Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
Grzegorz-dg
Remonty dworców są planowane a dworzec w Ząbkowicach nie został ujęty w podpisanym porozumieniu PKP i miasta.Jest tunel nowe perony po remoncie a budynek stoi niezagospodarowany.Jakie plany ma PKP czy wyburzenie lub remont.Może ktoś ma informację w tym temacie.
:)
niespodziewanie doczepili Ząbkowice jako trzecie centrum przesiadkowe i będzie zrealizowane najwcześniej. I dobrze, że coś tam robią ale zakres jest nieporównywalnie mniejszy.
Tymczasem w centrum naturalnie samo tworzy się centrum przesiadkowe. I tu się projekt na pewno się uda, nic nie jest tworzone sztucznie jak to w kraju teraz z takimi projektami czasem bywa. Coraz więcej samochodów jest tam zostawianych, od strony Limanowskiego też już czasem brakuje miejsca na tym dzikim parkingu.
warius
Odnośnie centrum przesiadkowego w Ząbkowicach i drogi rowerowej z Ząbkowic do Gołonoga wrzucam post prezydenta z fb z potwierdzeniem dofinansowania obu tych inwestycji przez Urząd Marszałkowski z puli na rozwój zrównoważonego transportu

CYTAT
Podpisaliśmy umowę na budowę I etapu nowych dróg rowerowych, które powstaną do połowy 2020 roku. Właśnie rozstrzygamy przetarg na budowę centrum przesiadkowego w Ząbkowicach, a tymczasem bardzo dobre informacje dotarły do nas z Urzędu Marszałkowskiego, gdzie zapadła decyzja o dofinansowaniu obu tych inwestycji kwotą ponad 23,6 mln zł. Dziękujemy i zabieramy się do dalszej pracy.


edit: co do parkowania przy dworcu w centrum na razie mamy tam klepicho&ride, mam nadzieje, że te inwestycje też dojdą do skutku, bo mnie to błoto strasznie denerwuje wink.gif
:)
^
hmm czy to jest niezależne od "zielonej mobilności" czy może jej pierwsze etapy, a zaczynają od tego na co mają projekty


warius
CYTAT(:) @ pon, 31 gru 2018 - 01:15) *
^
hmm czy to jest niezależne od "zielonej mobilności" czy może jej pierwsze etapy, a zaczynają od tego na co mają projekty


Te projekty się przenikają, aczkolwiek teraz wszędzie, gdzie ma powstać chociażby 100m drogi rowerowej to w nazwie mamy eko, zielone, mobilne itp. itd. ciężko się połapać czy to jeden ogromny projekt czy po prostu modna nowomowa.
Grzegorz-dg
Z profilu fb Poseł Rober Warwas


Wczoraj uczestniczyłem spotkaniu z Ministrem Andrzejem Bittelem w Ministerstwie Infrastruktury. Do wspólnych rozmów zaprosiłem Marcina Bazylaka – Prezydenta Dąbrowy Górniczej. Tematem przeprowadzonych rozmów były wspólne działania pomiędzy Gminą Dąbrowa Górnicza, PKP PLK oraz PKP S.A. na rzecz przebudowy układu komunikacyjnego oraz zagospodarowania terenu i modernizacji w rejonie dworca PKP Centrum i Dworca PKP Gołonóg. Na podstawie odbytego spotkania można stwierdzić, że podejmowany przez te wszystkie podmioty projekt jest bezpieczny i zyskał przychylność Ministerstwa, jak i moje wsparcie przy jego realizacji.
warius
CYTAT(Grzegorz-dg @ pią, 01 lut 2019 - 16:30) *
Z profilu fb Poseł Rober Warwas


Wczoraj uczestniczyłem spotkaniu z Ministrem Andrzejem Bittelem w Ministerstwie Infrastruktury. Do wspólnych rozmów zaprosiłem Marcina Bazylaka – Prezydenta Dąbrowy Górniczej. Tematem przeprowadzonych rozmów były wspólne działania pomiędzy Gminą Dąbrowa Górnicza, PKP PLK oraz PKP S.A. na rzecz przebudowy układu komunikacyjnego oraz zagospodarowania terenu i modernizacji w rejonie dworca PKP Centrum i Dworca PKP Gołonóg. Na podstawie odbytego spotkania można stwierdzić, że podejmowany przez te wszystkie podmioty projekt jest bezpieczny i zyskał przychylność Ministerstwa, jak i moje wsparcie przy jego realizacji.


Do kompletu Prezydent Marcin Bazylak, też z FB
CYTAT
Marcin Bazylak - Prezydent Dąbrowy Górniczej Spotkanie bardzo rzeczowe, podczas którego udało się podsumować dotychczasowe działania i określić te, których uporządkowanie jest niezbędne do ogłoszenia przetargu m.in. kwestie własnościowe w Gołonogu. Choć przed nami jeszcze wiele pracy, wierzę że jeszcze w tym roku wspólnie z PKP PLK ogłosimy przetarg na budowę centrów przesiadkowych wraz z przebudowami układów komunikacyjnych w centrum i w Gołonogu. Dziękuję wszystkim, którzy za ten projekt trzymają kciuki - nie tylko dzisiaj, ale od czasu kiedy pojawiła się szansa i możliwość realizacji tak kompleksowego rozwiązania. Energii i determinacji nam nie brakuje, dlatego zrobimy wszystko, by projekt ten jak najszybciej doprowadzić do szczęśliwego końca.
Dave
Jak to "JESZCZE w tym roku (...)" i "WIERZĘ..."?!! ohmy.gif
Przecież przetarg na ten projekt miał być już bodaj ROZSTRZYGNIĘTY w marcu tego roku! A nie dopiero ogłaszany i to "WIERZĘ że jeszcze w tym roku"! angry2.gif
muzzy
CYTAT(Dave @ sob, 09 lut 2019 - 14:40) *
Jak to "JESZCZE w tym roku (...)" i "WIERZĘ..."?!! ohmy.gif
Przecież przetarg na ten projekt miał być już bodaj ROZSTRZYGNIĘTY w marcu tego roku! A nie dopiero ogłaszany i to "WIERZĘ że jeszcze w tym roku"! angry2.gif

Projekt ma być do marca, w tym roku ma być ogłoszony przetarg na same roboty...
:)
A w BIPie jest harmonogram planowanych do ogłoszenia w tym roku przetargów. W zeszłym niewiele to miało wspólnego z rzeczywistością. Ale w planie mają ogłoszenie już w 1 kwartale dla Centrum i Gołonoga. Szacunkowy koszt to odpowiednio 86 i 30 mln zł. Oczywiście osobno jeszcze swoje PKP PLK i PKP S.A.

tymczasem w Ząbkowicach (już stare ale nie było):

CYTAT
GW

Otoczenie dworca w Ząbkowicach się zmieniło. Jest już tunel pod torami, będzie jeszcze centrum przesiadkowe

Tunel dla rowerów i wózków wraz z przejściem pod torami kolejowymi, nowoczesne windy i zadaszenie jednego z peronów. Tak zmieniło się otoczenie nieczynnego dworca w Dąbrowie Górniczej-Ząbkowicach.

Prace rozpoczęły się w minionym roku, a inwestycja kosztowała 8 mln zł, z czego miasto dołożyło 3,1 mln zł.
Lampy i kamery monitoringu w nowym tunelu

Do niedawna osoby chcące przejść z jednej strony dzielnicy na drugą musiały korzystać z kładki. Dla osób poruszających się na wózkach, a także rowerzystów nie było to zadanie łatwe. Do tego dochodziły koszty utrzymania tego typu infrastruktury oraz niechęć do kładek nad torami po tragicznym wypadku w Strzemieszycach: kilka lat temu pod przechodniem zapadła się deska i mężczyzna zginął porażony prądem.

Kluczowym elementem nowej inwestycji było przekopanie tunelu pod torami. W ten sposób powstało przejście i wydzielony oraz zadaszony zjazd dla rowerzystów, niepełnosprawnych i opiekunów z wózkami.

Przy dworcu w Ząbkowicach powstanie centrum przesiadkowe

Tunel został wyposażony w oświetlenie, poręcze dla niepełnosprawnych i kamery monitoringu. Nawierzchnia przejścia dla pieszych została wyposażona w tzw. ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych.

Na peronach i w podziemiu zamontowano windy, dodatkowo peron trzeci zyskał częściowe zadaszenie. Na oznaczeniach, które pojawiły się przy wejściach do tunelu oraz w przejściu, widnieją już piktogramy informujące m.in. o zadaszonym parkingu rowerowym. To zapowiedź planowanej przez dąbrowskich urzędników inwestycji. Przy dworcu PKP w Ząbkowicach powstać ma jedno z trzech centrów przesiadkowych w mieście.

W ramach inwestycji, oprócz parkingu rowerowego, planowana jest modernizacja i zwiększenie pojemności parkingu przed dworcem oraz budowa zatok postojowych typu kiss&ride. Brukowana nawierzchnia ma zostać wyasfaltowana. Przy samym dworcu powstanie zatoka autobusowa.

Niebawem powinniśmy poznać wykonawcę centrum. Najtaniej, bo za nieco ponad 2 miliony złotych, chce je wybudować konsorcjum firm: JKM z Mikołowa oraz Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Katowic.

Jak powiedział nam Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej, ta inwestycja ma być zachętą dla PKP, aby zainwestować w niszczejący, nieczynny dworzec i np. przeznaczyć go na wynajem.







CYTAT
GW

Eurovia wybuduje pierwsze centrum przesiadkowe w Dąbrowie Górniczej

Zlokalizowane przy dworcu kolejowym w Ząbkowicach centrum przesiadkowe ma być gotowe w trzecim kwartale 2019 roku. Inwestycję za ponad 3,2 mln zł miasto zamierza zlecić firmie Eurovia.

Planowane centra przesiadkowe mają powstać przy dworcach kolejowych w Ząbkowicach, Gołonogu i w centrum miasta. Jako pierwsze ? w trzecim kwartale 2019 roku ? ma być gotowe to w Ząbkowicach. Kilka dni temu dąbrowski magistrat za najkorzystniejszą uznał ofertę firmy Eurovia, która zadeklarowała, że zrealizuje inwestycję w osiem miesięcy za 3 258 046,20 zł.
Większy parkingu dla samochodów i zadaszony parking dla rowerów

Jak już wcześniej pisaliśmy, wielu mieszkańców już dziś parkuje samochody przy wymienionych dworcach, dalszą podróż odbywając pociągiem. Budowa centrów przesiadkowych ma znacznie poprawić warunki, w których dąbrowianie będą mogli zostawiać samochody czy rowery, a także dojechać autobusami.

Projekt centrum przesiadkowego w Ząbkowicach przygotowali architekci z rybnickiej spółki DMK Inżynieria. Dokumentacja przewiduje uporządkowanie i nieznaczne zwiększenie liczby miejsc postojowych w pobliżu dworca PKP.

? Liczba miejsc nie zwiększy się radykalnie, po przebudowie parkingu będzie ich 20, w tym dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych ? mówiła ?Wyborczej? Aneta Kowalczyk z DMK Inżynieria.

Przy samym dworcu powstanie zatoka autobusowa z wiatą. Za zatoką architekci zaprojektowali tzw. strefę kiss & ride dla osób, które podwożą podróżnych pod dworzec i szybko odjeżdżają.

W trakcie prac zlikwidowane zostanie pseudorondo, zaś po południowej stronie ulicy Dworcowej do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej powstaną szeroka na 2,5 m droga rowerowa i 1,5-metrowy chodnik. Według projektu wyłożona obecnie czerwoną cegłą ul. Dworcowa zostanie wyasfaltowana, a wspomniane miejsca parkingowe zostaną wyłożone kostką.

Projekt przewiduje także montaż w pobliżu dworca zadaszonego parkingu dla rowerów oraz powstanie wypożyczalni rowerów. Uzupełnieniem całości będzie montaż elementów małej architektury, m.in. ławek oraz interaktywnej tablicy dla podróżnych.
Prezydent Dąbrowy Górniczej liczy, że PKP zainwestuje w modernizację nieczynnych dworców

Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej, mówił nam wcześniej, że liczy, iż inwestycje w infrastrukturę wokół nieczynnego dworca kolejowego w Ząbkowicach będą dla PKP zachętą, by w dworzec zainwestować i przeznaczyć go m.in. na wynajem. Wcześniej w porozumieniu z miastem PKP zobowiązało się w najbliższych latach do modernizacji nieczynnych dworców w centrum i Gołonogu.

Przypomnijmy, że wcześniej zakończyła się warta ponad 8 mln zł budowa nowoczesnego tunelu pod torami. Kolejne inwestycje to budowa dróg rowerowych, które Ząbkowice połączą m.in. z Gołonogiem.
:)
CYTAT
naszemiasto

Dąbrowa Górnicza: inwestycje PKP. Łatwiejszy przewóz towarów

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują rewitalizację linii towarowej nr 171. Dzięki przebudowie stacji Sosnowiec Dańdówka, zwiększy się prędkość pociągów i przepustowość linii. Wymienione będą urządzenia sterowania ruchem i dwie nastawnie. Towary z województwa śląskiego pojada koleją do portów i w głąb kraju. Szacowana wartość inwestycji ze środków budżetowych, to ponad 60 mln złotych. Skorzysta też na tym Dąbrowa Górnicza.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 171. To towarowa trasa, łączącą Dąbrowę Górniczą Towarową z posterunkiem Panewnik (między Katowicami Muchowiec a Rudą Kochłowicami). Rewitalizacja usprawni wywóz towarów z Górnego Śląska w głąb kraju i do portów. Pociągi pojadą szybciej, a prędkość wzrośnie do 100 km/h. Zwiększy się przepustowość linii, czyli będzie mogło jeździć więcej pociągów. Rewitalizacja wpłynie znacząco na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Na stacji Sosnowiec Dańdówka zostaną wymienione tory, sieć trakcyjna oraz przebudowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Będzie 17 nowych rozjazdów, wyposażonych w system elektrycznego ogrzewania. Pozwoli to na płynną jazdę pociągów w trudnych warunkach zimowych. Projekt przewiduje też przebudowę nastawni w Dąbrowie Górniczej Wschodniej i na posterunku odgałęźnym Kozioł (między Dąbrową Górniczą Wschodnią a Towarową) wraz z urządzeniami sterowania ruchem.

Inwestycja, w systemie ?projektuj i buduj?, jest częścią projektu pn. ?Prace na południowo-wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami?. Szacunkowa wartość to ponad 60 mln zł ze środków budżetowych. Inwestycja zaplanowana jest na lata 2019 ? 2021.

Ponad 100 mln zł na lepszy transport towarów

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie odnawiają odcinki linii kolejowej nr 171. Zakończyły się już prace warte 32 mln zł przy przebudowie urządzeń sterowania r i budowie nowej oraz modernizacji działającej nastawni na terenie Dąbrowy Górniczej Towarowej. W 2017 r. za ponad 21 mln zł zakończono przebudowę torów Dąbrowa Górnicza Towarowa ? Dąbrowa Górnicza Wschodnia i Dąbrowa Górnicza Towarowa ? Kozioł. W 2018 roku za ponad 52 mln zł. rewitalizowano odcinek Kozioł ? Dąbrowa Górnicza Wschodnia ? Dorota ? Juliusz.
:)
Kolejne mniejsze modernizacje, ogłoszono przetargi:

CYTAT
Zadanie nr 3 - Wykonanie nawierzchniowych prac punktowych na liniach : 1,4,62,133,154,160,162,171,182,183,186,661,705 na terenie Sekcji Eksploatacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice


CYTAT
Zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn.: „Poprawa bezpieczeństwa ruchu pociągów poprzez poprawę stanu technicznego obiektów urządzeń sterowania ruchem kolejowym na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Częstochowie”. Przebudowa klasycznego systemu kontroli niezajętości torów i rozjazdów na system w oparciu o liczniki osi koła, na stacji Łazy (rejon ŁZA, ŁZB, ŁZC) i Dąbrowa Górnicza Ząbkowice (rejon DZA, DZB)
:)
oficjalnie:

CYTAT
naszemiasto

Dąbrowa Górnicza Ząbkowice: takiego tunelu nie ma w całej Polsce. Został właśnie otwarty

We wtorek 19 lutego w Dąbrowie Górniczej - Ząbkowicach oficjalnie otwarty został nowy tunel, który połączył dworcowe perony oraz dwie części tej dzielnicy, oddzielone linią kolejową. To pierwszy taki obiekt w Polsce, z którego pod torami kolejowymi mogą korzystać rowerzyści. To jednocześnie początek zmian komunikacyjnych w tym miejscu, bowiem do końca września br. obok dworca powstanie również pierwsze w mieście centrum przesiadkowe.

Inwestycja zrealizowana została w ramach projektu?Przebudowa infrastruktury do obsługi podróżnych na stacjach i przystankach?To wspólne zadanie, realizowane od 2017 roku przez gminę Dąbrowa Górnicza i PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. w Częstochowie. Budowa kosztowała 6,7 mln zł netto, z czego 3,5 mln zł przeznaczyła na nią kolej, a 3,2 mln zł dołożyło miasto. Wykonawcą prac była firma Banimex.

Na uroczystym otwarciu zjawili się m.in. dąbrowski poseł na sejm Robert Warwas, prezydent Dąbrowy Górniczej Marcin Bazylak oraz Helmut Klabis, dyrektor częstochowskiego zakładu spółki PKP PLK. Jak przystało na inaugurację kolejowej inwestycji wszyscy przyjechali na dworzec w Ząbkowicach pociągami.

- Współpraca miasta i PKP PLK była wzorowa przy tej inwestycji. Prowadzimy z prezydentem miasta rozmowy na temat centrów przesiadkowych, natomiast przebudowa dworców kolejowych w Gołonogu i centrum Dąbrowy Górniczej wpisana jest na rządową listę projektów inwestycyjnych. Jako parlamentarzysta 1,5 roku temu interweniowałem w sprawie nieczynnego od 2011 roku budynku dworca w Ząbkowicach. Wiem, że trwały tu rozmowy z miastem, poszukiwane były możliwości jego zagospodarowania. To obiekt zabytkowy i musimy podjąć kolejne działania, by ten budynek przywrócić mieszkańcom. Na pewno wrócimy do tego tematu. Budynki dworcowe w Dąbrowie Górniczej są złą wizytówką miasta i musimy to wspólnie zmienić ? mówił poseł Robert Warwas.

- Krok po kroku realizujemy w mieście inwestycje, mające podnieść jakość życia mieszkańców. Transport publiczny i mobilność mieszkańców to są te wyzwania, które sobie postawiliśmy. Cieszę się ze współpracy z posłem Robertem Warwasem i spółkami kolejowymi. To jest naprawdę wielka rzecz. Jestem z tego zadowolony. Dzisiejsza inwestycja może się wydawać mała. Tunel, przejście pod torami, ale dzięki temu tunelowi za kilka miesięcy rowerzyści z niego wyjadą i pojadą nowymi trasami bezpośrednio do stacji kolejowej w Gołonogu, do zakładów pracy w strefie ekonomicznej w Tucznawie. Wkrótce rozpocznie się tu także budowa centrum przesiadkowego. Kolejne zadania to centrum, Gołonóg. Wszystko po to, byśmy się sprawnie i bezpiecznie poruszali po mieście. To otwarcie pokazuje, że wspólnie możemy działać na rzecz miasta i mieszkańców. Liczę na więcej i wiem, że to wspólnie osiągniemy ? podkreślił Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

- Przyznam się, że jeszcze dwa lata temu nie wiedziałem, że da się to zrealizować. Uzgadnialiśmy z miastem, jak to dobrze zrobić. Pojawiła się propozycja, by w tunelu zrobić ścieżkę rowerową pod torami. Dziś to się zmaterializowało i trzeba podkreślić, że jest to rozwiązanie pionierskie, nowatorskie, którego nie ma nigdzie indziej. Ta inwestycja uporządkowała też cały teren. Niedawno była ty szpecącą kładka, która nie zapewniała dogodnego przejścia osobom niepełnosprawnym, a teraz mamy nowoczesne przejście podziemne ze wszystkimi elementami niezbędnymi. Mamy windy, wjazd na perony. Mam nadzieję, że wkrótce pojawią się też wyświetlacze peronowe, które będą pokazywały czas odjazdów i przyjazdów pociągów. Ta inwestycja wcale nie była taka prosta, bowiem mamy tu sześć torów i cały czas jeździły tędy pociągi. Musieliśmy mieć czynne trzy tory, bo tędy jeździ ponad sto pociągów na dobę. Mieszkańcy poruszali się więc w trakcie inwestycji po placu budowy. Musieliśmy zrobić prowizoryczne dojazdy technologiczne dla samochodów z materiałami budowlanymi, a także tymczasowe dojścia na perony dla pasażerów ? mówił Helmut Klabis, dyrektor częstochowskiego zakładu PKP PLK SA.

- Zdobyliśmy kolejne doświadczenie. Budowa tego przejścia faktycznie nie była łatwa, właśnie z racji ruchu pociągów i poruszania się pasażerów. Zderzyliśmy się również z trudnymi warunkami geologicznymi, zalegały piaski silnie nawodnione, do tego okres zimowy. Udało się jednak zbudować nowoczesny, funkcjonalny obiekt, służący i pasażerom, i mieszkańcom całej dzielnicy. Chciałbym też podziękować za dobrą współpracę przy budowie. Jesteśmy szczęśliwi, że mogliśmy przyczynić się do poprawy warunków życia mieszkańców dzielnicy i całego miasta - przyznał Dariusz Tokarczyk, dyrektor ds. technicznych w Banimeksie.

Stacja Dąbrowa Górnicza Ząbkowice została dostosowana do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zniknęła stara, niefunkcjonalna kładka nad torami. Zamiast niej powstało wygodne i bezpieczne przejście podziemne, łączące dwie strony dzielnicy Ząbkowice, od ul. Dworcowej do ul. gen. W. Sikorskiego i M. Dąbrowskiej.

Zadaszone przejście podziemne z pochylniami umożliwia dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Pasażerowie na peronach 2 i 3 mają do dyspozycji windy. W przejściu i dojściach są ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą dla osób niewidomych i słabo widzących. Na poręczach zostały umieszczone informacje w języku Braille?a. W przejściu wyznaczono specjalną ścieżkę dla rowerzystów. Dla zwiększenie bezpieczeństwa podróżnych zamontowanych zostało 15 kamer, m.in. w windach, które rejestrują to, co dzieje się w przejściu i wokół niego. Przejście wyposażone zostało także w system informacji pasażerskiej, m.in. nagłośnienie, oświetlenie, czytelne tablice z opisem wyjść, kierunków jazdy pociągów.

Przy budowie obiektu zużytych zostało 1,5 tys. metrów sześciennych betonu, czyli tyle, ile pomieści 155 samochodów typu ?gruszka? oraz około 160 tys. kg stali zbrojeniowej.

Już w 2014 roku PKP PLK SA odnowiły perony na stacji w Ząbkowicach. Obiekt zyskał wtedy nową nawierzchnię, wyposażony został w wiaty, ławki i tablice informacyjne. Zamontowane zostało również nowe oświetlenie i nagłośnienie.

Przy ulicy Dworcowej, w bezpośrednim sąsiedztwie ząbkowickiego dworca, powstanie do końca września br. centrum przesiadkowe wraz z przebudowanym tam układem komunikacyjnym. Przed budynkiem dworca pojawią się: podjazd i przystanki dla autobusów komunikacji miejskiej, miejsca postojowe dla podwożonych przez taksówki lub samochody prywatne pasażerów, zadaszone parkingi (stojaki) dla rowerów oraz 22 miejsca parkingowe dla samochodów osobowych. Inwestycja będzie kosztowała 3,5 mln zł. Wykonawcą tego przedsięwzięcia będzie Eurovia.

Do końca czerwca br. ząbkowicki dworzec zostanie natomiast połączony systemem ścieżek rowerowych z terenami inwestycyjnymi w Tucznawie oraz dworcem kolejowym w Gołonogu, gdzie również wkrótce powstanie kolejne centrum przesiadkowe. Cała długość ścieżek dla rowerzystów i pieszych wyniesie około 10 kilometrów, z czego prawie 4 kilometry będzie liczyć trasa do Tucznawy.

Trasa do Gołonoga prowadzić będzie ul. Armii Krajowej, do węzła nad trasą S1, dalej ul. św. Antoniego, Żeglarską koło Pogorii I i do dworca PKP w Gołonogu. Trasa do Tucznawy prowadzić będzie wzdłuż torów kolejowych od dworca PKP w Ząbkowicach, ul. Armii Krajowej, Szosową, Pasieka, do nowej drogi do terenów inwestycyjnych. Wykonawcą tych prac będzie Drogopol. Ta inwestycja będzie kosztowała 16 mln zł.


dużo zdjęć snf (51).gif http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...al,t,id,tm.html


CYTAT
UM

NOWE PRZEJŚCIE ZWIASTUJE ZMIANY
Przejście podziemne na stacji kolejowej w Ząbkowicach to wygodne i bezpieczne rozwiązanie dla pasażerów, łącznik dwóch części dzielnicy i zwiastun zmian w rejonie dąbrowskich dworców.

Budowa przejścia jest przedsięwzięciem zrealizowanym wspólnie przez PKP PLK S.A. i Dąbrowę Górniczą. Wpisuje się w działania miasta, dotyczące zmiany układu komunikacyjnego w Dąbrowie oraz wprowadzenia równowagi między ruchem samochodowym, rowerowym, pieszym i transportem zbiorowym.

? Ta wspólna inwestycja pokazuje, że w Dąbrowie Górniczej potrafimy nie tylko rozmawiać, ale również razem działać. Centrum przesiadkowe w Ząbkowicach to pierwsze zadanie, ale przed nami jeszcze centrum miasta i Gołonóg, modernizacja linii tramwajowej oraz zupełnie nowa siatka połączeń autobusowych. Dzisiaj ma ona kształt niemal niezmieniony od 40 lat, a musi być dostosowana do aktualnych potrzeb mieszkańców, umożliwiać sprawny i bezpieczny dojazd do pracy, szkoły czy uczelni ? zarówno w Dąbrowie, jak i w innych miastach aglomeracji ? mówił podczas oficjalnego otwarcia przejścia Marcin Bazylak, prezydent miasta.
Plany wspólnych działań miasta i kolejowych spółek wspiera poseł Robert Warwas.

? Sprawy dąbrowskich dworców są moim priorytetem, dlatego angażuję się w te inicjatywy od samego początku. Bardzo cieszy mnie współpraca pomiędzy miastem i koleją, co pokazuje że razem można skutecznie realizować przedsięwzięcia oczekiwane przez mieszkańców ? stwierdza Robert Warwas, poseł na Sejm RP.
Przejście, o długości 70 m i szerokości 5 m, łączy perony oraz dwie strony dzielnicy oddzielone torami kolejowymi. Zastąpiło wykorzystywaną do tej pory starą kładkę. Służy podróżnym, a także mieszkańcom Ząbkowic. Ma windy i pochylnie, więc mogą z niego korzystać niepełnosprawni, rowerzyści i osoby z wózkami dziecięcymi. Koszt inwestycji opiewa na 8 mln 240 tys. zł, a głównym wykonawcą był Banimex S.A. Kolej wyłożyła na nią ponad 4 mln 300 tys. zł, a wkład miasta wyniósł przeszło 3 mln 930 tys. zł.

? Dla nas była to szczególna inwestycja, ponieważ na etapie ustaleń z miastem ze strony Urzędu Miejskiego padła propozycja rozszerzenia projektu o elementy infrastruktury rowerowej, której do tej pory nie budowaliśmy. Co prawda wymagało to modyfikacji naszego projektu, ale z dzisiejszej perspektywy było warto, ponieważ udało nam się nawiązać współpracę, która bardzo dobrze rokuje na kolejne wspólne inwestycje w centrum i w Gołonogu ? podkreśla Helmut Klabis, dyrektor częstochowskie oddziału PKP PLK S.A.
Zadanie nie było łatwe, ale przy realizacji obeszło się bez komplikacji.

? Dużym wyzwaniem w trakcie budowy było zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom, bo w trakcie prac stacja nieprzerwanie funkcjonowała. Na szczęście wszystko odbyło się sprawnie i dzisiaj można korzystać z nowoczesnego przejścia ? zaznacza Dariusz Tokarczyk, dyrektor Banimex S.A.
Przy stacji w Ząbkowicach wkrótce rozpocznie się budowa centrum przesiadkowego ? po obu stronach torów powstaną miejsca parkingowe, a przed budynek przy ul. Dworcowej dojedzie autobus. Dzielnica będzie również połączona ścieżkami rowerowymi z Gołonogiem oraz terenem inwestycyjnym w Tucznawie.



i

CYTAT
GW

Poznaliśmy plan kolei metropolitalnej. Nowe przystanki i torowiska za co najmniej 9 mld zł

Co najmniej 9 mld zł będzie kosztowała budowa kolei metropolitalnej. Najbardziej śmiały plan jej rozwoju może kosztować niemal dwa razy tyle. Znamy szczegóły tej koncepcji.

Rozpoczęcie starań o budowę kolei metropolitalnej jest najważniejszym zadaniem Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. ? Uznaliśmy to za uzgodnione. Nikt się nie wyłamał. Jeśli się dobrze zastanowić, to nie ma lepszego uzasadnienia dla istnienia metropolii niż stworzenie kolei metropolitalnej. Oczywiście będzie wiele innych spraw, ale one nie będą kluczowe. Będą też mniej widoczne dla mieszkańców. A kolej to konkret, który na długo zmieni jakość życia ? mówił ?Wyborczej? dwa lata temu prezydent Gliwic Zygmunt Frankiewicz.

GZM od razu zaczął przygotowania do zamówienia koncepcji kolei metropolitalnej. Opracowanie zlecono specjalistom z Politechniki Śląskiej. Właśnie poznaliśmy szczegóły ich pomysłu. Kolej jest tu przedstawiona w trzech możliwych wariantach.

? Budowa kolei metropolitalnej nie jest kwestią tylko lepszej komunikacji. To kwestia cywilizacyjna. Musimy w to zainwestować, inaczej inne regiony i duże miasta nas wyprzedzą. Stąd starania o budowę kolei metropolitalnej ? wyjaśnia dziś Kazimierz Karolczak, przewodniczący GZM. I dodaje, że koncepcja z Politechniki Śląskiej pokazuje skalę wyzwań. ? Nie możemy sobie jednak pozwolić, by nie myśleć o budowie kolei metropolitalnej ? podkreśla Karolczak.

Kolej metropolitalna ? wariant W0
W tym wariancie za podstawowe elementy układu sieci kolei metropolitalnej przyjęto osie zachód?wschód: Gliwice?Katowice?Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, oraz południe?północ: Tychy?Tarnowskie Góry. Ze względu na liczbę pasażerów, priorytetem ma być obsługa trasy Dąbrowa Górnicza Ząbkowice?Katowice?Gliwice.

Autorzy uważają, że w tym wariancie konieczne będą zakupy nowych pociągów i modyfikacja rozkładu jazdy, tak by w godzinach szczytu pociągi jeździły co kwadrans.

Kolej metropolitalna ? wariant W1
Ten wariant to rozszerzenie poprzedniego wariantu. Zakłada stworzenie dwóch korytarzy komunikacyjnych. Korytarz zachód?wschód to linia Gliwice?Katowice o długości 27 km oraz linia Katowice?Dąbrowa Górnicza Ząbkowice o długości 25 km.

Z kolei korytarz południe?północ to linia Nowy Bieruń?Tychy Lodowisko o długości niemal 15 km, linia Tychy Lodowisko?Katowice o długości 21 km oraz linia Katowice?Tarnowskie Góry o długości 34 km. W sumie cała kolej metropolitalna ma w tej wersji długość 123 km. Tu też pojawia się propozycja stworzenia nowych przystanków. Najwięcej ma ich powstać w Katowicach (dziewięć) oraz Sosnowcu (trzy).

Nowe przystanki to: Dąbrowa Górnicza al. Zagłębia Dąbrowskiego, Sosnowiec Środula, Sosnowiec Sielec, Sosnowiec Osiedle Piastów, Katowice Morawa, Katowice Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice Politechnika, Katowice Osiedle Witosa, Katowice Bugla, Katowice Eurocentrum, Katowice Zadole, Katowice ul. Tunelowa, Katowice ul. Niezapominajek, Chorzów Uniwersytet, Świętochłowice Mijanka, Zabrze ul. Armii Krajowej, Gliwice ul. Bema, Gliwice ul. Zabrska, Bytom ul. Chorzowska, Tychy ul. Barona, Bieruń KWK ?Piast?. Dodatkowo proponuje się rewitalizację przystanków Tychy Urbanowice, Bieruń Mleczarnia oraz Bieruń Stary.

Monorail z Katowic do Pyrzowic w wariancie 2
Tutaj proponuje się wydłużenie kolei metropolitalnej na osi wschód?zachód do Pyskowic oraz Dąbrowy Górniczej-Strzemieszyc (z odnogą z Katowic do Mysłowic), a na osi północ?południe pojawiają się stacje krańcowe Nowy Bieruń, Orzesze i lotnisko w Pyrzowicach.

Pociągi miałyby jeździć także z Gliwic do Knurowa, z Gliwic przez Zabrze i Rudę Śląską do Mikołowa oraz z Mikołowa do przystanku Tychy Lodowisko. Pojawia się też kolejowa obwodnica Katowic (z Ligoty przez Ochojec, Murcki, Kostuchnę do Podlesia). Tu kluczowy jest postulat kolei typu monorail. Chodzi o dwa połączenia: Katowice Metropolia?MPL Katowice i Sosnowiec Główny?MPL Katowice. To połączenie miałoby być wizytówką metropolii. Szybki pociąg do Pyrzowic jechałby też m.in. przez Siemianowice Śląskie oraz Czeladź. A to oznaczałoby powstanie pierwszego przystanku kolejowego w tym mieście. W tym ujęciu długość całej kolei metropolitalnej to już 345 km.

W tym wariancie ma powstać szereg nowych przystanków: Dąbrowa Górnicza al. Zagłębia Dąbrowskiego, Sosnowiec Środula, Sosnowiec Sielec, Sosnowiec Osiedle Piastów, Katowice Morawa, Katowice Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice Politechnika, Katowice Metropolia, Katowice Metropolia (monorail), Katowice Osiedle Witosa, Świętochłowice Mijanka, Zabrze ul. Armii Krajowej, Gliwice ul. Bema, Gliwice ul. Zabrska, Gliwice ul. Śliwki, Gliwice Osiedle Kopernika, Gliwice Czechowice, Chorzów Uniwersytet, Bytom ul. Chorzowska, MPL Katowice, Katowice Bugla, Katowice Eurocentrum, Katowice Zadole, Katowice ul. Tunelowa, Katowice ul. Niezapominajek, Tychy ul. Barona, Bieruń KWK ?Piast?, Mikołów Kamionka, Mikołów ul. Żwirki i Wigury, Siemianowice Śląskie (monorail), Czeladź (monorail), Sosnowiec Główny (monorail), Ruda Śląska Orzegów, Bytom ul. Zabrzańska, Przyszowice Gierałtowice, Gierałtowice ul. Leśna, Knurów, Ruda Śląska Halemba, Ruda Śląska ul. Kłodnicka, Śmiłowice, Mikołów ul. Krakowska, Mikołów ul. Bielska, Tychy Wilkowyje. Dodatkowo chodzi o rewitalizację stacji Tychy Urbanowice, Bieruń Mleczarnia, Bieruń Stary, Gliwice Sośnica, Zabrze Makoszowy i Ruda Bielszowice.

Kolej metropolitalna ? wariant W3
Układ kolei metropolitalnej na terenie GZM w wariancie W3 tworzą: linie transportowe usytuowane w metropolitalnym korytarzu transportowym zachód?wschód ze stacjami krańcowymi: Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, Pyskowice, Dąbrowa Górnicza Huta Katowice, Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, Mysłowice, Katowice Szopienice Północne, linie transportowe w korytarzu południe?północ, ograniczone następującymi stacjami krańcowymi: Nowy Bieruń, MPL Katowice, Orzesze.

Ma powstać kolej typu monorail na lotnisko, która ma obsługiwać dwa połączenia na obszarze GZM: Katowice Metropolia?MPL Katowice i Sosnowiec Główny?MPL Katowice.

Pada też pomysł uruchomienia lekkiej kolei miejskiej na trasach Gliwice?Knurów Szczygłowice?Gliwice, Knurów?Orzesze?Knurów, Gliwice?Tychy Lodowisko?Gliwice. Pociągi pasażerskie mają też jeździć po nieużywanych dziś przez nie szlakach. Całkowita długość kolei metropolitalnej w tym wariancie to 426 km.

Ten wariant zakłada budowę kilkudziesięciu nowych przystanków. Są to: Dąbrowa Górnicza al. Zagłębia Dąbrowskiego, Sosnowiec Środula, Sosnowiec Sielec, Sosnowiec Osiedle Piastów, Katowice Morawa, Katowice Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice Politechnika, Katowice Metropolia, Katowice Metropolia (monorail), Katowice Osiedle Witosa, Świętochłowice Mijanka, Zabrze ul. Armii Krajowej, Gliwice ul. Bema, Gliwice ul. Zabrska, Gliwice ul. Śliwki, Gliwice Osiedle Kopernika, Gliwice Czechowice, Chorzów Uniwersytet, Bytom ul. Chorzowska, MPL Katowice, MPL Katowice (monorail), Katowice Bugla, Katowice Eurocentrum, Katowice Zadole, Katowice ul. Tunelowa, Katowice ul. Niezapominajek, Tychy ul. Barona, Bieruń KWK ?Piast?, Mikołów Kamionka, Mikołów ul. Żwirki i Wigury, Siemianowice Śląskie (monorail), Czeladź (monorail), Sosnowiec Główny (monorail), Ruda Śląska Orzegów, Bytom ul. Zabrzańska, Dąbrowa Górnicza Huta Katowice, Katowice Szopienice Północne, Katowice Janów, Katowice Giszowiec, Katowice Brynów Pętla, Katowice Stara Ligota, Katowice Panewniki Kokociniec, Gliwice KWK ?Sośnica?, Gliwice Autostrada, Gliwice Bojków, Knurów Osiedle Wojska Polskiego, Knurów Osiedle Tysiąclecia, Knurów, Knurów Szczygłowice, Gierałtowice ul. Leśna, Gierałtowice, Ornontowice ul. Zwycięstwa, Ornontowice Ruda Śląska Halemba, Ruda Śląska ul. Kłodnicka, Śmiłowice, Mikołów ul. Krakowska, Mikołów ul. Bielska, Tychy Wilkowyje, Katowice Stary Tartak (Murcki), Katowice Dąbrowa.

Zrewitalizowane mają być przystanki: Tychy Urbanowice, Bieruń Mleczarnia, Bieruń Stary, Ruda Kochłowice, Ruda Wirek, Ruda Bielszowice, Zabrze Makoszowy, Katowice Ochojec.

Ile to ma kosztować?
Naukowcy z Politechniki Śląskiej obliczyli, że realizacja najskromniejszego wariantu (W1) ma kosztować 8,6 mld zł, wariantu W2 15,6 mld zł, a wariantu W3 aż 16,2 mld zł.

?Wariant W1 jest optymalny pod względem kosztów, natomiast wariant W3 jest wariantem optymalnym pod względem zakresu i jakości obsługi transportowej obszaru GZM, w tym obsługi portu lotniczego nowoczesnym systemem kolei jednoszynowej. Biorąc pod uwagę wyniki analizy kosztów i korzyści, należy jednak wskazać na nieefektywność ekonomiczną wariantu W3 ? zawierającego zadanie obsługi portu lotniczego koleją monorail. Rezygnacja z tego zadania znacznie wpływa na poprawę tych wyników, co wskazuje na potrzebę dokonania analizy kosztów i korzyści dla wariantu W3, również bez kolei monorail? ? czytamy w podsumowaniu.

? Jeśli chodzi o koszty, to wiadomo, że będą spore. Warto jednak pamiętać, że samo wybudowanie dodatkowej pary torów pomiędzy Będzinem a Katowicami, które planuje PKP PLK, to wydatek rzędu 2 mld zł. Jeśli potraktujemy to jako punkt odniesienia, to niecałe 9 mld zł, o których mowa w wariancie pierwszym, nie powinno nas zniechęcać ? ocenia przewodniczący metropolii Kazimierz Karolczak.


mapki wariantów snf (51).gif
http://bi.gazeta.pl/im/0/24406/m24406960,0...ZYSTANKI-A3.pdf
http://bi.gazeta.pl/im/1/24406/m24406961,1...ZYSTANKI-A3.pdf
http://bi.gazeta.pl/im/2/24406/m24406962,2...ZYSTANKI-A3.pdf

ehhh kiedy doczekamy

Dobrze, że wraca przystanek DG Al. Zagłębia Dąbrowskiego, planowany wiele lat temu, po wybudowaniu CA miał roboczo nazywać się "DG Ratusz"
:)
CYTAT
twojezaglebie

PKP Polskie Linie Kolejowe rewitalizują odcinek od Dąbrowy Górniczej Strzemieszyce do Dąbrowy Górniczej Wschodniej.

W ramach inwestycji pn. „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.” remontowane są perony na stacjach i dostosowywane do obsługi osób o ograniczonej mobilności.

Perony będą podwyższone, co ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów, a także wyposażone w elementy małej architektury – wiaty, ławki, gabloty informacyjne, zegary i nagłośnienie. Większy komfort i bezpieczeństwo zapewni podróżnym nowe oświetlenie peronów i dróg dojścia oraz czytelne oznakowanie stacji.

Jak zapewniają przedstawiciele PKP, dzięki wymianie torów skrócą się podróże między Dąbrową Górniczą Strzemieszycami a Dąbrową Górniczą Wschodnią. – Bezpieczniej będzie dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym i budowie nowej nastawni z urządzeniami komputerowymi w stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – podkreśla Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Prace obejmą też remont obiektów inżynieryjnych, w tym wiaduktu na szlaku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia oraz wymianę rozjazdów, które będą wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania. Roboty te wymagają zmian w komunikacji.

Wartość rewitalizacji odcinka Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia wynosi 40 mln zł. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na czwarty kwartał 2019 roku.

Zastępcza komunikacja autobusowa przewidziana jest na odcinku Sławków – Sosnowiec Porąbka i Dąbrowa Górnicza Wschodnia – Sosnowiec Dańdówka. Będzie ona obowiązywać od 11 marca do 30 kwietnia.
warius
CYTAT
Obwieszczenie RDOŚ w Katowicach znak: WOOŚ.420.169.2018.MP1.12 z dnia 7 marca 2019r. w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "Budowa centrum przesiadkowego w rejonie dworca kolejowego PKP Centrum w Dąbrowie Górniczej wraz z budową układu komunikacyjnego."


coś tam dłubią, może w tym roku przetargi na przebudowę dworca w centrum i okolicy, to rzeczywistość, a nie obietnice? Zobaczymy.
:)
miasto będzie wynajmowało teren od PKP przeznaczony na centrum przesiadkowe przy dworcu w Centrum i co roku opłacało
:)
CYTAT
DZ

Koleje Śląskie dostaną 1,2 mln zł z metropolii. Będą nowe połączenia m.in. do Gliwic i tarnowskich Gór



Kolej Metropolitalna coraz bliżej. Zgromadzenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii przyjęło dziś, 24 kwietnia, uchwałę w sprawie udzielenia pomocy finansowej województwu śląskiemu na realizację zadania w postaci organizowania wojewódzkich przewozów pasażerskich w transporcie kolejowym. - To jest początek, który pozwoli lepiej zaplanować siatkę połączeń aglomeracji - powiedział Kazimierz Karolczak, przewodniczący Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii

Zgodnie z przyjętą dzisiaj, 24 kwietnia, uchwałą Zgromadzenia Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, GZM przekaże dotację celową województwu śląskiemu w kwocie 1,2 miliona złotych. Pieniądze Metropolii mają m.in. zwiększyć pracę przewozową Kolei Śląskich. Zostaną uruchomione dwie dodatkowe pary pociągów w kierunku Tarnowskich Gór, Gliwic oraz Dąbrowy Górniczej.

- Zgodnie z naszymi ustaleniami na te kierunki od tego roku już zwiększyła się częstotliwość kursowania pociągów. Jest to niejako realizacja pierwszego etapu projektu Kolei Metropolitalnej - przekonywał podczas zgromadzenia Kazimierz Karolczak, przewodniczący Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Dodał, że zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na liniach metropolitalnych pozwoli lepiej planować siatkę połączeń w aglomeracji.

Kolej Metropolitalna. Jak ma wyglądać?

Zaprezentowane na początku roku przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię koncepcje Kolei Metropolitalnej są obecnie konsultowane przez specjalistów z Politechniki Śląskiej. Zdaniem autorów projektu, Kolej Metropolitalna powinna obejmować obecny teren GZM, ale powinna też mieć perspektywę rozszerzenia terenu metropolii i wykonywania przewozów poza jej granice. Wszystko odbywać się ma w ramach istniejącej infrastruktury kolejowej, ale kolejne warianty projektu przewidują też odbudowę lub dobudowę dodatkowych odcinków linii.

Najbardziej podstawowy wariant W0 to uruchomienie dodatkowych połączeń metropolitalnych na istniejących liniach Gliwice – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice oraz Tychy Lodowisko – Tarnowskie Góry. Tutaj, zdaniem autorów koncepcji, potrzebna byłaby we współpracy z PLK modyfikacja rozkładu jazdy, tak, aby pomiędzy Gliwicami a Dąbrową Górniczą pociągi kursowały co 15 minut.

Kolej Metropolitalna. Trzy warianty i różne typy transportu

Kolejny wariant W1 – to te same linie, ale z dobudową dodatkowych torowisk i rozszerzenia linii północ-południe z Tychów Lodowiska do stacji Nowy Bieruń
- 123 kilometry linii powinny zapewnić szkielet, który będzie główną osią połączeń kolejowych. Konieczna będzie dobudowa 21 nowych obiektów związanych ze stacjami i przystankami kolejowymi – mówił przedstawiając koncepcję Grzegorz Kwitek, członek zarządu GZM.

Wariant W2 obejmuje stworzenie dodatkowych połączeń docierających między innymi do Orzesza czy Knurowa, ale też do portu lotniczego w Pyrzowicach. Ten ostatni odcinek miałby być obsługiwany koleją typy monorail.
Ten wariant obejmuje też budowę nowego odcinka Ściernie – Nowy Bieruń, a także torów z Rudy Śląskiej do Bytomia Karbia i Bytomia Bobrka. Liniami rezerwowymi według tej części pomysłu miałyby być odcinki z Dąbrowy Górniczej Huty Katowice do Dąbrowy Górniczej Gołonoga, z Dąbrowy Górniczej Ząbkowic do Dąbrowy Górniczej Strzemieszyce wraz z budową łącznicy, a także z Katowic Ligoty do Tychów linią przez Murcki i Kostuchnę. Zaplanowano także budowę torów między Tychami a Mikołowem.

W wariancie W3 dodatkowymi liniami rezerwowymi miałyby być linie z Chorzowa Batorego do Rudy Kochłowic. Pociągi miałyby się też pojawić na liniach Gliwice – Szczygłowice, Gliwice – Orzesze oraz na całym ciągu Tychy – Gliwice.
Wszystkie warianty zakładają powstanie w Katowicach głównego dworca metropolitalnego pod nazwą Katowice Metropolia. Miałby powstać w śródmieściu stolicy województwa na terenie pod dawnych obiektach kolejowych.
Zdaniem GZM, wariant W1 jest optymalny pod względem kosztów natomiast wariant W3 jest optymalny pod względem zakresu i jakości obsługi transportowej zakresu GZM.

Koszty? Wariant W0 sprowadza się do zakupu taboru. W budżecie Metropolii zabezpieczono na ten cel środki w wysokości 250 mln zł. Wariant W1 to koszt 8 mld 600 mln zł, ale w większości to wydatki, które ponieść będzie musiała PKP PLK. Szacowany czas budowy to 10 lat. W przypadku wariant W2 wydać trzeba będzie 15 mld 600 mln zł przy szacowanym czasie budowy 15 lat. Wariant W3 to 16 mld 200 mln zł przy zakładanym powstaniu w ciągu 18 lat.


zawsze powtarzano, że liina jest tak obciążona, że właściwie się nie da zwiększyć częstotliwości bez przebudowy. Co 15 minut super, tylko niech powstaną u nas wcześniej tunele, bo na przejeździe przy Konopnickiej będzie paraliż.
Plany 18 letnie trochę śmieszne. W Chinach zrobiliby w rok. To nie są żadne cuda inżynieryjne ani kolej magnetyczna.
Yupi
ale w Chinach za machlojki jest kulka w leb, u nas nagrody i medale, a plan na 18 lat, zeby kolejny synus dorysl i przejal ciepla posadke biggrin.gif
Rokko31
CYTAT(Yupi @ czw, 25 kwi 2019 - 13:48) *
ale w Chinach za machlojki jest kulka w leb, u nas nagrody i medale, a plan na 18 lat, zeby kolejny synus dorysl i przejal ciepla posadke biggrin.gif

Jakby było jak w Chinach to już cały PiS by nie żył smile2.gif
pasqudek
@rokko: a PO jest święte?
danielmdc
Jest i ch.j. Takie miał widzenie Rokko. Ja rozumiem te chore przytyki o Pisiorach jakby oni rządzili Dąbrową chociaż przez miesiąc. Ja rozumiem jakby rządzili województwem chociaż przez 1/3 czasu od 89 roku. Ale przy.ierdalanie się ciągłe tylko do jednej partii która nie ma nic do powiedzenia u nas to jest choroba.
Rokko31
CYTAT(danielmdc @ pią, 26 kwi 2019 - 20:58) *
Jest i ch.j. Takie miał widzenie Rokko. Ja rozumiem te chore przytyki o Pisiorach jakby oni rządzili Dąbrową chociaż przez miesiąc. Ja rozumiem jakby rządzili województwem chociaż przez 1/3 czasu od 89 roku. Ale przy.ierdalanie się ciągłe tylko do jednej partii która nie ma nic do powiedzenia u nas to jest choroba.

Widzę że jesteś mistrzem w rzucaniu mięsem, pewnie męskości to ci dodaje albo tak się dowartościowujesz nienawidząc tak swojego miasta smile2.gif
pasqudek
Dąbrowa nie ma nawet nocnego połączenia z Katowicami.
danielmdc
CYTAT(Rokko31 @ pią, 26 kwi 2019 - 22:57) *
CYTAT(danielmdc @ pią, 26 kwi 2019 - 20:58) *
Jest i ch.j. Takie miał widzenie Rokko. Ja rozumiem te chore przytyki o Pisiorach jakby oni rządzili Dąbrową chociaż przez miesiąc. Ja rozumiem jakby rządzili województwem chociaż przez 1/3 czasu od 89 roku. Ale przy.ierdalanie się ciągłe tylko do jednej partii która nie ma nic do powiedzenia u nas to jest choroba.

Widzę że jesteś mistrzem w rzucaniu mięsem, pewnie męskości to ci dodaje albo tak się dowartościowujesz nienawidząc tak swojego miasta smile2.gif


Odniesiesz się jakoś argumentami ? Czy znowu będziesz udawał. Co pisiory mają do naszego regionu ? Kto zarządza miastem i województwem od 89 roku ? W jakich latach pisiory miały wpływ na to co się dzieje u nas ?
warius
Etap postępowanie względem budynku dworca pkp



Co ciekawe na stronie informującej o inwestycjach w dworce, dworzec Gołonóg w ogóle nie jest uwzględniony.

http://www.zmieniamydworce.pkp.pl/
:)
dzięki. Dobrze, że jest na tej liście. Szkoda, że zmarnowano tyle czasu, taki projekt mógłby już być gotowy. No chyba, że czekali na projekt przebudowy torowisk i okolicy. Miał być do końca marca. Miejmy nadzieję, że już wszystko ok i przygotowują przetargi
Leszek
W tym roku są wybory, możemy spodziewać się wielu obietnic. Po raz kolejny. Ile to już mija, odkąd powieszono szmaty z wizualizacjami na dworcach w centrum i Gołonogu? Bo - jeśli dobrze widziałem - już dawno "wyłopotały się" na wietrze...
Grzegorz-dg
Remonty dworców jest to inwestycja oczekiwana przez mieszkańców, bo wiadomo jak obecnie wyglądają budynki dworcowe .Dworzec w Gołonogu też jest wpisany w porozumienie PKP i miasta co do remontu i będzie jego remont.
warius
Co do remontu układu wokół dworca w centrum nie ma chyba obaw, w BIP-ie "sporo się dzieje" w tym temacie

:)
^
tego najnowszego nie widziałem
Żeby nie było opóźnień ze strony PKP PLK. Bo to pewnie oni muszą ogłosić przetarg na przebudowę torów
szer
CYTAT
Przełomowa decyzja. PKP PLK włączy się w budowę kolei metropolitalnej

PKP PLK oraz Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia będą ściśle współpracować przy tworzeniu kolei metropolitalnej w regionie.

Decyzja o tym, że PKP PLK włączy się do realizacji pomysłu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii na stworzenie tu szybkiej kolei miejskiej, zapadła we wtorek. To otwiera drogę do podpisania listu intencyjnego między PKP PLK a GZM. Grzegorz Kwitek, członek zarządu metropolii, który odpowiada za transport, wyjaśniał, że PKP PLK będzie wspierać merytorycznie metropolię we stworzeniu studium wykonalności kolei metropolitalnej.
Koszt to ponad osiem miliardów złotych

Zgodnie z listem intencyjnym w tej sprawie w pierwszej kolejności inwestycje mają dotyczyć odcinków: Pyskowice – Gliwice – Chorzów-Batory – Katowice – Mysłowice, Dąbrowa Górnicza – Katowice – Tychy, Chorzów-Batory – Bytom – Tarnowskie Góry, Katowice-Ligota – Mikołów – Łaziska Górne. Na tych trasach ma się skupiać studium wykonalności. Metropolia zadeklarowała też finansowy udział w inwestycjach PKP PLK, które będą przyczyniać się do budowy kolei metropolitalnej.

– To metropolia zamówi studium wykonalności. Jednocześnie kwotą 26 mln zł włączymy się w przebudowę stacji Dąbrowa Górnicza i Dąbrowa Górnicza-Gołonóg. Prace tutaj mają kosztować 90 mln zł i formalnie inwestorem jest miasto – dodał Grzegorz Kwitek. Wspomniał też o konieczności odbudowy połączenia Tychy – Bieruń Stary.

Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu metropolii, dodał, że trudno przecenić współpracę z PKP PLK w budowie kolei metropolitalnej. – Jej budowa to koszt co najmniej 8 mld zł. Współpraca to szansa na to, że wydatki ze strony GZM będą niższe – mówił.
Metropolia musi mieć kolej

Rozpoczęcie starań o budowę kolei metropolitalnej jest najważniejszym zadaniem Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Prezydent Gliwic Zygmunt Frankiewicz przypomniał we wtorek, że właściwie po to ona powstała. GZM zleciła specjalistom z Politechniki Śląskiej opracowanie koncepcji takiej kolei. W tzw. wariancie pierwszym zakłada ona stworzenie dwóch korytarzy komunikacyjnych. Korytarz zachód-wschód to linia Gliwice – Katowice o długości 27 km oraz linia Katowice – Dąbrowa Górnicza-Ząbkowice o długości 25 km.

Z kolei korytarz południe-północ to linia Nowy Bieruń – Tychy Lodowisko o długości niemal 15 km, linia Tychy Lodowisko – Katowice o długości 21 km oraz linia Katowice – Tarnowskie Góry o długości 34 km. W sumie cała kolej metropolitalna ma w tej wersji długość 123 km.
Nowe przystanki

Ta koncepcja zakłada też budowę szeregu nowych przystanków kolejowych. Są to stacje: Dąbrowa Górnicza al. Zagłębia Dąbrowskiego, Sosnowiec Środula, Sosnowiec Sielec, Sosnowiec Osiedle Piastów, Katowice Morawa, Katowice Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice Politechnika, Katowice Osiedle Witosa, Katowice Bugla, Katowice Eurocentrum, Katowice Zadole, Katowice ul. Tunelowa, Katowice ul. Niezapominajek, Chorzów Uniwersytet, Świętochłowice Mijanka, Zabrze ul. Armii Krajowej, Gliwice ul. Bema, Gliwice ul. Zabrska, Bytom ul. Chorzowska, Tychy ul. Barona, Bieruń KWK „Piast”. Dodatkowo proponuje się rewitalizację przystanków Tychy Urbanowice, Bieruń Mleczarnia oraz Bieruń Stary.

katowice.wyborcza.pl
:)
to dotacja z GZM

CYTAT
UM

Dąbrowa Górnicza otrzyma z Metropolii dotację w wysokości 26 mln zł na przebudowę infrastruktury w rejonie dworców w centrum i Gołonogu. Decyzję taką podjęło Zgromadzenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Środki zostaną uwzględnione w wieloletniej prognozie finansowej.
:)
Zaczyna się smile2.gif

planowane przetargi - początek października

CYTAT
Budowa centrum przesiadkowego w rejonie dworca kolejowego PKP Centrum w Dąbrowie Górniczej wraz z budową układu komunikacyjnego” w ramach realizacji zadania inwestycyjnego gminy Dąbrowa Górnicza(...)

Promowanie zielonej mobilności na terenie gminy Dąbrowa Górnicza” finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego oraz zadania Inwestycyjnego PKP PLK S.A. pn.: „Przebudowa infrastruktury kolejowej i drogowej w obszarze przystanku Dąbrowa Górnicza Centrum”. Krótki opis: Przedmiotem Zamówienia jest budowa centrum przesiadkowego w rejonie dworca kolejowego PKP Gołonóg w Dąbrowie Górniczej wraz z przebudową układu drogowego i kolejowego.

(...)
Opis zamówienia:
Na Inwestycję składać się będą w szczególności:
— budowa przejścia podziemnego pod linią kolejową łączącego perony z budynkiem dworca Dąbrowa Górnicza i projektowanym Centrum Przesiadkowym oraz parkingiem park&ride przy ul. Kościuszki i parkingiem przy ul. Limanowskiego (Przejście),
— przebudowa układu torów towarowych stacji Dąbrowa Górnicza umożliwiająca zastąpienie trzech torów jednym, równoległym do toru nr 2 linii kolejowej nr 1, z zachowaniem możliwości objazdu składu wagonów przez lokomotywę manewrową,
— przebudowa układu peronowo-torowego stacji Dąbrowa Górnicza z uwzględnieniem rezerwy terenowej pod planowane inwestycje,
— przebudowa sieci trakcyjnej, oświetlenia, elektrycznego ogrzewania rozjazdów, zmiany zasilania do ww. urządzeń, systemu sterowania ruchem kolejowym (srk) w obrębie stacji Dąbrowa Górnicza,
— likwidacja przejazdu kolejowo-drogowego kat. A w km 299,522 linii kolejowej nr 1 w ciągu ul. Konopnickiej, — budowa wiaduktu kolejowego/tunelu drogowego na wysokości ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego, w tym instalacji energetycznych i sanitarnych (Wiadukt),
— inne niezbędne prace wynikające z projektu budowlanego, związane z budową konstrukcji obiektów pod linią kolejową przenoszących obciążenia od taboru kolejowego, usuwaniem kolizji na terenie PKP w związku z realizacją obiektów, likwidacją przejazdów,
— budowa drogi łączącej ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową wraz z budową Centrum Przesiadkowego oraz parkingu park&ride,
— budowa drogi wraz z ruchem pieszym i rowerowym w ciągu ul. Kościuszki do ul. Limanowskiego (pod Wiaduktem),
— powiązanie Wiaduktu z istniejącym układem dróg,
— przebudowa drogi wraz z odwodnieniem, oświetleniem, chodnikiem oraz trasą rowerową w ciągu ul. Kolejowej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Kościuszki do skrzyżowania z ul. Konopnickiej,
— budowa przejścia w ciągu ul. Konopnickiej w miejscu likwidowanego przejazdu kolejowo-drogowego kat. A w km 299,522 linii kolejowej nr 1 i inne niezbędne prace wynikające z projektu budowlanego.
Szczegółowy zakres robót określa projekt budowlano-wykonawczy.
Szczegółowy zakres robót do realizacji zawiera przedmiar robót, który stanowić będzie załącznik do przetargu nieograniczonego,dokumentacja techniczna, STWiOR.


szacunkowa wartość netto prawie 160 mln dla zadania, a całości (?) ponad 191 mln netto

i jakby jednak od razu cały łącznik do Sobieskiego, bo chyba nie chodzi o pierwszy fragment przy centrum przesiadkowym

oraz

CYTAT
„Budowa centrum przesiadkowego w rejonie dworca kolejowego PKP Gołonóg w Dąbrowie Górniczej wraz z budową układu komunikacyjnego” w ramach realizacji zadania inwestycyjnego gminy Dąbrowa Gónicza
(...)
Promowanie zielonej mobilności na terenie gminy Dąbrowa Górnicza” finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego oraz zadania Inwestycyjnego PKP PLK S.A. pn.: „Przebudowa infrastruktury kolejowej i drogowej w obszarze przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg”. Przedmiotem zamówienia jest budowa centrum przesiadkowego w rejonie dworca kolejowego PKP Gołonóg w Dąbrowie Górniczej wraz z przebudową układu drogowego i kolejowego(...)

Opis zamówienia:
Na inwestycję składać się będą w szczególności:
— budowa Centrum Przesiadkowego wraz z budową parkingu typu park&ride w rejonie dworca Dąbrowa Górnicza Gołonóg wraz z układem komunikacyjnym umożliwiającym połączenie Centrum Przesiadkowego z istniejącym układem komunikacyjnym,
— budowa drogi wraz z ruchem pieszym i rowerowym (pod Wiaduktem) w ciągu ul. Piecucha i ul. Parkowej,
— powiązanie Wiaduktu z istniejącym układem dróg,
— inne niezbędne prace wynikające z projektu budowlanego,
— budowa przejścia podziemnego pod linią kolejową łączącego perony z budynkiem dworca Dąbrowa Górnicza Gołonóg oraz parkingiem park&ride i ciągiem komunikacji pieszej w ul. Parkowej (Przejście),
— przebudowa układu torowo-peronowego w obrębie przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Gołonóg,
— likwidacja przejazdu kolejowego kat. A w km 296,592 linii kolejowej nr 1 w ciągu ul. Parkowej,
— budowa wiaduktu kolejowego/tunelu drogowego na wysokości ul. Piecucha i ul. Parkowej.
W tym instalacji energetycznych i sanitarnych (Wiadukt),
— inne niezbędne prace wynikające z projektu budowlanego, związane z budową konstrukcji obiektów pod linią kolejową przenoszących obciążenia od taboru kolejowego, usuwaniem kolizji na terenie PKP w związku z realizacją obiektów, likwidacją przejazdów.


szacunkowa netto całości: 59 mln zł, a zadania prawie 50 mln zł netto
:)
centrum przesiadkowe w Ząbkowicach - zdjęcia nddg snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...28_A/index.html
Leszek
Coś czuję, że możemy zapomnieć o remontach dąbrowskich dworców sad.gif

CYTAT
Może dlatego Morawiecki nic nie wspomniał o starych założeniach "Kolei plus", tylko mówił o remontach dworców. Czy rząd chce je podstawić w zamian za wcześniejsze zapowiedzi? O ile to nie pomyłka, potwierdzałoby to podsumowanie zapowiedzi Morawieckiego przez szefa jego kancelarii Michała Dworczyka: "'Kolej plus', czyli remonty 150 dworców".

Zaskoczenie? Owszem, bo remonty, choć faktycznie planowane od kilku lat, nigdy nie były częścią "Kolei plus". Poza tym liczby się nie zgadzają: PKP miało remontować nie 150 dworców, lecz 464.

To znaczy tyle miało być w pierwszej wersji projektu[...]

Z czasem program dworcowy redukowano i liczba obiektów do remontu zmniejszała się. Ale jeszcze kilka dni temu, podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy, członek zarządu PKP SA Mirosław Antonowicz mówił o 200 dworcach, które mają być "wybudowane lub zmodernizowane w ramach największego w historii programu dworcowego o wartości półtora miliarda złotych". – W realizacji na różnych etapach jest już 160 inwestycji – powiedział Antonowicz. W ciągu kilku dni liczba dworców do remontu stopniała o jedną czwartą, z 200 do 150.


snf (51).gif

Skoro u nas zupełnie nic nie zaczęto robić (poza powieszeniem już chyba zdjętych szmacianych wizualizacji i wieloma obietnicami bez pokrycia), nie widzę szans na zrobienie czegokolwiek. Poza obietnicami przed kolejnymi wyborami...
Rokko31
CYTAT(Leszek @ wto, 10 wrz 2019 - 11:04) *
Coś czuję, że możemy zapomnieć o remontach dąbrowskich dworców sad.gif

CYTAT
Może dlatego Morawiecki nic nie wspomniał o starych założeniach "Kolei plus", tylko mówił o remontach dworców. Czy rząd chce je podstawić w zamian za wcześniejsze zapowiedzi? O ile to nie pomyłka, potwierdzałoby to podsumowanie zapowiedzi Morawieckiego przez szefa jego kancelarii Michała Dworczyka: "'Kolej plus', czyli remonty 150 dworców".

Zaskoczenie? Owszem, bo remonty, choć faktycznie planowane od kilku lat, nigdy nie były częścią "Kolei plus". Poza tym liczby się nie zgadzają: PKP miało remontować nie 150 dworców, lecz 464.

To znaczy tyle miało być w pierwszej wersji projektu[...]

Z czasem program dworcowy redukowano i liczba obiektów do remontu zmniejszała się. Ale jeszcze kilka dni temu, podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy, członek zarządu PKP SA Mirosław Antonowicz mówił o 200 dworcach, które mają być "wybudowane lub zmodernizowane w ramach największego w historii programu dworcowego o wartości półtora miliarda złotych". – W realizacji na różnych etapach jest już 160 inwestycji – powiedział Antonowicz. W ciągu kilku dni liczba dworców do remontu stopniała o jedną czwartą, z 200 do 150.


snf (51).gif

Skoro u nas zupełnie nic nie zaczęto robić (poza powieszeniem już chyba zdjętych szmacianych wizualizacji i wieloma obietnicami bez pokrycia), nie widzę szans na zrobienie czegokolwiek. Poza obietnicami przed kolejnymi wyborami...

Ponadto samorządy mają coraz mniej kasy przez PiS i socjal, będą ograniczenia inwestycji w miastach obawiam się że dworce zostaną tylko Naszym marzeniem a rewolucja w Centrum będzie ciągła się w nieskończoność, ale widocznie mieszkańcy głosujący na PiS tego właśnie oczekują, dziadostwa i stagnacji sad.gif
warius
Obejrzałem wywiad z Radia Piekary i wideoczat który prowadził pan Prezydent w dniu wczorajszym.

Odnośnie centrów przesiadkowych i fabryki, wspomniał w radio, że te projekty już trwają i nie przewiduje, że miasto ich nie wykona, ale w przyszłym roku inne inwestycje mogą być wstrzymane w związku z coraz mniejszą kasą dla samorządów.

Z kolei w wideo czacie wspomniał, że czekają na podpisanie przez PKP dokumentów o dofinansowaniu inwestycji w centra przesiadkowe (miało to nastąpić wczoraj) i jeśli tak się stanie to jeszcze we wrześniu miasto rozpisze przetarg na centra, tak aby na wiosnę ruszyć z budową.

Leszek
Centra centrami (oby faktycznie je dokończyli), ale ja pisałem konkretnie o dworcach smile2.gif
warius
O dworcach nie było mowy ani w radyjku ani na czacie wink.gif

Jeśli zrobią centra i nie ruszą dworców, to dopiero będzie abstrakcyjny widok z okien pociągu. Nowoczesna infrastruktura, a w centrum dworzec z drzewami wyrastającymi na dachu - w sumie ekologicznie wink.gif
Yupi
tak sobie czytam co piszecie, i jedno mnie zadziwia. Pomijajac juz kto z jakiej parti itp, ktos tu wkleil slowa Prezydenta DG,z ktorych dowiadujemy sie, ze inwestycja w Fabryce bedzie kontynuowana. I naprawde dla Was jest wszystko wporzadku? Wolicie patrzec jak ktos wydaje kase na wyburzenie i postawienie barakow od nowa?
Ja wolalbym miec dworzec w miescie, chociaz w Centrum, taki ktorego bym sie nie wstydzil.

Wy wolicie pic piwo niby kraftowe , 3 krotnie za nie przeplacajac , i siedzac na koszmarze magazyniera, czyli na paletach, patrzac na gruzy dawnej fabryki

Podziwiam.
warius
Poświęciłem 1,5 godziny na odsłuchanie wywiadu i wideoczatu żeby wyłuskać jakieś informacje o dworcach. W jedynym zdaniu p. Bazylak wspomniał, że te dwie inwestycje są niezagrożone i o tym wspomniałem przy okazji odpowiedzi na wcześniejsze posty o zacieśnianiu pasa przez miasto. Zwykła informacja, jak Ty z tego chęć picia piwa kraftowego wyczytałeś nie wiem ale poleciałeś fantazją.

Również z wyrazami podziwu.

Ps. jeszcze z ciekawszych rzeczy z czatu, to w tym roku Tramwaje Śląskie planują ogłosić kolejny przetarg na remont torów, tym razem od Gołonoga w stronę centrum ale chyba nie było powiedziane dokładnie jak długi będzie to odcinek.
Yupi
a przepraszam najmocniej, do czego ma sie przydac to co powstaje na ruinach fabryki? malo sal i lokali w pkz-ecie w ktorego tez wpompowano iles tam milionow a stoi taki jakos malo przydatny
:)
CYTAT(warius @ śro, 11 wrz 2019 - 15:13) *
Ps. jeszcze z ciekawszych rzeczy z czatu, to w tym roku Tramwaje Śląskie planują ogłosić kolejny przetarg na remont torów, tym razem od Gołonoga w stronę centrum ale chyba nie było powiedziane dokładnie jak długi będzie to odcinek.


jeszcze nie miałem czasu obejrzeć tego czatu, mam nadzieję że będzie tam sporo o inwestycjach.

To pewnie chodziło o odcinek od Kasprzaka do Granicznej. W planie jest też od Al Róż do pętli przy Urzędzie Pracy.

Co do budynków dworców to spokojnie. To będzie realizowała zupełnie inne spółka - PKP SA i czekali na projekty przebudowy infrastruktury wokół przez miasto i PKP PLK. Oby tylko nie czekali, aż te inwestycje się zakończą, bo te remonty, jeszcze biorąc pod uwagę stan budynków będą trwały pewnie długo.
danielmdc
CYTAT(Rokko31 @ wto, 10 wrz 2019 - 18:28) *
CYTAT(Leszek @ wto, 10 wrz 2019 - 11:04) *
Coś czuję, że możemy zapomnieć o remontach dąbrowskich dworców sad.gif

CYTAT
Może dlatego Morawiecki nic nie wspomniał o starych założeniach "Kolei plus", tylko mówił o remontach dworców. Czy rząd chce je podstawić w zamian za wcześniejsze zapowiedzi? O ile to nie pomyłka, potwierdzałoby to podsumowanie zapowiedzi Morawieckiego przez szefa jego kancelarii Michała Dworczyka: "'Kolej plus', czyli remonty 150 dworców".

Zaskoczenie? Owszem, bo remonty, choć faktycznie planowane od kilku lat, nigdy nie były częścią "Kolei plus". Poza tym liczby się nie zgadzają: PKP miało remontować nie 150 dworców, lecz 464.

To znaczy tyle miało być w pierwszej wersji projektu[...]

Z czasem program dworcowy redukowano i liczba obiektów do remontu zmniejszała się. Ale jeszcze kilka dni temu, podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy, członek zarządu PKP SA Mirosław Antonowicz mówił o 200 dworcach, które mają być "wybudowane lub zmodernizowane w ramach największego w historii programu dworcowego o wartości półtora miliarda złotych". – W realizacji na różnych etapach jest już 160 inwestycji – powiedział Antonowicz. W ciągu kilku dni liczba dworców do remontu stopniała o jedną czwartą, z 200 do 150.


snf (51).gif

Skoro u nas zupełnie nic nie zaczęto robić (poza powieszeniem już chyba zdjętych szmacianych wizualizacji i wieloma obietnicami bez pokrycia), nie widzę szans na zrobienie czegokolwiek. Poza obietnicami przed kolejnymi wyborami...

Ponadto samorządy mają coraz mniej kasy przez PiS i socjal, będą ograniczenia inwestycji w miastach obawiam się że dworce zostaną tylko Naszym marzeniem a rewolucja w Centrum będzie ciągła się w nieskończoność, ale widocznie mieszkańcy głosujący na PiS tego właśnie oczekują, dziadostwa i stagnacji sad.gif


Jakieś dane finansowe z ostatnich lat podasz ? Np. od "tragicznego" 2015 roku do obecnej chwili, jaki budżet miasto posiadało rok w rok ? Wpływy z PITu, CITu, od nieruchomości, dotacje, subwencje i inne podatki ? Mieszkańcy głosujący na Pisiorów którzy od zawsze są w mniejszości odpowiadają za stan finansów i inwestycje w mieście ? Grubo laugh.gif
Leszek
CYTAT(danielmdc @ pią, 13 wrz 2019 - 19:59) *
Jakieś dane finansowe z ostatnich lat podasz ? Np. od "tragicznego" 2015 roku do obecnej chwili, jaki budżet miasto posiadało rok w rok ? Wpływy z PITu, CITu, od nieruchomości, dotacje, subwencje i inne podatki ? Mieszkańcy głosujący na Pisiorów którzy od zawsze są w mniejszości odpowiadają za stan finansów i inwestycje w mieście ? Grubo laugh.gif


Jak zwykle - nie masz pojęcia, a piszesz... Ale w sumie czego się spodziewać po zwolenniku narodowców.
Dochody samorządów dopiero spadną (zwłaszcza przez obniżenie pit), więc aktualne dane możesz sobie czytać wte i wewte, nie mają żadnego znaczenia. I nie chodzi o to, że w naszym mieście pis nie rządzi, chodzi o to, że rządzi w naszym kraju - i to, nie uwierzysz - ma właśnie znaczenie.
Rokko31
CYTAT(danielmdc @ pią, 13 wrz 2019 - 19:59) *
CYTAT(Rokko31 @ wto, 10 wrz 2019 - 18:28) *
CYTAT(Leszek @ wto, 10 wrz 2019 - 11:04) *
Coś czuję, że możemy zapomnieć o remontach dąbrowskich dworców sad.gif

CYTAT
Może dlatego Morawiecki nic nie wspomniał o starych założeniach "Kolei plus", tylko mówił o remontach dworców. Czy rząd chce je podstawić w zamian za wcześniejsze zapowiedzi? O ile to nie pomyłka, potwierdzałoby to podsumowanie zapowiedzi Morawieckiego przez szefa jego kancelarii Michała Dworczyka: "'Kolej plus', czyli remonty 150 dworców".

Zaskoczenie? Owszem, bo remonty, choć faktycznie planowane od kilku lat, nigdy nie były częścią "Kolei plus". Poza tym liczby się nie zgadzają: PKP miało remontować nie 150 dworców, lecz 464.

To znaczy tyle miało być w pierwszej wersji projektu[...]

Z czasem program dworcowy redukowano i liczba obiektów do remontu zmniejszała się. Ale jeszcze kilka dni temu, podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy, członek zarządu PKP SA Mirosław Antonowicz mówił o 200 dworcach, które mają być "wybudowane lub zmodernizowane w ramach największego w historii programu dworcowego o wartości półtora miliarda złotych". – W realizacji na różnych etapach jest już 160 inwestycji – powiedział Antonowicz. W ciągu kilku dni liczba dworców do remontu stopniała o jedną czwartą, z 200 do 150.


snf (51).gif

Skoro u nas zupełnie nic nie zaczęto robić (poza powieszeniem już chyba zdjętych szmacianych wizualizacji i wieloma obietnicami bez pokrycia), nie widzę szans na zrobienie czegokolwiek. Poza obietnicami przed kolejnymi wyborami...

Ponadto samorządy mają coraz mniej kasy przez PiS i socjal, będą ograniczenia inwestycji w miastach obawiam się że dworce zostaną tylko Naszym marzeniem a rewolucja w Centrum będzie ciągła się w nieskończoność, ale widocznie mieszkańcy głosujący na PiS tego właśnie oczekują, dziadostwa i stagnacji sad.gif


Jakieś dane finansowe z ostatnich lat podasz ? Np. od "tragicznego" 2015 roku do obecnej chwili, jaki budżet miasto posiadało rok w rok ? Wpływy z PITu, CITu, od nieruchomości, dotacje, subwencje i inne podatki ? Mieszkańcy głosujący na Pisiorów którzy od zawsze są w mniejszości odpowiadają za stan finansów i inwestycje w mieście ? Grubo laugh.gif

Oj człowieku jeszcze musisz się dużo nauczyć o samorządzie, podatkach, przepływach finansowych Państwo-Samorząd, chodziło się na wagary w szkole to teraz pora na naukę i wtedy może takich głupot nie będziesz pisał. Powodzenia...
danielmdc
Dobra dzbany ale macie na to jakieś wyliczenia czy może sracie żarem jak główny ekonomista POjebów który przewidywał 100mld deficytu laugh.gif . Dane od 2015 roku pokażecie czy nie ? Wasi ulubieńcy obiecują remonty dworców dąbrowskich od ilu lat ? 20 ? I co im w tym przeszkadzało żeby temat zakończyć ? Kaczyński laugh.gif
Leszek
Pomyśl chwilę (wiem, dużo wymagam, ale jeszcze raz spróbuję) - jeśli jednym z głównych źródeł dochodów samorządów jest PIT, to skoro wpływy z PIT będą o wiele mniejsze - co się stanie z dochodami? I po raz kolejny - co mają do tego dane od 2015 roku, skoro wówczas PIT był taki sam, jak w 2016, 2017 i 2018?? Albo z drugiej strony - cofam, nie próbuj myśleć, jeszcze ci zaszkodzi. Powstawiaj lepiej trochę emotek, to akurat potrafisz.
Rokko31
CYTAT(Leszek @ nie, 15 wrz 2019 - 16:15) *
Pomyśl chwilę (wiem, dużo wymagam, ale jeszcze raz spróbuję) - jeśli jednym z głównych źródeł dochodów samorządów jest PIT, to skoro wpływy z PIT będą o wiele mniejsze - co się stanie z dochodami? I po raz kolejny - co mają do tego dane od 2015 roku, skoro wówczas PIT był taki sam, jak w 2016, 2017 i 2018?? Albo z drugiej strony - cofam, nie próbuj myśleć, jeszcze ci zaszkodzi. Powstawiaj lepiej trochę emotek, to akurat potrafisz.

Chłopak się zatrzymał na piśmie obrazkowym, nie każ mu myśleć bo jeszcze odszkodowanie będzie chciał jak mu się coś stanie. Wpływy z PIT są mniejsze od 2019 roku a gościu się uparł o dane od 2015 roku, po co?, pewnie chce udowodnić że ma rację smile2.gif
Zibar
Mam pytania dot. tej dyskusji.
Minimalna płaca w PL wzrosła czy zmalała?
Średnia płaca w PL wzrosła czy zmalała?
Ile wpłynie z PIT 18 % (dla uproszczenia policzcie dla całych lat) od 2250 pln.
Ile wpłynie z PIT 17 % od 2450 pln.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.