i jest wyjaśnienie
fb MB:
CYTAT
Zapewne wielu z was zauważyło, że na dwóch skrzyżowaniach - alei Piłsudskiego z ulicą Tysiąclecia oraz przy targowisku miejskim ? zostały w ostatnich dniach zdemontowane sygnalizacje świetlne. Co to oznacza?
W tych miejscach powstaną ronda turbinowe. Zaczynamy budowę już w przyszłym tygodniu na skrzyżowaniu z ulicą Tysiąclecia. W pierwszych etapach prace nie powinny powodować utrudnień.
Projektujemy już także trzecie rondo
Na Tysiąclecia spokojnie się to sprawdzi. Chyba ja tam nie miałem jakiegoś wyjątkowego pecha tylko tak ustawiona była ta sygnalizacja, że prawie nigdy z żadnej strony nie udawało mi się przejechać na zielonym, a prawie zawsze trzeba było swoje odstać. Wyjątkowo irytujące miejsce.
"Trzecie rondo" - chodzi o Budowniczych HK. Z pokonaniem tego skrzyżowania kilka lat temu problem miał jeden z amerykańskich koszykarzy MKS heh

To też dobry pomysł. Niektórym się w głowach tam miesza i nie wiedzą czy skrzyżowanie czy rondo. Zobaczymy, czy tylko zmiana oznakowania czy może jednak tez geometrii.
Za to przy targowisku to już mam pewne wątpliwości. Poza szczytem i godzinami działania targu ok. Nie trzeba być specjalistą, żeby oczami wyobraźni już widzieć co będzie w dni targowe. Tak jak teraz blokuje się na Poniatowskiego przez przejście dla pieszych, tak będzie się blokować i Piłsudskiego. Przecież tam ludzie będą przechodzić bez końca, a mniej sprawni kierowcy będą czekać w nieskończoność zamiast wbijać się w luki i tak blokować wszystkich.
I czy w tym wszystkim ktoś pomyślał o tramwajach? Miały mieć wzbudzane pierwszeństwo na sygnalizacjach. Przed rondami będą musieli ustępować, także dostaną utrudnienia i spowolnienia. Swoją drogą to znowu bardzo wielu kierowców nie zna przepisów i będzie się zatrzymywało, żeby wpuszczać tramwaje. Zamieszanie jak w centrum i przy Merkurym. Takie banalne przepisy a takie problemy. Tramwaj ma pierwszeństwo nie przed rondem ale dopiero gdy się na nim znajdzie. W praktyce dopiero gdy zjeżdża ze środkowej wysepki i przecina ponownie drugą jezdnię. Taki sam problem jak używanie kierunkowskazów

Podsumowując, dobre rozwiązania ale przy targu z wątpliwościami. No i pamiętając, że tramwaj straci priorytet, o czym jakby zupełnie zapomniano. Ogólnie można to i tak uznać za kompromitację projektantów i zatwierdzających to w UM. Nie zauważają w tym wszystkim, że zrobili z siebie pośmiewisko. Co to za eksperci, którzy nie potrafią nic przewidzieć i decyzje pewnie podjęli teraz, gdy zobaczyli dopiero jak funkcjonują te tymczasowe ronda. A przecież projekt kosztował i zmiany też...
.gif)
Wygląda na to, że sam lepiej przewiduję heh
i inne ciekawostki z fb o Pana Prezydenta MB:
CYTAT
Przejście przy Merkurym również zostanie zlikwidowane. Powstanie nowe przejście w poziomie jezdni na końcu nowego zintegrowanego przystanku autobusowo-tramwajowego
Miała być likwidacja nieczynnych przy Hucie Bankowej i w Gołonogu oraz czynnego przy Damelu.
Teraz dochodzą 2 kolejne - na Redenie i przy Merkurym.
Kolejny dowód na problemy z projektowaniem i planowaniem. Najprostsze wytłumaczenie to to, że po odkopaniu okazało się, że są w złym stanie i trzeba by dorzucić kasę. Oficjalnie tego nie przyznają, za to będzie, że to ułatwienie dla pieszych. Nagle dostali olśnienia podczas realizacji, żeby jednak dogodzić bardziej pieszym. Ponownie
.gif)
To już kolejne obrażanie inteligencji mieszkańców.
CYTAT
Prace potrwają do końca tego roku
CYTAT
Do zeszłego tygodnia wszystkie wytwórnie asfaltu w regionie miały miesięczną przerwę technologiczną.
w sprawie tych klawiszujących krawężników na nowej zatoce w Gołonogu:
CYTAT
znamy stan zatoki, proszę się nie martwić. To wciąż plac budowy i po zakończeniu prac wszystkie usterki zostaną usunięte. Zobaczy też Pan wtedy nieco inne wykończenie na styku zatoka-jezdnia.