Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: D T Ś w Dąbrowie ???
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
:)
CYTAT
dabrowa-gornicza.pl

Rozmawiali o programach i planach
[2007-11-06 08:34:20]

Wczoraj na sali sesyjnej Urzędu Miejskiego odbyło się spotkanie samorządowców z regionu z marszałkiem województwa, Januszem Moszyńskim. Uczestniczyli w nim przedstawiciele samorządów skupionych w Śląskim Związku Gmin i Powiatów.

W trakcie spotkania omawiano najważniejsze dokumenty, kluczowe dla rozwoju województwa w najbliższych latach. Było to już drugie spotkanie w tym gronie poświęcone wymianie uwag i opinii na temat przedsięwzięć o zasięgu wojewódzkim oraz tych lokalnych, które mogą liczyć na wsparcie z funduszy europejskich.

Na początku Elżbieta Bieńkowska z Urzędu Marszałkowskiego w syntetyczny sposób zaprezentowała najważniejsze założenia Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Przedstawiła stan przygotowań projektów kluczowych i odniosła się do zagadnień dotyczących programów rozwoju subregionów. Omówiła także podstawowe zasady i harmonogram konkursów.

Później Anna Jedynak mówiła o działaniu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Jego głównym celem jest wzrost zatrudnienia. Aby to osiągnąć potrzebne jest działanie w wielu obszarach. Składa się na to m. in. podniesienie aktywności zawodowej i upowszechnienie edukacji. PO Kapitał Ludzki przewiduje różnorodne formy wsparcie dla inicjatyw służących zmniejszeniu bezrobocia i podnoszeniu kwalifikacji zawodowych.
- Podmioty z naszego województwa mogą sięgnąć łącznie po ponad 738 mln euro. To spora suma, która może poważnie wesprzeć aktywizację zawodową bezrobotnych na przykład poprzez kursy i szkolenia. Te pieniądze dają także możliwość na dostosowywanie swojej wiedzy i kompetencji do dynamicznie zmieniających się wymagań rynku – mówiła Anna Jedynak.

Po niej Ilona Balcerzyk przedstawiła Program Rozwoju Obszarów Wiejskich. Zaprezentowała działania wdrażane przez Urząd Marszałkowski. Przybliżyła zakres, formy i wysokość pomocy udzielanej samorządom w ramach tego programu.
Następnie Ewa Szymoszek – Łata przedstawiła zebranym temat europejskiej współpracy terytorialnej. Mówiła o podstawowych zasadach programów dotyczących współpracy obszarów przygranicznych oraz przedsięwzięć transnarodowych. Odniosła się także do projektów zakładających współdziałanie partnerskie z krajami znajdującymi się poza Unią Europejską.

Marszałek Janusz Moszyński nakreślił planowane i realizowane inwestycje regionalne. Wśród nich znalazła się m. in. budowa nowej siedziby Muzeum Śląskiego.

Sprawą, która w ostatnim czasie budzi spore emocje jest włączeniu Stadionu Śląskiego do grupy obiektów na których rozegrane zostaną mecze Euro 2012.
- Stadion już teraz, wbrew temu co mu się niekiedy zarzuca, spełnia normy widoczności przewidziane dla tego typu aren sportowych. Po zbudowaniu zadaszenia będzie nadawał się do rozgrywania spotkań w ramach Mistrzostw Europy – mówił marszałek Moszyński.
Podkreślił również, że zmodernizowany stadion może być śmiało wykorzystywany na potrzeby licznych imprez, głównie koncertów.
- Na przyszły rok mamy zakontraktowany występ grupy The Police. Poza tym pojawi się jeszcze jedna gwiazda, o której na razie nie mogę mówić. Powiem tylko, że będzie to wykonawca z najwyższej światowej półki – powiedział Moszyński.
Zdaniem marszałka o atrakcyjności stadionu decyduje jego dogodna lokalizacja. Położenie na przecięciu tras północ – południe i wschód – zachód oraz bliskość międzynarodowych lotnisk daje dużą dostępność dla osób z kraju, ale też z zagranicy.

Kolejnym punktem spotkania była sprawa inwestycji z zakresu transportu. Planowane przedsięwzięcia dotyczące tego tematu nakreślił Jacek Sztumf. Na wstępie zaznaczył, że realizacja wszystkich przedsięwzięć transportowych wiąże się z długą realizacją. Sporo czasu pochłania przygotowanie i precyzyjne zaprojektowanie wszystkich prac. Wojewódzkie przedsięwzięcie o największym zasięgu to budowa Drogowej Trasy Średnicowej łączącej aglomerację od Gliwic po Dąbrowę Górniczą.
- Prace na odcinku między Katowicami a Gliwicami przebiegają w miarę sprawnie. Na początku roku ta część DTŚ zbliży się do Zabrza – mówił Sztumf.

Niestety losy odcinka wiodącego w stronę Sosnowca, Mysłowic i Dąbrowy nie rysują się już w zbyt jasnych barwach.
- W tym wypadku uzgadniamy dopiero formułę rozpoczęcia projektowania – powiedział Jacek Sztumf.
- Przygotowanie tej inwestycji zajmie ok.2,5-3 lat. Dlatego wcześniej prace drogowe nie ruszą- dodał.


Transport w regionie to nie tylko drogownictwo. Jacek Sztumf odniósł się do budowy linii kolejowej łączącej aglomerację z lotniskiem w Pyrzowicach. Stwierdził, że wspólne uzgodnienia z koleją i przygotowanie inwestycji, podobnie jak przy inwestycjach drogowych, wymaga sporo czasu. Dlatego w najbliższym czasie nie należy się spodziewać namacalnych efektów w postaci podjętych prac.

- Największe wyzwanie dla rozwoju lotnictwa w regionie to budowa nowego pasa startowego w Pyrzowicach. W tym wypadku konieczne jest zdecydowane zaangażowanie Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego – stwierdził Sztumf.
W trakcie dyskusji samorządowcy poruszali m. in. sprawę zasad udzielania zaliczek i kwalifikowania kosztów przedsięwzięć realizowanych ze wsparciem funduszy UE. Omawiano również kwestie dotyczące procedur przetargowych oraz eksperckich ocen zgłaszanych projektów.

Podczas wczorajszego spotkania nie zabrakło także pytań o możliwość zwiększenia puli środków unijnych przewidzianych dla województwa śląskiego.
- Teraz najważniejsze jest efektywne i szybkie wykorzystywanie pieniędzy zarezerwowanych dla regionu. Istnieje także szansa na sięgnięcie po wsparcie z puli przewidzianej dla innych województw w momencie gdy nie poradzą sobie ze sprawnym i szybkim zagospodarowaniem tych środków – odpowiadał marszałek Moszyński.

Swego zadowolenia ze spotkania burmistrzów i prezydentów z władzami województwa nie krył prezydent Zbigniew Podraza.
- Idee tego spotkania można wyrazić hasłem „Nic o nas bez nas”. Śląski Związek Gmin i Powiatów to sprawne forum wymiany poglądów i płaszczyzna porozumienia w kluczowych sprawach dotyczących całego regionu – mówił.
W podobnym tonie wypowiadał się marszałek Janusz Moszyński.
- Zgłaszane przez Państwa uwagi oraz wszystkie opinie i pomysły pomogą udoskonalić działanie programów i uprościć procedury. To z kolei pomoże samorządom lepiej wykorzystywać środki przeznaczone dla województwa – powiedział.

Przemysław Kędzior
bzenek
CYTAT(:) @ pon, 05 lis 2007 - 16:17) *
Przygotowanie tej inwestycji zajmie ok.2,5-3 lat. Dlatego wcześniej prace drogowe nie ruszą- dodał.


Nie czarujmy się, do 2012 roku inwestycja nie ruszy. W 2011 skończą odcinek w Gliwicach, a na jednoczesną budowę odcinków Wschód i Zachód pieniędzy nie ma i nie będzie. dry.gif

Realny termin otwarcia DTS w Dąbrowie to pewnie jakiś 2015. A jeśli Wschód będzie budowany etapami, tak jak Zachód to pewnie gdzieś w okolicach 2020 rolleyes.gif

Jest tego dobra strona - mamy masę czasu na porządne zaprojektowanie i przeprowadzenie wszelkich społecznych konsultacji. smile.gif
:)
no ale z Katowic do Myslowic znalezli pieniadze i niedlugo beda budowac.
Ale prawda ze u nas nierealne. Chyba beda jakies wyburzenia itp
Arbas
Krótkim zdaniem: "Para w gwizdek, bicie piany"
syzio
Może moje dzieci doczekają się DTŚ w Dąbrowie. Zobaczymy czy coś zrobi GZM (jeżeli ma jakieś prawa).
bzenek
CYTAT(:) @ wto, 06 lis 2007 - 11:44) *
no ale z Katowic do Myslowic znalezli pieniadze i niedlugo beda budowac.

I tak o tym cicho ? Skąd takie info ? blink.gif

CYTAT(syzio @ wto, 06 lis 2007 - 23:20) *
Zobaczymy czy coś zrobi GZM

Pieniędzy z pewnością nie wydrukuje :)
:)
jak cicho, bylo juz o tym dawno temu i na tym forum wink.gif
Informacja powszechnie znana no chyba ze sie cos zmienilo i sie rozmyslili. Bedzie przebudowana DK79 do Myslowic na DTŚ i skreci laczac sie z Obrzezna Zachodnia, ktora prowadzi do A4

UWAGA UWAGA
znalazlem mapke na ktora sie powolywalem - to jedyna oficjalna mapa dla ludu laugh.gif



a tu mniej wiecej przebieg przez Sosnowiec
http://www.startbilder.de/einzelbild.php?i...fier=6a0fcab7ba
syzio
Czyli DK79 będzie rozbudowane do Dąbrowy? Bo na Wikipedii piszę że nie przechodzi ta droga przez Nasze Miasto.
:)
nie bedzie. DTŚ tylko czesciowo idzie sladem DK79 i w druga strone DTŚ odbija estakada w lewo przed wesolym miasteczkiem a DK79 do Bytomia
kwintosz
CYTAT


Samorząd województwa doprowadzi DTŚ tylko do Mysłowic?

Na budowę zagłębiowskiego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej potrzeba około 1,5 miliarda złotych. Urząd Marszałkowski jednak nie przeznaczył na ten cel ani złotówki i nawet nie ujął tej inwestycji w Regionalnym Programie Operacyjnym (RPO) na lata 2007-2013.

Z pozyskanych ostatnio w ramach RPO 100 milionów euro aż 75 procent trafi na budowę odcinka Gliwice - Zabrze. Pozostałe 25 mln euro ma doprowadzić DTŚ z Katowic do Mysłowic. Budowa ponad 22-kilometrowego odcinka z Mysłowic, przez Sosnowiec, Będzin i Dąbrowę Górniczą do Drogi Krajowej nr 94 w kierunku Krakowa utknęła w próżni.

Na dodatek nikt nie wie, jaki ma być ostateczny przebieg trasy. Dlatego zablokowana jest część terenów i budynków, które mogłyby zostać w Zagłębiu zagospodarowane.

- Ciągłe czekanie do niczego nie prowadzi. Jesteśmy oburzeni tym, że zarząd województwa śląskiego oczekuje od zagłębiowskich gmin, że same rozpoczną finansowanie tej inwestycji, podczas gdy odcinek śląski budowany jest z funduszy zewnętrznych - podkreśla Grzegorz Dąbrowski, rzecznik sosnowieckiego magistratu.

Teoretycznie w Sosnowcu DTŚ powinna biec m.in. ulicami: Mikołajczyka, Narutowicza i Staszica w kierunku Dąbrowy. Jeśli coś uległoby zmianom to np. trzeba wyburzyć ogromny budynek administracyjny byłej KWK Sosnowiec.

W Dąbrowie Górniczej na rozpoczęcie inwestycji (w tym wykup gruntów i prace projektowe) potrzeba 280 mln zł. Trasa ma prowadzić od ul. Dąbskiego do alei Zagłębia Dąbrowskiego. Brak projektów koliduje już m.in. z planową przebudową dworca PKP oraz budową centrum przesiadkowego.

Na decyzje w sprawie pozyskania funduszy na zagłębiowską część DTŚ trzeba długo czekać.

- Decyzja w sprawie odcinka wschodniego zależy od samorządu województwa oraz tego, czy i kiedy spółka DTŚ będzie wnioskowała o przyznanie funduszy na rozpoczęcie tej inwestycji - mówi Paweł Siembab z Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi Urzędu Wojewódzkiego.

Danuta Żak-Koza, rzeczniczka spółki DTŚ, odcina się jednak od Zagłębia całkowicie.

- To przedsięwzięcie w ogóle nas nie dotyczy. Odpowiadamy za część zachodnią Katowice - Gliwice. Nawet nie wiadomo, czy to my mielibyśmy budować drugą część trasy - podkreśla.

Projekt DTŚ w kierunku wschodnim jest tylko ujęty jako kluczowy przy pozyskaniu unijnych funduszy i wiadomo tyle, że na pierwszy etap ma dostać 25 mln euro, a cały projekt ma kosztować nieco ponad 29 mln euro.

Zdaniem Jacka Stumpfa, dyrektora Wydziału Komunikacji i Transportu Urzędu Marszałkowskiego, budowa DTŚ w Zagłębiu nie ruszy wcześniej jak za 3-4 lata.

- Spodziewaliśmy się, że pieniędzy z Unii Europejskiej będzie więcej i będą prostsze procedury ich pozyskania. Tymczasem nie sprawdziło się ani jedno, ani drugie. Na początek więc gminy same muszą rozpocząć pewne prace projektowe, a my sfinansujemy instytucje, które te projekty skoordynują. Myślę, że w pierwszym kwartale 2008 roku podpiszemy z gminami zagłębiowskimi aneks do porozumienia - dodaje Stumpf.


Kierunek (tylko) zachodni

Drogowa Trasa Średnicowa powstaje z przerwami od 1976 r.

W części zachodniej łączy już Katowice, Chorzów, Świętochłowice i Rudę Śląską. W sumie z planowanych 31,3 km DTŚ wybudowanych zostało 13,5 km. W najbliższych latach trasa dotrzeć ma do Gliwic.

Na razie DTŚ zaczyna się w Katowicach przy alei Roździeńskiego i ul. Murckowskiej, a kończy w Rudzie Śląskiej Chebziu. Budowa tego odcinka rozpoczęła się w 1986 roku. Obecnie wykonawcy inwestycji, Skanska SA, budują dwukilometrowy odcinek z Rudy Śląskiej do granic Zabrza, który ma być gotowy w maju 2008 r. Cała DTŚ w kierunku zachodnim ma być zakończona zgodnie z deklaracjami spółki DTŚ w 2011 r.

Budowa odcinka katowickiego z rondem i tunelem została wsparta 500 mln euro z Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
Piotr Sobierajski - POLSKA Dziennik Zachodni
www.dabrowa.naszemiasto.pl


Pięknie się ten artykuł wpisuje w ostatnio szerzej zapowiadaną konwencję obrony interesów Zagłębia w województwie! Brawo Panie Piotrze! Trzeba ludziom uzmysławiać fakt, jak bardzo Zagłębie jest marginalizowane w województwie, może w końcu władze poczują presje społeczeństwa i wezmą się do roboty, bo póki co to siedzą na tyłkach i nic nie robią i ćwierkają jakie to profity nie będziemy mieli z GZMów i innych Silesii.

To jest jakaś kpina z takim podejściem. Dajmy na to miasta zaczną coś robić na własną rękę a później Urząd Marszałkowski powie, sorry ale nie ma pieniędzy, nie udało się, dokończcie sobie sami. Coś się zacznie robić, grunty będą wykupione, projekty gotowe a tu okaże się, że mamy sfinansować to sobie sami z budżetu, bo Gliwice chcą jakieś zapyziałej hali, jak spodek popada w ruinę i gdyby go wyremontować to byłby to świetny obiekt i na pewno by wystarczał. Sprawę centrum konferencyjnego w K-ch przemilczę bo szkoda gadać.. zresztą było już n-razy na forum.

Zauważyłem także pewną prawidłowość. W artykułach wypowiadają się urzędnicy najczęściej z Sosnowca - im najwidoczniej zależy, a znaczy to nie mniej nie więcej, że dąbrowscy urzędnicy mają to w d..!! WSTYD! A tylko jednym głosem mówiące wszystkie miasta Zagłębia, mogą coś w tej sprawie zdziałać!
:)
angry.gif
ale w artykule nic nowego. Poza tym DZ napisal nie pierwszy raz ze DTŚ w DG dojdzie do DK94 a nie S1

A ten gosc sie "swietnie" orientuje w sytuacji: "Paweł Siembab z Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi Urzędu Wojewódzkiego".
To przeciez kazdy wie ze DTŚ SA nie ma z tym nic wspolnego. Bardzo dawno temu byl przetarg na zarzadzanie projektem odcinka do DG i ucichlo, zadnych wynikow.
Wladze zaglebiowskich miast wyslaly chyba list do poprzedniego rzadu o rowne traktowanie i takie samo finansowanie jak zachodniego odcinka.
Mnie najbardziej wkurza ze nie mozna teraz zrobic nawet planow. Wtedy mozna by dzialac z innymi inwestycjami a teraz nawet nie wiedza co i jak moga budowac kolo dworca
kwintosz
No nie wiem. Nie koniecznie, jak dla mnie to miasto może sobie przyjąć plany zagospodarowania przestrzennego i wszystko tak zaplanować, że rozpoczęcie budowy w np. 2010 nie będzie stanowiło problemu.

Przecież kwestia tego jak droga będzie przebiegać zależy tylko i wyłącznie od miasta, a na terenach związanych z PKP także w dużym stopniu można mieć na to wpływ. Kwestia tego, aby się z PKP dogadać: przyjąć to co chce PKP, co chce miasto i zrobić pożądne plany i projekty jak dany teren ma wyglądać w przyszłości. Wtedy nawet można prowadzić inwestycje jakiekolwiek, bez obawy że na coś nie będzie miejsca. Przecież pas ziemii, który miałby być zarezerwowany pod DTŚ, nagle nie będzie musiał się zwiększyć za 2 czy 5 lat. Najwyżej, teren ten do tego czasu będzie nie wykorzystany. Zresztą wystarczy spojrzeć teraz jak ten teren wygląda, pole.. ba.. tego nawet polem nazwać nie można bo krzaki tam rosną..

Ja się po prostu cieszę, że od czasu do czasu takie artykuły się pojawiają. Gdzieś mam nadzieje, one docierają do świadomości ludzi. Dlatego też mam nadzieję, że będzie ich jeszcze więcej także w GW. W końcu woj. śląskie to nie tylko tereny za Brynicą!
:)
CYTAT


Urzędnicy myślą o wydłużeniu całej trasy DTŚ
dziś

W tegorocznym budżecie województwa 225 mln zł zaplanowano na inwestycje w śląskie drogi. W poniedziałek sejmik będzie głosował uchwałę budżetową.

Na początku miesiąca poprzedni zarząd województwa przyjął plan rozdysponowania tych pieniędzy. Lista konkretnych zadań liczy 155 punktów. - Połowa to inwestycje w drogi. Reszta zadań to mniejsze rzeczy, choćby budowa chodników w ciągu dróg wojewódzkich -informuje Jacek Stumpf, dyrektor wydziału komunikacji i transportu Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach. Mieszkańcy Pszczyny mogą spodziewać się rozpoczęcia budowy przejścia pod torami kolejowymi biegnącymi wzdłuż drogi do Bielska-Białej. Na pewno nie da jej się skończyć w tym roku, bo pracownicy Zarządu Dróg Wojewódzkich, który ma nadzorować wojewódzkie inwestycje, czekają jeszcze na decyzję lokalizacyjną.

Urząd Marszałkowski dorzuci się również do projektowania dodatkowego łącznika Drogowej Trasy Średnicowej ze Świętochłowicami. W czerwcu mają zakończyć się prace na odcinku tej trasy w okolicach Rudy Śląskiej. Po rozstrzygnięciu kolejnego przetargu, prace ruszą dalej, w stronę Zabrza i Gliwic. Władze naszego województwa myślą również o wydłużeniu DTŚ w drugą stronę, aż do Dąbrowy Górniczej. Według wstępnych założeń wiodłaby ona przez Mysłowice, gdzie wybudowano by również drugą nitką łączącą DTŚ z autostradą A4, Sosnowiec i okolice Będzina aż do Dąbrowy. W ocenie Stumpfa przynajmniej dwa lata potrwają prace przygotowawcze i projektowanie przebiegu tej trasy. Nie wiadomo również, w jaki sposób będzie finansowana jej budowa.

Z przyjętego planu najbardziej powinni cieszyć się mieszkańcy Podbeskidzia. Nowej nawierzchni doczekają się korzystający z dwujezdniowej drogi wojewódzkiej (DW) 941 pomiędzy Skoczowem a Ustroniem. Rozpocznie się również pierwszy etap remontu drogi przez z Wisły-Głębce do Kubalonki. W kolejnych latach będzie on kontynuowany do samej Istebnej. Zakończy się też przebudowa ronda w Wiśle. W Urzędzie Marszałkowskim liczą, że w końcu rozpocznie się budowa tzw. północnego obejścia Żywca w ciągu DW 946. - Planujemy to od dawna, ale do tej pory nie udało się uzyskać pozwolenia na budowę - wyjaśnia Stumpf.

To będzie jedyna wojewódzka inwestycja w budowę nowej, a nie remont już istniejącej drogi. Sieć wojewódzkich dróg jest u nas bardzo gęsta. Jesteśmy jednym z najlepiej skomunikowanych regionów w Polsce. Problemem jest stan samochodowych traktów. Wiele z nich wybudowano kilkadziesiąt lat temu. - Sieć dróg mamy bogatą, ale konieczne są remonty - potwierdza Stumpf. - Każdy duży remont kosztuje kilkanaście milionów złotych. Z punktu widzenie kierowcy droga jak była, tak jest. Nowy odcinek przecież nie powstaje, ale wyremontowany posłuży kolejne 30 lat. Wszystkim się wydaje, że z drogami jest jak z Giewontem. Że jak jest, to będzie na wieki.

W kolejnych latach drogi będą budowane głownie w pobliżu łączników z autostradami. - W planach jest również budowa w ciągu DW 935 obwodnicy Pszczyny i wybudowanie obwodnicy Sośnicowic (DW 408). Dobiega końca przygotowanie dokumentacji dla obwodnicy Pawłowic (DW 933), a władze Jastrzębia inwestują w Drogę Krajową (DK) 81, która zapewni komunikację z autostradą A1 - wylicza Stumpf. Do końca 2009 roku obwodnicy swojego miasta doczekają się również mieszkańcy Lublińca. To inwestycja finansowana bezpośrednio z budżetu państwa.
Krzysztof P. Bąk - POLSKA Dziennik Zachodni


To moze znajda chociaz pieniadze na prace projektowe czy dalej beda myslec?
bzenek
Taki kompletny OT smile.gif

Zastanawiam się dlaczego Mysłowice nie lobbują za przeprowadzeniem odgałęzienia DTS poprzez przedłużenie obwodnicy na południe od miasta koło kapieliska Słupna aż do Fejszyn Hauzu ? Przecie to by im umożliwiło wywalenie całego tranzytu z centrum miasta oraz spowodowało rewolucję komunikacyjną na kierunku Jaworzno i Oświęcim.

Tymczasem biorą udział w DTS Zagłębie, które z ich punktu widzenia biegnie jakimiś zadupiami znikąd do nikad.
:)
Nie do konca tak. DTS bedzie miala dwie odnogi w Myslowicach - jedna w kierunku Zaglebia a druga do Obrzeznej Zachodniej ktora laczy sie z A4 i na tym im zalezy. Juz nawet jakas kasa byla przydzielona wlasnie na odcinek z Katowic do Obrzeznej w Myslowicach.
bzenek
CYTAT(:) @ śro, 23 sty 2008 - 21:50) *
druga do Obrzeznej Zachodniej ktora laczy sie z A4

Ano właśnie ja o tym. Obrzeżna Zachodnia kończy się na A4 a potem ruch grzęźnie na wąskich uliczkach Brzezinki. Nawet jeśli ją uruchomimy w zakresie planowanym w DTS Wschód to nadal będzie to półśrodek.

Patrząc na plan Mysłowic ciekawym wydaje się zakręcenie Obrzeżnej na wschód równoległe do A4. Przejście koło Kąpieliska Słupna i Muzeum Pożarnictwa. Węzeł na DW 934 i dalej nad torami, przez trójkąt 3 cesarzy do Fejszyn Hauzu gdzie włączy się do DK 79.

Umożliwiłoby to komfortowe ominięcie Mysłowic i Modrzejowa w ciągu drogi DK 79 oraz ułatwiłoby znacznie wyjazd z aglomeracji na kierunku Oświęcim i Jaworzno.

Myślę, że gdyby Mysłowice i Jaworzno silnie naciskały na taką drogę to DTS w kierunku Zagłębia mogłoby się znacznie odwlec. Stąd też dziwi mnie milczenie ww. w sprawie takiego rozwiązania ale też i cieszy smile.gif
mały
No bez przesady. Jeśli DTŚką dojedziesz do A4 na wysokości obecnej Obrzeżnej, to możesz kawałek podjechać A4 na Kraków, wskoczyć na S1 i Fashion Hause włączyć się na 79. Poza tym Jaworzno buduje obwodnicę na DK79 w stronę Krakowa. Takie zakręcanie DTŚki byłoby już chyba przesadą, o czym świetnie wiedzą władze, dlatego nie lobbują za takim przebiegiem trasy.
bzenek
CYTAT(mały @ czw, 24 sty 2008 - 17:01) *
Jeśli DTŚką dojedziesz do A4 na wysokości obecnej Obrzeżnej, to możesz kawałek podjechać A4 na Kraków, wskoczyć na S1 i Fashion Hause włączyć się na 79.

Na tej zasadzie to większość nowych dróg jest niepotrzebnych smile.gif
Nie ciągnę tematu bo w zasadzie nie znam mysłowickich uwarunkowań i może to faktycznie bzdurne jest.
Jak to się mówi EOT smile.gif
:)
Im zalezy tylko na polaczeniu z A4, a z niej to juz latwo na S1.
Poza tym bedzie budowana S1 Myslowice Kosztowy - Bielsko i do Oswiecimia bedzie z niej bardzo blisko. Juz w 2006 roku zostala podpisana umowa na jej projekt.


Przyszla S1 na tej mapie jest po lewej.
A to prawdopodobne wersje przebiegu:



szer
Hehe szczerze to mnie tam zwisa Jaworzno i Mysłowice... Ważniejsze dla mnie jest to, by DTŚka trafiłą do Dąbrowy... Najgorzej jeśli zaczną ją robić od Katowic, wtedy poczekamy najdłużej... Chyba, że zaczną od nas to będzie lepiej =].

Eh pozatym z tą DTŚką ostatnio jest dziwnie... Najpierw mówią, że pieniędzy na nią nie będzie, a teraz, że będą projektować. Fakt będziemy musieli poczekać ładnych pare lat :|... Ale cóż jesteśmy tylko zwykłe Zagłebie Dąbrowskie, które można pominąć...
:)
Zaczna na pewno od Katowic i na poczatek do Obrzeznej Zachodniej w Myslowicach. W drugiej kolejnosci "odnoga" do DG.
Teraz tez nie powiedzieli ze beda pieniadze na projekt, a tylko ile potrwa projektowanie.
Niech powstanie chociaz wkoncu ten projekt! To kluczowa sprawa bo przeciez przygotowanie "pasa" dla DTŚ zajmie sporo czasu. Nie obejdzie sie pewnie przynajmniej bez kilku wyburzen. Do tego wreszcie byloby dokladnie wiadomo jak bedzie obok dworca i mozna bedzie na serio ruszyc z dworcem i okolicami, tunelem pod torami itp.
szer
Pomyśleć, że głupia DTŚka blokuje taki rozwój terenów przy dworcu :|. Niech ten projekt powstanie jak najszybciej się da, bo jeszcze przez lata będziemy straszyć przyjezdnych dworcem...
kwintosz
CYTAT(szer @ pią, 25 sty 2008 - 12:11) *
Pomyśleć, że głupia DTŚka blokuje taki rozwój terenów przy dworcu :|. Niech ten projekt powstanie jak najszybciej się da, bo jeszcze przez lata będziemy straszyć przyjezdnych dworcem...


Jak dla mnie to jest takie gadanie władz by sie usprawiedliwić. Owszem nie ma przyjętego jeszcze planu zagospodarowania tamtych terenów ale jakieś działania na pewno można by przeprowadzić. Co do tego opracowania dokumentacji projektowej, to o tym słyszy się już bardzo długo i jakoś się za to zabrać nie mogą.
Tym bardziej dziwne jest to, że to gminy same proponują przebieg DTŚ na terenie swojego miasta a nie jest on narzucony przez kogoś innego. Tak czy siak więc miasto powinno wiedzieć i znać przyszły przebieg trasy.
Dlatego też tłumaczenie braku działań związanych z dworcem przez DTŚ, to trochę usprawiedliwianie się (przynajmniej takie jest moje zdanie w tej kwestii) ale trzeba też przyznać że znając zasady funkcjonowania PKP to to jest jakaś przeszkoda.

Obawiam się tylko że województwo wyłoży kasę na projekty, a sama realizacja spadnie na gminy, co może spowodować że z DTŚki mogą być nici jak nie znajdą się te miliony złotych w budżetach miast przez które będzie miała przebieg ta trasa.
Bartek
Dziś zatwierdzony został budżet woj. Śląskiego i są fundusze na prace projektowe DTŚ Wschód

"Około 3,5 mln zł marszałek chce wydać na prace projektowe i przygotowanie budowy Drogowej Trasy Średnicowej z Katowic do Dąbrowy Górniczej."

http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,4878487.html

smile2.gif
:)
wreszcie pierwszy krok zamiast gadaniny, wspaniala wiadomosc celb (8).gif fnd (4).gif fnd (8).gif cha (80).gif

Oby starczylo na caly projekt a nie do Myslowic wink.gif
filip13
rzeczywiście po takiej gadaninie aż się lepiej człowiekowi robi jak usłyszy że coś się wreszcie ruszyło celb (14).gif
:)
CYTAT
sosnowiec.info.pl

Epitafium dla średnicówki 28.01.2008

Co jakiś czas mieszkańcy Zagłębia są uszczęśliwiani wiadomością, że urzędnicy z województwa "myślą o wydłużeniu całej trasy DTŚ". Może i myślą, taki ich zawód. Sęk w tym, że z tego myślenia nic im nie wychodzi.

W Sosnowcu wyżsi urzędnicy (nie mylić z politykami) nie chcą się wypowiadać na ten temat. Trudno im się dziwić - w naszym kraju budowa drogi to sprawa polityczna! Podobnie jak zamykanie kopalń i wiele innych przedsięwzięć gospodarczych.

Sprawa budowy DTŚ w Zagłębiu ruszyła (i stanęła) w 2004 r., kiedy to na zlecenie Zarządu Województwa Śląskiego opracowano "Wstępną koncepcję programową z elementami rozwiązań technicznych dla inwestycji: Drogowa Trasa Średnicowa Katowice-Dąbrowa Górnicza". Zgodnie z tą koncepcją trasa na terenie Sosnowca przebiegać będzie od granicy z Mysłowicami w rejonie oczyszczalni "Radocha II", następnie wzdłuż ul. Mikołajczyka (po jej wschodniej stronie) i wzdłuż ul. Narutowicza (z wykorzystaniem istniejącej wschodniej jezdni).

Dalszy odcinek drogi (za wiaduktem nad ul. Trzeciego Maja) został zaprojektowany z wykorzystaniem ul. Staszica (wariant preferowany) lub wjazdu na teren Centrum Handlowego „Plejada” i ul. Szewczyka do połączenia z ul. Staszica.

Służby naszego Urzędu Miejskiego uznały, że oba warianty ze względów funkcjonalno-przestrzennych nie są korzystne dla miasta. Dlatego przedstawiono w województwie propozycję uwzględnienia przebiegu DTŚ przez teren zabudowy jednorodzinnej, zlokalizowanej na nie skanalizowanych działkach Konstantynowa.

Dalszy przebieg DTŚ w kierunku Będzina wiedzie przez teren zlikwidowanego wysypiska odpadów i nieużytków do ul. Sokolskiej poprzez dwupoziomowy węzeł z DK-94.

Największym problemem, z uwagi na znaczną ilość wyburzeń oraz przedsięwzięcia realizowane już na terenie byłej kopalni "Sosnowiec", jest przebieg średnicówki na odcinku wzdłuż ul. Gabriela Narutowicza. Służby miejskie uważają, że przebieg ten byłby możliwy do przyjęcia przy założeniu poprowadzenia trasy w tunelu pod ul. Narutowicza, na odcinku od skrzyżowania z ul. Wawel do skrzyżowania z ul. 3-go Maja (w chwili uchwalania "Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego" nie było formalnych przesłanek dla tworzenia rezerwowego terenu wzdłuż tej ulicy).

Niestety, sama koncepcja, którą w tej chwili dysponujemy, to za mało, by powstał wschodni odcinek DTŚ. Dziś nie ma środków (i zapewnień) rządowych na budowę, brak jest projektu, niezbędnego by starać się o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego i programów unijnych, nie mówiąc już o koniecznym wykupieniu przez wszystkie miasta (Katowice, Mysłowice, Sosnowiec, Będzin i Dąbrowę Górniczą) terenów, przez które ma przebiegać wschodni odcinek DTŚ.

Powiedzmy sobie szczerze - przy naszej sile przebicia - szanse na budowę zagłębiowskiego odcinka DTS są minimalne. Czy w tej sytuacji nie będzie korzystniej - w ramach "rekompensaty" - starać się (liczymy na województwo!) o poważne środki na modernizację "gierkowskiego" układu komunikacyjnego?

Janusz Lewanda


i tu tez o tej S1:

CYTAT


W 2010 lub w kolejnym roku, jeżeli wszystko potoczy się po myśli urzędników, ruszą prace przy budowie mającego przebiegać przez Mysłowice wschodniego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej i nowej trasy S1 do Bielska-Białej. Jeżeli inwestycje uda się do kończyć, nasze dobre położenie geograficzne, będzie jeszcze lepsze. Z Mysłowic będzie na prawdę wszędzie blisko.

W czerwcu mają zakończyć się budowa DTŚ w okolicach Rudy Śląskiej. Po rozstrzygnięciu kolejnego przetargu, budowlańcy pociągną nawierzchnię w stronę Zabrza i Gliwic. Władze naszego województwa myślą również o wydłużeniu DTŚ w drugą stronę, aż do Dąbrowy Górniczej. Według wstępnych założeń wiodłaby ona przez Mysłowice, gdzie wybudowano by również drugą nitką łączącą DTŚ z autostradą A4, Sosnowiec i okolice Będzina aż do Dąbrowy Górniczej. W ocenie Jacka Stumpfa, dyrektora komunikacji i transportu Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, przynajmniej dwa lata potrwają prace przygotowawcze i projektowanie przebiegu tej trasy. Nie wiadomo również, w jaki sposób będzie finansowana jej budowa.

- Jest jeszcze zbyt wcześnie, by o tym mówić, bo koncepcje w ciągu ostatnich lat się zmieniały - wyjaśnia Stumpf. - Ale realizacja rozpocznie się nie wcześniej niż za dwa, trzy lata.

Rozbudowa DTŚ-ki byłaby bardzo korzystna dla naszego miasta. Łączyłaby autostradę A4 z miastami Zagłębia.

Inną inwestycję szykuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. W finansowanym z budżetu państwa programie budowy dróg krajowych i autostrad zapisano miliard złotych na budowę 40 km odcinka trasy S1 z Mysłowic do Bielska Białej. Trasa (obecnie taki numer ma droga wiodąca z boku Kosztów, przez Imielin i Lędziny do Tychów) będzie miała nowy przebieg. Droga do Bielska będzie krótsza i szybsza, ponieważ - w przeciwieństwie do wiodącej przez Tychy Drogi Krajowej nr 1 nie będzie miała aż tyle regulowanych sygnalizacją świetlną skrzyżowań.

Jednak jej budowa nie ruszy wcześniej niż w 2010 roku - taką datę zapisano w przygotowanym przez byłe Ministerstwo Transportu dokumencie. - Mamy już decyzję środowiskową, która wskazuje cztery możliwe przebiegi trasy. My proponujemy jeden z nich. Teraz sprawą zajmują się urzędnicy wojewody, którzy muszą wydać decyzję o jej lokalizacji - informuje Wojciech Gierasimiuk, naczelnik Wydziału Planowania śląskiego oddziału GDDKiA.

(kpb)
:)
CYTAT


Marszałek z Jaworzna chce budować drogę do... Jaworzna
dziś

Marszałek województwa śląskiego Bogusław Śmigielski chce, żeby wschodnia część Drogowej Trasy Średnicowej, zamiast w kierunku Będzina oraz Dąbrowy Górniczej, poprowadzona została z Mysłowic w kierunku Jaworzna. Smaczku całej sprawie dodaje fakt, że marszałek Śmigielski to... rodowity jaworznianin.

Samorządowcy reprezentujący Zagłębie Dąbrowskie są oburzeni. Twierdzą, że taki przebieg jednej z najbardziej newralgicznych arterii regionu jest zupełnie pozbawiony sensu. Będą to pieniądze praktycznie wyrzucone w błoto, bo ułatwią życie jedynie mieszkańcom Jaworzna i Mysłowic, a nie zdecydowanie liczniejsze rzeszy kierowców z Zagłębia Dąbrowskiego.

- O zmianie przebiegu wschodniej części Drogowej Trasy Średnicowej dowiedziałem się przypadkiem - mówi Kazimierz Górski, prezydent Sosnowca. - Jestem zszokowany, bo przecież wcześniej wydawało się zupełnie pewne, że od Mysłowic trasa pobiegnie przez Sosnowiec do Dąbrowy Górniczej i Będzina. To przecież wyjście najbardziej logiczne.Tymczasem nowy marszałek województwa - Bogusław Śmigielski przyznaje się do planów zmian w wytyczeniu wschodniego odcinka DTŚ, ale twierdzi, że nie ma to nic wspólnego z miejscem jego zamieszkania.

- Chodzi po prostu o to, że na ten odcinek Drogowej Trasy Średnicowej mamy około 100 milionów i pieniądze te trzeba jak najszybciej wydać, bo przepadną. W sytuacji, w której prezydenci Mysłowic Grzegorz Osyra i Sosnowca Kazimierz Górski nie potrafią porozumieć się w sprawie przebiegu drogi przedstawiłem wyjście alternatywne - mówi marszałek.

"Wyjście alternatywne" polega na budowie południowej obwodnicy Mysłowic -od zachodnich rubieży tego miasta (okolice siedziby Południowego Koncernu Energetycznego) do centrum handlowego na pograniczu Sosnowca i Jaworzna.

- Po pierwsze nie ma żadnego problemu w mojej wzajemnej komunikacji z prezydentem Mysłowic Grzegorzem Osyrą, a po drugie gdyby taki przebieg DTŚ na jej wschodnim odcinku stał się faktem, to nowa droga na długim odcinku, przebiegała by równolegle do autostrady A-4 - mówi prezydent Sosnowca. - Po co więc wydawać pieniądze na taką inwestycję?

Smaczku całej sprawie dodaje fakt, że nowa nitka Drogowej Trasy Średnicowej łączyłaby się z budowaną przez przyjaciela marszałka Śmigielskiego, prezydenta Pawła Silberta obwodnicą Jaworzna, która bez połączenia na zachód - w kierunku Mysłowic i dalej Katowic nie ma racji bytu.
Witold Pustułka


Ha, juz dawno temu pisalem ze pieniadze zostaly przyznane, w co wielu nie wierzylo. Az sam zaczalem watpic ze zle z moja pamiecia. Mialy chyba byc wykorzystane na odcinek z Katowic do Myslowic.
A ta sprawa jest bardzo dziwna, bo wyskakuje teraz z taka propozycja, zeby jak najszybciej a przeciez takie cos nigdy nie bylo planowane, wiec nie ma zadnych projektow. Dlaczego wiec uda sie to zrobic najszybciej?
kwintosz
Dokładnie, przecież w RPO województwa są te pieniądze zapisane do granicy z Mysłowicami. O tym już dawno było mówione. Znowu chcą nas wydymać ale się nie damy! Zresztą Pustułka napisał artykuł raczej nie stronniczy, co o tyle dziwne że to orędownik Silesii a jak się traktuje w tym projekcie zagłębiaków wiemy. Dlatego też skoro dziennikarz podkreśla bezsensowność tego wariantu, który jest pewnie jakimś niespełnionym marzeniem sennym nowego marszałka, to racjonalność tego pomysłu aż poraża, szkoda że głupotą.
:)
Jeszcze taki tekst:

CYTAT
sosnowiec.info.pl

Średnicówka skręca do Jaworzna 12.02.2008

W Urzędzie Marszałkowskim zrodził się pomysł skierowania Drogowej Trasy Średnicowej do Jaworzna, a nie do Sosnowca. W rejonie oczyszczalni "Radocha II" średnicówka skręci na wschód, czyli poprowadzi południową granicą Sosnowca, wzdłuż Czarnej Przemszy, oczywiście na pewnej wysokości.

Koncepcja budowy zagłębiowskiego odcinka "deteeśki" przez Sosnowiec (Mikołajczyka, Narutowicza) do Będzina i Dąbrowy Górniczej jest nadal aktualna, jednak sądząc z wypowiedzi wiceprezydenta Sosnowca, Ryszarda Łukawskiego, oraz wypowiedzi przewodniczącego Rady Miejskiej, Daniela Miklasińskiego, i wiceprzewodniczącego RM, Arkadiusza Chęcińskiego, szanse tej koncepcji są już iluzoryczne.

Podczas posiedzenia Komisji Rozwoju Miasta wiceprezydent Łukawski sugerował, że przyczyny powstania nowej koncepcji mają podłoże emocjonalno-subiektywne (marszałek jest z Jaworzna).

Wzbudziło to reakcję największego z największych zwolenników budowy zagłębiowskiego odcinka DTŚ, Krzysztofa Haładusa, który ironizował:
- Mieliśmy swojego wojewodę (Jarzębski) i swojego marszałka (Czarski), którzy nic dla nas nie zrobili, bo byli obiektywni. Obecny marszałek będzie subiektywny, bo też dla nas nic nie zrobi?!

Przewodniczący i wiceprzewodniczący Rady Miejskiej nie mają zamiaru umierać za zagłębiowską "deteeśkę", przynajmniej tak wynika z ich wypowiedzi. Miklasiński jest przekonany, że nie otrzymamy z budżetu państwa ogromnych środków na realizację projektu. Chęciński z kolei uważa, że wariant jaworznicki może być korzystny dla Sosnowca.
- Aktualny układ komunikacyjny Sosnowca jest dobry, chociaż wymaga gruntownej modernizacji - w tym przypadku ilczymy na poważne środki zewnętrzne. Wokół miasta przebiegają drogi krajowe i międzynarodowe; jesteśmy dobrze skomunikowani. Po co pchać do miasta DTŚ, która podzieli miasto, będzie miała fatalny wpływ na środowisko, a także spowoduje konflikty społeczne? - uzasadnia swoje stanowisko Chęciński.

Zdecydowanie odmienne zdanie przedstawili Tomasz Bańbuła i Marek Godek, dla których budowa Drogowej Trasy Średnicowej w Sosnowcu jest koniecznością.

Plusy i minusy tej inwestycji dostrzega Karol Winiarski. - Trasa niewątpliwie podzieli miasto, ale jej budowa będzie zbawienna dla sosnowieckich ulic, które muszą zostać do niej dostosowane - mówi Winiarski.

Janusz Lewanda
bzenek
Ale numer ! A jak dywagowałem z 10 postów wyżej czy istnieje takie zagrożenie dla DTS Wschód to Mały, Szer i Uśmieszek przekonywali, że jestem w niesłychanym błędzie smile.gif

Ciekawe czy Pan Marszałek czytał moje posty ? wink.gif

Ale chyba nie czytał bo wybrał jednak lansowaną na skyscrapercityforum koncepcję obwodnicy północnej Mysłowic, a ja sugerowałem południową mellow.gif
mały
Szczerze mówiąc to mam już dość czytania i słuchania o wschodniej DTŚ. Pierdzielą o tym już od lat, nie robią żadnych remontów, bo zasłaniają się DTŚ-ką (że nie wiadomo którędy pójdzie itp). Niech se ją budują choćby do Pcimia, ale niech w takim razie zaczną remontować drogi w DG, Sosnowcu, i przede wszystkim wyremontować DK 94, zbudować wiadukt przy Makro, zlikwidować idiotyczne światła przy Auchanie. Mam wrażenie, że ta inwestycja przerasta pod każdym względem możliwości naszych władz, po prostu boją się tak dużej inwestycji. Do tego jeszcze kłótnie w Sosnowcu o przebieg trasy (plan tunelu pod ul. Narutowicza długości ponad 1km laugh.gif).
bzenek
CYTAT(mały @ śro, 13 lut 2008 - 10:12) *
Szczerze mówiąc to mam już dość czytania i słuchania o wschodniej DTŚ. Pierdzielą o tym już od lat

Bo ja wiem ? Od pierwszych pomysłów DTS Wschód minęło niecałe dwa lata. Jak na razie to to trasa istnieje w postaci jakiejś tam kreski na mapie i ciągle jesteśmy na etapie ogólnych rozważań. Chyba nie ma się na razie czym denerwowac.

Dziś pieniędzy nie ma i nie będzie. Najpierw poczekamy na zakończeie trasy do Gliwic. Być może uda się rozpocząć budowę trasy do DG w 2014 wraz z nowym okresem budżetowym wspólnoty Europejskiej. Czyli mamy jeszcze spokojnie ze trzy lata na rozważanie różnych koncepcji, konsultacje społeczne, a zwłaszcza na działania polityczne.

Jak widać z tymi działaniami politycznymi moze być problem. Jak na razie Będzin zachowuje obojętność, Sosnowiec się zastanawia, a Dąbrowa nawet żadnych dyskusji nie prowadzi.

Skutecznie moga to wykorzystać takie Mysłowice czy Jaworzno. Prezydent Jaworzna dał się już poznać jako nader sprawny organizator i może nas nieźle zaskoczyć.

Dobrze by było aby do końca roku samorządy zagłębia wspólnie wypracowały jakieś konkrety i od 2009 rozpoczęło namolne objeżdzanie wszystkich sejmów, ministerstw, marszałków, gazet i telewizji. Skąd w Warszawie mają wiedzieć, że nam się jakaś trasa należy ?
mały
CYTAT(bzenek @ śro, 13 lut 2008 - 10:19) *
Bo ja wiem ? Od pierwszych pomysłów DTS Wschód minęło niecałe dwa lata.

To zobacz sobie datę pierwszego postu w tym temacie i go sobie przeczytaj
CYTAT
Jak widać z tymi działaniami politycznymi moze być problem. Jak na razie Będzin zachowuje obojętność, Sosnowiec się zastanawia, a Dąbrowa nawet żadnych dyskusji nie prowadzi.

No i właśnie o to chodzi. 4 lata gadania to chyba trochę za dużo. Przez ten okres miasta nie potrafiły nawet określić przebiegu DTŚ.
szer
bzenek jak to kasy nie ma? Przecież jest podane wyżej, że przyznano 100mln PLN na dtś wschód...

Fakt gadają i gadają ciągle, no ale to nie zmieni faktu, że jest nam potrzebna dtśka... Nasze władze mogą pracować nad przebiegiem w Dąbrowie, ale nic nam to nie da dopóki Sosnowiec i Będzin nie ustalą u siebie przebiegu... Bo wątpię by u nas robili dtś wschód gry w Sosnowcu i Będzinie nie...
kwintosz
Nie od dziś wiadomo, że najlepszą siłą napędową i rozkręcającą wszystko są pieniądze. Te 100mln zł, to może wystarczyć na odcinek do Mysłowic, w tym 3,5mln na projekty w stronę DG. Prawdą jest że do póki nie będzie pewności że pieniądze będą, miasta będą to traktować po macoszemu. Przecież im to jest na rękę.. teraz przynajmniej np w takiej DG mogą władze mówić, że w okolicy dworca jest jak jest bo nie wiadomo co z DTŚ.
Kolejnym utrudnieniem jest fakt, że miasta mogą nie mieć aktualnych planów zagospodarowania przestrzennego, stąd też m.in. teraz miasto o powstanie takowych się stara.
Poza tym, czasami mam wrażenie że problemem DTŚ Wschód nie jest marszałek województwa, sejmik, wojewoda itp. tylko władze miast zagłebiowskich, które nie współpracują ze sobą tak jak powinni a i żadnego lobbowania, głosów, nacisków jak ważna jest to droga dla 500tys mieszkańców Zagłebia od tych władz nie wychodzą. Prezydent Górski w tej sprawie związanej z Jaworznem się wypowiedział, natomiast gdzie jest prezydent DG, to chyba trzeba spytać jego sekretarki..
bzenek
CYTAT(szer @ śro, 13 lut 2008 - 18:58) *
bzenek jak to kasy nie ma? Przecież jest podane wyżej, że przyznano 100mln PLN na dtś wschód...

Za 100mln zł to sobie możemy (jeśli wystarczy kasy) wybudować Średnicową Ścieżkę Rowerową z Katowic do Dąbrowy. smile.gif

Pomysł takiej ścieżki byłby bardzo ciekawy i w pewien sposób wyprzedziłby wszystkie inne regiony w Polsce ale nie tym tu mówimy. Co tych milionów to kwintosz już wyjasnił, że pójdą one na ADAPTACJĘ ISTNIEJĄCEGO odcinka DTS do Mysłowic i na ledwie ze dwa kilometry nowej trasy po śladzie przygotowanym od lat.

CYTAT(kwintosz @ czw, 14 lut 2008 - 00:33) *
Prawdą jest że dopóki nie będzie pewności że pieniądze będą, miasta będą to traktować po macoszemu. Przecież im to jest na rękę.. teraz przynajmniej np w takiej DG mogą władze mówić, że w okolicy dworca jest jak jest bo nie wiadomo co z DTŚ.

Ale tych pieniędzy do 2013 roku po prostu nie będzie. A w 2013 (jesli UE będzie ciągle dla Polski łaskawa) dostaną je tylko ci, którzy zaryzykują i będą o to zabiegać już od 2008.

CYTAT(kwintosz @ czw, 14 lut 2008 - 00:33) *
Poza tym, czasami mam wrażenie że problemem DTŚ Wschód nie jest marszałek województwa, sejmik, wojewoda itp. tylko władze miast zagłebiowskich, które nie współpracują ze sobą tak jak powinni

Święte słowa. W kraju, w województwie potrzeba całej masy nowych dróg i DTS Wschód niczym w tej masie się nie wyróżnia. Dlatego władze samorządowe Sosnowca, DG i Będzina powinny do końca roku ustalić ustalić co i jak, a potem zabrać się do nieustannego lobbowania w województwie i stolicy. Skąd oni mają tam wiedzieć, ze ta droga jest potrzebna ?

CYTAT(kwintosz @ czw, 14 lut 2008 - 00:33) *
Kolejnym utrudnieniem jest fakt, że miasta mogą nie mieć aktualnych planów zagospodarowania przestrzennego, stąd też m.in. teraz miasto o powstanie takowych się stara.

Może utrudnieniem tak ale nie jest to przyczyna zupełnego zachamowania całkiem wstępnych prac jakie mołyby się teraz toczyć.

O przebiegu samej DTS w Dąbrowie jeszcze nie dyskutowaliśmy bo nie ma o czym. Ale mapka wykonana przez Uśmieszka na podstawie prasowych przecieków sugeruje, że ten przebieg nie jest najszczęśliwszy. W Sosnowcu tez im się nie podoba. Może dokonać rewizji całej tej trasy póki jeszcze jest troszkę czasu ?






kwintosz
CYTAT(bzenek @ czw, 14 lut 2008 - 12:01) *
O przebiegu samej DTS w Dąbrowie jeszcze nie dyskutowaliśmy bo nie ma o czym. Ale mapka wykonana przez Uśmieszka na podstawie prasowych przecieków sugeruje, że ten przebieg nie jest najszczęśliwszy. W Sosnowcu tez im się nie podoba. Może dokonać rewizji całej tej trasy póki jeszcze jest troszkę czasu ?

Słuchaj, możesz powiedzieć coś więcej, dlaczego uważasz że ten przebieg o którym pisaliśmy jest nie najszczęśliwszy? W Sosnowcu, to Radni chociaż o tym rozmawiają a w DG ani razu jeszcze nie widziałem aby była debata na ten temat a BIP staram się przeglądać na bieżąco.
Mick
Też nie kojarzę dlaczego miałby być ten przebieg zły. Na którym odcinku?
Jedyny jak dla mnie problem to idiota, który pozwolił wybudować osiedle domków na przedłużeniu Al. Zagłębia Dąbrowskiego i teraz trzeba tam jakieś estakady wymyślać.
Poza tym nie widzę problemu.

Ale jak dla mnie to ważniejszy jest remont i przebudowa dwupasmówki na odcinku >Szpital Górniczy - Real w DG - skrzyżowanie z DK1<. Na pewno będzie to tańsze niż DTŚ, z pewnością można to zrobić szybciej, a bardzo pomoże w powstrzymaniu korkowania się tej drogi. Jedynej z Katowic do DG.
Najważniejsze żeby przebudować ją na wysokości Środuli, Makro i Reala.
Ale tym też nikt się nie interesuje.
bzenek
CYTAT(kwintosz @ pią, 15 lut 2008 - 15:43) *
Słuchaj, możesz powiedzieć coś więcej, dlaczego uważasz że ten przebieg o którym pisaliśmy jest nie najszczęśliwszy?


CYTAT(Mick @ pią, 15 lut 2008 - 16:53) *
Też nie kojarzę dlaczego miałby być ten przebieg zły. Na którym odcinku?
Poza tym nie widzę problemu.


Problemu nie widzicie bo tak na prawdę to nigdy się temu przebiegowi nie przyglądaliśmy. Nieco bezrefleksyjnie przyjęliśmy go jako naturalny i statysfakcjonujący. Zwłaszcza, że to przebieg palcem na wodzie pisany. Ale gdy mu się bliżej przyjrzeć to nie jest tak różowo.

Generalnie nie wiemy czy wyrysowana przez Uśmieszka kreska ma jakieś pokrycie w rzeczywistości. Ale jeśli tak to na trasie przebiegu DTS jest kilka ewidentnych punktów zapalnych. Nie mówię, że w każdym przypadku trzeba trasę przenosić ale trzeba się liczyć z kłopotami i lawinowym wzrostem kosztów.

Gdybym miał wyliczać to:
- niefortunny przebieg DTS w bliskości osiedla Mydlice i KWK Paryż,
- kolizja z wiaduktem i zabudową na Granicznej,
- niefortunny przebieg śladem Al. Zagłębia Dąbrowskiego,
- kolizja z terenem KSSE w Gołonogu,
- nierealny (chyba) łuk w okolicy PKP Gołonóg i powiązanie z ulicami Gołonoga,
- brak połączenia z terenami przemysłowymi przy Hucie Katowice.

To tak wstępnie. Jak zejdzie śnieg to sobie zrobię wyskok rowerowy w celu dokonania wizji lokalnej. Myśle, że do końca tygodnia uda mi się narysować o co chodzi. smile.gif
:)
To jest trasa srednicowa przez miasto a nie obwodnica i wielu "kolizji" uniknac sie nie da. Sa problemy ale nie ma tam nic nadzywczajnego i nierealnego. Discovery na pewno nie przyjedzie filmowac inzynierie ekstremalna wink.gif Jesli macie pomysly na przebieg to rysujcie i wklejajcie.
Od zawsze w planach miasta bylo polaczenie Al. Zaglebia Dabrowskiego z Poniatowskiego w poblizu przejazdu i dalej z dworcem. Dlatego pewnie, gdy powstal pomysl DTŚ od razu dano go tym sladem.
Jesli miasto samo zbuduje takie polaczenie i zostanie przebudowana DK94, to jak dla mnie DTŚ szybko powstac nie musi. A teraz tego polaczenia nie ma bo ma byc tam DTŚ i to niewiadomo kiedy.
bzenek
CYTAT(:) @ nie, 17 lut 2008 - 12:31) *
To jest trasa srednicowa przez miasto a nie obwodnica i wielu "kolizji" uniknac sie nie da. Sa problemy ale nie ma tam nic nadzywczajnego i nierealnego.

Właśnie efektem takiego myślenia jest DTS w centrum Katowic. Powstała według założeń z lat 80 ubiegłego wieku kiedy takie trasy wydawały się szczytem nowoczesności. Niestety, później czasy się zmieniały ale nikt się już nad tym nie zastanawiał. Żaden z inwestorów i projektantów nie zadał sobie trudu aby ta autostrada stała się czymś więcej niż tylko drogą którą mija się prowincjonalne miasto.

W efekcie dla aut hajłej jest przedni i praktyczny ale DTS nie jest częścią Katowic. Nikt nie pomyslał o pieszych, rowerzystach i komunikacji miejskiej. "Szybki" tramwaj dostał dodatkowe światła, przystanki autobusowe nikomu nie pasują, a rowerzyści nie mają jak przebyć Ronda. Kompletnie spierniczono kładkę, która mogłaby być bramą do Katowic a jest ordynarną gazrurką. mellow.gif

Że tylko wspomnę spóźniony pomysł kolegów z GKW aby przedłużyć tunel do Sokolskiej i uzyskać w ten sposób świetny miejski plac z przyszłym widokiem na powstający wzdłuż DTS katowicki manhattan i kopułę z drugiej strony smile.gif

Sądzę, że można zbudować tą trasę w DG jako bardziej przyjazną dla ogółu mieszkanców i miasta, a nie tylko dla kierowców. Ale do tego potrzeba dyskusji z władzami miasta, jakichś sugestii co do przebiegu czy ilości węzłów. Sam postaram sie wkrótce coś narysować.
kwintosz
No ale ja czegoś nie kumam @bzenek to się zdecyduj czy uważasz że sama idea DTŚ jest bzdurna czy idea była dobra a po prostu spierniczono i popełniono wiele błędów przy projektowaniu przestrzennym okolic w której droga przebiega?

Dla mnie ta droga jest niezbędna. To ma być komunikacyjny kręgosłup metropolii, GZM, GOP-u czy innego tworu. Zresztą utwierdziłem się w tym nawet wczoraj jak jechałem do Katowic i stałem ze 20 min w korku bo jednej osobie zwalił się samochód, słownie jednej i koreczek powstał moment, a na pewno trafiłem tam zaraz po tym jak ten samochód się zatrzymał. Kto jechał 10-15 min później to nie wiem ile stał.

No właśnie zgodzę się jednak z tym, że najważniejsze będzie prawidłowe zaprojektowanie i rozmieszczenie przejść, przejazdów, węzłów, całego przebiegu itp. Dlatego też, nie potrafię zrozumieć bierności w tej kwestii UM. Okaże się potem, że kasa będzie a my będziemy na chybcika opracowywać plan, który jak wiadomo pod presją czasu będzie po prostu do dupy że się tak wyrażę.

Musimy także pamiętać, że to będzie specyficzny odcinek w DG bo zamykający ze wschodniej strony tą drogę. Już sam ten fakt, powinien spowodować trochę inne kryteria które będą brane pod uwagę przy opracowywaniu zarówno przebiegu jak i w głównej mierze węzłów.
bzenek
CYTAT(kwintosz @ nie, 17 lut 2008 - 20:21) *
No ale ja czegoś nie kumam @bzenek to się zdecyduj czy uważasz że sama idea DTŚ jest bzdurna czy idea była dobra a po prostu spierniczono i popełniono wiele błędów przy projektowaniu przestrzennym okolic w której droga przebiega?

Idea jest dobra i jak najbardziej ją popieram - droga jest potrzebna. Może jeszcze nie teraz ale juz wkrótce będzie bez niej ciężko.

Co do Katowic to uważam, że zawalono nie dopracowując drobiazgów. Co do Dąbrowy to sugeruję, że w kilku miejscach można lekko przesunąć jej przebieg w stosunku do planów Uśmieszka. Generalnie trasę akceptuję. Jak się pokręcę nieco na rowerze to coś dorysuję.

Co do sceptycyzmu to po prostu nie wierzę w możliwości finansowe i polityczne realizacji tego marzenia w ciągu najbliższych 5-6 lat smile.gif
:)
Ze "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowy Górniczej" II edycja:

CYTAT
Ustala się, że dla usprawnienia i wzmocnienia powiązań aglomeracyjnych (na kierunku Sosnowiec,
Mysłowice, Katowice) realizowana zostanie Drogowa Trasa Średnicowa (tzw. DTŚ „Wschód”), przez
teren Dąbrowy Górniczej przebiegająca: ul. Dąbskiego (wlot z Będzina), w kierunku północnym
zachodnim obrzeżem Huty Bankowej, dalej w kierunku wschodnim po północnej stronie Huty
Bankowej w kierunku stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza; po skrzyżowaniu z ul. Kościuszki w kierunku
wschodnim wzdłuż linii kolejowej Katowice – Częstochowa; za skrzyżowaniem z ul. Łańcuckiego i ul.
Graniczną planowana trasa wprowadzona zostaje w istniejący ciąg ulic: Zagłębia Dąbrowskiego,
Piecucha, Piłsudskiego. Parametry techniczne projektowanej drogi – na odcinku od granicy miasta z
180
Będzinem do węzła z ul. Sobieskiego – główna ruchu przyspieszonego (GP 2/2), na dalszym odcinku
– główna (G 2/2). Na rysunku studium Nr 2 oznaczona jest symbolami 3KDGP, 2KDG i 3KDG.


A wiec po dwa pasy a nie 3. Jakis konret. Jednak w tym dokumencie cala Krolowej Jadwigi i cala Pilsudskiego jest opisana jako GP2/2 co wiadomo jest bledem.
Trzeba dorwac te mapki, w tej chwili ja nie moge ich sciagnac, jesli komus sie uda niech pisze snf (51).gif http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIPDown...c_graficzna.exe

Za to fragment jest zaznaczony na tej mapie ( to cienkie zolte) i pokrywa sie z tym co rysowalem


:)
Udalo mi sie kiedys sciagnac te mapy. Tu lepiej widac. Sa tez inne planowane drogi i sciezki rowerowe (czarne kropki). Oryginalny jpg obejmuje cale miasto i zajmuje ponad 50 MB

Leszek
CYTAT(:) @ nie, 02 mar 2008 - 15:10) *
Udalo mi sie kiedys sciagnac te mapy. Tu lepiej widac. Sa tez inne planowane drogi i sciezki rowerowe (czarne kropki). Oryginalny jpg obejmuje cale miasto i zajmuje ponad 50 MB


A mógłbyś wstawić gdzieś całą mapę? Na rapidshare na przykład?
:)
Zmniejszylem o 2/3 i zajmuje juz tylko 1,5 MB zamiast ponad 50MB



PS. Jest jeszcze 6 innych map ale mniej ciekawe (uwarunkowania, woda, scieki, ochrona srodowiska, elektroenergetyka)
:)
Odpowiedz Pana Prezydenta na pytanie z naszego maila:

CYTAT
Co władze miasta robią w celu wybudowania "DTŚ Wschód". Czy są prowadzone rozmowy z innymi miastami zagłębiowskimi w celu lobbowania za tą inwestycją, a co ważniejsze czy są prowadzone jakiekolwiek działania przygotowujące miasto pod tą inwestycję? Czy miasto/miasta współpracują z grupą posłów oraz senatorów z regionu Zagłębia Dąbrowskiego dla dobra tej inwestycji?

Miasta zagłębiowskie skierowały petycję zarówno do poprzedniego premiera Jarosława Kaczyńskiego jak i obecnego szefa polskiego rządu Donalda Tuska, w której apelują o finansowanie wschodniego odcinka DTŚ. Chcemy, aby budowa wschodniego odcinka została zrealizowana na takich samych zasadach finansowych jak odcinek zachodni. Skoro "DTŚ Zachód" została sfinansowana przez rząd to środki na budowę części wschodniej również powinny pochodzić z budżetu państwa. Jesteśmy w kontakcie z odpowiedzialnym za ten projekt wiceministrem infrastruktury i cały czas liczymy na wsparcie naszych parlamentarzystów, których wielokrotnie informowaliśmy o problemach związanych z powstaniem DTŚ "Wschód". Poza tym liczymy na podjęcie decyzji w sprawie modernizacji dróg nr 86 i 94. Dąbrowa jest otwarta na współpracę z wszelkimi osobami i środowiskami, które mogą przyczynić się do korzystnego rozwiązania sprawy budowy wschodniego odcinka DTŚ i poprawy stanu dróg w naszym regionie.
Sebastian22
CYTAT(:) @ sob, 12 kwi 2008 - 11:46) *
Odpowiedz Pana Prezydenta na pytanie z naszego maila:

Oby oby choć stosunek UM co do dróg poznaliśmy choćby przy umowie z Mayland laugh.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.