Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: D T Ś w Dąbrowie ???
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Krawiec
DTŚ Wschód to sprawa strategiczna dla Zagłębia. Po artykule Magdy w DZ widzimy na jakim etapie jesteśmy. Niestety jesteśmy w lesie...

Czy DTŚ to tylko hasło wyborcze czy też konkretny cel który leży na sercu naszym samorządowcom...?

Myślę, że należy zadać UM szereg szczegółowych pytań.
Zibar
Pewnie po zadaniu tych pytań usłyszymy, że nie jest to sprawa priorytetowa do momentu ukończenia DTŚ-ki na odcinku zachodnim sad.gif i dzięki temu nasz region poraz kolejny straci inwestycje na rzecz tamtego regionu, a do tego według ostatnich doniesieś A-1 będzie gotowa między 2010-12 i będzie to kolejny atut dla Gliwic i okolic. Dlatego nie mogę pojąć jak nasi samorządowcy zaprzepaścili szansę wykorzystania położenia DG przy przecięciu DK-1 i starej czwórki, dopóki A-4 nie była wybudowana blink.gif .
Mick
1. Ja pamiętam, że z 10-15 lat temu przebieg autostrady A1 był mocno dyskutowany. Tyle że w większości przypadków (gmin) wyglądało to tak:
- autostrada? broń boże, nie u nas!
Jedynie Gliwice od razu ogłosiły, że oni bardzo chcą mieć autostradę. I dostali. I bardzo dobrze, reszta nie chciała.

2. Trzeba pamiętać, że właśnie 10 lat temu, to wschodnia strona GOP miała szlaki komunikacyjne świetnie rozwinięte (obwodnica, droga na Olkusz, na Warszawę). Zachód miał jedynie starą hitlerowską autostradę Bytom - Gliwice. DTŚ w kierunku zachodnim był inwestycją mega potrzebną. I dalej jest - tę drogę trzeba skończyć. Wybór między DTŚ Wschód a DTŚ Zachód jest prosty - trzeba tę drogę poprowadzić najpierw do Gliwic.
Autostrada A4 jest już gotowa, ale ona nie rozwiązuje w pełni problemów komunikacyjnych zachodniej części GOP. Co więcej uważam, że dokończenie tej inwestycji jest też w interesie mieszkańców Zagłębia - łatwiej będzie im się dostać do Gliwic, Zabrza, Rudy itd. :)
I dalej - musimy popierać tą inwestycję, zaznaczając, że jest to jedynie jeden z elementów rozwoju sieci drogowej naszego kawałka kraju - następnym elementem, korzystnym także dla mieszkańców Śląska będzie przedłużenie DTŚ do DG.
Po prostu my i śląska część GOP już nie konkurujemy ze sobą w przypadku takich inwestycji - my jako GOP konkurujemy z Warszawą, Wrocławiem, Gdańskiem itd. Im szybciej ukończona zostanie DTŚ do Gliwic, tym szybciej dotrze ona do DG. Naszymi konkurentami gospodarczymi są Warszawa, Zagłębie Ruhry, Praga - a nie Gliwice, które de facto są w naszym teamie.

Nie obrażajmy się na to, że ktoś powie, że "nie jest to sprawa priorytetowa do momentu ukończenia DTŚ-ki na odcinku zachodnim". Parę lat temu w ogóle nie rozważano przedłużania DTŚ do DG. To, że teraz problemem jest termin realizacji tego przedsięwzięcia to już jest wielki postęp.
Krawiec
@ Mick

Wybór między DTŚ Zachód na odcinku Gliwice - Bytom, a DTŚ Wschód może być trudny i kontrowersyjny ale wybór pomiędzy halą Podium w Gliwicach, a DTŚ Wschód już powinien być oczywisty.

Fajnie by było jakby Gliwice lub Katowice mówiły też takim integracyjnym głosem jak Ty np. Gliwice mogłyby powiedzieć: nasze centrum logistyczne może poczekać, przecież konkurujemy z Warszawą i Wrocławiem więc trzeba dofinansować Sławków i Sosnowiec. Katowice mogłyby też w duchu jedności powiedzieć niech targi górnicze będą w Sosnowcu, przecież lepiej żeby zostały w GOP-ie niż przeniosły się do Ostrawy.

Bądźmy realistami Mick...
:)
nareszcie cos nowego!

QUOTE
silesia-region.pl/

Drogową Trasą Średnicową na wschód

Miasta muszą określić swój udział w kosztach współfinansowania inwestycji


W gmachu Urzędu Marszałkowskiego odbyło się robocze spotkanie w sprawie realizacji projektu „Drogowa Trasa Średnicowa Katowice – Dąbrowa Górnicza”. Uczestniczył w nim członek Zarządu Jarosław Kołodziejczyk i przedstawiciele miast, przez które ma przebiegać projektowany odcinek DTŚ, tj. Katowic, Mysłowic, Sosnowca, Będzina oraz Dąbrowy Górniczej.

Przypominamy, że 31 września 2004 roku podpisane zostało porozumienie pomiędzy Urzędem Marszałkowskim i pięcioma miastami w sprawie przygotowania i realizacji Drogowej Trasy Średnicowej Katowice-Dąbrowa Górnicza. Pod względem funkcji i parametrów technicznych ma ona odpowiadać realizowanej obecnie DTŚ Katowice-Gliwice i być jej kontynuacją. Koszt inwestycji szacuje się na 1 mld 600 mln zł, w tym na same roboty przygotowawcze 280 mnl zł. Nie można w tym przypadku liczyć na poważniejsze wsparcie ze strony Unii Europejskiej, bowiem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego można pozyskać na ten cel zaledwie około 25 mln euro, czyli 5 proc. kosztów całej inwestycji.

Podczas spotkania ustalono, że do końca czerwca br. miasta określą, ile w ciągu najbliższych 3 lat przeznaczą środków na prace przygotowawcze, natomiast Urząd Marszałkowski przygotuje na tej podstawie aneks do porozumienia z 2004 r. Są to poważne kwoty, bo ogół wydatków na ten cel, w przypadku Katowic szacowane jest na 30 mln zł, Sosnowca – 95 mln zł, a Dąbrowy Górniczej – 72 mln zł. Miasta oszacują także skalę wydatków na roboty budowlane. Samorząd Województwa zobowiązał się do wyznaczenia zakresu pomocy w sfinansowaniu tej inwestycji.
Dami7
Dziwny był ten rok 2004, wrzesień miał 31 dni...
Hator
no no no - ciekawy art udalo sie :) na naszym "wykopie" umiescic :)

choc to kropelka w morzu potrzeb to zawsze cieszy i daje nadzieje na jakas (??) przyszlosc w tej spraiwe

dami7 = sluszna uwaga. Pewnie za pare lat sie dowiemy ze wszystkie decyzje w sprawie DTS zainicjowane 31 IX 2004 nie beda wiazace i stana sie nielegalne z powodu wlasnie 31 biggrin.gif
kwintosz
QUOTE
Wspólne starania o pieniądze

Prezydenci Dąbrowy Górniczej, Będzina, Sosnowca i Mysłowic zwrócili się do premiera Jarosława Kaczyńskiego o podjęcie decyzji dot. kontynuowania budowy Drogowej Trasy Średnicowej z Katowic do Dąbrowy Górniczej na zasadach takiego montażu finansowego, jaki został przyjęty podczas budowy odcinka z Rudy Śląskiej do Katowic.

- Głównym celem tej inwestycji było skomunikowanie wschodniej części aglomeracji katowickiej z zachodnią połączeniem drogowym o parametrach technicznych umożliwiających bezpieczne i relatywnie szybkie poprowadzenie ruchu nie tylko tranzytowego ale również wewnątrz aglomeracyjnego – mówi Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy Górniczej. – Zatem w ramach założeń „solidarnego państwa” proces inwestycyjny budowy wschodniego odcinka trasy średnicowej powinien być przeprowadzony w sposób identyczny jak zrealizowany już odcinek zachodni. Odcinek Drogowej Trasy Średnicowej z Katowic do Dąbrowy Górniczej ze względu na potrzeby rozwoju całej aglomeracji katowickiej winien być bezwzględnie realizowany.

Śląski Urząd Marszałkowski poinformował miasta zainteresowane realizacją projektu DTŚ przez które przebiegać ma trasa o konieczności wzięcia na siebie zadań dot. przeprowadzenia prac przygotowawczych tj. doprowadzenia do uzyskania pozwoleń na budowę. Miasta określiły swój udział w kosztach współfinansowania inwestycji, która ma przebiegać od Katowic poprzez Mysłowice, Sosnowiec, Będzin do Dąbrowy Górniczej. Koszt inwestycji szacuje się na 1 mld 600 mln zł, w tym same roboty przygotowawcze wynieść mają 280 mln zł.

- Nie możemy liczyć na poważniejsze wsparcie z Unii Europejskiej, bowiem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego można pozyskać na ten cel zaledwie 25 mln euro czyli 5 proc. kosztów całej inwestycji – wyjaśnia Paweł Gocyła, z-ca prezydenta miasta. – Inwestycja ta to duży wysiłek finansowy dla naszego regionu oraz poszczególnych miast, bo ogół wydatków na ten cel w przypadku Katowic wyniesie ok. 30 mln zł, Sosnowca 95 mln zł, Dąbrowy Górniczej 72 mln zł.

O zaangażowanie i wsparcie tej inicjatywy wystąpiliśmy do posłów i senatorów województwa śląskiego.

Posłowie na Sejm RP – Wiesław Jędrusik, Witold Klepacz i Zbyszek Zaborowski złożyli interpelację w tej sprawie do ministra transportu, Jerzego Polaczka. Posłowie zapytali: Kiedy podjęta zostanie decyzja o kontynuowaniu budowy wschodniego odcinka DTŚ z Katowic do Dąbrowy Górniczej oraz dlaczego Ministerstwo Transportu planuje budowę wschodniego odcinka DTŚ na innych zasadach finansowych niż przyjęte podczas budowy odcinka zachodniego z Katowic do Gliwic? O losach inwestycji informować będziemy na bieżąco.
dabrowa-gornicza.pl


Czyżby w końcu jakieś poważne ruchy??? Obyy..
:)
pozwolcie ze z tej oazji zaspamuje

NARESZCIE!

jednak juz troche pozno. Trzeba bylo sie starac z innych programow UE - np tego wielkiego ogolnopolskiego ktory gwarantowal przyznanie bez konkursow. Przespali
syzio
QUOTE
Posłowie na Sejm RP – Wiesław Jędrusik, Witold Klepacz i Zbyszek Zaborowski złożyli interpelację w tej sprawie do ministra transportu, Jerzego Polaczka. Posłowie zapytali: Kiedy podjęta zostanie decyzja o kontynuowaniu budowy wschodniego odcinka DTŚ z Katowic do Dąbrowy Górniczej oraz dlaczego Ministerstwo Transportu planuje budowę wschodniego odcinka DTŚ na innych zasadach finansowych niż przyjęte podczas budowy odcinka zachodniego z Katowic do Gliwic?

Według mnie nie prędko. Nasi politycy zawsze grają na zwłoke.
Ale ze wcześniejszego artykułu:
QUOTE
Samorząd Województwa zobowiązał się do wyznaczenia zakresu pomocy w sfinansowaniu tej inwestycji.
kwintosz
Co do odcinka DTŚ Wschód to obserwuje bacznie także to co się dzieje na odcinku mającym powstać od Rudy Śl. do Gliwic. I tu upatruje szansę na szybszą realizacje DTŚ w stronę Dąbrowy. Ostatnie tygodnie przyniosły nam wiadomości o poważnych problemach w Gliwicach. O ile z odcinkiem zabrzańskim raczej nie będzie problemów o tyle w Gliwicach są protesty nad planowanym przebiegiem drogi. Jeśli impas nadal by trwał można by walczyć o przesunięcie środków zarezerwowanych na tamten odcinek, na odcinek w kierunku DG. A póki co nie zanosi się na szybkie rozwiązanie konfliktu. Stowarzyszenie "Gliwiczanie dla Gliwic" torpeduje wszelkie działania UM póki co. A przecież termin w którym należałoby zacząć działać w Gliwicach z planami, przetargami, wyburzeniami nieubłaganie się zbliża.

Mam nadzieję że nasze władze nie odpuszczą tej sprawy i doczekamy się wcześniej drogi niż w 2015-2016.. A najgorsze jest to że w budżecie województwa nie ma na ten cel $ do roku 2013.. Więc musimy to wywalczyć sami..
pozdrawiam
QUOTE(kwintosz @ May 18 2007, 20:26 ) *
Co do odcinka DTŚ Wschód to obserwuje bacznie także to co się dzieje na odcinku mającym powstać od Rudy Śl. do Gliwic. I tu upatruje szansę na szybszą realizacje DTŚ w stronę Dąbrowy. Ostatnie tygodnie przyniosły nam wiadomości o poważnych problemach w Gliwicach. O ile z odcinkiem zabrzańskim raczej nie będzie problemów o tyle w Gliwicach są protesty nad planowanym przebiegiem drogi. Jeśli impas nadal by trwał można by walczyć o przesunięcie środków zarezerwowanych na tamten odcinek, na odcinek w kierunku DG. A póki co nie zanosi się na szybkie rozwiązanie konfliktu. Stowarzyszenie "Gliwiczanie dla Gliwic" torpeduje wszelkie działania UM póki co. A przecież termin w którym należałoby zacząć działać w Gliwicach z planami, przetargami, wyburzeniami nieubłaganie się zbliża.

Mam nadzieję że nasze władze nie odpuszczą tej sprawy i doczekamy się wcześniej drogi niż w 2015-2016.. A najgorsze jest to że w budżecie województwa nie ma na ten cel $ do roku 2013.. Więc musimy to wywalczyć sami..



No coś obawiam się że w DG będą dokładnie takie same protesty. Niech tylko przypomnę protest w związku ze ślimakiem przy Nemo, a to akurat pikuś przy DTŚ
kwintosz
Mimo wszystko w DG myślę, że nie powinno być aż takich akcji. W Gliwicach DTŚ-ka ma lecieć centralnie przez środek miasta, przecinając je na pół. W Dąbrowie zaś, droga przebiegać ma raczej nie przez samo centrum, a jeśli już blisko to przynajmniej terenami w małym stopniu używanymi. Oczywiście jak to u nas w DG, nie wiadomo do końca jak miałby wyglądać ten przebieg drogi ale mogę się założyć że tak jak to jest w Polsce zawsze, znajdzie się ktoś komu to będzie nie na rękę, lub będzie chciał na tym sporo zarobić (odszkodowania, wykupy itp). Mimo wszystko jestem dobrej myśli, jak już rozpoczęło by się coś konkretnego dziać, to nie powinno być większych problemów. Tym bardziej że jest czas aby wszystko dobrze przygotować.
:)
"Protokół nr 8 / 07 z posiedzenia Komisji Rozwoju Miasta odbytego w dniu 18 kwietnia 2007" - fragment dotyczacy DTŚ:

QUOTE
(...)
1. Modernizacja układów drogowych miasta ze szczególnym uwzględnieniem Drogowej Trasy Średnicowej.
(...)

Ad. 1.
Na początku posiedzenia zabrał głos I Z-ca Prezydenta Miasta Henryk Zaguła, informując zebranych, że jako miasto zostaliśmy zobligowani do zarezerwowania terenu pod budowę Drogowej Trasy Średnicowej.
Do ciekawszych rozwiązań komunikacyjnych będą należały: przejazd bezkolizyjny na drugą stronę miasta przy ul Kościuszki, łącznie z wiaduktem od Centrum i ul. Łańcuckiego, przejazd pod torami oraz węzłami komunikacyjnymi jak np. na wysokości ulic Piłsudskiego, Kościuszki, węzeł Gołonoski a przy Morcinka – bezkolizyjnymi włączeniami, czyli możliwością zjazdu i wjazdu.
Nie jest jeszcze zabezpieczone finansowanie tego zadania. Dotychczas odbywało się ze środków budżetu Państwa. Było różnie adresowane: raz do realizatora DTŚ-SA, a po II etapie reformy administracji publicznej do powiatów leżących na trasie odcinków realizacji DTS – tj. terenów Chorzowa, Rudy Śląskiej, Katowice. Wszystkie miasta z tego rejonu w owym czasie zawarły Porozumienie z Zarządem Województwa Śląskiego, który pełnił rolę koordynatora i w imieniu tychże powiatów był odbiorcą dotacji celowej na realizację DTŚ. W ramach całej umowy z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, który był głównym dawcą ciągów drogi komunikacyjnej, Urząd Marszałkowski za zgodą Rady Sejmiku Województwa Śląskiego i poszczególnych Rad Powiatu podpisał też umowę na kredytowanie tego zadania. Budowa trasy została zakończona na rondzie w Katowicach.
Dalej do wykonania przewidywany jest odcinek, którym można by było dojechać do Mysłowic oraz włączyć się do przyszłej autostrady. I ten odcinek drogi jest finansowany wg powyższych zasad. Jeśli chodzi o naszą gminę Dąbrowa Górnicza oraz gminy Będzin i Sosnowiec zaproponowano nam, aby finansowanie odbywało się z własnych środków.
W związku z powyższym został przygotowany i wystosowany dokument do Premiera RP w tej sprawie z prośbą, by przy tego typu inwestycjach wszyscy byli traktowani tak samo.
Ma nadzieję, że zostanie podjęta pozytywna decyzja.

Według radnego Z. Wróblewskiego czas realizacji DTS jest jeszcze bardzo daleki, ale interesują go naturalne przeszkody, jak np.: przy ulicach Dąbskiego, Konopnickiej, Al. Zagłębia Dąbrowskiego (wysiedlenia, wyburzenia).
Pan Prezydent odpowiedział, że jest to przedsięwzięcie bardzo ważne dla rozwoju miasta, złożone i drogie w realizacji. W związku z tym nie przewiduje przeszkód tego typu, lecz rozwiązania wielu problemów, które się pojawią oraz ochronę przed hałasem tych, którzy pozostaną, co będzie uwzględniane w trakcie negocjacji. Natomiast, jeśli chodzi o organizacyjne przygotowanie tej inwestycji, to po zmianie ustawy w szczególnych warunkach realizacji. Co do tego typu dróg nie będzie problemu, – ponieważ od połowy grudnia ubiegłego roku decyzja lokalizacyjna i środowiskowa na taki przebieg kończy wszystkie sprawy wywłaszczeń - wszystkie procedury i zmiany prawa, na grunt właściciela, na który już została wydana decyzja. Z mocy prawa przestały obowiązywać wszystkie umowy - w tym umowy o najem. Z punktu widzenia logistyki tego zadania jest to znacznie uproszczone. Pozostają jednak problemy, z którymi będziemy musieli się borykać w momencie podjęcia decyzji o realizację. Mamy na razie wstępną lokalizację, przebieg, z którego wyciągamy tzw. pola konfliktów, które są powoli identyfikowane. Gdy otrzymamy dokładną ścieżkę lokalizacyjną, gdy będziemy mogli powiedzieć, których budynków czy nieruchomości to dotknie wtedy będziemy się zajmować
i liczyć, ile należy wybudować mieszkań na zamianę, ile wypłacić odszkodowań. Na razie prowadzony jest proces decyzyjny szczególnie w zakresie finansowania tej inwestycji.

Wiceprzewodniczący K. Woźniczka zapytał, czy prawdą jest, że część gruntu przy wyjeździe z tut. Urzędu przy trasie dwupasmowej należy do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i że te grunty są przeznaczone do sprzedaży, oraz jakie są zamierzenia finansowe, czy będzie dopłacała nam UNIA oraz czy można określić % udział.
Pan Prezydent o terenach nie był poinformowany. Jeśli chodzi o finansowanie odpowiedział, że decyzja zapadła w kategoriach 100% gminy. Środki unijne są już rozdysponowane na lata 2007-2013. W części są środkami, w których biorą udział poszczególni zarządzający projektami Ministerstwa.
Podobnie jak nasz projekt gospodarki wodno-ściekowej, który został umieszczony na unikatowym wykazie projektów. Są też inne tego typu zadania w zakresie komunikacji, transportu, rozjazdów drogowych, które mają charakter krajowy. Budżet Unii Europejskiej ze środków programu operacyjnego współorganizuje układy komunikacyjne o charakterze krajowym – czyli autostrady i drogi szybkiego ruchu. Jest to jedno miejsce, w którym znajdują się fundusze. Innym rejonem funduszy są to części z 43 miliardów euro Regionalnego Programu Operacyjnego. W województwie śląskim zostały rozdysponowane szczególnie
w infrastrukturze. Jeżeli mówić o szansach zewnętrznego finansowania czy współ finansowania tej inwestycji, to, jeżeli nie będzie realizacji budżetem państwa, myśli, że w następnym okresie budżetowym 2014-2019 tego typu zadania znajdą się w Regionalnym Programie Operacyjnym lub w programach krajowych.

Radny Tomasz Skóra zapytał, co będzie z przedsiębiorstwami, w których kolizje wchodzi ta droga.
Pan Prezydent odpowiedział, że dzisiaj mówimy na razie o proponowanym śladzie, obszarze ogólności. Toczy się identyfikacja ilości miejsc, gdzie pojawią się problemy (jest to obszar rezerwy pod realizację ciągu komunikacyjnego). Ma świadomość, że będą to też obszary przemysłu, czy kwestia dogadania przebiegu, ustalenia strefy a w efekcie, że trzeba będzie zakład przenieść. Pokazał na mapie
i stwierdził, że może się okazać, że np. teren oznaczony kolorem pomarańczowym
z lekkim zapasem może zostać wyłączony z działalności inwestycyjnej. A gdy będziemy mieć już ten plan to będziemy rozmawiać z wszystkimi zainteresowanymi. Na dzień dzisiejszy ma za mało informacji. A co do różnicy między ingerencję w strefę budownictwa mieszkaniowego a strefę przemysłową zwrócił uwagę na fakt, który nie jest brany pod uwagę. W kolejnym miejscu w strefie zabudowy mieszkaniowej przy wyburzeniu 5-6 domów z obu stron trzeba będzie wybudować potężne ekrany akustyczne, bo Ci mieszkańcy, którzy pozostaną muszą mieć zabezpieczony komfort. Czyli koszt tej inwestycji będzie potężny, natomiast w strefie zabudowy przemysłowej zapłacą więcej za przejęcia terenów, ale wtedy nie będą potrzebne ekrany akustyczne. Może się też okazać, że w skrajnym przypadku takie posunięcia będą się bilansować.

Przewodniczący I. Zugaj zadał pytanie w kwestii odciążenia głównej osi komunikacyjnej miasta. Od wielu lat planowane były 1-2 nitki, które częściowo pokryły się z planowanym odcinkiem DTŚ. Ponieważ miasto musi się rozwijać, jest ciekaw, czy będziemy sami robić, czy czekamy na wsparcie finansowe.
Pan Prezydent odpowiedział, że jest to zadanie na poziomie 500 milionów złotych
, jeszcze na ten temat będziemy rozmawiać. Jest spokojny, Dąbrowa Górnicza w Centrum jest miastem dość przejezdnym, gorzej jest na obrzeżach. Gdybyśmy chcieli uaktywnić np. obszar Tucznawy, to musimy przyjąć, że będzie się przemieszczać w tym kierunku 5-6 tys. ludzi na dobę. Zabiegamy o to, aby DTŚ została uwzględniona w planach województwa śląskiego. Ale oficjalne stanowisko dopiero będzie. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego
i w studium będzie pokazana, jako rezerwa terenu.
(...)


no wlasnie nie wiadomo ile lat bedziemy czekali na DTŚ a miasto musialo przez to zrezygnowac z tej planowanej "obwodnicy" centrum, ktorej miejsce zajmie DTŚ. Albo naciskac na stworzenie projektu i samemu starac sie o dofinansowanie z Unii i wtedy mzoe dolozy tez cos panstwo. Tak sie wszyscy zestarzejemy a DTŚ ciagle bedzie tylko w planach
syzio
A zna ktoś plan (na dzień dzisiejszy) przebiegania DTŚ w Dąbrowie Górniczej?

MojeAuto.Pl
QUOTE
Z końcem września 2004 r podpisane zostało porozumienie pomiędzy Urzędem Marszałkowskim i pięcioma miastami Katowice, Mysłowice, Sosnowiec, Będzin oraz Dąbrowa Górnicza w sprawie przygotowania i realizacji Drogowej Trasy Średnicowej Katowice-Dąbrowa Górnicza. Teraz miasta muszą określić swój udział w kosztach współfinansowania inwestycji o szacunkowej wartości ok.1,6 mld zł. Do końca czerwca br. miasta określą, ile w ciągu najbliższych 3 lat przeznaczą środków na prace przygotowawcze, natomiast Urząd Marszałkowski przygotuje na tej podstawie aneks do porozumienia z 2004 r. Są to poważne kwoty, bo ogół wydatków na ten cel, w przypadku Katowic szacowane jest na 30 mln zł, Sosnowca – 95 mln zł, a Dąbrowy Górniczej – 72 mln zł. Miasta oszacują także skalę wydatków na roboty budowlane. Samorząd Województwa Śląskiego zobowiązał się do wyznaczenia zakresu pomocy w sfinansowaniu tej inwestycji.

Pod względem funkcji i parametrów technicznych ma ona odpowiadać realizowanej obecnie DTŚ Katowice-Gliwice i być jej kontynuacją. Koszt inwestycji szacuje się na 1,6 mld zł, w tym na same roboty przygotowawcze 280 mln zł. Nie można w tym przypadku liczyć na poważniejsze wsparcie ze strony Unii Europejskiej, bowiem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego można pozyskać na ten cel zaledwie około 25 mln euro, czyli 5 proc. kosztów całej inwestycji.
:)
^^powyzsza informacja byla juz dawno temu w tym watku. Przebieg tez. Dokladniejszych planow nie ma i nikt ich nawet nie robi
:)
QUOTE


Za trzy lata będzie gotowa DTŚ-ka na odcinku Katowice-Gliwice
dziś

W przyszłym tygodniu ma być podpisana umowa na sfinansowanie ostatniego zachodniego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej biegnącego przez Zabrze i Gliwice. Jego łączny koszt wyniesie ponad 250 milionów euro. Inwestycja ma zostać zakończona w 2010 roku.

W przyszłym tygodniu ministrowie: transportu - Jerzy Polaczek oraz finansów - Zyta Gilowska, chcą podpisać w tej sprawie umowę z przedstawicielem Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który udziela kredytu. Płatnikiem należności będzie budżet państwa.

- Wszystko jest zapięte na ostatni guzik; Rada Ministrów podjęła już decyzję w tej sprawie, czekamy tylko na formalne złożenie podpisów - mówi Polaczek.

160 milionów euro gwarantowanych przez rząd nie wystarczy jednak na sfinansowanie tej inwestycji - 65 milionów euro dołoży samorząd województwa śląskiego, a reszta, po 78 milionów złotych rocznie pochodzić będzie z subwencji drogowych. W projekt zaangażowane są też zainteresowane samorządy. To one bowiem tworzą warunki do realizacji przebiegu trasy. Prezydenci Zabrza i Gliwic realizują plan budownictwa zamiennego, aby przekwaterować mieszkańców budynków, których domy muszą być wyburzone. Proces ten przebiega bez większych napięć, ponieważ DTŚ zaprojektowano w ten sposób, aby jej przebieg omijał większe skupiska ludzi.

- Drogowa Trasa Średnicowa to tylko fragment nowych rozwiązań drogowych dla Śląska - mówi Polaczek. - Tak samo ważne jest dla nas bowiem zakończenie do końca 2011 roku budowy autostrady A-1.

Przypomnijmy, że zgodnie z założeniami śląskiego samorządu, po 2011 ma zacząć się rozbudowa DTŚ od centrum Katowic także na wschód. Według planów, przez Mysłowice i Sosnowiec ma dochodzić do Dąbrowy Górniczej. W tej chwili istnieją już plany studyjne tej inwestycji.

Łączny koszt budowy Drogowej Trasy Średnicowej, mającej być w założeniu "kręgosłupem" komunikacyjnym aglomeracji śląskiej przekroczy

2,5 miliarda euro. Przypomnimy, że cały ten projekt, w połowie lat 80. wymyślił były wojewoda katowicki - Tadeusz Wnuk. Za czasów realnego socjalizmu nie było jednak pieniędzy na realizację tak dużego przedsięwzięcia.



Korzyści płynące z budowy DTŚ dla mieszkańców aglomeracji:

1. Trasa z Katowic do Gliwic skróci się o 26 procent

2. Czas podróży zostanie zredukowany o 76 procent.

3. Spalimy na tym odcinku o połowę mniej paliwa.

4. Na nowej trasie auta będą emitować o połowę mniej toksyn.

Witold Pustułka - Dziennik Zachodni


:-/ Ciekawe co to za "plany studyjne". No chyba nie chodzi tylko o ta stara koncepcje przebiegu.

Przeciez kasa dla odcinka Katowice-Myslowice juz dawno przyznana wiec nie bardzo rozumiem. Chyba ze po 2011 wybuduja tylko do Myslowic a reszta np w 2025...
kwintosz
Tak, chyba tak o ile dobrze pamiętam i jeśli się nie mylę to jest kasa ale tylko na drogę do granic Katowic z Mysłowicami. Nie pamiętam także gdzie, ale coś mi się kojarzy że były zapisane pieniądze (budżet województwa na ten rok?) na zaprojektowanie wschodniego odcinka DTŚ. wink.gif Może to o to chodzi z tymi "planami studyjnymi"?
Tak czy siak, póki co to jest odległa perspektywa i co gorsza.. nic pewnego chyba.
Krawiec
Jak pisał na początku strony Mick cieszmy się, bo jesteśmy w jednej aglomeracji wink.gif

Czasem mam wrażenie, że na forum Sosnowca i DG wypowiadają się pracownicy UM Katowic i Gliwic.

Ok każdy - dąbrowianin czy sosnowiczanin - ma prawo nie lubić własnego miasta i fascynować się jakimś innym ale nie mogę się pogodzić z faktem, że nasi wybrańcy są tacy kunktatorscy i nie walczą o środki na budowę DTŚ Zagłębie. Pisowcy jak jeden zagłosowali za wstrzymaniem środków na DTŚ Wschód, szkoda że nikt nie spytał Kościelniaka i Malik dlaczego
byli przeciw inwestycji we własnym okręgu wyborczym.

Kto powiedział, że musimy czekać aż wybudują cały zachodni odcinek? W Gliwicach nawet za bardzo nie chcą DTŚ. Gdyby nasi parlamentarzyści wystąpili razem włącznie z PiS-owcami to te środki mogłyby się znaleźć w krótszej perspektywie.
kwintosz
Krawiec, przeczytaj sobie wywiad z p. Kościelniakiem w dziale o wyborach, to zrozumiesz czemu oni tak głosują. Kompletne brednie aż się tego czytać nie da. Mnie też to boli, bo przecież prace tak jak zauważyłeś mogłyby być prowadzone nawet równocześnie, nic nie stoi temu na przeszkodzie. Jak ważna ta droga jest, przemawia za tym nawet sytuacja jaka się dzieje na odcinku wylotowym z Katowic w stronę S-a i DG a ją jeszcze pogarszają niekończące się remonty. Oczywiście problemem jest to, że nasi samorządowcy, posłowie są nam przychylni tylko podczas wyborów.. Niestety..
Dave
Ej! Ale powiedzmy sobie tak szczeże: czy DG tak pilnie potrzebna jest "na już" ta DTŚka? Przecież drogę do Katowic (2 i 3 pasmową) przez Sosnowiec mamy, wschodnią obwodnicę do Tychów i na południe w Beskidy mamy, do Olkusza, Krakowa i do Warszawy dwumpasmówki mamy, korków u nas nie ma...
Ja bym chciał i chcę tą DTŚkę oczywiście u nas, ale póki co chyba nie jest aż tak potrzebna! NA razie wystaczy chyba gruntowny remont DK94 od D.G. do Sosnowca i DK86 od Będzina do Katowic i jak nie będzie już remontów i zwężeń to w 10-15 minut jesteśmy niemal bezkolizyjnie w Katowicach! Natomiast do Rudy Śląskiej, Zabrza i Gliwic do niedawna nie było W OGÓLE dobrej, dwupasmowej drogi i ta była i jest pilnie potrzebna!
Bartek
Dave ma rację, dla mnie pomysł budowy DTŚ w naszym mieście to marnowanie terenów na których mogą powstać domy mieszkalne! Lepiej tą kasę przeznaczyć na transport kolejowy, tramwaje i stan infrastruktury!
kwintosz
CYTAT(Dave @ sob, 13 paź 2007 - 21:40) *
Ej! Ale powiedzmy sobie tak szczeże: czy DG tak pilnie potrzebna jest "na już" ta DTŚka? Przecież drogę do Katowic (2 i 3 pasmową) przez Sosnowiec mamy, wschodnią obwodnicę do Tychów i na południe w Beskidy mamy, do Olkusza, Krakowa i do Warszawy dwumpasmówki mamy, korków u nas nie ma...
Ja bym chciał i chcę tą DTŚkę oczywiście u nas, ale póki co chyba nie jest aż tak potrzebna! NA razie wystaczy chyba gruntowny remont DK94 od D.G. do Sosnowca i DK86 od Będzina do Katowic i jak nie będzie już remontów i zwężeń to w 10-15 minut jesteśmy niemal bezkolizyjnie w Katowicach! Natomiast do Rudy Śląskiej, Zabrza i Gliwic do niedawna nie było W OGÓLE dobrej, dwupasmowej drogi i ta była i jest pilnie potrzebna!

Sorry ale nie mogę się z Tobą zgodzić. Droga do Katowic jest w fatalnym stanie, w dodatku pogarszają komfort jazdy niekończące się remonty a one na 100% będą i później bo droga ta jest już nieźle podziurawiona a póki co robią tylko mosty. To teraz pomyśl sobie, jak wyłączą np na długości 500m czy 1000m jedną nitkę by zrobić nawierzchnię, co się wtedy będzie działo. A czemu się tak dzieje, jak teraz że autobusy zamiast 40 min jadą godzinę?.. bo ruch tam jest ogromny. Każde utrudnienie powoduje korki. Za niedługo dojdziemy do kresu przepustowości tej drogi bez korków a więc jazdy dość komfortowej (nie myśląc tu o stanie nawierzchni) I co ciekawsze, biorąc pod uwagę zamożność społeczeństwa, tendencje, trendy i statystyki ruch samochodowy w Polsce na pewno będzie się zwiększać. Więcej samochodów, te same drogi = większe korki. Stąd też musimy patrzeć nie tylko na to co jest teraz ale na kilka, czy kilkanaście lat w przód. Teraz mamy szanse na wielkie pieniądze unijne, za 10 lat czy 15 takich pieniędzy na pewno już nie będzie (nigdy już nie będzie), dlatego też ważne jest aby takie i podobne inwestycje w infrastrukturę drogową realizować teraz. Do Rudy Śl jest Średnicówka, przez Zabrze do Gliwic mamy A4, nie wiem skąd Ci się wzięło że w ogóle nie ma dobrej drogi. DTŚ Zachód jest równie potrzebna jak DTŚ Wschód i nam Zagłębiakom powinno na tym szczególnie zależeć i powinniśmy szczególnie głośno domagać się jej realizacji już teraz, nie za 10 czy 15 lat!!
mucha
A więc widzę, że nie jestem osamotniony w swoich sądach. Także uważam, że przede wszystkim powinno się gruntownie wyremontować i uczynić bezkolizyjną DK 94. DTŚ owszem, przydałaby się, ale nie jest to priorytet. Czy ktoś wogóle jeździłby z D.G. do Katowic przez Mysłowice? A o ile wiem, to tak miałaby iść DTŚ Wschód.
Co do dróg na zachodzie GOP - Dave ma rację. Parę lat temu nie było żadnej przyzwoitej drogi z Katowic do Gliwic. A4 jest dopiero od 2 lat.
mały
Też się muszę zgodzić z Muchą. Tylko że z drugiej strony jeśli teraz nie uprzemy się na DTŚ-kę i nie wybudujemy jej z pomocą funduszy unijnych to za kilka lat może obudzimy się z ręką w nocniku. Bez koniecznej już wtedy drogi i bez kasy.
:)
jak to nie ma korkow?
kolo Makro w strone Katowic najczesciej na 2-3 zmiany, czesto wiecej, a co bedzie za 10 lat?
Sosnowiec nie ma planow przebudowy DK94. Ile lat czekalismy na naprawe kolein laugh.gif
A wystarczy wiadukt kolo makro i tunel/kladka zamiast przejscia za Auchan. Do tego od Auchan do granicy DG dobudowa 3 pasa a jest na to miejsce i lux na wiele lat. Ale tak nie bedzie! O wiele szybciej jest szansa na DTŚ.
Do tego wieczny remont wiaduktow na S86. Czasami ok 7:30 korek na kilka km, zaczynajacy sie niedaleko za polaczeniem DK94 i DK86 za szpitalem, az do mostu granicznego Sosnowiec/Katowice. Szybciej juz przez Myslowice DTŚ tongue.gif
Wiadomo ze jezeli nie bedzie utrudnien i korkow to kazdy bedzie jechal jak dotychczas ale DTŚ polaczy nas z Myslowicami i co najwazniejsze bedzie obwodnica centrum. Najbardziej wkurzajace jest to odwlekanie. Moglo by DTŚ nie byc i w zamian za to zbudowac droge o nizszych parametrach laczaca ul Kolejowa z wiaduktem i Al Zaglebia. A tak tylko czekac a miasto samo nie moze nic zbudowac bo tam ma byc DTŚ
Zibar
Imho droga alternatywna podobnej klasy co obecny dojazd musi być. Nie tylko dlatego, że korki tworzą się podczas remontów. Duże korki tworzą się na Rozdzieńskiego przy zwykłej stłuczce, jeśli zablokowany jest choć jeden pas, a jak jest poważniejszy wypadek i dwa pasy są zatrzymane to już jest horror. Około miesiąc temu, na trasie w stronę DG za zjazdem na centrum Sosnowca (tam gdzie nie ma już zwężeń) zderzyły się cztery samochody i dało se je objeżdzać wolno z jednej i drugiej strony, korek po kwadransie był do salonu Fiata/Alfy (była godz. ok 19.00), a co się dzieje w godz. szczytu ok 8 rano i 15-17, kiedy natężenie ruchu jest przynajmniej dwa razy większe. Więc za parę lat DTŚ i obecne drogi i to z tablicami elektronicznymi powiadamiającymi o utrudnieniach, żeby wybrać drogę alternatywną dla takiej aglomeracji jak GOP to konieczność. Nie tylko od Strony Sosnowac, ale z każdej strony. Zresztą, za parę dni zaczną się przymrozki, poranne gołoledzie, to zobaczymy co się będzie działo ?
Krawiec
Jedno nie przeczy drugiemu. Kto korzysta z DK 94 codziennie, a zwłaszcza w godzinach szczytu wie, że bez drogi alternatywnej się nie obejdzie. Dopiero wówczas kiedy powstanie DTŚ jest możliwa gruntowna przebudowa DK-94 na odcinku DG-Katowice.

W kontekście wyborów, które za nami uważam, że nowi parlamentarzyści, zwłaszcza Ci z PO za priorytet powinni sobie postawić zdobycie środków na DTŚ Zagłębie i Sławków.

Jak zauważył słusznie Kwintosz do Gliwic dojeżdżamy swobodnie A4, DTŚ też jest tam potrzebna co nie zmienia faktu, że przy podziale środków jesteśmy marginalizowani, bo przecież prace mogły trwać równolegle (gdyby PiS dwa lata temu nie zablokował środków ministerialnych). Nie będzie w Zagłębiu do 2013 r. żadnej znaczącej inwestycji współfinansowanej przez Urząd Marszałkowski i programy unijne.
pozdrawiam
No dobrze może w kontekście dojazdów do Katowic można sie spierać czy DTŚ jest potrzebna. Ale co z poruszaniem sie po samej DG. No tu raczej nie ma alternatywy dla DTŚ gdyż obecny układ komunikacyjny w naszym mieście jest już na skraju przeciążenia.
bzenek
CYTAT(pozdrawiam @ wto, 23 paź 2007 - 08:27) *
Ale co z poruszaniem sie po samej DG. No tu raczej nie ma alternatywy dla DTŚ gdyż obecny układ komunikacyjny w naszym mieście jest już na skraju przeciążenia.


Ale czy DTS jest alternatywą dla ruchu lokalnego ? Przecie to będzie autostrada z ledwo 3-4 węzłami w całej DG. Na pewno zmieni rozkład ruchu ale czy odciąży nasze główne ulice to wątpię.

Nawet może pogorszyć sprawę rozpruwając miasto na dwie części.
kwintosz
Osobiście uważam że jednak odciąży. Może nie w jakiś cudowny sposób ale jednak. Dużo też oczywiście zależy od tego gdzie takowe zjazdy z DTŚ będą. Sądzę jednak, że spora część mieszkańców zamiast przez centrum, z Gołonoga chcąc udać się pod zachodnią granicę Dąbrowy w okolice Mydlic czy też Będzina będzie wybierać DTŚ i odwrotnie. To na pewno odciąży trochę główny szlak komunikacyjny: Piłsudskiego-Królowej Jadwigi.
Co do rozprucia miasta myślę że nie będzie takich obaw. Mimo wszystko droga nie przebiegnie przez "Śródmieście". Taką obawę wyrażają mieszkańcy Gliwic, ale tam droga będzie biec na prawdę w samym centrum miasta.
pozdrawiam
CYTAT(bzenek @ śro, 24 paź 2007 - 21:36) *
Ale czy DTS jest alternatywą dla ruchu lokalnego ? Przecie to będzie autostrada z ledwo 3-4 węzłami w całej DG. Na pewno zmieni rozkład ruchu ale czy odciąży nasze główne ulice to wątpię.

Nawet może pogorszyć sprawę rozpruwając miasto na dwie części.




No tak tylko to jest niestety tylko gdybanie gdyż nie znamy liczby oraz lokalizacji węzłów. Z tego co się orientuje to za finansowanie węzłów będzie odpowiedzialna gmina więc tak na prawdę to od naszych władz zależy czy będzie to autostrada przecinająca miasto czy wewnątrz miejska arteria komunikacyjna.
Zibar
CYTAT(bzenek @ śro, 24 paź 2007 - 22:36) *
Ale czy DTS jest alternatywą dla ruchu lokalnego ? Przecie to będzie autostrada z ledwo 3-4 węzłami w całej DG. Na pewno zmieni rozkład ruchu ale czy odciąży nasze główne ulice to wątpię.

Nawet może pogorszyć sprawę rozpruwając miasto na dwie części.


Popieram to co napisł kwintosz, bo wystarczy stojąc na przystanku autobusowym pod PKZ ok. 14. przyjrzeć się rejestracjom przejeżdzających aut - duża część to SBE pracowników dojeżdzających do pracy w rejon HK, jeli będą mieli alternatywną trasę bez świateł, aby dostać się w rejon po kopalni Paryż - to ją pewnie wybiorą, do tego dodać pracowników z centrum i Mydlic i mamy spore odciążenie ruchu na Piłsudskiego/Królowej Jadwigi/ Sobieskiego, bo według mnie spora część naszego ruchu lokalnego, to tak naprawdę tranzyt pracowników do sypialni takich jak Syberka, Zagórze itp. a jeśli będzie przebiegać równolegle do torów kolejowych (tak jak to planowano) to nie grozi nam podwójne rozcięcia miasta, bo ono już jest.
bzenek
CYTAT(Zibar @ czw, 25 paź 2007 - 09:28) *
Popieram to co napisł kwintosz, (...)


Hmm... po pewnym zastanowieniu przyznam Wam rację. Faktycznie, powinno to ograniczyć tranzyty między dzielnicami.
A dzięki umożliwieniu dojazdu do miasta z innej strony powinny się też odblokować skrzyżowania: nad Aquaparkiem i przy Real'u. smile.gif
kwintosz
CYTAT(pozdrawiam @ czw, 25 paź 2007 - 01:02) *
No tak tylko to jest niestety tylko gdybanie gdyż nie znamy liczby oraz lokalizacji węzłów. Z tego co się orientuje to za finansowanie węzłów będzie odpowiedzialna gmina więc tak na prawdę to od naszych władz zależy czy będzie to autostrada przecinająca miasto czy wewnątrz miejska arteria komunikacyjna.

Tyle tylko, że jeśli ta droga ma się nazywać trasą średnicową to musi ona spełniać pewne standardy. Nie jestem drogowcem i trzeba by tego poszukać ale zjazdy na takich drogach muszą znajdować się w nie mniejszej odległości niż jakiś x od siebie (jaka ta odl nie wiem). Sądzę jednak że 3-4 zjazdy w DG by się znalazły.

Co do odciążania głównej arterii miasta, to tak naprawdę trzeba by zrobić odpowiednie badania. Możemy sobie gdybać, bo pewności mieć nie możemy. Tym bardziej jest to wróżenie z fusów bo nie znamy ani dokładnego jej przebiegu, nowych rozwiązań komunikacyjnych w jej okolicy a także gdzie tak naprawdę w Gołonogu droga się zacznie. Aby ludzie z zielonych dzielnic czy Gołonoga korzystali z tej drogi, musi im się po prostu opłacać.

Nie mniej jednak myślę, że ruch w centrum i Królowej Jadwigi-Piłsudskiego byłby mniejszy.
filip13
DTŚ w Gołonogu? Ja tam mieszkam i nie chce mieć tam DTŚ!!!!!!!!!! angry.gif
:)
DTŚ nie spelnia standardow co do minimalnej odleglosci miedzy wezlami i dlatego tez nie jest i nie bedzie droga ekspresowa. Samo slowo "srednicowa" to nie zaden standard a po prostu oznacza przecinajaca przez srodek, w odroznieniu od obwodnicy
mały
CYTAT(filip13 @ czw, 25 paź 2007 - 21:21) *
DTŚ w Gołonogu? Ja tam mieszkam i nie chce mieć tam DTŚ!!!!!!!!!! angry.gif

Możesz Filipku rozwinąć?
bzenek
CYTAT(filip13 @ czw, 25 paź 2007 - 21:21) *
DTŚ w Gołonogu? Ja tam mieszkam i nie chce mieć tam DTŚ!!!!!!!!!! angry.gif


Toś się chłopie obudził rolleyes.gif

No cóż, ja też będę ją widział z balkonu i jakoś mi się to nie uśmiecha. Myślę, że to właśnie w Gołonogu zaistnieją największe konflikty społeczne na tle budowy DTS.

Władze już powinny się zastanawiać co zaproponować mieszkańcom "w zamian". Albo chociaż niech ludzi powoli przyzwyczajają do tego co będzie się działo za te parę lat.

W przeciwnym razie wyhodują sobie jakaś drugą "rospudę" i zrobi się pat na budowie. Jak widać na przykładzie Filipa13 polityka informacyjna miasta jest hmm... tego... no... powiedzmy, że średnio skuteczna.
mały
Proponowałbym najpierw spojrzeć na planowany (choć na razie ciężko mówić w ogóle o jakichś planach konkretnych) przebieg DTŚ, a dopiero potem się "pienić". No ale niestety Polacy stosują zwykle odwrotną kolejność.
bzenek
CYTAT(mały @ sob, 27 paź 2007 - 12:30) *
Proponowałbym najpierw spojrzeć na planowany (choć na razie ciężko mówić w ogóle o jakichś planach konkretnych) przebieg DTŚ, a dopiero potem się "pienić". No ale niestety Polacy stosują zwykle odwrotną kolejność.


Bo jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że urzędasy beztrosko robią sobie kreski na mapie. A mieszkańcy w domach na trasie kresek dowiadują się o tym od geodetów wbijających im paliki na podwórku. Tydzień przed przejazdem buldożera.
Jak pokazują przykłady z ostatniego roku potem jest święte oburzenie urzędasów, że ekolog blokuje Via Baltica czy właściciel kolektury Lotto budowę metra. dry.gif

Ogólna koncepcja DTS jest już wykonana. Urząd miasta już go zaopiniował lub właśnie to robi. Wiadoma jest trasa przebiegu, ilość węzłów itp. Z tym, że ekipa Podrazy z niewiadomych powodów nie ujawnia go. Być może znajomi znajomych już kupują/sprzedają działki wzdłuż DTS ?
Bartek
W BIP urzędu miasta Katowice pojawiło się ogłoszenie o udzieleniu robót budowlanych

CYTAT
Roboty dodatkowe w ramach inwestycji pn.: "Modernizacja węzła drogowego Al. Roździeńskiego - ul. Murckowska - ul. Bagienna w Katowicach II etap w ramach zadania DTŚ Katowice - Dąbrowa Górnicza".
procedura: zamówienie z wolnej ręki


http://bip.um.katowice.pl/_urzad/?s=50&run=umk.o.uz.rb

Czyli tak naprawdę zadanie DTŚ Wschód istnieje w wyobraźni urzędników tongue.gif
Arbas
8 /słownie osiem/ STRON DYSKUSJI O DTŚ,
KTÓREJ NIKT NIE WIDZIAŁ NANIESIONEJ NA PLANY DĄBROWY GÓRNICZEJ ? ! !

Czy to sprawa "ściśle tajne/poufne" ?
Dave
Ale po co "odciążać" główny ciąg miasta (Piłsudskiego - Królowej Jadwigi), skoro on tak napewdę (wg mnie) "dociążony" nie jest! 3 i 2 pasy ruchu przy wcale niewysokim ruchu (porónując inne miasta) i na ogół brak korków - a inwestycja na kilkaset milionów złotych?
To po co nam wtedy będą - pewnie puste - główne osie miasta, szczególnie Al. Piłudskiego od skrzyżowania z Kasprzaka po Królowej Jadwigi? unsure.gif
Może i moje myślenie jest dziwne, ale wyobraźcie sobie niewykrzystane, wyremontowane (w końcu chyba je wyremontują jak trzeba!) główne ulice miasta ziejące pustką! Niczym ulica Dąbskiego dziś!
KAMAZ
CYTAT(Dave @ pon, 29 paź 2007 - 14:36) *
... główne ulice miasta ziejące pustką! Niczym ulica Dąbskiego dziś!

Według mnie myślenie wielce krótkowzroczne. Droga w tej chwili może nie jest niezbędna ale co będzie za 5 - 10 lat? Samochodów u nas wcale nie ubywa. Wręcz przeciwnie jest ich coraz więcej. Większa liczba samochodów = większy ruch. Te samochody muszą po czymś jeźdzdić. Przykładowo trasa do katowic w tej chwili już jest praktycznie maksymalnie obciążona (godziny szczytu trasa Dąbrowa - Katowice to około 40-60 minut samochodem, nie mówiąc już o autobusach). DTŚ to nie droga dzięki której przejeżdżamy sobie z gołonoga do centrum a aorta województwa (nawet jeżeli nie aorta to jedna z najważniejszych tętnic). Ma ona jeszcze bardziej skomunikować miasta aglomeracji. Przykład ulicy Dąbskiego jest conajmniej śmieszny. To jest droga do nikąd.
bzenek
CYTAT(Arbas @ nie, 28 paź 2007 - 10:59) *
8 /słownie osiem/ STRON DYSKUSJI O DTŚ, KTÓREJ NIKT NIE WIDZIAŁ NANIESIONEJ NA PLANY DĄBROWY GÓRNICZEJ ? ! ! Czy to sprawa "ściśle tajne/poufne" ?

No wiesz, może to będzie droga strategiczna - tylko dla wojska i... CBA ? rolleyes.gif
Były takie - na przykład wokół Twierdzy Kraków.

A jak to się robi w... Polsce ?

CYTAT
Krakowski oddział GDDKiA rozpoczął we wtorek konsultacje społeczne w sprawie budowy odcinka drogi ekspresowej S7. Droga ma powstać do 2012 roku.

Mieszkańcy mogą poznać rozwiązania projektowe w zakresie przebiegu trasy przez ich gminę wsparte wizualizacjami wykonanymi na bazie zdjęć wykonanych z samolotu. Każdy zainteresowany będzie mógł obejrzeć projekty i wnieść swe uwagi.

GDDKiA podkreśliła, że konsultacje społeczne będą istotnym elementem procesu projektowania inwestycji, a ich wyniki stanowić będą ważną wskazówkę dla inwestora i projektanta, w jakim kierunku powinny iść dalsze prace.
kwintosz
Jak miasto nie ma przyjętych planów zagospodarowania przestrzennego w danych okolicach to oni co najwyżej mogą sobie jeździć palcem po mapie wink.gif , tak jak typowy student na wakacje do Egiptu. Nie ma planów, to i nie ma pokazanego planowanego przebiegu DTŚ w Dąbrowie. smile.gif Można mieć pretensje, że nie wiemy tak naprawdę nawet jak oni kombinują. Pokazaliby chociaż tak jak forumowicze tu na forum zakładany przebieg trasy głupią kreską na jakiejś zwykłej mapce DG. Dlatego mimo wszystko, póki co zostają nam domysły choć podejrzewam że w dużej części słuszne. biggrin.gif

Hmm.. a ja jednak zawsze myślałem że na Królowej Jadwigi i Piłsudskiego ruch jest spory a teraz czytam że ruchu tam prawie w ogóle nie ma. ohmy.gif Hm.. To po co powstały światła Królowej Jadwigi-Wojska Polskiego?, po co powstały światła na Piłsudskiego-Granicznej?, po co planują światła na Piłsudskiego-1000lecia..? Hmm a ja głupi myślałem, że dlatego bo nie można bezpiecznie skręcić?? No tak może i jeżdżą szybko ale czy aż tak szybko, by przy braku ruchu nie móc bezpiecznie skręcić, włączyć się do ruchu? No chyba jak nie ma ruchu to jeden, dwa, pięć przecinaków na 2 min to nie powód by walić tam światła. Sądzę więc, że ruch tam jest duży dlatego postanowiono tam na światła, aby bezpiecznie skręcać. Hmm.. A czy jest czy nie ma też ruchu na Aleji Róż? Ooo przypomnijmy sobie, kiedyś ktoś światła źle zsynchronizował po remoncie.. a chyba tworzyły się korki na 3-4 cykle a długością sięgającą prawie zatoczki na Merkurym.. przypadek? Myślę że nie..

Ruch jest i to duży, budowa kolejnych świateł Piłsudskiego-1000lecia, tą nie tyle o ile przepustowość co czas podróży dodatkowo wydłuży. Światła mają to do siebie, że rozwiązują problemy skrętu, nadmiernej prędkości ale przepustowość drogi na h maleje. W końcu na tych kilku światłach trzeba postać chwilę. Dlatego też do szybkich dojazdów z jednej dzielnicy Dąbrowy do drugiej (a Dąbrowa jest powierzchniowo na prawdę dużym miastem) DTŚ powinna powstać. I mam nadzieję że podobnych rozterek jak moi poprzednicy nie będą miały władze samorządowe i będą nalegać na budowę tej drogi jak najszybciej.
Dami7
CYTAT(kwintosz @ wto, 30 paź 2007 - 16:25) *
Ruch jest i to duży, budowa kolejnych świateł Piłsudskiego-1000lecia, tą nie tyle o ile przepustowość co czas podróży dodatkowo wydłuży. Światła mają to do siebie, że rozwiązują problemy skrętu, nadmiernej prędkości ale przepustowość drogi na h maleje. W końcu na tych kilku światłach trzeba postać chwilę. Dlatego też do szybkich dojazdów z jednej dzielnicy Dąbrowy do drugiej (a Dąbrowa jest powierzchniowo na prawdę dużym miastem) DTŚ powinna powstać. I mam nadzieję że podobnych rozterek jak moi poprzednicy nie będą miały władze samorządowe i będą nalegać na budowę tej drogi jak najszybciej.

Kwestię płynności ruchu na odcinku od Gołonoga do ronda przed pocztą można rozwiązać odpowiednio synchronizując kolejne sygnalizatory ("zielona fala"). Ponadto widziałbym ustawienie fotoradarów przy pasach w rejonie III Powstania, przy McDonaldsie i w rejonie Bazyliki (w obydwu kierunkach). Oczywiście mogłyby być ustawione atrapy a samo urządzenie rejestrujące (lepiej dwa!) przenoszone pomiędzy nimi. Natomiast na odcinkach, gdzie nie ma dużego ruchu pieszych (np. pomiędzy Sadową a skrzyżowaniem Piłsudskiego - Kasprzaka) można by było rozważyć podniesienie prędkości do 70 km/h - jest już precedens w Będzinie na odcinku od Warpia do świateł.
Nie przeceniałbym natomiast znaczenia DTŚ dla ruchu lokalnego. Trasa tego typu ma większe znaczenie dla ruchu tranzytowego pomiędzy miastami konurbacji niż dla przemieszczania się między dzielnicami każdego z miast, przez które przebiega.
W ogóle jak dla mnie problem z DTś-ką nie polega na tym, jak będzie wykorzystana lecz na tym, że jej dotychczas nie ma...
:)
na Pilsudskiego ruch pozostanie a pewnie sie sporo zwiekszy nawet z istniejaca DTŚ. Caly ruch lokalny pozostanie na niej. I beda potrzebne kolejne sygnalizacje ale tak to juz w miastach - nie ma wyjscia. I tam bedzie cala komunikacja miejska. Za to bezkolizyjna DTŚ beda wybierac wszycsy, chcacy sie wydostac z miasta albo jadacy np z Golonoga do centrum. Wreszcie bedzie mozna ominac Makro i CH na Sroduli i wjechac od razu za nimi na DK94 i do Katowic. Wielu narzeka na kolejne sygnalizacje i to ich powinno ucieszyc. Dtś otworzy nowe tereny pod zabudowe, lepiej polaczy tereny znajdujace sie po polnocnej stronie miasta. Bedzie sie tez czym chwalic inwestorom.


CYTAT(Arbas @ nie, 28 paź 2007 - 09:59) *
8 /słownie osiem/ STRON DYSKUSJI O DTŚ,
KTÓREJ NIKT NIE WIDZIAŁ NANIESIONEJ NA PLANY DĄBROWY GÓRNICZEJ ? ! !

Czy to sprawa "ściśle tajne/poufne" ?


bedzie miala tez ok 8 km i poczatkowo planowane 8 wezlow wink.gif

to trudno do konca rozszyfrowac:
CYTAT
Do ciekawszych rozwiązań komunikacyjnych będą należały: przejazd bezkolizyjny na drugą stronę miasta przy ul Kościuszki, łącznie z wiaduktem od Centrum i ul. Łańcuckiego, przejazd pod torami oraz węzłami komunikacyjnymi jak np. na wysokości ulic Piłsudskiego, Kościuszki, węzeł Gołonoski a przy Morcinka ? bezkolizyjnymi włączeniami, czyli możliwością zjazdu i wjazdu.


raz juz sam nanioslem DTŚ na mape. Wtedy wydawalo sie ze pobiegnie po stronie Limanowskiego a nie Kolejowej. Teraz wiec poprawiona wersja. Na podstawie starej, ktora robilem z "mapy" 2cm X 2cm daaawno temu jako zalacznik do artykulu. Mapa wygladala tak ze na bialym tle byla czarna kreska bez zadnych punktow odniesienia. nakladajac ja na plan i korzystajac z wielu szczepkow informacji z RM, komisji i prasy wychodzi mniej wiecej cos takiego:



mysle ze prawdziwy przebieg bedzie sie roznil nieznacznie. Nie wiem jak rozwiaza najwiekszy problem - okolice wiaduktu. Na wlasna reke zmienilem przebieg bo oryginalny byl przez teren nowego osiedla domkow. Nie wiem jak polacza to z wiaduktem, czy go wyburza i wybuduja nowy, czy jakos przebuduja.
Nie wiemy tez jakie plany maja obecnie wladze. A mozliwe ze do tej pory tylko ta wstepna bledna koncepcje.
Obecnie bedzie nowy plan zagospodarowania okolic dworca i bedzie tam uwzgledniona DTŚ ale na to musimy dlugo poczekac, pewnie najwczesniej w polowie roku o ile nei zrobia tego wyjatkowo eskpresem.

A moze mail do UM? Myslicie ze jest szansa? jako zalacznik wrzucic te mapke i napisaliby chociaz co jest zle jesli nie chca dac skanu oryginalu tongue.gif
Arbas
Jeśli szary obywatel zwróci się na piśmie do UM też nie dadzą żadnej mapki DTŚ?
Dlaczego?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.