Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: S1 w DG
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Leszek
snf (51).gif

CYTAT
Będą światła na niebezpiecznym skrzyżowaniu na DK1
agnsz|10.07.2014 07:41

Ruchliwe skrzyżowanie i przejście dla pieszych w Dąbrowie Górniczej, na którym nigdyś ginęli przechodnie i często dochodzi do kolizji ma być bezpieczniejsze.

Miasto właśnie ogłosiło przetarg na budowę sygnalizacji świetlnej w rejonie skrzyżowania ulicy Konstytucji z DK1.

- W 2010 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prowadziła z mieszkańcami okolic konsultacje w sprawie przebudowy trasy i podniesienia jej parametrów do rangi drogi ekspresowej. Sprawa najwyraźniej utknęła. Dlatego miasto postanowiło działać - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy dąbrowskiego magistratu.

Jak zapewniają urzędnicy sprawa jest poważna. Ruchliwą i niebezpieczną drogą poruszają się do szkoły mali mieszkańcy osiedla Młodych Hutników. - Sygnalizacja będzie wzbudzana na dotyk. Powinna więc odpowiadać potrzebom mieszkańców i kierowców - zapewnia Matylewicz.
Leszek
CYTAT
Zanim powstanie ekspresówka, pieszych strzec będą światła
Piotr Purzyński|16.09.2014 10:03


Do końca października katowicka spółka Synchrogop zaprojektuje i wybuduje sygnalizację świetlną dla pieszych przy trasie DK1 w Dąbrowie Górniczej.

Popularna ''jedynka'', czyli Wschodnia Obwodnica GOP, na 6,5-kilometrowym odcinku w Dąbrowie Górniczej nie ma parametrów drogi ekspresowej. Wszystko przez kolizyjne skrzyżowania, których likwidacja zapowiadana jest już od kilku lat.

- W 2010 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prowadziła z mieszkańcami okolic konsultacje w sprawie przebudowy trasy i podniesienia jej parametrów do rangi drogi ekspresowej. Sprawa najwyraźniej utknęła. Dlatego miasto postanowiło działać - mówił nam w lipcu Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy dąbrowskiego magistratu, gdy miasto ogłosiło przetarg na instalację sygnalizacji na jednym z kolizyjnych skrzyżowań.

Chodzi o skrzyżowanie DK1 z ul. Konstytucji. Wiadomo już, że sygnalizację wzbudzaną przez pieszych zaprojektuje i zainstaluje w tym miejscu spółka Synchrogop. Światła mają działać już na koniec października, a miasto zapłaci za to katowickiej firmie 110 tys. zł.

Sygnalizacja ma poprawić bezpieczeństwo pieszych do czasu aż faktycznie dojdzie do przebudowy DK1 w S1. Jak już pisaliśmy, ta inwestycja ma być częścią projektu, który przewiduje budowę S1 od lotniska w Pyrzowicach do Bielska-Białej [poza istniejącymi już fragmentami, nowy odcinek ma powstać między Mysłowicami a Bielsko-Białą, a na odcinku od Podwarpia do lotniska planowana jest dobudowa drugiego pasa].

W przypadku Dąbrowy Górniczej, za ponad 236 mln zł znikną jednopoziomowe skrzyżowania z bocznymi drogami, m.in. z ul. Karsowską, Kryniczną i Konstytucji. Zamiast nich nad drogą powstaną wiadukty, a w rejonie planowanego do likwidacji skrzyżowania z ulicami Kusocińskiego i Sportową ma powstać kładka dla pieszych. Do przebudowy przewidziany jest także węzeł Pogoria [między nim a węzłem Podwarpie ma powstać jeszcze dodatkowy węzeł].


snf (51).gif
paw74
CYTAT(Leszek @ wto, 16 wrz 2014 - 10:57) *
CYTAT
Zanim powstanie ekspresówka, pieszych strzec będą światła
Piotr Purzyński|16.09.2014 10:03


Do końca października katowicka spółka Synchrogop zaprojektuje i wybuduje sygnalizację świetlną dla pieszych przy trasie DK1 w Dąbrowie Górniczej.

w rejonie planowanego do likwidacji skrzyżowania z ulicami Kusocińskiego i Sportową ma powstać kładka dla pieszych. Do przebudowy przewidziany jest także węzeł Pogoria [między nim a węzłem Podwarpie ma powstać jeszcze dodatkowy węzeł].


snf (51).gif



Z tego co wiem to ul. Sportowa jest w Strzemieszycach, chyba że coś się zmieniło
marcin.p
No co? Powstanie kładka z Ząbkowic do Strzemieszyc biggrin.gif
:)
CYTAT
idabrowa.pl


Światła na DK 1
16/10/2014

Od dziś na przejściu dla pieszych na DK 1, w rejonie skrzyżowania z ul. Konstytucji, działa sygnalizacja świetlna.

O montaż „świateł” prosili mieszkańcy Antoniowa i os. Młodych Hutników. Ruchliwą trasę często pokonują m.in. uczniowie szkoły podstawowej nr 31. Teraz, po zakończeniu prac zleconych przez wydział komunikacji i drogownictwa UM, przejście przez nią będzie bezpieczniejsze.

Sygnalizacja działa w taki sposób, że w momencie, gdy przy przejściu nie ma przechodniów, dla kierowców świeci się zielone światło. Zmienia się po naciśnięciu przycisku przez pieszych.


W rejonie skrzyżowania odnowiono też chodniki i oznakowanie na jezdni.


Leszek
Mam tylko nadzieję, że będzie jakaś karencja, a nie tak, jak dawniej koło auchana.
:)
Planowana data przebudowy na S1 - ogłoszenie przetargu w 1 kwartale 2016, zakończenie prac w 4 kwartale 2019.

Dane z Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020r.
mały
Też to czytałem, czy to znaczy, że będą to przebudowywać prawie 4 lata?
Leszek
Nie, raczej zanim rozstrzygną przetarg, zanim rozpatrzą odwołania, zanim powstanie projekt - miną ze dwa lata...
:)
No i podobno S1 w DG zniknęła z planów i z najnowszej wersji dokumentu implementacyjnego...
A miasto dalej będzie podtrzymywało ten walący się wiadukt przy wjeździe do DG i pewnie płaciło za wynajmowanie rusztowań.
Dave
O którym wiadukcie mowa?
Leszek
W ciągu Ujejskiej.
Zibar
Kolejna odsłona niekończącej się opowieści pt. S1 - chyba z planów nie zniknęła (w końcu jesienią kolejne wybory), ale do realizacji jeszcze przyjdzie nam poczekać - info z ubiegłego tygodnia

CYTAT
Drogi ekspresowe S1 i S7 oraz obwodnice na liście priorytetów Małopolski

A.K.

Drogi ekspresowe S1 i S7 oraz obwodnice na liście priorytetów Małopolski Zdjęcia: conadrogach.pl
Budowa drogi ekspresowej S7 od Lubnia do Rabki, wschodnia obwodnica Krakowa, pierwszy odcinek dwupasmowej drogi z Brzeska do Nowego Sącza, obwodnice: Nowego Sącza, Dąbrowy Tarnowskiej i Zatora – to tylko niektóre z priorytetowych inwestycji drogowych które będą realizowane do roku 2020 w Województwie Małopolskim.

W zatwierdzonym przez rząd Kontrakcie Terytorialnym dla Województwa Małopolskiego pojawiło się wiele długo oczekiwanych inwestycji drogowych. - W trakcie negocjacji kontraktu skutecznym argumentem okazała się Strategia Rozwoju Polski Południowej do roku 2020, odnosząca się do współpracy pomiędzy Małopolską a Województwem Śląskim. Dzięki zapisom tego dokumentu w kontraktach obu regionów udało się wynegocjować szereg niezwykle istotnych dla ich rozwoju zadań jak np. budowa drogi ekspresowej S1.

Projekty drogowe w małopolsce, których realizacja jest planowana do 2020 roku:

Droga ekspresowa S7 Warszawa – Rabka, na odcinku Lubień – Rabka (3,46 mld zł)
Droga ekspresowa S7 Warszawa – Rabka, na odcinku granica województwa – węzeł Igołomska w Krakowie (2,89 mld zł)
Droga ekspresowa S1 Pyrzowice – Bielsko Biała (3,8 mld)

cały artykuł

...


ciekawe czy to się w tym terminie uda. Jeśli nie, to światła sobie jeszcze podziałają, a wiadukt może trzeba będzie rozebrać.
:)
Niestety z tego co pamiętam to chyba chodzi o całkiem nowy odcinek nowym śladem Mysłowice - Bielsko-Biała, który jest na liście rezerwowej. Chyba nawet nie planują obecnie drugiej jezdni do Pyrzowic. A u nas koszt przy tym niewielki, projekt i pozwolenia gotowe...
:)
CYTAT
twojezaglebie.pl

?W tym hałasie nie da się żyć? ? mieszkańcy walczą o ekrany akustyczne

Mieszkańcy domów przy ul. Ujejskiej w Dąbrowie, położonych najbliżej DK1 mają dość. Po ruchliwej drodze całą dobę mkną ciężarówki i auta osobowe. Hałas jest nie do wytrzymania.

Przekraczający normy hałas towarzyszy mieszkańcom ul. Krynicznej i Ujejskiej całymi dniami. Nocą wrzawa jest niewiele mniej uciążliwa. O ile przy zamkniętych oknach udało się przetrwać zimę, to z nadejściem wiosny problem znacznie się nasilił. Teraz, jak podkreślają okoliczni mieszkańcy, hałas nie pozwala im spać w nocy, ani odpoczywać w dzień na zewnątrz. Jak mówią nie ma mowy o wypoczynku.

? Ten ciągły hałas jest nie do wytrzymania, przy otwartym oknie nie można w domu wysiedzieć. Telewizji nie da się obejrzeć. Przy otwartym oknie nie możemy spać. Proszę sobie wyobrazić, że od tego hałasu nie mamy ani chwili wytchnienia. Coraz trudniej jest nam tutaj żyć ? mówi Anna Widawska, mieszkanka ul. Ujejskiej w Dąbrowie Górniczej. ? Tu trzeba przyjechać i posiedzieć trochę na podwórku. Wtedy każdy zrozumie, że to dla nas naprawdę poważny problem, dlatego bardzo pomogłyby nam ekrany akustyczne ? dodaje pani Anna.

W ramach sporządzania map akustycznych dla dróg krajowych, zostały wykonane w 2011 roku pomiary hałasu emitowanego z odcinków drogi ekspresowej DK1. Okazało się, że pomiary na odcinku Dąbrowa Górnicza ? Sulno wynosiły: w ciągu dnia 76 dB, natomiast w nocy 72 dB. Oznacza to, że normy te były przekroczone.

Czy długotrwały hałas jest szkodliwy? Jest to pytanie retoryczne. Według Światowej Organizacji Zdrowia ? szkodliwy dla zdrowia jest hałas powyżej 55 dB w ciągu dnia i 45 dB w nocy. Może on wywoływać zmęczenie, rozdrażnienie, bóle głowy czy brzucha.

W sprawie ekranów dźwiękochłonnych wzdłuż DK1, od zjazdu z trasy w kierunku Ujejsca do ul. Krynicznej w kierunku Częstochowy interweniowała w dąbrowskim magistracie radna Renata Solipiwko. ? W związku z licznymi prośbami mieszkańców domów znajdujących się przede wszystkim w bezpośrednim sąsiedztwie trasy DK1, zwróciłam się z prośbą o montaż ekranów dźwiękochłonnych, które zwiększyłyby komfort życia osób, które tu mieszkają ? mówi radna.

Co na to urzędnicy? W odpowiedzi na interpelację radnej czytamy m.in.: ?(?) ze względu na ograniczoną ilość środków finansowych przeznaczonych na realizacje zadań inwestycyjnych w roku bieżącym, budowa ekranów nie znajduje się w harmonogramie robót przewidzianych do realizacji w Dąbrowie Górniczej. Niemniej jednak informuję, że w planie inwestycyjnym Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad znajduje się realizacja zadania przebudowy tego odcinka, zakładająca dostosowanie parametrów do drogi ekspresowej.?

Kiedy zatem rozpocznie się wspomniana inwestycja? ? Wydana została Decyzja Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska dla tegoż zadania. Kolejnymi pracami przewidywanymi do wykonania jest opracowanie Koncepcji Programowej, Projektu Budowlanego i Projektu Wykonawczego. Należy jednak zaznaczyć, że zadanie do tej pory nie zostało ujęte w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Zatem na chwilę obecną nie jesteśmy w stanie określić czasu realizacji inwestycji. W ramach zadania przewidziano również budowę zabezpieczeń akustycznych ? mówi Marek Prusak z Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.

Tak więc okazuje się, że dokładnego terminu remontu drogi nikt nie zna, a mieszkańcy muszą żyć w hałasie, który z miesiąca na miesiąc jest coraz bardziej uciążliwy.


Koncepcja przecież jest i jakiś projekt też
:)
Jest jednak szansa na szybszą przebudowę na ekspresówkę. Odcinek Podwarpie - Pyrzowice pojawił się w głośnym ostatnio programie "Śląsk 2.0" snf (51).gif https://www.premier.gov.pl/files/files/slask_2.0.pdf

Jest zaznaczony na mapie i

CYTAT
Budowa drogi ekspresowej S1, stanowiąca w swoim przebiegu wschodnią obwodnicę aglomeracji górnośląskiej, a także kluczowy szlak dla Małopolski Zachodniej wraz z obwodnicą Oświęcimia
(wartość inwestycji szacowana na 3,9 mld zł).
W obecnym ciągu drogi S1 (Pyrzowice – Bielsko-Biała) funkcjonuje droga krajowa nr 1 (odcinek Tychy – Bielsko-Biała), gdzie natężenie ruchu należy do jednych z najwyższych w Polsce (do 39,7 tys.
pojazdów na dobę) oraz przecinająca drogę krajową numer 1 droga krajowa nr 44 (Tychy –Oświęcim), gdzie natężenie ruchu wynosi do 17,4 tys. pojazdów na dobę i znacząco utrudnia dojazdy do pracy mieszkańcom regionu.

Kluczowe jest udrożnienie tego korytarza i podniesienie jego standardu do parametrów drogi ekspresowej pomiędzy Pyrzowicami a autostradą A4 oraz następnie budowa nowego przebiegu
S1 na południe od autostrady A4 w kierunku Bielska-Białej.
danielmdc
Teraz to premiera jest w stanie obiecać nawet lotnisko na moim osiedlu laugh.gif
juar_78
CYTAT(danielmdc @ śro, 01 lip 2015 - 17:32) *
Teraz to premiera jest w stanie obiecać nawet lotnisko na moim osiedlu laugh.gif


Premier(ka) nagle nawet zaczęła pociągami i tramwajami jeździć. Swój chłop. Przeprasza, chłopka.
mawwm
rozwala mnie "Małopolska Zachodnia" - słowa Zagłębie Dąbrowskie (i okolica) nie chcą przejść przez gardło i nie dają się "wyklikać". Małopolanini Zachodni łączmy się!
JanekS.
CYTAT(mawwm @ czw, 02 lip 2015 - 08:53) *
rozwala mnie "Małopolska Zachodnia" - słowa Zagłębie Dąbrowskie (i okolica) nie chcą przejść przez gardło i nie dają się "wyklikać". Małopolanini Zachodni łączmy się!


tworzenie na sile historii, tam gdzie jej nie ma.....
Leszek
Tylko nie wiem, czy nie chodzi tu bardziej (skoro wspominają obwodnicę Oświęcimia) o planowany nowy przebieg w okolicach Oświęcimia i Brzeszcza (na wschód od Lędzin/Pszczyny) - tak jakoś było to planowane.
:)
W internecie pojawił się raport oddziaływania na środowisko snf (51).gif http://pliki.transportpodkontrola.pl/index...C4%85browa%20G/

Nie widziałem wcześniej wariantów II, III i IV

:)
CYTAT
gazeta.pl

Śląskie. Powstanie kilkanaście centrów przesiadkowych, a kolej będzie najważniejsza

Rząd przyjmie we wrześniu nowy Program Budowy Dróg. A marszałek wyznaczył sobie ambitne zadanie. Chce przywrócić zaufanie do kolei i zwiększyć liczbę pasażerów.

Zadanie jest trudne, ponieważ marszałkowskie Koleje Śląskie wciąż borykają się z problemami, i to nie tylko wizerunkowymi. Dość wspomnieć niedawne odwołanie prezesa spółki po krytycznym raporcie Urzędu Transportu Kolejowego czy fakt, że dopiero teraz na stacje trafiają biletomaty, które przechowywano od trzech lat w magazynach.

Plan, który przyjmą w poniedziałek radni, ma zdecydować o komunikacji publicznej w regionie do 2020 roku.

Witold Trólka z biura prasowego urzędu marszałkowskiego podkreśla, że nie chodzi tylko o kolej, choć to ona jest kluczowa.

Marszałek obiecuje utrzymanie liczby połączeń

- Bardzo ważne są też integracja komunikacji kolejowej z tramwajami i autobusami, koordynacja rozkładów jazdy oraz budowa jednolitego systemu informacji pasażerskiej - wylicza Trólka.

Plan zakłada też budowę kilkunastu centrów przesiadkowych przy dworcach i przystankach, m.in. w Katowicach, Sosnowcu, Gliwicach, Zabrzu, Tychach, Rybniku, Tarnowskich Górach i Mikołowie.

W dokumencie odnaleźliśmy też przyznanie się do słabości. "Dał się zauważyć poważny spadek zaufania do kolei jako stabilnego środka transportu" - czytamy. Kluczowym jest brak pewności, że połączenia są stałe i nie będą po jakimś czasie likwidowane. Dlatego, zdaniem autorów, mapa połączeń powinna być nienaruszalna przez co najmniej dwa, trzy lata. Marszałek deklaruje też, że do 2020 roku liczba połączeń nie spadnie. Dla pasażerów niestety nie oznacza to wcale, że pociągów będzie więcej. - Liczba połączeń może ulec zwiększeniu, o ile nie spowoduje to większych kosztów dla województwa - wynika z planu.

Dwa scenariusze dla kolei i dróg

W dokumencie są też dwa scenariusze budowy dróg i połączeń kolejowych w regionie. Pierwszy zakłada m.in. budowę obwodnicy Rybnika, Pszczyny i dokończenie Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach, a także budowę Wschodniej Obwodnicy GOP na odcinku Dąbrowa Górnicza - Siewierz. Jeśli chodzi o kolej, to w dokumencie jest tu mowa o remontach linii z Kłomnic do Częstochowy oraz odcinka Częstochowa - Lubliniec.

Drugi scenariusz zakłada, że za unijne pieniądze uda się zrealizować te inwestycje, które obecnie są na tzw. liście rezerwowej. Stąd zapowiedź także modernizacji linii kolejowej E65/C-E65 na odcinku Czechowice -Bielsko-Biała.

Z kolei minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak ogłosiła, że we wrześniu rząd przyjmie Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Wiadomo, że na drogi zostanie wydanych 107 mld zł. - Dzięki jego realizacji kierowcy będą mogli korzystać z pełni funkcjonalnej sieci bezpiecznych dróg szybkiego ruchu. Zgodnie z założeniami programu powstanie 3,9 tys. km nowych dróg oraz 57 obwodnic - powiedziała minister Maria Wasiak.

Autostrada A1 i trasa S69

Sprawdziliśmy, jakie inwestycje i kiedy mają być realizowane w naszym regionie. Na liście planowanych znalazła się obwodnica Tarnowskich Gór. Prace mają być wykonane w latach 2019-2023. Inna z planowanych obwodnic ma wyprowadzić ruch z Poręby oraz Zawiercia. Budowa ma się rozpocząć w 2017 roku i zakończyć w 2021.

Z kolei do końca 2018 roku ma być gotowa autostrada A1 na odcinku Pyrzowice - obwodnica Częstochowy. Na lata 2017-2020 zaplanowano budowę trasy S1 na odcinku Pyrzowice - Kosztowy w Mysłowicach. Z kolei odcinek Kosztowy - Bielsko-Biała ma być budowany w latach 2018-2021. W tym samym czasie ma zostać zbudowana trasa S69 z Bielska-Białej do granicy państwa.


Oczywiście chodzi o odcinek Podwarpie - Ząbkowice i ewentualnie drugą jezdnię na Podwarpie - Pyrzowice.
Dave
CYTAT
Jeśli chodzi o kolej, to w dokumencie jest tu mowa o remontach linii z Kłomnic do Częstochowy oraz odcinka Częstochowa - Lubliniec.


Przecież zarówno jeden, jak i drugi odcinek jest już świeżo po porządnym remoncie!
:)
Jest w przypiętym programie. Oczywiście i tak to pewnie nic nie gwarantuje. Kiedyś też odcinek był i wypadł.

CYTAT
onet



Droga ekspresowa S1

Lista inwestycji realizowanych w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23 (z perspektywą do 2025 roku):

Odc. Pyrzowice – Kosztowy; 17,5 km (lata realizacji 2017-2020)

Odc. Kosztowy - Bielsko-Biała; 39,7 km (lata realizacji 2018-2021)
Leszek
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1,727...a-lotnisko.html
CYTAT
Katowicki oddział GDDKiA ogłosił przetarg na budowę drugiej jezdni odcinka drogi ekspresowej S1, który prowadzi na lotnisko w Pyrzowicach.

Zibar
Już tyle razy wypadało, ale może jednak tym razem się uda:

kompas inwestycji:

CYTAT
S1, Podwarpie - Dąbrowa Górnicza

Nazwa inwestycji
S1, Podwarpie - Dąbrowa Górnicza

Inwestycja nadrzędna
Droga ekspresowa S1

Ogólne informacje
Planuje się przebudowę drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie - Dąbrowa Górnicza (od km 14+000 do 20+500 drogi ekspresowej S1). Istniejący odcinek drogi krajowej nr 1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza będzie fragmentem drogi ekspresowej S1 Pyrzowice - Dąbrowa Górnicza - Tychy - Bielsko - Cieszyn.

Sektor, podsektor inżynieryjny - obwodnice (nie wchodzące w skład dróg ekspresowych i autostrad)

Miasto początkowePodwarpie (woj. śląskie)
Miasto końcoweDąbrowa Górnicza (woj. śląskie)

Kod pocztowy41-300
Data rozpoczęcia II kwartał 2017 - data niepotwierdzona
Data zakończenia II kwartał 2020 - data niepotwierdzona

:)
Następnie kolej na Podwarpie - Ząbkowice. Decyzja środowiskowa jest od dawna. Podobno jest jeszcze teraz na etapie projektu budowlanego.
Zibar
Ten fragment wg mapy jest zawarty w tej inwestycji. 20+500 km jest za węzłem Ząbkowice w kierunku na BB,.
:)
Odnosiłem się do obecnego przetargu linkowanego przez Leszka
:)
CYTAT
PAP

Śląskie: 200 km nowych szybkich dróg w rządowym programie na 2014-23

Budowę w woj. śląskim ok. 200 km dróg ekspresowych i autostrad, a także ponad 20 km nowej drogi krajowej oraz kilkadziesiąt inwestycji poprawiających bezpieczeństwo na istniejących trasach – przewiduje rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023(25).

Jednym ze sztandarowych i już realizowanych projektów tego programu w woj. śląskim jest kontynuacja budowy autostrady A1. Od marca ub. roku katowicki oddział GDDKiA prowadził cztery postępowania na wybór wykonawców kolejnych odcinków łącznie 56,9 km betonowej autostrady A1 między Częstochową (wraz z obwodnicą tego miasta) i Pyrzowicami.


Realizację całego fragmentu A1 Częstochowa-Pyrzowice podzielono na: odcinek F od węzła Rząsawa do węzła Blachownia (ok. 20,3 km; projekt i budowa), odcinek G od węzła Blachownia do węzła Zawodzie (4,7 km; projekt i budowa), odcinek H od węzła Zawodzie do węzła Woźniki (16,7 km; tylko budowa) oraz odcinek I od węzła Woźniki do węzła Pyrzowice (ok. 15,2 km; tylko budowa).

W ograniczonych przetargach wybrano już wykonawców wszystkich tych odcinków, z trzema z nich podpisano umowy. Dla odcinka F (obwodnica Częstochowy) opiewającą na 703,3 mln zł brutto umowę z konsorcjum spółek Salini Polska, Salini Impregilo i Todini Costruzioni Generali podpisano 12 października.

Wcześniej, 26 sierpnia i 1 września, podpisano umowy z wykonawcami odcinków I oraz G. Odcinek I zbuduje za 609,5 mln zł konsorcjum spółek Strabag Infrastruktura Południe oraz Strabag, natomiast odcinek G zaprojektuje i zbuduje za 219,4 mln zł konsorcjum spółek Berger Bau Polska oraz Berger Bau. Na podpisanie czeka jeszcze warta 574,5 mln zł umowa z wykonawcą odcinka H - konsorcjum spółek Strabag Infrastruktura oraz Strabag.

Pozostały 80-kilometrowy fragment autostrady Częstochowa-Tuszyn (wytyczony śladem istniejącej dwujezdniowej drogi nr 1) nowy PBDK przewiduje jako jeden z trzech w skali kraju projektów do realizacji w formule drogowej spółki specjalnego przeznaczenia. Środki na budowę mają być pozyskane przez taką spółkę z rynku kapitałowego.

Na terenie woj. śląskiego znajduje się liczący 16,8 km odcinek E tej trasy (koniec obwodnicy Częstochowy – granica woj. łódzkiego). Według danych wskazanych przez rzeczniczkę katowickiego oddziału GDDKiA Dorotę Marzyńską-Kotas dotąd opracowano dla niego dokumentację projektową i uzyskano zgodę na budowę. Wykonano badania archeologiczne, przeprowadzono wycinkę drzew i wyburzenia, a w latach 2015-2016 nabywane są grunty (pod kątem m.in. nowego węzła Mykanów i innej infrastruktury autostrady). Rządowy program nie określa terminu budowy tego odcinka.

W pobliże portu lotniczego Katowice obok Pyrzowic, gdzie obecnie kończy się południowy istniejący fragment A1, dociera od 2006 r. jedna jezdnia drogi ekspresowej S1 (ok. 9,5 km między węzłami Lotnisko i Podwarpie, gdzie S1 łączy się z drogami nr 1 i 86). 7 października katowicki oddział GDDKiA ogłosił przetarg (ograniczony, dwuetapowy) na budowę drugiej jezdni. Termin składania wniosków to 19 listopada br., podpisanie umowy przewidywane jest na grudzień 2016 r.

Na południowy wschód od węzła Podwarpie wiedzie tzw. Wschodnia Obwodnica GOP, najpierw mająca status drogi krajowej, a po niespełna 8 km przechodząca w ekspresową trasę S1. Nowy PBDK zakłada przebudowę pierwszego odcinka tej arterii do standardu trasy ekspresowej w latach 2017-2020. Dotąd uzyskano m.in. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach tej inwestycji, w marcu br. minister infrastruktury uzgodnił program inwestycyjny (wprowadzony rozporządzeniem zestaw procedur i wytycznych związanych z prowadzeniem inwestycji).

Na lata 2018-2021 rządowy program przewiduje budowę liczącego 8,5 km tzw. obejścia Węgierskiej Górki, czyli brakującego odcinka trasy S69 z Bielska-Białej do słowackiej granicy w Zwardoniu (na którym przewidziano m.in. dwa dwukomorowe tunele). W 2013 r. na wniosek GDDKiA wojewoda śląski zawiesił postępowanie ws. zezwolenia na realizację tej inwestycji drogowej; w br. projekt budowlany miał być aktualizowany pod kątem nowego stanu prawnego w zakresie hałasu, zanieczyszczenia powietrza oraz gospodarki odpadami.

W nowym PBDK uwzględniono ponadto budowę liczącego ok. 40 km odcinka drogi ekspresowej S1 z Mysłowic do Bielska-Białej. Odcinek ten połączyłby istniejące fragmenty ekspresowej trasy z Cieszyna do Bielska-Białej oraz z Mysłowic do Dąbrowy Górniczej. Droga jest projektowana od kilku lat, a różne propozycje jej przebiegu budziły protesty zainteresowanych mieszkańców i środowisk. W ub. roku GDDKiA informowała o pracach nad dokumentacją nowego wariantu trasy.

Wariant ten, nazywany roboczo "wariantem E" lub "hybrydowym" uzgodniono m.in. w rozmowach ze spółkami górniczymi. W czerwcu br. Dyrekcja złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Liczący ok. 40 km nowy odcinek S1 niemal w całości ma przebiegać przez teren woj. śląskiego; do woj. małopolskiego dochodziłaby licząca łącznie 10 km dwujezdniowa obwodnica Oświęcimia (zaplanowano też osobną obwodnicę Bierunia - ok. 4 km). Budowę rządowy program zakłada na lata 2018-2021.

W 2017 r. miałaby ruszać inwestycja związana z budową na terenie woj. śląskiego dwujezdniowej ekspresowej trasy S11 – od węzła z autostradą A1 do granicy woj. opolskiego. W nowym PBDK to przedsięwzięcie rozdzielone jest na dwie części: budowę w latach 2019-2023 obwodnicy Tarnowskich Gór (jako S11) o długości 17,2 km oraz w latach 2017-2024 odcinka do granicy woj. opolskiego – o długości ok. 43 km. Dotąd w 2006 r. powstało studium lokalizacyjne, obecnie trwa procedura związana z uzgodnieniem tzw. programu inwestycyjnego.

Oprócz tzw. obwodnicy Tarnowskich Gór w ciągu S11, rządowy program przewiduje budowę w woj. śląskim jeszcze jednej z ponad 50 nowych obwodnic, jakie mają powstać w całym kraju. Postulowane od lat obejście Zawiercia (oraz pobliskiej Poręby) o długości 24,3 km miałoby być budowane w latach 2017-2021 jako nowy jednojezdniowy odcinek drogi krajowej nr 78 łączący się ze zbudowaną w ostatnich latach dwujezdniową obwodnicą Siewierza.

Prócz tego w woj. śląskim zaplanowano kilkadziesiąt inwestycji w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych na drogach krajowych. Przebudowywane mają być niebezpieczne miejsca na drogach krajowych, budowane lub przebudowywane skrzyżowania, chodniki, przejścia dla pieszych, drogi rowerowe, zatoki autobusowe. Na ten cel w skali kraju ma trafić do 4,8 mld zł.

Przedsięwzięcia w tej kategorii podzielono w PBDK na trzy klasy ryzyka: największą, bardzo dużą i dużą. W pierwszej z nich najwięcej zadań w woj. śląskim znalazło się wzdłuż dróg nr 45 (m.in. przebudowa trzech jej fragmentów i budowa szeregu chodników) oraz nr 78 (m.in. wiele nowych chodników). W pozostałych kategoriach liczne inwestycje poprawiające bezpieczeństwo przewidziano m.in. wzdłuż dróg nr 11, 45, 46, 78, 81 i 94.
DG_User
Skąd się w ogóle wziął wariant II i III na budowę S1? Jaki jest problem w podniesieniu standardu obecnej DK1, że trzeba wysiedlać połowę Antoniowa?
luket
CYTAT(DG_User @ sob, 24 paź 2015 - 18:24) *
Skąd się w ogóle wziął wariant II i III na budowę S1? Jaki jest problem w podniesieniu standardu obecnej DK1, że trzeba wysiedlać połowę Antoniowa?


Chyba na skyscrapercity padło to pytanie, chodzi o to że musi być przebadana odpowiednia ilość wariantów do porównania, nawet jeśli niektóre są "od czapy". I tak został wybrany wariant przebiegający starym śladem, więc nie ma sensu dyskutować o innych.
:)
CYTAT
DZ

Przebudowa DK1: Z lotniska do Dąbrowy Górniczej dojedziemy drogą ekspresową

W 2017 roku ma ruszyć przebudowa DK 1 od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej. Jedynka zmieni sie na tym odcinku w S1, czyli drogę ekspresową.

To będzie jedna z ważniejszych inwestycji drogowych w Zagłębiu. Na rok 2017 zaplanowano gruntowną przebudowę drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej. Chodzi o odcinek od węzła Podwarpie do Dąbrowy Górniczej. Po przebudowie droga krajowa zmieni swoją nazwę w tym miejscu z DK 1 na S1. Z lotniska w Pyrzowicach bezkolizyjnie i szybko dojedziemy do Dąbrowy Górniczej, skąd dalej S 1 dotrzemy do Tychów. Przebudowany zostanie odcinek o długości 7,75 km. Obecnie trwają zaawansowane prace projektowe. - Przebieg trasy był rozpatrywany w trzech wariantach przez GDDKiA. Wszystkie warianty były szeroko konsultowane ze społeczeństwem, organami samorządowymi.

Wszelkie protesty i postulaty zostały przeanalizowane przy udziale biura projektów - przekazał nam Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA. Co się zmieni po tej przebudowie na prowadzącej z lotniska na południe kraju trasie? Jednym z najważniejszych i widocznych efektów przebudowy będzie zlikwidowanie na tym odcinku kolizyjnych skrzyżowań i przejść dla pieszych. Znikną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Drogowcy wybudują węzeł Ząbkowice, który będzie skomunikowany łącznikiem ze skrzyżowaniem ulic: Ujejskiej, Al. Zwycięstwa i Konstytucji w Dąbrowie Górniczej. Powstaną również dwie, bezpieczne kładki dla pieszych. Przebudowany będzie także węzeł Pogoria (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 796) i obiekty inżynierskie, w tym: dwa mosty i cztery wiadukty. Powstaną także drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska m.in.: zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz specjalne - bezkolizyjne - przejścia dla zwierząt. - Inwestycja znalazła się w „Narodowym programie budowy dróg krajowych i autostrad”. Jej realizację przewidziano na lata 2017 - 2020 - powiedziała nam Dorota Marzyńska z katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
:)
Można sprawdzać na jakim etapie jest inwestycja snf (51).gif http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/19986/S1-Pyrzowice-Kosztowy

Oby wcześniej nie zawalił się wiadukt w Ujejscu. Wczoraj był komunikat, że wjechała w niego jakaś ciężarówka. Nie wiem czy uszkodziła wiadukt, czy te tymczasowe podpory.
mały
Wiadukt został zamknięty po wypadku, mieszkam po drugiej stronie DK1 i muszę jeździć do domu przez Karsów. Przed godziną był wypadek na światłach w Antoniowie, ciężarówka w rowie, naczepa w poprzek drogi, a na pasie zieleni rozbita osobówka, pewnie znowu będzie wszystko stało przez kilka godzin
Zibar
Ciężarówka przecięła pas zieleni i zderzyła się z inna na przeciwnym pasie oraz osobówka, w Katowicach inny ciężki pojazd zablokował tunel. Ciekawie sie zapowiada ten wieczór.
:)
CYTAT
gazeta.pl

Wiadukt nad DK1 zostanie zamknięty. To może potrwać nawet kilka lat

Władze Dąbrowy Górniczej zdecydowały się nie remontować wiaduktu nad DK1. Obiekt zostanie zamknięty do czasu, aż Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przebuduje dąbrowski odcinek "jedynki" do parametrów drogi ekspresowej.

Wiadukt w ciągu ul. Ujejskiej zostanie zamknięty 1 lipca ze względu na zły stan techniczny. Jak przyznaje Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziału Komunikacji i Drogownictwa Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej, od powstania w latach 70. wiadukt nie przechodził generalnego remontu. Obecnie wiadukt jest "podparty", a najnowsza ekspertyza dopuszcza przejazd pod nim tylko wtedy, gdy nie będzie obciążany.

Miasto poczeka, aż GDDKiA zleci przebudowę

W ostatnich miesiącach dąbrowscy urzędnicy zastanawiali się, czy remontować wiadukt za wiele milionów złotych, czy też poczekać, aż GDDKiA rozpocznie przebudowę 6,5 km odcinka DK1 w Dąbrowie Górniczej i przy okazji sfinansuje także przebudowę wiadukt w ciągu ul. Ujejskiej.

Ostatecznie wybrany drugi wariant, który jednocześnie oznacza, że wiadukt zostanie zamknięty na kilka lat. Przebudowa dąbrowskiego odcinka DK1 jest bowiem na etapie projektowania, a jego realizacja została wpisana do rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Marek Prusak rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA przyznaje, że konkretną datę rozpoczęcia prac trudno na razie wskazać.

- W połowie 2017 roku planujemy wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - mówi Marek Prusak. Dodaje, że procedura może potrwać pół roku. Potem mogłaby się rozpocząć procedura przetargowa, pod warunkiem, że inwestycja będzie miała zapewnione finansowanie.

Zalecane objazdy dla mieszkańców

Mieszkańcom Ujejsca, którzy na co dzień korzystają z wiadukt, urzędnicy zalecają objazd. W kierunku Wojkowic Kościelnych z ul. Ujejskiej w stronę ul. Broniewskiego, potem Karsowską do skrzyżowania z DK1 i dalej do ul. Dąbrowskiej w Wojkowicach Kościelnych.

W stronę Ujejsca od strony Wojkowic Kościelnych zaleca się zjazd z ul. Ujejskiej na DK1, a potem wjazd z "jedynki" na ul. Kryniczną aż do skrzyżowania z ul. Ujejską.
:)
CYTAT
idabrowa.pl

Sygnalizacja i piesi



Tymczasowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu DK1 i ul. Krynicznej oraz zachowanie komunikacji pieszej i rowerowej na wiadukcie na ul. Ujejskiej to rozwiązania, które mają zminimalizować utrudnienia związane z wyłączeniem z ruchu drogowego wiaduktu nad DK1.


Wiadukt został wyłączony z ruchu 1 lipca ze względu na jego zły stan techniczny. Jest to obiekt, który został wybudowany w latach 70-tych, kiedy powstawała droga krajowa nr 1 i od tamtej pory nie przechodził żadnego generalnego remontu. Decyzja o wyłączeniu z ruchu została podjęta na podstawie ekspertyzy rzeczoznawcy i postępowania Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.


- Pierwsze dni funkcjonowania objazdów pokazały, że pomocnym rozwiązaniem będzie instalacja tymczasowej sygnalizacji świetlnej, wraz z oświetlonym przejściem dla pieszych, w rejonie skrzyżowania DK1 i ul. Krynicznej. Dodatkowo na wyłączonym z ruchu samochodowego wiadukcie możliwa będzie komunikacja piesza i rowerowa – mówi Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziału Komunikacji i Drogownictwa Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.


Problemy wiaduktu nad DK1 sięgają roku 2014 roku, kiedy to zlecona przez Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej ekspertyza techniczna obiektu wykazała jego bardzo zły stan techniczny. Wtedy też niezwłocznie wyłączono jeden z pasów ruchu biegnących na wiadukcie oraz podjęto działania związane z podparciem i zabezpieczeniem obiektu.


Sam wiadukt jest jednym z obiektów inżynierskich objętych projektem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która planuje remont dąbrowskiego odcinka drogi krajowej nr 1 i podniesienia jego parametrów do standardu drogi ekspresowej. Projekt ten kilka lat temu został już skonsultowany z mieszkańcami, a obecnie trwają zlecone przez GDDKiA prace projektowe, które powinny zakończyć się do końca roku.


- Jeszcze w piątek, 1 lipca, prezydent Zbigniew Podraza, zwrócił się do dyrekcji katowickiego oddziału GDDKiA o przestawienia stopnia zaawansowania prac oraz planowanego harmonogramu remontu DK1. Dodatkowo będziemy się także zwracać do wszystkich zagłębiowskich parlamentarzystów z prośbą o wsparcie remontu DK1 i wiaduktu na ul. Ujejskiej – podsumowuj naczelnik Grządziel.


W związku zamknięciem wiaduktu wprowadzone zostały objazdy.


Osobom, które z Ujejsca będą chciały dostać się do Wojkowic Kościelnych zalecamy z ul. Ujejskiej kierować się w stroną ul. Broniewskiego, a potem ul. Karsowską do skrzyżowania z DK1 i dalej do ul. Dąbrowskiej w Wojkowicach Kościelnych.


Z kolei osobom, które od strony Wojkowic Kościelnych będą kierowały się w stronę Ujejsca zalecamy zjazd z ul. Ujejskiej na DK1, z której na skrzyżowaniu z ul. Kryniczną należy skręcić w lewo, która prowadzi bezpośrednio do skrzyżowania z ul. Ujejską.


Objazdy dotyczą również komunikacji autobusowej.


Dla linii autobusowej nr 175 zmiana dotyczy wyłącznie kursu odjeżdżającego z przystanku Podwarpie Pętla o godz. 21:05 w dni robocze. Po obsłudze przystanku Ujejsce Wiadukt, trasa przebiegać będzie łącznikiem, drogą krajową S1 i dalej ul. Kryniczną, aż do włączenia się na trasę rozkładową na ul. Ujejskiej. Przystanek autobusowy Ujejsce Skrzyżowanie zostanie wyłączony z obsługi, jednak w zamian obsługiwany będzie przystanek Ujejsce Kryniczna. Obsługiwane będzie również tymczasowe stanowisko przystanku Ujejsce Kościół tymczasowo zlokalizowane na ul. Krynicznej w rejonie skrzyżowania z ulicami Ujejską i Broniewskiego.


Dla linii autobusowej nr 635, na odcinku: Ujejsce Skrzyżowanie – Antoniów Skrzyżowanie wprowadzona zostanie jednokierunkowa trasa okrężna, która przebiegać będzie od ul. Ujejskiej ulicami: Broniewskiego, Karsowską, Drogą Krajową S1, dalej w Siewierzu przez Podwarpie, Marcinków, Dąbrowską w Wojkowicach Kościelnych i ponownie w Dąbrowie Górniczej ul. Ujejską, łącznikiem i drogą krajową S1, aż do włączenia się na trasę rozkładową na ul. Konstytucji, na przystanku „Antoniów Skrzyżowanie”. Przystanki autobusowe: Ujejsce Kościół, Ujejsce Skrzyżowanie, Ujejsce Szkoła, Podbuczyny n/ż, Siewierz Karsów n/ż, Siewierz Karsów Spółdzielnia, Siewierz Karsów Autostrada, Siewierz Podwarpie Bar, Siewierz Marcinków n/ż, Siewierz Wojkowice Kościelne Szkoła, Siewierz Wojkowice Kościelna Kościół, Siewierz Pastwiska, Siewierz Pierkowskie n/ż, Ujejsce Wiadukt będą obsługiwane jednokierunkowo. Kursy do i z Antoniowa pozostaną bez zmian.



CYTAT
gazeta.pl

Mieszkańcy zablokują w piątek DK1 w Dąbrowie Górniczej

W piątek, 8 lipca mieszkańcy będą blokować przejście dla pieszych w rejonie ul. Krynicznej na DK 1 w Dąbrowie Górniczej.

Protest mieszkańców w piątek potrwa od godz. 18 do 20. Około 50 osób chce zablokować przejście na DK1 w Dąbrowie Górniczej. Akcja jest protestem przeciwko zamknięciu wiaduktu w ciągu ul. Ujejskiej nad DK 1.

Ludzie chcą, żeby urzędnicy w Dąbrowie Górniczej zorganizowali bezpieczne przejście nad DK1 dla pieszych i rowerzystów oraz bezkolizyjny przejazd dla samochodów osobowych.
:)
trafiłem na coś takiego - interesuje nas 1 pozycja. Termin realizacji coraz bardziej przesuwany.

:)
CYTAT
idabrowa

Wiadukt na nowy rok



Do końca roku, wyłączony obecnie z ruchu, wiadukt nad DK1 w Ujejscu znów powinien służyć mieszkańcom. 10 listopad została podpisana umowa z wykonawcą, który zmieni dotychczasowy sposób podpierania wiaduktu, dzięki czemu znów będą mogły poruszać się po nim samochody osobowe.


- 10 listopada podpisaliśmy umowę z wykonawcą, który przeprowadzi niezbędne prace remontowe, wymieni newralgiczną część konstrukcji wiaduktu, a przede wszystkim wymieni sposób podpierania wiaduktu, który pozwoli z jednej strony udrożnić ruch na DK1 przebiegającej pod wiaduktem, a z drugiej strony umożliwi przejazd przez wiadukt mieszkańcom Ujejsca – mówi Marcin Bazylak, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej.


Decyzja o remoncie wiaduktu to efekt rozmów z mieszkańcami oraz interwencji u Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, który ze względu na stan techniczny obiektu nakazał wyłączenie go z użytkowania. Starania o zmianę tej decyzji trwały od lipca tego roku, kiedy tymczasowo wiadukt z użytkowania został wyłączony.


- W lipcu zleciliśmy opracowanie ekspertyzy, która wykazała że zmiana dotychczasowego sposobu podpierania pozwoli uniknąć rozbiórki wiaduktu, a co więcej da możliwość przywrócenia na nim ruchu – dodaje zastępca prezydenta.


Przypomnijmy, wiadukt został wyłączony z ruchu 1 lipca ze względu na jego zły stan techniczny. Jest to obiekt, który został wybudowany w latach 70-tych, kiedy powstawała droga krajowa nr 1 i od tamtej pory nie przechodził żadnego generalnego remontu.


Problemy wiaduktu nad DK1 sięgają roku 2014 roku, kiedy to zlecona przez Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej ekspertyza techniczna obiektu wykazała jego bardzo zły stan techniczny. Wtedy też niezwłocznie wyłączono jeden z pasów ruchu biegnących na wiadukcie oraz podjęto działania związane z podparciem i zabezpieczeniem obiektu.


Sam wiadukt jest jednym z obiektów inżynierskich objętych projektem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która planuje remont dąbrowskiego odcinka drogi krajowej nr 1 i podniesienia jego parametrów do standardu drogi ekspresowej. Projekt ten kilka lat temu został już skonsultowany z mieszkańcami, a obecnie trwają zlecone przez GDDKiA prace projektowe, które powinny zakończyć się do końca roku.
szer
CYTAT
Trzy odcinki S1 na Śląsku idą do realizacji

Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, skierował do realizacji trzy fragmenty drogi ekspresowej nr 1 w województwie śląskim. Chodzi o odcinki: Podwarpie – Dąbrowa Górnicza, Kosztowy – Bielsko-Biała oraz obejście Węgierskiej Górki.
- Przyjechaliśmy dzisiaj do Bielska-Białej, aby ogłosić ważną decyzję dla regionu. Decyzję, na którą Podbeskidzie, Małopolska i Śląsk czekały wiele lat. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że budowa S1 przyczyni się do rozwoju tego regionu, poprawi komunikację - powiedziała premier Beata Szydło podczas spotkania z samorządowcami w Bielsku-Białej, podczas którego minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk skierował do realizacji śląskie odcinki drogi ekspresowej S1. Są to odcinki Podwarpie – Dąbrowa Górnicza, Kosztowy – Bielsko-Biała i obejście Węgierskiej Górki. W spotkaniu wziął również udział wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit, wiceminister rodziny, pracy i polityki społecznej Stanisław Szwed oraz wojewoda śląski Jarosław Wieczorek.

- Kierowane do realizacji odcinki dróg mają przede wszystkim poprawić bezpieczeństwo oraz przepustowość i płynność ruchu w regionie. Nowe inwestycje wpłyną także na wzrost komfortu jazdy. Ułatwią dojazd do portu lotniczego w Pyrzowicach i autostrady A1. Nie bez znaczenia jest również to, że dzięki tym zadaniom uzyskamy ekspresowe połączenie ze Słowacją – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

56-kilometrów drogi ekspresowej S1 zostanie zrealizowanych do 2022 roku.

Podwarpie - Dąbrowa Górnicza

Pierwszy ze skierowanych do realizacji odcinków to Podwarpie – Dąbrowa Górnicza. to fragment o długości 7,8 km. Będzie realizowany w systemie tradycyjnym, a termin jego realizacji przewidziano na lata: 2019-2021.

Głównym celem inwestycji jest przebudowa drogi krajowej do parametrów drogi ekspresowej. S1 Pyrzowice – Dąbrowa Górnicza – Tychy – Bielsko Biała – Cieszyn będzie stanowić połączenie dróg szybkiego ruchu, autostrad A1 (północ – południe) i A4 (wschód – zachód) z aglomeracją śląską, umożliwi również połączenie z przejściem granicznym z Czechami w Cieszynie oraz z przejściem granicznym w Zwardoniu – Mycie ze Słowacją poprzez drogę ekspresową S69/S1.

Przebudowany odcinek drogi poprawi bezpieczeństwo ruchu w korytarzu drogi S1. Ponadto przebudowa poprawi przepustowość i płynność ruchu w kierunku Pyrzowice-Dabrowa Górnicza-Tychy-Bielsko Biała-Cieszyn. Zmieni się komfort jazdy pomiędzy aglomeracją woj. śląskiego i przyległym terenem z portem lotniczym w Pyrzowicach i autostradą A1.



Droga krajowa nr 1 zostanie przebudowana do parametrów drogi ekspresowej z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Zostanie wybudowany węzeł „Ząbkowice”, przebudowany węzeł „Pogoria” i obiekty inżynierskie, w tym: 2 mosty, 4 wiadukty. Powstaną także 2 kładki dla pieszych. Ponadto wybudowane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska, m. in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt.

„Kosztowy II” w Mysłowicach - „Suchy Potok” w Bielsku-Białej

Kolejny fragment między Mysłowicami a Bielsko-Białą ma długość 39,7 km i będzie realizowany w trybie projektuj i buduj w latach 2019-2022.

Odcinek ten jest uzupełnieniem europejskiego korytarza nr VI. Stanowi kontynuację S1 na odc. węzeł „Kosztowy II” w Mysłowicach do węzła „Suchy Potok" w Bielsku-Białej po nowym śladzie i dalej do granicy z Republiką Czeską w Cieszynie oraz połączenie ze Słowacją.

Droga powstanie w przekroju 2x2 i dopuszczalnym obciążeniu 11,5 t/oś. W ramach tego zadania planowana jest zmiana dotychczasowego przebiegu DK44 i powiązanie jej z drogą S1 w sposób zapewniający obejście miejscowości Bieruń i Oświęcim. Powstanie 8 węzłów „Kosztowy II”, „Lędziny”, „Bieruń”, Oświęcim”, „Wola”, „Brzeszcze”, „Stara Wieś” i „Suchy Potok". Kierowcy podróżujący tym odcinkiem będą mogli korzystać z 4 miejsc obsługi podróżnych (MOP).

Obejście Węgierskiej Górki

Ostatni fragment, który ma być realizowany to S1 Bielsko-Biała – Żywiec – granica państwa na odcinku Przybędza – Milówka, tzw. obejście Węgierskiej Górki w ciągu dawnej drogi S69. Ten fragment o długości 8,5 km ma być realizowany w latach 2018-2020.

Droga będzie przebiegała w granicach administracyjnych gmin: Radziechowy Wieprz, Węgierska Górka i Milówka na terenie powiatu żywieckiego w województwie śląskim. Odcinek obejścia Węgierskiej Górki połączy wcześniej zrealizowane odcinki: Żywiec-Przybędza z odcinkiem Milówka-Szare.

Zadanie to jest ostatnim etapem budowy drogi ekspresowej S1 Bielsko Biała – Żywiec – Zwardoń (granica państwa). I etap polegał na budowie drogi jednojezdniowej od Żywca do Zwardonia. Etap II obejmuje budowę drogi ekspresowej dwujezdniowej od Bielska Białej do Żywca (Północno-wschodnia obwodnica Bielska Białej – oddana do ruchu, odcinek Bielsko-Biała - Żywiec w trakcie realizacji). III etap zakłada budowę nowej drogi na odcinku Przybędza-Milówka, która przejmie funkcje trasy tranzytowej w nawiązaniu do realizacji autostrady D3 po stronie słowackiej.

Drogę zaprojektowano o przekroju jednojezdniowym, a na odcinku między tunelami oraz w tunelach zaprojektowano przekrój dwujezdniowy (tunele dwururowe).

Z uwagi na górski charakter trasy, występuje konieczność budowy wielu obiektów inżynierskich. Najdłuższe z nich to dwa podwójne tunele długości ok. 830 m pod masywem Barania i 980 m pod masywem Białożyński Groń oraz estakady nad dolinami potoków górskich.

http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomos...cji--56519.html
:)
Dobre wieści, że nie wypada z planów, ale ciągle przesuwają terminy

Tu jeszcze z PAP, z harmonogramem

CYTAT
GDDKiA planuje budowę odcinków S1 w woj. śląskim do 2022 r.

W 2022 r. GDDKiA planuje zakończyć budowę ostatniego z brakujących dotąd odcinków trasy S1 w woj. śląskim. Fragmenty te: Podwarpie ? Dąbrowa Górnicza, Mysłowice ? Bielsko-Biała oraz tzw. obejście Węgierskiej Górki, skierował wczoraj do realizacji minister infrastruktury.

Ekspresowa trasa S1 w woj. śląskim przebiega od węzła z autostradą A1 w pobliżu katowickiego lotniska Pyrzowice do granicy ze Słowacją w Zwardoniu. Standard drogi ekspresowej ma na odcinkach Pyrzowice ? Podwarpie (jedna jezdnia), Dąbrowa Górnicza ? Tychy, a także Bielsko-Biała ? Przybędza oraz Milówka ? Zwardoń.

Część pozostałych fragmentów ma inne kategorie, pozostałe były dotąd planowane. Katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w ostatnich latach przygotowywał projekty zmierzające do wypełnienia luk i ujednolicenia standardu tej arterii.

Wczoraj rzecznik oddziału Marek Prusak przekazał aktualne harmonogramy realizacji poszczególnych inwestycji.

Przedsięwzięcie dotyczące liczącego niespełna 7,8 km odcinka drogi krajowej nr 1 na południowy wschód od węzła Podwarpie (do Dąbrowy Górniczej) zakłada przebudowę go do standardu trasy ekspresowej. Powstał już projekt, uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, a w marcu ub. roku minister infrastruktury uzgodnił tzw. program inwestycyjny.

Przyjęty przez poprzedni rząd Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023(25) przewidział to zadanie na lata 2017-2020. Obecny harmonogram GDDKiA zakłada złożenie wniosku o zgodę na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) w IV kw. 2017 r., przetarg w 2018 r., podpisanie umowy w 2019 r. i zakończenie robót w 2021 r.


Największym ze skierowanych wczoraj do realizacji przedsięwzięć dotyczących S1 będzie ważna dla południowej części woj. śląskiego i zachodniej części woj. małopolskiego budowa liczącego ok. 40 km nowego odcinka tej arterii z Mysłowic do Bielska-Białej. W poprzednich latach m.in. z problemami uzgodniono przebieg trasy, która m.in. odciąży bardzo zatłoczoną dziś drogę nr 1 przez Tychy, Pszczynę i Czechowice-Dziedzice.

Nowy, liczący 39,7 km odcinek S1 od węzła Kosztowy w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej niemal w całości ma przebiegać przez teren woj. śląskiego. Do woj. małopolskiego ma dotrzeć licząca łącznie 10 km dwujezdniowa obwodnica Oświęcimia (zaplanowano też osobną obwodnicę Bierunia - ok. 4 km).

Budowę tej nowej części S1 program poprzedniego rządu zakładał na lata 2018-2021. Projekt jest już gotowy. W czerwcu br. Dyrekcja uzyskała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. W lipcu i sierpniu wpłynęły od niej odwołania, które są obecnie rozpatrywane.

Harmonogram GDDKiA przewiduje ? przy założeniu, że decyzja środowiskowa uzyska walor ostateczności w I kw. 2017 r. - wszczęcie postępowania przetargowego w 2018 r., podpisanie umowy w 2019 r. i realizację do 2022 r.

Utrudniający przejazd z Bielska-Białej do granicy ze Słowacją w Zwardoniu problem braku 8,5-kilometrowego odcinka S1, tzw. obejścia Węgierskiej Górki, ma szansę zostać rozwiązany w 2020 r.

GDDKiA planuje uzyskać dla tego przebiegającego w trudnym terenie odcinka (na którym przewidziano m.in. dwa dwukomorowe tunele o długości ok. 830 m i 980 m) zgodę na realizację w 2017 r., rozpocząć przetarg w tym samym roku, podpisać umowę z wykonawcą w 2018 r. i zakończyć prace dwa lata później.

Według wcześniejszych informacji obejście Węgierskiej Górki miało zostać sfinansowane z unijnego instrumentu "Łącząc Europę" (Connecting Europe Facility - CEF). Według Prusaka obecnie GDDKiA planuje ponowny udział w kolejnej edycji konkursu o dofinansowanie z CEF.

Ponadto według informacji rzecznika katowickiego odcinka GDDKiA wciąż nie zakończył się przetarg na budowę drugiej jezdni obecnego jednojezdniowego odcinka S1 Pyrzowice-Podwarpie (ok. 9,5 km). Pierwotnie podpisanie umowy planowano w grudniu br.; wobec wielu pytań oferentów nadal trwa jednak wyjaśnianie specyfikacji przetargowej.

Obecny harmonogram realizacji przewiduje rozpoczęcie tam robót w II kw. 2017 r., a zakończenie w IV kw. 2019 r. Terminy te mogą ulec przesunięciu; wiele będzie zależało od finalizacji procedury przetargowej.

W listopadzie br. ministerstwo infrastruktury skierowało też do realizacji remont ok. 4,9 km istniejącej trasy S1 w Sosnowcu. To jedno z 14 zadań inwestycyjnych na sieci dróg krajowych polegających na dostosowaniu ich nośności do przenoszenia nacisków 11,5 tony/oś. Zadanie w Sosnowcu jest przewidziane do realizacji w trybie trzyletnim ? z latami finansowania zapisanymi na 2017-19.

Niezależnie od przedsięwzięć GDDKiA samorząd Sosnowca w grudniu br. zamierza ogłosić przetarg na dokumentację węzła trasy S1 z układem drogowym w pobliżu centrum miasta, terenami inwestycyjnymi po dawnej kopalni piasku Maczki-Bór oraz z obszarem KSSE w dzielnicy Dańdówka. Szacowany koszt inwestycji przekracza 100 mln zł; miasto planuje zrealizować ją samodzielnie.
Zibar
No tak, zapowiedzi było już wiele. Już w

2010 -
Tak dla przebudowy DK1, ale z dodatkowym węzłem

2014 -
DK 1 za ponad 230 mln zł zamieni się w ekspresówkę

2015 -
W 2017 roku ma ruszyć przebudowa DK 1 od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej. Jedynka zmieni sie na tym odcinku w S1, czyli drogę ekspresową

oby obecnie nie dopisały się do tej listy... jako doniesienia o rychłym rozpoczęciu przebudowy.
:)
CYTAT
twojezaglebie

Koniec objazdów. Wiadukt nad DK1 znów przejezdny

Walka przyniosła skutek. Od końca roku bez utrudnień można przejeżdżać pod wiaduktem na DK1, w Ujejscu. Dopuszczono także ruch samochodów osobowych na wiadukcie.

Wiadukt został wyłączony z ruchu 1 lipca ze względu na jego zły stan techniczny. Decyzja o wyłączeniu z ruchu została podjęta na podstawie ekspertyzy rzeczoznawcy i postępowania Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Początkowo miał on zostać wyburzony, jednak po protestach mieszkańców zdecydowano, że zostanie wyremontowany.

W połowie listopada rozpoczęły się prace remontowe na tym obiekcie, w czasie których m.in. wymieniono część jego konstrukcji, a także zmieniono sposób podpierania, co pozwoliło udrożnić ruch na DK1 przebiegającej pod wiaduktem i umożliwiło przejazd po nim.

– 23 grudnia ruch na wiadukcie został przywrócony. Poruszać się po nim mogą pojazdy o masie do 3,5t. 30 grudnia zlikwidowano zwężenia na DK1 pod wiaduktem, teraz ruch odbywa się tam po dwóch pasach w obu kierunkach. Na jezdni w stronę Cieszyna obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h, które spowodowane jest uszkodzeniami nawierzchni. Gdy pozwolą na to warunki pogodowe, ubytki w jezdni zostaną usunięte – mówi Krzysztof Serafiński z wydziału komunikacji i drogownictwa UM.

Warto przypomnieć, że na początku grudnia przedstawiciele rządu poinformowali, że do 2022r. dąbrowski odcinek DK1 ma zostać zmodernizowany i osiągnąć parametry drogi ekspresowej. Przebudowa ma objąć również wiadukt w Ujejscu.

7,8 km odcinek Podwarpie – Dąbrowa Górnicza ma być realizowany w latach 2019-2021. Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, droga krajowa nr 1 zostanie przebudowana do parametrów drogi ekspresowej z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi.

Wybudowany zostanie także węzeł „Ząbkowice”, przebudowany węzeł „Pogoria” i obiekty inżynierskie, w tym: 2 mosty, 4 wiadukty. Powstaną także 2 kładki dla pieszych. Ponadto wybudowane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska, m. in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt.
:)
CYTAT
twojezaglebie

Umowa na rozbudowę drogi ekspresowej podpisana

Pod koniec ubiegłego tygodnia, wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit podpisał umowę na rozbudowę drogi ekspresowej S1 w Dąbrowie Górniczej.

Plany rozbudowy trasy S1 obejmują odcinki Podwarpie – Dąbrowa Górnicza i Kosztowy – Bielsko-Biała, a także obejście Węgierskiej Górki. Łącznie 56 kilometrów.

7,8 km odcinek Podwarpie – Dąbrowa Górnicza ma być realizowany w latach 2019-2021. Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, droga krajowa nr 1 zostanie przebudowana do parametrów drogi ekspresowej z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi.

Warto przypomnieć, że wybudowany zostanie węzeł „Ząbkowice”, przebudowany węzeł „Pogoria” i obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i cztery wiadukty.

Powstaną także dwie kładki dla pieszych. Ponadto wybudowane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska, m. in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt.

W piątek, 21 kwietnia wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit podpisał także umowę na rozbudowę drogi krajowej nr 1 Brudzowice-Siewierz.


Nie napisali co to za umowa. Do ogłoszenie przetargu na samą budowę jeszcze daleko.
prezes
Na drodze S1 zamontowano wczoraj tablice informacyjne o węzłach drogowych. Na razie widziałem: Dąbrowa Górnicza Podlesie i Dąbrowa Górnicza Gołonóg.
:)
W zaktualizowanym programie budowy dróg jest dalej potwierdzenie terminu realizacji 2019-21.
:)
coś tam pomału do przodu, ogłoszono przetarg:

CYTAT
PRZETARG NIEOGRANICZONY

Nazwa:
Wykonanie dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej dla zadania pn. Przebudowa drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie-Dąbrowa Górnicza.

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
a) wykonanie dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, niezbędnej do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla zadania pn. Przebudowa drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza, zgodnie z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, umowie i tabeli wyceny etapów umowy (Etap I );
cool.gif stabilizację granic pasa drogowego (Etap II).
Zibar
Wprawdzie nie o dąbrowskim odcinku S1, ale imho jak tamtego nie wybudują to naszego nie zaczną...

CYTAT
S1 między Podwarpiem i Pyrzowicami - wykonawca odmówił podpisania umowy

Autor: Anna Dziedzic
2017-11-08, Aktualizacja: dzisiaj 11:24 źródło: Naszemiasto.pl

Konsorcjum firm Mostostal Warszawa SA i ACCIONA CONSTRUCCION SA z Hiszpanii odmówiło wczoraj podpisania umowy na budowę drugiego pasa na drodze S1 między Podwarpiem i Pyrzowicami.

Ten odcinek jest w ostatnich latach nazywany drogą śmierci. To najkrótsza droga z aglomeracji na lotnisko. Dochodzi tu do tragicznych wypadków, bo droga szybkiego ruchu nagle zwęża się do jednego pasa. Odmowa podpisania umowy wydłuży czas rozpoczęcia tej inwestycji o kolejne miesiące.

S1 między Podwarpiem i Pyrzowicami - wykonawca odmówił podpisania umowy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w ramach trwającego ponad dwa lata przetargu wybrała wykonawcę przebudowy drogi S-1 Pyrzowice – Podwarpie (III Etap z wyłączeniem odcinka I w. Pyrzowice - w. Lotnisko). Z ostało nim Konsorcjum Firm: MOSTOSTAL WARSZAWA SA i ACCIONA CONSTRUCCION SA z Hiszpanii.

Po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty dokumentacja z postępowania przetargowego została przekazana do kontroli Prezesa UZP.

We wtorek GDDKKiA otrzymał wyniki kontroli bez zastrzeżeń, w przeprowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie stwierdzono żadnych uchybień.

Zaproszono więc wykonawcę do podpisania umowy wyznaczając termin na dzień 8.11.2017r. Równocześnie GDDKiA prowadziła postępowanie przetargowe na pełnienie nadzoru nad realizacją Robót oraz zarządzanie Kontraktem pn.: „Budowa drogi ekspresowej S1 Pyrzowice-Podwarpie (III etap z wyłączeniem odcinka I w. „Pyrzowice” – w. „Lotnisko”).

W odpowiedzi na wysłane zaproszenie do podpisania umowy wykonawca pisemnie odpowiedział, że nie przystąpi do podpisania Umowy uzasadniając swoją decyzję zmianą uwarunkowań rynkowych związanych ze wzrostem czynników cenotwórczych, w tym również dostępnością podwykonawców.

Przypomnijmy konsorcjum zobowiązało się wykonać inwestycję za 76,8 mln zł.


Trochę kicha, najpierw dali naniżą cenę a teraz płaczą, że za mało?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.