Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Zielona mobilność
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
danielmdc
Zielona debilność tyle w temacie. Obwodnica zakorkowana dzień w dzień w godzinach szczytu bo ludzie uciekają od jeżdżenia przez centrum bo baranim łbom się zachciało pieszych wyprowadzić z podziemnych przejść laugh.gif Tak to pomogło w PŁYNNOŚCI ruchu że korki są w Centrum przy Merkurym i w dni targowe na Redenie. Zwężki przy Merkurym i Manhattanie "majstersztyk", dałbym nagrodę Darwina pomysłodawcy. Nobla przyznaję delikwentowi od przejazdu dla rowerów przy Arsie gdzie 40 metrów dalej jest przejście dla pieszych zresztą przy Merkurym jest to samo laugh.gif Temat krawężników w pierścieniach ronda to będzie niekończąca się historia hehe. To że teraz próbują ratować sytuację to jest kabaret. To są dodatkowe koszty.
Rokko31
(
CYTAT(danielmdc @ wto, 15 paź 2024 - 16:57) *
Zielona debilność tyle w temacie. Obwodnica zakorkowana dzień w dzień w godzinach szczytu bo ludzie uciekają od jeżdżenia przez centrum bo baranim łbom się zachciało pieszych wyprowadzić z podziemnych przejść laugh.gif Tak to pomogło w PŁYNNOŚCI ruchu że korki są w Centrum przy Merkurym i w dni targowe na Redenie. Zwężki przy Merkurym i Manhattanie "majstersztyk", dałbym nagrodę Darwina pomysłodawcy. Nobla przyznaję delikwentowi od przejazdu dla rowerów przy Arsie gdzie 40 metrów dalej jest przejście dla pieszych zresztą przy Merkurym jest to samo laugh.gif Temat krawężników w pierścieniach ronda to będzie niekończąca się historia hehe. To że teraz próbują ratować sytuację to jest kabaret. To są dodatkowe koszty.
Nie ma żadnych korków w Centrum i przy Merkurym, po co tak kłamać?
:)
Na przejściu i nowym przejeździe rowerowym na Kościuszki za dawnym Arsem przeniesiono nowe doświetlenie z wcześniejszej lokalizacji bliżej ronda. Nie wiem czy to zwężenie to tak bezpieczniej. Nie będzie wyprzedzania na przejściu ale za to kierowcy zamiast skupić się na okolicy przejścia to patrzą do tyłu żeby zmienić pas.

Wreszcie dobudowują brakujący kawałeczek pasa rowerowego na Kościuszki przy Aldi (po wschodniej stronie przejścia). Ciekawe czy na nim znowu będą parkować. Tam standardem od lat jest parkowanie na przejściu dla pieszych i przy zatoce autobusowej, tak, że nie ma jak wsiadać do autobusów. Straż miejska się tym tematem nie interesuje. Tak tam jest codziennie snf (51).gif https://www.google.pl/maps/@50.3263443,19.1...SoASAFQAw%3D%3D

Przy Aldi jakiś czas temu włączyli wreszcie wyświetlacz SDIP. Wyświetlał jakieś kropki ale wreszcie naprawili.
A co z innymi tablicami SDIP, które nie działają, albo i nawet dalej są w złej lokalizacji?
W wakacje był o tym materiał w Aktualnościach TVP Katowice. Mieli się dopiero szykować do przewiertów itp.
Tyle lat wcześniejszego planowania, a nie udało się tego skoordynować z ZTM (czy tam GZM Metropilia, już nawet nazwy zmienili itp).
I już minie niedługo rok od niby zakończenia tej inwestycji. Już następne śniegi a tu wciąż walczą wink.gif

Dopiero niedawno poprawiali i uzupełniali oznakowanie pionowe. Drogowskazy też pojawiły się dość niedawno i co ciekawe są na nich nowe nazwy dzielnic, a więc osobno nawet Gołonóg Półónocny i Południowy, Śródmieście zamiast Centrum.
Wciąż są braki w oznakowaniu poziomym dróg rowerowych, nawet przed DH Centrum.
zielak
CYTAT(:) @ śro, 20 lis 2024 - 13:52) *
Wreszcie dobudowują brakujący kawałeczek pasa rowerowego na Kościuszki przy Aldi (po wschodniej stronie przejścia). Ciekawe czy na nim znowu będą parkować. Tam standardem od lat jest parkowanie na przejściu dla pieszych i przy zatoce autobusowej, tak, że nie ma jak wsiadać do autobusów. Straż miejska się tym tematem nie interesuje. Tak tam jest codziennie snf (51).gif https://www.google.pl/maps/@50.3263443,19.1...SoASAFQAw%3D%3D

Niestety muszę z przykrością przyznać, że w DG panuje dziki zachód jeśli chodzi o parkowanie. Przy (i na) przejściach dla pieszych, na przystankach, na chodnikach czy nawet na zakazach zatrzymywania i powierzchniach wyłączonych z ruchu (np. na tych co niedawno powstały na Sobieskiego). Im głębiej w osiedla, to samochody prawie do bloków wjeżdzają.

Nie mam teraz aktualnego porównania, ale kiedyś bywając w Bielsku-Białej, w Katowicach czy nawet w Sosnowcu widywałem działania służb w walce z nieprawidłowym parkowaniem. A w Dąbrowie nic się nie dzieje i efekty są jakie są.
:)
^^^
W DG od niepamiętnych czasów jest wolna amerykanka. Robią tylko rzadkie akcje w sezonie przy Pogorii III. Tak jedynie na wezwanie, a przecież powinni "z urzędu" zajmować się przynajmniej najbardziej rażącymi przypadkami, które stwarzają niebezpieczeństwo i chociaż w samym centrum.
U nas musiałby się znaleźć taki znudzony społecznik, jak ten który od lat wypowiedział walkę (chyba w Warszawie), znany z mediów. U nas bez zgłoszenia nie zareagują.

A miasto w takich miejscach powinno ustawiać jakieś estetyczne słupki. Przed PKZ na chodniku też powinno być podobnie.
:)
Dalej nie działają i nie są przeneisine tablice SDIP. Katastrofa. I to pewnie nie wina miasta bo na pewno by chceli tongue.gif. Tak to działa ta metropolia i ZTM.

Za to:

CYTAT
24 zagłębie

Dąbrowa Górnicza. Urząd Marszałkowski dofinansuje budowę ścieżek rowerowych i pieszo rowerowych w mieście

Dąbrowa Górnicza pozyskała dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego na rozbudowę sieci dróg dla rowerów oraz ciągów pieszo-rowerowych. Środki mają być przeznaczone na zbudowanie lub uzupełnienie infrastruktury rowerowej wzdłuż czterech ulic.

Środki pochodzą na realizację planowanych inwestycji w infrastrukturę rowerową w ramach IV etapu programu, który w Dąbrowie Górniczej prowadzony jest pod hasłem „zielonej mobilności”. Przewiduje on wybudowanie i uzupełnienie dróg dla rowerów lub ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż alei Zagłębia Dąbrowskiego i ulicy Józefa Wybickiego w Gołonogu oraz ulic Tysiąclecia i Młodych Podlesiu i Legionowie.
Dofinansowanie od samorządu wojewódzkiego wynosi 3 miliony 600 tysięcy złotych, a inwestycje, na które przeznaczone są środki, mają być realizowane w 2025 i 2026 roku.

Zielona mobilność to program wieloletni

Miasto planuje już V etap „zielonej mobilności”, który ma obejmować budowę infrastruktury wzdłuż ulic: Myśliwskiej, Podlesie i Janusza Korczaka.

Dotychczas zbudowane drogi dla rowerów i ciągi pieszo-rowerowe w ramach trzech pierwszych etapów programu poprawiły ogólne warunki i bezpieczeństwo rowerzystów w mieście. W szczególnych miejscach wzbudziły jednak liczne wątpliwości – zarówno samych rowerzystów, jak i pieszych oraz kierowców. Pozostaje mieć nadzieję, że tym razem inwestycje nie zakończą się na wykonaniu opracowanych na zlecenie miasta projektów, ale zostaną skonsultowane i sprawdzone przez faktycznych użytkowników infrastruktury przed rozpoczęciem budowy.
:)
Takie plany na V etap (z przetargu na dokuemntację):

CYTAT
Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza - etap V

Zakres rzeczowy zadania obejmuje 8 odrębnych dokumentacji projektowych dla budowy dróg dla rowerów lub dróg dla pieszych i rowerów w wyznaczonych lokalizacjach na terenie gminy Dąbrowa Górnicza:

1.1. ul. Sobieskiego – Zaprojektowanie infrastruktury pieszo-rowerowej na odcinku od skrzyżowania z ulicą Kolejową (rondo Powiatowy Urząd Pracy) do granicy z miastem Będzin przy jezdni północnej.

1.2. ul. Tysiąclecia – Zaprojektowanie infrastruktury pieszo-rowerowej w miejscu istniejącego chodnika po zachodniej stronie ulicy Tysiąclecia na odcinku od skrzyżowania z ul. 11 Listopada do skrzyżowania z ulicą Podlesie.

1.3. ul. Podlesie - Zaprojektowanie infrastruktury pieszo-rowerowej w miejscu istniejącego chodnika po południowej stronie ulicy Podlesie na odcinku od skrzyżowania z ulicą Tysiąclecia do skrzyżowania z ulicą Myśliwską.

1.4. ul. Myśliwska – Zaprojektowanie infrastruktury pieszo-rowerowej od skrzyżowania z ulicą Podlesie do istniejącej drogi dla pieszych i rowerów zlokalizowanej w rejonie cmentarza.

1.5. ul. Inwestycyjna – Zaprojektowanie infrastruktury rowerowej od skrzyżowania ulicy Roździeńskiego z ulicą Ząbkowicką do ulicy Ceramicznej na terenach inwestycyjnych „Tucznawa”.

1.6. ul. Siewierska – Zaprojektowanie infrastruktury pieszo-rowerowej na odcinku od rejonu skrzyżowania ulicy Siewierskiej z ulicą Olszową do deptaku przy południowym brzegu zbiornika Pogoria III oraz do ulicy Urbańskiego.

1.7. ul. Wojska Polskiego – Zaprojektowanie infrastruktury pieszo-rowerowej po północnej stornie jezdni, od rejonu skrzyżowania z ulicą Korczaka do skrzyżowania z ulicą Królowej Jadwigi.

1.8. ul. Struga – Zaprojektowanie infrastruktury pieszo-rowerowej po zachodniej stronie jezdni na odcinku od skrzyżowania z ulicą Dąbrowskiego, do skrzyżowania z ulicą Legionów Polskich.


pewnie będą się starać o dofinansowanie
szer
^^
Punkt 1.3 - lepszym rozwiązaniem byłaby chyba strona północna w miejscu zamkniętej jezdni (+ miejsca parkingowe), ale to musieliby przebudować całą ulicę Podlesie do jednej jezdni.

Punkt 1.8 - najpierw to niech przebudują całą Struga, bo ta droga to mało śmieszny żart.
Pieczaraa_
CYTAT(szer @ czw, 04 wrz 2025 - 16:26) *
Punkt 1.8 - najpierw to niech przebudują całą Struga, bo ta droga to mało śmieszny żart.


Absolutna zgoda. Ulica Struga od wielu lat jest w absolutnie fatalnym stanie i pomimo wielu obietnic wciąż nic nie udaje się z tym zrobić. Myślę że jest to najgorsza pod względem jakości asfaltu ulica w śródmieściu/mydlicach
Co do ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż tej ulicy, to nie widzę w tym większego sensu. Jestem absolutnym zwolennikiem rozwoju sieci dróg dla rowerów, natomiast ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy struga prowadzi znikąd donikąd i nie łączy się z resztą infrastruktury rowerowej.
luket
Ze Struga rzekomo czekają na zakończenie budowy nowego SOR.
szer
Bez sensu takie rozbijanie na dwa osobne zadania. Dodatkowo ta ulica wydaje mi się być zbyt stroma, by budowa tam ciągu rowerowego była zasadna. Plus jak wyżej - ani na Legionów Polskich ani na Dąbrowskiego nie ma ciągu rowerowego.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.