Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
:)
^^^
Ta informacja z PAP rozeszła się po kraju.
Trochę inne info z GW, którego tu nie było:

CYTAT
gazeta.pl

Trójstronne porozumienie w sprawie modernizacji dąbrowskich dworców

Przedstawiciele PKP, PKP PLK i Dąbrowy Górniczej podpisali porozumienie w sprawie rewitalizacji nieczynnych dąbrowskich dworców kolejowych, zagospodarowania przyległych do nich terenów oraz przebudowy układu torowo-peronowego - poinformowały Polskie Koleje Państwowe w piątkowym komunikacie.
Porozumienie – efekt ponadrocznych rozmów między zainteresowanymi stronami – pozwoli na ogłoszenie w tym roku przetargu na prace projektowe, roboty budowlane miałyby się rozpocząć w 2018 roku.

Będzie analiza możliwości budowy tuneli pod torami
W porozumieniu przedstawiciele Dąbrowy Górniczej podtrzymali wcześniejsze deklaracje, że większość powierzchni w modernizowanych dworcach w centrum [dworzec Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej stojący w tzw. międzytorzu – przy. red.] i Gołonogu zagospodaruje miasto. Mają się tam mieścić m.in. siedziby straży miejskiej i posterunek policji. Część przestrzeni zostanie przeznaczona pod handel i usługi.

Marek Michalski z zarządu PKP podkreślił, że modernizacja nieczynnych dworców wpisuje się w planowaną przez miasto budowę centrów przesiadkowych na przyległych do nich terenach.

Poza rewitalizacją dworców planowana jest również budowa przejść podziemnych pod torami oraz częściowa przebudowa układu torowo-peronowego.

Kolejowe spółki przeanalizują także możliwość budowy tuneli drogowych pod torami, co pozwoliłyby na likwidację przejazdów kolejowych. – Ostateczna decyzja w tym zakresie zapadnie po przeprowadzeniu analiz ruchu – podkreślono w komunikacie.

Jeden dworzec ma zostać wyburzony pod dojazd pod drugi
Miasto ma odpowiadać m.in. za budowę m.in. dojazdów i parkingów. Pisaliśmy już, że z tego powodu planowane jest wyburzenie dworca Kolei Iwanogrodzko-Dąbrowskiej, co umożliwi samochodom i autobusom bezpośrednio dojazd pod zabytkowy dworzec. Tam też powstaną miejsca parkingowe i rowerowe wraz z wypożyczalnią rowerów.

– Zależy nam na jak najszybszym rozpoczęciu projektowania, ponieważ przebudowy dworców i ich najbliższego otoczenia będą bardzo ważnym elementem planowanej przez nas rewitalizacji śródmieścia. Wspólna inwestycja pozwoli też na dostosowanie miejskiego układu komunikacyjnego do potrzeb pasażerów kolei, kierowców poruszających się własnymi samochodami, osób korzystających z autobusów oraz rowerzystów i pieszych – mówi Marcin Bazylak, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.


W stosunku do pierwotnych planów będzie rok opóźnienia.
Jeśli te analizy ruchu będą rzetelne, to nie ma co się martwić o tunel, przynajmniej w centrum. Korki w szczycie na całej długości Kolejowej, a od drugiej strony na Konopnickiej od szkoły albo i od kościoła. A gdy zrobi się cieplej i zwiększy się ruch na Pogorie i Zieloną to jeszcze gorzej.
Trzeba też pamiętać o problemach z dojazdem służb ratunkowych i opóźnienia komunikacji miejskiej. Sama linia kolejowa jest też prawie maksymalnie obciążona (KŚ od dawna chciały więcej pociągów, ale się już podobno nie da), co też powoduje bardzo częste opuszczanie szlabanów.
A przejazd na Konopnickiej i tak powinien zostać, tak jak już pisaliśmy. albo przynajmniej zostawić dla pieszych i rowerów.
paw74
Dworce na ważnych trasach do remontu. Jeden do wyburzenia.

dworce do remontu
Leszek
W sumie jakoś nie wspominano o poniższym (znalazłem tylko wzmiankę przy okazji snucia planów centrów przesiadkowych):

CYTAT
Dodatkowo od 8 V do 10 VI na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice będą przeprowadzane prace związane z budową przejścia podziemnego i demontażem kładki dla pieszych.


snf (51).gif
pulsatilla1214
A tymczasem w Maczkach:

:)
CYTAT(Leszek @ sob, 04 mar 2017 - 13:31) *
W sumie jakoś nie wspominano o poniższym (znalazłem tylko wzmiankę przy okazji snucia planów centrów przesiadkowych):

CYTAT
Dodatkowo od 8 V do 10 VI na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice będą przeprowadzane prace związane z budową przejścia podziemnego i demontażem kładki dla pieszych.


snf (51).gif


Że coś sie szykuje pisałem na poprzedniej stronie pod koniec stycznia:
CYTAT
Opracowanie dokumentacji projektowej i przetargowej na dostosowanie stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się.


Ale nie było wiadomo co to oznacza. Nie zauważyłem innego przetargu. Demontaż samej kładki to moment, ale w miesiąc chcą zbudować tunel? No chyba, że na czas prac zrobią przejście przez tory.

Kto byt pomyślał, że to Ząbkowice pierwsze doczekają się tunelu.


A czy ktoś z Was wie jak teraz wygląda sytuacja z przejściem w Strzemieszycach? Miasto za możliwość przejścia płaciło PKP wielkie pieniądze. Tam miał być jakiś remont. Może zbudują bezpieczniejsze przejście wyższej kategorii, a przez to znikną ograniczenia i opłaty?
Dave
To po ch...usteczkę był robiony remont tej kładki jakieś 2-3 lata temu w Ząbkowicach, skoro teraz będzie się ją rozbierać? Moim zdaniem - kosztowne i niepotrzebne. Przynajmniej na razie. Zwłaszcza, że - jak już wspomniałem - remont samej kładki był niedawno robiony.
paw74
CYTAT(Dave @ sob, 11 mar 2017 - 15:42) *
To po ch...usteczkę był robiony remont tej kładki jakieś 2-3 lata temu w Ząbkowicach, skoro teraz będzie się ją rozbierać? Moim zdaniem - kosztowne i niepotrzebne. Przynajmniej na razie. Zwłaszcza, że - jak już wspomniałem - remont samej kładki był niedawno robiony.


Dave, a czy tobie byłoby dobrze i przyjemnie nadrabiać kilkaset metrów w jedna stronę i drugie tyle aby przedostać się na drugą stronę torów? wszystko oczywiście bezpiecznie i bez nielegalnych przejść przez tory.
W centrum miasta przejścia dla pieszych są na tyle gęsto poumieszczane, że nie ma za bardzo problemu przedostać się na druga stronę ulicy. Drogi kolejowe niestety dużo różnią się od zwykłych dróg asfaltowych, przechodzić można tylko i wyłącznie w miejscach do tego przeznaczonych. Prawo ruchu drogowego dopuszcza przejścia w innych miejscach niż wyznaczone.
Więc remont kładki w Ząbkowicach w/g mnie był konieczny i potrzebny.A to, że podjęto decyzję o jej rozbiórce to inna sprawa .
prezes
CYTAT
Remontem zabytkowego dworca w centrum miasta zajmą się Polskie Koleje Państwowe. W budynku pojawić się mają m.in. kasy biletowe, poczekalnia oraz sanitariaty.

Miasto ma odpowiadać m.in. za budowę dojazdów i parkingów. Planowane jest wyburzenie dworca Kolei Iwanogrodzko-Dąbrowskiej, co umożliwi samochodom i autobusom bezpośrednio dojazd pod zabytkowy dworzec. Tam też powstaną miejsca parkingowe i rowerowe wraz z wypożyczalnią rowerów.

- Dla nas remont dworca to nie jest tylko rewitalizacja, czy remont budynku. To jest przywrócenie funkcji pasażerskich. W miejscu gdzie kiedyś był dworzec, chcemy stworzyć centrum przesiadkowe. Mamy plan, żeby do końca pierwszego kwartału 2018 roku mieć dokumentację pozwalającą nam startować o środki unijne - powiedział nam wiceprezydent Dąbrowy Górniczej Marcin Bazylak.

Prace na terenie dąbrowskiego dworca i jego otoczenia mają wpisywać się w projekt pod nazwą Fabryka Pełna Życia. Zakłada on utworzenie nowego centrum miasta na terenach po dawnej fabryce Defum.

snf (51).gif
Zibar
Czyli zapowiadane wcześniej: ... rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na przełom 2017 i 2018 r. ... można przesunąć na 2018/2019 czy 2019/2020 ?
:)
To pewnie tak - dworce to przetargi PKP SA, układ torowy i perony - PKP PLK, a drogowy i otoczenie - miasto. Tylko, czy nie za późno starać się o środki, żeby nie było już rozdzielone.
Na razie miasto nie ma się czym chwalić w pozyskiwaniu środków w tej perspektywie. Jakoś wyjątkowo cicho.
danielmdc
Nie mają środków własnych to nie składają wniosków na nowe inwestycje. Teraz przez 50 lat trzeba będzie spłacać inwestycje z poprzednich dofinansowań.
Rokko31
CYTAT(danielmdc @ pon, 20 mar 2017 - 16:24) *
Nie mają środków własnych to nie składają wniosków na nowe inwestycje. Teraz przez 50 lat trzeba będzie spłacać inwestycje z poprzednich dofinansowań.

Widać że nie masz pojęcia o środkach pochodzących z UE i piszesz głupoty, zresztą nie pierwszy raz.
danielmdc
Tak UE daje hajsiwko bez wkładu i pokrywa inwestycje w 100 % laugh.gif
:)
CYTAT
gazeta.pl

Kładka nad torami przejdzie do historii. W zamian PKP PLK wybudują tunel







Już niedługo kładka nad peronami stacji kolejowej w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach przejdzie do historii. Częstochowski Zakład Linii Kolejowych PKP PLK zdecydował, że rozbierze obiekt, a zamiast niego wybuduje tunel.

O kładkach kolejowych w Dąbrowie Górniczej i ich stanie technicznym zrobiło się głośno w 2010 roku po śmierci 25-letniego mieszkańca miasta, który zginął rażony trakcją elektryczną, gdy złamała się pod nim deska nadziemnego przejścia w Strzemieszycach.

Niedługo potem kładka w Ząbkowicach przeszła remont. Wymieniono m.in. skorodowane elementy konstrukcji, poręcze, zlikwidowane zejście na peron pierwszy, na który można się dostać bezpośrednio z budynku dworca. Dodatkowo drewniane szczeble wymieniono na schody pokryte antypoślizgowa gumą. Remont kosztował około 500 tys. zł. Potem remontu doczekały się również dworcowe perony.

Częstochowski Zakład Linii Kolejowych PKP PLK zdecydował, że rozbierze kładkę nad torami w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach, a zamiast niej wybuduje tunel

Będzie centrum przesiadkowe

Mieszkańcy dzielnicy wcale nie cieszyli się z modernizacji.. Zwłaszcza, że nie ułatwiała ona wcale korzystanie z kładki osobom niepełnosprawnym, rodzinom z wózkami i rowerzystom. Rozwiązaniem dla pasażerów miał być kontakt z pracownikami dworca i specjalny numer telefonu, pod którym można było zgłaszać potrzebę skorzystania z pociągu przez osoby niepełnosprawne. Pojazd miał wówczas podjeżdżać na dostępny dla wszystkich peron pierwszy. Nie zawsze jednak było to możliwe.

Przez jakiś czas kładka również tonęła w ciemnościach i przechodnie oraz pasażerowie skarżyli się na brak poczucia bezpieczeństwa w rejonie dworca.

Wkrótce te problemy mają się skończyć. – W Gołonogu i Ząbkowicach powstaną nowe centra przesiadkowe z wygodnymi parkingami, bezpiecznymi przejściami podziemnymi pod torami dla pieszych i rowerzystów. Centra te umożliwią przesiadki mieszkańców w relacjach pociąg – autobus – samochód – rower – zapowiedział kilka miesięcy temu Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.
Rowerzyści konsultowali projekt

Jak się dowiedzieliśmy do konsultacji projektu zaproszeni zostali również m.in. dąbrowscy rowerzyści.

– Pierwsze projekty jakie przedstawiono nam do konsultacji to były przejścia, gdzie kwestię osób niepełnosprawnych rozwiązywano za pomocą specjalnych podjazdów. Do ich obsługi niezbędna byłaby pomoc obsługi dworca. Na szczęście skończyło się na rozwiązaniu o wiele przyjaźniejszym i nowoczesnym – mówi Kamil Potocki ze stowarzyszenia Rowerowa Dąbrowa, znany też jako Dąbrowski Rowerzysta Miejski.

W styczniu rozstrzygnięto przetarg na dokumentację projektową, którą ma wykonać katowicki Elkol. – Faktycznie obecnie jesteśmy na etapie projektowania – potwierdza Helmut Klabis, dyrektor częstochowskiego Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK.

– Po konsultacjach z miastem podjęliśmy decyzję o budowie tunelu: podziemnego przejścia pod torami ze specjalnym podjazdem, który umożliwi poruszanie się osobom niepełnosprawnym, rowerzystom czy rodzicom z wózkami – dodaje Helmut Klabis.

Jak szacuje Helmut Klabis, inwestycja kosztować będzie około 8 milionów złotych. – Początkowo planowaliśmy, że będzie to zadanie jednoroczne, ale ze względu na konieczność rozliczenia wszystkich realizowanych prac do listopada, podjęliśmy decyzję, że budowa powinna zakończyć się w kwietniu 2018 roku. To bezpieczny okres, w którym wzięliśmy pod uwagę i ewentualność przedłużającego się postępowania przetargowego i czas na zdobycie niezbędnych zezwoleń dopuszczających tunel do użytku – zaznacza dyrektor częstochowskiego zakładu.

Już niedługo pojawić mają się pierwsze wizualizacje obiektu.
:)
CYTAT
naszemiasto

Zamiast kładki będzie tunel w Ząbkowicach

Zamiast kładki będzie tunel. Bezpieczne i nowoczesne przejście pod torami prowadzące na perony w Ząbkowicach.

W maju ma się rozpocząć nowa inwestycja PKP PLK prowadzona wspólnie z miastem. Zakład Linii Kolejowych PKP PLK w Częstochowie, zainwestuje w budowę podziemnego przejścia w Ząbkowicach w Dąbrowie Górniczej.

Kładka nad torami ma przejść do historii. W styczniu został rozstrzygnięty przetarg na dokumentację projektową. Tunel pod peronami ma mieć specjalny podjazd dla osób niepełnosprawnych ale także rowerzystów i czy rodziców z wózkami. Jak wynika z szacunków, budowa tunelu ma pochłonąć 8 milionów złotych. Budowa ma zakończyć się w kwietniu 2018 roku.



I jeszcze niespodzianka - wygląda na to że zostanie przywrócony przystanek DG Pogoria!

Na stronie PKP PLK - zapytanie ofertowe:

CYTAT
Naprawa nawierzchni peronowej wraz z zabudową małej architektury oraz dostosowanie drogi dojścia do przystanku osobowym Dąbrowa Górnicza Pogoria

Termin realizacji zamówienia 30-05-2017


Oprócz tego co jest w planach w Centrum, Gołonogu i Ząbkowicach jakoś miasto obecnie nie podejmuje zapomnianego tematu - budowy planowanego kiedyś przystanku "DG Ratusz" na wysokości CA. Jeśli chcemy w przyszłości mieć SKM to taki przystanek powinien postać z korzyścią dla miasta i samego PKP.

Co to się stało, że po tylu latach zaniedbań PKP sobie przypomniało o DG? Ktoś wpływowy zobaczył to na własne oczy? Do tej pory remonty i przebudowy w wioskach w całej Polsce, a wiadomo jak było u nas.
:)
Dla uzupełnienia - z twojezgalebie:

CYTAT
To jednak nie koniec zmian, jakie czekają na podróżnych w mieście. – Jest też bardzo duża szansa, że podobne przejście może powstać w przyszłym roku w Strzemieszycach – mówi Podraza.
:)
CYTAT
silesia info transport



PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozstrzygnęły przetarg na naprawę powierzchni peronowej wraz z zabudową małej architektury oraz dostosowanie drogi dojścia do przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Pogoria. Za pracę odpowiedzialna będzie firma PPHU BIREX S.C.

30 marca br., wybrana została najkorzystniejsza oferta, spośród trzech złożonych, w postępowaniu na wybór wykonawcy zadania pn: ”Naprawa nawierzchni peronowej wraz z zabudową małej architektury oraz dostosowanie drogi dojścia do przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Pogoria”. Pracę za 205 410 zł wykona firma PPHU BIREX S.C.z Częstochowy. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w drugiej połowie kwietnia a zakończenie na 30 maja.

– Perony nr 1 i nr 2 będą wyremontowane na długości 100 metrów, poprzez regulację istniejącej nawierzchni z płyt chodnikowych. Zostaną one wyposażone w system zapowiedzi megafonowych oraz małą architekturę w postaci ławek, koszy oraz gablot informacyjnych na rozkłady jazdy. Będą też oznakowane – powiedziała nam Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

Zakres prac obejmie budowę przejścia w poziomie szyn (kat. E), które zapewni drogę dojścia do peronu nr 2. Zostaną zabudowane nowe pochylnie z przejścia do peronów, dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się oraz pochylnia dla pieszych, prowadząca ruch z drogi publicznej do przejścia.

W tym miejscu rodzi się pytanie. Co takiego się stało, że zarządca infrastruktury postanowił przystosować do obsługi podróżnych przystanek osobowy Dąbrowa Górnicza Pogoria?

– W związku z zainteresowaniem przewoźnika – Kolei Śląskich – uruchomieniem na okres wakacyjny, tj. od 11 czerwca do 30 sierpnia obsługi pociągów pasażerskich na przystanku osobowym Dąbrowa Górnicza Pogoria, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podjęły działania, mające na celu przystosowanie nieużytkowanych peronów do obsługi pasażerów – wyjaśniła Dorota Szalacha z PKP PLK S.A.

Wychodzi więc na to, że w najbliższe wakacje na wypoczynek nad Pogorią będzie można wygodnie dojechać pociągiem. To bardzo dobry krok ze strony Kolei Śląskich, który w naszej opinii powinien przyciągnąć wielu chętnych.
:)
Kolejna inwestycja PKP w DG, ogłoszono przetarg:

CYTAT
Zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. „Poprawa przepustowości na ciągu E65 na odc. Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, poprzez zabudowę dodatkowych peronów na linii nr 186”


Między innymi zostanie dobudowany nowy peron na stacji DG Sikorka
Leszek
Chyba tylko tam jest to możliwe/ma sens.
paw74
Leszku, oczywiście jest możliwe dobudowanie peronu na stacji PKP Sikorka, ale czy ma sens? Śmiem w to wątpić. Na stacji tej nie ma tak dużego ruchu pasażerskiego. Dwa tory pasażerskie są wystarczające, drugie dwa to towarowe.
Co miałoby na celu dobudowanie dodatkowego peronu? W/g mnie nie ma sensu taka inwestycja w tym miejscu.
Leszek
Może chodzić nie o wielką ilość pasażerów, ale raczej o to, że lokalne pociągi mogą zatrzymać się przy nowym peronie, nie blokując głównej linii dla dalekobieżnych.
:)
Oby przy przebudowie układu torowego w Centrum też pojawił się dodatkowy peron. Kiedyś może doczekamy SKM, prędzej może nowej linii na lotnisko, z której też można by korzystać. Linia KŚ Tychy - Sosnowiec też powinna być wydłużona do DG, tak jak było w planach.
Bardzo by się przydał, właśnie żeby nie blokować i przepuszczać dalekobieżne. Do tego w planach są 4 tory z Katowic do Będzina, a w dalszych od Będzina 3 w stronę DG (potem może znowu 4?). Dlatego dodatkowe perony powinny powstać już teraz.
paw74
CYTAT(Leszek @ śro, 05 kwi 2017 - 22:15) *
Może chodzić nie o wielką ilość pasażerów, ale raczej o to, że lokalne pociągi mogą zatrzymać się przy nowym peronie, nie blokując głównej linii dla dalekobieżnych.


Z tego co wiem to pociągi dalekobieżne są przepuszczane w Ząbkowicach gdzie maja miejsce i odpowiednią bocznicę. Stacja podzielona jest na grupę torów A, położoną przed peronami od stron Łaz, na którą składa się 9 torów głównych. Po grupie A następuje część pasażerska, na której znajdują się 3 perony, posiadające w sumie 6 krawędzi peronowych:

- peron 1, z którego niegdyś odjeżdżały pociągi w kierunku Łagiszy (tor nr 5) oraz tor dla ewentualnego wyprzedzania pociągów osobowych przez pospieszne (nr 3);
- peron 2, obsługujący większość ruchu regionalnego na odcinku Zawiercie - Katowice;
- peron 3, położony w ciągu linii nr 133, po której kursuje obecnie 1 para pociągów pasażerskich, tor nr 6 służy również dla ewentualnego wyprzedzania pociągów osobowych przez pospieszne.

za Zabkowice

Na Sikorce są dwa tory osobowe i dwa towarowe. Nie wiem jakby to miało wyglądać w tym rejonie. Z jednej strony droga a z drugiej domy.

DG Sikorka
Leszek
Za Skycrapercity, przetarg:
"Wykonanie map do celów projektowych na potrzeby budowy peronów przy linii kolejowej nr 186 relacji Zawiercie – Dąbrowa Górnicza w lokalizacjach p.o. Wiesiółka, p.o. Chruszczobród, p.o. Dąbrowa Górnicza Sikorka”"
:)
z - Protokół z posiedzenia Komisji Rozwoju i Promocji Miasta w dniu 6 lutego 2017r:

CYTAT
(...)
Do wypowiedzi odniósł się I Z-ca Prezydenta M. Bazylak, który stwierdził, że jeżeli chodzi o zieloną mobilność, to jak radny zauważył jest to bardzo ciężkie i trudne zadanie. Jest dwóch partnerów PKP i PKP PLK i gmina jest w trakcie podpisywania trójstronnego porozumienia. Ze strony miasta jak i ze strony PKP zostało ono już podpisane w zeszłym roku. I Z-ca poinformował, że miał okazję uczestniczyć z Prezydentem Miasta w rozmowie z zarządem PKP odnośnie planów wobec Dąbrowy, a w zasadzie trzech dworców, bo porozumienie obejmuje trzy dworce – dworzec Centrum i otoczenie, dworzec w Gołonogu, ale również były rozmowy o dworcu w Ząbkowicach, zwłaszcza pod kątem organizacji parkingu i podjazdu autobusu pod dworzec. Jeżeli chodzi o PKP, to gmina jest na etapie ukończenia formalnej części, porozumienie nie jest oczywiście wiążące, bo ono pokazuje, czym mają się zająć poszczególni sygnatariusze tego porozumienia. Podjęto decyzję, aby projektować rozwiązania komunikacyjne oraz przebudowę dworców, bo najważniejszy jest projekt i uzyskanie pozwolenia na budowę. Taki projekt i pozwolenie na budowę na te dwa dworce należy uzyskać do końca roku, najpóźniej na początku 2018r., aby móc startować do konkursu „zielona mobilność”. W-ce Prezes PKP zadeklarował, że będą uruchamiać środki własne PKP na projektowanie tego, miasto zadeklarowało możliwość montażu finansowego, bo otwierając to zadanie inwestycyjne miasto powinno partycypować przy projektowaniu, jeżeli będzie taka konieczność. Wiadomo, że za chwilę ma być ogłoszone postępowania na wyłonienie projektanta i że to porozumienie jest formalnością. I Z-ca Prezydenta Miasta dodał, że rozmowy trwają na różnych szczeblach, zapewnił, że jest w kontakcie z posłem R.Warwasem, którego prosił o wsparcie i lobbowanie, bo jak wiadomo jest to ważne dla rozwoju całej Dąbrowy Górniczej, bez względu na przynależność do komitetów wyborczych. Poseł R. Warwas zapewnił, że będzie ten projekt wspierał, bo również mu na tym zależy.
(...)
I Z-ca Prezydenta Miasta poinformował, że jeżeli chodzi o terminy, to dzieje się to trochę poza urzędem, niemniej jednak kontrolują sytuację, chcą aby PKP do końca roku lub w I kwartale 2018r. zakończyło projektowanie włącznie z uzyskaniem pozwolenia na budowę dworców wraz z całą infrastrukturą wokół, czyli tunelami i parkingami. Są plany, żeby na dworzec w Gołonogu przenieść Straż Miejską i Ośrodek Dyspozycyjny Prezydenta, jest już zgłoszone zapotrzebowanie dotyczące pomieszczeń przez Straż Miejską. Wcześniej PKP zrobiło inwentaryzację budynku i będzie on projektowany również pod Straż Miejską i pod Ośrodek Dyspozycyjny. Na dworzec w Centrum jest plan przenieść również Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego oraz utworzyć Komisariat Policji, ponieważ są to takie instytucje, które dobrze by było, gdyby znajdowały się w budynkach dworcowych. Nie jest to jakimś eksperymentem, tylko odpowiedzią na konkretne potrzeby. Do pierwszego kwartału 2018r. jest czas na zaprojektowanie obydwóch rozwiązań.
Naczelnik WIM wtrącił, że data realizacji to 2018-2020r.
(...)
bzenek
CYTAT(:) @ śro, 05 kwi 2017 - 12:39) *
CYTAT
Zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. ?Poprawa przepustowości na ciągu E65 na odc. Zawiercie ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, poprzez zabudowę dodatkowych peronów na linii nr 186?

Między innymi zostanie dobudowany nowy peron na stacji DG Sikorka


CYTAT(Leszek @ śro, 05 kwi 2017 - 23:15) *
Może chodzić nie o wielką ilość pasażerów, ale raczej o to, że lokalne pociągi mogą zatrzymać się przy nowym peronie, nie blokując głównej linii dla dalekobieżnych.


No to trzeba było w trakcie zeszłorocznego kapitalnego remontu przystosować tory towarowe do ruchu pospiesznego, a nie ganiać teraz pasażerów z jednego peronu na drugi.

Pomysł jest świetny dla kolejarzy. Pasażerowie mogą tego nie kupić i pojechać własnym autem.

CYTAT(:) @ wto, 18 kwi 2017 - 15:21) *
Są plany, żeby na dworzec w Gołonogu przenieść Straż Miejską i Ośrodek Dyspozycyjny Prezydenta. Na dworzec w Centrum jest plan przenieść również Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego oraz utworzyć Komisariat Policji

Czyli mamy Pentagon co to miał skupić całą administrację w jednym miejscu.
Tenże Pentagon od wielu lat budzi podejrzenia, że jest bizantyjsko drogi w budowie i utrzymaniu.

A teraz wynajmiemy sobie od PKP jeszcze dwa dworce ??
I pogonimy petentów do nowych lokalizacji ?? blink.gif

Niestety to potwierdza (bardzo tu na forum niepopularną) tezę, że dworce nie są potrzebne.
Na siłę będziemy je teraz napychać jakimiś funkcjami za co zapłacimy majątek.
:)
Kolejny przetarg PKP:

CYTAT
Rozbudowa budynku nastawni dysponującej DZB w stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice wraz z przebudową pomieszczenia nastawnicowni i remontem części zasadniczej budynku
Bathurst
CYTAT(bzenek @ czw, 20 kwi 2017 - 21:44) *
CYTAT(:) @ śro, 05 kwi 2017 - 12:39) *
CYTAT
Zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. ?Poprawa przepustowości na ciągu E65 na odc. Zawiercie ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, poprzez zabudowę dodatkowych peronów na linii nr 186?

Między innymi zostanie dobudowany nowy peron na stacji DG Sikorka


CYTAT(Leszek @ śro, 05 kwi 2017 - 23:15) *
Może chodzić nie o wielką ilość pasażerów, ale raczej o to, że lokalne pociągi mogą zatrzymać się przy nowym peronie, nie blokując głównej linii dla dalekobieżnych.


No to trzeba było w trakcie zeszłorocznego kapitalnego remontu przystosować tory towarowe do ruchu pospiesznego, a nie ganiać teraz pasażerów z jednego peronu na drugi.

Pomysł jest świetny dla kolejarzy. Pasażerowie mogą tego nie kupić i pojechać własnym autem.

CYTAT(:) @ wto, 18 kwi 2017 - 15:21) *
Są plany, żeby na dworzec w Gołonogu przenieść Straż Miejską i Ośrodek Dyspozycyjny Prezydenta. Na dworzec w Centrum jest plan przenieść również Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego oraz utworzyć Komisariat Policji

Czyli mamy Pentagon co to miał skupić całą administrację w jednym miejscu.
Tenże Pentagon od wielu lat budzi podejrzenia, że jest bizantyjsko drogi w budowie i utrzymaniu.

A teraz wynajmiemy sobie od PKP jeszcze dwa dworce ??
I pogonimy petentów do nowych lokalizacji ?? blink.gif

Niestety to potwierdza (bardzo tu na forum niepopularną) tezę, że dworce nie są potrzebne.
Na siłę będziemy je teraz napychać jakimiś funkcjami za co zapłacimy majątek.



PKP zgodziło się na remont naszych dworców ale podczas negocjacji zażądało od miasta, że zapewni ono stałych, pewnych najemców ich powierzchni. Tak to mniej więcej wyglądało z tego co się orientuję.
:)
CYTAT
gazeta.pl

Latem nad Pogorię dojedziesz pociągiem. Trwa remont przystanku kolejowego

Trwają prace budowlane na nieczynnym od lat przystanku kolejowym Dąbrowa Górnicza Pogoria, znajdującym się na trasie Katowice-Zawiercie. Koleje Śląskie chcą, aby pociągi zatrzymywały się tu w sezonie letnim, obsługując pasażerów, którzy zamierzają korzystać z uroków dąbrowskich akwenów.

Przystanek znajduje się pomiędzy stacjami Dąbrowa Górnicza Gołonóg i Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, na wysokości ulicy Żeglarskiej, prowadzącej nad Pogorię I oraz na szlaki wiodące do pozostałych zbiorników i terenów rekreacyjnych.

- Zakres prac obejmuje budowę przejścia w poziomie szyn, które zapewni drogę dojścia do peronu nr 2. Powstaną nowe pochylnie z przejścia do peronów, dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się, oraz pochylnia dla pieszych, prowadząca z drogi publicznej do przejścia - wylicza Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK, które prowadzą modernizację przystanków.

Perony 1. i 2. na odcinku 100 metrów mają zostać wyremontowane poprzez regulację istniejącej nawierzchni z płyt chodnikowych.

Na przystanku pojawi się system zapowiedzi megafonowych oraz mała architektura, czyli ławki, kosze oraz gabloty informacyjne na rozkłady jazdy. W planach jest również montaż numeracji peronów i tablic kierunkowych. Prace, które realizuje firma Birex z Częstochowy, powinny zakończyć się do końca maja.

Pociągi będą zatrzymywać się na przystanku Dąbrowa Górnicza Pogoria w okresie od 11.06.2017 do 30.08.2017 r.









:)
Było już na forum. Takie podsumowanie. I tak nie piszą, że oprócz tego też inne inwestycje - odnowa peronów na DG Pogoria, przebudowa nastawni w Ząbkowicach, tunel w Ząbkowicach, dodatkowy peron na DG Sikorka.
Wreszcie od jakiegoś czasu zaczęli nadrabiać tę wyjątkowo zaniedbaną infrastrukturę w DG. Czekamy wciąż na remont peronu i dworca w Gołonogu (plus ewentualny tunel) oraz remont dworca w Centrum, przebudowę układu torowego i tunele na stacji i dla samochodów. Coś długo nie ogłaszają przetargów na projekty.

CYTAT
naszemiasto

PKP PLK: pociągi pojadą szybciej, trwa modernizacja infrastruktury

PKP PLK. Budowa i modernizacja nastawni, montaż nowych urządzeń sterowania i remont dwóch linii towarowych w Dąbrowie Górniczej usprawnią przejazd pociągów towarowych na Śląsku i w Zagłebiu. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wartej ponad 50 mln zł zwiększy się przepustowość i poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Usprawniony zostanie przejazd pociągów towarowych przez stację Dąbrowa Górnicza Towarowa. Przebudowa ponad 10 kilometrów torów na odcinkach Dąbrowa Górnicza Towarowa ? Dąbrowa Górnicza Wschodnia i Dąbrowa Górnicza Towarowa ? Kozioł (posterunek odgałęźny) rozpoczęła się w lutym. W ramach prac kompleksowo wymieniona zostanie także sieć trakcyjna, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i 7 rozjazdów. Wyremontowane zostaną 4 wiadukty, a poprawa ich stanu zapobiegnie ograniczeniom w przewozie ładunków. Prace o łącznej wartości 21,5 mln zł zakończą się w listopadzie.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace warte 32 mln zł przy przebudowie urządzeń sterowania ruchem kolejowym i budowie nowej oraz modernizacji już istniejącej nastawni na terenach stacji Dąbrowa Górnicza Towarowa. Ich efektem będzie otwarcie stacji na większą liczbę pociągów. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa szczególnie transportu towarowego. Roboty rozpoczęły się w sierpniu zeszłego roku i zakończą się w grudniu.
Dwie inwestycje o łącznej wartości około 50 mln zł są realizowane w ramach projektu pn. "Prace na Południowo ? Wschodniej Obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami na liniach nr 154, 171, 661". PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na ten cel środki budżetowe - 200 mln zł.
:)
Do tego tunelu w Ząbkowicach miasto się będzie dokładało, i to połowę.

Projekt uchwały:

CYTAT
(...)
Rada Miejska w Dąbrowie Górniczej
uchwala, co następuje:

§ 1.
W celu zapewnienia sprawnego i bezkolizyjnego połączenia komunikacyjnego dla mieszkańców pomiędzy ul. Dworcową i ul. Marii Dąbrowskiej w dzielnicy Ząbkowice poprzez zaprojektowanie i wykonanie pod torami kolejowymi przejścia pieszo-rowerowego, udzielić w latach 2017-2018 przez Gminę Dąbrowa Górnicza na rzecz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dotacji celowej wynoszącej:
1) kwotę 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) w 2017r.
2) kwotę 3.100.000,00 zł (słownie: trzy miliony sto tysięcy złotych) w 2018r.
- przeznaczonej na wykonanie przedmiotowego przejścia pod torami w km 292,914 linii nr 1 w stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Dąbrowa Górnicza

§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia


Przewodnicząca Rady Miejskiej
w Dąbrowie Górniczej
Agnieszka Pasternak




UZASADNIENIE
do
projektu uchwały Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej
w sprawie: udzielania dotacji dla PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Planowane zamierzenie pozwoli stworzyć układ komunikacyjny mający istotne znaczenie dla realizacji zadań własnych Gminy oraz zaspokajania potrzeb mieszkańców. Przewidywane rozwiązanie usprawni przemieszczanie się na obszarze przylegającym do stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, zapewniając połączenie pieszo – rowerowe między ul. Dworcową oraz ul. Marii Dąbrowskiej. Stacja obsługuje linie kolejowe nr 1 (Warszawa Zachodnia – Katowice), nr 183 (Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Brzeziny Śląskie), nr 133 (Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny) o znaczeniu państwowym. Poprawa obecnych warunków jest istotna zwłaszcza z punktu widzenia osób mających trudności z przemieszczaniem się oraz rowerzystów.
Mając powyższe na względzie, zasadne jest udzielenie przez Gminę na rzecz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dotacji finansowej w wysokości odpowiadającej połowie kosztów z tym związanych. Jej ostateczna wartość zależeć będzie od rzeczywiście poniesionych na ten cel nakładów.

Zastępca Prezydenta Miasta
Damian Rutkowski
:)
Koleje Śląskie - od 11.06

CYTAT
Dla 22 pociągów kursujących na linii S1 (Częstochowa – Katowice – Gliwice) zostanie wprowadzony dodatkowy postój na przystanku Dąbrowa Górnicza Pogoria. Dodatkowy przystanek umożliwi dojazd i powrót mieszkańcom naszego regionu do atrakcji wodnych usytuowanych w okolicy zbiornika Pogoria I.
Dave
CYTAT(paw74 @ czw, 06 kwi 2017 - 17:35) *
CYTAT(Leszek @ śro, 05 kwi 2017 - 22:15) *
Może chodzić nie o wielką ilość pasażerów, ale raczej o to, że lokalne pociągi mogą zatrzymać się przy nowym peronie, nie blokując głównej linii dla dalekobieżnych.
Z tego co wiem to pociągi dalekobieżne są przepuszczane w Ząbkowicach gdzie maja miejsce i odpowiednią bocznicę. Stacja podzielona jest na grupę torów A, położoną przed peronami od stron Łaz, na którą składa się 9 torów głównych. Po grupie A następuje część pasażerska, na której znajdują się 3 perony, posiadające w sumie 6 krawędzi peronowych:- peron 1, z którego niegdyś odjeżdżały pociągi w kierunku Łagiszy (tor nr 5) oraz tor dla ewentualnego wyprzedzania pociągów osobowych przez pospieszne (nr 3);- peron 2, obsługujący większość ruchu regionalnego na odcinku Zawiercie - Katowice;- peron 3, położony w ciągu linii nr 133, po której kursuje obecnie 1 para pociągów pasażerskich, tor nr 6 służy również dla ewentualnego wyprzedzania pociągów osobowych przez pospieszne. za ZabkowiceNa Sikorce są dwa tory osobowe i dwa towarowe. Nie wiem jakby to miało wyglądać w tym rejonie. Z jednej strony droga a z drugiej domy.DG Sikorka
1. Bocznice nie służą to omijania/wyprzedzania się pociągów wink.gif2. Obecnie krawędzi peronowych (czynnych) jest 5. Ten w stronę Łagiszy daaaaaawno już jest wyłączony z eksploatacji, albo wręcz w ogóle nie istnieje.3. Po "grupie torów A" nie jest "część pasażerska" (znaczy owszem jest, ale ta należy albo do "grupy" A albo tej całej twojej "grupy B ), a konkretnie DZB. Całość to jedna stacja z okręgami nastawczymi sterowanymi przez nastawnie właśnie A (DZA) i B (DZB). tongue.gif
CYTAT(paw74 @ czw, 06 kwi 2017 - 17:35) *
CYTAT(Leszek @ śro, 05 kwi 2017 - 22:15) *
Może chodzić nie o wielką ilość pasażerów, ale raczej o to, że lokalne pociągi mogą zatrzymać się przy nowym peronie, nie blokując głównej linii dla dalekobieżnych.
Z tego co wiem to pociągi dalekobieżne są przepuszczane w Ząbkowicach gdzie maja miejsce i odpowiednią bocznicę. Stacja podzielona jest na grupę torów A, położoną przed peronami od stron Łaz, na którą składa się 9 torów głównych. Po grupie A następuje część pasażerska, na której znajdują się 3 perony, posiadające w sumie 6 krawędzi peronowych:- peron 1, z którego niegdyś odjeżdżały pociągi w kierunku Łagiszy (tor nr 5) oraz tor dla ewentualnego wyprzedzania pociągów osobowych przez pospieszne (nr 3);- peron 2, obsługujący większość ruchu regionalnego na odcinku Zawiercie - Katowice;- peron 3, położony w ciągu linii nr 133, po której kursuje obecnie 1 para pociągów pasażerskich, tor nr 6 służy również dla ewentualnego wyprzedzania pociągów osobowych przez pospieszne. za ZabkowiceNa Sikorce są dwa tory osobowe i dwa towarowe. Nie wiem jakby to miało wyglądać w tym rejonie. Z jednej strony droga a z drugiej domy.DG Sikorka
Po peronie 3 aktualnie (od co najmniej drugiej połowy grudnia 2016 r.) nie kursuje (a raczej PLANOWO nie zatrzymuje się) ŻADEN pociąg. Ten peron był używany stricte tylko do przyjazdów pociągów z kierunku Krakowa i Jaworzna, a które to obecnie pasażerskie nie kursują.
:)
Przystanek Pogoria po remoncie.

CYTAT
twojezaglebie

Przystanek Pogoria. Pociągi Kolei Śląskich wróciły nad Pogorię I

Od niedzieli, 11 czerwca część pociągów Kolei Śląskich zatrzymuje się na przystanku Dąbrowa Górnicza Pogoria. Dzięki temu mieszkańcy regionu zyskali możliwość dotarcia drogą kolejową do popularnego dąbrowskiego jeziora.

PKP Polskie Linie Kolejowe, w związku z zainteresowaniem przewoźnika ? Kolei Śląskich, uruchomieniem na okres wakacyjny, podjęły działania, mające na celu przystosowanie nie użytkowanych peronów tego przystanku do obsługi podróżnych.

Przystanek osobowy Dąbrowa Górnicza Pogoria znajduje się na trasie Katowice ? Zawiercie na odcinku Dąbrowa Górnicza Gołonóg ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.

Łącznie w pobliżu jeziora zatrzyma się ponad 20 pociągów Kolei Śląskich. Bez przesiadek będą mogli przyjechać tutaj zarówno pasażerowie z kierunku gliwickiego, jak i z północnej części linii S1.

Aby postój na Pogorii był możliwy, niezbędne były prace modernizacyjne w obrębie peronów. Z tego względu Koleje Śląskie zawczasu zwróciły się do PKP Polskich Linii Kolejowych z wnioskiem o przywrócenie możliwości korzystania z peronów.

Prace modernizacyjne objęły m.in. budowę przejścia do peronu nr 2, nowe pochylnie z przejścia do peronów, dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz pochylnia dla pieszych, prowadząca z drogi publicznej do przejścia.

Przystanek Dąbrowa Górnicza Pogoria został wyposażony w system zapowiedzi megafonowych oraz małą architekturę (ławki, kosze oraz gabloty informacyjne na rozkłady jazdy) oraz nowe oznaczenia.

? Mamy nadzieję, że ta inicjatywa spotka się z ciepłym przyjęciem ze strony podróżnych ? mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Godziny zatrzymywania się poszczególnych pociągów na Pogorii można sprawdzić w Liniowym Rozkładzie Jazdy dla relacji S1 (Częstochowa ? Katowice ? Gliwice).

Uwaga praktyczna dla podróżnych!
Ze względu na długość krawędzi peronowej podróżni podczas wysiadania na tym przystanku powinni kierować się na przód pociągu.













Tak jak w planach najmniejszym kosztem, a wiata widać jakaś używana, ale jak na początek i na taki tymczasowy przystanek to ok. I tak przywrócenie przez PKP to i tak wyjątek. Za to nie jest ok to, że skrócono perony i pociągi się na nich nie mieszczą! Ile na tym zaoszczędzili? Wystarczyło zrobić chociaż 30 metrów więcej.

Tu widać, jak bez sensu skrócili perony snf (51).gif https://drive.google.com/uc?export=view&...jPxgdmC4EJsaYvQ

Co innego gdyby ich wcześniej nie było.
:)
PKP PLK ogłosiło przetarg na budowę przejścia podziemnego w Ząbkowicach snf (51).gif https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeSe...8&expired=0
szer
CYTAT
Dąbrowa Górnicza: wyremontują dworce PKP, będą dwa tunele. Kolej zgodziła się na zmiany

To już pewne. To, o czym mówiło się od kilkunastu miesięcy, stanie się faktem. Władzom miasta udało się przekonać PKP do partycypacji w kosztach wielkiej przebudowy infrastruktury kolejowej w Dąbrowie Górniczej. Dziś, w czwartek, w Warszawie zapadła pozytywna decyzja w tej sprawie. Może wreszcie dąbrowianie przestaną się czerwienić ze wstydu.


O sukcesie poinformował w czwartek w mediach społecznościowych wiceprezydent Dąbrowy Górniczej Marcin Bazylak.

- Jest decyzja! Podczas dzisiejszego spotkania w Ministerstwie Infrastruktury, wspólnie z prezydentem i posłem Robertem Warwasem, przekonaliśmy prezesów PKP i PKP PLK do rozpoczęcia projektowania zmian wokół dworców w centrum i Gołonogu. Dąbrowa Górnicza będzie liderem tego projektu, czeka nas bardzo dużo pracy, ale jestem przekonany że wspólnie uda nam się zrealizować te inwestycje i do 2020 roku będziemy mogli korzystać ze Zintegrowanych Centrów Komunikacyjnych obejmujących dworce, parkingi, podziemne przejścia do peronów oraz bezpieczne dwupoziomowe przejazdy pod torami. Trzymajcie kciuki, bo teraz #KolejNaDąbrowę – napisał Marcin Bazylak.

Koszty tych zmian poniosą wspólnie miasto i PKP, a całości ma dopełnić spore dofinansowanie z funduszy europejskich. Dąbrowa Górnicza ma wydać na całe przedsięwzięcie ponad 63,4 mln zł, PKP ponad 48,4 mln zł, natomiast ponad 66,3 mln zł to wartość dofinansowania z UE do projektu „Zielona mobilność”, która ma zrewolucjonizować cały układ komunikacyjny w mieście.

W 2016 roku PKP S.A. i władze Dąbrowy Górniczej podpisały list intencyjny, który miał sprecyzować plany rewolucji drogowo-kolejowej w mieście, bo za takie trzeba niewątpliwie uznać m.in. wyburzenie dworca Kolei Iwangorodzko-Dąbrowskiej przy ul. Kościuszki, a także budowę dwóch bezkolizyjnych przejazdów pod torami kolejowymi na linii Warszawa – Katowice. W lutym 2017 r. podpisane zostało natomiast porozumienie w tej sprawie.

Jakie zmiany nas zatem czekają?

Jeden z tuneli miałby powstać w samym centrum miasta, jako przedłużenie ulicy Kościuszki i prowadzić do ulicy Limanowskiego. Drugi ma się natomiast pojawić koło dworca PKP w dzielnicy Gołonóg, w ciągu ulicy Parkowej. To usprawni komunikację z dzielnicą Łęknice i rejonem jezior Pogoria. Jednocześnie znikną obecne przejazdy kolejowe przy ul. Kościuszki oraz właśnie przy ul. Parkowej.

– W trzecim kwartale tego roku zlecimy wykonanie kompleksowej usługi projektowej, związanej z tą inwestycją. Kiedy się zakończy, będziemy wiedzieć, ile będzie kosztowała całość – tłumaczył w ubiegłym roku Jeremiasz Świerzawski, dyrektor w Biurze Inwestycji PKP S.A. Początkowo inwestycja planowana była z budżetu państwa, ale wobec poszerzonego znacznie zakresu prac PKP S.A. miało się starać o sfinansowanie jej w ramach funduszy europejskich, przeznaczonych do wykorzystania w obszarze infrastruktury kolejowej.

Kluczowy będzie tutaj remont dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej w centrum miasta, gdzie ma się pojawić całe, kompleksowe zaplecze do obsługi ruchu pasażerskiego, a więc m.in. kasy, poczekalnia, sanitariaty. Jednocześnie powstanie tu przejście podziemne, łączące peron z budynkiem dworca.

Po wyburzeniu budynku dworca PKP przy ul. Kościuszki otworzy się w tym miejscu ogromna przestrzeń, będzie można wybudować drogi dojazdowe pod wyremontowany dworzec, na którym pojawiła się maskująca siatka z wizualizacją i hasłem „Zmieniamy dworzec dla Ciebie". Będzie więc można podjechać pod sam dworzec samochodem, czy też autobusem, bowiem w planach jest tu powstanie większego węzła komunikacyjnego. Być może da się tu skierować część autobusów, które dziś mają główny przystanek w centrum przy placu Wolności. Będzie też wypożyczalnia rowerów.

Gruntowne zmiany zapowiadane są także w Gołonogu, gdzie tunel pod torowiskiem połączy ul. Parkową bezpośrednio z al. Zagłębia Dąbrowskiego. Po zamknięciu przejazdu przez torowisko w ciągu ul. Parkowej właśnie w to miejsce mają zostać przesunięte nowe perony. Tylko jeden z nich ma być wyspowy, dla pasażerów wysiadających z kierunku do Katowic i Gliwic. Ci pasażerowie, którzy pojadą np. w kierunku Zawiercia i Częstochowy będą mogli wysiąść bezpośrednio na peronie zlokalizowanym przed budynkiem dworca PKP w tej dzielnicy.

A co z samym budynkiem dworca?

– Zostanie przez nas wyremontowany. Część pomieszczeń wewnątrz zostanie przystosowana do obsługi ruchu pasażerskiego, a druga część zostanie przeznaczona do wykorzystania przez miasto – mówił Jeremiasz Świerzawski.

Na razie planów i koncepcji jest wiele, a jedna z nich mówi o tym, że w budynku dworca PKP w Gołonogu mogłoby znaleźć swoje miejsce centrum zarządzania infrastrukturą drogową w mieście, jaka powstanie w ramach projektu „Zielona mobilność”. Wtedy w Dąbrowie Górniczej mają się pojawić m.in. wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe, nowa organizacja sygnalizacji świetlnej, a także nowe centrum przesiadkowe właśnie tuż przy dworcu PKP w dzielnicy Gołonóg.

Obecnie trwają przygotowania do inwestycji obejmującej rewitalizację dworców i prace w układzie torowo-peronowym. Jeszcze w tym roku PKP S.A. zamierza ogłosić przetarg na prace projektowe dla tego zadania. Rozpoczęcie robót budowlanych przewidywane jest na 2018 r.

Czytaj więcej: http://www.dziennikzachodni.pl/wiadomosci/...jecia,12246317/
:)
i ze strony UM

CYTAT
idabrowa

Kolej na Dąbrowę

Władze Dąbrowy Górniczej doszły do porozumienia z kolejowymi spółkami w sprawie modernizacji dworców w centrum i Gołonogu, a także rewitalizacji i przebudowy układów drogowych wokół nich.

- Jest decyzja! Podczas dzisiejszego spotkania w Ministerstwie Infrastruktury, wspólnie z prezydentem i posłem Robertem Warwasem, przekonaliśmy prezesów PKP i PKP PLK do rozpoczęcia projektowania zmian wokół dworców w centrum i Gołonogu. Dąbrowa Górnicza będzie liderem tego projektu, czeka nas bardzo dużo pracy, ale jestem przekonany że wspólnie uda nam się zrealizować te inwestycje i do 2020 roku będziemy mogli korzystać ze Zintegrowanych Centrów Komunikacyjnych obejmujących dworce, parkingi, podziemne przejścia do peronów oraz bezpieczne dwupoziomowe przejazdy pod torami - poinformował w czwartek Marcin Bazylak, zastępca prezydenta miasta.

W centrum miasto planuje stworzenie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego złożonego z przystanków autobusowych, parkingów Park&Ride oraz parkingów i wypożyczalni rowerów. Dodatkowo powstanie zupełnie nowy węzeł drogowy umożliwiający podjechanie bezpośrednio pod budynek dworca oraz komunikujący go z rewitalizowanymi terenami dawnej fabryki maszyn DEFUM (projekt Fabryka Pełna Życia). Miasto zadeklarowało też chęć najmu części pomieszczeń przebudowanego dworca.

Po stronie kolei będzie remont zabytkowego dworca, przebudowa torowisk i peronów, budowa podziemnego przejścia pieszo-rowerowego łączącego dworzec z peronami oraz przede wszystkim budowa tunelu drogowego łączącego ul. Kościuszki z ul. Limanowskiego.

Jeśli zaś chodzi o Gołonóg, to podobnie jak w centrum zadaniem gminy będzie stworzenie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego z przystankami autobusowymi, parkingami oraz wypożyczalnią rowerów. Powstaną też dwa nowe węzły łączące dotychczasowy układ komunikacyjny z planowanym przez PKP tunelem w miejscu obecnego przejazdu kolejowego.

Poza budową tunelu, kolej zajmie się przebudową torowisk i peronów, remontem dworca oraz budową podziemnego przejścia pieszo-rowerowego łączącego dworzec z peronami.

- Najbliższe tygodnie to czas na doprecyzowanie ostatnich szczegółów i przygotowanie do przetargu na projektowanie zmian wokół dąbrowskich dworców. Efekty wspólnej inwestycji miasta i kolei powinny być widoczne do 2020 roku ? podsumowuje wiceprezydent Bazylak.


jest też prezentacja snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...aid/130329.html

Jest tam też inny przebieg planowanej drogi, niż w planie zagospodarowania. Nowa droga od Limanowskiego ma skręcać w stronę skrzyżowania Robotniczej i Korzeniec (rondo)

Ciekawe jak to wpłynie na wcześniej planowaną "Zieloną mobilność" - wspólne przystanki i te nieszczęsne buspasy.

Jest też kolejny przetarg PKP:

CYTAT
Wykonanie przebudowy infrastruktury kolejowej stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce w ramach projektu inwestycyjnego pn.: ?Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel ? Bukowno ? Sosnowiec Płd.?


snf (51).gif https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeSe...5&expired=0
:)
Jeszcze uzupełnienie sprzed kilku dni

CYTAT
DZ
(...)
– Kolejne spotkanie z przedstawicielami PKP PLK odbędzie się w tym tygodniu. Chodzi o wypracowanie ostatecznego harmonogramu działań – mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. – Dokumentacja projektowa ma być gotowa w połowie przyszłego roku. Na jej podstawie będziemy mogli sięgnąć po zagwarantowane dla miasta fundusze europejskie w ramach projektu „Zielona mobilność”. Prace budowlane przewidujemy na lata 2019-20 – dodaje Matylewicz.
(...)
TeodorMotor
w Gołonogu prace rozpoczęto...





:)
^^^

CYTAT
naszemiasto

Wycięte drzewa przy dworcu kolejowym w Gołonogu

Olbrzymie topole od "zawsze" górowały nad dworcem kolejowym w Dąbrowie Górniczej-Gołonogu. Kilka dni temu drzewa zostały wycięte.

Jak informuje Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, chodzi o wycinkę dziesięciu topoli. Przy dworcy wycięto jednak również m.in. wierzbę.

- Topole mają liczne wyłamania konarów i ubytki w pniu. Są wycinane ze względu na to, że ich stan zagraża bezpieczeństwu osób korzystających w peronów jak i przechodzących w tamtej okolicy - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Prace prowadzone są zgodnie z wytycznymi i pod nadzorem ornitologów.

Dworzec w Gołonogu dzięki porozumieniu miasta i PKP SA ma być w najbliższym czasie remontowany.


Nareszcie trwają jakieś prace przy tunelu pieszym pod torami na Granicznej. Od strony CA zburzono część murów i będzie teraz krótszy.
Miasto miało zabiegać kiedyś o jego przebudowę między innymi w związku z planami puszczenia tamtędy drogi rowerowej. Jak wiadomo jest on bardzo niski, nie mówiąc o braku oświetlenia w nim samym, jak i wokół.
Grzegorz-dg
Znalazłem takie informacje na profilu Dąbrowski Rowerzysta Miejski cytat

Kilka dni wcześniej, gdy zauważyłem remont wiaduktu w ciągu ul Granicznej, napisałem, że nareszcie będziemy mieć pogłębienie przejazdu. Nic z tego. Już następnego dnia od urzednika UM usłyszałem, że PLK robi tylko wzmocnienie i ogarnia sypiącą się konstrukcje. Tak też niestety się stało. Prace nie objęły nic ponad to. Żeby się nie rozpisywać, zabiegaliśmy o wstawienie się miasta u zarządcy wiaduktu. Liczymy nadal, że PLK wróci do tego tematu.
:)
Fragment z ostatniego PD:

CYTAT
– Razem z PKP S. A. i PKP PLK przygotowujemy dokumentację
niezbędną do ogłoszenia wspólnego przetargu
na projektowanie zmian wokół dąbrowskich dworców.
Ogłosimy go we wrześniu, dzięki czemu efekty wspólnej
inwestycji miasta i kolei powinny być widoczne do 2020
roku – podsumowuje wiceprezydent Bazylak.


Oby nie było problemów. Człowiek, który pilotował dąbrowskie dworce ze strony PKP SA i chyba któremu na tym zależało (a przynajmniej najwięcej się udzielał w mediach) już w PKP nie pracuje.
Leszek
Ten, który teraz pracuje w UM w Sosnowcu?
:)
^tak

Do tego przerwano remont dworca w Maczkach, którym też się zajmował, ale to podobno przez Politechnikę
Leszek
Niestety. Politechnika zrezygnowała, wykonawca zrezygnował - i obawiam się, że to co już zrobiono pójdzie na marne.
:)
W końcu ogłoszony przetarg. Wcześniej było to planowane na wrzesień. Tylko gdzie on jest? W miejskim BIPie go jeszcze nie ma.

CYTAT
idabrowa.pl

Kolej na Dąbrowę. Przetarg ogłoszony

W czwartek miasto ogłosiło przetarg na projekt przebudowy rejonów dworców w centrum i Gołonogu. Powstać mają tam m.in. centra przesiadkowe i tunele pod torami.

- Od lipca, razem z PKP PLK, przygotowywaliśmy dokumentację niezbędną do rozpoczęcia zmian wokół dworców w Gołonogu i Centrum. Dzisiaj ogłaszamy przetarg i czekamy na projektantów, którzy podejmą się wyzwania i pomogą nam stworzyć m.in. centra przesiadkowe oraz oczekiwane przez wszystkich tunele i przejścia podziemne pod torami przedzielającymi miasto – poinformował w czwartek Marcin Bazylak, I z-ca prezydenta miasta.

W centrum miasto planuje stworzenie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego złożonego z przystanków autobusowych, parkingów Park&Ride oraz parkingów i wypożyczalni rowerów. Dodatkowo powstanie zupełnie nowy węzeł drogowy umożliwiający podjechanie bezpośrednio pod budynek dworca oraz komunikujący go z rewitalizowanymi terenami dawnej fabryki maszyn DEFUM (projekt Fabryka Pełna Życia). Miasto zadeklarowało też chęć najmu części pomieszczeń przebudowanego dworca.

Po stronie kolei będzie przebudowa torowisk i peronów, budowa podziemnego przejścia pieszo-rowerowego łączącego dworzec z peronami oraz przede wszystkim budowa tunelu drogowego łączącego ul. Kościuszki z ul. Limanowskiego.

Jeśli chodzi o Gołonóg, to podobnie jak w centrum zadaniem gminy będzie stworzenie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego z przystankami autobusowymi, parkingami oraz wypożyczalnią rowerów. Powstaną też dwa nowe węzły łączące dotychczasowy układ komunikacyjny z planowanym przez PKP tunelem w miejscu obecnego przejazdu kolejowego.

Poza budową tunelu, kolej zajmie się przebudową torowisk i peronów oraz budową podziemnego przejścia pieszo-rowerowego łączącego dworzec z peronami. Zwieńczeniem całości będą remonty dworców w centrum i Gołonogu.
:)
Tymczasem kolejny

CYTAT
Rynek Kolejowy

PKP PLK zrewitalizują linię nr 171 w Zagłębiu

PKP PLK ogłosiły przetarg na odcinek linii 171 na odcinku Kozioł ? Juliusz w rejonie Dąbrowy Górniczej i Sosnowca. Prace potrwają do końca listopada 2018 r. Celem inwestycji jest podniesienie prędkości do co najmniej 100 km/h.
Przedmiotem ogłoszonego przetargu jest rewitalizacja linii kolejowej nr 171 na odcinku posterunek odgałęźny Kozioł ? posterunek bocznicowy Juliusz (ok. 14 km linii). To element większego projektu w postaci prac na południowo-wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami. Prace mają potrwać do końca listopada 2018 r.

Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji projektowej i wykonawczej, a także przebudowa nawierzchni w torze nr 1 od km 9,300 do km 20,416 i tor nr 2 od km 6,969 do km 16,327, rewitalizacja przepustów i wiaduktów. W posterunku odgałęźnym Dorota przewidziano wymianę rozjazdów zwyczajnych, przebudowę urządzeń srk związaną z wymianą nawierzchni. Na stacji Dąbrowa Górnicza Wschodnia zaplanowano wymianę rozjazdów krzyżowych podwójnych oraz rozjazdów zwyczajnych, przebudowa urządzeń srk związana z wymianą nawierzchni, przebudowę nawierzchni kolejowej toru nr 10. Zamawiający oczekuje, by efektem opracowanego projektu i wykonanej przebudowy infrastruktury kolejowej było uzyskanie prędkości pociągów min. 100 km/h.

Termin składania ofert mija 5 grudnia. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich pięciu lat zrealizowały prace, polegające na kompleksowej wymianie minimum 10 km nawierzchni torowej (szyny, podkłady wraz itp.) z przesianiem podsypki tłuczniowej, kompleksowej wymianie minimum 5 (pięć) sztuk rozjazdów kolejowych (nawierzchnia stalowa, podrozjazdnice, podtorze), a także kompleksowej wymianie minimum 10 (dziesięciu) sztuk napędów zwrotnicowych, oraz minimum 10 (dziesięciu) sztuk semaforów, oraz przebudowie minimum 1 (jednego) km sieci trakcyjnej.

PKP PLK sukcesywnie odnawia kolejne odcinki linii 171, która jest też narażona na występowanie szkód górniczych. Na początku roku był już prowadzony przetarg na rewitalizację innego fragmentu linii na odcinku Dąbrowa Górnicza Towarowa ? Dąbrowa Górnicza Wschodnia.
:)
Jest smile2.gif

BIP snf (51).gif http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIP.asp...mp;ident=107531

CYTAT
Postępowanie prowadzone wspólnie na podstawie art. 16 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2017r., poz. 1579) zwanej dalej Ustawą, przez:
Gminę Dąbrowa Górnicza
ul. Graniczna 21
41-300 Dąbrowa Górnicza
oraz
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74,
03-734 Warszawa.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone na podstawie art. 134 ust.1 w związku z art. 5e ust. 2 Ustawy w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia powyżej 418 000 euro na zadania pn.:
Zadanie A: „Wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy Centrum Przesiadkowego w rejonie dworca kolejowego PKP Centrum w Dąbrowie Górniczej wraz z budową układu komunikacyjnego” w ramach realizacji zadania inwestycyjnego Gminy Dąbrowa Górnicza pn.: „Promowanie zielonej mobilności na terenie gminy Dąbrowa Górnicza” finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego”, oraz zadania inwestycyjnego PKP PLK S.A. pn.: „Przebudowa infrastruktury kolejowej i drogowej w obszarze stacji Dąbrowa Górnicza Centrum”;
Zadanie B: „Wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy Centrum Przesiadkowego w rejonie dworca kolejowego PKP Gołonóg w Dąbrowie Górniczej wraz z budową układu komunikacyjnego” w ramach realizacji zadania inwestycyjnego Gminy Dąbrowa Górnicza pn.: „Promowanie zielonej mobilności na terenie gminy Dąbrowa Górnicza” finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego”, oraz zadania inwestycyjnego PKP PLK S.A. pn.: „Przebudowa infrastruktury kolejowej i drogowej w obszarze przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg”.


Najważniejsze:

CYTAT
Zakres rzeczowy ZADANIA A:
1.1. Na rzecz Gminy Dąbrowa Górnicza obejmuje:
1.1.1. Zaprojektowanie skrzyżowania drogowego w rejonie ulic Sobieskiego – Perla (Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia 3 koncepcji rozwiązań przedmiotowego skrzyżowania wraz z analizą ruchową dla proponowanych rozwiązań do wyboru przez Zamawiającego).
1.1.2. Zaprojektowanie odcinka drogi o przekroju poprzecznym 1/2 i szerokości pasa ruchu 3,5 m, wraz z odwodnieniem , oświetleniem typu LED , chodnikiem dla pieszych , trasą rowerową dwukierunkową biegnącą wzdłuż projektowanej drogi stanowiącej połączenie projektowanego skrzyżowania w ulicy Sobieskiego ze skrzyżowaniem ul. Legionów Polskich z ul.Grynia
1.1.3. Zaprojektowanie odcinka drogi o przekroju poprzecznym 1/2 i szerokości pasa ruchu 3,5 m, wraz z odwodnieniem, oświetleniem typu LED, chodnikiem dla pieszych oraz dwukierunkową trasą rowerową biegnącą wzdłuż projektowanej drogi stanowiącą połączenie rowerowe ulicy Sobieskiego z projektowanym Centrum Przesiadkowym.
1.1.4. Zaprojektowanie Centrum Przesiadkowego w rejonie dworca PKP Centrum z parkingiem typu park&ride oraz układem komunikacyjnym umożliwiającym połączenie projektowanego centrum przesiadkowego z istniejącym układem komunikacyjnym w rejonie ulicy Kościuszki (Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia 3 koncepcji rozwiązań przedmiotowego układu komunikacyjnego wraz z analizą ruchową dla proponowanych rozwiązań do wyboru przez Zamawiającego).
1.1.4.1. W ramach tego rozwiązania należy uwzględnić budowę parkingu dla samochodów osobowych na min. 180 miejsc od strony ulicy Kościuszki oraz na 180 miejsc od strony ulicy Limanowskiego. Rozwiązanie winno również uwzględniać miejsce na lokalizację wypożyczalni rowerów jak również zadaszony parking dla rowerów zarówno od strony ulicy Kościuszki jak i od strony ulicy Limanowskiego na min. 50 rowerów po każdej ze stron. Centrum przesiadkowe winno być tak zaprojektowane aby jednocześnie mogło być obsługiwane min.5 autobusów komunikacji zbiorowej. Perony przystankowe winny być oświetlone oraz zadaszone.
1.1.4.2. Centrum Przesiadkowe winno być wyposażone w monitoring, małą architekturę tj. ławki , automaty biletowe, kosze na śmieci oraz elektroniczne tablice informacyjne umożliwiające podawanie bieżących informacji dla korzystających z obiektów. Centrum Przesiadkowe winno być bezpośrednio połączone z budynkiem dworca PKP oraz przejściem podziemnym łączącym dworzec z peronami oraz ulicą Limanowskiego. Układ drogowy winien zostać w sposób bezkolizyjny połączony z tunelem pod torami PKP który łączyć będzie ulicę Kościuszki z ulicą Limanowskiego. Projektant w realizowanym zadaniu winien również ująć opracowanie połączenia drogowego od skrzyżowania wylotu z tunelu pod dworcem PKP i ulicy Limanowskiego odcinek ulicy do skrzyżowania ulicy Robotniczej z ulicą Korzeniec. Ten odcinek przebiega po terenie gdzie w chwili obecnej nie wyznaczony został ślad drogi.
1.1.5. Zaprojektowanie tunelu dla ruchu pieszo rowerowego w ciągu ulicy Konopnickiej pod likwidowanym przejazdem umożliwiający prowadzenie bezkolizyjnego ruchu pieszego i rowerowego. Tunel powinien posiadać parametry umożliwiające prowadzenie dwukierunkowego ruchu rowerowego i pieszego. Tunel winien być oświetlony i wyposażony w monitoring.

1.2. Na rzecz PKP PLK S.A. obejmuje:

1.2.1. Wykonanie projektu budowlanego zmiany układu torowego stacji Dąbrowa Górnicza uwzględniający:
1.2.1.1. likwidację układu grupy torów towarowych przed budynkiem dworca od strony wschodniej,
1.2.1.2. budowę nowego toru stacyjnego przed budynkiem stacyjnym (od strony zachodniej) z rozgałęzieniem rozjazdem na dwa tory za budynkiem dworca od strony południowej umożliwiający obsługę bocznic,
1.2.1.3. budowę 2 nowych peronów wyspowych,
1.2.1.4. budowę 4 torów głównych zasadniczych , 2 torów dla ruchu pasażerskiego aglomeracyjnego i 2 torów dla ruchu dalekobieżnego z niezbędnymi przejściami rozjazdowymi.
1.2.2. Wykonanie projektu budowlanego przejścia podziemnego pod torami (2 tory ruchu aglomeracyjnego oraz 2 tory ruchu dalekobieżnego oraz 1 tor stacyjny dla obsługi ruchu towarowego) łączącego perony z budynkiem dworca Dąbrowa Górnicza Centrum oraz projektowanym Centrum Przesiadkowym, parking typu park&ride przy ul. Kościuszki i parking przy ul. Limanowskiego. Przejście podziemne zaprojektować w północnej części budynku dworcowego. Wejście do przejścia podziemnego ma być realizowane z budynku dworca, ma komunikować obie strony stacji (ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego) i umożliwiać dojście do projektowanych peronów wyspowych.
1.2.3. Wykonanie projektu budowlanego wiaduktu kolejowego w km 300.020 linii nr 1 Warszawa Zachodnia – Katowice (tunelu drogowego) wraz z likwidacją: przejazdu kolejowego kat. A w 299,522 ciągu ul. Konopnickiej i przejścia kat. E w km 300.020, linii kolejowej nr 1 Warszawa Zachodnia – Katowice.
1.2.4. Wykonanie projektu budowlanego przebudowy sieci trakcyjnej, oświetlenia, elektrycznego, ogrzewania rozjazdów, zmiany zasilania do w/w urządzeń wraz ze zmianą warunków przyłączenia uwzględniającego przebudowę systemu sterowania ruchem kolejowym (srk) w obrębie stacji Dąbrowa Górnicza z dostosowaniem do nowego układu torowego i budowy nowych peronów w tym:
1.2.4.1. Dostosowania sieci trakcyjnej do nowego układu torowego stacji:
1.2.4.2. Dostosowania oświetlenia do nowego układu torowego stacji,
1.2.4.3. Przebudowy urządzeń EOR z dostosowaniem do nowego układu torowego stacji
1.2.5. Wykonanie projektu budowlanego przebudowy urządzeń srk z dostosowaniem do nowego układu torowego podzielony na etapy uwzględniające sukcesywne dochodzenie do docelowego układu torowego.
I etap pozostawienie linii dwutorowej i przebudowa istniejących urządzeń.
II etap linia czterotorowa budowa nowych urządzeń srk wraz z samoczynnymi blokadami liniowymi na przyległych szlakach i zdalnym sterowaniem przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Gołonóg.

Uwaga:

Przed opracowaniem dokumentacji projektowej budowlanej wymagane jest opracowanie 3 koncepcji 
z podziałem na etapy i fazy dla poszczególnych branż z uwzględnieniem terminu określonego w pkt. 7.3. SIWZ. Opracowane koncepcje będą przedmiotem wyboru dokonanego przez Zamawiającego w postaci 1 koncepcji.

Zakres rzeczowy ZADANIA B

2.1. Na rzecz Gminy Dąbrowa Górnicza obejmuje:
2.1.1. Opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy Centra przesiadkowego wraz z budową parkingu typu park&ride, w rejonie dworca PKP Gołonóg wraz z układem komunikacyjnym umożliwiającym połączenie projektowanego centrum przesiadkowego z istniejącym układem komunikacyjnym w tym rejonie (Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia 3 koncepcji rozwiązań przedmiotowego układu komunikacyjnego wraz z analizą ruchową dla proponowanych rozwiązań do wyboru przez Zamawiającego).
2.1.1.1. W ramach tego rozwiązania należy uwzględnić budowę parkingu dla sam. osobowych na min. 200 miejsc od strony ulicy Piecucha. Rozwiązanie winno również uwzględniać miejsce na lokalizację wypożyczalni rowerów jak również zadaszony parking dla rowerów od strony ulicy Piecucha Al. Zagłębia Dąbrowskiego na min. 50 rowerów. Centrum przesiadkowe winno być tak zaprojektowane aby jednocześnie mogło być obsługiwane min.5 autobusów komunikacji zbiorowej. Perony przystankowe winny być oświetlone oraz zadaszone.
2.1.1.2. Centrum przesiadkowe winno być wyposażone w monitoring, małą architekturę tj. ławki , automaty biletowe, kosze na śmieci oraz elektroniczne tablice informacyjne umożliwiające podawanie bieżących informacji dla korzystających z obiektów.
2.1.1.3. Projektowane centrum przesiadkowe zlokalizowane będzie po południowej stronie stacji kolejowej, oraz umożliwiać będzie przesiadki na relacjach pociąg – autobus – samochód – rower. Centrum przesiadkowe musi być zlokalizowane w bezpośredniej bliskości dworca PKP i z nim skomunikowane jak również musi zostać skomunikowane z tunelem pod torami łączącym ul. Parkową z al. Zagłębia Dąbrowskiego czy ul. Piecucha.
2.1.2. Zaprojektowanie tunelu dla ruchu pieszo rowerowego w ciągu ulicy Podłęknickiej umożliwiający prowadzenie bezkolizyjnego ruchu pieszego i rowerowego. Tunel powinien posiadać parametry umożliwiające prowadzenie dwukierunkowego ruchu rowerowego i pieszego. Tunel winien być oświetlony i wyposażony w monitoring.
2.1.3. Zaprojektowanie tunelu dla ruchu pieszo rowerowego w ciągu ulicy Granicznej w celu umożliwienia prowadzenia bezkolizyjnego ruchu pieszego i rowerowego. Tunel powinien posiadać parametry umożliwiające prowadzenie dwukierunkowego ruchu rowerowego i pieszego.Tunel winien być oświetlony i wyposażony w monitoring.

2.2. Na rzecz PKP PLK S.A. obejmuje:
2.2.1. Wykonanie projektu budowlanego zmiany układu torowego w obrębie przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Gołonóg obejmującego:
2.2.1.1. likwidację peronu wyspowego,
2.2.1.2. przebudowę układu torowego toru nr 1, 2
2.2.1.3. budowę 2 peronów jednokrawędziowych,
2.2.1.4. połączenie linii nr 1 z linią nr 133 poprzez budowę odgałęzienia rozjazdem dla przyszłej planowanej budowy toru w śladzie zlikwidowanej linii nr 162,
2.2.1.5. zaprojektowanie na poszerzonym międzytorzu torów nr 1 i 2 istniejącej linii nr 1 dwóch torów dla pociągów dalekobieżnych.
2.2.2. Projekt budowlany przejścia podziemnego pod torami łączącego perony z budynkiem dworca Dąbrowa Górnicza Gołonóg oraz projektowanym parkingiem typu park&ride i ciągiem komunikacji pieszej w ul. Parkowej,
2.2.3. Projekt budowlany wiaduktu kolejowego (tunelu drogowego) dla 4 torów w ciągu ul. Parkowej wraz rozbiórką i likwidacją: przejazdu kolejowego kat. A w km 296,592.
2.2.4. Projekt budowlany przebudowy sieci trakcyjnej dla nowego układu torowego na przystanku osobowym:
2.2.4.1. projekt budowlany sieci trakcyjnej,
2.2.4.2. projekt budowlany oświetlenia:
2.2.5. Projekt budowlany przebudowy urządzeń srk z dostosowaniem do zmienionego przebiegu torów.


Wreszcie to wszystko kompleksowo ogarnęli. 6 tuneli (w tym 5 nowych) i przebudowa na Granicznej!
Droga aż do Legionów, czyli tak jak miała być prowadzona DTŚ. Super, że wszystko razem w tym projekcie. Oby tylko była też później szybka realizacja, a nie rozłożona na nie wiadomo ile etapów.
Osobne perony i tory dla aglomeracyjnej i dalekobieżnej. Ogólnie wszystko chyba zgodnie z oczekiwaniami.
Jeszcze osobno PKP SA niech się weźmie za dworce.

Do pełni szczęścia jeszcze kiedyś połączenie z Al. Zagłębia Dąbrowskiego i przystanek kolejowy dla SKM - DG Ratusz
Rokko31
Jeśli tylko to wszystko się uda i PKP nie stchórzy to będziemy mieć całkiem nowe Centrum. Ja najbardziej czekam na wypożyczalnie rowerów smile2.gif
warius
CYTAT(:) @ wto, 24 paź 2017 - 14:22) *
Droga aż do Legionów, czyli tak jak miała być prowadzona DTŚ.


mają zamiar zrobić ten odcinek? blink.gif

Kliknij, aby zobaczyć załącznik
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.