Coś z tą ścieralną na Sobieskiego do Kościuszki to jakiś fake. W ciemności niedawno z daleka widziałem jakby tam było rozkopane i jeszcze bez żadnego asfaltu.
W Gołonogu od wczoraj zaczęli nakładać oznakowanie poziome.
A z fb MB:
CYTAT
Zgodnie z wcześniejszą deklaracją rondo Budowniczych Huty Katowice wkrótce nie będzie rondem tylko z nazwy, lecz rzeczywiście stanie się skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. Z pewnością bezpieczniejszym niż obecne skrzyżowanie.
Początkowo planowaliśmy przebudować skrzyżowanie na rondo w przyszłym rok. Ostatecznie zdecydowaliśmy, żeby zrobić to jeszcze przed końcem tego roku. Być może zauważyliście, że z tego powodu drogowcy i brukarze uwijają się jak mrówki, żeby ze wszystkim zdążyć na czas ???
Na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ulicami Kasprzaka i Wiśniową trwa obecnie budowa jezdni w nowej geometrii, która wymusi wolniejszą jazdę, przebudowywane jest odwodnienie oraz układane są krawężniki, które nadadzą głównej wyspie nowego kształtu.
Oczywiście całe skrzyżowanie docelowo zyska nową nawierzchnię, co już wkrótce sami odczujecie
zdjęcia
https://www.facebook.com/photo/?fbid=905157...mp;locale=pl_PLCYTAT(Sebastian22 @ śro, 25 paź 2023 - 18:03)

Spokojnie zdążą, obstawiam że do końca roku tramwajów w DG nie uruchomią.
wykrakane, nie pomyliłeś się. kolejna obsuwa aż do samego końca

Z najnowszego PD:
CYTAT
Piotr Purzyński: Mieszkańcy są ciekawi, kiedy do Dąbrowy Górniczej wrócą tramwaje?
Marcin Bazylak: Jak skończy się przebudowa głównej osi miasta. Termin zakończenia prac przewidziany w kontrakcie to koniec tego roku. Po drodze liczyliśmy, że tramwaje zaczną kursować wcześniej, ale analiza sytuacji, która jest przez nas prowadzona na bieżąco, przekonała nas do tego, żeby tramwaje wprowadzić dopiero wtedy, gdy zakończą się wszystkie prace.
Rozumiem, że chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu?
- Tak, bezpieczeństwo uczestników ruchu, ale także o sprawność prowadzenia prac. Dostrzegamy, że częste przekładanie frontów robót wprowadza niepewność u kierowców, więc dodatkowe wpuszczenie w środek tych prac tramwaju mogłoby spowodować zbyt duże niebezpieczeństwo. Chcemy, by wykonawcy sprawnie zakończyli wszystkie prace i wtedy wrócą tramwaje.
Czy możemy już pokusić się o podanie dokładnego terminu powrotu tramwajów?
- Zakładam, że będzie to połowa grudnia.
Dla przypomnienia - na początku nie przewidywano przerwy w ruchu tramwajowym. Tramwaje miały się poruszać po jednym torze parze cały okres realizacji inwestycji. Wiadomo, że jakieś przerwy musiały być np weekendowe przepięcia torów i na wieszanie nowej sieci itp.
Potem było info, że jednak wstrzymują ruch całkowicie ale dzięki temu będą intensywne szybkie prace. Ostatecznie zamknięte do samego końca.
Co do wspomnianych innych odcinków, to widać było, że od PUP do granicy z Będzinem były kiedyś jakieś poprawki i wymienili najbardziej zniszczone podkłady (drewniane).
A w Będzinie na wiadukcie nad torami chyba jedna strona jest gotowa, podobnie chyba na moście nad Przemszą? fatalne jest też torowisko na Kołłątaja od Paryskiej w stronę zamku. Takie kilkumetrowe odcinki szyn co kawałek wygięte w inną stronę. Chyba nowoczesny tramwaj po tym nie pojedzie, jeśli nie zrobią żadnych poprawek.
i jeszcze co ciekawe z nowego PD:
CYTAT
Lada moment tramwaje pojadą po zmodernizowanym torowisku, pasażerowie będą korzystać z nowoczesnych przystanków. Wyjątkiem na tej sieci będzie tylko przysta- nek Tworzeń Huta Katowice. Czy to się zmieni?
- Tak, to wyzwanie na najbliższy czas. Zamierzamy podpowiedzieć i zachęcić ArelorMittal Poland do zrealizowania centrum przesiadkowego przy hucie. Chcemy usprawnić przesiadanie się z autobusu na tramwaj oraz też sprawić, by na przystanku autobusowym w pobliżu głównej bramy huty mieszkańcy poczuli się bezpiecznie dzięki unowocześnieniu obecnej infrastruktury.
i
CYTAT
Wróćmy jeszcze do tematu tramwaj-rondo. Miasto przygotowuje się do kampanii informacyjnej z hasłem "W Dąbrowie Górniczej tramwaj zawsze ma pierwszeństwo". - To konieczność. Warunkiem uzyskania dofinansowania przez Tramwaje Śląskie na modernizację torowiska było pierwszeństwo dla tramwaju. W momencie, gdy zrezygnowaliśmy z sygnalizacji świetlnych, musieliśmy znaleźć rozwiązanie, które zagwarantuje tramwajom płynny przejazd.
Rozwiązaniem jest wprowadzenie takiej organizacji ruchu, która da tramwajom pierwszeństwo w każdym przypadku, czyli przy wjeździe na ronda i zjeździe z rond.
???
jakie to miałoby być rozwiązanie??? Jaka kampania? To przecież są przepisy drogowe, a na co kampania która dotrze tylko do części, nie mówiąc o przyjezdnych? Co oni kombinują?
Przecież nie może być tak, że wszyscy będą mieli "ustąp pierwszeństwa" przed wjazdami na ronda, a tramwaje takiego znaku by nie miały. No chyba że dadzą ustąp dla samochodów przed torowiskami, ale to byłby niezły ewenement zamieszanie. Ludzie by zgłupieli i nie wiedzieli czy to dotyczy tylko tramwajów i zatrzymywaliby się też zaraz za torami, żeby wpuszczać na rondo samochody heh.
Jedynie to sygnalizacja świetlna wzbudzana przez tramwaje, taka jak wzdłuż Kasprzaka.