbS, rozjazd nr 7 ? Rz 60E1-1:12-500
LssbS,
w podg. Kozioł:
rozjazd nr 13 - Rz 60E1-1:9-300 LssbS, rozjazd nr 8 ? Rz 60E1-1:9-300
PssbS, rozjazd nr 12 ? Rz 60E1-1:12-500 PssbS, rozjazd nr 11 - Rz
60E1-1:9-300 LssbS, rozjazd nr 10 - Rz 60E1-1:9-300 PssbS.
Wymieniane rozjazdy mają być nowe.
Rozjazdy mają być z krzyżownicami z dziobami kuto zgrzewanymi. Rozjazdy
zwyczajne z zamknięciami niewrażliwymi na wzajemne ruchy termiczne iglic i opornic.
Kanały zamknięć nastawczych z metalową osłoną. Rozjazdy o R = 300 ze
stabilizatorem położenia iglic.
(...)



CYTAT
PAP

W nowym rozkładzie Kolei Śląskich nieco więcej pociągów

Nieco więcej połączeń w woj. śląskim przewiduje rozkład jazdy Kolei Śląskich, który wejdzie w życie 11 grudnia br. Chodzi m.in. o odcinki Gliwice - Katowice czy Katowice - Częstochowa, niedzielne połączenie dla studentów Katowice - Cieszyn i dodatkowe kursy do Czech.

W nowym rozkładzie jazdy pociągi Kolei Śląskich przejadą prawie 6,7 mln km. - Nasza praca eksploatacyjna wzrasta o ponad 3 proc. Może nie jest to duża różnica, ale z pewnością przełoży się na jakość naszej oferty. W praktyce oznacza po prostu więcej połączeń i ? jak zakładamy ? lepsze godziny kursowania ? zasygnalizował rzecznik Kolei Śląskich Michał Wawrzaszek.

Podkreślił, że regionalnemu przewoźnikowi najtrudniej wprowadzać zmiany na trzech najpopularniejszych liniach: S1 Częstochowa ? Gliwice czy S4 Sosnowiec Główny - Tychy Lodowisko. Ich przepustowość jest wykorzystana praktycznie do maksimum, a Koleje Śląskie muszą ustępować pierwszeństwa pociągom dalekobieżnym, które mają tzw. wyższy priorytet.

Mimo to wydłużono na tych liniach dwa połączenia z Tychów Lodowiska ? jedno do Częstochowy, a drugie do Gliwic. Dzięki dodaniu dwóch bezpośrednich pociągów z Katowic do Gliwic częstotliwość połączeń w popołudniowym szczycie wzrośnie z dwóch do trzech pociągów na godzinę. Dodany zostanie także poranny przyspieszony kurs z Częstochowy (odjazd o godz. 8:19) do Katowic.

Na linii S5 Katowice ? Bielsko-Biała ? Żywiec ? Zwardoń Koleje Śląskie starały się dopasować pociągi dla osób dojeżdżających w godzinach szczytu do pracy do Katowic i Bielska-Białej. Wydłużone zostaną tam trasy w dni wolne: po jednym dodatkowym pociągu zyskają podróżni jadący do Zwardonia i Żywca. Będzie też nowy pociąg z Żywca do Katowic, przyjeżdżający po godz. 11.; zrezygnowano natomiast z pociągu o godz. 4 rano z Bielska-Białej do Zwardonia.

Największe zmiany w rozkładzie będą dotyczyły linii S8 i S31 między Lublińcem, Tarnowskimi Górami, Bytomiem, Katowicami i Oświęcimiem. Od nowego rozkładu w porannym szczycie przewidziano trzy pociągi z Bytomia do Katowic, kursujące co ok. 30 minut, mające ułatwiać dojazdy do pracy i szkół. Również kursy popołudniowe zaplanowano tak, aby umożliwić wygodny powrót do domu.

Średni czas przejazdu pociągiem z Bytomia do Katowic wyniesie ok. 24 minuty, a koszt normalnego biletu to 3 zł (z Tarnowskich Gór ? 4 zł). Zaplanowano też nowe bezpośrednie połączenia z Oświęcimia do Bytomia, Tarnowskich Gór i Lublińca. Skrócony zostanie czas jazdy z Katowic do Oświęcimia - do ok. 50 minut.

Ponadto, lepiej dostosowane do godzin dojazdu do pracy, do szkół i na uczelnie w Częstochowie mają zostać kursy na linii S13 Częstochowa ? Lubliniec. W niedzielne popołudnia i dni kończące długie weekendy będzie też jeździł bezpośredni, przyspieszony pociąg na trasie Katowice ? Cieszyn (w pozostałe dni możliwe mają być przejazdy tą trasą z dobrze skomunikowaną przesiadką w Czechowicach-Dziedzicach).

W nowym rozkładzie zwiększona ma zostać o dwie pary liczba połączeń KŚ na trasie Rybnik ? Chałupki i Chałupki ? Bohumin. Przewoźnik wskazuje, że dzięki wcześniejszemu połączeniu z Katowic do czeskiego Bohumina oraz współpracy z Kolejami Czeskimi w ciągu dnia będzie można wybrać się np. w dwie osoby na wycieczkę do Pragi za ok. 170 zł (przejazd tam i z powrotem dla dwóch osób), mając ok. 7 godzin na zwiedzanie.

Obecnie Koleje Śląskie na 11 liniach w woj. śląskim przewożą ponad 16 mln pasażerów rocznie. Roczny budżet przewoźnika przekracza 200 mln zł. Spółka dysponuje 61 składami, z czego 23 to nowoczesne konstrukcje typu Flirt, Elf i Impuls, 13 kolejnych to odnowione składy bazujące na EN57, 22 - dzierżawione niezmodernizowane pociągi tego typu, a trzy ostatnie to pojazdy spalinowe, tzw. autobusy szynowe.

W październiku br. KŚ na bazie rozstrzygniętego przetargu podpisały z Pesą wartą 206 mln zł umowę na zakup 13 nowych pociągów, z prawem opcji dot. zakupu - po potwierdzeniu - kolejnych sześciu pojazdów; cena wyniesie wtedy 287,7 mln zł. Według zapowiedzi władz województwa, 19 nowych pociągów ma trafić na tory regionu do połowy 2018 r., zastępując pociągi EN57.
Leszek
CYTAT
Nasza praca eksploatacyjna wzrasta o ponad 3 proc.


Z innego artykułu wynika, że zrobili to tylko dzięki "optymalizacji" wykorzystania składów i korekt obiegów - co zapewne oznacza krótsze przerwy i mniejszy zapas czasu na poślizgi. Jeżeli wysypie się jeden skład - pójdzie jak lawina i tydzień będą do siebie dochodzić.
Dave
Ale te powyższe remonty torów kolejowych dotyczą "niszowych" linii kolejowych i mają za zadanie usprawnienie ruchu towarowego, więc dla przeciętnego "ludzia" będzie to i tak nieodczuwalne smile2.gif
Zibar
W Maczkach przebudowa w toku

snf (51).gif

a w DG cisza. Mam nadzieję, że to już nie koniec po szumnych zapowiedziach na stulecie miasta huh.gif
:)
:)
nowy przetarg snf (51).gif https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeSe...5&expired=0

CYTAT
Wykonanie przebudowy infrastruktury kolejowej stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce w ramach projektu inwestycyjnego pn.: ?Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel ? Bukowno ? Sosnowiec Płd.?

Szacunkowa całkowita wartość
Wartość bez VAT: 13 753 000.00 PLN

Opis zamówienia:
Całość przedmiotu Zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów:
1) Dokumentacji projektowej, w tym:
a) projektu budowlanego,
b ) uzyskanie pozwolenia na budowę i innych niezbędnych decyzji administracyjnych,
c) opracowanie projektu wykonawczego,
d) opracowanie dokumentacji powykonawczej, w tym geodezyjnej dokumentacji powykonawczej.
2) Realizacji robót w zakresach:
a) przebudowa nawierzchni kolejowej w torach nr 2 w km 68,395-69,714 i nr 4 w km od 68,605-69490;
b ) przebudowa 7 rozjazdów z wykonaniem odwodnienia podłużnego i poprzecznego pod rozjazdami, zabudowawstawek wraz z wzmocnieniem nośności podtorza oraz wbudowaniem nowego tłucznia;
c) przebudowa peronu dwukrawędziowego;
d) rewitalizacja wiaduktu w km 69,626;
e) zabudowa urządzeń eor;
f) regulacja sieci trakcyjnej;
g) zabudowa nowych urządzeń srk wraz z budową nowej nastawni kontenerowej na stacji Dąbrowa GórniczaStrzemieszyce.
h) opracowanie dokumentacji projektowej wykonawczej na wymieniony wyżej zakres robót.
i) opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz certyfikacja w zakresie podsystemów ?infrastruktura? i?sterowanie? na wymieniony wyżej zakres robót.
:)
Jakiś czas temu na Kolejowej, a teraz wokół przejazdu na Konopnickiej pojawiły się jakieś oznaczenia do pomiarów. Coś się tam dzieje, albo w planach PKP, albo związane z budową ronda i połączeniem Kolejowej z Poniatowskiego (pierwsze środki zaplanowane są na 2017).
Bathurst
Może lepszym pomysłem byłoby takie połączenie Poniatowskiego z Kolejową, żeby Poniatowskiego była jednokierunkowa, podobnie jak równoległa do niej Kopernika?
pasqudek
Czy przypadkiem Kopernika jest jedno kierunkowa tylko od Augustynika w stronę ul.Królowej Jadwigi?
Leszek
Kopernika w ogóle nie jest teraz jednokierunkowa.
olo
CYTAT(Leszek @ nie, 25 gru 2016 - 21:09) *
Kopernika w ogóle nie jest teraz jednokierunkowa.

Koledze zapewne idzie o Reymonta
Leszek
A z kolei Reymonta jest jednokierunkowa nie do samej Królowej Jadwigi, a do wjazdu na parking na wysokości pierwszego wieżowca.
Za to, jak sądzę, Bathurst rozważał zmianę całego układu w okolicy Kopernika/Konopnickiej/Poniatowskiego. Ale to IMHO nie byłby dobry pomysł.
Bathurst
@Leszek - jednak nie dobry pomysł, stwierdzam po głębszym wink.gif okołoswiatecznym namyśle
:)
No i od jakiegoś czasu trwają już prace przy przejeździe. Nie wiem co kombinują po kopią od przejazdu do kontenerowej nastawni obok dworca. Kategorii tak ruchliwego przejazdu nie można obniżyć i zmienić na automatyczny, nie wspominając co się będzie działo, gdy wybudują rondo (ciągły korek na torowisku). Może jakieś kamery i sterowaliby z nastawni, a przy przejeździe likwidacja budki i przez to więcej miejsca na rondo?
:)
CYTAT
gazeta.pl

Nocne pociągi mają rozwozić imprezowiczów. Najpierw badania na Mariackiej

Nocne kursy, które mają połączyć Katowice z Tychami, Gliwicami i Sosnowcem oraz Dąbrową Górniczą, to część oferty Kolei Śląskich, która ma zostać skierowana m.in. do studentów. Ogłoszenie rozkładu jazdy mają poprzedzić badania marketingowe, które zostaną przeprowadzone w lutym na ul. Mariackiej w Katowicach.

Na razie wiadomo, że nocne pociągi będą kursowały od 1 maja do 31 października. Mają połączyć Katowice z Gliwicami, Tychami Lodowiskiem oraz Sosnowcem i Dąbrową Górniczą. Koleje Śląskie chcą w ten sposób wykorzystać lukę w kursowaniu autobusów i tramwajów między północą i godziną trzecią nad ranem, a dodatkowym atutem ma być szybki czas przejazdu: z Katowic do Sosnowca pociąg jedzie 10 min.

- Chcemy uruchomić nocne połączenia, kiedy zrobi się cieplej i sprawdzić jakim będą się cieszyły powodzeniem. Jeśli pomysł chwyci to pociągi będą jeździły też w kolejnych miesiącach. Godziny kursowania poprzedzą badania marketingowe, które zostaną przeprowadzone na ul. Mariackiej w Katowicach - zapowiedział prezes Kolei Śląskich Wojciech Dinges podczas czwartkowego spotkania ze studentami i przedstawicielami uczelni.

Miesięczny za złotówkę dla pierwszoroczniaków

Nocne połączenia to tylko część programu, który ma zachęcić studentów do korzystania z oferty Kolei Śląskich. To właśnie dlatego przedstawiciele spółki zorganizowali spotkanie z przedstawicielami środowiska akademickiego. Szeroko dyskutowana była też propozycja październikowego biletu miesięcznego, który za symboliczną złotówką będą mogli rozpocząć studenci, którzy rozpoczynają naukę.

Niewykluczone, że program w ramach pilotażu ruszy już wcześniej, bo jak się okazało na niektórych uczelniach studia rozpoczynają się już w kwietniu. Studenci jednogłośnie odrzucili też propozycję, żeby promocyjny bilet można było odebrać w jednym punkcie w Katowicach. - Skończy się takimi kolejkami, jak w przypadku kart ŚKUP - odezwały się głosy. Stanęło na tym, że bilety za złotówkę świeżo upieczeni studenci będą mogli kupić w punktach na swojej uczelni.

Zmiany również w połączeniach weekendowych

Wśród propozycji kolejarzy są także zmiany w weekendowym kursowaniu pociągów, aby godziny były bardziej atrakcyjne dla studentów. - Do tej pory rozkład był konstruowany bardziej pod kątem ruchu turystycznego. Okazuje się jednak, że coraz więcej studentów studiuje w trybie zaocznym - podkreślił prezes Dinges.

Inną promocyjną ofertą, która ma zachęcić studentów do skorzystania z pociągów będzie weekendowy bilet sieciowy (obejmujący wszystkie połączenia Kolei Śląskich) za złotówkę. Z tej oferty będzie mógł skorzystać raz w roku każdy student.
pasqudek
Czemu imprezowicze mają być uprzywilejowani? I czemu nocnych połączeń nie dało się wcześniej uruchomić np. co 1 godz.?
:)
I ciągle cisza w sprawie dworców i tuneli. Dziennikarze też się nie interesują. Już w III kwartale PKP miało zlecić projekt...
A na Konopnickiej grzebią ciągle przy przejeździe. Będą nowe szlabany.

Rozstrzygnięto przetarg:

CYTAT
Opracowanie dokumentacji projektowej i przetargowej na dostosowanie stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się.

Dane Wykonawcy/Konsorcjum
PRZEDSIĘBIORSTWO PROJEKTOWO- - WYKONAWCZE I USŁUG TECHNICZNO - HANDLOWYCH ELKOL SP. Z O.O.
Raciborska 42
40-074 Katowice

1 Cena - 178 350 PLN
menago
za to:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zn...zyce-79966.html

CYTAT
Znamy chętnych na przebudowę stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce

Martyn Janduła ⚫ 24.01.2017 ⚫ 7
Znamy chętnych na przebudowę stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce
Dąbrowa Górnicza StrzemieszyceFot. FAREN, SM42.pl
Przebudowa stacji i układu torowego to kolejny etap przeobrażenia Dąbrowy Górniczej Strzemieszyc. Najpierw PKP SA wyburzyło stary budynek dworca, a teraz PKP PLK zamierzają wymienić infrastrukturę kolejową na nową. Do przetargu w formule „projektuj i buduj” stanęło 10 oferentów.
Przedmiotem zamówienia w rozpisanym przez PKP PLK przetargu jest wykonanie przebudowy infrastruktury kolejowej na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Prace te będą prowadzone w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”. Wykonawca, który zostanie wyłoniony w drodze przetargu, będzie miał za zadanie wykonać dokumentację projektową, w zakres której wchodzi projekt budowlany, uzyskanie pozwoleń na budowę i projekt wykonawczy. Kolejnym etapem wykonawcy będzie realizacja przebudowy nawierzchni kolejowej.

Przebudowa układu torowego

Zobowiązany on będzie do wykonania kompleksowej wymiany nawierzchni torowej na nową wraz z uzupełnieniem tłucznia. Prace obejmą dwa tory. Tor nr 2 od 68,395 km do 69,714 km oraz tor nr 4 od 68,605 km do 69,490 km. Łącznie będzie to 2,119 km toru, którego prędkość eksploatacyjna wzrośnie do 100 km/h. Dodatkowo przebudowanych ma zostać 7 rozjazdów z wykonaniem pod nimi odwodnienia podłużnego i poprzecznego. Likwidacji ulegnie z kolei 918 metrów toru nr 1, na torach 3a, 3b oraz torze 6a likwidacji ulegną kozły oporowe i wstawki. Razem długość torów i wstawek torowych do likwidacji wynosi ok. 1,707 km. W planach przewidziano również rewitalizację wiaduktu, który znajduje się na 69,626 km linii. Prace mają być wykonywane sześć dni w tygodniu od godz. 6 do 22.

Dodatkowo zakres prac obejmuje przebudowę układu peronowego polegającą na rozbiórce istniejących peronów, jednokrawędziowego nr 1 i dwukrawędziowego nr 2 oraz budowie peronu dwukrawędziowego (peron nr 2) dostosowanego do parametrów obowiązujących przepisów i standardów. Jego wysokość wyniesie 0,76 m, a długość 150 m. Nawierzchnia peronu na pozostałej części utwardzona zostanie płytami betonowymi o wymiarach min. 35 x 35 cm, w kolorze szarym, na zagęszczonej podsypce piaskowo-cementowej. Przebudowane zostanie także oświetlenie zewnętrzne na peronach stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce i budowie dojścia do peronu nr 2.

Dziesięciu chętnych

PKP PLK zakończyły już proces składania ofert. Udział w przetargu zgłosiło 10 oferentów. Zamawiający oceni je pod względem ceny, która stanowi 90% w ocenie przetargowej oraz okresu gwarancji, który wyceniono na 10%. Wszyscy zaoferowali 72-miesięczny okres gwarancji, co oznacza, że wszystko rozstrzygnie się w zakresie ceny.

Najtańszą ofertę złożyła firma Eco-Baza Przedsiębiorstwo Wielobranżowe z Żagania, które zaproponowało cenę 11,76 mln zł brutto. Oferta ta jest znacząco niższa od drugiego w kolejności oferenta – Skanska, która zaproponowała cenę 16,54 mln zł brutto. Udział w przetargu zgłosili też: Grupa Fewaterm z Gromnika – 16,76 mln zł, austriackie konsorcjum firm Swietelsky – 17,39 mln zł, francuskie konsorcjum firm ETF – 17,44 mln zł, Infrakol – 17,65 mln zł, Transkol z Kielc – 18,06 mln zł, Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane TOR – 18,14 mln zł, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury – 19,64 mln zł oraz Alusta z Poznania – 24,53 mln zł. Budżet PKP PLK w tym zamówieniu wyniósł 16,92 mln zł brutto. Oznacza to, że tylko trzy oferty mieszczą się w założonym kosztorysie.

Jak wskazuje zamawiający, na linii nr 62 odbywa się mieszany ruch pociągów. Na odcinku Dąbrowa Górnicza Wschodnia – Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce kursują średniodobowo w każdą ze stron po 3 pociągi pasażerskie i 8 pociągów towarowych. PKP PLK zakłada, że ukończenie inwestycji nastąpi 30 września 2018 roku. Jednak same prace związane z peronem i torami mają zakończyć się już rok wcześniej.
pasqudek
I po co była ta rozbiórka?
prezes
z FB Dąbrowa Górnicza:

"Mamy już pierwszą wizualizację dąbrowskiego dworca! Tak może wyglądać zamknięty od lat budynek w centrum, który zgodnie z planami miasta i spółek kolejowych ma szanse stać się nowoczesnym węzłem komunikacyjnym. Wyremontowany zostanie również dworzec w Gołonogu.

– Zależy nam na jak najszybszym rozpoczęciu projektowania, ponieważ przebudowy dworców chcemy połączyć z budową centrów przesiadkowych i dopasowaniem dąbrowskiego układu komunikacyjnego dla potrzeb zrównoważenia wszystkich uczestników ruchu, czyli samochodów prywatnych, transportu publicznego, rowerzystów i pieszych – mówi Marcin Bazylak, zastępca prezydenta odpowiedzialny za inwestycje, i dodaje, że miastu szczególnie zależy na wsparciu zagłębiowskich posłów."
Rokko31
CYTAT(prezes @ czw, 16 lut 2017 - 13:10) *
z FB Dąbrowa Górnicza:

"Mamy już pierwszą wizualizację dąbrowskiego dworca! Tak może wyglądać zamknięty od lat budynek w centrum, który zgodnie z planami miasta i spółek kolejowych ma szanse stać się nowoczesnym węzłem komunikacyjnym. Wyremontowany zostanie również dworzec w Gołonogu.

– Zależy nam na jak najszybszym rozpoczęciu projektowania, ponieważ przebudowy dworców chcemy połączyć z budową centrów przesiadkowych i dopasowaniem dąbrowskiego układu komunikacyjnego dla potrzeb zrównoważenia wszystkich uczestników ruchu, czyli samochodów prywatnych, transportu publicznego, rowerzystów i pieszych – mówi Marcin Bazylak, zastępca prezydenta odpowiedzialny za inwestycje, i dodaje, że miastu szczególnie zależy na wsparciu zagłębiowskich posłów."

Jak dla Mnie bardzo kiepska wizualizacja, nie pasuje na nowoczesny dworzec, mam nadzieje że koncepcja się zmieni i będzie coś bardziej ciekawszego, pasującego do Naszych czasów i co najważniejsze funkcjonalnego. Idźmy do przodu z duchem czasu a nie cofajmy się do średniowiecza
:)
No nareszcie jakieś wieści. Planowali podpisać jeszcze w tamte wakacje. Oby były też te tunele dla samochodów. No i ile będzie peronów. A sam zabytkowy dworzec mógłby mieć doczepiony nowoczesny szklany hol. Można by to fajnie zrobić.

CYTAT
twojezaglebie

Dąbrowa Górnicza z nowym dworcem kolejowym?

Polskie Koleje Państwowe chcą tchnąć nowe życie w zabytkowy budynek dworca w Dąbrowie Górniczej, który od lat stoi zamknięty.

Obiekt od lat nie jest użytkowany i popada w ruinę. Jeszcze do 2010 roku czynne w nim były kasy biletowe. Sam budynek jest w bardzo złym stanie technicznym. Od wielu lat czeka na kogoś, kto miałby odrobinę chęci, by go wyremontować i przywrócić mu dawny wygląd. Wkrótce ma się to zmienić.

? 14 lutego 2017 trójstronne porozumienie o współpracy dotyczącej remontów dworców i stworzenia centrów przesiadkowych w śródmieściu Dąbrowy Górniczej i Gołonogu zostało zaakceptowane przez sygnatariuszy, czyli dąbrowski Urząd Miejski, PKP S.A. i PKP PLK S.A. ? mówią przedstawiciele miasta.
Zgodnie z planami miasta i spółek kolejowych, zamknięty od lat budynek w centrum ma szanse stać się nowoczesnym węzłem komunikacyjnym. Będzie on pełnił funkcję dworca kategorii wojewódzkiej. Oznacza to, że znajdzie się w nim m.in. poczekalnia, kasy, węzły sanitarne oraz punkt obsługi rodzica z dzieckiem. ? Będzie on również dostosowany do obsługi osób niepełnosprawnych ? dodają przedstawiciele PKP.

Przy okazji przebudowy dworca, PKP planuje też budowę przejścia podziemnego, które połączy obiekt z peronem.

? Zależy nam na jak najszybszym rozpoczęciu projektowania, ponieważ przebudowy dworców chcemy połączyć z budową centrów przesiadkowych i dopasowaniem dąbrowskiego układu komunikacyjnego dla potrzeb zrównoważenia wszystkich uczestników ruchu, czyli samochodów prywatnych, transportu publicznego, rowerzystów i pieszych ? mówi Marcin Bazylak, zastępca prezydenta odpowiedzialny za inwestycje.
Wyremontowany zostanie również dworzec w Gołonogu.
luket
Jak zwykle w artykule trochę pomieszane, bo w przeznaczonym do remontu budynku kas nie było przynajmniej z 30 lat (tyle pamiętam), kasy były w przeznaczonym do wyburzenia drugim budynku dworca.
:)
CYTAT
naszemiasto

PKP SA i miejscy urzędnicy pochwalili się wizualizacją, na której zobaczyć można, jak po modernizacji prezentować się będzie dworzec kolejowy w centrum Dąbrowy Górniczej.

Brak czynnego dworca kolejowego to jeden z największych mankamentów Dąbrowy Górniczej. Ma się to jednak zmienić, a funkcje obsługi podróżnych znów ma pełnić zniszczony dziś, ale przeznaczony do kapitalnego remontu budynek dworca z czasów Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej położony tuż przy torach linii Warszawa Centralna - Katowice.

- Zależy nam na jak najszybszym rozpoczęciu projektowania, ponieważ przebudowy dworców chcemy połączyć z budową centrów przesiadkowych i dopasowaniem dąbrowskiego układu komunikacyjnego dla potrzeb zrównoważenia wszystkich uczestników ruchu, czyli samochodów prywatnych, transportu publicznego, rowerzystów i pieszych - mówi Marcin Bazylak, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

W obiekcie tym pojawić się mają m.in. kasy biletowe, poczekalnia czy sanitariaty. Będzie też przejście podziemne łączące dworzec z peronem i tunel dla samochodów, który połączy ul. Kościuszki z ul. Limanowskiego. Wyburzony zostanie za to dworzec Kolei Iwanogrodzko-Dąbrowskiej, w którym jeszcze kilka lat temu mieściły się kasy. Wyremontowany dworzec ma pełnić funkcję centrum komunikacyjnego. Zrewitalizowana zostanie również przestrzeń między dworcem a ul. Kościuszki. Aby było to jednak możliwe, przebudowany zostanie końcowy fragment bocznicy prowadzącej do Huty Bankowej i dawnej kopalni Paryż, której tory wcześniej włączą się w „Wiedenkę”.

Dworzec kolejowy w centrum miasta to niejedyny obiekt kolejowy w mieście, który zostanie odnowiony. Zmodernizowany będzie też dworzec w Gołonogu, gdzie pojawią się również nowe perony, a także tunel pod torami łączący ul. Parkową z al. Zagłębia Dąbrowskiego.


Mam nadzieję, że te pogrubione fragmenty są aktualne i pochodzą z tego podpisanego porozumienia, a nie skopiowane jakieś starocie.
Zibar
CYTAT
PKP SA i miejscy urzędnicy pochwalili się wizualizacją, ...


Ja to już zamiast kolejnej wizualizacji chciałbym zobaczyć realnie wbitą "pierwszą łopatę" przy pracach, bo jak tak dalej pójdzie to nie doczekam tego nowego układu komunikacyjnego w okolicach dworca tongue.gif
mydliczek
http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/remonty-na-d...zej,718684.html

CYTAT
Dworce na ważnych trasach do remontu. Jeden do wyburzenia

Dwa dworce kolejowe w Dąbrowie Górniczej zostaną zrewitalizowane, a miasto postara się lepiej je skomunikować. Natomiast wyburzony ma zostać budynek dworca Chorzów Miasto. Na razie nie wiadomo czy w jego pobliżu powstanie planowane wcześniej centrum handlowo-biurowe.
Porozumienie dotyczące współpracy przy rewitalizacji dwóch ważnych dąbrowskich dworców kolejowych oraz zagospodarowania przyległych terenów podpisały w ostatnich dniach władze Dąbrowy Górniczej oraz spółek PKP SA i PKP PLK.

Do remontu

Porozumienie ? zgodnie z informacją PKP SA - zakłada modernizację zabytkowego dworca Dąbrowa Górnicza oraz dworca Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Oba położone są na głównej linii kolejowej Gliwice - Katowice - Częstochowa. Inwestycja umożliwi przywrócenie obsługi pasażerskiej w obu budynkach, w przyszłości miałyby również powstać przy nich centra przesiadkowe.

Większość powierzchni na odnowionych dworcach ma zagospodarować miasto ? samorząd zakłada m.in. otwarcie tam posterunku policji czy straży miejskiej. Planowana jest budowa przejść podziemnych pod torami oraz częściowa przebudowa układów torów i peronów. Analizowana ma być możliwość budowy tuneli drogowych pod torami. Kolej chce ogłosić przetarg na zaprojektowanie rewitalizacji w tym roku. Miasto natomiast zacznie pracować nad lepszym niż dotąd skomunikowaniem obiektów.

Projekt samorządu

Zamknięty ostatnio budynek dworca w Dąbrowie Górniczej jest bardzo podobny do odnowionego w ostatnich latach, pochodzącego z lat 80. XIX wieku, budynku dworca kolei warszawsko-wiedeńskiej w Myszkowie.

W pobliżu dąbrowskiego dworca znajduje się również nieużywany dworzec dawnej kolei iwanogrodzko-dąbrowskiej, który ma zostać wyburzony dla lepszego skomunikowania rewitalizowanego obiektu. W ub. roku kolej w Dąbrowie Górniczej wyburzyła też już XIX-wieczny budynek dworca w dzielnicy Strzemieszyce.

Prace dotyczące dąbrowskiego dworca i jego otoczenia mają wpisywać się w projekt miejscowego samorządu pod nazwą Fabryka Pełna Życia, zmierzający do utworzenia nowego centrum miasta na terenach po dawnej fabryce Defum.

Z kolei magistrat chorzowski zamierza wyburzyć znacznie młodszy budynek dworca w ścisłym śródmieściu. Położony na linii Katowice - Bytom - Lubliniec dworzec Chorzów Miasto samorząd przejął po kilkuletnich staraniach w 2015 r. Od tego czasu trwały analizy związane m.in. z możliwością przeprowadzenia modernizacji obiektu lub znalezienia dla niego inwestora.

Wobec braku zainteresowanych najemców oraz zbyt wysokich kosztów remontu miasto postanowiło ostatecznie zlecić wykonanie dokumentacji rozbiórki. Po rozebraniu obiektu zachowane zostaną ciągi komunikacyjne oraz dojście do tzw. wyspowego peronu. Na peronie pozostaną wiata i inna infrastruktura.

Kompleks handlowy

Teren przy chorzowskim dworcu znalazł się w ub. roku w memorandach informacyjnych udostępnionych przez spółkę Xcity Investment z grupy PKP inwestorom pod kątem projektów deweloperskich przygotowywanych w całym kraju w oparciu o kolejowe nieruchomości.

Dla gruntu o powierzchni 2,91 ha w rejonie ul. Towarowej (na wysokości dworca, po drugiej stronie torów) przewidziano wówczas budowę kompleksu handlowego i biurowego wraz z hotelem o łącznej powierzchni ok. 21 tys. m kw. (i szacunkowej wartości 34 mln euro). Dotąd kolej nie informowała o dalszej perspektywie tych planów.

Na razie nie została też zrealizowana zapowiedź kolei dokończenia wyburzania innego chorzowskiego dworca na linii do Bytomia - zrujnowanego XIX-wiecznego obiektu na peryferyjnej stacji Chorzów Stary.

Wśród innych planowanych inwestycji dworcowych w regionie w ub. roku Wodzisław Śląski wyłonił wykonawcę projektu rewitalizacji tamtejszego budynku dworcowego, przy którym planowane jest też nowe centrum przesiadkowe. Miasto zapowiadało starania o pozyskanie części środków na te prace z funduszy unijnych, zarządzanych na poziomie regionalnym. Jeden z naborów na projekty tego typu zostanie zamknięty z końcem lutego.

Długa kolejka

Na odremontowanie lub odświeżenie przez kolejowe spółki w woj. śląskim czekają m.in. dworce w Bytomiu, Czechowicach-Dziedzicach czy Raciborzu.

W poprzednich latach kolej odświeżyła lub uczestniczyła w innych pracach dotyczących w tym regionie dworców m.in. w Bielsku-Białej, Częstochowie, Częstochowie Stradomiu, Gliwicach, Katowicach, Myszkowie, Pszczynie, Sosnowcu czy Zawierciu. Spółka PLK remontowała perony, m.in. w Rudzie Śląskiej Chebziu, Chorzowie Batorym czy Gliwicach. Miasta z kolei odnowiły dworce w Tychach czy Zabrzu, obecnie inwestycję z tym związaną prowadzą władze Cieszyna.

W ub. roku PKP SA informowały o planach wyremontowania do 2023 r. łącznie 464 spośród 590 czynnych dworców kolejowych w całym kraju.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.