Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Nowe centrum miasta
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
Dave
Odsłonięto ten nowy budynek "centrum handlowo-usługowe" na 3-go Maja. Hmmm - wygląda całkiem całkiem, choć wg mnie raczej nie nawiązuje podobizną i wyglądem do pozostałych kamienic, Ciekawe, cóż tam będzie? smile2.gif
:)
Nic specjalnego, ale jak na 3 Maja to bedzie i tak jednym z najlepszych. Tragedia byla budowa tylko dwukondygnacujnego budynku, w ktorym miesci sie Lukas Bank.
A ten nowy nie zachwyca i nie jest jakis super nowoczesny, ale tez nie najgorszy jak na plombe. Do tego jest brama.
:)
Widzieliscie "Casino" obok DH Centrum? I to migajace oswietlenie, prawie takie samo jak pobliskiej choinki.
lilith_88
rosnie nam drugie Las Vegas laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Master
ŻENADA z tym casinem i z tymi budami wszystkimi !!
xMarcinx
powinni wszystkie te budy pozamiatać włącznie z tymi barami przy pałacu
:)
Wczoraj robili jakies usprawnienia i "modernizacje" tego Casina. Moze jak przyjdzie wiekszy wiatr to sie rozpadnie.

Czy dalej handluja w przejsciu podziemnym? Bywam tam wieczorami, wiec jasne ze juz nikogo nie spotykam. Wczoraj (sobota) przed poludniem tez nikogo nie bylo. Czy straz miejska tak pilnuje po wprowadzeniu kamer?
Bartek
CYTAT(:) @ nie, 18 sty 2009 - 13:29) *
Czy dalej handluja w przejsciu podziemnym? Bywam tam wieczorami, wiec jasne ze juz nikogo nie spotykam. Wczoraj (sobota) przed poludniem tez nikogo nie bylo. Czy straz miejska tak pilnuje po wprowadzeniu kamer?


Sprzedają bo czasami po 16 przechodzę tam w tygodniu i stoi parę osób z łóżkami polowymi i super asortymentem.
Sebastian22
W ten piątek o 17 nikogo nie było, w sobote o 12 także.
Peterek
Ogólnie to centrum zamiast ładnieć, jest coraz brzydsze ^^ Wspaniale, nie mam już nerwów na to nasze kochane śródmieście wink.gif

Oczywiście odnosi się to tym razem do "kasyna".
Arbas
CYTAT(Master @ pią, 16 sty 2009 - 10:56) *
ŻENADA z tym casinem i z tymi budami wszystkimi !!

Co na to wszystko miejska architektura?
chrisw
Prawda jest taka że nie będzie prawdziwego centrum dopóki tramwaje, autobusy nie znikną w tunelu i nie powstanie prawdziwy plac / rynek
Druga sprawa to brak dworca
Dave
Kolega się troszki rozmarzył i przeniósł w daleko przyszłość i to mało realną smile2.gif
chrisw
Żyjemy w XXI wieku a zaległosci mamy 200 letnie. To nie żadne cuda ani marzenia tylko normalna rzecz.
Wystarczy przemiescic sie kawałek na zachód.
Więc nie takie inwetycje o której wspomniałem powinny być robione aby dogonić Europe , dużo większe i bardziej perspektywniczne a my się podniecamy że nam pasy pomalowali albo wybudowali kolejny blaszak ...
menago
bo my mieszkamy w DG, wiemy ze na obietnicach sie skonczy ;-) mozemy liczyc tylko na cuda pokroju budki CASINO (jestem pod wielkim wrazeniem ze ktos na to pozwolil...)

w nowym Przegladzie Dabrowskim (str 9 10) jest do wypelnienia ankieta na temat centrum miasta, polecam kazdemu wypelnic, lacznie z dodatkowymi uwagami wysylanymi na adres tam podany
szer
Skoro tak Ci się podoba na zachodzie to możesz tam jechać. Nikt Cię nie zatrzymuje w The Gie.
Tramwaje w tunelu to już prawie jak metro... Żyjemy gdzie żyjemy i cieszmy sięz tego co jest, bo mogło tego nie być... A wszystkim się nie dogodzi, a dąbrowskim władzom ciężko przychodzi dogadzanie mieszkańcom...
chrisw
CYTAT(szer @ sob, 24 sty 2009 - 12:30) *
Skoro tak Ci się podoba na zachodzie to możesz tam jechać. Nikt Cię nie zatrzymuje w The Gie.
Tramwaje w tunelu to już prawie jak metro... Żyjemy gdzie żyjemy i cieszmy sięz tego co jest, bo mogło tego nie być... A wszystkim się nie dogodzi, a dąbrowskim władzom ciężko przychodzi dogadzanie mieszkańcom...



Faktem jest że dużo podrózuję i mieszkam w kilku państwach ale może takie uwagi może zachowaj dla siebie ?
Jeżeli dla ciebie tramwaje w tunelu to prawie metro to co z tego ? ??
Dąbrowski władzom najlepiej wychodzi dogadzanie samym sobie.
Niestety będziemy mieć otoczenie na takie jak zasługujemy. Jeżeli wybieramy takich "madrych" włodarzy i nie umiemy na nich bata skręcić to tak będzie ....
pozdrawiam
CYTAT(chrisw @ sob, 24 sty 2009 - 15:41) *
Żyjemy w XXI wieku a zaległosci mamy 200 letnie. To nie żadne cuda ani marzenia tylko normalna rzecz.
Wystarczy przemiescic sie kawałek na zachód.
Więc nie takie inwetycje o której wspomniałem powinny być robione aby dogonić Europe , dużo większe i bardziej perspektywniczne a my się podniecamy że nam pasy pomalowali albo wybudowali kolejny blaszak ...Faktem jest że dużo podrózuję i mieszkam w kilku państwach ale może takie uwagi może zachowaj dla siebie ?
Jeżeli dla ciebie tramwaje w tunelu to prawie metro to co z tego ? ??
Dąbrowski władzom najlepiej wychodzi dogadzanie samym sobie.
Niestety będziemy mieć otoczenie na takie jak zasługujemy. Jeżeli wybieramy takich "madrych" włodarzy i nie umiemy na nich bata skręcić to tak będzie ....



Cos bardzo słabo podróżujesz bo większość Europy to może sobie pomarzyć o jakimkolwiek tramwaju. Nie każde europejskie miasto to Amsterdam czy Rotterdam i jeżeli już takie rozwiązania zdarzają się to zostały wybudowane zapewne w innych warunkach ekonomicznych niż obecne. I niestety muszę to rozczarować wszystkich wielbicieli "zachodu" ze Europa to nie tylko Niemcy, Austria i Holandia i niestety Dąbrowa Górnicza z Włoch, Francji, Hiszpanii czy Anglii bardzo niewiele się różni od tej z Polski. Dotyczy niestety także klasy rządzącej. Wiec wylądujmy na ziemi
BARES
CYTAT(chrisw @ pią, 23 sty 2009 - 22:42) *
Prawda jest taka że nie będzie prawdziwego centrum dopóki tramwaje, autobusy nie znikną w tunelu

Takie rzeczy to tylko w Erze laugh.gif , dużym sukcesem byłoby powstanie dworca w nieodległej przyszłości najbardziej wyczekiwanej inwestycji w DG.
chrisw
CYTAT(pozdrawiam @ nie, 25 sty 2009 - 02:55) *
Cos bardzo słabo podróżujesz bo większość Europy to może sobie pomarzyć o jakimkolwiek tramwaju.


Nie żartuj sobie .. o jakiej ty Europie piszesz ? Mass transit rozumiany w szerokim aspekcie ( tramwaj, kolej podmiejska, lotniskowa, metro oraz kolej długodystansowa w UE to dziś podstawa transportu.
Piszę to z punktu widzenia osoby która zajmuje się tym zawodowo i to na codzien.


CYTAT(pozdrawiam @ nie, 25 sty 2009 - 02:55) *
Nie każde europejskie miasto to Amsterdam czy Rotterdam


To prawda ale transport szynowy typu tramwaj istnieje w wielu europejskich mistach które nie są stolicami. Pozatym nie rozumiem dlaczego sie tego uczepiłes. Ja piszę o czymś innym ... DG ma już całkiem sporą sieć tramwajowa. Chodzi tylko o to by ją rozwijac , utrzymywac i modernizować z głową ...


CYTAT(pozdrawiam @ nie, 25 sty 2009 - 02:55) *
i jeżeli już takie rozwiązania zdarzają się to zostały wybudowane zapewne w innych warunkach ekonomicznych niż obecne.


Tylko co z tego ? U nas tez zmienily się uwarunkowania i nie stac nas na zle pomysly czy tez prowizorke bo to jest po prostu wyrzucanie pieniedzy w bloto.


CYTAT(pozdrawiam @ nie, 25 sty 2009 - 02:55) *
I niestety muszę to rozczarować wszystkich wielbicieli "zachodu" ze Europa to nie tylko Niemcy, Austria i Holandia i niestety Dąbrowa Górnicza z Włoch, Francji, Hiszpanii czy Anglii bardzo niewiele się różni od tej z Polski. Dotyczy niestety także klasy rządzącej. Wiec wylądujmy na ziemi


Chyba bardzo dawno nie byles w tej Europie skoro tak piszesz ....
bzenek
CYTAT(chrisw @ sob, 24 sty 2009 - 02:42) *
Prawda jest taka że nie będzie prawdziwego centrum dopóki tramwaje, autobusy nie znikną w tunelu i nie powstanie prawdziwy plac / rynek

A co będzie na tym placu ? Pohula wiatr ? Zawirują śmieci ? smile.gif

CYTAT(chrisw @ pon, 26 sty 2009 - 05:03) *
Nie żartuj sobie .. o jakiej ty Europie piszesz ? Mass transit rozumiany w szerokim aspekcie ( tramwaj, kolej podmiejska, lotniskowa, metro oraz kolej długodystansowa w UE to dziś podstawa transportu.

Piszę to z punktu widzenia osoby która zajmuje się tym zawodowo i to na codzien.

To się kiepsko zajmujesz. Niestety, mimo wszelkich starań podstawą transportu w Europie jest samochód. W Polsce już też i raczej nie ma szans na odwrócenie tej tendencji.

CYTAT(chrisw @ pon, 26 sty 2009 - 05:03) *
DG ma już całkiem sporą sieć tramwajowa.

Musisz kiedyś wpaść do DG w przelocie pomiędzy tymi trzema krajami. Wtedy sam na własne oczy zobaczyć tą sporą sieć tramwajową w postaci jednej nitki torów. smile.gif
chrisw
CYTAT(bzenek @ pon, 26 sty 2009 - 13:14) *
A co będzie na tym placu ? Pohula wiatr ? Zawirują śmieci ? smile.gif


Co bedzie to juz pytanie do osób odpowiedzialnych. Jasnym jest jednak że aranżacja centrum do postaci rynku może się jedynie odbyć jeżeli nic po nim nie jeździ. Plac który by wtedy powstał poprzez swój rozmiar dał by naprawdę duże możliwości. Dodatkowo znacznie usprawnił by komunikację piszę w centrum i wiele można by wtedy wybudować jeszcze obiektów.

CYTAT(bzenek @ pon, 26 sty 2009 - 13:14) *
To się kiepsko zajmujesz. Niestety, mimo wszelkich starań podstawą transportu w Europie jest samochód. W Polsce już też i raczej nie ma szans na odwrócenie tej tendencji.


Wybacz że nie skomentuję bardziej tego zarzutu ale po prostu nie wiesz co piszesz. Ja pisze o mass transit a nie przewozach wszelakich do jakich jak domyślam ty się odnosisz.
Kolej w Europie przeżywa wielki renesans. Zarówno w krajach starej UE jak nowych członków.
Jest to także zgodne z planami i ustawodawstwem unii.


CYTAT(bzenek @ pon, 26 sty 2009 - 13:14) *
Musisz kiedyś wpaść do DG w przelocie pomiędzy tymi trzema krajami. Wtedy sam na własne oczy zobaczyć tą sporą sieć tramwajową w postaci jednej nitki torów. smile.gif


Dobrze wiem jaka jest sieć tramwajów w DG więc darój sobie ten sarkazm.
Jeżeli nie wiesz to : Tramwaje Śląskie to najdłuższy w Europie, oraz jeden z dłuższych na świecie system miejskiej komunikacji tramwajowej.
Mungojerrie
Proponuję prawdziwe kasynko, bo ten "Salon Gier" na 3-Maja to jakieś nieporozumienie. I te Jack Poty wszędzie. Omfsm ;/
pozdrawiam
CYTAT(chrisw @ pon, 26 sty 2009 - 13:06) *
Co bedzie to juz pytanie do osób odpowiedzialnych. Jasnym jest jednak że aranżacja centrum do postaci rynku może się jedynie odbyć jeżeli nic po nim nie jeździ. Plac który by wtedy powstał poprzez swój rozmiar dał by naprawdę duże możliwości. Dodatkowo znacznie usprawnił by komunikację piszę w centrum i wiele można by wtedy wybudować jeszcze obiektów.
Wybacz że nie skomentuję bardziej tego zarzutu ale po prostu nie wiesz co piszesz. Ja pisze o mass transit a nie przewozach wszelakich do jakich jak domyślam ty się odnosisz.
Kolej w Europie przeżywa wielki renesans. Zarówno w krajach starej UE jak nowych członków.
Jest to także zgodne z planami i ustawodawstwem unii.
Dobrze wiem jaka jest sieć tramwajów w DG więc darój sobie ten sarkazm.
Jeżeli nie wiesz to : Tramwaje Śląskie to najdłuższy w Europie, oraz jeden z dłuższych na świecie system miejskiej komunikacji tramwajowej.



Człowieku opanuj się bo wypisujesz jakieś brednie jeszcze udając ze się na tym znasz. Fanatyzm komunikacyjny to wylewaj na www.wpk.katowice.pl. Oni tam maja taki dział science fiction. Wpajasz ludziom ze Europa jest pełna tunelów i tramwajów a później piszesz ze nasze są najdłuższe w Europie. W 7 milionowym Londynie gdzie najwięcej na świecie wydaje się na komunikacje nie ma takich rozwiązań jakie ty proponujesz dla naszego miasta. Takich cuda to można policzyć na palcach w Europie. Równasz nas do krajów które maja 5 razy wyższy dochód per capita. Do tego wyjeżdżasz mi tu z jakimiś założeniami UE które są zwykłymi pustymi słowami na papierze. Do tego jeszcze martyrologia z PKP. Na razie rozmawiamy o tunelu. Jest on nam nie potrzebny jego budowa nie jest ekonomicznie uzasadniona i nas na to nie stać. Dziękuje. Nie mam nic przeciwko jak nam za sponsorujesz takowy przecież tak się na wszystkim znasz to nam zmotasz. I takowym sposobem powstanie nam plac a na nim nowy ogródek piwny to co ty nazywasz ta rozbudowa. Do tego na utrzymanie tego tunelu wydamy z parę mln zł rocznie. Jak na cel typowo marketingowy to trochę dużo. Jeszcze raz spadnij na ziemie w Europie zdarza się sprawny transport ale nie jest on norma. I tak można pędzić TGV ale i można trafić na opóźniony, niebezpieczny, zdemolowany, obrzygany, przepełniony, zaśmiecony pociąg z obesranym kiblem. Wiec skończ z tymi bzdurami bo zaraz stwierdzę ze ściemniasz z tym twoim mieszkaniem za granica. I nie zaczynaj ze mną bo większość dorosłego życia spędziłem podróżując po świecie i testując ta twoja KM. Sorry MassTransit he he a to skąd wymyśliłeś z jakiej książki. Broncie nas przed takimi specjalistami.
xMarcinx
CYTAT(pozdrawiam @ wto, 27 sty 2009 - 03:16) *
Człowieku opanuj się bo wypisujesz jakieś brednie jeszcze udając ze się na tym znasz. Fanatyzm komunikacyjny to wylewaj na www.wpk.katowice.pl. Oni tam maja taki dział science fiction. Wpajasz ludziom ze Europa jest pełna tunelów i tramwajów a później piszesz ze nasze są najdłuższe w Europie. W 7 milionowym Londynie gdzie najwięcej na świecie wydaje się na komunikacje nie ma takich rozwiązań jakie ty proponujesz dla naszego miasta. Takich cuda to można policzyć na palcach w Europie. Równasz nas do krajów które maja 5 razy wyższy dochód per capita. Do tego wyjeżdżasz mi tu z jakimiś założeniami UE które są zwykłymi pustymi słowami na papierze. Do tego jeszcze martyrologia z PKP. Na razie rozmawiamy o tunelu. Jest on nam nie potrzebny jego budowa nie jest ekonomicznie uzasadniona i nas na to nie stać. Dziękuje. Nie mam nic przeciwko jak nam za sponsorujesz takowy przecież tak się na wszystkim znasz to nam zmotasz. I takowym sposobem powstanie nam plac a na nim nowy ogródek piwny to co ty nazywasz ta rozbudowa. Do tego na utrzymanie tego tunelu wydamy z parę mln zł rocznie. Jak na cel typowo marketingowy to trochę dużo. Jeszcze raz spadnij na ziemie w Europie zdarza się sprawny transport ale nie jest on norma. I tak można pędzić TGV ale i można trafić na opóźniony, niebezpieczny, zdemolowany, obrzygany, przepełniony, zaśmiecony pociąg z obesranym kiblem. Wiec skończ z tymi bzdurami bo zaraz stwierdzę ze ściemniasz z tym twoim mieszkaniem za granica. I nie zaczynaj ze mną bo większość dorosłego życia spędziłem podróżując po świecie i testując ta twoja KM. Sorry MassTransit he he a to skąd wymyśliłeś z jakiej książki. Broncie nas przed takimi specjalistami.


ile masz lat 12?
Mick
@ bzenek i pozdrawiam: czemu się tak czepiacie człowieka, który proponuje coś więcej niż standardowe apele o likwidację kolein, studzienek w jezdni czy o dwa dodatkowe kursy T28 w szczycie.

Wśród polityków już prawie wcale nie ma wizjonerów, są tylko sami "sprawni zarządcy" pytający o wszystko księgowych, których horyzonty nie wykraczają poza MS Excel. (inna sprawa na ile oni faktycznie są sprawni smile2.gif )
Nie jesteśmy miastem, w którym zaraz powstanie Grande Arche de La Defense, ale nie możemy myśleć tylko z żabiej perspektywy o sprawach bieżących. Grecy jak stawiali Kolosa z Rodos to chyba nie myśleli o tym jak przyczyni się on do rozwiązania problemu niepunktualnie kursujących lektyk. Rada miejska w Sydney też mogła postawić sobie klocek na miarę Krakowa i zadowolić się, że za pozostałą kasę zatka dziury w jezdniach w całym mieście.

ok. teraz do rzeczy - jeszcze nie tak dawno temu podstawą transportu w Europie był koń. Obecnie, jak pisze bzenek, jest nią samochód. Ma rację, ale czy dałby rękę, że za 50 lat też komunikacja samochodowa będzie dominowała?? Może tak, a może nie.
Gdyby komuś chciało się sensownie pomyśleć, to może za 25 lat większość ludzi w DG i całym GOP wolałoby korzystać ze sprawnej komunikacji miejskiej a nie z samochodu. Tylko o tym trzeba myśleć teraz, a nie za 25 lat.
Takie rzeczy, o których pisze chrisw widziałem w Niemczech z 10 lat temu. Tyle że Niemcy są chyba mistrzami kształtowania rozwoju miast.
chrisw
CYTAT(pozdrawiam @ wto, 27 sty 2009 - 03:16) *
Człowieku opanuj się bo wypisujesz jakieś brednie jeszcze udając ze się na tym znasz. Fanatyzm komunikacyjny to wylewaj na www.wpk.katowice.pl. Oni tam maja taki dział science fiction. Wpajasz ludziom ze Europa jest pełna tunelów i tramwajów a później piszesz ze nasze są najdłuższe w Europie. W 7 milionowym Londynie gdzie najwięcej na świecie wydaje się na komunikacje nie ma takich rozwiązań jakie ty proponujesz dla naszego miasta. Takich cuda to można policzyć na palcach w Europie. Równasz nas do krajów które maja 5 razy wyższy dochód per capita. Do tego wyjeżdżasz mi tu z jakimiś założeniami UE które są zwykłymi pustymi słowami na papierze. Do tego jeszcze martyrologia z PKP. Na razie rozmawiamy o tunelu. Jest on nam nie potrzebny jego budowa nie jest ekonomicznie uzasadniona i nas na to nie stać. Dziękuje. Nie mam nic przeciwko jak nam za sponsorujesz takowy przecież tak się na wszystkim znasz to nam zmotasz. I takowym sposobem powstanie nam plac a na nim nowy ogródek piwny to co ty nazywasz ta rozbudowa. Do tego na utrzymanie tego tunelu wydamy z parę mln zł rocznie. Jak na cel typowo marketingowy to trochę dużo. Jeszcze raz spadnij na ziemie w Europie zdarza się sprawny transport ale nie jest on norma. I tak można pędzić TGV ale i można trafić na opóźniony, niebezpieczny, zdemolowany, obrzygany, przepełniony, zaśmiecony pociąg z obesranym kiblem. Wiec skończ z tymi bzdurami bo zaraz stwierdzę ze ściemniasz z tym twoim mieszkaniem za granica. I nie zaczynaj ze mną bo większość dorosłego życia spędziłem podróżując po świecie i testując ta twoja KM. Sorry MassTransit he he a to skąd wymyśliłeś z jakiej książki. Broncie nas przed takimi specjalistami.




Nie będe komentował wszystkiego co napisałes bo widzę niewarto.
Nie wiem tylko czy wynika to z braku wiedzy czyli takiego naszego ciemnogrodu czy tez po prostu za wszelke cene chcesz zdyskredytowac moja wypowiedz gdyz nie podoba ci sie z jakichs powodow.
Dodam jeszcze tylko że zaproponowałem zwykły tunel dla tramwaju a nie jakis szczyt techniki.
O tramwajach sam zacząłeś pisać twierdząc że mamy małą ich sieć w mieście - dlatego rozwinąłem temat.
Jezeli nie wiesz co to jest mass transit to polecam link http://en.wikipedia.org/wiki/Public_transport
bzenek
CYTAT(Mick @ wto, 27 sty 2009 - 13:07) *
@ bzenek i pozdrawiam: czemu się tak czepiacie człowieka, który proponuje coś więcej niż standardowe apele o likwidację kolein, studzienek w jezdni czy o dwa dodatkowe kursy T28 w szczycie.

Bo proponuje rzecz nikomu do niczego niepotrzebną i zupełnie oderwaną od rzeczywistości.

Opiera się na założeniu, że tunel jest fajny, trendy i cool. Pomija natomiast przyziemny fakt, że potrzeba do tego setek milionów banknotów. Banknotów, których nikt nigdy nie znajdzie.

Nie jesteśmy Tokio czy Hongkongiem. Pustych działek w mieście nie brakuje i pies z kulawą nogą ich nie chce. Tramwaje i autobusy nie napotykają w centrum na żadne kłopoty w poruszaniu się.

A co najważniejsze ludzie nie chcą do centrum Dąbrowy (Będzina, Sosnowca, Katowic, Chorzowa, Świętochłowic, Piekar.... ) przyjeżdżać i na pewno nie przyjadą z powodu żadnego wypasionego tunelu.

CYTAT(Mick @ wto, 27 sty 2009 - 13:07) *
Wśród polityków już prawie wcale nie ma wizjonerów, są tylko sami "sprawni zarządcy" pytający o wszystko księgowych, których horyzonty nie wykraczają poza MS Excel. (inna sprawa na ile oni faktycznie są sprawni smile2.gif ).

Od tego właśnie jest zarządzanie aby mieścić się w granicach Ms Excel. smile.gif

Przez 4 lata ostatniej kadencji rządził Dąbrową wizjoner i efekty były hmm... dyskusyjne.

CYTAT(Mick @ wto, 27 sty 2009 - 13:07) *
Rada miejska w Sydney też mogła postawić sobie klocek na miarę Krakowa i zadowolić się, że za pozostałą kasę zatka dziury w jezdniach w całym mieście.

Gdyby chrisw zaproponował wybudowanie muzeum sztuki nowoczesnej to bym go poparł bez zastanowienia. To też zupełnie niepotrzebne ale daję szansę na odróżnienia się od reszty GOP. Ale czy dziurą w ziemi można coś wypromować ?

CYTAT(Mick @ wto, 27 sty 2009 - 13:07) *
Obecnie, jak pisze bzenek, jest nią samochód. Ma rację, ale czy dałby rękę, że za 50 lat też komunikacja samochodowa będzie dominowała?? Może tak, a może nie..

Gdyby komuś chciało się sensownie pomyśleć, to może za 25 lat większość ludzi w DG i całym GOP wolałoby korzystać ze sprawnej komunikacji miejskiej a nie z samochodu. Tylko o tym trzeba myśleć teraz, a nie za 25 lat.

Daję rękę, że wraz ze wzrostem zamożności ludzie będą uciekać od komunikacji publicznej. Tak samo jak uciekają z blokowisk do willi na prowincji. I żadne unijne priorytety tego nie zmienią.

Opublikowano ostatnio strategię rozwoju kraju do 2030 roku. Z tego co tam widać to kolej się skończy jako ogólnopolski operator. Choć utrzyma pewną silną niszę szybkich ekspresów i kolejki aglomeracyjne.

Natomiast masz rację, że wielkie miasta zakorkują się na amen. Ale w tak dynamiczny rozwój GOP, a tym bardziej Dąbrowy to ja nie wierzę.

Jak zbudujemy DTS w 2020 to problem aut w centrum odsunie się na kolejne 15lat, a wtedy w 2035 możemy wrócić do sprawy tunelu. smile.gif

CYTAT(Mick @ wto, 27 sty 2009 - 13:07) *
Takie rzeczy, o których pisze chrisw widziałem w Niemczech z 10 lat temu. Tyle że Niemcy są chyba mistrzami kształtowania rozwoju miast.

I w piłkę nożną też byli kiedyś mistrzami. I szpitale mają lepsze. Wbrew pozorom są to rzeczy silnie związane. Po prostu oni mają możliwości budżetowe, o których my nie możemy nawet pomarzyć
pozdrawiam
CYTAT(Mick @ wto, 27 sty 2009 - 10:07) *
@ bzenek i pozdrawiam: czemu się tak czepiacie człowieka, który proponuje coś więcej niż standardowe apele o likwidację kolein, studzienek w jezdni czy o dwa dodatkowe kursy T28 w szczycie.Wśród polityków już prawie wcale nie ma wizjonerów, są tylko sami "sprawni zarządcy" pytający o wszystko księgowych, których horyzonty nie wykraczają poza MS Excel. (inna sprawa na ile oni faktycznie są sprawni smile2.gif )Nie jesteśmy miastem, w którym zaraz powstanie Grande Arche de La Defense, ale nie możemy myśleć tylko z żabiej perspektywy o sprawach bieżących. Grecy jak stawiali Kolosa z Rodos to chyba nie myśleli o tym jak przyczyni się on do rozwiązania problemu niepunktualnie kursujących lektyk. Rada miejska w Sydney też mogła postawić sobie klocek na miarę Krakowa i zadowolić się, że za pozostałą kasę zatka dziury w jezdniach w całym mieście.ok. teraz do rzeczy - jeszcze nie tak dawno temu podstawą transportu w Europie był koń. Obecnie, jak pisze bzenek, jest nią samochód. Ma rację, ale czy dałby rękę, że za 50 lat też komunikacja samochodowa będzie dominowała?? Może tak, a może nie.Gdyby komuś chciało się sensownie pomyśleć, to może za 25 lat większość ludzi w DG i całym GOP wolałoby korzystać ze sprawnej komunikacji miejskiej a nie z samochodu. Tylko o tym trzeba myśleć teraz, a nie za 25 lat. Takie rzeczy, o których pisze chrisw widziałem w Niemczech z 10 lat temu. Tyle że Niemcy są chyba mistrzami kształtowania rozwoju miast.
A dlatego się czepiamy ze są ważniejsze inwestycje w mieście od wspomnianego tunelu jak kanalizacja. Do tego nasze problemy KM pewnie efektywniej rozwiązała by DTS czy czy jakaś szybka kolej miejska.Co do wizjonerów to ja nie mam nic przeciwko tylko na tym forum była taka kiedyś zasada ze pokazujemy źródło finansowania swoich wymysłów. Do tego wy chyba całkowicie jesteście wyrwani z kontekstu mamy recesje, może w Polsce tego nie widać ale najbogatsze państwa właśnie maja poważne problemy żeby utrzymać swoja infrastrukturę na obecnym poziomie a inwestycjach to sobie można pomarzyć.
CYTAT(chrisw @ wto, 27 sty 2009 - 11:06) *
Nie będe komentował wszystkiego co napisałes bo widzę niewarto. Nie wiem tylko czy wynika to z braku wiedzy czyli takiego naszego ciemnogrodu czy tez po prostu za wszelke cene chcesz zdyskredytowac moja wypowiedz gdyz nie podoba ci sie z jakichs powodow.Dodam jeszcze tylko że zaproponowałem zwykły tunel dla tramwaju a nie jakis szczyt techniki. O tramwajach sam zacząłeś pisać twierdząc że mamy małą ich sieć w mieście - dlatego rozwinąłem temat. Jezeli nie wiesz co to jest mass transit to polecam link http://en.wikipedia.org/wiki/Public_transport
Tez cie kocham. Mam tylko jedna prośbę jak będziesz wyrywać mnie z tego ciemnogrodu to przynajmniej nie myl mnie z nikim bo ja nic nie pisałem o jakiejś malej sieci tramwajowej. Dziękuje
chrisw
CYTAT(pozdrawiam @ wto, 27 sty 2009 - 15:33) *
pomarzyć.Tez cie kocham.


Cos ci sie poluzowało ?

CYTAT(pozdrawiam @ wto, 27 sty 2009 - 15:33) *
Mam tylko jedna prośbę jak będziesz wyrywać mnie z tego ciemnogrodu to przynajmniej nie myl mnie z nikim bo ja nic nie pisałem o jakiejś malej sieci tramwajowej. Dziękuje


Piękny przyład manipulacji - jak można odwrócić uwagę od własnej niewiedzy i nie umieć się przyznać do błedu.
Dawno nie spotkałem się na żadnym forum z taką wrogością. i to zupełnie moim zdaniem nieuzasadniona.
Ja napisałem o pomysle tunelu a wy tu robicie z tego niewiadomo co ... ! Przecież wasze wypowidzi to jakaś kpina ! Czy ja mam do czynienia z jakimis "doradcami" prezydenta . Ktos wam za to placi ?

Ja mam podawać źrodło finansowania inwestycji ???? A co ja to jestem pan prezydent i biore za to kase ?
Moze jeszcze mam na to prywatne pieniadze wylozyc bo sobie tak życzycie ?
Nie wiesz skad sa pieniadze na inwestycje ? Powiem ci - z podatkow.
A tunel nie kosztuje tyle ile myślisz tym bardziej ze mozna to bylo zrobic przy kapitalnym remoncie torowiska na ktory i tak poszla kasa.
Proszę też czytać moje wypowiedzi ze zrozumieniem a nie zacietrzewiac sie i rozbudowywac tego wątku o niewiadomo co. Ja napisalem co rozumiem pod pojeciem zrobienia tunel czy tez mowiac szerzej puszczenia komunikacji w centrum dołem . Napisałem też co taka zmiana może dac centrum miasta.
Jeżeli nadal nie rozumiecie to spojrzcie na miasta które maja centra z prawdziwego zdarzenia , gdzie jest cicho milo i przyjemnie a pieszy moze przejsc sie nie bojac sie ze zostanie rozjechany.
Potem spojrzcie na katowicki rynek z tramwajem posrodku. Od tego miejsca niczym sie nie roznimy. I moze dlategoi nikt do centrum DG nie chce przyjezdzac ... no bo i po co ? Zobaczyc te same tramwaje co w KTW ?




xMarcinx
chrisw odpuść z kretynami się nie dyskutuje, bo to wymaga zniżenia swojego poziomu do poziomu rozmówcy, a nie warto zwłaszcza jeśli jest to jakieś dziecko z problemami emocjonalnymi

pozdrawiam
szer
Hmmm obrażać innych rozmówców nie musisz... To tylko pokazuje na jakim Ty jesteś poziomie...

Tunele tak? Twierdzisz, że to nie jest drogie? No to ciekawe... Trzeba by się dowiedzieć ile tunel w Katowicach kosztował... Ale to jest pewne, że co zaproponowałeś będzie droższe niż katowickie dziecko. I skąd DG ma na to kase skombinować? Nie mamy sekwy bez dna...

Może stwórzmy nowy dział na forum "Science-Fiction" gdzie koledzy będą mogli pomarzyć. Zajdźcie na ziemie... W życiu takich rzeczy tu nie będzie. I nie ma co porównywać naszego miasta do miast zachodnich. Ciesz się człowieku, że DG sobie poradziła po zamknięciu kopalń w Zagłębiu.
Sebastian22
eech ludzie - dajcie spokój z tunelami w DG...zejdźcie na Ziemię...miasto zaniedbuje obecne Centrum a wy tu marzycie o tunelach jak choćby w Krakowie (KST) ....
chrisw
CYTAT(szer @ wto, 27 sty 2009 - 17:38) *
Hmmm obrażać innych rozmówców nie musisz... To tylko pokazuje na jakim Ty jesteś poziomie...


Bardzo przepraszam ale to mnie tutaj zaatakowano i starano się usilnie obrazic ( nie udało się tylko dlatego że ja się z zasady nie obrażam )

CYTAT(szer @ wto, 27 sty 2009 - 17:38) *
Tunele tak? Twierdzisz, że to nie jest drogie? No to ciekawe... Trzeba by się dowiedzieć ile tunel w Katowicach kosztował... Ale to jest pewne, że co zaproponowałeś będzie droższe niż katowickie dziecko.


Nie tunele a tunel i nie wiem dlaczego miałbyć droższy skoro byłby znacznie od niego krótszy.
Niemniej taka rozmowa nie ma żadnego sensu gdyż nie jest w żadnym stopniu merytoryczna.
Jeżeli ktoś jest przeciwny temu co napisałem to gotów jest na przedstawienie tutaj analiz , opracowań, kosztorysów i po prostu mnożenie przeciwności . Ja nie mam po prostu czasu na takie dyskusje.

CYTAT(szer @ wto, 27 sty 2009 - 17:38) *
I skąd DG ma na to kase skombinować? Nie mamy sekwy bez dna...


Mówiąc bardzo krótko z budżetu. Jeżeli brauje to oznacza że wydatki za duże więc zacząłbym od końca marnowania publicznych pieniędzy w tym mieście. Przykładów takiego marnotrawstwa jest w tym mieście aż nadto . Na niejeden tunel by wystarczyło.

CYTAT(szer @ wto, 27 sty 2009 - 17:38) *
Może stwórzmy nowy dział na forum "Science-Fiction" gdzie koledzy będą mogli pomarzyć. Zajdźcie na ziemie... W życiu takich rzeczy tu nie będzie. I nie ma co porównywać naszego miasta do miast zachodnich. Ciesz się człowieku, że DG sobie poradziła po zamknięciu kopalń w Zagłębiu.


Tutaj akurat się zgodzę. Z takim władzami i taka mentalnościa części społeczeństwa to wieków potrzeba aby cokolwiek zmienić.
szer
CYTAT(chrisw @ wto, 27 sty 2009 - 19:02) *
Tutaj akurat się zgodzę. Z takim władzami i taka mentalnościa części społeczeństwa to wieków potrzeba aby cokolwiek zmienić.


Co do władzy można się zgodzić. Czy społeczeństwo? Większości chyba obojętne jest co się dzieje. Uwierz, że na forum jest wiele osób, które chcą zmian. Ale trzeba na wszystko patrzeć realnie...

CYTAT(chrisw @ wto, 27 sty 2009 - 19:02) *
Nie tunele a tunel i nie wiem dlaczego miałbyć droższy skoro byłby znacznie od niego krótszy.


Tzn. odkąd dokąd? Bo w centrum trudno cokolwiek przebudowywać...
Wiesz ogólnie pomysł może sam w sobie nie jest zły, ale patrzmy realnie na możliwości.
chrisw
CYTAT(szer @ wto, 27 sty 2009 - 19:11) *
Co do władzy można się zgodzić. Czy społeczeństwo? Większości chyba obojętne jest co się dzieje. Uwierz, że na forum jest wiele osób, które chcą zmian. Ale trzeba na wszystko patrzeć realnie...


Ale to co napisalem jest realne. Przeciez nie pisze o budowie metra w DG bo to byłoby bezcelowe i zatym nierealne tylko o zwykłym tunelu który pozwoliłby "odzyskac" centrum


CYTAT(szer @ wto, 27 sty 2009 - 19:11) *
Tzn. odkąd dokąd? Bo w centrum trudno cokolwiek przebudowywać...
Wiesz ogólnie pomysł może sam w sobie nie jest zły, ale patrzmy realnie na możliwości.


Mówię o tunelu w ścisłym centrum - czyli jedynie na wysokości placu Wolności przed PKN.
Powstalby wtedy conajmiej 2 x taki plac pod którym schowałby się cały ruch a w szczególności tramwaje i autobusy których przystanki byłyby także pod ziemią.
To co powstałoby wtedy na górze zależałoby tylko od inwencji twórców. Na takiej powierzchni mogło by powstać naprawdę dużo ciekawych architektonicznie i użytecznych budowli.
Schowanie ruchu dało by także zdecydowaną redukcję emisji hałasu i spalin w tym miejscu co nie byłoby bez wpływu na sam odbiór miejsca.
Ideałem byłoby oczywiście żeby tunel choćby już tylko dla tramwaju był przedłużony do CH Pogoria.
Na całym świecie robiąc remonty stara się uprościc rozwiązania komunikacyjne, buduje się kompaktowe centra przesiadkowe. Ja już o czyms takim nawet nie wspominam tutaj bo zaraz mnie do Tworków wyślecie.
szer
O centrum przesiadkowym w DG mówi się już od daaaaawna...
kwintosz
Po pierwsze, prosiłbym jednak o danie sobie na wstrzymanie bo kolejne wypowiedzi w takim tonie jak powyższy będą nagradzane ostrzeżeniami.

Tunel z ekonomicznego punktu widzenia jak i obecnych potrzeb nie jest potrzebny ani racjonalny. Owszem fajnie by było mieć fajne centrum, w stylu a'la rynek ale w obecnej chwili uważam że to nie ma racji bytu.

Może kiedyś, jak udałoby się zrewitalizować Defum i tereny przy dworcu oraz po kopalni Paryż. Może okolice poprzez odpowiednie działania rozszerzyłyby oraz "przeniosły" centrum które by się wtedy ukształtowało w nieco inne miejsce.
Obecnie, moim zdaniem DG nie posiada centrum bo to co obecnie widzimy to pseudo centrum, w dodatku zupełnie zaniedbane i zostawione same sobie przez władze DG.
I żeby tu nie było - przez wszystkie kolejne władze w ostatniej dekadzie (chociaż gdyby nie Lipczyk - moglibyśmy nawet placu przed PKZtem nie mieć wyremontowanego).

Jest wiele aspektów mówiących o tym że w obecnych czasach i pewnie w najbliższych 5-10 latach nie będzie to możliwe i zasadne. Miasto ma zaległości w bardzo wielu dziedzinach i wydaje mi się że ładowanie kupy kasy w taką inwestycję jest bez sensu.

Dąbrowa jest bardzo rozległym miastem, nie ma u nas super korków, komunikacja miejska nie musi kursować co 2-3 min (jak jakieś metro) bo nie ma takiego przepływu ludzi. Musimy wyjaśnić sobie jedną podstawową rzecz: Dąbrowa jest i w najbliższym oraz chyba jednak także w nieco dalszym czasie, będzie - jedną wielką sypialnią. Zbudowanie centrum z prawdziwego zdarzenia nie nastąpi w ciągu roku, dwóch, pięciu czy 10. Wystarczy spojrzeć jak wiele terenów w ścisłej okolicy jest niewykorzystane. Jak wyglądają tereny w okolicach dworca czy samo Defum?. Dąbrowa jest bardzo młodym miastem, nie mamy ciekawej architektury, tak bogatej historii jak choćby miasta śląskie ( w większości i tak zaniedbane).. ba jeszcze kilkanaście lat temu w centrum jeździły pociągi a samo obecne "centrum" (jeśli nie znacie historii DG) było terenem wybitnie przemysłowym. Szer podąża w dobrym kierunku moim zdaniem. Dąbrowa do niedawna była miastem wybitnie przemysłowym, aby odejść od tego potrzeba czasu i ogromnych pieniędzy. Na terenie miasta jest wiele pozostałości przemysłowych których w pierwszej kolejności trzeba rewitalizować i zagospodarowywać a jestem przekonany że w ślad za tym, rosłaby presja na utworzenie się centrum z prawdziwego zdarzenia. Poza tym, w chwili obecnej jest parę inwestycji które powinny być zrobione natychmiast - dworzec i jego okolice, DTŚ, poprawa infrastruktury drogowej i tramwajowej (co z tego że wybudujemy tunel, jak 200m dalej po torach nie będzie się dało jeździć), gospodarka wodno-ściekowa, tereny inwestycyjne, tereny Defum i kopalni Paryż oraz działania wykorzystujące potencjał Expo Silesia oraz "Pojezierza Dąbrowskiego". Kolejna sprawa to fakt w jakim okresie się znajdujemy. Stworzenie centrum w obecnej sytuacji - nawet mając kasę - byłoby bardzo trudne, ilość inwestycji wstrzymanych w takich miastach jak Wrocław, Poznań, Kraków przeraża, więc kto zechciałby stworzyć coś w centrum które jeszcze nie istnieje, skoro w takich miastach teraz nie jest to uzasadnione ekonomicznie? Owszem, kryzys kiedyś minie - ale kiedy to będzie - w tym roku, za rok, dwa. Ile firm budowlanych czy developerskich przetrwa, jak zachowają się ceny materiałów budowlanych gdy wszystko zacznie się z powrotem kręcić. itp. Uważam po prostu że powinniśmy zadbać o to co mamy obecnie bo tu mamy wiele jeszcze do zrobienia i czasem można odnieść wrażenie że nie wszyscy to potrafią dostrzec oraz zrozumieć..

Poza tym trzeba zrozumieć też fakt, że budżet nie jest z gumy. Istnieje teraz szansa, która za 10 czy 15 lat już prawdopodobnie się nie powtórzy - pozyskania środków unijnych. Inwestycje te nie są dofinansowywane w 100% a często w np. 50% a resztę należy zabezpieczyć w budżecie. Czy w obecnej sytuacji nie skorzystanie z tego będzie dobrym pomysłem? Wiem, że cienko u nas z tym wykorzystywaniem środków, ale próbować trzeba i mam nadzieję że władze też to zrozumiały bo ostatnie miesiące pokazały że może coś się w tym względzie ruszyło. Poza tym, te 400-500mln to nie jest nie wiadomo jak duży budżet, właśnie ze względu na ten osobliwy charakter miasta - bardzo rozległego i stworzonego z ludzi którzy przyjechali tu za chlebem, którzy w ogóle lub bardzo mało utożsamiają się z tym regionem i sami także chcieliby coś zrobić aby było lepiej.

Pisząc tak długą wypowiedz, nie wiem czy gdzieś nie zgubiłem sensu tego co chciałem przekazać, opartego na moich obserwacjach i wiedzy. Sam chciałbym centrum miasta z prawdziwego zdarzenia, ale jestem zdania że na takie inwestycje jak zaproponowana przez was u nas w mieście jest za wcześnie a przede wszystkim, miasta po prostu na to nie stać.
vacu
@chrisw: Najpierw merytorycznie - mamy tutaj opcję prostego tunelu przelotowego pod "nowym placem wolności", tunel dla tramwajów, aut, autobusów (inaczej nie ma to sensu prawda?). W takim przypadku likwidujemy rondo w centrum (co już moim zdaniem utrudnia zamiast ułatwiać ruch w DG). IMHO zrealizowanie tunelu z jakimś podziemnym skrzyżowaniem z Kościużki jest jeśli nie niemożliwe to na pewno bardzo drogie. Druga sprawa to czy zrobienie tak krótkiego tunelu jest w ogóle możliwe - musiałby być ostry dość zjazd i taki sam wyjazd bo tunel byłby bardzo krótki (poza tym ja nie jestem wcale przekonany, że krótki = tani, jak budujeszcz dom to nie ma już tak wielkiego znaczenie, czy będzie miał 100m czy 110 - "kwotę bazową" i tak wywalisz i wobec niej te "parę złotych" na kolejne 10m nie ma takiego dużego znaczenia). Z kolei dłuższy tunel sprawia, że zbliżamy się do ronda koło "merkurego" i znowu - likwidujemy skrzyżowanie? Kombinujemy jakieś niezwykle drogie i skomplikowane rozwiązanie?
Co zyskujemy w zamian? Kawał placu, na którym można (i tu mniej merytorycznie) postawić kolejne casino royale albo budę z kebabami. Za cenę hałdy peelenów dostajemy plac, po którym będzie hulał wiatr co najwyżej. A dworca dalej nie będzie i nic przez kolejne 200 lat (spłacanie długów zaciągniętych na tunel).

Podsumowując - imho tunel nie jest nam potrzebny nawet jakbyśmy się nazywali Dąbrowa Naftowa zamiast Górnicza i spali na forsie, bo raz, że jest milion pilniejszych spraw, dwa, że jak ktoś napisał - tu nie Hong Kong ani Tokio, w DG najmniej w polskich miastach przypada mieszkańców na m2 (wśród miast pow. 100 tys. mieszkańców - i mamy miażdżącą przewagę) więc nie gnieciemy się we własnym sosie na tyle, by się chować pod ziemię czy wystrzeliwać w niebo.
chrisw
CYTAT(vacu @ śro, 28 sty 2009 - 18:07) *
Podsumowując - imho tunel nie jest nam potrzebny nawet jakbyśmy się nazywali Dąbrowa Naftowa zamiast Górnicza i spali na forsie, bo raz, że jest milion pilniejszych spraw, dwa, że jak ktoś napisał - tu


Z dotychczasowych "inwestycji" myślałem że jest dokładnie przeciwnie ... tzn śpimy na forsie. np mamy najdroższy Urząd Miasta w Polsce ... w dodatku dobudowano do niego jeszcze większą biurokrację więc jest to w znacznym stopniu inwestycja chybiona ... ale to tylko przykład.
Tak więc generalnie się z Tobą nie zgodzę za jednym wyjątkiem. Inwestycje powinny mieć priorytety.
Zdecydowanie większym priorytetem jest dworzec.
Tunel o którym pisałem nie musiałby się ciągnąć jak sugerujesz od Merkurego i nie widzę problemów z likwidacją ronda na Kościuszki. Nie było by to nazbyt skomplikowane.
Co do kosztów nie wypowiem się i nie sądze żeby ktokolwiek był je w stanie na tym forum oszczacować choćby na zasadzie małe, duże, ogromne. Więc jest to dla mnie jedynie dyskusja o celowości takiej inwestycji i tego co nam może dać , a nie o jej kosztach czy też wykonalności. Bo wykonać się to na 100 % da i koszty ponieść trzeba.
Nie wiem też dlaczego od razu zakładać że na powstałym placu nic się nie wybuduje albo stanie budka z kebabem ?
Ja tylko biorę pod uwagę inwestycje które się w tym mieście wykonuje mając nieco klapki na oczach.
Przecież było wymienione torowisko na znacznej długości tej linii tramwajowej więc koszty został poniesiony. Przy pewnych inwestycjach można zrobić coś przy okazji żeby tego nie robić drugi raz.
Polski po latach zaległości po prostu nie stać na osczędzanie gdyż rozwiązania teoretycznie tańsze często okazują się droższymi po krótkim czasie.
Brak zdrowego myślenia widać jednak w tym kraju ciągle. np są dwa mosty , jeden obok drugiego ( nad koleją i rzeką ) Nie remontuje sie ich przez lata by potem remont sie nie opłacał i buduje się od nowa ... dwa takie same mosty zamiast jednego droższego który przejął by funkcje 2 starych .
Inny przykład to zamknięcie skrzyżowania na Staszica ... też kosztowało to zamknięcie, dadatkwo przetarg i grube pieniądze dla firmy robiącej analize na usprawnienie ruchu na DK. i po co ? pytam sie po co ? Przeciez problemy w tym miescie widac gołymi oczami . Pieniadze marnotrawione na analizy analiz można wydać na potrzebne inwestycje.
xMarcinx
Urząd miasta to jest fenomen na skale święta, a nie tylko Polski.. dodać do tego brak dojazdu komunikacją miejską to już na prawdę się postarali ;D Zresztą podobnie jest z nemo i halą, niebawem pewnie coś wybudują na pustyni błędowskiej
vacu
CYTAT(chrisw @ śro, 28 sty 2009 - 19:58) *
Z dotychczasowych "inwestycji" myślałem że jest dokładnie przeciwnie ... tzn śpimy na forsie. np mamy najdroższy Urząd Miasta w Polsce ... w dodatku dobudowano do niego jeszcze większą biurokrację więc jest to w znacznym stopniu inwestycja chybiona ... ale to tylko przykład.

To, że mamy najdroższy UM nie znaczy, że mamy nadmiary gotówki.


CYTAT(chrisw @ śro, 28 sty 2009 - 19:58) *
Tunel o którym pisałem nie musiałby się ciągnąć jak sugerujesz od Merkurego i nie widzę problemów z likwidacją ronda na Kościuszki. Nie było by to nazbyt skomplikowane.

Ja nie pisałem, że zlikwidowanie byłoby skomplikowane. Tylko wyobraź sobie jakby to wyglądało skoro niektórzy są w stanie "oddać życie" za skrzyżowanie na Staszica - było nie było jednak trochę daleko od ścisłego centrum. Mnie by to bardzo utrudniło życie. Tak sobie to teraz analizuję - właściwie odciął by mi ten tunel dojazd do domu - chcąc dojechać na Cieplaka od Będzina musiałbym jechać albo przez Mydlice - Kościuszki - obok dworca PKP itd. albo dojeżdżać pod Biedronkę na Redenie i stamtąd wracać osiedlem. Tak czy siak pół miasta trzeba objechać.

CYTAT(chrisw @ śro, 28 sty 2009 - 19:58) *
Co do kosztów nie wypowiem się i nie sądze żeby ktokolwiek był je w stanie na tym forum oszczacować choćby na zasadzie małe, duże, ogromne. Więc jest to dla mnie jedynie dyskusja o celowości takiej inwestycji i tego co nam może dać , a nie o jej kosztach czy też wykonalności. Bo wykonać się to na 100 % da i koszty ponieść trzeba.

Wykonać się może i da tylko czy gra jest warta świeczki? Np. Piszą tutaj o tunelu w Lublinie długości 500m - kosztował szacunkowo ok. 200 mln. zł. U nas koszty byłyby znacznie jeśli nie kilkukrotnie większe (bo artykuł z 2006 r. a wszystko podrożało - to raz, w Lublinie nie była kopalń i hut a u nas jak najbardziej - to dwa, tam nie było tramwaju - to trzy). Daje to już jednak jakiś obraz, nowszego info z Polski (gdzieś w Niemczech znalazłem tunel sprzed dwóch lat za 100 mln euro) nie znalazłem co też daje do myślenia - nie jest to inwestycja popularna i raczej decydują się na nią władze w przypadku braku alternatywy.

CYTAT(chrisw @ śro, 28 sty 2009 - 19:58) *
Nie wiem też dlaczego od razu zakładać że na powstałym placu nic się nie wybuduje albo stanie budka z kebabem ?

Dlatego, że być może kiedy tu sobie fantazjujemy w centrum powstaje kolejny kebab albo "casino". Możemy sobie narzekać ale nawet tu na forum było kilku zadowolonych z kebabu - że dobry, blisko baru, a to, że koszmarny wizualnie mieli w d...

CYTAT(chrisw @ śro, 28 sty 2009 - 19:58) *
Ja tylko biorę pod uwagę inwestycje które się w tym mieście wykonuje mając nieco klapki na oczach.
Przecież było wymienione torowisko na znacznej długości tej linii tramwajowej więc koszty został poniesiony. Przy pewnych inwestycjach można zrobić coś przy okazji żeby tego nie robić drugi raz.
Polski po latach zaległości po prostu nie stać na osczędzanie gdyż rozwiązania teoretycznie tańsze często okazują się droższymi po krótkim czasie.

No ale jednak nie porównujmy wymiany 300m torowiska i wymiany warstwy ścieralnej nawierzchni na nieco dłuższym odcinku do budowy tunelu. Podejrzewam, że sam projekt kosztowałby kilka razy tyle co ten nasz remont.

CYTAT(chrisw @ śro, 28 sty 2009 - 19:58) *
Inny przykład to zamknięcie skrzyżowania na Staszica ... też kosztowało to zamknięcie, dadatkwo przetarg i grube pieniądze dla firmy robiącej analize na usprawnienie ruchu na DK. i po co ? pytam sie po co ? Przeciez problemy w tym miescie widac gołymi oczami . Pieniadze marnotrawione na analizy analiz można wydać na potrzebne inwestycje.

Heh brak konsekwencji kolego. Zamknięcie skrzyżowania na Staszica (no było nie było to już raczej peryferie niż centrum, może nie to co Trzebiesławice np. ale jednak nie ścisłe centrum) Cię bulwersuje ale lekką ręką zamykasz Sobieskiego + Kościuszki... hmmm...
xMarcinx
CYTAT(vacu @ śro, 28 sty 2009 - 20:59) *
To, że mamy najdroższy UM nie znaczy, że mamy nadmiary gotówki.

Ja nie pisałem, że zlikwidowanie byłoby skomplikowane. Tylko wyobraź sobie jakby to wyglądało skoro niektórzy są w stanie "oddać życie" za skrzyżowanie na Staszica - było nie było jednak trochę daleko od ścisłego centrum. Mnie by to bardzo utrudniło życie. Tak sobie to teraz analizuję - właściwie odciął by mi ten tunel dojazd do domu - chcąc dojechać na Cieplaka od Będzina musiałbym jechać albo przez Mydlice - Kościuszki - obok dworca PKP itd. albo dojeżdżać pod Biedronkę na Redenie i stamtąd wracać osiedlem. Tak czy siak pół miasta trzeba objechać.


zdolny jesteś jak tunel który jest pod ziemią może coś Ci odciąć. poza tym teraz sie nie kopie a stosuje kretowanie jedyne co jest zablokowane to dwa krańcowe punkty. sam tunel powinien prowadzić od dworca pkp do przejścia podziemnego a samo przejscie by się tylko przebudowało by mogło przyjąć autobusy i tramwaje
vacu
CYTAT(xMarcinx @ śro, 28 sty 2009 - 21:28) *
zdolny jesteś jak tunel który jest pod ziemią może coś Ci odciąć. poza tym teraz sie nie kopie a stosuje kretowanie jedyne co jest zablokowane to dwa krańcowe punkty. sam tunel powinien prowadzić od dworca pkp do przejścia podziemnego a samo przejscie by się tylko przebudowało by mogło przyjąć autobusy i tramwaje

Źle zrozumiałeś - chodzi o to, że jak jest tunel to nie ma drogi na powierzchni (bo inaczej to nie ma sensu) = nie ma zjazdu z Sobieskiego w Kościuszki i Augustynika- no i jestem odcięty wink.gif. Ale co tam ja, to ledwo kilkaset metrów. A co z tymi, którzy muszą np. z pracy jechać od Będzina w kierunku Zielonej/Pogorii? Dodajmy także znacznie utrudniony dojazd do dworca jeszcze (jest jaki jest ale pociągi tu jeszcze stają) i okazuje się, że minus minusem jest popychany wink.gif
chrisw
CYTAT(vacu @ śro, 28 sty 2009 - 22:34) *
Źle zrozumiałeś - chodzi o to, że jak jest tunel to nie ma drogi na powierzchni (bo inaczej to nie ma sensu) = nie ma zjazdu z Sobieskiego w Kościuszki i Augustynika- no i jestem odcięty wink.gif. Ale co tam ja, to ledwo kilkaset metrów. A co z tymi, którzy muszą np. z pracy jechać od Będzina w kierunku Zielonej/Pogorii? Dodajmy także znacznie utrudniony dojazd do dworca jeszcze (jest jaki jest ale pociągi tu jeszcze stają) i okazuje się, że minus minusem jest popychany wink.gif


A gdzie ja napisałem że nie ma połączenia tunelu z tymi ulicami ?
Proste zjady do i wyjazdy z tunelu a przejazd Kościuszki w kierunki stacji PKP byłby górą i to bezkolizyjny. Przecież ta część już jest poza placem więc nie byłoby żadnego problemu z puszczeniem ruchu górą w tym miejscu. Więc taki tunel od niczego by cię nie odciął a tylko usprawnił komunikacje.
Pozatym co do kosztów to powtórzę nie będe dyskutował bp top jest tylko gdybanie. Wiadomo że takich tuneli metodą drązenia się nie robi tylko tańszą metodą odkrywkową .
Wiadomo też że koszt wymiany torowiska z podsypką i płytami wytłumiającymi stanowił by tylko jakiś % kosztów inwestycji ale i tak był ponoszony więc dlatego o tym napisałem.
Mick
Mam takie dane projektanckie z lipca 2008: 1 m2 tunelu w obszarze miejskim (bez fajerwerków oraz tramwaju w środku) wycenia się na 6000 zł.
No ale oczywiście głowy nie dam.
Leszek
CYTAT(chrisw @ śro, 28 sty 2009 - 23:22) *
A gdzie ja napisałem że nie ma połączenia tunelu z tymi ulicami ? Proste zjady do i wyjazdy z tunelu a przejazd Kościuszki w kierunki stacji PKP byłby górą i to bezkolizyjny. Przecież ta część już jest poza placem więc nie byłoby żadnego problemu z puszczeniem ruchu górą w tym miejscu.
Na zjazdy/wyjazdy nie ma miejsca - chyba, że wyburzysz budynki od poczty do 3 Maja oraz bloki po obydwu stronach Królowej Jadwigi.
CYTAT
Pozatym co do kosztów to powtórzę nie będe dyskutował bp top jest tylko gdybanie. Wiadomo że takich tuneli metodą drązenia się nie robi tylko tańszą metodą odkrywkową .
Widziałeś, jak wyglądała budowa tunelu w Katowicach? Żeby w centrum DG wybudować tunel metodą odkrywkową, trzeba by było:1. Zlikwidować tramwaj.2. Puścić inną trasą autobusy - wszystkie. Legionów będzie stanowić korek ciągnący się od Alei Róż do wylotu pod Koszelewem.3. Zorganizować most powietrzny do CH Pogoria - w przeciwnym razie obawiam się, że za odszkodowania Mayland przejąłby miasto wink.gif
CYTAT(xMarcinx @ śro, 28 sty 2009 - 21:28) *
sam tunel powinien prowadzić od dworca pkp do przejścia podziemnego
Niby jak? Przecież on miałby iść w ciągu Sobieskiego/Królowej Jadwigi, a nie Kościuszki
CYTAT
a samo przejscie by się tylko przebudowało by mogło przyjąć autobusy i tramwaje
Autobusy i tramwaje? laugh.gif Chyba kolejka górnicza tongue.gif
Padziu
Jak czytam wypowiedzi pana chrisw-a to się zastanawiam po co ten plac skoro teraz przed PKZ niemalże przez cały rok plac stoi pusty (teraz lodowisko) a po drugiej stronie ulicy (tam gdzie choinka obecnie) też jest spory kawałek placu i nikt jakoś nie chce tam budować nic ciekawego (pomijam budki z kebabami i budki w stylu 'jack point' czy jak tam to sie zwie). Zakładam że jeśli wybuduje się ten tunel to uzyskujesz połączenie tych działek i co na środku postawi się ratusz albo inny budynek w którym będzie siedziała władza lub kilka ogródków piwnych albo inna budowla do której mieszkańcy niechętnie będą chcieli chodzić. Pomijam też fakt że rozwalisz na długi okres czasu centrum żeby wydrążyć ten tunel bo ja nawet nie wiem czy to potrwa rok 2 czy 5 a ludzie do pogorii to chyba będą z Mekrurego i z Mydlic na piechotę chodzić bo inaczej się nie będzie dało (od Sobieskiego, Kościuszki x2 ,Królowej Jadwigi budowany jest tunel więc jak dostać się autem??)
Podsumowując zadaję panu chrisw pytania : Co zwykły dąbrowianin/dąbrowianka będą mieli z tego placu? Co będzie w tym budynku oraz jak sobie wyobrażasz budowę tak wielkiego przedsięwzięcia
xMarcinx
CYTAT(Leszek @ czw, 29 sty 2009 - 09:25) *
Na zjazdy/wyjazdy nie ma miejsca - chyba, że wyburzysz budynki od poczty do 3 Maja oraz bloki po obydwu stronach Królowej Jadwigi.Widziałeś, jak wyglądała budowa tunelu w Katowicach? Żeby w centrum DG wybudować tunel metodą odkrywkową, trzeba by było:1. Zlikwidować tramwaj.2. Puścić inną trasą autobusy - wszystkie. Legionów będzie stanowić korek ciągnący się od Alei Róż do wylotu pod Koszelewem.3. Zorganizować most powietrzny do CH Pogoria - w przeciwnym razie obawiam się, że za odszkodowania Mayland przejąłby miasto ;)Niby jak? Przecież on miałby iść w ciągu Sobieskiego/Królowej Jadwigi, a nie KościuszkiAutobusy i tramwaje? laugh.gif Chyba kolejka górnicza tongue.gif


To co tunel nie może być w kształcie litery L lub T?, Kolejka ale górska to jest obecnie od al. róż do gołonoga nie wspominając o tym co jest w Będzinie.

Kolejna sprawa, czemu ma nie byc drogi na powierzchni? według mnie własne ma być dla ruchu samochodowego , a autobusy i tramwaje tunelem razem z przystankami - jak kto woli może być odwrotnie. Budowa tunelu przy obecnej technice to raptem rok. Przecie nic strasznego się nie działo, jak budowano przejście przy ekonomik, poza tym, że przy okazji trochę węgla wydobyli i przez to mieli opóźnienie.
bzenek
CYTAT(chrisw @ wto, 27 sty 2009 - 22:38) *
Na całym świecie robiąc remonty stara się uprościc rozwiązania komunikacyjne

Dla uproszczenia kawałka prostych torów i "głupiego" ronda wybudujemy tunel. blink.gif

A tunel będzie z drogami ewakuacyjnymi, odwodnieniem, oddymianiem, ochroną, sygnalizacją, łącznością, kamerami........

Ja nie wiem czy to się nie kłóci z potocznym rozumieniem słowa "uproszczenie". conf (13).gif

CYTAT(xMarcinx @ czw, 29 sty 2009 - 17:19) *
To co tunel nie może być w kształcie litery L lub T?

Ba, nawet można w tej sprawie rozpisać referendum czy mieszkańcy woleliby tunel w kształcie S, Z, G, a może B.

CYTAT(xMarcinx @ czw, 29 sty 2009 - 17:19) *
Kolejna sprawa, czemu ma nie byc drogi na powierzchni? według mnie własne ma być dla ruchu samochodowego , a autobusy i tramwaje tunelem razem z przystankami - jak kto woli może być odwrotnie.

I koniecznie trzeba też zagiąć w kształcie litery U tory z dworca PKP. Za jednym zamachem będziemy też mieli nowy dworzec kolejowy. W końcu jak już coś robić to porządnie. smile.gif


xMarcinx i chrisw, jak już macie takie parcie na budownictwo podziemne to mogę wam tanio odstąpić jeden pomysł. Pomysł parkingu podziemnego przed PKP.

Równie nierealny w dzisiejszych czasach ale przynajmniej nikt się z niego nie będzie nabijał. Bo on bardzo by się przydał już dziś. smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.