Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
Zibar
Obserwuję te wszystkie przebudowy i trzeba przyznać, że w porównaniu do tego co było to niebo a ziemi, lecz ciągle czuje duży niedosyt, że wiele spraw można było ogarnąć znacznie lepiej. Dalej uważam, że najlepszym rozwiązaniem do centrum naszego miasta byłaby budowa CH Pogoria na terenach przydworcowych, żeby powstał taki układ jak w Katowicach. To otwierałoby wiele możliwości przebudowy i budowy prawdziwego centrum wielkomiejskiego. Powiedzcie mi czy chociaż po tych wszystkich przeróbkach EIP będą się zatrzymywać w DG?
warius
Samorządowcom i zainteresowanym posłom z regionu Zawierciańskiego udało się zmusić zatrzymania Pendolino raz dziennie z i do Warszawy na stacji w Zawierciu, jeśli u nas nie uda się osiągnąć nawet tego, będzie można mówić o porażce.
:)
No to jak jest nowe dojście to mogą odkopywać wreszcie tunel cha (75).gif

Wszystko powinno się zatrzymywać. I nie będzie to większa strata czasu niż teraz z powodu ograniczeń, gdzie jest bardzo spowolniony przejazd przez DG. Po zniesieniu ograniczeń, a do tego przyspieszeniu z powodu tuneli, pewnie taki krótki postój nawet nie wydłużyłby rozkładu.

Dworzec ma mieć kategorię: wojewódzki.

Z wiki:

CYTAT
W 2015 roku PKP SA wprowadziły nowy sposób kategoryzowania dworców w zależności od ich znaczenia w ruchu kolejowym[1].

Dworce podzielone są na kategorie (w nawiasie przewidywana liczba):

Premium (18) ? obsługujące ruch międzynarodowy, międzywojewódzki i regionalny. Stanowić mają ważny węzeł komunikacyjny na poziomie krajowym i oferować podróżnym szereg usług komercyjnych ? Bydgoszcz Główna, Częstochowa, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Gliwice, Katowice, Kraków Główny, Lublin Główny, Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska, Opole Główne, Poznań Główny, Sosnowiec Główny, Szczecin Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia, Wrocław Główny.

Wojewódzkie (13) ? obsługujące ruch międzynarodowy, międzywojewódzki i regionalny, oferujące podróżnym podstawowe usługi ? Białystok, Bielsko-Biała Główna, Kalisz, Kielce, Legnica, Olsztyn Główny, Radom, Rzeszów Główny, Słupsk, Tarnów, Wałbrzych Główny, Włocławek, Zielona Góra Główna.

Aglomeracyjne (94) ? obsługujące codzienny ruch lokalny, oddalony od centrum dużego miasta o nie więcej niż 50 km. Nie przewidziano tam żadnych funkcji komercyjnych ? m.in. Warszawa Śródmieście, Olsztyn Zachodni, Mińsk Mazowiecki, Pruszków, Toruń Wschodni, Rybnik.

Regionalne (93) ? w małym mieście, obsługujące głównie ruch regionalny i lokalny. Stanowią węzeł komunikacyjny na poziomie gminy i województwa ? m.in. Suwałki, Puławy.

Lokalne (333) ? o niewielkim potencjale rozwoju ruchu kolejowego, z którego korzystają osoby dojeżdżające systematycznie do większych miast. Zapewnia minimalny standard usług, zlokalizowany na peronie stacji.

Turystyczne (13) ? położone w małych miastach lub poza miastami, stanowiące ważny węzeł w sezonie turystycznym i obsługujące wówczas ruch międzynarodowy, międzywojewódzki, regionalny i lokalny ? m.in. Ustka, Hel.
danielmdc
CYTAT(:) @ pią, 26 lis 2021 - 11:18) *
^^^

Tylko ten kawałek. Nie pamiętam projektu, ale wydaje mi się, że pewnie zadaszą wszędzie schody, bo taki standard chyba w PKP i wszędzie gdzie budują przejścia to zejścia są zadaszone ( i też ochrona przez zalewaniem w czasie ulew). I pewnie ten kawałek będzie bez dachu. Szkoda, bo lepiej byłoby zaprojektować zadaszenie, które ogarnęłaoby też od razu schody. Lepiej by to też wyglądało.
Ja sam obawiam się wykończenia przejścia podziemnego. Czy będzie dobre oświetlenie, i co z podłogą i schodami. Mam nadzieję, że nie zostawią tam gołego betonu, a będą jakieś kamienne płyty (na podłodze). Teraz powstają dziesiątki takich przejść w przeróżnych wiochach na bocznych trasach i widziałem gdzieś, że marnie zostawili bo goły beton. Nasz dworzec i stacja miała spełniać wyższe standardy, kiedyś to opisywałem, jak z kategoriami. Dobrze, że chociaż będzie dynamiczna informacja.


I chyba za optymistycznie pisałem o tym możliwym otwarciu wcześniej Kolejowej. Po ostatnich zdjęciach widać, że kawałek ominęli przy kładzenia asfaltu i chyba budują tam dopiero jakieś mury oporowe.
I widać chyba też budowę nowego dojścia do peronów

i jeszcze:

CYTAT
dg.pl

DRUGI ETAP PROGRAMU KOLEJ PLUS. PROJEKT Z DĄBROWY MA SZANSĘ NA DOFINANSOWANIE

13 projektów kolejowych z regionu ubiega się o dofinansowanie w ramach rządowego programu Kolej Plus. Wśród z nich jest przedsięwzięcie z Dąbrowy Górniczej. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia złożyła dokumenty do drugiego etapu naboru.

Projekty zgłoszone przez GZM dotyczą zarówno budowy nowych torów lub ich modernizację, jak również budowę nowych przystanków kolejowych. Łączna wartość tych inwestycji to ponad 1,5 mld zł. Przyznanie tej dotacji będzie krokiem przybliżającym do powstania Kolei Metropolitalnej w GZM, a odbudowa znaczenia transportu szynowego usprawni codzienne podróże mieszkańców.
Przedsięwzięcia zgłoszono do programu znajdują się w różnych częściach aglomeracji. Zadanie z naszego miasta obejmuj rejon m.in. Strzemieszyc i Gołonoga i nosi nazwę ?Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce ? Dąbrowa Górnicza Huta Katowice (posterunek odgałęźny) oraz jej odbudowa na dalszym odcinku do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Tworzeń i rozbudową przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Gołonóg?.

Wszystkie zgłoszone projekty wpisują się w koncepcję Kolei Metropolitalnej. Dlatego też GZM sfinansuje wymagany wkład własny dla wszystkich projektów, które otrzymają dotację na realizację. Szacunkowo ten wkład może wynieść ponad 220 mln zł.

? Budżet całego programu to 6,5 mld zł, podczas gdy z całego kraju deklarowanych jest łącznie ponad 40 wniosków o sumarycznej wartości ok. 16,5 mld zł. Oznacza to, że z terenu Metropolii oraz pozostałej części województwa śląskiego, zgłaszanych jest ok. 1/3 wszystkich wniosków w Polsce ? zauważa Wojciech Dinges, zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji i Transportu GZM.

? Wyniki oceny i pozycje w ogólnopolskim rankingu poznamy pod koniec I kwartału 2022 r. Musimy pamiętać, że zgłaszane w ramach GZM projekty, będą porównywane z innymi, które np. przewidują budowę zupełnie nowych linii kolejowych (np. Kraków-Olkusz), dlatego też uwzględniając te czynniki, dla części naszych projektów zadeklarowaliśmy wyższy poziom wkładu własnego, aby nasze projekty miały jak najwięcej szans w konkursie ? dodaje.

Przygotowania dokumentacji do drugiego etapu naboru trwały pół roku. W tym czasie przeprowadzona została inwentaryzacja wszystkich wnioskowanych linii i obiektów; wykonane zostały analizy: ruchu, przepustowości, wpływu na otoczenie, analizy środowiskowe, wodne, rozkładów jazdy. Opracowania te zostały również skonsultowane z mieszkańcami, a w badaniach tych wypełnionych zostało ponad 1400 ankiet.

Celem ogólnopolskiego programu Kolej Plus jest uzupełnienie sieci kolejowej o połączenia miejscowości zamieszkiwanych przez ponad 10 tys. mieszkańców, które nie posiadają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi, a także takich, które posiadają dostęp do kolei, ale istniejące połączenia wymagają usprawnienia. Program jest skierowany przede wszystkim do jednostek samorządu terytorialnego i związków metropolitalnych. Zakłada modernizacje istniejących lub budowę nowych linii kolejowych oraz inwestycje punktowe, czyli budowy nowych przystanków, mijanek czy łącznic kolejowych. Zgodnie z założeniami programu, przedsięwzięcia mogą zostać dofinansowane z budżetu państwa nawet w 85%. Pozostałe 15% kosztów muszą pokryć jednostki samorządu terytorialnego.

W ostatnim czasie infrastruktura kolejowa w Dąbrowie Górniczej pozytywnie się zmienia. Modernizowane są torowiska, trakcje i perony. Remonty przechodzą fragmenty linii pasażerskich i towarowych. Działania związane z rozwojem transportu publicznego to jeden z priorytetów dąbrowskiego samorządu. Przykładem tego rodzaju przedsięwzięć jest m.in. powstające centrum przesiadkowe w śródmieściu, przebudowa układu drogowego w jego rejonie, a także w Gołonogu. Tor obsługujący Kolej Metropolitalną powstaje w centrum, zachowana jest też rezerwa terenowa na wykonanie drugiego. Miejsce pod tory dla pociągów aglomeracyjnych zostanie też przy stacji w Gołonogu. Więcej informacji o drogowych, tramwajowych i kolejowych inwestycjach na terenie miasta na stronie zieloneswiatlo.dg.pl

Inwestycje zgłoszone przez GZM

Projekty liniowe:

Prace na linii kolejowej nr 189 i 132 oraz budowa nowych łącznic Kuźnica ? Bytom w celu stworzenia nowego połączenia Ruda Chebzie/Zabrze ? Bytom, w tym budowa nowych p.o. Ruda Orzegów i Bytom ul. Zabrzańska
Odbudowa linii kolejowej nr 198 Pyskowice ? Pyskowice Miasto dla przywrócenia połączeń: Katowice ? Gliwice ? Pyskowice Miasto
Zwiększenie zdolności przepustowej linii kolejowej nr 140 na odc. Katowice Ligota ? Orzesze Jaśkowice poprzez budowę 2. toru i dod. przystanków osobowych w Mikołowie.
Przygotowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Tychy ? Katowice Murcki ? Katowice Ligota linii kolejowej nr 142
Przygotowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Gliwice ? Ruda Kochłowice ? Katowice linii kolejowej nr 141 na odcinku Gliwice ? Ruda Kochłowice, 164 na odcinku Ruda Kochłowice ? Hajduki i 651 Hajduki ? Gottwald
Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odc. Dąbrowa Górn. Strzemieszyce ? Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p. odg.) do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową p.o. D.G. Gołonóg
Projekty punktowe

Budowa nowego przystanku osobowego Świętochłowice Mijanka na linii kolejowej nr 137, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na głównej trasie średnicowej Katowice ? Gliwice
Budowa nowego przystanku osobowego Zabrze Zaborze Północ na linii kolejowej nr 137, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na głównej trasie średnicowej Katowice ? Gliwice
Budowa nowego przystanku osobowego Zabrze ul. Armii Krajowej na linii kolejowej nr 137, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na głównej trasie średnicowej Katowice ? Gliwice
Budowa nowego przystanku osobowego Gliwice ul. Bema na linii kolejowej nr 137, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na głównej trasie średnicowej Katowice ? Gliwice
Budowa nowego przystanku osobowego Bytom Os. Arki Bożka na linii kolejowej nr 131, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na trasie Katowice ? Bytom ? Tarnowskie Góry
Budowa nowego przystanku osobowego Bytom Rozbark na linii kolejowej nr 131, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na trasie Katowice ? Bytom ? Tarnowskie Góry
Modernizacja infrastruktury pasażerskiej na stacji Tychy Miasto na linii kolejowej nr 179, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego relacji Katowice ? Tychy Lodowisko



Już nie raz pisałem, że z tego projektu powinno być przebudowane przejście przy Granicznej i nowy przystanek kolejowy obok. A ten program właśnie ma służyć budowie takich dodatkowych przystanków


Metropolia co to zgłasza jedną inwestycję z Zagłębiowskiej strefy. Taka to równość w rozdzielaniu kasy. To samo było z DTŚ. A tfuu na ten twór.
Dave
CYTAT(warius @ pią, 26 lis 2021 - 10:56) *
Samorządowcom i zainteresowanym posłom z regionu Zawierciańskiego udało się zmusić zatrzymania Pendolino raz dziennie z i do Warszawy na stacji w Zawierciu, jeśli u nas nie uda się osiągnąć nawet tego, będzie można mówić o porażce.


Nie raz dziennie a dwa razy (znaczy dwie pary pociągów) - ranny i popołudniowy z i do Gdyni. wink.gif

Niestety, nie liczyłbym na zatrzymywanie się pociągów kat. EIP (pendolino) w DG, nawet po zakończeniu modernizacji stacji i dworca sad.gif

PS. Ostatnio nawet zaprzestano postojów pociągów ekspresowych EIC (tradycyjnych wagonowych) "Polonia" i "Sobieski" i nawet od grudnia - mimo zmiany kategorii na InterCity, czyli pospieszną ekonomiczną - nie przewidziano dla nich zatrzymań w DG. :/ Póki co podobnie jest z pociągiem sezonowym EIC "Fregata" w soboty do Gdyni a w wakacje do Kołobrzegu.
warius
CYTAT
OBWIESZCZENIE PREZYDENTA MIASTA DĄBROWY GÓRNICZEJ Na podstawie art. 11f ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych zawiadamiam, iż po uchyleniu przez Wojewodę Śląskiego decyzji nr 206/2020 z dnia 26.03.2020 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej i przekazaniu sprawy do ponownego rozpatrzenia oraz po dokonaniu przez wnioskodawcę zmiany projektu i wniosku o pozwolenie na realizację inwestycji, w dniu 22.11.2021 r. na wniosek Prezydenta Miasta Dąbrowy Górniczej [b]wydano decyzję nr 990/2021 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: ?Budowa drogi od skrzyżowania ulic Sobieskiego ? Perla do skrzyżowania nowobudowanej drogi z ulicami Kościuszki ? Kolejowa oraz od skrzyżowania ulic Kościuszki ? Kolejowa, skrzyżowanie z ul. Limanowskiego do skrzyżowania ulic Robotnicza ? Korzeniec wraz z budową dróg wokół Centrum Przesiadkowego w rejonie dworca kolejowego PKP Centrum oraz rozbudowie ulicy Kolejowej wraz z przebudową przejazdu kolejowego?


fnd (2).gif
warius
Parę fotek z dojściem do dworca o którym napisałem parę dni temu

https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...wygodny-sposob/
:)
CYTAT(warius @ pon, 29 lis 2021 - 12:06) *
fnd (2).gif


fnd (2).gif

jak zapowiedzieli że powinno być w listopadzie, tak się stało. Szkoda tego czasu. Według dawnych zapowiedzi to może już byśmy jeździli nowym tunelem...
Tyle rozpoczętych prac w mieście, a tu idzie zima :/

CYTAT(Dave)
Niestety, nie liczyłbym na zatrzymywanie się pociągów kat. EIP (pendolino) w DG, nawet po zakończeniu modernizacji stacji i dworca sad.gif

PS. Ostatnio nawet zaprzestano postojów pociągów ekspresowych EIC (tradycyjnych wagonowych) "Polonia" i "Sobieski" i nawet od grudnia - mimo zmiany kategorii na InterCity, czyli pospieszną ekonomiczną - nie przewidziano dla nich zatrzymań w DG. :/ Póki co podobnie jest z pociągiem sezonowym EIC "Fregata" w soboty do Gdyni a w wakacje do Kołobrzegu.



To może być związane z ograniczoną przepustowością, bo dalej 1 tor. A od jakiegoś czasu powracały już jakieś pociągi, które nas omijały przez Sosnowiec Południowy.

Myślisz, że po remoncie dworca obniżą jednak jego planowaną kategorię? Wszędzie w przetargu, jak i na stronie PKP wisi, że będzie miał kategorię wojewódzkiego. Tam z założenia powinny się zatrzymywać te same, które na najwyższej kategorii tych kilkunastu Premum. Od Premium różnią się dodatkowymi usługami komercyjnymi.
Tak samo przebudowa stacji w wyższej kategorii - m.in. Centralny System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.

Jeszcze tego nasze władze powinny przypilnować po ukończeniu inwestycji
Rokko31
Z tego co pamiętam jeszcze przed całym remontem dworca, czytałem gdzieś, jak przedstawiciel PKP mówił, że po generalnym remoncie dworca w DG Pendolino ma się zatrzymywać u Nas, utkwiło mi to w głowie do dzisiaj, nie Wiem na ile to była propaganda i zachęta a na ile prawda i nie Wiemy jak będzie po zakończeniu inwestycji w 23 roku.
Dave
A tymczasem nowa droga dojścia z centrum do dworca PKP w DG wygląda o tej porze roku tak angry2.gif Mam filmik jeszcze, ale nie wiem jak/nie umiem go tu zapodać.
Kliknij, aby zobaczyć załącznik
Kliknij, aby zobaczyć załącznik
:)
^^^
no to ładne buty biggrin.gif
chwalili się, że już po asfalcie a tu błotne strumienie.

Swoją drogą mam nadzieję, że odtworzą (a jeśli nie w ramach inwestycji, to szybko zrobi to miasto) szeroką alejkę wzdłuż Kościuszki między ulicą a tą dużą halą. Wygodniej tamtędy iść niż wąskim chodnikiem przy ulicy. A to przecież połączenie dworca z centrum i obok wielkich planów z FPŻ
A w przyszłości wejść z niej na tamtą okrągłą kładkę z wizualizacji. Lepiej lekko podejść do góry, niż schodzić na sam dół i znowu w górę do dworca. Do tego efektowna (z dolnym podświetleniem) stałaby się jakimś wyróżniającym symbolem miasta. Podobna do tej w Rzeszowie, ale bardziej naturalna dla pieszych bo niewiele wyniesiona dzięki dużemu obniżeniu na rondo





Jak wiadomo w centrum po przebudowie przystankui w ramach "zielonej mobilności" zostanie tylko bardzo krótka zatoka dla autobusów. Naruralne byłoby aby przenieść linie dalekobieżne jak te resztki PKSów i inne z centrum do nowego centrum przesiadkowego. Do tego takie autobusy dłużej stoją - bilety, bagaże itp.
No i wreszcie usunie się z centrum ten znak - przystanek PKS, który jest taki przechylony i pogięty ponad 20 lat...


i filmik z postępami w Gołonogu snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=wtHJpvOwSng
mydliczek
Podobno szklarz z budynku przy Kolejowej 1 ma przenieść się gdzie indziej. Podsłyszałem to u osób komentujących prace przy dworcu w centrum. Może więc te budynki do wyburzenia?
warius
Szklarz już tam tylko został. Mechanika i ubezpieczeń już tam nie ma.

Babka z ubezpieczeń kiedyś na fb się żaliła, że w tym budynku nie ma kanalizacji i ogrzewania. Albo generalny remont albo do wyburzenia. Oby PKP nie zostawiło tego, tak jak jest. Nie potrzebujemy takiej wizytówki.
szer
Pierwotnie ten budynek był przeznaczony do wyburzenia więc może taki ostatecznie czeka go los
luket
O kładce chyba już nie myśli nikt, skarpy wyglądają na wyprofilowane, i od strony kamienic będzie ciężko tam cokolwiek wcisnąć.
Chodniki będą szły dołem, i dla starszych osób taka różnica poziomów może dać się we znaki.
Swoją drogą myjnia ręczna chyba została odcięta od drogi, będzie do niej jakiś dojazd od drugiej strony.
:)
Kładka to zupełnie inna inwestycja w przyszłości.

Tamten budynek w dokumentach przetargowych miał nie być wyburzony w ramach tej inwestycji. Oczywiście PKP zawsze może go i tak wyburzyć. Jest inny problem, bo jeśli to zrobią, to możliwe że będą tam krzaki i trawa po pas i nikt o to nie będzie dbał. Wątpię, że szybko wydzieliliby działkę i sprzedali. Atrakcyjny teren, podobnie jak po przeciwnej stronie torów, ale z PKP to może być różnie i może być niezagospodarowane i dziesiątki lat.

Tymczasem nowy foty, jak co miesiąc z postępów snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...o-dg-centrum-8/

i jak zwykle to samo plus dodatkowe na stronie nddg snf (51).gif https://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...1202/index.html

W tunelu pieszym przy dworcu widać już ostateczny wygląd ścian i sufitu i widać, że podłogę dopiero zrobią.

A przy Konopnickiej to ten kiedyś podany ten ostatni termin wydawał się nierealny bo według niego już powinni udostępniać a tu dopiero walczą ze zbrojeniami. Wcześnej podawali, że na oczątku roku i to już prędzej jeśli dobrze pójdzie
szer
CYTAT(:) @ czw, 02 gru 2021 - 23:10) *
Tamten budynek w dokumentach przetargowych miał nie być wyburzony w ramach tej inwestycji. Oczywiście PKP zawsze może go i tak wyburzyć. Jest inny problem, bo jeśli to zrobią, to możliwe że będą tam krzaki i trawa po pas i nikt o to nie będzie dbał. Wątpię, że szybko wydzieliliby działkę i sprzedali. Atrakcyjny teren, podobnie jak po przeciwnej stronie torów, ale z PKP to może być różnie i może być niezagospodarowane i dziesiątki lat.


Oczywiście, że był planowany do wyburzenia. W postępowaniu o udzielenie zamówienia z kwietnia 2020 roku w paczce "załączniki do odpowiedzi z dn.23.04.20.zip" były wyszczególnione wszystkie obiekty przeznaczone do wyburzenia, w tym między innymi ten budynek. Czy i jak bardzo te plany się zmieniły - nie wiem.

Kliknij, aby zobaczyć załącznik
warius
Na późniejszych planach i na obecnym zezwoleniu jest tylko ten placyk który stanowił wejście do ubezpieczeń. Może PKP będzie to chciało zrobić jako osobne zadanie w późniejszym terminie.




Na miejskim portalu najnowsza galeria z budowy centrum w centrum

https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...o-dg-centrum-8/
janusz_kolei
Witam
Posiada ktoś może plany układu drogowego po przebudowie centrum przesiadkowego na Gołonogu.
warius
CYTAT(janusz_kolei @ pią, 03 gru 2021 - 08:30) *
Witam
Posiada ktoś może plany układu drogowego po przebudowie centrum przesiadkowego na Gołonogu.


https://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/5843/dokument/151894
janusz_kolei
CYTAT(warius @ pią, 03 gru 2021 - 10:50) *
CYTAT(janusz_kolei @ pią, 03 gru 2021 - 08:30) *
Witam
Posiada ktoś może plany układu drogowego po przebudowie centrum przesiadkowego na Gołonogu.


https://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/5843/dokument/151894


Dzięki za link, no to widać że szykują się wyburzenia, bo planowana droga przebiega przez nowo budowany dom jednorodzinny
Sebastian22
Jak dobrze widzę to kamienice ex-kolejowe na Kościuszki 2 (2A, 2C i 2D) nie będą miały wyjazdy na Kościuszki jak dotychczas ze względu na różnice poziomów a poprzez nowy łącznik z tyłu do Przybylaka i nowego ronda za dworcem PKP? Dobrze myślę ?
warius


Pierwsze zadaszenie nad schodami
:)
CYTAT(Sebastian22 @ pią, 03 gru 2021 - 19:57) *
Jak dobrze widzę to kamienice ex-kolejowe na Kościuszki 2 (2A, 2C i 2D) nie będą miały wyjazdy na Kościuszki jak dotychczas ze względu na różnice poziomów a poprzez nowy łącznik z tyłu do Przybylaka i nowego ronda za dworcem PKP? Dobrze myślę ?


tak, już z pół roku mają wyjazd od Przybylaka, ale tylko utwardzony kamieniami. Ciekawe jak będzie ostatecznie wykończone

@Warius

a jak z zadaszeniem peronu? Jest już jakiś fragment dachu czy dalej szkielet? Tam jeszcze muszą różne instalacje. Jest oświetlenie pod zadaszeniem? Stare słupy już zdemontowali to coś musi już być

widać, że zadaszenie wejść do przejścia trochę będzie nawiązywało do zadaszenia peronu - czarne słupy. Ale dach nad wejściami może być inny, zobaczymy czy będzie przezroczysty
warius
^ Zadaszenie peronu jest i wydaje mi się, że jest to po prostu blacha falista. Oświetlenie zamontowane.

Nie byłem za dnia i na samym peronie ale wieczorem z boku wygląda to właśnie jak najtańsze z możliwych rozwiązanie.
szer
^ 3 grudnia jak przechodziłem to zaczęli montować zwykłą blachę falistą na zadaszeniu. Do tego czasu pewnie już skończyli.
warius
CYTAT
"Zaprojektowanie oraz budowa przejścia podziemnego dla ruchu pieszo ? rowerowego w stacji Dabrowa Górnicza Strzemieszyce w km 69,004 na linii kolejowej nr 62 Tunel ? Sosnowiec Główny w ramach projektu pn.: Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej zwanego dalej "Inwestycji ?


Przetarg z października unieważniono z powodu zbyt wysokiej ceny. Była aukcja elektroniczna i niestety jeden z dwóch zainteresowanych wykonawców zamiast zbijać cenę o ustalone 90 tyś podał inną co jest niezgodne z przepisami i odpadł w przedbiegach, wygrała oferta Nowak-Mosty na kwotę +-17mln brutto i ta okazała się zbyt wysoka przy założonym budżecie 11mln brutto.

Nowy przetarg już się pojawił i otwarcie ofert na tę chwilę planowane jest na 28 grudnia.
:)
CYTAT(szer @ pią, 10 gru 2021 - 15:00) *
^ 3 grudnia jak przechodziłem to zaczęli montować zwykłą blachę falistą na zadaszeniu. Do tego czasu pewnie już skończyli.



Gdy pytałem to jeszcze nie było na końcu peronu od strony tunelu, ale teraz wydawało mi się z daleka, że już tam coś widać.
Jeszcze nowe oznakowanie, ławki i nie wiadomo co rozumieć przez poczekalnie, bo takie 2 miały być pod tych dachem. Czy to będzie "zgrupowanie siedzeń" wink.gif czy dodatkowe szyby - osłony przed wiatrem.
No i monitoring i SDIP, to pewnie na końcu. Ciekawe kiedy otworzą w pełni ten peron i ruch będzie przy obu krawędziach.

@Warius tak można było się spodziewać z tą blachą. Kiedyś tutaj wklejałem link, jak tanim kosztem ale z pomysłem zrobiono w Wolsztynie https://www.whitemad.pl/rzeczywistosc-lepsz...zostal-otwarty/
U nas będzie standard, skończy się po prostu wstyd, ale nie będzie nic wyjątkowego charakterystycznego, nie mówiąc o jakimś zachwycie.
W każdym razie gdy ktoś nie wiedząc o tej naszej przebudowie wysiądzie tu po zakończeniu inwestycji, a będzie pamiętał dawny stan to będzie zdezorientowany i może być w pierwszym momencie wystraszony czy na pewno dobrze wysiadł biggrin.gif

I wracając do tych omijających pociągów, znowu od nowego rozkładu więcej nas omija przez Sosnowiec Południowy.

Dzisiaj rano jakieś zamieszanie przy rondzie na Konopnickiej. Sporo sprzętu i ludzi. Kombinowali coś z oznakowaniem ronda. Domyślam się, że może zaczną wykop przy wyjściu z ronda od strony centrum i koparka będzie musiała zająć na ten czas pas drogowy i pół ronda...
warius
CYTAT(:) @ pon, 13 gru 2021 - 14:06) *
Dzisiaj rano jakieś zamieszanie przy rondzie na Konopnickiej. Sporo sprzętu i ludzi. Kombinowali coś z oznakowaniem ronda. Domyślam się, że może zaczną wykop przy wyjściu z ronda od strony centrum i koparka będzie musiała zająć na ten czas pas drogowy i pół ronda...


Od drugiej strony tunelu zaczęli też już kopać i wykop sięgał w weekend prawie budynku w którym jest piekarnia.


Ciekawe kiedy pojawią się pracownicy przy samym budynku dworca, już trochę minęło od podpisania umowy.
:)
^^^
no chociaż go ogrodzić i zacząć organizować zaplecze... Same większe prace to pewnie dopiero od wiosny, oby przedwiośnia.

Na końcu zaślepionej (pieszym tuenelm) Konopnickiej od strony Limanowskiego koło piekarni ma być taki placyk do zawracania.
Powinni już tez zmienić oznakowanie na skrzyżowaniu Konopnickiej/Limanowskiego i zmienić pierwszeństwo na relację od Biedronki do Limanowskiego, a jest dalej po staremu, jakby przejazd był dalej czynny.
Limanowskiego też teraz zaślepiona, i mieszkańcy wzdłuż niej zrobili sobie parking. Po otwarciu tunelu drogowego chyba trzeba będzie tam ustawić zakaz postoju. Cały ruch tam się przeniesie łącznie z przywrócnymi autobusami.
warius


Zadaszenie nad schodami od strony Limanowskiego.




Rondo na Konopnickiej przeszło w tryb drogi jednokierunkowej i zaczęto pracę nad murem oporowym przy rondzie.
:)
^^^ dzięki za foty.

A przy tym rondzie to słabo to oznakowali. Samochody objeżdżają zamkniętą Kolejową przez Kopernika, a na jej końcu przed Konopnickiej powinni tymczasowo ustawić nakaz skrętu w lewo. Wczoraj zaskoczeni jeździli przez rondo pod prąd. Nagle jest zaskoczenie, że rondo zamknięte a trudno zawrócić, a dla ciężarówek to niemożliwe. W końcu ustawili barierkę przed samym rondem ale nawet dzisiaj widziałem, gdy ciężarówka też zaskoczona nie miała wyjścia i nie mogła zawrócić.
Nie było też żadnej zapowiedzi tych kolejnych utrudnień.

Z tym tunelem to mam taką obawę co będzie po ulewach, czy nie będzie zalewany. Oby zadbali o dobre odwonienie, bo będzie tam przecież spływała woda. I ciekawe jak stromo wyjdzie im zejście. Czy w zimę będzie można tędy jeździć na sankach. No i jakie wykończenie i oświetlenie. Czy zostanie też zwykły beton czy pomalują go podobnie jak tunel między Pogoria 3 i 4
:)
jest info

CYTAT
UM

PRACE PRZY TUNELU ZMIENIŁY ORGANIZACJĘ RUCHU NA RONDZIE. PRZED ŚWIĘTAMI WSZYSTKO MA WRÓCIĆ DO NORMY

Na początku przyszłego roku piesi i rowerzyści powinni już korzystać z tunelu pod torowiskiem, który zastąpi przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej. Prace przy nim weszły w kolejny etap, co spowodowało małą zmianę w organizacji ruchu.

– Skrzyżowanie ul. Poniatowskiego, Konopnickiej i Kolejowej tymczasowo przestało być rondem i wprowadzono na nim ruch jednokierunkowy. Przejazd jest możliwy od ul. Poniatowskiego. W przeciwną stronę można jechać równoległą ul. Kopernika – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika wydziału inwestycji drogowych UM.
Zmiana organizacji ruchu spowodowana jest ustawieniem wiertnicy w sąsiedztwie ronda, co wymaga zamknięcia jego części. Normalny ruch powinien zostać przywrócony przed świętami.

– Na placu budowy trwa wykonywanie konstrukcji muru oporowego, który powstaje z pali zalewanych betonem. Następnie będziemy robić wykop pod pochylnię prowadzącą do tunelu – informuje Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z firmy Nowak-Mosty.

Udostępnienie tunelu pieszym i rowerzystom planowane jest na początek 2022 r. Do tego czasu mogą korzystać z tradycyjnego przejścia przez tory. Kierowcy nie jeżdżą tamtędy już od połowy września, a chcący przejechać na drugą stronę mają do dyspozycji wiadukt między ul. Graniczną i Łączącą. Docelowo jeździć będą tunelem przy stacji kolejowej, który połączy ul. Kościuszki i Limanowskiego.
(...)


A zaczęło się coś dziać na obwodnicy? Garaże pewnie stoją. Po tej decyzji pewnie jeszcze jakieś terminy dla właścicieli żeby uprzątnęli itp...
:)
Postępy w Gołonogu snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=0J1apyqj7-c
:)
i zdjęcia z Gołonoga snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...ego-dg-golonog/
:)
i o Gołonogu:

CYTAT
UM

NA STACJI W GOŁONOGU SPORO SIĘ DZIEJE. WYKOPY POD NOWY WIADUKT, PERON I PRZEJŚCIE POD TORAMI

Niespełna miesiąc po zamknięciu starego przejazdu drogowo-kolejowego w Gołonogu wiele się na placu budowy wydarzyło.

Prace przy budowie nowego układu drogowo-torowego w Gołonogu rozpoczęły się na początku wrześniu od przebudowy odwodnienia poza pasem drogowym. Ekipy budowlane rozpoczęły też przygotowania do budowy tymczasowego przejścia i przejazdu przez tory.

Widać wykop pod nowe przejście pod torami

24 listopada stary przejazd został zamknięty. W tym miejscu powstanie bowiem wiadukt kolejowy, pod którym mieszkańcy ? pieszo, na rowerach i samochodami ? zyskają bezpieczną przeprawę na drugą stronę. Tym samym konieczność wystawania przed szlabanami stanie się wspomnieniem.

? W miejscu starego przejazdu wykonaliśmy już wykop i platformę pod palowanie ? mówi Maciej Woźniak, kierownik robót z firmy Nowak Mosty. To oznacza, że w kolejnym etapie wiercone będą pale CFA pod konstrukcję wspomnianego wiaduktu.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w kwietniu ekipy budowlane przeniosą się na drugą część starego przejazdu i tor w kierunku Sosnowca.

Po zamknięciu przejazdu na długości około 700 m rozebrany został tor w kierunku Ząbkowic. W jego śladzie, przy budynku dworca, widać już sporej wielkości wykop. To element przejścia podziemnego pod torami. ? Rozpoczęliśmy także wykop i ławę fundamentową pod peron nr 2 ? mówi Maciej Woźniak.

W nowym układzie na stacji Gołonóg powstaną dwa zewnętrze perony: wspomniany peron nr 2 przy budynku dworca oraz od strony ul. Parkowej. W miejscu istniejącego peronu zachowana zostanie rezerwa pod dwa nowe tory kolei metropolitalnej.

Po obu stronach torów powstaną ronda

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej.

Termin zakończenia wszystkich prac zaplanowano na 31 grudnia 2022 roku.

Ze względu na nieuregulowane kwestie własnościowe terenów wokół dworca w Gołonogu, część inwestycji związana z budową nowych miejsc parkingowych będzie zrealizowana w kolejnym etapie.

? Pracujemy nad tym, żeby załatwić tę sprawę i poszerzyć zakres inwestycji o te elementy. Jesteśmy w kontakcie z wojewodą, jako reprezentantem Skarbu Państwa, żeby uregulować stan prawny tych nieruchomości ? przypomina Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Prezydent podkreśla, że miasto nadal będzie zabiegać, by PKP przebudowały także dworzec w Gołonogu. ? Jesteśmy gotowi ? tak jak w przypadku centrum ? wynająć powierzchnie biurowe na przebudowanym dworcu ? dodaje Marcin Bazylak.


już kiedyś o tm pisaliśmy, że coś z tym wyróżnionym fragmentem chyba nie tak. To w miejscu obecnego peronu rezerwa pod tory dla dalekobieżnych, a obecnie zbudowane będą dla kolei metropolitalnej. Przecież SKM po torach zewnętrznych, a dalekobieżne po wewnętrznych.

i w centrum:

CYTAT
nasze miasto

Dąbrowa Górnicza. Rozpoczyna się remont dworca PKP. Kolej przekazała zabytkowy budynek wykonawcy prac

Dąbrowa Górnicza. Przywrócenie obsługi podróżnych, renowacja elewacji, wnętrz i otoczenia oraz poprawa komfortu oraz bezpieczeństwa ? to priorytety przebudowy zabytkowego dworca. W piątek 12 grudnia PKP S.A. przekazały wykonawcy robót budowlanych plac budowy.

Pochodzący z 1888 roku dworzec, na dawnym szlaku kolei warszawsko-wiedeńskiej, przejdzie prawdziwą metamorfozę z poszanowaniem dla jego historycznego charakteru, a co najważniejsze zostanie na nim przywrócona obsługa podróżnych. Wszystko to w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem z z budżetu państwa.

To będzie powrót do historii w połączeniu z nowoczesnością

Podczas inwestycji renowację przejdzie elewacja dworca - cegła zostanie wyczyszczona i uzupełniona, podobnie jak znajdujące się pomiędzy pierwszą i drugą kondygnacją oraz tuż przy szczycie budynku fryzy oraz inne detale architektoniczne. Zabytkowy charakter dworca podkreślą odtworzone na wzór historycznych stolarka okienna i drzwiowa oraz poszycie dachowe. Całość uzyskanego efektu estetycznego podkreśli nowa iluminacja budynku.

Zmieni się także wnętrze budynku. Przywrócona zostanie obsługa podróżnych, która będzie odbywać się w holu pełniącym jednocześnie funkcję ogrzewanej i klimatyzowanej poczekalni. Zaaranżowano ją w nowoczesny sposób, nawiązując poprzez częściowo ceglane wykończenie ścian do wyglądu elewacji dworca. Pozostałe ściany zostaną pomalowane na kolory utrzymane w odcieniach szarości, tak jak posadzka wykonana z wielkoformatowych granitowych płyt.

Aranżację wnętrza uzupełni nowoczesne oświetlenie, umieszczone w podwieszanym, listwowym suficie. Poczekalnia będzie wyposażona również w nowe ławki, kosze, gabloty z rozkładami jazdy oraz elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów. W jej sąsiedztwie zaprojektowano pomieszczenia kas biletowych, dwa lokale na wynajem, a w zachodnim skrzydle na dwóch kondygnacjach będą się mieścić powierzchnie przeznaczone dla samorządu, który zadeklarował ich wynajem. Resztę powierzchni zajmą pomieszczenia techniczne oraz biura.

? Przebudowa dworca w Dąbrowie Górniczej to kolejna inwestycja, która będzie służyła poprawie komfortu podróżnych. Dzięki niej oraz inwestycjom w infrastrukturę torową oraz tabor ? kolej jako środek transportu staje się coraz bardziej atrakcyjną alternatywą dla transportu indywidualnego ? podkreśla Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

? Rozpoczęcie przebudowy dworca Dąbrowa Górnicza to kolejny element wielkiej modernizacji polskiej kolei. Mieszkańcy kolejnego miasta na prawach powiatu zyskają dzięki temu dostęp do bezpiecznej i komfortowej infrastruktury kolejowej. Mam nadzieję, że zmodernizowany historyczny budynek dworca stanie się wizytówką Dąbrowy, ważnym centrum społeczności lokalnej i ułatwi pasażerom podróżowanie koleją do innych miast. Wszystko to dzięki Programowi Inwestycji Dworcowych, w ramach którego polski rząd przeznaczy do 2023 roku prawie 2 mld zł na modernizację blisko 200 dworców ? mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

? Przebudowa dworca w Dąbrowie Górniczej to inwestycja, dzięki której zostanie przywrócony do obsługi podróżnych ważny dworzec, którego historia sięga kolei warszawsko-wiedeńskiej. Poza tym jest to przedsięwzięcie komplementarne do przebudowy stacji, którą realizuje PKP PLK S.A. we współpracy z miastem. Jestem przekonany, że dworzec w nowej odsłonie spełni wszystkie oczekiwania klientów korzystających z usług kolei, a także będzie obiektem nowoczesnym, bezpiecznym i ekologicznym ? mówi Ireneusz Maślany, członek zarządu PKP S.A.

Dzięki przebudowie dworzec zostanie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przy głównym wejściu do budynku, od strony południowej, zostanie wybudowana pochylnia, a w budynku i jego bezpośrednim otoczeniu powstaną ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. Wewnątrz dworca w części zachodniej zaprojektowano windę. Z pozostałych usprawnień dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej warto wspomnieć o montażu tabliczek z napisami w alfabecie Braille?a, dostosowaniu dworcowych toalet, a także umiejscowieniu w przestrzeni kompleksu planów dotykowych dworca.

Stawiają też na ekologię i bezpieczeństwo

Modernizacja dworca w Dąbrowie Górniczej to również inwestycja w ekologię i bezpieczeństwo. W budynku i jego otoczeniu zaprojektowano energooszczędne oświetlenie, natomiast pod ziemią zlokalizowano zbiorniki do magazynowania wody deszczowej używanej do spłukiwania toalet. Ponadto planowane jest ocieplenie budynku od wewnątrz, ogrzewanie go z pomocą pomp ciepła, a także montaż stolarki okiennej i drzwiowej o niskim współczynniku przenikalności cieplnej. Za optymalizację zużycia energii elektrycznej, cieplnej i wody oraz pracę urządzeń i instalacji będzie odpowiadał system BMS (Building Management System). Bezpieczeństwo w budynku i jego najbliższym otoczeniu zapewnią nowoczesne systemy: monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowe.

Całkowicie zmieni się zagospodarowanie otoczenia dworca. Oprócz ułożenia nowej nawierzchni, po stronie wschodniej, powstanie 10 miejsc postojowych oraz wiata rowerowa. Ponadto uporządkowana zostanie zieleń, a w sąsiedztwie parkingu powstaną ogrody deszczowe suche o powierzchni 256 m kw. złożone z około 2500 roślin, takich jak kosaciec syberyjski, krwawnica pospolita, mięta wodna, tojeść rozesłana czy skrzyp zimowy. Ich głównym zadaniem będzie wstępne filtrowanie wody opadowej, a także stopniowe jej uwalnianie do gleby.

Przebudowa dworca w Dąbrowie Górniczej będzie kosztowała łącznie 15,62 mln zł brutto. Planowany termin zakończenia inwestycji to pierwsza połowa 2023 roku. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A., a wykonawcą robót budowlanych Berger Bau Polska sp. z o.o. z Wrocławia. Projekt przebudowy dworca opracowała GPVT Pracownia Architektoniczna S.C. z Poznania.


super tylko ten termin... Miał być koniec 2022, potem styczeń 2023, a teraz połowa 23. Cóż to się nagle wydarzyło? Czy wcześniej podawali źle i liczyli, że umowa będzie wcześniej, czy teraz jakieś inne komplikacje hmm
:)
CYTAT
UM

NOWE ZEGARY ZAWISŁY NA DRUGIM PERONIE W CENTRUM. KONIEC PRAC JEST BLISKI

Zegary, które zainstalowano właśnie pod nową wiatą na stacji w centrum Dąbrowy Górniczej nie odmierzają jeszcze czasu, niemniej to znak, że przebudowa peronu nr 2 powoli zmierza do końca.

Przebudowa peronu nr 2 to część budowy nowego układu drogowo-torowego przy stacji kolejowej w centrum. W ramach wartej 229 mln zł inwestycji ? wspólnego przedsięwzięcia miasta i PKP PLK ? powstają m.in. tunele pod torami: drogowo-pieszo-rowerowy na przedłużeniu ul. Kościuszki oraz pieszo-rowerowy przy ul. Konopnickiej.

Z ulicami Limanowskiego i Kolejową oraz dworcem wybudowany od nowa peron drugi został skomunikowany przejściem podziemnym pod torami. Osobom z niepełnosprawnościami oraz rodzicom z małymi dziećmi poruszanie się po stacji ułatwiają również windy.

Wspomniane przejście podziemne i windy w przyszłości ułatwią także komunikację z parkingami, które powstaną po obu stronach torów i pomieszczą około 375 samochodów.

O tym, że przebudowany peron nabiera docelowych kształtów, świadczą prowadzone tam właśnie prace. Przy wyjściu z przejścia podziemnego widać już stalową konstrukcję, na której montowane będzie poliwęglanowe zadaszenie schodów. Natomiast pod peronową wiatą trwa montaż opierzenia.

? Poza montażem paneli pod wiatę trwa też montaż okablowania pod urządzenia Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, a także oświetlenia ? wylicza Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z firmy Nowak Mosty.

W kolejnym etapie na peronie montowanie będą głośniki, wyświetlacze i system kamer. Pod peronową wiatą peronie pojawiły się już natomiast trzy zegary, bo ?nie kolidują z prowadzonymi tam pracami?.

? Ostatnim etapem prac będzie montaż dwóch wiatrołapów pod wiatą, które zapewnią pasażerom ochronę przed wiatrem ? wyjaśnia Arkadiusz Stolarz. I dodaje, że do odbiorów technicznych peron drugi ma zostać zgłoszony w marcu przyszłego roku.

Nieco później zadaszenie zyska peron pierwszy, który powstał przy samym budynku dworcu. Tam prace na razie nie będą prowadzone: teren został przekazany firmie Berger Bau, która lada moment rozpocznie przebudowę zabytkowego dworca.

Wspólną inwestycję PKP PLK i miasta za 229 mln zł realizują dąbrowskie spółki Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Prace ? dofinansowane 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego i 26 mln zł z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii ? planowane są do końca marca 2023 roku.



















smile2.gif

Czyli tak jak kiedyś przypuszczałem - nad schodami zadaszenie z poliwęglanu. Widać, że jednak jest wysunięte i chyba nie będzie tej dziury między dachami. Mam nadzieję, że te panele ostatecznie przykryją cały sufit i nie będzie widać szkieletu i blachy falistej. Będzie i bardziej estetycznie, i wyglądać solidniej i masywniej.
I sprawdziło się też jedno z przypuszczeń w sprawie poczekalni peronowych - dodatkowa szyba, pewne coś podobnego jak przed chwilą na Warszawie Zachodniej:



I nie wiadomo co rozumieją przez zadaszenie peronu 1? Tam miały być jakieś wiaty i to by było słabe jak gdzieś na podrzędnych stacjach. Mogłoby coś nawiązywać do tego na 2. Ma być też osobna poczekalnia zbudowana obok dworca przez jego wykonawcę.

I żeby po latach PKP o to dbało bo teraz po modernizacjach, gdy minie gwarancja to jest różnie. Czasami to co się popsuje to tak zawiną, jak ten zegar ze zdjęć.
warius
^ na 4 i 5 zdjęciu widać jak konstrukcja zadaszenia wyjścia ze schodów "łączy" się z zadaszeniem peronu. Zdjęcia tego nie oddają i w rzeczywistości wygląda to jak najgorszy możliwy sen architekta. Dwie różne metalowe konstrukcje oddziela 5cm luzu. PKP jeśli już chciało chronić pasażerów przed deszczem zamiast zaprojektować jednego rodzaju zadaszenie na całości to zastosowało tu rozwiązanie z serii Byle Kurwa Taniej. Bylejakość.
Rokko31
Tak to wygląda, czyli dość kiepsko i po Polsku smile2.gif
Kliknij, aby zobaczyć załącznik
warius
^^ Nie mogę tego widoku zdzierżyć laugh.gif



PKP nie dołożyło ani złotówki, kwotą jaką chcą przeznaczyć to 11mln brutto. Pewnie będzie znowu aukcja, może tym razem się powiedzie.

PS. Ponownie najtańsza jest oferta Nowak Mosty, przy czym jest droższa o +- 3mln złotych względem oferty z 3 listopada...
:)
Z tym zadaszaniem to ciekawe czy od początku tak planowali, czy dopiero potem wymyślili jak załatać tę "dziurę" i tak wyszło... Wiadomo, że najlepsze rozwiązanie to przedłużenie tamtego głównego zadaszenia nad schody. Ale to wszystko trzeba było od początku trochę inaczej zaprojektować. Drugie w kolejności to doprowadzenie tego głównego do samego wejścia, a poliwęglanowe tylko nad samymi schodami. A to co wyszło jest najgorsze. No może jednak gorzej byłoby, gdyby ta "dziura" została.

A jak tam z przekopem do tunelu z obu stron? Posuwają się coś?

Co do tunelu w Strzemieszycach to PKP powinno dołożyć z tych środków, które miasto im przez lata przelewało, w zamian za przejście po torach. To w ogóle jakieś kuriozum, podobnie jak cała sprawa z kładką po wypadku.
warius
Najnowsze zdjęcia z centrum, peron i wejście w całości już zadaszone.

https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...o-dg-centrum-9/
luket
O ile główne zadaszenie po zamontowaniu paneli od dołu będzie wyglądało przyzwoicie, niestety ten bieda daszek nad wejściem do przejścia podziemnego wygląda tragicznie, jest to zrobione jak najtańszym kosztem.

Wczoraj wieczorem trwały prace przy trakcji, wygląda na to, że niedługo koniec prac torowych.
:)
Nie można zarzucić, że nie ma postępów, ale dalej w Katowicach po butach widać, kto przyjechał z DG biggrin.gif
Te daszki nad schodami jednak nie są przezroczyste, co mogło tłumaczyć te różne konstrukcje. Teraz nie wiem jak wytłumaczyć ten projekt. Podzielili projekt na różnych projektantów, którzy ze sobą nie mieli kontaktu? biggrin.gif

Drugi tor i krawędź peronu udostępnią pewnie, gdy pozwolą na przemieszczanie pod zadaszaniem. Teraz zostawili tylko wąskie przejście przy samej krawędzi. Natomiast pierwszy peron przy dworcu to spodziewałbym się może nawet dopiero po remoncie dworca.

Dziwiły te zapowiedzi otwarcia tunelu na Konopnickiej jeszcze w listopadzie. Potem po "Nowym Roku", tylko ile po nim? Widać tam prace zrywami, gdzie czasem duże siły, a potem przez dłuższy czas mało co się dzieje. Nie wiem czy to spowodowane technologią i np. czekają na schnięcie betonu czy co. Jeśli nie odpompują teraz tej wody i zamarznie, a zima wróci i będzie przez jakiś czas trzymała to będzie kolejny problem.
I tak w zasadzie na ten tunel nie ma teraz "ciśnienia" odkąd zamknęli przejazd dla samochodów, bo dla pieszych go pozostawiono.
Problem jest z opóźnieniem przy tunelu samochodowym. Niby te pozwolenia są (chociaż chyba nigdzie się tym nie chwalii) ale nie widać tam chęci chociaż częściowego odrobienia opóźnień. Jak sam pisał prezydent MB widać tam już "światełko w tunelu", gdzie odkopano go na przelot pod stropem, ale gdzie tam do końca - odkopać, potem wszystkie instalacje podziemne, kanalizacje, a potem dopiero nawierzchnie. Limanowskiego dalej nie ruszona poza tym zerwaniem asfaltu tak bardzo dawno temu. Właściwie do tej pory ta ulica mogłaby być otwarta dla ruchu, a jest zamknięta już prawie od roku! Coś tu się nie zgrało...
Rokko31
Powiedźcie czy te zadaszenie peronu to będzie tak jak teraz czyli na pół długości peronu czy pociągną go dalej jak oddadzą do użytku początek?
luket
Będzie takie jak teraz. W dalszej części nie ma fundamentów pod zadaszenie, i nic nie wskazuje na to, żeby mieli coś tam robić, układ lamp też raczej jest docelowy.
Rokko31
Czyli jak widać na fotkach pociągi się w całości nie zmieszczą w zadaszeniu, kolejna polska prowizorka i oszczędzanie na kawałku blachy falistej angry2.gif
pulsatilla1214
CYTAT
Czyli jak widać na fotkach pociągi się w całości nie zmieszczą w zadaszeniu, kolejna polska prowizorka i oszczędzanie na kawałku blachy falistej


To nie wszystko. Owo zadaszenie jest dociągnięte do krawędzi peronu tylko od strony dworca, z drugiej strony wyspowego peronu zadaszenie kończy się z pół metra przed końcem szerokości peronu (widać to na zdjęciach już z 23 grudnia) - wchodząc do pociągu w czasie ulewy "spod zadaszenia" i tak się będzie lało na głowę. Nie wiem jaki idiota wymyślił niesymetryczną wiatę z krótszym dachem z jednej strony, ale - moje serdeczne gratulacje wink.gif! W Mieście Oryginalnego Pomostu na cuda architektury zawsze można liczyć... cool.gif
:)
^^^
Domyślam się, że ta niesymetryczność zadaszenia to pewnie wymysł PKP dla tego toru na całej linii. Pewnie chodzi o odpowiednią skrajnię, żeby mogły przejeżdżać nietypowe transporty np wojskowe.
Nie wiem czy wreszcie też zmieniono już w PKP przepisy i czy skrajnia dla nowych inwestycji jest już zachodnioeuropejska, bo jeszcze niedawno była rosyjska, a właściwie radziecka. Szerokość peronów też była dostosowana jeszcze do czasów Układu Warszawskiego i wojsk radzieckich, żeby mogły bez problemu przemieszczać się po całej PL. Przy tej skrajni między peronem a pociągiem zostawała większa szpara, a to mam nadzieję że się już zmieniło i w DG będzie po nowemu. Trzeba by poszukać na necie jak to teraz wygląda.

A co do długości zadaszenia też mnie to zasmuciło, gdy zobaczyłem jeszcze wymagania do przetargu. Z jednej strony czekający pasażerowie i tak gromadzą się na niewielkiej przestrzeni, a dopiero przemieszczają w odpowiednie miejsce w momencie zatrzymywania pociągu. Ale słabo to wygląda i lepiej wsiadać i wysiadać pod dachem, do tego samo PKP miałoby mniejszy problem zimą z odśnieżaniem itp. Sam peron jest bardzo długi i raczej nie grozi żeby tak długie składy miały się tam pojawiać. Na starym dawno temu widziałem, że czasami nie mieściły się ostatnie 2-3 wagony i stały przed stacją biggrin.gif
Nie było sensu zadaszyć na całej długości, ale mogłoby być trochę dłuższe o przynajmniej jakieś 50%. Takie "dziadowskie oszczędności". Tu bardziej trzeba o to obwiniać PKP, bo to ich część inwestycji, a widać jak chcieli oszczędzać, nawet na używanych podkładach (chociaż akurat to nie ma większego znaczenia).
Peron 2 miał mieć 300 m, z czego 100m zadaszone. Peron 2 i w przyszłości 3 po 200m długości.

Zobaczymy co kiedyś wymyślą na peronie 1. Tam pisali też o zadaszeniu, a jak pamietam to w dokumentacji była mowa tylko o wiatach. To dopiero może być słabe, jeśli nic się nie zmieniło
pulsatilla1214
CYTAT
Sam peron jest bardzo długi i raczej nie grozi żeby tak długie składy miały się tam pojawiać.


Niby tak, choć już się taki jeden ledwo zmieścił - wcześniej w pociągu regularnie na stacjach zapowiadano, żeby do wysiadania przemieszczać się z dwóch ostatnich wagonów w kierunku lokomotywy. To był wyjątkowo długi skład (jakoś końcem lata, z wagonami częściowo odczepianymi w Katowicach), wcześniej w Zawierciu nie zmieścił się - najwyraźniej w Dąbrowie nawet nieco dłuższy peron albo maszynista tu już wyciągnął lokomotywę jeszcze bardziej do przodu, po zawierciańskich ekscesach pasażerów, wyskakujących w panice na tory poza peronem.... mellow.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.