luket
Wed, 08 Nov 2017 - 15:43
CYTAT(Zibar @ śro, 08 lis 2017 - 13:32)

Trochę kicha, najpierw dali naniżą cenę a teraz płaczą, że za mało?
Od czasu przetargu minęło tyle czasu, że ceny poszły do góry, i to co się kalkulowało dwa lata temu dzisiaj już niekoniecznie...
Zibar
Thu, 09 Nov 2017 - 13:47
Przetarg był w lipcu b.r. a oferty składano w marcu.
Leszek
Thu, 09 Nov 2017 - 15:03
Przetarg był ogłoszony pod koniec 2015 roku.
Zibar
Fri, 10 Nov 2017 - 08:27
Tu masz jak to przebiegało:
Leszek
Fri, 10 Nov 2017 - 08:29
No właśnie:
CYTAT
Oferty z dnia 2015-10-07:
Zibar
Fri, 10 Nov 2017 - 08:33
To był moment ogłoszenia przetargu, wnioski i wyceny były składane w br.
CYTAT
Marta Kaczorowska z biura prasowego Mostostalu Warszawa, w stanowisku przesłanym portalowi wnp.pl, podkreśliła, że przetarg bardzo się przedłużał. Od momentu złożenia oferty (30 marca) do czasu otrzymania zaproszenia do podpisania umowy minęło siedem miesięcy.
kolek
Fri, 10 Nov 2017 - 10:10
Oficjalne stanowisko GDDKiA Katowice:
CYTAT
07.07.2017r. Zamawiający dokonał wyboru oferty Wykonawcy budowy Drogi S1 Pyrzowice – Podwarpie (III Etap z wyłączeniem odcinka I w. Pyrzowice - w. Lotnisko). Z ostało nim Konsorcjum Firm: MOSTOSTAL WARSZAWA S.A. ul. Konstruktorska 12A, 02-673 Warszawa; ACCIONA CONSTRUCCION S.A. Avenida de Europa 18 Parque Empresarial la Moraleja, 28108 Alcobendas, Madryt, Hiszpania.
Po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty dokumentacja z postępowania przetargowego została przekazana do kontroli Prezesa UZP. W dniu 07.09.2017r. Zamawiający otrzymał wyniki kontroli bez zastrzeżeń, w przeprowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie stwierdzono żadnych uchybień. Następnie Zamawiający zaprosił Wykonawcę do podpisania Umowy wyznaczając termin na dzień 08.11.2017r.
Równocześnie GDDKiA prowadziła postępowanie przetargowe na pełnienie nadzoru nad realizacją Robót oraz zarządzanie Kontraktem pn.: „Budowa drogi ekspresowej S1 Pyrzowice-Podwarpie (III etap z wyłączeniem odcinka I w. „Pyrzowice” – w. „Lotnisko”).
Na wyznaczenie terminu podpisania Umowy na 08.11.2017r. miały wpływ głownie kwestie proceduralne związane z uzyskiwaniem przez Wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania Umowy. Wykonawca przed podpisaniem Umowy zobowiązany był do wniesienia Zabezpieczenia Należytego Wykonania Umowy na zasadach i warunkach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i w ustawie Prawo zamówień publicznych. Podkreślić należy, że prawidłowe wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, jest szczególnie ważne dla zabezpieczenia interesu Strony Publicznej. Wykonawca był zobowiązany do wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny brutto podanej w ofercie, którą to Wykonawca zaoferował w kwocie 76 800 775,18 PLN.
W odpowiedzi na wysłane zaproszenie do podpisania umowy Wykonawca pisemnie odpowiedział, że nie przystąpi do podpisania Umowy uzasadniając swoją decyzję zmianą uwarunkowań rynkowych związanych ze wzrostem czynników cenotwórczych, w tym również dostępnością podwykonawców.
W takim przypadku znajdują zastosowanie przepisy art. 94 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. A mianowicie w sytuacji, gdy Wykonawca, który złożył najkorzystniejszą ofertę uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia umowy, zamawiający może dokonać wyboru kolejnej "najkorzystniejszej oferty" spośród ofert pozostałych bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp. Jeżeli zamawiający zdecyduje się z takiego rozwiązania skorzystać to wyboru następnej oferty dokonuje na podstawie wcześniejszej punktacji, bez konieczności dokonywania ponownego badania i oceny ofert.
Przepis art. 94 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych został wprowadzony na wypadek sytuacji, gdyby po wyborze najkorzystniejszej oferty nie mogło dojść do podpisania umowy z wybranym wykonawcą.
Przy czym niemożność zawarcia umowy musi znajdować się po stronie wykonawcy i może nią być uchylanie się od zawarcia umowy lub nie wniesienie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
źródło:
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php...;postcount=2773
Zibar
Thu, 01 Feb 2018 - 11:46
19 stycznia 2018r. udzielono zamówienia na Wykonanie dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej dla zadania: Przebudowa drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie - Dąbrowa Górnicza.
Nazwa wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: GEO - Proces Sp. z o. o. Sp. K.
Termin realizacji:
8 miesięcy
W tym:
5 miesięcy - wykonanie dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej
3 miesiące - stablizacja granic pasa drogowego (po uzyskaniu przez zamawiającego ZNRID)
Źródło:
.gif)
Ciekawe jak to się teraz rozwinie?
warius
Thu, 01 Feb 2018 - 19:14
CYTAT(Zibar @ czw, 01 lut 2018 - 11:46)

19 stycznia 2018r. udzielono zamówienia na Wykonanie dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej dla zadania: Przebudowa drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie - Dąbrowa Górnicza.
Nazwa wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: GEO - Proces Sp. z o. o. Sp. K.
Termin realizacji:
8 miesięcy
W tym:
5 miesięcy - wykonanie dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej
3 miesiące - stablizacja granic pasa drogowego (po uzyskaniu przez zamawiającego ZNRID)
Źródło:
.gif)
Ciekawe jak to się teraz rozwinie?
Tak po ludzku, jak bardzo nas to przybliża do jeżdżenia tą ekspresówką?
Zibar
Fri, 02 Feb 2018 - 10:56
CYTAT(warius @ czw, 01 lut 2018 - 20:14)

Tak po ludzku, jak bardzo nas to przybliża do jeżdżenia tą ekspresówką?

Chyba nie bardziej niż poprzednie newsy o kolejnych umowach, projektach, przetargach. Dodatkowo myślę, że opóźnienie w budowie drugiej nitki z lotniska do Podwarpia nie przybliży a oddali. W połączeniu z oddaniem od 2019 całej A1 do Częstochowy zwiększy ruch i ilość wypadków na obu tych niedokończonych inwestycjach.
Zibar
Tue, 06 Mar 2018 - 07:52
Z planów przetargowych katowickiej GDDKiA na 2018 roku wypadła przebudowa S1 Podwapie - Dąbrowa Górnicza, planowany na III/IV kwartał 2018.
Tak, że ten... Neverending Story.
Leszek
Tue, 06 Mar 2018 - 10:13
Też mi niespodzianka...
Od początku było wiadomo, że nie mają kasy na wszystkie obiecane drogi, więc będą musieli ciąć. Nie tną tam, gdzie lokalni posłowie mają dużą siłę przebicia - a że posłowie z naszego regionu mają nasz region wiadomo gdzie, od nas pieniądze poszły gdzie indziej.
Wkurzające jest tylko to, że katowicki oddział gdaki powinien mieć nadwyżkę - zawalili w zeszłym roku sprawę z przetargiem na drugą nitkę Podwarpie-Pyrzowice, bo przez kilka miesięcy nie udało im się podpisać umowy i w końcu zwycięzca się wycofał.
Adam1612
Tue, 27 Mar 2018 - 13:06
Witam
Coś się chyba dzieje bo dostałem z Geoprocesu info o "przyjęciu granic nieruchomości".
Mają przyjść i ustalać granic.
Wiecie może , gdzie znajdę jakiś aktualny przebieg przebudowanej S1?
W GDDKiA w Katowicach powiedzieli , że można u nich pooglądać.
Jednak pewnie w sieci też gdzieś to istnieje
:)
Wed, 28 Mar 2018 - 00:24
Zibar
Wed, 30 May 2018 - 13:46
Next part. Tym razem mamy jeździć od czerwca 2022, czyli ponad dekadę po terminie pierwotnym. Przez najbliższe dwa lata nie ma co spodziewać się jakiegokolwiek remontu na tym odcinku, gdzie już teraz można sobie uszkodzić zawieszenie na tych dziurach.
CYTAT
GDDKiA: w lutym 2019 r. przetarg na 40 km trasy S1
PAP - Biznes
30 maj 2018, 11:22
30.05.2018, Katowice (PAP) - W lutym 2019 r. katowicki oddział GDDKiA chce ogłosić przetarg na projekt i budowę ok. 40-km ekspresowej trasy S1 między Mysłowicami a Bielskiem-Białą. W październiku br. Dyrekcja ma dysponować tzw. koncepcją programową, która określi wymagania przetargu.
Poinformował o tym w środę podczas wyjazdowego posiedzenia sejmowej komisji infrastruktury w Katowicach dyrektor tamtejszego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Michał Mendrok. W posiedzeniu wzięła udział delegacja komisji gospodarczej słowackiej Rady Narodowej. Dokonano m.in. przeglądu ważnych dla obu stron inwestycji drogowych i kolejowych.
Relacjonując proces inwestycyjny dotyczący czterech brakujących dziś fragmentów ekspresowej trasy S1, która połączy węzeł z autostradą A1 w pobliżu lotniska Katowice w Pyrzowicach z granicą ze Słowacją w Zwardoniu, Mendrok mówił m.in. o przygotowywanym od dekady, szacowanym na ponad 3 mld zł odcinku S1 z Mysłowic do Bielska-Białej.
Ma to być dwujezdniowa trasa o parametrach drogi ekspresowej o długości ok. 40 km, w całości wytyczona nowym śladem, z którą powstać mają obwodnice Oświęcimia i Bierunia. Przygotowywana już koncepcja programowa tego przedsięwzięcia wskaże główne założenia do rozwiązań projektowych i technologii budowy i określi wytyczne dla projektu budowlanego.
"W październiku br. planujemy zakończyć opracowanie koncepcji programowej, która da nam możliwość ogłoszenia przetargu w systemie +projektuj i buduj+, który planujemy rozpocząć w lutym w 2019 r. Realizację zamówienia planujemy rozpocząć w grudniu 2019 r., a zakończenie inwestycji - w maju 2023 r." - podał dyrektor katowickiego oddziału GDDKiA.
Mendrok przypominał w środę, że ta ekspresowa trasa jest potrzebna, ponieważ istniejąca droga krajowa nr 1 przez Tychy, Pszczynę, Goczałkowice i Czechowice-Dziedzice od lat już nie wytrzymuje natężenia ruchu. Problemem są m.in. liczne skrzyżowania ze światłami. Szczególnie korkuje się odcinek od Pszczyny do Goczałkowic.
Droga ekspresowa S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej połączy istniejące odcinki S1 z Bielska-Białej w kierunku Zwardonia (oraz trasę S52 z Bielska-Białej do Cieszyna) z drogą S1 od Mysłowic w stronę Dąbrowy Górniczej i dalej - lotniska Katowice w Pyrzowicach oraz przylotniskowego węzła autostrady A1.
Wcześniej przez lata trwały spory wokół przebiegu drogi. Wypracowany w następstwie protestów przeciw wcześniejszym propozycjom "wariant E" GDDKiA przedstawia jako kompromis między oczekiwaniami środowiska górniczego, możliwościami technicznymi, a także możliwościami obejścia terenu byłego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau czy terenów Natury 2000.
Zgodnie z ostatecznymi ustaleniami liczący 39,7 km odcinek S1 niemal w całości pobiegnie przez woj. śląskie. Do woj. małopolskiego ma dochodzić licząca ok. 10 km dwujezdniowa obwodnica Oświęcimia. W ramach inwestycji zaplanowano też osobną obwodnicę Bierunia - ok. 4 km.
Mendrok podał też w środę m.in., że na 13 czerwca przypada obecny termin otwarcia ofert na zaprojektowanie i budowę w nowym przebiegu obwodnicy Węgierskiej Górki (8,5 km). "W styczniu 2019 r. planujemy zawarcie umowę na realizację tego odcinka, natomiast w grudniu 2022 r. planowo zakończymy realizację tej inwestycji" - wskazał Mendrok.
Aby dokończyć całą arterię, potrzebna jest także druga jezdnia wysuniętego najdalej na północ odcinka S1 Lotnisko - Podwarpie (ok. 9,5 km - po unieważnieniu pierwszego przetargu na budowę, obecnie trwa kolejny; umowa planowana jest na styczeń 2019 r., a realizacja - do września 2021 r.).
Planowana jest także przebudowa do standardu drogi ekspresowej obecnej kolizyjnej dwujezdniowej "jedynki" od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej (7,7 km - w lipcu br. planowane jest złożenie wniosku o Zgodę na Realizację Inwestycji Drogowej, przetarg ma być ogłaszany w lutym 2019 r. - a cała inwestycja szacowana na ok 260 mln zł - potrwać do czerwca 2022 r.).
Docelowo w pełni ekspresowa trasa S1 w woj. śląskim i małopolskim połączy węzeł z autostradą A1 w pobliżu lotniska Katowice w Pyrzowicach i granicę ze Słowacją w Zwardoniu. Standard drogi ekspresowej ma obecnie na odcinkach Pyrzowice-Podwarpie (jedna jezdnia), Dąbrowa Górnicza-Tychy, a także Bielsko-Biała-Przybędza oraz Milówka-Zwardoń.
Realizację wszystkich tych inwestycji przewiduje aktualny Program Budowy Dróg Krajowych.(PAP)
autor: Mateusz Babak
mtb/
Leszek
Wed, 30 May 2018 - 14:42
2022 jest nierealny, obecnej władzy chyba nie udało się jednego przetargu ogłosić i rozstrzygnąć w terminie. Przynajmniej w naszym regionie.
:)
Thu, 02 Aug 2018 - 02:15
Będzie też remont sąsiedniego odcinka
CYTAT
rynek infrastruktury
Rusza przetarg na projekt rozbudowy S1 w Dąbrowie Górniczej
Katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na opracowanie projektu rozbudowy drogi ekspresowej S1 w miejscowości Dąbrowa Górnicza. Dokument ma dotyczyć obu jezdni odcinka o długości niemal 3 km.
Odcinek drogi S1, dla którego Generalna Dyrekcja zamawia dokumentację jest zlokalizowany w Dąbrowie Górniczej od km 530+480 do km 533+200 i liczy on 2,720 km. Wykonawca zadania będzie musiał dostosować również trasę do końca aktualnie opracowywanego projektu S1 Podwarpie – Dabrowa Górnicza.
Dokumentacja jest niezbędna, aby dostosować konstrukcję drogi do obciążenia 115 kN/oś oraz podnieść nośność obiektów mostowych w ciągu drogi do klasy obciążenia A. Jak informuje GDDKiA – droga, która jest obecnie zakwalifikowana jako trasy klasy S nie posiada obecnie wszystkich niezbędnych parametrów.
Firma, która zostanie wybrana do realizacji zadania będzie zobowiązana do wykonania dokumentacji projektowej infrastruktury, opracowania odpowiedzi na pytania oferentów w postępowaniu na wykonawcę robót budowlanych oraz pełnienia nadzoru autorskiego nad inwestycją.
Na oferty zamawiający czeka do 24 lipca br. Podczas ich oceny będzie brać pod uwagę takie aspekty jak: cena (60%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (40%).

Dave
Sun, 05 Aug 2018 - 11:04
Ale zaznaczony odcinek powyżej cały czas jest drogą ekspresową S1 aż do Ząbkowic z Vmax 120 km/h. Nie chodzi o ten dalszy odcinek od Ząbkowic przez Ujejsce pod Podwarpie?
Leszek
Sun, 05 Aug 2018 - 12:54
Podany kilometraż pasuje do mapki. Ten fragment też potwierdza, że nie chodzi o przebudowę odcinka do Podwarpia:
CYTAT
będzie musiał dostosować również trasę do końca aktualnie opracowywanego projektu S1 Podwarpie – Dabrowa Górnicza.
:)
Thu, 09 Aug 2018 - 01:12
to jest osobny projekt niż przebudowa DK1 na S, sąsiedni odcinek
Zibar
Thu, 09 Aug 2018 - 10:08
6 sierpnia o godz. 13:00 odbyła się rozprawa KIO ws. odwołania od wyboru najkorzystniejszej oferty dla S1 Pyrzowice-Podwarpie. Odwołanie zostało złożone przez Konsorcjum: Rubau Polska Sp. z o.o., Construcciones Rubau S.A. - Warszawa. Odwołanie zostało uwzględnione, tak więc sprawa wraca do punktu wyjścia!
Nie ma takiej emotki na tą okoliczność, chyba, że
danielmdc
Thu, 09 Aug 2018 - 16:02
A kto wygrał ?
Zibar
Fri, 10 Aug 2018 - 08:55
^^^konsorcjum
P.W. Banimex sp. z o.o.
Azi-Bud sp. z o.o.
Duna Aszfalt
- za 107 mln
Rubau Polska był drugi - 121 mln
pecha ma ta droga jak nie wiem. Od 2004 roku kiedy wydano decyzję i 2006 roku kiedy wybudowano pierwszy pas to już niedługo będzie potrzebny remont pierwszej nitki jak wybudują drugą.
PS
Jeszcze taka ciekawostka, ruch na odcinku:
Pyrzowice Z (A1) - Pyrzowice Lotnisko Długość: 1.9 km 14770 [poj/24 h]
Pyrzowice Lotnisko - Podwarpie Długość: 9.7 km 13245 [poj/24 h]
Podwarpie Długość: 3 km 52116 [poj/24 h]
Podwarpie - Dąbrowa Górnicza Z (Pogoria) Długość: 7.8 km 27736 [poj/24 h]
Dąbrowa Górnicza Z (Pogoria) - Mysłowice (Kosztowy) Długość: 24.7 km 45776 [poj/24 h]
wyobrażacie sobie co się będzie działo w DG podczas przebudowy?
warius
Fri, 10 Aug 2018 - 13:16
CYTAT(Zibar @ pią, 10 sie 2018 - 08:55)

wyobrażacie sobie co się będzie działo w DG podczas przebudowy?
o ile kiedyś dojedzie do tej przebudowy
Zibar
Wed, 29 Aug 2018 - 12:22
^^
Wykrakałeś
23 bm. oficjalnie unieważniono wybór oferty na budowę drugiej jezdni S1 Pyrzowice - Podwarpie:
www.gddkia.gov.plTo już nawet nie jest śmieszne
Czyli w przyszłym roku pewnie ponownie ogłoszą przetarg, bo ponowny wybór wykonawcy zakończy się taką samą farsą jak poprzednio
warius
Wed, 29 Aug 2018 - 15:04
CYTAT(Zibar @ śro, 29 sie 2018 - 12:22)

^^
Wykrakałeś
23 bm. oficjalnie unieważniono wybór oferty na budowę drugiej jezdni S1 Pyrzowice - Podwarpie:
www.gddkia.gov.plTo już nawet nie jest śmieszne
Czyli w przyszłym roku pewnie ponownie ogłoszą przetarg, bo ponowny wybór wykonawcy zakończy się taką samą farsą jak poprzednio
.gif)
Co to za fatum nad tą drogą krąży, to jest niepojęte
Trzymam jednak kciuki, bo co jadę tą drogą to się mocno zastanawiam czy z naprzeciwka mi jakiś 'niezorientowany' nie wyskoczy...
:)
Thu, 30 Aug 2018 - 23:20
gdzieś spotkałem się z informacją, że miały być utrudnienia w związku z budową ekranów dźwiękochłonnych. Dawno tamtędy nie jechałem. Stawiają gdzieś przy S1 w DG ekrany?
mały
Fri, 31 Aug 2018 - 18:28
Wczoraj w Ujejscu było spotkanie z prezydentem DG, zastępcami, dyrektorem GDDKiA w K-cach w sprawie przebudowy DK1 do S1 i budowy kanalizacji. Te dwie inwestycje mają się toczyć równolegle. Gdaka planuje rozpoczęcie robót wiosną 2020 i zakończyć chyba w 2022. Właśnie budowa ekranów rozgrzała atmosferę. W pierwszym projekcie (chyba 9 lat temu) cały przebieg był "zaekranowany". W międzyczasie normy hałasu zostały zmienione, wskutek czego część ekranów zniknęła z projektu.
Zibar
Wed, 12 Sep 2018 - 12:10
odcinek 1000 500 100 900
CYTAT
Trasa S1 do lotniska Katowice ma wykonawcę
Konsorcjum firm Rubau Polska oraz Construcciones Rubau z Hiszpanii wybuduje drogę S1, która poprowadzi do lotniska Katowice-Pyrzowice. Konsorcjum wyłoniono w przetargu organizowanym przez katowicki oddział GDDKiA.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, podpisanie umowy zaplanowano na pierwszy kwartał 2019 roku. Ekspresówka ma powstawać w latach 2019-2022.
Generalnego wykonawcę trasy S1 do lotniska Katowice-Pyrzowice wyłoniono w ponowionym przetargu na tę inwestycję. Jak informuje PAP, w połowie lipca wybrana została oferta konsorcjum firm Banimex, Azi-Bud i Duna-Aszfalt z ceną ponad 107,2 mln zł brutto.
Następnie Dyrekcja poinformowała, że w związku z otrzymanym wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej unieważniła wcześniejszy wybór i przystąpiła do powtórzenia czynności badania i oceny ofert. Teraz GDDKiA podała, że w efekcie wybrała ofertę spółek z grupy Rubau opiewającą na 121,8 mln zł brutto.
W ponownym przetargu na realizację tego przedsięwzięcia wpłynęło 16 ofert. Postępowanie dotyczyło liczącego 9,7 km odcinka drogi ekspresowej S1 Pyrzowice-Podwarpie, z wyłączeniem istniejącego już odcinka z Pyrzowic do węzła Lotnisko – informuje PAP.
Chodzi o rozbudowę głównej trasy prowadzącej do portu lotniczego Katowice. Od węzła dwujezdniowych dróg nr 1 i 86 w miejscowości Podwarpie do węzła Lotnisko (z drogą nr 913). Pierwsza jezdnia tego liczącego ok. 9,7 km odcinka została otwarta jesienią 2006 r.
Droga ma być gotowa w ciągu 20 miesięcy od zawarcia umowy. Jej podpisanie nastąpi po pozytywnym wyniku kontroli postępowania przez Urząd Zamówień Publicznych.
Odcinek S1 Pyrzowice- Podwarpie to także jeden z czterech fragmentów S1 przeznaczonych do realizacji nw rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych (PBDK) na lata 2014-2023, z perspektywą do 2025 r.
Pierwszy, trwający ponad dwa lata przetarg na rozbudowę tego odcinka S1, unieważniono w grudniu ub. roku. Najpierw wybrany w postępowaniu wykonawca z najkorzystniejszą ofertą nie zdecydował się na podpisanie umowy, a potem zrezygnowali z tego wszyscy pozostali wykonawcy, których oferty były brane pod uwagę.
Nowy przetarg GDDKiA ogłosiła w lutym br. Podczas otwarcia ofert w drugiej połowie kwietnia inwestor ujawnił budżet zamówienia - 158 mln zł brutto. Wszyscy, którzy przystąpili do przetargu, zmieścili się w budżecie.
Zamówienie obejmuje liczącą ok. 9,7 km drugą jezdnię odcinka S1 Pyrzowice -Podwarpie, a także m.in. 5 wiaduktów, most i dostosowanie istniejącego węzła Mierzęcice.
Druga jezdnia odcinka S1, która powstanie od Podwarpia, przejdzie na węźle Lotnisko w istniejący już dwujezdniowy, liczący ok. 1,9 km odcinek S1 do węzła Pyrzowice, który kończy istniejący południowy fragment autostrady A1.
PBDK zakłada również przebudowę do standardu drogi ekspresowej obecnej kolizyjnej dwujezdniowej jedynki od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej, budowę nowego odcinka Mysłowice - Bielsko-Biała, a także budowę ok. 8,5-kilometrowego tzw. obejścia Węgierskiej Górki.
Ekspresowa trasa S1 w woj. śląskim i małopolskim przebiega od węzła z autostradą A1 w pobliżu katowickiego lotniska Pyrzowice do granicy ze Słowacją w Zwardoniu. Według obecnych planów, cała S1 w woj. śląskim ma być gotowa do 2022 r.
oprac. Paweł Orlikowski
www.money.pl/
Leszek
Wed, 12 Sep 2018 - 12:40
Geniusze - znowu chcą podpisać umowę pół roku od wyboru oferty. Ciekawe co się tym razem nie uda...
warius
Thu, 20 Sep 2018 - 12:02
Nazwa:
Wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania: Rozbudowa drogi ekspresowej S1 w m. Dąbrowa Górnicza - jezdnia lewa i prawa
Numer referencyjny: O.KA.D-3.2413.37.2018
Postępowanie zostaje unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 4) ustawy Pzp. Zgodnie
Ze wskazanym przepisem Zamawiający unieważnia postępowanie, gdy cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w wysokości brutto: 610 000,00 PLN.
W postępowaniu zostały złożone trzy oferty:
— oferta nr 1 złożona przez Wykonawcę Mosty Katowice Sp. z o.o. ul. Rolna 12, 40-555 Katowice, POLSKA za cenę 1 104 540,00 PLN brutto,
— oferta nr 2 złożona przez Wykonawcę MP-Mosty Sp. z o.o., ul. Dekerta 18, 30-703 Kraków, POLSKA za cenę 2 458 770,00 PLN brutto,
— oferta nr 3 złożona przez Wykonawcę Konsorcjum firm: Complex Projekt Sp. z o.o. Biuro Projektowo- Konsultingowe ul. Armii Krajowej 6, 40-698 Katowice, POLSKA za cenę 1 787 805,00 PLN brutto,
— oferta nr 4 złożona przez Wykonawcę Konsorcjum firm: Ayesa Polska Sp. z o.o. ul. Szyb Walenty 26a, 41-700 Ruda Śląska, DMK Inżynieria Sp. z o.o., ul. Kościuszki 64/7, 44-200 Rybnik, POLSKA za cenę 1 719 171,00 PLN brutto.
Jak wynika z powyższego, oferta z najniższą ceną spośród złożonych ofert przekracza kwotę, którą Zamawiający zamierzał i może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Leszek
Thu, 20 Sep 2018 - 12:55
Zastanawiający jest zarówno rozrzut cen w ofertach jak i różnica między nimi a przeznaczoną kwotą - czy to gdaka ma takich marnych kosztorysantów czy też może przetarg miał z góry założone nierozstrzygnięcie?
Zibar
Fri, 21 Sep 2018 - 08:28
Chyba to drugie.
Bo jeśli można znacznie pomylić się przy kosztorysowaniu samej budowy, ze względu na znaczny i niespodziewany wzrost cen materiałów i robocizny, to już przy samym projektowaniu takie uwarunkowania nie zachodzą.
Zibar
Tue, 04 Dec 2018 - 11:46
CYTAT
GDDKiA Katowice
30.11.18 złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Przebudowa drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie - Dąbrowa Górnicza km 14+000 - 20+500".
@GDDKiA @MI_GOV.PL #ŁączymyPolskę
10:04 AM - Dec 3, 2018
Podobno:
Przewidywany termin otrzymania ZnRIDu to maj 2019 i wtedy zostanie ogłoszony przetarg na tę przebudowę.
Informacja uzyskana w GDDKiA Katowice.
Czyli:
Rozstrzygnięcie przetargu ok 2020 r.
Co dalej?
Leszek
Tue, 04 Dec 2018 - 22:34
Co dalej? Pewnie ZnRID będzie "lekko" opóźniony i będzie w 2020, przetarg ogłoszą "wkrótce" czyli w 2021, rozstrzygną w 2022, zwycięzca się wycofa, będzie kolejny przetarg w 2023 i jak dobrze pójdzie w 2025 ruszy przebudowa.
To była wersja optymistyczna...
Zibar
Tue, 08 Jan 2019 - 10:50
Ruszyliby wreszcie bo jakość nawierzchni jest fatalna
CYTAT
S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza
Z kolei dla odcinka S1 pomiędzy Podwarpiem a Dąbrową Górniczą złożono wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Według rządowych zapowiedzi, odcinek Podwarpie – Dąbrowa Górnicza o długości 7,8 km realizowany ma być w latach 2019 – 2021.
Pełny tekst
:)
Tue, 12 Feb 2019 - 13:42
CYTAT
GW
Do połowy 2022 roku DK1 w Dąbrowie Górniczej ma się stać drogą ekspresową
W trzecim kwartale 2019 roku katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad planuje ogłosić przetarg na przebudowę prawie 7-kilometrowego odcinka DK1 między Podwarpiem a Dąbrową Górniczą. Prace planowane są na lata 2020-2022.
DK1 w Dąbrowie Górniczej słynie z tzw. pięćdziesiątek', czyli kilku ograniczeń prędkości do 50 km na godz., przy których często ustawiają się policyjne patrole. To jednocześnie miejsca niebezpieczne, o czym świadczą ustawiane co jakiś czas przy skrzyżowaniach krzyże i znicze.
O przebudowie „jedynki” do parametrów drogi ekspresowej mówiło się od wielu lat. Wygląda na to, że plany wreszcie zostaną urzeczywistnione. – W listopadzie 2018 został złożony wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej – informuje Dorota Marzyńska-Kotas z katowickiego oddziału GDDKiA.
Ogłoszenie przetargu planowane jest na trzeci kwartał 2019, zaś umowa z wybranym wykonawcą ma zostać podpisana w pierwszym półroczu 2020 roku. Planowany termin zakończenia robót to pierwsze półrocze 2022 roku.
Przystosowanie 6,5-kilometrowego odcinka DK1 między Podwarpiem a Dąbrową Górniczą do parametrów drogi ekspresowej oznacza m.in., że z trasy znikną jednopoziomowe skrzyżowania z bocznymi drogami, m.in. z ul. Karsowską, Kryniczną czy Konstytucji. Zamiast nich nad drogą powstaną wiadukty i kładki dla pieszych.
Projekt przewiduje przebudowę węzła „Dąbrowa Górnicza Pogoria” oraz budowę nowego węzła „Dąbrowa Górnicza Ząbkowice”. Na prawie 7-kilometrowym odcinku powstaną 4 wiadukty, 4 mosty, 2 kładki dla pieszych i 7 przejść dla zwierząt. Przy okazji powstaną nowe drogi zbiorcze oraz drogi dojazdowe do przyległych terenów, w planie jest także budowa urządzeń ochrony środowiska, m.in. zabezpieczeń przeciwhałasowych.
Przypomnijmy, że już wcześniej GDDKiA zapowiedziała także przebudowę prawie 5-kilometrowego odcinka S1 w Sosnowcu [od węzła przy ul. Lenartowicza do rejonu ul. Inwestycyjnej – przyp. red.].
warius
Wed, 13 Feb 2019 - 10:57
CYTAT
2019-02-12
Obwieszczenie Wojewody Śląskiego IFXIII.7820.101.2018 z dnia 28 stycznia 2019r.o wszczęciu ostępowania admnisnistracyjnego w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla zadania pn.: Przebudowa drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie - Dąbrowa Górnicza km 14+000-20+500
pomalutku do przodu
Zibar
Wed, 06 Mar 2019 - 09:33
Za www.gddkia.gov.pl
CYTAT
Ogłosiliśmy przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla S1 w Dąbrowie Górniczej
28-02-2019
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem potrzebnych uzgodnień i decyzji administracyjnych dla realizacji zadania pn: Rozbudowa drogi ekspresowej S1 w m. Dąbrowa Górnicza - jezdnia lewa i prawa, na odcinku w m. Dąbrowa Górnicza od km 530+480 do km 533+200, a także wsparcie Zamawiającego na etapie przetargu na roboty budowlane.
Przewidziana do wykonania dokumentacja wynika z konieczności dostosowania konstrukcji drogi do obciążenia 115 kN/oś oraz podniesienia nośności obiektów mostowych w ciągu drogi do klasy obciążenia A. Na odcinku drogi objętym zamówieniem do przebudowy należy przewidzieć przebudowę wiaduktów w ciągu S1 w celu podniesienia ich klasy nośności oraz remont wiaduktu nad S1 w ciągu ulicy Laski. W zakresie zamówienia należy również przewidzieć do przebudowy (odbudowy) odwodnienie, skrzyżowania łącznic węzła z ul. Piłsudskiego, przebudowę oświetlenia, budowę kanału technologicznego.
W ramach zamówienia wykonane mają być m.in.:
- opracowania koncepcyjne: propozycja rozwiązań drogowych oraz rozwiązań konstrukcji obiektów inżynierskich,
- materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
- projekt budowlany
- materiały do wniosku o wydanie decyzji ZRID,
- projekt wykonawczy,
- dokumentacja przetargowa.
Wykonawca dokumentacji uzyska w imieniu i na rzecz Zamawiającego niezbędne do realizacji przedsięwzięcia uzgodnienia oraz decyzje administracyjne, w tym m. innymi decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia, pozwolenia wodnoprawne oraz decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Wymagane parametry techniczne:
- klasa techniczna drogi: S
- prędkość projektowa zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- przekroje poprzeczne: 2 x 2 pasy ruchu
- szerokość pasa ruchu: 3,50 m
- szerokość pasa awaryjnego: 2,50 m
- dopuszczalne obciążenia nawierzchni: 115 kN/oś,
Termin otwarcia ofert wyznaczono na 2 kwietnia br.
Kryterium oceny ofert będzie stanowiła: cena - 60 % oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 40 %.
W lipcu planowany jest przetarg na przebudowę drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie-Dąbrowa Górnicza
pasqudek
Wed, 06 Mar 2019 - 12:39
Podwarpie-Dąbrowa Górnicza. Czyli do którego miejsca?
Leszek
Wed, 06 Mar 2019 - 13:05
CYTAT(pasqudek @ śro, 06 mar 2019 - 13:39)

Podwarpie-Dąbrowa Górnicza. Czyli do którego miejsca?
Do węzła Pogoria.
:)
Sun, 10 Mar 2019 - 13:07
a ten ostatni przetarg na dokumentację wklejony przez Zibara to dla kolejnego odcinka, który mimo, że jest droga ekspresową to nie spełnia obecnych standardów. Przetarg był już z pół roku temu, ale został unieważniony.
Podobnie na terenie Sosnowca również są plany remontów S1
Zibar
Mon, 15 Apr 2019 - 12:54
CYTAT
Poznaliśmy oferty na wykonanie dokumentacji na rozbudowę #S1 w #Dąbrowie Górniczej. Oferty złożyło 4 wykonawców. Najniższą ofertę złożyła AUTOSTRADA II Sp. z o.o. z Katowic na kwotę 1 360 995,00 zł brutto.
@GDDKiA @MI_GOV.PL #ŁączymyPolskę
Nieoficjalnie info, że odrzucono ze względu na znaczne przekroczenie budżetu. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia kwotę: 800 600,00 zł brutto. Tak, że ten...
:)
Sat, 13 Jul 2019 - 09:08
CYTAT
DZ
Uwaga, zbliża się remont S1. Będą utrudnienia pomiędzy Dąbrową Górniczą a Sosnowcem
Kiepska wiadomośc dla kierowców: szykują się utrudnienia na drodze ekspresowej S1 w Zagłębiu. Katowicki oddział GDDKiA zapowiada, że 17 lipca ruszy remont odcinka pomiędzy Dąbrową Górniczą a Sosnowcem.
17 lipca rozpoczynamy remont nawierzchni S1 od węzła Podlesie w Dąbrowie Górniczej do węzła Sulno w Sosnowcu wraz z jego częściowym remontem. Remont nawierzchni drogi będzie obejmował wymianę warstwy ścieralnej i wiążącej wraz z odtworzeniem oznakowania poziomego na odcinku ponad 3,5 km. Na węźle wyremontujemy odcinek do stacji Shell w Sosnowcu, w kierunku na Tychy
- informuje Marek Pruska z katowickiego oddziału GDDKiA.
W pierwszym etapie zostanie wyłączony z ruchu pas prawy jezdni, następnie kolejno łącznice: włączeniowe i wyłączeniowe do S1 w rejonie węzła Sulno.
Węzeł Sulno przecież jest w DG ehh
Leszek
Sat, 13 Jul 2019 - 23:43
Chodzi zapewne o węzeł z Lenartowicza (wskazują na to kilometry i stacja Shella).
Zibar
Wed, 24 Jul 2019 - 09:08
CYTAT
Poznaliśmy oferty na wykonanie dokumentacji projektowej rozbudowy drogi ekspresowej S1 w Dąbrowie Górniczej
22-07-2019
Na ogłoszone 13. czerwca br. postępowanie przetargowe z wykorzystaniem elektronicznej platformy zakupowej, w dniu dzisiejszym tj. 22. lipca 2019 r., wpłynęło 9 ofert.
Najtańszą ofertę złożyły: Mosty Katowice Sp. z o. o. na kwotę: 1 230 000,00 zł. Najdroższą złożyło Egis Poland Sp. z o. o. z Warszawy na kwotę: 2 408 340,00 zł. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 1 388 577,60 zł brutto.
Następnym etapem będzie przeprowadzenie analizy złożonych ofert, co pozwoli na dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej. Kryteria oceny to cena, która stanowi 60%, a doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia 40%.
Zanim zaczną przebudowę dąbrowskiego odcinka to może już skończą drugą nitkę do lotniska. Wogóle S1 ma pecha. Obejście Węgierskiej Górki ponownie zawalone, a o odcinek Kosztowy-BB to nie powstanie i za 10 lat
:)
Tue, 06 Aug 2019 - 16:05
to są 3 różne sprawy. Teraz był remont nawierzchni fargmentu od Podlesia do Sosnowca. Powyższy przetarg to na projekt przebudowy Od Podlesia do węzła Pogoria (mimo że S to nie spełnia parametrów). Co innego jeszcze przebudowa DK1 na S1 od węzła Pogoria do Podwarpia, gdzie przetarg na prace budowlane ma być w 3 kwartale tego roku. Oby tylko nie było opóźnień przez rosnące koszty i zrywane kontrakty gdzie indziej w kraju
:)
Thu, 19 Sep 2019 - 14:01
Według strony GDDKiA w tym miesiącu ma być ogłoszony przetarg na roboty budowlane na odcinku Podwarpie - Ząbkowice. No oby już na tym etapie nie było opóźnienia, a wiadomo jak z rozstrzyganiem podobnych.
W rozmowie na fb nasz prezydent wspominał coś o tym, że walczy o ekrany i woli, żeby inwestycja była opóźniona ale już z nimi.
warius
Fri, 20 Sep 2019 - 09:38
CYTAT(:) @ czw, 19 wrz 2019 - 14:01)

Według strony GDDKiA w tym miesiącu ma być ogłoszony przetarg na roboty budowlane na odcinku Podwarpie - Ząbkowice. No oby już na tym etapie nie było opóźnienia, a wiadomo jak z rozstrzyganiem podobnych.
W rozmowie na fb nasz prezydent wspominał coś o tym, że walczy o ekrany i woli, żeby inwestycja była opóźniona ale już z nimi.
Nie rób sobie nadziei
"Przebudowa drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie-Dąbrowa Górnicza
roboty budowlane
przetarg nieograniczony
powyżej progu 5 548 000 euro
BYŁO: październik 2019 ZASTĘPUJE SIĘ: listopad 2019"
"Postępowanie przetargowe na czwarty odcinek stanowiący obwodnicę Oświęcimia oraz na przetarg na przebudowę drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od Podwarpia do Dąbrowa Górnicza, o długości prawie 8 km, planujmy ogłosić w listopadzie.
Przebudowa drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej realizowana będzie w systemie ?Projektuj i buduj? w latach 2020-2024."
:)
Tue, 24 Sep 2019 - 12:58
ehh zmienili następnego dnia, po tym jak sprawdzałem
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/32864/Najbli...p;o=&test=1oby to było przez te ekrany...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.