Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: S1 w DG
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
warius
CYTAT
3 października br. wybraliśmy najkorzystniejsze oferty na wykonanie dokumentacji projektowych dla dwóch zadań(..)Dla zadania ?Rozbudowa drogi ekspresowej S1 w m. Dąbrowa Górnicza ? jezdnia lewa i prawa? jako najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez: MOSTY KATOWICE Sp. z o. o. ul. Rolna 12, 40-555 Katowice

Cena oferty brutto: 1 230 000,00 zł

Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia, w tym:

Doświadczenie Projektanta Drogowego: 5 projektów budowlanych

Doświadczenie Projektanta Mostowego: 5 obiektów mostowych



Podpisanie umów dla obydwu zadań planowane jest w październiku br.


:)
a według tego przywrócono październik snf (51).gif https://www.gddkia.gov.pl/pl/d/3030d0ffa4dc...e7dbf2793d976ea
warius
CYTAT
GDDKiA zleciła wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem potrzebnych uzgodnień i decyzji administracyjnych dla odcinka S1 w Dąbrowie Górniczej. Zadanie zrealizują Mosty Katowice.
Zawarty kontrakt jest wart 1,230 mln zł. wybrana firma będzie także odpowiedzialna za wsparcie zamawiającego na etapie procedury przetargowej na realizację prac budowlanych.

Prace będą realizowane na odcinku o długości 2,72 km. Obejmą obie jezdnie.

Celem dokumentacji jest dostosowania konstrukcji drogi do obciążenia 115 kN/oś oraz podniesienia nośności obiektów mostowych znajdujących się w ciągu drogi do klasy A.

Zakładane są przebudowa wiaduktów w ciągu S1 oraz remont wiaduktu nad S1 w ciągu ulicy Laski. Projektant musi także przewidzieć przebudowę odwodnienia, skrzyżowań łącznic węzła z ul. Piłsudskiego, przebudowę oświetlenia oraz budowę kanału technologicznego.


Chodzi o odcinek pomiędzy węzłem gołonóg a węzłem przy hucie

źródło
Leszek
Węzeł Gołonóg to OIDP jest węzeł przy hucie smile2.gif Chodzi o odcinek Gołonóg - Podlesie/Sulno.
:)
i znowu "nam" projektują Mosty Katowice

więcej szczegółów o tym zadaniu z GDDKiA:

CYTAT
Podpisaliśmy umowę na wykonanie dokumentacji projektowej dla S1 w Dąbrowie Górniczej


Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem potrzebnych uzgodnień i decyzji administracyjnych, a także wsparcie dla Zamawiającego na etapie przetargu na roboty budowlane.

Opracowaniem kompleksowej dokumentacji projektowej zajmie się biuro projektowe Mosty Katowice Sp. z o. o., które wykona tą usługę za 1 230 000,00 zł (brutto).



Przewidziana do wykonania dokumentacja wynika z konieczności dostosowania konstrukcji drogi do obciążenia 115 kN/oś oraz podniesienia nośności obiektów mostowych w ciągu drogi do klasy obciążenia A. Na odcinku drogi objętym zamówieniem do przebudowy należy przewidzieć przebudowę wiaduktów w ciągu S1 w celu podniesienia ich klasy nośności oraz remont wiaduktu nad S1 w ciągu ulicy Laski. W zakresie zamówienia należy również przewidzieć do przebudowy (odbudowy) odwodnienie, skrzyżowania łącznic węzła z ul. Piłsudskiego, przebudowę oświetlenia, budowę kanału technologicznego.



W ramach zamówienia wykonane mają być m.in.:

- opracowania koncepcyjne: propozycja rozwiązań drogowych oraz rozwiązań konstrukcji obiektów inżynierskich,

- materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,

- projekt budowlany,

- materiały do wniosku o wydanie decyzji ZRID,

- projekt wykonawczy,

- dokumentacja przetargowa.



Wykonawca dokumentacji uzyska w imieniu i na rzecz Zamawiającego niezbędne do realizacji przedsięwzięcia uzgodnienia oraz decyzje administracyjne, w tym m. innymi decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia, pozwolenia wodnoprawne oraz decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.



Wymagane parametry techniczne:

- klasa techniczna drogi: S

- prędkość projektowa zgodnie z obowiązującymi przepisami,

- przekroje poprzeczne: 2 x 2 pasy ruchu

- szerokość pasa ruchu: 3,50 m

- szerokość pasa awaryjnego: 2,50 m

- dopuszczalne obciążenia nawierzchni: 115 kN/oś.



Nazwa zadania

Rozbudowa drogi ekspresowej S1 w m. Dąbrowa Górnicza - jezdnia lewa i prawa.



Lokalizacja odcinka

Dąbrowa Górnicza, od km 530+480 do km 533+200, długość odcinka 2,72 km.



Termin realizacji usługi

Zamawiający wymaga, aby Usługa została zrealizowana w terminach:

13 miesięcy dla realizacji obowiązków wynikających z wykonania dokumentacji projektowej oraz uzyskanie potrzebnych decyzji administracyjnych,
8 miesięcy dla realizacji obowiązków wynikających z procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych
86 miesięcy dla realizacji obowiązków wynikających z pełnienia nadzoru autorskiego


Ciekawe czy przebudują to "rondo" pod wiaduktem na Piłsudskiego, czy tylko łącznice do niego.
Ktoś na SSC tak zaznaczył ten odcinek snf (51).gif https://www.openstreetmap.org/directions?en...50.3403/19.2545

Jeśli coś nie mieszam to chyba w planach jest też dalszy odcinek obejmujący węzeł Podlesie i z DK94 (tam to na wiadukcie prawy pas jest bardzo wąski i pewnie nowe wiadukty).

A w sprawie przebudowy na S1 kiedyś wpisali coś takiego snf (51).gif https://www.gddkia.gov.pl/frontend/web/user..._18.10.2019.pdf

Etap realizacji: Przygotowanie – opracowano PB
System realizacji: P&B
Wykonawca dokumentacji - lider: Ayesa S.A. (39)
Wykonawca dokumentacji - PB: -
Data planowana wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia na realizację: 04.11.2019 r.

Decyzje administracyjne:
Data wydania DŚU: 25.07.2012 r. Data ostateczności DŚU: 12.08.2014 r. Data skuteczności DŚU: 12.08.2020 r.
Data złożenia wniosku o ZRID: 30.11.2018 r.
POSTĘPOWANIE O WYDANIE ZRID ZAWIESZONE W DNIU: 12.02.2019 r.
Planowana data uzyskania ZRID: 31.01.2020 r.
warius
CYTAT
Do publikacji wysłaliśmy ogłoszenie o zamówieniu na odcinek drogi ekspresowej S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza. Po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, ogłoszenie o przetargu pojawi się na elektronicznej platformie zakupowej GDDKiA. Na oferty czekamy do 28 lutego 2020 roku.

W październiku ogłosiliśmy przetargi na trzy odcinki S1, dzisiaj kolejny.
Docelowo droga S1 będzie mieć długość 135 km. To ważny fragment europejskiego korytarza sieci TEN-T.

Projekt i budowa

Wyłoniony w przetargu wykonawca zrealizuje zadanie w formule „Projektuj i buduj”, co oznacza, że w ramach zadania GDDKiA zaprojektuje i przebuduje istniejący odcinek drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej oraz uzyska wszystkie niezbędne decyzje pozwalające na użytkowanie trasy. Umowę z wykonawcą planujemy podpisać w połowie 2020 roku.



Wytrzyma nacisk 115 kN/oś

Wykonawca w ramach inwestycji będzie musiał przebudować odcinek drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości 6,950 km z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 115 kN/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Zostanie wybudowany węzeł Ząbkowice oraz przebudowany węzeł Pogoria. W ramach kontraktu wybudowane będą m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe oraz dwie kładki dla pieszych. Ponadto wykonane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska m.in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt.



Ekspresowe połączenie na Śląsku

Projektowana droga ekspresowa S1 na odcinku od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej przebiegać będzie po istniejącym śladzie drogi krajowej nr 1. Docelowo droga S1 będzie mieć długość 135 km. Przebudowa S1 od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej to kolejny odcinek, na który w tym roku ogłaszamy przetarg. Wcześniej ogłosiliśmy przetargi na 3 odcinki S1 pomiędzy Mysłowicami a Bieskiem-Białą. Trwa już budowa drugiej jezdni S1 od Pyrzowic do Podwarpia oraz tzw. obejście Węgierskiej Górki. Zakończenie tych inwestycji sprawi, że trasa S1 będzie bezpieczną i wygodną drogą oraz ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu aż do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1.



Jej realizacja jest niezaprzeczalną szansą na rozwój regionu oraz miejscowości położonych wzdłuż trasy. Przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wpłynie na poprawę jakości podróżowania, w tym obniżenia kosztów transportu drogowego. Nowa droga usprawni dojazd i wyjazd z aglomeracji śląskiej oraz przejazd tranzytowy przez aglomerację. Ponadto dzięki realizacji przedmiotowego odcinka drogi ekspresowej od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej, mieszkańcy południowej części województwa zyskają szybkie połączenie z autostradami A1 i A4 oraz Międzynarodowym Portem Lotniczym w Pyrzowicach.



Europejski korytarz transportowy przez województwo śląskie

Przedmiotowy odcinek drogi krajowej nr 1 stanowi fragment europejskiego korytarza nr VI (zgodnie z wykazem sieci europejskiej TEN-T), łączącego kraje nadbałtyckie z krajami południowej Europy. Na terenie Polski w VI korytarzu przebiega między innymi: autostradą A1 - drogą ekspresową S1, na odcinku Bielsko-Biała - Zwardoń (do 4 sierpnia 2016 r. funkcjonująca jako S69).



Kalendarium:

13 września 2019 r. - uzgodnienie przez MIiB Programu Inwestycji.

grudzień 2019 r. - ogłoszenie przetargu.

połowa 2020 r.- planowane zawarcie umowy na realizację inwestycji w formule „Projektuj i buduj”.
GDDKiA


Cóż za prezent od GDDKiA na Święta smile.gif
:)
Oby przebiegło bezproblemowo i zmieścili się w budżecie
Leszek
Podobał mi się komentarz dominobb na skyscrapercity:
CYTAT
Rozczarowali formą przetargu.
Po 10 latach projektowania i gotowym projekcie budowlanym, GDDKiA ogłasza przetarg na... projekt i budowę.
Ciekawe, czy po zbudowaniu drogi też nadal ją będą projektować...
:)
no chyba nie będą wszystkiego projektować, może chodzi np. o dodanie ekranów o które zabiega miasto, a to trzeba zaprojektować, albo coś uzupełnić w projekcie wykonawczym.

Tymczasem:

CYTAT
nasze miasto

Nowy McDonald's przy DK1 w Dąbrowie Górniczej. Kiedy otwarcie? Będzie to już trzeci McDonald's w mieście.


W Dąbrowie Górniczej, przy trasie DK1 w kierunku Sosnowca w pobliżu stacji BP, na wysokości Ujejsca, trwają ostatnie prace przy budowie restauracji sieci McDonald's. Będzie to już trzeci McDonald's w mieście. Zobaczcie nasze zdjęcia z budowy. Kiedy otwarcie?

To będzie trzeci już McDonald's w Dąbrowie Górniczej - dwa wcześniejsze są w CH Pogoria i przy Vendo Parku.

Jak poinformowała nas Patrycja Pazio, z biura prasowego sieci McDonald's Polska - Przy drodze krajowej DK1 w Dąbrowie Górniczej trwa budowa lokalu sieci McDonald’s. O ile nie zajdą nieprzewidziane okoliczności i uda się sprawnie przeprowadzić procedury administracyjne związane z oddaniem obiektu do użytku, pierwszych gości przyjmiemy jeszcze w tym roku.

Będzie to lokal typu McDrive, a więc z obsługą gości zmotoryzowanych.



:)
^otwarty

CYTAT
naszemiasto

Nowy McDonald's przy DK1 już czynny. To trzeci McDonald's w w Dąbrowie Górniczej


Przy trasie DK1 powstała trzecia restauracja sieci McDonald's w Dąbrowie Górniczej. Lokal znajduje się w kierunku Sosnowca w pobliżu stacji BP, na wysokości Ujejsca. Lokal jest już otwarty.
McDonald's przy DK1 w Dąbrowie Górniczej już otwarty

Nowa restauracja została otwarta 31 grudnia 2019 roku. została otwarta restauracja Nowy lokal mieści się przy ul. Manifestu Lipcowego 22 przy drodze ekspresowej S1 (DK1).

- Nowy obiekt to już trzecia restauracja McDonald?s w Dąbrowie Górniczej. To otwarcie miało miejsce w symbolicznym dniu, kiedy zamykamy stary rok i szykujemy się na powitanie nowego. Mamy nadzieję, że nasi goście będą chętnie ją odwiedzać, aby skorzystać z bogatej oferty burgerów czy napić się naszej aromatycznej kawy McCafé ? komentuje Patrycja Pazio, Corporate Relations Specialist McDonald?s Polska.

Restauracja McDonald?s w Dąbrowie Górniczej jest otwarta dla gości codziennie w godzinach 6-24, a usługa McDrive od 6 do 1. Od poniedziałku do piątku do godz. 10.30, a w weekendy do godz. 11.00 obowiązuje menu śniadaniowe. W pozostałych godzinach dostępna jest oferta burgerów i klasycznych produktów McDonald?s. Goście mogą skorzystać również ze strefy kawiarnianej McCafé.

Restauracja została urządzona w stylu Alphabet. We wnętrzu dominują ciepłe barwy m.in. różne odcienie żółci, które zachęcają do spożywania posiłku i spędzania w nim czasu. Meble o prostym wzornictwie i naturalnych kolorach nadają całości oryginalny wygląd. Wystrój wykańczają elementy graficzne z motywem liter alfabetu.

Sala jadalna oraz strefa McCafé oferują łącznie 102 miejsc siedzących. Na zewnątrz restauracji znajduje się plac zabaw dla dzieci, ogródek z 84 miejscami siedzącymi oraz parking dla samochodów osobowych liczący 55 miejsc.

Lokal jest przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Oferuje też darmowy dostęp do Internetu. Sprawną obsługę gości zapewnia 30 pracowników, w tym 10 menadżerów.

To już trzeci McDonald's w Dąbrowie Górniczej - dwa wcześniejsze są w CH Pogoria i przy Vendo Parku.





stara nawa drogi chyba z Google Maps, zresztą tam bardzo opornie idą aktualizacje. Wiele w DG starych nazw ulic
Zibar
dalej, dale do celu... rolleyes.gif

CYTAT
OBWIESZCZENIE WOJEWODY ŚLĄSKIEGO
nr IFXIII.7820.101.2018
z dnia 7 stycznia 2020r.


Na podstawie art. 49 i 49a ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego
(tj. Dz. U. z 2018r., poz. 2096 z późn. zm.) podaję do publicznej wiadomości, że Wojewoda Śląski postanowieniem z dnia 7 stycznia 2020 r. podjął z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla przedsięwzięcia pn.: Przebudowa drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza km 14+000 – 20+500.



Z up. WOJEWODY SLĄSKIEGO

Joanna Lanczek
Kierownik Oddziału ds. Inwestycji Publicznych
w Wydziale Infrastruktury
warius
Projektowane obiekty na S1 po kolei od strony Pyrzowic w stronę Centrum

Kładka pieszo-rowerowa w ciągu ul.Karsowskiej


Wiadukt ul. Ujejska


Wiadukt w ciągu ul. Krynicznej


Węzeł "Ząbkowice" pomiędzy ul. Kryniczną, a ul. Konstytucji


Wiadukt w ciągu ul. Konstytucji


Kładka pieszo-rowerowa w ciągu ul. Kusocińskiego


Węzeł "Pogoria" w nowy kształcie
warius
Budowa drogi S1 Pyrzowice – Kosztowy, odc. Podwarpie – Dąbrowa Górnicza (przebudowa dk 1)

Budżet inwestora: 239 738 594,09 PLN

Oferty:
BITUM + NOWAK-MOSTY + OLS + HUCZ + P.U.H DOMAX - 274 835 307,25 PLN
BUDIMEX - 282 122 728,56
STRABAG - 284 546 564,30
POLAQUA - 291 696 488,26
KOBYLARNIA + MIRBUD - 308 711 774,76
BERGER BAU POLSKA + BERGER BAU SE - 309 499 983,48
Roverpol + Rover Infraestructuras - 315 925 500,00
BERGİZ İNŞAAT A.Ş. - 336 910 671,92
BANIMEX + DROGOPOL-ZW + DUNA ASZFALT Út-és Mélyépitõ Kft. - 363 697 531,77
Copasa Polska + COPASA S.A. de Obras y Servicios - 380 799 916,72

Coś Dąbrowa nie ma szczęścia do przetargów ostatnio.
muzzy
Chyba jednak podpiszą - "Jak poinformował we wtorek rzecznik katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Marek Prusak, w przetargu na rozbudowę w trybie projektuj i buduj odcinka S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza najniższą cenę 274,8 mln zł brutto zaproponowało konsorcjum Bitum, Nowak Mosty, OLS, Hucz oraz Domax. Podpisanie umowy zaplanowano na połowę 2020 r."

https://silesia24.pl/wiadomosci/szczegoly/1...icza-mapa-10882
:)
ofert dużo i tylu największych w branży, chyba trudno liczyć na mniej przy powtóre i jeszcze obecna niepewna sytuacja
warius
CYTAT
Wojewoda Śląski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla fragmentu S1 między Podwarpiem i Dąbrową. Mowa o odcinku liczącym 7 km. Obecnie trwa jeszcze przetarg na wybór wykonawcy tego zadania.


całość
:)
i kolejne info o rozstrzygnięciu

CYTAT
naszemiasto

Budowa S1: Krajówka od Dąbrowy Górniczej do Podwarpia, zmieni się w ekspresówkę

Wojewoda śląski wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) dla przebudowy drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej od Dąbrowy Górniczej do Podwarpia. To już ostatni krok, przed rozpoczęciem tej inwestycji, bo GDDKiA wybiera właśnie wykonawcę.
To najważniejsza decyzja, bez której inwestycja nie ruszy

Choć ostatecznie nie wyłoniono jeszcze oficjalnie wykonawcy przebudowy DK 1, wojewoda wydał zezwolenie na realizację inwestycji. To bardzo ważna decyzja, bez której nie da się rozpocząć żadnej inwestycji drogowej. Chodzi o przebudowę drogi krajowej nr 1 od Dąbrowy Górniczej do Podwarpia. Po przebudowie będzie to już droga ekspresowa S1. Zostanie przebudowana tak, by spełniała wszystkie parametry takiego typu drogi.

Droga przejdzie tu metamorfozę, będą nowe węzły i wiadukty

Na prawie siedmiokilometrowym odcinku obecnej drogi krajowej nr 1, między Dąbrową Górniczą i Podwarpiem sporo się zmieni. Najważniejszą zmianą będzie wzmocnienie nośności drogi, do parametrów obowiązujących obecnie na nowo budowanych odcinkach dróg ekspresowych. Po przebudowie droga bez problemu wytrzyma nacisk 115 kN/oś.

To nie wszystko, bo droga ekspresowa ma być drogą bezkolizyjną, pozwalającą przemieszczać się po niej szybko i bezpiecznie. By tak się stało z DK 1, muszą stamtąd zniknąć jednopoziomowe, kolizyjne skrzyżowania. Przyszły wykonawca wybuduje tu nowy węzeł Ząbkowice oraz przebuduje istniejący węzeł Pogoria. Do tego, w ramach kontraktu wybudowane będą m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe oraz dwie kładki dla pieszych. Ponadto powstaną drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska m.in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt.

GDDKiA wybiera wykonawcę

Przypomnijmy przetarg na wyłonienie wykonawcy ogłoszono w grudniu 2019 roku. W połowie marca otwarto oferty od dziesięciu zainteresowanych firm i konsorcjów.

- Obecnie trwa badanie i ocena dokumentów złożonych przez wykonawcę, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia. Przewidywany wybór oferty ma nastąpić na przełomie maja i czerwca tego roku ? mówi Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.
W przetargu najniższą cenę (274 835 307,25 zł) zaproponowało konsorcjum firm BITUM (lider), NOWAK-MOSTY, OLS, HUCZ oraz P.U.H DOMAX (partnerzy). Oprócz ceny zastosowano dwa dodatkowe kryteria oceny ofert: skrócenie czasu realizacji oraz przedłużenie okresu gwarancji.

Wyłoniony w przetargu wykonawca zrealizuje zadanie w formule ?Projektuj i buduj?, co oznacza, że zaprojektuje i przebuduje istniejący odcinek drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej oraz uzyska wszystkie niezbędne decyzje pozwalające na użytkowanie trasy. Umowę z wykonawcą planujemy podpisać w połowie 2020 roku

Krajowa DK1 będzie ekspresową S1

Projektowana droga ekspresowa S1 na odcinku od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej przebiegać będzie po istniejącym śladzie drogi krajowej nr 1. Docelowo droga S1 będzie mieć długość 135 km.
Tymczasem spore zaawansowanie ma już kolejny przebudowywany odcinek S1 od Podwarpia, do Pyrzowic. Trwa tam budowa drugiej jezdni. W toku jest także budowa tzw. obejścia Węgierskiej Górki. Niebawem zakończą się wszystkie trzy postępowania przetargowe na budowę S1 od Mysłowic do Bielska-Białej. Zakończenie tych inwestycji sprawi, że trasa S1 będzie bezpieczną i wygodną drogą oraz ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu aż do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1.
:)
CYTAT
Budimex

Budowa drogi S1 Pyrzowice – Kosztowy, odc. Podwarpie – Dąbrowa Górnicza (przebudowa DK1)”- oferta Budimex S.A. oceniona najwyżej
Zarząd Budimeksu S.A. zawiadamia, że w dniu 16.06.2020 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach poinformowała Spółkę o tym, że jej oferta została oceniona najwyżej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Budowa drogi S1 Pyrzowice – Kosztowy, odc. Podwarpie – Dąbrowa Górnicza (przebudowa DK1)”.

Powyższe nie oznacza wyboru oferty Budimeksu S.A. jako najkorzystniejszej, gdyż postępowanie dotyczące oceny ofert nie zostało ostatecznie zakończone.

Wartość oferty: 229 368 072,00 zł netto

Termin rozpoczęcia kontraktu: dzień zawarcia umowy z Wykonawcą

Termin zakończenia robót: 30 miesięcy od daty zawarcia umowy

Okres gwarancji dla głównych robót: od 5 do 10 lat

Okres rękojmi: 60 miesięcy

Zaliczka: maksymalnie 10% Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej brutto

Warunki płatności: do 30 dni od daty dostarczenia do Zamawiającego faktur VAT wystawionych na kwoty poświadczone w Świadectwach Płatności

Gwarancja bankowa dobrego wykonania: 10% Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej brutto

Maksymalna wartość kary umownej płaconej przez Wykonawcę: 20% Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej brutto

Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn zależnych od Zamawiającego w wysokości 15% Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej brutto.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania odszkodowania uzupełniającego przenoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody powstałej lub mogącej powstać w związku z nienależytym wykonywaniem przez Wykonawcę umowy.

Pozostałe warunki kontraktowe nie odbiegają od standardów rynkowych.

Wartość oferty przekracza próg 151.393 tys. zł netto
:)
i więcej

CYTAT
nasze miasto

Dąbrowa Górnicza: Kto przebuduje uciążliwą dąbrowską DK1 w nowoczesną ekspresówkę S1?


Prawdopodobnie to Budimex zaprojektuje i przebuduje dąbrowską część DK1 do parametrów drogi ekspresowej. W ciągu najbliższych dni ma zostać wybrana najkorzystniejsza oferta. Budimex już się pochwalił, że to właśnie ich oferta uzyskała najwięcej punktów.
Niestety, wszystkie oferty złożone przez firmy zainteresowane tą inwestycją, przekraczają budżet, jaki na ten cel przeznaczyła GDDKiA. Przypomnijmy. GDDKiA chce zrealizować tę inwestycję za 239,73 mln zł. Tymczasem najtańsza oferta została złożona przez konsorcjum firm BITUM Sp. z o.o. z Lublińca, NOWAK-MOSTY Sp. z o.o. , OLS Sp. z o.o. Sp. K., HUCZ Sp. z o.o. Sp. K., P.U.H DOMAX Arkadiusz Mika i wynosi 274,83 mln zł. Najdrożej swoje prace wyceniło konsorcjum hiszpańskich firm Copasa Polska sp. z o.o. i S.A. de Obras y Servicios, COPASA. Ich oferta przekracza budżet aż o 141 mln zł i wynosi 380,79 mln zł. Najwyżej punktowana oferta Budimeksu jest druga pod względem ceny i wynosi 282,12 mln zł. To jednak jeszcze nie koniec przetargu.

- Powyższe nie oznacza wyboru oferty Budimeksu S.A. jako najkorzystniejszej, gdyż postępowanie dotyczące oceny ofert nie zostało ostatecznie zakończone – informuje w komunikacie zarząd Budimeksu.

Unieważnią przetarg lub dołożą pieniędzy

Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mają obecnie dwie możliwości.

- Pierwsza to unieważnienie przetargu z powodu ofert przekraczających budżet tej inwestycji, a druga to dołożenie pieniędzy do tej inwestycji i wybranie wykonawcy – mówi Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.
Ponieważ budowa i przebudowa drogi ekspresowej S1 jest jednym z priorytetów Programu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad, najbardziej prawdopodobne jest to drugie rozwiązanie. Dofinansowanie inwestycji.

Dofinansowano też budowę S1 tzw. obejście Węgierskiej Górki

Nie byłby to wyjątek. W ostatnich dniach ministerstwo infrastruktury dofinansowało także inny odcinek S1 – tzw. obejście Węgierskiej Górki. Wśród dodatkowych 21 miliardów złotych, jakie w ostatnich dniach na budowę dróg przeznaczył rząd, znalazło się 21 mln dofinansowujące ośmioipółkilometrowy odcinek Przybędza – Milówka (obejście Węgierskiej Górki) w Beskidach.

- To pieniądze które wynikają z urzeczywistnienia wartości tej inwestycji, a w skład których wchodzi nie tylko sama budowa, ale też m.in. wykupy, nadzory, ekspertyzy czy odszkodowania – tłumaczy Marek Prusak.

S1 w Zagłębiu będzie bezkolizyjna, znikną ograniczenia

Jeśli chodzi o przebudowę drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej, to inwestycja bardzo wyczekiwana, bo dzięki niej, z popularnej krajówki znikną w końcu kolizyjne skrzyżowania i wjazdy. Na niespełna siedmiokilometrowym dąbrowskim odcinku DK 1 droga będzie bezkolizyjna. Znikną też, uciążliwe na dwupasmówce ograniczenia prędkości. Droga zmieni wtedy nazwę z DK 1 na S1.

Będą nowe węzły drogowe

To nie wszystko. Przyszły wykonawca wybuduje tu nowy węzeł Ząbkowice oraz przebuduje istniejący węzeł Pogoria. Do tego, w ramach kontraktu wybudowane będą m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe oraz dwie kładki dla pieszych. Ponadto powstaną drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska m.in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt.

Najpierw projekt, potem budowa

Po wyborze wykonawcy, około roku będzie trwało projektowanie inwestycji, bo przewidziano jej realizacje w formule „Projektuj i buduj”. Nie ma już przeszkód do rozpoczęcia inwestycji, bo pod koniec kwietnia wojewoda śląski wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) dla przebudowy drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej od Dąbrowy Górniczej do Podwarpia. To najważniejsza decyzja, która pozwala rozpocząć budowę.
:)
niestety do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły 2 odwołania
Zibar
CYTAT
Rynek Infrastruktury

Potrzebny nadzór nad S1 Podwarpie – Dąbrowa

Elżbieta Pałys ⚫ źródło: RI ⚫ 20.07.2020 ⚫

Katowicka GDDKiA szuka firmy, która będzie sprawowała nadzór nad budowa drogi ekspresowej S1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza.

Chodzi o odcinek drogi krajowej nr 1 o długości ok. 7 km, który zostanie rozbudowany do parametrów drogi ekspresowej z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu i 4-metrowym pasem dzielącym.

W ramach przebudowy nawierzchnia zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń o nacisku 115 kN/oś, zlikwidowane zostaną także jednopoziomowe skrzyżowania. Planowana jest budowa węzła Ząbkowice oraz przebudowa węzła Pogoria.

W ramach kontraktu wybudowane będą m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe oraz dwie kładki dla pieszych. Powstaną drogi serwisowe oraz dojazdowe, a także zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt.

Dla inwestycji została już wydana decyzja zezwalająca na realizację. Jednocześnie trwa przetarg na wybór wykonawcy prac budowlanych – GDDKiA ma już oferty. Wiadomo, że najwięcej punktów zyskała oferta złożona przez Budimex warta ponad 282 mln zł. Formalnie przetarg jeszcze nie został rozstrzygnięty.

W przetargu na nadzór oferty będą przyjmowane do 20 sierpnia.
:)
^^
dobre wieści, to chyba znaczy, że dołożą do tamtego przetargu. Inaczej byłoby bez sensu
bzenek
primo uwaga geopolityczna

Tempo tej inwestycji wskazuje gdzie różne POPIS'y mają sprawy dąbrowskie mellow.gif

secundo uwaga lokalna

Miasto może rozpoczynać budowę obwodnicy Ząbkowic.

Do tej pory tłumaczyli, że niby nie wiadomo gdzie GDDKiA umiejscowi węzeł Ujejsce.
A tam się ta obwodnica będzie zaczynać.

No to chyba teraz można ruszać z papierami ? wink.gif
Leszek
CYTAT(bzenek @ sob, 25 lip 2020 - 23:11) *
Miasto może rozpoczynać budowę obwodnicy Ząbkowic.

Do tej pory tłumaczyli, że niby nie wiadomo gdzie GDDKiA umiejscowi węzeł Ujejsce.
A tam się ta obwodnica będzie zaczynać.

No to chyba teraz można ruszać z papierami ? wink.gif


Ja bym się na miejscu miasta nie spieszył. Już Sosnowiec uwierzył w budowę nowego węzła na S1 i zaprojektował kilka lat temu dochodzącą do niego drogę. Węzeł nie powstał - i nie wiadomo, czy w ogóle powstanie. Na szczęście wybudowano tylko kilkadziesiąt metrów.
U nas też mogłoby się okazać, że kasy brak i budowa węzła zostanie "chwilowo odsunięta w czasie".
warius
CYTAT(:) @ śro, 01 lip 2020 - 11:15) *
niestety do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły 2 odwołania


Oba odwołania oddalono.

Wybrano również najkorzystniejszą ofertę Budimexu.

CYTAT
Śląskie - GDDKiA wybrała wykonawcę przebudowy S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza
PAP - Biznes
29 lip 2020, 23:53


29.07.2020, Katowice (PAP) - GDDKiA wybrała w środę wykonawcę rozbudowy do standardu drogi ekspresowej ok. 7-kilometrowego odcinka drogi nr 1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza. Ma to być kolejny rozbudowywany fragment S1 w woj. śląskim. Planowane lata budowy to 2020-22.

Obecnie w pobliżu trwa budowa drugiej jezdni S1 trasy na odcinku Podwarpie - Pyrzowice (ok. 9,5 km; planowo do wiosny 2021 r.). W trakcie jest projektowanie przebudowy 3 km trasy w Dąbrowie Górniczej. Trwają przygotowania do budowy ok. 40 km nowego przebiegu S1 między Mysłowicami (węzeł Kosztowy) i Bielskiem-Białą (węzeł Suchy Potok) - w trzech częściach; dla jednej podpisano już umowę.

Przetarg na rozbudowę (w trybie projektuj i buduj) odcinka Podwarpie - Dąbrowa Górnicza GDDKiA ogłosiła w grudniu ub. roku. W marcu br., po otwarciu ofert, podała, że najniższą cenę 274,8 mln zł brutto zaproponowało konsorcjum Bitum, Nowak Mosty, OLS, Hucz oraz Domax.

Jak poinformował w środę katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, za najkorzystniejszą, z dziesięciu złożonych, wybrano jednak ofertę firmy Budimex o wartości 282,1 mln zł brutto. "Wybór ofert był możliwy dzisiaj, po odczytaniu wyroku Krajowej Izby Odwoławczej" - zaznaczyła w środowej informacji Dyrekcja.

"W toku postępowania (…) zostały wniesione dwa odwołania. Konsorcjum Bitum, Nowak Mosty, OLS, Hucz oraz Domax zostało wykluczone z postępowania, ponieważ nie wykazało spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Od tej decyzji konsorcjum się odwołało. KIO je oddaliła, potwierdzając tym samym prawidłowość działania zamawiającego. Drugie odwołanie zostało wycofane przez firmę, która je złożyła" - wyjaśniła w komunikacie GDDKiA.

Wykonawca ma przebudować odcinek drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości 6,950 km z dostosowaniem nawierzchni do obciążenia 11,5 t na oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania; powstanie węzeł Ząbkowice i zostanie przebudowany węzeł Pogoria. Zaplanowano też m.in. cztery mosty, cztery wiadukty drogowe i dwie kładki dla pieszych.

Obecnie trasa ma tam standard dwujezdniowy, z kolizyjnymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Obowiązują liczne ograniczenia prędkości, nawet do 50 km/h. Nawierzchnia jest zniszczona.

Odcinek od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej, położony w większości w granicach tego miasta, jest fragmentem tzw. wschodniej obwodnicy GOP. Kierowcy podróżujący tranzytem w osi północ-południe omijają tamtędy miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. To również najkrótszy z kilku fragmentów trasy S1 przeznaczonych do realizacji w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych (PBDK).

GDDKiA przygotowała także dalszą przebudowę S1 na przebiegu wschodniej obwodnicy GOP. Pod koniec października ub. roku podpisano umowę na zaprojektowanie przebudowy odcinka na terenie Dąbrowy Górniczej na długości 2,7 km. Projekt ten powinien być gotowy do końca 2020 r.; potem planowany jest przetarg na roboty budowlane.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami Dyrekcja oczekuje ponadto zatwierdzenia tzw. programu inwestycji przez resort infrastruktury, aby zamówić dokończenie dokumentacji, która umożliwi m.in. przebudowę odcinka S1 w Sosnowcu, wraz z dokończeniem projektowania planowanego nowego węzła S1 z terenami inwestycyjnymi w Sosnowcu.

Docelowo w pełni ekspresowa trasa S1 w woj. śląskim i małopolskim połączy węzeł z autostradą A1 w pobliżu lotniska Katowice w Pyrzowicach i granicę ze Słowacją w Zwardoniu. Standard drogi ekspresowej ma obecnie na odcinkach Pyrzowice - Podwarpie (jedna jezdnia), Dąbrowa Górnicza - Tychy, a także Bielsko-Biała - Przybędza oraz Milówka - Zwardoń (jedna jezdnia).

Aby dokończyć całą arterię, potrzebne są też m.in.: druga jezdnia wysuniętego najdalej na północ odcinka S1 Lotnisko - Podwarpie (ok. 9,5 km - w trakcie realizacji), budowa 40 km nowego przebiegu z Mysłowic do Bielska-Białej (dwa przetargi na główną część inwestycji - w formule: projektuj i buduj - są w toku; w jednym podpisano już umowę) oraz nowa obwodnica Węgierskiej Górki (trwa realizacja).(PAP)

autor: Mateusz Babak
warius
CYTAT
GDDKiA Katowice
@GDDKiA_Katowice
Już niedługo podpisanie umowy na przebudowę #DK1 do #S1 na odcinku #Podwarpie - #Dąbrowa Górnicza. Otrzymaliśmy od UZP pozytywny wynik kontroli postępowania przetargowego.@MI_GOV_PL
@GDDKiA
#ŁączymyPolskę #śląskie


tłiter
warius
CYTAT
11 września 2020 r. (piątek)

Konferencje prasowe z udziałem ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka:

godz. 11.30
Konferencja prasowa w związku z podpisaniem umowy na przebudowę DK1 Podwarpie-Dąbrowa Górnicza do standardu drogi ekspresowej.


Po tylu latach... Ciężko uwierzyć 🙂
:)
smile2.gif i chyba solidna firma, która wywiązuje się nawet przed czasem
Projekt był gotowy i zrealizowany przez inną firmę. Pewnie go wykorzystają albo coś zmodyfikują, a nie będą projektować od zera. Tylko jeśli coś zmienią to pozwolenia od początku, a tak to chyba wszystko jest gotowe.
Chyba z kilkanaście domów do wyburzenia? Nie wiem jak takie procedury wyglądają z odszkodowaniami. Wysiedlani zdążą się wybudować gdzie indziej, czy muszą sami kombinować?

Będzie dzisiaj w mediach zalew informacji, już pierwszy jeszcze przed DZ:

CYTAT
Rozpoczyna się przebudowa DK 1 w Dąbrowie Górniczej do parametrów drogi ekspresowej. Znikną skrzyżowania

Na piątek, 11 września zaplanowano podpisanie umowy z wykonawcą prawie 7-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 w Dąbrowie Górniczej. A to oznacza, że zaczyna się kolejna przebudowa DK 1 do parametrów drogi ekspresowej S1. Chodzi o odcinek między Dąbrową Górniczą i Podwarpiem. Wykonawcą jest firma Budimex.

Przypomnijmy. Obecnie dwupasmówka od Dąbrowy Górniczej do Podwarpia to droga o statusie krajowej. Po przebudowie, gdy zostanie podniesiona m.in. nośność tej trasy, droga awansuje do statusu drogi ekspresowej S1. Wytrzyma wówczas nacisk 11,5 t/oś.

Nie tylko nośność będzie parametrem, który ?krajówce? da awans do dróg ekspresowych. Najważniejszym parametrem będzie podniesienie bezpieczeństwa na tej trasie szybkiego ruchu. Z prawie siedmiokilometrowego odcinka tej drogi, znikną więc kolizyjne skrzyżowania jednopoziomowe. Kierowcy nie będą musieli obawiać się już włączających się z dróg podporządkowanych aut.

Nowy węzeł, wiadukty, przejścia dla zwierząt

Wykonawca, czyli firma Budimex, wybuduje tu także nowy węzeł Ząbkowice oraz przebuduje istniejący węzeł Pogoria.
Do tego, w ramach kontraktu wybudowane będą m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe oraz dwie kładki dla pieszych.
Ponadto powstaną drogi serwisowe oraz dojazdowe do przyległych terenów, urządzenia ochrony środowiska m.in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt

Najpierw projekt, potem budowa

Przebudowa DK1 w S1 właśnie się rozpoczyna, nie znaczy to jednak, że od razu na dwupasmowej trasie trafimy na utrudnienia i ekipy drogowców. Kontrakt przewidziano bowiem w formule projektuj i buduj, a to oznacza, że pierwszych kilkanaście miesięcy wykonawca poświęci na wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie wszelkich zgód pozwoleń potrzebnych do rozpoczęcia faktycznych prac budowlanych.

- Wykonawca ma na zrealizowanie tej inwestycji trzydzieści miesięcy ? mówi Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.
To oznacza, że ?krajówka? zmieni się w ?ekspresówkę? najwcześniej pod koniec 2022 lub na początku 2023 roku.

Długo wybierano wykonawcę. Były odwołania

Wybranie wykonawcy tej inwestycji nieco się przedłużało. Wybranie najkorzystniejszej oferty było możliwe dopiero pod koniec lipca, choć oferty w przetargu otwarto jeszcze w marcu. Do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły jednak dwa odwołania. Pod koniec lipca po ogłoszeniu wyroku KIO, okazało się że konsorcjum firm: Bitum, Nowak-Mosty, OLS, Hucz, P.U.H. Domax Arkadiusz Mika, zostało wykluczone z postępowania, ponieważ nie wykazało spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Od tej decyzji konsorcjum się odwołało. Krajowa Izba Odwoławcza jednak je oddaliła. Drugie odwołanie zostało wycofane przez firmę, która je złożyła.
Ostatecznie jako najkorzystniejszą, z dziesięciu złożonych, wybrano ofertę firmy Budimex o wartości 282,122 mln zł.

Budują i przebudowują prawie całą S1

Przebudowa dąbrowskiego odcinka ?jedynki? to niejedyna inwestycja realizowana w ramach budowy i przebudowy drogi ekspresowej S1. Obecnie trwa budowa drugiej nitki S1 między Podwarpiem i Pyrzowicami. Rozpoczęły się także budowy S1 po zupełnie nowym śladzie między Mysłowicami i Bielsko- Białą.
Droga ekspresowa S1 jest jedną z najważniejszych dróg w województwie śląskim, Po zakończeniu budowy i przebudowie istniejących odcinków, będzie miała 135 km długości i umożliwi komfortowy i bezpieczny dojazd od węzła Pyrzowice (przy lotnisku) gdzie krzyżuje się z autostradą A1, do granicy Polski ze Słowacją w Zwardoniu. Tam kierowcy mogą po słowackiej stronie wjechać na nową autostradę D3 Żylina ? Skalite
warius
DZ nie wliczył przerw zimowych w okres robót.


S1 - lata realizacji

Podwarpie - Dąbrowa Górnicza o długości 6,95 km: wrzesień 2020 r. - listopad 2023 r.
:)
CYTAT
nasze miasto

"Zagłębiowska droga śmierci". Mowa o ekspresowej S1. Czy już za niedługo przejdzie do historii?


Zagłębie. Jest szansa na to, ze owiana złą sławą zagłębiowska „droga śmierci” czyli obecna droga ekspresowa S1, stanie się bezpieczniejsza wcześniej, niż zakłada to kontraktowy koniec inwestycji. Przejezdność, nie musi jednak oznaczać tego samego co „zakończenie” inwestycji. Tak było na przykład z udostępnieniem kierowcom autostrady A1 między Pyrzowicami i Częstochową. Kiedy więc kierowcy będą mogli bez ograniczeń korzystać z nowej dwupasmówki do lotniska i dalej na południe?
To na razie zwykła, choć ekspresowa droga

Obecnie ekspresowa S1 od Podwarpia do Pyrzowic to jednojezdniowa, można powiedzieć „zwykła” droga z szerszymi poboczami. Kierowcy mają tu do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku. Droga z dwupasmówki, nagle, tuż za węzłem zwęża się do jednego pasa w każdym kierunku. Dziś drogi ekspresowe buduje się już tylko w standardzie dwóch lub więcej pasów w każdym kierunku. Przebudowa zagłębiowskiego odcinka ekspresówki ma dostosować tę trasę do obecnych, dużo bezpieczniejszych standardów.

Droga śmierci zbiera swoje żniwo

Ostatni, bardzo tragiczny wypadek na tym odcinku S1 wydarzył się niecały miesiąc temu. 11 października, w niedzielę kierowca opla corsy jechał z nadmierną prędkością od strony autostrady A1 w kierunku Siewierza. W pewnym momencie stracił panowanie nad swoim pojazdem i zjechał na przeciwległy pas ruchu, którym prawidłowo jechała skoda superb. Doszło do zderzenia. Skoda wbiła się w bok opla, który nagle wjechał na jej pas ruchu. W wypadku śmierć poniosły aż trzy osoby.
Choć w czasie, gdy trwa budowa drugiej jezdni liczba wypadków śmiertelnych w tym miejscu spadła, to wciąż jednak do nich dochodzi.

- Na pewno droga o dwóch jezdniach będzie bezpieczniejsza – zapewnia Marek Prusak, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Trasa ma być prawie bezkolizyjna. Kierowcy powinni jednak wciąż uważać na tzw. wlotach z drogi ekspresowej na drogi podporządkowane, dojazdy do ronda etc.
Jednak w tym przypadku najważniejsza będzie inna zmiana – nastąpi w końcu definitywne rozdzielenie dwóch kierunków jazdy. Kierowcy nie będą już mieli możliwości „wpadania” na przeciwny pas ruchu. To zwykle wtedy dochodziło do największych tragedii. Tak się działo, gdy jadący np. za szybko kierowca wypadał z zakrętu, lub gdy ktoś wyprzedzał na podwójnej ciągłej i trafiał na nadjeżdżający szybko pojazd z przeciwka. Gdy droga będzie dwujezdniowa, podobne sytuacje nie powinny się już tu zdarzać.

S1 od Podwarpia pojedziemy szybciej...

Plany wykonawcy, czyli hiszpańskiego konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o.o. i Construcciones Rubau S.A., są bardzo ambitne, bo firma chciała udostępnić nową drogę kierowcom jeszcze w tym roku. Jak jednak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, będzie to bardzo trudne, bo na utrudnienia związane z pandemią, nałożyła się też niezbyt sprzyjająca aura.

Droga śmierci zbiera swoje żniwo

Ostatni, bardzo tragiczny wypadek na tym odcinku S1 wydarzył się niecały miesiąc temu. 11 października, w niedzielę kierowca opla corsy jechał z nadmierną prędkością od strony autostrady A1 w kierunku Siewierza. W pewnym momencie stracił panowanie nad swoim pojazdem i zjechał na przeciwległy pas ruchu, którym prawidłowo jechała skoda superb. Doszło do zderzenia. Skoda wbiła się w bok opla, który nagle wjechał na jej pas ruchu. W wypadku śmierć poniosły aż trzy osoby.
Choć w czasie, gdy trwa budowa drugiej jezdni liczba wypadków śmiertelnych w tym miejscu spadła, to wciąż jednak do nich dochodzi.

- Na pewno droga o dwóch jezdniach będzie bezpieczniejsza – zapewnia Marek Prusak, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Trasa ma być prawie bezkolizyjna. Kierowcy powinni jednak wciąż uważać na tzw. wlotach z drogi ekspresowej na drogi podporządkowane, dojazdy do ronda etc.
Jednak w tym przypadku najważniejsza będzie inna zmiana – nastąpi w końcu definitywne rozdzielenie dwóch kierunków jazdy. Kierowcy nie będą już mieli możliwości „wpadania” na przeciwny pas ruchu. To zwykle wtedy dochodziło do największych tragedii. Tak się działo, gdy jadący np. za szybko kierowca wypadał z zakrętu, lub gdy ktoś wyprzedzał na podwójnej ciągłej i trafiał na nadjeżdżający szybko pojazd z przeciwka. Gdy droga będzie dwujezdniowa, podobne sytuacje nie powinny się już tu zdarzać.

S1 od Podwarpia pojedziemy szybciej...

Plany wykonawcy, czyli hiszpańskiego konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o.o. i Construcciones Rubau S.A., są bardzo ambitne, bo firma chciała udostępnić nową drogę kierowcom jeszcze w tym roku. Jak jednak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, będzie to bardzo trudne, bo na utrudnienia związane z pandemią, nałożyła się też niezbyt sprzyjająca aura.

- Większość robot bitumicznych jest już wykonanych, choć wciąż jeszcze zostało do wykonania sporo pracy – powiedział nam Marek Prusak z GDDKiA.
Jednak jak twierdzi, termin kontraktowy na pewno nie jest zagrożony, a przypomnijmy to drugi kwartał 2021 roku.
Raczej pewne jest jednak, że ruch zostanie tam puszczony znacznie wcześniej, choć inne prace wciąż będą się tam odbywały.
Przypomnijmy. 26 listopada tego miną dwa lata od podpisania umowy na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 pomiędzy Pyrzowicami a Podwarpiem (długość 9,72 km).

Jak twierdzą przedstawiciele GDDKiA prace na kontrakcie są „optymalizowane” tak, aby w możliwie najkrótszym terminie uzyskać przejezdność po nowo wybudowanej jezdni. Na ukończeniu są już roboty przygotowawcze, roboty ziemne i wzmocnienia gruntu. Realizacja obiektów inżynierskich jest już na ukończeniu. Do wykonania pozostały jeszcze prace przy dylatacjach, odwodnieniu i wyposażaniu obiektów. Na bieżąco prowadzone są również roboty branżowe budowa kanalizacji deszczowej i zbiorników retencyjnych, przebudowy urządzeń wodnych oraz elektroenergetycznych. W październiku kontynuowano układanie nawierzchni asfaltowej na głównej nitce trasy S1 od jednego z wiaduktów, w stronę węzła Podwarpie.

Przebudowują DK1 w S1 w Dąbrowie Górniczej

Budowa drugiej jezdni na odcinku od Podwarpia do Pyrzowic, to niejedyne prace jakie trwają, lub będą się odbywały na całej S1 w województwie śląskim.
W Zagłębiu, w połowie września tego roku GDDKiA podpisała umowę na zaprojektowanie i wykonanie tego blisko 7-kilometrowego odcinka DK 1 na terenie Dąbrowy Górniczej. Inwestycja obejmuje przebudowę drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej, w tym budowę dwóch węzłów drogowych, przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi, przebudowę infrastruktury i urządzeń podziemnych. Wykonawca już prowadzi tam roboty przygotowawcze, w tym analizę dokumentacji, urządza zaplecze budowy oraz prowadzi prace projektowe, które powinny zakończyć się do kwietnia 2021 r. Ten odcinek ma być gotowy w listopadzie 2023 roku.

S1 w Sosnowcu wciąż w zawieszeniu

Sosnowiec wciąż czeka na decyzję w sprawie modernizacji blisko pięciokilometrowego odcinka S1 przy granicy z Mysłowicami. Decyzję, o ogłoszeniu przetargu, na tę uzgodnioną już wiele lat temu z miastem Sosnowiec inwestycję, Ministerstwo Infrastruktury wciąż odwleka w czasie. W tym roku również wypadła z planów finansowych GDDKiA. Czy w przyszłym roku uda się w końcu zmodernizować tę trasę?
To umożliwiłoby miastu Sosnowiec rozpoczęcie budowy nowego węzła na tym odcinku. Miasto chce wybudować węzeł Klimontów za własne pieniądze. Nie może jednak nawet zacząć inwestycji, dopóki GDDKiA nie przebuduje swojego odcinka. Na razie nie zanosi się raczej na przełom w obecnej sytuacji.

Odcinek z Mysłowic też czeka na rozstrzygnięcie

Nie rozpoczęła się także budowa pierwszego odcinka całkiem nowej drogi ekspresowej S1 Pomiędzy węzłem Kosztowy II w Mysłowicach i Oświęcimiem (12,8 km). Przetarg jest w toku. Po odrzuceniu w przetargu oferty chińskiej firmy China State Construction Engineering Corporation Limited, Krajowa Izba Odwoławcza ogłosiła wyrok, w którym uwzględniła odwołanie i nakazała GDDKiA unieważnienie wykluczenia i odrzucenia oferty oraz powtórzenie badania i oceny ofert z uwzględnieniem oferty tego wykonawcy. GDDKiA zaskarżyła wyrok KIO do sądu okręgowego. Dalsze działania GDDKiA w sprawie będą podejmowane po rozstrzygnięciu sprawy przez sąd.

S1 z Oświęcimia do Dankowic w budowie

W budowie jest ponad 15-kilometrowy odcinek S1 miedzy Oświęcimiem i Dankowicami. Umowę z konsorcjum form PORR i Mota Engil Central Europe – podpisano w maju tego roku. Jej koszt to prawie miliard (989,7 mln zł). Droga ma być gotowa w ciągu 33 miesięcy. Wykonawca ma wybudować m.in. dwujezdniową drogę ekspresową po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas (w pasie dzielącym), trzy węzły drogowe (Oświęcim, Wola, Brzeszcze).

Z Dankowic S1 do Suchego Potoku pojedziemy pod koniec 2023 r.

Umowę na budowę tego, ponad 12-kilometrowego odcinka S1 podpisano w sierpniu tego roku. Ten fragment trasy w Beskidy buduje konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. Budowa potrwa 33 miesiące. Ma się skończyć do listopada 2023 r. Wykonawcy zbudują m.in. dwujezdniową drogę ekspresową po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas (w pasie dzielącym), dwa węzły drogowe (Stara Wieś i Suchy Potok), a także inne drogi towarzyszące drodze ekspresowej oraz drogi obsługujące tereny przyległe. Droga ekspresowa zostanie wyposażona w Miejsca Obsługi Podróżnych, Obwód Utrzymania Drogi, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ochrony środowiska oraz systemy odwodnienia i oświetlenia trasy.

Obwodnica Węgierskiej Górki, najdroższa część beskidzkiej ekspresówki

To ostatnia i jednocześnie najdroższa część beskidzkiej ekspresówki. Choć tzw. obejście Węgierskiej Górki to zaledwie nieco ponad osiem i pół kilometra, to trasa wiedzie przez góry. Całość inwestycji zostanie zrealizowana do sierpnia 2023 r. To będzie jeden z najdroższych z odcinków drogi ekspresowej, jaka obecnie powstaje w Polsce. Ale też teren, na którym drogowcy będą budowali drogę jest dla nich bardzo trudny. To góry, Beskidy.
Wystarczy powiedzieć, że średnia cena za kilometr nieco ponad ośmioipółkilometrowego „górskiego odcinka” S1, będącego obwodnicą Węgierskiej Górki wynosi 161,7 mln zł. Cała inwestycja to koszt 1,4 mld zł. Jednak liczba i stopień skomplikowania obiektów inżynierskich w tym miejscu także są imponujące.
bzenek
W artykule dyplomatycznie pominięto modernizację odcinka od Ząbkowic do Gołonoga.

CYTAT
25-10-2019
Podpisaliśmy umowę na wykonanie dokumentacji projektowej dla S1 w Dąbrowie Górniczej

Zamawiający wymaga, aby usługa została zrealizowana w terminach:

13 miesięcy dla realizacji obowiązków wynikających z wykonania dokumentacji projektowej oraz uzyskanie potrzebnych decyzji administracyjnych,


No to 13 miesięcy właśnie mija.
:)
CYTAT
pois.gov.pl
27.11

Trzy umowy o dofinansowanie projektów z sektora transportu podpisano dziś w Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Na realizacje tych umów, w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko, zostanie przeznaczonych łącznie 475,8 mln zł ze środków unijnych.

Projekty, na których realizację podpisano dziś umowy, dotyczą różnych priorytetów sektora transportu: domknięcie najważniejszych dróg ekspresowych, poprawa stanu połączeń kolejowych oraz zapewnienie bezpieczeństwa kolejowego.

Realizacja wszystkich trzech projektów ma zakończyć się w 2023 roku.
(...)
7 km drogi S1 z unijnym dofinansowaniem
Projekt Budowa drogi ekspresowej S1 odc. Podwarpie ? Dąbrowa Górnicza zakłada przebudowę drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej, zlokalizowanej w sieci bazowej TEN-T, o łącznej długości prawie 7km.

Na całym odcinku przedmiotowej inwestycji przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu. Projektowane i przebudowywane węzły drogowe, umożliwią bezpieczniejszą komunikację i lepsze rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej.

Docelowo droga ekspresowa S1 będzie miała 135 km długości. Odcinek Podwarpie ? Dąbrowa Górnicza jest kolejnym etapem realizacji tego celu w województwie śląskim.

Dzięki budowie drogi ekspresowej S1 powstanie połączenie drogowe o znaczeniu międzynarodowym lotniska Katowice w Pyrzowicach oraz autostrady A1 z polsko-słowacką granicą w Zwardoniu i ze słowacką autostradą D3.

Wartość całkowita projektu to 302,5 mln zł, a dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko wynosi 168,4 mln zł.
(...)
:)
Podobno coś rusza - wycinka drzew
:)
i zdjęcia nddg z wycinki snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...03_A/index.html

CYTAT
4 lutego 2021
DK 1 BĘDZIE „EKSPRESÓWKĄ”. RUSZYŁY PRZYGOTOWANIA
Rozpoczęły się przygotowania do przebudowy dąbrowskiego odcinka DK 1. Trasa do listopada 2023 r. ma stać się drogą ekspresową.

Wykonawcą inwestycji, prowadzonej na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, jest Budimex. Firma zobowiązała się do przeprowadzenia prac projektowych i robót wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w czasie nie dłuższym niż 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, którą podpisano 11 września 2020 r. Do okresu realizacji robót nie wlicza się sezonów zimowych. Czas projektowania nie jest objęty tym wyłączeniem. Uwzględniając te terminy, GDDKiA przyjmuje, że droga będzie gotowa do listopada 2023 r. Wartość zadania wynosi ponad 282 mln 122 tys. zł.
Wykonawca w ramach inwestycji będzie musiał przebudować odcinek drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości 6,95 km z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Zostanie wybudowany węzeł Ząbkowice oraz przebudowany węzeł Pogoria. W ramach kontraktu wybudowane będą m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe oraz dwie kładki dla pieszych. Ponadto wykonane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska m.in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt.

– Dla mieszkańców Dąbrowy Górniczej bardzo istotny jest zapisy, który mówi o tym, że po oddaniu drogi do użytku, zostaną przeprowadzone badania natężenia hałasu. Jeżeli wykażą przekroczenia norm, GDDKiA będzie musiała zlecić wykonanie dodatkowych ekranów akustycznych. O takie rozwiązanie zabiegali mieszkańcy okolic drogi i samorządowcy – podkreśla Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

Droga ekspresowa S1 na odcinku od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej przebiegać będzie po istniejącym śladzie drogi krajowej nr 1. Docelowo droga S1 będzie mieć długość 135 km. Stanie się ona nie tylko ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym. S1 znajduje się bowiem w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej i przebiegającej w osi priorytetowej TEN-T nr 25, czyli „osi drogowej Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń”. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina – Skalite.

Aby dokończyć całą arterię, potrzebne jest zakończenie budowy drugiej jezdni wysuniętego najdalej na północ odcinka S1 Lotnisko – Podwarpie – ma być gotowa w kwietniu 2021 r., budowa nowej obwodnicy Węgierskiej Górki (planowane zakończenie w sierpniu 2023 r.), a także wybudowanie po nowym śladzie drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bielsko-Biała. 14 maja 2020 r. GDDKiA podpisała umowę na budowę odcinka tej trasy od węzła Oświęcim (z węzłem) do Dankowic, a 3 sierpnia umowę na budowy odcinka od Dankowic do Bielska-Białej. Rozstrzygnięcie przetargu dla północnego odcinka biegnącego od Mysłowic do Oświęcimia jeszcze nie nastąpiło. Aktualnie trwa postępowanie przed Sądem Okręgowym w Katowicach, po tym jak Krajowa Izba Odwoławcza nakazała przywrócenie firmy China State Construction Engineering Corporation Limited oraz jej oferty w postępowaniu przetargowym.



pewne jest jedno, po wybudowaniu całego odcinka do BB ruch bardzo wzrośnie. Kto wie, czy kiedyś nie będzie potrzeba rozbudować do 3 pasów.
Już obecnie są problemy na wysokości magazynów w Sosnowcu, czy przy węźle z A4 (tam szansa na poprawę po rozbudowie węzła i planowanym 3 pasie, ale to jeszcze kilka lat zanim autostradę przejmie państwo)
:)
co do startu:

CYTAT
nasze miasto

Za kilka tygodni prace na DK1 mają ruszyć pełną parą. Czekamy na ekspresówkę

Prawdopodobnie w kwietniu 2021 r. rozpoczną się prace na drodze krajowej nr 1 między Dąbrową Górniczą i Podwarpiem. W tym miejscu krajówka ma się zmienić w drogę ekspresową z prawdziwego zdarzenia. Drobne prace przygotowawcze już się zaczęły.
Wykonawca czeka na lepszą pogodę

Jak się dowiedzieliśmy, na razie inwestycja jest oficjalnie wciąż na etapie projektowania. Wykonawca rozpoczął już jednak drobne prace przygotowawcze. Rozpoczęła się wycinka drzew w pasie drogowym DK1. Jednak na faktyczne prace budowlane musimy poczekać jeszcze kilka tygodni.

- Wykonawca zadeklarował rozpoczęcie prac budowlanych z chwilą nastania dogodnych warunków atmosferycznych, wiosną tego roku – powiedział nam Marek Prusak, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Prawdopodobnie w kwietniu 2021 r. rozpoczną się prace na drodze krajowej nr 1 między Dąbrową Górniczą i Podwarpiem. W tym miejscu krajówka ma się zmienić w drogę ekspresową z prawdziwego zdarzenia. Drobne prace przygotowawcze już się zaczęły.

Wykonawca, czyli firma Budimex, wykonuje tę inwestycje w formule projektuj i buduj. W maju ubiegłego roku wojewoda wydał już pozwolenie na jej budowę, czyli tzw. ZRID, jednak, ponieważ, jak wspomnieliśmy, jest to inwestycja w formule projektuj i buduj, wykonawca może wnieść do dokumentacji projektowej własne pomysły, które będą wymagały dalszych uzgodnień.
(...)
:)
Kilka dni temu GDDKiA poinformowało, że przekazało plac budowy
:)
zaczęły się też wyburzenia przy węźle Pogoria
bobru
CYTAT(:) @ śro, 24 lut 2021 - 11:58) *
zaczęły się też wyburzenia przy węźle Pogoria

Witam, czy wiadomo już jak będą wyglądały węzeł Ząbkowice i węzeł Pogoria? Są może jakieś plany tych miejsc i okolic jaką to ma mieć postać docelowo??
:)
^^^

Nie wiadomo czy to na 100% aktualne. Projekt był zrobiony lata temu, a wykonawca w tej formule mógł wprowadzić modyfikacje, ale wtedy musiałby się starać o nowe pozwolenia, a komplet już był

snf (51).gif https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/article.../orientacja.pdf

Ktoś wrzucił coś takiego na fb

Ząbkowice:

snf (51).gif https://scontent.fktw1-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=6062CF9F

snf (51).gif https://scontent.fktw1-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=60610CA5

Pogoria:

snf (51).gif https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=60610D2F

snf (51).gif https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=6062FAF8
bobru
CYTAT(:) @ nie, 28 lut 2021 - 11:32) *
^^^

Nie wiadomo czy to na 100% aktualne. Projekt był zrobiony lata temu, a wykonawca w tej formule mógł wprowadzić modyfikacje, ale wtedy musiałby się starać o nowe pozwolenia, a komplet już był

snf (51).gif https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/article.../orientacja.pdf

Ktoś wrzucił coś takiego na fb

Ząbkowice:

snf (51).gif https://scontent.fktw1-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=6062CF9F

snf (51).gif https://scontent.fktw1-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=60610CA5

Pogoria:

snf (51).gif https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=60610D2F

snf (51).gif https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=6062FAF8


Dzięki wielkie za odpowiedź, dokładnie o takie coś mi chodziło. Czy jest to gdzieś dostępne w lepszej rozdzielczości?? Przepraszam za moją wybredność, ale wzrok już nie ten, albo mam za mały monitor smile2.gif
szer
Grafiki już były na forum, w lepszej rozdzielczości: http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?...amp;#entry90957
luket
CYTAT(bobru @ nie, 28 lut 2021 - 14:49) *
Dzięki wielkie za odpowiedź, dokładnie o takie coś mi chodziło. Czy jest to gdzieś dostępne w lepszej rozdzielczości?? Przepraszam za moją wybredność, ale wzrok już nie ten, albo mam za mały monitor smile2.gif


Tutaj

Zakładka załączniki i trzeba ściągnąć "zmiana treści SIWZ nr 7 z zał."
bobru
CYTAT(luket @ nie, 28 lut 2021 - 20:34) *
CYTAT(bobru @ nie, 28 lut 2021 - 14:49) *
Dzięki wielkie za odpowiedź, dokładnie o takie coś mi chodziło. Czy jest to gdzieś dostępne w lepszej rozdzielczości?? Przepraszam za moją wybredność, ale wzrok już nie ten, albo mam za mały monitor smile2.gif


Tutaj

Zakładka załączniki i trzeba ściągnąć "zmiana treści SIWZ nr 7 z zał."

Super, teraz to można czytać bez lupy wink.gif
:)
uzupełnienie zaległości

CYTAT
nasze miasto

W Dąbrowie Górniczej trwa przebudowa DK1 w ekspresówkę. GDDKiA wypłaci prawie 300 odszkodowań, 14 dla właścicieli zburzonych domów

W Dąbrowie Górniczej rozpoczęła się przebudowa siedmiokilometrowego odcinka dwupasmowej DK 1 do parametrów drogi ekspresowej. W rejonie Ząbkowic i Ujejsca zniknęło około 5 tysięcy drzew, rozpoczęły się również wyburzenia pierwszych domów i zabudowań, kolidujących z tą ogromną inwestycją. Dowiedzieliśmy się też, jak wysokie odszkodowania otrzymają ci mieszkańcy, którzy będą musieli przymusowo opuścić swoje dotychczasowe miejsce zamieszkania.
Na początkowym etapie prac część właścicieli gruntów, m.in. przy ul. Krynicznej, Europejskiej i Ujejskiej skarżyła się, że prace toczą się bez informowania ich o tym, kto, kiedy i na jakich warunkach wycina na posesjach drzewa. Dąbrowianie nie mają też w wielu przypadkach informacji, na jakie odszkodowanie mogą liczyć. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tłumaczy, że stara się rozwiązywać na bieżąco wszystkie konfliktowe sytuacje, z poszanowaniem prawa własności.

- Obecnie realizowane są roboty przygotowawcze, m.in. w zakresie wycinki drzew i krzewów oraz prace geodezyjne. Prace wykonywane są wyłącznie na nieruchomościach przeznaczonych pod inwestycję przebudowy drogi DK1, które zostały protokolarnie przekazane wykonawcy przez inwestora ? GDDKiA Oddział w Katowicach ? tłumaczy Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Odszkodowanie dostanie prawie 300 właścicieli gruntów

Dziś wiemy już, że w sumie pod przebudowę DK1, m.in. budowę nowego węzła Pogoria, budowę dróg technicznych i serwisowych, budowę czterech mostów i czterech wiaduktów drogowych, dwóch kładek dla pieszych oraz innych elementów tej inwestycji zajętych zostanie 297 różnych nieruchomości. A jak wygląda sytuacja z odszkodowaniami?

- Proces wydawania decyzji przez wojewodę rozpoczął się w styczniu 2021 r. i dotyczył kilku (wydano sześć na dziś) nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi dla właścicieli, których GDDKiA Oddział w Katowicach wypłacił zaliczki w wysokości 70 procent wartości odszkodowania według wskazań treści specustawy drogowej, a pozostałe 30 procent będzie przedmiotem wypłaty po uzyskaniu ostateczności decyzji zezwalającej na realizację tejże inwestycji, po jej wydaniu przez Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii ? informuje Marek Prusak.

Jak dowiedzieliśmy się w Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach na razie nie ma jeszcze ostatecznej decyzji w tej sprawie i nie wiadomo, kiedy się pojawi. Decyzją z 24 kwietnia 2020 r. wojewoda śląski zezwolił na realizację inwestycji drogowej pn.: ?Przebudowa drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie ? Dąbrowa Górnicza?, której nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

- Od niniejszej decyzji wniesiono odwołanie do ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w Warszawie. Postępowanie odwoławcze nie zostało jeszcze zakończone, co oznacza iż decyzja ta nie jest ostateczną w administracyjnym toku instancji ? tłumaczy Alina Kucharzewska, rzecznik prasowa wojewody śląskiego.
Jak informuje zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, zwanej dalej: specustawą drogową, oraz ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, wojewoda śląski informował właścicieli nieruchomości, ujawnionych w ewidencji gruntów, o prowadzonym na wniosek generalnego dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad postępowaniu o zezwolenie na realizację inwestycji. Strony zostały również poinformowane o wydaniu przez wojewodę śląskiego decyzji w tej sprawie.

- W efekcie 297 nieruchomości z mocy prawa stanie się własnością Skarbu Państwa. Wśród nieruchomości objętych tą właśnie decyzją 14 było zabudowanych budynkami mieszkalnymi. Są one położone w gminie Siewierz, obręb Wojkowice Kościelne, gminie Dąbrowa Górnicza (obręb Ujejsce) i gminie Dąbrowa Górnicza (obręb Ząbkowice) ? mówi Alina Kucharzewska.

Zgodnie ze specustawą drogową organ, który wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, zobowiązany jest do wydania decyzji ustalających odszkodowania za nieruchomości, które z mocy prawa staną się własnością Skarbu Państwa. Odszkodowanie to przysługuje dotychczasowym właścicielom nieruchomości, użytkownikom wieczystym nieruchomości oraz osobom, którym przysługują do nieruchomości ograniczone prawa rzeczowe. Do ustalenia wysokości i wypłacenia odszkodowania stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami zwanej dalej: ugn. I tak, stosownie do treści art. 130 ust. 2 ugn, ustalenie wysokości odszkodowania, w tym za grunt, składnik budowlany i roślinny, następuje po uzyskaniu opinii rzeczoznawcy majątkowego określającej wartość nieruchomości. Opinia ta sporządzana jest na piśmie w formie operatu szacunkowego.

Na razie około 8 mln zł za dwanaście posesji z domami

- Celem sporządzenia opinii w formie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości wojewoda śląski powołał biegłych rzeczoznawców majątkowych w prowadzonych postępowaniach administracyjnych w celu ustalenia odszkodowania za wszystkie nieruchomości (297). Na potrzeby postępowań odszkodowawczych sporządzone zostały już przez rzeczoznawcę majątkowego operaty szacunkowe, określające wartość nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi. Aktualnie wojewoda śląski ustalił odszkodowanie za 12 nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi, na łączną kwotę około 8 milionów złotych ? informuje Alina Kucharzewska.

Ustalając odszkodowanie wojewoda śląski w części przypadków powiększył odszkodowanie o kwotę 10 tys. zł, zgodnie z art. 18 ust. 1f specustawy drogowej, z tytułu zamieszkania w budynku mieszkalnym oraz o kwotę równą 5 procent wartości nieruchomości z tytułu jej wcześniejszego wydania, zgodnie z art. 18 ust. 1e pkt 1 specustawy drogowej.

Jak tłumaczą urzędnicy ustalając odszkodowanie wojewoda śląski zobowiązał generalnego dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, jako zarządcę drogi krajowej, do wypłaty ustalonego odszkodowania w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja ustalająca odszkodowanie stanie się ostateczna, jednakże nie wcześniej niż w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja wojewody śląskiego z 24 kwietnia 2020 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanie się ostateczna.

Równocześnie wojewoda śląski w decyzjach o odszkodowaniu informuje właścicieli nieruchomości, że zgodnie z art. 12 ust. 5a specustawy drogowej, na wniosek osoby uprawnionej do otrzymania odszkodowania, inwestor ? Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wypłaca zaliczkę w wysokości 70 procent odszkodowania ustalonego przez wojewodę w decyzji. Wypłata zaliczki następuje jednorazowo w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.

Ten prawie siedmiokilometrowy odcinek ?ekspresówki? powinien być oddany do użytku w listopadzie 2023 roku. Tak więc czeka nas teraz ponad 2,5 roku, które związane będą z licznymi utrudnieniami drogowymi. No cóż, żeby było lepiej, musi być teraz gorzej. Oby tylko inwestycja przebiegała płynnie, a problemów dla wszystkich uczestników ruchu drogowego było jak najmniej.


i zdjęcia sprzed przebudowy snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/cor...oge-ekspresowa/
:)
Coś wolno im idą przygotowania. Termin zakończenia długi to i się nie spieszą. Na razie przybyły jakieś zabezpieczenia na płazy itp
warius
Strona nadzoru, są tam mapy, schematy, aktualności i postępy prac.

https://s1podwarpie-dabrowa.pl/index.html
:)
^
ta mapa jakaś niedokończona snf (51).gif https://s1podwarpie-dabrowa.pl/img/schematy...tacyjny_pab.pdf

Wydaje mi się, że jest trochę pozmieniane. Kiedyś porównam ze starym projektem.
Ze strony widać, jakby projektowali od początku. No to chyba od nowa zezwolenia...

CYTAT
DZ

Przebudowa DK 1 w Dąbrowie Górniczej nabiera tempa

Trwa przebudowa DK1 w ekspresową trasę S1 między Dąbrową Górniczą i Podwarpiem. Na razie, po spektakularnej marcowej wycince, drogowcy pracują nad mało spektakularnymi przebudowami sieci urządzeń infrastruktury drogowej. Ale zajmują się także na przykład budową specjalnych zapór dla? żab. Zabezpieczenia herpetologiczne mają uchronić płazy przed śmiercią na drodze.
Przebudowa DK 1 w ekspresową S1

Przebudowa drogi krajowej nr 1 w drogę ekspresową S1 nabiera tempa. Wczesną wiosną uwagę kierowców zwróciła wycinka drzew przy tej drodze. Wówczas pod topór poszło około pięciu tysięcy drzew. Było to konieczne, bo nowa trasa będzie nieco szersza od obecnej. Inwestycja wymagała wycinki. Teraz wykonawca, którym jest firma Budimex, zajmuje się mniej spektakularnymi pracami, choć są one równie ważne dla tej inwestycji.

- Rozpoczęły się roboty obejmujące przebudowę urządzeń infrastruktury, czyli sieci wodociągowej, sieci gazowej średniego i wysokiego ciśnienia oraz kanalizacji sanitarnej ? mówi Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowa drogi ekspresowej zaczęła się jeszcze od innego ważnego działania drogowców. Zanim rozpoczną się roboty budowlane wykonawca zbudował na prawie całej długości przebudowywanej drogi specjalne zabezpieczenia herpetologiczne, uniemożliwiające przemieszczanie się po tej ruchliwej drodze płazom. Głównie chodzi o żaby, zaskrońce i jaszczurki, które wiosną migrują, często przechodząc przez drogi publiczne. W przypadku DK 1 taka migracja kończy się dla nich śmiercią. Dlatego też wzdłuż drogi rozłożono specjalne plastikowe płotki, których płazy nie pokonają.

Kiedy zaczną się prace budowlane na DK1?

Kiedy jednak rozpoczną się regularne prace budowlane na drodze?

Jak mówi Marek Prusak z GDDKiA roboty drogowe planowane są w czerwcu, ale najpierw na drogach technologicznych, dojazdowych, łącznikowych.

- Rozpoczęcie robót drogowych na trasie zasadniczej planowane jest na przełomie lipca i sierpnia. Wcześniej planowane jest rozpoczęcie robót mostowych na kładkach dla pieszych na ul. Karsów i ul. Kusocińskiego oraz na przepustach i mostach w ciągu dróg dojazdowych ? dodaje Prusak.
Przypomnijmy. Prawie siedmiokilometrowy odcinek drogi krajowej nr 1 między Dąbrowa Górniczą i Podwarpiem zmieni się w ekspresówkę. A to oznacza m.in, że droga będzie miała większą nośność. Po przebudowie trasa bez problemu wytrzyma nacisk 115 kN/oś. A to z kolei oznacza, że będą mogły tędy przejeżdżać nawet najcięższe pojazdy.

To będzie nowoczesna, ogrodzona droga ekspresowa

Nowa S1 będzie dwujezdniową trasą szybkiego ruchu z około 2,5-metrowej szerokości pasem awaryjnym. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Droga będzie ogrodzona, bo takie dziś są standardy dla dróg ekspresowych. Ogrodzenie uniemożliwi wejście na jezdnie na przykład leśnym zwierzętom.

S1 między Dąbrową i Podwarpiem ma być też drogą bezpieczniejszą niż dotychczas . Z trasy znikną niebezpieczne, jednopoziomowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Wykonawca wybuduje tu nowy węzeł Ząbkowice oraz przebuduje istniejący węzeł Pogoria. Będą to bezkolizyjne skrzyżowania.

Do tego, w ramach kontraktu, wybudowane będą m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe oraz dwie kładki dla pieszych. Powstaną drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska m.in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt. Mieszkańcy powinni być spokojni o nieuciążliwy poziom hałasu przy nowej trasie ekspresowej . Mają to zabezpieczyć specjalne ekrany dźwiękochłonne, które staną w najbardziej zagrożonych hałasem miejscach.

Kiedy droga S1 będzie gotowa?

Ten prawie siedmiokilometrowy odcinek ekspresówki powinien być oddany do użytku w listopadzie 2023 roku.
Wcześniej, bo jeszcze w maju 2021 roku, kierowcy w końcu będą mogli przejechać dwupasmówką S1 od Podwarpia do Pyrzowic. Na razie, to trasa jednojezdniowa, zwężająca się za węzłem Podwarpie do drogi o jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Właśnie w połowie maja wykonawca ma udostępnić kierowcom drugą jezdnię tej trasy. Droga będzie przejezdna, ale firma Rubau Constructiones będzie jeszcze prowadziła tam prace wykończeniowe.
Tymczasem do końca 2023 roku powinny być także gotowe pozostałe, będące obecnie w budowie, odcinki ekspresowej trasy S1 od Mysłowic do Bielska Białej. Wyjątkiem będzie budowa około 13-kilometrowego Mysłowice Oświęcim. Do 2023 roku na pewno powstanie jedynie trzykilometrowej długości trasa ekspresowa będąca obwodnicą Bierunia. Około 9 km pozostałej trasy będzie gotowa około roku później. W 2023 gotowa będzie też S1 będąca obwodnicą Węgierskiej Górki (Milówka ? Przybędza).


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/prze...10/zd/650167195
:)
Inwestycja jest już naniesiona na OSM snf (51).gif https://www.openstreetmap.org/#map=14/50.3782/19.2415
:)
CYTAT
GW

Trwa inwestycja za 282 miliony złotych. DK1 przed końcem 2023 roku stanie się drogą ekspresową

Niespełna 7-kilometrowy odcinek DK1 między Dąbrową Górniczą a Podwarpiem, słynący obecnie z ograniczeń prędkości do 50 km/godz., ma się zamienić w drogę ekspresową do listopada 2023 roku. Aktualnie trwa okres projektowania, czyli przygotowania dokumentacji technicznej, która pozwoli na przebudowę drogi DK1 do parametrów drogi ekspresowej. Zakończono wycinkę drzew i krzewów oraz wyburzenia nieruchomości kolidujących z pasem drogowym. Wykonywane są roboty związane z przebudową infrastruktury. Prace dotyczą sieci wodociągowych, gazowych wysokiego ciśnienia oraz kanalizacji sanitarnej. Dla potrzeb budowy wykonawca wykonuje drogi technologiczne, dojazdowe oraz przygotowuje organizację ruchu związaną z planowanymi robotami budowlanymi.


zdjęcia snf (51).gif https://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/5,9...200276.html?i=1
:)
CYTAT
dg.pl

ZMIANA ORGANIZACJI RUCHU NA UL. KUSOCIŃSKIEGO

W poniedziałek – 5 lipca – wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Kusocińskiego i DK 1. Przejazd ulicą Kusocińskiego przez DK 1 zostanie zamknięty (z wyjątkiem autobusów i pojazdów budowy). DK 1 w tym rejonie zostanie zawężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku.

Droga zostaje zamknięta z uwagi na przebudowę DK 1 do parametrów drogi ekspresowej. Nad DK 1 zostanie wybudowana kładka dla pieszych.

Wykonawcą inwestycji, prowadzonej na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, jest Budimex. Firma zobowiązała się do przeprowadzenia prac projektowych i robót wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w czasie nie dłuższym niż 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, którą podpisano 11 września 2020 r. Do okresu realizacji robót nie wlicza się sezonów zimowych. Czas projektowania nie jest objęty tym wyłączeniem. Uwzględniając te terminy, GDDKiA przyjmuje, że droga będzie gotowa do listopada 2023 r. Wartość zadania wynosi ponad 282 mln 122 tys. zł.

Wykonawca w ramach inwestycji będzie musiał przebudować odcinek drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości 6,95 km z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Zostanie wybudowany węzeł Ząbkowice oraz przebudowany węzeł Pogoria. W ramach kontraktu wybudowane będą m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe oraz dwie kładki dla pieszych. Ponadto wykonane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska m.in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.