Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Nowe centrum miasta
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
szer
Najpierw zadajmy sobie pytanie - czy wierzymy, że TŚ kiedykolwiek kupią na tyle tramwajów nowoczesnych i puszczą je jeszcze do Zagłębia?
xMarcinx
CYTAT(szer @ pią, 19 lis 2010 - 17:49) *
Najpierw zadajmy sobie pytanie - czy wierzymy, że TŚ kiedykolwiek kupią na tyle tramwajów nowoczesnych i puszczą je jeszcze do Zagłębia?


Raczej kiedy TŚ zbankrutuje. Co jednak nijak nie wypływa, na fakt, że zamiast likwidacji barier, to je utrwalamy (stojąc w miejscy się cofamy). Przecie nic nie stoi na przeszkodzie by obecnymi tramwajami podróżowali niepełnosprawni z asystentami, no chyba, ze taki asystent miałby pokonywać z wózkiem i osobą niepełnosprawna kilkanaście stopni stromych schodów..
Master
Komunikacja Autobusowa posiada wiele pojazdów przystosowanych dla niepełnosprawnych. Wiekszosc lini autobusowych w DG pokrywa sie z trasa tramwajów. A więc niepełnosprawni maja jak dojechac w rózne miejsca DG, a nawet maja duzo wiecej mozliwosci niz linia tramwajową !!!

Wiec robienie wind jest jak narazie bezzasadne
signaal
CYTAT(Master @ pią, 19 lis 2010 - 16:06) *
Zanim wjada do Dabrowy niskopodłogowe tramwaje to prędzej zbudują nowy 4-ro peronowy dworzec.

Rodzic z dzieckiem na wózku moze wjechac po szynach na schodach. o Ile takowe bedą. Rzadkoscia jest aby rodzic z wózkiem z dzieckiem podrózował tramwajem.

Tu gdzieś niedaleko mamy wątek o nocnych połączeniach autobusowych. Tez nie były potrzebne... Mało matek z dziećmi jeździ tramwajem a niepełnosprawni to już w ogóle - wniosek nie potrzebujemy niskopodłogowych tramwajów...
Remont przejścia za pare milionów złotych robiony raz na kilkanaście lat i oszczędność na windach dla niepełnosprawnych...
vacu
CYTAT(xMarcinx @ pią, 19 lis 2010 - 19:58) *
CYTAT(szer @ pią, 19 lis 2010 - 17:49) *
Najpierw zadajmy sobie pytanie - czy wierzymy, że TŚ kiedykolwiek kupią na tyle tramwajów nowoczesnych i puszczą je jeszcze do Zagłębia?


Raczej kiedy TŚ zbankrutuje. Co jednak nijak nie wypływa, na fakt, że zamiast likwidacji barier, to je utrwalamy (stojąc w miejscy się cofamy). Przecie nic nie stoi na przeszkodzie by obecnymi tramwajami podróżowali niepełnosprawni z asystentami, no chyba, ze taki asystent miałby pokonywać z wózkiem i osobą niepełnosprawna kilkanaście stopni stromych schodów..

Ech Marcin ale ty trujesz pierdoły wink.gif No i co, będzie winda w centrum DG i co po niej, jak ani tramwaje nie są (i nigdy nie będą) u nas niskopodłogowe, oraz - co ciekawsze - żaden inny przystanek nie jest przystosowany dla niepełnosprawnych? Nawet wsiądą w centrum z tym asystemtem ale wysiądą gdziekolwiek i co dalej? Zanim powyższe dwa warunki zostaną spełnione winda dawno się rozleci/zostanie zniszczona/itp. w każdym razie nie będzie już działać. Dziś żaden rozsądny niepełnosprawny nie pcha się do tramwaju mając za miliony euro dostosowaną komunikację autobusową.

Piszesz tu o równości wobec prawa ale przecież jest zachowana - jeżeli każdy ma mieć możliwość dostania się gdzie chce to tak jest, to że jedni tramwajem inni busem to co to ma za znaczenie?
xMarcinx
CYTAT(vacu @ nie, 21 lis 2010 - 22:22) *
Piszesz tu o równości wobec prawa ale przecież jest zachowana - jeżeli każdy ma mieć możliwość dostania się gdzie chce to tak jest, to że jedni tramwajem inni busem to co to ma za znaczenie?


Ma znaczenie papeteria możliwości - a wysiąść z asystentem bezproblemowo mogą przy KWK, Bankowej, Gołonóg Centrum etc. i to tylko jeśli chodzi o DG. Sądzę, że inaczej byś mówił gdybyś miał 3 kursy autobusu na linii do pracy z przystosowanym do tego autobusem, ze w pracy jesteś 2 godziny wcześniej, a do domu wracasz 3 godziny po zakończeniu pracy.. wystarczy spójrzeć na rozkład autobusów, mało co przy którym jest znaczek symbolizujący osobę niepełnosprawna, a mimo czasem to te osoby z pomocą pasażerów, kierowcy, czy asystenta podróżują tymi autobusami, bo po prostu nie mają innego wyjścia. Z ankiety przeprowadzonej w DG pośród 563 osób niepełnosprawnych, tylko 10 osob nie miała zastrzeżeń do komunikacji miejskiej w DG, reszta - albo przyznawała, ze często wiąże się to z poniżeniem, brakiem odpowiedniej ilości autobusów przystosowanych dla niepełnosprawnych do których mogą dostać się bez pomocy innych osób itd, albo po prostu nie korzysta gdyż boi się reakcji innych pasażerów/kierowcy.
mgmisiek
CYTAT(xMarcinx @ pon, 22 lis 2010 - 13:40) *
wystarczy spójrzeć na rozkład autobusów, mało co przy którym jest znaczek symbolizujący osobę niepełnosprawna.


To weź i spójrz tam jeszcze raz - na szybko sprawdziłem autobusy w okolicy manhattanu i :

27 co drugi kurs niska podłoga
116 każdy niska podłoga
140 każdy
634 każdy
801 każdy
807 co 2,5 godziny niska podłoga
811 jeden w godzinie niski
831 każdy

A jak Ci to mało to niestety zażalenie do PKM'u bo to on nie dysponuje większą ilością taboru przystosowanego , a nie miasto.
xMarcinx
CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 16:19) *
To weź i spójrz tam jeszcze raz - na szybko sprawdziłem autobusy w okolicy manhattanu i :

27 co drugi kurs niska podłoga
116 każdy niska podłoga
140 każdy
634 każdy
801 każdy
807 co 2,5 godziny niska podłoga
811 jeden w godzinie niski
831 każdy

A jak Ci to mało to niestety zażalenie do PKM'u bo to on nie dysponuje większą ilością taboru przystosowanego , a nie miasto.


Spójrz lepiej na inne autobusy, raptem sprawdziłeś z jednego przystanku i to w jednym kierunku kursy.
Poza tym miasto jest udziałowcem KZK GOP. W PKM Sosnowiec tylko 43,6% autobusów jest dostosowanych dla potrzeb niepełnosprawnych.
mgmisiek
CYTAT(xMarcinx @ pon, 22 lis 2010 - 18:47) *
CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 16:19) *
To weź i spójrz tam jeszcze raz - na szybko sprawdziłem autobusy w okolicy manhattanu i :

27 co drugi kurs niska podłoga
116 każdy niska podłoga
140 każdy
634 każdy
801 każdy
807 co 2,5 godziny niska podłoga
811 jeden w godzinie niski
831 każdy

A jak Ci to mało to niestety zażalenie do PKM'u bo to on nie dysponuje większą ilością taboru przystosowanego , a nie miasto.


Spójrz lepiej na inne autobusy, raptem sprawdziłeś z jednego przystanku i to w jednym kierunku kursy.
Poza tym miasto jest udziałowcem KZK GOP. W PKM Sosnowiec tylko 43,6% autobusów jest dostosowanych dla potrzeb niepełnosprawnych.


Przecież napisałem, że w okolicach manhattanu (na Piłsudskiego i 11 Listopada - czyli tam gdzie jeździ większośc lini w DG) - z powrotnymi jest tak samo - no chyba nie sądzisz, że autobus jak dojedzie na przystanek końcowy to zamienia się z oczekującym tam nieprzystosowanym busem.
Poza tym wymienione autobusy obsługują trasy po części pokrywające się z tramwajami - a o tym jest dyskusja. Wymieniona ilość autobusów jest wystarczająca by podważyć Twoje zdanie na temat wyjazdu do pracy 2 godziny przed i powrotu 3 godziny po.
Dodatkowo sam sobie odpowiedziałeś czemu tych autobusów nie ma więcej - PKM poprostu ma ich poniżej połowy.
xMarcinx
CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 17:25) *
Przecież napisałem, że w okolicach manhattanu (na Piłsudskiego i 11 Listopada - czyli tam gdzie jeździ większośc lini w DG) - z powrotnymi jest tak samo - no chyba nie sądzisz, że autobus jak dojedzie na przystanek końcowy to zamienia się z oczekującym tam nieprzystosowanym busem.
Poza tym wymienione autobusy obsługują trasy po części pokrywające się z tramwajami - a o tym jest dyskusja. Wymieniona ilość autobusów jest wystarczająca by podważyć Twoje zdanie na temat wyjazdu do pracy 2 godziny przed i powrotu 3 godziny po.
Dodatkowo sam sobie odpowiedziałeś czemu tych autobusów nie ma więcej - PKM poprostu ma ich poniżej połowy.


To był przykład to raz. Dwa na zielone dzielnice typu Ujejsce etc. kursuje tyle niskopodłogowców, co kot napłakał (poza tym w większości jest to kurs DG - Katowice), zadnym usprawiedliwieniem nie jest, że więcej PKM ich niema - to niech kupi, przecie konstytucja mówi jasno. Jestem ciekawy co by było, jakby odwrócić sytuacje tj w zasobach PKM byłoby 100% autobusów dostosowanych do potrzeb niepełnosprawnych, i w tym tylko z 46% mogłyby korzystać osoby pełnosprawne? Dlaczego nie których nie stać na odrobinę empatii?
mgmisiek
CYTAT(xMarcinx @ pon, 22 lis 2010 - 19:53) *
CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 17:25) *
Przecież napisałem, że w okolicach manhattanu (na Piłsudskiego i 11 Listopada - czyli tam gdzie jeździ większośc lini w DG) - z powrotnymi jest tak samo - no chyba nie sądzisz, że autobus jak dojedzie na przystanek końcowy to zamienia się z oczekującym tam nieprzystosowanym busem.
Poza tym wymienione autobusy obsługują trasy po części pokrywające się z tramwajami - a o tym jest dyskusja. Wymieniona ilość autobusów jest wystarczająca by podważyć Twoje zdanie na temat wyjazdu do pracy 2 godziny przed i powrotu 3 godziny po.
Dodatkowo sam sobie odpowiedziałeś czemu tych autobusów nie ma więcej - PKM poprostu ma ich poniżej połowy.


To był przykład to raz. Dwa na zielone dzielnice typu Ujejsce etc. kursuje tyle niskopodłogowców, co kot napłakał (poza tym w większości jest to kurs DG - Katowice), zadnym usprawiedliwieniem nie jest, że więcej PKM ich niema - to niech kupi, przecie konstytucja mówi jasno. Jestem ciekawy co by było, jakby odwrócić sytuacje tj w zasobach PKM byłoby 100% autobusów dostosowanych do potrzeb niepełnosprawnych, i w tym tylko z 46% mogłoby korzystać osoby pełnosprawne? Dlaczego nie których nie stać na odrobinę empatii?



Teraz to ładnie mieszasz - czy rozmowa nie jest na temat czemu nie zrobiono windy dla niepełnosprawnych na przystanki tramwajowe? I czy przypadkiem nie udowadniamy, że można tramwaj zastąpić autobusem przystosowanym dla niepełnosprawnych?
A konstytucja nie mówi przypadkiem skąd PKM ma sobie wziąć kasę na te autobusy? To nie są groszowe sprawy. A może by tak np. PFRON się dorzucił skoro powinien się zajmować wspieraniem niepełnosprawnych.

A co do tego ostatniego zdania - może sam czasem pozytywnie na coś spojrzysz? Bo jak na razie to to be - tamto be.
xMarcinx
CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 18:02) *
Teraz to ładnie mieszasz - czy rozmowa nie jest na temat czemu nie zrobiono windy dla niepełnosprawnych na przystanki tramwajowe? I czy przypadkiem nie udowadniamy, że można tramwaj zastąpić autobusem przystosowanym dla niepełnosprawnych?
A konstytucja nie mówi przypadkiem skąd PKM ma sobie wziąć kasę na te autobusy? To nie są groszowe sprawy. A może by tak np. PFRON się dorzucił skoro powinien się zajmować wspieraniem niepełnosprawnych.

A co do tego ostatniego zdania - może sam czasem pozytywnie na coś spojrzysz? Bo jak na razie to to be - tamto be.


1. Nic nie mieszam, tak dyskutujemy dlaczego nie zrobiono windy dla niepełnosprawnych.
2. Tu nie masz racji, nie udowadniamy, ze tramwaj można zamienić autobusem - bo niemożna ale nie dlatego, ze nie jest to możliwe, ale dlatego, ze jest to dyskryminowanie i segregacja.
3. PFRON zajmuje się zupełnie czymś innym. Odsyłam do statutu. A pieniądze miasto/państwo ma brać z tego samego źródła co zwykle - podatków (przecie je płacą pełno i niepełnosprawni).

Pozytywne to by było, gdyby zrobili normalny zjazd (który byłby też na rękę osobom starszym, matkom z dziećmi) czy też windę raptem 2x10tys zł. kiedy inwestycja to mln. Może pora teraz szukać oszczędności przy inwestycjach służących pełnosprawnym?

Tak BTW w Polsce 30mln osób płaci podatki, z tego blisko 5mln to osoby niepełnosprawne czyli ponad 15%.
mgmisiek
CYTAT(xMarcinx @ pon, 22 lis 2010 - 22:20) *
2. Tu nie masz racji, nie udowadniamy, ze tramwaj można zamienić autobusem - bo niemożna ale nie dlatego, ze nie jest to możliwe, ale dlatego, ze jest to dyskryminowanie i segregacja.


A dla mnie środek transportu to środek transportu - co za różnica tramwaj, czy autobus, jeżeli oboma dojedziesz w to samo miejsce? Jaka dyskryminacja i segregacja?

CYTAT(xMarcinx @ pon, 22 lis 2010 - 22:20) *
3. PFRON zajmuje się zupełnie czymś innym. Odsyłam do statutu. A pieniądze miasto/państwo ma brać z tego samego źródła co zwykle - podatków (przecie je płacą pełno i niepełnosprawni).


Ja Cię odeślę na stronę PFRON, albo googla a nie do statutu. PFRON ma masę różnych programów. M. in. "Uczeń na wsi" z którego to można dostać dofinansowanie na zakup mikrobusów do przewozu niepełnosprawnych uczniów. Jak chcesz to czytaj dalej statut:)
A jak Ci dalej mało to poczytaj o programie "Wyrównywanie różnic między regionami". Obszar D.


CYTAT(xMarcinx @ pon, 22 lis 2010 - 22:20) *
Tak BTW w Polsce 30mln osób płaci podatki, z tego blisko 5mln to osoby niepełnosprawne czyli ponad 15%.


I że niby co? Te 15% powinno być przeznaczane na niepełnosprawnych? To jest 15% w ilości podatników, a nie w kwocie z tych podatków.
xMarcinx
CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 21:11) *
A dla mnie środek transportu to środek transportu - co za różnica tramwaj, czy autobus, jeżeli oboma dojedziesz w to samo miejsce? Jaka dyskryminacja i segregacja?


blink.gif choćby taka, że pełnosprawny ma do wyboru autobus i tramwaj, a niepełnosprawny sam 1 autobus.
Wiec jeśli tramwaj odjeżdża co 10 min to przez godzinę jedzie ich 6. Dajmy na to, że autobus co 30 min wiec w godzinie 2. Wobec czego niepełnosprawny ma do wyboru 2 autobusy, a pełnosprawny 8 środków transportu, czyli jest uprzywilejowany, ma łatwiejszy dostęp, ma miejsce dyskryminacja!

CYTAT
Ja Cię odeślę na stronę PFRON, albo googla a nie do statutu. PFRON ma masę różnych programów. M. in. "Uczeń na wsi" z którego to można dostać dofinansowanie na zakup mikrobusów do przewozu niepełnosprawnych uczniów. Jak chcesz to czytaj dalej statut:)
A jak Ci dalej mało to poczytaj o programie "Wyrównywanie różnic między regionami".


Program Unijny (finansowany przez UE), a obowiązki instytucjonalne, wynikłe z ustaw (finansowane z budżetu Państwa), to coś innego..

CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 21:11) *
I że niby co? Te 15% powinno być przeznaczane na niepełnosprawnych? To jest 15% w ilości podatników, a nie w kwocie z tych podatków.


Niby to, że żyjemy w Państwie o polityce społecznej socjalno-solidarnościowej, więc kwota nic niema do rzeczy - pieniądze idą do jednego wora i są dzielone po równo względem potrzeb. Chodzi o to, że 15% podatników poniekąd funduje pełnosprawnym komunikacje miejską (bo sami mają do niej ograniczony dostęp). Jeszcze kolejną sprawą jest to, że osoby zasiadające w zarządach etc. decydujące o zakupach za pieniądze jednych i drugich kupują coś co służy jednym - (np swego czasu ikarusy) mimo, że w podobnej cenie były autobusy niskopodłogowe. To samo tyczy tramwajów, w PL remontuje się 105n (to jak tuningować malucha), zamiast za tą kasę kupić (2 remonty 105 i pieniądze ze sprzedaży) tramwaj dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych. Ah ta Polska oszczędność..
szer
Idąc tokiem myślenia xMarcinx w Dąbrowie powinny być trolejbusy! Niskopodłogowe oczywiście, bo niepełnosprawni nie mogą być dyskryminowani.

Prawda jest taka, że autobusem pojedzie się tam gdzie tramwaj pojedzie, a nawet jeszcze dalej. Więc po co się kłócić o niepotrzebną windę na przystanek tramwajowy? Ja bym się bardziej kłócił by do niektórych kursów T21 dodali drugi wagon tongue.gif. Nie popadajmy w skrajności. Jest dobrze i nie ma co narzekać.
xMarcinx
CYTAT(szer @ pon, 22 lis 2010 - 21:35) *
Idąc tokiem myślenia xMarcinx w Dąbrowie powinny być trolejbusy! Niskopodłogowe oczywiście, bo niepełnosprawni nie mogą być dyskryminowani.P

To nie mój tok myślenia tylko Polskie prawo.
CYTAT(szer @ pon, 22 lis 2010 - 21:35) *
Prawda jest taka, że autobusem pojedzie się tam gdzie tramwaj pojedzie, a nawet jeszcze dalej. Więc po co się kłócić o niepotrzebną windę na przystanek tramwajowy?

Co z tego, że dalej jak Ci tłumacze, ze kursów dla niepełnosprawnych jest mniej, wiec nie dość, że przez niepełnosprawne tj poruszanie się na wózku są mniej mobilni to jeszcze przez bariery architektoniczne już całkiem. Zresztą nikt im nie każe kupować Bóg wie za ile tylko windy za 20tys zł coby jakoś dało się dostać na przystanek tramwajowy i wsiąść do tej 105N. To aż tak wiele?

BTW: W Niemczech 80% niepełnosprawnych pracuje. W Polsce 5%.. własnie przez, bariery w dotarciu do pracy i kiepskiej promocji zatrudnienia osób niepełnosprawnych wśród pracodawców. W Niemczech na niepełnosprawnych zarabiają, w Polsce ledwo wychodzą na zero. W Niemczech zadowolenie z życia i wsparcia przez Państwo deklaruje 95% niepełnosprawnych, w Polsce 10%.
mgmisiek
CYTAT(xMarcinx @ pon, 22 lis 2010 - 23:35) *
Program Unijny (finansowany przez UE), a obowiązki instytucjonalne, wynikłe z ustaw (finansowane z budżetu Państwa), to coś innego..


A zadałeś sobie choć trochę trudu, żeby znaleźć co to za program?

Podstawą prawną uruchomienia i realizacji programu jest art. 47 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 47 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r.
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz. 92, z późn. zm.).

Więc gdzie Ty tu widzisz program unijny finansowany przez UE? To są programy finansowane ze środków PFRON. Łatwo cfaniaczyć nie znając tematu.

I nadal nie widzę dyskryminacji w Twoim tłumaczeniu. Dyskryminacja to by była jakby bilet dla niepełnosprawnego był 2x droższy bo zajmuje więcej miejsca.
xMarcinx
CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 22:04) *
CYTAT(xMarcinx @ pon, 22 lis 2010 - 23:35) *
Program Unijny (finansowany przez UE), a obowiązki instytucjonalne, wynikłe z ustaw (finansowane z budżetu Państwa), to coś innego..


A zadałeś sobie choć trochę trudu, żeby znaleźć co to za program?

Podstawą prawną uruchomienia i realizacji programu jest art. 47 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 47 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r.
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz. 92, z późn. zm.).

Więc gdzie Ty tu widzisz program unijny finansowany przez UE? To są programy finansowane ze środków PFRON. Łatwo cfaniaczyć nie znając tematu.

I nadal nie widzę dyskryminacji w Twoim tłumaczeniu. Dyskryminacja to by była jakby bilet dla niepełnosprawnego był 2x droższy bo zajmuje więcej miejsca.


Pracowałem tam to wiem smile2.gif i tak zadałem sobie ten trud jest to program Unijny z SPORZL Priorytetu 1 i Działania 1.4, jest realizowany w PFRON ze względu na zasadę subsydiarności, ten sam program jest realizowany przez MOPSy i GOPSy w ramach porozumienia z PFRON. W 2005 roku PFRON dostał pieniądze unijne w ramach EFS i punktu 1.4 na ten cel. O nawet masz link http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/13051 i tu że jest finansowany ze środków EFS http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP...rzanskiej.htm:) Ja mam wykształcenie w tym kierunku i nie "cfaniacze" wiedzą na temat której nie mam, jednak chętnie się dowiem jakie Ty masz wykształcenie, ze jesteś kompetentny w tym temacie.

Jeśli nie widzisz dyskryminacji, to wykreśl ze swojego rozkładu jazdy autobusów co 2 i wszystkie tramwaje, to może dostrzeżesz. Ponadto poruszaj się tylko po pochylniach a ze schodów schodź przez 10min, jak będziesz chciał wejść po schodach to proś napotkanych przechodniów by Cie wnieśli.
mgmisiek
Ty dalej o programach unijnych - a ja dalej o Programie PFRON - KLIK

A zawodowo też mam do czynienia z PFRON

Dalej nie widzę dyskryminacji - zostaje mi co drugi autobus więc mam jak się poruszać środkami komunikacji.
A co do schodów to już inna sprawa.

I żeby zaraz nie wyszło, że dyskryminuję niepełnosprawnych i nie zauważam problemu - mam na uwadze to, że cały czas dyskutujemy o potrzebie zrobienia windy na przystanki tramwajowe w centrum DG.
xMarcinx
CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 22:44) *
Ty dalej o programach unijnych - a ja dalej o Programie PFRON - KLIKA zawodowo też mam do czynienia z PFRONDalej nie widzę dyskryminacji - zostaje mi co drugi autobus więc mam jak się poruszać środkami komunikacji. A co do schodów to już inna sprawa.


Uprawiasz sofizmat - napisałeś ze program "Uczeń na wsi", a nie jak teraz linkujesz "Program wyrównywania różnic między regionami II" jest finansowany z kasy PFRON, ja to zdementowałem, bo jest finansowany wyłącznie ze środków EFS. Zresztą większość projektów w PFRON to kasa z EFS. A skoro mamy finansować przewozy, to czy nie lepiej sfinansować coś co zostanie na lata? BTW; co to ma do wind w centrum?

CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 22:44) *
Dalej nie widzę dyskryminacji - zostaje mi co drugi autobus więc mam jak się poruszać środkami komunikacji.


Ale nie na takim samym poziomie ilościowym i jakościowym - konstytucyjna zasada równości się kłania.

CYTAT
Władze publiczne udzielają osobom niepełnosprawnym tzn. osobom, których stan fizyczny, psychiczny lub umysłowy trwale lub okresowo utrudnia, ogranicza bądź uniemożliwia wypełnianie ról społecznych, a w szczególności zdolności do wykonywania pracy zawodowej, pomocy w zabezpieczaniu egzystencji, przysposobieniu do pracy oraz komunikacji społecznej (art. 69 Konstytucji RP). Pomoc ta ma zapewnić, przy aktywnym uczestnictwie tych osób, możliwie najwyższy poziom ich funkcjonowania, jakości życia i integracji społecznej. Uczestnictwo niepełnosprawnych w życiu społecznym oznacza możliwość pełnienia przez nich różnych ról społecznych oraz pokonywania barier, w szczególności psychologicznych, architektonicznych, urbanistycznych, transportowych i w komunikowaniu się.


Styczność z PFRON masz chyba poprzez płacenie składki..
mgmisiek
Przeczytaj mojego posta gdzie pisałem o programach, a znajdziesz tam też wymieniony program do którego linkuję. Poza tym "Uczeń na wsi" też był finansowany ze środków PFRON. Nie był to program EFS.

Ma to do wind w centrum tyle, że może najpierw postarać się o kasę na tramwaje przystosowane dla niepełnosprawnych, a dopiero potem myśleć o pozostałej infrastrukturze.

Dla mnie zasada równości nie oznacza, że jak ja mam dostępne połączenie tramwajem to ktoś inny musi też mieć dostępne połączenie tramwajem. Wystarczy, że będzie miał je zapewnione autobusem, a to jest spełnione.

A co do wykształcenia i doświadczenia - nie żebym czepiał się Twojego wieku - ale mając 23 lata to może i masz doświadczenie i wykształcenie związane z PFRON - ale sucha teoria nijak się ma do życia.
vacu
Marcin - a mnie oburza brak ruchomych chodników, widziałem już takie na świecie i też by pomogły niepełnosprawnym. Ty jednak nie dostrzegasz, że nasze państwo nie daje rady zapewnić komfortu 85% pełnosprawnych obywateli a ty oczekujesz pełnego komfortu także dla niepełnosprawnych. Jak ktoś napisał autor konstytucji nie przewidział niestety złotej rybki więc trzeba sobie jakoś radzić i starać się nie wywalać pieniędzy w błoto - a tym byłaby winda dla tramwaju. To już lepiej zacząc odkładać na kolejny niskopodłogowy autobus, dla nich przystanki są przystosowane i wiele takich juz jeździ.
xMarcinx
CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 23:14) *
Przeczytaj mojego posta gdzie pisałem o programach, a znajdziesz tam też wymieniony program do którego linkuję.


Dalej próbujesz ze mnie zrobić idotę napisałeś tak:

CYTAT
Ja Cię odeślę na stronę PFRON, albo googla a nie do statutu. PFRON ma masę różnych programów. M. in. "Uczeń na wsi" z którego to można dostać dofinansowanie na zakup mikrobusów do przewozu niepełnosprawnych uczniów. Jak chcesz to czytaj dalej statut:)
A jak Ci dalej mało to poczytaj o programie "Wyrównywanie różnic między regionami". Obszar D.


Pierwszy to program jest finansowany z EFS, drugi jest założeniem do pozyskiwania środków. Zadania PFRON są w statucie PFRON i Ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Rozdzial 10 aPństwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych)

CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 23:14) *
Ma to do wind w centrum tyle, że może najpierw postarać się o kasę na tramwaje przystosowane dla niepełnosprawnych, a dopiero potem myśleć o pozostałej infrastrukturze.


To nie lepiej i taniej jest przy okazji zrobić coś raz a dobrze, przecie wyjdzie to taniej niż 2 razy remontować to samo. A o kasę na niskopodłogowe TŚ już się stara (zreszta niebawem kupiło PESY http://www.mmszczecin.pl/33595/2010/5/6/te...?category=news) tylko kwestia gdzie wyjada, bo przecie nie wyjada na trase gdzie będzie marnował się ich potencjał..

CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 23:14) *
Dla mnie zasada równości nie oznacza, że jak ja mam dostępne połączenie tramwajem to ktoś inny musi też mieć dostępne połączenie tramwajem. Wystarczy, że będzie miał je zapewnione autobusem, a to jest spełnione.


Nie interesuje mnie jak dla Ciebie, a jak według prawników i konstytucjonalistów. Według prawa unijnego 90% taboru autobusowego i tramwajowego ma być dostosowana do potrzeb niepełnosprawnych. A według prawa budowlanego, wszystkie obiekty użyteczności publicznej dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych (choćby miałby sobie tam wyjść popatrzeć).
mgmisiek
Według prawa unijnego marchewka jest owocem - i jak to się ma do rzeczywistości?
xMarcinx
CYTAT(vacu @ pon, 22 lis 2010 - 23:22) *
prawnych obywateli a ty oczekujesz pełnego komfortu także dla niepełnosprawnych. Jak ktoś napisał autor konstytucji nie przewidział niestety złotej rybki więc trzeba sobie jakoś radzić i starać się nie wywalać pieniędzy w błoto - a tym byłaby winda dla tramwaju.


Dlatego by nie wywalać kasy w błoto będziemy remontować przejście 2 razy i dlatego kupujemy dalej stare 105n i za 2 lata będziemy płacić kary za nie przystosowanie infrastruktury, chyba, ze wyremontujemy przystanki lub zamontujemy do 105n podnośniki do wózków dl niepełnosprawnych (ok 5 tys sztuka) smile2.gif Nie podoba mi się ta polska oszczędność, gdzie wyrzuca się w błoto milony, a sepi się kilka złoty na szczytny cel.
szer
A ja zawsze uważałem, że to polska konstytucja jest ponad wszystkim, a nie jakieś tam prawo unijne :|...
Jeżeli tak bardzo łamie się w Dąbrowie prawo i niepełnosprawni są dyskryminowani to dlaczego nigdzie tutaj na forum nie pojawiło się żadne info o jakimkolwiek pozwie? Skardze? Czy czymś takim?
xMarcinx
CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 23:35) *
Według prawa unijnego marchewka jest owocem - i jak to się ma do rzeczywistości?
i co to ma do tego? jak to wpływa na społeczeństwo? jakie kary finansowcze się wiążą z nieprzestrzeganiem tego? i jaki to ma związek z tematem? bo dla mnie już normalnie pajacujesz.
CYTAT(szer @ pon, 22 lis 2010 - 23:37) *
A ja zawsze uważałem, że to polska konstytucja jest ponad wszystkim, a nie jakieś tam prawo unijne :|...Jeżeli tak bardzo łamie się w Dąbrowie prawo i niepełnosprawni są dyskryminowani to dlaczego nigdzie tutaj na forum nie pojawiło się żadne info o jakimkolwiek pozwie? Skardze? Czy czymś takim?
Niestety umowy międzynarodowe sa ponad konstytucja. W innych miastach prężnie działają NGO i walczą o prawa, dąbrowa jest zbyt mała, Panu Bobrowi nie na reke krytykować min. własnych poczynań i masz efekt, ze w DG się o tym nie mówi. Robi się jedno przejście podziemne dla niewidomych mimo, ze chyba 3 miejscach sygnalizacja świetlna jest dla nich dostosowana (dźwiękowa). To jest ta polska byle jakość, niby coś jest ale nie połączone w sensowną całość - jak ze ścieżkami rowerowymi.
mgmisiek
CYTAT(xMarcinx @ wto, 23 lis 2010 - 01:42) *
CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 23:35) *
Według prawa unijnego marchewka jest owocem - i jak to się ma do rzeczywistości?
i co to ma do tego? jak to wpływa na społeczeństwo? jakie kary finansowcze się wiążą z nieprzestrzeganiem tego? i jaki to ma związek z tematem? bo dla mnie już normalnie pajacujesz.


Powołujesz się na prawo unijne - ja Ci przedstawiam, że ono czasem jest absurdalne i nijak ma się do rzeczywistości.
xMarcinx
a polskie jest inne?
vacu
CYTAT(xMarcinx @ wto, 23 lis 2010 - 01:36) *
CYTAT(vacu @ pon, 22 lis 2010 - 23:22) *
prawnych obywateli a ty oczekujesz pełnego komfortu także dla niepełnosprawnych. Jak ktoś napisał autor konstytucji nie przewidział niestety złotej rybki więc trzeba sobie jakoś radzić i starać się nie wywalać pieniędzy w błoto - a tym byłaby winda dla tramwaju.


Dlatego by nie wywalać kasy w błoto będziemy remontować przejście 2 razy i dlatego kupujemy dalej stare 105n i za 2 lata będziemy płacić kary za nie przystosowanie infrastruktury smile2.gif Nie podoba mi się ta polska oszczędność, gdzie wyrzuca się w błoto milony, a sepi się kilka złoty na szczytny cel.

Po pierwsze nic nie będziemy remontować dwa razy, bo NIGDY nie będziemy mieć niskopodłogowych tramwajów. A robienie tarasu widokowego dla niepełnosprawnych to jest właśnie wywalanie kasy w błoto.
Kupujemy stare 105n bo na takie nas stać i ja ci mówię, że żadnej kary nie zapłacimy. Gadasz trochę jak potłuczony, zróbmy to, zróbmy tamto - a pieniądze na to dodrukujmy? Ja chwilowo pomieszkuję w Paryżu i jestem pod wrażeniem tutajszej komunikacji miejskiej - metro, autobusy, obwodnice, tunele, zróbmy to także u nas! A skąd wziąć kasę? Zapytajcie MArcina on chyba ma jakiś pomysł, może znalazł drugi koniec tęczy laugh.gif
I jakie kilka złotych???? Wg. ciebie dostosowanie tramwajów dla potrzeb niepełnosprawnych to jest kilka zł? Bo sama winda raczej guzik daje.
xMarcinx
CYTAT(vacu @ pon, 22 lis 2010 - 23:57) *
CYTAT(xMarcinx @ wto, 23 lis 2010 - 01:36) *
CYTAT(vacu @ pon, 22 lis 2010 - 23:22) *
prawnych obywateli a ty oczekujesz pełnego komfortu także dla niepełnosprawnych. Jak ktoś napisał autor konstytucji nie przewidział niestety złotej rybki więc trzeba sobie jakoś radzić i starać się nie wywalać pieniędzy w błoto - a tym byłaby winda dla tramwaju.


Dlatego by nie wywalać kasy w błoto będziemy remontować przejście 2 razy i dlatego kupujemy dalej stare 105n i za 2 lata będziemy płacić kary za nie przystosowanie infrastruktury smile2.gif Nie podoba mi się ta polska oszczędność, gdzie wyrzuca się w błoto milony, a sepi się kilka złoty na szczytny cel.

Po pierwsze nic nie będziemy remontować dwa razy, bo NIGDY nie będziemy mieć niskopodłogowych tramwajów. A robienie tarasu widokowego dla niepełnosprawnych to jest właśnie wywalanie kasy w błoto.
Kupujemy stare 105n bo na takie nas stać i ja ci mówię, że żadnej kary nie zapłacimy. Gadasz trochę jak potłuczony, zróbmy to, zróbmy tamto - a pieniądze na to dodrukujmy? Ja chwilowo pomieszkuję w Paryżu i jestem pod wrażeniem tutajszej komunikacji miejskiej - metro, autobusy, obwodnice, tunele, zróbmy to także u nas! A skąd wziąć kasę? Zapytajcie MArcina on chyba ma jakiś pomysł, może znalazł drugi koniec tęczy laugh.gif
I jakie kilka złotych???? Wg. ciebie dostosowanie tramwajów dla potrzeb niepełnosprawnych to jest kilka zł? Bo sama winda raczej guzik daje.


Winda do 105Na to 5tys (szwedzie u-lift jak w jelczach) nie trzeba kupować tramwaju niskopodłogowego, mimo, że to jest zalecane ze względu na komfort.
Winda przy dojściu na przystanek to 10tyś. a ruchomy podjazd/podnośnik umożliwiający wjazd do tramwaju nieprzystosowanego to 6 tyś. Naprawdę kupa kasy!

Coś czuje, że wcześniej TŚ zaopatrzy swoje przedpotopowe tramwaje w takie cuda (80 x 5tyś = 400tys), bądź wyremontuje przystanki i zrobi podjazdy/podnośniki z kasy UE niż, UM dostosuje przejście, na które już wydaje mln złoty smile2.gif

BTW: Kraje starej unii musiały do 20 listopada 2001 dostosować wszystkie autobusy tramwaje i pociągi do potrzeb niepełnosprawnych. My jak i inne kraje nowej UE mamy wynegocjowane do 2012 roku 80%(dlatego tak chętnie Holendrzy sprzedają stare tramwaje - nie dość, ze dostosowali to i zmodernizowali, a w Polsce dalej gruchoty).
Mały77
CYTAT(xMarcinx @ pon, 22 lis 2010 - 20:20) *
Tak BTW w Polsce 30mln osób płaci podatki, z tego blisko 5mln to osoby niepełnosprawne czyli ponad 15%.


Sorry Marcinie, ale jak sam piszesz 15% osób to osoby niepełnosprawne? To dlaczego wszystkie kursy mają być przeznaczone dla niepełnosprawnych? Przecież logicznie powinno być ich 15% - a teraz jest dużo więcej.
Co do równości wobec konstytucji - to ja żądam tramwaju na Łęknicach bo mieszkańcy Gołonoga mają dostęp a ja nie - i gdzie tu równe traktowanie?
Ogólnie zgadzam się z Tobą tylko jak widzisz tabor u nas jeżdżący jest stary, niedostosowany czasami aby wozić pełnosprawnych a co dopiero niepełnosprawnych. Z pustego to i ... .
A co do remontu to jak będą tramwaje niskopodłogowe to pewnie zainstalują jakieś podnośniki lub inne rozwiązane. Gdyby teraz zrobili windę można by uznać, że miasto robi rzeczy niepotrzebne bo ogólnie nie wiadomo kiedy tabor ŚT i czy kiedykolwiek będzie dostosowany dla niepełnosprawnych. Będzie tabor - dostosuje się przystanki.
xMarcinx
CYTAT(Mały77 @ wto, 23 lis 2010 - 06:53) *
CYTAT(xMarcinx @ pon, 22 lis 2010 - 20:20) *
Tak BTW w Polsce 30mln osób płaci podatki, z tego blisko 5mln to osoby niepełnosprawne czyli ponad 15%.


Sorry Marcinie, ale jak sam piszesz 15% osób to osoby niepełnosprawne? To dlaczego wszystkie kursy mają być przeznaczone dla niepełnosprawnych? Przecież logicznie powinno być ich 15% - a teraz jest dużo więcej.Co do równości wobec konstytucji - to ja żądam tramwaju na Łęknicach bo mieszkańcy Gołonoga mają dostęp a ja nie - i gdzie tu równe traktowanie?

Konstytucyjna równość dot. danego miejsca w tym samym czasie, a nie różnych miejsc które sie porównuje ze sobą. Czyli w danym miejscu jak coś jest to jest dla wszystkich. Robimy coś, robimy to dla wszystkich - wiec, niezbyt to logiczne jest to co napisałeś. Równość polega też na tym, że konstytucja i ustawy gwarantują w równym stopniu dostęp do komunikacji, czyli komunikacji o tym samym standardzie dla wszystkich, w danym miejscu.

CYTAT(Mały77 @ wto, 23 lis 2010 - 06:53) *
Ogólnie zgadzam się z Tobą tylko jak widzisz tabor u nas jeżdżący jest stary, niedostosowany czasami aby wozić pełnosprawnych a co dopiero niepełnosprawnych. Z pustego to i ... .
A co do remontu to jak będą tramwaje niskopodłogowe to pewnie zainstalują jakieś podnośniki lub inne rozwiązane. Gdyby teraz zrobili windę można by uznać, że miasto robi rzeczy niepotrzebne bo ogólnie nie wiadomo kiedy tabor ŚT i czy kiedykolwiek będzie dostosowany dla niepełnosprawnych. Będzie tabor - dostosuje się przystanki.


1. Do tramwajów niskopodłogowych nie trzeba podnośników
2. Podnośniki można zainstalować tanim kosztem do obecnie jeżdżących (ok 5 tyś sztuka)
3. Jednym z kryteriów wypuszczenia przez TŚ tramwaju niskopodłogowego/tramwaju z podnośnikiem jest dostosowana infrastruktura. Przecie nie wypuszcza tramwaju takiego wiedząc, ze na przystanek nikt z niepełnosprawnych się niedostanie. Montaż podnośnika w tramwaju to 5 godzin, kolejny remont przejścia z przetargiem etc. to co najmniej rok.
Mały77
CYTAT(xMarcinx @ wto, 23 lis 2010 - 10:21) *
1. Do tramwajów niskopodłogowych nie trzeba podnośników
2. Podnośniki można zainstalować tanim kosztem do obecnie jeżdżących (ok 5 tyś sztuka)
3. Jednym z kryteriów wypuszczenia przez TŚ tramwaju niskopodłogowego/tramwaju z podnośnikiem jest dostosowana infrastruktura. Przecie nie wypuszcza tramwaju takiego wiedząc, ze na przystanek nikt z niepełnosprawnych się niedostanie. Montaż podnośnika w tramwaju to 5 godzin, kolejny remont przejścia z przetargiem etc. to co najmniej rok.


Ok - rozumiem, że TŚ kupią 80 podnośników za kwotę 400 tysięcy bez przetargu? Nie wydaje mi się.
Poza tym chyba wszystkie przystanki na danej linii powinny być przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych bo tylko wtedy to ma sens. Bo nie wyobrażam sobie, że niepełnosprawny wsiądzie w centrum a wysiądzie na przystanku gdzie brak takiej możliwości.

xMarcinx
CYTAT(Mały77 @ wto, 23 lis 2010 - 10:31) *
CYTAT(xMarcinx @ wto, 23 lis 2010 - 10:21) *
1. Do tramwajów niskopodłogowych nie trzeba podnośników
2. Podnośniki można zainstalować tanim kosztem do obecnie jeżdżących (ok 5 tyś sztuka)
3. Jednym z kryteriów wypuszczenia przez TŚ tramwaju niskopodłogowego/tramwaju z podnośnikiem jest dostosowana infrastruktura. Przecie nie wypuszcza tramwaju takiego wiedząc, ze na przystanek nikt z niepełnosprawnych się niedostanie. Montaż podnośnika w tramwaju to 5 godzin, kolejny remont przejścia z przetargiem etc. to co najmniej rok.


Ok - rozumiem, że TŚ kupią 80 podnośników za kwotę 400 tysięcy bez przetargu? Nie wydaje mi się.
Poza tym chyba wszystkie przystanki na danej linii powinny być przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych bo tylko wtedy to ma sens. Bo nie wyobrażam sobie, że niepełnosprawny wsiądzie w centrum a wysiądzie na przystanku gdzie brak takiej możliwości.


1. Mogą kupować sztukami poniżej danej kwoty i nie trzeba robić przetargu. Zresztą na potrzeby kursów w DG będzie to raptem 30, jeśli kupiłby je UM i dał TŚ to też nie trzeba przetargu. 80 To jest wszystkich tramwajów w zajezdni Będzin.
2. Albo sie dostosowuje przystanki, albo tramwaje. Niema, ze jedno i drugie. Taniej wychodzi dostosować tramwaj, bo dzięki podnośnikowi może wysiąść na KAŻDYM przystanku (tylko potem kwestia jak się z niego wydostanie), można też remontować WSZYSTKIE PRZYSTANKI tj wyposażyć je w stacjonarne windy podnoszące wózek na wysokość tramwaju. W zależności od tego, czego jest mniej to to się dostosowuje.
darro
CYTAT(Master @ pią, 19 lis 2010 - 17:06) *
Zanim wjada do Dabrowy niskopodłogowe tramwaje to prędzej zbudują nowy 4-ro peronowy dworzec.

Rodzic z dzieckiem na wózku moze wjechac po szynach na schodach. o Ile takowe bedą. Rzadkoscia jest aby rodzic z wózkiem z dzieckiem podrózował tramwajem.


A jak myślisz, dlaczego rzadkością jest ten widok?? Może dlatego że są właśnie wszędzie jakieś utrudnienia, a już w komunikacji tramwajowej szczególnie, ale to nie znaczy że nie trzeba nic robić!!!
Slyzaba
To się przyłączę bo w temacie pojawili się rodzice z wózkami.
Może nie wszyscy mają świadomość, że rozstaw ceowników w przejściach podziemnych w DG jest jakiś mocno archaiczny ponieważ ani nasz wózek, ani żaden wózek znajomych, nie ma takiego rozstawu jak ceowniki.

Mały77
CYTAT(xMarcinx @ wto, 23 lis 2010 - 10:47) *
1. Mogą kupować sztukami poniżej danej kwoty i nie trzeba robić przetargu. Zresztą na potrzeby kursów w DG będzie to raptem 30, jeśli kupiłby je UM i dał TŚ to też nie trzeba przetargu. 80 To jest wszystkich tramwajów w zajezdni Będzin.

Hmmm - widzę, że nie znasz ustawy o zamówieniach publicznych - zamówień tego samego rodzaju w danym roku się nie dzieli - czyli zakupy nie mogłyby przekroczyć 14.000 euro. Poza tym i tak trzeba przeprowadzić postępowanie bez względu czy w przetargu czy nie - a to ciągnie za sobą potrzebę napisania SIWZ.
Poza tym nie wiem czy UM może coś dawać komukolwiek.
Poza tym uważasz, że wystarczy tylko zrobić to w tramwajach jeżdżących po DG?

CYTAT(xMarcinx @ wto, 23 lis 2010 - 10:47) *
2. Albo sie dostosowuje przystanki, albo tramwaje. Niema, ze jedno i drugie. Taniej wychodzi dostosować tramwaj, bo dzięki podnośnikowi może wysiąść na KAŻDYM przystanku (tylko potem kwestia jak się z niego wydostanie), można też remontować WSZYSTKIE PRZYSTANKI tj wyposażyć je w stacjonarne windy podnoszące wózek na wysokość tramwaju. W zależności od tego, czego jest mniej to to się dostosowuje.


Zgadzam się z Tobą, że problem istnieje ale moim zdaniem można by było zrobić z kasy z UE całościowo tak jak zrobiono to z przystankami autobusowymi dostosowując je do niskopodłogowych autobusów. Ale ponieważ nie ma jeszcze tramwajów niskopodłogowych lub z podnośnikami powinno się miasto dogadać z TŚ co robić aby było lepiej. Bo w przypadku autobusów to były najpierw niskopodłogowce a potem były robione przystanki.
xMarcinx
CYTAT(Mały77 @ wto, 23 lis 2010 - 15:02) *
Hmmm - widzę, że nie znasz ustawy o zamówieniach publicznych - zamówień tego samego rodzaju w danym roku się nie dzieli - czyli zakupy nie mogłyby przekroczyć 14.000 euro. Poza tym i tak trzeba przeprowadzić postępowanie bez względu czy w przetargu czy nie - a to ciągnie za sobą potrzebę napisania SIWZ.
Poza tym nie wiem czy UM może coś dawać komukolwiek.
Poza tym uważasz, że wystarczy tylko zrobić to w tramwajach jeżdżących po DG?


Chodziło mi o to, ze 3 miasta, po których jeżdżą tramwaje kupują np. po 10 podnośników, czyli każde miasto do górnej granicy ust. o zam. publ. Miasta tak czy siak zrzeszają się/ są udziałowcami w TŚ/KZK GOP, wiec nie byłoby problemu z przekazaniem ich (na podobnych zasadach fundacje przekazują sprzęt służący niepełnosprawnym).

CYTAT(xMarcinx @ wto, 23 lis 2010 - 10:47) *
2. Albo sie dostosowuje przystanki, albo tramwaje. Niema, ze jedno i drugie. Taniej wychodzi dostosować tramwaj, bo dzięki podnośnikowi może wysiąść na KAŻDYM przystanku (tylko potem kwestia jak się z niego wydostanie), można też remontować WSZYSTKIE PRZYSTANKI tj wyposażyć je w stacjonarne windy podnoszące wózek na wysokość tramwaju. W zależności od tego, czego jest mniej to to się dostosowuje.


CYTAT(Mały77 @ wto, 23 lis 2010 - 15:02) *
Zgadzam się z Tobą, że problem istnieje ale moim zdaniem można by było zrobić z kasy z UE całościowo tak jak zrobiono to z przystankami autobusowymi dostosowując je do niskopodłogowych autobusów. Ale ponieważ nie ma jeszcze tramwajów niskopodłogowych lub z podnośnikami powinno się miasto dogadać z TŚ co robić aby było lepiej. Bo w przypadku autobusów to były najpierw niskopodłogowce a potem były robione przystanki.


Oczywiście to rozwiązanie byłoby najlepsze, jednak do tego trzeba współpracy miast ościennych, a u nas z tym tak licho, że mało prawdopodobne to się wydaję. W przypadku autobusów niskopodłogowych niema potrzeby dostosowywać infrastruktury (najwyżej nie robi przysiadu) co do tramwajów niskopodłogowych jest inaczej, taki tramwaj nie wyjedzie na trasę, która nie jest przygotowana (nie mogą być za wysokie przystanki, zbyt strome podjazdy i ogólnie słabej jakości infrastruktura szynowa), w przypadku tramwaju klasycznego z windą, sprawa jest prostsza, niemniej wymaga by to miasto zapewniło możliwość dostania się na przystanek. Obecnie jesteśmy w sytuacji patowej wynikłem z braku komunikacji i wspólnej wizji UM i TŚ. Miasto nie dostosowuje przejść, bo tramwaje są niedostosowane (mały problem, bo zawsze można wózek wnieść te 2 schodki z pomocą pasażerów). Natomiast TŚ nie robią nic z przystankami i tramwajami, bo pracują tam ludzie kompetentni inaczej, nie mający pojęcia o pozyskiwaniu środków, oraz nie widzą sensu wyposażać w windy tramwaje/przystanki, kiedy na przystanek przez 20 metrowe schody żaden niepełnosprawny się niedostanie.
Mały77
CYTAT(xMarcinx @ wto, 23 lis 2010 - 15:34) *
Oczywiście to rozwiązanie byłoby najlepsze, jednak do tego trzeba współpracy miast ościennych, a u nas z tym tak licho, że mało prawdopodobne to się wydaję.


Ale nie niemożliwe - patrz ścieżki rowerowe, gdzie jest to robione z miastami ościennymi.
Kamil_
Że Wy macie z nim siłę dyskutować... On przekrzyczy każdego a jak nie da rady to zwyzywa smile2.gif Przykładów na forum pełno smile2.gif
xMarcinx
Po ilu latach 8-10? Przecie początki były za J.Talkowskiego. Zresztą już przy likwidacji kursów tramwajowych Będzin pokazał jak wygląda z jego strony współpraca.
Mały77
CYTAT(xMarcinx @ wto, 23 lis 2010 - 16:26) *
Po ilu latach 8-10? Przecie początki były za J.Talkowskiego. Zresztą już przy likwidacji kursów tramwajowych Będzin pokazał jak wygląda z jego strony współpraca.


Bo w Będzinie siedział Prezydent z innej opcji politycznej wink.gif Teraz jest szansa, że to się zmieni wink.gif
xMarcinx
CYTAT(Mały77 @ wto, 23 lis 2010 - 17:56) *
CYTAT(xMarcinx @ wto, 23 lis 2010 - 16:26) *
Po ilu latach 8-10? Przecie początki były za J.Talkowskiego. Zresztą już przy likwidacji kursów tramwajowych Będzin pokazał jak wygląda z jego strony współpraca.


Bo w Będzinie siedział Prezydent z innej opcji politycznej wink.gif Teraz jest szansa, że to się zmieni wink.gif


Trzymam kciuki by tym razem wypaliło.
vacu
Ja tam dalej uważam Marcin, że to co opowiadasz nie ma sensu. IMHO lepiej przyłożyć się, do 100% przystosowania autobusów dla niepełnosprawnych (które już w dużym stopniu są przystosowane a i mają ZNACZNIE większy zasięg niż tramwaje) niż w imię na siłę naciągniętego artykułu konstytucji (jesteś konstytucjonalistą fachowcem, że tak sobie dowolnie interpretujesz jak ci pasuje?) ładować kasę w trupiate tramwaje nadające się na złom i dostosowanie kilku przystanków (wierzysz w takie cuda, że zostaną przystosowane wszystkie?). Poza tym podajesz tu jakieś śmieszne ceny a pamiętaj, że przy zamówieniach publicznych wszystko kosztuje z 5 razy więcej wink.gif

xMarcinx
CYTAT(vacu @ wto, 23 lis 2010 - 19:48) *
Ja tam dalej uważam Marcin, że to co opowiadasz nie ma sensu. IMHO lepiej przyłożyć się, do 100% przystosowania autobusów dla niepełnosprawnych (które już w dużym stopniu są przystosowane a i mają ZNACZNIE większy zasięg niż tramwaje) niż w imię na siłę naciągniętego artykułu konstytucji (jesteś konstytucjonalistą fachowcem, że tak sobie dowolnie interpretujesz jak ci pasuje?) ładować kasę w trupiate tramwaje nadające się na złom i dostosowanie kilku przystanków (wierzysz w takie cuda, że zostaną przystosowane wszystkie?). Poza tym podajesz tu jakieś śmieszne ceny a pamiętaj, że przy zamówieniach publicznych wszystko kosztuje z 5 razy więcej wink.gif


Nie naciągane tylko wykładnia Piotra Winczorka z podręcznika. A co do cen, to za takie były sprzedawane te jelczowskie z demontażu przez MZK Kraków, niemniej faktycznie pewnie zamiast być taniej to będzie drożej niż gdyby Kowalski kupił od reki..
Kamil_
CYTAT(xMarcinx @ wto, 23 lis 2010 - 18:08) *
CYTAT(Mały77 @ wto, 23 lis 2010 - 17:56) *
CYTAT(xMarcinx @ wto, 23 lis 2010 - 16:26) *
Po ilu latach 8-10? Przecie początki były za J.Talkowskiego. Zresztą już przy likwidacji kursów tramwajowych Będzin pokazał jak wygląda z jego strony współpraca.


Bo w Będzinie siedział Prezydent z innej opcji politycznej wink.gif Teraz jest szansa, że to się zmieni wink.gif


Trzymam kciuki by tym razem wypaliło.


A ja mam nadzieję, że tak się nie stanie.
Slyzaba
Nie wiem czy to info już się pojawiło na forum: ŚWIAT KSIĄŻKI przy samym Pałacu trzykrotnie zmniejszył swoją przestrzeń. Wydzielona część jest obecnie remontowana a na elewacji napis w stylu: rezerwacja na Sylwestra - Maxim.
picaro
no tak ma tam być podobno nowa resteauracja/bar
kamillll
CYTAT(picaro @ sob, 04 gru 2010 - 09:20) *
no tak ma tam być podobno nowa resteauracja/bar



tak, będzie kolejna knajpa tego samego właściciela co restauracja maxim...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.