Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
:)
Kilka tygodni temu pisalem ze na niedoszlym nowym dworcu obok wiaduktu wyrownuja teren. Teraz tez wyburzaja niedoszly tunel pod torami
szer
Uśmieszku coś więcej wiadomo co tam robią? Bo w sumie mógłbym przejechać się tam z aparatem, ale troszke daleko :|

Co do centrum przesiadkowego w Zabrzu to rozśmieszył mnie tekst, że chcą by tam pociągi jeździły 200km/h... Ja w to w sumie nie wierze... Z naszymi składami i zagęszczeniem stacji nie mają jak się rozpędzić... Jakby się rozpędziły to już by musiały hamować ^^.

No i informacja o tym:

CYTAT
Zabrze zbuduje centrum przesiadkowe


Władze Zabrza i PKP podpisały list intencyjny w sprawie budowy centrum przesiadkowego.
Wspólne przedsięwzięcie miasta i kolei to szansa na poprawę fatalnego wyglądu zabrzańskiej stacji. PKP ma zmodernizować budynek dworca, który znalazł się na liście kluczowych inwestycji kolejowych w związku z Euro 2012. Plany obejmują także dobudowanie drugiego peronu. Za torami, w rejonie ul. Śląskiej, gmina chce zbudować centrum przesiadkowe - dworzec autobusowy, tramwajowy i dwupoziomowy parking. Część powierzchni zajmą sklepy, galerie handlowe i restauracje.

Według wstępnych obliczeń koszty budowy centrum wyniosą od 60 do 80 mln zł. Miasto liczy, że część tej sumy wyłoży Unia Europejska i prywatni inwestorzy.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
:)
Z 500 mln zrobilo sie 60-80 mln zl. Oby u nas tyle pieniedzy sie znalazlo.

A kolo wiaduktu to niezbyt to ciekawe wink.gif Po prostu niszcza to co kiedys wybudowali ( jak wiemy budowa nowego dworca byla przerwana). Tam by kawalek przejscia podziemnego pod torami i wlasnie koncza je burzyc. Byl tez dosc duzy dol, w ktorym zrobil sie staw. Kiedys tam nawet chodzili wedkarze. Zostal on teraz wlasnie zasypany.
Od tego miejsca beda przesuwac tory az do obecnego dworca. W planach powinni to zrobic w tym roku (na liscie ministerstwa z konca poprzedniego roku). Jak wiemy juz opoznione kilka razy. Mialo byc 2006, potem 2007. Przetargu na to jeszcze nie widzialem.

Jak chcesz koniecznie fotki to mozesz kiedys zrobic z wiaduktu w kierunku na centrum. Trzeba miec szczescie - widzialem kilka razy super widok przy zachodzacym pomaraniczowym sloncu i fajnie ulozonych chmurach
szer
Hmmm.... W sumie powiem, że sam nie wiedziałem co tam jest ^^. Uświadomiłeś mi co tam się działo... Ale spoko...

Mam nadzieje, że w tym roku zaczną to przesuwanie torów... Powoli modernizują linie więc to też powinni odrazu zrobić... Fotki może dzisiaj zrobię, a może jutro. Odrazu zachacze CH Pogorie i tamte rejony... Sądze, że fotki będą z góry jak i z dołu (jak się tam dostane ;p)

:)
Nie wiem co tam zastaniesz bo juz powoli konczyli, po prostu wyrownany teren biggrin.gif
Ale z wiaduktu mozesz zrobic historyczna fotke na tory, ktore przesuna lagodzac luk. Do tego obok nich bedzie kiedys DTŚ i wlasnie ciekawe co z tym wiaduktem, gdzie to pomieszcza.
Te prace ktore sa wykonywane przy wymianie szyn od Katowic do dworca w DG sa w ramach tego samego programu - waskie gardla, jednak przetargi osobne.
Nie jezdze pociagiem to nie wiem na jakim sa etapie. Wciaz chyba jeden tor, ostatnie wiesci byly ze dotarli do Bedzina.

PS. Za to na budowie Pogorii sprzyja pogoda wiec pewnie i postepy sa spore
szer
Hmmm fotka mooże być historyczna, jeśli zaczną tam coś wkońcu robić, a nie tylko niszczyć to co zrobili sami ^^. W sumie to ja też nie wiem jak oni to tam wszystko zmieszczą... Tam jest bardzo mało miejsca :|... Wiedukt chyba będą musieli jakoś przerobić czy coś...

PS. co do Pogorii to napewno jadą do przodu w zawrotnym tempie =]
:)
Okoliczna mlodziez zmartwi sie gdy odwiedzi to miejsce wiosna.
Dla wielu bylo to ulubione miejsce fnd (7).gif fnd (22).gif fnd (8).gif fnd (2).gif i przesiadywali tam calymi dniami i nocami.
Kupe lat temu niewiele brakowalo abym tam fight (13).gif od kilkunastoosobowej grupki, zreszta rozwalilem sobie wtedy noge na torach sml (3).gif
szer
A coś o tym wiem ^^. Część mojej szkoły, a tym bardziej klasy chodzi tam ;p... Ale cóż może mnie nie zauważą smile2.gif.

Tak sobie myślę jak to będzie za te pare lat, gdy przesuną tory i zrobią tą DeTeeŚkę... Młodzieży straci miejscówke ^^
Master
usmieszku , a mozesz mi wytlumaczyc , jak zmieni sie poloznienie torów, w ktora strone beda przesuniete w oklicach dworca i wiaduktu , czy łuk bedzie przez to dluzszy ??

co do miekscowki obok wiaduktu to bywalo sie tam czasem na grillu albo wagarach tongue.gif
:)
Na dworcu zostana jak sa, a beda przesuniete dokladnie od konca peronu (od przejscia przez tory). Planow zadnych oczywiscie nie widzialem ale skoro zlagodzic to powinni przesunac na polnoc i luk bedzie mniejszy i krotszy.
Przy okazji po poludniowej stronie zrobi sie kilka metrow wiecej miejsca dla DTŚ
kwintosz
CYTAT(:) @ sob, 26 sty 2008 - 11:55) *
Na dworcu zostana jak sa, a beda przesuniete dokladnie od konca peronu (od przejscia przez tory). Planow zadnych oczywiscie nie widzialem ale skoro zlagodzic to powinni przesunac na polnoc i luk bedzie mniejszy i krotszy.
Przy okazji po poludniowej stronie zrobi sie kilka metrow wiecej miejsca dla DTŚ


Hehe jak to na północ, nie skumałem.. przecież tory do Częstochowy za zakrętem lecą powiedzmy w strone północną blink.gif Jak dla mnie, na logikę biorąc, po prostu tory będą patrząc w stronę Częstochowy przesunięte bardziej w prawo, łuk dłuższy o większym promieniu czyli łagodniejszy. Jak można zmniejszyć promień łuku że łuk stanie się łagodniejszy? ohmy.gif Przecież o to chodzi, że łuk jest za ostry na takie prędkości jakie mają rozwijać pociągi, tak więc jego promień musi być większy, a nie mniejszy!

No ale ja ostatnio siedzę nad pracą to coś mogłem powalić albo nie skumać biggrin.gif (na forum jestem przelotem - co bym pleców nie miał za dużych)

A tak w ogóle, to czy gdzieś w pobliżu torów kolejowych nie ma powstać ten ośrodek dla dzieci niewidomych z dofinansowaniem UE? Kiedyś na BIP-ie były jakieś rozmowy na temat terenów przy torach z którymi miasto coś chciało zrobić - i tak mi się wydaje że o ten ośrodek chodziło. Ciekawe czy przesunięcie torów, w niczym nie przeszkodzi.. zresztą nawet nie wiemy na jakim odcinku miałoby ono nastąpić.
:)
Nie wiem, moze chodzi o cos takiego:




Osrodek ma powstac tam skad wynosi sie Urzad Celny
szer
Hmmm wersja podana przez Uśmieszka wydaje mi się bardziej prawdopodobną... Wtedy będzie mniejszy łuk co pozwoli na rozwinięcie większej prędkości smile2.gif
Sebastian22
Napewno coś takiego planują - łuk musi mieć większy promień czyli teoretycznie wydłuży się a nie skróci. Co do szkoły dla dzieci niewidomych i niedowidzących to faktycznie obecne budynek po OHP jest mały i jego konstrukcja jak że jest to blok typu "lipsk" nie nadaje się do porządnego remontu. Gdy UC sie wyniesie do Sławkowa wówczas zacznie sie zapewne zagospodarowanie tegoż dla potrzeb szkoły....
kwintosz
A ja kombinowałem właśnie odwrotnie. wink.gif Tory od dworca bardziej w prawo (tam gdzie teraz są bocznice towarowe), przejazd byłby przesunięty także bardziej w prawo (terenu po tej prawej stronie jest wystarczająco w tej okolicy) i myślę że początkowy odcinek tej prostej drogi do dworca w Gołonogu także (tam gdzie wyburzali fundamenty pod dworzec też jest miejsce)..

Jeśli to poleci tak jak jest zaznaczone, to gdzie się zmieści DTŚ po lewej stronie torów, bo chyba tak ma lecieć?! Tam na bank braknie miejsca (po lewej przy przejaździe zaraz zaczynają się budynki - cukiernia czy piekarnia nawet tam jest). A przecież skoro Kościuszki ma przeciąć tory wiaduktem czy tunelem to DTŚ musi lecieć właśnie po lewej stronie torów.

Hmm.. ciekawe.
:)
To luk bylby jeszcze bardziej ostry.
DTŚ ma jednak byc po poludniowej stronie torow, tam gdzie teraz Kolejowa

kwintosz
Z tym łukiem, to mamy różne pojęcie o matematyce.

Może i faktycznie po lewej te tory, bo kiedyś coś przebąkiwane było o dwóch wiaduktach.. na tamtą stronę i powrót. Tylko w takim razie, przedłużanie Kościuszki ma służyć dotarciu do DTŚki? Trochę sobie tego nie wyobrażam by zrobić tam obok torów zjazdy/wjazdy + DTŚ .. bo chyba kolizyjnego skrzyżowania by nie zrobili.. poza tym co z Limanowskiego? To by musiała być niezła estakada, by się wyrobić na tym odcinku co tam jest, z tym.

Tak czy siak, powinna czekać nas rewolucja jeśli chodzi o tory i pociągi na tym fragmencie.
:)
Zrobilem mapke pogladowa ( 3minuty w paint'cie tongue.gif) jak mogloby to mniej wiecej wygladac:



DTS jest zaznaczona mniej wiecej i ten wezel moze byc troszke nizej a znowu na prawo od wezla moze byc blizej torow (to zalezy jak przesuna ten boczny od rozjazdu). Po lewej od wezla zalezy znowu jak wyobrazaja sobie wezel i czy cos zrobia z bocznymi torami. Wiec sama DTS jest mniej wiecej. Do tego parking i dworzec autobusowy.

Kosciuszki miala byc 2+2 wiec taka ja narysowalem (wtedy nie bylo mowy o DTS). Mam nadzieje ze Mayland zrobi teraz 2+2 od ronda do skrzyzowania z Przybylaka.
Jesli nie 2+2 to powinna byc jedna jezdnia ale 4 pasy.

DTS moze byc na poziomie "0" a Kosiuszki w tamtym terenie moze zejsc nizej a potem prosto w tunel.

Po drugiej stronie Koscisuzki bedzie "wpadala" w przyszla KDL 1/2 (miala byc tez 2+2 ale ktos tam protestowal, a szkoda bo taka droga to szybszy rozwoj dzielnicy):




Oby jak najszybciej powstal tunel na druga strone. Tam jest tyle wolnych terenow tak blisko centrum. Zobaczycie jaki tam bedzie boom po jego wybudowaniu.

Rozszerzaja teren planu (projekt uchwaly):

CYTAT
Rada Miejska w Dąbrowie Górniczej
uchwala

§ 1

Przystąpić do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowy Górniczej dla terenów położonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice - Warszawa, ulic: Limanowskiego – Konopnickiej – Górników Redenu – Królowej Jadwigi - Sobieskiego do granicy administracyjnej z Będzinem.


§ 2
1. Granice obszaru opracowania określa załącznik graficzny w skali 1:10 000 stanowiący integralną część niniejszej uchwały.
2. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego zostanie sporządzony
w skali 1:2000.

§ 3
1. W przedmiocie ustaleń planu, o którym mowa w § 1 ustala się :

a) przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania
cool.gif zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego
c) zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego
d) zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej
e) wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych
f) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym linie zabudowy, gabaryty obiektów i wskaźniki intensywności zabudowy
g) granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, w tym terenów górniczych, a także narażonych na niebezpieczeństwo powodzi oraz zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych
h) szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym
i) szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia
w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy
j) zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji
i infrastruktury technicznej
k) sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania
i użytkowania terenów
l) stawki procentowe, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art.36 ust.4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
oraz w zależności od potrzeb:
m) granice terenów pod budowę obiektów handlowych, o których mowa w art.10
ust.2 pkt 8

2. Celem planu jest stworzenie prawa miejscowego pozwalającego na uzyskanie ładu przestrzennego i zrównoważonego rozwoju.

§ 4
Traci moc Uchwała Nr XVIII/255/07 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 28 września 2007 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowy Górniczej dla terenów położonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice – Warszawa, ulic : Kościuszki – Sobieskiego do granicy administracyjnej z Będzinem”.

§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Dąbrowa Górnicza

§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.


Przewodnicząca Rady Miejskiej
w Dąbrowie Górniczej

Agnieszka Pasternak



Uzasadnienie

w sprawie: przystąpienia do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowy Górniczej dla terenów położonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice-Warszawa, ulic: Limanowskiego – Konopnickiej – Górników Redenu – Królowej Jadwigi -Sobieskiego do granicy administracyjnej z Będzinem”.

Podjęcie uchwały o przystąpieniu do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowy Górniczej” dla w/w terenów wynika z braku miejscowego planu na przeważającej części obszaru, który stracił ważność na podstawie art.67 ust.1 ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym z 1994 r.
Dla północnej i wschodniej części obszaru obowiązuje „Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenów CENTRUM A miasta Dąbrowy Górniczej” zatwierdzonego uchwałą nr XXX/582/2004 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 25.08 2004-publikacja Dz.Urz.Woj.Śl.Nr 99 poz.2807 z dnia 20.10.2004.
Dla przeważającej części obszaru została podjęta uchwała Nr XVIII/255/07 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 28 września 2007roku, ale po ponownej analizie granic uznano, że, należy w nowej uchwale w załączniku graficznym uwzględnić tereny, w rejonie ul. Górników Redenu –Konopnickiej –Limanowskiego. W tak strategicznym obszarze, jakim jest rejon dworca PKP, który jest wizerunkiem miasta należy uporządkować gospodarkę przestrzenną poprzez właściwą dyspozycje terenów oraz wprowadzenie nakazów i zakazów dotyczące kształtowania zabudowy, ograniczeń możliwości lokalizacji obiektów, w szczególności garażów i obiektów tymczasowych.
W stanie istniejącym są to tereny kolejowe zamknięte, tereny po byłej KWK Paryż, tereny Huty Bankowej, teren Dąbrowskiej Fabryki Obrabiarek, teren Galii oraz Mayland Real Estate s.p.z.o.o
Na terenach poprzemysłowych Huty Bankowej trwa realizacja Centrum Handlowo-Usługowego „Pogoria” zgodnie z uzyskanym pozwoleniem.
Generalnym celem projektu planu miejscowego w tym obszarze jest wykreowanie przestrzeni okołodworcowej, stanowiącej o pozytywnym wizerunku miasta, Spółek PKP S.A.
oraz Spółki PKP PLK S.A

W granicach objętych opracowaniem winien być kompleksowo rozwiązany układ drogowy
i funkcjonalnie połączony z nowym układem torowym modernizowanej linii E65 w stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza rejonie ulic: Kościuszki-Kolejowej polegających na:
1. przebudowie układu komunikacyjnego w rejonie ulicy Sobieskiego-Przybylaka- Kościuszki i powiązanie z przebiegiem Drogowej Trasy Średnicowej oraz połączenie Centrum miasta z Korzeńcem
2. przebudowie lub budowie budynku dworca PKP w Dąbrowie Górniczej
3. lokalizacji centrum przesiadkowego oraz hotelu
4. lokalizacji hipermarketów o pow. uż.. powyżej 2000 m˛ .

Powierzchnia obszaru objętego planem wynosi ~172,1 ha Koszt w/w planu szacuje się wg Cennika Krajowej Izby Urbanistów na kwotę ok.110 000 zł netto.

W związku z przeprowadzoną analizą zasadności przystąpienia do sporządzenia w/w planu miejscowego oraz zgodności ze „Studium uwarunkowań…” zasadne jest podjęcie niniejszej uchwały.

Zalacznika w BIPie nie ma.
Ciekawe czy na sporzadzenie planu beda ekstra srodki czy te z WPI na dworzec (ten rok 200 tys, przyszly 500 tys)
:)
Z odp Pana Prezydenta na naszego maila:

CYTAT
Rozmawiamy z PKP, bo uważam, że jednym z najważniejszych problemów jest praktycznie brak dworca w naszym mieście. Liczę, że w tym roku domkniemy sprawę tego, jakie funkcje będzie pełnił obecny budynek dworcowy, jak będzie wyglądał układ komunikacyjny wokół dworca i jaki będzie wkład miasta, a jaki PKP. W tym roku w budżecie są zabezpieczone środki na zlecenie studium wykonalności dt. dworca i infrastruktury wokół niego.


Ja mam nadzieje ze obecny budynek kasowy zostanie zburzony. A ten stary zrewitalizowany o ile to mozliwe, albo cos nowoczesnego. Peron powinien zostac calkowicie zadaszony w nowoczesny sposob. Do tego przejscie podziemne lub kladka na peron. Nie mowiac juz ze chcialoby sie 2 peron dla przyszlej SKM wink.gif
I powinno powstac cos naprawde dobrego. Nie powinno byc miejsca dla bylejakosci i prowizorki. To maisto tego potrzebuje bo bardzo brakuje ciekawej i dobrej architektury, a taka bedzie impulsem do rozwoju calej okolicy. Miasto zadluza sie na tyle inwstycji wiec czemu nie wyemitowac obligacji na tak wazny cel.

A zobaczcie co sie marzy w mniejszym Wloclawku wink.gif Tamtejsza linia kolejowa jest naprawde tragiczna, do Łodzi prowadzi 1 tor w oplakanym stanie, miejscami dziwnie pochylony - mozna wysiasc i isc obok zbierajac grzyby bo pociagi jada 5-10 km/h




Ja az takim fantasta nie jestem wink.gif
Ale tak naprawde to nie jest nic nadzwyczajnego, efekt stanowi elewacja i przeszklenie , a wewnatrz to juz moze byc centrum handlowe itp
Sebastian22
No moze wreszcie sie cos ruszy - w końcu bliska inwestycja Maylandu powinny zobligować PKP jak i władze do działania. Wiadomo ze inwestycja taka bedzie raczej długoterminowa ale powinno sie zaczac o tym powaznie myslec. Uklad sie zapewne zmieni, powstanie DTŚ być może powstanie centrum przesiadkowe, choć jakos nie wyobrazam sobie skierowanie wszystkich linii na dworzec PKP, ale wlasnie owa przebudowa ma to ponoc zmienic. Czekamy na kolejne wiesci i działania, mam nadzieje ze nie skończy sie to na wiecznych rozmowach z PKP. Liczy na to 130 tysięczne miasto.
kwintosz
O ku.. to już wiem gdzie widziałem elewacje wcześniej naszego Stadionu Narodowego który ma powstać w W-wie.
Te wizualnki to chyba z SCC??? Hehe.. bardzo podobne, bardzo
EOT..

Co do działań to póki co bym się nie podniecał, bo nawet jakby miasto doszło do porozumienia pełnego z PKP to póki co na tą inwestycję nie ma pieniędzy poza groszami (700-800tys? w WPI) co zapewne będzie potrzebne na opracowanie projektów itp..

A okazja ku powstaniu nowego dworca jest wyśmienita: buduje sie Mayland, zmieniany układ komunikacyjny w centrum, perspektywa DTŚ, inwestycje PKP w tory i zmiana promienia łuku..

Póki co cisza i po raz kolejny po odwołaniu przetargu z września(ja nie wiem czy to tylko tak w DG w każdej dziedzinie muszą sobie odwoływać te przetargi i rozpisywać na nowo - wiem do dupy ustawa o zamówieniach publicznych) na opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego tego terenu i rozpisaniu go znowu, poczekamy sobie dłużej na sam ten dokument, który będzie podstawą do dalszych działań..
:)
CYTAT


Superszybką koleją na polskie Euro 2012
dziś

Na przełomie kwietnia i maja śląska kolej ogłosi pierwsze przetargi dotyczące wykonania dokumentacji projektowej na budowę torów dla superszybkich pociągów.

- Ruszamy z pięcioma wielkimi kontraktami na modernizację naszych linii. Dzięki temu pociągi, które będą wiozły kibiców na piłkarskie Mistrzostwa Europy w 2012 roku, będą mogły osiągać prędkość nawet 200 kilometrów na godzinę! - mówi Jacek Karniewski, rzecznik katowickiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe.

Do pierwszego gwizdka na Euro w Polsce kolej zamierza wyremontować i zbudować łącznie 1566 km torów, w tym ponad 650 km łączących miasta, w których będą rozgrywane mecze. Podróżujący między stadionami mają wysiadać na nowoczesnych dworcach, a sama podróż nie będzie wlekła się godzinami, bo przewoźnicy ogłosili już przetargi na superszybkie lokomotywy i wygodne wagony.

Chociaż uwaga wszystkich skierowana jest na budowę stadionów, jedną z kluczowych ról w czasie wielkiej imprezy sportowej będzie odgrywał właśnie transport kolejowy. Potwierdza to chociażby sprawozdanie sporządzone przez niemieckie federalne ministerstwo spraw wewnętrznych po Mistrzostwach Świata w 2006, z którego wynika, że Deutsche Bahn przewiozły wówczas dodatkowe 15 mln osób. Na mistrzostwa u naszych sąsiadów uruchomiono też 370 specjalnych pociągów dalekobieżnych i 10 tys. połączeń lokalnych.

- Na samym Śląsku będziemy realizować aż pięć wielkich kontraktów - mówi Jacek Karniewski.

Połączenie Katowic z portem lotniczym w Pyrzowicach to priorytet. Już za kilka tygodni zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę dokumentacji projektowej oraz studium wykonalności. Szacunkowy koszt całej inwestycji to około 320 milionów euro. Podróż z dworca głównego na lotnisko ma trwać niecałe pół godziny. Inwestorzy planują pięć przystanków (Katowice Załęże, Chorzów Batory, Chorzów ul. 3 Maja, Piekary, Pyrzowice Lotnisko), pomiędzy którymi pociągi pojadą nawet z szybkością 160 km/h. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wpisało "Dojazd do lotniska" do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-13 z uzasadnieniem: "bezpośredni związek z Euro 2012".

- Przewidujemy modernizację dworców w Gliwicach, Zabrzu, Świętochłowicach, Chorzowie Batorym oraz przebudowę dworca katowickiego - mówi Karniewski.

Kibice z Niemiec najszybciej dojadą na "Śląski" przez Opole. Jeśli będą chcieli zobaczyć jeszcze Kraków, dotrą tam z Opola w ciągu półtorej godziny (dziś taka podróż ekspresem zajmuje ponad 3 godziny).

Żeby było szybko i wygodnie spółki kolejowe muszą połączyć siły. Do dużych inwestycji przymierza się PKP Intercity. W najbliższych tygodniach zostanie rozstrzygnięty ogłoszony przez spółkę przetarg na zakup 10 superszybkich lokomotyw.

- Na razie, nie myślimy o szybkości 300 km/h, bo takich tras jeszcze w Polsce nie ma. Kupujemy maszyny, które mogą osiągnąć 200 km/h - mówi Adrianna Chibowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Pierwsze nowe lokomotywy na tory wyjadą za dwa lata. Na Euro 2012 kibice będą podróżować już w luksusowych wagonach. PKP Intercity zamierza kupić ich aż 30. W wagonach sypialnych będą znajdowały się indywidualne łazienki dla każdego przedziału. Wagony będą wyposażone w nowoczesny sprzęt audio-wideo.
Aleksander Król


Chcialbym zobaczyc te 160km/h w Chorzowie i w Zalezu.
Kolejny raz smieszy laczenie Euro z dworcami w Gliwicach, Swietochlowicach i Zabrzu. Jasne jest ze dworce wymagaja remontu ale dziwny wybor miast. Czyzby DG nie potrafila lobbowac, czy nas olewaja? W jaki sposob Gliwice sa bardziej zwiazane z Euro niz DG?
nieznajomy
kolejny przyklad jak traktuja miasta Zagłębia wysyłają nas na margines angry.gif
kwintosz
CYTAT(:) @ pią, 08 lut 2008 - 15:59) *
Chcialbym zobaczyc te 160km/h w Chorzowie i w Zalezu.
Kolejny raz smieszy laczenie Euro z dworcami w Gliwicach, Swietochlowicach i Zabrzu. Jasne jest ze dworce wymagaja remontu ale dziwny wybor miast. Czyzby DG nie potrafila lobbowac, czy nas olewaja? W jaki sposob Gliwice sa bardziej zwiazane z Euro niz DG?


W taki sposób, że w Zabrzu będzie nowy stadion do 2012 i na pewno o ile by w Chorzowie było euro trenowałyby tam drużyny a co za tym idzie mogłyby za nimi podróżować kibice. Sosnowiec też chciał aby w razie czego drużyny trenowały w Sosnowcu, tyle tylko że do tego trzeba mieć stadion a niestety sprawa póki co ucichła. Co do Świętochłowic, tłumacze sobie to jedynie tym, że po prostu leży na trasie do Zabrza..
:)
Co ma baza treningowa do dworca.
kwintosz
No właśnie to co napisałem w powyższym poście, treningi = kibice, a kibice muszą jakoś dojechać.. Wiem że to naciągane ale tylko tak sobie umiem to wytłumaczyć. Zresztą marne szanse są że będzie Euro na Śląskim, tak więc zobaczymy co się stanie, jak już będzie pewne że tej imprezy tu nie będzie.
bzenek
CYTAT(:) @ pią, 08 lut 2008 - 17:59) *
Kolejny raz smieszy laczenie Euro z dworcami w Gliwicach, Swietochlowicach i Zabrzu. Jasne jest ze dworce wymagaja remontu ale dziwny wybor miast. Czyzby DG nie potrafila lobbowac, czy nas olewaja? W jaki sposob Gliwice sa bardziej zwiazane z Euro niz DG?

Bo to wszystko ani trochę nie jest związane z Euro 2012. Nie jest tajmnicą, że z 95% tych wszystkich inwestycji w Polsce byłoby zrealizowanych bez względu na to czy Euro będzie czy nie. Po prostu każdej realizacji w całej Polsce robi się teraz propagandową mistrzowską laurkę. smile.gif

CYTAT(kwintosz @ nie, 10 lut 2008 - 15:19) *
Zresztą marne szanse są że będzie Euro na Śląskim, tak więc zobaczymy co się stanie, jak już będzie pewne że tej imprezy tu nie będzie.

Ja się własnie zastanawiam czemu nikt z rządu nie ma na tyle jaj aby wystąpic w TV i powiedzieć raz na zawsze "Euro 2012 w Krakowie i Chorzowie nie będzie". Koniec i kropka. W końcu jest już po wyborach smile.gif
kwintosz
CYTAT(bzenek @ pon, 11 lut 2008 - 07:23) *
Bo to wszystko ani trochę nie jest związane z Euro 2012. Nie jest tajmnicą, że z 95% tych wszystkich inwestycji w Polsce byłoby zrealizowanych bez względu na to czy Euro będzie czy nie. Po prostu każdej realizacji w całej Polsce robi się teraz propagandową mistrzowską laurkę. smile.gif
Ja się własnie zastanawiam czemu nikt z rządu nie ma na tyle jaj aby wystąpic w TV i powiedzieć raz na zawsze "Euro 2012 w Krakowie i Chorzowie nie będzie". Koniec i kropka. W końcu jest już po wyborach smile.gif

Trudno żeby rząd powiedział że Euro nie będzie jak wszystko zależy od UEFA. No Panowie, trochę powagi. Rząd co najwyżej może wiedzieć nieoficjalnie, jakie są szanse na to by UEFA rozszerzyła liczbę miast z 4 do 6 ale chyba w żadnym kraju póki oficjalne decyzje nie zapadną to nikt się w ten sposób nie wypowie.

Co do inwestycji to owszem, wszystko teraz podciągają pod to Euro.. a mi to lotto, ważne jest aby jednak coś się robiło, poprawiała się infrastruktura itp..
bzenek
CYTAT(kwintosz @ pon, 11 lut 2008 - 13:21) *
Trudno żeby rząd powiedział że Euro nie będzie jak wszystko zależy od UEFA. No Panowie, trochę powagi. Rząd co najwyżej może wiedzieć nieoficjalnie, jakie są szanse na to by UEFA rozszerzyła liczbę miast z 4 do 6 ale chyba w żadnym kraju póki oficjalne decyzje nie zapadną to nikt się w ten sposób nie wypowie...

Nie znam się na piłce, Euro i UEFA ale wydaje mi się, że lepiej zrobić spotkania w 4 dobrych miejscach niż w 6 średnich. Czasu dużo nie zostało, forsy tez nie ma w nadmiarze.

Więc może lepiej tu i teraz przeciąć te spekulacje niż mamić bez końca siebie, krakusów i ślazaków mglistymi rozważaniami nad łaskawością UEFA.

CYTAT(kwintosz @ pon, 11 lut 2008 - 13:21) *
Co do inwestycji to owszem, wszystko teraz podciągają pod to Euro.. a mi to lotto, ważne jest aby jednak coś się robiło, poprawiała się infrastruktura itp..

Ano całkowita racja tylko tylko tłumaczymy sobie skąd tyle pozornie absurdalnych nawiązań do Euro. smile.gif
:)
Protokół Nr 17/07
z posiedzenia Komisji Rozwoju i Promocji Miasta w dniu 14 grudnia 2007:

CYTAT
I Z-ca Prezydenta Miasta – H.Zaguła :
(...)
Pojawia się problem przebudowy dworca kolejowego. Pojawia się szansa , że w 2008 roku będziemy opracowywać wspólną koncepcję z PKP i PLK rozwiązań komunikacyjno-organizacyjnych w rejonie dworca Centrum. Przy okazji przebudowy torowiska chcielibyśmy wykonać podziemny przejazd pod torami, z wyjściem na przyszłe perony.


OOO a to ciekawe celb (3).gif
Przebudowa torowiska w dokumencie ministerstwa - srodkach funduszy kolejowego, jest zapisana na lata 2007-8 z czego na 2007 byla niewielka czesc. Super jesli zrobia to od razu i szybko bedziemy mieli ten tunel smile2.gif Jednak czy przez to nie opozni sie i uda sie to zrobic juz w tym roku. Tu pisza o koncepcji w tym roku, a gdzie do realizacji.
No i dowiedzielismy sie ze tunel dla samochodow ma byc jednoczesnie dojsciem na perony hmm ciekawe. Chyba jakas sciana je oddziela bo tak to troche nietypowe.
I jeszcze to slowo - "perony"
:)
CYTAT




Kolejka po dworce
dziś

Dworzec w Dąbrowie Górniczej-Strzemieszycach sypie się w oczach. Budynek po części spłonął ponad pół roku temu. Do niedawna, na parterze działała telekomunikacja kolejowa, ale przeniosła się do centrum handlowego - sto metrów dalej.

- Jeśli już kolej wyprowadza się ze swojego lokum i nie myśli o generalnym remoncie budynku, to musi być tam bardzo źle. Nic dziwnego, nadpalone stropy dworca słabo się trzymają. Trzeba coś z tym zrobić, bo dojdzie do kolejnej katastrofy, tym razem budowlanej. Aż żal człowieka bierze, jak niszczeje taki majątek - mówi Władysław Jania, mieszkaniec dzielnicy.

- Chcemy przejąć budynek dworca i wyremontować go, ale kolej musi zebrać całość dokumentacji, a potem złożyć wniosek o uwłaszczenie budynku i terenu do wojewody. Dopiero wtedy będzie mogła nam tę nieruchomość przekazać. Jednak z powodu zaniedbań w dokumentacji wszystko się bardzo ślimaczy - tłumaczy Henryk Zaguła, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

Kolej, podzielona na liczne spółki, ma spore trudności z przeprowadzeniem całej procedury.

- Wraz z dworcem miasto przejęłoby także od nas część gruntów, w tym drogi i układ komunikacyjny, dlatego trzeba liczyć się z tym, że sam podział geodezyjny może potrwać jeszcze dwa, trzy miesiące. Potem, po akceptacji wojewody i władz lokalnych oddamy cały ten majątek w zamian za zaległości podatkowe. W innym przypadku musiałaby zostać rozpoczęta procedura przetargowa - wyjaśnia Tomasz Liszaj, rzecznik z Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA.

Rzecznik przyznaje też, że zainteresowanie ze strony lokalnych samorządów takimi rozwiązaniami jest spore. Obecnie najbliżej przejęcia dworca są władze Żor, gdzie trwa podział geodezyjny gruntów, a stosowne wnioski złożył także Racibórz. Współpraca przy zagospodarowaniu terenów wokół dworców i samych budynków ma też wkrótce przynieść pierwsze efekty w Zabrzu.

- W tym mieście projekt architektoniczny centrum przesiadkowego jest już gotowy - mówi Tomasz Liszaj.

- W jednym miejscu powstaną nie tylko parkingi, ale także będzie to miejsce przesiadek dla pasażerów autobusów, tramwajów i taksówek. To szansa na stworzenie nowych miejsc pracy - podkreśla Adam Kurbiel, wiceprezydent Zabrza. - Przebudowany zostanie też dworzec kolejowy - dodaje.

Podobny pomysł chcą także przeforsować władze Dąbrowy Górniczej na głównym dworcu kolejowym miasta. Obok nowoczesnego centrum przesiadkowego powstałby tu także bezkolizyjny tunel łączący pod torami kolejowymi dwie części miasta.
Piotr Sobierajski
bzenek
CYTAT
Podobny pomysł chcą także przeforsować władze Dąbrowy Górniczej na głównym dworcu kolejowym miasta. Obok nowoczesnego centrum przesiadkowego...

Nazwa centrum przesiadkowe jest super-cool-trendy. Ciekawe czy władze już mają pomysł z czego i na co się tam będą ludzie przesiadać. Z 79 na 16 ?
:)
Bedzie park@ride, ktory juz od dawna wedlug ministra Polaczka zostalo juz u nas zbudowane. Ale tego bym tak szumnie nie nazywal centrum przesiadkowym, bo widzialem kilka takich w wykonaniu PKP - po prostu kawalek placu i juz. Dlaczego nie ma dalej to nie wiem - moze czekaja na nowy plan zagospodarowania. Tak samo mial powstac obok dworca w Golonogu i nie ma.
Obok "glownego" ma byc dworzec autobusowy. Jak powstanie polaczenie okolic dworca z Al. Zaglebia Dabrowskiego - DTŚ czy nie DTŚ, to bedzie mialo wiecej sensu. Ale od razu bez tego bedzie mozna pomyslec o zmianie tras kilku linii. Bez problemu np mozna wydluzyc 182 wlasnie do dworca. Do tego te prywatne busy do Krakowa czy Olkusza (niedlugo juz nie beda mogly stac w parku). Kiedys powstanie wkoncu SKM i bedzie sens doprowadzic tam wiecej linii.
Do tego w przyszlosci planowane sa jakies nowe linie do Pogorii, po zbudowaniu tunelu na pewno szybko zaczna sie rozwijac tereny po polnocnej stronie torow.
Trzeba przeciez myslec przyszlosciowo, inaczej to wiele inwestycji nie mialoby sensu.
kwintosz
CYTAT(bzenek @ wto, 12 lut 2008 - 13:22) *
Nazwa centrum przesiadkowe jest super-cool-trendy. Ciekawe czy władze już mają pomysł z czego i na co się tam będą ludzie przesiadać. Z 79 na 16 ?

Była koncepcja wybudowania dworca autobusowego z prawdziwego zdarzenia, na który zajeżdżałyby wszystkie autobusy które teraz jadą przez centrum. Ale mnie nie to zastanawia, zastanawia mnie, gdzie i jak oni chcą to wszystko upchnąć na tych terenach, bez ingerencji w tą infrastrukturę co jest teraz (Kościuszki do dworca, rondo w centrum, Kolejowa, Limanowskiego, Robotnicza..)
:)
Koncepcja caly czas aktualna. I caly czas powtarza sie, ze ingerencja bedzie.
Miejsca tam jest bardzo duzo.

PS. Az znowu spojrzalem do zumi. Jest nowsze zdjecie centrum, z poczatkow budowy CH Pogoria, gdzies z pazdziernika. Jednak Pogorii IV jescze nie ma zalanej, wiec tam zostalo stare.
:)
CYTAT




Będzie nowy plan zagospodarowania przestrzennego
dziś

Miasto zabiega o porozumienie z koleją w sprawie przejęcia części terenów PKP i budynku dworca w ścisłym centrum miasta. Podobne zmiany właścicielskie szykują się w Strzemieszycach, gdzie tamtejszy budynek ucierpiał podczas pożaru w lipcu ubiegłego roku. Szczegóły będą znane za trzy, cztery miesiące, kiedy skompletowane zostaną wszystkie dokumenty i pozwolenia.

Gmina przystąpiła już do sporządzania Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice - Warszawa, ulic Limanowskiego, Konopnickiej, Górników Redenu, Królowej Jadwigi i Sobieskiego do granic administracyjnych z Będzinem. To właśnie tutaj ma powstać nowoczesne centrum przesiadkowe, być może także hotel, a także nowy układ komunikacyjny, powiązany z przebiegiem Drogowej Trasy Średnicowej. Całość obejmuje ponad 170 hektarów.

- W tak strategicznym obszarze, jakim jest rejon dworca PKP, należy uporządkować gospodarkę przestrzenną. Jest to możliwe dzięki odpowiedniej dyspozycji terenów oraz wprowadzeniu zakazów i nakazów dotyczących kształtowania zabudowy oraz możliwości lokalizacji obiektów, szczególnie garaży i obiektów tymczasowych - podkreśla Wojciech Sobczyk, naczelnik wydziału urbanistyki i architektury UM.


Jest to potrzebne, by można było podjąć decyzję, czy dworzec pozostanie w obecnym miejscu i będzie tylko modernizowany, czy też powstanie od podstaw, bardziej w kierunku przejazdu kolejowego przy ul. Konopnickiej. PKP nosi się bowiem z zamiarem gruntownej modernizacji tego przejazdu, a z funduszy europejskich ma być odnowiona linia kolejowa dla pociągów pospiesznych i ekspresowych - intercity, tak by mogły osiągnąć prędkość 160 km na godzinę. W planach jest także przebudowie torowiska dla szybkiej kolei miejskiej pomiędzy Dąbrową, a Katowicami.

Jeszcze w tym roku Dąbrowa Górnicza powinna natomiast stać się właścicielem gruntów oraz budynku nieczynnego dworca w dzielnicy Strzemieszyce.

- Prowadzimy rozmowy na ten temat, ale ich finalizacja wymaga zgromadzenia całej dokumentacji. W sprawę zaangażowane są spółki PKP oraz Skarb Państwa, trwa podział geodezyjny gruntów, a potem konieczne będzie zakończenie procedury uwłaszczeniowej - mówi Henryk Zaguła, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej.
(PAS)


Tylko jakie 160km/h? No chyba ze to kolejny program. To co obecnie ma byc robione - czyli luk i ta wymiana szyn do Katowic to zupelnie inne predkosci i sa kilka stron wczesniej. Ten program jest opozniony i pochodzi chyba z 2001 roku.
Jaka gruntowna modernziacja przejazdu??? Co tam moga wymyslic. Zostal on fajnie zmodernizowany kilka lat temu, ze zmiana kata nachylenia szyn. Teraz przy okazji przesuwania torow bedzie trzeba po prosu zrobic nowy przejazd i to jest akurat najmniejszy koszt i klopot a napisano jakby to bo najwazniejsze i w tym caly sens modernziacji.
I ciekawe jak bardziej w kierunku przejazdu, bo znaczyloby to ze dworzec bylby na luku. Ale niech robia lepiej od podstaw i oby sie udalo bo raz juz to probowano wink.gif
kwintosz
CYTAT(:) @ pią, 15 lut 2008 - 10:06) *
Tylko jakie 160km/h? No chyba ze to kolejny program. To co obecnie ma byc robione - czyli luk i ta wymiana szyn do Katowic to zupelnie inne predkosci i sa kilka stron wczesniej. Ten program jest opozniony i pochodzi chyba z 2001 roku.
Jaka gruntowna modernziacja przejazdu??? Co tam moga wymyslic. Zostal on fajnie zmodernizowany kilka lat temu, ze zmiana kata nachylenia szyn. Teraz przy okazji przesuwania torow bedzie trzeba po prosu zrobic nowy przejazd i to jest akurat najmniejszy koszt i klopot a napisano jakby to bo najwazniejsze i w tym caly sens modernziacji.
I ciekawe jak bardziej w kierunku przejazdu, bo znaczyloby to ze dworzec bylby na luku. Ale niech robia lepiej od podstaw i oby sie udalo bo raz juz to probowano ;)


Co do prędkości, to od początku było mówione że chcą tą trasę zrobić 160.. tyle tylko że teraz ta modernizacja to jest tak jak mówisz, ta zaległa i tylko na wyższe prędkości w niektórych miejscach a nie modernizacja na prędkości docelowe (tego chyba nawet nie ma w perspektywie 2012 r.)

Wykonanie nowego przejazdu, przełożenie szyn, zapór w inne miejsce to nie jest gruntowna modernizacja wg Ciebie? I czy to taki mały koszt i kłopot to wcale bym nie mówił tak, owszem w porównaniu do przełożenia całej linii to może i tak. Może nie jest to najważniejsze ale na pewno przyszła modernizacja i przekładanie torów będzie musiała uwzględniać istniejący układ komunikacyjny, w tym przejazd kolejowy.

Ja się tylko zastanawiam, jak można złagodzić łuk bez jakiegokolwiek przekładania torów przy dworcu, przecież to niewykonalne (chyba że powstanie nowy peron). Szczerze powiedziawszy nie wyobrażam sobie póki co tej modernizacji.. Dlatego jak coś to tylko nowy budynek dworca a tą ruinę wraz z obecnym budynkiem zburzyć, teren zaorać i postawić tam coś sensownego.
:)
Bo w tym artkule zamiast napisac o luku, to glupio napisali ze najwazniejsza jest modernizacja tego przejazdu. A to przeciez konieczne wlasnie ze wzgledu na luk i przeniesienie torow, a sam przejazd zmodernizowany juz jest. Wymiana szyn razem ze zmiana ich nachylenia i nowym przejazdem zajela kilka dni. Wiec uwazam dalej ze to nic
:)
Dla przypomnienia co zobaczymy w DG:

CYTAT
na Śląsku będą kursować pomiędzy Bielskiem Białą a Częstochową oraz pomiędzy Tychami, Katowicami i Sosnowcem. Pierwsze dwa trafią na Śląsk w czerwcu przyszłego roku, a kolejne dwa do końca 2008 r. Po zakupie następnych pociągów zostaną one skierowane na trasy: Gliwice – Częstochowa i Katowice – Bielsko Biała.


Wlasnie odbyla sie prezentacja:



















Mozna sie znowu doczepic dlaczego niektore beda konczyly w Sosnowcu a nie w Zabkowicach? Nasze wladze to chyba wogole sie tym nie zajely. Tychy i Gliwice to jasne ze sa na koncu, ale na Sosnowcu GOP sie konczy.

Wyciulali nas z nazwa wojewodztwa, herbem, i co za tym idzie barwami, a teraz oczywiscie wszytsko w to chcieliby malowac
:)
o tych nowych pociagach:

CYTAT


Szwajcarski superpociąg na śląskich torach
Tomasz Głogowski
2008-02-21, ostatnia aktualizacja 2008-02-21 19:25

Między Bielskiem-Białą a Częstochową oraz na trasie Tychy Miasto - Katowice jeździć będą klimatyzowane składy pasażerskie. Urząd marszałkowski zapłacił za nie 90 mln zł i wydzierżawił kolejom.

Będą cztery składy wyprodukowane przez szwajcarską firmę Stadler. Na razie gotowy jest już jeden, wkrótce wyruszy na jazdę próbną. Gdy się sprawdzi, zastąpi wysłużone "kanarki" na trasach Bielsko - Częstochowa oraz Katowice - Tychy Miasto. Nowoczesne składy będą też testowane na innych odcinkach. Poza województwem śląskim zamówiło je na razie tylko mazowieckie.

Pomalowany w żółto-niebieskie, czyli śląskie, barwy skład testowany będzie prawdopodobnie między Siedlcami, gdzie znajduje się montownia Stadlera, a Poznaniem. Zacznie wozić pasażerów w naszym regionie dopiero gdy otrzyma świadectwo dopuszczenia do ruchu.

Na śląskich torach pojawi się w czerwcu.

Pociąg, choć przeznaczony dla kolei podmiejskich, zapewnia pasażerom komfort wyższy od tego, z którego mogą teraz się cieszyć w Polsce na trasach dalekobieżnych. W całości jest klimatyzowany i wyposażony w wygodne, nieregularnie rozstawione fotele i siedziska. Wnętrze trochę przypomina nowoczesny autobus niskopodłogowy. Skład ma 74 metry długości i może przewieźć 500 osób. Z myślą o bezpieczeństwie w suficie zamontowano obrotowe kamery i czujniki przeciwpożarowe. Duże wrażenie robi półkolista, bardzo przestronna toaleta.

I kolejna zaleta - gdy staniemy na końcu przedziału, widzimy wnętrze całego pociągu. Nie ma w nim żadnych zakamarków czy wąskich przejść, w których pasażerowie mogliby czuć się niepewnie. - To specjalny zabieg projektantów. Bezpieczeństwo i funkcjonalność to najważniejsze cechy, które braliśmy pod uwagę - wyjaśnia Stanisław Skalski, dyrektor do spraw handlowych Stadlera.


a tu nawet skrocili trase do Katowic
kwintosz
Zaczęli wymieniać tor pomiędzy Będzinem Ksawerą a DG, ten w kierunku Katowic. Nie wiem czemu tak śmiesznie bo chyba wcześniejsze kawałki (Bedzin-Będzin Miasto, Będzin Miasto-Będzin Ksawera) nie są wymienione. Znaczy nie wiem, bo się nie przyjrzałem się ani nie nasłuchiwałem a ostatnio miałem ferie wiec nie wiem czy coś robili.

P.S zupełny offtop. Wie ktoś może co za hale (2) dość duże, stawiają w pobliżu dworca w Będzinie (Starym)??
:)
Wolno im to idzie, a przeciez jeszcze potem drugi tor.

PS. Na terenie huty buduja tam magazyny Prologis
:)
wielu samozradom udalo sie juz dogadac z PKP

CYTAT


PKP wydadzą na odnowienie dworców prawie 6 mld zł

15 dworców głównych i prawie setka lokalnych przystanków ma przejść modernizację do 2013 roku.

Do 2013 roku kolej zamierza zainwestować prawie 6 mld zł w remonty i budowę dużych i małych dworców kolejowych. Zła wiadomość: spółka wytypowała do tych przemian przystanki tylko w pięciu regionach kraju: gdańskim, szczecińskim, poznańskim, wrocławskim i warszawskim.

Chociaż PKP nie dostały z UE finansowego wsparcia wycenionej na prawie 100 mln euro modernizacji trzech strategicznych dworców: Warszawa Centralna, Wrocław Główny i Kraków Główny, to zarząd spółki nie zamierza rezygnować z ich remontów.

- Plany i terminy pozostają bez zmian - zapewnia Michał Wrzosek, rzecznik PKP.

Do końca 2012 roku kolejowa spółka planuje odnowić 15 głównych polskich dworców. W niektórych przypadkach, jak na stacji Warszawa Zachodnia, dworzec zostanie po prostu wybudowany od początku. Ich modernizacja pochłonie co najmniej 5,3 mld zł (1,5 mld euro), ale większość tych wydatków mają pokryć prywatni inwestorzy, którzy sfinansują budowę części komercyjnej w każdym projekcie.

- Trwają rokowania z potencjalnymi inwestorami finansowymi, którzy wspólnie z PKP wybudują nowe dworce kolejowe: Warszawa Zachodnia, Warszawa Wschodnia i Katowice Główne. W tej samej formule zmodernizowane zostaną również dworce w Szczecinie, Wrocławiu, Łodzi, Sopocie, Gdyni, Krakowie i Chorzowie - wylicza Michał Wrzosek.

PKP obiecują też zmianę wizerunku lokalnych przystanków. Równolegle ma zostać odnowionych prawie 100 przystanków i wybudowanych ponad 20 nowych. Koszt tych projektów przekroczy 330 mln zł.

- PKP nie zdążą przeprowadzić modernizacji do 2012 roku. Kolej nigdy nie znajdzie takich pieniędzy, a większą niż PKP zdolność pozyskiwania prywatnego kapitału mają samorządy. Należy znowelizować prawo i przekazać im dworce - uważa Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych Tor.

Do tej pory 13 mniejszych dworców przekazano w całości samorządom, 30 jest przez nie użytkowanych, a 45 małych dworców zostało wyremontowanych przy współudziale samorządów. Kilkanaście zostało też sprzedanych prywatnym właścicielom.

Katarzyna Mokrzycka
filip13
taa, ciekawe czy kiedyś oni wogóle wspomną o dąbrowie smile.gif a jak zajmą się naszym regionem to najważniejszy i tak będzie dworzec katowicki sad.gif
georgeb
Wku....rwia mnie już ta gadka o tym naszym nieszczęsnym dworcu. Dopóki darmozjady z urzędu miejskiego nie wezmę sie w końcu do roboty to zobaczymy dworzec jak świnia niebo. Ja pie.....ole czy naprawdę przez tyle lat nie da sie załatwić sprawy tego czegoś co nazywamy dworcem do końca, inne miasta potrafią tylko wiecznie u nas jest syf i malaria. Co za miasto, szkoda gadać.
filip13
no rzeczywiście, ja też zwątpiłem w to czy w ogóle ujrzymy nowy dworzec! angry.gif kiedyś pomyślałem: wybudowali Halę, wybudowali urząd, wybudowali Aquapark, a dworca nawet nie tknęli!!! a zresztą co się będe wysilać i tak nie będzie dworca!
:)
Naszym dworcem PKP na razie sie na pewno samo nie zajmie. Zrobili kiedys liste dworcow na ktorych im zalezy, a reszte w tym dabrowskie chca przekazac samorzadom.
Nadzieja w tych rozmowach miasta o ktorych czytamy w prasie. Ale z PKP to mozna rozmawiac przez dekady bez efektow. A nawet jak sie juz cos uzgodni to sie znowu okaze ze sprawa zagmatwana i musi wziac w tym udzial kilka spolek pkp, a kazda z nich ma zagubiona wszelka dokumenatcje i wogole im sie tam nie chce za bardzo pracowac itp tongue.gif
szer
filip13 ja nie rozumiem po co w każdym poście dajesz tyle wykrzykników :|. Widzimy jeden na końcu zdania i to wystarczy ;p.
To, że z dworcem nic się nie dzieje to cóż... My nic nie zrobimy... Ale też w obronę trzeba wziąć urząd miasta. Nawet jeśli by chciał to zostało jeszcze PKP... Jakieś plany co do dworca już są podobno, więc musimy czekać... Nic innego nam nie zostało...
Arbas
Naszej kompromitującej ruinie pt Dworzec PKP życzę bezpiecznego pożaru. Wywóz gruzu aż tyle nie kosztuje i możemy to Kolei Żelaznej zafundować.
Widocznie Dąbrowę Górniczą stać tylko na takie rozwiązania. Ta kupa gruzu stoi bezużytecznie od lat i nikogo nie obchodzi.
Użytkuje się JEDYNIE pomieszczenie nastawni, którą można w 2 tygodnie wyremontować - resztę zrównać z ziemią.
Wątpię, czy Prezydent Podraza wraz z kompetentną świtą kiedykolwiek pofatygował się osobiście, aby na własne oczy, od piwnic po strych zobaczyć ten nasz "niby zabytek". Prezydenta Talkowskiego kilkanaście razy tam widziano i przynajmniej zlikwidował zadomowioną w piwnicach melinę + parę innych spraw.

Nie lubię się powtarzać, ale proponuję nie czekać 100 lat i bezużyteczną ruderę wyburzyć, ucywilizować peron (sztuk 1, bo wiecej nie potrzeba) i wtedy spokojnie czekać aż nam UE lub amerykanie wybudują dworzec DĄBROWA GÓRNICZA CENTRALNA.

Wszystko co powyżej dotyczy również dawnego składu budowlanego Pani Tamborek.
:)
Tylko nic nie cywilizowac! Trzeba od razu zrobic porzadna gruntowna przebudowe albo nowy obok (jest taka wersja). Bez tymczasowych rozwiazan bo na nich pewnie by sie skonczylo.
A byly sklad budowlany wyburzyc razem z budynkiem obecnych kas.

Najlepsze jest to, ze od lat poprzednie wladze zaslanialy sie tym zlagodzeniem luku i na nie czekaly. A teraz ciekawe czy to przesuniecie torow nie poczeka na nasze wladze. Chodzi o obecne planowanie dworca i tunelu.

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.