CYTAT(Mick @ wto, 27 sty 2009 - 13:07)

@ bzenek i pozdrawiam: czemu się tak czepiacie człowieka, który proponuje coś więcej niż standardowe apele o likwidację kolein, studzienek w jezdni czy o dwa dodatkowe kursy T28 w szczycie.
Bo proponuje rzecz nikomu do niczego niepotrzebną i zupełnie oderwaną od rzeczywistości.
Opiera się na założeniu, że tunel jest fajny, trendy i cool. Pomija natomiast przyziemny fakt, że potrzeba do tego setek milionów banknotów. Banknotów, których nikt nigdy nie znajdzie.
Nie jesteśmy Tokio czy Hongkongiem. Pustych działek w mieście nie brakuje i pies z kulawą nogą ich nie chce. Tramwaje i autobusy nie napotykają w centrum na żadne kłopoty w poruszaniu się.
A co najważniejsze ludzie nie chcą do centrum Dąbrowy (Będzina, Sosnowca, Katowic, Chorzowa, Świętochłowic, Piekar.... ) przyjeżdżać i na pewno nie przyjadą z powodu żadnego wypasionego tunelu.
CYTAT(Mick @ wto, 27 sty 2009 - 13:07)

Wśród polityków już prawie wcale nie ma wizjonerów, są tylko sami "sprawni zarządcy" pytający o wszystko księgowych, których horyzonty nie wykraczają poza MS Excel. (inna sprawa na ile oni faktycznie są sprawni

).
Od tego właśnie jest zarządzanie aby mieścić się w granicach Ms Excel.

Przez 4 lata ostatniej kadencji rządził Dąbrową wizjoner i efekty były hmm... dyskusyjne.
CYTAT(Mick @ wto, 27 sty 2009 - 13:07)

Rada miejska w Sydney też mogła postawić sobie klocek na miarę Krakowa i zadowolić się, że za pozostałą kasę zatka dziury w jezdniach w całym mieście.
Gdyby
chrisw zaproponował wybudowanie muzeum sztuki nowoczesnej to bym go poparł bez zastanowienia. To też zupełnie niepotrzebne ale daję szansę na odróżnienia się od reszty GOP. Ale czy dziurą w ziemi można coś wypromować ?
CYTAT(Mick @ wto, 27 sty 2009 - 13:07)

Obecnie, jak pisze bzenek, jest nią samochód. Ma rację, ale czy dałby rękę, że za 50 lat też komunikacja samochodowa będzie dominowała?? Może tak, a może nie..
Gdyby komuś chciało się sensownie pomyśleć, to może za 25 lat większość ludzi w DG i całym GOP wolałoby korzystać ze sprawnej komunikacji miejskiej a nie z samochodu. Tylko o tym trzeba myśleć teraz, a nie za 25 lat.
Daję rękę, że wraz ze wzrostem zamożności ludzie będą uciekać od komunikacji publicznej. Tak samo jak uciekają z blokowisk do willi na prowincji. I żadne unijne priorytety tego nie zmienią.
Opublikowano ostatnio strategię rozwoju kraju do 2030 roku. Z tego co tam widać to kolej się skończy jako ogólnopolski operator. Choć utrzyma pewną silną niszę szybkich ekspresów i kolejki aglomeracyjne.
Natomiast masz rację, że wielkie miasta zakorkują się na amen. Ale w tak dynamiczny rozwój GOP, a tym bardziej Dąbrowy to ja nie wierzę.
Jak zbudujemy DTS w 2020 to problem aut w centrum odsunie się na kolejne 15lat, a wtedy w 2035 możemy wrócić do sprawy tunelu.
CYTAT(Mick @ wto, 27 sty 2009 - 13:07)

Takie rzeczy, o których pisze chrisw widziałem w Niemczech z 10 lat temu. Tyle że Niemcy są chyba mistrzami kształtowania rozwoju miast.
I w piłkę nożną też byli kiedyś mistrzami. I szpitale mają lepsze. Wbrew pozorom są to rzeczy silnie związane. Po prostu oni mają możliwości budżetowe, o których my nie możemy nawet pomarzyć