Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Zielona mobilność
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Sebastian22
wg danych z kamerki kładą tory na wysokości przystanków tramwajowych.
Wynika z tego że nie będzie przebudowy przejścia podziemnego w Centrum, tzn pewno zasypią wyjście na "stary" przystanek w stronę Gołonoga a przejście podziemne będzie miało wyjście tylko na przystanek w stronę Będzina. Nie będzie to zbytnio problemem bo ma być przejście naziemne przez całą ulicę więc będzie też dojście do przystanku w przeciwną stronę.
Zibar
To przejście wygląda okropnie i nadaje się tylko do rozbiórki. W czasie ulew jest zalewane a później kapie woda z sufitu a w czasie upałów jakiś lepik. Jak to zostawią w takim stanie to po prostu dramat.
:)
^^^
miało być przebudowane, a w nim wydzielona droga rowerowa, nowe wjazdy z dróg rowerowych itp
:)
CYTAT
fb MB

Przed weekendem na ulicy Królowej Jadwigi drogowcy 👷 ułożyli nową nawierzchnię, co oznacza, że są gotowi na kolejny etap prac. W poniedziałek 27 marca 📅 ruch w obu kierunkach🚘🚍 zostanie przełożony na jezdnię w kierunku Gołonoga i rozpocznie się przebudowa drugiej strony.
W najbliższych tygodniach otworzymy kolejne przebudowane odcinki ulic Piłsudskiego i Sobieskiego, które zyskały nową kanalizację deszczową, podbudowę i nawierzchnię oraz nowoczesne oświetlenie. Od Gołonoga do Będzina powstają też droga rowerowa, ciągi pieszo-rowerowe i chodniki 🚴 🚶🚶
Jak już wcześniej pisałem, przebudowę ulic wzdłuż głównej osi miasta zakończymy w tym roku. Wtedy też na tory wyjadą nowoczesne tramwaje 🚊 Szczegóły już wkrótce.


snf (51).gif https://www.facebook.com/marcinbazylakoffic...3/?locale=pl_PL
Sebastian22
pod postem jest info że przejście w Centrum będzie modernizowane jednak.
Pieczaraa_
^^ Wiadomo może co ma obejmować ta modernizacja?
Rokko31
CYTAT(Pieczaraa_ @ pon, 27 mar 2023 - 17:39) *
^^ Wiadomo może co ma obejmować ta modernizacja?

Przecież przejścia dla pieszych miało nie być tylko chyba droga dla rowerów, coś się zmieniło?
Sebastian22
^^ ee no jak, sam przejazd dla rowerow? nie. jak juz to wraz z przejazdem dla rowerow.
Rokko31
CYTAT(Sebastian22 @ pon, 27 mar 2023 - 22:55) *
^^ ee no jak, sam przejazd dla rowerow? nie. jak juz to wraz z przejazdem dla rowerow.

Przejście dla pieszych miało być wyniesione przez drogę a tunelem tylko rowery ale widzę, że miasto nie panuje już nad podziemnymi przejściami, przy Alei Róż nici z przejazdu dla rowerów i w Centrum również nie wykonają planu?
:)
Nie wiem skąd pojawiają się te nowe teorie dotyczące przejścia w centrum. Przecież na razie nic się chyba w planach od początku nie zmieniło.
Ma być nowe wyniesione przejście przy przystankach, a przejście podziemne zostaje z tym, że zaślepione jedno wyjście na likwidowany przystanek tramwajowy oraz wydzielona w nim droga rowerowa i zostaną dobudowane wjazdy dla rowerów przy poczcie i od strony parku - Aldi
Na 14 stronie tego tematu wklejałem kiedyś plany.

warius
Nie wiem czy już zauważyliście ale słupy w dużej części na Królowej Jadwigi będą pojedyncze. Trakcja nad obu torami rozwieszona jest z jednego słupa na dłuższym wysięgniku smile2.gif I tak podwójne słupy mamy na Merkurym, dalej przy skrzyżowaniu z Wojska Polskiego i dalej przy TZN. W stronę górki Gołonowskiej nie miałem jak spojrzeć.
Zibar
Nie podniecałbym się obrazkiem na którym zlikwidowano wjazd (zresztą jedyny!) na osiedle czyli na ul. Paryską. Jak to będzie wyglądało to chyba wykonawcy sami nie wiedzą, a pewnie spory zakres wyleci bo ewidentnie widać, że zaczyna brakować pieniędzy i czasu.
:)
CYTAT(warius @ wto, 28 mar 2023 - 19:25) *
Nie wiem czy już zauważyliście ale słupy w dużej części na Królowej Jadwigi będą pojedyncze. Trakcja nad obu torami rozwieszona jest z jednego słupa na dłuższym wysięgniku smile2.gif I tak podwójne słupy mamy na Merkurym, dalej przy skrzyżowaniu z Wojska Polskiego i dalej przy TZN. W stronę górki Gołonowskiej nie miałem jak spojrzeć.


ja oczywiście smile2.gif i pojedynczy wzdłuż targowiska. Ciekawe czy tak było od początku w planach. Zawsze lepiej 1 rząd. I czemu takie zróżnicowanie
warius
CYTAT(:) @ śro, 29 mar 2023 - 10:50) *
CYTAT(warius @ wto, 28 mar 2023 - 19:25) *
Nie wiem czy już zauważyliście ale słupy w dużej części na Królowej Jadwigi będą pojedyncze. Trakcja nad obu torami rozwieszona jest z jednego słupa na dłuższym wysięgniku smile2.gif I tak podwójne słupy mamy na Merkurym, dalej przy skrzyżowaniu z Wojska Polskiego i dalej przy TZN. W stronę górki Gołonowskiej nie miałem jak spojrzeć.


ja oczywiście smile2.gif i pojedynczy wzdłuż targowiska. Ciekawe czy tak było od początku w planach. Zawsze lepiej 1 rząd. I czemu takie zróżnicowanie

Nie znam się więc zgaduję. Podwójne słupy co jakiś czas są po to aby zapewnić odpowiedni naciąg zewnętrznej linie.
Rokko31
Ciekawe jak rozwiążą sieć trakcyjną od Alei Róż do Centrum, tam za bardzo nie ma gdzie wcisnąć tych słupów i jak na razie praktycznie ich nie ma rolleyes.gif



tytus
słupy już stoją - bedą zawieszenia poprzeczne na lince
:)
CYTAT(Rokko31 @ śro, 29 mar 2023 - 18:37) *
Ciekawe jak rozwiążą sieć trakcyjną od Alei Róż do Centrum, tam za bardzo nie ma gdzie wcisnąć tych słupów i jak na razie praktycznie ich nie ma rolleyes.gif


Pewnie tak jak dawniej - wspólne słupy oświetleniowe po zewnętrznych stronach jezdni i na nich sieć.

CYTAT(warius @ śro, 29 mar 2023 - 14:53) *
Nie znam się więc zgaduję. Podwójne słupy co jakiś czas są po to aby zapewnić odpowiedni naciąg zewnętrznej linie.


to by było racjonalne wytłumaczenie ale w tym przypadku to bardzo długie odcinki podwójnych a nie tylko jakieś zakończenia
Pieczaraa_
Podsyłam nową galerię z przebudowy głównej osi miasta.

https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/pra...owskich-ulic-9/
kolek
W centrum ma być w końcu wspólny przystanek tramwajowo autobusowy? Bo już zgłupiałem biggrin.gif

Na zdjęciach widać tory ułożone pod wylanie betonu jak na Alei Róż i Manhattanie
warius
W planach nie było ale plany się zmieniają w przypadku tej inwestycji dosyć mocno. Żadnej informacji na ten temat na pewno nie było.
Rokko31
W Centrum i chyba przy Merkurym miał być wspólny przystanek dla autobusów i tramwai ale czy to nadal jest aktualne to chyba tylko wykonawca Wie mellow.gif
Sebastian22
Nie w Centrum a na Manhattanie i przy Merkurym.
Nigdy nie było założenia że w Centrum ma być wspólny przystanek A-T, przynajmniej w ostatecznej wersji projektu z przetargu.
Rokko31
CYTAT(Sebastian22 @ pon, 03 kwi 2023 - 00:14) *
Nie w Centrum a na Manhattanie i przy Merkurym.
Nigdy nie było założenia że w Centrum ma być wspólny przystanek A-T, przynajmniej w ostatecznej wersji projektu z przetargu.

Proszę, poniżej zupełnie inna informacja, którą miasto promowało w Centrum dla mieszkańców, Ja innej nie znam, jeśli zmieniono, to chyba bez wiedzy i informowania mieszkańców unsure.gif
warius
Wspólną lokalizacja z przejściem w poziomie jezdni ale nie wspólny przystanek gdzie autobusy wjeżdżają na torowisko
szer
Zgodnie z SIWZ zamówienia publicznego:

CYTAT
2. W ramach zadania należy zaprojektować przystanki zintegrowane w następujących rejonach:
- Plac Wolności rejon skrzyżowania ulicy Kościuszki z ulicą Królowej Jadwigi z uwzględnieniem przesunięcia przystanku tramwajowego zlokalizowanego przy Poczcie na kierunku do Gołonoga za skrzyżowanie z ulicą Kościuszki,
- Przystanek zintegrowany MERKURY rejon skrzyżowania ulicy Królowej Jadwigi z Al. Róż z możliwością przesunięcia w kierunku Al. Majakowskiego.
- Przystanek zintegrowany MANHATAN rejon przejścia podziemnego w ciągu ul. Piłsudskiego.


w tym samym pliku jest:

CYTAT
5. Wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy skrzyżowania ulic Królowej Jadwigi / Poniatowskiego / Majakowskiego / Piłsudskiego na skrzyżowanie typu ?RONDO?. Przy opracowaniu dokumentacji należy uwzględnić generowany prze Targowisko Miejskie zarówno ruch kołowy jak i pieszy - projektant zobowiązany jest do przedstawienia 2 koncepcji do wyboru przez Zamawiającego.


co sugeruje, że już ładnych kilka lat temu planowali tam rondo
Sebastian22
No to moze jednak bedzie, choc wydaje mi sie ze powinny byc tam plyty aby szyny byly w betonie a jakos to tak nie wyglada. Obawiam sie ze do projektu wproewadzono jeszcze szereg zmian o ktorych sie dowiemy wkrotce wink.gif

EDIT:
chocby w tym artykule jest mowa tylko o tych ww. dwóch lokalizacjach zintegrowanych przystanków
https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...owie-gorniczej/
:)
Były pomysły na rondo obok targowiska, potem je porzucono i powstał projekt z pozostawaniem skrzyżowania. Niedawno przy realizacji zmienili znowu zdanie widząc jak działa to tymczasowe rondko. W tej chwili od strony Gołonoga często tworzy się duży korek, ale to od czasu przeniesienia na jezdnię po stronie Damelu. Gdy były wcześniej dwa pasy na drugiej jezdni to było lepiej. Trudno stwierdzić czy to się będzie sprawdzało w czasie działania targowiska, przez przejścia dla pieszych na Piłsudskiego i Poniatowskiego.

Najlepsze jest to, że głównym powodem całych zmian był remont torowiska, a tu tramwaje najbardziej ucierpią i będą jeździły wolniej niż dawniej. Zamiast pierwszeństwa na sygnalizacjach będą musiały czekać przed rondami, a do tego wiele nowych przejść dla pieszych zamiast tuneli, przez co będą musiały przy nich zwalniać dla bezpieczeństwa.

Co do przystanku w centrum to też na początku były pomysły, żeby były wspólne tak jak na Al Róż i na Manhattanie. Na szczęście przemyśleli i zmienili zdanie, bo to przecież spowodowałoby zatory i korki do przystanku biggrin.gif Tramwaje wymieszane z autobusami i busikami oczekiwałyby w kolejce.
Problem w tym, że nowe zatoczki zaprojektowali bardzo krótkie na 1 autobus. Widać to na zrzucie z projektu na poprzedniej stronie. Już o tym pisałem, że będzie problem, szczególnie od strony kościoła, gdzie do jazdy prosto będzie jeden pas i autobusy będą go zmieniały zaraz przed zatoczką. Wystarczy, że będzie zajęta i cała ulica w stronę ronda w centrum będzie zablokowana. Ale tu w projekcie chyba też się cóż zmieni bo kiedyś ustawiali słup w obecnej zatoce i go po jakimś czasie zlikwidowali.
W centrum "wspólne" przystanki oznaczają tyle, że tramwajowy przeniesiony od poczty i wszystkie obok siebie na jednej wysokości z szerokim przejściem dla pieszych.

Z tego co pamiętam z projektu to przystanki tramwajowe w centrum i przy 3 Maja miały być bardziej w wersji "exclusive". Wzdłuż nich nie miało być tłucznia, a miały być wykończone chyba kostką granitową (na betonie). I tak samo to wygląda przy 3 Maja, a tam przecież tylko przystanek tramwajowy.
Zibar
^^^
Ruch tramwajowy może dalej nie na rondach pierwszeństwo. Wystarczy założyć sygnalizację jak w Gołonógu czy przy spodku, ale to w połączeniu z przejściami dla pieszych jeszcze bardziej spowolni auta.

Czy ktoś się orientuje co z przejściem podziemnym koło "Polonii"? Jest częściowo zasypane.
Sebastian22
tzn o ktore przejscie konkretnie pytasz? Zasypane mają być trzy - przy Hubertusie/Hucie Bankowa, Przy Merkurym/Al. Róż oraz w Gołonogu przy Piłsudskiego na wys. Kasprzaka.
kolek
CYTAT(Sebastian22 @ śro, 05 kwi 2023 - 20:38) *
tzn o ktore przejscie konkretnie pytasz? Zasypane mają być trzy - przy Hubertusie/Hucie Bankowa, Przy Merkurym/Al. Róż oraz w Gołonogu przy Piłsudskiego na wys. Kasprzaka.



Zlikwidowane zostało jeszcze na Redenie na wysokości fiata oraz drugie przy ekonomiku /damelu.

W sumie zostało zlikwidowanych 5 przejść podziemnych (2 nieczynne od lat, oraz 3 czynne aż do przebudowy).



Czyli zostaną dwa przejścia podziemne, na Manhattanie oraz w centrum.
Rokko31
CYTAT(kolek @ śro, 05 kwi 2023 - 20:54) *
CYTAT(Sebastian22 @ śro, 05 kwi 2023 - 20:38) *
tzn o ktore przejscie konkretnie pytasz? Zasypane mają być trzy - przy Hubertusie/Hucie Bankowa, Przy Merkurym/Al. Róż oraz w Gołonogu przy Piłsudskiego na wys. Kasprzaka.



Zlikwidowane zostało jeszcze na Redenie na wysokości fiata oraz drugie przy ekonomiku /damelu.

W sumie zostało zlikwidowanych 5 przejść podziemnych (2 nieczynne od lat, oraz 3 czynne aż do przebudowy).



Czyli zostaną dwa przejścia podziemne, na Manhattanie oraz w centrum.

W centrum miał być tylko podziemny przejazd dla rowerów a przejście dla pieszych wyniesione na jezdni ale to się zmienia jak w kolejdoskopie unsure.gif
Zibar
CYTAT(Sebastian22 @ śro, 05 kwi 2023 - 20:38) *
tzn o ktore przejscie konkretnie pytasz?


Konkretnie o te koło Polonii (a nie te przy Merkurym) wink.gif


Restauracja Polonia jeszcze do końca lat 90 była w tym zadaszonym pasażu handlowym między Reymonta a przystankiem. Teraz jest tam Żabka i apteka, wcześniej był sklep Komfort.
:)
CYTAT(Rokko31 @ śro, 05 kwi 2023 - 21:14) *
W centrum miał być tylko podziemny przejazd dla rowerów a przejście dla pieszych wyniesione na jezdni ale to się zmienia jak w kolejdoskopie unsure.gif


Nigdy nie było takich informacji ani projektu. Przejście zostaje ale z wydzielonym pasem rowerowym. Dodatkowo przejście naziemne.
Rokko31
CYTAT(:) @ czw, 06 kwi 2023 - 09:56) *
CYTAT(Rokko31 @ śro, 05 kwi 2023 - 21:14) *
W centrum miał być tylko podziemny przejazd dla rowerów a przejście dla pieszych wyniesione na jezdni ale to się zmienia jak w kolejdoskopie unsure.gif


Nigdy nie było takich informacji ani projektu. Przejście zostaje ale z wydzielonym pasem rowerowym. Dodatkowo przejście naziemne.

Jeśli nie było takiego projektu to dlaczego miasto kiedyś informowało o tej inwestycji na spotkaniach i rysunkach, gdzie miał być sam podziemny przejazd dla rowerów a dla pieszych przejście na jezdni ale widocznie się zmieniło i teraz zmienili zdanie
:)
^^^
to ktoś musiał coś nieprecyjnie przedstawić, że pojawiły się takie wątpliwości. W necie wszędzie było info od początku, że przejście zostaje ale z dodatkowymi wjazdami dla rowerów. Potwierdził to projekt do przetargu. Przecież zostają też wszędzie schody.
Rokko31
CYTAT(:) @ pią, 07 kwi 2023 - 09:53) *
^^^
to ktoś musiał coś nieprecyjnie przedstawić, że pojawiły się takie wątpliwości. W necie wszędzie było info od początku, że przejście zostaje ale z dodatkowymi wjazdami dla rowerów. Potwierdził to projekt do przetargu. Przecież zostają też wszędzie schody.

Na wizualizacji jest też w Centrum zintegrowany przystanek A-T ale jak wiadomo już to nie aktualne, także od wizualizacji do rzeczywistości droga kręta i daleka ale szkoda, że potem miasto nie informuje o zmianach. To samo było z rewitalizacją Parku Hallera, w gazetce i na www pokazali jak będzie wyglądać wejście do Parku od strony PKZ a potem tego nie zrobili ;)
:)
CYTAT
UM

ZMIANA ORGANIZACJI RUCHU NA ULICY SOBIESKIEGO

W poniedziałek 17 kwietnia ruch na ulicy Sobieskiego między skrzyżowaniami z ulicami Sienkiewicza i Chopina zostanie przełożony na przebudowaną jezdnię wzdłuż Huty Bankowej.

Przebudowany odcinek zyskał nową kanalizację deszczową, nowa jest także konstrukcja jezdni i nawierzchnia. Nowy jest także chodnik i zatoka z miejscami do parkowania oraz nowoczesne oświetlenie.

Dodatkowo przystanek autobusowy w kierunku Będzina zyskał nową zatokę, która zostanie udostępniona w późniejszym terminie po stężeniu betonu. Na razie autobusu będą zatrzymywać się na obu pasach jezdni.

Przełożenie ruchu na przebudowaną jezdnię w stronę Będzina umożliwi przebudowę jezdni w kierunku centrum na tym samym odcinku.

? Zakres prac będzie taki sam, jak na otwieranej jezdni, czyli budowa nowej kanalizacji deszczowej i przekładka sieci, nowa konstrukcja jezdni z nową nawierzchnią oraz chodnik. Po tej stronie drogi powstanie także droga rowerowa ? wylicza Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.
W trakcie przebudowy zachowany zostanie dojazd do posesji i do sklepu Lidl.

Przebudowa ul. Sobieskiego jest częścią modernizacji układu drogowo-torowego między aleją Róż a granicą z Będzinem. Na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich prace wykonuje firma ZUE Kraków. Wartość inwestycji to 76 mln zł brutto: 31 mln zł za część tramwajową i 45 mln zł za część drogową finansową przez miasto.

Firma ZUE Kraków odpowiada także za realizację drugiego kontraktu, czyli modernizację układu drogowo-torowego między al. Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka. Wartość inwestycji to 75,9 mln zł brutto: 22,9 mln zł za część torową i 53 mln zł za część drogową finansowaną przez miasto.


Odkąd zamknęli prawy pas w kierunku centrum zaraz za skrzyżowaniem z Wojska Polskiego to ciągle jakieś niezdary zajeżdżają drogę innym. Oba pasy są przekierowane o jeden pas w lewo, tak że środkowy przechodzi dalej na lewy. Takie jest oznakowanie poziome, a wielu przecina tymczasową linię ciągła i jedzie sobie jak gdyby nigdy nic dalej środkowym. Od czasu do czasu są stłuczki, ale za to ciągłe hamowanie i trąbienie. Jadąc prawym trzeba uważać czy ktoś ze środkowego w nas nie wjedzie biggrin.gif
Może gdyby było też ozankowanie pionowe to byłoby lepiej - takie 2 czarne strzałki na żółtym tle
zielak
Kierowcy swoją drogą, ale oznakowanie tymczasowych organizacji ruchu w wielu miejscach jest po prostu kiepskie i wręcz niebezpieczne.
Sytuację poprawiłby wspomniany znak + "wyspa" ze słupków zmuszająca środkowy pas do zjazdu na lewy i dopiero wtedy prawy pas powinien wskoczyć na środkowy.
Gdy kończy się zwężenie przy Merkurym, to również dochodzi do podobnych sytuacji a tam dodatkowo jest tymczasowe przejście dla pieszych.
Oznaczenie organizacji ruchu na rondzie obok UP też wymagałoby poprawy, bo mam wrażenie, że niektórzy kierowcy nie wiedzą jak mają jechać i wykonują różne karkołomne manewry.

:)
filmik z prac. m.in. z pracą podbijarki snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=SxK539nahg8

a w centrum leją beton, układają krawędź peronu tramwajowego
Pieczaraa_
Nowa galeria z przebudowy głównej osi miasta:
https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/pra...wskich-ulic-10/
Rokko31
Ktoś Wie dlaczego w Centrum, jak rozumie na przyszły przystanek tramwajowy jest wylany tak duży odcinek betonu miedzy tory? Przecież tam ma nie być zintegrowanego przystanku, chyba że planują jeszcze coś czego nie Wiemy? huh.gif
warius
CYTAT(Rokko31 @ nie, 30 kwi 2023 - 22:50) *
Ktoś Wie dlaczego w Centrum, jak rozumie na przyszły przystanek tramwajowy jest wylany tak duży odcinek betonu miedzy tory? Przecież tam ma nie być zintegrowanego przystanku, chyba że planują jeszcze coś czego nie Wiemy? huh.gif


Może ktoś policzył, że nie da się skrócić o 2/3 zatoki przystankowej w centrum i zmieścić tam wszystkich autobusów nie powodując paraliżu drogowego i nastąpiły zmiany w projekcie? Z tego co kojarzę nic nie było ogłaszane w tej kwestii.
:)
^^^
Pisaliśmy już o tym na poprzedniej stronie.
Zmiany w projekcie są. Na odcinku przed PKZ aż do Górników Redenu miała być położona kostka na torowisku. Miało być lepiej niż takie wysypane kamienie. Tak samo przy 3 Maja. Zmienili to na beton. Przy 3 Maja tak samo. Czasami stosuje się takie rozwiązania, a to nie znaczy, że tam mają jeździć autobusy.
Rokko31
CYTAT(:) @ wto, 02 maj 2023 - 15:00) *
^^^
Pisaliśmy już o tym na poprzedniej stronie.
Zmiany w projekcie są. Na odcinku przed PKZ aż do Górników Redenu miała być położona kostka na torowisku. Miało być lepiej niż takie wysypane kamienie. Tak samo przy 3 Maja. Zmienili to na beton. Przy 3 Maja tak samo. Czasami stosuje się takie rozwiązania, a to nie znaczy, że tam mają jeździć autobusy.

Ale jaki jest w tym cel? Chodzi o oszczędności, tzn. kamień droższy od betonu czy to ma służyć do czegoś innego? Może to dotyczy przejścia dla pieszych w tym miejscu??
Sebastian22
Dobrze że nie będzie kostki na torowisku bo to jest porażka - przypomnijcie sobie jak wygladało takie torowisko w centrum Sosnowca - pozapadane kostki przy szynach itp w bardzo krótkim czasie.
:)
^^^
to nie wina kostki, a wyjątkowego partactwa.. Tak jak u nas na niektórych zatoczkach autobusowych. Nie trzeba szukać daleko w PL i świecie, bo i w DG dało się zrobić ok np. koło cmentarza - przystanek z kostki granitowej na 11 listopada.


a tu przykład, że beton na torowisku nie oznacza od razu zintegrowanego przystanku dla autobusów:




I czy u nas ten beton jest równo z szynami czy poniżej? Bo jełki poniżej to może być na nim kostka, bo tak właśnie się robi. Jeśli równo z szynami to oszczędności na kamiennej kostce i robociźnie.
kolek
CYTAT(:) @ pią, 05 maj 2023 - 13:45) *
^^^
to nie wina kostki, a wyjątkowego partactwa.. Tak jak u nas na niektórych zatoczkach autobusowych. Nie trzeba szukać daleko w PL i świecie, bo i w DG dało się zrobić ok np. koło cmentarza - przystanek z kostki granitowej na 11 listopada.


a tu przykład, że beton na torowisku nie oznacza od razu zintegrowanego przystanku dla autobusów:




I czy u nas ten beton jest równo z szynami czy poniżej? Bo jełki poniżej to może być na nim kostka, bo tak właśnie się robi. Jeśli równo z szynami to oszczędności na kamiennej kostce i robociźnie.



Zrobili na równo z torami wszędzie.
:)
CYTAT
nasze miasto

Wielka przebudowa Dąbrowy Górniczej. Budują ronda, drogi, przystanki, wymieniają torowisko. Co czeka w najbliższym czasie kierowców?

Przebudowa całej Dąbrowy Górniczej trwa. Powstają nowe drogi, ronda, Tramwaje Śląskie układają nowe szyny na odcinku 5 kilometrów. To jeden wielki plac budowy. Sprawdziliśmy, co dziś dzieje się na poszczególnych odcinkach inwestycji, jakie zmiany czekają w najbliższych tygodniach na kierowców i co najważniejsze – kiedy koniec tych wszystkich prac?
Kanalizacja i nowa nawierzchnia w śródmieściu. Wraca ruch okrężny

Na wysokości salonu samochodowego L’emir dobiega obecnie końca przebudowa kanalizacji deszczowej. Po jej zakończeniu wykonane zostaną warstwy konstrukcyjne drogi. W pierwszej połowie maja przywrócony zostanie ruch jezdnią północną.

W najbliższym czasie kontynuowana będzie przebudowa kanalizacji na zamkniętym odcinku jezdni południowej od ulicy Chopina do ulicy Sienkiewicza, a także w rejonie wjazdu do Centrum Handlowego Pogoria. Po robotach kanalizacyjnych nadejdzie kolej na roboty drogowe, czyli wykonanie nowych jezdni. Jednocześnie ekipy brukarskie wykonują prace związane z budową nowych dróg pieszo-rowerowych.

W kwietniu nastąpiło zamknięcie jezdni południowej na odcinku od ul. Chopina do ul. Sienkiewicza.

- Wykonanie prac na tym odcinku wraz z odtworzeniem nawierzchni będzie warunkowało wprowadzanie kolejnych etapów robót w bezpośrednim sąsiedztwie. W pierwszej połowie maja planowane jest przywrócenie ruchu jezdnią północną na wysokości salonu samochodowego L’emir, co pozwoli na przywrócenie ruchu okrężnego na nowym rondzie wybudowanym przy PUP – mówi Piotr Purzyński z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego.
Projekt zakłada również m.in. budowę ronda na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego z Chopina. Zlikwidowane zostaną też kładki dla pieszych w rejonie Huty Bankowej oraz Centrum Handlowego Pogoria a także przejście podziemne przy ul. Chopina. Zastąpi je przejście przez jezdnię. Przejście podziemne przy ul. Kościuszki zostanie przebudowane. Wzdłuż linii tramwajowej wymienione zostanie oświetlenie.

Kierowcy jadą nową nawierzchnią, będą budować dwa ronda

Na odcinku od al. Róż do ul. Kasprzaka na części odcinków zakończyła się większość robót podziemnych oraz drogowych, co umożliwiło przełożenie ruchu samochodowego na przebudowane już fragmenty jezdni. Jednocześnie trwają prace związane z przebudową kanalizacji, budową dróg pieszo-rowerowych oraz wykonywaniem konstrukcji drogi po robotach kanalizacyjnych.

- Prace związane z budową przystanku zintegrowanego oraz przebudowy przejścia podziemnego na wysokości osiedla "Manhattan" są mocno zaawansowane. Prace związane z budową przystanku zintegrowanego "Merkury" zostały rozpoczęte, a jego uruchomienie planuje się na drugą połowę roku – tłumaczy Piotr Purzyński.

Z początkiem czerwca planuje się udostępnienie dla ruchu samochodowego jezdni północnej na odcinku od ulicy Kasprzaka do Targowiska przy ulicy Poniatowskiego.

Wcześniej wprowadzane będą zmiany na odcinku od ulicy Poniatowskiego w kierunku alei Róż. Budowa kanalizacji w przeważającym zakresie będzie realizowana "pod ruchem", jak ma to obecnie miejsce na odcinku Wojska Polskiego - aleja Róż.

- Z końcem maja planowane jest zamknięcie jezdni północnej na odcinku Poniatowskiego - Aleja Róż. Podczas tego zamknięcia skrzyżowanie z ulicą Wojska Polskiego funkcjonowało będzie analogicznie jak skrzyżowanie ulicy Piłsudskiego z ulicą Tysiąclecia - tymczasowo wprowadzony ruch okrężny przy wyłączeniu sygnalizacji świetlnej. Jednocześnie rozpoczną się prace rozbiórkowe pozostałych elementów konstrukcyjnych przejścia podziemnego "Aleja Róż" – wyjaśnia Piotr Purzyński.

Rondo turbinowe przy ul. Tysiąclecia powinno być gotowe przed końcem czerwca, natomiast rondo u zbiegu alei Majakowskiego i Poniatowskiego przed końcem tego roku. Zakończenie prac drogowych miasto planuje do końca 2023 roku.

Tramwaje mają wrócić na tory już latem

W mieście jednocześnie trwa obecnie przebudowa całego torowiska tramwajowego. Nowe pojawi się na długości prawie 5 kilometrów (to prawie 10 km toru pojedynczego), od Powiatowego Urzędu Pracy w rejonie ulicy Sobieskiego aż do ulicy Kasprzaka. Ekipy zamontowały na nowych słupach, których jest ponad 250, sieć trakcyjną łańcuchową. Zakończenie tych prac i wznowienie ruchu tramwajowego na całym odcinku planowane jest do 30 sierpnia tego roku.

Modernizacją układu drogowo-torowego między aleją Róż a granicą z Będzinem na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich prace zajmuje się firma ZUE Kraków. Wartość inwestycji to 76 mln zł brutto: 31 mln zł za część tramwajową i 45 mln zł za część drogową, finansową przez miasto.

Firma ZUE Kraków odpowiada także za realizację drugiego kontraktu, czyli modernizację układu drogowo-torowego między al. Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka. Wartość inwestycji to 75,9 mln zł brutto: 22,9 mln zł za część torową i 53 mln zł za część drogową, finansowaną przez miasto.
:)
Korki na Piłsudskiego w okolicach targowiska w niedzielę, podczas jego działania tak przynajmniej na 15-20 minut stania. Ludzie chodzą bez przerwy po przejściach jak mrówki, a do tego wiadomo jak niektórzy kierowcy są niezdecydowani i stoją bez końca, i czekają aż będzie całkiem pusto.
W takich miejscach powinna być sygnalizacja dla pieszych - na przycisk. A teraz nawet jakby ją zbudować to będzie zaraz za rondem i to też słabe rozwiązanie. Rondo byłoby tam dobrym pomysłem, gdyby nie targowisko. W centrum przed PKZ też będzie nieciekawie i powinna tam być sygnalizacja dla pieszych.
Sebastian22
Z Gołonoga do Centrum coraz bardziej będzie się opłacać jechać przez Al. Zagłębia Dąbrowskiego, Konopnicką i Limanowskiego niż przez Reden, zwłaszcza po wybudowaniu drogi z wiaduktu wzdłuż torów do Ronda Konopnickiej x Kolejowej.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.