Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: S1 w DG
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Zibar
Z dabrowagornicza.naszemiasto.pl
CYTAT
Duże zmiany na DK1 w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach. Na czas przebudowy do parametrów S1 powstaną m.in. dwa ronda

W Dąbrowie Górniczej trwa przebudowa drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej. Pod koniec lipca czekać będą kierowców oraz mieszkańców dzielnic Ząbkowice, Antoniów i Ujejsce duże zmiany. Pojawi się nowa organizacja ruchu na modernizowanym odcinku DK1. Ruch ma być płynniejszy, poprawić ma się również połączenie między częściami miasta leżącymi po obu stronach trasy, o co apelują mieszkańcy.

Najważniejsze zmiany to utworzenie rond – na skrzyżowaniach DK1 z ul. Konstytucji i w rejonie wiaduktu przy ul. Ujejskiej. Wyłączona zostanie z użytkowania jezdnia w kierunku Tychów, a ruch w obu kierunkach będzie się odbywał jezdnią w stronę Siewierza.

– Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, na której zlecenie prowadzona jest ta inwestycja, zadeklarowała wprowadzenie zmian między 26 a 30 lipca. Dla nas bardzo ważne jest, aby w trakcie prac mieszkańcy Ząbkowic, Antoniowa czy Ujejsca mogli przemieszczać się w miarę płynnie po obu częściach swoich dzielnic, które przecina DK1 – mówi Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziału Infrastruktury Miejskiej.

Przy zamknięciu przejazdów przez DK1 z ulic Kusocińskiego i Krynicznej kierowcy, żeby dostać się na drugą stronę, będą mogli wyjeżdżać na DK1 i korzystać z rond.

Na modernizowanym dąbrowskim odcinku DK1 wyłączone zostaną również sygnalizacje świetlne, w trakcie robót wyznaczone będą też tymczasowe przejścia dla pieszych. Pod koniec lipca, na węźle Pogoria, zamknięty zostanie również zjazd z DK1 na ul. Armii Krajowej. A to oznacza, że do dzielnicy Ząbkowice będzie się można dostać bezpośrednio z DK1 wyłącznie po zjeździe z dwóch wyznaczonych, tymczasowych rond.

Droga krajowa zamieni się w ekspresówkę

Docelowo pokonanie DK1, która ma stać się „ekspresówką”, ma być możliwe na węźle Pogoria, kładką pieszo-rowerową na ul. Kusocińskiego, wiaduktem w rejonie ul. Konstytucji, nowym węzłem Ząbkowice, a także wiaduktami w rejonie ul. Krynicznej i Ujejskiej.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we wrześniu 2020 r. podpisała umowę na zaprojektowanie i przebudowę DK1 na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza. Trasa do listopada 2023 r. ma stać się drogą ekspresową. Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex. Zobowiązała się do wykonania prac projektowych i robót wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w czasie nie dłuższym niż 30 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych. Czas projektowana nie jest objęty tym wyłączeniem. Uwzględniając te terminy, GDDKiA przyjmuje, że droga będzie gotowa do listopada 2023 r. Wartość zadania wynosi ponad 282 mln 122 tys. zł.
Zibar
Postępy prac nad przebudowa S1 z drona:

:)
CYTAT
dg.pl

6 sierpnia 2021
MODERNIZACJA DK1 ? ZMIANY ORGANIZACJI RUCHU I KURSOWANIA AUTOBUSÓW

Od soboty autobus nr 635 nie będzie jeździł przez Antoniów. To efekt zmian organizacji ruchu w rejonie DK1, która przechodzi modernizację.

Autobus linii nr 635 nie będzie obsługiwał przystanków Antoniów Autostrada i Antoniów Skrzyżowanie. Autobus do dzielnicy powinien wrócić we wtorek, jednak uzależnione jest to od postępu prac drogowych w rejonie przystanku Antoniów Autostrada. W trakcie zawieszenia kursowania linii nr 635, mieszkańcy mogą korzystać z linii nr 116. Rozkłady jazdy dostępne na stronie rj.metropoliaztm.pl/
Organizacja ruchu

Podczas modernizacji DK1, która przebudowywana jest do standardu drogi ekspresowej, zmieniła się organizacja ruchu na tej trasie. Kierowcy korzystają m.in. z tymczasowych rond. Wyłączona została jezdnia w stronę Tychów, a ruch w obu kierunkach odbywa się jezdnią w stronę Siewierza. Na drodze nie działa sygnalizacja świetlna.

Węzeł Pogoria

Aktualnie ruch na węźle Pogoria odbywa się we wszystkich kierunkach
Między 23 a 28 sierpnia planowane jest jego zamknięcie, bez utrzymania żadnego połączenia z DK1. Utrzymany zostanie jedynie przejazd wiaduktem nad DK1, między ul. Armii Krajowej i św. Antoniego
Skrzyżowanie DK1/Kusocińskiego

Zamknięty został przejazd ul. Kusocińskiego na wprost, przecinający DK1.
Możliwy jest skręt w prawo z ul. Kusocińskiego na DK1 w stronę Siewierza
W sierpniu planowane jest umożliwienie skrętu w prawo w ul. Kusocińskiego, jadąc od Tychów
Wyjazd i wjazd w część ul. Kusocińskiego położoną po stronie zachodniej możliwy jest poprzez rondo na skrzyżowaniu DK1/Konstytucji
W rejonie skrzyżowania jest przejście dla pieszych
Skrzyżowanie DK1/Konstytucji

Na skrzyżowaniu powstało rondo, umożliwiające jazdę we wszystkich kierunkach
W rejonie skrzyżowania jest przejście dla pieszych
Skrzyżowanie DK1/Kryniczna

Zamknięty został przejazd ul. Kryniczną na wprost, przecinający DK1.
Możliwy jest skręt w prawo na DK1, z obu stron ulicy
Możliwy jest skręt w prawo z DK1 w ul. Kryniczną
Przejazd na część ulicy położoną po drugiej stronie DK1 jest możliwy poprzez zawrócenie na rondach na skrzyżowaniu DK1/Konstytucji i DK1/Ujejska
W rejonie skrzyżowania jest przejście dla pieszych
Stacja paliw BP i restauracja McDonald`s

Wjazd możliwy od strony Siewierza, wyjazd w stronę Tychów
Żeby wjechać jadąc od strony Tychów, trzeba zawrócić na rondzie DK1/Ujejska
Żeby wyjechać w stronę Siewierza, trzeba zawrócić na rondzie DK1/Konstytucji
Skrzyżowanie DK1/Ujejska

Na skrzyżowaniu powstało rondo, umożliwiające jazdę we wszystkich kierunkach
Wiadukt nad DK1 został zamknięty, przejazd na drugą stronę możliwy jest poprzez rondo, do którego prowadzą dwukierunkowe łączniki
Docelowo przejazd na obie strony DK1, która ma stać się ?ekspresówką?, ma być możliwy na węźle Pogoria, kładką pieszo-rowerową na ul. Kusocińskiego, wiaduktem w rejonie ul. Konstytucji, nowym węzłem Ząbkowice, a także wiaduktami w rejonie ul. Krynicznej i Ujejskiej.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we wrześniu 2020 r. podpisała umowę na zaprojektowanie i przebudowę DK1 na odcinku Podwarpie ? Dąbrowa Górnicza. Trasa ma być drogą ekspresową. Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex. Zobowiązała się do wykonania prac projektowych i robót wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w czasie nie dłuższym niż 30 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych. Czas projektowana nie jest objęty tym wyłączeniem. Uwzględniając te terminy, GDDKiA przyjmuje, że droga będzie gotowa do listopada 2023 r. Wartość zadania wynosi ponad 282 mln 122 tys. zł.

Wykonawca będzie musiał przebudować odcinek drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości 6,95 km z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Zostanie wybudowany węzeł Ząbkowice oraz przebudowany węzeł Pogoria. W ramach kontraktu wybudowane będą m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe oraz dwie kładki dla pieszych. Ponadto wykonane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska m.in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt.

Droga ekspresowa S1 na odcinku od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej przebiegać będzie po istniejącym śladzie drogi krajowej nr 1. Docelowo droga S1 będzie mieć długość 135 km. Stanie się ona nie tylko ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym. S1 znajduje się bowiem w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej i przebiegającej w osi priorytetowej TEN-T nr 25, czyli ?osi drogowej Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń?. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina ? Skalite.


i aktualne zdjęcia, już po zmianach snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/prz...oge-ekspresowa/
:)
CYTAT
dg.pl

DK1 – DUŻE ZMIANY NA WĘŹLE POGORIA

Zgodnie z informacją przekazaną przez wykonawcę, który na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przebudowuje dąbrowski odcinek DK1, od dnia 23 sierpnia zamknięte będą łącznice na Węźle Pogoria.

W tym rejonie możliwy będzie tylko przejazd wiaduktem nad DK1 pomiędzy ul. Armii Krajowej i św. Antoniego. Ruch z Ząbkowic w stronę centrum miasta możliwy będzie z wykorzystaniem tymczasowego ronda na DK1 w rejonie ul. Konstytucji bądź ulicami Armii Krajowej, Gospodarczą, Związku Orła Białego, Roździeńskiego i Piłsudskiego.

W związku z prowadzonymi pracami, na dąbrowskim odcinku DK1, wyłączona została jezdnia w stronę Tychów, a ruch w obu kierunkach odbywa się jezdnią w stronę Siewierza. Na drodze nie działa sygnalizacja świetlna, na czas robót wyznaczono tymczasowe przejścia dla pieszych. W czasie prac kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność i zwracać uwagę na oznakowanie.
luket
Po zamknięciu węzła Pogoria korek do świateł sw.Antoniego/Piłsudskiego sięgał teraz...węzła Pogoria. Mieszkańcom Ząbkowic życzymy powodzenia laugh.gif
:)
Tam normalnie jadąc od Pogorii można się wkurzyć, bo bardzo krótka zmiana na zielonym. W normalnych warunkach powinna być dłuższa, co najmniej 1,5 albo i 2 razy, a co dopiero w takiej sytuacji. Tu miasto trochę zawaliło. Przecież wiedzieli o tych zmianach i objazdach. Można było od razu przeprogramować. Pewnie to zrobią, ale po co im to było i nerwy mieszkańców, zamiast przewidzieć.
warius
Na fb ludzie pisali, że stali po +- 70 minut na tym odcinku.
:)
Ja też powtarzam wszędzie, że trzeba jak najbardziej integrować to tak bardzo rozczłonkowane miasto. Dzielnice do tej pory nie są ze sobą zintegrowane. Dobrze, że mamy te przelotówki jak DK94 czy DK1/S1. Wystarczy teraz przebudowa i zaczynają się problemy. Takie drogi i tak nie integrują miasta.
Dobrze, że teraz będzie wreszcie poprawa między Centrum i Gołonogiem, a Zieloną, Dziewiątym i Łęknicami.
To co się dzieje to i tak największe zmiany w sieci drogowej od początku lat 80-tych. I tak wreszcie mamy władze, które nie bały się podejść do tematu i coś z tym działają, a do tego wiadomo jak trudno wymusić coś na PKP.
Teraz w PKP jest czas projektowania modernizacji i rozbudowy odcinka Zawiercie - Będzin. Teraz jest czas, żeby miasto powalczyło o swoje np. wiadukt lub tunel na przejeździe na Św. Antoniego. Zniknęloby kolejne utrudnienie.
W PRL był pomysł wydłużenia linii tramwajowej od HK gdzieś do Ząbkowic. Teraz nie wiem czy byłby sens. Po rozbudowie torów kolejowych i powstaniu kiedyś SKM to właśnie byłby najszybszy transport z Ząbkowic do Gołonoga, CA (nowy przystanek Morcinka-Graniczna), Centrum i dalej.
Oby po realizacji obecnych wielkich projektów nie zabrakło odwagi na kolejne jak np. rozbudowa sieci tramwajowej. Planowanie już powinno się zaczynać - rezerwy terenu, właśności działek. Na taki transport na pewno będą dofinansowania. Konieczna linia do Zagórza, gdzie w DG malutkie koszty i krótki odcinek. Chcemy być lokalnym centrum aglomeracji i rozwijać FPŻ to powinna być konieczność.
Nie wszystkie Linei muszą też jeździć do HK. Można dobudować linię od Piłsudskiego wzdłuż Wybickiego do dworca w Gołonogu lub odważniej od Wybickiego/Al Zagłębia Dąbrowskiego nad/pod torami przy działkach na Łęknice. Łęknice są tak blisko od Gołonoga, a teraz tak daleko, odcięte.

PS. I taki off-topic. Dawno temu wycięto las (2 lata temu? nie pamiętam kiedy to nastąpiło) wzdłuż Św. Antoniego. Teraz jest tam beznadziejnie. Pytanie to jaki cel, jaki jest tam plan zagospodarowania? Ktoś się orientuje? Między dwoma wyciętymi pasami zostawiono jeden rząd drzew. Chyba nie planują tam działek budowlanych? Jeśli by tak było, to ciekawa byłaby tego historia, kto, co, dla kogo i dlaczego
Zibar
Ten brak odwagi w projektowaniu z myślą o przyszłości widać na kaczym kroku. Wszystko robione jest minimalistycznie i po kosztach a później z tego nie da się nic rozbudować. Choćby budowa tych tuneli. Nikt nie pomyślał, że to jedyna szansa na budowę nowych linii i jeśli byłyby przystosowane do przeprowadzenia ich w tych miejscach można by w przyszłości pomyśleć o tramwaju z Mydlic, Centrum przez Łęknice do Gołonoga. Wiele miast mocno rozbudowuje swoją sieć tramwajową a u nas nawet tego fragmentu do Zagórza nie potrafią. Szkoda. Niby jedno z najbogatszych miast a...
warius
CYTAT
PS. I taki off-topic. Dawno temu wycięto las (2 lata temu? nie pamiętam kiedy to nastąpiło) wzdłuż Św. Antoniego. Teraz jest tam beznadziejnie. Pytanie to jaki cel, jaki jest tam plan zagospodarowania? Ktoś się orientuje? Między dwoma wyciętymi pasami zostawiono jeden rząd drzew. Chyba nie planują tam działek budowlanych? Jeśli by tak było, to ciekawa byłaby tego historia, kto, co, dla kogo i dlaczego


Żaden ze mnie leśnik ale przy okazji wycinki lasów zostawiają często takie pasy:

Nasienniki zwiększają skuteczność obsiewu sosny na zrębach. Pozostawia się je w ilości 20-40 sztuk / ha. Mogą być rozmieszczone równomiernie albo - w celu ułatwienia ścinki i zrywki - wzdłuż zewnętrznego brzegu uprawy lub w kępach. Nasienniki usuwa się w 2 lub 3 roku od założenia zrębu.
:)
^^^
oby to tylko jakieś pomysły leśników, a nie zmiana charakteru terenu i zabudowa. To by pasowało. I tak dla przeciętnego mieszkańca efekt teraz i na lata jest jak każdy widzi. Tylko co tam było z tym lasem nie tak.

Wracając bardziej do tematu to podobno wydłużono zmianę świateł i sytuacja się poprawiła
:)
CYTAT
naszemiasto

Duże korki na remontowanej DK1 w Ząbkowicach. Kierowcy tracą nerwy, a prace potrwają prawie do końca 2023 roku

Kierowcy w Dąbrowie Górniczej nie mają dziś łatwo, bo trwa już ogromna inwestycja drogowa, związana z budową centrum przesiadkowego. Za chwilę rozpoczną się prace drogowe w dzielnicy Gołonóg, w okolicach dworca kolejowego, a Tramwaje Śląskie – wspólnie z miastem – rozpoczną wymianę całego torowiska biegnącego przez miasto oraz budowę nowych rond, wspólnych przystanków autobusowo-tramwajowych, itd… Największe kłopoty czekają jednak dziś kierowców na przebudowywanej trasie DK1 w Ząbkowicach. Korki sięgają tam w godzinach szczytu komunikacyjnego dwóch, trzech kilometrów.

Samochód za samochodem, w żółwim tempie do przodu

To droga, którą codziennie pokonują tysiące samochodów. Osobowych, tirów, autobusów. Prowadzi z Warszawy, Łodzi czy Częstochowy w kierunku Tychów i Bielska-Białej, a po drodze do Dąbrowy Górniczej czy Sosnowca. Nic więc dziwnego, że zmasowane prace drogowe i przekierowanie ruchu tylko na trasę w stronę Częstochowy i zamknięcie węzła Pogoria (nie można teraz tędy wjechać do dzielnicy Ząbkowice, ani z niej wyjechać) powodują, że tak naprawdę lepiej tą trasą wcale nie jechać. Niestety, nie zawsze się tak da. Muszą stać w korkach mieszkańcy Ząbkowic, Antoniowa, Ujejsca, auta wiozące towary, jadące tranzytem, auta dostawcze.

Kierowcy stoją w niekończących się korkach, denerwują się, często przeklinają na czym świat stoi. Niektórzy starają się podchodzić ze zrozumieniem do przebudowy, bo po zakończeniu inwestycji będzie jeździło się lepiej, bezpieczniej. Spora grupa ma jednak dość tego wszystkiego już teraz, choć prace potrwają jeszcze wiele miesięcy. Portale internetowe, prezentujące natężenie ruchu oraz tworzące się zatory, praktycznie przez cały czas pokazują korki na odcinku za węzłem Pogoria aż po ul. Karsów, czyli na odcinku kilku kilometrów.

- Jeździ się bardzo ciężko. Tymczasowe ronda, na których kierowcy muszą zawracać, by dojechać do domów, brak dobrze wytyczonych zjazdów, ludzie, którzy muszą pokonać też pieszo remontowany fragment drogi szybkiego ruchu, bo nie każdy ma przecież samochód. To wszystko sprawia, że korki są gigantyczne – podkreśla Krystian z Dąbrowy Górniczej, który remontowany fragment jezdni czasem musi pokonywać dwa, trzy razy dziennie.

Lepiej na razie nie będzie, roboty dopiero nabierają tempa

Podczas modernizacji DK1, która przebudowywana jest do standardu drogi ekspresowej, zmieniła się organizacja ruchu na tej trasie. Kierowcy korzystają m.in. z tymczasowych rond. Wyłączona została jezdnia w stronę Tychów, a ruch w obu kierunkach odbywa się jezdnią w stronę Siewierza. Na drodze nie działa sygnalizacja świetlna.

Na skrzyżowaniu DK1 z ul. Kusocińskiego zamknięty został przejazd ul. Kusocińskiego na wprost, przecinający DK1. Możliwy jest skręt w prawo z ul. Kusocińskiego na DK1 w stronę Siewierza. Wyjazd i wjazd w część ul. Kusocińskiego położoną po stronie zachodniej możliwy jest poprzez rondo na skrzyżowaniu DK1/Konstytucji. W rejonie skrzyżowania jest przejście dla pieszych. Mieszkańcy upominają się wciąż, by przy przejściach dla pieszych pojawiła się sygnalizacja świetlna (tymczasowa), ale jej montaż zdaniem GDDKiA jeszcze bardziej mógłby spowolnić ruch.

- Na podstawie doświadczenia wykonawcy z innych realizowanych kontraktów o podobnym charakterze, budowa tymczasowych rond jest rozwiązaniem najlepiej usprawniającym ruch samochodowy – mówi Dorota Marzyńska – Kotas z katowickiego oddziału GDDKiA.

Na skrzyżowaniu DK1 z ul. Konstytucji powstało rondo, umożliwiające jazdę we wszystkich kierunkach. W rejonie skrzyżowania jest przejście dla pieszych.

Na skrzyżowaniu DK1 z ul. Kryniczną zamknięty został przejazd ul. Kryniczną na wprost, przecinający DK1. Możliwy jest skręt w prawo na DK1, z obu stron ulicy. Możliwy jest także skręt w prawo z DK1 w ul. Kryniczną. Przejazd na część ulicy położoną po drugiej stronie DK1 jest możliwy poprzez zawrócenie na rondach na skrzyżowaniu DK1/Konstytucji i DK1/Ujejska. W rejonie skrzyżowania jest także przejście dla pieszych

Na skrzyżowanie DK1 z ul. Ujejską na skrzyżowaniu powstało rondo, umożliwiające jazdę we wszystkich kierunkach. Wiadukt nad DK1 został zamknięty, przejazd na drugą stronę możliwy jest poprzez rondo, do którego prowadzą dwukierunkowe łączniki.
Jak informuje miasto docelowo przejazd na obie strony DK1, która ma stać się „ekspresówką”, ma być możliwy na węźle Pogoria, kładką pieszo-rowerową na ul. Kusocińskiego, wiaduktem w rejonie ul. Konstytucji, nowym węzłem Ząbkowice, a także wiaduktami w rejonie ul. Krynicznej i Ujejskiej.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we wrześniu 2020 r. podpisała umowę na zaprojektowanie i przebudowę DK1 na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza. Trasa ma być drogą ekspresową. Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex. Zobowiązała się do wykonania prac projektowych i robót wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w czasie nie dłuższym niż 30 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych. Czas projektowana nie jest objęty tym wyłączeniem. Uwzględniając te terminy, GDDKiA przyjmuje, że droga będzie gotowa do listopada 2023 r. Wartość zadania wynosi ponad 282 mln 122 tys. zł.


foty snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/duze...511/zd/65193997
warius
CYTAT
24.09.2021, Katowice (PAP) - Do końca 2023 r. planowane są trwające od ub. roku prace przy przebudowie ok. 7-kilometrowego odcinka drogi nr 1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza do standardu drogi ekspresowej. W piątek GDDKiA podała m.in., że całkowicie rozebrano już jedną z dotychczasowych jezdni "jedynki".

Umowę na ten kolejny już fragment trasy S1 w woj. śląskim Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała 11 września ub. roku. W nieco ponad rok później, w piątek, GDDKiA rozesłała informację o wykonanych pracach i ich planowanych kierunkach w najbliższym czasie.

Główny front robót to obecnie zamknięty odcinek jezdni w kierunku południowym. Dwukierunkowy ruch prowadzony jest drugą jezdnią, jedynie w okolicach budowanych obiektów mostowych odbywa się po zewnętrznych pasach dwóch jezdni. Na przebudowywanym odcinku wykonano dwa tymczasowe ronda: w okolicach ul. Ujejskiej, drugie w okolicach ul. Konstytucji.

Zamkniętą jezdnię już rozebrano, co pozwoli na rozpoczęcie budowy jej nowej konstrukcji. Jednocześnie prowadzone są roboty przy sieciach: gazowych, kanalizacyjnych i wodociągowych oraz prace ziemne, takie jak budowa nasypów i wykopów. Rozpoczęto budowę przepustów dla małych zwierząt. Trwa rozbiórka wiaduktu nad drogą w ciągu ul. Ujejskiej.

"Obecnie priorytetem jest budowa dwóch kładek dla pieszych (…), aby umożliwić w możliwie najkrótszym czasie bezpieczne przemieszczanie się pieszych nad terenem budowy. Jedna z kładek zlokalizowana jest przy ul. Karsów, gdzie obecnie ruch pieszych sterowany jest wzbudzaną sygnalizacją świetlną. Drugą kładkę zlokalizowano przy ul. Kusocińskiego. Udostępnienie kładek planujemy w trzecim kwartale 2022 r." - zasygnalizowała GDDKiA.

Cała inwestycja polega na przebudowie odcinka drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości 6,95 km z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 ton na oś. Oprócz jezdni wybudowane zostaną cztery mosty, cztery wiadukty, dwa przepusty i dwie kładki dla pieszych. Powstaną dwa bezkolizyjne węzły: Dąbrowa Górnicza Ząbkowice i Dąbrowa Górnicza Pogoria.

Rozbudowę "jedynki" między Podwarpiem a Dąbrową Górniczą Budimex wykonuje za 282,1 mln zł brutto. Projekt dofinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko ma całkowitą wartość 302,5 mln zł, a kwota unijnego dofinansowania wyniesie 168,4 mln zł.

Odcinek od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej, położony w większości w granicach tego miasta, jest fragmentem tzw. wschodniej obwodnicy GOP. Kierowcy podróżujący tranzytem w osi północ-południe omijają tamtędy miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Natężenie ruchu znacznie przekracza 30 tys. pojazdów na dobę.

Wcześniej był to jeden z najniebezpieczniejszych odcinków dróg krajowych w Polsce. Trasa miała tam standard dwujezdniowy, z kolizyjnymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Obowiązywały ograniczenia prędkości, nawet do 50 km/h. Nawierzchnia była zniszczona.

Przebudowywany fragment przyszłej trasy S1 jest jednym z kilku realizowanych w obecnym rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych (PBDK). Docelowo w pełni ekspresowa trasa S1 w woj. śląskim i małopolskim połączy węzeł z autostradą A1 w pobliżu lotniska Katowice w Pyrzowicach i granicę ze Słowacją w Zwardoniu.(PAP)
:)
CYTAT
UM

PRZEBUDOWA DK1. ZAKAZ WJAZDU DO DZIELNIC DLA SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH POWYŻEJ 7 TON

Na wniosek miasta firma Budimex wprowadza od 1 października nową organizację ruchu, która ma ograniczyć przejazdy ciężarówek przez dzielnice przyległe do przebudowywanej DK1 w Dąbrowie Górniczej.

Przebudowa DK1 do parametrów drogi ekspresowej rozpoczęła się w tym roku i ma potrwać do końca 2023. Na dąbrowskim odcinku ruch w obu kierunkach w większości odbywa się obecnie jezdnią w kierunku Pyrzowic, co znacznie spowalnia ruch i przyczynia się do powstawania kilometrowych korków.

Ciężarówki zostaną skierowane na DW 796 przez obwodnicę Tucznawy

Kierowcy skarżą się, że tracą czas i szukają skrótów, uciekając z przebudowywanej trasy na lokalne drogi. Przez to znacznie zwiększył się ruch w przyległych do DK1 dzielnicach: Antoniowie, Ujejscu i przede wszystkim w Ząbkowicach.

Niestety, skrótów szukają także kierowcy ciężarówek, których znacznie przybyło na lokalnych drogach. By zaradzić tej sytuacji, miasto zwróciło się do Budimeksu o wdrożenie nowej organizacji ruchu, która wyeliminuje ruch tranzytowy przez dzielnice i skieruje ruch ciężarówek objazdem – przez obwodnicę Tucznawy – na drogę wojewódzką nr 796 do Zawiercia.

Budimex zaakceptował propozycję miasta i nowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona od 1 października.

– Cieszę się, że firma Budimex przychyliła się do naszej prośby. Ograniczy to ruch samochodów ciężarowych, które – szukając skrótów – uciekały z przebudowywanej DK1, poprawi bezpieczeństwo w naszych dzielnicach i zatrzyma dewastację lokalnych dróg – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Tablice z informacjami o objeździe i zakazie wjazdu pojazdów powyżej 7 ton w ostatnich dniach instalowane były wzdłuż S1, DK1 i DK94 oraz wyznaczonych ulic. Zakazy pojawiły się na wjazdach z DK1 do Ujejsca i Ząbkowic, a także na wybranych ulicach w dzielnicach.

Jak wyjaśnia Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziału Infrastruktury Miejskiej, od zakazu będą odstępstwa i nie będą dotyczyć pojazdów służb miejskich, zaopatrzenia i pojazdów przebudowy DK1.

Zakaz nie będzie dotyczył także miejsc prowadzenia działalności gospodarczej przy ulicach: Złotej, Uczniowskiej, Karsowskiej, Broniewskiego, Olimpijskiej, Ogrodników, Ujejskiej, Krynicznej, Konstytucji, alei Zwycięstwa, Armii Krajowej, Mizerkiewicza, Skłodowskiej-Curie, Dworcowej, Chemicznej, Rapackiego, Traktowej, Szosowej, Dolomitowej, Gospodarczej, Wapiennej, św. Antoniego i Szpakowej.

Przebudowa DK1 w Dąbrowie Górniczej. Kładki dla pieszych w budowie

Wartą ponad 282 mln zł inwestycję – w systemie zaprojektuj i wybuduj – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zleciła Budimeksowi. Prace na 7-kilometrowym odcinku mają potrwać do grudnia 2023.

Przedstawiciele katowickiego oddziału GDDKiA poinformowali, że obecnie priorytetem jest budowa dwóch kładek dla pieszych – przy ul. Karsów i Kusocińskiego – które umożliwią mieszkańcom bezpieczne przemieszczanie się nad przebudowywaną trasą. Z zapowiedzi wynika, że mają one być gotowe w trzecim kwartale 2022 roku.

Docelowo przejazd na obie strony przyszłej trasy S1 będzie możliwy na węźle Pogoria, kładką pieszo-rowerową na ul. Kusocińskiego, wiaduktem w rejonie ul. Konstytucji, nowym węzłem Ząbkowice, a także wiaduktami w rejonie ul. Krynicznej i Ujejskiej.

Niedawno zakończyły się natomiast prace rozbiórkowe na jezdni w kierunku Tychów, na węźle Pogoria i w rejonie nowo budowanego węzła Ząbkowice. Dzięki temu możliwe będzie rozpoczęcie budowy konstrukcji nowej jezdni przyszłej drogi ekspresowej.

Trwają także prace związane z przezbrajaniem sieci, budową nasypów i wykopów. Rozpoczęto również budowę przepustów dla małych zwierzą. Trwa też rozbiórka wiaduktu nad drogą ekspresową S1 w ciągu ul. Ujejskiej.
danielmdc
Kabaret niskich lotów. Urzędasy myślały że ruch ciężarówek przeniesie się na tęcze ? Mają swoje jednostki zwane strażą miejską co to brały w łapę niech gonią te TIRy laugh.gif I to debilne gadanie o dewastacji lokalnych dróg laugh.gif Przecież stan tych dróg to Ukraina tego już się nie da bardziej zepsuć.
:)
CYTAT
UM

DK1 BĘDZIE ?EKSPRESÓWKĄ?. KIEROWCY POJADĄ NOWYMI JEZDNIAMI I WĘZŁAMI, DLA PIESZYCH I ROWERZYSTÓW POWSTANĄ KŁADKI

Trwa modernizacja DK1, która przebudowywana jest do standardu drogi ekspresowej. W ramach inwestycji odbudowane zostaną jezdnie, powstaną m.in. nowe węzły drogowe, wiadukty i kładki dla pieszych. Wszystko ma być gotowe do końca 2023 r.

W trakcie robót zmieniła się organizacja ruchu, kierowcy korzystają m.in. z tymczasowych rond, które powstały na skrzyżowaniu DK1 z ul. Konstytucji i w rejonie wiaduktu przy ul. Ujejskiej. Przy zamknięciu poprzecznych przejazdów przez drogę, dzięki nim można dostać się na drugą stronę czy zawracać. Na większości dąbrowskiego odcinka DK1 wyłączona została jezdnia w stronę Tychów, a ruch w obu kierunkach odbywa się jezdnią w stronę Siewierza. W czasie prac kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność i zwracać uwagę na oznakowanie.
Organizacja ruchu podczas modernizacji DK1

Węzeł Pogoria

Węzeł został zamknięty, nie ma żadnego połączenia z DK1. Utrzymany jest jedynie przejazd wiaduktem nad DK1, między ul. Armii Krajowej i św. Antoniego
Skrzyżowanie DK1/Kusocińskiego

Zamknięty został przejazd ul. Kusocińskiego na wprost, przecinający DK1.
Możliwy jest skręt w prawo z obu części ul. Kusocińskiego na DK1 (w stronę Siewierza i w stronę Tychów)
Możliwy jest skręt w prawo w ul. Kusocińskiego, jadąc od Tychów
Wjazd w część ul. Kusocińskiego położoną po stronie zachodniej (po stronie jezdni w stronę Tychów) możliwy jest poprzez rondo na skrzyżowaniu DK1/Konstytucji
W rejonie skrzyżowania jest przejście dla pieszych
Skrzyżowanie DK1/Konstytucji

Na skrzyżowaniu powstało rondo, umożliwiające jazdę we wszystkich kierunkach
W rejonie skrzyżowania jest przejście dla pieszych
Skrzyżowanie DK1/Kryniczna

Zamknięty został przejazd ul. Kryniczną na wprost, przecinający DK1.
Możliwy jest skręt w prawo na DK1, z obu stron ulicy
Możliwy jest skręt w prawo z DK1 w ul. Kryniczną
Przejazd na część ulicy położoną po drugiej stronie DK1 jest możliwy poprzez zawrócenie na rondach na skrzyżowaniu DK1/Konstytucji i DK1/Ujejska
W rejonie skrzyżowania jest przejście dla pieszych
Stacja paliw BP i restauracja McDonald`s

Wjazd możliwy od strony Siewierza, wyjazd w stronę Tychów
Żeby wjechać jadąc od strony Tychów, trzeba zawrócić na rondzie DK1/Ujejska
Żeby wyjechać w stronę Siewierza, trzeba zawrócić na rondzie DK1/Konstytucji
Skrzyżowanie DK1/Ujejska

Na skrzyżowaniu powstało rondo, umożliwiające jazdę we wszystkich kierunkach
Wiadukt nad DK1 został rozebrany, przejazd na drugą stronę możliwy jest poprzez rondo, do którego prowadzą dwukierunkowe łączniki
Docelowo połączenie obu stron DK1, która ma stać się ?ekspresówką?, będzie na węźle Pogoria, kładzce pieszo-rowerowej na ul. Kusocińskiego, wiadukcie w rejonie ul. Konstytucji, nowym węźle Ząbkowice, a także na wiaduktach w rejonie ul. Krynicznej i Ujejskiej.

Przedstawiciele GDDKiA podkreślają, że obecnie priorytetem jest budowa kładek dla pieszych, tak aby umożliwić im wygodne przemieszczanie się nad terenem budowy. Kładki powstają przy ul. Kusocińskiego oraz przy ul. Karsów w Wojkowicach Kościelnych, a do użytku mają być oddane w trzecim kwartale przyszłego roku.

Poza tym sfrezowano asfalt z jezdni i ściągnięto humus w pasie drogi w kierunku Tychów. Teraz drogowcy przystępują do wykonywania nowej konstrukcji jezdni. Rozebrany został również wiadukt w ciągu ul. Ujejskiej. Jednocześnie prowadzone są roboty przezbrojeniowe sieci gazowych, kanalizacyjnych i wodociągowych oraz roboty ziemne, takie jak budowa nasypów i?wykopów. Trwa również budowa niedużych przejść pod drogą, którymi będą mogły przemieszczać się małe zwierzęta.

W październiku w dzielnicach przylegających do modernizowanego odcinka zmieniono organizację ruchu, dotyczącą pojazdów o masie powyżej 7 t. Takie rozwiązanie ma ograniczyć przejazdy ciężarówek w tych rejonach.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we wrześniu 2020 r. podpisała umowę na zaprojektowanie i przebudowę DK1 na odcinku Podwarpie ? Dąbrowa Górnicza. Trasa ma być drogą ekspresową. Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex. Droga ma być gotowa do końca 2023 r. Wartość zadania wynosi ponad 282 mln 122 tys. zł.

Wykonawca musi przebudować odcinek drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości 6,95 km z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Zostanie wybudowany węzeł Ząbkowice oraz przebudowany węzeł Pogoria. W ramach kontraktu wybudowane będą m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe oraz dwie kładki dla pieszych. Ponadto wykonane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska m.in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt. Aktualne informacje o inwestycji na stronie s1podwarpie-dabrowa.pl

Droga ekspresowa S1 na odcinku od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej przebiegać będzie po istniejącym śladzie drogi krajowej nr 1. Docelowo droga S1 będzie mieć długość 135 km. Stanie się ona nie tylko ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym. S1 znajduje się bowiem w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej i przebiegającej w osi priorytetowej TEN-T nr 25, czyli ?osi drogowej Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń?. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina ? Skalite.


zdjęcia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...owstana-kladki/

snf (51).gif https://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...19_A/index.html
:)
na budowie S1 - nddg snf (51).gif https://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...10_D/index.html
:)
i kolejne postępy nddg snf (51).gif https://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...10_B/index.html
:)
nowa galeria snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/prz...e-ekspresowa-6/
:)
wizualizacja snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=-Y6daGVFT2c&t=2s
:)
na budowie od nddg snf (51).gif https://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...06_A/index.html
:)
powoli też do przodu z procedurami przed przebudową kolejnego odcinka, już pół roku temu

CYTAT
Obwieszczenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach

Inwestycja polega na rozbudowie drogi ekspresowej S1 w Dąbrowie Górniczej. Długość przebudowywanego ciągu komunikacyjnego wynosi ok. 3 km. Planowana rozbudowa pasa drogi ekspresowej ma na celu dostosowanie parametrów drogi do obowiązujących norm i przepisów.

Początek inwestycji to km 530+577 istniejącej drogi S1 (w bliskim rejonie przebiegu cieku Pogoria, który uchodzi do zbiornika Pogoria I). Po przekroczeniu długości ok. 70 m droga biegnie wiaduktem nad linią kolejową nr 1 w km 530+692. Po ominięciu wiaduktu trasa drogi biegnie w otoczeniu terenów leśnych na długości ok. 1 km dochodząc do przepustu w km 531+525. Po ominięciu terenów leśnych drodze towarzyszą zabudowania mieszkalne i usługowe. Następnie w km 532+006 w ciągu S1 trasa drogi podlegającej rozbudowie przekracza most nad rowem Piaski. Dalej droga dochodzi do ronda Piłsudskiego w km 532+364 któremu towarzyszy zieleń przydrożna. Za rondem droga biegnie w otoczeniu terenów usługowych dochodząc do wiaduktu drogowego w ciągu ul. Laski w km 532+849. Koniec opracowania to km 533+321 drogi krajowej S1 za ul. Laski, a przed ul. Marcina Kasprzaka.

Inwestycja koliduje z istniejącą roślinnością w wyniku czego zachodzi konieczność jej wycinki. W związku z realizacją inwestycji konieczna będzie wycinka 246 szt. drzew, 20482 m2 podrostów drzew (których wiek nie przekracza 10 lat); 1033,1 m2 powierzchni krzewów oraz 1964 szt. drzew z terenów leśnych (około 2,5 ha).

W związku z realizacją przedmiotowego przedsięwzięcia konieczne będzie wykonanie rozbiórki poszczególnych elementów istniejącego układu drogowego, sieci uzbrojenia terenu jak również innych elementów kolidujących z projektowaną infrastrukturą, takich jak:
rozbiórka nawierzchni dróg;
rozbiórka nawierzchni chodników, zjazdów,
rozbiórka krawężników, obrzeży, ścieków;
rozbiórka ogrodzeń, bram wjazdowych;
rozbiórka obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, przepusty)
rozbiórka urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD),
rozbiórka oświetlenia drogowego;
rozbiórka kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowej, sieci gazowej, ciepłowniczej, sieci teletechnicznej, sieci elektroenergetycznej.
W zakres planowanego zamierzenia wchodzi:
rozbudowa jezdni prawej i lewej S1,
rozbudowa węzła z al. J. Piłsudskiego,
rozbudowa wiaduktu drogowego nad al. J. Piłsudskiego,
rozbudowa wiaduktu nad linią PKP nr 1,
rozbudowa mostu nad rowem Piaski,
wykonanie odwodnienia drogi,
przebudowa i budowa chodników na al. J. Piłsudskiego,
przebudowa i budowa ścieżek rowerowych na al. J. Piłsudskiego,
przebudowa i budowa zjazdów i dojść do posesji na al. J. Piłsudskiego,
przebudowę i budowa odwodnienia,
przebudowa i budowa oświetlenia,
przebudowa, budowa i zabezpieczenie istniejących sieci infrastruktury pod i naziemnej, tj: sieci wodociągowej, ciepłowniczej, teletechnicznej, gazowej, energetycznej kanalizacji deszczowej i sanitarnej,
budowa kanału technologicznego,
wykonanie docelowej organizacji ruchu,
wycinka drzew i krzewów kolidujących z nowo projektowanymi rozwiązaniami geometrycznymi drogi, regulacja


Dalej tylko nie wiadomo kiedy i jakie są plany nas ostatni odcinek w stronę granicy z Sosnowcem, w tym przebudowę węzła z DK94, który nie spełnia żadnych standardów ekspersówki, szczególnie ten wąski i krótki pas rozbiegowy. I trzeba też coś zrobić z tym skrzyżowaniem ze Staszica, gdzie tyle wypadków. Może powinno być tam jakieś rondo
warius
CYTAT(:) @ pią, 11 lut 2022 - 13:01) *
Dalej tylko nie wiadomo kiedy i jakie są plany nas statni odcinek w stronę granicy z Sosnowcem, w tym przebudowę węzła z DK94, który nie spełnia żadnych standardów ekspersówki, szczególnie ten wąski i krótki pas rozbiegowy. I trzeba też coś zrobić z tym skrzyżowaniem ze Staszica, gdzie tyle wypadków. Może powinno być tam jakieś rondo


Jeśli masz na myśli skrzyżowanie Staszica ze zjazdem z DK94 i wjazdem na S1 w stronę Tychów, to planowane jest tam rondo
:)
^^^
dokładnie

Z tym, że to miasto, a kiedyś i tak GDDKiA przebuduje całkowicie ten węzeł. Nie wiem gdzie tu granica zarządzania.

Z tamtego projektu to chyba GDDKiA nie tylko przebuduje łącznice na węźle Gołonóg (Piłsudskiego), ale tez przebuduje rondo pod wiaduktami.
:)
postępy na budowie snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/prz...e-ekspresowa-8/

i więcej ale jak zawsze mniejszych snf (51).gif https://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...03_B/index.html
bzenek
CYTAT(:) @ pią, 11 lut 2022 - 15:01) *
powoli też do przodu z procedurami przed przebudową kolejnego odcinka, już pół roku temu

CYTAT

rozbudowa węzła z al. J. Piłsudskiego,


O to dobrze, bo rondo Piłsudskiego-S1 było najbardziej wypadkowym miejscem w Dąbrowie.

Kiedyś, jeśli dobrze pamiętam, było tam po 50 stłuczek w roku.

Niestety dąbrowska policja kilka lat temu przestała publikować takie informacje.
Nie wiem czemu to teraz takie tajne.

CYTAT(:) @ pią, 11 lut 2022 - 15:01) *
Dalej tylko nie wiadomo kiedy i jakie są plany nas ostatni odcinek w stronę granicy z Sosnowcem, w tym przebudowę węzła z DK94

A tam chyba trzeba jezdni zbiorczych od wiaduktu na ul. Kasprzaka do granic Sosnowca.

:)
Oficjalną stronę inwestycji nawet fajnie aktualizują wraz ze zdjęciami z poziomu terenu i lotniczymi snf (51).gif https://s1podwarpie-dabrowa.pl/zdjecia-z-ziemi.html
:)
kolejne postępy snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/prz...e-ekspresowa-9/
:)
galeria na S1 snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/prz...-ekspresowa-10/
:)
CYTAT
GDDKiA - gov.pl

Postęp prac na budowie S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza

11.05.2022

Zaawansowanie wykonanych prac osiągnęło już 27 proc. Priorytetem jest obecnie budowa dwóch kładek dla pieszych w Dąbrowie Górniczej. Ich udostępnienie pozwoli pieszym na bezpieczne i komfortowe przemieszczanie się nad terenem budowy.

Jedna z kładek budowana jest przy ulicy Karsów. Tam obecnie ruch pieszych sterowany jest wzbudzaną sygnalizacją świetlną. Druga kładka powstanie przy ulicy Kusocińskiego. Budowa kładki na ulicy Karsów jest już zaawansowana w 70, a na ulicy Kusocińskiego w 80 proc. Udostępnienie kładek planujemy w trzecim kwartale 2022 r.

W najbliższym czasie zintensyfikujemy też roboty przy budowie konstrukcji drogi ekspresowej S1 w kierunku Bielska-Białej. Prace obejmą dokończenie robót ziemnych, budowę nowej konstrukcji drogi S1 w zakresie podbudów z kruszywa oraz z mieszanek mineralno-asfaltowych.

Postęp prac

Dotychczas w pełnym zakresie zrealizowano prace związane z rozbiórką istniejącej nawierzchni jezdni na odcinku Podwarpie - Dąbrowa Górnicza. Odhumusowano również teren niezbędny dla rozpoczęcia prac ziemnych i budowy konstrukcji drogi. Wykonano większość przebudowy podziemnej sieci gazowej niskiego, średniego i wysokiego ciśnienia, sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej oraz kanalizacji sanitarnej. Wykonano także odcinek próbny podbudowy bitumicznej.

Co jeszcze będzie się działo na budowie w tym roku

Kontynuowane będą prace przy przebudowie i budowie kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej, sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej, a także kanalizacji sanitarnej. Przebudowane sieci gazowe niskiego, średniego i wysokiego ciśnienia zostaną włączone do eksploatacji. W dalszym ciągu będzie trwała przebudowa wodociągu do Huty Katowice. Budowane będą także zbiorniki retencyjne. Wykonanie niezbędnego zakresu infrastruktury podziemnej i dokończenie prac ziemnych pozwoli na otwarcie dużego frontu robót przy budowie konstrukcji jedni w kierunku Bielska-Białej. Kontynuowane będą rozpoczęte budowy dwóch mostów w ciągu S1, przejść dla zwierząt i przepustów drogowych. Trwać będą również prace związane z wykonywaniem ustroju nośnego na wiaduktach drogowych węzła Dąbrowa Górnicza Ząbkowice oraz w ciągu ul. Ujejskiej, Krynicznej, Konstytucji.

Organizacja ruchu w czasie robót

Główny front robót realizowany jest na zamkniętym odcinku jezdni w kierunku południowym (do Bielska-Białej). W związku z tym dwukierunkowy ruch na jezdni w kierunku północnym odbywa się po jednym pasie w każdą stronę. Tylko w okolicach nowo budowanych obiektów mostowych ruch odbywa się po zewnętrznych pasach jezdni w obu kierunkach. Niedawno wprowadzone zostało dodatkowo ograniczenie skrajni pionowej do 4,5 m dla potrzeb budowy dwóch wiaduktów drogowych w rejonie ulicy Konstytucji i nowo budowanego węzła Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa ruchu zostały wykonane dwa tymczasowe ronda, pozwalające na bezpieczne włączenie się do ruchu na przebudowywanym odcinku. Zamontowano także ostrzegawczą sygnalizację świetlną przed przejściami dla pieszych. Pierwsze rondo zlokalizowano w okolicach ulicy Ujejskiej, drugie w okolicach ulicy Konstytucji.

W przyszłości mogą nastąpić lokalne zmiany w obrębie jezdni DK1, na potrzeby rozbiórki lub budowy kolejnych obiektów inżynierskich. Te zmiany nie powinny wpływać już na organizację ruchu w obrębie skrzyżowań z drogami bocznymi.

Przełożenie ruchu na nowo budowaną, prawą jezdnię drogi ekspresowej S1 planowane jest w IV kwartale 2022 r.

Podstawowe informacje o inwestycji 

Zadanie polega na przebudowie istniejącego odcinka drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości prawie 7 km z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 115 kN/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi.

W ramach inwestycji powstaną cztery mosty, cztery wiadukty, dwa przepusty, dwie kładki dla pieszych, mur oporowy, siedem przejść dla zwierząt oraz dwa węzły drogowe: Dąbrowa Górnicza Ząbkowice i Dąbrowa Górnicza Pogoria. Powstaną także ekrany akustyczne, ekrany przeciwolśnieniowe oraz elementy naprowadzające - płotki herpetologiczne, wygrodzenia ochronne, zabezpieczenie ogrodzenia nad ciekami wodnymi.

Kalendarium 

11 września 2020 r. - podpisanie umowy na roboty o wartości 282 122 728,56 zł
26 listopada 2020 r. - podpisanie umowy o dofinansowaniu z Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu to 302 519 189 zł, przy czym maksymalna kwota dofinansowania z UE wyniesie 168 399 881,53 zł. 
grudzień 2023 r. - planowane zakończenie robót
:)
fajna foto aktualizacja postępów snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/prz...-ekspresowa-11/

i na nddg troszkę więcej ale mniejszych snf (51).gif https://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...18_A/index.html
Zibar
Katowicki oddział GDDKiA planuje rozpisanie przetargu w III kw. na projektowanie przebudowy pozostałego odcinka S1 w naszym mieście. Budżet trochę ponad 2 mln pln. Ciekawe czy będzie tylko dostosowanie nośności czy rozbudowa do 3 pasów.
RAKO12
W dąbrowie 3 pasy???? Buu haha .. Będzie zwężenie do jednego pasa powstaną wysepki i przejście dla pieszych wyniesione na jezdnię. Nasz odcinek S1 będzie wyjatkowy, ludzie wolniej będą jezdzili i będzie bezpieczniej, a jakie oszczędności.. a dodatkowo mnóstwo barierek no i mala architektura czyli mnostwo kszy na śmieci i silownia pod chmurką przy poboczu.
warius
CYTAT(RAKO12 @ nie, 31 lip 2022 - 17:01) *
W dąbrowie 3 pasy???? Buu haha .. Będzie zwężenie do jednego pasa powstaną wysepki i przejście dla pieszych wyniesione na jezdnię. Nasz odcinek S1 będzie wyjatkowy, ludzie wolniej będą jezdzili i będzie bezpieczniej, a jakie oszczędności.. a dodatkowo mnóstwo barierek no i mala architektura czyli mnostwo kszy na śmieci i silownia pod chmurką przy poboczu.


Karuzela śmiechu laugh.gif
:)
CYTAT(Zibar @ pią, 29 lip 2022 - 06:50) *
Katowicki oddział GDDKiA planuje rozpisanie przetargu w III kw. na projektowanie przebudowy pozostałego odcinka S1 w naszym mieście. Budżet trochę ponad 2 mln pln. Ciekawe czy będzie tylko dostosowanie nośności czy rozbudowa do 3 pasów.


Chodzi o odcinek Podlesie - granica z Sosnowcem?

Wcześniejszy odcinek (Pogoria-Gołonóg) już od dawna chyba jest projektowany. Ciekawe jak docelowo będzie wyglądał węzeł S1 z Dk94 bo teraz nie spełnia żadnych wymogów drogi S. A najlepszy jest ten wąski pas rozbiegowy z kierunku od Krakowa na Tychy (na wiadukcie S1).

W Sosnowcu też plany przebudowy, a będą 2 pasy, chyba 3 na krótkim odcinku przed Brzęczkowicami.
GDDKiA zmarnuje szansę. Po wybudowaniu nowego odcinka z Bielska do Mysłowic ruch tutaj bardzo wzrośnie i trasa będzie przeciążona od razu po remoncie. Powinny być 3 pasy przynajmniej od Brzęczkowic do Gołonoga.
Na A4 też powinny być 3 pasy od Murckowskiej do Brzęczkowic.

A teraz na S1 nie tylko problem w nośności, ale i innych standardach, geometrii, węzłach, oświetleniu itp
Pooch
Co się dzieje z dk86 w kierunku Katowic? Na wysokości Preczowa jest zwężka na długości ok 1km i odcięty pas jest cały rozpruty.
:)
postępy snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/prz...-ekspresowa-13/

CYTAT(Pooch @ pon, 01 sie 2022 - 22:25) *
Co się dzieje z dk86 w kierunku Katowic? Na wysokości Preczowa jest zwężka na długości ok 1km i odcięty pas jest cały rozpruty.


snf (51).gif https://www.gov.pl/web/gddkia-katowice/wybu...ie-w-ciagu-dk86

?
:)
CYTAT
naszemiasto

W Dąbrowie Górniczej droga krajowa nr 1 zamienia się w trasę ekspresową. Przejechanie 7-kilometrowego odcinka tej drogi na wysokości m.in. Ujejsca i Ząbkowic nie należy dziś do łatwych, ale każdy dzień przybliża nas do zakończenia tej dużej inwestycji. Sprawdziliśmy więc, jakie dziś jest zaawansowanie prac oraz co czeka kierowców w najbliższych tygodniach.

Większość zaplanowanych prac przekroczyła 50-procent zaawansowania

Aktualnie wykonane zostały już prace ziemne. Trwa budowa obiektów mostowych, instalacji infrastruktury podziemnej i prace bitumiczne. Kładki dla pieszych wykonane są w 85 procentach, a mosty w 60 procentach. Taki sam jest stan zaawansowania prac przy wszystkich wiaduktach drogowych: na ulicy Ujejskiej, Krynicznej, węźle Ząbkowice, Konstytucji. W trakcie inwestycji powstają także przepusty i przejścia dla zwierząt, bo po obu stronach drogi ciągną się często tereny leśne. Także i w tym przypadku wykonawca – Budimex – określa zaawansowanie prac na 60 procent.

A jak wygląda sytuacja w przypadku robót związanych bezpośrednio z układaniem nowej nawierzchni? Tutaj podbudowa wykonana została w 35 procentach, a roboty ziemne osiągnęły poziom 65 procent. Powstały na dziś 3 kilometry jezdni prawej (w kierunku Tychów i Bielska-Białej) z 7 kilometrów przewidzianych do budowy.

Co nas czeka w najbliższych tygodniach?

- W najbliższych tygodniach kontynuowane będą prace związane z przebudową sieci podziemnej oraz budową maksymalnego zakresu jezdni prawej wraz z konstrukcją drogi do warstwy wiążącej. To umożliwi zmianę organizacji ruchu i rozpoczęcie prac budowlanych na jezdni lewej – mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimeksu.
W planach jest kontynuacja prac mostowych, tak by kładki dla pieszych mogły zostać udostępnione w pierwszej kolejności. Budowa czterech wiaduktów drogowych w pełnym zakresie robót żelbetowych ma się zakończyć jeszcze w tym roku. Co poza tym? Dwa mosty na jezdni prawej mają być gotowe do ruchu, kontynuowana będzie budowa przepustów i przejść dla zwierząt na jezdni prawej.

Kierowcy pojadą wkrótce drugą stroną jezdni

Ruch odbywa się obecnie po jezdni lewej DK1 z rondami zlokalizowanymi na skrzyżowaniu ulicy Ujejskiej i Konstytucji.

- Sukcesywnie, jeszcze w 2022 roku, ruch będzie przekładany na nowe odcinki drogi S1 jezdni prawej, co umożliwi kontynuacje prac na jezdni lewej. Planowane jest uruchomienie drogi łącznikowej pomiędzy ulicami Kusocińskiego i rondem przy ulicy Konstytucji z jednoczesnym czasowym zamknięciem części ulicy Konstytucji na czas prowadzonych robót przezbrojeniowych i drogowych. Zmiany te wprowadzone zostaną na przełomie września i października – informuje Michał Wrzosek.

Obecnie na budowie pracuje 350 osób. Wykorzystują codziennie około 125 jednostek przeróżnego sprzętu budowlanego oraz samochodów.

Tak będzie w 2023 roku wyglądać nowa S1?

Docelowo pokonanie DK1, która stanie się „ekspresówką”, ma być możliwe na węźle Pogoria, kładką pieszo-rowerową na ul. Kusocińskiego, wiaduktem w rejonie ul. Konstytucji, nowym węzłem Ząbkowice, a także wiaduktami w rejonie ul. Krynicznej i Ujejskiej.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we wrześniu 2020 r. podpisała umowę na zaprojektowanie i przebudowę DK1 na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza. Wykonawcą inwestycji jest wspomniana firma Budimex. Zobowiązała się do wykonania prac projektowych i robót wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w czasie nie dłuższym niż 30 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych. GDDKiA planuje, że droga będzie gotowa do listopada 2023 r. Wartość zadania wynosi ponad 282 mln 122 tys. zł.

Czy zatem uda się dotrzymać tego terminu? - Wykonawca wraz z inżynierem kontraktu i przedstawicielem inwestora z GDDKiA dokładają wszelkich starań, aby prace zakończyć zgodnie z kontraktem – podkreśla Michał Wrzosek.

Wykonawca przebudowuje odcinek drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości 6,95 km z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Powstanie węzeł Ząbkowice oraz przebudowany będzie węzeł Pogoria. W ramach kontraktu wybudowane będą m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe oraz dwie kładki dla pieszych. Ponadto wykonane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska. Powstanie także mur oporowy, siedem przejść dla zwierząt.

- Dla mieszkańców Dąbrowy Górniczej bardzo istotny jest zapisy, który mówi o tym, że po oddaniu drogi do użytku, zostaną przeprowadzone badania natężenia hałasu. Jeżeli wykażą przekroczenia norm, GDDKiA będzie musiała zlecić wykonanie dodatkowych ekranów akustycznych. O takie rozwiązanie zabiegali mieszkańcy okolic drogi i samorządowcy – podkreśla Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.
Zibar
Nic dwa razy się nie zdarza...
... a nie czekaj:

CYTAT
Dziś, 2 września przed godziną 11:00 na trasie S1 w kierunku Częstochowy samochód ciężarowy uderzył w konstrukcję metalową wiaduktu. Tworzą się korki. Droga została zamknięta w obie strony do odwołania. Służby wyznaczyły objazdy.



:)
Na stronie projektu przebudowy DK1 na S1 wartość projektu wzrosła o ok 20 mln zł do 302,5 mln zł. Nie wiem czy to dodatkowe prace czy może wzrost kosztów i dogadali się z GDDKiA.

Tymczasem plany dla kolejnego odcinka S1 w DG:

CYTAT
Rozbudowa drogi ekspresowej S1 w miejscowości Dąbrowa Górnicza od km 533+200 do km 537+450 2026-2027 181 245 000


Chodzi o odcinek zaczynający się kawałek na północ od ul. Kasprzaka, a kończący się już w Sosnowcu trochę przed Panattoni Park II Sosnowiec, a więc z węzłami Podlesie i Sulno (z DK94). Są blisko siebie i ciekawe jak to zaprojektują, może na tym odcinku będą jednak 3 pasy. Trzeci jako rozbiegowy i zjazdowy.

Środkowy odcinek między węzłem Pogoria, a tym jest chyba jeszcze w fazie projektowej i pewnie będzie budowany wcześniej. Obejmuje przebudowę węzła Gołonóg.

Także po obecnych, utrudnienia będą się przenosiły dalej i tak jeszcze przynajmniej z 5 lat, ale kiedyś będzie pięknie.
W każdym razie ruch na S1 za kilka lat bardzo wzrośnie po budowie nowego odcinka do Bielska.
:)
foty z postępów snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/prz...-ekspresowa-13/
:)
i najnowsze snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/prz...-ekspresowa-14/
:)
CYTAT
DZ/ nasze miasto

W październiku powstaną kładki dla pieszych i rowerzystów

Droga krajowa nr 1 zamienia się w trasę ekspresową. Przejechanie 7-kilometrowego odcinka tej drogi na wysokości m.in. Ujejsca i Ząbkowic nie należy dziś do łatwych, ale każdy dzień przybliża nas do zakończenia tej dużej inwestycji. W najbliższym czasie mają zostać otwarte pierwsze kładki dla pieszych i rowerzystów, które powstają nad nową ekspresówką. W poniedziałek 10 października kierowcy mogą też natrafić na zmiany w organizacji ruchu.

Zmiana organizacji ruchu, otwarcie kładek nad budowaną ekspresówką

W poniedziałek 10 października od godziny 7:00 zostanie wprowadzona zmiana w tymczasowej organizacji ruchu. Będzie polegała na kilkukrotnym w ciągu dnia zamknięciu zjazdu z ul. Kusocińskiego na DK-1. Potem zostanie przywrócona poprzednia, obowiązująca na tym odcinku drogi organizacja ruchu.

A jak wygląda obecnie zaawansowanie prac? Zaawansowanie prac projektowych osiągnęło 90,49 procenta. Zaawansowanie rzeczowe prac to natomiast 42 procent, a więc powoli zbliża się do półmetka. Finansowo zrealizowane zostały z kolei prace, sięgające 38,45 procenta zaakceptowanej kwoty kontraktowej, która wynosi 282 mln 122 tys. zł.

Pod koniec października ma zostać otwarta kładka nad DK1 w rejonie ul. Kusocińskiego. Kompleksowa przebudowa DK1, która w efekcie osiągnie standard drogi ekspresowej, prowadzona jest na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przez Budimex. Jak informują przedstawiciele GDDKiA, kładka pieszo-rowerowa jest na etapie robót wykończeniowych (montaż balustrad, ułożenie żywic). Udostępniona zostanie mieszkańcom po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie, co planowane jest na koniec października. Podobna kładka powstaje w Karsowie, gdzie również ma być dostępna od końca października.

- Obecnie kontynuowane są prace związane z przebudową sieci podziemnej oraz budową maksymalnego zakresu jezdni prawej wraz z konstrukcją drogi do warstwy wiążącej. To umożliwi zmianę organizacji ruchu i rozpoczęcie prac budowlanych na jezdni lewej ? informował ostatnio DZ Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimeksu.
Budowa czterech wiaduktów drogowych w pełnym zakresie robót żelbetowych ma się zakończyć jeszcze w tym roku. Co poza tym? Dwa mosty na jezdni prawej mają być gotowe do ruchu, kontynuowana będzie budowa przepustów i przejść dla zwierząt na jezdni prawej.

Kierowcy pojadą wkrótce drugą nitką jezdni

Ruch odbywa się obecnie po jezdni lewej DK1 z rondami zlokalizowanymi na skrzyżowaniu ulicy Ujejskiej i Konstytucji.

- Sukcesywnie, jeszcze w 2022 roku, ruch będzie przekładany na nowe odcinki drogi S1 jezdni prawej, co umożliwi kontynuacje prac na jezdni lewej. Planowane jest uruchomienie drogi łącznikowej pomiędzy ulicami Kusocińskiego i rondem przy ulicy Konstytucji z jednoczesnym czasowym zamknięciem części ulicy Konstytucji na czas prowadzonych robót przezbrojeniowych i drogowych. Zmiany te wprowadzone zostaną na przełomie września i października ? przekazał Michał Wrzosek.

Na budowie pracuje około 350 osób. Wykorzystują codziennie około 125 jednostek przeróżnego sprzętu budowlanego oraz samochodów.
(...)
:)
CYTAT
GDDKiA

Kto zaprojektuje rozbudowę drogi ekspresowej S1 w Dąbrowie Górniczej?

Ogłosiliśmy postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi ekspresowej S1 od Dąbrowy Górniczej do Sosnowca. Długość tego odcinka to 4,3 km. W ramach inwestycji zostanie zaprojektowana m.in. przebudowa węzłów Dąbrowa Górnicza Podlesie oraz Sulno, a także Miejsce Obsługi Podróżnych kat. I.

Cel

Podstawowe cele inwestycji to dostosowanie parametrów istniejącej drogi do parametrów technicznych drogi ekspresowej, a konstrukcji drogi i obiektów mostowych do nośności 11,5 t/oś. Realizacja inwestycji przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz poprawy warunków komunikacyjnych i środowiskowych.

Wymagania projektowe

klasa techniczna drogi - S
przekroje poprzeczne - 2 x 2 pasy ruchu
szerokość pasa ruchu - 3,50 m,
szerokość pasa awaryjnego - 2,50 m.
Termin realizacji zamówienia

Umowa obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej (do 19 miesięcy od daty podpisania umowy) oraz wsparcie zamawiającego na etapie przetargu na roboty budowlane wraz z udzielaniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom (8 miesięcy). Wykonawca będzie też odpowiedzialny za pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót, wykonywanych w oparciu o sporządzoną dokumentację projektową (82 miesiące). Termin realizacji całego zakresu umowy wyniesie 109 miesięcy.

Kryteria wyboru oraz termin składania ofert

Kryterium oceny ofert stanowią cena (60 proc.) oraz doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia (40 proc.). Otwarcie ofert nastąpi 23 listopada br. Dokumentacja postępowania przetargowego dostępna jest na platformie zakupowej GDDKiA.

Źródło finansowania

Zamówienie jest przewidziane do finansowania ze środków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.


CYTAT
(...)
rozbudowę lub przebudowę węzła „Dąbrowa Górnicza Podlesie” z ul. Podlesie w km 533+900 i w razie konieczności przebudowę skrzyżowań łącznic węzła na skrzyżowania typu rondo;

rozbudowę lub przebudowę węzła „Sulno” z ul. Oddziału AK Ordona i Stanisława Staszica w km 534+800 i w razie konieczności korekta geometrii łącznic wraz z budową niezbędnych obiektów inżynierskich;
(...)
:)
CYTAT
UM

KŁADKI NAD DK1 OTWARTE

W poniedziałek w rejonie ul. Kusocińskiego została otwarta kładka pieszo-rowerowa nad przebudowywaną Drogą Krajową nr 1. W podobny sposób na obie strony tej trasy można przemieszczać się przy ul. Karsów w Wojkowicach Kościelnych.

Przy kładkach nadal funkcjonują przejścia dla pieszych w poziomie na jezdni. Znikną dopiero w momencie zmian w organizacji ruchu i przeniesienia go na nitkę w stronę Tychów, co planowane jest na ten miesiąc.

– W listopadzie ruch na nową jezdnię zostanie przełożony na dwóch odcinkach, na trzecim stanie się to w grudniu. Wtedy ruch po nowej jezdni w kierunku Tychów będzie odbywał się po 6 z 7 przebudowywanych przez nas kilometrów trasy – mówi Andrzej Czyż, dyrektor kontraktu przebudowy DK1.

Nim dojdzie do przełożenia ruchu, na 7 listopada z powodu budowy kanalizacji zaplanowano wyłączenie z ruchu ul. Konstytucji po północnej stronie DK1.

Kompleksowa przebudowa DK1, która w efekcie osiągnie standard drogi ekspresowej, prowadzona jest na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zakończenie modernizacji całego dąbrowskiego odcinka tej trasy – obejmującej m.in. przebudowę jezdni, budowę wiaduktów i węzłów drogowych – planowane jest na grudzień 2023 r. Wykonawcą przedsięwzięcia jest firma Budimex. Wartość zadania wynosi ponad 282 mln 122 tys. zł.

Docelowo przejazd i przejście na obie strony modernizowanej DK1 w Dąbrowie Górniczej ma być możliwe na węźle Pogoria, wiaduktem w rejonie ul. Konstytucji, nowym węzłem Ząbkowice, a także wiaduktami w rejonie ul. Krynicznej i Ujejskiej.
W ramach inwestycji, wykonawca musi przebudować odcinek drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości 6,95 km z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Zostanie wybudowany węzeł Ząbkowice oraz przebudowany węzeł Pogoria. W ramach kontraktu powstaną też m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe. Ponadto wykonane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska m.in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt. Informacje o inwestycji na stronie s1podwarpie-dabrowa.pl
(...)
:)
powoli do przodu

CYTAT
naszemiasto /DZ

S1 w Dąbrowie Górniczej otwarte dla kierowców

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiadała, że w listopadzie kierowcy pojadą gotową częściowo drogą ekspresową w stronę Dąbrowy Górniczej i Tychów, a prace zostaną skierowane na nieremontowaną dotychczas trasę w stronę Częstochowy. I właśnie się to dzieje. Pierwsze nowe odcinki zostały udostępnione kierowcom w środę 9 listopada, a kolejne w czwartek – 10 listopada.

Z istniejącej DK1 ruch przenoszony jest na dwa odcinki nowo wybudowanej jezdni, o łącznej długości ponad 3 km. Dzięki tym zmianom kierowcy jadą teraz po nowej, równej i szerszej jezdni drogi ekspresowej S1 w stronę Tychów i Bielska-Białej.

Po pierwszym odcinku o długości ok. 1,8 km, zaczynający się na granicy kontraktu od strony Podwarpia a kończący w rejonie wiaduktu drogowego w ciągu ulicy Ujejskiej, kierowcy jadą od 9 listopada br. Drugi, o długości prawie półtora kilometra, zostanie udostępniony dzień później - 10 listopada. Zaczyna się on w niedalekiej odległości od kładki w rejonie ulicy Kusocińskiego, a kończy się w rejonie węzła Pogoria Dąbrowa Górnicza.

- Przejazd na tych odcinkach będzie odbywał się po warstwie wiążącej nowo wybudowanej jezdni w kierunku Dąbrowy Górniczej. Na jezdniach, po których będzie odbywał się ruch pojazdów, będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 50 km/h, a w rejonie przejazdów technologicznych pomiędzy obiema jezdniami do 40 km/h – informuje katowicki oddział GDDKiA.

Kolejne zmiany zaplanowane zostały na grudzień, kiedy to odcinek o długości ok. 2,7 km zostanie udostępniony kierowcom. Zaczynał się będzie na wysokości wiaduktu drogowego w rejonie ulicy Ujejskiej, a kończył pod kładką dla pieszych w rejonie ulicy Kusocińskiego.

Od 31 października piesi i rowerzyści mogą także korzystać z dwóch nowych kładek nad drogą krajową w Dąbrowie Górniczej: jednej w rejonie ulicy Karsów w Wojkowicach Kościelnych, a drugiej w rejonie ulicy Kusocińskiego.

Inwestycja zbliża się do półmetka

Obecnie zaawansowanie rzeczowe na tej inwestycji wynosi około 43 proc., dla robót drogowych 32 proc., a dla robót mostowych 58 proc. Kontynuowane są prace przy przebudowie i budowie kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej, sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej.

Budowane będą także zbiorniki retencyjne. W dalszym ciągu będzie trwała przebudowa wodociągu do Huty Katowice. Przełożenie ruchu na odcinki budowanej S1 w stronę Tychów pozwoli na otwarcie nowego frontu robót przy budowie konstrukcji jezdni w kierunku Podwarpia. Trwać będą również prace przy budowie obiektów inżynierskich.

Budowa czterech wiaduktów drogowych w pełnym zakresie robót żelbetowych ma się zakończyć jeszcze w tym roku. Co poza tym? Dwa mosty na jezdni prawej mają być gotowe do ruchu, kontynuowana będzie budowa przepustów i przejść dla zwierząt na jezdni prawej.

(...)


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/duze...701/zd/76954705
:)
CYTAT
nasze miasto

Dąbrowa Górnicza. Budowa S1 wkracza w nowy etap. Od 21 listopada kierowcy pojadą inaczej. Kiedy finał prac?

Dąbrowa Górnicza. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiada kolejne zmiany dla kierowców, gdzie po śladzie DK1 budowany jest 7-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S1. W poniedziałek 21 listopada ruch przełożony zostanie na mierzący ponad kilometr odcinek gotowej już częściowo jezdni w stronę Tychów i Bielska-Białej.

Budowa S1 w Dąbrowie Górniczej: zjazd za węzłem Pogoria

Ekipy budowlane Budimexu przeniosą się 21 listopada na dotychczasową DK1 w stronę Częstochowy, tuż za węzłem Pogoria, przed wjazdem do dzielnicy Ząbkowice. W tym dniu ruch ma zostać przełożony na wyremontowany i przebudowany już fragment nowej S1, prowadzący w stronę Tychów i Bielska-Białej. Po przejechaniu ponad kilometra kierowcy znów wrócą przed nową kładką w ciągu ulicy Kusocińskiego na jezdnię w kierunku Częstochowy, by na wysokości ulicy Ujejskiej ponownie zjechać na drogę w stronę Tychów. Tak dziś wygląda budowa nowego fragmentu S1. Drogowcy przenoszą się z jednej części jezdni na drugą, by finalnie wszystko mogło być gotowe pod koniec 2023 roku.

Wcześniejsze zmiany dla zmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego miały tu miejsce kilka dni wcześniej. Po nowym odcinku o długości ok. 1,8 km, zaczynającym się na granicy kontraktu od strony Podwarpia a kończącym w rejonie wiaduktu drogowego w ciągu ulicy Ujejskiej, kierowcy jadą od 9 listopada br.

- Przejazd na tym odcinku odbywa się po warstwie wiążącej nowo wybudowanej jezdni w kierunku Dąbrowy Górniczej i Tychów. Na jezdniach, po których odbywa się ruch pojazdów, obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h, a w rejonie przejazdów technologicznych pomiędzy obiema jezdniami do 40 km/h – poinformował katowicki oddział GDDKiA.
Kolejne zmiany zaplanowane zostały na grudzień, kiedy to odcinek o długości ok. 2,7 km zostanie udostępniony kierowcom. Zaczynał się będzie na wysokości wiaduktu drogowego w rejonie ulicy Ujejskiej, a kończył pod kładką dla pieszych w rejonie ulicy Kusocińskiego. Od 31 października piesi i rowerzyści mogą także korzystać z dwóch nowych kładek nad drogą krajową w Dąbrowie Górniczej: jednej w rejonie ulicy Karsów w Wojkowicach Kościelnych, a drugiej w rejonie ulicy Kusocińskiego.

Inwestycja drogowa w Dąbrowie Górniczej coraz bliżej półmetka

Obecnie zaawansowanie rzeczowe na tej inwestycji wynosi ponad 43 proc., dla robót drogowych 32 proc., a dla robót mostowych 58 proc. Kontynuowane są prace przy przebudowie i budowie kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej, sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej.

Budowane będą także zbiorniki retencyjne. Trwa przebudowa wodociągu do Huty Katowice. Przełożenie ruchu na odcinki budowanej S1 w stronę Tychów pozwoli na otwarcie nowego frontu robót przy budowie konstrukcji jezdni w kierunku Podwarpia. Trwać będą również prace przy budowie obiektów inżynierskich.

Budowa czterech wiaduktów drogowych w pełnym zakresie robót żelbetowych ma się zakończyć jeszcze w tym roku. Co poza tym? Dwa mosty na jezdni prawej mają być gotowe do ruchu, kontynuowana będzie budowa przepustów i przejść dla zwierząt na jezdni prawej.

(...)
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.