:)
Thu, 16 Nov 2023 - 14:09
CYTAT
ZTM
132 SOLARNE BILETOMATY DLA PASAŻERÓW ZE ŚLĄSKA I ZAGŁĘBIA DĄBROWSKIEGO
Data publikacji: 15.11.2023
Zarząd Transportu Metropolitalnego podpisał umowę na dostawę i utrzymanie 132 solarnych automatów biletowych. Inwestycja ta przede wszystkim zwiększy dostępność biletów.
Dla pasażerów komunikacji miejskiej bilety staną się jeszcze bardziej dostępne. Zarząd Transportu Metropolitalnego podpisał umowę z firmą Mera-Serwis SGL na dostawę i utrzymanie 132 nowoczesnych automatów biletowych zasilanych wyłącznie energią słoneczną. Ta innowacyjna inwestycja odzwierciedla zobowiązanie ZTM do ciągłego rozwoju i dostarczania pasażerom najlepszych usług.
Z myślą o osobach z niepełnosprawnościami oraz w zgodzie z ekologią i ekonomią
ZTM inwestuje w solarne biletomaty nie tylko ze względów ekonomicznych. To także wyraz szacunku dla ekologii. Dzięki wykorzystaniu bardziej opłacalnej energii słonecznej, urządzenia będą działać przy minimalnym wpływie na środowisko. To zgodne z duchem zmian klimatycznych i dążeniem do bardziej zrównoważonej przyszłości. Ta umowa to także krok w kierunku zapewnienia łatwiejszego dostępu do biletów i większej wygody podróżowania.
Jedną z najważniejszych cech nowych automatów biletowych jest ich dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Ekrany, otwory wrzutowe, czytniki kart płatniczych oraz miejsca odbioru biletów i reszty będą znajdować się na odpowiedniej wysokości – tak, aby były dostępne dla wszystkich, także dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Z rozwiązań dedykowanych osobom z niepełnosprawnościami warto również wyróżnić możliwość wywołania trybu kontrastowego, co umożliwi korzystanie z automatów osobom z zaburzeniami widzenia.
Dużo funkcjonalności. Wszystkie bilety oraz różne języki i formy płatności
Nowe automaty biletowe będą umożliwiać zakup wszystkich biletów ZTM – zarówno tych sprzedawanych w formie elektronicznej, jak i papierowej. Dostępne będą różnorodne formy płatności – karta, gotówka, blik oraz środki
w systemie Transport GZM. Ponadto, w nowych urządzeniach, będzie można nie tylko kupić bilet, ale również go zwrócić. W takich przypadkach środki będą przekazywane na elektroniczną portmonetkę na koncie użytkownika w systemie Transport GZM.
Dodatkowo, dzięki nowym urządzeniom pasażerowie będą mogli też doładować swoje konta w systemie Transport GZM.
Z urządzeń swobodnie będą mogli korzystać obcokrajowcy. Automaty będą prowadzić sprzedaż w 4 językach - polskim, angielskim, niemieckim oraz ukraińskim.
Automatów biletowych będzie 2 razy więcej niż dotychczas
Obecnie ZTM dysponuje około 140 automatami biletowymi. Dzięki umowie z Mera-Serwis SGL liczba ta zostanie niemal podwojona. Zgodnie z planami, nowe urządzenia zostaną rozmieszczone w każdej gminie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Pierwsze z nich (co najmniej 40 urządzeń) zostaną zainstalowane w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a ostatnie mają zostać posadowione do kwietnia 2025 r.
Całkowity koszt zakupu oraz utrzymania automatów wynosi ok. 11,6 mln zł.
zacytuję siebie z wczesnej wiosny, gdzie bym je widział w DG, a zobaczymy gdzie wybiorą nasze władze:
CYTAT
w DG mamy teraz tylko 5:
- Dąbrowa Górnicza Centrum (przystanek autobusowy, kier. Katowice, ul. Królowej Jadwigi)
- Dąbrowa Górnicza Centrum (przystanek autobusowy, kier. Gołonóg, ul. Królowej Jadwigi)
- Reden (przystanek autobusowy, kier. Katowice, ul. Królowej Jadwigi)
- Gołonóg Manhattan (przystanek autobusowy, kier. Katowice, Al. Piłsudskiego)
- Gołonóg Osiedle (przystanek autobusowy, kier. Katowice, ul. Wiśniowa)
a w Sosnowcu 24...
no zobaczymy jak o ten temat zadba nasz UM.
Moje propozycje:
- Dworzec PKP
- Gołonóg dworzec PKP
- Huta Katowice
- Mydlice Szpital
- Fabryka Pełna Życia
- Aleja Róż
- Reden Komenda Policji (dawny Damel)
- Reden Aleja Majakowskiego
- 1 gdzieś w Ząbkowicach
- 1 gdzieś w Strzemieszycach
pasqudek
Thu, 16 Nov 2023 - 22:38
Ogólnie ZTM spierdolił sprawę. Czemu?
Otóż:
- nowy soft w biletomatach długo drukuje bilety (w stosunku do starego(
- Brak płatności kartą bankomatową
- zmigrowalem kartę ŚKUP przez stronę www. Pojawił się Bilet Aglomeracjybt za 420zl, na rok czasu. Biletomat go nie widzi.
I każą pisać maila.
Opóźniony autobus albo odjazd przed czasem. Każą pisać skargę lub podają numer do przewoźnika. A jak napiszesz maila to ważne są Twohe dane osobiste.
Ale sami mają to w dupie. Chociaż to oni podpisują umowy i nie słyszeli o egzekwowaniu umowy.
pasqudek
Mon, 27 Nov 2023 - 12:42
Jeśli np. są roboty kolejowe na trasie X do Y kolej załatwić ZKA.
ZTM nie potrafi wymóc na przewožnikach.
Nawet jak autobus spóźni się około 5:00 to są korki, utrudnienia itp.
Ale w godzinach szczytu potrafia jechać punktalnie.
W wakacje ostatnie 808 w dobie z Katowic na Gołonóg spóźniał się ok.10 minut. Ta sama gadka. W końcu ktos zaktualizował info.
Solarny biletomat to gówno. Nie można kupić 2 biletów jednocześnie (jak w normalnych). Tylko każdy pojedynczo
Sprawdzane w Gliwicach na CP.
:)
Tue, 28 Nov 2023 - 13:00
a tymczasem znalazł się jeden, który się wyłamał:
CYTAT
Katowice24
Katowice dostaną za darmo od Zabrza akcje Tramwajów Śląskich i przejmą kontrolę nad spółką
Miasto Zabrze przekaże Katowicom swoje udziały w Tramwajach Śląskich. Tym samym Katowicom uda się zablokować Metropolię, która przejmuje akcje od pozostałych miast, ale ostatecznie będzie mniejszościowym udziałowcem.
1 stycznia Górnośląsk0-Zagłębiowska Metropolia stanie się właścicielem 44,63% akcji Tramwajów Śląskich. Trwa załatwianie formalności i podpisywanie umów z poszczególnymi miastami, które przekazują GZM swoje akcje. Chodzi o Sosnowiec, Bytom, Mysłowice, Gliwice, Rudę Śląską, Czeladź, Dąbrowę Górniczą, Siemianowice Śląskie, Chorzów i Świętochłowice.
Kiedy tylko pojawił się pomysł przejęcia przez GZM Tramwajów Śląskich, władze Katowic od razu stwierdziły, że są temu przeciwne. Stolica województwa śląskiego zawarła w tej sprawie sojusz z Zabrzem, których 8,32% udziałów miało kluczowe znaczenie. Gdyby Zabrze przekazało akcje Metropolii, wówczas to GZM miałby pełną kontrolę nad spółką.
Co ciekawe, na sesji RM w Zabrzu, radni przegłosowali dwie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie przez miasto akcji spółki Tramwaje Śląskie S.A. Jedna dotyczyła ewentualnego przekazania ich Metropolii, druga Katowicom. Pierwsza uchwała przeszła jednogłośnie, a druga tylko jednym głosem (13 do 12).
Dlaczego Zabrze pozbywa się na rzecz Katowic majątku wartego nominalnie 12,48 mln zł? ? Przekazanie akcji miastu Katowice nie budzi żadnych wątpliwości prawnych, bo miasta mogą przekazywać sobie nieodpłatnie akcje i inne mienie. Już prędzej wątpliwości mogą się pojawiać przy przekazywaniu akcji na rzecz Metropolii ? mówi nam Krzysztof Lewandowski, wiceprezydent Zabrza. Dodaje, że Zabrze czekało jak rozwinie się konflikt pomiędzy GZM i Katowicami. W końcu zapadła decyzja, żeby pozbyć się akcji na rzecz Katowic, choć formalnie żadna decyzja nie została podjęta. ? Przyjmując dwie uchwały radni dali prezydent Zabrza zgodę na przekazanie akcji albo GZM, albo Katowicom. Oczywiście trwają w tej sprawie rozmowy, ale żadne dokumenty nie zostały jeszcze podpisane ? mówi Lewandowski.
To o tyle ciekawe, że z kolei prezydent Katowic już 22 listopada podpisał zarządzenie o nieodpłatnym nabyciu akcji Tramwajów Śląskich od Zabrza.
Jeśli transakcja na linii Zabrze ? Katowice dojdzie do skutku, stolica województwa będzie mieć 55,37% udziałów w Tramwajach Śląskich. Oznacza to, że to Katowice będą rządzić spółką. ? Od jakiegoś czasu próbujemy zmienić układ właścicielki w Tramwajach. Większościowe rządy były realizowane przez Zabrze i Katowice. Nie mogliśmy dojść do porozumienia. Skoro nie mogliśmy przejąć akcji od wszystkich miast, to przynajmniej teraz będzie tylko dwóch udziałowców ? mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu GZM. Jak dodaje, pierwszym krokiem udziałowców powinno być przeprowadzenie zmian w statucie spółki, tak żeby inwestycje były finansowane poprzez podnoszenie kapitału zakładowego, a nie wydatki bieżące, które ?zaszyte? są w cenie za tzw. wozokilometr.
Przypomnijmy, że Katowice nie chciały dopuścić do przejścia większości akcji w Tramwajach Śląskich przez GZM. Doszło nawet do próby odkupienia akcji, które miasta miały przekazać GZM. Katowice twierdziły, że mają prawo pierwokupu i zamierzają z niego skorzystać. Zarówno Metropolia, jak i poszczególne miasta miały inne zdanie w tej sprawie. Sprawa mocno zbulwersowała prezydentów, którzy zarzucali władzom Katowic nieetyczne działanie za ich plecami.
i jak tu sobie ufać i wzajemnie się integrować?
:)
Tue, 19 Dec 2023 - 12:23
CYTAT
fb MB
Kolejna dobra wiadomość dla mieszkańców Strzemieszyc. w styczniu skierujemy do dzielnicy linię autobusową 645 🚍, która umożliwi strzemieszyczanom bezpośredni dojazd do dworca PKP w Gołonogu i na Reden, po drodze zapewniając dojazd do cmentarza przy ul. Myśliwskiej.
Otrzymaliśmy z ZTM Info potwierdzenie, że uruchomienie takiego połączenia będzie możliwe od 20 stycznia 2024 roku. W związku z tym kończymy właśnie budowę nowych peronów autobusowych 🚏 przy ul. Myśliwskiej. Dla bezpieczeństwa pasażerów w tym miejscu wyznaczymy jeszcze przejście dla pieszych.
Przy tej okazji przypominam, że uwagi dotyczące funkcjonowania komunikacji w Miasto Dąbrowa Górnicza możecie nam zgłaszać pod adresem ➡ mobilnosc@dg.pl.
(...)
Linia 645 od 20 stycznia będzie kursować na trasie Strzemieszyce Dworzec Północy – Strzemieszyce Stacyjna – Strzemieszyce Kościół – Strzemieszyce Ordona Przejazd Kolejowy – Strzemieszyce Cmentarz – Gołonóg Laski – Gołonóg Wiadukt S1 – Gołonóg Młodych – Gołonóg Podlesie – Gołonóg Kosmonautów – Gołonóg Aleja Piłsudskiego Szkoła – Gołonóg Dworzec PKP – Gołonóg Aleja Zagłębia Dąbrowskiego – Gołonóg Centrum Administracyjne – Reden Komenda Policji – Reden Aleja Majakowskiego.
zdjęcie przyszłego przystanku
https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t3...amp;oe=6585BF93 Od dawna zapowiadana i przez wielu oczekiwana. Biedne zawieszenia autobusów na Myśliwskiej
Dave
Wed, 20 Dec 2023 - 10:26
A kursowanie linii 604 W DZIEŃ w DNI ROBOCZE co 20 minut można włożyć już między bajki. Od wczoraj poza szczytem kursy są co 40 minut.
Sebastian22
Wed, 20 Dec 2023 - 18:08
Jest potwierdzenie z FB Prezydenta - tramwaje wrócą po nowym roku, co nie dziwi, patrząc że jeszcze kilka rond jest w proszku.
:)
Thu, 21 Dec 2023 - 14:20
CYTAT(Dave @ śro, 20 gru 2023 - 10:26)

A kursowanie linii 604 W DZIEŃ w DNI ROBOCZE co 20 minut można włożyć już między bajki. Od wczoraj poza szczytem kursy są co 40 minut.
o tym na fb prezydent się już nie pochwalił.
Tak się właśnie niszczy komunikację miejską. Z równgeo taktu nic już nie zostało, a jeden kurs w środku to dodatkowo nie zgadza się o 1 minutę, żeby jeszcze bardziej namieszać

I tyle będzie z tej rewolucji. Pewnie potem z kolejnymi liniami będzie podobnie. Miała być duża częstotliwość, tak żeby się łatwo przesiadać, a będzie nawet gorzej niż przed zmianami. Kiedyś w mojej okolicy był 604 i 644 - dopełniające się okrężne linie i znacznie dłuższe, gdzie można było dojechać w wiele miejsc bezpośrednio. Zamiast dłużej czekać, czasami korzystniej było wsiąść w linię w przeciwną stronę i można było dojechać w to samo miejsce od drugiej strony. Jeszcze w dawniejszych czasach linia 182 dojeżdżała pierwotnie do Łęknic i były od tej strony 2 linie - 182 i 604.
Niedawno zmieniono trasy ale za to była duża częstotliwość i równy takt. Teraz cięcia i namieszanie. Takie to zniechęcanie, dzięki czemu zamiast przybywać to będzie ubywało pasażerów. I za jakiś czas z tego powodu będą potem kolejne cięcia. Gratulacje dla ekspertów. Są żałośni z tymi zmianami. Mieszkańcy podziękują przy urnach, a to już niedługo.
:)
Fri, 12 Jan 2024 - 10:01
CYTAT
UM
NOWE HYBRYDY NA DĄBROWSKICH ULICACH
Sześć nowych autobusów hybrydowych zacznie wkrótce wozić pasażerów w Dąbrowie Górniczej. Pojazdy będą obsługiwać cztery linie.
Zakup autobusów to część szerszego programu modernizacji taboru, prowadzonego przez PKM Sosnowiec sp. z o. o.
– 12-metrowe pojazdy PKM kupił przede wszystkim z myślą o całkowitej wymianie starego taboru na nowy na liniach 603 i 606. Hybrydy będą wozić pasażerów także na liniach 84 i 27 – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent miasta.
Autobusy standardowo wyposażone są w: klimatyzację, Wi-Fi, ładowarki USB, elektroniczne tablice informacyjne oraz automatyczny system gaszenia pożaru, a także kamery monitoringu obserwujące wnętrze, drogę przed i za oraz boki pojazdów.
Wymiana autobusowej floty, z tradycyjnej na niskoemisyjną, prowadzona jest z dofinansowaniem unijnym w ramach projektu „Czyste niebo nad Zagłębiem”. Realizacja poszczególnych etapów to kolejne nowe pojazdy – hybrydowe, ale też elektryczne – na ulicach regionu. Obsługują linie 35, 800, 808, 81716, 27, 84, 49, 604, 34, 90, 88, 100, 723, 182, 299, 818, 18, 160S i 902N.
Zakup sześciu autobusów Solaris Urbino 12 Hybrid, które niebawem wyjadą na dąbrowskie drogi, to koszt ponad 14,7 mln zł, z czego przeszło 10,2 mln zł pokrywa finansowe wsparcia UE.
przy tekście kilka zdjęć
https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...wskich-ulicach/
Sebastian22
Fri, 12 Jan 2024 - 17:39
a o tramwajach cisza.....Prezydent czeka na....wybory?
:)
Wed, 17 Jan 2024 - 14:29
^^^
i czekają na lepsze warunki? Nawet nie ma przejazdów technicznych.
Za to, gdy wrócą to od razu też pojadą do Czeladzi bo:
CYTAT
ZTM
W związku z zakończeniem przebudowy wiaduktu tramwajowego nad Drogą Krajową nr 86 w Będzinie (...)
22 stycznia 2024 r. (...)
Dla linii tramwajowej 22 przywrócone zostanie kursowanie na trasie Czeladź Dworzec – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy.
(...)
Sebastian22
Wed, 17 Jan 2024 - 17:44
Dodatkowo od 22.01 na 21 wskoczyły podobno Pesy.
:)
Thu, 18 Jan 2024 - 11:05
^^^
Tak widać na nowym rozkładzie, ale tylko co 2 kurs. A więc Pesy pojawią się w DG ale na razie na pętli przy UP.
Będą na zmianę dotychczasowe Ptm:

i przeplatały z 2012N:
Sebastian22
Thu, 18 Jan 2024 - 20:15
na FB prezydent poinformował co do kwestii tramwajów że wkrótce bedzie info. Obstawiam powrót w ferie lub zaraz po feriach.
pasqudek
Thu, 25 Jan 2024 - 23:29
PKM Sosnowiec powinien zrobić w końcu porządek z debilami. Albo zatrudnić normalnych kierowców. Dlaczego?Otóż:- wtorek - autobus linii 808 odjechał 3 minuty przed czasem- wtorek - autobus T21 zatrzymał się najpierw na skrzyżowaniu aby przepuścic 27 w stronę Tworznia. Chwilę później zatrzymał się na moment za powyższym skrzyżowaniem otwierając środkowe drzwi- T21 potrafi spóźnić się na przystanek w Centrum (kierunek Tworzeń) w godzinach: 4:00-5:30. Mimo, że mam tylko 2 przystanki przejechać- linia M2 z ul. Sokolskiej (do Dąbrowy). Oficjalnie odjazd 3:50.Odjeżdża 3:48-3:49. Miałem już przyjemność przez takiego idiote czekać na kolejne M2, które jest o 4:30 - czyli 40 minut.Czy tak trudno aby każdy przewoźnik wprowadził, że jeśli Kierowca odjedzie z własnej winy przed czasem to firma zwraca poszkodowanym pasażerom za Taxi. A potem obciążają kierowcę X tą kwotą?
:)
Wed, 31 Jan 2024 - 13:56
^^^
mają system i GPS. Powinni automatem zbierać info o wcześniejszych odjazdach. Tam nazwa kolejny raz zmieniona (używają teraz 2 jednocześnie), a mentalność z KZKGOP i wcześniejszego WPK
pasqudek
Wed, 31 Jan 2024 - 23:24
Jechałem 22.01. Genialny kierowca zatrzymał się na skrzyżowaniu aby przepuścic kolegę, który skręcal. Po chwili zatrzymał się za skrzyżowaniem.
Ale pier...dolone ZTM ma to w dupie. A oni co?
Albo pisz email i jeszcze chcą Twoje dane. Albo każą dzwonić do operatora.
W wakacje w sierpniu w niedziele jeździłem ostatnio 808 w dobie (po 23:00)? Potrafił przyjechać opóźniony ponad 10 minut na Gołonóg. Infolinia? Są utrudnienia, itp. W końcu ktoś ruszył dupe i zmienił dane.
Szczecin i Warszawa maja dla seniorów bilet roczny. Opłata coś chyba koło 100zl za taki bilet. A u nas?
Drobny offtop. Aglomeracja liczy około 2mln ludzi. Dziennie jeździ w cholere autobusów, tramwajów, taxi. Do tej pory nie widziałem aby było cywilne auto z napisem RATOWNIK. Pod koniec 2023 jechałem Taxi w Gdańsku. Kierowca oficjalnie miał na przednich drzwiach właśnie napis: RATOWNIK. O ile fobrze pamiętam to bodajże stolica zapoczątkowała.
Sebastian22
Tue, 13 Feb 2024 - 18:53
Są już nowe rozkłady tramwajów 21,22 i 28.
Dupy nie urywa, 21 i 22 z taktem co 20 minut a 28 tylko w robocze do 17. (w Sobotę tylko do pętli przy UP).
Dodatkowo, co się spodziewałem, remont nie wpłynął na skrócenie czasu przejazdu więc nadal tramwaj będzie sie wlekł mimo dobrej jakości torowiska ale tak samo jest w innych miastach, po prostu ZTM nie umie w rozkłady....
:)
Wed, 14 Feb 2024 - 15:42
^^^
no właśnie co jest grane? O to też pytam. Gdzie ta rewolucja komunikacyjna? Przecież na głównej osi miasta mieliśmy się przesiąść na tramwaje. W ten sposób miało bardzo przybyć pasażerów tramwajom, a na autobusy zdecydowaliby się ci, którzy do nich mają teraz daleko, ale nie dojeżdżają i są białe plamy. Tak były uzasadniane te inwestycje. Co ze zmianami tras linii autobusowych? Co z kolejnymi planowanymi liniami do dworca?
Przecież na razie zostanie po staremu Będzie podobnie jak przed remontem tylko, że teraz spora część niskiej podłogi. Tramwaje przez to będą jeździły pustawe, a ludzie dalej w autobusach obok nich ehhh.
Weile linii autobusowych miało zmienić trasy, a tramwaje miały jeździć częściej. Autobusy miały lepiej skomunikować inne ulice i uzupełniać tylko tramwaje na głównym ciagu. Po to krótsze zatoki i wspólne przystanki. Miał być koniec tych dublujących się tramwajów i autobusów jadących jeden z drugim na tym ciągu. WTF?
To przejściowa i tymczasowa sytuacja? Czy znowu plany nie będą zrealizowane?
21 i 22 co 20 minut, a 28 w szczycie co 20 min, a poza co 40 min, a wieczorami nie kursuje
Dla przypomnienia jakie były plany:
CYTAT
Rozmawiamy o tramwajach kursujących w godzinach szczytu co 4-5 minut. Wyjaśnijmy od razu, jak można taką częstotliwość uzyskać.
Dogęszczenie kursów będzie dotyczyło przede wszystkim Dąbrowy Górniczej, czyli odcinka od Huty Katowice do pętli przy Powiatowym Urzędzie Pracy. Oczywiście trzy linie nadal będą kursowały w kierunku Będzina, Czeladzi i Sosnowca, ale tam częstotliwość będzie zależeć od tego, czego sobie te miasta zażyczą. Nie będzie to miało jednak wpływu na komunikację w Dąbrowie.
Jak więc konkretnie zostanie ułożony rozkład linii tramwajowych w mieście?
Linia 21 co 20 minut, linia 22 w godzinach szczytu co 10 minut i linia 28 w godzinach szczytu również co 10 minut. Mamy w efekcie pięć kursów na 20 minut, czyli średnio tramwaj co 4 minuty. W godzinach szczytu do Będzina też planowane jest dogęszczenie kursów do co ok. 5 minut, bo takie też jest życzenie prezydenta tego miasta.
Co poza częstotliwością zachęci dąbrowian do podróży tramwajami?
Modernizacja infrastruktury poprawi czas przejazdu. Obecnie to dwadzieścia kilka minut, po modernizacji zyskamy 2-3 minuty. Na tak krótkiej trasie
nie da się uzyskać więcej. Może to mały kroczek, ale jednak roczek.
Czyja to wina? Miasto czy TŚ? Grubo ponad 2 lata bez kursowania i nie udało się tego przygotować? TŚ oszukały, a teraz nie mają czym i kim jeździć? jeszcze raz - WTF?
19.02 zmieniają się rozkłady niektórych linii autobusowych i tu trzeba by prześledzić co dokładnie. Na pewno autobusy jadące od Redenu w stronę CA obsłużą teraz przystanek Komenda (dawny Damel).
Sebastian22
Wed, 14 Feb 2024 - 19:08
Oficjalny komunikat ze strony TransportGZM:
TransportGZM.plKolejny zauważony absurd - przystanek Sienkiewicza został przesunięty na tyle że powinien przyjąć nazwę 3-go maja lub centrum handlowe. Do ul. Sienkiewicza jest kawałek obecnie.
btw.dlaczego kilka kursów 28 kończących przy UP jako ostatni przystanek ma Huta Bankowa? Przecież pętla UP posiada przystanek....
szer
Wed, 14 Feb 2024 - 19:24
^^
Być może na początku chcą przywrócić "stary" takt kursowania, a z czasem (jeśli czas przejazdu się faktycznie skróci) dostosować do nowych warunków. Ale to tylko gdybanie.
Co do autobusów to też sporo zmian. W końcu nieużywane zatoki autobusowe na nowej drodze w stronę Robotniczej będzie wykorzystany przez linię M103.
807 i 814 w końcu zaczną obsługiwać przystanki przy Sztygarce i liceum Żeromskiego. Linia 28 pojedzie obwodnicą śródmieścia. No i w centrum dwa stanowiska zlikwidowane.
Sebastian22
Wed, 14 Feb 2024 - 20:42
^^ Nie wierzę w to że po jakimś czasie skróci się czas przejazdów oraz zagęszczą takt, po prostu robi się to od razu albo wcale.
Nie jest źle ale niema zapowiadanego tramwaju co 5 minut, jedyną widoczną zmianą na plus będą Pesy na 21 i to też nie na każdej obsadzie ale to będzie mocno widoczne.
Dave
Thu, 15 Feb 2024 - 09:09
Jak zobaczyłem ten nowy "rewelacyjny" rozkład jazdy tramwajów to tylko 2 słowa mi się cisły na usta (wiadomo, jakie). Dlaczego czas jazdy tramwaju z Manhattanu do Centrum wynosi 8 (!!!) minut, podczas gdy autobusu dalej 6? Przecież ten "superszybki" tramwaj ma mieć "zawsze pierwszeństwo"! Nie ma nigdzie świateł pod drodze, "pierwszeństwo" na rondach. Nowe tory, nowy tabor... Od centrum do Huty Bankowa podobnie. 3 minuty czas jazdy! Od Alei Róż do centrum zgroza! 3 minuty!
Co do częstotliwości to zostało po staremu. I to w zupełności wystarczy. Mało tego! Uważam, że linia 28 tak naprawdę jest do likwidacji. Częstotliwość i tak równy co 10 minut (na przemian 22 i 21) w dzień i co 15 minut wieczorem i w niedziele + autobusy (M2 przecież w szczycie co 10 minut też!) jest optymalna. Dobrze, że na linii 21 nareszcie WSZYSTKIE kursy w dzień są na wielkopojemnym, w miarę jednolitym taborze (Pesa 2012N i Pmt) a nie co drugi długi a a co drugi krótki. Tylko jedna brygada na linii 22 - nie wiedzieć po co - pojedzie na "składzie" czyli 2 wagonach. Pozostałe "solówki" i na 28 też.
PS. Linie autobusowa 182 "od wczoraj" (od razu po uruchomieniu CP) powinna dojeżdżać i kończyć kurs na dworcu PKP w DG. Linia 690 moim zdaniem też, lub zostać przeorganizowana i od Redenu skręcać w Poniatowskiego koło targu i tam prosto do dworca, przy czym w trybie pilnym należy utworzyć nowy przystanek w rejonie skrzyżowania koło liceum dla powyższego 690 a na pewno dla minibusa 654, czego nie zrobiono wraz z korektą rozkłady jazdy.
A! Jeszcze jedno bardzo ważne! Zlikwidowano autobus zastępczy T-21 (czyli uwolniono kilka pojazdów i kierowców) a linia 807 grubo ponad 2 lata już ma lukę w rozkładzie jazdy w dni robocze w postaci wywalenia 1 brygady i po zmianie jej nie przywrócono! Przez co częstotliwość jest co 30 minut a co 4 czy 5 kurs co godzinę! Nawet w szczycie! :|
pasqudek
Thu, 15 Feb 2024 - 22:50
I co to da?
To walka z wiatrakami
zielak
Fri, 16 Feb 2024 - 12:04
Też nie spodziewałbym się korekty czasów jazdy w "późniejszym terminie", no chyba że ktoś zrobi o tym głośno, bo zbliżają się wybory. A jeśli realny czas przejazdu będzie mniejszy niż w rozkładzie, to tramwaje będą się powoli toczyć między przystankami albo postoje będą dłuższe.
Co do autobusów, to też kojarzę, że 807 i 814 zostały przerzedzone, ale miało zostać to przywrócone.
Skierowanie 28 i 928 pod dworzec PKP na plus. Nie rozumiem jednak dlaczego zabierać 928 z ul. Grabocińskiej (zostaną ok. 2 kursy linii 28 i 49 na godzinę), ze Staszica (kiedyś po odcięciu łącznika z DK94 stracił już 634) oraz spod Vendo (Reden Korczaka). Pod Vendo zawsze dużo samochodów i sporo ludzi jeździ tu autobusem, więc zabierzmy stąd autobus, będzie lepiej...
Niedawno Strzemieszyce zyskały linię 645, więc czy aż taka duża potrzeba była, aby też 928 puszczać tamtędy? I taki drobny smaczek: w większości kursów 928 będzie się dublowało z M109 od Centrum do Strzemieszyc (kilka minut różnicy, 10 przystanków) oraz dubel w wielu kursach z 34 od Kazimierza do Strzemieszyc.
A taki kikut 116 cały czas kończy trasę pod UP.
Wszystko to tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że nie ma racjonalnego planu zmian w KM, a jedynie chaotyczne ruchy.
PS
Kiedyś mi się marzyła szybka, rekreacyjna, zwłaszcza weekendowa linia 928 Pogoria - Kazimierz Park.
Rokko31
Fri, 16 Feb 2024 - 21:26
Pamiętacie jak nowa Linia M109 na początku miała nie zatrzymywać się na wszystkich przystankach, potem po protestach mieszkańców Prezydent z ZTM postanowili, że tymczasowo w ramach pilotażu będzie jednak obsługiwać wszystkie przystanki jak wcześniej 634 i co?, i już chyba rok jeździ jak 634, nikt nie zamierza chyba zmieniać tego i tak samo będzie z tramwajami.
Sebastian22
Mon, 19 Feb 2024 - 09:51
I tramwaje staly sie faktem.
Na 21 jest 50/50 obsada Pesa / Ptm widzialem tez jakis sklad 2x105Na.
Na 22/28 krotkie Gammy i 105Na.
Sebastian22
Mon, 19 Feb 2024 - 20:39
Dave
Tue, 20 Feb 2024 - 11:23
CYTAT(Sebastian22 @ pon, 19 lut 2024 - 09:51)

I tramwaje staly sie faktem.
Na 21 jest 50/50 obsada Pesa / Ptm widzialem tez jakis sklad 2x105Na.
Na 22/28 krotkie Gammy i 105Na.
Ten skład (2x105Na) jest (miał być) na jednej brygadzie...22. Ciul wie, po co? :|
Sebastian22
Tue, 20 Feb 2024 - 18:15
przychodzi mi na myśl tylko to że być może skład jest używany na innych liniach i po prostu nie opłacało im się go rozpinać, choć dziwne aby nie mogli wziąć innej solówki.
Sebastian22
Wed, 21 Feb 2024 - 21:30
zielak
Tue, 27 Feb 2024 - 23:37
Myliłem się co do braku korekty czasów przejazdu tramwajów.
CYTAT
Zmian w rozkładach jazdy linii tramwajowych nr 21, 22 oraz 28 od dnia 28.02.2024 r.
Podaje się do wiadomości, że od dnia 28.02.2024 r. nastąpią zmiany w rozkładach jazdy linii tramwajowych nr 21, 22 i 28 polegające na korekcie wybranych kursów.
Źródło:
Tramwaje Śląskie.
Na stronie ZTM nie widzę komunikatu, ale w rozkładach poszczególnych linii są rozkłady do 27.02.2024 i od 28.02.2024.
Sebastian22
Wed, 28 Feb 2024 - 17:26
Różnica jest całe 2 minuty na odcinku Będzin Zamek - Dąbrowa Górnicza Huta Katowice.
Ponoć włodarze przypomnieli sobie że w Będzinie niema już jednotoru
Rokko31
Wed, 28 Feb 2024 - 20:16
Szkoda, że po remoncie przystanków A i T, mnóstwo tablic informacyjnych nie działa, albo na wielu przystankach w ogóle nie ma informacji dynamicznej, przy alei róż taka tablica nadal jest na starym miejscu przystanku, którego już nie ma, to samo jest na redenie. Jak zwykle wszystko na szybko oddajemy a resztę jakoś i kiedyś się dokończy, typowa polska mentalność

A najlepsze są przystanki w Centrum, wydaliśmy ponad 300 mln na remont a infrastruktura przystankowa straszy nadal, została nietknięta, o przepraszam jest nowy sklep mięsny ale ludzie nadal mokną jak deszcz pada czekając na autobus, to samo z przejściem podziemnym, gdzie obiecywano po remoncie, że będzie tam tunel dla rowerów, Prezydent twierdzi, że miasto nie jest właścicielem tego terenu i co zrobisz? Szkoda, że tak się dzieję, bo widząc jak inne nasze miasta regionu budują fajne centra przesiadkowe czy przystanki a w DG nie da się....
Sebastian22
Wed, 28 Feb 2024 - 21:13
Z jednej strony tak ale z drugiej jednak Dąbrowie bliżej do Będzina niż Sosnowca nie wspominając już o Katowicach. Miasto jest może i duże ale mieszkańców już niema aż tylu, poza tym to raczej sypialnia gdzie po 22 nikogo niema na ulicach prócz 'młodzieży' w różnym stanie.
Oczywiście, to nie znaczy że należy wszystko chwalić bo sam nie raz pisałem że to czy tamto można by zrobić lepiej. Natomiast jadąc parę kilometrów dalej, do Będzina ma się wrażenie że jednak DG to inny świat bo tam miasto już jakby się zwinęło i zostały tylko bloki do spania. Kontrast jest i to duży - owszem, ostatnie lata widać jakieś ruchy ale są o kilka lat do tyłu do tego co dokonało się w DG.
Sebastian22
Wed, 13 Mar 2024 - 19:31
:)
Fri, 05 Apr 2024 - 21:32
^^^
bardzo fajny filmik. Nie widać na nim tej fatalnej jakości wykonania cześci miejskiej inwestycji, ale to już poruszamy w innym temacie.
Z tramwajami to zupełnie inne miasto, brakowało ich.
Ale co z tą wielką rewolucją komunikacyjną zapowiadaną przez całą kadencję jako najważniejszą inwestycję?
Zatrzymano się w pół kroku bez żadnego wyjaśnienia. Po powrocie tramwajów to one miały stanowić kręgosłup komunikacji na głównym ciagu i miał być koniec dublowania się z autobusami na tak długim odcinku. Miała być nowa siatka połączeń. Po powrocie tramwajów miały być zmienione trasy innych linii autobusowych. A same tramwaje miały być częściej. Częstotliwość to podstawa, żeby zachęcić ludzi. Dotego nowy system opiera się na przesiadkach i tu nikt nie powinien długo na nią czekać. I dlaczego nie skrócono czasu? Ponownie to przypominam:
CYTAT
Rozmawiamy o tramwajach kursujących w godzinach szczytu co 4-5 minut. Wyjaśnijmy od razu, jak można taką częstotliwość uzyskać.
Dogęszczenie kursów będzie dotyczyło przede wszystkim Dąbrowy Górniczej, czyli odcinka od Huty Katowice do pętli przy Powiatowym Urzędzie Pracy. Oczywiście trzy linie nadal będą kursowały w kierunku Będzina, Czeladzi i Sosnowca, ale tam częstotliwość będzie zależeć od tego, czego sobie te miasta zażyczą. Nie będzie to miało jednak wpływu na komunikację w Dąbrowie.
Jak więc konkretnie zostanie ułożony rozkład linii tramwajowych w mieście?
Linia 21 co 20 minut, linia 22 w godzinach szczytu co 10 minut i linia 28 w godzinach szczytu również co 10 minut. Mamy w efekcie pięć kursów na 20 minut, czyli średnio tramwaj co 4 minuty. W godzinach szczytu do Będzina też planowane jest dogęszczenie kursów do co ok. 5 minut, bo takie też jest życzenie prezydenta tego miasta.
Co poza częstotliwością zachęci dąbrowian do podróży tramwajami?
Modernizacja infrastruktury poprawi czas przejazdu. Obecnie to dwadzieścia kilka minut, po modernizacji zyskamy 2-3 minuty. Na tak krótkiej trasie
nie da się uzyskać więcej. Może to mały kroczek, ale jednak roczek.
Związane też z obsługą dworca, gdzie miały go obsługiwać też linie 55, 116, 182, 612, 690 i M109. Bez tego trudno nazwać przystanki przed dworcem centrum przesiadkowym.
W pierwszym etapie było zamieszanie z jedną linią i jeśli dobrze pamiętam to była to 690. Był już nowy rozkład ale w ostatniej chwili zrezygnowali wtedy z jej zmiany. Podobno zablokowały to władze Sosnowca.
Były lata na przygotowania, to chyba powinni mieć to dogadane z sąsiadami.
Miały zniknąć białe plamy, gdzie autobusy nie docierają - nowe przystanki np Augustynika, Kopernika, Reden Poniatowskiego Targ, Staszic Cmentarz. Tu nie wiem czy mi się przywidziało ale przejeżdżając Starocmentarną wydawało mi się, że jest przygotowany nowy peron przystankowy, a tam miała być przekierowana linia 182.
Więc może jednak te zmiany szybciej niż myślimy? Może nie chcieli robić zamieszania przed wyborami, bo zawsze na początku nie odzywają się zadowoleni ale ktoś komu coś zmieniono. Teraz jedni mają dziesiątki dublujących linii, a inni nie mają nic. Dziwi ta cisza.
Rokko31
Fri, 05 Apr 2024 - 23:58
Też pamiętam jak głoszono o rewolucji komunikacyjnej po przebudowie, jakie będziemy mieć centra przesiadkowe, część autobusów z głównej arterii miasta miało zatrzymywać się przy nowym dworcu, autobusy miały jeździć na Mydlice od strony szpitala na Dąbrowskiego, przejście podziemne w centrum miało być przejazdem dla rowerów a jak na razie nawet Dąbrowa nie ma wypożyczalni rowerów itp..itd. Jak widać, żadnej rewolucji nie ma, centrów przesiadkowych również brak, dworcowe przystanki świecą pustkami, tam gdzie najwięcej ludzi jest czyli w Centrum a przystanki i przejście w tym centrum nie tknięte i po staremu. Bardzo dużo komunikowano a wyszło jak zwykle, oczywiście nowy tramwaj i cała arteria miasta fajnie wyremontowana, brak korków w mieście to na plus ale chyba przestraszono się tej zapowiadanej rewolucji. Jeszcze dużo zmian czeka Dąbrowę, aż się boję o projekt Fabryki Pełnej Życia, gdyż też rodzi się wielkich bólach ale miejmy nadzieję, że to nie ostatnie zmiany i dalej DG będzie się zmieniać na lepsze.
Pieczaraa_
Sat, 06 Apr 2024 - 13:44
CYTAT(Rokko31 @ pią, 05 kwi 2024 - 22:58)

Też pamiętam jak głoszono o rewolucji komunikacyjnej po przebudowie, jakie będziemy mieć centra przesiadkowe, część autobusów z głównej arterii miasta miało zatrzymywać się przy nowym dworcu, autobusy miały jeździć na Mydlice od strony szpitala na Dąbrowskiego, przejście podziemne w centrum miało być przejazdem dla rowerów a jak na razie nawet Dąbrowa nie ma wypożyczalni rowerów itp..itd. Jak widać, żadnej rewolucji nie ma, centrów przesiadkowych również brak, dworcowe przystanki świecą pustkami, tam gdzie najwięcej ludzi jest czyli w Centrum a przystanki i przejście w tym centrum nie tknięte i po staremu. Bardzo dużo komunikowano a wyszło jak zwykle, oczywiście nowy tramwaj i cała arteria miasta fajnie wyremontowana, brak korków w mieście to na plus ale chyba przestraszono się tej zapowiadanej rewolucji. Jeszcze dużo zmian czeka Dąbrowę, aż się boję o projekt Fabryki Pełnej Życia, gdyż też rodzi się wielkich bólach ale miejmy nadzieję, że to nie ostatnie zmiany i dalej DG będzie się zmieniać na lepsze.
Mam nadzieję, że mimo wszystko rewolucja, przynajmniej jeśli chodzi o komunikację miejską, zostanie dokończona. Przecież jedyne co trzeba zrobić, to postawić kilka nowych wiat autobusowych, dogadać się z ZTM-em co do zmiany przebiegu tras autobusowych (nie będzie to wymagało od nich ani większej ilości taboru, ani innych szczególnych środków) i gotowe. Cały czas jest dużo do zrobienia jeśli chodzi o komunikację miejską w tym mieście, ale zmiany które trzeba dokonać są na wyciągnięcie ręki.
pasqudek
Sat, 06 Apr 2024 - 23:18
@Pieczara: ZTM zrobić porządek w swoim "burdelu". Zwłaszcza, że nie potrafią ogarnąć prostych rzeczy dla swoich klientów. W dodatku organizacji transport w aglomeracji Śląskiej (ok. 2mln ludzi)?
:)
Mon, 08 Apr 2024 - 14:49
Rowery będą - metropolitalne i realizacja ma być przyspieszona. Gdzieś o tym jest tez na forum. Miały być chyba w przyszłym roku, a be∂a chyba jeszcze w tym.
Po stronie PKZ powinni postawić dwie 4-modułowe wiaty metropolitalne w miejscu ławek(jak przy Gołonóg PKP) i po problemie. Dziwne, że tego nie zrobiono.
A autobusy na głównym ciągu dalej znacznie częstsze niż tramwaje. Nawet na oko widać, ile ich się mija, a ile tramwajów w tym czasie. Czasami żadnego tramwaju nie widać z żadnej strony na horyzoncie. Oby to było przejściowe. Gorzej jak będą czekać na remonty dróg np przebudowa Poniatowskiego, to wtedy poczekamy lata albo koncepcja do tego czasu umrze.
:)
Mon, 15 Apr 2024 - 12:17
Na Starocmentarnej naprawdę jest przygotowany peron na przystanek. Po stronie cmentarza przygotowana na paletach kostka i tam chyba niestety przystanek kosztem kawałka parkingu. No chyba, że obok, ale więcej pracy bo trzeba przykryć rów. Jak kiedyś pisałem tamtędy miała przebiegać po zmianie trasa 182.
warius
Mon, 15 Apr 2024 - 20:41
CYTAT(:) @ pon, 15 kwi 2024 - 11:17)

Na Starocmentarnej naprawdę jest przygotowany peron na przystanek. Po stronie cmentarza przygotowana na paletach kostka i tam chyba niestety przystanek kosztem kawałka parkingu. No chyba, że obok, ale więcej pracy bo trzeba przykryć rów. Jak kiedyś pisałem tamtędy miała przebiegać po zmianie trasa 182.
Jadąc już nieraz zastanawiałem się nad tym co za fragment chodnika do nikąd:)
Będzie tam przejście dla pieszych?
:)
Mon, 20 May 2024 - 13:27
CYTAT
UM
NOWE PRZYSTANKI NA TRASIE LINII 654
Od 13 maja linia autobusowa 654 obsługuje dwa nowe przystanki. Jeden z nich został zlokalizowany bezpośrednio przy Poliklinice Dąbrowskiej PRINN.
? Przystanek przy Poliklinice Dąbrowskiej Prinn uruchomiliśmy z myślą o starszych osobach, dla których przejście kilkuset metrów jest sporym utrudnieniem. Teraz linia 654 zatrzymuje się i odjeżdża niemal spod samego wejścia do przychodni, z której korzystają tysiące mieszkańców naszego miasta ? mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Od 13 maja linia 654 obsługuje jeszcze jeden nowy przystanek, który został utworzony na ulicy Kraszewskiego, w pobliżu skrzyżowania z al. Poniatowskiego.
Linia 654 kursuje od sierpnia 2023 roku. Trasa od Dąbrowskich Wodociągów w kierunku Huty Katowice przebiega m.in. przez Centrum Administracyjne na Redenie i Wzgórze Gołonoskie.
dobre zmiany, no i wreszcie przystanek w okolicy Poniatowskiego, której rejon komunikacja publiczna całkiem pomijała, a ta linia minibusowa mimo, że tamtędy przejeżdżała to na długim odcinku nie miała żadnego przystanku. Przy okazji dzięki temu powinna być większa frekwencja na tej linii.
Dave
Wed, 22 May 2024 - 09:39
No! Nareszcie! Jakieś 2 miesiące temu psiałem na dedykowany adres e-mail pismo/propozycję w tej sprawie. Bo to nie do pomyślenia, by nowa linia i to minibusowa jechała ze 2 km i nie miała punktu przystankowego w tej okolicy (Poniatowskiego).
No, to jeszcze linię182/690 (lub podobne) przetrasować/wydłużyć do/przez dworzec PKP w DG (linia 182 aż sę o to prosi, by tam kończyła a nie tylko w centrum DG!) i właśnie też w okolice Poniatowskiego i będzie jeszcze lepiej.
Aha! Dlaczego do tej pory nie wznowiono obsługi przystanku "zabytkowego" Tysiąclecia przez minibus linii 645? Tu z kolei wysłałem propozycję przetrasowania ulicą Piłsudskiego i Tysiąclecia (jednostronnie w stronę centrum) wszystkich linii jadących "Alejami" od Gołonoga tak, by obsługiwały właśnie powyższy przystanek.
Zarówno odległość jak i czas jazdy taki sam a tylko można zyskać.
No i w końcu poprawić (SKRÓCIĆ!!) ten czas jazdy tramwaju między Gołonogiem a centrum i Urzędzem Pracy o min. 2-3 minuty!
Zibar
Wed, 22 May 2024 - 11:08
Do tego dodałbym, że niedługo będzie rok jak prezydent z jakimś stowarzyszeniem zbierali podpisy do ZTM żeby linia M103 jeździła z dworca PKP na lotnisko, w obliczu planowanej przebudowy węzła kolejowego Katowice i doświadczeń z opóźnieniem na Warszawie Zachodniej pewnie jeszcze z pięć lat nie będzie bezpośredniego pociągu na lotnisko z DG. A nasze miasto jest jedyne, które nie ma bezpośredniego połączenia z Pyrzowicami!
:)
Wed, 22 May 2024 - 12:01
Wciąż czekamy na zapowiadaną rewolucję komunikacyjną Tyle lat trąbienia o tym przez władze gdzie się tylko dało i nagle po powrocie tramwajów wszystko ucichło. Nie ma tematu.
Na głównym ciągu ludzie mieli się przesiąść na tramwaje, które miały być kręgosłupem komunikacji i mieć większą częstotliwość. Wszystko było dokładnie opisane i też cytowane wiele razy na naszym forum. I tak jak Dave napisał, miały też jeździć szybciej. Niewiele ale jednak.
Autobusy maiły zmienić trasy i obsługiwać miejsca do tej pory dla nich niedostępne. W uchwale RM uwzględniono kiedyś nowe przystanki.
Pod dworcem wciąż brakuje zapowiadanych 55, 116, 182, 612, 690 i M109.
182 miała być przekierowana przez Starocmentarną. Tam też całkowity brak komunikacji przy cmentarzu. Ostatnio tam nie jechałem i nie wiem co z budową peronów przystankowych. Kiedyś wyglądało jakby rozbierali ten który już zbudowali.
Super ale też trzeba pamiętać, żeby nie pogarszać oferty połączeń Zagórza z II LO i Sztygarką. Kiedyś to ok. połowa uczniów Żeromskiego pochodziła z Sosnowca.
Zibar
Tue, 27 Aug 2024 - 10:37
Wymieniają wiaty przystankowe na Kościuszki (przy Aldi), chyba na większe o jeden segment oraz słupki z rozkładem. Tablica świetlana działa tylko w stronę Dworca PKP. W centrum wogóle mało która jest przydatna bo albo nie została przeniesiona w nowe miejsc, albo jest jednostronna i wyświetla informacje ze strony odwróconej od zadaszeni czy zatoczki lub nie świeci wcale (jak na przystankach tramwajowych). Niedługo rocznica zakończenia prac

a końca nie widać. Na Redenie to tablica stoi dalej w miejscu starego zlikwidowanego przystanku
Poza tym, całe lato bardzo często przechodzę/przyjeżdżam koło centrum przesiadkowego przy PKP w godzinach popołudniowych (tak między 14:30 a 19:30) i muszę powiedzieć, że frekwencyjnie to kiepsko wygląda. Pojedyncze osoby czekają na przystankach (zazwyczaj to w czasie przerwy na papieroska wychodzą kierowcy) autobusy podjeżdżają ale mało kto wysiada lub wsiada. Zupełnie inaczej jest na tych przystaniach j/w. Tam oczekuje sporo osób a w czasie zakupowego szaleństwa przed świętami to tam naprawdę są tłumy.
Jeśli to miała być rewolucja to się za bardzo imho się udała.
Sebastian22
Tue, 27 Aug 2024 - 20:20
Niema co się oszukiwać że przy dw. PKP oprócz rzeczonego dworca to niema już nic więcej - nie ma tam życia za bardzo.
georgeb
Wed, 28 Aug 2024 - 17:53
Rewolucja rowlucją, ale jak ktoś chce zobaczyć miasto w którym wydaje się 200 baniek na przebudowę drogi i brakuje mu 10 tysiecy na skoszenie trawy wzdłuż tej wątpliwej inwestycji to zapraszamy do DG. Dąbrowa jest chyba najbardziej zaniedbanym miastem jeśli chodzi o tereny zielone, nie mówię tu strikte o lesie gdzieś na obrzeżach, ale o miejscach zielonych w samym mieście. Ciekawe co myśli sobie taki Bazylak jadąc przez DG, "hmmm zajebisty perz rośnie w centrum, o tatuaj mamy rzepak też zajebisty, o graby za kupę kasy ale kij z tym, przecież nie mamy za co przyciąć "
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.