Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
signaal
CYTAT
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, odpowiedzialna za wygląd dworców i peronów, rozpoczęła remont stacji kolejowej w Świętochłowicach.
Artykuł otwarty
Wyremontowany zostanie peron, wiaty oraz przejścia pod torami przy ul. Dworcowej. Inwestycja powinna zakończyć się pod koniec roku. - Naszym zadaniem jest wymiana pokrycia dachowego wraz z podbitką, piaskowanie konstrukcji stalowej i poprawa krawędzi peronowych. Wykonamy także lifting przejścia podziemnego i zabezpieczymy jego ściany powłoką antygraffiti - wylicza Maciej Kubarski, kierownik robót.

Dotychczas zdemontowano część drewnianej konstrukcji.

Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063...l#ixzz3IOWQu2sA


To zaczynają być jawne jaja.
Rokko31
CYTAT(signaal @ pią, 07 lis 2014 - 15:51) *
CYTAT
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, odpowiedzialna za wygląd dworców i peronów, rozpoczęła remont stacji kolejowej w Świętochłowicach.
Artykuł otwarty
Wyremontowany zostanie peron, wiaty oraz przejścia pod torami przy ul. Dworcowej. Inwestycja powinna zakończyć się pod koniec roku. - Naszym zadaniem jest wymiana pokrycia dachowego wraz z podbitką, piaskowanie konstrukcji stalowej i poprawa krawędzi peronowych. Wykonamy także lifting przejścia podziemnego i zabezpieczymy jego ściany powłoką antygraffiti - wylicza Maciej Kubarski, kierownik robót.

Dotychczas zdemontowano część drewnianej konstrukcji.

Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063...l#ixzz3IOWQu2sA


To zaczynają być jawne jaja.

A może dla Dąbrowy szykują mego inwestycję dlatego nic nie robią na razie... wink.gif
Prosty
http://swietochlowice.naszemiasto.pl/artyk...rt,t,id,tm.html

to cos powiazane w artykule, data niezbyt odlegla, a jednak cos robia i to na stacji o mniejszym znaczeniu niz DG
wstawie cytat dla leniwych
CYTAT
- W najbliższym czasie PKP Polskie Linie Kolejowe SA nie planują remontu peronu w Świętochłowicach. W połowie lat 90 - tych został przeprowadzony remont krawędzi peronowych oraz została uszczelniona wiata peronowa - informuje Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK. W urzędzie miasta starają się, aby peron w Świętochłowicach wyglądał lepiej, ale ich możliwości kończą się na prośbach i apelach, bo peron jest własnością PKP PLK.


perony beda robione w naszym miescie na trasie remontu z projektu Zawiercie - Szczakowa, z tego co wiem nawet DG Poludniowa, mimo jednego pociagu dziennie obecnie
moze ktos napisze zapytanie jako osoba prywatna do PLK czy beda jakies prace przewidziane ? chociaz pewnie jakby byly to juz uzyto by to do kampanii wink.gif
danielmdc
Odpowiedź jest banalna po co mają remontować coś co będzie zlikwidowane wink.gif Taki żarcik spiskowy.
xMarcinx
CYTAT(Rokko31 @ pią, 07 lis 2014 - 15:58) *
A może dla Dąbrowy szykują mego inwestycję dlatego nic nie robią na razie... wink.gif


zaczynam sie bac, kolejna bizantyjska inwestycja jak pentagon? czyli co 2 tory i 5 peronow (tak na zapas) i mały 5000m2 pasaz handlowy z powieszchnia do wynajecia za 25zl/m2 dla znajomych inwestora? Oczywiscie na koszt mieszkańców. Pewnie nie jeden podpity mieszkaniec bedzina bedzie nam zazdroscil, tylko czy przy inwestcjach miejskich chodzi o to by miasta oscienne nam zazdroscily czy moze cos wiecej?
prezes
stoję sobie dzisiaj po 20 na przejeździe na Konopnickiej, a tu Pendolino przejeżdża smile2.gif
Mały77
CYTAT(prezes @ sob, 08 lis 2014 - 02:55) *
stoję sobie dzisiaj po 20 na przejeździe na Konopnickiej, a tu Pendolino przejeżdża smile2.gif

Niemożliwe - Pendolino jeździ z taką prędkością, że nie mogłeś go zobaczyć wink.gif
Sebastian22
CYTAT(Mały77 @ sob, 08 lis 2014 - 09:25) *
CYTAT(prezes @ sob, 08 lis 2014 - 02:55) *
stoję sobie dzisiaj po 20 na przejeździe na Konopnickiej, a tu Pendolino przejeżdża smile2.gif

Niemożliwe - Pendolino jeździ z taką prędkością, że nie mogłeś go zobaczyć wink.gif

no coz, za ponad miesiac od 14.12 bedzie to normalny widok ;p pewno zapoznanie trasy albo jakies inne testy
Rokko31
Jak ktoś z Dąbrowy będzie miał okazje przejechać się to dajcie znać jakie wrażenia... rolleyes.gif
signaal
CYTAT
Kolejarze finiszują z pracami remontowymi na odcinku Ruda Śląska Chebzie - Zabrze. Jednak na dobre ekipy remontowe wyniosą się dopiero w przyszłym roku. Wtedy na najbardziej obleganej trasie Katowice - Gliwice pasażerowie pojadą o około 10 minut krócej
Artykuł otwarty
Remont siedmiokilometrowego odcinka między stacjami Ruda Śląska Chebzie, Ruda Śląska i Zabrze rozpoczął się na początku kwietnia. Kolejowa linia, podobnie jak w przypadku wcześniej przeprowadzonych remontów na trasie między Katowicami i Gliwicami, została właściwie wybudowana od nowa. Najpierw robotnicy zerwali większość starych szyn i drewnianych podkładów. Nowe podkłady są trwalsze, bo zostały wykonane z betonu. Natomiast szyny zostały ułożone z dłuższych fragmentów, a to oznacza, że pociągi nie będą stukotały. Wymienione zostały także niektóre elementy sieci trakcyjnej i urządzenia sterowania ruchem.

Perony wyładniały

Te wszystkie zmiany poprawią nie tylko bezpieczeństwo i komfort podróżowania, ale co ważne - pozwolą pociągom jechać szybciej. Zamiast pięćdziesięciu kilometrów na godzinę będą mogły pojechać dwa razy szybciej.

Wyładniały też perony na stacjach w Rudzie Śląskiej i Rudzie Śląskiej Chebziu.

Remont torów i rewitalizacja peronów (całość kosztuje około 40 mln zł) ma się zakończyć w grudniu. - Prace na pewno zakończymy do 14 grudnia. Chodzi o to, żeby wyremontowany odcinek był gotowy wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy - podkreśla Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. Do końca roku potrwają też remonty peronów na stacjach w Świętochłowicach i Chorzowie Batorym. Tutaj jednak zakres prac jest o wiele mniejszy, a kolejarze mówią jedynie o "liftingu".

Szybciej o 10 min

Zakończenie remontu na odcinku Ruda Śląska Chebzie - Ruda Śląska - Zabrze nie oznacza jednak, że ekipy remontowe znikną z trasy Katowice - Gliwice. Na odnowienie czeka jeszcze 6-kilometrowy odcinek z Katowic do Chorzowa Batorego. W tym przypadku zakres prac będzie taki sam, a remont rozpocznie się wiosną przyszłego roku i zakończy jesienią. To oznacza kolejne utrudnienia dla pasażerów, ale kolejarze przekonują, że cierpliwość zostanie nagrodzona. - W rozkładzie 2012-2013, czyli przed rozpoczęciem rewitalizacji odcinka Katowice - Gliwice, pociągi pokonywały tę trasę w około 41 minut. Pod koniec przyszłego roku, dzięki wszystkim remontom, ten czas skróci się o około 10 minut - mówi Karniewski.

Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739...l#ixzz3Igq89rg9

Czy poza Dąbrową i Gołonogiem będzie na odcinku Gliwice - Częstochowa jakaś stacja bez remontu?
menago
Masłońskie Natalin?biggrin.gif
Leszek
Katowice Zawodzie? Katowice Szopienice Południowe? Będzin? Będzin Ksawera? Chruszczobród?
Prosty
Chruszczobrod powinien byc robiony w ramach Jaworzno Szczakowa - Zawiercie, reszta z wymienionych wedlug moich informacji zostanie bez zmian

ciekawostka wink.gif
CYTAT
Prezydent Legionowa: Nie polecam budowy dworców

http://www.rynek-kolejowy.pl/54643/prezyde...wy_dworcow.html
menago
Chruszczobrod jest albo juz zrobiony, albo na ukonczeniu.

Jeszcze chyba Katowice Zaleze nie ruszone...
Dave
CYTAT(Sebastian22 @ sob, 08 lis 2014 - 13:58) *
CYTAT(Mały77 @ sob, 08 lis 2014 - 09:25) *
CYTAT(prezes @ sob, 08 lis 2014 - 02:55) *
stoję sobie dzisiaj po 20 na przejeździe na Konopnickiej, a tu Pendolino przejeżdża smile2.gif

Niemożliwe - Pendolino jeździ z taką prędkością, że nie mogłeś go zobaczyć wink.gif

no coz, za ponad miesiac od 14.12 bedzie to normalny widok ;p pewno zapoznanie trasy albo jakies inne testy


Żadne zapoznanie trasy (przecie trasa jest odwieczna i "każdy" ją zna wink.gif ), tylko wymuszone "jazdy testowe" - nim dany pociąg zostanie dopuszczony ostatecznie do ruchu i przewozu ludzi, musi wyjeździć min, 5000 (!) km. Cholera wie po co, ale musi. Mimo, że do tego czasu jeździł już kupę razy w różnych innych testach.

A "Pendek" przez DG (od Wawy do Katowic po jego trasie przyszłego kursowania oraz z wjazdem do Częstochowy) jeździ już od co najmniej miesiąca niemal codziennie i to po 2-3 pociągi smile2.gif

Rokko31!

Ja nim w tym miesiącu powinienem jechać z Wawy do Katowic lub na odwrót. Miałem 31 października już jechać to odwołali! angry2.gif
:)
Już kiedyś pisałem, że grozi nam to, że do 2020 roku nie rusza nawet peronów w centrum i Gołonogu, jeśli nie pojawi się jakiś nowy projekt (nasze woj. ma problem z UE, że chcą za dużo na drogi, a za mało na kolej, więc nie wiadomo czy to będzie ostateczne).
Z jednej strony wyremontowana trasa skończy się w Ząbkowicach, a z drugiej strony w Będzinie (do remontu odcinek od Będzina, przez Katowice, Tychy, Czechowice).

Pojawią się tylko te elektroniczne tablice.
szer
Tutaj macie przejazd Pendolino z Warszawy do Katowic
https://www.youtube.com/watch?v=EnooRBI_K-w
matidg
CYTAT
Dąbrowa Górnicza dworce PKP: pomysły kandydatów na prezydenta na dąbrowskie dworce. Dobre?

Dąbrowa Górnicza dworce PKP. Dąbrowa Górnicza jest jedynym miastem zagłębiowskim, w którym nie ma ani jednego dworca kolejowego, w którym w normalnych warunkach można poczekać na pociąg czy kupić bilety. To znaczy budynki dworcowe są. I to aż cztery (w centrum, Gołonogu, Ząbkowicach i Strzemieszycach), a nawet pięć (wliczając w to ten na międzytorzu w centrum), ale dziś wszystkie niszczeją, zamknięte na cztery spusty. Sosnowiec, Będzin i Zawiercie doskonale poradziły sobie z tym problemem i w tych miastach wyremontowane dworce cieszą pasażerów.

Dąbrowa Górnicza dworce PKP: pomysły kandydatów na prezydenta na dąbrowskie dworce. Dobre?

W Dąbrowie Górniczej nic nie da się zadaniem lokalnych władz zrobić. Tymczasem wszyscy kandydaci do urzędu prezydenta miasta deklarują, że jeśli zostaną wybrani przez mieszkańców, to oni sobie szybko poradzą z tym wyzwaniem i dworce będą działać. Sprawdziliśmy więc, jakie mają na to pomysły i czy są one realne. Zobaczcie!

TOMASZ PASEK - KWW DWS Niezależni Tomasza Paska

Negocjacje z PKP ws. kompleksowej modernizacji dąbrowskich dworców kolejowych to absolutny priorytet nadchodzącej kadencji samorządu. Od kilku lat kolej prowadzi szeroko zakrojony program modernizacji dworców. Inwestycje toczą się nie tylko w wielkich miastach. Zajrzyjmy chociaż do Myszkowa, Pszczyny, Zawiercia. W Sosnowcu właśnie dworzec nieco się odświeża. W końcu ruszyła sprawa niszczejącego, zabytkowego dworca w Maczkach. W Dąbrowie Górniczej nie dzieje się nic. Warto skorzystać z doświadczeń sąsiadów (Myszkowa, Pszczyny, Zawiercia) i zapytać jak przebiega współpraca z PKP, na co zwracać uwagę. Przede wszystkim jednak należy stworzyć konkretną propozycję zmian dworcowej infrastruktury i udać się z nią na rozmowy w PKP. Głos w tej sprawie powinni zabrać mieszkańcy. Zorganizujmy więc szeroko zakrojone konsultacje społeczne, warsztaty, internetowe głosowanie. Chcę wiedzieć jak dworzec wyobrażają sobie mieszkańcy. Może wystarczą nowoczesne wiaty na peronach?

Może w budynku dworca należy urządzić tętniący życie ośrodek kultury dla młodzieży? Mogłaby to być siedziba np. Młodzieżowego Ośrodka Pracy Twórczej. Być może mieszkańcy mają zupełnie inne pomysły i oczekiwania. Jednak nie dowiemy się tego, jeśli nie spytamy. W zależności od przeznaczenia budynku dworcowego należałoby też poszukać źródeł finansowania inwestycji i wspomóc PKP w pozyskiwaniu środków strukturalnych lub szukaniu inwestorów strategicznych.

„Uzbrojeni” w poparcie mieszkańców i konkretne propozycje będziemy prowadzić negocjacje z koleją na zupełnie innym poziomie.

********************************************************************************

JERZY BORKOWSKI - KWW Jerzego Borkowskiego

Według mojej wiedzy, na dzień dzisiejszy nie uregulowane do końca są sprawy formalno-prawne dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej, ja już w 2012 r. zwracałem się z interpelacją poselską do Ministra Infrastruktury w sprawie naszego dworca, w ocenie PKP S.A. jak również Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej zbycie tego obiektu na rzecz samorządu, względnie dzierżawa wieloletnia przez gminę, byłyby najodpowiedniejszą formą zagospodarowania dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej, gwarantującą jego właściwe wykorzystanie i przebudowę, taką odpowiedź otrzymałem od p.Tadeusza Jarmuziewicza, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. I dokładnie w takim kierunku będę zmierzał jako prezydent Dąbrowy Górniczej,dobre sprzyjające okoliczności przy nowym rozdziale środków unijnych, z szczególnym naciskiem na rozbudowę infrastruktury kolejowej, po zakończeniu modernizacji dróg na pewno będą pomocne w realizacji planu przejęcia i remontu dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej.Nie wyobrażam sobie aby ten piękny budynek , który znajduje się przy peronie dawnego dworca kolei Warszawsko-Wiedeńskiej dalej niszczał i popadał w ruinę.

********************************************************************************

MAREK WĘGRZYNOWICZ KW Platforma Obywatelska RP

Budowa dworca kolejowego jest kluczowym ogniwem mojego programu wyborczego. Kwestią rozwiązania tego problemu interesowałem się już wcześniej m.in. prowadząc rozmowy z gospodarzami gmin i miast, które dokonały inwestycji w tego typu infrastrukturę, potrzebną nam wszystkim. Podkreślić w tym miejscu należy, że władze PKP dokonują inwestycji w tym zakresie w miejscach, gdzie samorządy otwarte są na współpracę. Z uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że PKP posiada środki na tego typu inwestycje, jednak samorząd powinien rozważyć partycypowanie w kosztach utrzymania całej infrastruktury. Można wybudować dworzec z funkcją handlowo-usługową, gastronomiczną lub też na terenie dworca umieścić np. punkty informacji miejskiej, wówczas inwestycja może okaże się efektywna. Pomysłów na rozwiązanie problemu z brakiem dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej mam wiele i jeśli wyborcy obdarzą mnie zaufaniem i wybiorą mnie na urząd prezydenta Dąbrowy Górniczej, doprowadzę do budowy nowego dworca, tak jak ich zapewniałem w moim programie wyborczym. Jeśli wyborcy zdecydują o wyborze innego kandydata, także dla dobra mojego miasta i jego mieszkańców podzielę się z nim zdobytą wiedzą i pomysłami w tym zakresie, jednak zapewniam Państwa, że dokładny opis rozwiązania tego problemu nie może być zawarty w kilku zdaniach, gdyż gdyby budowa dworca nie była sprawą problematyczną, zapewne obecny dworzec nie wyglądałby tak, jak wygląda.

********************************************************************************

MAŁGORZATA ZARYCHTA-SURÓWKA KW Prawo i Sprawiedliwość

Sprawa dworców kolejowych w Dąbrowie Górniczej to jest jeden z najważniejszych tematów, których obecne władze samorządowe nie potrafiły rozwiązać.
Temat dworców ma różny wymiar i wymaga oddzielnego podejścia do każdego budynku oddzielnie.
Dworce w centrum miasta to jest przede wszystkim temat kształtowania przestrzeni miejskiej i stworzenia warunków do rozwoju całego obszaru.
Konsekwencje nieprzemyślanej lokalizacji wielu budynków, np. gmachu Urzędu Miejskiego czy CH Pogoria albo ALDI mimo protestów mieszkańców spowodowały, że nie wykorzystano środków dla stworzenia Centrum z prawdziwego zdarzenia i miasto ponad 120 tysięczne jest jego pozbawione w sensie funkcji jakie powinien obszar Centrum spełniać.
Dlatego w tej chwili niezwykle ważne jest wykorzystanie tej przestrzeni , która została, w sposób jak najlepiej służący mieszkańcom.
Do tego potrzeba przede wszystkim wyjaśnienia, jaki jest stan prawny całego terenu i czy infrastruktura kolejowa m.in.: ilość torów jest potrzebna.
Likwidacja nieużywanych torów kolejowych radykalnie mogłaby zmienić sytuację stwarzając możliwości do inwestowania.
Dworzec jest potrzebny, ale jeżeli żyje.
Dlatego koncepcja zmian powinna obejmować:
• Rozpatrzenie możliwości wykonania tunelu pod torami w celu połączenia dzielnic leżących za torem kolejowym z miastem.
• Niektóre dzielnice są odcięte od miasta np. Staszic i nie robi się nic dla regulacji ich połączeń z miastem. Przejazd przez ul. Konopnickiej to często problem dla użytkowników.
• Budowę nowego dworca z uwzględnieniem waloru zabytkowego , widzimy jako centrum handlowo –usługowe
• Stworzenie połączeń i parkingów w celu umożliwienia łatwych przesiadek na pociągi a co za tym idzie ułatwienie wszelkiej komunikacji miejskiej
• Wykorzystanie niektórych budynków dworców po remoncie na cele kulturalno-społeczne, np. jako galerie lub podobne instytucje
• Zagospodarowanie hal po zakładach DEFUM na tereny wystawowe, handlowe, klubowe po wyjaśnieniu statusu prawnego zakładu
• Stworzenie nowego układu komunikacyjnego w tym rejonie
To są założenia do koncepcji, której realizacja będzie zależeć od wyjaśnienia stanu prawnego, który wymagać będzie negocjacji m.in. z PKP.
Jest to jednak szansa na stworzenie żyjącego Centrum miasta, którego nie ma obecnie i otwarcie oferty dla mieszkańców przez stworzenie przestrzeni alternatywnej dla centrów handlowych.
Popieram propozycje Stowarzyszenia Samorządne Strzemieszyce które przedstawiło różne warianty rozwiązań w liście otwartym do Pani Wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej sprawy dworca Północnego w Strzemieszycach. Na przeciąganiu sprawy przez obecne władze traci i dworzec i mieszkańcy.
Ważny jest również temat dworca w Ząbkowicach. Wydaje się ,że nie powinien on przede wszystkim być sprzedawany ,lecz służyć mieszkańcom. Można znaleźć przeznaczenie dla tych budynków, po konsultacjach z mieszkańcami. Nie można zbyt pochopnie decydować i ich wyburzeniu.
Podobnie jest z pozostałymi budynkami. Zmiany w sposobie ich wykorzystania to wyzwanie i dla urzędów i dla mieszkańców.
Jest jeszcze ważny aspekt, który podnoszono podczas pikiety w Strzemieszycach. Kolej to jest historia Strzemieszyc, ale i też Ząbkowic czy Dąbrowy. Te dzielnice, dawniej samodzielne osiedla lub miasta powstawały i rozwijały się wraz z rozwojem kolei. Czy mamy teraz prawo zaprzepaścić te lokalne tradycje. To są zabytki techniki. Trzeba je ratować, żeby wiedzieć więcej o sobie i swojej przeszłości.

********************************************************************************

ROBERT PŁONKA KW Stronnictwo Demokratyczne


Stan infrastruktury dworcowej na terenie miasta jest katastrofalny. Dąbrowa Górnicza kiedyś jeden z większych węzłów kolejowych w Polsce jest dzisiaj zmarginalizowana do roli przystanków kolejowych. Oczywiście rozumiemy ze system transportu kolejowego zmienia się i nie można utrzymywać połączeń nierentownych, niemniej jednak nie zwalnia to z obowiązku utrzymania infrastruktury w należytym stanie technicznym. W pierwszej kolejności wyremontowane powinny zostać perony. Przystosowane powinny zostać do potrzeb osób niepełnosprawnych, elektronicznego systemu informacji. Perony powinny być wyposażone w odpowiednią infrastrukturę m.in. chroniącą pasażerów przed nie korzystnymi warunkami atmosferycznymi i spełniać wszelkie wymogi bezpieczeństwa. Dworce należy odrestaurować tak, aby na powrót stały się perełkami architektury kolejowej i stały wizytówką Dąbrowy Górniczej. Dąbrowa Górnicza powinna zwrócić się z wnioskiem do PKP SA i za zgodą ministra właściwego do spraw transportu o przeniesienie na jednostkę samorządu terytorialnego prawa własności albo prawo użytkowania wieczystego nieruchomości wraz z usytuowanymi na niej budynkami dworców kolejowych w granicach niezbędnych do prawidłowego z nich korzystania. Powinniśmy korzystać z doświadczeń miast takich jak Tychy, Będzin, które przejęły obiekty PKP na podstawie umowy w długoletnią dzierżawę i mogą pochwalić się wyremontowanymi i nowoczesnymi peronami i dworcem.
Przy ścisłej współpracy z PKP, miasto powinno stworzyć centra przesiadkowe „Park&Ride“ ,które będą zlokalizowane na terenach np. po starych bocznicach. Centrum oprócz parkingu na 200-300 samochodów powinno zawierać przystanki autobusowe z elektronicznym systemem informacji. Zdegradowane obecnie budynki dworcowe powinny zostać odrestaurowane oraz skomercjalizowane co powinno być możliwe gdy te dworce „ożywią się “ dzięki przeorientowaniu komunikacji na opartą o linie kolejową.
Władze miasta w tym samym czasie muszą podjąć z PKP rozmowy na temat przejęcia nieruchomości bądź dzierżawy w celu zorganizowania centrów multimodalnych na stacjach na których będzie to możliwe i uzasadnione.
Stacja Dąbrowa Górnicza Centrum powinna być dostosowana do obsługi ruchu dalekobieżnego. Można również rozważyć przeniesienie całości ruchu dalekobieżnego na dworzec Ząbkowice, z uwagi na najlepsza infrastrukturę i bliskość największych terenów inwestycyjnych w tej części miasta, wówczas przynajmniej jedna para ekspresów z Warszawy do Katowic powinna obsługiwać połączenia do Dąbrowy Górniczej.
Dla każdego dworca ustalić należy najbardziej efektywne i społecznie użyteczne cele. Sytuacja poszczególnych dworców kolejowych jest bardzo zróżnicowana. W szczegółowych analizach techniczno-organizacyjnych należy każdy obiekt rozpatrywać osobno biorąc pod uwagę wszelkie istotne elementy jak np. stan techniczny, lokalizacja, konstrukcja, możliwość działalności komercyjnej, odprawa pasażerów, plany rozwojowe, rachunek ekonomiczny.
Dworce zlokalizowane przy liniach czynnych, które nie pełnią i nie będą pełnić zadań obsługi pasażerów należy niezwłocznie przekazać samorządom. Należy rozważyć możliwość przekwalifikowania jego funkcji, lub zagospodarowania w drodze przetargów i rokowań z innymi podmiotami. Kolej powinna na powrót stać się głównym, szybkim, wygodnym, bezpiecznym środkiem transportu pomiędzy miastami aglomeracji śląskiej.

********************************************************************************

ZBIGNIEW PODRAZA KWW SLD Lewica Razem

Pierwsza myśl, która przychodzi do głowy odnośnie budynków i terenów PKP to przede wszystkim złość. Złość o to, że przez lata zaniedbań PKP do ruiny doprowadziło zabytkowe budynki, które kiedyś służyły podróżnym i były wizytówkami miast. Wielokrotnie proponowaliśmy PKP współpracę i wspólne zagospodarowanie zarówno dworców jak i terenów wokół nich, jednak koleje pozostawały głuche na nasze propozycje.
Póki tereny na których znajdują się dworce są terenami kolejowymi, bez dobrej woli PKP, jako miasto mamy związane ręce, ale wierzę, że nieustanne lobbowanie, rozmowy z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury i najwyższymi władzami kolei w końcu przyniosą upragniony sukces i uda nam się wspólnie stworzyć w Dąbrowie nowoczesną stację, z bezpiecznym dojściem na perony, z automatami do sprzedaży biletów i miejscem gdzie będzie można schronić się przed wiatrem czy deszczem i w komfortowych warunkach poczekać na pociąg. Wiem, że to zadanie trudne i wymagające wiele czasu i pracy, ale wierzę że w końcu nam się uda.

********************************************************************************

Która z tych propozycji, który z tych pomysłów ma realne szanse na realizację? Oceńcie sami.
Rokko31
Jak to jest?, w innych miastach PKP oddaje praktycznie za złotówkę dworce albo za jakieś śmieszne pieniądze a U Nas jak pisze Pan Podraza (jest pewnie najlepiej poinformowany) PKP za nic nie chce oddać dworca nawet nie chce współpracować, to wygląda tak jakby Nasz dworzec dąbrowski był jakiś strategiczny i PKP za nic go nie odda, albo ktoś tu kłamie albo PKP bardzo nie lubi włodarzy Dąbrowy. Gdzie jest prawda, może ktoś Wie?
xMarcinx
Pasek bdb, reszta powrot do szkoly. Kazda inwestycje zaczyna sie od badan, badan spolecznych, robimy to dla mieszkancow, jak juz wiemy co chca bawimy sie w projekty i stadia wykonywalności. Koniec z podejmowaniem decyzji za mieszkancow w obszarach w ktorych maja kompetencje sie wypowiadac (funkcjonalnosc, oczekiwania, potrzeby).
Leszek
Pasek OK, reszta banały - z wyjątkiem pani Zarychty-Surówki, która popłynęła jak Wisłą do Gdańska blink.gif Nawet Staszica jest się udało do wypowiedzi o dworcach wcisnąć.

Aha i poprawka do artykułu - w Dąbrowie jest sześć, nie pięć dworców (chyba że PKP w ostatnim czasie wyburzyło dworzec DG Południowa - ale pewnie coś by o tym było mówione wink.gif )
Rokko31
Ludzie dworzec ma być dworcem kolejowym, w którym przytulnie i bezpiecznie czeka się na przyjazd pociągu a nie ośrodkiem pracy twórczej, kawiarnią, kinem czy jeszcze czymś innym i tu nie ma sensu pytać ludzi tylko trzeba rozmawiać z PKP i działać, stworzyć jakiś sensowny projekt dworca najlepiej jak piszę Robert Płonka, zresztą Podraza chyba też o tym mówił kiedyś, jako centrum przesiadkowe i próbować wdrożyć go w życie przy współpracy z PKP jeśli jest to konieczne. Po drugie czy dworzec musi być absolutnym priorytetem dla Miasta?, jest chyba sporo bardziej palących tematów.
Prosty
no, Pasek wode polal niezle
skaldnie to wyszlo, 0 konkretow, a efekty jak widze nawet po forum zdobyl
zakladam, ze caly problem odnosi sie do tego, ze jesli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o $

poplynal to ten od expressow w DG, ze jako gospodarz miasta bedzie mial na to wplyw
a link od szera to EP09, a nie zadne pendolino huh.gif

zatytulowane jako "tandetna wiata" wedlug GW, dla mnie duzo lepsze niz wysokie, rozlegle nad calym peronem dachy, ktore nie minimalizuja podmuchow wiatru i zacinajacego deszczu/sniegu


Ja podzielam zdanie Rokko, w szczegolnosci po podroznych u nas na stacji w centrum, ludzie przychodza i wsiadaja, nie mamy wiekszych niz minutowych postojow zadnych pociagow, nic nie konczy, ani nie zaczyna biegu.
Jak dla mnie ze wzgledow przydatnych mozna by zrobic nowa, rowna powierzchnie, wiaty ktore beda jak najbardziej chronic przed zla pogoda (wiem, peron waski wiec na nic szalonego nie mozna sobie pozwolic) + biletomaty ks, ale to juz oddzielny temat
bzenek
CYTAT(:) @ wto, 11 lis 2014 - 22:59) *
Już kiedyś pisałem, że grozi nam to, że do 2020 roku nie rusza nawet peronów w centrum i Gołonogu, jeśli nie pojawi się jakiś nowy projekt

Z kolejarzami nigdy nic nie wiadomo.
Linię do Zawiercia też remontują przez przypadek bo kasy zostało.

CYTAT(matidg @ czw, 13 lis 2014 - 19:37) *
Dąbrowa Górnicza dworce PKP: pomysły kandydatów na prezydenta na dąbrowskie dworce. Dobre?

Szkoda, że żaden kandydat nie zapytał - "a na .... Wam ten dworzec ?" smile.gif

CYTAT(Rokko31 @ pią, 14 lis 2014 - 00:06) *
Po drugie czy dworzec musi być absolutnym priorytetem dla Miasta?, jest chyba sporo bardziej palących tematów.

Pewnie gdyby zrobić te Paskowe konsultacje to wyniki wstrząsnęłyby dworcowymi entuzjastami.

"Dworzec ?
-> nie wiem,
nie byłem,
coś tam słyszałem,
widziałem raz Pendolio w TV,
a jeżdżą tam jeszcze pociągi ? " tongue.gif



CYTAT(Rokko31 @ czw, 13 lis 2014 - 20:43) *
albo ktoś tu kłamie albo PKP bardzo nie lubi włodarzy Dąbrowy. Gdzie jest prawda, może ktoś Wie?

Podejrzewam, że może chodzić tu o brak dostępu budynku dworcowego do drogi publicznej i ogólnie terenów miejskich. A tereny kolejowe to państwo w państwie.

Trudno to jakoś skorygować bo z obu stron budynku dworca biegną używane tory.
sandwich
CYTAT(xMarcinx @ czw, 13 lis 2014 - 20:51) *
Pasek bdb, reszta powrot do szkoly. Kazda inwestycje zaczyna sie od badan, badan spolecznych, robimy to dla mieszkancow, jak juz wiemy co chca bawimy sie w projekty i stadia wykonywalności. Koniec z podejmowaniem decyzji za mieszkancow w obszarach w ktorych maja kompetencje sie wypowiadac (funkcjonalnosc, oczekiwania, potrzeby).




Pasek scedował sprawę na mieszkańców, czyli wymyślcie coś, bo ja nie mam pomysłu. Tylko Borkowski i Podraza zaczęli od rzeczy podstawowej: trzeba uderzyć i wymusić określenie własności w ministerstwie. Reszta to wróżenie z fusów.
Może dlatego, że jeden jest posłem, a drugi urzędującym prezydentem?
signaal
CYTAT
Krytykowany przez wielu mieszkańców obecny wygląd peronów to tylko "okres przejściowy". PKP ma bowiem w planach gruntowną przebudowę stacji.

Pisaliśmy w piątek o kolejnym etapie „estetyzacji” stacji, która po pomalowaniu betonowej wiaty objęła nawierzchnię na drugim peronie. Jacek Karniewski z zespołu prasowego spółki PKP PLK mówił nam, że to tylko działania doraźne, które mają na celu jedynie odświeżenie wizerunku stacji.

- Wiata przeciekała, a nawierzchnia peronu jest miejscami dziurawa i popękana - mówi Jacek Karniewski.

Zapytaliśmy przedstawicieli PKP PLK, czy mają w planach generalny remont stacji. Póki co bowiem, gdy w grudniu na trasie Katowice - Warszawa - Gdynia zaczną kursować pendolino, Sosnowiec będzie bodaj najbrzydszą stacją, na której będą się zatrzymywać nowoczesne pociągi.

Jak się okazuje, PKP PLK przygotowuje się do modernizacji linii Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice. - W ramach tego projektu przewidziana jest dobudowa dwóch torów oraz peronu na stacji Sosnowiec Główny - mówi Jacek Karniewski.

Przy okazji budowy nowego peronu całkowicie przebudowane i unowocześnione zostaną istniejące perony. - Oczywiście ich charakter będzie nawiązywał do zabytkowego budynku dworca - dodaje Jacek Karniewski.

W latach 2015-2016 PKP PLK zamierza m.in. przygotować projekt budowlany dla całej inwestycji, a przebudowa stacji Sosnowiec Główny miałaby się rozpocząć w 2018 roku. Zanim do tego dojdzie, zobaczcie, jak zmieniły się inne stacje kolejowe w regionie.

Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz3J9jNHDc5


Będzin już ujęty w planie remontów.
menago
nie macie wrazenia ze na DG 'centrum', zabkowice i golonog sie UZWIELI?! smile2.gif ciagle tylko u nas sie nie da, z miliona roznych powodow.............smile2.gif smile2.gif smile2.gif
Rokko31
To chyba możemy zapomnieć o nowym dworcu, pewnie za 4 lata na kolejne wybory znów będą zadawać pytanie Panie co z tym dworcem? Szkoda że Tramwaje Śląskie i PKP maja głęboko gdzieś Naszą Dąbrowe
Prosty
TŚ to troche inny temat, jako miasto mamy 5% udziałów i z tego co wiem, to torowisko za nasze pieniadze, miejskie, mozna by robic - no chyba, ze jest inaczej to prosze o poprawke.
st1111
Kiedyś chodziłem na dworzec PKP w Dąbrowie na ciemne piwo-czy te czasy jeszcze wrócą?
Leszek
O ile wcześniej je sobie kupisz i przyniesiesz ze sobą smile2.gif
I oczywiście nie wpadniesz na policję czy SM wink.gif
st1111
CYTAT(Leszek @ sob, 15 lis 2014 - 20:44) *
O ile wcześniej je sobie kupisz i przyniesiesz ze sobą smile2.gif
I oczywiście nie wpadniesz na policję czy SM wink.gif


Nie takie tamto było w grubych poobijanych kuflach i z beczki.
signaal
CYTAT(Prosty @ sob, 15 lis 2014 - 19:24) *
TŚ to troche inny temat, jako miasto mamy 5% udziałów i z tego co wiem, to torowisko za nasze pieniadze, miejskie, mozna by robic - no chyba, ze jest inaczej to prosze o poprawke.

4,8 % ściślej http://www.tram-silesia.pl/www/index.php/b...a-wlasnosciowa/
Miasto nie może finansować bezpośrednio z budżetu remontów sieci Tramwajów Śląskich bo należ ona do... TŚ.
signaal
CYTAT
W przyszłym roku jednotorowy odcinek między stacjami Sosnowiec Dańdówka - Sosnowiec Południowy - Sosnowiec Główny przejdzie gruntowną modernizację.

Pisaliśmy niedawno, że spółka PKP PLK przy okazji modernizacji linii Będzin - Katowice ma m.in. w planach (prze)budowę peronów na stacji Sosnowiec Główny. To zamierzenie na rok 2018, ale jak się okazuje, kolej ma względem Sosnowca także plany na "już''.

- W styczniu ogłosimy przetarg na wykonawcę rewitalizacji linii Sosnowiec Dańdówka - Sosnowiec Południowy - Sosnowiec Główny - zapowiada Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK. Dodaje, że przy okazji naprawiona zostanie zniszczona nawierzchnia peronów.

Jednotorowy odcinek jest dziś w fatalnym stanie, o czym może świadczyć średnia prędkość pociągów na tym odcinku - wynosi ona 20 km/godz. - To będzie gruntowna rewitalizacja 7-kilometrowej linii - podkreśla Jacek Karniewski.

Remont wspomnianego odcinka niejako poprzedzi zaplanowaną na najbliższe lata modernizację linii nr 62 między stacjami Tunel - Bukowno - Sosnowiec Południowy. Tę inwestycję wpisano do kontraktu terytorialnego na lata 2014-2020, który władze województwa podpisały z rządem.

Co ważne, rewitalizacja linii nr 62 [niedawno kolej przeprowadzała prace awaryjne na odcinku Sosnowiec Dańdówka - Kazimierz Górniczy] wpisana jest w tzw. inwestycje podstawowe, co oznacza, że raczej na pewno dojdzie do jej realizacji.

Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz3JhN86wKT


rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Leszek
No i?
signaal
CYTAT(Leszek @ pią, 21 lis 2014 - 11:59) *
No i?

No i remont (mały bo mały) dostanie się też Dańdówce i Sosnowcowi Południowemu.
Prosty
dobra wiadomosc, jakby nie patrzec jeszcze dotyczy tych co jezdza ze Strzemieszyc
Leszek
CYTAT
naprawiona zostanie zniszczona nawierzchnia peronów


Czyli wyrównają dziury albo zmienią stare płytki na inne stare płytki zdjęte gdzie indziej. To i u nas taką renowację robili przecież.
:)
Dalej "ktoś" niszczy budynek dworca. Od dawna pisaliśmy, że z dachu ubywa papy. Na co jakiemuś złodziejowi stara papa? Teraz już zrywają dach. Jak to możliwe w centrum, gdzie kręcą się cały czas ludzie, obok nastawnia kontenerowa PKP.
Według mnie są dwie możliwości - (PKP chce się pozbyć problemu i liczą że będzie groził zawaleniem i wtedy będą mogli już zburzyć), albo robią to sami, albo przyzwalają. No tylko znowu po co komuś byłyby te resztki starej papy? Żaden złodziej nie przygotowywał by sobie tyle czasu, żeby zacząc kraść drewniany dach dopiero po kilku miesiącach.
Temat powinien zainteresować policję i tego konserwatora, który się nie zgodził. Tylko, że oczywiście właściciel tego nie zgłosi wink.gif
Musiałoby się chyba zachcieć mieszkańcom.
Prosty
Ostatnio zastanawialem sie czy ktos tam nie chodzi, bylo chyba po 21 jak wysiadlem, bo wlasnie papa z dachu cos sterczala na rozne strony. Roboty wykluczylem, bo calkiem ciemno, ze zarys postaci nawet byl niewidoczny, a jednak zlodzieje. Myslalem nawet pukac do kontenerow, ale umylem rece.
Zibar
Za miedzą zmiany ruszyły

CYTAT
Peron 2 na dworcu Sosnowiec Główny w końcu doczekał się remontu. Będzie przebudowa całej stacji. Projektanci pracują nad Maczkami. Dworce w Kazimierzu Górn. i na Dańdówce nadal do wyburzenia

Czytaj więcej: http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/367...peron,id,t.html


a w DG?
Zibar
Łódź nie poprzestaje na wizualizacjach, prace trwają a tak wygląda montaż zadaszenia przystanku z wizualizacji, którą wkleiłem wcześniej
johnydg
CYTAT
Również na Górnym Śląsku i w Zagłębiu infrastruktura zostanie rozbudowana o dodatkowe pary torów dla ruchu aglomeracyjnego. – Inwestycja rozciągnie się od Będzina, poprzez Sosnowiec do Katowic, Chorzowa i dalej na południe w stronę Tychów – zapowiada Mochocki

Całość tekstu: http://www.transport-publiczny.pl/wiadomos...acje-47441.html


Tylko czemu od Będzina a nie od Dąbrowy. Przynajmniej do centrum powinni to podciągnąć.
Rokko31
CYTAT(johnydg @ wto, 27 sty 2015 - 16:05) *
CYTAT
Również na Górnym Śląsku i w Zagłębiu infrastruktura zostanie rozbudowana o dodatkowe pary torów dla ruchu aglomeracyjnego. – Inwestycja rozciągnie się od Będzina, poprzez Sosnowiec do Katowic, Chorzowa i dalej na południe w stronę Tychów – zapowiada Mochocki

Całość tekstu: http://www.transport-publiczny.pl/wiadomos...acje-47441.html


Tylko czemu od Będzina a nie od Dąbrowy. Przynajmniej do centrum powinni to podciągnąć.

Czyli pociągi KŚ nie będą jeździły przez Dąbrowę?, bo jaki to ma sens budować nowe tory od Będzina?
Prosty
Bez znaczenia
Wystarczyłyby nawet dodatkowe boczne tory np. na ksawerze lub u nas w centrum i juz przepustowosc moze byc duzo wieksza, ale to powoduje postoje, nawet niewielkie, ale jednak by byly. Za to druga para torow na calej trasie dawalaby brak zatrzyman nawet jak cos jedzie opoznione, ale mniejszym kosztem czyli od Bedzina tez mozna osiagnac dosc duzo, a budowa drugiej pary, projekty, a przede wszystkim rozciagniecie w czasie to dosc duze wzywanie jak na obecne postepy PLK. Szczegolnie ze towary na tej trasie to rzadkosc, jezdza obwodnicami i nie zapychaja. Obecnie najgorzej ma sie sytuacja po 21 wedlug mnie, czesto TLKi jezdza opoznione i ks stoja w krzakach wink.gif
:)
CYTAT
gazeta.pl

Odnowione perony i 92 km nowych torów

Prawie 400 mln zł kosztowała kończąca się właśnie modernizacja czterech linii kolejowych na odcinku z Zawiercia przez Dąbrowę Górniczą Ząbkowice do Jaworzna Szczakowej.

Jak poinformował w piątek Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP PLK, dzięki odnowieniu trasy, która przede wszystkim jest towarową obwodnicą Zagłębia i Górnego Śląska, także pociągi pasażerskie od grudnia zeszłego roku mogą kursować z prędkością 120 km/godz.

Na dofinansowej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko inwestycji wartej 395,3 mln zł korzystają także pasażerowie pociągów regionalnych, bo odnowionych zostało 10 peronów: w Łazach, Chruszczobrodzie, Wiesiółce, Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach, Dąbrowie Górniczej Sikorce i w Sosnowcu Maczkach.

- Perony wyposażono w wiaty, ławki, kosze i tablice informacyjne. Zamontowano także nowe oświetlenie i nagłośnienie - informuje Mirosław Siemienic.

Zwiększyło się także bezpieczeństwo, bo w ramach modernizacji wymieniono 159 rozjazdów, wyremontowano 57 obiektów inżynieryjnych oraz wykonano remont 9 przejazdów kolejowo-drogowych.

- Prace w ramach inwestycji są na finiszu. Trwa remont ostatniego peronu w Łazach i ostatnie prace na linii nr 133 - przekazał rzecznik spółki PKP PLK.


kilka zdjęć snf (51).gif http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...493101.html?i=0

A od Ząbkowic przez Gołonóg do Centrum na dłuuuugo zostanie bez zmian. Plany przewidują odcinek od Będzina w drugą stronę. Nadzieja w tym, że PKP sobie z czymś nie poradzi i pojawią się nagle jakieś niewykorzystane środki, tak jak w poprzedniej perspektywie UE.

Problemem naszego odcinka od dawna jest to, że stan samego torowiska i prędkość na nim była ok. Priorytety były gdzie indziej, gdzie były duże ograniczenia prędkości. I tym sposobem za jakiś czas u nas będzie najgorzej wink.gif
Do tego, z tego co pamiętam to DG podlega oddziałowi PKP w Częstochowie, a dla nich jesteśmy na samym końcu. Dla Katowic i Sosnowca to nie jest ich rejon.

Nie można zrozumieć tylko dlaczego kilkaset dworców w PL istnieje w niewielkich miejscowościach, z bardzo małym ruchem, przy jakichś bocznych trasach. Korzysta z nich o wiele mniej pasażerów niż w DG, i to mniej o rzędy wielkości. Do tego masowo są remontowane. A u nas tak łatwo skreślili z listy. Władze lokalne też specjalnie się nigdzie nie upominały. Pewne jest, że władze PKP nawet nie są świadome, że w mieście o tej wielkości, do tego przy głównej linii kolejowej nie ma czynnego dworca.
Prosty
CYTAT(:) @ pią, 27 lut 2015 - 14:15) *
Problemem naszego odcinka od dawna jest to, że stan samego torowiska i prędkość na nim była ok. Priorytety były gdzie indziej, gdzie były duże ograniczenia prędkości. I tym sposobem za jakiś czas u nas będzie najgorzej ;)
Do tego, z tego co pamiętam to DG podlega oddziałowi PKP w Częstochowie, a dla nich jesteśmy na samym końcu. Dla Katowic i Sosnowca to nie jest ich rejon.


Co do pierwszej części. Linia kolejowa nr 1 na odcinku naszego miasta zgodnie z wykazem maksymalnej prędkości na kilometrówce, bez ostrzeżeń stałych (np. łuki, przeloty przez stację pociągów co się nie zatrzymują) lub tymczasowych (jakieś usterki) to: Dąbrowa Górnicza, stacja w centrum jest na 300.1km trasy, w stronę ksawery jest 110km/h. DG Ząbkowice to 7,2km mniej, 293km trasy, gdzie przez większość tego dystansu jest 120km/h.
Według mnie prędkość dalej jest bardzo ok, stan torowiska również. Betonowe podkłady to żadna różnica, w dodatku pewnie są jakieś szkody górnicze, a wtedy używa się drewna.
Za jakiś czas myślę, że nie będzie różnicy i linia na naszym odcinku będzie utrzymywana na maksimum możliwości technicznych, z racji tego, że jest przedłużeniem CMK.
Nie ingerując w jej parametry techniczne, bo to wymagało by pracy od podstaw i bardzo długiego terminowo zamknięcia. Nie wszędzie ukształtowanie pozwala na więcej niż 100km/h, a różnica 20km/h przy pociągach regionalnych nie robi praktycznie żadnej różnicy czasowej.
Według mnie wszystko jest na maksimum i z pewnością mogę stwierdzić, że nigdzie prędkości podnieść się nie da - bo jeśli by się dało, to dla pendolino, wizerunkowo, ważna jest każda minuta mniej na rozkładzie.

Co do dworca - racja. Miasto nie chce przepłacać, właściciel nie chce wkładać pieniędzy. Najbardziej chyba jednak boli brak wiaty chroniącej od zamieci, wichur, śniegu.
Rokko31
Od wielu lat śledzę losy Naszego dworca i nadal nie wiem po której stronie leży wina, czy to ogólnie PKP nie chce nic zrobić z dworcem czy to wina jest miasta które ma dupie dworzec tak naprawdę czy jeszcze jest ktoś inny kto rzuca kłody pod tory? Wszędzie budują albo remontują dworce a U Nas w Dąbrowie, ponad 100 tysięcznym mieście, przy głównej trasie kolejowej w Polsce stoi rudera zabita dechami a peron pamięta słusznie minione lata. O co tu chodzi, o pieniądze czy po prostu komuś zależy żeby było dalej tak jak jest?
:)
CYTAT


gazeta.pl

Pociągi pasażerskie wrócą na linię D.G. Ząbkowice - Szczakowa

Od grudnia, po sześciu latach przerwy, pociągi osobowe mają wrócić na linię kolejową Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Jaworzno Szczakowa.

Nowe połączenie z Częstochowy do Krakowa Płaszowa przez Ząbkowice i Szczakową przewiduje projekt nowego kolejowego rozkładu jazdy w woj. śląskim, który w przyszłym tygodniu będzie konsultowany przez samorząd regionu.

Zgodnie z założeniami projektu, przewidywane jest puszczenie tą trasą jednej pary przyspieszonych pociągów obsługiwanych przez Przewozy Regionalne. Z Częstochowy pociąg wyjeżdżałby o godz. 6.00, by dotrzeć do Krakowa Głównego o 8.27; odjazd w drugą stronę zaplanowano o 18.40, a przyjazd o 21.04.

Wraz z innymi możliwymi połączeniami dalekobieżnymi, będzie to powrót pociągów pasażerskich na 16-kilometrowy odcinek z Ząbkowic do Jaworzna Szczakowej. Do tej pory był on bardzo zniszczony; pociągi osobowe nie jeździły nim od 2009 r. Dla ruchu towarowego pełni funkcję wschodniej obwodnicy kolejowej aglomeracji katowickiej. To głównie dlatego spółka PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęła tam wiosną 2013 r. kompleksowy remont, który właśnie dobiega końca.
signaal
CYTAT(:) @ pon, 09 mar 2015 - 15:21) *
CYTAT


gazeta.pl

Pociągi pasażerskie wrócą na linię D.G. Ząbkowice - Szczakowa

Od grudnia, po sześciu latach przerwy, pociągi osobowe mają wrócić na linię kolejową Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Jaworzno Szczakowa.

Nowe połączenie z Częstochowy do Krakowa Płaszowa przez Ząbkowice i Szczakową przewiduje projekt nowego kolejowego rozkładu jazdy w woj. śląskim, który w przyszłym tygodniu będzie konsultowany przez samorząd regionu.

Zgodnie z założeniami projektu, przewidywane jest puszczenie tą trasą jednej pary przyspieszonych pociągów obsługiwanych przez Przewozy Regionalne. Z Częstochowy pociąg wyjeżdżałby o godz. 6.00, by dotrzeć do Krakowa Głównego o 8.27; odjazd w drugą stronę zaplanowano o 18.40, a przyjazd o 21.04.

Wraz z innymi możliwymi połączeniami dalekobieżnymi, będzie to powrót pociągów pasażerskich na 16-kilometrowy odcinek z Ząbkowic do Jaworzna Szczakowej. Do tej pory był on bardzo zniszczony; pociągi osobowe nie jeździły nim od 2009 r. Dla ruchu towarowego pełni funkcję wschodniej obwodnicy kolejowej aglomeracji katowickiej. To głównie dlatego spółka PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęła tam wiosną 2013 r. kompleksowy remont, który właśnie dobiega końca.


Wobec 12 kursów dziennie Kayatransu to szału nie ma... Ciekawe jak z ceną...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.