Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: "Pojezierze Dąbrowskie"
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Przyroda
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
Yupi
ponawiam pytanie: kto za to zaplaci? czy osoba ktora odebrala ta sciezke rowerowa wczesniej poniesie jakies konsekwencje? bo projektant to swoja droga jakis deb..il, ale ktos to odebral i zaakceptowal.
Prosze o odpowiedz kogos z UM , a sporo takich sie tu udziela.
BogorJan
25-metrowy pomost widokowy umożliwi obserwację dzikiej przyrody przy Pogorii II
http://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/7,9...-stanac-ma.html

cieszmy się więc dziką przyrodą póki jeszcze jest,
na fb :
https://www.facebook.com/groups/26293303723...2YeeNeUYLVBEX-c
:)
^^^
tekst i wizualizacje

CYTAT
25-metrowy pomost widokowy umożliwi obserwację dzikiej przyrody przy Pogorii II

Niedawno władze Dąbrowy Górniczej pochwaliły się planami modernizacji parku Zielona. Teraz okazuje się, że na remoncie skorzysta również część terenu przy zbiorniku Pogoria II, jak i sam zbiornik. Projekt przewiduje bowiem m.in., że na wodzie pojawi się 25-metrowy pływający pomost, służący do obserwacji przyrody.

Prace prowadzone będą w ramach projektu Zagłębiowskiego Parku Linearnego, który w założeniu połączyć ma tereny zielone i rekreacyjne na terenie całego regionu.

W dokumentacji przetargowej obok modernizacji kręgu tanecznego, przebudowy fontanny, wyłożenia granitem, ale przede wszystkim mineralnymi alejek w parku Zielona znalazły się także pomysły na udostępnienie mieszkańcom atrakcji Pogorii II.

Z projektu przygotowanego przez Macieja Kolesińskiego ze sławkowskiej pracowni Almaprojekt wynika, że przebudowana zostanie ścieżka dla pieszych przebiegająca od ulicy Zakładowej do brzegu Pogorii. W praktyce będzie to ciąg pieszy wyłożony betonową kostką, łączący Pogorię II i Pogorię III. Dąbrowscy urzędnicy chcą, by na obu końcach ścieżki powstały utwardzane place.

Wiadomo, że przez ulicę Zakładową przebiegać ma wyniesienie (próg zwalniający) dla pieszych i przejazdu rowerowego.

25-metrowy pomost ułatwi obserwację dzikiej przyrody
Najważniejszą częścią inwestycji będzie powstanie przy brzegu Pogorii II pomostu do obserwacji przyrody. Jego maksymalna długość to 25 metrów. Konstrukcję otaczać mają stalowe balustrady. Całość uzupełnią elementy małej architektury.

- Podstawowym założeniem dla tej części inwestycji jest umożliwienie obserwacji zbiornika Pogoria II z minimalną ingerencją w chroniony obszar wraz z zachowaniem ?dzikiego? charakteru Pogorii II - podkreśla Maciej Kolesiński.
Jak wyjaśnia projektant, właśnie z szacunku dla dzikiego i chronionego charakteru Pogorii II wspomniany ogólnodostępny pomost powstanie bez budowania fundamentów i ingerowania w dno zbiornika. - Pomost będzie utrzymywany na brzegu za pomocą kotwy i boi - podkreśla architekt.

Jak już pisaliśmy, inwestycja w parku Zielona i na Pogorii II ma być gotowa do sierpnia 2018 roku.







pulsatilla1214
Bobry nad Pogorią II ostatnio wyraziły swój sprzeciw przeciwko zakazowi połowu ryb na tarlisku, a także uznały miejsce za godne zbudowania trwałej siedziby... rolleyes.gif





:)
niezłe smile2.gif
:)
Najwyższy czas ogłaszać przetarg na przebudowę układu komunikacyjnego, a jakoś cisza. Tyle razy opóźniane a czasu na realizacje do sezonu coraz mniej.
Bathurst
Ciekawe czy bobry pojawią się na Trójce ? Kto pierwszy znajdzie wink.gif
:)
dalej cisza, co z 1 etapem układu, który tak bardzo opóźniony miał być gotowy przed wakacjami

CYTAT
DZ

Dąbrowa Górnicza: brzydsza strona Pogorii III. Ogromne dziury w drodze i śmieci

Pogoria III to jedno z ulubionych miejsc wypoczynku mieszkańców Zagłębia, a także części Śląska i Małopolski. Przyjeżdżają tu o każdej porze roku, tym bardziej mogą więc być zdziwieni ogromnym "polem minowym", które służy za drogę wyjazdową znad jeziora. W czwartek rozpoczęło się łatanie tych ogromnych dziur, ale czy to pomoże? Zobaczymy.

Miasto ma plany przebudowy całego układu komunikacyjnego znad Pogorii III, ale zanim się zmaterializują upłynie jeszcze kilka lat. Póki co udało się wygospodarować tymczasową drogę wyjazdową, która nie jest jednak pokryta asfaltem ani nawet tłuczniem. Nic więc dziwnego, że trzeba jej regularnie doglądać, by dało się po niej bezpiecznie jeździć. Dwa tygodnie temu napisaliśmy na łamach DZ o tym, że zapadliska w tej drodze są tak ogromne, że można po prostu uszkodzić samochód.

Nawet jadac 10-15 kilometrów na godzinę, bo więcej się po prostu nie da. Jak widać teraz rozpoczęło się łatanie dziur. I pozostaje mieć nadzieję, że do weekendu będzie po wszystkim. Zwłaszcza, że zapowiadana, ponad 20-stopniowa temperatura sprawi, że parking nad jeziorem wypełni się pewnie wszybko po brzegi.

To jednak nie wszystkie mankamenty, które rzutują na obraz Pogorii III, jako świetnego miejsca wypoczynku i rekreacji. Wokół jeziora i przy drodze wyjazdowej pełno jest śmieci, butelek, porzuconych ubrań. Warto byłoby przed majówką i nadejściem prawdziwej wiosny to wszystko posprzątać. Uda się? Oczywiście sprawdzimy.

Wkrótce ogłoszone zostaną przetargi, które wyłonią podmiot pełniący usługę inżyniera kontraktu oraz wykonawcę robót i usług związanych z realizacją projektu.
warius
CYTAT(:) @ pon, 09 kwi 2018 - 20:50) *
dalej cisza, co z 1 etapem układu, który tak bardzo opóźniony miał być gotowy przed wakacjami


Coś w temacie na gazeta.pl, artykuł płatny więc podrzucam tylko link

link do gazety
pulsatilla1214
CYTAT(Bathurst @ pią, 16 mar 2018 - 19:59) *
Ciekawe czy bobry pojawią się na Trójce ? Kto pierwszy znajdzie wink.gif


są już w Babiej Ławie (strumień w wyrytym kanale między Łęknicami a Pogorią III), zalewisko sięga dojścia na plażę od południowego-wschodu, został im rzut beretem, tfu, topolą wink.gif





:)
z GW

CYTAT
Budowa rond i wyjazdu z Pogorii III rozpocznie się dopiero po sezonie letnim

Nie przed sezonem letnim w 2018 roku, jak wcześniej planowano, lecz dopiero po jego zakończeniu rozpocznie się przebudowa układu drogowego przy wjeździe i wyjeździe z Pogorii III w Dąbrowie Górniczej.

Zaprojektowanie „przebudowy układu komunikacyjnego wraz z wykonaniem nowych miejsc parkingowych w rejonie ulicy Malinowe Górki przy zbiorniku Pogoria III” dąbrowski magistrat za ponad 494 tys. zł zlecił w zeszłym roku Przedsiębiorstwu Wielobranżowemu Kanad z Bytomia.

Jak pisaliśmy w zeszłym roku, projekt został podzielony na pięć etapów i objął również m.in. propozycję połączenia Pogorii III z Pogorią IV bezpiecznym łącznikiem.

Plan był taki, by jeden z etapów zrealizować jeszcze przed rozpoczęciem sezonu letniego w 2018 roku.

– Zgodnie z wytycznymi, które otrzymał projektant, na skrzyżowaniu ul. Olszowej i Siewierskiej powinno pojawić się rondko, podobnie na końcu ul. Siewierskiej przy skrzyżowaniu z ul. Malinowe Górki oraz na skrzyżowaniu ul. Olszowej i Konopnickiej. Przy ul. Malinowe Górki zaprojektowany zostanie również przystanek autobusowy, który dzisiaj znajduje się na końcu ul. Olszowej – mówił nam wiceprezydent Marcin Bazylak.

– Poza budową rond i przystanku autobusowego prace obejmą przede wszystkim budowę kanalizacji oraz dobudowę nowej drogi w miejscu, którędy dzisiaj poprowadzony jest wyjazd z parkingu nad jeziorem – wyliczał Marcin Bazylak.

Prace projektowe nadal trwają, więc prace rozpoczną się dopiero po sezonie letnim
Niestety, prac projektowych nad wskazanym przez wiceprezydenta etapem nie udało się zakończyć w IV kwartale 2017 roku, jak wcześniej planowano. Z tego powodu nie został ogłoszony przetarg na prace, które miały się zakończyć przed rozpoczęciem sezonu letniego w 2018 roku.

– Ze względu na dodatkowe branżowe uzgodnienia, m.in. z Wodami Polskimi, a także konieczność dokonania nowego podziału geodezyjnego działek, czas projektowania wydłużył się – wyjaśnia Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Jak zapowiada Bartosz Matylewicz, w tej sytuacji zapadła decyzja, by prace przy przebudowie układu drogowego w pobliżu Pogorii III przesunąć o kilka miesięcy: – Przetarg planujemy ogłosić w wakacje, by po sezonie letnim móc od razu rozpocząć prac.

Rzecznik dąbrowskiego magistratu dodaje, że prace na pewno będą dotyczyć wymienionego przez wiceprezydenta Marcina Bazylaka etapu. Być może, jeśli uda się na ten cel zabezpieczyć pieniądze, przy okazji powstałby także łącznik Pogorii III z Pogorią IV.

Kolejne etapy, wśród których są m.in. oświetlenie i przebudowa ścieżki rowerowej wokół Pogorii III, mają być realizowane w następnych latach.

Poszczególne etapy projektu, który zamówił Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej (numeracja nie oznacza kolejności realizacji):

Opracowanie dokumentacji projektowej dla połączenia ścieżką pieszo-rowerową Pogorii III z Pogorią IV;
Opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy układu komunikacyjnego wraz ze zmianą rozwiązań komunikacyjnych w rejonie skrzyżowania ulic: Olszowa – Konopnickiej, Olszowa – Graniczna, budowę drogi w ciągu ulic Olszowa – Malinowe Górki, budowę dróg rowerowych, budowę kanalizacji deszczowej, sanitarnej, oświetlenia ulicznego oraz budowy szaletu miejskiego;
Opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ścieżki rowerowej wokół Pogorii III wraz z oświetleniem, która musi objąć opracowanie min. 2 koncepcji rozwiązań projektowych związanych z opracowaniem projektu rozdzielenia ścieżki rowerowej od ciągu pieszo-biegowego (należy rozważyć możliwość wykonania bieżni tartanowej lub zaproponować inne rozwiązanie technologii wykonania), należy uwzględnić budowę szaletu miejskiego;
Opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi wraz z infrastrukturą oraz drogą rowerową na odcinku od skrzyżowania ulic Konopnickiej – Olszowej do ulicy Robotniczej;
Opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy parkingu wraz z budową dróg obsługujących oraz wykonanie połączenia drogowego z ulicą Średnią.


a więc potwierdzenie tego opóźnienia. Właściwie to opóźnienie o prawie całą kadencję. Tak naprawdę nie wiemy czy nie problem np. z prywatnymi działkami. Zmieniali zakres inwestycji i przez to dodatkowe "uzgodnienia". Można było podzielić na etapy, tak też miało być z dokumentacją, żeby nowe pomysły nie opóźniły wszystkiego
danielmdc
"Problemem" są zbliżające się wybory, czyli tydzień przed ogłosimy zwycięzce przetargu wink.gif No chyba że czarna seria nadal będzie trwała i albo odwołamy przetarg albo dosypiemy hajs do inwestycji.
Banan
Właśnie do historii przechodzi najpiękniejsza plaża w regionie -tzw dzika plaża (ew. skarpa) na Pogorii 1. Właściciele stawiają ogrodzenie na środku. Na pewno nie chcecie tego zobaczyć.
:)
w którym miejscu? Chyba nie ta fajna skarpa za Rybaczówką?
Banan
Mowa o plaży przy zakończeniu ul. Pogoria- 300 m. na lewo od rybaczówki
:)
na III wreszcie niedawno pojawiły się przebieralnie na plaży
TeodorMotor
Nie wiem, czy jest to mądrość życiowa czy ludowa, ale ma ona sens: jeszcze się taki nie urodził, który wszystkim by dogodził. A i gusta ludzie nie są jednakowe – i chyba o to chodzi.
Włodarze naszego miasta wydają nasze pieniądze między innymi na infrastrukturę uliczno-chodnikowo-ławeczkową, czyli ogólnie na to, by chodziło się po równym i w miarę suchą stopą. Wydatki te powodowane są zarówno potrzebami chwili, planami krótko i długo falowymi jak i „zachciankami” pospólstwa, czyli nas. Jednakże, prócz tego że pieniądze się wydaje, kontroluje ich właściwe – w sensie przebiegu inwestycji – rozdysponowanie, sprawdzanie, czy różnorakie prace pokrywają się z ich planowanym zakresem, to powinno się jeszcze dbać o to, by rzeczone prace nie były jedynie odfajkowaniem projektu, ale by miały sens oraz były zgodne z otoczeniem.
Pogorii II, o której można powiedzieć, że jest namiastką dzikości, enklawą przyrody w środku przestrzeni dość mocno zurbanizowanej, za sprawą (najprawdopodobniej) w niedługiej przyszłości wyasfaltowanej (też najprawdopodobniej) „ścieżki”, której początek (to akurat ma sens) i koniec to wybrukowane placyki oraz ocynkowanymi stalowymi barierkami pomostu po prostu odebrano urok. Ktoś powie: „o co ci chodzi? przecież jest fantastycznie, schludnie, trwale, równo!” Owszem, jest (będzie), ale nie jest uroczo. A mogło być. Barierki w pomoście mogły być np. drewniane, alejka oraz placyk wyznaczone np. drewnianymi palikami i żwirowe lub używanych podkładów kolejowych – jakkolwiek, byle nie betonowo-asfaltowo. Za pewne ktoś powie: „to kosztowałoby majątek!” Nie przypuszczam. Za chwil kilka (czas płynie cały czas) kostka będzie wypychana przez korzenie, będzie się zapadać, zarastać. Podobnie będzie z asfaltem - jeśli to nim zostanie zalana ta „ścieżka”. Naprawa tego będzie kosztowała majątek! Zamiast wymiany kilku drewnianych elementów będzie połatany asfalt, powyrywany bruk… Naprawa, inwestycja, przetarg… Inny ktoś zarzuci memu rozumowaniu: „rowerzyści, idioto! rowerem po asfalcie jeździ się świetne!” Wiem. Sam staram się bywać w Wojkowicach dwa, trzy razy w tygodniu. Ale nie porównujmy 250 (?) metrowego odcinka do kilkukilometrowej trasy rowerowej. Na koniec życzę osobie odpowiedzialnej za zabetonowanie uroku Pogorii II, aby przynajmniej raz w tygodniu w wakacje miała piękny, gorący, bezchmurny dzień, z którego 30 minut pomiędzy 10tą a 14tą spędzałaby po środku wybrukowanego placyku obok „stalowego” pomostu.
:)
^^ są zdjęcia nddg snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...21_C/index.html
Sebastian22
CYTAT(:) @ czw, 02 sie 2018 - 01:10) *

To jest tragiczne - zniszczyli naturalny krajobraz jakimś żelastwem i betonem. Tak nie powinno się robić
:)
kolejne zdjęcia:

nddg snf (51).gif http://dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/ROK_...21_A/index.html

CYTAT
DZ

Pomost nad Pogorią II gotowy. To nowa atrakcja w Dąbrowie Górniczej ZOBACZCIE

Nad jeziorem Pogoria II w Dąbrowie Górniczej będącym do dziś enklawą dzikiej przyrody, pojawił się pływający pomost. To część projektu Zagłębiowskiego Parku Linearnego, w ramach którego trwa właśnie przebudowa i modernizacja Parku Zielona. ZOBACZCIE ZDJĘCIA

25-metrowy pomost nad Pogorią II w Dąbrowie Górniczej prezentuje się ciekawie i na początku wzbudza zainteresowanie dąbrowian oraz gości, ale tłumów tam nie ma. To dobry prognostyk, bowiem niektórzy bali się, że po zamontowaniu pomostu to ciche z reguły miejsce straci swój klimat.

Od strony ulicy Zakładowej powstała wybrukowana ścieżka nad jezioro, pojawiło się oświetlenie.

Całość uzupełniły ławki, elementy małej architektury, a także stojaki rowerowe. Pomost ma ułatwić obserwację fauny i flory nad Pogorią oznaczoną numerem dwa, gdzie bardzo chętnie spędzają czas wędkarze. Można ich tu spotkać praktycznie niemal o każdej porze roku. Teraz to miejsce ma stać się bardziej dostępne dla turystów i mieszkańców regionu.


snf (51).gif https://dziennikzachodni.pl/pomost-nad-pogo...173/zd/30739834
warius
Ogłoszono przetarg na wykonanie tunelu rowerowo-pieszego pomiędzy Pogorią III a IV; plus nowe miejsca parkingowe przy ul. Malinowe Górki

Kliknij, aby zobaczyć załącznik

http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIP.asp...mp;ident=118296

Yupi
i zapewne wygra ta sama firma ktora rozkopala caly park Hallera blink.gif
:)
na razie to tylko przetarg na sam tunel. Doczepili to na samym końcu a realizacja w pierwszej kolejności.
:)
wizualizacja była ale jeśli ktoś miał problem w powiększeniem. Zresztą była w specyfikacji. Wreszcie jakieś nowe info w sprawie układu komunikacyjnego. Opóźnienie takie, że już powinna być realizacja 3 etapu.

CYTAT
naszemiasto

Nowy tunel dla pieszych i rowerzystów połączy Pogorię III i IV. Wkrótce budowa nowych rond

W przyszłym roku pojedziemy rowerem bezpośrednio z Pogorii III na Pogorię IV, bez konieczności kłopotliwego zsiadania z jednośladu i pokonywania torów kolejowych. To wszystko dzięki budowie specjalnego tunelu dla pieszych i rowerzystów. Ma być gotowy do połowy 2019 roku.

Zadanie „Przejście podziemne pod torami linii 183” realizowane będzie w ramach inwestycji pod nazwą: „Przebudowa układu komunikacyjnego wraz z wykonaniem nowych miejsc parkingowych w rejonie ul. Malinowe Górki przy zbiorniku Pogoria III”. To jedna z kilku inwestycji, jakie będą realizowane w najbliższych miesiącach wokół dąbrowskiego jeziora, mających ułatwić mieszkańcom i gościom dojazd, parkowanie oraz korzystanie z atrakcji zlokalizowanych w pobliżu plaży i wody, m.in. ścieżek dla rowerzystów i rolkarzy.

Nowe przejście podziemne pod torowiskiem kolejowym będzie miało wysokość 3 metrów i długość nieco ponad 6 metrów. Przejazd dla rowerzystów będzie liczył 3 metry, a piesi będą mieli dla siebie 2-metrowe przejście. Trasa rowerowa oraz przejazdy rowerowe zostaną wyróżnione kolorystycznie, poprzez pokrycie nawierzchni jezdni barwioną na czerwono żywicą, przesypaną naturalnym kruszywem kwarcowym, nadającym właściwości antypoślizgowe. Pojawi się tam również nowe oświetlenie. Wszystkie montowane słupy mają być wykonane z anodowanego aluminium w kolorach uzgodnionych z zamawiającym. Na każdym słupie ma być natomiast widoczna tabliczka z herbem miasta. Nowy tunel zlokalizowany będzie bliżej Piekła, a szybciej będzie można tam dotrzeć od strony JachtKlubu Pogoria III niż od plaży głównej.

- Wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: „Przebudowa układu komunikacyjnego wraz z wykonaniem nowych miejsc parkingowych w rejonie ulicy Malinowe Górki przy zbiorniku Pogoria III” obejmowało pięć etapów – informuje Lucyna Stępniewska z Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. - Pierwszym z nich było opracowanie dokumentacji projektowej na połączenie ścieżką pieszo-rowerową Pogorii III z Pogorią IV. Planowana była budowa tunelu pod torami kolejowymi w miejscu przy przepuście wodnym Pogorii IV na Pogorię III. Zadanie to było projektowane jako pierwsze i jako pierwsze będzie realizowane – dodaje.

Miasto czeka na oferty firm, zainteresowanych budową tunelu, do 18 września br., do godz. 11.30.

To nie koniec drogowych inwestycji w Dąbrowie Górniczej, bo wkrótce rozpocznie się modernizacja dojazdu i budowa wyjazdu znad najpopularniejszego kąpieliska w Zagłębiu, Pogorii III. Nowe rozwiązania komunikacyjne polegają na przebudowie ul. Olszowej, Malinowe Górki, Siewierskiej i Konopnickiej na ostatnim odcinku wraz z budową rond. Po to, by umożliwić ruch komunikacji zbiorowej. Nowe ronda powstaną na skrzyżowaniach ul. Konopnickiej i Olszowej, Olszowej i Siewierskiej oraz Siewierskiej i Malinowe Górki.

W rejonie dzisiejszego parkingu powstanie przystanek autobusowy, z którego chodnik umożliwi dojście do samego jeziora. W ciągu tych ulic powstaną ścieżki rowerowe i dodatkowe miejsca parkingowe wzdłuż ul. Malinowe Górki. - Jeśli chodzi o układ komunikacyjny przy Pogorii III to obecnie trwa przygotowanie specyfikacji przetargowej. Jeżeli zostanie ona zatwierdzona, ogłoszony zostanie przetarg na wyłonienie wykonawcy. Stanie się to na przełomie września i października tego roku. Zakończenie prac planuje się do 30 czerwca 2019 roku, przed rozpoczęciem sezonu wakacyjnego – mówi Lucyna Stępniewska.

Szacunkowy koszt tej inwestycji to ponad 10 mln zł.





:)
CYTAT
gazeta.pl

Tunel między Pogorią III a Pogorią IV może powstać za nieco ponad 3,6 mln zł

Wygląda na to, że nie będzie problemów z budową przejścia pieszo-rowerowego pod nasypem kolejowym między zbiornikami Pogoria III i Pogoria IV w Dąbrowie Górniczej. Miasto obawiało się, czy kwota przeznaczona na inwestycję okaże się wystarczająca.

Ogłoszony na początku września przetarg na budowę przejścia między zbiornikami był sondowaniem rynku. Wcześniej władze Dąbrowy Górniczej kilkukrotnie przekonały się, że oczekiwania miasta (kosztorysy inwestorskie) mocno rozmijają się z ofertami składanymi przez firmy. Przykład: na modernizację parku Zielona dąbrowski magistrat zdecydował się wydać prawie 28 mln zł. To prawie 8 mln zł więcej, niż przewidywał kosztorys.

Bywały też inwestycje, których projekty – ze względu na wysoką cenę – zostały na razie odłożone na półkę. Tak było z projektem ronda turbinowego na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Tworzeń. Eurovia wyceniła tę inwestycję na ponad 12 mln zł, podczas gdy dąbrowski magistrat przeznaczył na ten cel nieco ponad 7,4 mln zł.

Dąbrowskie spółki wyceniły budowę tunelu na nieco ponad 3,6 mln zł
Wygląda na to, że w przypadku sześciometrowego tunelu pieszo-rowerowego pod nasypem kolejowym nie będzie problemów z realizacją inwestycji.

Kilka dni temu miasto ujawniło, że na budowę przejścia pod nasypem przeznaczyło 3,85 mln zł, podczas gdy konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak Mosty i Complex wyceniło budowę tunelu na nieco ponad 3,6 mln zł [3.653.901,55 zł]. Druga oferta – będzińskich spółek Banimex i Azi-Bud – jest już droższa i opiewa na 5.591.311,40 zł.

Jeśli więc oferta dąbrowskiego konsorcjum spełni wymogi formalne, zapewne z nim miasto podpisze w najbliższych tygodniach umowę na budowę tunelu, który ma być gotowy do 1 lipca 2019.

Przypomnijmy, że projekt przejścia pieszo-rowerowego pod linią kolejową nr 183 przygotowało dla miasta Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Kanad z Bytomia.

Z dokumentacji projektowej wynika, że pod torami powstanie przejście podziemne o długości 6,1 m i wysokości 3 m. Ciąg pieszy w przejściu ma mieć 2 m szerokości, zaś dwukierunkowa droga rowerowa – 3 m. Tunel pod torami ma być oświetlony, podobnie jak i dojście do nowego przejścia. Wiadomo również, że kolorystyka przejścia – odcienie zielono-żółte – ma być zgodna z kolorystyką logo Dąbrowy Górniczej.
:)
oby wreszcie ogłosili przetarg na układ komunikacyjny. Kolejny raz opóźnienie do planów, o kolejny miesiąc

CYTAT
gazeta.pl

Dąbrowskie firmy za ponad 3,6 mln zł wybudują przejście łączące Pogorię III z Pogorią IV

Budowę pieszo-rowego przejścia podziemnego pod nasypem kolejowym między Pogorią III a Pogorią IV dąbrowski magistrar zlecił miejscowym spółkom Nowak Mosty i Complex.

Pisaliśmy pod koniec września, że na budowę przejścia miasto przeznaczyło 3,85 mln zł. W oczekiwania miasta wpisała się oferta dąbrowskich spółek Nowak Mosty i Complex, które budowę tunelu pod nasypem wyceniły na 3.653.901,55 zł. Znacznie droższa była propozycja będzińskich spółek Banimex i Azi-Bud (5.591.311,40 zł).

Jak poinformował w piątek wiceprezydent Marcin Bazylak, umowa z dąbrowskimi firmami właśnie została podpisana. Na realizację inwestycji pod linią kolejową nr 183 firmy będą miały czas do 11 czerwca.

Z dokumentacji projektowej wynika, że pod torami powstanie przejście podziemne o długości 6,1 m i wysokości 3 m. Ciąg pieszy w przejściu ma mieć 2 m szerokości, zaś dwukierunkowa droga rowerowa 3 m. Tunel ma być oświetlony, podobnie jak i dojście do nowego przejścia. Kolorystyka przejścia – odcienie zielono-żółte – ma być zgodna z kolorystyką logo Dąbrowy Górniczej.

Budowa przejścia będzie pierwszą z kilku inwestycji, które miasto planuje w pobliżu Pogorii III. Kolejny przetarg, który lada moment powinien zostać ogłoszony, będzie dotyczył przebudowy układu komunikacyjnego, m.in. budowy komfortowego wyjazdu znad zbiornika. W dalszej kolejności są m.in. oświetlenie i przebudowa ścieżki rowerowej wokół Pogorii III.
:)
niedawno się doczekaliśmy, a w BIPie można poznać szczegóły tej części projektu snf (51).gif http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIP.asp...mp;ident=121522

CYTAT
UM

NOWY UKŁAD DROGOWY PRZY POGORII
Miasto ogłosiło przetarg na przebudowę układu drogowego w rejonie Pogorii III. Realizacja tego przedsięwzięcia pozwoli na upłynnienie i usprawnienie ruchu w rejonie jeziora.

Zadanie podzielono na dwa etapy. Pierwszy obejmuje przebudowę ulicy Siewierskiej, budową drogi rowerowej, kanalizacji deszczowej, sanitarnej, wodociągu, oświetlenia ulicznego oraz budowę rond w rejonie ulic Olszowej-Siewierskiej i Siewierskiej-Malinowe Górki.

W ramach drugiego etapu zaplanowano przebudowę układu komunikacyjnego wraz ze zmianą rozwiązań komunikacyjnych w rejonie skrzyżowań Olszowa/Konopnickiej i Olszowa/Graniczna, budowę drogi w ciągu ulic Malinowe Górki – Konopnickiej, budowę parkingów, dróg rowerowych, kanalizacji deszczowej, sanitarnej, wodociągu oraz oświetlenia ulicznego.
Termin zakończenia robót dla etapu pierwszego przewidziano na 1 lipca przyszłego roku, a dla etapu drugiego na 30 września. Oferty na realizację prac można składać do 19 grudnia. Wykonawcę powinniśmy poznać w drugiej połowie stycznia 2019 r.

To nie jedyna zmiana w rejonie dąbrowskich jezior. Do końca czerwca 2019r., między Pogorią III i IV, powstanie łącznik dla pieszych i rowerzystów. Tym samym skończą się przeprawy przez kolejowy nasyp i tory. Do dyspozycji będzie wygodny i bezpieczny tunel.

Ścieżki okalające Pogorię III i IV cieszą się bardzo dużą popularnością wśród rowerzystów, biegaczy i spacerowiczów. Przemierzając je, można jednak napotkać pewna trudność, bo jeziora rozdziela jednak towarowa linia kolejowa. Żeby szybko i najkrótszą drogą przemieścić się między nimi, trzeba pokonać nasyp i tory. Wkrótce to się zmieni. Jeszcze w tym roku powinny ruszyć prace, w efekcie których pod torowiskiem powstanie tunel pieszo-rowerowy. Wykonawcą robót będą firmy Nowak Mosty i Complex, a finał prac zaplanowano na koniec czerwca przyszłego roku. Ich wartość to 3,6 mln zł.

Łącznik będzie miał 14 m długości i 5 m szerokości. W szczególnych przypadkach, tunel będzie mógł być wykorzystywany przez samochody służb ratowniczych.


To są 2 etapy tego pierwszego etapu. Później planowali też drogę rowerową wokół III wraz z oświetleniem, nowy duży parking i dojazd dla służb oraz nową drogę łączącą Olszową z Robotniczą na Zielonej.
:)
CYTAT
GW

Dąbrowa Górnicza wyda na przebudowę dróg w rejonie Pogorii III ponad 12 mln zł

Już za kilka tygodni powinna się rozpocząć przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie Pogorii III. Wiele wskazuje na to, że dąbrowski magistrat zleci te prace katowickiej firmie Drogopol-ZW.

Zapowiadane od kilku lat zmiany mają ułatwić dojazd i wyjazd znad zbiornika, który w sezonie letnim jest ulubionym miejscem spędzania czasu przez tysiące dąbrowian.

Przy okazji budowy i przebudowy dróg wzdłuż ulicy Malinowe Górki powstaną 74 miejsca parkingowe uzupełnione o 3 miejsca dla osób niepełnosprawnych, nowe będą także chodniki i droga rowerowa oraz przystanek autobusowy. Wszystko zostanie uzupełnione o nowe ławki i kosze, w planach są także nasadzenia zieleni.
Dąbrowa Górnicza przeznaczyła na przebudowę dróg w rejonie Pogorii III ponad 13,3 mln zł

Jak już zapowiadaliśmy, prace podzielono na dwa etapy

Pierwszy etap ? przebudowa ulicy Siewierskiej wraz z budową drogi rowerowej, budową kanalizacji deszczowej, sanitarnej, wodociągu, oświetlenia ulicznego oraz skrzyżowań typu rondo w rejonie ulic Olszowej-Siewierskiej i Siewierskiej-Malinowe Górki ? ma się zakończyć nie później niż 1 lipca 2019 roku. Wszystkie biorące udział w przetargu firmy zadeklarowały, że skrócą ten termin o 20 dni.

Drugi etap ? przebudowa układu komunikacyjnego wraz ze zmianą rozwiązań komunikacyjnych w rejonie skrzyżowania ulic Olszowa-Konopnickiej, Olszowa-Granicza, budowa drogi w ciągu ulic Malinowe Górki-Konopnickiej, budowa parkingów, budowa dróg rowerowych, budowa kanalizacji deszczowej, sanitarnej, wodociągu oraz oświetlenia ? ma potrwać do 30 września 2019. I w tym przypadku wszystkie firmy deklarują skrócenie terminu o 20 dni.

Na realizację obu etapów miasto przeznaczyło 13.354.560,40 zł. Jak się okazało kilka dni temu, najkorzystniejszą ofertę przedstawił miastu katowicki Drogopol-ZW, który deklaruje, że zrealizuje inwestycję za 12.139.067,14 zł. Nieco droższe oferty złożyło konsorcjum złożone z dąbrowskiego MZUM.PL i katowickiego WPRD (14.160.643,90 zł) oraz Eurovia (14.170.211,77 zł).

W kolejce już czekają kolejne inwestycje

Projekt, który za prawie pół miliona złotych przygotowała bytomska firma Kanad, nie ogranicza się tylko do przebudowy układu komunikacyjnego. Do realizacji został już przekazany inny z elementów projektu: w marcu rozpocznie się budowa pieszo-rowerowego przejścia podziemnego pod nasypem kolejowym między Pogorią III a Pogorią IV. Inwestycja, za którą miasto zapłaci 3,6 mln zł, ma być gotowa do połowy czerwca 2019.

Wśród kolejnych etapów są m.in. oświetlenie i przebudowa ścieżki rowerowej wokół Pogorii III oraz budowa parkingu wraz z budową dróg obsługujących oraz wykonanie połączenia drogowego z ulicą Średnią. Inwestycje mają być realizowane w kolejnych latach.


w tej chwili pod koniec zimy, na wyjeździe można uszkodzić samochód
:)
W tym roku (planowane ogłoszenie w 2 kwartale) mają być przetargi na kolejne inwestycje. Gdzie indziej pisałem już, że ten dokument z planami przetargów w zeszłym roku bardzo słabo się sprawdził. I tak:

- Budowa drogi łączącej ulicę Konopnickiej z ulicą Robotniczą - planowane 16 mln.
- Przebudowa ciągu pieszo rowerowego wokół zbiornika Pogoria III - 10 mln.

Czyli zmiany w etapach i przyspieszona droga na Zieloną, a za to nowy parking później.
:)
Ok 11.03 mają ruszyć prace przy przebudowie. Siewierska będzie zamknięta. Dotychczasowy wyjazd będzie dwukierunkowy.
Po zimie wyjazd wyglądał fatalnie, ale może prowizorycznie zasypią dziury i wyrównają.
Ciekawe czym jest spowodowana taka kolejność prac. W pierwszej kolejności mogli zbudować nową dwukierunkową, a potem Siewierska.
:)
przed przebudową nddg snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...06_D/index.html
:)
przebudowa dzisiaj już naprawdę ruszyła, koparki walczą
:)
nddg snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...27_A/index.html

często takie inwestycje powoli się rozkręcają, a tu od razu dużo sprzętu. Może się wyrobią
:)
CYTAT
naszemiasto

Tunel dla rowerzystów między Pogorią III i IV coraz bliżej

Prace przy budowie łącznika między Pogorią III i IV nabierają tempa. Z takiego obrotu spraw cieszą się rowerzyści, rolkarze i amatorzy aktywnego wypoczynku, którzy latem będą mogli korzystać z tego udogodnienia.

Tunel pieszo-rowerowy, poprowadzony pod torowiskiem biegnącym między jeziorami, powstanie do końca czerwca tego roku. Będzie wygodnym rozwiązaniem, dzięki któremu nie trzeba będzie przechodzić przez nasyp i tory.

Łącznik będzie miał 14 metrów długości i 5 metrów szerokości. Budowany jest w rejonie przepustu wodnego między Pogoriami. To rozwiązanie powstające z myślą o rowerzystach, biegaczach czy spacerowiczach. W szczególnych przypadkach, tunel będzie mógł być wykorzystywany przez samochody służb ratowniczych. Wykonawcą robót są firmy Nowak Mosty i Complex. Wartość prac wynosi 3,6 mln zł.

Zadanie ?Przejście podziemne pod torami linii 183? realizowane jest w ramach inwestycji pod nazwą: ?Przebudowa układu komunikacyjnego wraz z wykonaniem nowych miejsc parkingowych w rejonie ul. Malinowe Górki przy zbiorniku Pogoria III?. To jedna z kilku inwestycji, jakie będą realizowane w najbliższych miesiącach wokół dąbrowskiego jeziora, mających ułatwić mieszkańcom i gościom dojazd, parkowanie oraz korzystanie z atrakcji zlokalizowanych w pobliżu plaży i wody, m.in. ścieżek dla rowerzystów i rolkarzy.

Obecnie trwa już przebudowa układu komunikacyjnego nad Pogorią III. - Prace rozpoczęły się w drugiej połowie marca i powinny potrwać do czerwca, tak aby nowy układ komunikacyjny mógł zostać udostępniony przed kulminacją sezonu letniego nad Pogorią III. Pozostałe prace wchodzące w zakres zadania potrwają do jesieni ? informuje Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy dąbrowskiego Urzędu Miejskiego.

W pierwszym etapie zaplanowanych prac ulica Siewierska zostanie czasowo zamknięta. Możliwy będzie wyłącznie dojazd do posesji. Dojazd do parkingu Centrum Sportów Wodnych i Letnich CSiR-u będzie się odbywał wyznaczonym, dwukierunkowym objazdem od strony skrzyżowania ul. Konopnickiej i Olszowej. - Prace wymuszą czasowe ograniczenie przestrzeni parkingowej, zatem prosimy o rozważenie dojazdu do CSiR-u środkami komunikacji miejskiej ? podkreśla Bartosz Matylewicz.

W ramach inwestycji całkowicie zostanie przebudowany układ komunikacyjny w rejonie skrzyżowań ulic Konopnickiej i Olszowej oraz ulic Olszowej, Granicznej i Siewierskiej. W obu tych miejscach powstaną ronda. W całości przebudowana zostanie ul. Siewierska i Malinowe Górki oraz dotychczasowy wyjazd z parkingu i dojazd do ul. Konopnickiej, gdzie powstanie zupełnie nowa droga. Zbudowane zostaną drogi rowerowe, miejsca postojowe, powstanie nowe oświetlenie oraz nowy przystanek autobusowy, bezpośrednio przy obecnym parkingu nad Pogorią III.

Jednocześnie po zakończeniu prac związanych z układem komunikacyjnym uporządkowane zostaną również boczne odcinki ul. Siewierskiej.

Wartość całego zadania to 12,1 mln zł, a wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg Drogopol-ZW Sp. z o.o.







CYTAT
gazeta.pl


Między Pogorią III a Pogorią IV powstaje tunel dla rowerzystów i spacerowiczów
Agnieszka Stefaniak-Zubko, Piotr Purzyński

Trwa warta 3,6 mln zł budowa przejścia pieszo-rowerowego pod nasypem kolejowym między Pogorią III a Pogorią IV. Po zakończeniu inwestycji rowerzyści i spacerowicze już nie będą przechodzić przez tory.

Początkowo przejście planowane było w miejscu, w którym dziś rowerzyści i piesi przechodzą między ?trójką? i ?czwórką? ? w pobliżu altany do grillowania. Tam jednak tory położone są znacznie niżej i trzeba by kopać znacznie głębiej. Stąd wybór obecnego miejsca inwestycji.
Tunel i dojazd do przejścia między Pogorią III a Pogorią IV zostaną oświetlone

Szeroką na 14 metrów żelbetową konstrukcję postawią dąbrowskie firmy: Nowak Mosty i Complex. Rozebrano już fragment linii kolejowej nr 183 i wykonano przekop. Obecnie kończy się budowa fundamentów nowego przejścia.

Ciąg pieszy w przejściu ma mieć 2 m szerokości, zaś dwukierunkowa droga rowerowa 3 m. Tunel ma być oświetlony, podobnie jak i dojście do nowego przejścia. Kolorystyka przejścia ? odcienie zielono-żółte ? ma być zgodna z kolorystyką logo Dąbrowy Górniczej.

Wszystko ma być gotowe do końca maja, ale wspomniana żelbetowa konstrukcja powinna stanąć już w najbliższym tygodniu, bo 8 kwietnia ma zostać wznowiony ruch kolejowy po nasypie.

Prace pod torowiskiem to niejedyna zmiana komunikacyjna, którą obecnie realizuje miasto w rejonie popularnych dąbrowskich zbiorników wodnych.
W drodze na Pogorię III trzeba się liczyć z utrudnieniami, potem będzie łatwiej

W minionym tygodniu rozpoczęła się przebudowa dróg dojazdowych do Pogorii III. Z tego powodu zamknięty został przejazd ul. Siewierską, a z użytkowania wyłączono część parkingu CSiR. Dojazd do molo nad Pogorią III odbywa się ul. Konopnickiej i Malinowe Górki.

Wykonawcą wartej ponad 12 mln zł inwestycji jest katowicki Drogopol-ZW. W rejonie dzisiejszych skrzyżowań ulic Konopnickiej i Olszowej oraz ulic Olszowej, Granicznej i Siewierskiej powstaną ronda. Całkowicie przebudowane zostaną ulice Siewierska i Malinowe Górki. W rejonie wyjazdu z parkingu przy molo powstanie nowa droga. Dzięki temu będzie można zbudować nowe miejsca postojowe i drogę rowerową. Bezpośrednio przy parkingu nad Pogorią III powstanie przystanek autobusowy.

Wszystko ma być gotowe do końca września, ale miasto chce, by najbardziej newralgiczne prace zakończyły się przed wakacjami.
:)
i rzeczywiście zdążyli - w tydzień:

nddg



układ komunikacyjny snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...07_B/index.html
Yupi
super, bardzo potrzebna inwestycja poprawiajaca jakosc zycia mieszkancow. nic tak potrzebnego nie bylo, jak przejazd pod torami.
:)
ktoś już naniósł na mapę obecnie realizowany fragment nowego układu snf (51).gif https://www.openstreetmap.org/#map=17/50.34111/19.19493
warius
CYTAT(:) @ wto, 16 kwi 2019 - 12:14) *
ktoś już naniósł na mapę obecnie realizowany fragment nowego układu snf (51).gif https://www.openstreetmap.org/#map=17/50.34111/19.19493


Dzięki, lokalizacja tunelu między Pogoriami też jest naniesiona.
:)
postępy - zdjęcia nddg snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...10_A/index.html
:)
zmiany:

CYTAT
zwiększa się środki w wysokości 1.280.000,00 zł na realizację zadania „Przebudowa układu komunikacyjnego wraz z wykonaniem nowych miejsc parkingowych w rejonie ul. Malinowe Górki przy zbiorniku Pogoria III”.
Zabezpiecza się dodatkowe środki z przeznaczaniem na wykonanie w roku bieżącym robót dodatkowych obejmujących m.in. budowę dodatkowego odcinka ciągu pieszo- rowerowego łączącego ul. Malinowe Górki z istniejącą ścieżką wokół zbiornika Pogoria III,


Ciekawe, który to łącznik. Czy może ten na przedłużeniu Siewierskiej i łączący się przed mostkiem, czy może np. wzdłuż rzeki Pogoria, też przed ten mostek.
:)
zdjęcia i filmik z postępów snf (51).gif http://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/5,93867,24850182.html
:)
tunel prawie gotowy nddg snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...21_B/index.html

nowy układ snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...21_A/index.html

Trochę słabo projektanci przemyśleli rondo przy Granicznej. Do tej pory można było bez przeszkód skręcić sobie w prawo, a teraz trzeba przejść na drugą stronę ulicy, potem przez Olszową, następnie schody i znowu przez ulicę, a potem za rondem jeszcze raz przez ulicę, czyli łącznie 4 razy przez ulicę i po schodach.
Ze schodów będą też musieli korzystać idący na Pogorię, w tym przecież dzieci w wózkach.

Super, że wreszcie chodnik na Siewierskiej, ale jezdnia wąska i autobusy będą jechały za rowerami, a do tego jeżdżą tam pod prąd.

niestety chyba brakło kasy i na razie rezygnują z kolejnych etapów - zmiany w prognozie finansowej. Miała być droga na Zieloną, nowy duży parking i kontynuacja alejek w stronę Łęknic oraz dojazd dla slużb na wysokości ulicy Średniej.
:)
CYTAT
naszemiasto

Dąbrowa Górnicza: tunel pieszo-rowerowy między Pogoriami III i IV prawie gotowy


Amatorzy jazdy na rolkach, rowerach, hulajnogach, a także spacerowicze mogą już korzystać z nowego tunelu pieszo-rowerowego, który połączył Pogorię III oraz Pogorię IV w Dąbrowie Górniczej.
To było jedno z pierwszych zdań - pod nazwą „Przejście podziemne pod torami linii 183”, jakie zrealizowane zostało w ramach inwestycji pod nazwą: „Przebudowa układu komunikacyjnego wraz z wykonaniem nowych miejsc parkingowych w rejonie ul. Malinowe Górki przy zbiorniku Pogoria III”.

Nowe przejście podziemne pod torowiskiem kolejowym liczy sobie 14 metrów i ma wysokość 3 metrów. Przejazd dla rowerzystów liczy 3 metry, a piesi mają dla siebie 2-metrowe przejście. Trasa rowerowa oraz przejazdy rowerowe zostały wyróżnione kolorystycznie, poprzez pokrycie nawierzchni jezdni żywicą, przesypaną naturalnym kruszywem kwarcowym, nadającym właściwości antypoślizgowe. Cały tunel kolorystycznie przybrał natomiast żółto-zielone barwy, kojarzące się z Dąbrową Górniczą.

Nowy tunel zlokalizowany został bliżej Piekła, więc szybciej będzie można tam dotrzeć od strony JachtKlubu Pogoria III niż od plaży głównej. W szczególnych przypadkach tunel będzie mógł być wykorzystywany przez samochody służb ratowniczych.

Wykonawcą robót były firmy Nowak Mosty i Complex. Wartość tych prac wyniosła 3,6 mln zł.


snf (51).gif http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...al,t,id,tm.html

barierki wzdłuż ściezki prawie jak na autostradzie. Fajnie wygląda, ale ciekawe przed czym praktycznie chronią, jak obok piasek i trawa.

Za to nigdzie nie było info, a fajna sprawa - przy okazji ustawiono kilka słupów i w stronę Piekła będzie oświetlenie ścieżki (przy Pogorii III). Dalej są słupy energetyczne i ciekawe czy na nich powieszą oprawy. Jeśli tak to byłoby oświetlenie aż do Zakładowej
Leszek
CYTAT(:) @ wto, 09 lip 2019 - 09:55) *
barierki wzdłuż ściezki prawie jak na autostradzie. Fajnie wygląda, ale ciekawe przed czym praktycznie chronią, jak obok piasek i trawa.

Może przed młotkami na quadach i crossach.
Yupi
mlotki na quadach i crossach to potomstwo dabrowskiej "elyty" , maja odgorne przyzwolenie...
tak jak na budowanie pomostow i plywanie motorowkami po Pogorii nr 4, tam gdzie tego robic nie wolno......

(oczywiscie bidoki na rozklekotanych crossach to widza i tez tam pomykaja i tez nie ponosza z tego tytulu zadnych konsekwencji)
:)
CYTAT
naszemiasto

Pogoria III: tak wyglądają nowe drogi, wyjazd jeszcze budują. Kiedy koniec prac?

Przebudowa dróg dojazdowych i budowa całkiem nowej drogi wyjazdowej znad jeziora Pogoria III w Dąbrowie Górniczej miały mieć swój finał w czerwcu tego roku, tak by w wakacje kierowcy nie mieli już kłopotów. Prace jednak się przeciągnęły i całość ma być gotowa około 20 lipca.
Zgodnie z zapowiedziami władz miasta nowy układ komunikacyjny miał powstać przed kumulacją sezonu letniego, a pozostałe wchodzące w zakres tego zadania prace miały potrwać do jesieni. Kiedy wybraliśmy się kilka dni temu nad to jedno z najpopularniejszych miejsc wypoczynku w Zagłębiu okazało się, że dojechać można tam już bez większych przeszkód. Trzeba kierować się tak jak dotychczas ul. Konopnickiej w stronę Olszowej i ul. Siewierskiej. Na skrzyżowaniu tych ostatnich pojawiło się teraz rondo, które pozwala nam jechać w kierunku parkingów nad Pogorią III lub zjechać w bok, gdzie także czekają miejsca parkingowe, ale położone nieco dalej od plaży. Kierowcy trochę się tu jeszcze gubią, czasem wjadą pod prąd, ale kolizji jak na razie nie było.

Po dojeździe na parking przy molo czeka nieco mniej miejsc, bo wygospodarowane zostało tam miejsce na nowy przystanek autobusowy. Za to po pokonaniu elipsowatego ronda i skierowaniu się w kierunki drogi wyjazdowej po lewej stronie przybyły 74 nowe miejsca dla samochodów. Są tam też miejsca dla osób niepełnosprawnych. Przy wyjeździe napotykamy jednak wciąż na koparki, ciężkie samochody i robotników. Trwa bowiem nadal układanie nawierzchni jezdni, która prowadzi do ronda u zbiegu ul. Olszowej i Konopnickiej, z którego praktycznie wyjedziemy już znad Pogorii III. - Prace te mają potrwać jeszcze kilkanaście dni, ale wyjazd tą drogą, choć jeszcze nie w pełni dokończoną, jest możliwy. Może zostać na chwilę wstrzymany, w trakcie końcowy prac na rondzie - informuje Bartosz Matylewicz, naczelnik kancelarii prezydenta Dąbrowy Górniczej.

Co ciekawe, po zakończeniu całej inwestycji droga do dziś wyjazdowa ma stać się dwukierunkową. A to oznacza, że na plażę dojedziemy zarówno od strony ul. Siewierskiej, jak i kierując się tam od ronda na skrzyżowaniu ul. Konopnickiej i Olszowej. W trakcie tego przedsięwzięcia pojawiła się też w rejonie ulic Olszowej, Siewierskiej i Malinowe Górki kanalizacja deszczowa, sanitarna oraz wodociągowa. Będzie również nowe oświetlenie. Jednocześnie po zakończeniu prac związanych z układem komunikacyjnym uporządkowane zostaną również boczne odcinki ul. Siewierskiej.

Wartość całego zadania to 12,1 miliona złotych, a wykonawcą wszystkich prac jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg Drogopol-ZW Sp. z o.o. W kolejnych etapach prac przy Pogorii III ma powstać jeszcze m.in. nowy, ogromny parking dla samochodów.


zdjęcia snf (51).gif http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...al,t,id,tm.html

Ciekawe czy uszanują nowe trawniki. Gdy pierwsi zaparkują, to już koniec. Nikt nie pilnuje porządku z parkowaniem
:)
tunel otwarty snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...0724/index.html nddg

CYTAT
gazeta.pl

Trzy ronda już gotowe. Warta ponad 12 mln zł rewolucja przy Pogorii III ma się ku końcowi

Charakterystyczne wydłużono rondo przy parkingu obok molo, rondo przy wjeździe i rondo przy wyjeździe znad Pogorii III oraz nowe miejsce postojowe, drogi i chodniki - tak po przebudowie prezentuje się nowy układ komunikacyjny przy Pogorii III w Dąbrowie Górniczej.
Zapowiadane od kilku lat zmiany wreszcie stały się faktem. Efektem rozpoczętych w marcu i wartych ponad 12 mln zł prac będzie łatwiejszy dojazd i wyjazd znad Pogorii III, nad którą w letnie dni spędzają czas nie tylko tysiące dąbrowian. Jak bardzo zmienił się układ komunikacyjny przy zbiorniku widać szczególnie przy wyjeździe: dziurawa jeszcze do niedawna ulica Malinowe Górki została całkowicie przebudowana i wyasfaltowana, dodatkowo wybudowano wzdłuż niej ponad 70 miejsc parkingowych. Na jej końcu - u zbiegu z ulicą Olszową i Konopnickiej - powstało najmniejsze z trzech nowych rond.
Rondo wybudowano także u zbiegu ulic Siewierskiej, Olszowej i Granicznej. Wzdłuż ulicy Olszowej powstała droga rowerowa, nowa jest także alejka dla pieszych oraz oświetlenie.
Niewielkie charakterystyczne rondo powstało także w pobliżu parkingu przy molo na styku ul. Siewierskiej i Malinowe Górki. Nowością - tuż obok ronda - jest także przystanek autobusowy. W tym przypadku szczególnie zadbano także o wielkie donice z zielenią i ławki, na których można przysiąść w cieniu drzew. Inwestycja, zlecona katowickiej firmie Drogopol-ZW, ma się zakończyć we wrześniu, w praktyce wszędzie już trwają prace wykończeniowe.


zdjęcia snf (51).gif http://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/5,93867,25023081.html

znowu dodam o tym parkowaniu, jeszcze nie było skończone a już cały nowy chodnik wzdłuż parkingu zastawiony na całą szerokość. Oby po oddaniu inwestycji ktoś tego pilnował, albo trzeba będzie budować "zasieki" ehhh
:)
kolejne nddg snf (51).gif
http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...0809/index.html

ciekawe czy naprawdę inwalida z tego BMW http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...azd-wyjazd.html

Nowe malowanie na głównym parkingu, chyba troszkę szersze miejsca.
Ogólnie było trochę zmian podczas realizacji i trochę się różni od projektów. Brakowało też jeszcze ostatnio wymiany opraw na LEDowe na Siewierskiej
:)
w połowie października planowane jest ogłoszenie przetargu na:

CYTAT
Przebudowa istniejącego ciągu pieszo-rowerowego bez segregacji ruchu na odrębną dwukierunkową drogę rowerową i oddzielony zieleńcem chodnik oraz przebudowa i budowa sieci elektroenergetycznej. Ponadto od ul. Zakładowej planowana jest przebudowa parkingu oraz zabudowa elementów małej architektury.


szacunkowa wartość ok 12 mln zł netto
pulsatilla1214
Obwieszczenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach z dnia 24 października 2019 r. w sprawie opracowania projektu zarządzenia w sprawie ustanowienia planu zadań ochronnych (pzo) dla obszaru Natura 2000 Lipienniki w Dąbrowie Górniczej PLH240037

projekt pzo Lipienniki w DG
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.