Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
signaal
CYTAT(Rokko31 @ pon, 12 paź 2015 - 18:25) *
Obawiam się że jeśli w tej ostatniej perspektywie Unijnych pieniędzy PKP i miasto nie wybuduje nowego dworca u Nas to podejrzewam że ta prowizorka którą teraz chcą zrobić zostanie już na dobre kilkadziesiąt lat i nowy dworzec będzie tylko marzeniem mieszkańców Dąbrowy, bo kiedy mają go budować jak nie teraz, mam nadzieję że kiedyś się dowiemy czyja to jest wina, miasta czy PKP.

Wszystkich po trochu. Przy okazji widać jak wszelkiej maści "centrale" widzą tereny z daleka od nich - dla ZLK w Częstochowie jesteśmy wygwizdowem koło granicy.
:)
Też o tym kiedyś pisałem. Cały węzeł GOP powinien być w jednym oddziale, a my jesteśmy pod Częstochową.
I już się nie tylko nie możemy porównywać z mniejszymi miastami leżącymi na jakiś bocznych trasach, ale nawet z dziesiątkami wiosek, w którym opłaca się remontować / przebudowywać / budować i utrzymywać dworce, a często nawet kasy.
To co teraz zrobią w DG to się nadaje ale np. do Gołonoga.
Zobaczymy też, czy GW ma dobre informacje, chociaż skądś mają kwotę za tą poczekalnię. W tamtym linku z przetargu jest informacja o unieważnieniu postępowania. Może coś pokombinowali w jakimś innym trybie.
To chyba moglibyśmy się spodziewać czegoś mniej więcej podobnego wewnątrz, oczywiście z własnym zadaszeniem:



Za kilka mln. można coś takiego jak linkował 5 lat temu Zibar w tym wątku:



A tu dość aktualne zdjęcia i układ torów w DG snf (51).gif http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.p...ąbrowa_Górnicza
Rokko31
CYTAT(:) @ pon, 12 paź 2015 - 22:53) *
Też o tym kiedyś pisałem. Cały węzeł GOP powinien być w jednym oddziale, a my jesteśmy pod Częstochową.
I już się nie tylko nie możemy porównywać z mniejszymi miastami leżącymi na jakiś bocznych trasach, ale nawet z dziesiątkami wiosek, w którym opłaca się remontować / przebudowywać / budować i utrzymywać dworce, a często nawet kasy.
To co teraz zrobią w DG to się nadaje ale np. do Gołonoga.
Zobaczymy też, czy GW ma dobre informacje, chociaż skądś mają kwotę za tą poczekalnię. W tamtym linku z przetargu jest informacja o unieważnieniu postępowania. Może coś pokombinowali w jakimś innym trybie.
To chyba moglibyśmy się spodziewać czegoś mniej więcej podobnego wewnątrz, oczywiście z własnym zadaszeniem:



Za kilka mln. można coś takiego jak linkował 5 lat temu Zibar w tym wątku:




A tu dość aktualne zdjęcia i układ torów w DG snf (51).gif http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.p...ąbrowa_Górnicza

Jak dla Mnie super, warto pomarzyć....
Prosty
Jak dla mnie świetna informacja. Praktycznie dla pasażera. Blisko do pociągu, kilka sekund na wyjście i całkowite schronienie przed nieprzyjazną pogodą. Jeśli perony będą równe, utrzymywane w zimę bez śniegu, monitorowane to więcej mi nie trzeba.
Zibar
Jak dla mnie to może jeszcze mały tunel drogowy z oddzielnym przejściem dla pieszych z bezpośrednim wyjściem ma peron. smile.gif
:)
CYTAT
gazeta.pl

Koleje Śląskie pojadą od grudnia do Czech

Nowością w rozkładzie jazdy Kolei Śląskich, który zacznie obowiązywać 13 grudnia, będą połączenia do Czech. Na razie kolejarze nie chcą zdradzić, czy w grę wchodzi też skomunikowanie z pociągami do Pragi.

Dobra wiadomość dla pasażerów linii Gliwice - Katowice - Częstochowa jest taka, że oprócz jednej godzinnej przerwy między 10.15 a 11.15 pociągi na odcinku Katowice - Gliwice będą kursować co pół godziny aż do godz. 19, a następnie w cyklu godzinnym. Na trasie Katowice - Bielsko-Biała w popołudniowym szczycie zostanie uruchomiony trzeci pociąg przyśpieszony, a na trasie Katowice - Wisła Głębce liczba pociągów zwiększy się do sześciu par na dobę.

W związku z zakończeniem prac na torach przywrócone zostaną połączenia na odcinku Częstochowa - Lubliniec i Wodzisław Śląski - Chałupki, gdzie kursować będzie sześć par pociągów na dobę.

Do Czech z Katowic i Raciborza

Pociągami Kolei Śląskich będzie można dojechać do Czech. - Chodzi o połączenia z Katowic i Raciborza do Bohumina realizowane przez Koleje Śląskie oraz połączenia z Frydka Mistka do Cieszyna, które będą obsługiwały Koleje Czeskie. Liczymy, że to będzie ciekawa oferta nie tylko turystyczna, ale również dla tych, którzy chcą pojechać na zakupy. Dla Czechów może być opłacalne również robienie zakupów w Polsce - mówi Wojciech Dinges, prezes Kolei Śląskich. Jak przypomina, z samego Bohumina oraz niedalekiej Ostrawy kursują pociągi m.in. do Pragi i to powinno być argumentem, który przyciągnie polskich pasażerów.

Pociągi z Katowic do Bohumina przez Rybnik i Wodzisław Śląski będą odjeżdżały codziennie o godz. 9.54 i 14.24 (połączenia z Bohumina do Katowic o godz. 8.49 i 11.49) Podróż będzie trwała około godziny i 45 minut. Natomiast z Raciborza podróż będzie trwała prawie 40 minut, a pociągi będą kursowały o godz. 7.53 i 13.40 (powrotne z Bohumina o godz. 14.29 i 19). Jeszcze lepsza oferta została przygotowana na trasie Frydek Mistek - Czeski Cieszyn - Cieszyn. Tutaj każdego dnia będzie kursowało aż sześć par pociągów (z Cieszyna o godz. 8.31, 10.31, 12.31, 14.31, 16.31, 18.31).

Będzie specjalna oferta do Pragi?

Przedstawiciele KŚ zapewniają, że w przypadku połączeń z Czechami przygotowali specjalną ofertę, która ma przyciągnąć pasażerów. Nie chcą na razie zdradzić, czy chodzi odpowiednie skomunikowanie z pociągami do Pragi, czy może o jeden bilet, dzięki któremu będzie można dojechać do stolicy Czech. Obecnie z Bohumina podróż czeskim pendolino trwa trzy godziny i 15 minut, a bilet kosztuje równowartość około 53 zł.
:)
Przypadkiem trafiłem na artykuł o dworcu sprzed roku ze strony TVS. W sumie nic nowego poza jednym, że PKP ma jednak jakieś plany:

CYTAT
(...)
W sumie władze Dąbrowy Górniczej czują pociąg do czterech dworców na terenie miasta. Chcą, aby powstały tam nowoczesne centra przesiadkowe. PKP ma jednak inne plany. -Generalnie, obecnie zastanawiamy się nad możliwościami zagospodarowania tego terenu, prowadzimy analizy w tej materii i zobaczymy jak wyniki tej analizy wyjdą i w którym kierunku pójdziemy - mówi Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP S.A.

Jak twierdzą urzędnicy obecnie spółka bierze pod uwagę przebudowę torowiska w rejonie dworca ale nie wcześniej niż w 2020 roku.
(...)
:)
świeża wypowiedź:

CYTAT
Tylko w latach 2012-2015 oddamy do użytku niemal 90 przebudowanych dworców - powiedział Piotr Ciżkowicz, członek zarządu PKP SA.


DG jest w najgorszej sytuacji w kraju wśród podobnych miast, a jesteśmy na
28 miejscu pod względem liczby mieszkańców. Nie ma nawet planów.

i na naszemiasto nowe zdjęcia snf (51).gif http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...,id,tm,zid.html i artykuł

CYTAT
DG: zamiast dworca będzie w Dąbrowie nowa poczekalnia. Peron na stacji przechodzi remont

DG. Mamy nareszcie dobre wieści dla dąbrowian, a przede wszystkim dla tej części społeczności naszego miasta, która korzysta często z podróży koleją. Co prawda dworca nowego na razie nie będzie i wiele wskazuje, że nie nastąpi to w najbliższych latach, ale za to do końca roku ma się pojawić na peronie dąbrowskiej stacji zadaszona poczekalnia. A do tego cały peron zostanie wyremontowany. Prace już trwają.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły właśnie przebudowę peronu w stacji Dąbrowa Górnicza. Zakres remontu peronu obejmuje: wymianę nawierzchni peronu wraz z zabudową nowych płyt krawędziowych oraz pasa dotykowego dla osób niewidomych i słabo widzących, zabudowę nowych zadaszeń peronowych oraz elementów małej architektury (kosze, ławki, tablice informacyjne ). Przewidziano także: montaż instalacji nagłośnieniowej do zapowiedzi megafonowych, a także remont instalacji oświetleniowej. Na peronie zostanie również zabudowany system monitoringu.

– Ponadto planujemy także zabudowę na początku peronu kontenerowej poczekalni o powierzchni około 65 metrów kwadratowych, która będzie służyła podróżnym szczególnie w okresie jesienno-zimowym. Poczekalnia będzie wyposażona w klimatyzację, ławki oraz instalację nagłośnieniową. Szacunkowy koszt tych inwestycji to około 700 tysięcy złotych. Planujemy realizację tych wszystkich prac do końca 2015 roku – informuje Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Budynek dawnego dworca kolejowego przy ul. Kościuszki tymczasem przeznaczony został przez PKP do sprzedaży. Tak więc jeśli jesteście zainteresowani, to taki właśnie taki obiekt może stać się Waszą własnością. Ile kosztuje? Tego dokładnie nie wiemy, ale zważywszy na fakt, że kiedy zainteresowane jego przejęciem było miasto padła kwota 300 tysięcy złotych, to pewnie niewiele się będzie od niej różnić. Miasto zrezygnowało szybko z takiej oferty, uznając, że budynek jest w złym stanie technicznym, a 300 tys. zł to stanowczo za dużo.

Co sądzicie o takich zmianach?


Kontener to chyba zła nazwa.
A ten budynek do sprzedaży to oczywiście ten przy ulicy, który specjalnie wartości nie ma i lepiej żeby to on zniknął i zrobił miejsce.
:)
nddg

peron snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...18_C/index.html

dworzec w centrum, z każdymi zdjęciami w coraz gorszym stanie snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...18_D/index.html

dworzec w Strzemieszycach snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...19_B/index.html
:)
Likwidują resztki toru z dawnej linii DG Centrum - Huta Katowice

w sprawie dworca - z DZ

CYTAT
(...)
A co na te zmiany miasto? - Temat kompleksowej przebudowy dworca PKP w Dąbrowie Górniczej poruszany jest w rozmowach z PKP od wielu lat - przyznaje Paweł Gocyła, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej. - Efektem wymiany pism, spotkań i prowadzonych rozmów jest wypracowane rozwiązanie tymczasowe. W ostatnich ustaleniach wystąpiliśmy do PLK o uwzględnienie w aktualnych planach remontowych poprawy warunków podróżnych, zabudowę poczekalni, zapewniającej schronienie pasażerom zarówno w okresie letnim, jak i zimowym. I te nasze wnioski zostały uwzględnione - dodaje.
(...)
BogorJan
Dziś obok przejazdu kolejowego przy ul. Folwarcznej ładowali tory z rozebranego torowiska.
Przy nielegalnym przejściu z ul. Zagłębia (za garażami) na ul. Wróblewskiego (działki) po torach zostały na razie tylko podkłady, pkp się upomniało po latach ?
:)
Wielokrotnie mogliśmy czytać, że największy problem z dworcem w DG to to, że znajduje się między torami.
Tymczasem świeżo po remoncie dworce między torami w Kluczborku i Pile:








Leszek
Obecnie jest remontowany Toruń Główny, też między torami.
:)
O czym tu marzyć, skoro tak wygląda zdanie przewodniczącego Komisji Rozwoju i Promocji Miasta, z posiedzenia komisji:

CYTAT
Przewodniczący Komisji ? K. Dybich: moim zdaniem dworzec w Dąbrowie jest nie potrzebny, taka jest moja ocena.


I to jest odpowiedź. Inni zabiegają, a u nas "władza miejska" żałuje pieniędzy PKP i woli żeby z funduszy kolejowych więcej kasy zostało na inne dworce w jakiś wioskach. Bo PKP pieniądze wyda tylko gdzie indziej. Muszą się zmienić władze w tym mieście.

Pewnie lepiej mieć ruinę, kasę KŚ i pracowników PKP w kontenerach, obok których stoją toi-toie. Dla pasażarów brak toalet.
U nich jest takie myślenie, że stacja w DG służy tylko do dojazdów do Katowic. Nie opierają tego na żadnych badaniach, ani nawet na własnych doświadczeniach, bo w ogóle nie korzystają. Pewnie nie widzieli, ile osób korzysta z pociągów dalekobieżnych. A byłoby więcej, gdyby więcej pociągów, tak jak dawniej zatrzymywała się tutaj, a tak trzeba jeździć do Sosnowca.
Do tego stan dworca skutecznie odstrasza i w większości korzystają tylko ci co muszą, a nie chcą.

Dzięki za takie wizje rozwoju dla przewodniczącego. Chyba pomylił komisje.

i jeszcze jeden cytat:

CYTAT
(...)ale tu mówimy o zmianie mentalności, bo Pan idzie w tym samym kierunku co ja, ja mówię o zmianie mentalności, nam by się marzył taki jak w Katowicach pewnie, tylko to nie ma sensu i racjonalnego wytłumaczenia.
(...)
Zmiana mentalności korzystania z kolei, jako tego lokalnego środka transportu
(...)


Według tego Pana mieszkańcy to jakaś hołota, z zaściankową mentalnością. Będzie nas pouczał i oświecał, światowiec.
Prosty
CYTAT(:) @ śro, 04 lis 2015 - 09:48) *
CYTAT
Przewodniczący Komisji ? K. Dybich: moim zdaniem dworzec w Dąbrowie jest nie potrzebny, taka jest moja ocena.


Dobrze, że ktoś z władz nie działa tylko pod widzi mi się, nawet nie wiadomo czy większości, mieszkańców.
Rokko31
CYTAT(Prosty @ śro, 04 lis 2015 - 12:57) *
CYTAT(:) @ śro, 04 lis 2015 - 09:48) *
CYTAT
Przewodniczący Komisji ? K. Dybich: moim zdaniem dworzec w Dąbrowie jest nie potrzebny, taka jest moja ocena.


Dobrze, że ktoś z władz nie działa tylko pod widzi mi się, nawet nie wiadomo czy większości, mieszkańców.

Widocznie ten radny jest jak Kononowicz, nic mu nie potrzeba wystarczy mu kasa z radnego i tyle a innych ma głęboko w dupie.
Prosty
Niektórzy znajomi jak pytam to chcą nowego dworca, niektórym on niepotrzebny (mówię o tych, co korzystają z pociągów) a nawet w Internecie można zobaczyć komentarze, że rozwiązanie, które będzie funkcjonować jest bardzo dobre. OSOBIŚCIE, wolałbym pieniądze wydać na coś bardziej użytecznego dla większej części mieszkańców. Bo oczywiście, można odkupić dworzec, PKP chce sprzedać ten przy ulicy. Ale:
1. Rudera
2. Koszt zrównania z ziemią + zrobienia nowego
3. Daleko od dworca, przed pociągiem i tak 2 minuty wcześniej trzeba wyjść, a pogoda bywa różna
4. Peronu nikt nie sprzeda z tego co wiem.
Zamknięte pomieszczenie na peronie + klimatyzacja:
1. Funkcjonalne latem i zimą
2. Można wyjść gdy pociąg wjeżdża na peron
3. Jeśli tylko będzie monitorowane + nie będzie tam menelni to wszystko będzie ok
4. Miasto nic nie wydaje
Naprawdę nie wiem, co oprócz wizerunku, da budynek przy ulicy. Przecież dla pasażera dalekobieżnego nawet lepiej gdy takie pomieszczenie jest na peronie (opóźnienia częstsze niż dla lokalnego ruchu), a że w DG nie ma przesiadek to nikt nie czeka długi czas na inny pociąg.
CYTAT
Do tego stan dworca skutecznie odstrasza i w większości korzystają tylko ci co muszą, a nie chcą.

Według mnie to odstrasza oferta cenowa na krótkich odcinkach jeśli chodzi o dalekobieżne, mała ilość połączeń oraz, chociaż tu jest coraz lepiej, mało atrakcyjne czasy przejazdów.
:)
Przecież zawsze powtarzam, że miasto nie powinno przejmować dworca, który znajduje się przy końcu Kościuszki bo nic nie wart.
Chodzi o to, żeby przekonać do inwestycji PKP i nie powinno to być ze środków miejskich. Miasto to może współfinansować nowy układ komunikacyjny z tunelem pod torami.
Prawie wszystkie inwestycje z wątku o dworcach na forum skyscrapercity są inwestycjami PKP, a nie samorządów.
electrotrec
Miasto w przyszłym roku będzie" biedować" bo do spłaty jest olbrzymia rata za inwestycje wodno-ściekową. Także będzie dłuższy zastój w jakichkolwiek nowych miejskich inwestycjach.
Druga rzecz to taka że władza w naszym mieście łącznie z panem prezydentem już dawno postawiła krzyżyk na jakichkolwiek inwestycjach związanych z dworcem w centrum (centrum przesiadkowe, nowy dworzec, tunel) Mało tego radni sld oraz ich większość koalicjantów wychodzi z założenia że nie jest to rzecz potrzebna.
Nawet kwestia tramwajów w niedługim czasie możne podzielić los dworca pkp w centrum. Krążą ciekawe koncepcje wśród naszych "bez-radnych" że w sumie po co dąbrowie tramwaje, dużo się do nich musi miasto dokładać, mało ludzi korzysta i czy nie lepiej żeby w miejscu torów nie zrobić pięknej ścieżki rowerowej. i wierzcie mi to żadna fikcja.
Szkoda słów
Dave
Uśmieszku : )!

Ale przecież DAWNIEJ wcale więcej pociągów nie zatrzymywało się w DG. Ba! Dalekobieżnych było chyba nawet mniej, a już na pewno mniej niż ma być od nowego rozkładu. W latach 90-tych i na przełomie wieków z DG do Warszawy nie było rano ŻADNEGO pociągu pospiesznego bezpośredniego do Wawy! smile2.gif Był tylko po południu chyba jeden i tyle. A tak to same Gdynie/Bydgoszcze/Łodzie Fabryczne i 1 lub 2 nocne.

@ Prosty:

Cena na krótkich odcinkach pociągów dalekobieżnych OK - jest za wysoka (najtańszy bilet normalny 13 zł - z DG do Katowic lub Sosnowca np.). Ale prezes PKP IC obiecuje zmianę tego na ok. 7 zł. Natomiast połączeń kolejowych z DG wcale nie jest mało - ba! Powiedziałbym wręcz, że BARDZO dużo! Czasy przejazdów też są jednymi z najlepszych w kraju. I to zarówno w stronę Katowic jak i Warszawy/Częstochowy. Czego chcieć więcej?
Mały77
CYTAT(:) @ śro, 04 lis 2015 - 09:48) *
CYTAT
Przewodniczący Komisji ? K. Dybich: moim zdaniem dworzec w Dąbrowie jest nie potrzebny, taka jest moja ocena.


I to jest odpowiedź. Inni zabiegają, a u nas "władza miejska" żałuje pieniędzy PKP i woli żeby z funduszy kolejowych więcej kasy zostało na inne dworce w jakiś wioskach. Bo PKP pieniądze wyda tylko gdzie indziej. Muszą się zmienić władze w tym mieście.

A ja się zgodzę z radnym - w DG nie potrzeba żadnego dworca - potrzebna nam nowoczesna stacja - i chyba w tym kontekście należy odbierać słowa radnego.
Stacja wielofunkcyjna, z monitorowaną, ogrzewaną poczekalnią i automatami biletowymi - znajdująca się na peronie - jeżeli peron za wąski można zrobić tak jak w Będzinie.
ZA to bardzo przydałby się tunel z miejscami parkingowymi ...
danielmdc
Nie jestem taki pewny czy ten nieporadny miał na myœli to co ty wink.gif Naprawdę niewiele trzeba żeby zrobić schludny dworzec/stację. Tylko trzeba mieć na to pomysł i chęci a tego od kilkudziesięciu lat ze strony nierobów z UM nie ma.
:)
Pamiętam, gdy kiedyś w DG zatrzymywały się ekspresy.

Taki zakres robót byłby odpowiedni np. do Gołonoga. UM to powinien tylko zabiegać w PKP. Jak nie to wyremontują setki dworców w niewielkich miejscowościach, a DG będą omijać. Po co mają inwestować, gdy tego miasto sobie nie życzy.
DG miała wyjątkowego pecha. Najpierw przerwana budowa nowego dworca w latach 80-tych. Przez to, że były inne plany to nie inwestowano w dotychczasowe dworce. Do tego jeszcze te 2 dworce w centrum. Likwidacja kasy PKP - to też nie chodziło o koszt prądu i tych kilku etatów, ale o niefunkcjonalny budynek, do tego w marnym stanie, który wymagał remontu. Może gdyby kasy były w tym obok peronu to wcześniej udałoby się go uratować. Jak widać ostatnio w bliźniaczym budynku w Myszkowie się udało.

Trochę się dziwię niektórym z Was, że podoba się Wam kasa KŚ w kontenerze z toi toiem dla kasjerek oraz te kontenery dla pracowników PKP. Do tego brak toalet dla pasażerów. To wszystko mogłoby być w jednym budynku.

Wracając do obecnego remontu i planowanej poczekalni, to ma być zlokalizowana na początku peronu, 3 metry od wejścia i ma sięgać do połowy szerokości peronu. Dach będzie trochę wystawał na peron. No chyba, że wykonawca zmieni wariant na inny. W stronę Częstochowy peron trochę się skróci i pociągi będą musiały się zatrzymywać kawałek wcześniej. Wymiary są podane w specyfikacji.
Oby się te gazety i rzecznicy PKP nie mylili i poczekalnia powstała tak ja mówili/pisali. Ten przetarg był unieważniony, a innego nie znalazłem.

Część nawierzchni peronu od strony Katowic jest już gotowa.


image hosting 20mb

I jeszcze jedno. Naprawdę najwyższy czas, żeby miasto wraz z PKP zaczęło na poważnie planować budowę tunelu. Plany i realizacja trochę zajmie, a żeby się nie obudzili, gdy centrum całkiem się zakorkuje.
Zdarzają się sytuacje, gdy od przejazdu na Konopnickiej korek ciągnie się wzdłuż Kolejowej, Kościuszki i kończy się na rondzie w Centrum! Może być totalny paraliż, bo ten korek nie posuwa się szybko. Nie ma wtedy dojazdu do dworca, do CH Pogoria od strony Przybylaka (wyjazdu zresztą też). A już nie muszę pisać co się dzieje, gdy całkowicie zablokuje się przez to rondo w Centrum.
Ostatnio taka sytuacja była wczoraj po 16. Dojazd od centrum do przejazdu zajmował ponad 30 minut. W tym czasie przez przejazd przejechało też 5 pociągów. Będzie coraz gorzej, miasto rozbudowuje się po tej stronie torów, w sezonie do tego zachęca do przyjeżdżania na Pogorię III cały region. Częstotliwość pociągów KŚ ma się też zwiększać. O czasie dojazdu służb ratunkowych to chyba nie warto pisać, bo tym się władze nie interesują.
:)
Od 3 dni na odcinku Ząbkowice - DG ruch odbywa się po jednym torze. Zamknięty jest przejazd na Urbańskiego i trwają jakieś prace.
:)
CYTAT
czt.org.pl

Katowicki węzeł kolejowy będzie w pełni bezkolizyjny!



Znamy dokładną koncepcję układu torowego najważniejszego odcinka Katowickiego Węzła Kolejowego. Za kilka lat będzie w pełni bezkolizyjny, z osobnymi torami dla ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego.



Dzięki projektowi Transport pod kontrolą pozyskaliśmy i publikujemy materiały dotyczące odcinka Katowice - Katowice Szopienice. To centralna część węzła katowickiego, którego przebudowa została podzielona na kilka projektów. Wszystkie znalazły się w Krajowym Programie Kolejowym na liście podstawowej i mają zostać zrealizowane w ciągu najbliższych 7 lat. W tej chwili trwa ocena oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia i do 17 listopada przyjmowane są uwagi społeczeństwa (więcej o tym na końcu).

Ponieważ projekt obejmuje centralną część węzła daje pojęcie o całości zamierzenia. I wbrew temu do czego przyzwyczaiła nas PKP PLK musimy przyznać, że jest całkiem dobry. A będzie oznaczał rewolucję. Na całej długości odcinka powstaną osobne tory dla ruchu dalekobieżnego i osobne dla ruchu aglomeracyjnego. Po 2 pary torów zostaną wyprowadzone w 3 kierunkach: Sosnowca, Tychów i Chorzowa. W każdym z tych kierunków tory dalekobieżne będą położone wewnątrz, a aglomeracyjne na zewnątrz. Wszelkie przecięcia torów zorganizowane zostaną bezkolizyjnie.

Zerwano z zasadą, że tory linii nr 138 z Mysłowic (Krakowa) prowadzone są konsekwentnie po południowej stronie torów linii nr 1 (z Sosnowca i Częstochowy) aż do stacji Katowice. W projekcie tuż za stacją Katowice - Szopienice tory tej linii wprowadzane są bezkolizyjnymi wiaduktami pomiędzy odpowiednie tory linii nr 1 zgodnie z zasadą, że południowa połowa torów służy do ruchu w kierunku wschodnim, a północna w kierunku zachodnim.

Wątpliwości budzi jedynie czy nie należałoby zaplanować więcej nowych przystanków (wg projektu ma dojść jedynie przystanek przy ul. Damrota) na przykład zgodnie z analizą dla SKR Tychy Lodowisko - Sosnowiec Środula z 2006 r. Druga propozycja dotyczyłaby rozsunięcia torów w rejonie EC Szopienice tak, aby w przyszłości możliwe było dobudowanie bezkolizyjnych łącznic wpinających w linię nr 161 Katowice Szopienice Północne - Chorzów Stary, dzięki czemu możliwe byłoby stworzenie linii aglomeracyjnej Katowice - Siemianowice. Tych spraw z pewnością będą dotyczyły uwagi CZT, które opublikujemy wkrótce

O komentarz do tych planów poprosiliśmy głównego specjalistę w CZT, Stanisława Biegę. Oto jego opinia:

Wzór dla innych aglomeracji

Projekt modernizacji węzła katowickiego może być przykładem, jak powinny być wydatkowane środki unijne na poprawę konkurencyjności sieci kolejowej i zapewnienie mieszkańcom sprawnego systemu transportowego. W perspektywie 2014-2020 ponad 2 mld zł mają zostać przeznaczone na poprawę przepustowości węzła i stworzenie dodatkowych torów dla ruchu aglomeracyjnego. Dzięki temu Górny Śląsk będzie mógł w 2020 r. przy synergii różnych inwestycji (infrastruktura + tabor), poważnym podejściu do organizacji przewozów w celu faktycznego wykorzystania popytu do generowania zwiększonych przewozów koleją, zapewnić obsługę aglomeracji podobnie jak to miejsce dzisiaj wokół Warszawy i w Trójmieście.

W węźle warszawskim dodatkowe tory aglomeracyjne są na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia, Warszawa Zachodnia-Grodzisk Mazowiecki, Warszawa Wschodnia - Warszawa Rembertów, Warszawa Żerań - Chotomów (tutaj tylko jeden dodatkowy tor), obecnie są budowane na odc. Zielonka - Wołomin Słoneczna. Istnieje linia obwodowa przez Warszawę Gdańską wykorzystana w ruchu aglomeracyjnym. W Trójmieście oprócz linii SKM od Gdańska Śródmieście do Rumii, mamy od jesieni tego roku nową linię dwutorową do obsługi linii aglomeracyjnych z Gdańska Wrzeszcza przez lotnisko do Gdańska Osowej. Doświadczenia innych krajów pokazują, że potencjał obsługi tego rynku jest ogromny. Należy to sprawnie wykorzystać w perspektywie 2014-2020, dzięki ostatniej możliwości pozyskania dużego strumienia pomocy unijnej.

Niestety przyjęty przez rząd w sierpniu 2015 r. Krajowy Program Kolejowy jest dokumentem niezwykle słabym, którego idee fixe jest wydawanie środków, a nie ich wykorzystanie w konkretnym celu. W efekcie 67 mld zł rozpłynąć się może bez widocznego efektu. Dlatego zwracamy uwagę na projekt katowicki budowy nowych torów na odcinku Katowice (Dworzec PKP) do Chorzowa Batorego, Katowice (Dworzec PKP) do Tychów, Katowice (Dworzec PKP) do Będzina i dalej jako linia trzytorowa do Dąbrowy Górniczej. Tylko takie projekty, dzięki odseparowaniu przewozów aglomeracyjnych od dalekobieżnych mogą kolei zapewnić impuls rozwojowy, a mieszkańcom dostępny i często kursujący transport szynowy.

Analiza zrobiona w 2006 r. dla SKR Tychy - Będzin pokazała, że pociągi muszą kursować w ciągu dnia co 15 minut, inaczej zbyt mała częstotliwość uniemożliwi rezygnację z kursowania równoległych linii autobusowych. Ale aby to było możliwe niezbędne jest poprawienie przepustowości odcinka Tychy - Będzin, gdyż w przypadku zapewnienia oferty co 30 minut na odcinku Katowice - Bielska-Biała, przy ruchu pociągów kwalifikowanych co 1-2 godziny, obecnej częstotliwości pociągów Katowice - Rybnik, na więcej pociągów w ruchu aglomeracyjnym nie ma miejsca.



Kolej na Śląsku coraz bardziej odstaje

Kolej na Górnym Śląsku od 26 lat jest w trwałym regresie. O ile w czasach PRL-u praca eksploatacyjna na obszarze dzisiejszego woj. śląskiego była większa niż na obszarze odpowiadającym województwu mazowieckiemu, to dzisiaj śląskie zostało wyprzedzone przez 3 inne regiony. Liderem jest Mazowsze z pracą eksploatacyjną blisko 17 mln pockm (tylko Koleje Mazowieckie, a mamy jeszcze SKM Warszawa i WKD). O drugie miejsce w nowym rozkładzie jazdy walczą Wielkopolska i woj. pomorskie - oba regiony z pracą w ruchu regionalnym ponad 10 mln pockm. Tutaj właśnie ruch aglomeracyjny jest najszybciej rozwijany (pomorskie - często kursujący PKM, w wielkopolskim pociągi minimum raz w godzinie na 5 kierunkach wychodzących z Poznania - Wągrowiec, Gniezno, Września, Jarocin, Leszno).

Ale także dolnośląskie ma obecnie więcej pociągów niż śląskie. Już w obecnym rozkładzie jazdy został osiągnięty pułap prawie 9 mln pockm. Z kolei obsługa woj. śląskiego jeszcze w połowie lat 90-tych obejmowała znacznie powyżej 10 mln pockm. W roku bieżącym Kolej Śląskie wykonują tylko 6,3 mln pockm, w przyszłym roku ma to być niecałe 6,5 mln pockm. Do tego Przewozy Regionalne obsługują linie stykowe w ilości ok. 1 mln pockm. Jednak taki poziom oferty to ilość pociągów mniejsza nawet niż w woj. dolnośląskim, gdzie od kilku lat rocznie było wykonywane ponad 8 mln pockm. Gdy jednak porównamy to z liczbą mieszkańców (śląskie 4,6 mln mieszkańców, dolnośląskie o 1/3 mniej: 2,9 mln, pomorskie 2,2 mln mieszkańców, ponad 50% mniej niż w śląskim, wielkopolskie 3,3 mln mieszkańców, 1/4 mniej ludności) i z faktem, że śląskie w Polsce ma najgęstszą sieć kolejową, to widać jak potencjał kolei jest marnowany.



Kolej na dobrą kolej na Śląsku

W ramach naszego projektu Kolej na dobrą kolej>>> przewidujemy tak naprawdę bardzo skromny wzrost pracy eksploatacyjnej- do poziomu 7,25 mln pockm (+14% w stosunku do stanu obecnego). Ale tylko takiej wielkości wzrost jest możliwy w obecnej sytuacji, biorąc pod uwagę zasoby taborowe dostępne do realizacji przewozów w regionie, gdy uwzględnimy potrzeby zmniejszenia rekompensaty w celu uzyskania środków na zakup nowego taboru.

Koszt pockm w Kolejach Śląskich jest dziś chyba najwyższy w kraju i wynosi ponad 40 zł/pockm (wyższy koszt pockm ma PKP Intercity, które obsługuje inny segment przewozów, taborem o wyższej pojemności). Już taki poziom przewozów umożliwia zapewnienie oferty o minimalnym standardzie w aglomeracji katowickiej (takt 30 lub 60 minut w dni robocze w zależności od linii). Nasze propozycje rozkładu jazdy stanowiące załącznik do projektu na początku grudnia uwzględnią taki poziom pracy eksploatacyjnej (obecnie to jest ok. 7 mln pockm). Poprawa oferty nie zmieni jednak znacząco pozycji śląskiego na mapie kolejowej kraju. W ramach tego samego projektu znacznie większa ilość nowego taboru zakupionego na Dolnym Śląsku (tylko w tym roku 10 pojazdów) pozwala tam zwiększyć ofertę do poziomu nawet ponad 10 mln pockm.

W przyszłości przy założeniu zakupu w nowej perspektywie w woj. śląskim do ok. 20 ezt będzie możliwe zwiększenie w perspektywie 2019-2020 r. pracy eksploatacyjnej wykonywanej przez Koleje Śląskie do poziomu ok. 9-9,2 mlnpockm. Gdy np. zostanie zakupione 15 ezt, poziom potencjalnego wzrostu zmaleje o ok. 700 tys. pockm do 8,3-8,5 mln pockm.



Konieczne inwestycje infrastrukturalne

Aby jednak dyskusje takie miały podstawy merytoryczne konieczne jest przeprowadzenie obok zakupu nowego taboru, inwestycji w likwidację wąskich gardeł katowickiego węzła.

Dlatego projekt inwestycji, która umożliwia separację ruchu regionalnego i dalekobieżnego na odcinkach, które obecnie stanowią wąskie gardła systemu, powinien stanowić przykład godny naśladowania w innych rejonach kraju. Dzięki temu będzie możliwe dodatkowo stworzenie wydajnego węzła intermodalnego na stacji Katowice, z idealnie zintegrowanymi przesiadkami. Równocześnie na stację Katowice będzie mogło wjechać 8 pociągów w różnych relacjach np. w ruchu aglomeracyjnym od strony Tychów Lodowiska, Sosnowca lub Dąbrowy Górniczej, czy Częstochowy, Tarnowskich Gór/Lublińca, Gliwic, Krakowa, pociągów dalekobieżnych od strony Warszawy i Ostrawy. Taki komfort organizacji przewozów oglądałem w Londynie, czy w Australii w Sydney i Melbourne. Dzięki temu kolej jest w tych ośrodkach niezwykle popularna.



Projekt uwag dla omawianej inwestycji opublikujemy w załączniku do artykułu w poniedziałek. Może on posłużyć za szablon przy tworzeniu własnych uwag. Przypominamy, że wnioski można wysyłać do 17.11.2015. Adresatem powinna być Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach.

Z pełną dokumentacją można zapoznać się w serwisie Transportpodkontrola.pl pod bezpośrednim linkiem>>> w dziale Materiały informacyjne (polecamy zacząć od katalogu: Karta Informacyjna Przedsięwzięcia z załącznikami >Zal Graficzne > Zal 2. Projekt zagospodarowania terenu). Zachęcamy też do subskrybowania powiadomień o nowych wydarzeniach dla inwestycji z wybranego zakresu.

Serwis Transport pod kontrolą>>>, umożliwia śledzenie aktualnie prowadzonych postępowań z udziałem społeczeństwa w ramach procedur administracyjnych dla inwestycji transportowych w całym kraju.

Projekt Kolej na dobrą kolej>>> to propozycja uzdrowienia kolei pasażerskiej w 8 regionach i na 2 trasach międzywojewódzkich. Wejdź koniecznie i poprzyj te zmiany. Twój podpis jest bardzo cenny

snf (51).gif http://www.czt.org.pl/aktualnosci/kolej/in...ni-bezkolizyjny
Sebastian22
wieści z dąbrowskiego "dworca" a raczej peronu (sporo zdjęć...takich samych jak to DZ):

http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/908...jecia,id,t.html
:)
Nowa nawierzchnia to obecny standard. Zobaczymy jakie będą wiaty i poczekalnia, i wtedy jaki ostateczny efekt. Coś straszą poczekalnią kontenerową. Takie można zobaczyć np. podczas remontów dworców i składają się z kilku połączonych paskudnych kontenerów. Ale w DG przecież ma być całkiem co innego - indywidualnie dopasowana do peronu i przeszklona.
Widać, że peron będzie troszkę szerszy i odległość od torów będzie mniejsza, to plus. Z tym jest w kraju problem, bo stosowane są różne normy. Podczas niektórych ostatnich remontów niektórzy dalej stosują jakąś stara umowę polsko-radziecką, przez którą perony mają być dalej oddalone od torów niż w Europie zachodniej, aby umożliwić przejazd wojsk radzieckich.

Dalej też chyba nie będzie nawet zegara na peronie. Przydałyby się te elektroniczne tablice, na które ogólnopolski przetarg został anulowany.

No to po remoncie będzie z 20% mniej wstydu przed znajomymi przyjezdnymi wink.gif Ruiny dworca, dojścia na peron, otoczenie na terenach PKP i najbliższa okolica dalej tragiczna. Miasto tez nic nie dba. Nawet nie ma dobrego oświetlenia na połączeniu Kościuszki i Kolejowej, przez co po zmroku jest tam dość ciemno.

PS. Wzdłuż torów od dworca w stronę Gołonoga kładą też jakieś kable, chyba światłowody.
:)
CYTAT
DZ

Jedziesz koleją z Dąbrowy Górniczej? Czekaj na końcu peronu

Jeśli chcecie zdążyć na pociąg w Dąbrowie Górniczej, czekajcie na niego na końcu peronu. Tylko tam się zatrzyma. Pod koniec roku będzie tu poczekalnia.

Sprawdziliśmy, jak przebiega generalny remont peronu kolejowego w centrum Dąbrowy Górniczej, na zakończenie którego z niecierpliwością czekają pasażerowie. Jego zwieńczeniem ma być bowiem nowa kontenerowa poczekalnia, która wobec braku dworca PKP da wreszcie schronienie przed deszczem i wiatrem. Okazuje się, że na razie prace przebiegają sprawnie, ale trzeba liczyć się także z utrudnieniami. Wszystkie pociągi zatrzymują się bowiem teraz na samym końcu peronu, którego fragment jest już całkowicie wyremontowany.

By się nie spóźnić i wsiąść do swojego składu, warto się więc kierować od razu w to miejsce. - Pogoda nam na razie sprzyja, więc efekty prac są widoczne. Gotowa jest końcowa część peronu, gdzie zatrzymują się pociągi, a także prawie połowa po stronie w kierunku Zawiercia. Wkrótce zaczniemy remont drugiej części peronu - mówi Andrzej Maciejczyk, kierownik robót na dąbrowskim peronie. - Ta część remontu zakończy się do końca listopada, a do końca roku stanie na peronie poczekalnia. Trochę utrudnień dla pasażerów jest, ale mam nadzieję, że po zakończeniu inwestycji podróżni odczują pozytywne zmiany - dodaje. Nowa poczekalnia o powierzchni 65 metrów kw. będzie wyposażona w ławki, klimatyzację oraz system nagłośnienia, dzięki czemu będzie wiadomo, kiedy przyjeżdżają na stację pociągi. W ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA na dąbrowskim dworcu pojawią się również m.in. nowe płyty krawędziowe oraz pas dotykowy dla osób niewidomych i słabowidzących, dwa nowe zadaszenia, ławki, tablice informacyjne. Przewidziano także montaż instalacji nagłośnieniowej do zapowiedzi megafonowych i remont instalacji oświetleniowej. Na peronie pojawią się nowe kamery monitoringu. Inwestycję tę wykonują firmy Inwest Krak z Krakowa i Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Katowic. Szacunkowy koszt wszystkich prac to około 700 tysięcy złotych. A co o tych zmianach sądzą pasażerowie? - To nie jest szczyt marzeń, bo wszystkie sąsiednie miasta - czy to Będzin, czy Sosnowiec - mają swoje dworce. Można tam się schronić w razie deszczu, napić herbaty, no i kupić bilety. Poczekalnia się przyda, ale dworca niestety nie zastąpi. No, ale dobrze, że w ogóle się coś zmienia na lepsze - podkreśla Anna Grzelińska, która dojeżdża do pracy pociągami do Katowic. Rzeczywiście, dworzec PKP w centrum miasta zamknięty został już ponad 5 lat temu, w kwietniu 2010 roku. Potem PKP zamknęło także na cztery spusty pozostałe dworce w mieście, w dzielnicach Goło-nóg i Ząbkowice.

Dworca nadal nie będzie Dąbrowianie oczekują na porozumienie władz miasta z PKP, tak by dworzec w centrum mógł zostać otwarty na nowo. W lutym 2011 r. miasto podpisało z Oddziałem Gospodarowania Nieruchomości PKP SA w Katowicach porozumienie, które miało doprowadzić do przekazania czterech dworców miastu, ale negocjacje utknęły w martwym punkcie. - PKP zażyczyło sobie 800 tys. zł za budynek dworca głównego, ale tam oprócz prądu nie ma nic. Nie ma wody, kanalizacji. By mógł pełnić swoje funkcje, musielibyśmy wydać drugie tyle na remont, a na to miasta nie stać - wyjaśniał wtedy Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miejskiego. Lata mijają, chętnych na kupno dworca nie ma i dlatego teraz PKP obniżyło cenę za budynek przy ul. Kościuszki do 565 tys. zł. - Warto kupić ten obiekt, by się nie okazało, że trafi w inne ręce, a my zostaniemy bez dworca - apelowała podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej radna Katarzyna Zagajska. - Zakup dworca jest dyskusyjny, bo musielibyśmy wydać na jego remont wiele milionów zł. W tym rejonie miała powstać też DTŚ, więc nie wiadomo, co będzie dalej - argumentuje Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy.


Na peronie całkiem ciemno, stare lampy już nie działają.

Co do dworca przy Kościuszki to warto go przejąć tylko dla gruntu, na którym stoi, a sam budynek wyburzyć. Jeszcze ktoś inny kupi i skomplikuje potem jakieś plany zagospodarowania okolicy. Co innego dworzec przy torach.
Sebastian22
Dokladnie, dworzec ma sens tylko przy torach a nie taki kawał od peronu, poza tym ten budynek to ruina i nalezy go wyburzyć tak czy siak.
marcin.p
Płonie dworzec w Gołonogu!....
:)
filmik z peronu

:)
Lekko opóźniony remont peronu powoli dobiega końca. Oczywiście poczekalnia to osobny przetarg i mają na nią termin do końca roku.
Pojawiły się zadaszenia - wiaty i jak na standardy PKP z daleka nie wyglądają źle i są szare albo srebrne (nie niebieskie) smile2.gif Szkoda tylko, że będą tylko dwie. Jakby były z 4, to prezentowały by się jeszcze lepiej i przykryły więcej peronu.
Sebastian22
CYTAT(:) @ pią, 04 gru 2015 - 09:23) *
Lekko opóźniony remont peronu powoli dobiega końca. Oczywiście poczekalnia to osobny przetarg i mają na nią termin do końca roku.
Pojawiły się zadaszenia - wiaty i jak na standardy PKP z daleka nie wyglądają źle i są szare albo srebrne (nie niebieskie) smile2.gif Szkoda tylko, że będą tylko dwie. Jakby były z 4, to prezentowały by się jeszcze lepiej i przykryły więcej peronu.

szkoda ze nie ma fotki, a jakie to sa wiaty? takie jak przystanki komunikacji czy jakies bardziej dworcowe?
:)
Widziałem z daleka, przejeżdżając ulicą wink.gif

Konstrukcja tak jak w wymaganiach przetargu. Podobnie jak stare, podparte tylko na środku. Jakby były wyższe i szersze to mogłyby stanowić zadaszenie całego peronu, na całej długości. Na szczęście nie przypominają autobusowych.
Zobaczymy jak im wyjdzie poczekalnia. W przyszłości pojawi się jeszcze elektroniczny system informacji, tylko że PKP anulowało dawno temu ogólnopolski przetarg i zaczynają procedury od początku.


Znalazłem jeszcze coś ciekawego smile2.gif Mam mapę ze Studium wykonalności modernizacji i rozbudowy katowickiego węzła kolejowego z 2013 r.

Oto fragment dotyczący DG:



Jak widać planują rozgałęzienie linii na odcinku Sosnowiec - DG z pominięciem Będzina. Jak wiadomo w Będzinie jest problem z miejscem na 4 tory, ewentualnie jest szansa na 3. Pewnie chcą zrobić tak, że przez Będzin zostanie ruch aglomeracyjny i lokalny, a nowym odgałęzieniem reszta.

To pewnie odlegle plany po 2020, bo teraz skupią się na torach z Katowic do Będzina.
Leszek
To odgałęzienie to jakieś SF raczej...
Mapa mało precyzyjna, ale chyba miałoby to iść przez teren KWK Paryż i obecnego osiedla Podskarpie (albo chcą wyburzyć część Ksawery) ze zrobieniem nowego przystanku, drugi wypadałby w totalnej d^^ziurze, gdzieś w polach na wschód od Zagórskiej.
:)
Trafiłem na coś takiego

CYTAT
Rynek kolejowy

UTK: nieprawidłowe zabezpieczenia w Dąbrowie Górniczej

Prezes UTK zobowiązał PKP PLK do usunięcia nieprawidłowości związanych z zastosowaniem nieadekwatnych zabezpieczeń do panującego natężenia ruchu na przejazdach kolejowo-drogowych linii nr 162 Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Huta Katowice.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) w ramach czynności nadzorczych związanych ze stanem technicznym skrzyżowań linii kolejowych z drogami publicznymi, przeprowadził kontrolę zarządcy PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK). Kontrola dotyczyła utrzymania, prawidłowej klasyfikacji, stanu technicznego oraz weryfikacji zapisów w dokumentacji przejazdów kategorii „D” (bez rogatek, półrogatek oraz bez samoczynnej sygnalizacji świetlnej) linii kolejowej nr 162 Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Huta Katowice.

Podczas kontroli stwierdzono liczne nieprawidłowości dotyczące:

zastosowania niewłaściwej kategorii przejazdu, w związku z przekroczonym iloczynem ruchu, w konsekwencji zastosowaniu niewłaściwych zabezpieczeń na przejeździe,
niewłaściwego umiejscowienia znaków i wskaźników lub ich uszkodzeniu,
braku oznakowania,
braku przepisowych warunków widoczności dla ruchu drogowego,
zanieczyszczeniu żłobków na przejazdach,
licznych uszkodzeń drogi przejazdowej, asfaltowej i uszkodzeniach płyt,
braku wygrodzenia na dojazdach do przejazdu.
Powyższe nieprawidłowości naruszają przepisy:
ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym,
rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 26 lutego 1996 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie,
regulacji wewnętrznych zarządcy, w tym systemu zarządzania bezpieczeństwem SMS.

Prezes UTK nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości, w tym dostosowanie zabezpieczeń do panującego natężenia ruchu, w celu spełnienia warunków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo użytkowników przejazdów w terminie do 31 grudnia 2016 roku, w przypadku niewykonania decyzji w wyznaczonym terminie, prezes UTK na podstawie art.66 ust. 2aa ustawy o transporcie kolejowym nakłada karę pieniężną w wysokości do 5000 euro za każdy dzień zwłoki w wykonaniu ww. decyzji.



CYTAT
Rynek kolejowy

UTK: kilkanaście naruszeń przepisów na linii 133

Prezes UTK stwierdził liczne nieprawidłowości dotyczące utrzymania i braku nadzoru nad stanem technicznym infrastruktury na linii 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny Osobowy.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) w wyniku czynności kontrolnych stwierdził liczne nieprawidłowości dotyczące utrzymania i braku nadzoru zarządcy infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) nad stanem technicznym linii kolejowej nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny Osobowy.

Naruszenie przepisów polegało m.in. na: niestosowaniu dokumentacji systemu zarządzania bezpieczeństwem (SMS) oraz regulacji wewnętrznych, które stanowią podstawowe dokumenty bezpiecznego zarządzania działalnością zarządcy infrastruktury kolejowej, nieprowadzeniu dokumentacji, tj.: „Książki kontroli obchodów”, niewykonywanie obchodów torów przez toromistrzów lub dróżników obchodowych, niesporządzaniu protokołów zakwalifikowania części rozjazdowych do wymiany.

Naruszeniem przepisów było też eksploatowanie torów z przekroczoną dopuszczalną wichrowatością, przekroczoną dopuszczalną nierównością pionową szyn, przekroczonym dopuszczalnym poszerzeniem torów, eksploatowanie toru, dla którego badanie defektoskopowe wykazało występowanie wad wymagających wymiany szyn w 29 miejscach.

Dopuszczono też, aby drzew i krzewy rosły w odległości mniejszej niż 15 m od osi skrajnego toru kolejowego, eksploatowane były tory mimo braku podbicia i odwodnienia, zanieczyszczonej podsypki, niewłaściwego zabezpieczenia pęknięcia szyny, złego stanu przytwierdzenia szyn do podkładów. Naruszenie przepisów stanowily też stwierdzone przypadki eksploatowaniu uszkodzonych podkładów, zużytych lub uszkodzonych części rozjazdów i zużytych podrozjazdnic drewnianych.

Prezes UTK nakazał zarządcy infrastruktury natychmiastowe usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości i dokonanie analizy możliwości występowania analogicznych nieprawidłowości w innych lokalizacjach oraz w przypadku ich potwierdzenia natychmiastowe ich usunięcie.

W 2014 r. Prezes UTK przeprowadził 141 działań nadzorczych dotyczących utrzymania infrastruktury torowej i przyległych gruntów. Kontrolerzy urzędu odbyli 146 jazd inspekcyjnych w pojazdach kolejowych. Do końca lipca br., wykonano już 153 czynności nadzorcze oraz 96 jazd inspekcyjnych.
Leszek
CYTAT
Dopuszczono też, aby drzew i krzewy rosły w odległości mniejszej niż 15 m od osi skrajnego toru kolejowego, eksploatowane były tory mimo braku podbicia i odwodnienia, zanieczyszczonej podsypki, niewłaściwego zabezpieczenia pęknięcia szyny, złego stanu przytwierdzenia szyn do podkładów. Naruszenie przepisów stanowily też stwierdzone przypadki eksploatowaniu uszkodzonych podkładów, zużytych lub uszkodzonych części rozjazdów i zużytych podrozjazdnic drewnianych.

Z w/w powodów kary można dać za sporą część linii.
:)
Zaczęli już tez kopać w miejscu przyszłej poczekalni
:)
Po remoncie peronu władze pewnie uznają temat za zamknięty i będą czekały do 2020 na nowe plany PKP. To nic, że brak toalet, wokół kontenery. Może dobrze, że okolica taka zarośnięta, bo oczekujący mają gdzie załatwiać swoje potrzeby (częsty widok).
Ten Pan z komisji rozwoju już publicznie mówił, że dworzec nie jest w ogóle potrzebny, mimo że to nie zadanie z miejskiej kasy.
Gdzie indziej mają inne ambicje. W takim Ciechanowie są oburzeni nowym dworcem o jakim w DG można chyba pomarzyć wink.gif - że mały jak na 46 tyś miasto, nadaje się co najwyżej na miejscowości 7 - 10 tys, mieszkańców





Inne w małych miejscowościach (jeden z nich nawet na wsi)







Planowany:



CYTAT
CZT

Ciechanów: klitka nowym dworcem dla 46-tysięcznego miasta

Innowacyjne Dworce Systemowe - miały być ładne i tanie. Tylko czy pawilonik, w którym hall kasowy z poczekalnią zajmują w sumie 41 m2, dobry na przedmieściach 10-tys. Strzelec Krajeńskich czy 7-tysięcznego Nasielska, jest wystarczający dla 46-tysięcznego, niegdyś wojewódzkiego, Ciechanowa?



IDS - pomysł PKP na zaniedbane dworce, które są zdecydowanie za duże w stosunku do obecnych potrzeb. Zamiast wydawać krocie na modernizację przeskalowanych gmachów, w których trudno będzie wynająć całą powierzchnię, lepiej je rozebrać i zbudować małe, za to estetyczne, obiekty. Będą one znacznie tańsze w utrzymaniu nie tylko z uwagi na mniejszą wielkość, ale również dzięki zastosowaniu współczesnych technologii (zwłaszcza dobrego ocieplenia).

Obecnie w realizacji są pierwsze 4 pilotażowe obiekty, budowane według tego samego, typowego projektu (z niewielkimi modyfikacjami w zakresie materiałów): Nasielsk, Strzelce Krajeńskie, Mława i Ciechanów. Pierwsze 2 miejscowości to małe miasteczka. Nasielsk liczy ok. 7,4 tysiąca mieszkańców, Strzelce Krajeńskie ponad 10 tysięcy. Mława jest większa (31 tys.), ale to jeden z tych przypadków, gdzie stacja usytuowana jest za miastem, a bliżej centrum na linii funkcjonuje przystanek osobowy (Mława Miasto), z którego korzysta większość mieszkańców.

Zresztą także w przypadku Nasielska i Strzelec stacje są już poza granicami miast. W Nasielsku za placem dworcowym zdziwionego podróżnego wita znak drogowy z nazwą miejscowości Pieścirogi. Przez Strzelce Krajeńskie przechodziła linia kolejowa ze stacją blisko centrum miasta, ale pociągi pasażerskie nie kursują nią już od 1962 r. Stacja Strzelce Krajeńskie Wschód zlokalizowana jest 5 km dalej, na linii nr 203 między Krzyżem i Gorzowem Wielkopolskim, w miejscowości Zwierzyn, która jest siedzibą gminy. To tutaj w 2011 r. wydarzył się tragiczny wypadek, niezabezpieczony na pochyłym torze skład towarowy pod wpływem własnego ciężaru ruszył (jak mówią kolejarze "zbiegł") i rozpędzony uderzył w budynek dworca, w wyniku czego zginęły trzy osoby. Właśnie z powodu zniszczenia dworca konieczny był nowy budynek.



Czy IDS sprawdzi się w Ciechanowie?

Zupełnie inaczej jest z Ciechanowem.Tu dworzec jest, choć nie w samym centrum miasta, to przynajmniej pośrodku jego zabudowy mieszkaniowej, z dobrą komunikacją miejską do centrum. Poza tym to znacznie większe miasto (do 1998 r. wojewódzkie): 46 tysięcy mieszkańców. Czyli większe niż np. Sieradz, Żyrardów, Mińsk Mazowiecki, Malbork czy Sopot. A przecież wszystkie te miasta posiadają dworce z prawdziwego zdarzenia, nie jakieś wiaty. W przypadku Mińska Mazowieckiego PKP poszukuje komercyjnych partnerów do budowy nowego dworca zintegrowanego z centrum handlowym.

Projekt nowego dworca w Ciechanowie (zbliżony do pozostałych 3 dworców IDS, patrz załącznik na dole artykułu) przewiduje duże wspólne zadaszenie, pod którym znajdą się m.in. parkingi rowerowe. Ale pod tym zadaszeniem kubatur jest niewiele. Dla pasażerów otwarte jest, nie licząc toalet i punktu handlowo-usługowego o powierzchni 60 m2 położonego w osobnej części, głównie jedno pomieszczenie, pełniące funkcję hallu kasowego połączonego z poczekalnią - o łącznej powierzchni 41 m2. Z tego ławki dla 15 osób zajmą przestrzeń o wymiarach 2,7 m x 7,5 m. Przylegać do niej będzie przestrzeń komunikacyjna z okienkiem kasowym również o wymiarach 2,7 m x 7,5 m. Szału nie ma.

Przed bardziej obleganym albo spóźniającym się pociągiem pasażerowie będą się przeciskać, a w zimie szerokie przeszklenia będą zaparowywać od oddechów upakowanych jak sardynki w puszce ludzi, chcących oczekiwać na pociąg przynajmniej w cieple.

Bo do łask powrócić ma pojęcie "letniej poczekalni". Taki charakter będzie miało obszerne zadaszenie, przekrywające powierzchnię znacznie większą niż zajmą kubatury. Znajdą się pod nim m.in. dodatkowe ławki do oczekiwania na świeżym powietrzu. Tylko czy z przedwojennych wzorów akurat takie powinny być przenoszone w 21 wiek? Nie żeby nie były potrzebne ławki na peronach, ale nie mogą one zastępować niewystarczającej liczby miejsc w zamkniętych, ogrzewanych pomieszczeniach.

Kamil Żerdziewski, redaktor naczelny portalu "Ciechanów Inaczej" zwraca uwagę, że przy prognozowaniu wykorzystania nowego dworca nie należy bezrefleksyjnie sugerować się funkcjonowaniem obecnego. ? Standard starego dworca pozostawia wiele do życzenia, łącznie z sanitarnym, w tym np. nieprzyjemnymi zapachami. Znam sporo osób, które świadomie unikają korzystania z niego, nawet wolą kupić bilet drożej u konduktora, byle tam nie wchodzić. Kiedy powstanie nowy budynek może okazać się, że chce z niego korzystać więcej osób niż obecnie.

Wcale nie tak tanio

Jak się w dodatku okazuje budowa nowego dworca wcale nie będzie też taka tania. W przetargu zwyciężyły następujące oferty:

Nasielsk: 6 397 855, 00 zł (Warmińskie Przedsiębiorstwo Budowlane SA)
Ciechanów: 3 289 897, 00 zł (Warmińskie Przedsiębiorstwo Budowlane SA)
Mława: 4 194 300, 00 zł (Warmińskie Przedsiębiorstwo Budowlane SA)
Strzelce Krajeńskie Wschód: 4 753 870, 29 zł (AMP sp. z o.o.)

Z tym, że Warmińskie Przedsiębiorstwo Budowlane SA podpisało umowy tylko na dworzec w Nasielsku i Mławie, a od podpisania umowy na dworzec w Ciechanowie odstąpiło. Jak się okazało - dobrze na tym wyszło. W ponownym przetargu jego oferta znowu okazała się najkorzystniejsza, ale tym razem wyniosła blisko 5 mln zł.

5 mln za kompaktowy dworzec, reklamowany jako mały i tani to jednak sporo. Można za tę kwotę wybudować nawet 10 domów jednorodzinnych o łącznej powierzchni 1000-1500 m2. Tymczasem powierzchnia netto dworca będzie wynosiła zaledwie 250 m2. Wychodzi 20 tys. za m2. Czyli jak w przypadku najdroższych apartamentów w centrum Warszawy! Na przykład w "Żaglu" Libeskinda. W dodatku w przypadku apartamentów cena uwzględnia koszt gruntu i to w najdroższej lokalizacji, a tu gruntu nie trzeba było kupować.

Przypomnijmy, że kiedy 2 lata temu w przetargu na modernizację dworca Toruń Miasto (nieco większego niż ciechanowskiego) najtańsza oferta wyniosła 3,5 mln zł, PKP unieważniło przetarg, uznając kwotę za wygórowaną. Czyli w analizach kolejowych menedżerów budowa nowego obiektu jest tańsza niż modernizacja istniejącego, a w rzeczywistości jest dużo droższa. W dodatku znacznie przekracza kwoty przez PKP uważane za zbyt wysokie.
(...)
Kiedy kilka lat temu Jacek Prześluga, ówczesny członek zarządu PKP SA dzielił się koncepcją dworca-parasolu, którego IDS jest niewątpliwie pewnym echem, rozumieliśmy ją jako pomysł na obiekty w małych miejscowościach, gdzie dotychczas w ogóle nie było dworca lub jego funkcje pełnił jakiś barak. Ta idea była słuszna. Jeśli jednak pawilonik ma służyć jako dworzec w mieście 40-to tysięcznym jak Ciechanów, czy jak ostatnio słyszymy Oświęcim, gdzie w dodatku obecnie jest już spory obiekt (wystaczy go wyremontować), to jest to już zdecydowanie tej idei wypaczenie.
Sebastian22
Klitka dla 46-tyś miasta....a co dla 120 tyś? hahahhaa

dla mnie ten dworzec jest super smile2.gif bardzo ładnie wyglada
Zibar
Przed chwilą pokazano w tv, ze na dworcu w Bydgoszczy zamontowano 81 wyświetlaczy z informacjami (co 2 metry) a na jakiejś wiosce kończą remont peronu z którego w niedzielę 13 odjechał ostatni pociąg. Ot cała PKP. Dlatego przy takim zarządzaniu pewnie nie doczekamy poczekalni z prawdziwego zdarzenia choćby na miarę Ciechanowa.
:)
Przy peronie w centrum zamontowano nowe tablice informacyjne. Przy wyjściu coś nie za bardzo wyszło. Są dwa kierunki - Kolejowa i Limanowskiego z informacja, że na Limanowskiego jest przystanek autobusowy, a przecież od dawna nie ma. Dla przyjezdnych bardziej by się przydał kierunek do Centrum i Taxi.

... a w Będzinie po remoncie peronów (z SSC):





Podobno też od nowego rozkładu zaczęły się zatrzymywać TLK i IC.


Ciekawe dlaczego w DG nie zatrzymują się ekspresy (w tym pendolino). Dawniej się zatrzymywały. To jest jakaś kolejna wyjątkowa sytuacja w skali kraju, tak samo jak brak działającego dworca w tej wielkości mieście.
Z tym zatrzymywaniem to nie chodzi przecież o wydłużenie czasu przejazdu i o to, że zatrzymują się w Sosnowcu.
Gdzie indziej pendolino zatrzymuje się jeszcze na krótszych odcinkach, nawet w poszczególnych dzielnicach. Odległość między Gdańskiem Wrzeszczem i Oliwą, to jak między DG i Gołonogiem. Więc to nie może być argumentem. O wielkość miasta też nie chodzi skoro zatrzymuje się np. w Tychach, Czechowicach, Pszczynie, Iławie, Malborku, Sopocie, Tczewie. Włoszczowa to osobny temat.
Naszą władze chcą rozwijać miasto, inwestorów, a o dostępności komunikacyjnej nie myślą. Przy odpowiednim uporze jest to do załatwienia. Ale tu wygląda na to, że nie zależy.



signaal
CYTAT(Leszek @ pią, 11 gru 2015 - 19:05) *
CYTAT
Dopuszczono też, aby drzew i krzewy rosły w odległości mniejszej niż 15 m od osi skrajnego toru kolejowego, eksploatowane były tory mimo braku podbicia i odwodnienia, zanieczyszczonej podsypki, niewłaściwego zabezpieczenia pęknięcia szyny, złego stanu przytwierdzenia szyn do podkładów. Naruszenie przepisów stanowily też stwierdzone przypadki eksploatowaniu uszkodzonych podkładów, zużytych lub uszkodzonych części rozjazdów i zużytych podrozjazdnic drewnianych.

Z w/w powodów kary można dać za sporą część linii.

Realizacja zaleceń UTK w toku czyli wycięto drzewa w pobliżu linii kolejowej na odcinku Gołonóg-Pogoria. Na razie w kierunku Ząbkowic.
Sebastian22
a gdzie fotki dabrowskiego remontu ?
:)
Nowy przetarg PKP PLK snf (51).gif https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeSe...2&expired=0

CYTAT
?Rewitalizacja linii kolejowej nr 62, na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce-Sosnowiec Dańdówka? w ramach projektu inwestycyjnego pn. Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel ? Bukowno ? Sosnowiec Płd.

Przedmiot Zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów:
1) Dokumentacja projektowa wykonawcza i powykonawcza.
2) Roboty nawierzchniowe, podtorzowe, budowlane, do których należą:
a) Przebudowa nawierzchni kolejowej:
wymiana torów i wstawek,
wymiana podkładów,
oczyszczenie mechaniczne podsypki,
ścinanie ław torowiska,
podbijanie i regulacja położenia torów w planie i profilu,
wymiana rozjazdów,
przebudowa przejazdów,
b ) Odbudowa rowów bocznych,
c) Budowa drenażu wgłębnego,
d) Usunięcie drzew i krzewów,
e) Rewitalizacja obiektów inżynieryjnych.
3) Roboty branży elektroenergetycznej, do których należą:
a) Kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej w stacji Sosnowiec Kazimierz nad torem nr 1 i 5 oraz nad torem nr 1 na szlaku Sosnowiec Kazimierz ? Sosnowiec Dańdówka.
b ) Regulacja sieci trakcyjnej na długości przebudowywanej nawierzchni kolejowej.
c) Przebudowa urządzeń oświetlenia zewnętrznego na przejeździe w km 75,637 i w km 70,395.
4) Roboty branży automatyki i telekomunikacji, do których należą:
a) Stacja Sosnowiec Kazimierz
wymiana elektrycznych napędów zwrotnicowych,
przebudowa układów kontroli niezjętości torów i rozjazdów,
wymiana sygnalizatorów wraz z kablami,
wymiana (zabudowa) elektromagnesów torowych shp,
b ) Stacja Sosnowiec Główny
przebudowa komputerowego odwzorowania stanu urządzeń i sytuacji ruchowej,
c) Stacja Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce
wymiana sygnalizatorów wraz z kablami
d) Przejazdy kolejowe
przebudowa urządzeń na przejazdach kolejowych kat. A w km.: 72,441; 73,068; 74,512; 74,858,
ssp i łączności technologicznej na przejeździe kolejowym kat. C (obecnie kat. D) w km. 70,395,
ssp, łączności technologicznej oraz TVU na przejeździe kategorii B (obecnie kategorii A) w km 75,637.
:)
CYTAT(Sebastian22 @ pon, 21 gru 2015 - 20:08) *
a gdzie fotki dabrowskiego remontu ?


nie ma ale jest film, od 17:20

vacu
Wczoraj wracałem z Łodzi IC "Stoczniowiec", kupiłem bilet do Katowic a tu ku mojemu zdziwieniu okazało się, że staje także w DG. Stwierdziłem jednak, że z tym dworcem nie ma sensu i pojechałem i tak do Kato. Przykład - byłem głodny po całodziennej podróży - gdzie ja zjem w okolicy w DG o późnej porze? Piwa jeszcze bym się napił zjeść gorzej. Żeby się gdziekolwiek wydostać to trzeba się dotelepać z tobołami do centrum, o ile ktoś wie bo jak jest pierwszy raz to skąd ma wiedzieć. Okolica wygląda nieciekawie, na pierwszy rzut oka niezbyt bezpiecznie. Więc ja wolałem jechać do KAto, zjeść jak człowiek i wrócić taryfą, co zrobi ktoś kto nie zna DG? Tym bardziej zrobi to samo. Ostatnio zdarza mi się trochę jeździć koleją i takie moje obserwacje co jest ważne w okolicy dworca:
- podróżny musi czuć się bezpiecznie, ostatnie o czym myśli zmęczony człowiek z bagażami to żeby się rozglądać czy nie dostanie w łeb. Ma być jasno, najlepiej jak są ludzie, jest jakiś ruch. U nas tego nie ma, słabe oświetlenie w kolorze pomarańczowym nie pomaga, ludzi w okolicy za bardzo nie ma. Dziś na dworcach w większych miastach - w przeciwieństwie do tego co było kiedyś - można czuć się bezpiecznie. W DG do tego daleka droga. Czy jest bezpiecznie? Nie wiem, może i jest, problem w tym, że nikt statystyk rozbojów przed wyjazdem nie czyta więc okolica musi wyglądać na bezpieczną a nie tylko taką być.
- komunikacja - musi być dobra, taxi, autobus/tramwaj z dokładną rozpiską jak dojechać w poszczególne rejony miasta, jaki bilet kupić i gdzie, nie każdego stać na taxi. W DG to leży kompletnie.
- przez wyjazdy dowiedziałem się, że fajnie jak można zjeść na dworcu lub w okolicy. Podróże często zabierają dużo czasu, często dojeżdża się późno, ja zwykle pierwsze co robię© jak dojadę to szukam gdzie najbliżej można coś zjeść. U nas bieda, można poprosić taxi ale to kosztuje. A wieczorem to ciężko też aby w ogóle coś gdzieś zjeść, można ew. napić się piwa.
- bezpieczny parking - nie tylko miejsce postojowe ale też takie, żebym miał względną pewność, że po powrocie zastanę auto z kołami i lusterkami. W DG - brak. Jeśli jadę autem to wolę choćby do Sosnowca gdzie jest pod dworcem parking strzeżony.
Czyli generalnie - dla mieszkańców DG dworzec jest mało potrzebny, zwykle wpadają na peron 5 minut przed odjazdem a po przyjeździe uciekają do domu. Dla przyjezdnych - jest dużo równie ważnych innych czynników już w 100% w gestii miasta które są do zrobienia a na które szans nie widzę.
Sebastian22
u nas nie ma dworca - cos takiego nazywa sie przystankiem smile2.gif
:)
CYTAT(Sebastian22 @ czw, 24 gru 2015 - 10:40) *
u nas nie ma dworca - cos takiego nazywa sie przystankiem smile2.gif


Jeszcze tak źle nie jest. Jest stacja. Przystanek to Sikorka czy kiedyś Pogoria, albo ten planowany obok CA.



@vacu
Od nowego rozkładu pojawiły się nowe pociągi i zmienili dla nich markę z TLK na IC. Z zatrzymywaniem w DG nic się nie zmieniło.

Mam podobne zdanie. Od dawna piszę, że miasto kompletnie nie dba o okolice dworca, o swoje tereny. Na połączeniu Kościuszki z Kolejową przed dworcem jest ciemno i bardzo nieprzyjaźnie. Nie założą nawet lampy na wolny słup, co jest prawie bez kosztów. Do tego przydałaby się kamera monitoringu. Dodatkowo objęła by część terenów PKP z dworcami, dojściem na peron i jego początkiem. PKP zamontowało teraz kamery na peronie, ale przecież tylko będą rejestrować zdarzenia i po długim czasie je odtwarzać, a nikt nie będzie obserwował "na żywo", tak jak na przejazdach.
Na przystanku autobusowym przed dworcem nie ma nawet wiaty...

I nie może być tak, że nie ma toalet, ale to już z PKP.

PS. Co z toaletami obok PKZ? To już inny temat, ale ciekawy bo przecież pod koniec remontu okazało się, że trzeba dopłacić jakąś ogromną kwotę na ich remont.
Prosty
O ile w wielu pomyslach dot. dworca sie nie zgadzam, to z otoczeniem 100% racja. Ciemno, zadnych kamer, okolica tez nieciekawa, Kilka latarni + 1,2 kamery monitoringu miejskiego i sytuacja byłaby całkiem inna. W obecnej chwili uczucie bezpieczenstwa nie istnieje.

Co do parkingu i troski o auto, zawsze wybieralem postoj pod CH Pogoria, nie wiem na ile jest to dopuszczalne na dluzszy termin, ale nie bylo zadnych znakow (nie wiem jak teraz).
Kwestia jedzenia - to chyba problem calego miasta.
Komunikacja - bardzo dobra, ale zadnych znakow w jakim kierunku do centrum. Duzy minus stan i polaczenia z przystanku obok stacji, ale to moze zbyt wielkie zyczenie, skoro centrum jest blisko. Tyle dobrze, ze zawsze jakies taxi stoi.

Nie mam jak sledzic co sie dzieje, ale trzymam kciuki za te poczekalnie, zeby jakos to wyszlo optymalnie. Pamietam jak rok temu czekalem z walizka na TLK i mial 15 minut opoznienia. Mocny wiatr ze sniegiem, lepiej bylo czekac za budynkiem od ulicy, kolo postoju taksowek, bo chociaz on ochronial przed wiatrem. A na dworcu byl koszmar smile2.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.