Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Zielona mobilność
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
danielmdc
W Sosnowcu kierowcy jeżdżący dzień w dzień ul. 3 Maja przekonali się jakim debilnym pomysłem jest zielony pas. Czekam tylko jak zacietrzewieni chorą ideologią nasi rządzący wprowadzą taki pas od granicy z Będzinem do Merkurego cool.gif
Leszek
Jakoś ostatnio kilka razy jechałem 3 Maja i problemów nie było - jazda była całkiem płynna (pomijając pojawiających się co jakiś czas debili, którzy widać byli przekonani, że jazda pięćdziesiątka pozbawi ich resztek potencji i "musieli" wyprzedzać buspasem).
Jeśli chodzi o zwężanie - czy przypadkiem buspasy nie miały być robione tylko na odcinku trzypasmowym (czyli od Merkurego)?
danielmdc
Panie Leszku podążam tą drogą dzień w dzień. Rano luzik, popołudniu często gęsto incydent korkowy zaczyna się już od plastrów miodu. Jadąc od strony Środuli do Centrum korek zaczyna się już od rozjazdu tramwajowego na Pogoń co nigdy nie miało miejsca. Takie debilne rozwiązania mają sens jak są 3 pasy a nie 2. Nie da się tego obronić, naprawdę. Zrozumcie jedno że nikt się nie przesiądzie na autobus z tego względu że będzie jechał buspasem. Nie dociera do baranich łbów z urzędów miast czy MZK że dojazd do miejsca pracy który w moim przypadku trwa 15 minut i liczy 9km przez ich bzdurne decyzje będzie się wydłużał. Oni myślą że ja się przesiądę do komunikacji miejskiej i będę docierał do pracy od godziny wzwyż ? No po ch.ju interes.
georgeb
To nie jest wina buspasa tylko skrzyżowania koło Extravagance, nigdy nie widziałem korka który by był spowodowany przez buspas w tym miejscu a jezdze codziennie po kilka razy. Nie było korków bo były światła, teraz jest rondo nateżenie skręcających z centrum na Pogoń jest dosyc duże i wystarczy dwóch trzech mniej zdecydowanych aby sie włączyć do ruchu i mamy korek. Wiec czepianie się buspasa jest w tym przypadku bezcelowe.
warius
CYTAT
Modernizacja al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Tysiąclecia

Umowa na przebudowę alei Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Tysiąclecia podpisana. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg ?DROGOPOL-ZW? sp. z o.o. za 9,3 mln zł zmodernizuje je do czerwca tego roku. Prace ruszą 24 lutego.

Zadanie obejmuje odcinek al. Zagłębia Dąbrowskiego od skrzyżowania z ul. Graniczną do skrzyżowania z ul. Tysiąclecia, a także fragment ul. Tysiąclecia od skrzyżowania z al. Zagłębia Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego. Ronda powstaną na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Granicznej oraz al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul.Tysiąclecia.


Na modernizowanych odcinkach, w obu kierunkach o łącznej długości ponad 3 km, zbudowane będą drogi rowerowe i chodniki. Po jednej stronie droga rowerowa będzie odseparowana od chodnika i wykonana przy użyciu nawierzchni bitumicznej. Po drugiej znajdzie się asfaltowy tzw. ciąg pieszorowerowy, po którym będzie można poruszać się zarówno pieszo, jak i na jednośladzie. Poprzez zawężenia jezdni przy przejściach dla pieszych, wymuszające ograniczenie prędkości i zjazd na jeden pas, poprawi się bezpieczeństwo przechodniów. Na ul. Tysiąclecia, tam gdzie aktualnie biegnie droga rowerowa, powstaną miejsca postojowe. Nowa droga rowerowa będzie odseparowana od ruchu samochodowego i zostanie wytyczona równolegle do jezdni. Skrzyżowanie ul. Tysiąclecia i Prusa będzie tzw. skrzyżowaniem wyniesionym, czyli jego tarcza zostanie podniesiona do poziomu chodników, co wymusi ograniczenie prędkości jazdy przez kierowców. Na tym wyniesieniu znajdą się trzy przejścia dla pieszych ? dwa przez ul. Tysiąclecia ( w tym jedno przesunięte, aktualnie położone bliżej ul. Piłsudskiego) i jedno przez ul. Prusa.

? Poprawa stanu dróg i chodników oraz rozbudowa infrastruktury rowerowej to jedne z priorytetów tej kadencji. To duże wyzwania, wymagające sporych środków i czasu, jednak sukcesywnie je realizujemy. Ta inwestycja jest tego dobrym przykładem ? podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Prace rozpoczną się w poniedziałek, 24 lutego, i zgodnie z umową potrwają do czerwca tego roku.

Na początku przebudowywane będzie skrzyżowanie al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Granicznej. Wiązać się to będzie ze zmianami w organizacji ruchu i częściowym zamknięciem tego skrzyżowania. Przez ok. 4 tygodnie możliwy będzie tylko przejazd z ul. Granicznej w al. Zagłębia Dąbrowskiego (prawoskręt). W pozostałych relacjach skrzyżowanie będzie nieprzejezdne. Jadąc od ul. Granicznej, na drugą stronę torów będzie można dostać się ul. Folwarczną.

W trakcie robót, ul. Graniczną nie będą też kursować autobusy, które pojadą objazdem wytyczonym ul. Morcinka. Wiązać się to będzie z czasowym wyłączeniem z obsługi przystanków przy Urzędzie Miejskim. W tym czasie przystankami zlokalizowanymi najbliżej UM będą przystanki Gołonóg Damel na ul. Piłsudskiego.


https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1y...000072&z=16

DG
:)
^
czyli jednak zmiana wykonawcy. Czyżby tamten wybrany z najniższą cenę sam nie podpisał hmm...

Ale chyba z wiaduktu w Konarskiego będzie można skręcać.
Przez ten czas w godzinach szczytu na przejeździe na Konopnickiej będzie armagedon. Najgorzej od strony szkoły i Biedronki, tam będą sobie oglądali jak przejazd się zamyka i otwiera, a przez kilka takich cylki nawet się nie ruszą.
:)
Na Tysiąclecia i Al. ZD już pierwsza warstwa asfaltu. Na Al. ZD ruch przeniesiony na drugą jezdnię. Bardzo szybko idzie.

i

CYTAT
nasze miasto

Nowa ścieżka rowerowa łączy Gołonóg ze Starą Pogorią. W przyszłości będzie dociągnięta do ulicy Parkowej. Zobaczcie zdjęcia


Rowerzyści, rolkarze i piesi korzystają już z nowej ścieżki rowerowej, która łączy okolice dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej-Gołonogu ze zbiornikiem Pogoria I. Nowa trasa ma nawierzchnię asfaltową. Nie brakuje też małej architektury dla rowerzystów.
Sam ciąg komunikacyjny łączący ulice Wczasową i Żeglarską nie jest nowy. Mieszkańcy chodzi tędy i jeździli na rowerze od zawsze, ale do dyspozycji była tylko wąska niebezpieczna ścieżka wzdłuż torów kolejowych. Teraz można już korzystać z szerokiej asfaltowej ścieżki rowerowej. Powstała w oddaleniu od torów. Wykonawca przekopał się m.in. przez stary nasyp kolejowy i wykonał bezpieczny przejazd nad potokiem Babia Ława.

W dobie zagrożenia epidemiologicznego nowa ścieżka rowerowa to dobre miejsce na spacer czy krótką jazdę na rowerze, bo ludzi jest tutaj o wiele mniej niż w rejonie znacznie bardziej uczęszczanej Pogorii III. Uczęszczanej niestety i teraz, kiedy powinniśmy unikać tłumów. Dlatego władze Dąbrowy Górniczej zdecydowały się na zamknięcie parkingu przy plaży nad zbiornikiem. Pogoria I, czyli Stara Pogoria, jest mniej popularna, ale i ją można obejść czy objechać na rowerze.

Już przy Pogorii I zmienia się również ulica Żeglarska. Od skrzyżowania z ul. św. Antoniego (dawna Gwardii Ludowej) nie ma już nawierzchni z płyt betonowych i kostki trylinki. Zastąpiła ją kostka betonowa w dwóch kolorach - z podziałem na część dla samochodów i rowerzystów. Od strony Gołonoga nowa ścieżka rowerowa zaczyna się na końcu ulicy Wczasowej. Od przejazdu kolejowego do tego miejsca jedziemy po utwardzonej nawierzchni ziemnej. Ma się to jednak zmienić.

- Fragment ul. Wczasowej od przejazdu kolejowego do początku ścieżki ma być tymczasowo utwardzony frezem. Docelowo ma być wykonany podczas inwestycji związanej z centrum przesiadkowym i tunelem pod torami - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/nowa...529/zd/52180711
:)
Dalej idą szybko. W tym tempie powinni skończyć dużo wcześniej

CYTAT
nasze miasto

Nowy asfalt na al. Zagłębia Dąbrowskiego, rondo coraz bliżej. Zobaczcie zdjęcia z remontu

W czwartek 2 kwietnia 2020 roku na alei Zagłębia Dąbrowskiego pojawił się nowy asfalt. To znak, że cała inwestycja, polegająca na remoncie i przebudowie tej jednej z ważniejszych arterii komunikacyjnych w Dąbrowie Górniczej, wkroczyła w kolejną fazę.
Sprawdziliśmy dokładnie, co aktualnie dzieje się na placu budowy. Inwestycja przebiega szybko i sprawnie. Gotowe są już m.in. chodniki od strony ul. Granicznej. Trwają prace przy budowie pierwszego nowego ronda, które ułatwi komunikację na styku ul. Granicznej oraz alei Zagłębia Dąbrowskiego. Jest ono częściowo przejezdne, ale nadal w tym miejscu uwijają się ekipy, które m.in. przygotowują podbudowę pod drugą część ronda. 2 kwietnia trwało natomiast asfaltowanie al. Zagłębia Dąbrowskiego na odcinku w stronę ulicy Morcinka i Tysiąclecia. Tuż przed wjazdem na wiadukt, prowadzący m.in. w stronę Łęknic i Pogorii, widoczne jest także nowe przejście dla pieszych.

Jednocześnie trwają prace na ulicy Tysiąclecia, gdzie także powstanie drugie rondo, dzięki któremu bezpiecznie i łatwiej będzie można wjechać w al. Zagłębia Dąbrowskiego. Tam także powstają nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe.

Objazd do al. Zagłębia Dąbrowskiego i przejazd przez tory kolejowe wytyczony został ul. Morcinka, Folwarczną i Urbańskiego. Na razie można jeszcze skręcić z ul. Granicznej w stronę Gołonoga, ale na wiadukt kolejowy już nie wjedziemy. Zjeżdżjąc natomiast z niego musimy się kierować ul. Konarskiego do Zawidzkiej i dalej w stronę al. Piłsudskiego.

W trakcie prac, ul. Graniczną nie kursują autobusy. W tym czasie jadą ul. Morcinka, z pominięciem przystanku przy Urzędzie Miejskim. Przystanki najbliżej UM to Gołonóg Damel na ul. Piłsudskiego.

Całe zadanie obejmuje odcinek al. Zagłębia Dąbrowskiego od skrzyżowania z ul. Graniczną do skrzyżowania z ul. Tysiąclecia, a także fragment ul. Tysiąclecia od skrzyżowania z al. Zagłębia Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego. Na modernizowanych odcinkach, w obu kierunkach o łącznej długości ponad 3 km, zbudowane będą drogi rowerowe i chodniki. Po jednej stronie droga rowerowa będzie odseparowana od chodnika i wykonana przy użyciu nawierzchni bitumicznej. Po drugiej znajdzie się asfaltowy tzw. ciąg pieszo-rowerowy, po którym będzie można poruszać się zarówno pieszo, jak i na jednośladzie. Poprzez zawężenia jezdni przy przejściach dla pieszych, wymuszające ograniczenie prędkości i zjazd na jeden pas, poprawi się bezpieczeństwo przechodniów. Na ulicy Tysiąclecia, tam gdzie aktualnie biegnie droga rowerowa, powstaną miejsca postojowe.

Nowa droga rowerowa będzie odseparowana od ruchu samochodowego i zostanie wytyczona równolegle do jezdni. Skrzyżowanie ulic Tysiąclecia i Prusa będzie tzw. skrzyżowaniem wyniesionym, czyli jego tarcza zostanie podniesiona do poziomu chodników, co wymusi ograniczenie prędkości jazdy przez kierowców. Na tym wyniesieniu znajdą się trzy przejścia dla pieszych ? dwa przez ul. Tysiąclecia (w tym jedno przesunięte, aktualnie położone bliżej ul. Piłsudskiego) i jedno przez ul. Prusa.

Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg ?DROGOPOL-ZW? sp. z o.o. Jej wartość wynosi 9,3 mln zł, a prace potrwają do czerwca 2020 roku.

zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/nowy...645/zd/52383265
:)
Jest kolejny przetarg:

CYTAT
"Budowa ścieżki rowerowej w Strzemieszycach Wielkich w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Promowanie zielonej mobilności na terenie gminy Dąbrowa Górnicza - Etap I, Etap II, Etap III”


Chodzi o odcinek od przejazdu kolejowego w okolicach Narutowicza do ulicy Grabocińskiej
:)
z frontu robót:

CYTAT
nasze miasto

Remont al. Zagłębia Dąbrowskiego trwa w najlepsze. 17 kwietnia zmiany w organizacji ruchu

W czwartek 16 kwietnia 2020 roku na alei Zagłębia Dąbrowskiego w Dąbrowie Górniczej prace przy przebudowie tej jednej z ważniejszych miejskich dróg trwały w najlepsze. Uważać muszą kierowcy, bo część dróg i wyjazdów będzie czasowo zamknięta.
W czwartek 16 kwietnia wyłączone z ruchu było skrzyżowanie al. Zagłębia Dąbrowskiego i Granicznej. Nie było również możliwości zjazdu z wiaduktu w ul. Konarskiego. Kolejne zmiany czekają na kierowców w piątek 17 kwietnia. Wtedy w godz. 8-12 wyłączone z ruchu będzie skrzyżowanie al. Zagłębia Dąbrowskiego i Folwarcznej. Kierowcy powinni zwracać szczególną uwagę na oznakowanie i korzystać z wyznaczonych objazdów.

16 kwietnia m.in. trwały prace przy budowie nowego ronda, właśnie w rejonie ul. Granicznej. Zastąpi ono kłopotliwe skrzyżowanie. Drugie skrzyżowanie, także przejezdne, powstało na skrzyżowaniu al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Tysiąclecia. W tym miejscu również powstawały w czwartek kolejne elementy nowej infrastruktury komunikacyjnej. Gotowe są już w większej części chodniki, a 2 kwietnia na al. Zagłębia Dąbrowskiego wylany został asfalt. Nie skręcimy z kolei dziś - jadąc ul. Tysiąclecia - w ulicę Prusa.
(...)


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/remo...977/zd/52648581
nie widać, ale może kładą ostatnią warstwę (ścieralną) i to jest powodem
:)
Na Tysiąclecia trochę za strome i za krótkie podjazdy pod wyniesione skrzyżowanie i przejście. Pewnie tak w projekcie. Dojdzie jeszcze kilka cm warstwy ścieralnej, ale to i tak będzie za mało. Ja tam przycieram teraz podwoziem...
szer
Mnie zastanawia jedno: czy naprawdę tak ciężko ułożyć krawężniki, by nie wyglądały jak na zdjęciu 16?
:)
^
to chyba złudzenie, bo w tym miejscu wygląda jakby na obniżenie nawierzchni

Ogólnie szybko i sprawnie, jedynie uwagi do oznakowania w trakcie, które było marne i mniej ogarnięci się gubili

CYTAT
dg.pl

W PIĄTEK ZMIANY NA UL. TYSIĄCLECIA I AL. ZAGŁĘBIA DĄBROWSKIEGO
W związku z pracami modernizacyjnymi, w piątek w godz.8-14 z ruchu wyłączony będzie odcinek ul. Tysiąclecia i skrzyżowanie z al. Zagłębia Dąbrowskiego.

W piątek, 24 kwietnia, w godz.8-14 z ruchu wyłączony zostanie fragment ul. Tysiąclecia (na odcinku od al. Zagłębia Dąbrowskiego do Piłsudskiego), a także skrzyżowanie al. Zagłębia Dąbrowskiego/Tysiąclecia.
Dojazd do budynku przy ul. Tysiąclecia 4 będzie się odbywał drogą wewnętrzną od strony sklepu Biedronka. Zapewniony będzie także alternatywny dojazd do innych posesji.
Kierowcy powinni zwracać szczególną uwagę na oznakowanie i korzystać z wyznaczonych objazdów. Podczas zamknięcia, układana będzie warstwa asfaltobetonowa.

(...)


zdjęcia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/red...a-dabrowskiego/
kraq
Tylko dlaczego nikt nie wpadł na to żeby zrobić przejście przy Morcinka 16 na Pogorie (schodki do byłej gazowni). Przechodzi tam dziennie dużo więcej osób niż na skrzyżowaniu z Folwarczną, o ile w ogóle tam ktoś przechodzi wink.gif
Na remontowanym odcinku Tysiaclecia chyba 3 lub 4 przejścia a tutaj gdzie jest ruch pieszych nie ma sleep.gif
:)
Remont Piłsudskiego szybciej niż się spodziewamy. Niedługo przeniesie się tam Drogopol - zamówienie z wolnej ręki - podobne.

CYTAT
(...)
Zakres robót obejmuje wykonanie remontu jezdni ulicy Piłsudskiego wraz z korektą jej geometrii na odcinku od skrzyżowania z ulicą Srokowskiego do skrzyżowania z ulicą Poniatowskiego (jezdnia północna) oraz wykonanie parkingu / miejsc parkingowych przy centrum przesiadkowym oraz przy ulicy Tysiąclecia 5 - na styku z prowadzoną w ramach zamówienia podstawowego przebudową drogi.
(...)
wykonanie remontu jezdni ulicy Piłsudskiego wraz z korektą geometrii w celu wpisania się w założenia projektu promowania zielonej mobilności (zwężenie jezdni) oraz wykonanie parkingów / miejsc parkingowych przy centrum przesiadkowym Ząbkowice oraz przy ulicy Tysiąclecia (działka nr 15)
(...)


ciekawe co tam jeszcze w Ząbkowicach.
A na Piłsudskiego chyba zwężą pasy. To proponowała chyba jeszcze ta firma projektowa z Wrocławia, co ma ograniczyć prędkość. No zobaczymy czy to dobre dla autobusów. Oni wtedy mieli dziwne pomysły - chcieli buspasy wspólne z drogą rowerową, a to bardzo niebezpieczne, jak sobie wyobrazić wspólnie na takim pasie autobus i dzieci na rowerach. Chyba z tego zrezygnowali, ale z samego zwężenia pasów już nie. Na Al. Zagłębia Dąbrowskiego też będą chyba troszkę węższe pasy.
Ciekawe co z drugą jezdnią. Ta północna w gorszym stanie więc ok. Pewnie dla obu jezdni by się tak nie udało z tym zamówiniem podobnym bez przetargu ze względu choćby na limit wartości.
Dave
Zawsze myślałem, że na Piłsudskiego ta jezdnia jest wschodnia albo zachodnia a nie północna (północna dopiero od Intermarche) wink.gif
Leszek
Nie no, przecież Piłsudskiego bardziej równoleżnikowo niż południkowo przebiega smile2.gif
warius
CYTAT
Modernizacja ul. Piłsudskiego i nowy parking

11 maja rusza modernizacja ul. Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej– na odcinku od ul. Srokowskiego do ul. Poniatowskiego, na jezdni w kierunku centrum miasta. Równocześnie rozpocznie się budowa parkingu przy ul. Tysiąclecia.

Prace obejmą wymianę nakładki asfaltowej i miejscowe wzmocnienia podbudowy jezdni, wymianę krawężników, wymianę ok.80 m kanalizacji w rejonie skrzyżowania z ul. Poniatowskiego, a także korektę zatoki autobusowej przy Zespole Szkół Ekonomicznych. Całość ma być gotowa do 15 lipca.

W trakcie pierwszego etapu, który potrwa ok.1,5 miesiąca, jezdnia zawężona będzie do dwóch pasów. W drugim etapie jezdnia będzie zamknięta, a ruch przeniesiony zostanie na nitkę w kierunku Gołonoga, która wówczas będzie służyć do jazdy w obu kierunkach.

Na początku maja rozpocznie się także budowa parkingu, naprzeciwko bloku przy ul. Tysiąclecia 3, w rejonie skrzyżowania z ul. Piłsudskiego. Powstaną tam 44 miejsca postojowe.

Wartość prac związanych z przebudową ul. Piłsudskiego wynosi 2 mln 490 tys. zł, a koszt powstania parkingu to 860 tys. zł.


całość
:)
CYTAT
gazeta.pl

(...)
Dlaczego od skrzyżowania z ul. Srokowskiego a nie Morcinka? Bartosz Matylewicz, naczelnik wydziału Marka Miasta, wyjaśnia, że skrzyżowanie alei z Piłsudskiego z Morcinka w ramach projektu Zielonej Mobilności zostanie przebudowane na rondo, więc modernizowanie niewielkiego odcinka nie ma teraz sensu.
(...)


Tak właśnie podejrzewałem, bo były takie plany. I dobrze, bo wiemy ile jest tam zdarzeń, a rondo naturalnie zmniejszy prędkość i na sąsiednim przejściu dla pieszych.
Podobnie dużo zdarzeń na "rondzie" Tavariusa Shinea (Budowniczych Huty Katowice). Niby jakieś plany zmiany organizacji ruchu tam były, a idealnie się nadaje, bo dużo ruchu skręcającego w tym autobusów.

I zdjęcia z Al. ZD i Tysiąclecia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/ale...-nowym-wydaniu/
Kiedyś to był zdecydowanie najgorszy odcinek, szczególnie na wysokości Morcinka w stronę Granicznej. Tam to już zniszczona była z 20 lat temu. Teraz jest niezły kontrast do pozostałej niewyremontowanej części, która ostatnio w tym samym kierunku bardzo się rozsypała.
Na drugim końcu powstanie rondo przy okazji centrum przesiadkowego w Gołonogu, a ciekawe kiedy remont tego odcinka pomiędzy. Czy jest szansa w ramach Zielonej Mobilności z kontynuacją dróg rowerowych, czy będziemy czekali lata kiedyś w przyszłości a z budżetem może być marnie
:)
jednak zwężona do jednego
zdjęcia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/rus...erunku-centrum/
warius
Krok w kierunku remontu głównej arterii miejskiej.

CYTAT
10.06.2020
Obwieszczenie Wojewody Śląskiego o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla zadania pn.:Budowa dróg rowerowych i przebudowa infrastruktury drogowej w rejonie ciągu ulic: Sobieskiego, Królowej Jadwigi w Dąbrowie Górniczej.
:)
^
szkoda, że nie można więcej zobaczyć online. Dopiero gdy ogłoszą przetarg dowiemy się na czym stanęło i jak to będzie wyglądało.

CYTAT
nasze miasto

Na al. Piłsudskiego pojawił się asfalt. Trwa remont. Uwaga na korki


Ponad miesiąc temu rozpoczął się generalny remont nawierzchni głównej drogi wiodącej przez Dąbrowę Górniczą ? al. Piłsudskiego. Prace postępują powoli do przodu, a ich efektem jest m.in. wyasfaltowany jeden pas jezdni w stronę centrum miasta. Warto też pamiętać, że tworzą się w tym miejscu korki.
Prace trwają na odcinku od ul. Srokowskiego do ul. Poniatowskiego. Obecnie ciężki sprzęt i koparki nadal można spotkać na jezdni w kierunku Redenu i śródmieścia. Kierowcy muszą poruszać się jednym pasem, wyznaczonym przez biało-czerwone barierki. Trwa asfaltowanie nawierzchni al. Piłsudskiego, robotnicy wykładają także kostką nawierzchnię przystanku autobusowego w rejonie Zespołu Szkół Ekonomicznych.

- Ten fragment jezdni od dawna należał do najgorszych w mieście. Źle się tędy jeździło, bo nawierzchnia była cała połatana. Na szczęście wkrótce się to zmieni, a korki trzeba jakoś przetrwać. Nie mamy innego wyjścia ? mówi dąbrowianin Krzysztof Myczka, którego spotkaliśmy w rejonie wykonywanych prac remontowych al. Piłsudskiego.
Remont obejmuje natomiast łącznie wymianę nakładki asfaltowej i miejscowe wzmocnienia podbudowy jezdni, wymianę krawężników, wymianę około 80 metrów kanalizacji w rejonie skrzyżowania z ul. Poniatowskiego, a także korektę wspomnianej zatoki autobusowej przy Zespole Szkół Ekonomicznych. Całość ma być gotowa do 15 lipca.

W trakcie pierwszego etapu, który potrwa ok.1,5 miesiąca, jezdnia będzie zawężona. W drugim etapie jezdnia będzie zamknięta, a ruch przeniesiony zostanie na nitkę w kierunku Gołonoga, która wówczas będzie służyć do jazdy w obu kierunkach.
Ul. Piłsudskiego to ważna część głównej arterii miasta, prowadzącej od granicy z Będzinem do byłej Huty Katowice (dziś ArcelorMittal Poland), z której korzysta bardzo wielu kierowców. Na remontowanym odcinku jest sporo ubytków i nierówności, a dzięki modernizacji poprawi się bezpieczeństwo i komfort jazdy.

W ramach tej inwestycji, naprzeciwko bloku przy ul. Tysiąclecia 3, w rejonie skrzyżowania z ul. Piłsudskiego, wybudowany zostanie także parking. Powstaną tam 44 miejsca postojowe.

Wartość prac związanych z przebudową ul. Piłsudskiego wynosi 2 mln 490 tys. zł, a koszt powstania parkingu to 860 tys. zł.


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/na-a...087/zd/54032007

Po prawej stronie zwężona o kilkadziesiąt cm, ciekawe jak będzie po lewej i jak ostatecznie z szerokością i czy na pewno będzie bezpieczniej
Dave
Czy odpływy wody (studzienki) do kanalizacji na remontowanym odcinku ul. Piłsudskiego były wcześniej usytuowane w jezdni i teraz je zmieniono i są w krawężnikach, czy tak cały czas było, bo już nie kojarzę? W każdym razie - da się? Da się! Ulokować odpływ wody opadowej nie do licznych i zapadających się notorycznie studzienek w jezdni, a "dyskretnie" w krawędziach jezdni "do krawężników". BRAWO! smile2.gif
georgeb
CYTAT(Dave @ sob, 11 lip 2020 - 07:58) *
Czy odpływy wody (studzienki) do kanalizacji na remontowanym odcinku ul. Piłsudskiego były wcześniej usytuowane w jezdni i teraz je zmieniono i są w krawężnikach, czy tak cały czas było, bo już nie kojarzę? W każdym razie - da się? Da się! Ulokować odpływ wody opadowej nie do licznych i zapadających się notorycznie studzienek w jezdni, a "dyskretnie" w krawędziach jezdni "do krawężników". BRAWO! smile2.gif

Co? gdzie ? studzienki na środkowym pasie idealnie pod koło, daje im 6 miesięcy. Znowu publiczne pieniądze psu w dupe. EEe panie z urzędu, gumofilce i zapierdalaj obejrzeć co robią. Główna droga od huty do Będzina powinna być jak stół. Jak To jest możliwe , że przez 30 lat nie udało się zrobić 14 km drogi. Remontują po 300 metrów i wszyscy z siebie w urzędzie zadowoleni.
Leszek
CYTAT(georgeb @ sob, 11 lip 2020 - 18:01) *
CYTAT(Dave @ sob, 11 lip 2020 - 07:58) *
Czy odpływy wody (studzienki) do kanalizacji na remontowanym odcinku ul. Piłsudskiego były wcześniej usytuowane w jezdni i teraz je zmieniono i są w krawężnikach, czy tak cały czas było, bo już nie kojarzę?

Co? gdzie ? studzienki na środkowym pasie idealnie pod koło, daje im 6 miesięcy.

Nie odróżniasz studzienek kanalizacyjnych od odpływowych, o których pisał Dave.
georgeb
CYTAT(Leszek @ nie, 12 lip 2020 - 19:10) *
CYTAT(georgeb @ sob, 11 lip 2020 - 18:01) *
CYTAT(Dave @ sob, 11 lip 2020 - 07:58) *
Czy odpływy wody (studzienki) do kanalizacji na remontowanym odcinku ul. Piłsudskiego były wcześniej usytuowane w jezdni i teraz je zmieniono i są w krawężnikach, czy tak cały czas było, bo już nie kojarzę?

Co? gdzie ? studzienki na środkowym pasie idealnie pod koło, daje im 6 miesięcy.

Nie odróżniasz studzienek kanalizacyjnych od odpływowych, o których pisał Dave.

Szacunek, poprawiłeś nazewnictwo i teraz to już napewno się nic nie zapadnie.
Leszek
A Ty nadal nie rozumiesz, że piszesz o czymś innym niż Dave?
georgeb
Doskonale rozumiem, ale widać że ty nie rozumiesz że, przeniesienie studzienek " prostokątnych" w krawężnik i zostawienie “okrągłych w jedni " spowoduje że za 6 mcy będą wycinać nowy asfalt i podkładać betonowe kręgi tak jak to było na królowej Jadwigi żeby się studzienki nie zapadały. Ale najważniejsze dla Ciebie jest czy studzienka się nazywa kanalizacyjna czy odpływowa.
Leszek
To napisz jak, według Ciebie, można przenieść studzienki "okrągłe" w krawężniki?
Nadal nie rozumiesz, że to tak, jakby Dave napisał, że wreszcie drzwi się będą dobrze zamykać, a Ty byś pisał, że jak to będą się dobrze zamykać, skoro okna się nie domykają...
georgeb
Jestem sobie w stanie wyobrazić okragłą studzienkę przeniesioną na krawężnik (ale przecież to nie o kształt dekla chodzi), a może prościej i taniej , jestem też sobie w stanie wyobrazić studzienkę przesuniętą o 0.5 metra do osi jezdni tak aby dekiel od studzienki nie wypadał na koło. Widzę że reprezentujesz postawę " panie to się nie da" albo jeszcze gorzej " to nie nasze to państwowe". Z mojej strony to ciach temat bo nic sensownego nie wymyślimy. Myślę że Dave jak by miał kłopot z tym co napisałem to sam by się do tego ustosunkował. Zobacz co napisał Dave "Ulokować odpływ wody opadowej nie do licznych i zapadających się notorycznie studzienek w jezdni“ wg mnie odpływ" prostokątny" przeniesiony na krawężnik i kanalizacje " okrągła" trzeba traktować jako całość więc się do tego odniosłem. Co z tego że przenieśli odpływy jak zostawili okrągłe studzienki, żeby to jeszcze były w osi to pal sześć.
Dave
Ło matko! ohmy.gif Nie wiedziałem, że mój post (pytanie) wywoła tyle emocji i rozprawy nad studzienkami/odpływami wody do kanalizacji! blink.gif

No dobra, po kilku postach chyba wiem (a przynajmniej tak rozumuję) - odpływy w krawężnikach zrobiono (wcześniej przed remontem ich nie było?) ale same studzienki w jezdniach pozostały?

Kurde, przejądę się tam kiedyś i przyjrzę wink.gif
danielmdc
Panowie ale te okrągłe studzienki które w.urwiają kierowców są nie do przesunięcia wink.gif Do tych okrągłych studzienek jest odprowadzana woda z tych prostokątnych które jak jest możliwość idzie schować w krawężniku. To są zaszłości myśli komunistycznej że kanalizacja deszczowa jest prowadzona w jezdni. Niestety nawet przy nowych inwestycjach uczniowie naśladują chorych wizjonerów ze smutnej epoki projektując studzienki w jezdni zamiast w chodniku lub poboczu.
:)
coś prezydent na fb mówił, że planują zlikwidować przejście podziemne koło Damelu. Wcześniej w planach była przebudowa i miało być też dla rowerzystów.
W ramach oszczędności i nieprzemyślane. Oczywiście oficjalnie dla PR, że to takie wygodne i modne. Nie wiem z czym dobre czekanie pieszych na światłach. I na nadjeżdżający autobus czy tramwaj ludzie nie zdążą bo będą stali na czerwonym, a niektórzy na czerwonym będą przebiegać. Teraz można podpiec podziemnym.
Wezmą na siebie odpowiedzialność za wypadki. Teraz na głównym ciągu właściwie nie ma problemu z wypadkami z pieszymi. Niebezpiecznie jest koło Morcinka i Huty Bankowej (tam mają być obok ronda to może ograniczą prędkość).
bzenek
Dobre posunięcie.

Z wózkiem dziecinnym świat wygląda całkiem inaczej.
W pewnym wieku latanie po schodach też już nie bawi.

CYTAT(:) @ pią, 24 lip 2020 - 13:32) *
Teraz na głównym ciągu właściwie nie ma problemu z wypadkami z pieszymi.

No bo w Dąbrowie obowiązuje kult samochodu.
Piesi zostali z tego głównego ciągu już dawno wygnani.

Np. od przejścia przy Merkurym do przejścia przy salonie Fiata jest 500m bez możliwości przejścia.
W środku miasta pół kilometra do latania na około ohmy.gif

A jak ktoś ma wózek inwalidzki to dla niego bariera ciągnie się od Augustynika do targu - 1200m.
Witamy w XXI wieku blink.gif

Co gorsza, cała ta Zielona Mobilność niczego tu nie poprawi...
Rokko31
Powiedźcie Mi, mają zostać zlikwidowane przejścia podziemne wzdłuż głównej arterii miasta a na ich miejsce mają powstać poziome przejścia dla pieszych tak? czy to będą światła na tych przejściach czy jeszcze coś innego? Czy nie spowoduje to jeszcze większych korków w mieście i więcej wypadków na tych przejściach z udziałem pieszych? Dla Mnie to jakieś dziwne posunięcie, niby ma być lepiej ale czy napewno tak będzie? Chyba że czegoś nie kumam smile2.gif
bzenek
CYTAT(warius @ pią, 18 wrz 2020 - 15:37) *
Nie wrzucam całości, warto wejść na stronę są mapki i opisy tego co się będzie działo.Transportowa równowaga


No to robią robią drogę od Limanowskiego do Korzeńca ?
Czy nie robią ? blink.gif

Na mapkach brak tunelików pod torami przy Podłęknickiej/Wróbleskiego i Granicznej.
Nawet jako planowanych w przyszłości.

Na mapkach dyplomatycznie nie narysowano nowych peronów na stacjach kolejowych.
Może oni faktycznie nie wiedzą jakie te perony będą ?

No i co ciekawego powstanie na skrzyżowaniu przy byłym McDonald's ?

CYTAT(Rokko31 @ pią, 18 wrz 2020 - 23:07) *
Powiedźcie Mi, mają zostać zlikwidowane przejścia podziemne wzdłuż głównej arterii miasta a na ich miejsce mają powstać poziome przejścia dla pieszych tak? czy to będą światła na tych przejściach czy jeszcze coś innego? Czy nie spowoduje to jeszcze większych korków w mieście i więcej wypadków na tych przejściach z udziałem pieszych?


Hmm... no to zależy od konkretnych rozwiązań.


Na Redenie i przy Damelu światła już są.
Trzeba dorobić tylko te na Manhattan.
Akurat ich na udostępnionych mapkach brakuje.

CYTAT(Rokko31 @ pią, 18 wrz 2020 - 23:07) *
Dla Mnie to jakieś dziwne posunięcie, niby ma być lepiej ale czy napewno tak będzie?


Dla mnie zagadką są "rowerowe przejazdy podziemne".
To może wyjść bubel jak się patrzy mellow.gif
:)
przeniosłem 2 powyższe posty do tego tematu. Wklejam też zawartość linka wariusa z tematu kolejowego, do którego się odnosiły

CYTAT
dg.pl

TRANSPORTOWA RÓWNOWAGA
Sprawny transport publiczny, sieć dróg rowerowych oplatająca miasto, bezpieczeństwo i wygoda pieszych. Za tymi hasłami kryją się konkretne działania władz Dąbrowy Górniczej, które mają uczynić miasto miejscem przyjaznym dla wszystkich uczestników ruchu.

Miasto potrzebuje równowagi pod względem sposobów przemieszczania się po nim. Idea jest prosta: autobus, tramwaj czy pociąg muszą być łatwo dostępne, wygodne, docierać na czas w jak najwięcej miejsc, a przez to stanowić alternatywę dla samochodu. Równoprawnym środkiem transportu, do użytku na co dzień, ma być również rower.
W Dąbrowie Górniczej od kilku lat przybywa dróg rowerowych. Sieć docelowo ma objąć miasto od granicy z Będzinem, przez centrum, Reden, Gołonóg aż do huty ?Katowice?, Strzemieszyc, Ząbkowic i strefy inwestycyjnej w Tucznawie. Jej duża część już istnieje i można z niej korzystać. Dzięki temu rower służy nie tylko do jazdy po miejscach rekreacyjnych, ale też do przemieszczania się na co dzień między dzielnicami, np. w drodze do pracy.

Największym wyzwaniem na najbliższe lata jest przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie dworców w centrum i Gołonogu. W efekcie inwestycji powstaną m.in. tunele pod torami, dzięki którymi szybko, sprawnie i bezpiecznie będzie można przemieszczać się między częściami miasta przedzielonymi kolejową linią.
Zmieniać będzie się siatka połączeń autobusowych, która lepiej skomunikuje dzielnice z centrum, a stamtąd ułatwi dotarcie do innych miast. Torowiska tramwajowe czeka modernizacja, a pierwszym zwiastunem jest kompleksowy remont torów wzdłuż ul. Kasprzaka.

W śródmieściu, na przedłużeniu ul. Kościuszki powstanie podziemny tunel; w rejonie stacji zbudowane zostaną nowe drogi i ronda, modernizację przejdzie ul. Kolejowa. Zniknie przejazd na ul. Konopnickiej, a piesi i rowerzyści na drugą stronę torów dostaną się tunelem. Rozwinie się infrastruktura rowerowa, wyremontowane zostaną chodniki.

W Gołonogu, podobnie jak w centrum, zlikwidowany zostanie przejazd kolejowy. Na drugą stronę torów prowadzić będzie tunel podziemny, dzięki czemu ruch będzie płynny i znikną korki.

Ruch wzdłuż głównej osi miasta ? na ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego ? zostanie uspokojony. Powstaną zintegrowane przystanki autobusowo ? tramwajowe. Piesi nie będą musieli pokonywać schodów w podziemnych przejściach i na kładkach, bo zastąpią je przejścia na poziomie jezdni.

Drogi rowerowe rozwijają się również w rejonie huty ?Katowice? ? na ul. Piłsudskiego i Roździeńskiego. Jednośladem, przez Pogorię I, można dojechać z Gołonoga do Ząbkowic. Podziemny tunel przy ząbkowickim dworcu umożliwia bezpieczne przejście i przejazd rowerem między stronami dzielnicy rozdzielonymi kolejowymi torami. Z Ząbkowic dojedziemy na dwóch kółkach do ul. Inwestycyjnej, prowadzącej do strefy gospodarczej w Tucznawie. Docelowo infrastruktura rowerowa doprowadzi bezpośrednio do ulokowanych tam zakładów.

Rowerem, sprawnie i bezpiecznie, będzie można poruszać się po Strzemieszycach Wielkich. Droga rowerowa budowana jest na ul. Oddziału AK Ordona, na odcinku od ul. Narutowicza do ul. Hotelowej. Niebawem powinny ruszyć prace na ul. Kruczej, od ul. AK Ordona do cmentarza. Miasto ma w planach wykonanie kolejnych elementów infrastruktury w dzielnicy: wzdłuż ul. Strzemieszyckiej ? od ul. Narutowicza do ul. Szklanych Domów, a także na ul. Oddziału AK Ordona w stronę centrum, czyli od ul. Hotelowej do ul. Staszica. Stamtąd z kolei droga ma być poprowadzona do ul. Wojska Polskiego.

(...)
















CYTAT(Rokko31 @ pią, 18 wrz 2020 - 23:07) *
Czy nie spowoduje to jeszcze większych korków w mieście i więcej wypadków na tych przejściach z udziałem pieszych? Dla Mnie to jakieś dziwne posunięcie, niby ma być lepiej ale czy napewno tak będzie? Chyba że czegoś nie kumam smile2.gif


no jasne, że spowoduje. Nawet gdy będzie sygnalizacja to przecież nie wszyscy stosują się i bardzo wielu przechodzi, a będą przebiegać na czerwonym do tych przystanków, żeby zdążyć na autobus / tramwaj.
Przykład Damel - ktoś chce jechać w stronę centrum - ma przystanek autobusowy przed sobą, a teraz będzie musiał przejść przez ulicę. Teraz widząc zbliżający się tramwaj można przebiec tunelem. Potem będą biegać zarówno na tramwaj jak i dodatkowo na autobus przez jezdnię. Do tego normalne jest, że zmienią się przyzwyczajenia i ludzie będą przechodzili górą w niedozwolonych miejscach obok przejść na dużo większą skalę. Teraz to rzadkość a zobaczymy wszyscy sami co będzie po realizacji. Tylko czekać na potrącenia i stłuczki hamujących. Widać im bardzo tego brakuje.
Niby wygoda, z jednej strony zachęcają do ruchu, ale już nie do chodzenia przejściem podziemnym. Lepiej stać i czekać na czerwonym. Dla wózków, niepełnosprawnych i rowerów miały być dobudowane zjazdy.

Są takie możliwości:
- oszczędności i dorabianie jakichś ideologii, żeby to przykryć
- przy projekcie / doradzaniu udzielają się kompletni ignoranci, myśląc dodatkowo że są cool, trendy i eko, bo taka moda u nas i na zachodzie w ogóle, wyznaczają standardy wink.gif

Ja popieram bardzo drogi rowerowe itp, byle tylko nie zabierały przestrzeni pieszym, a tak się dzieje. To pieszy powinien być nr 1, a potem rowerzysta. Zwęża się tak chodniki, że obok siebie nie mogą iść dwie osoby, nawet z dzieckiem za rękę, ani wyminąć się z pieszymi z przeciwka. Mimo nowych dróg rowerowych wielu rowerzystów i tak dalej porusza się jezdnią dla samochodów i tak jest wszędzie, u nas świeże przykłady z Al. Zagłębia Dąbrowskiego i utrudnia jazdę samochodom.

Pomysł, że wielu przesiądzie się na rowery to u nas utopia. Co innego gdybyśmy byli na mapie samotnym miastem, do tego skupionym i gęsto zabudowanym, a nie takim czymś co mamy. Mało kto ma taki komfort, że mieszka blisko miejsca pracy, jak dąbrowscy urzędnicy i może dojeżdżać sobie do pracy rowerem.
Często pracuje się w innym mieście, jeszcze trzeba zawozić dzieci do przedszkola i szkoły. Dojazd do pracy w ramach aglomeracji komunikacją może i zajmować 2 godziny z licznymi przesiadkami. Gdyby chociaż była SKM, to wtedy cześć pracujących w centrum Katowic mogłaby sobie dojeżdżać. O czym tu rozmawiać, gdy na przystankach nie ma nawet wiaty.
Także ten projekt jeśli chodzi o część rowerową to rekreacyjny + dla niewielkiej części. Większość będzie miała za to utrudnienia, dodatkowe światła itp?

Co do mapek, to większość tych pomysłów jest już znana. Nie bardzo wiem co poprawi likwidacja skrzyżowania z Sienkiewicza. Tylko utudnienienie dostępu do już tak upadającej części centrum miasta.

Powinno się zlikwidować kładkę przy Sienkiewicza koło Huty Bankowej a nie przy Pogorii. Jest jaka jest, nie jest lekka (toporna jak kiedyś kolejowe), ale też wpisuje się architektonicznie w ten krąg przez CH. Tak to będzie to wyglądało bez sensu. A ludzie zamiast przechodzić będą stać do przejścia dla pieszych...

No i wielokrotnie od lat powtarzam to samo, a znikąd nie ma odpowiedzi - jak będzie wyglądał wspólny przystanek w centrum. Jeśli będzie jeden peron tramwajowy-autobusowy to przecież straszna katastrofa. Może to jednak przemyśleli. Autobusy i tramwaje, przewozy i PKSy w jednym rządku, czekają po kolei na swoją kolej, bez możliwości wyprzedzenia. Tramwaje blokowane przez autobusy, a autobusy same siebie, gdzie teraz mogą stawać równocześnie i wcześniej ruszać.
danielmdc
A będą te bus pasy co to zabijają smog i samym namalowaniem "bus" na jezdni nagle oświecona ludność przesiada się na komunikację miejską laugh.gif W Sosnowcu płaczą i kwiczą co im odmóżdżeni urzędnicy sprezentowali. Na drogach gdzie nie było korków teraz trwa armagedon w imię chorej ideologii. Jeżeli cymbały z dąbrowskiego pentagonu pójdą tą samą drogą czeka nas to samo. Mają przejścia podziemne i zamiast je wykorzystać do tej swojej debilnej mobilności to będą na siłę wyprowadzać ludzi na zebry laugh.gif
Paulus77
Ktoś wie czy cokolwiek dzieje się w temacie budowy fragmentu ścieżki rowerowej Pogorii IV na wysokości ulicy Marianki?
Był sukces w temacie przekazania gruntu przez RZGW dla miasta i od tego czasu cisza. Cięcia w budżecie, COVID, brak zgody mieszkańców? Słyszałem plotkę, że trzeba przesuwać płoty istniejących domów i nie ma na to środków.

Link FB

Paulus77
CYTAT(Paulus77 @ nie, 08 lis 2020 - 19:21) *
Ktoś wie czy cokolwiek dzieje się w temacie budowy fragmentu ścieżki rowerowej Pogorii IV na wysokości ulicy Marianki?



Sam sobie odpowiem smile2.gif Miasto wciąż czeka ponoć na oficjalne dokumenty przekazania terenu od „Wód polskich” aby rozpocząć inwestycję.
warius
CYTAT
Modernizacja torów tramwajowych na odcinku 5 km od Gołonoga do granicy z Będzinem 🚋
⚙️ Budowa dróg rowerowych wzdłuż całej linii tramwajowej🚲
⚙️ Budowa 2 zintegrowanych przystanków autobusowo-tramwajowych na Mercurym i na Manhattanie 🚌
⚙️ Budowa rond na skrzyżowaniach ulic Piłsudskiego i Morcinka oraz Sobieskiego i Chopina🚦
⚙️ Likwidacja kładek dla pieszych przy CH Pogoria i w rejonie Huty Bankowej oraz likwidacja przejść podziemnych przy ulicach Chopina, Granicznej i Kasprzaka oraz zastąpienie ich przejściami w poziomie jezdni🚶🏻‍♀️🚶🏻‍♂️
⚙️ Przebudowa 4 przejść podziemnych, w tym budowa pochylni rowerowych 🏗
⚙️ Modernizacja oświetlenia ulicznego wzdłuż linii tramwajowej💡
To wszystko elementy wspólnego przedsięwzięcia spółki Tramwaje Miasto Dąbrowa Górnicza
a Górnicza. Na oferty czekamy do 19 stycznia 🗓
Trzymajcie kciuki, bo to kolejne ważne zmiany w naszym mieście 👍🏻


Z FB prezydenta.

Nie ma jeszcze przetargu na www ale to jest news. Za jednym zamachem cały pozostały odcinek torów tramwajowych do remontu.
:)
^ super jeśli od razu całość. Dawniej planowano też tylko do pętli przy ex KWK Paryż, a dalej i przez Będzin tylko jakieś własne małe remonty szyn.

Pewnie wysłali do tego BIPu unijnego. Czekamy na szczegóły. Nie wiadomo czy pojawi na naszym BIPie czy TŚ.
Ja już pisałem krytycznie o likwidacji kładki przy CH Pogoria, którą bym zostawił i wpisuje się w architekturę kręgu przed CH. Tak samo jak przejście podziemne koło Damelu też powinno zostać.

Nie ma nic o zintegrowanym przystanku w Centrum. Pisałem o wątpliwościach i wielu różnych przewoźnikach, którzy staliby we wspólnym korku i blokowali sobie przystanek. Nawet tramwaje by stały razem z innymi.
Kiedyśbyły pomysły zwężenia Sobieskiego do 1 pasa, na szczęście zrezygnowano. Dobrze, że wyciągnięto jakieś wnioski, chociaż nie ze wszystkim. Kiedyś w Centrum miało nie być dojścia z przejścia podziemnego na przystanek w kierunku Gołonoga... Takie pomysły też były.

Ja mam jeszcze obawę, że pewnie zbudują dodatkowe słupy między torami dla trakcji tramwajowej bo tak chyba wszędzie robią TŚ podczas modernizacji, a to przecież dodatkowo szpeci. O wiele lepiej wygląda i mniej rzuca się toczy gdy jest rozciągnięta na słupy oświetleniowe. Do tej pory TŚ nie udało się przez kilka kadencji zmusić do pomalowania słupów (tylko odcinek od Damelu w stronę gołonoga).
I oby było nowe mocne oświetlenie LEDowe, a nie tak jak do tej pory, gdzie w większości jest ciemno.
A w centrum przez PKZ jest bardzo ciemno. Oświetlenie za słabe. W Centrum miasta powinno być bardzo jasno i przyjemnie. Sam plac to osobny temat, gdy będzie kiedyś przebudowywane w związku z "fabyką".

warius
CYTAT
1. Przedmiotem zamówienia w zakresie finansowanym przez spółkę Tramwaje Śląskie S.A. jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: „Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Sobieskiego i ul. Królowej Jadwigi w Dąbrowie Górniczej, od Pętli KWK Paryż do Al. Róż” - zadanie nr 2.5 w ramach Projektu pn.: „Zintegrowany Projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko - Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego – etap II” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.Zakres zamówienia obejmuje m.in.: Przebudowę torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Sobieskiego oraz ul. Królowej Jadwigi w Dąbrowie Górniczej do Pętli KWK Paryż do Al. Róż wraz z pętlą tramwajową. Odcinek obejmuje ok. 4800 mtp. Torowisko jest linią dwutorową, wydzieloną w konstrukcji klasycznej, podsypkowej na podkładach. W obrębie przejazdów przez jezdnię nawierzchnia wykonana jest z mieszanki mineralno-asfaltowej. Torowisko w obrębie pętli tramwajowej KWK Paryż jest z pojedynczym torem objazdowym oraz wjazdami i wyjazdami umożliwiającymi zawracanie tramwajów w obu kierunkach, a także z torem odstawczym, o przebiegu równoległym do torowiska w ul. Sobieskiego.

2. Przedmiotem zamówienia w zakresie finansowanym przez Gminę Dąbrowa Górnicza jest wykonanie robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową, przedmiarami robót, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz obowiązującymi przepisami i normami w ramach zadania pn.: „Budowa dróg rowerowych i przebudowa infrastruktury drogowej w ciągu ulic: Sobieskiego i Królowej Jadwigi (DW 910) w Dąbrowie Górniczej” w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza – Etap III”” - zakres drogi wojewódzkiej.Zakres robót budowlanych obejmuje: przebudowę drogi wojewódzkiej nr 910 w Dąbrowie Górniczej w ciągu ulicy Sobieskiego i Królowej Jadwigi od pętli „KWK Paryż” do Alei Róż w Dąbrowie Górniczej, obejmującą:

1) budowę i przebudowę infrastruktury pieszo-rowerowej (chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, drogi dla rowerów oraz zieleńce) na całym odcinku opracowania,

2) częściowe zmiany geometrii istniejącego układu drogowego, szczególnie przebiegu jezdni i pasów dzielących, celem optymalnego wykorzystania istniejącego pasa drogowego wzbogaconego o nowoprojektowaną infrastrukturę komunikacyjną pieszą, rowerową i zbiorową,

3) przebudowę oświetlenia drogowego,

4) przebudowę skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 910 z ul. Chopina na rondo turbinowe,

5) przebudowę ronda na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 910 z al. Kościuszki,

6) Przebudowę ronda na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 910 z al. Róż,

7) Przebudowę pozostałych skrzyżowań w zakresie opracowania,

8) przebudowę istniejących zjazdów w zakresie opracowania,

9) budowę zespołu przystanków „Dąbrowa Górnicza Huta Bankowa”, „Dąbrowa Górnicza Centrum” oraz nowoprojektowanego przy centrum handlowym „Pogoria”,

10) budowę wyniesionej nawierzchni w sąsiedztwie centrum handlowego „Pogoria” oraz przystanku „Dąbrowa Górnicza Centrum”,

11) rozbiórkę konstrukcji przejścia podziemnego przy przystanku „Dąbrowa Górnicza Huta Bankowa”,

12) rozbiórkę konstrukcji kładki nad drogą wojewódzką nr 910 przy przystanku „Dąbrowa Górnicza Sienkiewicza”,

13) rozbiórkę konstrukcji kładki nad drogą wojewódzką nr 910 przy centrum handlowym „Pogoria”

14) przebudowę przejścia podziemnego pod skrzyżowaniem drogi wojewódzkiej nr 910 z ul. Kościuszki,

15) przebudowę przejścia podziemnego w sąsiedztwie ronda z Aleją Róż,

16) budowę zintegrowanego zespołu przystankowego, tramwajowo – autobusowego w miejscu istniejącego przystanku „Dąbrowa Górnicza Aleja Róż"


CYTAT
Przedmiotem zamówienia w zakresie finansowanym przez spółkę Tramwaje Śląskie S.A. jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Przebudowa torowiska wydzielonego w ciągu ul. Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej na odcinku od al. Róż do ul. Kasprzaka” – zadanie nr 2.6 w ramach projektu pn. „Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego – etap II” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu operacyjnego Infrastruktura i środowisko. Zadanie obejmuje przebudowę torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Królowej Jadwigi i al. Józefa Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej od skrzyżowania z al. Róż do ul. Kasprzaka. Odcinek obejmuje ok. 5 200 mtp. Torowisko jest linią dwutorową, wydzieloną w konstrukcji klasycznej, podsypkowej na podkładach. W obrębie przejazdów przez jezdnię nawierzchnia wykonana jest z mieszanki mineralno-asfaltowej lub z prefabrykowanych płyt żelbetowych. Z zakresu zadania wyłączone są przejazdy drogowo-tramwajowe w obrębie skrzyżowania z ul. Majakowskiego oraz ul. Tysiąclecia.

Przedmiotem zamówienia w zakresie finansowanym przez Gminę Dąbrowa Górnicza jest wykonanie robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową, przedmiarami robót, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz obowiązującymi przepisami i normami w ramach zadania pn. „Budowa dróg rowerowych i przebudowa infrastruktury drogowej w ciągu ulic: Królowej Jadwigi i Piłsudskiego (droga powiatowa) w Dąbrowie Górniczej” w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza – etap III” – zakres drogi powiatowej.

Zakres robót budowlanych obejmuje: przebudowę odcinka drogi powiatowej w ciągu ul. Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej, obejmującą:

1) budowę i przebudowę infrastruktury pieszo-rowerowej (chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, drogi dla rowerów oraz zieleńce) na całym odcinku opracowania;

2) częściowe zmiany geometrii istniejącego układu drogowego, szczególnie przebiegu jezdni i pasów dzielących, celem optymalnego wykorzystania istniejącego pasa drogowego wzbogaconego o nowoprojektowaną infrastrukturę komunikacyjną pieszą, rowerową i zbiorową;

3) przebudowę oświetlenia drogowego;

4) przebudowę skrzyżowania ul. Piłsudskiego z ul. Morcinka na rondo turbinowe;

5) przebudowę pozostałych skrzyżowań w zakresie opracowania;

6) przebudowę istniejących zjazdów w zakresie opracowania;

7) budowę zintegrowanego zespołu przystankowego, tramwajowo-autobusowego w miejscu istniejącego przystanku „Gołonóg Manhattan”;

8) budowę zespołu przystanków w miejscu istniejących przystanków „Reden”, „Gołonóg Damel”, oraz „Gołonóg Centrum”;

9) przebudowę przejścia podziemnego w sąsiedztwie skrzyżowania ul. Królowej Jadwigi z ul. Reymonta;

10) rozbiórkę konstrukcji przejścia podziemnego przy przystanku „Gołonóg Damel”;

11) rozbiórkę konstrukcji przejścia podziemnego pomiędzy przystankiem „Gołonóg Centrum” a skrzyżowaniem ulicy Piłsudskiego z ulicą Kasprzaka.
:)
^
pewnie z ted.europa.eu - dzisiaj się pojawiło ale tam bez załączników
Czyli 2 przetargi jednocześnie, i jednak do pętli a nie do granicy z Będzinem, czemu się dziwiłem

właśnie pojawił się pierwszy przetarg na BIP TŚ snf (51).gif https://tram-silesia.logintrade.net/zapytan...c12fcbd59d.html

jest się z czym zapoznawać

edycja - jest już i drugi snf (51).gif https://tram-silesia.logintrade.net/zapytan...cba019a9a7.html
warius
^^

Po ilości dokumentacji wnoszę, że ten przetarg jest dokładniej przygotowany niż na centra przesiadkowe. Może nie będzie 500+ pytań do zamawiającego fnd (7).gif
danielmdc
"Likwidacja kładek dla pieszych przy CH Pogoria i w rejonie Huty Bankowej oraz likwidacja przejść podziemnych przy ulicach Chopina, Granicznej i Kasprzaka oraz zastąpienie ich przejściami w poziomie jezdni"
Komuś się sufit spier.olił na łeb. Wincyj pieszych na jezdnie wincyj laugh.gif
bzenek
CYTAT(warius @ pią, 18 gru 2020 - 17:56) *
^^

Po ilości dokumentacji wnoszę, że ten przetarg jest dokładniej przygotowany niż na centra przesiadkowe. Może nie będzie 500+ pytań do zamawiającego fnd (7).gif

Odnoszę zupełnie odwrotne wrażenie.
Przecie tam nie idzie niczego znaleźć - kompletny bajzel.

Zamawiający nie okazuje wielkiego szacunku oferentom blink.gif
warius
CYTAT(bzenek @ sob, 19 gru 2020 - 20:35) *
CYTAT(warius @ pią, 18 gru 2020 - 17:56) *
^^

Po ilości dokumentacji wnoszę, że ten przetarg jest dokładniej przygotowany niż na centra przesiadkowe. Może nie będzie 500+ pytań do zamawiającego fnd (7).gif

Odnoszę zupełnie odwrotne wrażenie.
Przecie tam nie idzie niczego znaleźć - kompletny bajzel.

Zamawiający nie okazuje wielkiego szacunku oferentom blink.gif


A to sorry, myślałem, że im więcej tym lepiej biggrin.gif
:)
@bzenek

dla nas to najlepiej na początek szukać plików z projektem drogowym i inżynierią czy organizacją ruchu. Tam zawsze są jakieś mapki

Ogólnie to i tak ostatecznie jest lepiej niż myślałem. Dużo dobrych rozwiązań jak np. zupełnie nowa geometria ronda w centrum. Nie zbudują dodatkowego wyjścia z przejścia podziemnego w kierunku Gołonoga, ale będzie można wyjść w kierunku Będzna i przejść po torach
Krytyczne rzeczy już tu kiedyś wypisywałem. Czy każdy wolałby, żeby jego dziecko samo przechodziło przejściem podziemnym i kładką czy jednak ulicą wielopasmową i przez tory tramwajowe bez sygnalizacji.
Nie będzie możliwości przejazdu przez torowiska na wysokości Augustynika i Sienkiewicza. Część mieszkańców będzie musiała objeżdżać i zmienić przyzwyczajenia.
Na Redenie przesunięte przystanki bliżej targowiska.
I to zwężenie Sobieskiego do 1 pasa w kierunku Centrum przy CH Pogoria - wiadomo, że będą długie korki. Tu widać, że siłowo chcą zniechęcić i zmusić do wyboru alternatywnych dróg, jak nowo budowanej do dworca

Najbardziej żal kładki przy CH Pogoria. Co ona komu przeszkadzała??? Jeśli już musi być to przejście dla pieszych, to kładka przecież może zostać. Najwyżej zlikwidować nieszczęsną windę. Rozbiórka to też dodatkowe koszty. Przejście będzie troszkę obok i wejście na kładkę by go nawet nie zasłaniało...
Wychodząc z CH można by było zejść po schodach prosto na 3Maja. Teraz trzeba będzie zejść i iść przez przejście. Niech to przemyślą. Będą jeszcze zapytania, jeszcze można to zmienić na tym etapie.
Przecież nie każdy idzie do CH na poziom 0 i i tak będzie miał schody po drugiej stronie.
Na fb wielu mieszkańców też żałuje najbardziej tej kładki.

Nie doszedłem jeszcze do tego co z wiatami, szczególnie jakie rozwiązanie będzie w centrum. Mała architektura tu decydująca, to główna oś miasta. I materiały jak kostka granitowa na torowisku np przy CH Pogoria
warius
Teraz już istnieją 3 przejścia na Piłsudskiego przez 3 pasy i torowisko + to przy hucie bankowej przez 2 pasy i torowisko, nie ma co demonizować dwóch kolejnych w centrum.

Dwa nowe ronda turbinowe, zmiany na rondzie w centrum i na alei róż usprawnią ruch, Być może na Alei zniknie nieformalne miejsce postojowe laweciarzy, rondo będzie prostsze i bardziej intuicyjne, to samo na skrzyżowaniu Piłsudskiego z Morcinka.

Dodatkowo na każdym skrzyżowaniu wideo detekcja i pętle indukcyjne mające usprawnić sterowanie ruchem.

Nie uważam żeby proponowane zmiany były kierowane wyłącznie przeciwko kierowcom, w szczególności, że całe centrum jak zauważyłeś będzie można objechać nową drogą aż do skrzyżowania przy dużym targu.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.