Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
szer
^^
Krawężniki na łączniku Pękalskich z nową drogą już są ułożone
:)
^^^
czyli zmieniony projekt. Dziwne, że już nie zrobili normalne przedłużenia ulicy i skrzyżowania, to tak krótki odcinek. Jakby na silę zmuszać, żeby nie zwiększył się tu ruch na ewentualnym zwykłym skrzyżowaniu tylko naganiać przez nowe ronda.

nowe zdjęcia z nasze miasto snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/otwa...885/zd/76070635

cytować artykułu chyba nie ma sensu, bo to bez potwierdzenia jakieś własne przemyślenia autora, że otwarcie w ciągu kilku dni, a pierwsi rowerzyści przejechali dzisiaj 10.10. Ja jeździłem już pod koniec sierpnia, a na pewno nie byłem pierwszy.
jest jeszcze tyle do zrobienia m.in. chodniki, uporządkowanie terenu i oznakowanie poziome. No chyba nie otworzą i już przy ruchu nie będą się jeszcze na taką skalę kręciły ekipy.
:)
nie było:

CYTAT
fb Nowak-Mosty

Z przyjemnością informujemy, że na budowie w rejonie dworca PKP Gołonóg osiągnęliśmy ponad 5?0? % zaawansowania prac na całym kontrakcie ???? Obecnie trwają roboty związane z budową wyjścia schodowego przejścia pod torami. Wykonano izolację płyty ustroju nośnego wiaduktu kolejowego. Równocześnie trwają prace związane z wykopem pod wiaduktem oraz zbrojeniem oczepów kotew gruntowych. Prowadzimy również prace na przepuście RBN1 pomiędzy komorami rewizyjnymi 3 a 2. W części torowej rozpoczęto budowę podtorza i planowane jest układanie toru oraz prace wykończeniowe na peronie nr 2 - relacjonuje dla Was kierownik robót mostowych Pan Maciej Woźniak ?? Jesteśmy generalnym wykonawcą tej inwestycji


i zdjęcie snf (51).gif https://scontent.fktw1-1.fna.fbcdn.net/v/t3...amp;oe=634AC73C

i

CYTAT
transport-publiczny

PKP SA naprawią dworzec Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Potem przebudowa

PKP SA przygotowują się do niezbędnego remontu ratunkowego dworca Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? w celu uniknięcia katastrofy budowlanej. Równolegle jednak kolej przymierza się do przebudowy obiektu i jego udostępnienia podróżnym.

W czerwcu Śląski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego nakazał PKP SA usunięcie nieprawidłowości stanu technicznego budynku zabytkowego i opuszczonego dworca Dąbrowa Górnicza Ząbkowice w terminie do końca 2023 r. Budynek znajduje się w stanie awaryjnym i grozi katastrofą budowlaną. Wykaz prac obejmuje wymianę więźby dachowej z pokryciem, przemurowanie ściany środkowej części zachodniej, zabezpieczenie stropu nad piętrem oraz parterem, odtworzenie stanu pierwotnego schodów wejściowych, wymianę uszkodzonej i zużytej stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie powłoki hydrofobizacyjnej elewacji murowanej.

W związku z tym PKP SA rozpisały postępowanie na częściową modernizację dworca. Celem prac jest ?zachowanie stateczności całości budynku i elementów konstrukcyjnych?. Na opracowanie dokumentacji przeznaczono cztery miesiące.

Efektem prac nie będzie ponowne otwarcie dworca. Niemniej jednak Biuro Funduszy i Przygotowania Inwestycji PKP SA poleciło Oddziałowi Gospodarki Nieruchomościami w Katowicach takie wykonanie robót, by w przyszłości możliwe było dalsze przebudowanie dworca ? samorząd zadeklarował gotowość zagospodarowania części obiektu.

Jak informują PKP SA, obiekt jest ujęty w programie inwestycji dworcowych do 2023 r. ? Obecnie Polskie Koleje Państwowe są w trakcie przygotowań do wykonania doraźnych robót konserwacyjnych, mających na celu zabezpieczenie budynku dworca do czasu docelowej przebudowy. Jednocześnie opracowywana jest również wstępna koncepcja projektu docelowego kształtu przebudowywanego budynku dworca. Ze wstępnych deklaracji wynika, że lokalny samorząd jest zainteresowany zagospodarowaniem powierzchni budynku dworca po przeprowadzeniu jego modernizacji ? informuje Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP SA.
warius
CYTAT(:) @ pon, 10 paź 2022 - 10:31) *
- ten długi budynek przy Kolejowej jest częściowo zdewastowany, wybite szyby, brakuje bram...


W ciagu drogi rowerowej nie wykonano żadnego zjazdu do tego budynku. Cały czas obstawiam, że on pójdzie do wyburzenia na jakimś etapie.

Poza tym wczoraj na środkowej części budynku dworcowego pojawiła się więźba dachowa smile2.gif

:)
^^^
no i pięknie smile2.gif wyraźnie od pewnego czasu widać przy budynku duże przyspieszenie. Nie znaczy to, że na pewno wcześniej się obijali, ale wiele pracy wewnątrz niewidocznych, do tego mozolne naprawianie elewacji też ukryte pod rusztowaniami.

Na początku tamten budynek miał być wyburzony a potem w projekcie już nie. Jednak przecież nie trzeba go burzyć już w ramach obecnie realizowanych robót.
Po wyburzeniu otworzył by się wielki teren i świetna lokalizacja między Kolejową, a torami. Od strony Limanowskiego też atrakcyjny teren pod jakieś usługi. Ale może być problem, jak to z PKP, nikomu nie sprzedadzą, ani nie będą dbali, a pojawią się krzaki i śmieci...

Za to na fb ktoś napisał, że niby ma wiedzę od jakiegoś wykonawcy, że otwarcie tunelu w sobotę 15.10. Wiadomo, jak podchodzić do takich plotek.
Zaczęli układać chodniki? Chyba nie otworzą bez kostki na chodnikach?
Sebastian22
ogólnie wokół dworca po wybudowaniu nowej siatki dróg zrobiło się sporo fajnych terenów do zabudowy. biggrin.gif
warius
^^, zaczęli układać chodniki, wymalowano dzisiaj przejazdy rowerowe, reszta malowań też jest już wyznaczona.

W ogóle to ja już tunel otworzyłem wczoraj wieczorem jadąc autem na zieloną wink.gif
:)


przed samym zmierzchem, drogi czyściła polewaczka i była też Greta Sport (główny wykonawca remontu Zielonej).
Powstające malowanie na szczęście grubowarstwowe. Też nie ma pewności, że wszędzie chodniki będą z kostki. Właściwie to można je "wylać" w różnej technologii. Jakoś tak dziwnie płytko na kostkę, chyba że będzie jakaś niska.
Ściany też w trakcie wykańczania a potem do pomalowania. Oświetlenie jak widać już działa.


UWAGA UWAGA jest potwierdzenie - otwarcie najpóźniej 15.10 a może i już w piątek wieczorem, bo w sobotę rano wracają autobusy

nie ma komunikatów ale są nowe rozkłady na stronie ZTM - od 15.10 wraca obsługa przystanków - Długosza, Konopnickiej i Pałac Kultury. 644, 604 i 716 wracają na swoją trasę po blisko 2 latach (02.11.2020)! Wraca obsługa "centrum" dzielnicy - CSiR, szkoły z przedszkolem, kościoła no i Biedronki.
Nie będzie na razie jakiegoś tymczasowego przystanku w okolicach dworca.
Nie wracają jednak dalej 16 i 242, które kończyły swoje trasy na Pałac Kultury i zawracały w centrum. Tu nie wiem jaki powód - czy planowane prace na rondzie w centrum i nadchodzące utrudnienia czy może w przyszłości zostaną skrócone i będą kończyły na centrum przesiadkowym przy dworcu.
79 teraz zostaje bez zmian.
Niestety dla 604 i 644 dalej okrojona o połowę częstotliwość ale to osobny temat. Na fb prezydent MB pisał niedawno, że jakiś wniosek w sprawie zwiększenia został niby wysłany do ZTM.
warius
Chodniki na rondzie przy ul. Robotniczej były wczoraj wykładane z "masy" nie takiej jak głowna aleja na zielonej ale gdzieś już taką widziałem. Takie małe "kulki" oblepione żywicą, gładzili to wczoraj na równo.
:)
oficjalnie na stronie UM:

CYTAT
OTWIERAMY TUNEL W CENTRUM

Nowy tunel zastąpi zlikwidowany w zeszłym roku uciążliwy przejazd przez tory przy ul. Konopnickiej. Otwarcie ? wraz z częścią nowych dróg, chodników i dróg rowerowych ? zaplanowaliśmy w piątek 14 października wieczorem.

Tunel pod torami przy stacji Dąbrowa Górnicza Centrum połączył ulice Kościuszki z Limanowskiego, co umożliwi sprawny i wygodny przejazd i przejście między dwiema częściami miasta.

Cztery linie autobusowe wracają na stałe trasy

Wraz z tunelem otwarte zostaną: przebudowane ulice Kolejowa, Limanowskiego w kierunku Konopnickiej, a także nowa droga do skrzyżowania ulic Korzeniec i Robotniczej. Na ich styku powstały ronda, która upłynnią ruch w kierunku parku Zielona, Pogorii III czy Łęknic.

Przed zaplanowanym na piątkowy wieczór otwarciem na miejscu trwają jeszcze prace związane z malowaniem przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych.

? Otwarcie tunelu oznacza koniec utrudnień związanych z objazdem przez ulicę Graniczną, który został wyznaczony po likwidacji przejazdu przez tory przy ulicy Konopnickiej [w tym miejscu powstaje tunel pieszo rowerowy] ? mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.
Tym samym od soboty 15 października na stałe trasy powrócą linie autobusowe nr 604, 644, 716 i 903N, które w kursach przez Łęknice pojadą przez tunel z obsługą przystanków przy ul. Konopnickiej z jednej i Kościuszki z drugiej strony. Bez zmian pozostają natomiast jeszcze trasy linii 16, 79 i 242. Docelowo wszystkie będą obsługiwać centrum przesiadkowe przy przebudowywanym właśnie dworcu PKP.

Nowe jezdnie, chodniki i drogi rowerowe

W części nowego układu komunikacyjnego, którą teraz otwieramy, udostępnimy do ruchu ronda, jezdnie, chodniki i drogi rowerowe. Gotowa jest także przepompownia, która będzie odpowiadała za odprowadzania wód deszczowych z rejonu nowego tunelu.

Główni wykonawcy prac ? firmy Nowak-Mosty oraz Complex Dąbrowa Górnicza ? przypominają, że oddawany do ruchu teren pozostaje placem budowy. Będą więc na nim prowadzone prace porządkowe i wykończeniowe, a sprzęt budowlany przejeżdżać będzie w kierunkach, na których trwają jeszcze prace, m.in. na zamknięty odcinek ul. Limanowskiego w kierunku Dąbrowskich Wodociągów.

? Kolejnym oczekiwanym przez mieszkańców etapem będzie udostępnienie miejsc do parkowania w rejonie stacji kolejowej. Dlatego na parking północny, czyli od strony Limanowskiego, wejdą teraz ekipy brukarskie, by kończyć prace ? zapowiada Krzysztof Serafiński.
Zamknięta pozostaje jeszcze nowa droga za Hutą Bankową, łącząca ul. Kolejową z Sobieskiego, która będzie alternatywą dla przejazdu przez centrum. Podobnie jak duży parking przed dworcem ? w sumie po obu stronach torów powstanie 375 miejsc postojowych.

Miasto oraz PKP PLK połączyły siły

Przy budowie centrum przesiadkowego i przebudowie układu drogowego miasto połączyło siły ze spółką PKP PLK. Dzięki temu na stacji powstały także nowe perony i prowadzące do nich przejścia podziemne z windami.

Warta 229 mln zł inwestycja ? realizowana przez konsorcjum miejscowych spółek Nowak-Mosty i Complex Dąbrowy Górniczej ? zyskała 82,5 mln zł dofinansowania: 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego oraz z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Dodatkowo ? w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 ? przebudowywany jest także dworzec w centrum. PKP zleciły te prace firmie Berger Bau Polska, która inwestycję ma zakończyć w pierwszej połowie 2023 roku.















no i będzie też Kolejowa.
Fajny opis. Nie jest tylko doprecyzowane czy 79,242 i 16 będą miały swój przystanek końcowy na nowym centrum przesiadkowym przez dworcem czy zawaracały jak dawniej na rondzie w centrum.

Dobrze też już widać, że przed dworcem ukąłd będzie taki jak na zaktualizowanej kiedyś wizualizacji czyli zmiany w projekcie
:)
CYTAT
UM

PRZEJAZD KOLEJOWY PRZY UL. URBAŃSKIEGO ZOSTANIE W WEEKEND ZAMKNIĘTY

Prace na przejeździe rozpoczną się w sobotę rano i potrwają do końca niedzieli.

W czasie zamknięcia przejazdu – od godz. 7 w sobotę 15 października do godz. 23.59 w niedzielę 16 października – planowane są prace związane z przebudową systemu zabezpieczeń kolejowych.

Znaki uprzedzające o całkowitym zamknięciu przejazdu – dla ruchu pojazdów i pieszych – zainstalowano na ulicach przyległych do ulicy Urbańskiego oraz przy wjeździe z al. Zagłębia Dąbrowskiego w ul. Folwarczną.

W rejon ulicy Urbańskiego można będzie dojechać od strony ul. Granicznej i Cupiała. Dodatkowo do tej części miasta od piątkowego wieczoru można będzie także przejechać pod nowym tunelem w centrum.
:)
już można pod torami anv (2).gif snf (30).gif celb (14).gif celb (8).gif fnd (8).gif fnd (2).gif celb (15).gif celb (3).gif fnd (7).gif happy (25).gif

tak naprawdę powinno to być już ze sto lat temu (pewnie wtedy na Konopnickiej), a ta część miasta wyglądałaby zupełnie inaczej
Paulus77
CYTAT(:) @ pią, 14 paź 2022 - 18:29) *
już można pod torami anv (2).gif snf (30).gif celb (14).gif celb (8).gif fnd (8).gif fnd (2).gif celb (15).gif celb (3).gif fnd (7).gif happy (25).gif


Oficjalnie od piątku bo nieoficjalnie to od kilku tygodni ;)
Pooch
Mapy google trzeba zaktualizować:)
:)
zdjęcia budynku dworca snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/rem...o-dg-centrum-3/



pisałem wiele razy, że w projekcie sam trochę bym zmienił, no ale tak było:







a co do otwarcia to pierwszej nocy od strony Limanowskiego było ciemno jak w *****, zresztą na Kolejowej też nowe nie działały, ale tam były jeszcze częściowo stare. Następnego dnia oświetlenie miało być już uruchomione, więc wierzę, że tak się stało.

i zdjęcia z centrum przed i po otwarciu snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...dane-do-uzytku/

Ja mam jedną nową, ale wielką uwagę:



chodzi o to wyjście z tunelu na Konopnickiej. Od początku mówili, że to mega strome podejście to tylko tymczasowe, a tu tak wzmocnili skarpy jakby to miało zostać na stałe. W rzeczywistości jest jeszcze gorzej niż to widać na zdjęciach. Przecież są chyba jakieś normy pochylenia. Dla osób starszych jest mega problem i sam byłem kilka razy już świadkiem jak o tym mówili i narzekali.
Na projekcie miało być przecież zupełnie inaczej. Podjazd miał być dłuższy i łagodniejszy a do tego miały być schody prowadzące do ulicy i przejścia dla pieszych. Ulica od zawsze stanowiąca połączenie południa i północy miasta została przecięta, a dla pieszych też nie ma dojścia, tak żeby iść sobie prosto Konopnickiej - trzeba albo w stronę Poniatowskiego tym stromym podejściem, albo w stronę Kolejowej łagodniejszym znowu bardzo daleko i potem wracać. W zimę będzie tam jeszcze weselej.
Kto się zgodził na taką zmianę projektu? Gdzie są te schody????????????
Nadaje się to do rozwalenia.

na graffiti nie trzeba było długo czekać:




CYTAT(Pooch @ nie, 16 paź 2022 - 07:55) *
Mapy google trzeba zaktualizować:)


ja zawsze zachęcam do porzucenia map Google. To są obecnie najgorsze mapy jeśli chodzi o PL. Nie ma sensu się z nimi użerać o zmiany i aktualizacje. Mieli dobry start w naszym kraju, a potem po przeniesieniu obsługi do Indii, zostało to zniszczone. Mega nieaktualne i masa błędów. Mieli nawet błędy z głównymi autostradami i na poprawę trzeba było nawet w takim przypadku długo czekać. Inne zmiany to raz na jakiś czas może coś uda ale w większości to nie realizują zgłoszeń przez lata. Złe przebiegi ulic, stare nazwy ulic sprzed 10 lat. A tu nie trzeba daleko szukać - zobaczcie jak wygląda zaraz obok przebieg łącznika Kolejowej i Poniatowskiego biggrin.gif

Najlepiej używać OpenSteertMap (w samochodzie np przez MagicEarth), z tym, że minus to brak aktualnego natężenia ruchu, a jeśli na tym też zależy to Targeo (Automapa) lub NaviExpert. Wszystko jest lepsze niż Mapy Google, nawet Bing, Here, czy TomTom albo na nim oparte mapy Apple. Te wymienione w ostatnim zdaniu to dłużej aktualziowane, ale przynajmniej nie mają tyle błędów co Google. Trzeba poczekać, ale jak już zaktualizują to w miarę ok.
warius
To wyjście na Konopnickiej też mi się nie podoba. Pewnie będą ogłaszać ponownie przetarg na nową drogę do wiaduktu na Granicznej i wtedy to przebudują ale nikt nie wie ile to potrwa. Słabe rozwiązanie.
:)
odpowiedzialni ze strony miasta, jak i wykonawcy powinni zrobić sobie rozpoznanie w terenie i przejść się kilka razy w górę i w dół, najlepiej z rodzinami - rodzicami, a może i dziadkami jeśli mają jeszcze taką możliwość biggrin.gif
do tego rozpędzeni z góry rowerzyści, którzy będą jechali od Poniatowskiego w stronę Kolejowej a nie wjeżdżający do tunelu, mogą zrobić im tak fight (3).gif

Chyba świadomy człowiek, który wiedział jak to wygląda to by czegoś takiego nie zaakceptował. Pewnie patrzyli sobie ma mapkę i nie mieli wyobraźni jak to wyszło w terenie.

I jeszce jedno:



Może jeszcze odwodnienie nie jest skończone, ale mam nadzieję, że tak nie zostawią i cała woda po tych pochylniach nie będzie spływała do tunelu (do tego zwróćcie uwagę jaka szerokość tunelu przeznaczona dla pieszych - tak to to prawej stronie heh)
Między Pogoriami rozwiązali to tak:



kratki i koryta odpływowe na całej szerokości i to nie tylko jeden rząd przed samym tunelem ale już wcześniej. czy nie tak to powinno wyglądać?
:)
po otwarciu w sieci zaroiło się od zdjęć i filmików. Ten w pełni objechał i z komentarzem: wink.gif
snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=-VWczpAIk9c

Też zwraca uwagę na brak oznakowania i nowego pierwszeństwa na Konopnckiej / Limanowskiego. Dopiero niedawno zdjęto chociaż stare.
Na Limanowskiego (między Konopnickiej a nowym rondem) ludzie przyzwyczaili się do parkowania na jezdni, w czasie gdy była ślepa i nie było tu ruchu. Jeśli sami się nie odzwyczają, w obawie o swoje samochody, to powinno się tam ustawić znaki i to wymusić. Na tym filmiku jeszcze akurat taki moment, że nie jest tak źle, ale zazwyczaj parkują nawet jednocześnie po obu stronach jezdni. Trzeba się co chwilę zatrzymywać, żeby omijać
:)
film z postępami w Gołonogu snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=JQyA_4vkdaI

i znowu chwilowe utrudnienia

CYTAT
UM

PRZEJAZD KOLEJOWY W GOŁONOGU NA TRZY DNI ZOSTANIE ZAMKNIĘTY

W sobotę, niedzielę i poniedziałek (22-24 października) przejazd kolejowy przy ulicy Parkowej zostanie zamknięty dla ruchu. W tym czasie linie autobusowe nr 604, 644, 656 i 903N będą kursować trasami objazdowymi.

W Gołonogu trwa budowa wiaduktu kolejowego: jezdnie, chodniki i drogi rowerowe pod nim zastąpią uciążliwy przejazd przez tory ze szlabanami. Na razie jednak na podzieloną torami drugą stronę miasta można przejść i przejechać wybudowanym obok tymczasowym przejazdem.

– Teraz przyszedł moment, w którym tymczasowy przejazd trzeba zamknąć, by dokończyć budowę toru nr 1 – mówi Maciej Woźniak, kierownik robót z firmy Nowak-Mosty, która na zlecenie miasta i PKP PLK przebudowuje układ drogowo-torowy przy stacji w Gołonogu.
W trzy dni ekipy Nowak-Mosty rozbiorą przejazd, podwyższą poziom terenu o kilkanaście centymetrów, ułożą podbudowę i szyny, a na końcu odbudują tymczasowy przejazd.

Przejazd zostanie zamknięty w sobotę przed godz. 7 i ponownie otwarty w poniedziałek wieczorem. W rejonie skrzyżowania al. Piłsudskiego z ul. Tysiąclecia stanęły już tablice z sugerowanym objazdem w kierunku ul. Parkowej. Wyznaczono go ulicami: Tysiąclecia, aleją Zagłębia Dąbrowskiego, Folwarczną, Urbańskiego, Wróblewskiego, Podłęknicką, Topolową i Łęknice.

Cztery linie autobusowe na trasach objazdowych

Zamknięcie przejazdu przy Parkowej sprawi, że linie autobusowe nr 604, 644, 656 i 903N będą kursowały trasami objazdowymi. W praktyce w czasie prac w Gołonogu linia 604 pozostanie po jednej stronie torów, a linia 644 po drugiej.

Linia autobusowa nr 656: w kursach do Ząbkowic po obsłudze przystanku Gołonóg Morcinka autobusy skręcą w lewo w aleję Zagłębia Dąbrowskiego, następnie pojadą ulicami: Graniczną, Cupiała, Furmana, Grunwaldzką, Wróblewskiego, Podłęknicką, a następnie włączą się na swoją stałą trasę przejazdu na ulicy Topolowej. Z obsługi wyłączone zostaną przystanki: Gołonóg Dworzec PKP, Gołonóg Wczasowa i Łęknica Parkowa. Do obsługi włączone zostaną przystanki: Gołonóg Aleja Zagłębia Dąbrowskiego, Dąbrowa Górnicza Łącząca, Dąbrowa Górnicza Dziewiąty, Dąbrowa Górnicza Trzydziesty, Podłęknice oraz Łęknice Niemcewicza. Kursy powrotne będą przebiegać analogicznie.

Linia autobusowa nr 604: po obsłudze przystanku Łęknice Osiedle autobusy skręcą w lewo w ulicę Łęknice, następnie pojadą ulicami: Klonową, Wesołą, Topolową. Dalsza trasa przejazdu będzie przebiegać analogicznie (obsługiwane będą te same przystanki autobusowe, ale przeciwne stanowiska). Wyłączone z obsługi zostaną przystanki autobusowe: Łęknice Parkowa, Gołonóg Wczasowa, Gołonóg Dworzec PKP, Gołonóg Liceum, Gołonóg Osiedle, Gołonóg Kosmonautów, Gołonóg Zakład Energetyczny, Reden Aleja Majakowskiego, Reden, Dąbrowa Górnicza Aleja Róż oraz Dąbrowa Górnicza Centrum.

Linia autobusowa nr 644: po obsłudze przystanku autobusowego Gołonóg Dworzec PKP autobusy zawrócą na rondzie przy skrzyżowaniu al. Zagłębia Dąbrowskiego i Uklańskiego (dawna Piecucha). Dalsza trasa przejazdu będzie przebiegać analogicznie (obsługiwane będą te same przystanki autobusowe, ale przeciwne stanowiska). Wyłączone z obsługi zostaną przystanki: Gołonóg Wczasowa, Łęknice Parkowa, Łęknice Osiedle, Podłęknice, Dąbrowa Górnicza Trzydziesty, Dąbrowa Górnicza Dziewiąty, Dąbrowa Górnicza Łącząca, Dąbrowa Górnicza Długosza, Dąbrowa Górnicza Konopnickiej oraz Dąbrowa Górnicza Pałac Kultury.

Linia autobusowa nr 903N:

– w kursach relacji Gołonóg Zajezdnia – Gołonóg Zajezdnia: po obsłudze przystanku autobusowego Łęknice Osiedle autobusy pojadą ulicami: Klonową, Wesołą, Topolową, Podłęknicką, Napierskiego, Folwarczną do włączenia się na stałą trasę przejazdu na alei Zagłębia Dąbrowskiego. Do obsługi włączone zostaną przystanki: Podłęknice, Dąbrowa Górnicza Trzydziesty, Gołonóg Aleja Zagłębia Dąbrowskiego oraz Gołonóg Dworzec PKP;

– w kursach relacji Gołonóg Aleja Piłsudskiego – Gołonóg Zajezdnia: po obsłudze przystanku Gołonóg Aleja Piłsudskiego autobus pojedzie Aleją Zagłębia Dąbrowskiego, a następnie skręci w ulicę Graniczną, gdzie włączy się na stałą trasę przejazdu. Z obsługi wyłączone zostaną przystanki: Łęknice Osiedle oraz Dąbrowa Górnicza Trzydziesty. Do obsługi włączone zostaną przystanki: Gołonóg Dworzec PKP i Gołonóg Aleja Zagłębia Dąbrowskiego.

Całkowicie wyłączone z obsługi zostaną przystanki: Łęknice Parkowa i Gołonóg Wczasowa.

We wtorek wymienione linie wrócą na stałe trasy.

Bezpieczny przejazd pod torami

Warte 67,5 mln zł prace przy budowie nowego układu torowo-drogowego – zlecone firmie Nowak-Mosty – mają się zakończyć w 2023 roku.

Na stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg powstały już dwa zewnętrzne perony, kończy się też budowa przejścia podziemnego pod torami. W miejscu rozebranego starego peronu zachowana zostanie rezerwa pod nowe tory kolei metropolitalnej.

Częścią nowego układu drogowego będą dwa ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. Najważniejszą częścią nowego układu drogowo-torowego będzie wspomniany wiadukt kolejowy: jezdnie, chodniki i drogi rowerowe pod nim zastąpią uciążliwy przejazd przez tory ze szlabanami.


można zauważyć, że w komunikacie nie ma już sprecyzowanego terminu zakończenia, a ogólnie "2023"
:)
Nowe wieści od prezydenta MB - przed dworcem będzie 8 krawędzi peronowych dla autobusów i oczywiście system SDIP.
Wiaty zamontowane zostaną na koniec - w przyszłym roku. Nie ma info czy to nowe standardowe metropolitalne, ale po takiej zapowiedzi to może jednak będą jakieś specjalne i większe.

Mimo otwarcia "tunelu", dalej w mieście zostały stare tablice z objazdami.
Na Limanowskiego autobusy, które teraz tam kończą zawracją już chyba na rondzie, a nie na tymczasowej pętli autobusowej. Porządkują też już teren po dawnej "bazie" i przez to chyba będzie już można dokończyć po tej stronie chodniki i drogę rowerową. Nie działa tu jeszcze nowe oświetlenie i jest całkowita ciemność. Przez tamten dawny zjazd na tymczasową pętlę i do dawnego zaplecza budowy chyba brakuje też jeszcze na końcu inwestycji słupów. Może dopiero gdy je uzupełnią to włączą na tym odcinku oświetlenie.
:)
Tablice systemu SDIP wyświetlają w rogach napisy "Test systemu"
Na Limanowskiego dalej problemy z parkującymi samochodami. Wiele osób w sieci zgłaszało ten problem i prezydent MB miał zgłosić to straży miejskiej i widać tam byli, bo chyba jakiś porzucony pojazd ma naklejoną na szybę informację. Tam chyba może pomóc tylko zakaz postoju (niekoniecznie od razu zakaz zatrzymywania).
Od jakiegoś czasu zabrali się za drugą stronę Limanowskiego - od ronda do wjazdu na parking. Przez to zamknięte jest skrzyżowanie z Robotniczą.
Wreszcie też zajmują się wyjściem z tunelu na Konopnickiej, po północnej stronie.

i takie ogłoszenie:

CYTAT
MOŻNA WYNAJĄĆ LOKAL NA DWORCU. PKP MA OFERTĘ DLA BIZNESU

Trwa przebudowa dworca kolejowego przy stacji w centrum. Po zakończeniu prac część pomieszczeń wynajmie w nim miasto. PKP zamierza także udostępnić lokal na działalność komercyjną.

Przebudowa ruszyła w grudniu zeszłego roku. Budynek ma zostać oddany do użytku w I połowie 2023 r. W efekcie modernizacji obiekt odzyska dawny blask, a w środku znajdą się kasy biletowe, poczekalnia, toalety i powierzchnie biurowe, które od PKP wynajmować będzie miasto. Przeniesie się tam Dąbrowski Inkubator Przedsiębiorczości. W holu znajdzie się miejsce na automaty ze słodyczami czy napojami. Kolejowa spółka dysponuje jeszcze wolnym lokalem, który może zostać przeznaczony na działalność komercyjną.

Pomieszczenie o powierzchni 24,6 m2 znajduje się na parterze, w środkowej części budynku. Miesięczna stawka najmu wynosi 150 zł brutto/m2, z opcją negocjacji. Lokal będzie w stanie deweloperskim, z możliwością własnej aranżacji. Dostępna będzie w nim energia elektryczna, woda, kanalizacja, ogrzewanie, a także zapewniony wywóz śmieci. Przed budynkiem ulokowany zostanie parking, znajdą się tam również stojaki rowerowe.
Szczegółowych informacji o ofercie udziela Bianka Hadyk z PKP SA Oddział Gospodarowania Nieruchomościami, tel: 691 500 853, e-mail:bianka.hadyk@pkp.pl

Przedstawiciele PKP podkreślają, że na dworcu wdrożonych zostanie wiele rozwiązań przyjaznych środowisku: w budynku i jego otoczeniu zaprojektowano energooszczędne oświetlenie, natomiast pod ziemią zbiorniki do magazynowania wody deszczowej używanej do spłukiwania toalet. Ponadto planowane jest ocieplenie budynku od wewnątrz, ogrzewanie go z pomocą pomp ciepła, a także montaż stolarki okiennej i drzwiowej o niskim współczynniku przenikalności cieplnej.

Ciekawostką będą ogrody deszczowe suche, które powstaną w sąsiedztwie budynku. Na powierzchni 256 m kw. zostanie zasadzonych około 2500 roślin, takich jak kosaciec syberyjski, krwawnica pospolita, mięta wodna, tojeść rozesłana czy skrzyp zimowy. Ich głównym zadaniem będzie wstępne filtrowanie wody opadowej, a także stopniowe jej uwalnianie do gleby.

Przebudowa budynku dworca w Dąbrowie Górniczej jest jedną z blisko dwustu inwestycji realizowanych przez PKP w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Warte 15,62 mln zł brutto zadanie realizuje spółka Berger Bau Polska. Projekt przebudowy opracowała GPVT Pracownia Architektoniczna S.C.
(...)
:)
jakoś u nas nie było jeszcze kilku zdjęć z Gołonoga snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/tym...ego-dg-golonog/

zmienił się przebieg tymczasowej drogi z nowego ronda w stronę torów. Wcześniej było tak stromo, że autobusy tarły podwoziem, a jeden kiedyś się zawiesił i zablokował drogę

i
CYTAT
Fakt

Kto wymyślił takie cudo? Dąbrowscy urzędnicy zrobili mieszkańcom zjeżdżalnię zamiast chodnika
Renata Cius-Rassek
Data utworzenia: 2 listopada 2022, 8:55.

Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej mają pod górkę, a władze miasta szczycą się nowym układem komunikacyjnym w mieście i likwidacją przejazdu kolejowego przy ul. Kolejowej w centrum Dąbrowy Górniczej. Zastąpił go podziemny tunel dla pieszych. Niestety Nobla z inżynierii, temu kto zaprojektował przejście i kto je odebrał.

Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej: Jazda z górki na pazurki!

Chodnik jest bardzo stromy. Mieszkańcy mają poważny problemy z podejściem do betonowego wąwozu. Boją się, co będzie, gdy przyjdzie mróz i zetnie asfaltową nawierzchnię.

Dąbrowianie okrzyknęli nowe przejście torem saneczkowym albo skocznią. Na forach internetowych żartują, że można w mieście organizować zimowe igrzyska. Ale tak na poważnie nie jest im wcale do śmiechu.


? Trzeba się nieźle nasapać, zwłaszcza, gdy idziemy obładowani z zakupami. Po drugiej stronie torów mieszka sporo ludzi, którzy pieszo lub na rowerach przemierzają do centrum. Zastanawiam się jak mają pokonać te górkę osoby niepełnosprawne czy matki z wózkami dziecięcymi? To przejście zaprojektowały osoby, które nigdy tędy nie chodziły i nie chodzą ? podsumowuje Edyta Siuda (51 l.) z Dąbrowy Górniczej.

Dąbrowscy urzędnicy odpowiadają: wszystkie normy zostały spełnione

Urzędnicy tłumaczą, że przejście jest tymczasowe, ale wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną. ? Wszystkie normy przejść dla pieszych zostały zachowane ? tłumaczy Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. Przyznaje, że nie można było wydłużyć podejścia, bo wzrosłyby koszty. W przyszłości planowana jest nowa droga i skorygowane zostanie fatalne przejście.


? Planujemy wykorzystać pieniądze z Polskiego Ładu na budowę łącznika ulicy Kolejowej z al. Zagłębia Dąbrowskiego. Poprowadzony zostanie wzdłuż torów, wtedy wykonamy nową pochylnię. Ogłosiliśmy dwa przetargi na budowę łącznika, ale nie wyłoniliśmy wykonawcy. Trwają procedury ? tłumaczy Bartosz Matylewicz, dodając, że inwestycja przy Kolejowej jest w dalszym ciągu w fazie budowy. Zostanie zakończona w marcu 2023 roku.


snf (51).gif https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/slask...VtKFSJmiLdudMYk

te zdjęcia też tej stromizny zupełnie nie oddają i nie wygląda na nich to tak źle jak jest naprawdę.

Coś tu nie gra. Po wypowiedzi rzecznika UM sprawdziłem datę tego artykułu i jest dzisiejsza, zdjęcia też aktualne, a wypowiedź jakby sprzed kilku miesięcy.
Przecież dawno temu miasto zrezygnowało z tego dofinansowania z Polskiego Ładu. O jakie procedury chodzi? Nie dostali zgody na przedłużenie terminu realizacji ani na podzielenie na osobne zadania. Czyżby się coś zmieniło i nie wszystko stracone?
Bez sensu ta wypowiedź. Jakie to ma znaczenie, że inwestycja w trakcie budowy, skoro przecież tak zostawią. No chyba, że się opamiętają, ale wtedy trzeba będzie niszczyć co zrobili.
Nie byłoby tematu, gdyby ten łącznik miał powstać za kilka miesięcy, ale wtedy to po co i tak wzmacniali te skarpy płytami?
Nie byłoby też tematu gdyby zbudowano z tej strony dodatkowe schody, tak jak było w projekcie. Zawalił ten kto się zgodził na zmianę projektu.
I co z tego, że jest łagodne wyjście w stronę Kolejowej, w którą prawie nikt nie chodził. Jakieś 95% chodziło z przejazdu prosto Konopnickiej z i do centrum oraz w stronę Poniatowskiego. To się może zmienić, gdy powstanie taka jak jest w planach FPŻ.

Gdy będzie gołoledź to można tam postawić jakąś stałą budkę dla ratowników biggrin.gif
A i przydałaby się na dole ławka dla starszych aby zebrali siły przed atakiem szczytowym, a w drugą stronę dla kontuzjowanych oczekujących na pomoc biggrin.gif
:)
filmiki:

- z Gołonoga snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=hcSr4_IcEiE
- z Centrum snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=DfQ26dSExX0
Sebastian22
^^ Ogladałem już jakiś czas temu. Cieszy postęp przy dachu budynku dworca - chyba chcą przykryć do zimy.
:)
nowe zdjęcia:

dworzec snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/rem...o-dg-centrum-4/

Gołonóg snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...-dg-golonog-12/

Widać, że powoli zbliża się koniec utrudnień kolejowych (no może jeszcze zostanie w bliższej przyszłości jakieś ograniczenie prędkości ze względu na trwające prace w Gołonogu) i bliskie przywrócenie drugiego toru. Liczę, że od grudniowego rozkładu przybędzie wiele połączeń.
Sebastian22
^^ Raczej nie przybedzie bo ma ruszyc remont odcinka Katowice - Będzin ale nie wiem czy to będzie już czy za chwilę.
Dave
Niestety, przewidziane jest zamknięcie jednego toru między Sosnowcem Głównym a Zawodziem i zaś wszystko w p...u strzeli! angry2.gif
Nawet nocy pociąg TLK "Karkonosze" dalej od grudnia będzie jechał objazdem i omijał DG!
:)
^^^
no to mnie zasmuciliście
ostatnio nie jestem na bieżąco z przebudową Będzin - Katowice. Gdzieś zgubiłem się na etapie przetargu i przecieków z otwarcia. Potem miały być chyba jakieś aukcje. Nie trafiłem jeszcze na info w sprawie podpisania umów. Miałem nadzieję, że na tak ważnym szlaku jakoś to zorganizują i najpierw wybudują nowe tory a potem modernizują obecne. Oczywiście nowe obiekty, rozjazdy, ale miałem nadzieję że to będą jakieś krótkie ograniczenia. Z tego co piszecie to może być problem na lata, bo wiemy jak wyglądają często takie inwestycje PKP.
Gdy znowu to skończą to pewnie wezmą się za kolejny odcinek - Będzin - Zawiercie. No to kiedy się doczekamy? Mimo to trzeba się jakoś cieszyć, bo każda inwestycja przybliża nas do SKM.
Jeszcze czeka nas odbudowa linii - DG - Strzemieszyce. Ciekawe czy tu też będą utrudnienia dla linii nr 1, czy tylko np ograniczenie prędkości na czas robót na sąsiednim odbudowywanym torze.

były jeszcze fotki z przebudowy w centrum snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...-dg-centrum-18/

Trwa porządkowanie terenu w wielu miejscach, żeby potem pewnie nie niszczyć ciężkim sprzętem nowych chodników itp. Tam gdzie się już zazieleniło od razu kończy się ten księżycowy krajobraz. Niedawno widziałem, że kładli asfalt na drogach rowerowych w okolicach UP.



żal jak się to widzi, ten wąski chodnik. Nawet matka z dzieckiem nie pójdzie obok siebie, a jak się wymijać? Co z tego, że dobra droga rowerowa, gdy piesi będą na nią zmuszeni wchodzić Mało było miejsca po prawej, że się nie dało?
szer
^^
CYTAT
Co z tego, że dobra droga rowerowa, gdy piesi będą na nią zmuszeni wchodzić Mało było miejsca po prawej, że się nie dało?

Co z tego, że droga rowerowa jest tak szeroka, jak super pro pedalarze na swoich kolarzówkach będą cisnąć po ulicy, bo wstyd po drogach rowerowych.

A co do samego chodnika to zawsze jest jeszcze chodnik po drugiej stronie drogi. Tragedii nie ma, choć faktycznie mogłyby być szersze te chodniki. Pewnie i tak zrobią tam ciąg pieszo-rowerowy więc wszystko się wymiesza tak czy siak
Paulus77
Oj prawda. Nowym odcinkiem kolejowa/wiadukt jechałem już naście razy i 1 raz widziałem jak rowerzysta jechał ścieżka a 4 razy jechali drogą, rownolegle do ścieżki. Nawet dzisiaj za takim cymbałem jechałem.

Zibar
^^^
Bo tam nie ma kompletnego oznakowania poziomego i pionowego. Pewnie dalej jest to jeszcze plac budowy. Poza tym, widać na zdjęciu jak piesi chodzą po drodze rowerowej przez ten beznadziejnie wąski chodnik, na kolejnym widać stojący dostawczak itd. a rowerowych ignorantów też nie będzie brakować.



Mnie na tej budowie jednak coś innego zadziwiło. Wychodząc z pociągu potknąłem się na nierównych płytkach peronu i zacząłem się im przyglądać. Nie są szczególnie starannie położone, część delikatnie ale jednak wystaje. Niektóre "stukają" i się ruszają. Ciekawe czy to zostanie poprawione. Poza tym, nagłośnienie jest takie pod tym zadaszeniem, że jak na jednym torze stał pociąg KŚ to zapowiedź podjeżdżającego z drugiej strony była niezrozumiała - zagłuszona przez ten pociąg.
szer
Układ drogowy już jest ułożony, dworzec też powoli staje się coraz bardziej kompletny. Na zimę powinno im się udać położyć dach. Parking od strony Limanowskiego zapewne ruszą dopiero po tym jak zrobią ten zamknięty kawałek drogi





Rokko31
W którym miejscu ma być te "centrum przesiadkowe"? biggrin.gif
Sebastian22
Dokladnie przed budynkiem dworca - pierwsza fotka od gory.
:)
To może za kilka tygodni powróci przystanek Dworzec PKP w tej nowej formie przynajmniej dla "starych" linii, które wcześniej go obsługiwały. Do tego na razie tylko wiadomo jeszcze, że tam będzie kończył 116.

A powinno być tego jak najwięcej, ma być 8 krawędzi peronowych i to pewnie te dwie jezdnie najbliżej dworca, a ta najdalej to jeden rząd miejsc parkingowych. Ciekawe gdzie będą miejsca dla Taxi, co już pisałem dawno temu, bo na projekcie chyba nie było. Zresztą wiadomo, że układ przed dworcem i tak został zmieniony i będzie inaczej niż w pierwotnych planach.

Sam jestem ciekawy jak wymyślą nową siatkę połączeń autobusowych w centrum. Układ miasta mamy jaki mamy i trudno pogodzić obsługę przystanku DG Centrum przed PKZ i jednocześnie dworzec. Musiałyby podjeżdżać pod dworzec i tam zawracać, chociaż już teraz się tak dzieje w niektórych przypadkach - zawracanie na rondzie w centrum, co dopiero wygląda na głupie. Zatoki w centrum po przebudowie będą krótkie więc widać, że muszą być tam duże cięcia (zamiast po 2 stanowiska będzie po 1, a tam też zatrzymują się też dalekobieżne i prywatne przewozy).
Na pewnie jakaś linia (może kilka?)pojedzie Poniatowskiego i Kolejową, gdzie przy okazji wreszcie okolica doczeka się komunikacji miejskiej. Powinien też powstać jakiś przystanek w okolicach tunelu na Konopnickiej.
Można też omijać Centrum, a zamiast tego byłby przystanek FPŻ. Dworzec powinny też obsługiwać linie metropolitalne - M2 i M109. Ta planowana M103 (Bobrowniki - Psary - DG ) na pewno to zrobi, a może i tam będzie kończyła.
Naturalne byłoby, gdyby kończył przy dworcu 182. Pod dworcem powinno być jak najwięcej linii i to tam się przesiadać, a nie przed PKZ, co też wygodniejsze, bo w centrum trzeba często przechodzić na drugą stronę ulicy tu i można od razu na pociągi. Nie da się tylko tego pogodzić z autobus - >tramwaj i odwrotnie. Ale tu niewielka już różnica czy z centrum czy z FPŻ.
Może nie wszystkie linie, które kończą przy Urzędzie Pracy powinny tam dalej dojeżdżać. Chyba lepiej powinny kończyć przy dworcu. Na odcinku centrum - urząd i tak się dublują z tramwajami, a to już nie te czasy, gdzie tak dużo osób musiało do niego dojeżdżać, do tego nie ma już kopalni, ośrodka WORD, a w Hucie Bankowej też nie ma tylu pracowników. Tramwaje mają być często, a zostałyby te, które jadą do Będzina. Zresztą te do Będzina też mogą z dworca jeździć nową drogą i wracać na trasę koło Urzędu Pracy.



A wracając do prac, to wydawało się, że to parking od Limanowskiego będzie pierwszy, bo był już tak zaawansowany, a tam od blisko pół roku prawie nic się nie działo i to już może nie być aktualne.

Na samej Limanowskiego dalej z parkowaniem bez zmian - parkują jednocześnie po obu stronach ulicy i trzeba jeździć środkiem, gdzie mieści się jeden samochód i co chwilę się zatrzymywać. Od nowego ronda do Konopnickiej powinny tam być zakazy postoju, jakie już są w przeciwną stronę - między Robotniczej i Pękalskich. Autobusy mają ten sam problem. Jakoś nikt nigdy nie parkował na Kolejowej albo na Konopnickiej, a Limanowskiego przejęła dawny ruch z równoległej Kolejowej.
Dalej też mimo otwarcia "tunelu" pozostawiono stare tablice z objazdami. Zapomnieli sobie o nich.

A i trwają jakieś naprawy na zamkniętym torze między Gołonogiem a wiaduktem. ten tor zdazył zarosnąć. Wykorzystują jeszcze czas przed otwarciem i chyba też wymieniają pojedyncze zniszczone podkłady.
Sebastian22
^^ bardzo fajnie napisałeś, zgadzam się z tym w 100%. Dworzec powinien być takim hubem na pewno dla wszystkich linii kończących przy PKZ czy przy UP, dodatkowo wzmocnić tam jeszcze jakimiś liniami. Nie jestem przekonany czy akurat M2 powinna tam jeździć bo tutaj czas dotarcia do Katowic z Gołonoga, Redenu i Centrum najbardziej się liczy a przy dworcu jest zawsze pociąg do Katowic a ewntualnie można przejść te kilkaset metrów pod PKZ.
Problem z dworcem u nas jest taki że jest trochę na odludziu, i oprócz Limanowskiego czy starych kamienic przy Kościuszki/kolejowej nie ma praktycznie nic - w sensie pasażerów. Nowa "obwodnica" widzę ma szanse stworzyć nowe tereny inwestycyjne i jeśli tylko własność gruntów na to pozwala można by zrobić tam jakieś budynki typu mixed use z mieszkaniówką - byłoby też fajne miejsce na duże centrum handlowe ale te się już wybudowało więc nie jest to realne teraz.
Rokko31
Ja kiedyś sobie tak myślałem, iż Centrum przesiadkowe przy dworcu to będzie jeden wielki HUB, który polegać będzie na tym, że tam będę docelowo jechały wszystkie linie z kierunku Katowic/Sosnowca/Będzina oraz z kierunku Huty Katowice/Gołonoga/Sławkowa, większość mogłoby tam kończyć kurs a tylko tzw. expresowe jak e-Mki jechać dalej. Czy nie miałoby to sensu?? conf (13).gif
:)
niestety robi się tak jak się już lata temu się spodziewałem i też o tym pisałem.
Zauważyliście co się dzieje na Kościuszki po otwarciu "tunelu"? Teraz wąskim gardłem jest odcinek od Przybylaka do ronda w centrum i w szczycie już się robią korki. Korkuje się przez to rondo w centrum i nie można z niego zjechać w stronę dworca, a korek na prawym pasie Królowej Jadwigi ciągnie się od Augustynika albo i dalej za bazylikę. A z czasem będzie przecież tylko gorzej, nie mówiąc co będzie gdy powstanie FPŻ.
Jakimś rozwiązaniem byłaby przebudowa odcinka na 2+1. Dwa pasy w stronę dworca od centrum do Przybylaka i przebudowa ronda z Przybylaka (prawy pas prosto do dworca, a lewy do Przybylaka). Gdy je budowano to nie było jeszcze miejsca, stał jeszcze na rogu zrujnowany budynek.
szer
Nawet po otwarciu obwodnicy różowo nie będzie. Albo Sobieskiego albo obwodnica powinny być 2+2, a tutaj i jedna i druga będzie 1+1. Póki co korki można zrzucić na barki wszechobecnych remontów i tak naprawdę zobaczymy jak będzie gdy się wszystkie zakończą, aczkolwiek wydaje mi się, że i tak centrum będzie zakorkowane.

Co do autobusów to część powinna zahaczać (albo nawet i kończyć) pod dworcem, ale na pewno nie wszystkie. Linie do Katowic powinny normalnie jechać przez Centrum. Część linii tak samo powinna jechać obok Huty Bankowej, bo nie tylko huta tam jest, ale i spore osiedle. Tak wiem, że są tramwaje, ale patrząc na dąbrowskie realia siatka połączeń będzie tak skonstruowana, że ludzie nie będą mieli jak się szybko przesiąść conf (13).gif
:)
CYTAT
UM

PIESZO I NA ROWERZE POD TORAMI W STRZEMIESZYCACH

Dzięki wspólnej inwestycji miasta i PKP PLK mieszkańcy przedzielonych torami Strzemieszyc zyskają komfortowe połączenie pieszo-rowerowe między dwoma częściami dzielnicy. Na miejscu właśnie rozpoczęły się przygotowania do inwestycji.

– Rozpoczęliśmy od prac torowych, czyli rozbiórki nieczynnych torów i przygotowania drogi dojazdowej do placu budowy – mówi Maciej Woźniak z dąbrowskiej firmy Nowak-Mosty, która wybuduje przejście pieszo-rowerowe pod torami w rejonie przystanku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce.

Inwestycja powstaje w formule „zaprojektuj i wybuduj”, co oznacza, że wykonawca prac najpierw zlecił opracowanie dokumentacji projektowej. Projekt jest już gotowy i wkrótce prace przy budowie przejścia nabiorą tempa.

– Przejście zapewni mieszkańcom Strzemieszyc komfortowe połączenie zarówno z peronami, jak i obiema częściami dzielnicy – mówi wiceprezydent Damian Rutkowski. – Pamiętamy też o ustaleniach z mieszkańcami Strzemieszyc, którzy chcieli, by autobusy komunikacji miejskiej zatrzymywały się nieco dalej niż przy ul. Stacyjnej. Dlatego w rejonie ulicy Transportowej planujemy powstanie punktu przesiadkowego z parkingiem dla samochodów i rowerów – dodaje.
Zadaszone pochylnie i winda na peronie

Wiadomo, że przejście pod torami będzie miało około 40 m długości. Poza schodami, z obu stron prowadzić będą do niego dwie zadaszone pochylnie z wydzielonymi częściami dla rowerzystów i osób z niepełnosprawnościami. Pochylnia po północnej stronie będzie mieć ponad 54 m długości i prawie 34 m po południowej stronie.

Istniejący peron o długości 150 m zostanie nieco wydłużony. – Dzięki temu komunikację z przejściem zapewni również zainstalowana na peronie winda – wyjaśnia Damian Rutkowski. Dodaje, że od wyjazdu z przejścia w kierunku ul. Stacyjnej prowadzić będą droga rowerowa i chodnik.

W przejściu i dojściach do niego zaplanowano ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą dla osób niewidomych i słabo widzących. Na poręczach zostaną umieszczone informacje w języku Braille’a.

Wartą ponad 9,67 mln zł inwestycję sfinansują miasto i PKP PLK. Dąbrowa Górnicza w tym i przyszłym roku przekaże na ten cel w sumie 4,83 mln zł. Zgodnie z planem wszystko ma być gotowe pod koniec przyszłego roku.

Od tężni przez tunel do atrakcyjnego parku

To będzie kolejny tunel-pieszo-rowerowy pod torami przy stacji kolejowej w Dąbrowie Górniczej. Pierwszy powstał jesienią 2018 roku na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Inwestycja kosztowała ponad 8 mln zł, z czego 3,2 mln zł dołożyło miasto.

Wiceprezydent Damian Rutkowski przypomina, że przejście pod torami jest zgodne z koncepcją powstania w rejonie ulicy Stacyjnej pełnej zieleni przestrzeni o charakterze rekreacyjnym. W efekcie park w pobliżu stacji ma się stać główną i reprezentacyjną częścią Strzemieszyc. Ogólne założenia i koncepcję wypracowano podczas konsultacji społecznych z mieszkańcami.

W tę koncepcję wpisała się już uruchomiona w maju na skwerze przy ul. Stacyjnej tężnia solankowa. Wartą 512 tys. zł inwestycję mieszkańcy wybrali do realizacji podczas ostatniej edycji Dąbrowskiego Budżetu Partypacyjnego.
Pooch
Kiedy jest planowane otwarcie obwodnicy?
Dave
Tydzień temu na peronach (nie wiem czy w przejściu też) testowo działały wyświetlacze. Ale wieczorem już wyłączone i do dziś nie działają. Ładnie wyglądały. Kolorowe smile2.gif
:)
CYTAT(Pooch @ śro, 23 lis 2022 - 21:33) *
Kiedy jest planowane otwarcie obwodnicy?


według ostatnich dostępnych publicznie info to jeszcze "w tym roku"

a tu filmik na którym widać postępy kolejowe w Gołonogu snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=_yz7LrDFqkQ

Sieć już rozwieszona, jeszcze zostało podbicie toru. Na pozostałym zamkniętym odcinku były drobne poprawki - chyba wymiany najbardziej zniszczonych drewnianych podkładów.
No i żeby ruch powrócił trzeba też uruchomić drugi peron, a tam nie wiadomo na jakim etapie dojście do niego i ewentualne otwarcie tunelu pieszego.
:)
Ten inkubator przedsiębiorczości ma zająć aż 2/3 powierzchni dworca. Jak dla mnie to niestety wielka porażka z tym zagospodarowanem. Co za różnica dla takiego inkubatora, czy jest na 3 Maja czy na dworcu. Co innego jakby miał być w Błędowie. Już lepiej jakby był kiedyś przeniesiony na dworzec ale w Gołonogu, a nie tu w centrum gdzie duży ruch ludzi i można to wykorzystać inaczej. Przecież z tego skorzysta bardzo ograniczona liczba interesantów, a zupełnie nie wykorzysta się naturalnego przemieszcania się w tym miejscu potoków ludzi.

A swoją drogą to miasto będzie użyczało temu inkubatorowi powierzchnię za darmo i dlatego tacy chętni? To wtedy taki kolejny pasożyt do utrzymywania. Jeśli tam zasiadają tacy eksperci to powinni łatwo wymyślić sposób, żeby samemu się utrzymywali i bez żadnych dotacji, a najgorsze marnowanie kasy to dodatkowo niekończące się bzdurne szkolenia i różne warsztaty, z czego tylu żyje, często utrzymywanie tego ze środków unijnych, byle się odbyły (ale to już osobny temat). Jeśli się mylę i w tym przypadku jest inaczej to z góry przepraszam, ale to i tak według mnie zmarnowanie lokalizacji.

Miasto mogłoby dalej wynajmować komu innemu. Nie udało się z tymi paszportami bez żadnego wyjaśnienia. Nie można było znaleźć pomieszczenia i wywalczyć swojego w ZTM mimo tego, jaki tam mamy udział w składkach i stworzyć drugiego w Zagłębiu punktu obsługi pasażera https://www.metropoliaztm.pl/pl/s/punkty-obslugi-pasazera, gdzie 9 jest w śląskiej części, w tym 3 w Katowicach. To byłaby a to idealna lokalizacja. Nie mamy tam żadnej siły przebicia ???
Idealne miejsce nawet na jakiś sieciowy fast-food, gdzie tak wiele ich nie zawitało jeszcze w DG, jakieś Subwaye, Burger Kingi i dziesiątki innych, albo nawet "nasz" Mr Hamburger czy jakieś kawiarnie, w tym na kawa na wynos itp. Na pewno przy tym ruchu byliby chętni, żeby coś przegryźć w biegu.
Do tego mimo, że nie jestem fanem to nawet mogłaby tam być jakaś Żabka, która właśnie do tego jest stworzona, szybkie drobne zakupu w biegu czy oczekiwaniu na przesadkę, coś do pociągu, do pracy itp. Przed przebudową ta mikro przy przystanku PKZ w stronę Łęknic była tak oblężona, że kolejki były na zewnątrz, A to tym bardzie tam by się udało.
Zmarnowany potencjał z tym inkubatorem i do tego pewnie będzie trzeba utrzymywać, a tak komercyjnie samo by się utrzymwyało, a nie znowu kolejne na barkach miasta.
Był też pomysł straży miejskiej w Gołonogu, to jeśli trzeba utrzymywać to chociaż byłby jakiś plus gdyby to przeniesiono do centrum. Wzrost bezpieczeństwa w okolicy. Chyba, że miejsca za mało. ehhh nie chce mi się już więcej na ten temat pisać.

A i jeszcze, ciekawe czy ktoś pomyślał, że w takich miejscach przydałby się monitoring miejski, w tym również na parkingach, gdzie samochody często będą zostawiane na pół dnia. Okablowanie powinno być już teraz podciągnięte pod ziemią. Kiedyś o tym pomyślą i znowu jak w centrum powieszą szpecące kable po słupach najłatwiejszym sposobem.
:)
jest nowy rozkład PKP i widać z niego, że drugi tor będzie otwarty 11 grudnia.
Dalej w Gołonogu zostało to zamieszanie z projektu z numeracją peronów i jest odwrotnie niż zazwyczaj, gdzie peron pierwszy zwyczajowo jest przy budynku dworca. Dziwna sytuacja, jakieś przeoczenie czy co? Chyba jednak nie wyburzą tego budynku i już go nie skreślili?

Jeszcze nie sprawdzałem co z rozkładem w centrum, czy się poprawi znacznie liczba połączeń, czy jednak przez te planowane ograniczenia na Będzin - Katowice, o których pisaliście dalej będzie gorzej.

Na brakującym odcinku Limanowskiego (do okolic Robotniczej i wjazdu na parking) położyli pierwszą warstwę asfaltu.
A dzieje się coś na obwodnicy? Tam brakowało ostatniej warstwy i były niedokończone drogi rowerowe i chodniki.
Rokko31
Dla zainteresowanych poniżej nowy rozkład jazdy PKP dla DG-od 11.12.2022
file:///C:/Users/robma/Downloads/Plakat_2023_DABROWA_GORNICZA_Odjazdy_Wazny_20221211-20230311_PL_202211291856-1.pdf
Sebastian22
^^ ciezko odczytac z twojego dysku wink.gif

Rozklad jest dostepny juz na stronie PKP od jakiegoś czasu wiec kazdy moze sprawdzic.
:)
Porównałem obecny i nowy rozkład, i liczba połączeń wzrośnie z równo 80 do 100 dziennie.
Pewnie teraz będzie ograniczona przepustowość przez przebudowę Będzin-Katowice.

Zobaczymy co będzie w przyszłości po otwarciu dworca, który w planach miał wpisaną taką kategorię, według której powinno się zatrzymywać wszystko - wojewódzki snf (51).gif https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategorie_dwo...jowych_w_Polsce

W przyszłym roku dojdą pociągi do Pyrzowic.

Ze względu na brak dostępności do stacji w czasie przebudowy i ograniczenia połączeń (wiele pociągów omijało całkowicie DG) po otwarciu centrum przesiadkowego i uruchomieniu parkingów statystyki liczby podróżnych będą rosły.


i inna sprawa - zbliża się otwarcie centrum przesiadkowego w Gliwicach. Zobaczcie ile tam będzie linii snf (51).gif https://www.metropoliaztm.pl/pl/s/duze-zmia...ii-autobusowych i trochę informacji i zdjęć snf (51).gif https://www.transport-publiczny.pl/wiadomos...acja-76205.html oraz filmik snf (51).gif https://youtu.be/6jmaWL849bY

Wreszcie nadrabiamy takie kolejne zapóźnienie cywilizacyjne. To bardzo cieszy, ale też bez przesady z tymi naszymi rozwiązaniami w DG, gdzie po prostu nadrabiamy mega zaległości, a czym zachwycać się to nie będzie. Takie zgrupowane przystanki dla autobusów przy dworcach działały już w PRLu jak np. w Katowicach przed przebudową, czy w Bytomiu.
Za to dodatkowo wreszcie szansa na rozwój miasta w tych okolicach i przy nowej obwodnicy i żeby tego nie zmarnować na jakieś szybkie byle co.
Rokko31
CYTAT(Sebastian22 @ śro, 30 lis 2022 - 00:33) *
^^ ciezko odczytac z twojego dysku wink.gif

Rozklad jest dostepny juz na stronie PKP od jakiegoś czasu wiec kazdy moze sprawdzic.

To jakby co tu są plakaty dla DG

https://portalpasazera.pl/Plakaty
:)
CYTAT(Dave @ czw, 24 lis 2022 - 09:36) *
Tydzień temu na peronach (nie wiem czy w przejściu też) testowo działały wyświetlacze. Ale wieczorem już wyłączone i do dziś nie działają. Ładnie wyglądały. Kolorowe smile2.gif


dalej nie działają, ale za to na peronie uruchomiono już zegary (podświetlane).

Przed dworcem jest już ostatnia warstwa asfaltu. Przy nowej ulicy na odcinku między wjazdami do centrum przesiadkowego będą jakieś równoległe miejsca wzdłuż jezdni i ciekawe na co. Chodnik i ścieżka są tam bardziej odsunięte. Może Taxi (bo wcześniej nie było w projekcie)? A może jakieś miejsca do wysadzania i krótkiego postoju kiss&ride hmm.
Wreszcie kładą kostkę na miejscach parkingowych na parkingu od strony Limanowskiego i widać, że już jest przygotowane pod ostatnią warstwę asfaltu.
Nie pomyślano o normalnych schodach prowadzących od ronda na Limanowskiego w stronę parkingu i przejścia podziemnego do peronów. Bo chyba te bardzo wąskie strome schody to nie są do tego pomyślane, a bardziej jako jakieś ewakuacyjne itp? Teraz są wykorzystane jako główne dojście od tej strony, a na górze nawet nie wiadomo czy będzie do nich nawierzchnia.

Na ścianie wiaduktu robią jakieś poprawki, do tego coś obok kopią.

No i niestety jest ciemno na odcinku od Przybylaka do Kolejowej. Lampy dają bardzo mało światła, no chyba że nie świecą pełną mocą z uwagi na oszczędności. Jeśli tak nie jest to coś nie wyszło, dobrano za małą moc i za duże odległości między słupami. Często te przeliczniki stosowane przez producentów i projektantów są bardzo naciągane i moce LED zbyt małe. Zastępują stare oświetlenie, a potem jest ciemniej niż przed modernizacją. Tego się też obawiam na głównym ciągu wzdłuż linii tramwajowej (chociaż tam na odcinku od Gołonoga do Merkurego stare oświetlenie jest i tak wyjątkowo marne).
Na rondach jest ok, na Kolejowej też, ale tam po jednej stronie jest nowe, a po drugiej zostawiono stare oświetlenie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.