Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: "Pojezierze Dąbrowskie"
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Przyroda
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
st1111
A wyjechać już się da?
Slyzaba
Przejeżdżałem rowerem przez koniec Konopnickiej - na tyle, na ile sięgał wzrok, na 'wylotówkę' to wyglądała na świeżo wyrównaną tłuczniem.
:)
Wkrótce nowości będą dostępne smile2.gif

ze strony UM:















Poza tym na końcu drogi dojazdowej (tzn. na wprost zamiast skręcać w prawo na parking) wyrównują duży teren. Albo jakaś inwestycja prywatna, albo jeśli należy do miasta to może zrobią tam np. tymczasowy parking. Koncepcja dróg i wyjazdu ma powstać w tym roku, a w przyszłym realizacja.
Bathurst
Kurdę nie chce narzekać ale mimo wszystko jakiś mały ten nowy plac zabaw. Ten w Małpim Gaju też mały a w Parku Podlesie to sobie zęby można wybić o ogrodzenie tak tam ciasno. Co jest ?!
pulsatilla1214
taki tam spotkany kilka dni temu szczupak na płyciznach Pogorii III:

https://www.youtube.com/watch?v=xnkfbsMkKBk

smile.gif
Rokko31
Dlaczego kamerka na stronie DG z Pogorii nie nadaje obrazu na żywo tylko z kilkunasto- minutowym opóźnieniem?
:)
heh co innego jakby to mówił prezydent, a nie jeden radny

CYTAT
naszemiasto.pl

DG: będą platformy widokowe nad Pogoriami i w Gołonogu?

DG. Dąbrowa Górnicza od lat stawia na aktywny wypoczynek, promując swój ogromny potencjał, jakim są cztery jeziora Pogoria oraz liczne parki i ścieżki rowerowe. By było jeszcze lepiej radny Rady Miejskiej, Ryszard Harańczyk, wpadł na pomysł, by na brzegach Pogorii III i Pogorii IV stanęły platformy widokowe. Złożył w tej sprawie interpelację. Ta nowa atrakcja miałaby przyciągnąć nowych turystów, a i każdy z mieszkańców naszego miasta także pewnie chętnie wspiąłby się na taką konstrukcję. Okazuje się jednak, że na razie miasto nie widzi sensu takich inwestycji.

W przeciwieństwie do radnego i samych dąbrowian. – Na szczycie takiej platformy mogłyby pojawić się lunety widokowe. Tego typu obiekt byłby inwestycją stosunkowo niedrogą, a zapewne można byłoby ubiegać się także o dofinansowanie unijne, co zmniejszyłoby realne koszty finansowe. Pogorie są jednym z pozytywnych atrybutów naszego miasta i mogłyby być dzięki temu jeszcze bardziej rozpoznawalne przez mieszkańców innych regionów – przyznaje radny Harańczyk. – To niezły pomysł. Na Pogorii III rozgrywane są regaty, zawody windsurfingowe, więc byłoby na co popatrzeć. Jestem za – mówi Adam Jabłoński, dąbrowski student.

Niestety miasto zapatruje się na wszystko inaczej. – Interpelacja dotycząca budowy platform widokowych w Dąbrowie Górniczej – lokalizację Pogoria III oraz Pogoria IV opiniujemy negatywnie. Swoją opinię popieramy faktem, iż platformy widokowe powinny być zlokalizowane w miejscach znajdujących się na naturalnych wzniesieniach, by umożliwić obserwację oraz zwiększyć walory widokowe inwestycji – wyjaśnia Rafał Zwoliński, naczelnik wydziału inwestycji miejskich w dąbrowskim Urzędzie Miejskim. – Niestety zbiorniki Pogoria położone są w nieckach, stąd nawet wybudowanie platformy widokowej nie przyniesie swojego zamierzonego rezultatu. Ponadto obiekt taki musi być regularnie konserwowany, odpowiednio strzeżony, stąd przy planach budowy tego typu obiektów warto uwzględnić również koszty bieżącego utrzymania oraz obsługi tego typu – dodaje.

Radny Harańczyk nie wyklucza pobierania opłat za wstęp na platformę, a dodatkowo zaproponował budowę punktu widokowego na Wzgórzu Gołonoskim, skąd widać Beskidy, a przy dobrej pogodzie nawet tatrzańskie szczyty. Tej propozycji miasto całkowicie nie odrzuciło, ale też nie wywołała ona wśród urzędników zachwytu.

A co Wy sądzicie na ten temat? Czy warto zainwestować w takie platformy widokowe w Dąbrowie Górniczej? A jeśli tak, to gdzie byłoby dla nich najlepsze miejsce? Dziękujemy za podpowiedzi, które przekażemy do UM.


CYTAT
naszemiasto.pl

DG: nie rozbudują plaży nad Pogorią III, ale nad... To całkiem nowy pomysł! Wypali?

DG. Nasze miasto od lat stawia na wypoczynek, turystykę i promocję swoich zielonych atutów, co znalazło także swoje odzwierciedlenie m.in. w haśle promocyjnym 100-lecia Dąbrowy Górniczej. Brzmi ono: „Dąbrowa Górnicza dla aktywnych”. By ta aktywność była jeszcze większa, a turystów napływały nowe rzesze pojawiły się nowe pomysły na uatrakcyjnienie przestrzeni rekreacyjnych.

O nowych platformach widokowych w mieście już pisaliśmy. Jak się okazuje pomysł radnego Ryszarda Harańczyka nawet spodobał się dąbrowianom. To jednak nie wszystko, bowiem idąc za ciosem radny proponuje także m.in. poszerzenie plaży nad Pogorią III, a także zmodernizowanie ścieżki asfaltowej wokół jeziora. To drugie miałoby nie tylko poprawić bezpieczeństwo jeżdżących na rowerach, czy rolkach, ale także stworzyć możliwości wspólnego grillowania, czy korzystania z tej atrakcji do późnych godzin nocnych, do czego potrzebne byłoby nowe oświetlenie.

Co zatem przemawia za tym, że z Pogorią III trzeba koniecznie coś zrobić? Fakt niezaprzeczalny, że latem, ale nie tylko, jest tam tak tłoczno, że w upalne dni ciężko wcisnąć szpilkę w plażę. Nie wspominając już o znalezieniu wolnego miejsca na koc lub ręcznik.

– Dobrym pomysłem byłoby po wycięciu części drzew, oczywiście w zamian za odpowiednie nasadzenia zastępcze, wytyczenie nowej, drugiej plaży nad Pogorią III. Po nawiezieniu odpowiedniej ilości piasku i zrekultywowaniu tego terenu zyskalibyśmy ogromne miejsce dla plażowiczów. Uważam, że pomysł jest warty rozważenia, co nie zamyka oczywiście drogi do dalszej budowy plaż nad innymi jeziorami Pogoria w mieście – przyznaje Ryszard Harańczyk.

Proponuje też między innymi zabudowanie ścieżki rekreacyjnej wokół Pogorii III krawężnikami betonowymi, co zapobiegłoby by jej pękaniu i niszczeniu. – Na pewno należałoby doposażyć ścieżkę w odpowiednie oświetlenie, co pozwalałoby na korzystanie z niej do późnych godzin nocnych w całym sezonie letnim. Ścieżka byłaby bardziej atrakcyjna, gdyby pojawiły się wokół niej dodatkowe paleniska grillowe oraz stylowe, drewniane zadaszenia biwakowe z ławami i miejscami do siedzenia. Samą ścieżkę, a przede wszystkim jej fragment przy plaży można by także wyposażyć w specjalne, samoobsługowe dystrybutory wody wodociągowej, tak zwane poidełka, co na pewno spotkałoby się z zadowoleniem osób, które korzystają z atrakcji nad Pogorią III – dodaje.

Miasto ma jednak nieco inne koncepcje, bowiem jak się okazuje woli rozbudowywać plażę dla wypoczywających, ale.. nad Pogorią I w Ząbkowicach.

– Słuszną jest uwaga, iż plaża miejska przy Pogorii III, podobnie jak parking przy obiekcie Centrum Sportów Letnich i Wodnych w okresie letnim są bardzo zatłoczone. W związku z tym Wydział Promocji, Kultury i Sportu wraz z zarządcą plaży i kąpieliska miejskiego (Centrum Sportu i Rekreacji) dążą do rozładowania natężenia odwiedzających to miejsce kosztem wyremontowania i doposażenia drugiego kąpieliska znajdującego się w zarządzie CSiR-u – plaży miejskiej przy Pogorii I – tłumaczy Rafał Zwoliński, naczelnik wydziału inwestycji miejskich w UM. – Plaża ta znajduje się na wschodnim brzegu zbiornika Pogoria I. W sezonie również i tutaj wyznaczone jest strzeżone kąpielisko. W tym roku wydział zgłosił do Wieloletniej Prognozy Finansowej plan rewitalizacji plaży, m.in. wymiany piasku. W związku z tym nie planujemy rozbudowy infrastruktury rekreacyjnej przy Pogorii III, mając na uwadze i tak zbyt duże, obecnie istniejące natężenie odwiedzających. Skupiamy się na rozładowaniu tego ruchu celem powstania nowych miejsc sprzyjających rekreacji i wypoczynkowi – dodaje.

Czy to dobry pomysł? Sami oceńcie, choć trzeba przyznać, że dość kontrowersyjny. Bo jak podkreślają dąbrowianie po to przecież nad Pogorią III jest całe zaplecze gastronomiczne i rekreacyjne (m.in. plac zabaw, boisko, siłownia, rowery wodne, ścieżka dla rowerzystów i rolkarzy), by właśnie tutaj raczyć się urokami lata i różnych form aktywnego (lub też nie) wypoczynku. I z takiego właśnie założenia wychodzą nie tylko mieszkańcy naszego miasta, ale też rzesze gości ze Śląska czy Małopolski. Z parkowaniem (darmowym) jest dramat, ale i tak wszyscy jadą właśnie nad Pogorię III. I to powinno dać wiele do myślenia. Tym bardziej, że wkrótce powinniśmy poznać szczegóły zapowiadanej zmiany organizacji ruchu w rejonie Pogorii III i planów na nowe miejsca parkingowe. Projekt się tworzy, a więc...
junek
CYTAT(Rokko31 @ śro, 22 lip 2015 - 23:36) *
Dlaczego kamerka na stronie DG z Pogorii nie nadaje obrazu na żywo tylko z kilkunasto- minutowym opóźnieniem?


Nie wiem, ale bardzo lubię skakać do kamery, robić głupie miny, potem szybko na rower, wracam do domu, włączam rodzicom przekaz z pogorii i wszyscy się śmiejemy ze śmieszka poza kontrolą, a ja najbardziej, bo moi rodzice mnie nie poznają.
:)
CYTAT
naszemiasto.pl

Pogoria III: rewolucja komunikacyjna - będzie parking na 500 aut i autobus na plażę

Pogoria III. Na takie informacje mieszkańcy Dąbrowy Górniczej i całego Zagłębia czekali od wielu lat. I wreszcie są już konkretne projekty i nowe rozwiązania komunikacyjne, które całkowicie zrewolucjonizują dojazd i wyjazd znad najpopularniejszego jeziora w regionie, a więc Pogorii III.

To będzie prawdziwy przełom, bowiem w rejonie ulicy Średniej powstanie nowy, ogromny parking na 500 samochodów, natomiast ten obecny, tuż nad zejściem na plażę, latem ma być zamknięty. Po to, by mogłyby się tu np. odbywać wydarzenia o charakterze plenerowym. Inaczej mają także kursować autobusy komunikacji miejskiej.

Nie da się ukryć, że dojazd i wyjazd znad Pogorii III jest dzisiaj fatalny. Od lat brakuje tu bezpiecznej drogi dojazdowej, a zwłaszcza wyjazd po dziurach, błocie i wertepach doprowadza kierowców do rozpaczy. Te wszystkie problemy mają być wkrótce zgodnie z zapowiedziami władz miasta tylko złym wspomnieniem. Zmiany są konieczne, bo nad jeziorem latem wypoczywa w słoneczne dni nawet ponad 10 tys. osób z Zagłębia, Śląska, a nawet Małopolski. Jedyny bezpłatny parking jest tymczasem za mały, a większość wypoczywających zmuszona jest płacić za miejsce na prywatnych placach albo wciskać auta wzdłuż szutrowej, polnej drogi wyjazdowej. Dziś nad Pogorię III można dojechać wyasfaltowaną, ale bardzo wąską ul. Siewierską, która jest jednokierunkowa. Tymczasem przy wyjeździe, by nie jechać po dziurach, właściciele czterech kółek decydują się często łamać przepisy i jechać pod prąd.

? Ruch na drogach dojazdowych wokół jeziora zawsze jest ogromny, ale nie ma się czemu dziwić, bo tu jest Centrum Sportów Wodnych i Letnich, są boiska, nowy plac zabaw i siłownia pod chmurką. Od wiosny do jesieni mamy tu więc prawdziwe tłumy. Dzieci biegają, jest mnóstwo rowerzystów, o wypadek nietrudno ? przyznaje Marek Gruchlik, który często wypoczywa z wnuczkami nad dąbrowskim jeziorem.

Jak zatem będzie wyglądała drogowa rewolucja nad Pogorią III? Będzie miała trzy etapy.

? Nasz projekt polega na tym, by ruch w okolicach Pogorii III był bardziej płynny, co nie oznacza wcale, że chcemy w ten rejon ściągnąć jeszcze więcej samochodów i kierowców ? mówi Rafał Zwoliński, naczelnik wydziału inwestycji miejskich w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. ? W pierwszym etapie planujemy dostosowanie ul. Siewierskiej do takich wymogów, by mogły się nią poruszać autobusy komunikacji miejskiej. Będzie to nadal droga jednokierunkowa, ale końcowy przystanek w lecie zostałby przeniesiony znacznie bliżej plaży miejskiej, w okolice dzisiejszego parkingu. To ułatwi dostęp tym, którzy z samochodów nie korzystają. By cały ruch był płynny powstaną też dwa nowe ronda. Jedno u zbiegu ul. Konopnickiej i Olszowej, a drugie u zbiegu ulic Granicznej, Olszowej i Siewierskiej. Powstanie również nowy, sezonowy parking na około 500 samochodów, między ul. Średnią a Graniczną, na zdegradowanym dziś terenie. Tam dojazd byłby możliwy i od ul. Olszowej, i od ul. Średniej. Wzdłuż tego całego ciągu komunikacyjnego powstaną także ścieżki rowerowe ? dodaje.

W przyszłym roku zmodernizowana ma zostać ul. Siewierska do parkingu przy plaży, a także powstanie nowa, asfaltowa droga wyjazdowa, która będzie prowadzić w większości po śladzie dzisiejszej drogi wyjazdowej ? od ul. Malinowe Górki do ul. Konopnickiej. I po takiej właśnie pętli będą tu kursowały autobusy komunikacji miejskiej. W 2017 roku przyjdzie czas na nowy parking na 500 miejsc oraz wytyczenie nowej, szybkiej drogi dojazdowej do samego jeziora dla służb ratunkowych.

? Mieliśmy zgłoszenia od służb, które dziś w razie interwencji muszą się przeciskać przez cały tłum na plaży, dlatego planujemy powstanie takiej bezpośredniej drogi, umożliwiającej zwodowanie łódki na jeziorze. Właśnie od strony nowego parkingu ? mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. Po wybudowaniu nowego parkingu ten obecny latem byłby zamykany dla aut, a w tym miejscu mogłyby się odbywać różne plenerowe imprezy.

Kolejnym etapem będzie połączenie całości z ulicą Robotniczą i parkiem Zielona. Tak, by można było sobie tam także dojechać np. na rolkach i na rowerze.

Kosztorys inwestorski dla trzech etapów tego przedsięwzięcia to 8 mln zł. W przyszłorocznym budżecie miejskim na pierwsze prace zarezerwowane zostały 2 mln zł. W dwóch kolejnych latach będą to kwoty po 3 mln zł. W kwietniu przyszłego roku mają zakończyć sprawy proceduralne i projektowe, po czym ogłoszony zostanie przetarg na wykonanie pierwszego etapu prac nad Pogorią III.


Nareszcie smile2.gif
Takie rozwiązanie było w obietnicach wyborczych
st1111
To czego nam potrzeba to jeszcze więcej ludzi na Pogorii w święta czułem się na spacerze jak w pochodzie 1 majowym w pięknej epoce pana Gierka.
BogorJan
+1
Pogoria nie jest z gumy, niestety piękne czasy minęły i pozostała nostalgia.
Może wyjściem byłby parking płatny a z tej kasy sprzątanie bo za jakiś czas normalnie P3 podzieli losy Zamułki wink.gif

ps. żeby nie było od czasu do czau sprzątam plażę, ale monet jak na lekarstwo za to zawleczek od puszek...

ps.. Zamułka http://www.dabrowa.pl/DG_MAPOWNIK_ZBIOR/19...ty_zamolka+.jpg
Zibar
Nowy parkingi oraz proponowane drogi pewnie w najbardziej oblegane dni trochę pomogą, bo część kierowców wyjedzie przez wiadukt nad torami, ale pozostali dalej będą kląć czekając, żeby wjechać i wyjechać z P3 na przejeździe przy Konopnickiej. Bez tunelu w tamtym rejonie po prostu korki się tam zwiększa i tyle.
st1111
Na Zamułce łowiłem płotki w czasach dinozaurów dopóki śmieciami nie zasypali.
BogorJan
Czasem wracając ze SP nr 16 na ul. Konopnickiej wracaliśmy przez zamułkę, tłukliśmy butelki ale lokalne "piaskowe dziadki" przeganiali nas, to "były piękne czasy" , Tam były skarby.

Pewnie tunel byłby jakimś wyjściem, ale jaki by parking duży nie był to w sezonie wakacyjnym lub łikend to parking musiałby mieć wielkość Łąk Krwiściągowych, czyli zalać wszystko betonem i nie Malinowe Górki tylko Betonowe Górki.
Zibar
[quote name='BogorJan' date='pią, 01 sty 2016 - 12:03' post='87315'
Pewnie tunel byłby jakimś wyjściem, ale jaki by parking duży nie był to w sezonie wakacyjnym lub łikend to parking musiałby mieć wielkość Łąk Krwiściągowych, czyli zalać wszystko betonem i nie Malinowe Górki tylko Betonowe Górki.
[/quote]

To jest wlasnie temat do ogarnięcia przy realizacji inwestycji, czy musi byc to kolejna asfaltowa pustynia ja ta przy P3 czy taki jak na zdjęciu.
:)
Wspominaną Zamułkę pamiętam bardzo słabo, gdy byłem naprawdę mały. Coś tam jeszcze kojarzę też z okresu jej zasypywania.
Za to dobrze pamiętam boiska zbudowane przez dzieci i młodzież już po okresie wyrównania terenu. Tętniły życiem do nocy, w każdą pogodę, w deszczu.
A najpierw po szkole młodsi na PTV Rondo/ Polonia1:



i potem na boiska.

Zamułka z dabrowa.pl snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/dg_rekreacja_zbiorni...aty_zamolka.htm


Teraz same krzaki, teren dodatkowo zniszczony podczas przebudowy kanalizacji, gdzie zwożono ziemię, stary asfalt i gruz z całej dzielnicy.

Teren ten był przeznaczony pod zieleń parkową po wcześniejszym odmetanowaniu (po wysypisku śmieci). W ogóle to ciekawe czyj był ten pomysł na wysypisko w tym miejscu. Wczesne lata 80-te.
Jest to tak blisko Pogorii, że można fajnie go zagospodarować. Wytyczyć alejki i posadzić pierwsze drzewa, które z dnia na dzień nie wyrosną. Inaczej tego parku mało kto doczeka.

Część ulicy Średniej wreszcie się bardziej ucywilizuje, podczas budowy tego parkingu.
Niestety o taki zielony parking, jaki proponuje Zibar trzeba dbać, a tu w DG może nie być komu. Położą takie płyty:



które potem zarosną krzakami, które opanowały cały ten teren.

Miasto ma też więcej zainwestować w Pogorię I. Skończy się tak, że i tam przybędzie ludzi, a na III i tak już nie ubędzie. Parking i tak jest konieczny.
pulsatilla1214
Z Zamułki zachowały się nawet jakieś dane dotyczące fauny ślimaków wodnych - lata temu dopytywano mnie gdzie to jest, na aktualnych mapach już nie znajdowano zbiornika... wink.gif
:)
CYTAT
twojezaglebie

Rewolucja nad Pogorią. Miasto uruchomi parking na 500 osób

Po latach oczekiwań mieszkańcy naszego regionu doczekają się nowego parkingu przy Pogorii III, a także przebudowy drogi wjazdowej i wyjazdowej do akwenu.

Jak informuje dąbrowski magistrat, w rejonie ulicy Średniej powstanie nowy, duży parking na 500 aut. W planach jest także wyłączenie obecnego parkingu, latem mają się tam odbywać imprezy plenerowe. Do tej pory problem braku parkingów związany był z kwestią własności gruntów. Nad samą Pogorią III zdecydowana większość działek to tereny prywatne. Udało się jednak tę kwestię rozwiązać.

Wreszcie zostaną także przebudowane drogi dojazdowo-wyjazdowe, które obecnie prowadzą przez pola. W czasie, kiedy urzędnicy planowali modernizację Pogorii i stworzenie nad zbiornikiem Centrum Sportów Wodnych, w projekcie nie uwzględnili modernizacji drogi wyjazdowej. Do wyjazdu nadal służy więc polna ścieżka.

W sprawie poprawy rozwiązań komunikacyjnych i rozbudowy infrastruktury w rejonie najpopularniejszego jeziora w regionie wielokrotnie interpelował radny Ryszard Harańczyk. – Osobiście, cieszę się bardzo z tej planowanej inwestycji, której wstępnie przedstawione koncepcje wydają mi się bardzo dobre. Uważam, że doskonałym rozwiązaniem będzie wyłączenie obecnego parkingu samochodowego obok samej plaży z możliwości parkowania tam samochodów, co oczywiście zwiększy dostępność pieszych do samej plaży i całego akwenu, a ponadto otworzy pewne nowe możliwości funkcjonalności tego miejsca. Taką propozycję również zgłaszałem – mówi Ryszard Harńczyk.

– Nie wiem, w jaki sposób będzie rozwiązany problem obecnej ścieżki rowerowej, która przebiega wzdłuż linii plażowej przy akwenie. Istnieje tam obecnie problem związany z bezpieczeństwem użytkowników tego traktu pieszo-rowerowego. Osobiście uważam, że ten wskazany odcinek wzdłuż samej plaży powinien być wyłączony ze ścieżki rowerowej – dodaje radny Haranczyk.

Inwestycja podzielona będzie na trzy etapy. W tym roku zmodernizowana zostanie ulica Siewierska, wybudowana będzie także nowa droga dojazdowa do jeziora. Natomiast w 2017 roku powstanie nowy parking, na 500 miejsc postojowych. Przewidywany koszt inwestycji to około 8 milionów złotych.


Gdy autobus będzie już dojeżdżał pod samą Pogorię, to najlepiej byłoby zrezygnować z linii wakacyjnej i powinien kursować cały rok, bo i Pogoria "żyje" już cały rok. Żeby koszty dla miasta bardzo nie wzrosły to wystarczy np. przedłużyć linię 182, która obecnie kończy w Centrum, a kiedyś kończyła się aż na Łęknicach. Przy okazji wzrosłoby jej napełnienie. A więc zamiast wakacyjnej z Mydlic przez Pogorię III na Zieloną, całoroczna 182 z Zagórza do Centrum wydłużona do Pogorii III, gdzie nowe koszty dotyczą tylko tego krótkiego odcinka, a rezygnujemy z długiej trasy wakacyjnej.
BogorJan
Ciekawe jaka będzie nazwa : Betonowe Górki czy Malinowy Parking?
Wybetonowanie terenów zielonych wokół P3 nie jest najlepszym rozwiązaniem już popisali się wycinając drzewa od strony Kuźniczki Warężyckiej.

182 kiedyś zawracał na Łęknicach, jak w tej starej piosence " Gdzieś na krańcu wielkiego miasta, tam gdzie zawraca czerwony autobus" happy.gif
:)
W sąsiednich miastach planują budowę wodnych placów zabaw (Będzin, Jaworzno).

Bardzo przydałby się taki plac w DG nad Pogorią III. To idealna i najbardziej naturalna lokalizacja. Nie trzeba pisać jak dużym powodzeniem by się cieszył.

Tak to wygląda w Tychach:












st1111
No trzeba jeszcze następne 10tys ludzi ściągnąć bo czasami można jeszcze miejsce na parkingu znaleźć.
PaVLo
Wiecie może dlaczego wokół Pogorii 3 znów zaczyna się rabunkowa dewastacja drzew ?. Od strony "Piekła" praktycznie nic nie zostało i prace posuwają się coraz dalej aż zrobiła się taka pustynia i nijaki klimat, że to niedługo będzie przypominać pustynię z jakąś kałużą a nie miejsce do odpoczynku i schronienie w cieniu w upalne dni angry.gif .
luket
CYTAT(PaVLo @ pią, 12 lut 2016 - 18:58) *
Wiecie może dlaczego wokół Pogorii 3 znów zaczyna się rabunkowa dewastacja drzew ?. Od strony "Piekła" praktycznie nic nie zostało i prace posuwają się coraz dalej aż zrobiła się taka pustynia i nijaki klimat, że to niedługo będzie przypominać pustynię z jakąś kałużą a nie miejsce do odpoczynku i schronienie w cieniu w upalne dni angry.gif .


Pewnie ktoś uznał, że topole zagrażają spacerowiczom/okolicznym domom itp... Dwa lata temu był szum, teraz wszystko po cichu. A odcinek brzegu przy Piekle wygląda teraz strasznie...
matidg
CYTAT
Strzeżona plaża, przystań, rybaczówka. Pogoria IV może się stać perełką rekreacyjną regionu

Strzeżona plaża, przystań wodna, ośrodek wędkarski, trasy dla rolkarzy i spacerowiczów. Tak mogą wyglądać tereny wokół Kuźnicy Warężyńskiej, zwanej Pogorią IV. Tuż przed sezonem letnim debatują na ten temat samorządowcy i Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach.

- Co roku w wodach Pogorii IV dochodzi do wielu tragedii. Ludzie korzystają ze zbiornika nie zwracając uwagi, że kąpiel jest tutaj zabroniona. Tereny upodobali sobie też wielbiciele sportów ekstremalnych. Zastanawialiśmy się wspólnie z RZGW, w jaki sposób przed nadchodzącym latem zapewnić bezpieczeństwo mieszkańcom. Uznaliśmy, że najlepszym wyjściem będzie powrót do dyskusji, jak wykorzystać rekreacyjny potencjał tego pięknego zbiornika - mówi Marek Kopczacki, rzecznik prasowy starostwa powiatowego w Będzinie.

Siewierz podchodzi do tematu sceptycznie

Do rozmów zaproszono władze Dąbrowy Górniczej, gminy Siewierz, a także przedstawicieli związków wędkarskich i reprezentantów środowiska żeglarskiego.

Jak podkreślali przedstawiciele RZGW, zgodnie z obowiązującymi przepisami każdemu przysługuje prawo do korzystania ze zbiorników wodnych, a podstawowym przeznaczeniem Kuźnicy Warężyńskiej jest zapewnienia bezpieczeństwa przeciwpowodziowego w regionie. Przy zagwarantowaniu odpowiednich warunków, RZGW nie widzi przeciwwskazań, by wody Pogorii IV wykorzystywać także do celów rekreacyjnych i turystycznych.

Kilka lat temu władze gminy Siewierz miały projekt zagospodarowania terenu zbiornika od strony Wojkowic Kościelnych, gdzie znajduje się piaszczysta plaża. Przy wsparciu środków unijnych miał tam powstać hotel i nowoczesny kompleks rekreacyjny. Z planów nic nie wyszło, bo RZGW obawiała się, że przy takim rozmachu inwestycji, nikt nie będzie w stanie zabezpieczyć podstawowej funkcji Kuźnicy Warężyńskiej.

Dziś Siewierz sceptycznie podchodzi do nowych propozycji RZW i powiatu będzińskiego, które proponują, aby w Wojkowicach Kościelnych utworzyć strzeżone kąpielisko. - Trudno jest organizować i zabezpieczać wypoczynek na nie swoim terenie. Do planów sprzed kilku lat już też raczej nie powrócimy. Dziś pozyskanie środków zewnętrznych na taką inwestycję nie jest możliwe. Jednak w rozmowach z RZGW uczestniczymy i uczestniczyć będziemy - zapewnia Marcin Machura z Urzędu miasta i gminy Siewierz.

Rybaczówka, przystań, strefy cieszy nad Pogorią IV

Wśród pomysłów, które przedstawiło RZGW znajduje się rybaczówka, przystań wodna, ale i strefy ciszy, po których nie mogliby się poruszać np. właściciele motorówek. Jak przekonuje RGZW w ten sposób chronione byłoby nie tylko bezpieczeństwo przyrodnicze, ale i pływacy.

- Dyrektor RZGW od momentu powstania zbiornika Kuźnica Warężyńska jest przychylny współpracy z władzami gmin, na terenie których administracyjnie zlokalizowany jest zbiornik. Poza naszymi kompetencjami znajduje się jednak organizowanie kąpielisk czy miejsc wyznaczonych do kąpieli - przypomina Linda Hofman, rzeczniczka RZGW.

- Trwają procedury podziału geodezyjnego nieruchomości, znajdujących się wokół zbiornika i wiele wskazuje, że gminy z myślą o bezpieczeństwie mieszkańców i turystów skorzystają z naszych propozycji - dodaje rzeczniczka.

Cały tekst: http://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/1,9...l#ixzz43O4BAarb
mały
Pierdu pierdu, pogadają, wypiją kawę, zjedzą pączki, rozjadą się do domów i zostanie ten sam burdel jaki jest od kilku lat
CYTAT
Dyrektor RZGW od momentu powstania zbiornika Kuźnica Warężyńska jest przychylny współpracy z władzami gmin, na terenie których administracyjnie zlokalizowany jest zbiornik

To jest najlepsze, jest tak przychylny, że wystarczyło chyba tylko 3 lata, żeby otworzyć przejazd przez tamę dla rowerzystów.
Bathurst
CYTAT(mały @ nie, 20 mar 2016 - 09:39) *
Pierdu pierdu, pogadają, wypiją kawę, zjedzą pączki, rozjadą się do domów i zostanie ten sam burdel jaki jest od kilku lat
CYTAT
Dyrektor RZGW od momentu powstania zbiornika Kuźnica Warężyńska jest przychylny współpracy z władzami gmin, na terenie których administracyjnie zlokalizowany jest zbiornik

To jest najlepsze, jest tak przychylny, że wystarczyło chyba tylko 3 lata, żeby otworzyć przejazd przez tamę dla rowerzystów.


Tylko, że teraz przejazd przez tamę jest zamknięty. Na zimę zamknęli?
mały
Tak, chyba od listopada do końca marca jest zamknięty
:)
CYTAT
gazeta.pl

Ponad 15 mln zł na modernizację zbiornika Przeczyce. Potem Pogoria IV i Pogoria III

15,6 mln zł będzie kosztować rozpoczynająca się w kwietniu modernizacja zbiornika retencyjnego w Przeczycach. Z powodu planowanego obniżenia poziomu wody, w sezonie letnim niedogodności mogą odczuwać wędkarze, wodniacy i turyści.

Oddany do użytku w 1963 roku zbiornik przechodził od tego czasu jedynie niezbędne prace remontowo-konserwacyjne. Teraz czeka go kompleksowa modernizacja, która obejmie m.in. ekran zapory, upusty denne, budynek wieży spustów, przelew powierzchniowy oraz inne elementy zbiornika. Pozwoli to w przyszłości na pełne wykorzystanie możliwości retencyjnych zbiornika.

Jak nam powiedziała Linda Hofman, rzeczniczka zarządzającego zbiornikiem Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gliwicach, prace w Przeczycach są częścią projektu porządkowania gospodarki wodnej kilku zagłębiowskich zbiorników.

- W kolejnych latach planujemy modernizację zbiorników Kużnica Warężyńska (Pogoria IV) i Pogoria III - mówi Linda Hofman.

Prace w Przeczycach rozpoczną się w kwietniu i potrwają do wiosny przyszłego roku. Do tego czasu w zbiorniku utrzymywany będzie niższy poziom wody. W czasie wysokich temperatur w sezonie letnim może się to wiązać z niedogodnościami dla korzystających ze zbiornika wędkarzy, wodników i turystów.

- Dla uzyskania pełnej zdolności piętrzenia zbiornika, a tym samym zminimalizowania ryzyka powodzi w dolinie rzeki Przemszy i zgromadzenie jej zapasu na wypadek suszy, konieczne są prace w obrębie zapory przeczyckiego rezerwuaru. By możliwe było ich prawidłowe przeprowadzenie, musimy obniżyć poziom zwierciadła wody w zbiorniku o 1,3 m - zapowiada Stanisław Gruszczyński, zastępca dyrektora ds. utrzymania wód w RZGW w Gliwicach.

Modernizacja zbiornika Przeczyce będzie kosztować ponad 15,6 mln zł. Pieniądze na ten cel przekazał Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
:)
Chyba w zeszłym miesiącu planowany był przetarg na pierwszy etap układu komunikacyjnego przy III. Ciekawe czy mają jakieś problemy, czy zdecydowali żeby zacząć po sezonie?

Kilka miesięcy temu był jeszcze artykuł, którego na forum nie było. W kolejnym etapie - nowy parking ma być gruntowy

CYTAT
gazeta.pl

Miasto wyda w 3 lata 8 mln zł na ścieżki rowerowe, ronda i drogi nad Pogorię III.

Rozłożona na trzy lata inwestycja rozpocznie się od remontu wjazdu (ul. Siewierska) i wyjazdu (Malinowe Górki) nad dąbrowski zbiornik. Dzięki temu w rejon plaży mieszkańców miasta i regionu dowozić mają autobusy.

Dojazd i wyjazd znad Pogorii III w Dąbrowie Górniczej zawsze był piętą achillesową dla tych, którzy przyjeżdżają tu samochodami.

Gdy w zeszłym roku zapowiadaliśmy, że po ponad trzech latach od otwarcia molo i promenady, przyszła wreszcie pora na przebudowę dróg w rejonie Pogorii III, mieszkańcy pisali na naszym forum, iż lepiej zrobić parking nieco dalej, a do zbiornika tylko dojście i ścieżkę rowerową. - Czy naprawdę trzeba podwozić tyłek pod samą plażę? - pytali retorycznie.

Jak się okazuje, zaplanowano na trzy lata inwestycja pójdzie właśnie w tym kierunku, bo nowy sezonowy parking na 500 samochodów powstanie nieco dalej od zbiornika, na nieużytkach między ulicami Graniczną i Średnią. Ale po kolei...

- Zamierzamy upłynnić ruch w rejonie Pogorii III, co wcale nie oznacza, że będzie tam więcej samochodów. Chcemy zachęcić mieszkańców również do komunikacji miejskiej - mówi Rafał Zwoliński, naczelnik wydziału inwestycji w Dąbrowie Górniczej.

Dlatego w zaplanowanym na 2016 roku pierwszym etapie inwestycji wyremontowane zostaną ul. Siewierska i Malinowe Górki (wjazd i wyjazd znad zbiornika). - Planujemy dostosować je do parametrów, które pozwolą poruszać się nimi autobusom, które będą w sezonie letnim kursować na przystanek zlokalizowany na parkingu przy zbiorniku - dodaje Rafał Zwoliński.

Docelowo, bezpłatny parking zmieni swój charakter po tym, jak w 2017 roku między ulicami Graniczną i Średnią, powstanie utwardzony gruntowy parking na 500 samochodów. Od tego momentu w sezonie letnim (maj-wrzesień) stary parking przy Pogorii III, na który dojeżdżać będą tylko autobusy, zamieniać się będzie w scenę dla różnych wydarzeń artystycznych, będzie tu też miejsce dla punktów gastronomicznych.

Jak dodaje Przemysław Kędzior z biura prasowego UM w Dąbrowie Górniczej, w ostatnim etepie ul. Olszowa - od skrzyżowania z ul. Konopnickiej - połączona zostanie z ul. Zieloną. - W rejonie Pogorii III powstaną też dwa ronda: na skrzyżowaniu Graniczna/Olszowa i Olszowa/Konopnickiej - informuje Przemysław Kędzior.

Rafał Zwoliński dodaje, że priorytet w całym rejonie będzie miał ruch pieszy i rolkowo-rowerowy, dla którego wytyczone zostaną nowe ścieżki rowerowe. - Odnowimy też planty na ul. Olszowej - dodaje naczelnik wydziału inwestycji.
olo
Szukam odpowiedzi na pytanie czy jest jakaś różnica między durniem na kładzie rozjeżdżającym piaski nad Pogorią, durniem na skuterze wodnym straszącym ptactwo na wysepkach a durniem na motolotni przelatującym metr nad ziemią i trzy metry od ścieżki ze spacerowiczami na "czwórce". Jeśli dureń myślał, że komuś imponuje swoim kilkakrotnym przelotem nad ludźmi to się myli, a dureń właśnie, to było najlżejsze słowo, które padało.
Yupi
CYTAT(olo @ wto, 28 cze 2016 - 20:52) *
Szukam odpowiedzi na pytanie czy jest jakaś różnica między durniem na kładzie rozjeżdżającym piaski nad Pogorią, durniem na skuterze wodnym straszącym ptactwo na wysepkach a durniem na motolotni przelatującym metr nad ziemią i trzy metry od ścieżki ze spacerowiczami na "czwórce". Jeśli dureń myślał, że komuś imponuje swoim kilkakrotnym przelotem nad ludźmi to się myli, a dureń właśnie, to było najlżejsze słowo, które padało.



narod coraz bogatszy, rodzice rozpieszczaja dzieci swoje, cisnac im do dupy wszystko co sie da, oprocz wpajania do glowy ROZSADKU I ZWYKLYCH, NAJPROSTSZYCH ZASAD - POSZANOWANIA INNYCH LUDZI ORAZ ZWIERZAT. bo mieszkamy otoczeni WSIOKAMI, nie obrazajac mieszkancow wsi oczywiscie

Dodam jeszcze, iz ponownie na Pogorii IV, gogusie znow sobie pomost zrobili i motoroweczki stoja, a podobno tam jest zakaz, wiec ja sie pytam, o co tu kzuwa chodzi? zaplacili i oni moga??
BogorJan
Zamknięcie kąpieliska nad Pogorią III
https://dabrowa-gornicza.pl/aktualnosc-1293...ogoria_iii.html
st1111
No cóż okazuje się że jedno jeziorko województwa nie obsłuży.
:)
Pojawiło się w BIPie

CYTAT
Protokół z posiedzenia Komisji Rozwoju i Promocji Miasta w dniu 20 czerwca 2016
(...)
Radny R. Harańczyk zwrócił się z pytaniem jaki zakres prac będzie w roku bieżącym i w latach następnych zrealizowany i jak to będzie wyglądało w perspektywie czasu?

Naczelnik WIM R. Zwoliński powiedział, że planuje się poprawę placu komunikacyjnego w pobliżu plaży miejskiej oraz wybudowanie przystanku autobusowego, który byłby obsługiwany w sezonie od miesiąca czerwca do września. Pozostały zakres przewidzianych prac w przyszłości to budowa parkingu zlokalizowanego od ulicy Średniej, oraz połączenie z ulicą Robotniczą.Pan Naczelnik powiedział również, że w tym roku plany przebudowy przewidziane są na jesień, kiedy jest mniejsza aktywność mieszkańców. To byłby I etap, czyli poprawa układu komunikacyjnego przy plaży wraz z budową parkingu i budową dwóch rond na wjeździe od ulicy Olszowej. To między innymi poprawi komunikację i życie mieszkańców, którzy tam na co dzień mieszkają. W tym rejonie przewidziano również w planie przebudowę plant, aby drogi rowerowe były przejezdne. Kolejne dwa etapy będą zależeć od środków finansowych, które zostaną przeznaczone na ten cel.

Radny R. Harańczyk poprosił o podanie całkowitego kosztu powyższej inwestycji pytając jednocześnie na ile lat jest ona zakładana i jakie w tym roku przeznacza się środki finansowe na ten cel.
Naczelnik WIM R. Zwoliński odpowiedział, że pierwszy etap to jest koszt ok. 2 mln zł, a cała inwestycja czyli połączenie z Parkiem Zielona, oraz wykonanie parkingu to jest koszt ok. 8 mln zł.

Radny P. Chałuda zwrócił się z pytaniem gdzie docelowo autobus i do jakiego miejsca miałby dojeżdżać.
Naczelnik WIM R. Zwoliński powiedział, że dojazd będzie od ulicy Olszowej i z centrum Dąbrowy będzie można podjechać autobusem na samą plażę. Zakończenie prac w planie przewidziane jest wczesną wiosną przyszłego roku, aby na sezon letni prace się skończyły.
Wypowiadając się radny R. Harańczyk uważa, że jest to bardzo dobre pociągnięcie, gdyż pozwoli rozładować korki komunikacyjne i zwiększyć dostępność mieszkańców do plaży. Uważa również, że jest to bardzo dobra koncepcja i należy jej przyklasnąć.
Radny P. Chałuda zapytał, czy jeżeli to będzie droga jednokierunkowa, to w drodze powrotnej nie trzeba będzie wjeżdżać na Konopnicką, tylko na Robotniczą.
Naczelnik WIM R. Zwoliński powiedział, że docelowo będzie możliwość wjazdu na ulicę Robotniczą, bo ulica Robotnicza to jest trzeci etap prac. W pierwszym etapie będzie tak, że rozbudowane będą ronda łączeniowe, dodatkowo będzie poprawiona nawierzchnia i dodatkowo powstanie przystanek w rejonie plaży.
Radny R. Harańczyk zwrócił się z pytaniem dotyczącym problemu, który istnieje na ścieżce komunikacyjno-rekreacyjnej wokół Pogorii III. Jak wiemy jest tam problem, bo jako, że jest to ścieżka, która służy dla osób pieszych, dla rowerzystów i dla osób, które poruszają się na deskorolkach, na rolkach i tak dalej, w związku z czym istnieją pewne zagrożenia bezpieczeństwa, a w szczególności na wysokości plaży, gdzie dochodzi często do niebezpiecznych sytuacji. Radny zna osobę, która mieszka w tym samym bloku co On, która uległa ciężkiemu wypadkowi 3 lata temu. Jest to starszy człowiek, który jechał na rowerze i w pewnym momencie na ścieżkę wyszło Mu dziecko. Żeby nie zrobić krzywdy dziecku mieszkaniec zjechał na pobocze, poturbował się, czego skutkiem było przebywanie kilka miesięcy w gipsie i mocno połamany obojczyk. Radnemu chodzi o to, czy są w związku z tym problemem plany wykonania drogi objazdowej, żeby ścieżka rowerowa była wyłączona z tej trasy na wysokości plaży. Radny zapytał również, czy są koncepcje i możliwości techniczne, a także organizacyjne, żeby to zrealizować.
Prezydent Miasta Z. Podraza powiedział, że trudno mu na obecną chwilę powiedzieć, gdyż ścieżki są wydzielone i według Niego jest to kwestia odpowiedzialności osobistej. Sam Prezydent wie, że jest tam tłoczno i ma tego świadomość, natomiast na dzień dzisiejszy na pewno nie ma tego w planie, gdyż ludzie chcą jeździć wokół Pogorii, tak samo jak ludzie, którzy chcą spacerować wokół Pogorii. Jest to więc pewne dopracowanie jakiejś wzajemnej relacji dwóch środowisk i że nigdy nie unikniemy takich problemów.
Przewodniczący Komisji K. Dybich powiedział, że do niego też dotarły sygnały ze środowiska rowerowego, włącznie z postulatem całkowitego wyłączenia na sezon letni tego odcinka ścieżki rowerowej. Jeżeli chodzi o ocenę sytuacji, to Przewodniczący uważa, że to nic nie zmieni, bo nikt nie zakaże tam wjazdu rowerem, ludzie i tak będą wjeżdżali. Przewodniczący uważa więc, że to jest tak jak każda kultura użytkowania ciągów komunikacyjnych, czy one będą czterokołowe, czy dwu kołowe, czy piesze, to gdzieś te trzy elementy muszą się zgrać. Przewodniczący uważa, że chodzi przede wszystkim o kulturę zachowania wśród ludzi.
Zwracając się do Pana Prezydenta w tym samym temacie radny R. Harańczyk powiedział, że w jednej z ostatnich interpelacji proponował, żeby w sposób strategiczny wyłączyć ścieżkę rowerową na wysokości plaży i zrobić objazdową trasę. Koncepcją radnego byłoby, aby w sposób doraźny przeanalizować możliwość oraz zasadność wprowadzenia na wysokości plaży biało-czerwonych słupków metalowych zabezpieczających, które byłyby swego rodzaju przestrogą, czy barierą. W rachubę wchodziłaby również jakaś siatka łącząca słupki, ewentualnie przejścia dla pieszych, oznakowanie co być może zwiększyłoby po prostu bezpieczeństwo na plaży.
Prezydent Miasta Z. Podraza powiedział, że mogą dywagować co będzie lepsze czy zamknięcie ścieżki dla pieszych, czy zamknięcie dla rowerzystów. Prezydent uważa, że zawsze będzie spór tych środowisk. Prezydent uważa również, że doraźne wyłączenie ścieżki i to w tej chwili narobiłoby totalnego chaosu, a rowerzyści i tak będą jeździć, piesi i tak będą wkraczać na ścieżki rowerowe. Dzisiaj jest to jasno oddzielone, jest ścieżka rowerowa, być może można by jeszcze domalować jakieś piktogramy. Prezydent uważa, że powinno to być wzajemne uszanowanie się, bo są miejsca i dla pieszych i dla tych poruszających się na rowerach, na rolkach itp.
Kierownik Biura Funduszy i Projektów Unijnych K. Jurczak-Klocek powiedziała, że należy pamiętać o tym, że projekt jest w trakcie trwałości i do roku 2020 i nie można robić żadnej modyfikacji, a na pewno nie można nic wyłączać, gdyż ścieżka tworzy pewny kilometraż i to są wskaźniki produktu. Ona musi być ogólno dostępna i nie ma mowy o wyłączeniu. Oczywiście zdarzają się pewne sytuacje, że należy to wykazać, ale należy to zgłosić do odpowiedniej instytucji, aby wyłączyć taką ścieżkę formalnie.
Przewodniczący Komisji K. Dybich powiedział, że są obowiązujące zasady i wystarczy je tylko przestrzegać, żeby było bezpiecznie. To jest jak z kodeksem drogowym i tego typu rzeczami. Jeżeli nie będzie woli ludzi, by przestrzegać zasady i tak jak na drodze dbać o swoje bezpieczeństwo, to chociażby nie wiadomo, jakie byłyby wprowadzone reguły, to i tak będzie dochodzić do groźnych sytuacji.
Zabierając głos Naczelnik WIM R. Zwoliński uważa, że jest to bardzo atrakcyjne miejsce. Ludzie tam przyjeżdżają i jakby lekarstwem Jego zdaniem jest nie budowanie jakiś dodatkowych, sztucznych barier, tylko inwestycje, które planuje się w przyszłości, żeby zachęcić ludzi do wypoczynku, żeby budować nowe ścieżki rowerowe. Naczelnik powiedział, że na terenie naszego miasta powstaje coraz więcej atrakcyjnych miejsc, co powoduje, że mieszkańcy mają szeroki wybór.
Przewodniczący Komisji K. Dybich powiedział, że dotarła też do niego informacja, że odpowiedzialny rowerzysta w lato nie jeździ po Pogorii. To jest sygnał ze środowiska rowerowego, że jak ktoś chce pojeździć na rowerze, a nie pokazać się na rowerze, bo jeżeli jeździ na rowerze i dociera tym środkiem komunikacji na Pogorię, to rower zostawia i idzie na plażę. Jeżeli w sezonie ktoś chce pojeździć na rowerze to po prostu nie jedzie na Pogorię w rejon plaży, bo tam się nie da jeździć ze względu na panujący tłok.
Prezydenta Miasta Z. Podraza powiedział, że jak miasto wykona projekt z mobilnością, to ścieżek i dróg rowerowych pojawi się o wiele więcej.
Zabierając głos w temacie ścieżek rowerowych radny R. Harańczyk powiedział, że według Jego oceny ścieżka została wykonana wiele lat temu w trybie dość oszczędnościowym. Ona może była funkcjonalna na tamte lata, natomiast na chwilę obecną utraciła swoją funkcjonalność i w związku z tym, powstają pewnego rodzaju zagrożenia związane z jej użytkowaniem przez różne grupy społeczne, osoby piesze i osoby na rowerach, rolkach itd. W związku z tym radny zdaje sobie sprawę, że budżet gminy nie jest z gumy, niemniej jednak uważa, że należy opracować jakąś wstępną koncepcję, niekoniecznie formalną, ażeby tą ścieżkę przebudować i powiększyć w tych miejscach, w których się da to technicznie zrobić, bo są takie miejsca, że można ją znacznie poszerzyć, co zwiększyłoby jej funkcjonalność. Radny uważa, że należałoby obudować ścieżkę krawężnikami, gdyż na chwilę obecną widzi On osobiście, że w wielu miejscach jest popękana, szczególnie w miejscach, w których styka się z gruntem. Radny zdaje sobie sprawę, że im bardziej będzie atrakcyjna, tym bardziej problemy, o których jest mowa będą się generować, bo będzie coraz więcej chętnych. Radny nadmienił, że rzeczą ważną jest to, aby zamontować tam oświetlenie, które byłoby na około ścieżki rowerowej. Radny nie ukrywa, że do niedawna myślał, że takie są plany, a tymczasem plany zakładały doświetlenie tylko ulicy Zakładowej tej głównej.
Naczelnik WIM R. Zwoliński wyjaśnił, że nie ma planów, aby wokół Pogorii wykonać oświetlenie, gdyż wieczorem parę osób tam może biega czy jeździ na rowerze, a ci co biegają mówią, że mają frajdę z nocnych biegów. Mają latareczki czołówki i biegają. Naczelnik powiedział, że gdyby oświetlić ten teren, powstałoby miejsce, z którego korzystaliby, ci, co kradną i mogłoby się okazać, że te lampy były by kradzione i należałoby je co chwilę uzupełniać.
Radny R. Kazimirski zwrócił się z pytaniem do Pana Prezydenta, czy przy budowie parkingu przy Pogorii III jest szansa, żeby dokończyć remont ulicy Granicznej, gdyż jest ona wykonana do połowy. Radny nie ukrywa, że przy tym okresie letnim ruch na tej ulicy jest o wiele większy, niż w okresach jesienno-zimowych.
Prezydent Z. Podraza powiedział, że podda to pod rozwagę.
(...)


Powinni już ogłaszać przetarg na I etap, jeśli chcą zdarzyć z planem. Wzdłuż drogi dojazdowej bardzo przydałby się chodnik, oczywiście tam gdzie to możliwe. Między samochodami pełno pieszych, w tym małych dzieci. Tak samo na Granicznej powinni wyremontować przynajmniej stare chodniki, bo z tych rozsypujących się nie da się korzystać i piesi chodzą ulicą.

Co do ścieżki rowerowej wzdłuż plaży to można trochę poprawić sytuację namalowaniem oznakowania poziomego. Do tego większość rowerzystów nie zauważa, że na wysokości wejścia na plaże nie ma ścieżki, a przejeżdżają z dużą prędkością jeszcze z pretensjami do pieszych. Przydałyby się tam progi zwalniające, w postaci dwóch garbów z kostki.
:)
CYTAT
naszemiasto

Pogoria III: kiedy nowy parking i nowe drogi wokół jeziora?

Pogoria III. Rejony Pogorii III oblegane są przez wypoczywających o każdej porze roku. Od lat brakuje tu jednak bezpiecznej drogi dojazdowej, a zwłaszcza wyjazdowej. Te wszystkie problemy mają być zgodnie z zapowiedziami urzędników już tylko przykrym wspomnieniem. Miasto zdecydowało się bowiem pod koniec zeszłego roku przebudować w całości układ komunikacyjny nad Pogorią III, na co w tym roku przeznaczy na początek 200 tysięcy złotych, a potem łącznie 3 mln zł. Jak obecnie wyglądają losy tej ważnej i dość dużej inwestycji?

? W najbliższym czasie ogłoszony zostanie przetarg na opracowanie dokumentacji technicznej nowego układu komunikacyjnego wokół jeziora Pogoria III. Do połowy przyszłego roku chcielibyśmy mieć już taką dokumentację gotową, wraz ze wszystkimi pozwoleniami na rozpoczęcie prac w terenie ? mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy dąbrowskiego Urzędu Miejskiego. ? Wówczas po sezonie letnim w 2017 roku planujemy początek tej inwestycji. Zmiany zaczną się od ulicy Olszowej, Siewierskiej i Malinowe Górki, a więc skorygowaniu i udrożnieniu dróg dojazdowych i wyjazdu znad dąbrowskiego jeziora. W kolejnych etapach powstanie nowy parking oraz połączenie Pogorii III z parkiem Zielona. Co ważne, chcemy, aby w opracowanej koncepcji zmian pojawiły się rozwiązania umożliwiające na bezpośrednie połączenie Pogorii III i Pogorii IV dla rolkarzy i rowerzystów. Mam na myśli taką drogę, która pozwoliłaby ominąć dzisiejsze problemy związane z pokonywaniem torów kolejowych ? dodaje.

Finalnie to będzie prawdziwy przełom, bowiem w rejonie ulicy Średniej powstanie nowy, ogromny parking na 500 samochodów, natomiast ten obecny, tuż nad zejściem na plażę, latem ma być zamknięty. Po to, by mogłyby się tu np. odbywać wydarzenia o charakterze plenerowym. Inaczej mają także kursować autobusy komunikacji miejskiej.
Jak zatem będzie wyglądała drogowa rewolucja nad Pogorią III? Będzie miała trzy etapy.

? Nasz projekt polega na tym, by ruch w okolicach Pogorii III był bardziej płynny, co nie oznacza wcale, że chcemy w ten rejon ściągnąć jeszcze więcej samochodów i kierowców ? mówi Rafał Zwoliński, naczelnik Wydziału Inwestycji Miejskich w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. ? W pierwszym etapie planujemy dostosowanie ul. Siewierskiej do takich wymogów, by mogły się nią poruszać autobusy komunikacji miejskiej. Będzie to nadal droga jednokierunkowa, ale końcowy przystanek w lecie zostałby przeniesiony znacznie bliżej plaży miejskiej, w okolice dzisiejszego parkingu. To ułatwi dostęp tym, którzy z samochodów nie korzystają. By cały ruch był płynny powstaną też dwa nowe ronda. Jedno u zbiegu ul. Konopnickiej i Olszowej, a drugie u zbiegu ulic Granicznej, Olszowej i Siewierskiej. Powstanie również nowy, sezonowy parking na około 500 samochodów, między ul. Średnią a Graniczną, na zdegradowanym dziś terenie. Tam dojazd byłby możliwy i od ul. Olszowej, i od ul. Średniej. Wzdłuż tego całego ciągu komunikacyjnego powstaną także ścieżki rowerowe ? dodaje.

Zmodernizowana ma zostać ul. Siewierska do parkingu przy plaży, a także powstanie nowa, asfaltowa droga wyjazdowa, która będzie prowadzić w większości po śladzie dzisiejszej drogi wyjazdowej ? od ul. Malinowe Górki do ul. Konopnickiej. I po takiej właśnie pętli będą tu kursowały autobusy komunikacji miejskiej. W 2018 roku przyjdzie czas na nowy parking na 500 miejsc oraz wytyczenie nowej, szybkiej drogi dojazdowej do samego jeziora dla służb ratunkowych.

Kolejnym etapem będzie połączenie całości z ulicą Robotniczą i parkiem Zielona. Tak, by można było sobie tam także dojechać np. na rolkach i na rowerze.

Kosztorys inwestorski dla trzech etapów tego przedsięwzięcia to 8 mln zł. W tegorocznym budżecie miejskim na pierwsze prace zarezerwowane zostały 2 mln zł. W dwóch kolejnych latach będą to kwoty po 3 mln zł.


Ale namieszane w tym artykule! Na początku, że całość łącznie 3 mln, a na końcu że 8 mln zł. Miało być od początku 8 mln zł.
Jakie drogi wokół jeziora? Co ma do tego połączenie III z IV? To pomieszane różne projekty. Ten na układ komunikacyjny przy plaży - droga wyjazdowa, parking i połączenie z Zieloną jest już wałkowany od lat i dokumentacja na niego jest dawno już gotowa. Początkowo miał być realizowany wcześniej, a przełożono go na na tegoroczną jesień żeby nie było utrudnień w sezonie.
O co tu chodzi? Teraz przesunięcie o kolejny rok?
danielmdc
O to chodzi żeby mielić ozorem, przedstawiać projekty, wyliczać koszty i nic nie robić.
:)
I jest potwierdzenie opóźnienia

CYTAT
gazeta.pl

Drogowe rewolucje nad Pogorią III. Powstanie też rowerowy łącznik z Pogorią IV

Jesienią 2017 r. rozpocznie się przebudowa układu komunikacyjnego, który ułatwi dojazd i wyjazd znad Pogorii III w Dąbrowie Górniczej. Władze miasta zapowiadają, że projekt zostanie również wzbogacony o rowerowy łącznik "trójki" z Pogorią IV.

Pogoria III wraz z molo, promenadą i ścieżką wokół zbiornika to w sezonie letnim miejsce licznie odwiedzane nie tylko przez dąbrowian. Piętą achillesową "trójki" od lat jest szczególnie wyjazd znad zbiornika, prowadzący dziurawą ulicą Malinowe Górki.

Zacznie się od budowy nowego układu komunikacyjnego nad Pogorią III

Władze miasta od kilku lat zapowiadają zmiany, dzięki którym sytuacja ma ulec poprawie. Pierwszy etap prac planowany był już na ten rok, nieporozumienia z projektantem sprawiły, że przesunięto go na koniec 2017 roku.

W najbliższym czasie miasto zamierza ogłosić przetarg na prace projektowe. Urzędnicy liczą, że gotową dokumentację wraz z pozwoleniami na budowę uzyskają wiosną przyszłego roku.

- Pierwsze prace budowlane chcielibyśmy rozpocząć jesienią 2017, aby udało się je zrealizować do wiosny 2018 roku. Dzięki temu uda się zminimalizować utrudnienia dla wszystkich, którzy korzystają z uroków dąbrowskich jezior - zapowiada Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Rzecznik podkreśla, że prace będą etapowane. W pierwszym etapie planowana jest budowa nowego układu komunikacyjnego łączącego ul. Olszową, Malinowe Górki i Konopnicką, co pozwoli udrożnić dojazd i wyjazd z plaży nad Pogorią III.

Parking tylko dla autobusów i rowerowy łącznik "trójki" z "czwórką"

Drugi etap to budowa na nieużytkach utwardzonego parkingu w rejonie ul. Średniej, który docelowo miałby zastąpić obecny parking przy plaży. To jedna z najbardziej rewolucyjnych zmian, bo za nią kryje się pomysł zamykania w sezonie parkingu przy molo, na który bez przeszkód dojeżdżałyby tylko autobusy komunikacji miejskiej.

- Stary parking przy Pogorii III zamieniać się będzie w sezonie w scenę dla różnych wydarzeń artystycznych, będzie tu też miejsce dla punktów gastronomicznych - mówił nam już wcześniej Rafał Zwoliński, naczelnik wydziału inwestycji.

Trzeci etap to budowa nowej drogi łączącej skrzyżowania ul. Olszowej i Konopnickiej z rondem przy wejściu do parku Zielona.

Bartosz Matylewicz podkreśla, że nowością, o której do tej pory nie było mowy, będzie łącznik między Pogorią III a Pogorią IV. - Dziś wiele osób skraca sobie drogę przechodząc przez tory kolejowe, my chcemy, aby powstał bezpieczny łącznik, który ułatwi życie rowerzystom i rolkarzom oraz wszystkim innym, którzy chętnie korzystają z aktywnego wypoczynku nad tymi zbiornikami.

Wartość trzyetapowej inwestycji szacowana jest wstępnie na 8 mln zł.


Tylko dlaczego mają być opóźnione wszystkie etapy? Pieniądze były już przewidziane, powinni zatem od razu w pierwszym roku zrobić jednocześnie 2 pierwsze etapy!
:)
CYTAT




gazeta.pl

Brama nad Pogorią IV jest zimą zamknięta dla sportowców. I nikt nie wie dlaczego

Amatorów biegania czy jazdy na rowerze wcale nie wystraszył pierwszy śnieg i niższe temperatury. W parkach i na ulicach wciąż widuje się sportowców. Nieco gorzej sytuacja ma się nad Pogorią IV. Od wiosny do jesieni gładka nawierzchnia ścieżki technologicznej wokół zbiornika przyciąga tłumy. Teraz jednak część trasy jest zamknięta.

Jeszcze kilka lat temu swobodne korzystanie z uroków Kuźnicy Warężyńskiej nie było takie proste. Dostęp do odcinka, gdzie znajduje się jaz nad Czarną Przemszą ograniczały zamknięte przez cały rok bramy. Wielbiciele aktywnego wypoczynku nad wodą mieli do wyboru albo nadkładanie 300-400 metrów drogi albo nielegalne przeciskanie się z rowerem czy rolkami przez wąskie przejście przy tamie.

Akcja "Pogoria Protest" przyniosła efekty

W końcu mieszkańcy zbuntowali się, inicjując społeczną akcję "Pogoria Protest" i zbiórkę podpisów pod petycją z prośbą o otwarcie bram dla sportowców. Dąbrowski urząd miejski wsparł protestujących, prezentując Regionalnemu Zarządowi Gospodarki Wodnej w Gliwicach, administrującemu zbiornik, przykłady innych obiektów hydrotechnicznych w Polsce, z których bez przeszkód korzystają rowerzyści czy biegacze.

Ostatecznie podpisano porozumienie, które otworzyło bramy nad jazem nad Pogorią IV. Miasto na własny koszt zamontowało składane blokady, które uniemożliwią wjazd samochodów na teren zbiornika. Z budżetu Dąbrowy Górniczej idą również środki na utrzymanie czystości wokół obiektu.

Kłopot w tym, że zgodnie z porozumieniem bramy nad jazem otwarte są jedyne do końca października, a potem do połowy kwietnia RZGW konsekwentnie zamyka dostęp do ścieżki na newralgicznym odcinku.

To był jedyny sposób na udostępnienie ścieżki

- Sam jestem biegaczem i lubię trasę wokół Pogorii IV. Często spotykam się z pytaniami mieszkańców o przyczyny zamykania bram na zimę. Trudno przecież znaleźć racjonalne wytłumaczenie. Z tego łącznika obecnie korzysta mniej osób niż latem, ale mimo wszystko nie brakuje rowerzystów czy biegaczy, którzy obecnie zmuszeni są zbaczać ze swojej trasy - mówi Piotr Ślusarczyk, prezes stowarzyszenia Formacja Dąbrowska.

Organizacja niedawno zwróciła się z pytaniem do RZGW o przyczyny zamykania zimą bram nad jazem. - Zgodnie z porozumieniem z 2011 roku skrzydła bram są otwarte od 15 kwietnia do 31 października każdego roku. W tym okresie, uznając go za optymalny, prezydent Dąbrowy Górniczej zobowiązał się utrzymywać czystość w obrębie jazu - odpowiedziała społecznikom Linda Hofman, rzecznik prasowy RZGW.

Tymczasem zdaniem dąbrowskich urzędników to nie prezydent zaproponował daty otwierania i zamykania obiektu. - Akceptacja warunków przedstawionych przez RZGW, w czasie gdy toczyliśmy rozmowy, była jedynym sposobem, by udostępnić mieszkańcom zamykany fragment ścieżki wokół Pogorii IV - przyznaje Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Działacze Formacji Dąbrowskiej mają nadzieję, że jeśli pojawi się więcej głosów popierających otwarcie bram na jazie również w zimie, uda się wynegocjować z RZGW całoroczne ułatwienia dla amatorów aktywnego wypoczynku.


Dobrze, że jest przejście
juar_78
Mam pytanie - bo jestem poza Dąbrową. Czy na III woda zamarznięta na tyle, aby móc przy brzegu po tafli pospacerować?
:)
Ogłoszono przetarg na dokumentację:

CYTAT
Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z wydzieleniem nieruchomości dla zadania: „Przebudowa układu komunikacyjnego wraz z wykonaniem nowych miejsc parkingowych w rejonie ulicy Malinowe Górki przy zbiorniku Pogoria III


mapka, w tym nowa droga na Zieloną snf (51).gif http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIPDown...20do%20SIWZ.pdf

Jak widać tyle czasu minęło, a nie ma jeszcze niczego, nawet projektu i przejęcia nieruchomości.
Już w zeszłym roku miała się zacząć realizacja, potem zmieniono plany na ten rok - po wakacjach, a na ostatniej sesji przesunięto:

CYTAT
Przebudowa układu komunikacyjnego wraz z wykonaniem nowych miejsc parkingowych
w rejonie ul. Malinowe Górki przy zbiorniku Pogoria III
Lata realizacji 2015-2018
Rok 2017 – zmniejsza się poziom finansowania o kwotę 1.000.000,00 zł.
W roku bieżącym opracowana zostanie dokumentacja projektowa dla zadania. Przesunięcia środków
dokonuje się z przeznaczeniem na bieżące utrzymanie sieci dróg w dzielnicach: Centrum, Gołonóg,
Marianki, Ratanice i Korzeniec (dysp. WKD). Urealnia się łączne nakłady finansowe oraz limity
zobowiązań.


Do tego na te wszystkie plany przeznaczone jest tylko 2 mln zł. Za to zakres rozszerzony - to z pozytywów.

A w tym przetargu:

CYTAT
§ 1
1. Przedmiotem umowy jest wykonanie dokumentacji projektowej wraz z wydzieleniem nieruchomości dla zadania pn.:” Przebudowa układu komunikacyjnego wraz z wykonaniem nowych miejsc parkingowych w rejonie ulicy Malinowe Górki przy zbiorniku Pogoria III” obejmujące następujące etapy:

Etap I obejmuje:
Opracowanie dokumentacji projektowej dla połączenia ścieżką pieszo-rowerową Pogorii III z Pogorią IV – Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia min. 2 koncepcji rozwiązań do zatwierdzenia przez Zamawiającego - orientacyjna lokalizacja połączenia, zgodnie z rys. nr 1 załącznika mapowego stanowiącego załącznik nr 1 do Umowy.

Etap II obejmuje:
Opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy układu komunikacyjnego wraz ze zmianą rozwiązań komunikacyjnych w rejonie skrzyżowania ulic: Olszowa –Konopnickiej, Olszowa –Granicza, budowę drogi w ciągu ulic Olszowa - Malinowe Górki, budowę dróg rowerowych, budowę kanalizacji deszczowej, sanitarnej, oświetlenia ulicznego oraz budowy szaletu miejskiego w lokalizacji wskazanej na mapie (Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia min. 2 koncepcji rozwiązań do zatwierdzenia przez Zamawiającego), zgodnie z rys. nr 2 załącznika mapowego stanowiącego załącznik nr 1 do Umowy.

Etap III obejmuje:
Opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ścieżki rowerowej wokół Pogorii III wraz z oświetleniem, która musi objąć opracowanie min 2 koncepcji rozwiązań projektowych związanych z opracowaniem projektu rozdzielenia ścieżki rowerowej od ciągu pieszo-biegowego (należy rozważyć możliwość wykonania bieżni tartanowej lub zaproponować inne rozwiązanie technologii wykonania).
Należy w tym zakresie przedstawić symulacje i obliczenia przy max i min natężeniu ruchu pieszego i rowerowego dla przepustowości przekroju poprzecznego (ścieżka rowerowa łącznie z ciągiem dla pieszych) lub przekroju poprzecznego ( ścieżka rowerowa oddzielona od ciągu dla pieszych) proponowanego rozwiązania statyczno- dynamicznego z wynikami pomiarów ruchu dla tych ciągów (należy przedstawić opracowanie uzasadniające wprowadzenie danego rozwiązania) dotyczące zachowania przepustowości dla danego opracowania. W tym zakresie należy uwzględnić budowę szaletu miejskiego w lokalizacji wskazanej na mapie, zgodnie z rys. nr 3 załącznika mapowego stanowiącego załącznik nr 1 do Umowy.

Etap IV obejmuje:
Opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi wraz z infrastrukturą oraz drogą rowerową na odcinku od skrzyżowania ulic Konopnickiej – Olszowej do ulicy Robotniczej – (Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia min. 2 koncepcji rozwiązań do zatwierdzenia przez Zamawiającego), zgodnie z rys. nr 4 załącznika mapowego stanowiącego załącznik nr 1 do Umowy.

Etap V obejmuje:
Opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy parkingu wraz z budową dróg obsługujących oraz wykonanie połączenia drogowego z ulicą Średnią (Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia min. 2 koncepcji rozwiązań do zatwierdzenia przez Zamawiającego), zgodnie z rys. nr 5 załącznika mapowego stanowiącego załącznik nr 1 do Umowy.


Nowy parking wydaje się mały. Chyba lepiej, żeby droga na Zieloną prowadziła do ronda, a nie do dawnego przejazdu kolejowego. Widać tam jakby 2 warianty, z czego ten do ronda skreślony.
itachi_dg
O co chodzi z tym szlabanem przy wyjeździe z Pogorii IV (od Wojkowic K.)
Wjazd powinien być zamknięty dla samochodów , ale powinni zrobić jakiś przejazd dla rowerów huh.gif
:)
Jest już w wątku komunikacyjnym, ale tam się zgubi:

CYTAT
DZ

(...)
A tuż po sezonie wakacyjnym rozpocznie się w tym roku budowa nowej drogi dojazdowej nad najbardziej popularne jezioro w Zagłębiu, a więc Pogorię III. Finalnie to będzie prawdziwy przełom, bowiem w rejonie ulicy Średniej powstanie nowy, ogromny parking na 500 samochodów, natomiast ten obecny, tuż nad zejściem na plażę, latem ma być zamknięty. Po to, by mogłyby się tu np. odbywać wydarzenia o charakterze plenerowym. Inaczej mają także kursować autobusy komunikacji miejskiej. Jak zatem będzie wyglądała drogowa rewolucja nad Pogorią III? Będzie miała trzy etapy.

– Nasz projekt polega na tym, by ruch w okolicach Pogorii III był bardziej płynny, co nie oznacza wcale, że chcemy w ten rejon ściągnąć jeszcze więcej samochodów i kierowców – mówi Rafał Zwoliński, naczelnik Wydziału Inwestycji Miejskich w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. – W pierwszym etapie planujemy dostosowanie ul. Siewierskiej do takich wymogów, by mogły się nią poruszać autobusy komunikacji miejskiej. Będzie to nadal droga jednokierunkowa, ale końcowy przystanek w lecie zostałby przeniesiony znacznie bliżej plaży miejskiej, w okolice dzisiejszego parkingu. To ułatwi dostęp tym, którzy z samochodów nie korzystają. By cały ruch był płynny powstaną też dwa nowe ronda. Jedno u zbiegu ul. Konopnickiej i Olszowej, a drugie u zbiegu ulic Granicznej, Olszowej i Siewierskiej. Powstanie również nowy, sezonowy parking na około 500 samochodów, między ul. Średnią a Graniczną, na zdegradowanym dziś terenie. Tam dojazd byłby możliwy i od ul. Olszowej, i od ul. Średniej. Wzdłuż tego całego ciągu komunikacyjnego powstaną także ścieżki rowerowe – dodaje.

Zmodernizowana ma zostać ul. Siewierska do parkingu przy plaży, a także powstanie nowa, asfaltowa droga wyjazdowa, która będzie prowadzić w większości po śladzie dzisiejszej drogi wyjazdowej – od ul. Malinowe Górki do ul. Konopnickiej. I po takiej właśnie pętli będą tu kursowały autobusy komunikacji miejskiej. W 2018 roku przyjdzie czas na nowy parking na 500 miejsc oraz wytyczenie nowej, szybkiej drogi dojazdowej do samego jeziora dla służb ratunkowych.
(...)


Jednak dalej trzymają się planów - po wakacjach
:)
CYTAT
gazeta.pl



Ktoś już się siłował ze szlabanem blokującym autom wjazd nad Pogorię IV

Szlaban zamontowany przed mostkiem prowadzącym nad zalew od strony Wojkowic Kościelnych wzbudza emocje, stąd pewnie pierwsze próby z jego wytrzymałością.

Szlaban wraz z poprzedzającym go znakiem zakazu wjazdu został ustawiony przez przedstawicieli urzędu gminy w Siewierzu. Jak wyjaśniali nam jego przedstawiciele, stało się tak m.in. na wniosek okolicznych mieszkańców.

Część osób montaż szlabanu przyjęła ze zrozumieniem

– Po uzgodnieniu z Komendą Powiatową Policji w Będzinie i Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Gliwicach ustawiono znak zakazu wjazdu na drogę gminną niepubliczną w kierunku zbiornika z wyłączeniem rowerzystów oraz dojazdów do nieruchomości. Z tych samych względów 10 kwietnia zabudowano szlaban ograniczający wjazd samochodów na teren zbiornika – mówił nam Marcin Machura z Urzędu Miasta i Gminy Siewierz.

Część osób przyjęła montaż szlabanu ze zrozumieniem. – I bardzo dobrze! To jest zbiornik retencyjny a nie jeziorko, w którym myje się smrody i kąpie olejem ze swojego starego trupa. Od początku nie miał funkcji rekreacyjnej tylko odwadniającą! – można było przeczytać w komentarzach pod tekstem na sosnowiec.wyborcza.pl.

– Mieszkańcy Wojkowic mieli styczność z „gośćmi” Pogorii od wielu lat. Quady jeżdżące przez cały dzień i noc, rozruby, pijaństwo, tony śmieci i nie wiadomo co jeszcze. I tyle utopionych osób. Jeśli mieszkańcy Marianek teraz biadolą, może warto postarać się o podobny szlaban w swojej okolicy, bo wreszcie Gmina Siewierz zrobiła z tą dziczą porządek – napisał ktoś inny.

Kilka osób zwracało uwagę, że teraz ruch nad Pogorię IV przeniesie się m.in. na ulicę Kryniczną w Dąbrowie Górniczej i to właśnie to miasto będzie musiało się mierzyć z problemem.
Szlaban już został pokrzywiony. A co zrobi Dąbrowa Górnicza?

Na razie mierzyć swe siły ktoś już próbował z nowym szlabanem, co widać po przekrzywionej belce. Gdy zacznie się sezon, może się zdarzyć, że będzie miał naśladowców. Część osób może wybrać jednak dojazd od strony drogi S1 m.in. przez wspomnianą ulicę Kryniczną.

Zapytaliśmy więc przedstawicieli dąbrowskiego magistratu, czy wzorem urzędników z Siewierza również planują obostrzenia przy dojeździe nad Pogorię IV.

– Obecnie nie planujemy montażu żadnych szlabanów przy dojeździe nad Pogorią IV, między innymi dlatego, że w Dąbrowie Górniczej takich punktów dojazdowych jest znacznie więcej niż od strony Siewierza – powiedział nam Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Bartosz Matylewicz podkreślił, że dąbrowscy urzędnicy będą monitować sytuację nad Pogorią IV. – Będziemy też na bieżąco reagować w porozumieniu ze strażą miejską i policją, która zgodnie z porozumieniem zawartym z miastem w sezonie letnim wyślę nad zbiornik dodatkowe patrole – dodaje rzecznik.
Robuś
No i w pi@#$zdu wylądował, cały misterne plan też w pi@#$zdu...
Ciekawe tylko, czy szlaban wrzucili do jeziora, czy sprzedali na złomie??? wink.gif
Robuś
Nie mogę dodać zdjęcia, ale mogę tylko powiedzieć, że po szlaban ie zostały tylko pionowe podpory wink.gif
Paulus77
Ścieżka rowerowa wokół Pogorii III zostanie przebudowana i oświetlona.

"Przebudowa i oświetlenie ścieżki rowerowej wokół Pogorii III w Dąbrowie Górniczej to jedno z założeń projektu, którego opracowanie zlecił właśnie dąbrowski magistrat.
Chodzi o od dawna zapowiadaną inwestycję, której najważniejszą częścią jest przebudowa układu komunikacyjnego prowadzącego w rejon molo nad Pogorią III.

Tę inwestycję Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej zapowiada już od kilku lat. Pisaliśmy pod koniec 2016 roku, że planowany na 2017 rok pierwszy etap prac został jednak przesunięty i wszystko wskazuje na to, że rozpocznie się na początku 2018 roku."

Artykuł na stronie

Nareszcie! Mam nadzieje na oddzielny pas dla pieszych i dla rowerzystow. Chodzenie dookola pogorii 3 przypomina gre w rosyjska ruletke. Jakby ktos mial calosc artykułu niech wkleja.
Leszek
CYTAT(Paulus77 @ śro, 14 cze 2017 - 19:17) *
Jakby ktos mial calosc artykułu niech wkleja.


CYTAT
Przebudowa i oświetlenie ścieżki rowerowej wokół Pogorii III w Dąbrowie Górniczej to jedno z założeń projektu, którego opracowanie zlecił właśnie dąbrowski magistrat.

Chodzi o od dawna zapowiadaną inwestycję, której najważniejszą częścią jest przebudowa układu komunikacyjnego prowadzącego w rejon molo nad Pogorią III.

Tę inwestycję Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej zapowiada już od kilku lat. Pisaliśmy pod koniec 2016 roku, że planowany na 2017 rok pierwszy etap prac został jednak przesunięty i wszystko wskazuje na to, że rozpocznie się na początku 2018 roku.

Prace projektowe dla zadania „Przebudowa układu komunikacyjnego wraz z wykonaniem nowych miejsc parkingowych w rejonie ulicy Malinowe Górki przy zbiorniku Pogoria III” Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej zlecił właśnie Przedsiębiorstwu Wielobranżowemu Kanad z Bytomia. Za przygotowanie dokumentacji projektowej miasto zapłaci ponad 494 tys. zł.

Zakres prac projektowych przy Pogorii III znacznie się zwiększył

Projektant ma przygotować nie tylko plan nowego układu drogowego, ale również propozycję połączenia Pogorii III z Pogorią IV bezpiecznym łącznikiem. O tym pomyśle, który ma ułatwić życie rowerzystom i rolkarzom, pisaliśmy już w zeszłym roku

Dodatkowo projekt ma uwzględniać przebudowę i oświetlenie istniejącej ścieżki rowerowej wokół Pogorii III. O taką inwestycję, która odseparuje ruch pieszy od rowerowego dzięki poszerzeniu istniejącej ścieżki, dąbrowianie upominają się już od dawna. Tym bardziej że istniejącą nawierzchnia miejscami nie wytrzymuje już próby czasy.

Najłatwiej ścieżkę będzie przebudować od promenady w stronę Łęknic, gdzie jest dość szeroko i być może od tej części inwestycja się rozpocznie.

Urząd miejski nie będzie czekał do końca 2018 roku, gdy otrzyma całościowy projekt, lecz już wcześniej zamierza rozpocząć niektóre prace. Dlatego projekt podzielono na pięć etapów [numeracja w zamówieniu nie oznacza kolejności realizacji], by po otrzymaniu części projektu móc zlecić już prace budowlane. Będą one dotyczyły przebudowy układu komunikacyjnego.

Wiceprezydent Marcin Bazylak: Prace nad Pogorią III przed sezonem 2018

– Zgodnie z wytycznymi, które otrzymał projektant, na skrzyżowaniu ul. Olszowej i Siewierskiej powinno pojawić się rondko, podobnie na końcu ul. Siewierskiej przy skrzyżowaniu z ul. Malinowe Górki oraz na skrzyżowaniu ul. Olszowej i Konopnickiej. Przy ul. Malinowe Górki zaprojektowany zostanie również przystanek autobusowy, który dzisiaj znajduje się na końcu ul. Olszowej – mówi wiceprezydent Marcin Bazylak.


Wiceprezydent podkreśla, że projekt dla wymienionej części powinien być gotowy w ostatnim kwartale 2017 roku.

– Termin ten pozwoli jeszcze w tym roku wyłonić wykonawcę prac i przeprowadzić je przed przyszłorocznym sezonem letnim. Poza budową rond i przystanku autobusowego prace obejmą przede wszystkim budowę kanalizacji oraz dobudowę nowej drogi w miejscu, którędy dzisiaj poprowadzony jest wyjazd z parkingu nad jeziorem – wylicza Marcin Bazylak.

Poszczególne etapy projektu, który zamówił Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej:

Etap I obejmuje: opracowanie dokumentacji projektowej dla połączenia ścieżką pieszo-rowerową Pogorii III z Pogorią IV;

Etap II obejmuje: opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy układu komunikacyjnego wraz ze zmianą rozwiązań komunikacyjnych w rejonie skrzyżowania ulic: Olszowa – Konopnickiej, Olszowa – Graniczna, budowę drogi w ciągu ulic Olszowa – Malinowe Górki, budowę dróg rowerowych, budowę kanalizacji deszczowej, sanitarnej, oświetlenia ulicznego oraz budowy szaletu miejskiego;

Etap III obejmuje: opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ścieżki rowerowej wokół Pogorii III wraz z oświetleniem, która musi objąć opracowanie min. 2 koncepcji rozwiązań projektowych związanych z opracowaniem projektu rozdzielenia ścieżki rowerowej od ciągu pieszo-biegowego (należy rozważyć możliwość wykonania bieżni tartanowej lub zaproponować inne rozwiązanie technologii wykonania), należy uwzględnić budowę szaletu miejskiego;

Etap IV obejmuje: opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi wraz z infrastrukturą oraz drogą rowerową na odcinku od skrzyżowania ulic Konopnickiej – Olszowej do ulicy Robotniczej;

Etap V obejmuje: opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy parkingu wraz z budową dróg obsługujących oraz wykonanie połączenia drogowego z ulicą Średnią.

:)
No i znowu opóźnienie. Według niedawnych wieści budowa miała ruszyć po tym sezonie. A według wcześniejszych planów prace budowlane miały ruszyć już w 2016. O inwestycji do tej pory w wątku snf (51).gif http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?...&start=1140
:)
Niedawno koło Pogorii III nareszcie pojawiło się poziome oznakowanie na ścieżkach rowerowych, a przy przejściach również pionowe.
Niedługo między plażą, a ścieżką rowerową pojawią się słupki. Chyba jest już rozstrzygnięty przetarg:

CYTAT
(...)
Wykonanie ogrodzenia pomiędzy plażą a ścieżką rowerową.
Ogrodzenie z drewnianych słupków toczonych i
przeciągnietych między nimi 3-ch rzędów lin jutowych
kręconych. Ogrodzenie składa się z VIII oddzielnych odcinków
o długości:
I - 117,60 m
II - 61,30 m
III - 56,40 m
IV - 23,20 m
V - 26,50 m
VI - 29,20 m
VII - 28,00 m
VIII - 9,30 m
Założono odległość między słupkami ok. 2,00 m co daje
szacunkowo 185 szt słupków. Pomiędzy słupkami 3 rzędy
lin jutowych kręconych. Należy przyjąć około 20% zapas
lin dla uzyskania lekkiego zwisu lin między
słupkami.
(...)
:)
CYTAT
gazeta.pl

Między plażą przy Pogorii III a drogą rowerową wyrósł rząd słupków

W najbliższy poniedziałek powinien się zakończyć montaż słupków po obu stronach molo nad Pogorią III w Dąbrowie Górniczej.
Z montażem słupków wybrana przez dąbrowski magistrat firma czekała na zakończenie letniego sezonu. Latem przyszłego roku, gdy na plaży po obu stronach molo wypoczywają setki mieszkańców, słupki będą buforem bezpieczeństwa dla rowerzystów i plażowiczów.
- Montaż słupków jest odpowiedzią na sygnały od mieszkańców, którzy niejednokrotnie wskazywali potrzebę rozdzielenia rowerzystów i pieszych w rejonie plaż - wyjaśniał nam w sierpniu powody montażu słupków wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.
Teraz z plaży można będzie wychodzić jedynie po wyraźnie oznakowanych wcześniej przejściach na drodze rowerowej. W sumie drewniane słupki z trzema rzędami jutowych lin zostaną zamontowane na 350-metrowym odcinku. Według wcześniejszych wyliczeń, będzie ich około 185. Między nimi zostaną przeciągnięte trzy rzędy jutowych lin.
Jak to wygląda można przekonać się już po jednej stronie molo, gdzie większość słupków została już wcześniej zakotwiczona w ziemi, a pomiędzy nimi rozciągnięto dwa rzędy lin. - Słupki zostały już zaimpregnowane środkiem przeciwgrzybiczymi, dodatkowo zastosujemy jeszcze jeden impregnat. Montaż powinien się zakończyć do poniedziałku - powiedział nam jeden z pracowników czeladzkiej firmy Zibex, której dąbrowski urząd za prace nad Pogorią III zapłaci nieco ponad 33 tys. zł.
Jak już wcześniej wielokrotnie pisaliśmy, dąbrowski magistrat planuje przebudowę układu komunikacyjnego nad Pogorią III, którego częścią będzie m.in. przebudowa i oświetlenie istniejącej drogi rowerowej.
- Przy tej okazji planujemy wyznaczenie alternatywnej drogi dla rowerów, która pozwoli ominąć promenadę wzdłuż plaży - zapowiadał wiceprezydent Damian Rutkowski.




To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.