Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: S1 w DG
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Zibar
Masz wypowiedz podczas spotkania z uczestnikami Campus Polska Przyszłości wiceministra MI:

CYTAT
Inwestycje w drogi trzeba hamować. Idziemy siłą inercji i już są pomysły, żeby dublować ekspresówki bez zważania na bardzo silne tendencje, które pojawiły się w ostatnich latach, które są związane z demografią. Zaczyna brakować kierowców, więc nie ma potrzeby budowy dróg wysokiej przepustowości – powiedział Piotr Malepszak.


To jasno wskazuje tendencje na najbliżej lata i wyjaśnia zwrot w sprawie S1.
Za to MI chce w przyszłym roku wprowadzić 1600 km nowych płatnych dróg dla transportu.
Chcą stawić na kolej. Dlatego z komponentu kolejowego CPK wycieli 70% nowych tras.
Czego nie rozumiesz? laugh.gif

Co do S1 to jeździ się kiepsko, w godzinach szczytu korki, przy tych planowanych remontach węzła kolejowego Katowice pewno część ludzi wybierze auto jako dojazd do pracy więc będzie tylko gorzej. Wszystkie analizy mówią, że po ukończeniu planowanych dróg w regionie ruch na tym odcinku będzie rósł, a tu nagle taka wolta ohmy.gif
:)
CYTAT
NaszeMiasto

Nowa S1 w Dąbrowie Górniczej prawie gotowa! Budują jeszcze wiadukt na węźle Pogoria. Pojawił się asfalt, finał prac blisko. Zobacz zdjęcia

W Dąbrowie Górniczej powstała nowa trasa ekspresowa S1. To ponad 6,5 kilometra równej jak stół trasy z bezkolizyjnymi wjazdami i zjazdami. Kierowcy chwalą sobie tę nowość, ale jadąc tędy wciąż napotykają na węźle Pogoria na utrudnienia w płynnej jeździe. Dlaczego? W ramach dodatkowego zamówienia GDDKiA buduje tu od nowa wiadukt, który jak się okazało nie nadawał się do dalszego użytkowania. Na szczęście prace zmierzają do końca i wkrótce wszystko ma być gotowe.

Nowa S1 w Dąbrowie Górniczej: dodatkowe prace na węźle Pogoria, budują od nowa wiadukt

Dodatkowe prace na węźle Pogoria w dąbrowskiej dzielnicy Ząbkowice mają potrwać jeszcze do końca tego roku. Ta część kontraktu została objęta dodatkowym zamówieniem, bowiem w trakcie całej inwestycji okazało się, że trzeba wyburzyć istniejący wiadukt drogowy w obrębie węzła drogowego Dąbrowa Górnicza Pogoria w ciągu drogi wojewódzkiej DW796, a w jego miejsce wybudować nowy i uzyskać niezbędne pozwolenia na użytkowanie.

W tym miejscu, do czasu zakończenia prac funkcjonuje tymczasowe, owalne rondo wraz z łącznicami węzła komunikującymi ulice Armii Krajowej i św. Antoniego. Tam też zawężono przekroje jezdni do jednego pasa w każdym z kierunków i wprowadzono limit prędkości do 40 km/h.

Obecnie zaawansowanie prac przy budowie wiaduktu przekroczyło już 80 procent, a zaawansowanie finansowe dodatkowego zlecenia jest wyższe niż 70 procent. Ostatnio pojawił się na drodze na wiadukcie asfalt. To pozwala mieć nadzieję, że wszystkie dodatkowe prace zostaną ukończone w terminie, a więc najpóźniej w grudniu tego roku. Wówczas będzie można już bez przeszkód pokonać całkiem nowy odcinek S1 od Podwarpia do węzła Pogoria.

Nowa S1 w Dąbrowie Górniczej zastąpiła dawną DK1

Nowy odcinek S1 na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybudowała firma Budimex. Umowa na zaprojektowanie i przebudowę DK1 na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza została podpisana 11 września 2020 r. Kolejnym krokiem było przekazanie placu budowy, które nastąpiło 11 lutego 2021 r. Dla tej inwestycji, 24 stycznia 2023 r., uzyskano zamienną decyzję ZRiD, co umożliwiło pełną realizację robót budowlanych przy utrzymaniu ruchu dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Początkowo całość prac miała się zakończyć w 2023 roku, ale okazało się, że potrwają jednak dłużej, co ma związek ze wspomnianą odbudową wiaduktu na węźle Pogoria. Teraz prawie wszystko jest już gotowe i kierowcy bez przeszkód mogą poruszać się wszystkimi drogami, także tymi, które skomunikowały nową S1 z dąbrowskimi dzielnicami.

Po przebudowie dotychczasowa DK1 stała się „ekspresówką”. Można będzie nią po ukończeniu wiaduktu przejechać węzłem Pogoria, a już dziś można pokonać ją kładką pieszo-rowerową na ul. Kusocińskiego i Karsów, wiaduktem w rejonie ul. Konstytucji, nowym węzłem Ząbkowice, a także wiaduktami w rejonie ul. Krynicznej i Ujejskiej.

W ramach inwestycji powstał nowy dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S1 o długości 6,61 km wraz z wybudowanym od podstaw węzłem Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Nowa droga przebiega w śladzie wcześniejszej DK1. Wybudowanych zostało aż 13 obiektów inżynierskich: dwa mosty, cztery wiadukty, dwie kładki dla pieszych oraz siedem przejść dolnych dla zwierząt. Zrealizowane zostały także drogi dojazdowe o łącznej długości około 5,8 km oraz 4,6 km dróg łącznikowych. Przebudowanych zostało 2,3 km istniejących lokalnych dróg.

Dzięki tej ogromnej inwestycji zyskali nie tylko kierowcy, bowiem wraz z budową dróg, powstało ponad 2,2 km ścieżek rowerowych, które znacząco usprawniły komunikację lokalną dla okolicznych mieszkańców. Za ograniczenie hałasu z ruchu komunikacyjnego odpowiada natomiast ponad 3,8 km wybudowanych ekranów akustycznych.

Nowa S1 w Dąbrowie Górniczej: bezpieczeństwo i roboty branżowe

Przybyło także wiele urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. - Zamontowaliśmy m.in. 27 kilometrów barier energochłonnych, 11 tysięcy metrów kwadratowych oznakowania poziomego, ponad 13 km ogrodzeń, w tym blisko 4 km wygrodzeń herpetologicznych dla zwierząt i innych urządzeń bezpieczeństwa ruchu – informuje katowicki oddział GDDKiA.

Doświetlone zostały nowo powstałe węzły i drogi łącznikowe za pomocą blisko 450 latarni, a woda opadowa z nowo powstałej kanalizacji deszczowej znajdzie swoje ujście m.in. w pięciu nowych zbiornikach retencyjnych wyposażonych w dwie przepompownie.

Jak informuje GDDKiA roboty branżowe objęły wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej, przebudowę wielkośrednicowych wodociągów miejskich i wody przemysłowej należącej do Huty Katowice, a także przebudowę gazociągów przesyłowych należących do zewnętrznych operatorów. Przebudowano także kolidującą z realizowaną drogą ekspresową linię wysokiego napięcia, sieci teletechniczne oraz elektroenergetyczne.

Trasa S1 na odcinku od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej przebiega po istniejącym śladzie DK1. Docelowo cała droga S1 będzie mieć długość 135 km. Stanie się ona nie tylko ekspresowym połączeniem od autostrady A1 i międzynarodowego lotniska w Pyrzowicach do granicy państwa w Zwardoniu, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym.

- W realizacji jest ponad 40 km nowego przebiegu S1 pomiędzy Mysłowicami a Bielskiem-Białą oraz 8,5 km przygranicznego odcinka Przybędza – Milówka. Jesteśmy też na końcowym etapie opracowywania projektów przebudowy S1 od Dąbrowy Górniczej do Mysłowic - informuje katowicki oddział GDDKiA.

Nowa S1 w Dąbrowie Górniczej: finansowanie inwestycji

Wartość umowy podstawowej na wykonanie robót budowlanych to ponad 282 mln zł. Inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 312 mln 934 tys. 443,19 zł, przy czym dofinansowanie z UE wyniesie 168 mln 399 tys. 881,53 zł.


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/nowa...409/zd/92066755
:)
dobre wieści

CYTAT
UM

25 października 2024
WKRÓTCE OTWARCIE NOWEGO WIADUKTU NAD TRASĄ S1

Na tę chwilę czekało wiele osób, którym korki na przebudowanej już trasie S1 w Dąbrowie Górniczej utrudniały życie. Nowy wiadukt w ciągu DW796 (ulica Armii Krajowej) został przez wykonawcę zgłoszony do odbiorów.

Ułożone warstwy ścieralne nawierzchni na nowym wiadukcie to znak, że ostatni element przebudowy dąbrowskiego odcinka DK1 do parametrów drogi ekspresowej S1 jest już gotowy. To oznacza, że już wkrótce będzie się po nim odbywał ruch do i z Ząbkowic, a tymczasowe rondo na trasie – przyczyna wspomnianych utrudnień – zostanie wkrótce zlikwidowane.

Przebudowę dąbrowskiego odcinka DK1 do parametrów drogi ekspresowej Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych i Autostrad zleciła firmie Budimex. Umowa początkowo nie obejmowała budowy wiaduktu w ciągu ul. Armii Krajowej, a gdy już obiekt został wskazany do przebudowy, termin zakończenia prac ustalono na koniec 2024 roku.

Jeśli procedura odbiorowa przebiegnie sprawnie, obiekt zostanie oddany do użytku niemal dwa miesiące przed terminem. Dokładny termin otwarcia nowego obiektu powinniśmy poznać w najbliższych dniach.

Inwestycja GDDKiA odmieniła 6,6 km DK1

Z trasy zniknęły kolizyjne skrzyżowania i słynne „50”, czyli ograniczenia prędkości. Teraz kierowcy mogą korzystać z dwóch pasów jezdni w każdym kierunku i rozwijać prędkość do 120 km/godz.

Poza nowym węzłem Ząbkowice na trasie powstało 13 obiektów inżynierskich: dwa mosty, cztery wiadukty, dwie kładki dla pieszych oraz siedem przejść dolnych dla zwierząt. Zrealizowano także drogi dojazdowe o łącznej długości około 5,8 km oraz 4,6 km dróg łącznikowych. Przebudowano 2,3 km istniejących lokalnych dróg.
Na inwestycji zyskali nie tylko kierowcy, bowiem wraz z budową dróg, powstało ponad 2,2 km ścieżek rowerowych. Za ograniczenie hałasu z ruchu komunikacyjnego odpowiada ponad 3,8 km wybudowanych ekranów akustycznych.

Przebudowę DK1 wykorzystało także miasto

Przebudowie DK1 towarzyszyła budowa kanalizacji w Ujejscu. Warta prawie 27 mln zł inwestycja – pierwszy etap budowy kanalizacji w Ujejscu – objęła ulicę Kryniczną, Konstytucji, a także część ulicy Ujejskiej. To był wstęp do realizacji kompletnego projektu – szacowanego na 68 mln zł – budowy kanalizacji sanitarnej, deszczowej, wodociągów oraz jezdni, chodników i dróg rowerowych na ul. Ujejskiej, Broniewskiego, Krynicznej i Kwiatowej. By móc w pełnym zakresie zrealizować tę inwestycję, miasto zabiega o jej dofinansowanie.

Wartość umowy podstawowej na wykonanie robót budowlanych to ponad 282 mln zł. Inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Całkowita wartość projektu to ponad 312,9 mln zł, przy czym dofinansowanie z UE wyniesie niemal 168,4 mln zł.


i zdjęcia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/prz...kspresowa-s1-2/
Zibar
!
CYTAT
Zgodnie z naszymi deklaracjami informujemy, że przejazd ulicą Armii Krajowej nad drogą ekspresową #S1 w #DąbrowaGórnicza został przywrócony. Tym samy uciążliwe utrudnienie w postaci tymczasowego ronda S1 zostalo zlikwidowane.
@GDDKiA


snf (51).gif

Na dwa miesiące przed terminem aneksu.
:)
^^^
to nie oznacza końca prac, ale już normalnie z centrum do Ząbkowic, a na samej trasie dalej zwężenie ale będzie płynniej bo już bez skrzyżowań

CYTAT
UM

(...)
Otwarciu wiaduktu towarzyszyła likwidacja tymczasowego ronda przy węźle Pogoria. Przejazd trasą S1 w rejonie przebudowanego węzła Pogoria odbywa się jeszcze po jednym pasie w każdym kierunku. Będzie tak do czasu montażu barier odgradzających obie jezdnie i zakończenia prac wykończeniowych.
(...)
Zibar
^^^
Jeszcze nie ma pełnej płynności, ale i nie ma też takiego zatoru, ale będzie kolejny na terenie naszego miasta i chyba znacznie większy jak zacznie się przebudowa węzła Sulno.

CYTAT
Wybraliśmy projektantów rozbudowy S1 z Dąbrowy Górniczej do Sosnowca

Spośród sześciu złożonych ofert, najkorzystniejszą przedstawiła firma Gramar z Lublińca, która zaoferowała opracowanie dokumentacji projektowej dla około 4,25 km drogi S1 za niemal 2,5 mln zł. Jeśli od tego wyboru do 18 listopada nie wpłyną odwołania, podpisanie umowy mogłoby nastąpić jeszcze w tym roku.

Termin realizacji zamówienia 
Umowa obejmuje wykonanie kilku elementów. Pierwszy, to opracowanie dokumentacji projektowej (do 19 miesięcy od podpisania umowy). Kolejne, to wsparcie zamawiającego na etapie przetargu na roboty budowlane wraz z udzielaniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom (8 miesięcy) oraz pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót wykonywanych w oparciu o sporządzoną dokumentację projektową (82 miesiące). Termin realizacji całego zakresu umowy wyniesie 109 miesięcy.

Zakres inwestycji
Rozbudowie ulegnie droga ekspresowa na odcinku około 4,25 km. Początek opracowania zlokalizowany jest na wysokości ulicy Marcina Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej, a koniec przed węzłem Porąbka, przy ulicy Wiejskiej w Sosnowcu. Na tym odcinku rozbudowane lub przebudowane zostaną węzły Dąbrowa Górnicza Podlesie oraz Sulno. Przy jezdni w kierunku Pyrzowic powstanie Miejsce Obsługi Podróżnych o podstawowej funkcjonalności wraz z miejscem do kontroli i/lub ważenia pojazdów. Konstrukcja drogi i obiektów mostowych zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś. Rozebranych i zbudowanych od nowa zostanie aż 11 wiaduktów i dwa mosty. Ponadto przebudujemy lub rozbudujemy istniejące przepusty, a tam, gdzie zajdzie potrzeba powstaną nowe. Projekt obejmie także odwodnienie drogi i oświetlenie drogowe. W ramach umowy projektant przeanalizuje potencjalne oddziaływanie ruchu drogowego na otoczenie oraz uzyska decyzję środowiskową. Decyzja ta określi zakres budowy i przebudowy ekranów akustycznych. W ciągu drogi powstaną kanały technologiczne, a istniejące uzbrojenie terenu, kolidujące z rozwiązaniami projektowymi, zostanie przebudowane.

W ramach inwestycji przewidziana również została konieczność ujęcia w projekcie przyłączy energetycznych i telekomunikacyjnych oraz modułów wdrożeniowych, które będą instalowane w pasie drogowym w ramach budowy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem.

Parametry techniczne 
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2/2 
szerokość pasa ruchu: 3,5 m 
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m 
obciążenie: 11,5 t/oś
Źródło finansowania
Zamówienie jest przewidziane do finansowania ze środków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.


Niestety mimo projektowania i panowania przebudowy tak wielu obiektów chcą to robić w przekroju 2x2 fight (2).gif
:)
Dramat. Ktoś powinien za takie marnowanie pieniędzy odpowiedzieć. Obwodnica największej metropolii i do tego ruch zwiększy się po oddaniu S1 do Bielska. Będzie się jeździło fatalnie, a wcześniej mega korki w czasie przebudowy
To jest chyba jakaś marność lokalnych polityków plus katowickiej GDDKiA.

Ciekawe kiedy wcześniejsza przebudowa od węzła Pogoria do Kasprzaka.
Pieczaraa_
CYTAT(:) @ wto, 12 lis 2024 - 14:31) *
Dramat. Ktoś powinien za takie marnowanie pieniędzy odpowiedzieć. Obwodnica największej metropolii i do tego ruch zwiększy się po oddaniu S1 do Bielska. Będzie się jeździło fatalnie, a wcześniej mega korki w czasie przebudowy
To jest chyba jakaś marność lokalnych polityków plus katowickiej GDDKiA.

Ciekawe kiedy wcześniejsza przebudowa od węzła Pogoria do Kasprzaka.

A po kilku latach znowu przebudowa, bo przekrój 2x2 okaże się nie wydolny tongue.gif
Zibar
Tak z kronikarskiego obowiązku:

CYTAT
- Zakończyliśmy przebudowę wiaduktu i wprowadziliśmy docelową organizację ruchu na drodze S1 w Dąbrowie Górniczej. Od środy 18 grudnia użytkownicy S1 w rejonie węzła Dąbrowa Górnicza Pogoria jeżdżą już pełnym dwupasowym przekrojem na obu jezdniach - podaje GDDKiA.


Umowę na przebudowę do parametrów drogi ekspresowej prawie 7 km DK1 podpisano we wrześniu 2020 r. Pierwotny termin realizacji przypadał na koniec 2023 r. Prace budowlane rozpoczęły się w lipcu 2021 r.

Czas na utrudnienia na odcinku w kierunku Tychów:

CYTAT
Umowę na przygotowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla przechodzącego przez Dąbrowę Górniczą odcinka o długości 2,7 km podpisaliśmy 25 października 2019 r. Dokumentacja obejmuje projekt budowlany i wykonawczy wraz z materiałami do wniosku o wydanie decyzji ZRID. 9 sierpnia 2023 r. otrzymaliśmy zamienną decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). Inwestycja planowana jest do realizacji w systemie tradycyjnym w latach 2026-2028.

Dla dłuższego, ponad 4-kilometrowego odcinka od Dąbrowy Górniczej do Sosnowca, trwa przetarg na przygotowanie dokumentacji rozbudowy. Przewidujemy, że umowę podpiszemy pod koniec br. Dokumentacja obejmuje projekt budowlany i wykonawczy wraz z materiałami do wniosku o decyzję ZRID. Inwestycję zrealizujemy w systemie tradycyjnym w latach 2028-2030.


Zdrowia i cierpliwości Wszystkim życzę.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.