DTS jest zaznaczona mniej wiecej i ten wezel moze byc troszke nizej a znowu na prawo od wezla moze byc blizej torow (to zalezy jak przesuna ten boczny od rozjazdu). Po lewej od wezla zalezy znowu jak wyobrazaja sobie wezel i czy cos zrobia z bocznymi torami. Wiec sama DTS jest mniej wiecej. Do tego parking i dworzec autobusowy.
Kosciuszki miala byc 2+2 wiec taka ja narysowalem (wtedy nie bylo mowy o DTS). Mam nadzieje ze Mayland zrobi teraz 2+2 od ronda do skrzyzowania z Przybylaka.
Jesli nie 2+2 to powinna byc jedna jezdnia ale 4 pasy.
DTS moze byc na poziomie "0" a Kosiuszki w tamtym terenie moze zejsc nizej a potem prosto w tunel.
Po drugiej stronie Koscisuzki bedzie "wpadala" w przyszla KDL 1/2 (miala byc tez 2+2 ale ktos tam protestowal, a szkoda bo taka droga to szybszy rozwoj dzielnicy):
Oby jak najszybciej powstal tunel na druga strone. Tam jest tyle wolnych terenow tak blisko centrum. Zobaczycie jaki tam bedzie boom po jego wybudowaniu.
Rada Miejska w Dąbrowie Górniczej
uchwala
§ 1
Przystąpić do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowy Górniczej dla terenów położonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice - Warszawa, ulic: Limanowskiego – Konopnickiej – Górników Redenu – Królowej Jadwigi - Sobieskiego do granicy administracyjnej z Będzinem.
§ 2
1. Granice obszaru opracowania określa załącznik graficzny w skali 1:10 000 stanowiący integralną część niniejszej uchwały.
2. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego zostanie sporządzony
w skali 1:2000.
§ 3
1. W przedmiocie ustaleń planu, o którym mowa w § 1 ustala się :
a) przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania

zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego
c) zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego
d) zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej
e) wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych
f) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym linie zabudowy, gabaryty obiektów i wskaźniki intensywności zabudowy
g) granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, w tym terenów górniczych, a także narażonych na niebezpieczeństwo powodzi oraz zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych
h) szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym
i) szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia
w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy
j) zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji
i infrastruktury technicznej
k) sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania
i użytkowania terenów
l) stawki procentowe, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art.36 ust.4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
oraz w zależności od potrzeb:
m) granice terenów pod budowę obiektów handlowych, o których mowa w art.10
ust.2 pkt 8
2. Celem planu jest stworzenie prawa miejscowego pozwalającego na uzyskanie ładu przestrzennego i zrównoważonego rozwoju.
§ 4
Traci moc Uchwała Nr XVIII/255/07 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 28 września 2007 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowy Górniczej dla terenów położonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice – Warszawa, ulic : Kościuszki – Sobieskiego do granicy administracyjnej z Będzinem”.
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Dąbrowa Górnicza
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
w Dąbrowie Górniczej
Agnieszka Pasternak
Uzasadnienie
w sprawie: przystąpienia do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowy Górniczej dla terenów położonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice-Warszawa, ulic: Limanowskiego – Konopnickiej – Górników Redenu – Królowej Jadwigi -Sobieskiego do granicy administracyjnej z Będzinem”.
Podjęcie uchwały o przystąpieniu do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowy Górniczej” dla w/w terenów wynika z braku miejscowego planu na przeważającej części obszaru, który stracił ważność na podstawie art.67 ust.1 ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym z 1994 r.
Dla północnej i wschodniej części obszaru obowiązuje „Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenów CENTRUM A miasta Dąbrowy Górniczej” zatwierdzonego uchwałą nr XXX/582/2004 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 25.08 2004-publikacja Dz.Urz.Woj.Śl.Nr 99 poz.2807 z dnia 20.10.2004.
Dla przeważającej części obszaru została podjęta uchwała Nr XVIII/255/07 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 28 września 2007roku, ale po ponownej analizie granic uznano, że, należy w nowej uchwale w załączniku graficznym uwzględnić tereny, w rejonie ul. Górników Redenu –Konopnickiej –Limanowskiego. W tak strategicznym obszarze, jakim jest rejon dworca PKP, który jest wizerunkiem miasta należy uporządkować gospodarkę przestrzenną poprzez właściwą dyspozycje terenów oraz wprowadzenie nakazów i zakazów dotyczące kształtowania zabudowy, ograniczeń możliwości lokalizacji obiektów, w szczególności garażów i obiektów tymczasowych.
W stanie istniejącym są to tereny kolejowe zamknięte, tereny po byłej KWK Paryż, tereny Huty Bankowej, teren Dąbrowskiej Fabryki Obrabiarek, teren Galii oraz Mayland Real Estate s.p.z.o.o
Na terenach poprzemysłowych Huty Bankowej trwa realizacja Centrum Handlowo-Usługowego „Pogoria” zgodnie z uzyskanym pozwoleniem.
Generalnym celem projektu planu miejscowego w tym obszarze jest wykreowanie przestrzeni okołodworcowej, stanowiącej o pozytywnym wizerunku miasta, Spółek PKP S.A.
oraz Spółki PKP PLK S.A W granicach objętych opracowaniem winien być kompleksowo rozwiązany układ drogowy
i funkcjonalnie połączony z nowym układem torowym modernizowanej linii E65 w stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza rejonie ulic: Kościuszki-Kolejowej polegających na:
1. przebudowie układu komunikacyjnego w rejonie ulicy Sobieskiego-Przybylaka- Kościuszki i powiązanie z przebiegiem Drogowej Trasy Średnicowej oraz połączenie Centrum miasta z Korzeńcem
2. przebudowie lub budowie budynku dworca PKP w Dąbrowie Górniczej
3. lokalizacji centrum przesiadkowego oraz hotelu
4. lokalizacji hipermarketów o pow. uż.. powyżej 2000 m˛ .
Powierzchnia obszaru objętego planem wynosi ~172,1 ha Koszt w/w planu szacuje się wg Cennika Krajowej Izby Urbanistów na kwotę ok.110 000 zł netto.
W związku z przeprowadzoną analizą zasadności przystąpienia do sporządzenia w/w planu miejscowego oraz zgodności ze „Studium uwarunkowań…” zasadne jest podjęcie niniejszej uchwały.
Zalacznika w BIPie nie ma.
Ciekawe czy na sporzadzenie planu beda ekstra srodki czy te z WPI na dworzec (ten rok 200 tys, przyszly 500 tys)