Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: S1 w DG
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
:)
Pyrzowice-Podwarpie jest juz bardzo dawno temu ukonczona. Teraz tam jest jakis przetarg na jakas kontrole po budowie. No chyba ze chca juz teraz budowac druga jezdnie.
Dla nas najwazniejsza jest przebudowa Podwarpie-Zabkowice, ktora od wielu lat jest odkladana.
Bartek
Z tego co wiem to właśnie ma być budowana druga jezdna żeby było 2x2
:)
Druga jezdnia miala byc dopiero jak bedzie A1 a teraz jest zbedna.
mały
z tego co kojarzę z SSC to tak jak pisze Bartek mają budować drugą jezdnię
bielsko
budowa drugiej jezdni na odcinku Pyrzowice-Podwarpie zacznie sie jeszcze w tym roku
:)
CYTAT
Wojciech Gierasimiuk (Specjalistya ds. komunikacji społecznej z oddziału Katowickiego GDDKiA):

Zadanie dostosowania drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od węzła Podwarpie - Dąbrowa Górnicza znajduje się fazie przygotowań. Jako, że zadanie zostało ujęte w "Programie budowy dróg krajowych na lata 2008-2012" jego realizacja jest przesądzona. Harmonogram prac przedstawia się następująco: rozpoczęcie prac nad przygotowaniem dokumentacji projektowej 2008 r. Planowany termin zakończenia zadania 2011. W przypadku wcześniejszego uzyskania koniecznych zezwoleń i decyzji oraz zapewnienia finansowania zadania istnieje możliwość ukończenia inwestycji w roku 2010.


Wezel w Ujejscu:


Jednak przydalby sie tez wezel na skrzyzowaniu z Kusocinskiego ( obecnie jest tam sygnalizacja) lub Konstytucji. A tak tam tylko wiadukty.



Te czerwone kolka to wezly. Ten ponizej to nie wiem czy nie bedzie zbudowany dopiero w przyszlosci wraz z tamtymi drogami
:)
odp Pana Prezydenta:

CYTAT
Czy na dąbrowskim odcinku drogi krajowej DK1 bedą prowadzone prace w ramach programu www.drogizaufania.pl ? Jak wiemy znajdują się tam bardzo niebezpieczne skrzyżowania, czy wiadomo też kiedy odcinek Ząbkowice-Podwarpie zostanie przebudowany przez GDDKiA na drogę ekspresową? Kiedy miasto istniejące obiekty inżynieryjne na tym odcinku przekaże pod władanie GDDKiA (o ile to się jeszcze nie stało)?

Dąbrowski odcinek DK 1 liczy ok. 11 km, z czego 60 % drogi i wszystkie obiekty inżynierskie są w zarządzie GDDKiA, a pozostała część w zarządzie miasta. Miasto cały czas jest gotowe do przekazania do GDDKiA odcinka, który jest zarządzany przez Dąbrowę. Jednak aby się tak się stało konieczna jest wola obu stron. Liczymy, że nastąpi to w tym roku. Trwają rozmowy z GDDKiA dotyczące przyszłych prac modernizacyjnych na odcinku DK1 biegnącym przez Dąbrowę. Chcemy, aby GDDKiA uwzględniła nasze sugestie. Zabiegamy między innymi o budowę wiaduktu łączącego ul. Armii Krajowej z terenami leżącymi po zachodniej części DK 1 oraz dostosowanie dąbrowskiego odcinka DK 1 do parametrów drogi ekspresowej.
W planach prac inżynieryjnych w ramach programu "Drogi zaufania" na razie nie są ujęte żadne przedsięwzięcia na dąbrowskim odcinku DK 1.
bzenek
W sumie to jestem nieco skołowany. GDDKiA twierdzi, że wszystko na dobrej drodze i szykuje inwestycję. DG twierdzi, że drogowcy nie chcą przejąć drogi.

Przecie nie można szykowac centralnej inwestycji na miejskiej drodze. I komu tu wierzyć blink.gif
:)
Bo nikt nic nie rozumie, a co martwi to nie rozumie tego GDDKiA i to jest zrodlo nieporozumien. Tam nie ma zadnego planowania, koordynacji, kazdy ma swoje pomysly i nie koordynuje z innymi.
Od lat planuja przebudowe, a tu dosc niedawno czlowiek z GDDKiA powiedzial o jakiejs sygnalizacji i fotoradaezre, ktore i tak nie stanely smile2.gif

A co do pytania o program Drogi zaufania to zostalo zadane dlatego, ze w programie znalazlo sie:
"Wojkowice Kościelne: budowa sygnalizacji świetlnej na przejściu przy ul. Karsów", a przeciez tam tez ma byc wiadukt w zwiazku z przebudowa na ekspresowa! Kolejna kompromitacja GDDKiA. Ciekawe czy sie zorientuja i opamietaja, czy ekipa zdazy wybudowac sygnalizacje, zanim wkroczy druga z budowa wiaduktu smile2.gif
adik
witam
a czy ktoś wie jak będzie wyglądał zjazd dla osób posiadających działki przy ulicy podbagienko??
to znaczy jadąc od Częstochowy do dg po prawej stronie teraz jest tam polny wyjazd na droge szybkiego ruchu o ile mozna ją tak nazwac ale jak przerobią na ekspresową to powinno sie coś zmienić????
:)
Jesli bylaby to asfaltowa to moze wjazd/wyjazd w jednym kierunku by byl. Przeciez nie bedzie wezla. Ale tak to trudno liczyc na cokolwiek, pewnie zagrodza, bo musieliby zbudowac pas rozbiegowy, a nie zrobia takiego dla polnej drogi.
Chociaz jak spojrzalem na Zumi, sa tam jakies zabudowania (niebieskie dachy) i tez dziwnie jakby musieli jechac polna naookolo. Wiec kto wie, wlasciwie nic nie wnioslem tongue.gif
adik
witam
ta droga sie nie da na około ponieważ on stanowi prosta od autostrady i w pewnym momencie sie konczy a reszta tej drogi przechodzi jako wydeptana ścieżka przez prywatne posesje które każdy może w każdej chwili zagrodzić i drogi nie będzie a na ta chwile przy tej drodze są 2 domy
Pozdrawiam
Dave
tata tata tata tata tata... i tak dalej bez "przestanków" i nieskładnie! Pisz proszę tak, jakbyś to faktycznie mówił. Samymi literami dobrze zdania nie przekażesz...
Zibar
CYTAT
13 mld zł na drogi krajowe w woj. śląskim do 2012 r.
PAP - 08-10-2008 21:48

Około 13 mld zł pochłonie w woj. śląskim rządowy program budowy dróg krajowych do 2012 r. Kluczowe inwestycje w tym regionie nie są zagrożone opóźnieniami - zapewniali w środę w Sosnowcu przedstawiciele GDDKiA.

Jak mówił podczas konferencji "Śląski Węzeł Transportowy" wicedyrektor katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowej i Autostrad Marian Sobula, największą część planowanych wydatków - ok. 9,5-10 mld zł - pochłonie budowa 166,8 km autostrady A-1 od granicy z Czechami w Gorzyczkach po granicę woj. łódzkiego.

Inne inwestycje w woj. śląskim obejmą: fragmenty drogi ekspresowej S-69 na odcinku Bielsko-Biała-Zwardoń (ok. 2,5 mld zł), obwodnice Lublińca, Krzepic i Siewierza (ok. 500 mln zł) oraz budowę drugiej jezdni S-1 od węzła w Podwarpiu i przedłużenie tej trasy do węzła na powstającej autostradzie A-1 (450 mln zł). W sierpniu tego roku ruszyły prace na ostatnim z trzech etapów liczącego 48 km odcinka autostrady A-1, od granicy z Czechami do węzła z A-4 w Sośnicy. Łączna wartość tych kontraktów to 3,6 mld zł. 855 mln zł będzie kosztował największy w Polsce węzeł autostradowy w Sośnicy - ok. 33 km dróg dojazdowych i łącznic - który ma powstać do końca 2009 r.

W najbliższych tygodniach GDDKiA podpisze umowę z wykonawcą 74,5-kilometrowego koncesyjnego odcinka A-1 od Pyrzowic do granicy z woj. łódzkim. Roboty mają tam ruszyć wiosną 2009 r. i potrwać do 2011 r. Trwa przetarg na wykonawcę środkowego, 44-kilometrowego odcinka A-1 przez centralne miasta aglomeracji katowickiej, m.in. Piekary Śląskie i Bytom.

Według Sobuli, nie ma zagrożeń opóźnień dla budowy odcinka A-1 od granicy z Czechami do węzła A-4 w Sośnicy. Drogowcy obawiają się tylko trudności przy budowie odcinka A-1 z Sośnicy do Pyrzowic. - Przechodzimy tam przez ok. 12 km pustek po płytkiej eksploatacji górniczej, co skutkować będzie m.in. znacznymi kosztami, nieporównywalnymi np. z budową autostrady w Warszawie - wskazał.

Jak wyjaśnił, prawdopodobnie zastosowana zostanie tam technologia sprawdzona już na istniejącym odcinku A-4 między węzłami Batory w Chorzowie i Mikołowska w Katowicach. To tzw. materace kamienne owinięte geosiatkami, które izolują nasyp i podbudowę autostrady od ruchów górotworu spowodowanych szkodami górniczymi.

Sobula zapewnił, że budowa A-1 od Gorzyczek do Sośnicy, łącznie z węzłem, jest zabezpieczona finansowo m.in. środkami unijnymi. Dla odcinka od Sośnicy do Pyrzowic przygotowywane są wnioski do Komisji Europejskiej - wykonawcy powinni wejść na tę budowę w drugim kwartale 2009 r. i ukończyć ją w trzecim kwartale 2011 r.

Z pozostałych inwestycji w regionie, do 2011 r. w Bielsku-Białej budowana będzie droga S-69, stanowiąca północno-wschodnią obwodnicę tego miasta. Przetarg na wart blisko 1,2 mld zł 13- kilometrowy miejski odcinek został już rozstrzygnięty. Budowa kolejnego odcinka do Żywca - 15 km za ok. 980 mln zł - ma ruszyć w drugiej połowie przyszłego roku.

Fragmenty jednopasmowej S-69 między Żywcem i Zwardoniem są już gotowe. Według planów GDDKiA, pozostałe prace - wzmacnianie istniejącej drogi na odcinku z Węgierskiej Górki do Milówki oraz drążenie 670-metrowego tunelu drogowego w Lalikach - potrwają do końca 2009 r.

W przyszłym roku ma ruszyć budowa 9,5-kilometrowego odcinka drugiej jezdni przy istniejącym fragmencie S-1 od węzła w Podwarpiu do Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach, a także - w rejonie lotniska - węzła podłączającego S-1 do przyszłej autostrady A-1. Całość będzie kosztować ok. 450 mln zł.

Na 2011 r. planowany jest początek prac na nowym, 40-kilometrowym odcinku dwupasmowej S-1 między Kosztowami a Bielskiem-Białą. Niedawno władze UNESCO zaleciły zmianę planowanego przebiegu trasy przy obozie koncentracyjnym w Oświęcimiu-Brzezince. Choć inne warianty naruszają obszary chronione Natura 2000, GDDKiA deklaruje pokonanie trudności i rozpoczęcie dwuletnich prac w terminie.

Jeszcze przed końcem tego roku, obok powstającego już obejścia Krzepic, powinny ruszyć budowy obwodnic Lublińca i Siewierza za łącznie ok. 500 mln zł. W 2011 r. na drodze krajowej nr 78 z Siewierza w stronę granicy z woj. świętokrzyskim rozpocznie się budowa kolejnych obwodnic, m.in. Poręby, Zawiercia, Kroczyc i Szczekocin.

Średnie dobowe natężenie ruchu na drogach międzynarodowych w woj. śląskim wynosi - według ostatnich pomiarów - 23,6 tys. samochodów w ciągu doby, przy średniej krajowej 13,4 tys. samochodów. Śródmiejski odcinek A-4 w Katowicach to najruchliwsza trasa w całej Polsce, z natężeniem 105 tys. samochodów w ciągu doby.


No i nic na temat przbudowy dąbrowskiego odcinka S-1. Trochę to będzie dziwne, jak nie podniosą go do standardu reszty. Chyba, że ma to byc odcinek dla suszarek miśków angry.gif .
bzenek
CYTAT(Zibar @ pon, 15 gru 2008 - 19:15) *
No i nic na temat przbudowy dąbrowskiego odcinka S-1. Trochę to będzie dziwne, jak nie podniosą go do standardu reszty.

Podobnież przebudowa ma ruszyć w 2012/2013 roku.

Natomiast w tym roku będzie remont wiaduktu nad S1 w ciągu ulicy Laski.
:)
Przetarg:

CYTAT
I.1) NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, ul. Żelazna 59.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Opracowanie dokumentacji projektowej oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania „Przebudowa drogi krajowej Nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza, km 14+000,00 – 20+500,00”.

II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów):
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowego, raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia drogowego na środowisko wymaganego do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z wnioskiem, studium wykonalności, rezultatów studium wykonalności, mapy do celów projektowania dróg, koncepcji programowej, raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wymaganego do wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, materiałów do wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej związanej z pozyskaniem nieruchomości i czasowym korzystaniem z nieruchomości (podziały nieruchomości), studium geologiczno – inżynierskiego, projektu prac geologicznych, dokumentacji geologiczno – inżynierskiej, dokumentacji badań podłoża i geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych, projektu budowlanego i wykonawczego, dokumentacji przetargowej, projektu docelowej organizacji ruchu, kosztorysu inwestorskiego oraz kart obiektów dla zadania: „Przebudowa drogi krajowej Nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie - Dąbrowa Górnicza, km 14+000 – 20+500”, a także pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót wykonywanych w oparciu o powyższą dokumentację projektową. Przedmiot zamówienia obejmuje również pisemne udzielanie odpowiedzi na zapytania dotyczące przedmiotowej dokumentacji zadawane przez Wykonawców biorących udział w postępowaniu przetargowym na realizację zadania w oparciu o tę dokumentację oraz jej zmiany, których konieczność wynikać będzie z zadawanych pytań i udzielanych odpowiedzi w ramach w/w postępowania.


CYTAT
Dostosowanie istniejącego przekroju drogi DK1 do przekroju drogi ekspresowej projektuje się przez poszerzenie nawierzchni obu jezdni o 1,00 m kosztem istniejącego pasa dzielącego o szerokości 5,0 m.

Zakres opracowania obejmuje przebudowę drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie - Dąbrowa Górnicza, km 14+000 – 20+500, polegającą na:
- dostosowaniu nośności istniejącej nawierzchni DK1 do przenoszenia obciążenia o nacisku 115kN/oś
- dostosowaniu przekroju poprzecznego DK1 do wymagań określonych dla dróg ekspresowych:
• jezdnie 2x2 pasy ruchu (2x7,00 m)
• pasy awaryjne 2x2,5 m
• opaski wewnętrzne 2x0,5 m
• pas dzielący 4,00 m (w tym opaski wewnętrzne 2x0,5 m)
- likwidacji istniejących skrzyżowań jednopoziomowych z drogami bocznymi:
• z ulicą Karsowską
• z ulicą Kryniczną
• z ulicą Konstytucji
• z ulicą Kusocińskiego i ulicą Sportową - odcięcie dostępności do drogi S-1 oraz budowa kładki dla pieszych w celu utrzymania lokalnych powiązań pomiędzy rozdzielonymi drogą S-1 dzielnicami
- budowie węzła Ujejsce w km 15+650 na przecięciu z ul. Ujejską,
- wydłużeniu istniejących pasów włączenia i wyłączenia na DK-1 z budową murów oporowych w rejonie podpór istniejącego wiaduktu kolejowego na węźle „Pogoria” w km 20+250
- przebudowie/remoncie istniejącego mostu żelbetowego na potoku Trzebyczka w km 18+636,
- przebudowie/remoncie istniejącego mostu żelbetowego nad rzeką – dopływ do jeziora Pogoria km 20+512,
- przebudowie/remoncie (odtworzeniu) systemu odwodnienia obejmującego:
• analizę systemu odwodnienia odprowadzającego wody opadowe do istniejących cieków wodnych,
• przebudowie/remoncie przepustów
• budowę nowych przepustów (w uzasadnionych przypadkach),
• odmulenie, udrożnienie rowów przydrożnych i odpływowych oraz w razie potrzeby budowę nowych rowów,
- budowie dróg serwisowych i dojazdowych obsługujących przyległy teren,
- przebudowie urządzeń infrastruktury technicznej kolidujących z projektowanymi zamierzeniami drogowymi,
- budowie urządzeń ochrony środowiska.


snf (51).gif http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/...-36851000#trjmp
bzenek
CYTAT
na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza, km 14+000,00 – 20+500,00”

Po ludzku mówiąc od wiaduktu w Ząbkowicach do węzła w Podwarpiu.

Czas przebudowy do 2015. Czyli zgodnie z przewidywaniami.

CYTAT
z ulicą Kusocińskiego - odcięcie dostępności do drogi S-1 oraz budowa kładki dla pieszych w celu utrzymania lokalnych powiązań pomiędzy rozdzielonymi drogą S-1 dzielnicami

Szkoda, że Dąbrowa nie przekonała GDDKiA do budowy węzła w tym miejscu. Po modernizacji cały ruch z Antoniowa, Osiedla Hutników poleci przez centrum Ząbkowic. Co to się będzie działo ?blink.gif
Leszek
CYTAT(bzenek @ śro, 25 mar 2009 - 07:36) *
Szkoda, że Dąbrowa nie przekonała GDDKiA do budowy węzła w tym miejscu.


Może uznali, że za trudny teren - grząsko, błotniście. Węzeł mógłby być chyba tylko taki jak na Podlesiu, ale i tak zjazd w stronę Tychów byłby na bagienku.

Edit: IMHO łatwiej byłoby zrobić węzeł w miejscu skrzyżowania z Konstytucji

Edit2: A jaka ulica pozajączkowała im się ze Sportową, o Łąkowej myśleli? Bo Spacerowa tak trochę za daleko od DK1.
bzenek
CYTAT(Leszek @ śro, 25 mar 2009 - 14:19) *
Może uznali, że za trudny teren - grząsko, błotniście. Węzeł mógłby być chyba tylko taki jak na Podlesiu, ale i tak zjazd w stronę Tychów byłby na bagienku.

A cóż to za problem ? Gdzieś tam w Czerwionce-Leszczynach budują A1 przez środek jeziora to i dobrze jest smile.gif

CYTAT(Leszek @ śro, 25 mar 2009 - 14:19) *
Edit: IMHO łatwiej byłoby zrobić węzeł w miejscu skrzyżowania z Konstytucji.

Ale tam zaraz ma być węzeł z tą nową autostradą do Łośnia. Byłby jęki, że za blisko jeden od drugiego.

CYTAT
Zakres opracowania obejmuje przebudowę drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie - Dąbrowa Górnicza
- likwidacji istniejących skrzyżowań jednopoziomowych z drogami bocznymi:
• z ulicą Karsowską
• z ulicą Kryniczną
• z ulicą Konstytucji
• z ulicą Kusocińskiego i ulicą Sportową - odcięcie dostępności do drogi S-1 oraz budowa kładki dla pieszych w celu utrzymania lokalnych powiązań pomiędzy rozdzielonymi drogą S-1 dzielnicami

He, he, utrzymania powiązań. dry.gif

Jak właśnie policzył Google z domu kultury w Antoniowie do Osiedla Młodych Hutników będzie teraz 14kilometrów autem. Pieszo 5minut. fight (2).gif

To ja pierniczę taką nowoczesność na S1 fnd (22).gif

Ciekawe co na to panowie prezydenci Gocyła i Podraza ?

Master
Jak właśnie policzył Google z domu kultury w Antoniowie do Osiedla Młodych Hutników będzie teraz 14kilometrów autem. Pieszo 5minut.

Więc jaki problem zostawic auto i isc pieszo ?? wink.gif
bzenek
CYTAT(Master @ pią, 27 mar 2009 - 14:43) *
Więc jaki problem zostawic auto i isc pieszo ?? wink.gif

Że tez mi to do głowy nie przyszło smile.gif

Ciekawe czy będzie na tej kładce pas rowerowy ? To była dobra trasa z rejonu Pogorii na Błędów.

Oczyw8iscie natychmiast sobie odpowiadam - nie będzie. smile.gif
kwintosz
CYTAT
Kolejne projekty uzyskały dofinansowanie ze środków Funduszu TEN-T

Po rozstrzygnięciu przez Komisję Europejską konkursów przeprowadzonych w 2009 r. Polska otrzymała środki z Funduszu TEN-T na realizację 4 projektów o łącznej wartości 33,48 mln EUR. Przyznana pomoc finansowa wynosi 16,74 mln EUR.

7 grudnia 2009 r. Komisja Europejska rozstrzygnęła konkursy przeprowadzone w 2009 r. i przyznała pochodzące z budżetu UE środki na współfinansowanie projektów w zakresie rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T (Trans-European Network - Transport).
Wyłoniono projekty do dofinansowania w ramach następujących konkursów:

1) konkurs w ramach rocznego programu prac z ogólnym budżetem 140 mln EUR (z tego 60 mln EUR zarezerwowano dla Instrumentu Gwarancji Kredytowej zarządzanego przez Europejski Bank Inwestycyjny);
2) konkursy w ramach programu wieloletniego:
- na współfinansowanie projektów w dziedzinie Autostrad Morskich (Motorways of the Sea) - dostępny budżet w wysokości 30 mln EUR;
- na współfinansowanie projektów rozwoju Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) - dostępny budżet w wysokości 240 mln EUR;
- na współfinansowanie projektów w dziedzinie wdrażania Inteligentnych Systemów Transportowych dla Transportu Drogowego (ITS) - dostępny budżet w wysokości 100 mln EUR.

Dofinansowanie otrzymały 4 polskie projekty. Po raz kolejny Polska wykazała się skutecznością w pozyskiwaniu środków z Funduszu TEN-T. W tym roku Polska otrzymała 16,74 mln EUR dofinansowania, co stanowi prawie 93% całej wnioskowanej kwoty – 18,04 mln EUR.

Wśród projektów zgłoszonych przez państwa członkowskie UE w sektorze lotniczym jedynym, który w bieżącym roku otrzymał dofinansowanie jest projekt dotyczący opracowania długoterminowej strategii rozwoju Portu Lotniczego im. F. Chopina w Warszawie. Dofinansowanie wspólnotowe dla tego projektu wyniesie 1,305 mln EUR.

Dofinansowanie uzyskały również dwa polskie projekty drogowe, których beneficjentem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Dotyczą one opracowania dokumentacji studialnej dwóch śląskich odcinków dróg ekspresowych.

Wśród zakwalifikowanych do dofinansowania projektów w dziedzinie systemu ERTMS znalazł się polski projekt wdrożenia systemu ETCS stanowiącego element całościowego systemu ERTMS, na Centralnej Magistrali Kolejowej. Realizacja tego zadania pozwoli na podniesienie prędkości pociągów pasażerskich na tej linii do poziomu 200 km/h, co będzie całkowicie nową jakością na polskich torach. Beneficjentem tego projektu o całkowitej wartości 17,645 mln EUR są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Wysokość dofinansowania wynosi 8,82 mln EUR.

Lista polskich projektów, którym przyznano dofinansowanie z Funduszu TEN-T w 2009 r.:
1) Prace studialne związane z długofalowym rozwojem Portu Lotniczego im. F. Chopina w Warszawie. Wartość projektu 2,61 mln EUR, wartość dofinansowania TEN-T – 1,305 mln EUR.
2) Opracowanie dokumentacji technicznej dla budowy drogi ekspresowej S1 na odcinku od węzła „Kosztowy II” w Mysłowicach do węzła „Suchy Potok” w Bielsku-Białej. Wartość projektu 11,54 mln EUR, wartość dofinansowania TEN-T – 5,77 mln EUR.
3) Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza. Wartość projektu 1,68 mln EUR, wartość dofinansowania TEN-T – 0,84 mln EUR
4) Projekt i zabudowa systemu ETCS poziom 1 na odcinku linii kolejowej E 65, CMK, Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie. Wartość projektu 17,645 mln EUR, wartość dofinansowania TEN-T – 8,82 mln EUR.

Ponadto, Polska uczestniczy w szwedzkim projekcie dotyczącym Autostrad Morskich pn. Połączenie Bałtyckie Gdynia – Karlskrona o całkowitej wartości 85,45 mln EUR.

***

Polska ma dostęp do środków z Funduszu TEN-T od 2004 r. O dofinansowanie pochodzące z tego instrumentu finansowego mogą ubiegać się wszystkie kraje członkowskie. Tym większym osiągnięciem Polski jest uzyskanie w latach 2004-2009 dofinansowania dla 27 projektów z sektora kolejowego, drogowego oraz lotniczego w łącznej kwocie 80,78 mln EUR. Zatwierdzone w tych latach projekty są głównie projektami studyjnymi służącymi przygotowaniu przyszłych inwestycji. Obecnie zakończone lub kończące się projekty są kontynuowane z innych źródeł, np. budowa autostrady A1 w ramach PO IiŚ na odcinku Pyrzowice-Maciejów, budowa autostrady A1 w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) na odcinku Stryków-Pyrzowice.

www.mi.gov.pl
Ministerstwo Infrastruktury


Pięknie!!! fnd (7).gif Może w końcu coś się w tej sprawie ruszy bo GDDKiA jakoś nie kwapiła się z tym. celb (15).gif Jest kasa na dokumentację to później już "tylko" potrzeba znaleźć środki na budowę i do dzieła. Mam nadzieję że to będzie dobry impuls. Swoją drogą akurat 1 z 4 projektów nam się trafił. Nieźle.
Szkoda tylko że takie szopki odstawiają z odcinkiem S1 od Bielska do Mysłowic. Nawet przebiegu nie umieją ustalić. A my dalej przez Tychy musimy jeździć buu..
Reaper
@kwintosz, a co obejmuje przebudowa drogi krajowej do parametrów drogi ekspresowej?


Ciekawe czy trasę Bielsko-Biała > Cieszyn też za kasę z Unii zrobili. Było by miło mieć coś takiego z Dąbrowy do Bielska lub Częstochowy biggrin.gif
kwintosz
CYTAT(Reaper @ wto, 15 gru 2009 - 21:06) *
@kwintosz, a co obejmuje przebudowa drogi krajowej do parametrów drogi ekspresowej?


Ciekawe czy trasę Bielsko-Biała > Cieszyn też za kasę z Unii zrobili. Było by miło mieć coś takiego z Dąbrowy do Bielska lub Częstochowy biggrin.gif


Na drogach to zbytnio się nie znam, tyle co czytam skyscrapercity. No a poza tym zakres inwestycji może być różny.
Na pewno muszą zostać zlikwidowane wszelkie skrzyżowania i światła. Powstać nowe węzły a co za tym idzie nowe obiekty inżynieryjne np. wiadukty. Dotrzymany musi także być także standard drogi ekspresowej, a więc oczywiście szerokości pasów (chyba 3,5 m - autostrada ma 3,75) oraz pasa awaryjnego no i oczywiście wymiana oznakowania.
Przebudowa to pojęcie względne. Z tego co mi się wydaje, to pójdą na to grube mln złotych (>200 bankowo) bo muszą sporo zrobić. Przebudowa może mieć jednak różny zakres, może obejmować wymianę warstwy ścieralnej, budowę ekranów akustycznych, wymianę barier energochłonnych itp.

BB-Cieszyn chyba miała dofinansowanie ale pewny nie jestem. Jeśli znalazła się kasa na projekty to myślę że kasa i na przebudowy się znajdzie. Droga mogłaby powstać w perspektywie 2014-15. Mówię tu o przebudowie a także o odcinku BB-Mysłowice. Bo od Mysłowic S mamy ale jej stan jak dla mnie jest taki sobie (do ideału np. BB-Cieszyn trochę brakuje), przynajmniej jeśli chodzi o nawierzchnie.
Problemem jest póki co także budowa 2giej nitki Ski na Pyrzowice. Nie ma finansowania, w standi nic na ten temat nie ma. Priorytetem na euro są pewne drogi i tego nie przeskoczymy. Myślę że jak zacznie się planowanie na lata 2013-2015 coś więcej będziemy wiedzieć. Póki co wszelkie plany raczej nie sięgają poza 2012.
:)
Ostatnie posty z komunikacji zostaly przeniesione do tego tematu. Zawiera on juz tez zakres przebudowy.
:)
smile2.gif

CYTAT
idabrowa.pl

Konsultacje społeczne z mieszkańcami
Redakcja: Bartek Matylewicz

W związku z planowaną przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przebudową Drogi Krajowej nr 1 i podniesieniu jej parametrów do wymogów drogi ekspresowej zapraszamy wszystkich mieszkańców Dąbrowy Górniczej na spotkanie z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji oraz firmy odpowiedzialnej za projekt przebudowy.

Spotkanie to odbędzie się we wtorek 9 lutego, o godzinie 1700 w Domu Kultury Ząbkowice przy ul. Chemicznej 2.

Informacje o planach przebudowy drogi na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza znaleźć można również na tablicy informacyjnej Wydziału Komunikacji i Drogownictwa w dąbrowskim Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej można zapoznać się z opisem inwestycji i planami sytuacyjnymi przebiegu drogi ekspresowej nr 1 zamieszczonymi na tablicy ogłoszeń.


Informacja o przedsięwzięciu oraz materiały graficzne są także dostępne na stronie internetowej www.ayesa-konsultacje.pl


Wnioski i zastrzeżenia dotyczące przedsięwzięcia do dnia 12 lutego 2010 w wersji pisemnej można przesyłać pocztą na adres: Ayesa Polska Sp. z o.o. – Biuro Silesia, Ruda Śląska ul. Szyb Walenty 26a lub faksem na nr: 032 78 95 089. Możliwy jest także kontakt za pomocą poczty elektronicznej na adres: silesia@ayesa.pl z dopiskiem „Konsultacje społeczne – przebudowa DK1 Dąbrowa Górnicza - Podwarpie”.


Przydaloby sie, aby wlasnie teraz niektorzy sie tym zainteresowali. Wielkie ulatwienie dla tranzytu i wzrost bezpieczenstwa, ale kosztem wygody okolicznych mieszkancow - likwidacja skrzyzowan i brak wezlow w zamian.
xMarcinx
Nareszcie!
bzenek
CYTAT
Informacja o przedsięwzięciu oraz materiały graficzne są także dostępne na stronie internetowej www.ayesa-konsultacje.pl

O rany, ale nędzna ta strona. huh.gif

CYTAT(:) @ czw, 04 lut 2010 - 02:34) *
Przydaloby sie, aby wlasnie teraz niektorzy sie tym zainteresowali. Wielkie ulatwienie dla tranzytu i wzrost bezpieczenstwa, ale kosztem wygody okolicznych mieszkancow - likwidacja skrzyzowan i brak wezlow w zamian.

Ciekawe jaka będzie frekwencja ? Mam nadzieję, że mieszkańcy Antonowa nie są frajerzy i solidnie poturbują projektantów. tongue.gif

CYTAT(:) @ czw, 04 lut 2010 - 02:34) *
Wielkie ulatwienie dla tranzytu i wzrost bezpieczenstwa, ale kosztem wygody okolicznych mieszkancow - likwidacja skrzyzowan i brak wezlow w zamian.

Ja tam zupełnie nie rozumiem takich dylematów. Jak GDDKiA chce se ułatwiać tranzyt i bezpieczeństwo to niech se ułatwia. Ale czemu kosztem mieszkańców ? mellow.gif

Co prawda jest już lepiej niż się zapowiadało. Pojawił się wiadukt w ciągu Konstytucji - Antoniów nie jest już odcięty od świata. Ale ta kładka w ciągu Kusocińskiego to jakiś żart. Miasto i mieszkańcy powinni bezwarunkowo domagać się tam solidnego wiaduktu z węzłem. guns (5).gif

Swoją drogą to na żadnym z projektowanych wiaduktów nie widać drogi rowerowej. A przecie tamtędy muszą pójść wymarzone przez miasto drogi rowerowe z Pogorii do Błędowa.

A już proponowana kładka w ciągu Kusocińskiego jest już całkiem do d... pod tym względem. Tyle są warte te podrazowe programy "Dębowego Świata dla Aktywnych". fight (2).gif

PS. Ale na ogromnym zaskoczeniem na plus jest dla mnie to przejście dla dużych zwierząt na wysokości Pogorii I. Do głowy by mi nie przyszło, że są tam jakieś "duże zwierzęta". smile.gif
Zibar
CYTAT(bzenek @ czw, 04 lut 2010 - 10:31) *
I Tyle są warte te podrazowe programy "Dębowego Świata dla Aktywnych". fight (2).gif


I tutaj się zgodzę, kadencja mija, gadania było sporo (jak zwykle), przed poprzednimi wyborami wszyscy mieli gotowe plany działania, a z Centrum, Mydlic, Redenu i innych wielkich osiedli które zamieszkuje ok. 100 tys mieszkańców, jak nie można było BEZPIECZNIE wydzielonymi ścieżkami rowerowymi dojechać do zielonych dzielnic czy choćby Zielonej i wszystkich Pogorii, a te wiadukty po modernizacji S! będą jedynymi miejscami, żeby z tamtej okolicy udać się w kierunku Ujejsce, Siewierz, Ząbkowice, Ogrodzieniec angry.gif i jeśli w fazie projektowania się tego nie uwzględni to d...a i koniec.

PS
tak mi się jakoś pseudofonetycznie napisało
mały
CYTAT
... a te wiadukty po modernizacji S! będą jedynymi miejscami, żeby z tamtej okolicy udać się w kierunku Ujeśce, Siewierz, Ząbkowice, Ogrodzieniec angry.gif i jeśli w fazie projektowania się tego nie uwzględni to d...a i koniec.


UJEJSCE, choć słyszałem już ciekawsze warianty od Twojego smile2.gif
Banan
Ciekawe,ale czemu niema nic o planowanym węźle przyszłej obwodnicy Ząbkowic (który ma być na wysokości "hoteli").Jest on w planach m. Dąbrowa Górn.

http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIPDown..._2_KIERUNKI.jpg
Czy niemogą tego zrobić za jednym razem?
mały
sam na konsultacje społeczne nie dotarłem, ale na forum SSC jest ciekawa relacja z przebiegu spotkania link do wątku
:)
A termin znowu przesuniety i pewnie to nie ostatni raz. Dobrze ze konultacje nieprzespane

CYTAT




Tak dla przebudowy DK1, ale z dodatkowym węzłem

Piotr Sobierajski

Dzisiaj 07:54:06 , Aktualizacja dzisiaj 07:59:13
Dziś i w piątek przedstawiciele władz miejskich spotkają się z reprezentantami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz radami osiedli Ząbkowice, Antoniów i Ujejsce.


Arkadiusz Boczkowski uważa, że projekt drogi trzeba zmienić (Š Fot. Marzena Bugała )
Masz zdjęcie do tego tematu? Wyślij ť
Chodzi o wypracowanie wspólnego stanowiska w sprawie projektu przebudowy 6,5-kilometrowego odcinka Drogi Krajowej nr 1 w rejonie Dąbrowy Górniczej i Podwarpia, która ma stać się drogą ekspresową. To pociąga bowiem za sobą wiele zmian, a najważniejsze z nich to konieczność wyburzenia części budynków, sąsiadujących z trasą oraz zamknięcie obecnie istniejących zjazdów na DK 1 z ulic lokalnych. Plany GDDKiA zakładają bowiem likwidację skrzyżowań z ul. Karsowską, Kryniczną, Konstytucji, Kusocińskiego i Spacerową oraz budowę tylko jednego węzła Ujejsce, na przecięciu z ulicą Ujejską oraz modernizację węzła Pogoria. To oznaczałoby odcięcie od połączenia z nową drogą ekspresową ponad 4,5 tys. mieszkańców (m.in. dużego osiedla Młodych Hutników) i podział miasta.

- Nie zgadzamy się na zamknięcie dróg w rejonie ulic Kusocińskiego i Konstytucji. To nie tylko brak bezpośredniego dostępu do drogi ekspresowej, ale także pogorszenie bezpieczeństwa na drogach lokalnych. Tam właśnie przeniesie się cały ruch, bo kierowcy i tak muszą jakoś dostać się do wjazdów, a więc będą musieli jechać ulicami Ujejską, Zwycięstwa i Armii Krajowej. Nie jesteśmy przeciwni inwestycji, ale musi być uwzględniony jeszcze jeden węzeł w rejonie ulic Kusocińskiego lub Konstytucji - podkreśla Arkadiusz Boczkowski z Antoniowa.

Władze miejskie także mają zastrzeżenia do projektu i właśnie dlatego będą się starały przekonać do swoich argumentów GDDKiA. - Inwestycja nie może podzielić miasta. Przepisy dopuszczają budowę jeszcze jednego węzła i będziemy o to zabiegać. Po konsultacjach z mieszkańcami przygotujemy oficjalne stanowisko w tej sprawie - zapowiada Arkadiusz Grządziel, zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji i Drogownictwa UM.

- Do końca lutego można składać swoje uwagi i zastrzeżenia do planów projektowych. Mogą one jeszcze ulec korekcie. Po analizie wszystkich wniosków zorganizujemy raz jeszcze konsultacje z mieszkańcami - wyjaśnia Dorota Marzyńska, rzeczniczka katowickiego oddziału GDDKiA.

Inwestycja ma się rozpocząć w 2012 roku i potrwać dwa lata.



CYTAT
zaglebie.info

Jesteśmy za inwestycją, ale w innym kształcie



Jak przebiegały konsultacje społeczne w Dąbrowie Górniczej w sprawie S1? Otóż zaproponowano zamknięcie dróg (Kusocińskiego i Konstytucji) na które mieszkańcy dzielnicy Antoniów, dzielnicy Ujejsce, Dzielnicy Ząbkowice i Os. Młodych Hutników kategorycznie nie zgaadzają się - pisze do redakcji zaglebie.info Pan Arkadiusz Boczkowski mieszkaniec Antoniowa w Dąbrowie Górniczej.

- Wyargumentowaliśmy nasze uwagi do projektu. Mamy nadzieję na zmianę projektu i wprowadzenie trzeciego węzła komunikacyjnego oraz ponowne spotkanie (konsultacje społeczne) z mieszkańcami. Przedstawiciel GDDKiA nie potrafił jednoznacznie stwierdzić czy tak będzie. Mieszkańcy obawiają się, że GDDKiA potraktuje sptawę na zasadzie: konsultacje odbyły się, mieszkańcy powiedzieli co mieli powiedzieć, ich postulatów nie da się spełnić, wybieramy jeden z już opracowanych wariantów. Tak jak to w wielu przypadkach - głos mieszkańców jest potrzebny formalnie, ale nic nie wnosi do sprawy. Wolę mieszkańców poprarł również Prezydent Dąbrowy Górniczej Pan Paweł Gocyła i zadeklarował wysłanie stosownego poparcia dla mieszkańców. GDDKiA ma szansę wykonać projekt szybko ku zadowoleniu mieszkańców, wystarczy odrobina dobrej woli i zaprojektowanie kolejnego węzła drogowego (przepisy na to pozwalają). Zdesperowani mieszkańcy są gotowi w akcie protestu rozpocząć regularne blokady S1 na wysokości Antoniowa i Ząbkowic. Na razie czekamy na ruch ze strony GDDKiA - pisze Arkadiusz Boczkowski.

Problem dotyczący mieszkańców dzielnicy Antoniów, Ząbkowice, Ujejsce.

Dostosowując klasę drogi S1 z obecnej GP do standardów drogi ekspresowej S, GDDKiA O/Katowice zdecydowała pisząc specyfikację istotnych warunków zamówienia do przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej (SIWZ w załączeniu), że:
1. Skrzyżowanie trasy S1 z ulicą Kusocińskiego zostanie całkowicie zamknięte – w tym miejscu projektuje się kładkę dla pieszych i rowerzystów,
2. Skrzyżowanie trasy S1 z ulicą Konstytucji zostanie zamknięte. W tym miejscu planowana jest budowa przejazdu nad drogą S1 łączącego ulicę Konstytucji z dzielnicą Ząbkowice.
3. Skrzyżowanie trasy S1 z ulicą Kryniczną
4. Utworzone będą dwa wiadukty – wiadukt Pogoria (istniejący) oraz wiadukt Ujejsce (w miejscu skrzyżowania z ulicą Ujejską),
Projektant tzn. konsorcjum AYESA i MGGP wykonało dwa warianty projektu, które zostały sporządzone zgodnie z wytycznymi GDDKiA. Zatem decyzją GDDKiA mieszkańcy osiedla Antoniów oraz osiedla Młodych Hutników w Ząbkowicach zostają odcięci od bezpośredniego dostępu do drogi S1. Jest to ponad 4500 osób, które po wykonaniu inwestycji będą musiały korzystać z dróg lokalnych by dostać się do węzła Pogoria lub Ujejsce.

Z taką decyzją GDDKiA mieszkańcy jednogłośnie nie zgadzają się i postulują o:

1. Wybudowanie węzła łączącego ww. tereny z trasą S1 w rejonie ulicy Konstytucji. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakimi powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. 43 z 1999 roku, poz. 430, par. 9.1, pkt 2) istnieje możliwość wybudowania wiaduktu w odległości nie mniejszej niż 1,5 km na terenie zabudowy w granicach lub sąsiedztwie dużego oraz średniego miasta. Zatem argumentacja używana przez GDDKiA, że jest to teren niezabudowany i że wymaga się 3 km odległości międzywęzłowej jest niezgodna z rzeczywistością. Jest to naciąganie przepisów na niekorzyść mieszkańców.

2. Likwidację nikomu nie potrzebnej projektowanej kładki dla pieszych w ciągu ulicy Kusocińskiego i zastąpienie jej wiaduktem, umożliwiającym ruch samochodowy nad drogą S1. GDDKiA nie wykonało badań ruchu pieszego na przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu ulicy Kusocińskiego. Z naszych doświadczeń wynika, że dziennie średnio korzysta z tego przejścia kilka osób. Natomiast ze skrzyżowania (ruch samochodowy) korzystają setki osób. Dlatego też istnienie kładki jest bezzasadne. Na wiadukcie można zaprojektować chodnik.

Projektanci i GDDKiA argumentują, ze w wyniku inwestycji poprawia się bezpieczeństwo i komfort jazdy na drodze S1. Tak, ale dla kierowców TIR-ów w ruchu tranzytowym. Natomiast bezpieczeństwo na ulicach lokalnych, które przejmą cały ruch na siebie (ulica Ujejska, ul. Zwycięstwa i ul. Armii Krajowej) zostanie zmniejszone wskutek zdecydowanie większego ruchu lokalnego. Na konsultacjach społecznych przedstawiono raport o oddziaływaniu na środowisko z którego wynika, że trasa S1 nie będzie ponadnormatywnie oddziaływać na środowisko, natomiast nie przedstawiono jak zwiększą się hałas, wibracje, zapylenie i inne zanieczyszczenia oraz jak zwiększy się natężenie ruchu na ulicach zbiorczych – ul. Konstytucji, Ujejskiej i Zwycięstwa). Nikt tego nie przeanalizował, a inwestycja ma również negatywny wpływ na mieszkańców Ząbkowic i Ujejsca.
W jaki sposób inwestycja wpłynie na życie mieszkańców Antoniowa przedstawiają poniższe dane. Większość mieszkańców Antoniowa i Ząbkowic kieruje się do pracy w kierunku Dąbrowy Górniczej – a więc drogą S1 w kierunku na Tychy. Obecnie dojazd ze skrzyżowania ulicy Kusocińskiego z ulicą Konstytucji, Stawową i Spacerową do węzła Pogoria zajmuje 2:01 minuty a odległość wynosi 2,9 km. Po zamknięciu drogi S1 drogę do węzła Pogoria należy pokonać ulicami Konstytucji, Zwycięstwa i Armii Krajowej. Czas przejazdu wynosi 7 min. 11 sek., a więc o 5min. 10 sek. dłużej, a odległość wynosi 5,9 km – czyli o 3 km więcej. Jeżeli przyjąć, że średnio 1 raz na dzień będziemy korzystać z tej drogi (a są ludzie którzy korzystać będą częściej (praca, zakupy, centra handlowe) to w ciągu roku wykonamy dodatkowo ok. 2160 km i poświęcimy na przejazdy dodatkowo 31 godzin ! Zatem decyzja GDDKiA o nie wybudowaniu wiaduktu w ciągu ulicy Konstytucji lub Kusocińskiego będzie średnio kosztować każdego mieszkańca dzielnicy Antoniów ok. 780 zł rocznie.

W raporcie OOS stwierdzono, że na odległości 6 km inwestycji wybudowane zostaną 3 mosty i jedno szerokie przejście dla zwierząt. Razem 4 obiekty. Natomiast dla ludzi buduje się tylko 2 węzły. Z tego wniosek, że ważniejsze są zwierzęta niż ludzie.
Droga ma być również dla nas. Projektanci ją zaprojektują, GDDKiA dopilnuje budowy i odda do użytkowania, rząd odhaczy kolejne kilometry oddane do użytkowania, a my – mieszkańcy – pozostaniemy z utrudnieniami i uciążliwościami z tytułu wykonanej dla zasady inwestycji.

Wniosek mieszkańców: jesteśmy za inwestycją, ale w innym kształcie – koniecznie z jeszcze jednym węzłem zaprojektowanym w okolicach ulicy Kusocińskiego lub Konstytucji.

źródło: Arkadiusz Boczkowski


CYTAT


Chcą zrobić ekspresówkę. Mieszkańcy Zagłębia się boją
Milena Nykiel
2010-02-11, ostatnia aktualizacja 2010-02-11 15:14

Wyburzanie domów i likwidacja skrzyżowań to koszty przekształcenia zagłębiowskiego fragmentu "jedynki" w ekspresówkę. I choć ta jest dopiero w stadium planów, mieszkańcy protestują. - Nie pozwolimy odciąć się od świata - grożą.


Odcinek (6,5 km) drogi krajowej nr 1 między Podwarpiem a Dąbrową Górniczą to brakujący fragment S-1. - Są przy nim światła, przejścia dla pieszych i skrzyżowania, dlatego kierowcy muszą ściągać tu nogę z gazu. Tworzą się korki i ruch jest wstrzymywany - mówi Dorota Marzyńska, rzeczniczka katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Aby poprawić przepustowość w tym miejscu, pojawiły się plany dostosowania tego odcinka do parametrów drogi ekspresowej. - Gruntownie go przebudujemy, a dzięki temu skrócimy czas podróży między portem lotniczym w Pyrzowicach a Cieszynem. Przejazd będzie też dużo bezpieczniejszy - przekonuje zarządca drogi.

Oznacza to jednak, że z DK-1 znikną skrzyżowania z bocznymi drogami: ulicą Karsową, Kryniczną, Konstytucji. Mieszkający przy ul. Kusocińskiego i Spacerowej zostaną odcięci od S-1, a węzeł komunikacyjny zostanie wybudowany dopiero w Ujejscu.

Projektanci ekspresówki - konsorcjum firm Ayesa Polska i MGGP - nie ukrywają, że inwestycja pociągnie za sobą konieczność wyburzenia co najmniej 36 domów (w drugim wariancie jest ich ponad 50).

Na takie rozwiązania nie chcą zgodzić się mieszkańcy Ząbkowic. Na konsultacjach społecznych zorganizowanych przez GDDKiA zjawiło się we wtorek około 200 osób. - Nie podoba mi się to, że stawiają nas przed faktem dokonanym. Niedawno dowiedziałam się, że mój dom zniknie. Gdzie będę mieszkać? W namiocie przy autostradzie? - żaliła się jedna z mieszkanek Ząbkowic.

Pełni obaw są też mieszkańcy dzielnicy Antoniów. - Zlikwidują zjazdy z trzech dużych osiedli. Zostaniemy odcięci od świata! Jak dojedziemy do szpitala, szkoły czy pracy? - denerwował się Jerzy Jagiełło, mieszkaniec dzielnicy.

Na część pytań, zwłaszcza dotyczących szczegółów uwłaszczenia terenów pod ekspresówkę, przedstawiciele GDDKiA nie potrafią jeszcze odpowiedzieć, dlatego mieszkańcy próbowali szukać pomocy u władz miasta.

Paweł Gocyła, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej, umywa jednak ręce. - Nie jesteśmy już zarządcą drogi. Nic nie poradzimy, bo przekwalifikowanie jej na ekspresówkę to rozporządzenie rządu - mówił na spotkaniu z ząbkowiczanami Gocyła.

I choć Marzyńska potwierdza, że kwestia przebudowy zagłębiowskiego fragmentu DK-1 to sprawa przesądzona, zapewnia, że głosy mieszkańców dąbrowskich dzielnic będą wzięte pod uwagę przy wyborze odpowiedniego wariantu. - Wnioski z uwagami przyjmować będziemy do końca miesiąca. Po ich przeanalizowaniu zorganizujemy kolejne spotkanie i mam nadzieję, że z wybranych ostatecznie rozwiązań wszyscy będą zadowoleni - uspokaja.

Rozpoczęcie budowy GDDKiA planuje na 2012 rok. Po ekspresówce będzie można jeździć już dwa lata później.



No i ta najciekawsza relacja z SSC, ktora warto tu wrzucic
CYTAT
Relacja z pierwszej ręki z wczorajszych konsultacji społecznych w Ząbkowicach.

1. Ankiety - pierwsze co zrobiłem po przyjściu na spotkanie to zapytałem organizatorów (projektantów przebudowy), czy nie mają nic przeciwko temu, bym rozdał zebranym do wypełnienia przyniesione przeze mnie ankiety według wzoru przygotowanego przez projektanta (na witrynie http://www.ayesa-konsultacje.pl). Stwierdzili, że to niepotrzebne, bo oni już wyłożyli tam ankiety, ale zgodzili się. Rozdałem wszystkie 100 egzemplarzy wydrukowanych przez znajomego, i na koniec zebrania dowiedziałem się, że dla chętnych zabrakło nawet ankiet wyłożonych przez organizatora, co oznacza, że bez inicjatywy mojego znajomego ankiet zabrakłoby dla ponad setki ludzi.

2. Konsultacje rozpoczęły się od prezentacji projektanta i osobnej firmy, której zlecono opracowanie raportu środowiskowego (pozdrawiam miłą panią z tej firmy). Przez chwilę wydawało się, że w tym momencie zebranie zamieni się w pyskówkę, ale na szczęście pan koordynator z ramienia GDDKiA umiejętnie spacyfikował nastroje i zaprowadził tryb zadawania pytań i odpowiedzi, który jakoś utrzymał się do końca.

3. Z pierwszym ogniem pytań (i pretensji) wyszli wyburzani. Wszyscy taktownie pozwolili im się wyżalić.

4. Wiele głosów wyrażało swe zaniepokojenie, czy te całe konsultacje i zbieranie ankiet nie służą wyłącznie dopełnieniu formalności, bez żadnego wpływu na kształt przebudowy. Szczególne zastrzeżenia budził bardzo krótki termin składania wniosków i zastrzeżeń, 12.02.2010, zaledwie trzy dni po konsultacjach. Doszło do tego, że koordynator inwestycji z ramienia GDDKiA oficjalnie, z wpisaniem do protokołu zadeklarował wydłużenie tego czasu do dwóch tygodni licząc od daty konsultacji. Nie znajdziecie tego w relacji TVS, bo zwinęli się wcześniej, ale ma o tym wspomnieć obecna na spotkaniu prasa.

5. Największe kontrowersje budził pomysł budowy trzeciego węzła na drodze nr 1 pomiędzy węzłami "Pogoria" i "Ujejsce". Zaprezentowany na konsultacjach projekt nie przewiduje trzeciego węzła, co będzie źródłem wielu problemów i utrudnień dla mieszkańcom Ząbkowic i Antoniowa. Proponowany przez mieszkańców trzeci węzeł, lokalizowany na odcinku od istniejącego dziś skrzyżowania z ulicą Kusocińskiego do skrzyżowania z ulicą Konstytucji złagodziłby ogromnie koszty społeczne przebudowy. Na sali nastąpił pojedynek na przepisy pomiędzy świetnie przygotowanym mieszkańcem i projektantem przebudowy. Pierwsze starcie o to, jak liczy się odległość pomiędzy węzłami (między osiami, czy od zakończeń pasów wyłączania) wygrywa mieszkaniec. Drugie starcie o to, czy teren gdzie mieszkańcy proponują trzeci węzeł można kwalifikować jako zabudowany. Tutaj strony pozostały przy swoich zdaniach. Interweniował przedstawiciel GDDKiA twierdząc, że trzeci wariant, o ile powstanie, może obejmować co najwyżej zamianę kładki nad Kusocińskiego na wiadukt.

Najciekawiej zrobiło się, gdy jedna z pań, pracująca w dziale architektury miasta Dąbrowa Górnicza wyciągnęła mapy z planowaną przez miasto północną obwodnicą Ząbkowic, która łączy się z przyszłą S1 ... trzecim węzłem nieco na północ od miejsca wybranego przez mieszkańców! W tym momencie dorwałem się do mikrofonu i zapytałem jakim cudem miasto chce to zrobić, skoro przed chwilą usłyszeliśmy, że jest to NIE-MO-ŻLI-WE? Z odpowiedzi zrozumiałem tyle, że tę obwodnicę to sobie ktoś flamastrem namazał.

6. Kolejny duży problem związany z konsultowanym projektem przebudowy przedstawiłem osobiście. Kto przeczytał ostatnie dwie strony tego wątku, wie że chodzi o niebezpiecznie zakorkowany już dziś węzeł "Pogoria". List z opisem sytuacji i odsyłaczami do wykonanych przeze mnie zdjęć wysłałem do projektanta jeszcze przed spotkaniem, więc zwróciłem się głównie do panów z GDDKiA. Opowiedziałem im po kolei to wszystko, co mieszkańcy Ząbkowic doskonale znają z doświadczenia i rozdałem im wydrukowane w kolorze zdjęcia (projektanci nie chcieli ich ode mnie wziąć, więc rozdałem pozostałe przedstawicielom miasta). Odniosłem wrażenie, że panowie z GDDKiA zrozumieli, że jest w projekcie zaniedbany duży problem bezpieczeństwa ruchu i zostało zaprotokołowane, że projektant zbada sprawę. I najwyraźniej bada, bo dziś rano dostałem potwierdzenia przeczytania wysłanego im wczoraj listu z dwóch różnych adresów projektanta.

Wspomniałem także o problemie ograniczonej widoczności przy zbliżaniu się do węzła Pogoria od południa, która to widoczność będzie jeszcze bardziej ograniczona przez postawienie tam tunelu (50 m) pod przejściem dla zwierząt. Projektant próbował mnie uspokoić, że polepszą widoczność na łukach poziomych, więc musiałem wszystkim wytłumaczyć, że chodzi o te pionowe łuki, gdy wyskakuje się zza wzniesienia.

Dodatkowo zapytałem o odwodnienie węzła Pogoria, które jest dziś tak niewydolne, że po ulewie pod wiaduktem można pontonem pływać. przeczytałem im dowód na to, że prowadzi to do katastrof w ruchu lądowym. Węzeł Pogoria jest z tego powodu znany w Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego, zobaczcie sami tutaj, oraz wypowiedź Policji. Zostałem zapewniony, że odwodnienie będzie przebudowane.



i TVS snf (51).gif http://www.tvs.pl/informacje/21302/
Urząd Miejski
W artykule autorstwa Mileny Nykiel, opublikowanym 11 lutego 2010 na internetowej stronie Gazety Wyborczej, dotyczącym planów przebudowy Drogi Krajowej nr 1 pojawiły się sformułowania, które wprowadzają czytelników w błąd.

Władze Dąbrowy Górniczej stoją po stronie mieszkańców i czynnie biorą udział w rozmowach z głównym inwestorem czyli Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, a nie umywają rąk, jak zostało to napisane we wzmiankowanym tekście. Prezydent Gocyła i pracownicy Wydziału Komunikacji i Drogownictwa są w stałym kontakcie z przedstawicielami Rad Osiedli, przez które przebiega DK nr 1, i razem wypracowują wspólne stanowisko, które zostanie przedstawione GDDKiA w Katowicach.

Wypowiedź Pawła Gocyły, zastępcy prezydenta miasta, została zacytowana w kontekście niewłaściwym i krzywdzącym dla władz Dąbrowy Górniczej. Tymczasem stanowisko władz miejskich zaprezentowane wyraźnie przez Arkadiusza Grządziela, Zastępcę Naczelnika Wydziału Komunikacji i Drogownictwa jest jasne – Inwestycja nie może podzielić miasta. Przepisy dopuszczają budowę jeszcze jednego węzła i będziemy o to zabiegać. Po konsultacjach z mieszkańcami przygotujemy oficjalne stanowisko w tej sprawie.
bzenek
CYTAT
Inwestycja ma się rozpocząć w 2012 roku i potrwać dwa lata.

Pozwolę sobie nie uwierzyć smile.gif

CYTAT
Na konsultacjach społecznych zorganizowanych przez GDDKiA zjawiło się we wtorek około 200 osób.

To spory sukces. Do tej pory konsultacje w Polsce bywały fikcją. smile.gif

CYTAT(Urząd Miejski @ pią, 12 lut 2010 - 16:57) *
Po konsultacjach z mieszkańcami przygotujemy oficjalne stanowisko w tej sprawie.

To ja bym jeszcze poprosił w tym stanowisku o te rowerowe pasy na wiaduktach na S1 i sensowne drogi rowerowe na węzłach.

Nie jest to pewnie najważniejsza potrzeba mieszkańców Antoniowa. Ale skoro mamy być turystyczną potęgą to sie przydadzą. W końcu tamtędy prowadzi turystyczna trasa od Pogorii do Błędowa.



:)
CYTAT


Projekty przebudowy DK-1 w trasę ekspresową budzą kontrowersje

Piotr Sobierajski

Wczoraj 23:10:05
Dziś o godz. 11 odbędzie się spotkanie lokalnych władz z przedstawicielami rad osiedli Ząbkowic, Antoniowa i Ujejsca. Powód jest niezwykle ważny, bo wypracowanie ostatecznego stanowiska, które trafi do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w sprawie przebudowy dąbrowskiego odcinka DK-1 na drogę ekspresową.


W ciągu ulicy Konstytucji powinien powstać jeszcze jeden węzeł, umożliwiający połączenie z trasą S1 - mówi Arkadiusz Boczkowski (© fot. Marzena Bugała)

Już pierwsze konsultacje mieszkańców z projektantami z GDDKiA w ubiegłym tygodniu pokazało, że mieszkańcy dąbrowskich dzielnic mają wiele zastrzeżeń do zmian. Nie godzą się na zamknięcie ulic, którymi mogą włączyć się do ruchu na DK-1. A plany zakładają likwidację skrzyżowań z ul. Karsowską, Kryniczną, Konstytucji, Kusocińskiego i Spacerową oraz budowę tylko jednego węzła Ujejsce, na przecięciu z ul. Ujejską oraz modernizację węzła Pogoria.

- To spowoduje podział tej części miasta na dwie połowy. By dojechać do planowanych zjazdów trzeba będzie nadłożyć sporo kilometrów, a do tego wzmożony ruch na drogach lokalnych będzie dodatkowym zagrożeniem dla kierowców i pieszych. Jeśli będzie trzeba, to nie wykluczamy blokady DK-1 - zapowiadają mieszkańcy. - Nie jesteśmy przeciwni inwestycji, ale musi być uwzględniony jeszcze jeden węzeł w rejonie ulic Kusocińskiego lub Konstytucji - podkreśla Arkadiusz Boczkowski, mieszkaniec Antoniowa.

Według wyliczeń dąbrowian jeśli plany GDDKiA weszłyby w życie w obecnej formie, to dodatkowa droga do węzła Pogoria wyniesie 3 km, co zajmie im za każdym razem o 5 min. 10 sekund więcej. To oznacza, że rocznie nadłożą 2160 km i stracą 31 godzin. Dodatkowe koszty to 780 zł.

Władze miasta zapewniają, że poprą starania mieszkańców. - Będziemy walczyć o to, by dodatkowy węzeł powstał w ciągu ulicy Konstytucji, wraz ze wszystkimi zjazdami i wjazdami. Jest to ważna inwestycja, zwłaszcza, że tam zamierzamy skierować ruch z planowanej obwodnicy Strzemieszyc, Ząbkowic i Tucznawy. Takie rozwiązanie nie tylko zapewniałoby większe bezpieczeństwo na drogach lokalnych, ale także skracało znacznie połączenie S1 z DK-94 - podkreśla Paweł Gocyła, wiceprezydent miasta.

GDDKiA do końca lutego czeka na zastrzeżenia do planów projektowych. - Po analizie wniosków zorganizujemy raz jeszcze konsultacje z mieszkańcami - wyjaśnia Dorota Marzyńska, rzeczniczka katowickiego oddziału GDDKiA..
:)
CYTAT
Gorąco wokół przebudowy DK1
Agnieszka Stefaniak - Zubko / sosnowiec.info.pl

Mimo że przedstawiciele dzielnic miasta, członkowie komisji oraz prezydent Zbigniew Podraza i jego zastępcy mówią jednym głosem ws. kontrowersyjnych planów przebudowy drogi krajowej nr 1 na drogę ekspresową S 1 w rejonie Antoniowa, Ujejsca i Ząbkowic, to ostatnim obradom dąbrowskiej Komisji Rozwoju i Promocji Miasta towarzyszyła burzliwa atmosfera.

Projekt przedstawiony przez GDDKiA przewiduje likwidację skrzyżowań drogi krajowej nr 1 z ulicami: Kusocińskiego, Konstytucji i Kryniczną. W ich miejsce pojawić się mają wiadukty oraz kładka pieszo – rowerowa. Kontrowersyjny odcinek drogi, wynoszący 6,5 km zakończony jest z obu stron węzłami komunikacyjnymi. W kierunku południowym znajduje się tzw.


węzeł „Pogoria”. Zdaniem Łukasza Bujaka, jednego z inicjatorów społecznego protestu, jest to ważny punkt komunikacyjny miasta, w dodatku wymagający udrożnienia.
– Mieszkańców Ząbkowic, Ujejsca i Antoniowa poruszają się tędy w stronę centrum miasta, Sosnowca i całej aglomeracji. Kiedy wracają po południu, w tym miejscu tworzą się korki. Ruch na ulicy Armii Krajowej jest uciążliwy. Znajduje się tutaj i ośrodek zdrowia i stacja kolejowa, a przede wszystkim droga w kierunku Zawiercia. Według szacunków, ulicą tą przejeżdża ok. 4 tys. samochodów na dobę. Projekt GDDiA zakłada jedynie lekką modernizację tego węzła. Jednocześnie przyjmuje się, że w związku z likwidacją skrzyżowań, z węzła „Pogoria” korzystać będzie około 9 tys. samochodów dziennie – twierdzi Łukasz Bujak.

Na północnym końcu feralnego odcinka drogi znajduje się węzeł „Ujejsce”, z bardzo niebezpiecznymi wąskimi zakrętami, w których - zdaniem protestujących, z ledwością mieszczą się autobusy.

Plany przeniesienia ruchu, rozładowywanego do tej pory na kilku skrzyżowaniach, na węzły ”Pogoria” i „Ujejsce”, spowodują nie tylko paraliż komunikacyjny. – Projekt nie uwzględnia żadnych uwarunkowań rozwojowych miasta. Brak bezpośredniego połączenia drogi nr 1 z terenami Antoniowa, który po realizacji zbiornika wodnego Pogoria IV stał się jednym z najbardziej atrakcyjnych obszarów mieszkaniowych i rekreacyjnych w regionie, niewątpliwie wpłynie negatywnie na możliwości rozwoju przestrzennego tego obszaru – czytamy w proteście wystosowanym do GDDKiA przez Radę Dzielnicy Ząbkowice.

W zgodnej opinii mieszańców i prezydenta Zbigniewa Podrazy, rozwiązaniem problemów byłoby powstanie trzeciego węzła w okolicy Antoniowa, który rozładowałby ruch na tym odcinku. W obszarze obecnego skrzyżowania drogi krajowej nr 1 z ulicą Konstytucji należy zaprojektować nowy węzeł drogowy, umożliwiający obsługę obu jezdni DK 1. Węzeł ten jest konieczny dla prawidłowej obsługi komunikacyjnej przyległych terenów oraz stanowić będzie niezbędne uzupełnienie dla istniejących węzłów – czytamy w piśmie prezydenta skierowanym do GDDKiA.

Wszyscy członkowie Komisji Rozwoju i Promocji Miasta postanowili zainicjować na najbliższej sesji Rady Miejskiej podjęcie uchwały w trybie nadzwyczajnym, która popierałaby działania mieszkańców Ząbkowic, Ujejsca i Antoniowa na rzecz zmian w projekcie przedstawionym przez GDDKiA.

Opozycyjni radni zwrócili jednak uwagę na pewne szczegóły, które ich zdaniem różnią sprawę przebudowy DK 1 od innych, społecznie istotnych problemów w Dąbrowie Górniczej.
– Bardzo się cieszę, że w tej sprawie odbyły się konsultacje społeczne. Nie było ich niestety, gdy zamykano ulicę Staszica – przypomniał Grzegorz Jaszczura.

Po ostrej wymianie zdań, która nastąpiła po tym stwierdzeniu, między radnym Jaszczurą a wiceprezydentem Henrykiem Zagułą, sprawę podsumował radny Marek Cygroń.
– Wszystkie argumenty, które przedstawiliśmy dziś omawiając kwestie przebudowy DK1, zastosowaliśmy także wtedy gdy zamykano ulicę Staszica. Wtedy były nieskuteczne. Dzisiaj przedstawiciel prezydenta miasta zachwycał się, leżącym tutaj na stole tysiącem podpisów protestujących mieszkańców. Jednocześnie ignoruje się ponad cztery tysiące podpisów mieszkańców w sprawie Parku Hallera. Wszyscy dobrze wiemy, o co tutaj chodzi i dlaczego ten węzeł jest tak ważny. Powszechnie wiadomo, że chodzi o pewne działki w Antoniowie – powiedział Marek Cygroń.


mapka snf (51).gif http://www.sosnowiec.info.pl/Engine/base/G...600&exact=w
:)
CYTAT
Gorąco wokół przebudowy DK1
Agnieszka Stefaniak - Zubko / sosnowiec.info.pl

Mimo że przedstawiciele dzielnic miasta, członkowie komisji oraz prezydent Zbigniew Podraza i jego zastępcy mówią jednym głosem ws. kontrowersyjnych planów przebudowy drogi krajowej nr 1 na drogę ekspresową S 1 w rejonie Antoniowa, Ujejsca i Ząbkowic, to ostatnim obradom dąbrowskiej Komisji Rozwoju i Promocji Miasta towarzyszyła burzliwa atmosfera.

Projekt przedstawiony przez GDDKiA przewiduje likwidację skrzyżowań drogi krajowej nr 1 z ulicami: Kusocińskiego, Konstytucji i Kryniczną. W ich miejsce pojawić się mają wiadukty oraz kładka pieszo – rowerowa. Kontrowersyjny odcinek drogi, wynoszący 6,5 km zakończony jest z obu stron węzłami komunikacyjnymi. W kierunku południowym znajduje się tzw.


węzeł „Pogoria”. Zdaniem Łukasza Bujaka, jednego z inicjatorów społecznego protestu, jest to ważny punkt komunikacyjny miasta, w dodatku wymagający udrożnienia.
– Mieszkańców Ząbkowic, Ujejsca i Antoniowa poruszają się tędy w stronę centrum miasta, Sosnowca i całej aglomeracji. Kiedy wracają po południu, w tym miejscu tworzą się korki. Ruch na ulicy Armii Krajowej jest uciążliwy. Znajduje się tutaj i ośrodek zdrowia i stacja kolejowa, a przede wszystkim droga w kierunku Zawiercia. Według szacunków, ulicą tą przejeżdża ok. 4 tys. samochodów na dobę. Projekt GDDiA zakłada jedynie lekką modernizację tego węzła. Jednocześnie przyjmuje się, że w związku z likwidacją skrzyżowań, z węzła „Pogoria” korzystać będzie około 9 tys. samochodów dziennie – twierdzi Łukasz Bujak.

Na północnym końcu feralnego odcinka drogi znajduje się węzeł „Ujejsce”, z bardzo niebezpiecznymi wąskimi zakrętami, w których - zdaniem protestujących, z ledwością mieszczą się autobusy.

Plany przeniesienia ruchu, rozładowywanego do tej pory na kilku skrzyżowaniach, na węzły ”Pogoria” i „Ujejsce”, spowodują nie tylko paraliż komunikacyjny. – Projekt nie uwzględnia żadnych uwarunkowań rozwojowych miasta. Brak bezpośredniego połączenia drogi nr 1 z terenami Antoniowa, który po realizacji zbiornika wodnego Pogoria IV stał się jednym z najbardziej atrakcyjnych obszarów mieszkaniowych i rekreacyjnych w regionie, niewątpliwie wpłynie negatywnie na możliwości rozwoju przestrzennego tego obszaru – czytamy w proteście wystosowanym do GDDKiA przez Radę Dzielnicy Ząbkowice.

W zgodnej opinii mieszańców i prezydenta Zbigniewa Podrazy, rozwiązaniem problemów byłoby powstanie trzeciego węzła w okolicy Antoniowa, który rozładowałby ruch na tym odcinku. W obszarze obecnego skrzyżowania drogi krajowej nr 1 z ulicą Konstytucji należy zaprojektować nowy węzeł drogowy, umożliwiający obsługę obu jezdni DK 1. Węzeł ten jest konieczny dla prawidłowej obsługi komunikacyjnej przyległych terenów oraz stanowić będzie niezbędne uzupełnienie dla istniejących węzłów – czytamy w piśmie prezydenta skierowanym do GDDKiA.

Wszyscy członkowie Komisji Rozwoju i Promocji Miasta postanowili zainicjować na najbliższej sesji Rady Miejskiej podjęcie uchwały w trybie nadzwyczajnym, która popierałaby działania mieszkańców Ząbkowic, Ujejsca i Antoniowa na rzecz zmian w projekcie przedstawionym przez GDDKiA.

Opozycyjni radni zwrócili jednak uwagę na pewne szczegóły, które ich zdaniem różnią sprawę przebudowy DK 1 od innych, społecznie istotnych problemów w Dąbrowie Górniczej.
– Bardzo się cieszę, że w tej sprawie odbyły się konsultacje społeczne. Nie było ich niestety, gdy zamykano ulicę Staszica – przypomniał Grzegorz Jaszczura.

Po ostrej wymianie zdań, która nastąpiła po tym stwierdzeniu, między radnym Jaszczurą a wiceprezydentem Henrykiem Zagułą, sprawę podsumował radny Marek Cygroń.
– Wszystkie argumenty, które przedstawiliśmy dziś omawiając kwestie przebudowy DK1, zastosowaliśmy także wtedy gdy zamykano ulicę Staszica. Wtedy były nieskuteczne. Dzisiaj przedstawiciel prezydenta miasta zachwycał się, leżącym tutaj na stole tysiącem podpisów protestujących mieszkańców. Jednocześnie ignoruje się ponad cztery tysiące podpisów mieszkańców w sprawie Parku Hallera. Wszyscy dobrze wiemy, o co tutaj chodzi i dlaczego ten węzeł jest tak ważny. Powszechnie wiadomo, że chodzi o pewne działki w Antoniowie – powiedział Marek Cygroń.


mapka snf (51).gif http://www.sosnowiec.info.pl/Engine/base/G...600&exact=w


CYTAT
idabrowa.pl

Wspólne stanowisko w sprawie DK 1
Redakcja: Bartek Matylewicz

W dniu dzisiejszym do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach, wysłane zostało wspólne stanowisko Urzędu Miejskiego i rad dzielnic Antoniów, Ujejsce i Ząbkowice, w którym zawarte zostały uwagi do projektu przedstawionego przez projektantów przebudowy drogi krajowej nr 1.


Wspólne stanowisko zakłada następujące uwagi do projektu: Zaprojektowanie węzła drogi krajowej nr 1 z drogą wojewódzką nr 796 (węzeł Pogoria) w taki sposób, aby poprawić jego przepustowość relacji Dąbrowa Górnicza – Zawiercie. Zaprojektowanie węzła drogowego w okolicy ul. Konstytucji łączącego Antoniów z Ząbkowicami. Jednocześnie przyjęto rozwiązania zaproponowane przez projektantów w okolicy ul. Kusocińskiego (kładka pieszo-rowerowa w wariancie 1A), skrzyżowania drogi krajowej nr 1 z ul. Kryniczną w wariancie 1B (skrzyżowanie dwupoziomowe) i węzeł drogowy „Ujejsce” zgodnie z wariantem 1B.


Powyższe uwagi zostały również przekazane Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowy i Autostrad Lechowi Witeckiemu i śląskiemu oddziałowi firmy Ayesa Polska Sp. z o.o., która jest odpowiedzialna za opracowanie projektu przebudowy drogi krajowej nr 1 i podniesienie jej parametrów do wymogów drogi ekspresowej.

Pismo do GDDKiA snf (51).gif http://dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci/dow.../aid/11728.html

CYTAT


Protest mieszkańców przeciwko projektowi przebudowy DK 1 trafił do inwestora

Piotr Sobierajski

2010-02-26 00:11:15 , Aktualizacja 2010-02-26 11:49:32
Prawie tysiąc podpisów dąbrowian znalazło się pod protestem przeciwko przebudowie Drogi Krajowej nr 1 na drogę ekspresową S-1, w rejonie trzech dzielnic: Ząbkowic, Antoniowa i Ujejsca. .

Ludzie chcą zmiany projektu, który m.in. nie przewiduje budowy drugiego węzła drogowego, w rejonie ul. Konstytucji i Kusocińskiego, a te zgodnie z założeniami zostałyby wtedy odcięte od połączenia z przyszłą drogą ekspresową Pisma trafiły wczoraj do katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, prezydenta miasta i zagłębiowskich parlamentarzystów.

Miasto także zdaje sobie sprawę z kłopotów w komunikacji, jakie mogłyby powstać po realizacji aktualnej wersji projektu i dlatego od dwóch tygodni konsultowało z Radami Dzielnic Ząbkowic, Ujejsca i Antoniowa propozycje zmian. Powstała już ostateczna wersja tego dokumentu, która także wczoraj została przesłana do GDDKiA, projektanta, konsorcjum firm Ayesa Polska oraz MGGP z Tarnowa.

Plany GDDKiA zakładają likwidację obecnych skrzyżowań DK 1 z ul. Karsowską, Kryniczną, Konstytucji, Kusocińskiego i Spacerową oraz budowę tylko jednego węzła Ujejsce, na przecięciu z ulicą Ujejską oraz modernizację węzła Pogoria. Przebudowa ma objąć odcinek o długości 6,5 km, a początek prac zaplanowano na 2012 rok. To zdaniem mieszkańców nie tylko podzieli tu miasto na dwie części, ale doprowadzi także do ogromnego obciążenia ruchem dróg lokalnych, m.in. ul. Konstytucji, Armii Krajowej i Zwycięstwa. Bo znacznie trudniej będzie dostać się na S-1.

- Przygotowaliśmy oficjalny list protestacyjny, który znalazł liczne poparcie mieszkańców, ponieważ nie zgadzamy się na realizację tego przedsięwzięcia w obecnym kształcie. Projektant przewiduje tylko węzeł Pogoria i Ujejsce. Ten drugi jest daleko, na samym końcu odcinka zakwalifikowanego do przebudowy, a pierwszy nie będzie w stanie rozładować całego ruchu samochodów w tym rejonie. Dlatego potrzebny jest trzeci węzeł pomiędzy ulicami Konstytucji i Kusocińskiego. Mamy nadzieję, że uda nam się przekonać GDDKiA do naszych racji - podkreśla Marek Kępa, przewodniczący zarządu Rady Dzielnicy Ząbkowice.

- Wystarczy jeden karambol blokujący ul. Armii Krajowej od strony węzła Pogoria, a dojazd służb ratunkowych do Ząbkowic lub Antoniowa przez węzeł Ujejsce zajmie im dodatkowo ponad 10 kilometrów i 12 minut cennego czasu - dodaje inny mieszkaniec Ząbkowic.

Nic więc dziwnego, że konsultacje lokalnych władz z mieszkańcami Ujejsca, Ząbkowic i Antoniowa były konieczne, a jak się okazuje budowa trzeciego węzła niezbędna. Skróci bowiem połączenie z DK 94 (Kraków - Katowice), a do tego przejmie ruch z planowanej obwodnicy Ząbkowic, Strzemieszyc i Tucznawy.

- Będziemy starać się o zmianę planów projektowych, zgodnie ze wspólnie wypracowanym stanowiskiem w tej sprawie. Budowa dodatkowego węzła w rejonie ulicy Konstytucji, to nie tylko łatwiejszy zjazd na S-1, ale także większe bezpieczeństwo na naszych drogach lokalnych - mówi Bartosz Matylewicz z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego.

W piśmie prezydenta Zbigniewa Podrazy do GDDKiA oprócz sugestii budowy drugiego węzła, znalazł się postulat zwiększenia przepustowości węzła Pogoria, na trasie Dąbrowa Górnicza - Zawiercie. Zaakceptowano także planowaną budowę kładki pieszo-rowerowej nad DK-1 w rejonie ul. Kusocińskiego.

- Uwzględnienie tych uwag w dokumentacji projektowej jest niezbędne do bezpiecznego i efektywnego funkcjonowania systemu komunikacyjnego zarówno obszarów bezpośrednio przyległych do drogi krajowej nr 1, jak i pozostałego układu dróg publicznych, na który niewątpliwie bardzo silnie oddziaływać będzie docelowo droga ekspresowa S-1 - podkreśla prezydent Zbigniew Podraza.

Katowicki oddział GDDKiA do końca lutego czeka na wszelkie sugestie i wnioski, dotyczące planowanej przebudowy DK 1 na trasę S-1.

- Będą analizowane, a potem raz jeszcze skonsultujemy projekty z mieszkańcami - zapewnia Dorota Marzyńska, rzeczniczka katowickiego oddziału GDDKiA.
:)
CYTAT


Piotr Sobierajski
(...)
Przebudują DK-1

W poniedziałek w Ząbkowicach odbyły się konsultacje z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie przebudowy DK nr 1 do parametrów drogi ekspresowej. Chodzi o 6,5 km trasy biegnącej w pobliżu Ząbkowic, Antoniowa i Ujejsca. Po protestach dąbrowian przeciwko likwidacji kilku skrzyżowań (np. z ul. Kusocińskiego) projektanci przedstawili mniej radykalny wariant. Powstaną dwa węzły drogowe (Pogoria i Ząbkowice) i dodatkowo sieć dróg serwisowych, które ułatwią jazdę mieszkańcom bez konieczności wjeżdżania na drogę ekspresową. Po przebudowie drogi dopuszczalna prędkość ma tam wzrosnąć do 110 km/h. Urzędnicy liczą, że kierowcy tirów będą jechać tędy w kierunku obwodnicy Siewierza, omijając ul. Armii Krajowej. Początek budowy w 2012r.
:)
CYTAT




Przebudowa DK-1 w drogę ekspresową wciąż budzi wiele kontrowersji

Piotr Sobierajski

Dzisiaj 01:16:25
Poniedziałkowe konsultacje przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz projektantów przebudowy drogi DK-1 do parametrów drogi ekspresowej z mieszkańcami Ząbkowic, Antoniowa i Ujejsca nie rozwiały wszystkich wątpliwości.


Po pierwszych konsultacjach w tej sprawie do GDDKiA napłynęło wiele ankiet oraz wniosków, podpisanych przez ponad 1,2 tys. osób, które zostały w większym lub mniejszym stopniu uwzględnione. Nie mniej jednak wciąż kontrowersje budzą m.in. plany budowy ronda u wlotu DK-1 w ul. Armii Krajowej, budowy dodatkowych dróg serwisowych, rond. Okazało się także, że nie obejdzie się bez wyburzeń. Na razie jest mowa o 10 budynkach i 10 obiektach gospodarczych, ale może ich być znacznie więcej.

Zdecydowano się na wariant 1C. Zakłada rozbudowę węzła Pogoria i budowę drugiego węzła, pomiędzy ul. Kryniczną i Konstytucji. W ciągu ul. Kusocińskiego i Karsowskiej będą kładki pieszo-rowerowe, a ul. Ujejskiej i Konstytucji wiadukty. Nowością jest sieć dróg serwisowych, które mają umożliwić poruszanie się w obrębie kilku dzielnic, bez konieczności wjazdu na przyszłą trasę S1.

- Jesteśmy przewidziani do wyburzenia. Nikt nie odpisuje na nasze pisma. Nie wiemy, co dalej z nami będzie. W końcu przyjdzie ktoś i powie, że mamy się wynosić za 10 złotych - stwierdził Andrzej Włodek, mieszkaniec ul. Konstytucji.

- Po ostatecznych ustaleniach będzie można określić, które posesje w całości lub części zostaną nabyte. To okres minimum dwóch lat. Odszkodowanie jest ustalane decyzją wojewody, na podstawie opinii biegłych rzeczoznawców - tłumaczył Jacek Stumpf z GDDKiA.

Nie zabrakło pytań, dotyczących budowy obwodnicy Ząbkowic. - Przez węzeł Pogoria ma jeździć jeszcze więcej samochodów, a już teraz dzielnica jest rozjeżdżona przez tiry - mówił Marek Nowak. - Będzie tu tak samo jak w Augustowie. Tego się doczekamy - dodał Ryszard Bernaś. Przedstawiciele władz miasta przekonywali, że nie mają możliwości ograniczenia tonażu tirów na drodze wojewódzkiej 796. Ich zdaniem przebudowa DK-1 w "ekspresówkę" sprawi, że kierowcy tych aut będą kierować się na powstającą obwodnicę Siewierza, omijając Ząbkowice.
Misiekd
Czy ma ktoś może jakąś mapkę jak to ma teraz wyglądać?
:)
Tu znajdziesz wszystko snf (51).gif http://www.ayesa-konsultacje.pl/index.php?...e&Itemid=29

I fragment z DZ - nareszcie! Juz chyba byli zmuszeni po tym jak sie juz calkiem zapadla i bylo glosno na caly kraj.

CYTAT
(...)
Kierowcy nie mają co liczyć, że po wakacjach przejazd S1 będzie odbywał się bez utrudnień - lada dzień
zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie remontu dziurawej nawierzchni między Sosnowcem a Dąbrową Górniczą
(...)
:)
Nareszcie. szkoda, ze tylko kawalki

CYTAT


Uwaga na korki, przez dwa miesiące trasa S1 będzie rozkopana

Anna Dziedzic

Wczoraj 03:01:02 , Aktualizacja wczoraj 07:26:14
Kierowcy przejeżdżający trasą S1 (droga ekspresowa od Pyrzowic do granicy z Czechami), w okolicach Sosnowca i Dąbrowy Górniczej muszą liczyć się z utrudnieniami.

Na plac budowy wchodzi firma Drog-Bud z Częstochowy, która wygrała przetarg na remont tej drogi (w części nazywanej też Wschodnią Obwodnicą Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego).

Drogowcy zapewniają, że już od pierwszego dnia ostro wezmą się do pracy, bo mają na to tylko dwa miesiące.

- Zaczniemy od najbardziej zniszczonego fragmentu drogi, czyli od granicy Sosnowca, w okolicach centrum handlowego Fashion House - mówi Tomasz Kędzior, dyrektor robót w Drog-Budzie.

Zamknięty zostanie tam pas w kierunku Warszawy, a ruch w obu kierunkach będzie się odbywał pasem w stronę BielskaBiałej.
Potem ekipy drogowców będą remontować wjazd na S1 z tzw. trasy olkuskiej, czyli DK 94. Kierowcy muszą tam uzbroić się w cierpliwość i uważać na znaki.

- Na zjeździe na trasę olkuską także będziemy musieli zamknąć pas w kierunku Bielska-Białej. Tam kierowcy będą musieli nadłożyć kilka kilometrów, bo przewidzieliśmy niewielki objazd. Nie będzie bardzo uciążliwy. Często pojawiać się będą tzw. przewiązki, które spowodują, że kierowcy z jednej części drogi będą musieli zjechać na inną - uzupełnia Rafał Chodak, kierownik budowy z Drog-Budu.

Zwykle kierowcy wybierają Wschodnią Obwodnicę GOP - po to, by szybko ominąć aglomerację. Teraz nie będzie już ani szybko, ani nie uda się ominąć korków, choć jak zapowiada Dorota Marzyńska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach, droga na żadnym z odcinków nie zostanie całkowicie zamknięta.

- Droga będzie przejezdna na całym remontowanym odcinku. Niestety kierowcy muszą się przygotować na zmieniającą się nawet codziennie organizację ruchu - dodaje Marzyńska.

Ekipy drogowców mają naprawić w sumie dziewięć i pół kilometra drogi. Niestety nie oznacza to, że pracownicy zagrodzą jeden z pasów na takiej długości i tylko w tym jednym miejscu spotkamy utrudnienia.

- Mamy wyremontować drogę w sumie na takiej długości, ale w różnych miejscach. Tam gdzie pozostawia ona najwięcej do życzenia. Chodzi o naprawę spękanej jezdni, miejsc, w których pojawiły się tak zwane przełomy czy dziury, oraz - tam gdzie to będzie konieczne - konstrukcji drogi - mówi Dorota Marzyńska.

Zaplanowany na sierpień i wrzesień remont drogi ekspresowej będzie kosztował Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad ponad 7,1 mln złotych.
:)
CYTAT
Obwieszczenie o wyznaczeniu nowego terminu załatwienia wniosku w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie-Dąbrowa Górnicza


OBWIESZCZENIE
REGIONALNEGO DYREKTORA
OCHRONY ŚRODOWISKA
W KATOWICACH

WOOŚ.4200.2.2012.JB
z 23 marca 2012 roku

Na podstawie art. 36 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. Nr 98 poz. 1071 ze zm.) zawiadamiam, że wniosek Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach z 15 lutego 2012r. w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie-Dąbrowa Górnicza , km 14+000 - 20+500”, nie może być rozpatrzony w ustawowym terminie.

W chwili obecnej nie jest możliwe wydanie rozstrzygnięcia, ze względu na brak wymaganej przepisami opinii Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Katowicach oraz trwającą analizę przedłożonego raportu oddziaływania na środowisko, dlatego koniecznym jest przedłużenie terminu na załatwienie przedmiotowej sprawy.

Jednocześnie informuję, że nowy termin załatwienia sprawy został wyznaczony na dzień 30 kwietnia 2012r.

Informuje również, że zgodnie z art. 44 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego:

§ 1. W toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu.

§ 2. W razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pismo pod dotychczasowy adres ma skutek prawny
:)
nie tak dawno byly finalizowane ostatnie formalnosci - decyzja srodowiskowa. Mozna by bylo oglaszac przetarg na budowe tej juz tak spoznionej inwestycji, a tu takie fatalne wiesci:

CYTAT
naszemiasto.pl

Na drogę ekspresową w Dąbrowie Górniczej trzeba będzie jeszcze czekać


Dwa lata temu było wielkie zamieszanie, odważne plany burzenia domów, protesty mieszkańców obawiających się odcięcia od "świata" i wielkie wizje przebudowy drogi krajowej nr 1 w Dąbrowie Górniczej-Ząbkowicach do parametrów drogi ekspresowej S1

. Dziś wiemy już, że z tych ambitnych planów nie zostało dosłownie nic, a kierowcy jadący od strony Sosnowca i Dąbrowy Górniczej w kierunku Częstochowy i portu lotniczego w Pyrzowicach nadal będą musieli telepać się po połatanej, dziurawej "gierkówce" jeszcze kilka najbliższych lat.

To nie jest dobra wiadomość, zwłaszcza że dokładnie nakreślone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad plany, zatwierdzone już po burzliwych konsultacjach z mieszkańcami Ząbkowic, Ujejsca, Antoniowa oraz Trzebiesławic, miały zacząć się materializować jeszcze w tym roku.


Reszta informacji w DZ. Macie dostep do artykulu? Pewnie brak kasy?
mały
CYTAT(:) @ pon, 22 paź 2012 - 13:27) *
nie tak dawno byly finalizowane ostatnie formalnosci - decyzja srodowiskowa. Mozna by bylo oglaszac przetarg na budowe tej juz tak spoznionej inwestycji, a tu takie fatalne wiesci:

CYTAT
naszemiasto.pl

Na drogę ekspresową w Dąbrowie Górniczej trzeba będzie jeszcze czekać


Dwa lata temu było wielkie zamieszanie, odważne plany burzenia domów, protesty mieszkańców obawiających się odcięcia od "świata" i wielkie wizje przebudowy drogi krajowej nr 1 w Dąbrowie Górniczej-Ząbkowicach do parametrów drogi ekspresowej S1

. Dziś wiemy już, że z tych ambitnych planów nie zostało dosłownie nic, a kierowcy jadący od strony Sosnowca i Dąbrowy Górniczej w kierunku Częstochowy i portu lotniczego w Pyrzowicach nadal będą musieli telepać się po połatanej, dziurawej "gierkówce" jeszcze kilka najbliższych lat.

To nie jest dobra wiadomość, zwłaszcza że dokładnie nakreślone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad plany, zatwierdzone już po burzliwych konsultacjach z mieszkańcami Ząbkowic, Ujejsca, Antoniowa oraz Trzebiesławic, miały zacząć się materializować jeszcze w tym roku.


Reszta informacji w DZ. Macie dostep do artykulu? Pewnie brak kasy?


Już lepiej żeby przynajmniej nic nie planowali, to przynajmniej może wyremontowaliby ten odcinek. A tak to nic nie robią, bo przecież co roku ma startować przebudowa. Ciekawe co zrobią z wiaduktem nad S1 w ciągu ul. Ujejskiej, jest w fatalnym stanie, od roku jest tam ograniczenie tonażowe i prędkości do 20km/h
:)
znowu przesunięcie


CYTAT
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
MANDAT NEGOCJACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
W kierunku negocjacyjnego systemu programowania działań rozwojowych ukierunkowanych terytorialnie na lata 2014-2020
Projekt z dnia 13 sierpnia 2013 r.


Budowa drogi ekspresowej S1 Pyrzowice - Bielsko Biała odc. Podwarpie - Dąbrowa Górnicza - przebudowa drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej.

Realizacja projektu umożliwi dostosowanie istniejącego odcinka drogi krajowej nr 1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza o długości ok. 6,5 km do parametrów drogi ekspresowej co w przyszłości pozwoli na połączenie drogą szybkiego ruchu S1 Pyrzowice–Podwarpie—Dąbrowa Górnicza–Tychy–Bielsko–Cieszyn autostrad A-1 (północ – południe) z autostradą A-4 (wschód-zachód) z aglomeracją śląską i doprowadzi do przejścia granicznego z Czechami w Cieszynie, a poprzez drogę ekspresową S-69 do przejścia granicznego w Zwardoniu–Mycie ze Słowacją.


2015-2017

Powiat będziński, Dąbrowa Górnicza

GDDKiA

236 700 000

POIiŚ 2014-2020, budżet państwa
:)
CYTAT
gazeta.pl

DK 1 za ponad 230 mln zł zamieni się w ekspresówkę

Dobre wieści dla Dąbrowy Górniczej: wśród projektów uzgodnionych już przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju Regionalnego z władzami województwa znalazła się przebudowa 6,5 km drogi krajowej nr 1.
Tę trasę dobrze znają kierowcy, którzy przed Podwarpiem pytają się przez CB o ''pięćdziesiątki'', czyli kilka ustawionych na trasie ograniczeń prędkości do 50 km/godz., a co za tym idzie, o policyjne patrole z radarami. To miejsca niebezpieczne, o czym świadczą ustawiane co jakiś czas przy skrzyżowaniach krzyże i znicze.

Przystosowanie 6,5-kilometrowego odcinka DK-1 między Podwarpiem a Dąbrową Górniczą do parametrów drogi ekspresowej oznacza, że z trasy znikną jednopoziomowe skrzyżowania z bocznymi drogami, m.in. z ul. Karsowską, Kryniczną i Konstytucji.

Zamiast nich nad drogą powstaną wiadukty, a w rejonie planowanego do likwidacji skrzyżowania z ulicami Kusocińskiego i Sportową ma powstać kładka dla pieszych.

Do przebudowy przewidziany jest także węzeł Pogoria [między nim a węzłem Podwarpie ma powstać jeszcze dodatkowy węzeł].

Do inwestycji już kilka lat temu szykował się katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, z braku pieniędzy nic jednak z tego nie wyszło. Teraz projekt ma ogromne szanse na realizację.

- Przebudowa jest częścią projektu dotyczącego S1 od lotniska w Pyrzowicach do Bielska-Białej. Cieszy nas decyzja ministerstwa, choć dopóki fizycznie nie będzie na to pieniędzy, należy tonować nastroje - mówi Arkadiusz Chęciński, członek zarządu województwa.

- Przebudowa tego odcinka to przede wszystkim podniesienie poziomu bezpieczeństwa, które dzisiaj jest największą bolączką, zwłaszcza bezpieczeństwa pieszych w rejonie ul. Konstytucji - mówi Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy Górniczej.

- Ten projekt to także modernizacja całej infrastruktury, której przyszły kształt Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad konsultowała z mieszkańcami Dąbrowy już w 2010 roku - przypomina prezydent.

Szacunkowy koszt inwestycji to ponad 236 mln zł. Na całą trasę S1 z Pyrzowic (dobudowa drugiej jezdni) do Bielska-Białej (wciąż trwają prace nad wariantem przebiegu 40 km na odcinku Mysłowice-Bielsko-Biała) mają zostać przeznaczone ponad 3 mld zł.
Leszek
snf (51).gif

CYTAT
Dąbrowa Górnicza DK 1 nowe przejście: będzie bezpieczniej, skorzystają uczniowie i mieszkańcy
2014-06-09, Aktualizacja: dzisiaj 11:58

Dąbrowa Górnicza DK 1 nowe przejście. Na stronie internetowej Szkoły Podstawowej Nr 31 w Ząbkowicach pojawiło się ogłoszenie dyrektora szkoły – Mariana Krupy, które dotyczy budowy sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przy skrzyżowaniu ul. Konstytucji z drogą krajową DK 1.

Dyrektor w swoim oświadczeniu informuje, że dzięki zmianom w budżecie miasta, które zostały przyjęte podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej, budowa sygnalizacji świetlnej w tym miejscu będzie możliwa.

- Jest to zwieńczenie moich rozmów z prezydentem Zbigniewem Podrazą. Prowadziłem je w imieniu rodziców i uczniów uczęszczających do naszej szkoły, a mieszkających w Antoniowie, na osiedlu Młodych Hutników oraz najbliższej okolicy i korzystających z przejścia w drodze do Świetlicy Środowiskowej, na Pogorię oraz trasy spacerowe i rowerowe – informuje dyrektor Krupa. - Podczas tych rozmów przekonywałem prezydenta o wadze tego problemu oraz zapotrzebowaniu społecznym na bezpieczne przejście przez to bardzo niebezpieczne skrzyżowanie. Prezydent przyjął moją argumentację i przekonał Radę Miejską do podjęcia decyzji o budowie sygnalizacji świetlnej przed okresem największego zagrożenia czyli jesieni, kiedy zdecydowanie pogarsza się widoczność i wcześniej robi się ciemno - dodaje.


- Wielokrotnie rozmawialiśmy o tym skrzyżowaniu z dyrektorem szkoły i staraliśmy się znaleźć jakieś rozwiązanie. Jednak jedynym słusznym jest budowa sygnalizacji świetlnej z prawdziwego zdarzenia, która wyhamuje ruch samochodów i zdecydowanie poprawi w tym miejscu bezpieczeństwo pieszych – podsumowuje prezydent Zbigniew Podraza i dodaje, że sygnalizacja w tym miejscu powstanie jeszcze w tym roku.
:)
Teraz chcą budować sygnalizację, gdy coraz bliżej przebudowy na S
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.