Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: DG w mediach
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
marcin.p
Jak byłem (jakos w połowie tygodnia) w realu to nie było ani jednej osoby przy tym stanowisku. Ba nawet oobsługi nie było. Wziąłem sobie Przegląd Dąbrowski i poszedłem na zakupy. A jak wychodziłem nic się nie zmieniło, czyli nadal zero obsługi i zero klientów
Rysiu_dg
czyli że na potrzeby telewizji zrobił się sztuczny tłok przy punkcie. Chociaż myślę że ten punkt może się okazać przydatny , podobno miasto szuka sponsorów na ten punkt.
marcin.p
Albo trafiłem na taką porę. Njalepiej jakby się wypowiedział ktos kto w realu pracuje
picaro
ja znam fakt taki, że rzuciliśmy tam sporo ulotek z repertuarem PKZ/Kino KADR i rozeszły się jak świeże bułeczki, więc jakiś ruch chyba jest
Leszek
Obserwacja trzykrotna: piątek około 14 - chyba trzy osoby rozmawiające z panią z obsługi, pół godziny później - pusto, sobota około 12 - pusto (obsługa była oczywiście). Pytałem o mapkę ścieżek rowerowych - ma być wydana w maju.
Dave
CYTAT(Sebastian22 @ pią, 04 kwi 2008 - 22:07) *
Do tego dochodzi np. Pustynia Błędowska (połowa leży w DG)


Absolutnie nie połowa! Dużo dużo mniejsza część! Ale EOT.
marcin.p
Ale Pustynia jest kojarzona głównie z DG. Więc nieważne czy więcej leży u Nas czy w Chechle i Kluczach. Cos mi się kojarzy, że kiedyś (to chyba było na przełomie lat 80 i 90 -tych) był pomysł przyłączenia Chechała do DG. No i wtedy byśmy mieli połowę albo nawet większą część Pustynii Błędowskiej w DG
Sebastian22
CYTAT(marcin.p @ nie, 06 kwi 2008 - 17:49) *
Ale Pustynia jest kojarzona głównie z DG. Więc nieważne czy więcej leży u Nas czy w Chechle i Kluczach. Cos mi się kojarzy, że kiedyś (to chyba było na przełomie lat 80 i 90 -tych) był pomysł przyłączenia Chechała do DG. No i wtedy byśmy mieli połowę albo nawet większą część Pustynii Błędowskiej w DG


Hmm no ale póki co Chechło leży w Gminie Klucze i pewno tak zostanie...nie mniej jednak mamy swoją część to powinniśmy się cieszyć. Sama pustynia stanowi jedną całość i kto ją odwiedza nie myśli że jest już w DG czy gm.Klucze. Takie akcje jak Pustynne Miraże czy jak sie to tam zwie sa organizowane przy współpracy obu urzędów.
Maryhna
dzisiaj byliśmy w realu o godz. 16, ulotek prawie brak, w gablotach pozycje dot. DG, ale oczywiście nikogo z obsługi punktu; no cóż, niedziela smile2.gif ale ogólnie, prezentuje się to dobrze
marcin.p
A słyszeliście reklame woj.śląskiego w radio? Zaczyna się od Pustyni Błędowskiej! To chyba tyle dobrego co można o tej reklamie powiedzieć.

syzio
Na Esce leci biggrin.gif

CYTAT


Do 11 maja br. potrwa pierwszy etap kampanii województwa śląskiego, której grupą docelową są jego mieszkańcy. Koszt oszacowano na ok. 850 tys. zł.
To pierwsze z działań przyjętej w ub. roku strategii promocji woj. śląskiego. Kampanię, która rozpoczęła się wczoraj, oparto na siedmiu hasłach odwołujących się do nazw miejscowości. Są to m.in: ”Śląskie zabrze wygrywa”, ”Śląskie będzin dobrze”, „Śląskie cieszyn się bardzo” i „Śląskie skarby często chowa”. Do każdego dołączono kilkuzdaniową historię przypominająca fakty z historii regionu.
Reklamy zamówiono na 200 billboardach, 160 citylightach, 25 autobusach miejskich, a także w prasie, radiu i Internecie. Uzupełnieniem działań będzie akcja marketingu bezpośredniego – przy drogach staną autostopowicze, którzy będą trzymać slogany z hasłami lub rozdawać napoje energetyczne Silesian Life Style.
Celem pierwszego etapu kampanii jest zbudowanie silnego poczucia tożsamości i dumy z regionu. Drugi rozpocznie się po wakacjach. Akcja ma być kontynuowana także w 2009 roku w całej Polsce, a jej realizacja ma wówczas pochłonąć 5 mln zł.
Kreację i realizację kampanii, po wygranym przetargu powierzono agencji reklamowej Grupa Eskadra.

Ciekawe jakie hasło wymyśli dla Dąbrowy i czy w ogóle takie istnieje.
EDIT:


Tu o pustyni troszkę





EDIT 2:
Wymyślmy dla naszego miasta przyzwoite hasło. Tutaj link do konkursu: snf (51).gif
marcin.p
Ta cała kampania to nie wyszła władzom województwa. Dzisiaj widziałem w tv reklame woj.dolnośląskiego i woj.śląskie bije na głowę. Czy ten region zawsze musi byc ostatni? A te hasła to zwykły badziew. Kto to wymyślał?

Tyle kasy wydać za takie coś. Porażka!
Arbas
Już dawno nie widziałem takiej serii głupich haseł prawdopodobnie tego samego autorstwa!
Na szczęście nasza Dąbrowa w tym narazie nie uczestniczy i oby jaknajdłużej!
Szkoda jednak, jeśli daliśmy zaliczkę lub zapłacili z góry za hasło z tego samego worka
i na tym samym poziomie.
Maryhna
wg mnie hasła są ok tongue.gif
kwintosz
Reklama jest tragiczna i to coś nie powinno się w ogóle pokazać gdziekolwiek nie mówiąc już o mediach. Osoby związane z woj. śląskim a związane z reklamą nie zostawiły suchej nitki na tych reklamach. Ten jeden raz możemy dziękować władzom wojewódzkim że pominęli Dąbrowę.
Mick
Racja - trochę nieszczęśliwe są niektóre te hasła. Czasem trudno załapać co autor ma na myśli.
Ale z drugiej strony to wreszcie zaczęli robić jaką mniej lub bardziej atrakcyjną kampanię najlepszego wg. mnie województwa w kraju smile2.gif Co prawda, oprócz promocji przydałoby się jeszcze kilka rzeczy, np. jakiś pomysł na WPKiW, Śląski.
Ale co tam, słuszną linię ma nasza władza!
Arbas
Życzylibyśmy sobie, aby ta "słuszna linia" była mniej kosztowna!
syzio
Widziałem już jeden billboard na Legionów Polskich (Śląsk Będzin dobrze)
Leszek
W Gołonogu koło ryneczku widziałem ten o Wiśle
Arbas
Mieszkamy w Zagłębiu, które los dorzucił do województwa śląskiego, tak więc:

ŚLĄSK BĘDZIN ŹLE
ZAGŁĘBIE BĘDZIN DOBRZE

Przesyłam antyreklamowe hasło dla Dąbrowy Górniczej. W konkursie nie startuję, za koszulkę dzięki.

CZY W DĄBROWIE JEST DĄB W ROWIE?

Moje hasło jest równie głupie jak pozostałe, ale ma jedną zaletę - jest za darmo.
Ciekawe ile policzył sobie Wielki Mózg za swój wkład w podniesienie prestiżu miast naszego regionu?
Ciekawe również czemu ma służyć ta cała podejrzana akcja reklamowa, bo z pewnością nie zapałam
od jutra wiekszą miłością do Cieszyna, Będzina, Częstochowy, które i tak kocham bez poniesionych przez samorządy kosztów. Czy ktoś wie jak urzędowo nazywa się "firma od haseł, o których mowa", czy też jest to wielka tajemnica?
Leszek
Nazwę agencji reklamowej masz w cytacie - Grupa Eskadra.
marcin.p
szer i arbas w reklamie jest śląskie nie śląsk. Co jednak nie zmienia faktu, że hasła sa tragiczne i ta firemka powinna oddać kase, którą wzięła za reklame. Bo g...o zrobili a skasowali pewnie nieżle. Zastanawiać się co autor miał na mysli to można w galerii, a reklama ma trafiać do ludzi już, teraz!

Mam hasło dla nich:
GRUPA ESKADRA, PRZYJDŹ DO NAS, W SERCU TWYM POWSTANIE ZADRA
picaro
A ja napiszę tak smile.gif
hasła nie są za mądre i nie znam tej firmy itd.
ale są pewne kwestie do przemyślenia, a pierwsza z nich i podstawowa to:
- do kogo jest skierowana ta reklama? (fakty, że ponad 50 % Polaków podobnie zresztą jak i Europejczyków - do sprawdzenia TUTAJ nie rozumie czytanego tekstu zdaje się raczej przemawiać za skutecznością tego typu reklamy - przynajmniej statystycznie),
- empirycznie do sprawdzenia codziennie w każdym kiosku (gazeta "FAKT" - reguła to zdjęcie, tekst co najwyżej z jednym zdaniem złożonym i proste słowa składające się z 3 do 4 slab) nakład tego dziennika jest spory
- a są przecież jeszcze inne laugh.gif

Tak więc mimo wszystko, tak szybko bym nie osądzał tej firmy, choć te spoty wydają się być fatalne
vacu
CYTAT
Czy to promocja czy kabaret? W górę kopytka!
Aleksandra Klich

Projekt reklamujący województwo śląskie

Mam nadzieję, że "Cieszyn się bardzo", "Będzin dobrze", "Grube Rybnik", "Najciekawsze wice" przejdą do języka ulicy jak legendarne "Kopytko" kabaretu Mumio. Bo są tego warte - pisze Aleksandra Klich. - A ja raczej mówię, że poszły konie po betonie - odpowiada Dariusz Kortko.

Prowincjonalna śląska rzeczywistość skrzeczy z ulicznych billboardów w całej Polsce, a ja za każdym razem, gdy je mijam, rumienię się ze wstydu za banał i brak pomysłu. "Interpretacje" reklamuje widoczek na Teatr Śląski, festiwal dyrygentów - nuty, a Ligę Światową - piłka stylizowana na słońce.

Nudniej nie można. Choć bywają też dramatyczne próby rozśmieszenia przechodniów - np. na reklamie przeglądu komedii umorusany górnik krył się zalotnie za teatralną maską, a Irek Dudek zapraszający na Rawę Blues miał na głowie kolorowy czubek.

Ten Śląsk to sieriozna nuda i szarzyzna - pomyślałby pewnie poznaniak czy warszawiak, gdyby w biegu do pracy zatrzymał się pod którymś z plakatów. Na szczęście mało kto zwracał uwagę na te nieszczęsne antyreklamy regionu.

Teraz wreszcie doczekaliśmy się kampanii reklamowej z prawdziwego zdarzenia. Agencja reklamowa Eskadra, doświadczona (i zwycięska!) w bojach o Euro 2012 w Polsce, przygotowała kilka surrealistycznych plakatów. Jest w nich wszystko, co powinna mieć dobra reklama: anegdota, kolor i najważniejsze - humor.

Nie mogę się doczekać, gdy kampania przekroczy granice regionu i zobaczę w centrum Warszawy moje ulubione "Śląskie Zabrze wygrywa" z trójką roześmianych chłopaków na stadionie. Ten plakat niesie jasny przekaz - ludzie, przyjeżdżajcie do nas. U nas dobrze się żyje, jesteśmy skazani na sukces. Mamy dystans do siebie, z nami można się i bawić, i konie kraść.

Mam nadzieję, że "Cieszyn się bardzo", "Będzin dobrze", "Grube Rybnik", "Najciekawsze wice" (czyli... Katowice) przejdą do języka ulicy jak legendarne "Kopytko" kabaretu Mumio. Bo są tego warte.

Nieważne, co myślą dyżurni śląscy spece od reklam. Że przekaz nie ten, estetyka niejasna, fotomontaż, a w ogóle to lepiej byłoby pokazać kopalnię Luizę albo jakąś fajną hałdę.

Wygramy z prowincją. W górę kopytka!

Żródło

hehehe
Leszek
Raczej źródło jest tu: http://miasta.gazeta.pl/bielskobiala/1,88025,5086199.html
Arbas
Picaro!

Jak wynika z przytoczonych przez Ciebie w linku TUTAJ danych,
ludzkość nie rozumie tekstu pisanego, a zatem wymyślanie "szaradowych haseł " przez
Firmę Eskadra jest jeszcze bardziej niezrozumiałe.
Twój tok myślenia sugerowałby raczej pismo obrazkowe w komunikatach dla szerokiego gremium,
a nie zlepki słów, którymi nas uraczono. Nie jest to zatem przekonujący argument w obronie tych nieszczęsnych bilbordów. Chciałes wybronić, a jeszcze bardziej pogrążyłeś.

Zadałes pytanie do kogo skierowana jest reklama? Otóż do nikogo. Polaków jak widzisz one drażnią,
a zagranica już zupełnie nie zrozumie o co w tym wszystkim chodzi.
Nawet ta zagranica zza Brynicy lub odwrotnie.
Po prostu wyrzucona w błoto (czytaj do kieszeni) XYZ kasa.
GRUPA ESKADRA TAKIE ARCYDZIEŁA POWINNA SYGNOWAĆ NAZWISKAMI.
A może to oblatywacze odrzutowców wzięli się za reklamę i stąd taki piorunujący efekt?
picaro
CYTAT
Jak wynika z przytoczonych przez Ciebie w linku TUTAJ danych,
ludzkość nie rozumie tekstu pisanego, a zatem wymyślanie "szaradowych haseł " przez
Firmę Eskadra jest jeszcze bardziej niezrozumiałe.

Chyba się nie zrozumieliśmy, bo to własnie dowodzi, że tylko proste hasła docieraja i sa zapamiętywane. Analfabetyzm wtórny dotyczy głównie umów, druków urzędowych, książek i czasopism gdzie używa się zdań złożonych. Dlatego dziennikarzy gazety Fakt szkoli sie w pisaniu specjalnym jezykiem (zdania pojedyncze i proste wyrazy). Ponad to reklamy hasłowe są czymś w rodzaju pisma obrazkowego - tak łatwiej zapamiętać.
I wcale nie chciałem bronić tych bilbordów, bo też mi się nie pdobają tylko, że tak zacytuję samego siebie
CYTAT
tak szybko bym nie osądzał tej firmy
. Tak więc jeśli już to bronie raczej firmy, która dostała zlecenie np. by dotrzeć do jak najwięszkej grupy odbirców i tak forma moim zdaniem może być trafna.
CYTAT
Zadałes pytanie do kogo skierowana jest reklama? Otóż do nikogo. Polaków jak widzisz one drażnią,
a zagranica już zupełnie nie zrozumie o co w tym wszystkim chodzi.

przepraszam bardzo ale nawet na forum znalazły się pozytywne wypowiedzi. No i na dobrą sparwę jeszcze ta kampania nawet się nie rozruszała, a już drażni Polaków? I nawet ludzi za granicą czyli Ślązaków (fajnie jest myśleć, że ciągle mamy tu granice), ale rozumiem, że to taki żarcik.

A tu troszkę więcj o problemie Analfabeztyzmu funkcjonalnego. To naprawdę poważny problem, na którym żerują rożne firmy, korporacje itp.
aero
Moim zdaniem reklama jest bardzo dobra. Zobaczyłem w kilku miejscach i jedyne co pamiętam to Śląskie... reszta jest chaczykiem, który powoduje zapamiętanie najważniejszego przekazu.

Wyobraźcie sobie, że w miejscu np. "Śląskie Będzin dobrze" jest "Śląskie zaprasza". Obok takiej reklamy przechodzę i nie robi na mnie najmniejszego wrażenia, można powiedzieć że jest niewidzialna w natłoku innych reklam.

Głównym celem tekstu reklamowego jest przyciągnięcie uwagi i tak jest właśnie z reklamą Śląska jako takiego.
Misaki
CYTAT(aero @ pon, 14 kwi 2008 - 13:38) *
Moim zdaniem reklama jest bardzo dobra.

CYTAT
i i tak jest właśnie z reklamą Śląska jako takiego.


jakoś mnie nie dziwi to, że Ci się ta reklama podoba, z moich obserwacji wynika,że generalnie jest taka reguła - podoba ona się osobom, które zamiast województwo śląskie piszą Śląsk rolleyes.gif

już od kilku osób słyszałem ,że zobaczyli tą reklamę i było na niej "Śląsk Będzin Dobrze" a przecież jest na niej "Śląskie Będzin Dobrze" no chyba, że rzeczywiście jest tam słowo Śląsk?

Myślę, że jeśli taka reklama jest ustawiona przy drodze i ktoś jedzie szybko samochodem to nie zwróci uwagi czy to jest Śląsk czy Śląskie i o to też chyba chodziło w tej kampanii

PS Te osoby co twierdzą, że jest tam "Śląsk" a nie "Śląskie" twierdziły, że ta reklama im się nie podoba więc w ich przypadku nie chodzi o mylenie Śląka z województwem jak u kolegi wyżej dry.gif
Bartek
Może zamiast tworzyć Metropolię Śląsko-Dąbrowską, zacznijcie protestować i lobbować za przyłączeniem Zagłębia do Świętokrzyskiego bo co druga osoba w Zagłębiu i tak ma rodzinę w "Kieleckim"

To że reklamę każdy traktuje jak chce to indywidualna sprawa każdego z osobna. Ja ją traktuję jako reklamę naszego województwa Śląskiego, a nie Śląska bo wówczas Opole jak i Wrocław musiałby się dokładać tongue.gif
Misaki
a tutaj komentarz odnośnie tej reklamy z pod Jasnej Góry smile2.gif


Władzom w Katowicach zależy na zacieraniu różnic, i tylko na tym. Broń boże na ich eksponowaniu. Zresztą widoczne jest to choćby w promowaniu słowa "śląskie". Wszystko mamy "śląskie" - wojewódzkie muzea, wojewódzką bibliotekę, teatr, operę itd.
Cóż z tego, że składamy się na nią wszyscy z naszych podatków - nie tylko Śląsk. Filozofia władz wojewódzkich brzmi - promujmy śląskość, nawet tam, gdzie jej nie ma. Jeśli przeczy to faktom - tym gorzej dla faktów.

Kiedyś słyszałem taką audycję w Radiu Katowice, gdzie radni wojewódzcy zachwalali ideę używania słowa "Śląskiem" w prezentacji województwa, tzn. większej poprawności tego określenia nad słowem "śląskie", "na Śląsku". Że niby "Śląskiem" bardziej kojarzy się z województwem, podziałem administracyjnym, jest mniej jednoznaczne. Innym słowy rozważano jak na siłę przemycić to słowo klucz.

Ja stosunkowo często bywam we Wrocławiu i w Katowicach i zdarza mi się czasem czytać tamtejsze gazety. Zauważyłem, że mieszkańcy tych miast używają często tego słowa, wszystko starają się nazywać "śląskim", centra handlowe, instytucje, produkty itd. Traktują to określenie jako wartość, jako słowo nadające większej wartości. I na swoim własnym podwórku uważam to za fajny lokalny patriotyzm, w tym czy innym mieście.

Jednak ja jestem z Częstochowy i sądzę, że Katowice czy Wrocław z własnego budżetu niech promują siebie, swoje regiony, ale w województwie są także nie-śląskie regiony. Ja nie jestem przeciwny Śląskowi, wręcz przeciwnie, uważam go za piękny region, z fantastyczną kulturą i tradycją. Ale jednocześnie uważam także, że region częstochowski, że ziemia częstochowska, w niczym mu nie ustępuje!
Bartek
W Wrocławiu określają wiele rzeczy słowem "Śląski" lub np. Silesia? Jeśli tak sądzisz to chyba w innym Wrocławiu byłeś... W Wrocławiu aktualnie nie ma i nie jest planowana żadna inwestycja która w swojej nazwie będzie mieć Śląsk/Silesia. Planowane były apartamenty na Kępie Mieszczańskiej, ale zrezygnowano z nazwy "Apartamenty Silesia" W Częstochowie też raczej prawie wcale nie ma inwestycji z nazwą pochodzącą od Śląska. Pym tutaj wiodą Katowice i tak na 100% już pozostanie.


Co do tej reklamy to gdyby zaprezentowane były tylko i wyłącznie miasta stricto Śląskie jak np. Chorzów, Bytom czy Katowice to z strony Częstochowy czy Bielska-Białej padły by oskarżenia że urząd Marszałkowski i urząd Wojewódzki wydają kasę na promocję miast tylko z Śląska, a inne miasta z województwa mają w 4 literach.
bzenek
CYTAT(aero @ pon, 14 kwi 2008 - 13:38) *
Moim zdaniem reklama jest bardzo dobra. Zobaczyłem w kilku miejscach i jedyne co pamiętam to Śląskie... reszta jest chaczykiem, który powoduje zapamiętanie najważniejszego przekazu.

Dokładnie. Ogromna dyskusja jaka powstała wokół tej kampanii świadczy o tym, że była strzałem w dziesiątkę i agencja może wpaść do marszałka po premię. smile.gif

CYTAT(Misaki @ pon, 14 kwi 2008 - 14:16) *
Władzom w Katowicach zależy na zacieraniu różnic, i tylko na tym. Broń boże na ich eksponowaniu.

Oj, kolega chyba w rewolucyjnym zaangażowaniu nie zdążył obejrzeć kampanii o której tu mowa. wink.gif

Reklama jest w 100% politycznie poprawna i w bardzo rozsądny sposób nie pomija żadnej części województwa. Jest i Częstochowa, i Rybnik, i Będzin, i Cieszyn, i Katowice. Pokazuje różnorodność całego województwa.

Wyobrażam sobie jaki byłby wrzask zagłębiowskich aktywistów gdyby w tej kampanii zabrakło Będzina vel Zagłębia. Zaraz byłoby ględzenie jak to jesteśmy marginalizowani w takiej ważnej kampanii, a przecie my też płacimy podatki itd, itp smile.gif

CYTAT(Arbas @ sob, 12 kwi 2008 - 10:32) *
Życzylibyśmy sobie, aby ta "słuszna linia" była mniej kosztowna!

Taa... zawsze można odbić na xero czterostronicowy Biuletyn w Sprawie Szczególnie Atrakcyjnych Atrakcji Województwa Ślaskiego, rozesłać okólnikiem i rozwiesić w stołówkach pracowniczych całego kraju biggrin.gif

CYTAT(Bartek @ pon, 14 kwi 2008 - 14:09) *
Może zamiast tworzyć Metropolię Śląsko-Dąbrowską, zacznijcie protestować i lobbować za przyłączeniem Zagłębia do Świętokrzyskiego bo co druga osoba w Zagłębiu i tak ma rodzinę w "Kieleckim"

Baa... ale co druga osoba na ślasku też ma rodzinę w "kieleckim". Ich też przyłączymy ? Może by to był jakiś sposób na zmarginalizowanie tych transbrynickich animozji poprzez sprowadzenie obu stron do parteru smile.gif

CYTAT(Misaki @ pon, 14 kwi 2008 - 14:16) *
Wszystko mamy "śląskie" - wojewódzkie muzea, wojewódzką bibliotekę, teatr, operę itd. Cóż z tego, że składamy się na nią wszyscy z naszych podatków - nie tylko Śląsk.
(...)
Innym słowy rozważano jak na siłę przemycić to słowo klucz.

Misaki, zrób sobie wolne. Wyjedź gdzieś, wypocznij bo Cię ta śląska ofensywa całkiem wykończy. Po prostu zaczynasz opowiadać bzdury mellow.gif



Misaki
jak by to powiedzieć małe nieporozumienie

miało być "komentarz z pod Jasnej Góry" w sprawie reklamy a nie odwrotnie

to nie jest mój komentarz, ja go tylko wkleiłem - to jest komentarz mieszkańca Częstochowy - jeśli go przeczytać do końca to się sprawa wyjaśni

nie zmienia to tego, że mam podobne zdanie jak osoba pisząca ten komentarz...
Misaki
CYTAT
Dokładnie. Ogromna dyskusja jaka powstała wokół tej kampanii świadczy o tym, że była strzałem w dziesiątkę i agencja może wpaść do marszałka po premię. smile.gif


-naprawdę godna podziwu strategia marketingowa, żerować na społecznych antagonizmach, brawo - to tak samo jak z wyborczą jak dadzą coś kontrowersyjnego np. nazywając Zagłębie śląskim klubem to od razu mają 10 razy więcej wejść na stronę i 10 razy więcej komentarzy pod artykułem i biznes się kręci...

CYTAT
Oj, kolega chyba w rewolucyjnym zaangażowaniu nie zdążył obejrzeć kampanii o której tu mowa. wink.gif


kolega z Częstochowy nie wiem czy ją obejrzał ale ja tak i takie wysnułem wnioski:

- Kampania nie jest skierowana do wszystkich, jest skierowana do ludzi którzy myślą, że mieszkają na Śląsku i do tych którzy się wahają i są rozdarci. Osoby, które przygotowały tą kampanię twierdzą, że chciały pokazać wielokulturowość regionu co jest absurdem bo na pokazanie owej wielokulturowości jest mnóstwo innych sposobów 10 razy lepszych - to jak wygląda ta kampania świadczy o złej woli osób zlecających wykonanie tej kampanii. Kampania ta wpisuje się w politykę, którą do tej pory prowadzą władze województwa czyli politykę unifikacji i niszczenia wspólnoty regionalnej jaką mamy w tym województwie. To co tutaj zastosowano jest to sugestia podprogowa, tak naprawdę poza tą niby promocją województwa jest też drugie dno, które ma wbić do głowy ludziom słowo śląsk - sama treść tych haseł... zapytaj co na ten temat powie Ci logik lub psycholog społeczny...

oczywiście to co tutaj pisze ma 100 razy mniejsze przebicie od tego co robią władze województwa - bo to one zgromadziły w swoich rękach kapitał symboliczny i mają olbrzymie środki na to, żeby wpływać na to jakimi kategoriami myślą ludzie - na tą kampanię pójdą olbrzymie środki - ma być ileś tam etapów tej kampanii - reklamy tę będą bić po oczach miliony ludzi i smutne jest to, że kapitał ten do wykorzystania leży w rękach wąskiej grupy ludzi, w której Zagłębiacy nie mają właściwych reprezentantów - a to, że nie mają reprezentantów wynika ze złego układu politycznego jaki jest w województwie. Owa wąska grupa ludzi u władzy stosuje na Zagłębiakach przemoc symboliczną a przejawia się ona np w kolorowych plakatach - wiadomo zawsze jest tak, że to co ładne to jest ok, to co mówią nam ludzie w garniturach to musi być ok - spotkałem się już z takim zdaniem, słyszałem je od kilku osób,cytuje - "Żyjemy na Śląsku ponieważ tak mówią władze" I jak tu dyskutować z takim?

CYTAT
Reklama jest w 100% politycznie poprawna i w bardzo rozsądny sposób nie pomija żadnej części województwa. Jest i Częstochowa, i Rybnik, i Będzin, i Cieszyn, i Katowice. Pokazuje różnorodność całego województwa.


Nie napisałeś jeszcze w jaki sposób tą różnorodność pokazuje - różnorodność powinna polegać chyba na przedstawieniu mozaiki - w Częstochowie ma swoje własne skarby - nie potrzebuje śląskich - to jest właśnie różnorodność!

CYTAT
Może zamiast tworzyć Metropolię Śląsko-Dąbrowską, zacznijcie protestować i lobbować za przyłączeniem Zagłębia do Świętokrzyskiego bo co druga osoba w Zagłębiu i tak ma rodzinę w "Kieleckim"


hmm myślę, że gdy metropolia przejmie te sprawy, które łączą Śląsk z Zagłębiem to nie widzę przeszkód, żeby regiony te znalazły się w różnych województwach, myślę, że Dąbrowska część metropolii może na tym zyskać bo piecze nad takimi sprawami jak kultura sprawowały by władze...np województwa małopolskiego - Zagłębie tylko może na tym zyskać.


CYTAT
Misaki, zrób sobie wolne.


Zapomnij smile2.gif To, że Ciebie owa wspomniana przemoc symboliczna nie dotyka - nie masz świadomości, że ktoś na Tobie ją stosuje - nie znaczy, że u wszystkich tak jest - ja czuje się dotknięty tym co się dzieje w sprawach regionalnych i mam prawo protestować.
kwintosz
CYTAT(bzenek @ pon, 14 kwi 2008 - 16:56) *
Dokładnie. Ogromna dyskusja jaka powstała wokół tej kampanii świadczy o tym, że była strzałem w dziesiątkę i agencja może wpaść do marszałka po premię. smile.gif

Jeju co Ty za farmazony piszesz @bzenek. To co, Big Brother x edycja, też jest świetnym widowiskiem bo ogląda to dużo ludzi a głupiutka Jola stała się popularna? Kiedy coś zaczniemy doceniać za swoją wartość a nie sam fakt czy o tym się mówi czy nie.

CYTAT(bzenek @ pon, 14 kwi 2008 - 16:56) *
Reklama jest w 100% politycznie poprawna i w bardzo rozsądny sposób nie pomija żadnej części województwa. Jest i Częstochowa, i Rybnik, i Będzin, i Cieszyn, i Katowice. Pokazuje różnorodność całego województwa.

Ta akcja jest nie dość że beznadziejna (a podoba się w większości właśnie tym co słowo czytane ograniczają do 3 słów) to w dodatku tak jak pisał @Misaki wpisuje się w ostatni nurt robienia na siłę wszystkiego co się da w województwie - śląskie. Cóż, takie skojarzenia budzą te hasła i cała kampania. Chcąc być poprawnym politycznie trzeba było przy zamku będzińskim nie używać słów sugerujących takie rzeczy, tylko po prostu dać samo logo województwa które przecież istnieje takze na tym plakacie.

CYTAT(bzenek @ pon, 14 kwi 2008 - 16:56) *
Wyobrażam sobie jaki byłby wrzask zagłębiowskich aktywistów gdyby w tej kampanii zabrakło Będzina vel Zagłębia. Zaraz byłoby ględzenie jak to jesteśmy marginalizowani w takiej ważnej kampanii, a przecie my też płacimy podatki itd, itp smile.gif

Kampania ważna i owszem, ale jej jakość wątpliwa. Brak obecności miasta z Zagłebia akurat wyszłaby nam na dobre.

CYTAT(bzenek @ pon, 14 kwi 2008 - 16:56) *
Taa... zawsze można odbić na xero czterostronicowy Biuletyn w Sprawie Szczególnie Atrakcyjnych Atrakcji Województwa Ślaskiego, rozesłać okólnikiem i rozwiesić w stołówkach pracowniczych całego kraju biggrin.gif

Ale za nasze pieniążki, można było spodziewać się czegoś lepszego. Polecam poobserwować trochę TV, na niektórych programach lecą reklamy Wrocławia i tak żenującego poziomu nie posiadają.
Maryhna
nie wydaje mi się, żebym należała do tych "co słowo czytane ograniczają do 3 słów" to raz...
dwa : o gustach się nie dyskutuje bo prowadzi to do takich irracjonalnych generalizacji jak kwintoszowa powyżej
trzy: zgadzam sie z aero; nie od parady funkcjonuje potwierdzone organoleptycznie powiedzenie "nie ważne co mówią, byleby mówili"
cztery: zawsze będą głosy krytyki, cokolwiek by to nie było
pięć: może to nie jest najlepsza robota jakiej można by się spodziewać w takiej kampanii reklamowej ale... nie od razu Kraków zbudowali tongue.gif
Misaki
CYTAT(Maryhna @ wto, 15 kwi 2008 - 00:15) *
nie od razu Kraków zbudowali tongue.gif


chyba chciałaś powiedzieć Śląsk
kwintosz
CYTAT(Maryhna @ wto, 15 kwi 2008 - 00:15) *
nie wydaje mi się, żebym należała do tych "co słowo czytane ograniczają do 3 słów" to raz...
dwa : o gustach się nie dyskutuje bo prowadzi to do takich irracjonalnych generalizacji jak kwintoszowa powyżej
trzy: zgadzam sie z aero; nie od parady funkcjonuje potwierdzone organoleptycznie powiedzenie "nie ważne co mówią, byleby mówili"
cztery: zawsze będą głosy krytyki, cokolwiek by to nie było
pięć: może to nie jest najlepsza robota jakiej można by się spodziewać w takiej kampanii reklamowej ale... nie od razu Kraków zbudowali tongue.gif


1. Nie napisałem, że wszystkim co się podoba kampania, to słowo czytane ograniczają do 3 słów. Tak więc, czytanie zdań złożonych to co innego jak widać, i co poniektóre wnioski ludzie błędnie wyciągają.
2. Gusta gustami, polityka polityką, historia historią.. nie uważam by Częstochowa, Żywieczczyzna czy Zagłębie Dąbrowskie powinny być kojarzone ze śląskiem. A takie sformułowania, ten pogląd utwierdzają. Poza tym, nie wszystko co proste musi się podobać.
3. No tak, o Dodzie mówią i piszą. Płyty się sprzedają a jak miałaby grać w DG większość darła by się po jaką cholerę przyjeżdża jak śpiewać nie umie. Cóż, jeśli mówienie o czymś źle, także uważamy za coś dobrego to polecam reklamować tak swoją firmę. Ooo przykład na czasie, ciekawe czemu Filipiak jeszcze nie podziękował że jak go skuli to przy okazji mówili o Comarchu..
4. Mamy demokrację, wolność słowa, chyba każdy może wyrażać swoje opinie?
5. Takie podejście prezentują całe władze w woj. śląskim i jakie mamy tego skutki wystarczy porównać nasze miasta do Poznania, Wrocławia, Warszawy, Krakowa, Szczecina, Lublina.. 100 lat za murzynami..
Misaki
Maryhna ja nie rozpatrywałem tej kampanii w kategorii gustów. Podałem konkretny zarzut. Na mój główny argument nie udzieliłaś odpowiedzi smile2.gif Rozumiem, że nie dostrzegasz w tej kampanii próby wtłoczenia do główek mieszkańców Zagłębia terminu Śląsk lub Ci takie działanie nie przeszkadza?
bzenek
CYTAT(kwintosz @ wto, 15 kwi 2008 - 00:04) *
Jeju co Ty za farmazony piszesz @bzenek. To co, Big Brother x edycja, też jest świetnym widowiskiem bo ogląda to dużo ludzi a głupiutka Jola stała się popularna? Kiedy coś zaczniemy doceniać za swoją wartość a nie sam fakt czy o tym się mówi czy nie.

Nie nie wiem kto to Jola ale jeśli Big Brother, Tańce w Chłodzie czy Doda robią kasę to znaczy, że są świetnym widowiskiem. Takie są realia kapitalizmu. Może się to mnie i Tobie nie podobać ale musimy uznać taką rzeczywistość i jeśli checemy odnieść skuces to musimy sie z tym zidentyfikować.

A kiedy zaczniemy doceniać prawdziwą wartość ? Generalnie odpowiedź brzmi - nigdy. A czy ktoś wie co to jest jakaś prawdziwa wartość ?

Nie wiem ile czytam słów (nigdy się nie zastanawiałem) ale jak dla mnie to kampania jest znośna, a plakat z Będzinem chyba najładniejszy. smile.gif

CYTAT(kwintosz @ wto, 15 kwi 2008 - 00:04) *
Cóż, takie skojarzenia budzą te hasła i cała kampania. Chcąc być poprawnym politycznie trzeba było przy zamku będzińskim nie używać słów sugerujących takie rzeczy, tylko po prostu dać samo logo województwa które przecież istnieje takze na tym plakacie.

Kampania jest organizowana przez Województwo Śląskie, za pieniądze województwa i pokazuje województwo jako całość poprzez migawki miejscowości w Województwie Ślaskim. W związku z tym używa nazwy "śląskie". Co jest w tym złego ?

Choćby nie wiem jakbyście z Misakim się oburzali to Zagłębie leży w śląskiem i zastosowane na tle Będzina słowo "śląskie" jest uprawnione.

CYTAT(kwintosz @ wto, 15 kwi 2008 - 00:44) *
Gusta gustami, polityka polityką, historia historią.. nie uważam by Częstochowa, Żywieczczyzna czy Zagłębie Dąbrowskie powinny być kojarzone ze śląskiem. A takie sformułowania, ten pogląd utwierdzają.

Nie ma żadnych przeszkód aby wymienione przez Ciebie regiony zorganizowały swoją własną promocję. Myślę, że województwo nie będzie miało nic przeciwko. smile.gif

CYTAT(kwintosz @ wto, 15 kwi 2008 - 00:44) *
Cóż, jeśli mówienie o czymś źle, także uważamy za coś dobrego to polecam reklamować tak swoją firmę. Ooo przykład na czasie, ciekawe czemu Filipiak jeszcze nie podziękował że jak go skuli to przy okazji mówili o Comarchu.

Niezbyt trafne porównanie. Co do skojarzeń to pewnie 99% ludzi w Polsce nie widzi różnicy między Śląskiem a Podbeskidziem i Zagłębiem. Nie chce widzieć i nie jest im to do niczego potrzebne. Ja też nie wiem gdzie graniczą Warmia i Mazury. smile.gif

Tak więc kampania ma wydźwięk negatywny tylko dla pewnej części mieszkańców naszego województwa, a jej celem jest utrwalanie marki Województwa Ślaskiego poza jego granicami. Zatem spełnia swoją rolę.

CYTAT(kwintosz @ wto, 15 kwi 2008 - 00:04) *
Ta akcja jest nie dość że beznadziejna (a podoba się w większości właśnie tym co słowo czytane ograniczają do 3 słów) to w dodatku tak jak pisał @Misaki wpisuje się w ostatni nurt robienia na siłę wszystkiego co się da w województwie - śląskie.

Ale Wy macie jakieś konkretne przykłady tej bezprzykładnej podprogowej śląskiej ofensywy antyunifikacji ?

CYTAT(Misaki @ pon, 14 kwi 2008 - 18:20) *
To, że Ciebie owa wspomniana przemoc symboliczna nie dotyka - nie masz świadomości, że ktoś na Tobie ją stosuje - nie znaczy, że u wszystkich tak jest - ja czuje się dotknięty tym co się dzieje w sprawach regionalnych i mam prawo protestować.

A protestuj - przynajmniej jakaś dyskusja tu z Tobą jest na tym małodyskusyjnym forum. Ino nie mieszaj ludziom w głowach bajkami o "sugestiach podprogowymi" bo to po prostu mało poważne jest.
Misaki
CYTAT(bzenek @ wto, 15 kwi 2008 - 15:21) *
a plakat z Będzinem chyba najładniejszy. smile.gif

czyli to o czym pisałem - wystarczy ubrać coś w kolorowe barwy i już ludzie zaakceptują to choćby tam było napisane Będzin Miastem Śląskim albo inne głupoty
CYTAT
Kampania jest organizowana przez Województwo Śląskie,związku z tym używa nazwy "śląskie". Co jest w tym złego ?
niewłaściwe jest to w jaki sposób tej nazwy używa, stosując odpowiednie zabiegi

CYTAT
Co do skojarzeń to pewnie 99% ludzi w Polsce nie widzi różnicy między Śląskiem a Podbeskidziem i Zagłębiem.
właśnie takie kampanie przyczyniają się do takiego stanu rzeczy - ludzie nie wiedzą gdzie ono jest bo się o nim nie mówi a nie mówi się dlatego, że nikt nie wie, że ono w ogóle jest - dzięki tej kampanii ten stan rzeczy się tylko pogłębi

CYTAT
Ja też nie wiem gdzie graniczą Warmia i Mazury.
przynajmniej wiesz, że coś takiego jak Mazury w ogóle jest a Zagłębia nie ma - jest tylko Śląsk - Zagłębie nie jest w niczym gorsze od Mazur i zasługuje na wyróżnienie a nie bycie w cieniu Śląska

CYTAT
Tak więc kampania ma wydźwięk negatywny tylko dla pewnej części mieszkańców naszego województwa
cieszę się, że zauważyłeś...a nie lepiej zrobić kampanie, którą odbiorą dobrze wszyscy mieszkańcy?

CYTAT
a jej celem jest utrwalanie marki Województwa Ślaskiego poza jego granicami.

Województwo Śląskie nigdy nie będzie prawdziwą marką - zawsze będzie w cieniu innej marki - (Górny) Śląsk

CYTAT
Ale Wy macie jakieś konkretne przykłady tej bezprzykładnej podprogowej śląskiej ofensywy antyunifikacji ?
chciałeś napisać chyba unifikacji - nie żartuj sobie aby je wymienić dnia by mi nie starczyło
CYTAT
Ino nie mieszaj ludziom w głowach bajkami o "sugestiach podprogowymi" bo to po prostu mało poważne jest.


mało poważne jest nie dostrzeganie tego - takie zabiegi to codzienność współczesnego marketnigu więc nie wiem czemu uważasz to za bajki.
Peterek
Jej ludzie spokojnie. Powinniśmy się cieszyć, że jakaś reklama WRESZCIE powstała. Ważne, że coś się ruszyło w tym temacie. Nie wymagajmy cudów od razu...
O całej kampanii mogę powiedzieć, że podoba mi się kolorystyka, która przykuwa oko :]
Maryhna
@Misaki
po pierwsze: nie dostrzegam tam formy "Śląsk", ja tam widzę tekst "Śląskie" i rozumiem go w sensie województwo śląskie; owszem zakładam że w naszym kraju mieszka spora ilość kretynów; ale na tym świecie już tak jest, że bardziej produktywna jest robota nastawiona na kogoś kto ma zdolność myślenia niż na kretynów, w innym wypadku cofalibyśmy się;
druga sprawa: dopóty dopóki nikt nie udowodni władzom odpowiedzialnym za tę reklamę matactwa i celowego wprowadzania Polaków w błąd kosztem woj. i ZD to darujmy sobie takie teksty
trzecia sprawa: nie wiem jak Ty ale ja widzę różnicę między "Śląskie Będzin dobrze" a "Będzin Miastem Śląskim" tongue.gif
czwarta sprawa: wytłumacz mi dokładnie na czym polega zjawisko przekazu podprogowego w wypadku tej reklamy, bo o ile rozum mnie nie myli to z takim zjawiskiem mamy do czynienia w wypadku filmu a nie stałej nieruchawej reklamy tongue.gif przypominam, że zgodziłeś się z argumentami częstochowskiego krytyka, którego zacytowałeś; między innymi odpada dla mnie w całości jego krytyka skoro facet nie ma pojęcia o przekazie podprogowym O.o
piąta sprawa: napisałeś "Województwo Śląskie nigdy nie będzie prawdziwą marką - zawsze będzie w cieniu innej marki - (Górny) Śląsk " ; pierwsze słyszę, a zawsze wydawało mi się, że jest odwrotnie huh.gif

@kwintosz
1. nie napisałeś, owszem, ale sugerujesz że większość tych, którym podoba się reklama ma takie kłopoty więc wg Ciebie większość pozytywnych wypowiedzi na forum dot. reklamy pochodzi od ludzi, którzy jednak mają z tym problem, jeśli wg Ciebie ja nie mam to ktoś z wypowiadających się w podobnym tonie co ja, widocznie ma... a to już gruba przesada z twojej strony, no ale cóż... przecież nie napisałeś "wszyscy" . . . blink.gif
2. utwierdzają u tych, którzy właśnie słowa pisanego nie rozumieją tongue.gif
3. nie sądzę, że większość by się "darła" jak to określiłeś , bo różnica polega na tym, że choćby nie wiem jak prostacko zachowywała się owa Doda, to śpiewać kobita potrafi co podkreślają krytycy muzyczni, a reszta to czysty marketing
4. po kiego grzyba o to pytasz skoro nic takiego nie imputowałam? huh.gif
5. tak źle, tak niedobrze; jesteśmy sto lat za murzynami, ale pomyśl... wolałbyś nie mieć żadnej reklamy czy mieć taką, która wzbudzi dyskusję na temat dyskryminacji zagłębia dąbrowskiego i złej polityki władz województwa ? kurde, to jest właśnie charakter Polaków, co by nie zrobili to będzie źle ale żeby zabrać tyłek w troki to już się nie chce; jeśli uważacie ten typ reklamy za szkodliwy to raz dwa pisać listy protestacyjne bo znowu skończy się na gadaniu; przecież każdy ma prawo do krytyki i odmiennego zdania, tylko niech owe zdanie i krytyka dotrze do adresatów w końcu!

marcin.p
Co by o tej reklamie nie napisać to jedno jest pewne, wywoałała dyskusje. Jeśli to autor miał na myśli to może zacierać ręce i wyciągać je dalej po kase. Tylko, że po za tą dyskusją, ta reklama w żaden sposób nie pokazuje piękna tego województwa, nie pokazuje różnorodności województwa. Fakt, żaden z regionów nie może się chyba czuć pominiety. Ale dlaczego jeśli pokazany jest Będzin, nie jest pokazane piękno Zagłębia? Jeśli pokazany jest Cieszyn, Częstochowa, dlaczego nie ma prezentacji piękna tych ziem?

Po drugie hasła: Najbardziej "drażni" mnie "NAJCIEKAWSZE WICE". To przecież od razu pokazuje, że Ślaskie nie musi być najlepsze. Że może być WICE! A dlaczego nie możemy być NAJ?

CYTAT(maryhna)
może to nie jest najlepsza robota jakiej można by się spodziewać w takiej kampanii reklamowej ale... nie od razu Kraków zbudowali

W taki sposób to mogą myśleć mieszkańcy przysłowiowej "Koziej Wólki" a nie kilku/kilkunastumilionowego województwa. I tu ma być to co najlepsze. Bo mieszkańcy tego województwa na to zasługują.

Maryhna
"owszem owszem tak tak tak, zgoda zgoda czemu nie" cytując harcerską przyśpiewkę wink.gif my na to zasługujemy, ale widocznie komuś "na górze" nie poszło tongue.gif

ps: dla jasności, nie uznaję tej akcji reklamowej za szczyt możliwości spożytkowania finansów na ten cel, ale nie spisywałabym jej całkowicie na straty tongue.gif ogólnie mam neutralne podejście
Mick
Fajna dyskusja smile2.gif Moje 3 grosze:

Władze samorządnego województwa śląskiego, nawet składające się w 100% z mieszkańców Sosnowca, Będzina, Jeleśni i Koniecpola mają zadanie promować "województwo śląskie". Nie Zagłębie Dąbrowskie, Żywiecczyznę, Górny Śląsk (!!) czy Częstochowskie. Mają promować "śląskie".

Mają to robić w sposób najbardziej efektywny (jest reklama - ma mieć skutek), a nie rozczulać się nad pięknem Zagłębia Dąbrowskiego.
>>Jeśli pokazany jest Cieszyn, Częstochowa, dlaczego nie ma prezentacji piękna tych ziem?<< Tzn. co? Telebimy mieli wykupić i filmy pokazywać??

Zakładam, że to pierwszy akcent kampanii, która ma na celu zwrócić uwagę Polaków i mieszkańców "woj. śląskiego" na jakieśtam istotne cechy regionu. Zobaczymy co będzie dalej, ja się cieszę, że coś wystartowało i mam nadzieję, że dalej będzie lepiej (jak kto woli - jeszcze lepiej).

A wracając do "promowania regionu" - to chyba każdy się zgodzi, że to ważne zadanie władz województwa. Na pewno ważniejsze niż "wyjaśnianie mieszkańcom innych województw różnych tożsamości mieszkańców wielokulturowego regionu, łączącego w sobie tradycje górnośląskie, górali żywieckich, Zagłębia Dąbrowskiego, obrony Częstochowy itd." Tym niech się zajmą RAŚ, FdZD i inne prężnie działające organizacje. Jakby władze województwa to robiły, to czym zajmowałyby się one? Władze woj. lubelskiego jakoś nie wykupują reklam w przerwach Tańca z Gwiazdami, żeby informować, że Biała Podlaska to nie Lubelszczyzna tylko Podlasie. A cholera wie dlaczego w lubelskim leży.
marcin.p
CYTAT
Tzn. co? Telebimy mieli wykupić i filmy pokazywać??

A czemu nie? A na poważnie. Co promują hasła o Rybniku, Częstochowie, co pokazuje "wice"? Ja tu nie widzę zdjęć z pięknem regionu! Dlaczego podpisy pod zdjęciami nie odnoszą do rejonów, których dotyczą hasła? Skoro jest Cieszyn , Wisła to dlaczego pod zdjęciem nie jest opisany ten region?

CYTAT
Władze woj. lubelskiego jakoś nie wykupują reklam w przerwach Tańca z Gwiazdami

A nasze władze "coś" wykupiły? Nawet na "trójce" nie widziałem jeszcze reklamy śląskiego. O ogólnopolskich stacjach przez grzeczność nie wspominam
Mick
CYTAT(marcin.p @ wto, 15 kwi 2008 - 21:08) *
Co promują hasła o Rybniku, Częstochowie, co pokazuje "wice"? Ja tu nie widzę zdjęć z pięknem regionu! Dlaczego podpisy pod zdjęciami nie odnoszą do rejonów, których dotyczą hasła? Skoro jest Cieszyn , Wisła to dlaczego pod zdjęciem nie jest opisany ten region?


Promocja piękna regionu to droga donikąd. Wszystkie regiony są piękne, a promocja województwa to nie jest konkurs piękności.

Dalej: >>Skoro jest Cieszyn , Wisła to dlaczego pod zdjęciem nie jest opisany ten region?<<
Tzn. który region nie jest opisany?? Wisły i Cieszyna? Te dwa plakaty reprezentują akurat rekreację i przyrodę regionu (całego województwa), a nie atrakcje Powiatu Cieszyńskiego.
Jeszcze raz: to jest kampania promocji całego województwa, a nie jego poszczególnych kawałków.

Dobra, słabym punktem kampanii jest to, że wiele osób jej nie rozumie. Ale gdzieś jakiś poziom trzeba było pewnie przyjąć.
marcin.p
Dziasiaj w Faktach TVN mówili o Punkcie Informacji Miejskiej w Realu. Pokazany był bez propagandy, więc ludzi nie było widać :-)
Ale musze przyznaczać, że jestem zaskoczony na plus tym punktem. Byłem dzisiaj w Realu, przy punkcie było kilka osób, za ladą sympatyczna obsługa, umiejaca odpowiadać petentom na pytania! No no czyżby moja krytyka poskutkowała ;-)? Ta obsługa to chyba nie są urzędnicy. Za mili i sympatyczni są. No chyba, że obraz dąbrowskiego urzędnika się zmienia :-)
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.