:)
Thu, 25 May 2006 - 11:48
QUOTE(mydliczek)
O co w tym chodzi? :)
o to:
QUOTE([img)
http://serwisy.gazeta.pl/i/gazeta.gif[/img]]
Akcja "Gazety": przypilnujemy Stadionu Śląskiego i średnicówki
pj, purz, pzaw, tod 24-05-2006 , ostatnia aktualizacja 24-05-2006 21:37
W ciągu dwóch najbliższych miesięcy rząd powinien podjąć decyzję o zaciągnięciu kredytu w Europejskim Banku Inwestycyjnym na budowę DTŚ Zachód - obiecuje Jerzy Polaczek, minister transportu. My obiecujemy, że przypilnujemy ministra.
"Chcemy znów być dumni ze Stadionu Śląskiego", "Chcemy szybkiego dokończenia Trasy Średnicowej" - billboardy z takimi hasłami pojawiły się w tym tygodniu w miastach Śląska i Zagłębia. Skąd wiemy, że mieszkańcy marzą o zmodernizowanym Stadionie Śląskim i dokończonej średnicówce? Nasi Czytelnicy sami nam o tym powiedzieli. Przygotowaliśmy ankietę, w której pytaliśmy mieszkańców województwa śląskiego, jakich zmian w regionie oczekują. Niemal wszyscy wskazywali właśnie na Stadion Śląski i DTŚ-kę. Chcą, żeby stadion znów ożył. Marzą, by odbywały się tu ważne imprezy sportowe i koncerty największych światowych gwiazd muzyki. Nikt nie chce słyszeć o wyburzeniu obiektu.
Trasa Średnicowa ma z kolei ułatwić poruszanie się między miastami aglomeracji. Czytelnicy niecierpliwie czekają na drogę, która będzie wybudowana według europejskich standardów.
Będziemy na bieżąco informować naszych Czytelników o postępach prac. Będziemy naciskać na decydentów, by na czas podejmowali decyzje, które jak najszybciej pozwolą dokończyć obie inwestycje. Będziemy rozliczali ich z tych decyzji. Pokażemy, jak wygląda modernizacja stadionu i budowa DTŚ-ki od kuchni, przedstawimy ludzi odpowiedzialnych za przebieg prac.
Budowie średnicówki w samych Katowicach nic nie zagraża i zgodnie z planami powinna być gotowa w listopadzie. Są również pieniądze na budowę odcinka w Rudzie Śląskiej, który ma być gotowy pod koniec 2008 r. Z kolei trasa z Zabrza do Gliwic powstanie w 2010 r., o ile rząd wkrótce podejmie decyzję o zaciągnięciu w EBI 160 mln euro kredytu. O tej pożyczce mówi się od dawna. Kolejni ministrowie twierdzili, że sprawa albo jest finalizowana, albo... nie jest sprawą rządu.
- Zobowiązanie, że droga będzie gotowa w 2010 r. jest wciąż aktualne. Decyzja rządu w sprawie kredytu w EBI powinna zapaść w ciągu dwóch miesięcy - zapewnia minister transportu Polaczek.
Ireneusz Maszczyk, prezes DTŚ S.A., dodaje, że jeśli rząd podejmie pozytywną dla Śląska decyzję, budowa trasy w Zabrzu rozpocznie się w 2008 r.
Dobre wieści także ze Stadionu Śląskiego. Pod koniec czerwca powinien zostać rozstrzygnięty przetarg na wykonawcę zadaszenia stadionu i remontu wieży. - Wtedy jeszcze w tym roku można by przystąpić do prac - mówi Jacek Łakota, dyrektor Zarządu Inwestycji Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów, inwestora zastępczego. Jak mówi Zdzisław Pelczarski, generalny projektant modernizacji stadionu, na ukończeniu jest natomiast budowa dwóch nowych szatni ze stołami do odnowy biologicznej oraz przebudowa boiska treningowego.
Już we wtorek na Śląskim odbędzie się towarzyski mecz Polska - Kolumbia. Czy Chorzów ma szansę na organizację jesiennych meczów eliminacji mistrzostw Europy? Wiadomo, że 2 września nasza reprezentacja zagra z Finlandią w Kielcach. Dla znacznie atrakcyjniejszych spotkań z Serbią i Czarnogórą (6 września) oraz Portugalią (11 października) nie wybrano jeszcze stadionu. - Oczywiście będziemy się starać, aby mecze z najsilniejszymi rywalami odbyły się w Chorzowie. Dużo zależeć będzie od tego, jak widownia Śląskiego przyjmie kadrę we wtorek - mówi Rudolf Bugdoł, prezes Śląskiego Związku Piłki Nożnej.
Zachęcamy Was do udziału w plebiscycie „Gazety” na najważniejsze imprezy sportowe i muzyczne, które odbyły się na Stadionie Śląskim. Od 29 maja przez 10 dni będziemy drukować kupony konkursowe.
z ta DTŚ to GW nawet nie wie o budowie wschodniego odcinka do DG albo nie chce wiedziec

wielu slazakow jest przeciwnych
:)
Sun, 08 Oct 2006 - 13:23
troche stare ale nie ma nowszego

Ŝ=ż

QUOTE
Protokół nr 50 / 06
z posiedzenia Komisji ds. Rozwoju Miasta odbytego w dniu 04 stycznia
2006 roku w godz. od 13oo do 1415 w sali nr 418 na IV piętrze w Urzędzie
Miejskim w Dąbrowie Górniczej przy ul. Granicznej 21.
Obecni na posiedzeniu wg listy obecności.
Zaproszeni na posiedzenie:
Marian Nierychły – Z-ca Prezydenta Miasta
Wojciech Sobczyk – Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury
Arkadiusz śurawski – Naczelnik Wydziału Przedsięwzięć Publicznych
Zbigniew Kubik –Z-ca Naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej
Posiedzeniu przewodniczył radny Marek DroŜyński – Przewodniczący
Komisji.
Pan Przewodniczący powitał zebranych i przedstawił porządek posiedzenia:
1. Drogowa Trasa Średnicowa.
Ad. 1.
Przewodniczący Komisji Marek DroŜyński powiedział, Ŝe o Drogowej Trasie
Średnicowej duŜo się mówi, moŜna powiedzieć, Ŝe wokół tego tematu krąŜą mity, róŜne
rzeczy ludzie opowiadają, dlatego na wstępie poprosił o wypowiedź Naczelnika Wydziału
Urbanistyki i Architektury.
Pan naczelnik Wojciech Sobczyk powiedział, Ŝe jest to wstępna koncepcja Drogowej Trasy
Średnicowej, która została wykonana na nieaktualnej mapie sprzed dziesięciu lat. Dlatego z
naszej strony dla większości przebiegu trasy opinia będzie negatywna. Zostaną zebrane
wszystkie uwagi, poniewaŜ projektanci nie podjechali do nas i nie rozmawiali. Jednym z
przykładów jest baza PKM gdzie wyjazd i wjazd jest od strony ul. Al. Piłsudskiego W tym
miejscu zostaje baza odcięta – salon samochodowy, stacja paliw, wszystkie budynki przy ul.
Piłsudsiego mają wjazd od ul. Piłsudskiego.
Jeśli chodzi o Dąbrowę Górniczą DTŚ będzie biegła częściowo śladem ul.
Piłsudskiego, następnie wejdzie w nasz teren w zasadzie w teren gdzie są wydane warunki
zabudowy dla lokalizacji budynków socjalnych. Nasza decyzja była uzgadniana z
Marszałkiem województwa i z Wojewodą, było wystąpienie z naszej strony do DTŚ w
sprawie uzgodnienia lokalizacji. DTS odpowiedziała nam na pismo, Ŝe nie moŜe uzgodnić
lokalizacji bo nie ma podstaw prawnych na terenie Dąbrowy Górniczej. Marszałek, który był
zleceniodawcą po otrzymaniu takiego uzgodnienia powinien wystąpić o opinię do DTŚ i
dopiero wydać postanowienie, Ŝe uzgadnia pozytywnie pod warunkiem pozytywnego
zaopiniowania przez DTŚ – która nie zaopiniowała.
Naczelnik WPP wystąpił 22 września do pana Marszałka z naszym zagospodarowaniem
terenu. I pod te załoŜenia miała przebiegać trasa. Czego w opracowaniu nie uwzględniono a
dokumenty na to są. Jeśli chodzi o teren ten, właśnie w tym miejscu przebiega przez teren
przeznaczony pod budynki socjalne przy ul. Spisaka.
Przez nasze miasto będzie przebiegać 8 km – będzie to 8 węzłów.
Pan Arkadiusz śurawski dodał, Ŝe byli przedstawiciele DTŚ na tych projektach, które
zostały przedstawione w miesiącu sierpniu nie było takiego umiejscowienia drogi, która by
wchodziła w teren, gdzie musimy inwestować, lecz ocierała się o granice terenu. W zakres
zadania dodatkowo wszedł zakres działania wyciszający ten teren ( budowa ekranu ). Jeśli
chodzi o tą drogę ma być zwiększony zakres ze strefą ciszy. Przedstawiciele DTŚ wiedzieli o
tym bo przyjechała spółka z Urzędu Wojewódzkiego i Marszałkowskiego oni są w tym nie
kompetentni bo to nie do nich naleŜy.
Przewodniczący M. DroŜyński powiedział, Ŝe sprawa jest kontrowersyjna. Zwrócił się
z zapytaniem do Pana Wojciecha Sobczyka co jego zdaniem powinniśmy zrobić i co naleŜy
zrobić aby uaktualnić i dostosować się do warunków moŜliwych.
Po otrzymaniu wszystkich wniosków i od państwa radnych, i z MZUMu zostanie
napisana opinia i do 14 stycznia wysłana do Marszałka na temat wstępnej koncepcji przebiegu
DTŚ przez nasze miasto.
Ze strony DTŚ nie było Ŝadnych formalnych działań, na spotkaniu w którym
uczestniczył powiedziano, Ŝe nie było planu po terenie miasta, gdzie miała przebiega DTŚ co
było nie prawdą, bo trzecia część jest na terenie planu, który w 2001 roku był opracowany,
wskazując na mapie tą część. Koncepcja została przygotowana na zlecenie Marszałka
Jako gmina musimy ponieść niesamowite koszty aby włączyć się w ruch do trasy
średnicowej.
Radny K. Bobrowski, stwierdził, Ŝe musimy się dobrze zastanowić co chcemy
uzyskać, pomijając koszty, które mogą być wyŜsze niŜ nasze załoŜenia. Zastanawiał się czy
były robione pomiary natęŜenia ruchu w centrum Dąbrowy Górniczej co jest niezbędne biorąc
pod uwagę fakt wybudowania Geanta.
Radny K. Woźniczka stwierdził, Ŝe ta trasa jest w Dąbrowie Górniczej potrzebna, to
nie ulega wątpliwości, to Ŝe będzie przebiegać po starym śladzie teŜ nie, parametry są
poprawione to trzeba się nad tym zastanowić. Druga bardzo istotną sprawa to osiem węzłów
w których moŜna się włączyć i czy jest ich dostateczna ilość. Kolejna bardzo waŜna sprawa to
taka, co będzie robione z terenem na którym zlokalizowane są firmy, MZUM, BOŹKI, tam
gdzie idzie po dachach, i co z drogami bocznymi. UwaŜa, Ŝe miastu tego typu rozwiązanie
jest bardzo potrzebne i musi być zrealizowane.
Z-ca Naczelnika Wydziału Przedsięwzięć Publicznych Zbigniew Kubik wyjaśnił, Ŝe
parametry tej drogi są tak wysokie, dlatego nie ma stworzonej komunikacji pod układem
drogowym gminy, poniewaŜ przy załoŜeniach ogólnych gminy, ustawowych oraz
krytycznych projektowaniach jest przyjęte ogólne załoŜenie, Ŝe ta droga powinna mieć
wzdłuŜ swojego układu drogę serwisową, która się włącza w te węzły.
W związku z powyŜszym gmina musiałaby ponieść nakłady związane z wykupem gruntów z
połączeniem całego dziewiątego, Morcinka i całej infrastruktury wokół. Oni sobie robią nitkę
a my musimy się łączyć.
Radny Padoł był bardzo niezadowolony z wstępnej koncepcji, stwierdzając, Ŝe
wyrzucone zostały pieniądze w błoto. Został przygotowany projekt na budowę budynku
socjalnego nie po to aby w tej chwili przebiegała w tym miejscu droga. Jak moŜna
przygotować koncepcję na mapie sprzed dziesięciu lat. Radny stwierdził aby sprawę tą
skierować do prokuratora.
Następnie pan Wojciech Sobczyk odczytał korespondencję prowadzoną w powyŜszej
sprawie, a były to pisma otrzymane z dnia:
- 11 marca 2005 r. odpowiedź z DTŚ,
- 27 stycznia 2005 r. od Marszałka – postanowienie,
- 21 lutego 2005 r. – od Marszałka postanowienie,
- 24 stycznia 2004 r. postanowienie Wojewody.
Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury Wojciech Sobczyk stwierdził, Ŝe jest
to wstępna koncepcja do przedyskutowania, to nie jest materiał na podstawie którego będzie
robiony projekt, dopiero po wniesieniu uwag odnośnie jej przebiegu przez nasze miasto i po
przedstawieniu 14 stycznia u Marszałka, po czym zostanie prawdopodobnie zlecona przez
DTS koncepcja i ogłoszony przetarg. Na spotkaniu zorganizowanym przez DTS prosił o
opracowanie koncepcji na aktualnych mapach w skali 1-2tys. z zaznaczonymi granicami
działek, aby wiedzieć ile zajmie terenów, poniewaŜ będą ich czekały zadania z zakresu
nieruchomości – a konkretnie o wykup, aby wiedzieć jednoznacznie.
Gdy powstanie koncepcja wtedy będzie moŜna działać.
Przewodniczący Komisji stwierdził, Ŝe na kolejnym spotkaniu powinny być wskazane
konkretne wnioski dotyczące przebiegu tej trasy. Mamy wnieść uwagi do proponowanej
koncepcji.
W związku z powyŜszym Komisja przekazała wniosek do Prezydenta Miasta o treści
następującej:
„Komisja ds. Rozwoju Miasta na posiedzeniu w dniu 04 stycznia 2006 roku
wystąpiła z wnioskiem, aby państwo radni w ciągu najbliŜszego tygodnia przedstawili na
piśmie uwagi i złoŜyli do Biura Rady Miejskiej, dotyczące przebiegu Drogowej Trasy
Średnicowej łącznie z odpowiedzią na pytanie czy jest ta trasa miastu potrzebna czy teŜ nie”.
Wynik głosowania: 5 za, 0 przeciw, 1 wstrzymujący.
PowyŜszy wniosek został przekazany wszystkim radnym.
Na tym zakończono posiedzenie.
Hator
Sun, 08 Oct 2006 - 15:18
Boze, ten kto pisal ten protokol to chyba ma mature od giertycha.
Ja rozumiem koneizcnosc nadazania w pisaniu za rozmowcami, ale chyba pod koniec takiej rozmowy, mozna by na 10 min przysiasc i poprowadzic stylistyke by to mialo rece i nogi.
A tak, jak czytam ten protokol to polowy rzeczy nie wiem.
Priorytet z I 2006- widac ze duzo sie dzieje w UM w tej sprawie... :/
pozdrawiam
Sun, 08 Oct 2006 - 22:29
A co Przebiegu to ciekawe, kiedy wreszcie odczepią się od ul Piłsudskiego. Prowadzenie nawet fragmentu trasy tą ulicą jest niezwykle skomplikowane i kosztowne. Nie lepiej poprowadzić ją wzdłuż torów nad DK1 i zakończyć w rejonie ulicy Roździeńskiego.
:)
Thu, 19 Oct 2006 - 19:59
znalazlem ciekawostke
katowicki wezel DTŚ z Rozdzienskiego jest wliczony juz do projektu Katowice-DG

A wiec w ten spsob zacznie sie szybko budowa odcinka w strone DG

szkoda ze na tym wezle skonczy sie na kilka lat
QUOTE
Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 275 z dnia 16.10.2006
POZYCJA 53415
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Katowice: modernizacja węzła drogowego Al. Roździeńskiego - ul. Murckowska - ul. Bagienna w Katowicach - II etap w ramach zadania Drogowa Trasa Średnicowa Katowice - Dąbrowa Górnicza
1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: wykonanie robót budowlanych pn.:
Modernizacja węzła drogowego Al. Roździeńskiego - ul. Murckowska - ul. Bagienna w Katowicach - II etap
w ramach zadania Drogowa Trasa Średnicowa Katowice - Dąbrowa Górniczaw zakresie:
a)przebudowy układu drogowego,
b)budowy i przebudowy kanalizacji deszczowej,
c)przebudowy i zabezpieczenia sieci wodociągowej,
d)przebudowy i zabezpieczenia urządzeń teletechnicznych
e)budowy oświetlenia ulicznego oraz przebudowy i zabezpieczenia urządzeń elektroenergetycznych,
f)budowy murów oporowych na palach wierconych,
g)docelowej organizacji ruchu,
h)organizacji ruchu na czas prowadzenia robót,
i)wycinki drzew i krzewów wraz z karczowaniem.
syzio
Thu, 19 Oct 2006 - 20:08
Tylko patrze jak będą zaczynać budowe

Mam jeszcze pytanie gdzie w DG bedzie się kończyła DTŚ ?
:)
Thu, 19 Oct 2006 - 20:13
QUOTE(syzio @ Oct 19 2006, 08:08 PM)

Tylko patrze jak będą zaczynać budowe

Mam jeszcze pytanie gdzie w DG bedzie się kończyła DTŚ ?
1. no w DG to szybko nie zobaczysz niestety (pewnie juz bedziesz pelnoletni

)
2. na S1/Pilsudskiego
:)
Mon, 30 Oct 2006 - 14:11
Hator
Mon, 30 Oct 2006 - 17:39
ja dzis na zywo to ogladalem - wkoncu polgodzinny dojazd do ronda spod empika pozwala wpelni rozkoszowac sie widokami na nowa inwestycje.
fakt faktem - robi wrazenie.
czy ktos wie kiedy wkoncu otwarcie?
mydliczek
Fri, 03 Nov 2006 - 17:07
przedwczoraj w aktualnościach TVP3 mówili, że prace już dobiegają końca i zdaje się wczoraj lub dziś miał być odbiór inwestycji :)
:)
Fri, 03 Nov 2006 - 20:13
QUOTE(mydliczek @ Nov 3 2006, 05:07 PM)

przedwczoraj w aktualnościach TVP3 mówili, że prace już dobiegają końca i zdaje się wczoraj lub dziś miał być odbiór inwestycji :)
odbior samego tunelu bedzie trwal kilka tygodni
Zibar
Fri, 24 Nov 2006 - 13:10
Echo miasta:
QUOTE
Łukasz Buszman, Echo miasta napisał:
Jak zakorkować Katowice
Prezydent Piotr Uszok zapowiadał, że w ważnych sprawach będzie się konsultował ze specjalistami. Wspieramy go i pytamy ekspertów z Politechniki Śląskiej, jak pomóc miastu, przez które nie da się przejechać.
[ciach]
Konieczny system
To wszystko nie spełni jednak swojej funkcji bez informowania o sytuacji na drogach w mieście.
– Proponujemy zintegrowany system zarządzania ruchem, wzorem np. Poznania – mówi Karoń. – Jego zadaniem jest takie sterowanie sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach, aby nie dochodziło do zatorów. Dodatkowo elektroniczne tablice informujące na bieżąco o tym, czy warto zjeżdżać w konkretną ulicę, czy trafimy na korek.
Chwalonym przez ekspertów, ale połowicznym rozwiązaniem, jest budowa DTŚ-ki. Oceniają, że po jej oddaniu ułatwienia w komunikacji potrwają nie dłużej niż pięć lat.– To jest droga przeznaczona dla mieszkańców aglomeracji, dlatego całości problemów nie rozwiąże. Dobrze by było, żeby chociaż prowadziła z Gliwic do Dąbrowy Górniczej, a nie tylko Katowic – stwierdza Pawlicki.
– Mamy takie plany, które chcemy realizować w latach 2007-2013 – zapowiadają w Urzędzie Marszałkowskim.
Szybka komunikacja
Pozostaje komunikacja miejska, mieszająca się ze zwykłym ruchem.
– Rozwiązaniem mogłaby stać się tzw. szybka linia tramwajowa z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami biegnąca np. DTŚ-ką – mówi Pawlicki. – Poza tym, jeśli chcemy by drogą szybkiego ruchu poruszały się autobusy, to musi mieć ona przynajmniej trzy pasy, co jest spełnione w przypadku DTŚ.
Ciekawe czy to będzie dotyczyć odcinka K-ce-Gliwice, czy też trzy pasy i tramwaj będzie na całości od Gliwic do Dąbrowy ?!
:)
Fri, 24 Nov 2006 - 13:33
przeciez na 2007-13 nie ma kasy na odcinek do DG.
Na temat odcinka w strone DG nic nie wiadomo. Za to w Gliwicach DTŚ bedzie tylko 2+2 a miejscami nawet jednojezdniowa z 2 pasami w obie strony, bez pasa zieleni na srodku
Mick
Fri, 24 Nov 2006 - 13:38
@ :)
to że nie zapisali tego w RPO w inwestycjach kluczowych, czy jak się one tam zwą, wcale nie znaczy, że nie może to być w ramach tego programu zrealizowane. Wystarczy przygotować i złożyć dobry wniosek, który być może dobrze zostanie oceniony - i do roboty.
bzenek
Fri, 24 Nov 2006 - 17:35
QUOTE(Mick @ Nov 24 2006, 03:38 PM)

@ :)
to że nie zapisali tego w RPO w inwestycjach kluczowych, czy jak się one tam zwą, wcale nie znaczy, że nie może to być w ramach tego programu zrealizowane. Wystarczy przygotować i złożyć dobry wniosek, który być może dobrze zostanie oceniony - i do roboty.
Oj, chyba zatrułeś się kiełbasą wyborczą

Wbrew pozorom pieniędzy z UE nie jest nieskończona ilość. A już na pewno nie tyle aby sfinansować każdą zachciankę. Poza tym trzeba mieć środki na wkład własny i przygotowanie inwestycji. Jak już się ma te środki to trzeba się zastanowić czy czasami nie ma ważniejszych potrzeb. A jak nie ma ważniejszych potrzeb to trzeba udowodnić, że DTS do Dąbrowy jest ważniejsza od np. trasy Oświęcim-Pszczyna-Rybnik-Jastrzębie-Racibórz.
Mick
Fri, 24 Nov 2006 - 20:54
Nie mówię, że pieniędzy z UE jest nieskończona ilość.
Ale powiem, że pieniędzy z RPO będzie dużo więcej niż ze ZPORR, a ile projektów ze ZPORR uzyskało wsparcie - poza II Priorytetem i Dz. 3.4 - każdy może sprawdzić. (Swoją drogą postaram się jutro jakieś dane tu wrzucić).
Najpierw trzeba policzyć ile DTŚ Wschód ma kosztować, potem można brać się za zapewnienie finansowania. Kiedy będzie wkład własny to droga do środków UE jest prawie otwarta.
Trochę chcenia!
Natomiast udowodnić że DTŚ Wschód jest ważniejsza niż trasa Oświęcim-Pszczyna-Rybnik-Jastrzębie-Racibórz wcale nie będzie trudno.
:)
Fri, 24 Nov 2006 - 21:44
ja mam obawy czy znajda sie tak duze pieniadze. Moze znajda sie na przygotowanie inwestycji ale watpie czy na budowe. Bedzie masa innych projektow i bedzie sie mowilo ze juz przeciez na DTŚ zachod ida wielkie srodki a ta sobie poczeka. Mam nadzieje ze sie bede mylil
Mick
Fri, 24 Nov 2006 - 23:50
OK popatrzyłem trochę.
Pieniądze na drogi (takie większe - regionalnego znaczenia) będą w dwóch programach:
1. Regionalny Program Operacyjny Woj. Śląskiego - Działanie 7.1 Modernizacja i rozbudowa sieci drogowej
• Poddziałanie 7.1.1. Modernizacja i rozbudowa kluczowych elementów sieci drogowych
Tutaj jest 155 mln euro na lata 07-13, przy czym 124 łykają 3 projekty kluczowe - DTŚ Zachód 75 mln; obwodnice Rybnika i Żor 25 mln i 24 mln dla DTŚ Wchód I etap - budowa drogi z Katowic do Mysłowic.
Na inne tego typu drogi zostaje 31 mln, z czego 20 mln pójdzie na konkursy - nabory wniosków, a 11 mln na projekty subregionalne (a w tym to nie wiem jak te pieniądze będą wydawane).
Na drogi "uzupełniającej kluczową sieć drogową" zapisano dodatkowo 85 mln euro.
W ZPORR 2004-2006 na wszystkie drogi o znaczeniu regionalnym było ok. 70 mln euro - wyszło 27 projektów.
2. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko - Działanie 8.2 Drogi krajowe poza siecią TEN-T (czyli nie na autostrady, te mają inną działkę).
Zapisali na to 740 mln euro, obecny SPO Transport na drogi (łącznie z autostradami) miał 700 mln co włożono w 74 projekty. Działanie realizowane będzie poprzez budowę i przebudowę dróg krajowych, położonych
poza siecią TEN-T, w zakresie:
· budowy odcinków dróg ekspresowych,
· przebudowy dróg krajowych, z dostosowaniem do nośności 11,5 t/oś,
· przebudowa i budowa ulic miejskich leżących w ciągach dróg krajowych, przebiegających przez miasta na prawach powiatu,
· budowy obwodnic miast w ciągach dróg krajowych.
Na podobne projekty, ale w ramach sieci TEN-T jest 6480 mln euro. Ale to pójdzie przed wszystkim na autostrady (u nas A1 pewnie).
Czyli można nieco wyrwać, tylko trzeba chcieć. A z tym chceniem jest różnie. Jest prowadzona dla potrzeb śląskiego RPO taka baza projektów na lata 2007-13. Generalnie nie ma ona jakiegoś wielkiego znaczenia, ale daje informację o tym, co kto planuje robić, i czy przygotowuje już jakieś projekty.
W Dziale "Transport" DG zgłosiła do tej pory 0 projektów. Sosnowiec dla przykładu 13, Będzin 9 itd.
mucha
Wed, 29 Nov 2006 - 14:42
Pewnie to co napiszę jest kontrowersyjne, ale chciałbym żeby mi ktoś wyjaśnił jaki jest sens budowania DTŚ Wschód.
Nie mówię, że sensu nie ma, tylko, że ja go nie widzę. A fachowcem wielkim nie jestem.
DTŚ ma kosztować ogromne pieniądze. A wg mnie nie przyspieszy specjalnie podróży do Katowic. Wydaje mi się, że i tak mamy niezły dojazd do stolicy Śląska przez DK94 (przydałoby się tylko zlikwidować kolizyjne skrzyżowania, o ile to możliwe).
Hator
Wed, 29 Nov 2006 - 14:50
kazda nowa droga - zwlaszcza autostrada - jest kluczowym czynnikiem do rozwoju gosp terenow wokol.
Spojrz ile powstaje magazynow, centrow log, zakladow prod, centrow handlowych itp wokol takiego terenu
jak myslisz -czemu 9 lat temu Metro Group wybudowalo M1 w poblizu skrzyzowan drogi Czestochowa-Katowice i Krakow - Katowice, pozniej Platforma, salon i serwis MANa, budynki konferencyjne, rok temu powstala tam baza dla GLSu, a w tym roku buduje sie centrum dystrybucji.
...takich przykladow mozna mnozyc.
chcesz - to mozna komu innemu budowac drogi - Ci inni napewno sie uciesza.
pozdr
mucha
Wed, 29 Nov 2006 - 14:53
QUOTE(Hator @ Nov 29 2006, 02:50 PM)

kazda nowa droga - zwlaszcza autostrada - jest kluczowym czynnikiem do rozwoju gosp terenow wokol.
Spojrz ile powstaje magazynow, centrow log, zakladow prod, centrow handlowych itp wokol takiego terenu
jak myslisz -czemu 9 lat temu Metro Group wybudowalo M1 w poblizu skrzyzowan drogi Czestochowa-Katowice i Krakow - Katowice, pozniej Platforma, salon i serwis MANa, budynki konferencyjne, rok temu powstala tam baza dla GLSu, a w tym roku buduje sie centrum dystrybucji.
...takich przykladow mozna mnozyc.
chcesz - to mozna komu innemu budowac drogi - Ci inni napewno sie uciesza.
pozdr
Ale przy trasie średnicowej raczej nie będzie miejsca na takie inwestycje. Ona ma z założenia służyć do szybkiego przemieszczania się między miastami aglomeracji i niczego innego. Chyba że się mylę...
Jedyny argument, który mnie przekonuje to ten, że DK94 niedługo się zatka.
Hator
Wed, 29 Nov 2006 - 14:56
tak tylko, ze juz przy tej srednicowce powstalo rok temu silesia w centrum katowic
przy nitce do wroclawia - miedzy os witosa w kat a chorzowem - wybudowal sie magazyn prologis.
poczekaj rok to zobaczysz co sie bedzie dzialo.
Zibar
Wed, 29 Nov 2006 - 16:09
QUOTE(mucha @ Nov 29 2006, 02:42 PM)

Pewnie to co napiszę jest kontrowersyjne, ale chciałbym żeby mi ktoś wyjaśnił jaki jest sens budowania DTŚ Wschód.
Nie mówię, że sensu nie ma, tylko, że ja go nie widzę. A fachowcem wielkim nie jestem.
Wg mojej wiedzy (tzn. to co przeczytałem na ten temat w prasie, usłyszałem radio i TV, oraz własnych doświadczeń), obecny system dróg GOP, przy tym wzroście natężenia ruchu zakorkuje się za 5 lat. Tak, że każda droga na tym odcinku jest potrzebna, zwłaszcza w obliczu tego, że w DG zaczynają się lokować nowe firmy, a żeby było ich jeszcze więcej, potrzebujemy więcej dróg... i tak się koło zamyka.
:)
Wed, 29 Nov 2006 - 16:46
QUOTE(mucha @ Nov 29 2006, 02:42 PM)

Pewnie to co napiszę jest kontrowersyjne, ale chciałbym żeby mi ktoś wyjaśnił jaki jest sens budowania DTŚ Wschód.
Nie mówię, że sensu nie ma, tylko, że ja go nie widzę. A fachowcem wielkim nie jestem.
DTŚ ma kosztować ogromne pieniądze. A wg mnie nie przyspieszy specjalnie podróży do Katowic. Wydaje mi się, że i tak mamy niezły dojazd do stolicy Śląska przez DK94 (przydałoby się tylko zlikwidować kolizyjne skrzyżowania, o ile to możliwe).
i miales taki niezly dojazd gdy na DK94 byl remontowany wiadukt i jezdzilo sie po Pogonii albo przez Bedzin?
DK94 swoja droga trzeba przebudowac - poszerzyc czesciowo do 3 pasow i wkoncu wybudowac wiadukt kolo Makro - mial powstac zaraz po jego zbudowaniu

takze zlikwidowac przejcie dla pieszych kolo Auchan.
Zobacz jaki ruch jest obecnie na S86 (jeden z najbardziej ruchliwych odcinkow drog krajowych w Polsce). A co bedzie w przyszlosci? A jesli DK94 nie zostanie przebudowana to tez nie bedzie za kilkanascie lat wesolo.
Oczywiscie DTŚ bedzie dalej ale nie wiem czy dluzej. Do tego uzyskamy polaczenie z czesia Sosnowca i Myslowicami.
A najwazniejsze - wreszcie bedzie alternatywna trasa do Pilsudskiego (juz teraz tyle osob narzeka na sygnalizacje) i Sobieskiego w DG. Jesli nie powstanie to tez za kilkanascie lat bedzie zle.
:)
Fri, 01 Dec 2006 - 13:18
i jeszcze z innego punktu widzenia - co moga dac takie trasy. A do tego DTŚ to srednicowka a nie obwodnica
QUOTE

Gigantyczny kredyt na budowę obwodnicy Poznania?
Lech Bojarski, Poznań
2006-11-30, ostatnia aktualizacja 2006-11-30 21:36
Miasto gotowe jest zaciągnąć nawet kilka miliardów złotych długu, bo ekonomiści obliczyli, że dzięki trasie Poznań zarobi krocie
Duże miasta potrzebują obwodnic, które oprócz oczywistych korzyści dla komunikacji przynoszą także wymierne korzyści gospodarcze. Klasyczny przykład to Londyn. Budowę tamtejszej obwodnicy M-25 zakończono w drugiej połowie lat 80. ubiegłego wieku. Skutki? Obroty przedsiębiorstw w różnych sektorach gospodarki Londynu wzrosły o 30 proc. Powstały tysiące nowych miejsc pracy, np. w nowych biurach zatrudnienie znalazło aż 160 tys. ludzi.
Na podobnego typu zyski liczy stolica Wielkopolski. Planowana miejska obwodnica, która połączy dzielnice i trasy wylotowe z Poznania nazywana jest "trzecią ramą". Ma to być dwujezdniową trasa o standardzie drogi ekspresowej z ponad 20 bezkolizyjnymi węzłami oraz ponad 40 mostami i wiaduktami. Droga będzie przebiegać przez tereny mocno zurbanizowane, więc trzeba też będzie zbudować tunele. Wraz z wykupem gruntów na budowę trzeciej ramy miasto musi wydać 6,2 mld zł. To aktualnie największy przygotowywany projekt drogowy tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej.
Koszt budowy przekracza jednak możliwości samorządu, bo wynosi tyle co trzy lub cztery całe budżety Poznania. Skąd wziąć tyle pieniędzy? Miasto będzie się starało o dofinansowanie części obwodnicy przez Unię Europejską. Gdyby się udało, to i tak na budowę pozostałej części trzeciej ramy potrzebne będą jeszcze ok. 4 mld zł. - Są instytucje finansowe gotowe dać kredyt, który miasto spłacałoby po wybudowaniu trzeciej ramy nawet przez 35 lat - mówi Mirosław Kruszyński, zastępca prezydenta Poznania.
Władze miasta poważnie rozważają zaciągnięcie tak wielkich zobowiązań, bo ekonomiści wyliczyli, że w przyszłości Poznań stać będzie na ich spłatę. Centrum Ekspertyz Gospodarczych przy poznańskiej Akademii Ekonomicznej policzyło, ile w perspektywie wielu lat da gospodarce Poznania miejska obwodnica. Oszacowano jak zasilany będzie budżet miasta po powstaniu obwodnicy aż do 2050 r. Założenia były bardzo ostrożne, przyjmowano nawet niższe wskaźniki wzrostu gospodarczego czy cen nieruchomości, które np. przy autostradzie A2 w Poznaniu w ciągu dwóch lat podrożały o 100 proc. A i tak okazało się, że na trzeciej ramie miasto zrobi świetny interes, a zyski z powstania obwodnicy będą dużo większe niż raty spłacanego kredytu.
Eksperci szacują, że efektem budowy trasy będzie bowiem uruchomienie aż 47 obszarów inwestycyjnych w jej bliższym i dalszym (do 1,5 km) sąsiedztwie. Otworzą się tereny pod inwestycje, budownictwo mieszkaniowe, obiekty rekreacyjne.
Z ekspertyzy CEG wynika, że wpływy m.in. ze sprzedaży miejskich działek, podatków od nieruchomości, z udziałów w podatkach PIT i CIT wyniosą do 2050 r. co najmniej 18 mld zł. Rocznie budżet miasta będzie więc większy o co najmniej pół miliarda złotych.
Na razie trzecia rama Poznania istnieje tylko na papierze, ale wkrótce ma to się zmienić. Przebieg trasy został już ostatecznie zatwierdzony przez radę miasta, a w ciągu dwóch lat powinna się rozpocząć budowa pierwszych odcinków, m. in. fragmentu obsługującego okolice stadionu Lecha Poznań. Poznań musi już teraz przygotować całą dokumentację akurat tej części obwodnicy, bo wiosną przyszłego roku UEFA będzie decydować, komu przyznać organizację mistrzostw Euro 2012.
Cała obwodnica Poznania ma być gotowa do 2015 r.
:)
Tue, 05 Dec 2006 - 16:59
9 grudnia otwarcie tunelu w Katowicach :)
prawdopodobnie w godzinach:
9-11 zwiedzanie dla wszystkich
12 - uroczyste otwarcie
13 - otwarcie dla ruchu
chyba nie bedzie tak slisko jak w tym:
http://www.metacafe.com/watch/71801/lefort...tunnel_of_death(jesli wam nie zadziala to sprobujcie w IE, bo nie wiem czemu w tej chwili pod moja Opera nie dziala - a dzialalo)
Krawiec
Tue, 05 Dec 2006 - 19:02
@mucha
Wszystko co trzeba powiedzieli przedmówcy, a ja jeszce dodam że DTŚ poprawi dojazd na teren targów EXPO na granicy Sosnowca z Dąbrową.
kwintosz
Sat, 09 Dec 2006 - 17:09
Mały off-top. Dobra wiadomość dla nas wszystkich. Tunel w Katowicach, oficjalnie otwarty od dziś dla ruchu. Ciekaw jestem czy rozładują się korki w końcu od strony DG i Sosnowca.
vacu
Sat, 09 Dec 2006 - 17:32
QUOTE(kwintosz @ Dec 9 2006, 05:09 PM)

Mały off-top. Dobra wiadomość dla nas wszystkich. Tunel w Katowicach, oficjalnie otwarty od dziś dla ruchu. Ciekaw jestem czy rozładują się korki w końcu od strony DG i Sosnowca.
hmm... a nie mogliby tego zrobić rano? Dziś koło 13 od okolic siedziby ING do mniej więcej "gwiazd" jechałem prawie pół godziny

Tunel jescze był zamknięty ale coś tam się chyba działo, bo była masa gapiów. Też jestem ciekaw czy te korki się rozładują choć myślę, że na początku nie, bo ruch wokół tumelu jest jakoś dziwnie zorganizowany [zwłaszcza od strony Sosnowca] i ja za każdym razem nie mogę się połapać który pas do czego
Zibar
Sat, 09 Dec 2006 - 20:16
Na razie to do tunelu nie dojedziesz (w dzień roboczy) od strony Sosnowca bo utkniesz na zwężeniu przy IKEA , o wiele szybciej jest przez Dąbrówkę i Braci Oblatów - i tutaj właśnie jest uzasadnienie dla DTŚ do DG. Jakiekolwiek utrudnienie na Roździenskiego i cały ruch na osi wschód-zachód lezy.
Bartek
Sat, 09 Dec 2006 - 22:09
QUOTE(vacu @ Dec 9 2006, 05:32 PM)

hmm... a nie mogliby tego zrobić rano? Dziś koło 13 od okolic siedziby ING do mniej więcej "gwiazd" jechałem prawie pół godziny

Tunel jescze był zamknięty ale coś tam się chyba działo, bo była masa gapiów. Też jestem ciekaw czy te korki się rozładują choć myślę, że na początku nie, bo ruch wokół tumelu jest jakoś dziwnie zorganizowany [zwłaszcza od strony Sosnowca] i ja za każdym razem nie mogę się połapać który pas do czego

Tlumy byly bo od 8:30 do 13:00 mozna bylo sie przejsc tym tunelem, pozniej od 13 do 14 byla operacja zmiany ustawien swiatel i caly ruch byl puszczany w tunel i o 13:32 oficjalnie otwarto tunel.
Tutaj
http://forum.gkw.katowice.pl/viewtopic.php...&start=1400 sa fotki ;-)
:)
Sat, 09 Dec 2006 - 23:14
Hator
Tue, 26 Dec 2006 - 23:36
znalezione na forum DG z gazeta.pl
szer
Wed, 27 Dec 2006 - 00:05
Wątpie by tak pobiegła....wiele budynków do wyburzania.... Jeszcze puścić Dąbskiego....ta droga wprawdzie ma po dwa pasy w każdą strone ale remont tego i robienie pod DTŚke zajmie wieki....jeszce będą objazdy i wogóle....Przez Sobieskiego i do Limanowskiego? Super na tamtej drodze ledwo 604 i 644 wykręcały

a co dopiero DTŚ tam puszczać.... No chyba żeby bardzo blisko torów puścić to można zrozumieć.
Krawiec
Wed, 27 Dec 2006 - 01:27
Wyobrażam sobię tę trasę, naprawdę wielkie ułatwienie w przepmieszczaniu się wewnątrz Zagłębia. Można powiedzieć kręgosłup komunikacyjny Zagłębia. W Sosnowcu jeden krótki odcinek mnie zastanawia, a mianowicie Konstantynów. Po pierwsze leci tam torowisko linii 24, po drugie odległość między biurowcem foster-wheeler, a liceum jest niewielka.
W dalszym ciągu interesuje mnie skąd weźmiemy setki milionów złotych na DTŚ Wschód.
:)
Wed, 27 Dec 2006 - 11:40
QUOTE(Hator @ Dec 26 2006, 11:36 PM)

znalezione na forum DG z gazeta.pl
a na naszym forum prawie 2 lata temu

zobacz pierwsza strone watku

zrobiona przez hermita i mnie na SSC

na podstawie artykulow i wypowiedzi. Mozliwe ze przebieg w DG bedzie nieco inny - zamiast Limanowskiego to Kolejowa, cztli byc moze jednak po tej stronie torow
Mick
Wed, 27 Dec 2006 - 14:45
Też jestem przekonany, że DTŚ było planowane po południowej stronie torów. I wydaje mi się też, że tak powinna lecieć.
Co do wyburzeń - wcale tak dużo by ich nie było - no bo gdzie? Między Dąbskiego i Sobieskiego?
Zaś sama Dąbskiego była zrobiona właśnie po to żeby tam puścić drogę dwupasmową o znaczeniu ponadlokalnym. Chyba że już przyzwyczajamy się do tego, że w naszym kraju w szczerym polu, znikąd donikąd może sobie być droga dwupasmowa. Vide - ul. Podlesie.
Wyburzenia (2) - Nie wiem co za idiota zezwolił na budowę domków przy Granicznej na przedłużeniu Al. Zagłębia Dąbrowskiego.
To nowe osiedle zamknęło całkowicie DTŚ w kierunku zachodnim. Nie wiem jak teraz będą to rozwiązywać - estakada?? wiaduktem przez tory, a potem Limanowskiego? (czyli DTŚ po północnej stronie torów)
A może po prostu to wyburzyć?
Dami7
Wed, 27 Dec 2006 - 15:35
QUOTE(Mick @ Dec 27 2006, 02:45 PM)

Też jestem przekonany, że DTŚ było planowane po południowej stronie torów. I wydaje mi się też, że tak powinna lecieć.
Co do wyburzeń - wcale tak dużo by ich nie było - no bo gdzie? Między Dąbskiego i Sobieskiego?
Zaś sama Dąbskiego była zrobiona właśnie po to żeby tam puścić drogę dwupasmową o znaczeniu ponadlokalnym. Chyba że już przyzwyczajamy się do tego, że w naszym kraju w szczerym polu, znikąd donikąd może sobie być droga dwupasmowa. Vide - ul. Podlesie.
Wyburzenia (2) - Nie wiem co za idiota zezwolił na budowę domków przy Granicznej na przedłużeniu Al. Zagłębia Dąbrowskiego.
To nowe osiedle zamknęło całkowicie DTŚ w kierunku zachodnim. Nie wiem jak teraz będą to rozwiązywać - estakada?? wiaduktem przez tory, a potem Limanowskiego? (czyli DTŚ po północnej stronie torów)
A może po prostu to wyburzyć?
He, he - wyburzyć!

A kto wypłaci odszkodowania 24 mieszkańcom domów, średnio pewnie po 500-700 tysięcy? Zresztą - w pobliżu osiedla domów, jego lewym (patrząc w stronę DG) skrajem przechodzi magistrala ciepłownicza, zasilająca centrum DG.
Raczej sądzę, że DTŚ-ka powinna lecieć północną stroną torów, ewentualnie właśnie w pobliżu osiedla domów powinna estakadą przechodzić na stronę południową.
Natomiast bardzo dobrze byłoby, gdyby istniejący wiadukt rozbudować dodając nasyp w kierunku zachodnim i po nasypie poprowadzić drogę łączącą się z ulicami Kolejową i Kościuszki. Dało by to lepszy dojazd od strony centrum do magistratu i odwrotnie - od strony Gołonoga np. do CH Pogoria.
Mick
Wed, 27 Dec 2006 - 17:17
:) Wyburzyć!! To oczywiście nie nastąpi.
Chcę tylko zwrócić uwagę na jedną rzecz:
Ostatnio jechałem przez Warszawę z człowiekiem, który w niej mieszka (on prowadził). No i opowiadał, że wielka szkoda, że 40-50 lat temu (a nawet w latach 70-tych) nie powstały jakieś plany rozwoju sieci drogowej, tak żeby "zarezerwować" pasy ziemi pod przyszłe drogi. Żeby nikt tam nie wybudował np. szkoły, bloku albo fabryki gwoździ. Nie zrobiono tego i w ten sposób w Wawie nie ma teraz gdzie budować nowych szlaków komunikacyjnych - wszystko wymaga wyburzeń.
DG powstawała w latach 70 i pewne plany odnośnie pewnych dróg pewnie były.
OK. wyburzeń nikt nie lubi. Ale mój post to nie wezwanie do wjazdu buldożerów na osiedle przy Granicznej, ale pytanie do osoby, która zdecydowała, że osiedle to powstało. Chcę po prostu wiedzieć, na jakiej podstawie zezwoliła na zamknięcie trasy. Jakie analizy i studia pozwoliły jej stwierdzić, że Al. Zagłębia Dąbrowskiego nigdy nie będzie potrzebowała przedłużenia w kierunki centrum. Że szlak komunikacyjny biegnący od Dąbskiego w stronę "dworca" PKP i dalej do Zagłębia Dąbrowskiego nie jest temu miastu potrzebny.
A może powstała jakaś inna koncepcja? Może tunel pod tymi domkami :)
Po prostu trafia mnie coś, kiedy widzę, że domy buduje się w miejscach, które idealnie nadają się na drogę - w tym wypadku DTŚ, czyli nie byle uliczkę, ale trasę, która ma wzmacniać kręgosłup komunikacyjny miasta.
A w innych miejscach rosną chaszcze.
:)
Wed, 27 Dec 2006 - 22:08
@ Mick
na jakiej podstawie jestes przekonany ze DTŚ miala biegnac po poludniowej stronie torow?
Nie bylo o tym nigdy zadnych informacji a tylko gdzies przypadkiem daawno temu przy innych sprawach dotarlem do sprzecznych informacji. Po poludniowej stronie to byla planowana nie DTŚ ale obecna Al. Zaglebia Dabrowskiego 30 lat temu.
Zaglebiowski odcinek DTŚ wstepnie jest planowany wlasnie po szlakach istniejacych drog aby bylo jak najmniej wyburzen. Obecnie nie wiemy nawet czy bedzie 3 czy 2 pasmowa.
Nikt nigdy nie twierzdil ze Al. Zaglebia nie bedzie kontynuowana, a nawet przed pomyslem przedluzenia DTŚ planowano "obwodnice" centrum. Pozostawienie tego terenu na ktorym stoja domki tez do konca sprawy by nie rozwiazalo bo za nimi w kierunku centrum i tak bylaby masa domow do wyburzenia.
Tak samo nie wiaodmo dlaczego obecny wiadukt tak ostro skreca a mial biegnac prosto na Łancuckiego. Kiedys byly plotki ze ktos wysoko postawiony i majacy w tym interes zmienil przebieg.
Obecnie nie te domki sa najwiekszym problemem ale wiadukt. Gdyby nie on to na tym trudnym odcinku mozna by w ostatecznosci zwezyc DTŚ do 4 pasow (nie 2+2 i nie 3+3) i zrobic jednojezdniowa z bariera betonowa na srodku - tak bedzie w Gliwicach. Wtedy z trudem ale by sie to zmiescilo. Problem tylko co wtedy z wiaduktem - bo powinien byc z niego wjazd na DTŚ a tu wogole bylby do zburzenia :/
W ostatecznosci mozna wyburzyc te stare domy od strony torow a nowe odzdzileic ekranem i wtedy wejdzie nawet 3+3. No ale dalej problem wiaduktu. Mozna przezycic na druge strone torow i wtedy bylyby male wyburzenia ale dalej problem z obecnym wiaduktem

Mozna tez zrobic estakade na tym odcinku biegnaca wzdluz torow ale koszt spory i co z obecnym wiaduktem
pulsatilla1214
Wed, 27 Dec 2006 - 22:22
Zagłębia Dąbrowskiego już w chwili budowania miała być drogą o znaczeniu ponadlokalnym.
W okolicy dworca PKP w Golonogu po to też zbudowano przejście podziemne przewidując duży ruch (od kilku lat zasypane) - tu gdzie dwupasmowka (Piecucha) dziś się kończy. Zaraz dalej były prowadzone nawet wstępne prace budowlane - częściowo zrobiono nawet nasyp jednej strony wiaduktu, który miał przerzucic tę drogę nad torami. Dalej wzdłuż torów trasa miala biec prosto na Ząbkowice i łaczyć się z nieodległą wschodnia obwodnicą GOP.
:)
Wed, 17 Jan 2007 - 10:22
QUOTE

W sprawie DTŚ konkretów wciąż brak
dziś
Przed wyborami dużo mówiło się o planach budowy zagłębiowskiej części Drogowej Trasy Średnicowej. Radnych już dawno wybraliśmy, a w sprawie DTŚ cisza.
Lesław Jakubik, zastępca naczelnika Wydziału Architektury i Urbanistyki UM w Dąbrowie Górniczej, twierdzi że w tej sprawie pośpiech nie jest wskazany.
- Zmieniły się władze, musi być czas na zapoznanie ich z projektami. Dąbrowa jest na końcówce tej drogi i ma w zasadzie do wyboru dwa warianty. Można poprowadzić trasę o podwyższonych parametrach do konkretnego punktu wskazanego w mieście. Można też stopniowo zwiększać klasę drogi tak, by przy wyjeździe z Dąbrowy osiągnąć konieczny standard - wyjaśnia.
Co do terenów pod DTŚ podobno obaw nie ma, bo w większości obowiązuje już tam plan zagospodarowania przestrzennego. Jedyny problem może być w okolicy kopalni Paryż, Huty Bankowej i ulicy Mireckiego.
- Tak naprawdę nie znamy kolejnych wersji projektu - mówi Lesław Jakubik.
Koncepcja przebudowy drogi jest w sosnowieckim magistracie. Projekt można zlecić, ale wtedy, kiedy będą już konkretne informacje o finansowaniu.
- Musimy liczyć na wsparcie rządowe lub unijne. Potrzebne jest spotkanie władz zagłębiowskich miast, ale gdy będziemy wiedzieć, jakie fundusze trafią na część zachodnią trasy od strony Gliwic - mówi Kazimierz Górski, prezydent Sosnowca.
(mano) - Dziennik Zachodni
przeciez to skandal zeby tak sie tym nie interesowac i do Sosnowca tak daleko. Przeciez to wladze maista powinny bardzo wspolpracowac przy planowaniu
Mick
Wed, 17 Jan 2007 - 21:18
Ciekawe jest to, że pan Lesław powiedział, że problemy mogą być koło Huty Bankowej, kopalni i ul. Mireckiego.
A my głowimy się nad przebiegiem drogi w okolicy dworca i dalej w kierunku wschodnim. Wygląda na to, że niepotrzebnie, bo zdaje się, że koncepcja dla tego odcinka już jest.
Pytanie: jaka?
szer
Thu, 18 Jan 2007 - 06:27
No mireckiego naprawde nie ma jak puścić....tak wogóle miejsca nie ma....A tunelu jak w katowicach nam nie wykopią choć było bo to dobre wyjście
:)
Thu, 18 Jan 2007 - 15:09
A Mireckiego to przeciez ma tylko przecinac wiec do wyburzenia najwyzej kilka budynkow. Ciekawe co z wyburzeniami ul. Kolejowej i najtrudniejszym odcinkiem od Kolejowej do Al. Zaglebia Dabrowskiego.
Nie wiem czy w naszym urzedzie jest ekspert od rozwiazan komunikacyjnych - prawie na pewno nie, a ten Pan ktory sie wypowiadal chyba niezbyt wie o czym mowi albo to dziennikarz tak napisal
szer
Thu, 18 Jan 2007 - 16:22
Kilka budynków? W najlepszym wypadku całe ogródki działkowe. Zauwać że jeśli ma lecieć przez mireckiego i pod hute to musieli by wykosić szkołe sportową, przedszkole, pare domów podrodze i garaże. Ale to jest tylko troche...
Bartek84
Thu, 18 Jan 2007 - 22:32
@szer trochę dziwne byłoby puszczać DTŚ tak jak mówisz. Po co wyburzać domy, dość nowoczesną szkołę i przedszkole?
Ja bym zbudował DTŚ od Dąbskiego, przez teren gdzie stoją dwupoziomowe garaże (między Dąbskiego a Legionów), teren ogródków działkowych i połączyć ją z ul Sobiwskiego pomiędzy stacjami benzynowymi. Dalej puściłbym ją ul. Moniuszki, w prawo przez teren KWK Paryż, może byłoby to jakimś bodźcem do rozwoju tamtejszej SE, nie wiem czy jest taka możliwość żeby biegła w miejscu pokopalnianych torów kolejowych, dalej DTŚ omijałaby hutę i łączyła się z ul. Przybylaka, potem biegła prosto przez te rudery koło dworca, ul Kolejową (tu krzyżowała by się z ul Kościuszki, niekoniecznie musiałby tu być węzeł), zakończyłbym ją mniej więcej na wysokości ul Poniatowskiego. Dalej wzdłuż torów możnaby zbudować zwykłą jednojezdniową ulicę, która łączyła by koniec DTŚ z wiaduktem nad torami i al. Zagłębia Dąbrowskiego.
Tak ja bym to widział
(ech, wiem, za dużo SimCity)
Zibar
Fri, 19 Jan 2007 - 06:53
Niby dlaczego za dużo sim city. Aktualnie maja budować obwodnicę północną Bytomia, dla odpowiedniego prowadzenia trasy sa prowadzone wyburzenia, budowy wiaduktów, a nawet pod torami kolejowymi będzie 100 m tunel. Takie inwestycje wspólnie z innymi miastami mają dużą szansę na dofinansowanie z UE ( w przypadku Bytomia, to różne dopłaty mają sięgnąć 3/4 wydatków) więc lepiej się postarać, wydać trochę kasy teraz więcej i mieć rozwiązanie na wiele lat (przecież nie mieliśmy wielu problemów komunikacyjnych w Zagłębi dlatego, że w latach 70-ych wybudowano dużo wielopasmowych jezdni).
:)
Fri, 19 Jan 2007 - 11:20
ehhh ale kombinujecie a przeciez przebieg DTŚ jest znany.
Jakie szkoly i przedszkola chcecie burzyc?

Przeciez od Dabskiego pojdzie skrajem ogrodkow dzialkowych gdzies miedzy Shellem i petla tramwajowa. Do wyburzenia max kilka budynkow.
A dalej przez kawalek bedzie biegla podobnie jak "odkrywa" Bartek84.
Przeciez mapke kiedys zrobilem - tam jest chyba jeden blad bo DTŚ prawdopodobnie jednak nie przetnie torow kolejowych i bedzie po poludniowej ich stronie
pulsatilla1214
Fri, 19 Jan 2007 - 11:40
Wszystko się zgadza, wklejaleś mapkę z zaznaczonym przebiegiem, choć było to daaawno i może nie wszyscy są tego świadomi

(druga strona wątku, 9 luty 2005)
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.