Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Mała architektura
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4
:)
tak to wyglada w Zielonej Gorze



Dejmon
Dzisiaj jak wracałem z roboty, to widziałem, że montowali nowe ławki na plantach przy ulicy Kopernika (okolice I LO). Nowe ławki są betonowe z drewnianym siedziskiem i oparciem. Wcześniej były metalowe z plastikowym siedziskiem i oparciem.
Dave
Byłem w szoku, gdy w czasie majowego weekendu (na początku maja) zauważyłem, że wprawiono nowe szyby do wiat przystanków tramwajowych na terenie (jak do tej pory) tylko naszego miasta! ohmy.gif Chodzi mi oczywiście tylko o przystanki tramwajowe, te czerwone z szybami (jeśli są) należące do Business Consulting. Poraz ostatni szyby te były uzupełniane chyba ok. 2 lat temu! ( mad.gif )
Niestety, dzień po (albo i przed) wstawienie nowych szyb, na "moim" przystanku tramwajowym Huta Bankowa jakiś pajac wybił juz dwie szyby!! sad.gif O dziwo akurat teraz, gdy BC zdecydowało się (czemu dopiero teraz?!) na uzupełnienie tych szyb. No i pewnie na uzupełnienie tych dwóch wybitych szyb trzeba będzie czekać kolejny rok lub więcej, aż poleci tych szyb więcej albo wszystkie sad.gif
Może tragizuję, ale jestem baaardzo wyczulony na estetykę i wandalizm, stąd każdy stwierdzony przeze mnie fakt wandalizmu i jego skutek wywołuje we mnie zarówno smutek jak i gniew. Tym bardziej, że w naszym mieście i regionie skutki wandalizmu są jakby najbardziej widoczne!

Dlaczego firma, która odpowiada za przystanki tramwajowe (wiaty) w mieście tak rzadko interesuje się swoją własnością i psuje tym samym wizerunkek miasta czy regionu?! Wandalizm był, jest i pewnie jeszcze będzie (zwłaszcza w naszym regionie jest on - niestety - częsty), ale czy przez to naprawianie skutków zniszczeń, wandalizmu jak i estetyki i czystości na przystankach komunikacji miejskiej (przystanków autobusowych też to dotyczy) musi tyle trwać?! Nie można na bieżąco tego robić?!

Uff! Wyżaliłem się... tongue.gif
:)
a najstarsze wiaty tramwajowe i ich resztki zostaly pomalowane
Dave
No też - i to całkiem ładnie :)
Ale i tak to długo nie potrwa... sad.gif

Ktoś (i to chyba nawet ze 3 osoby) kiedyś tu napisał, że nie będzie nowych wiat w D.G. z unijnej kasy. Otóż ja wiele razy czytałem zapewnienia, że takowe będą! Wg planu i terminu, mają się pojawić w 3 miastach Zagłębia do końca tego roku. Mam nadzieję, ze te wiaty będą jednakowe w tych miastach a przynajmniej mieście.
Jak usłyszałem, w D.G. mają być te wiaty właśnie takie, jak te przy Damelu i na Górniczej.
Mnie te wiaty średnio się podobają. Funcjonalne może i są ale niezby ładne i mają cienką blachę, co przy wichurach, jakie niedawno mieliśmy, grozi ich wywróceniem! (w okoliach Myszkowa widzialem na polu dwie wywrócone od wiatru tego typu wiaty). Poza tym te same wiaty licznie występują w Świętokrzyskiem jako wiejskie przystanki PKS, więc osobiście (bez obrazy!) uważam je za zbyt "wiejskie".
Bardziej widze szklane wiaty, bo są estetyczne i nowoczesne, no ale niestety mocno u nas (zwłaszcza w Sosnowcu) narażone na zniszczenie niestety sad.gif.
Trza by więc znaleźć złoty środek, a jak będzie - to zobaczymy.
kwintosz
Tego typu wiaty "szklane" wcale nie muszą być wykonane ze szkła i być tak mało idiotoodporne. Obecnie istnieje przynajmniej kilka materiałów z których takie przeźroczyste szyby dałoby się wykonać a ich trwałość jest o wiele większa. Główny problem dotyczy jednak pieniędzy, jak zawsze zresztą. Jeśli u nas w dalszym ciągu będzie dominować myślenie byle najtaniej, to niestety tak się będzie działo jak obecnie, że w dzień, dwa po wstawieniu szyby te są niszczone.

To samo było na dworcu.. na peronie stały reklamy które co jakiś czas komuś zawadzały.. Niby to nic wielkiego, głupia reklama ale przynajmniej ożywiała trochę peron w nocy. Niestety przez dewastacje nawet ich już nie ma..

Wracając do przystanków, to także nie słyszałem aby miały u nas pojawić się nowe wiaty przystankowe. Jeśli chodzi o pieniądze na przystanki powiązane z autobusami, to zakres prac miał obejmować conajwyżej budowy zatok autobusowych. Ale w tych kwestiach to najlepiej obeznani są @:) oraz @pozdrawiam
Dave
Kwintoszu! Za krótko tu chyba jestem, ale też jestem trochę w tym obeznany (nie traktować tego jak chwanie się! :>) bo jestem tzw. "MKMem", a raczej MKZ-etem (Miłośnikiem Komunikacji Zbiorowej) tongue.gif
I właśnie wszędzie, gdzie czytałem o programie odnowy taboru ze środków UE bardziej kładziono nacisk (w dokumencie, mam nadzieję, że w realu też!) na infrastrukturę przystankową:
- budowa nowych lub przebudowa starych zatok autobusowych;
- wybudowanie nowych peronów przystosowanych dla osób niepełnosprawnych;
- nowe, nowoczesne i estetyczne wiaty autobusowe (w D.G. sztuk bodaj 91 :>)

Jedynie wyrażam obawę, czy te "nowe" blaszaki, które były jakoś rok temu remontowane, w niektórych miejscach stawiane od nowa i malowane - to nie są własnie te "nowoczesne, fukcjonalne i estetyczne wiaty" w ramach środków z UE :/
No bo po co na około rok przed ewentualnym remontem i nowymi wiatami na przystankach stawiali by takie blaszaki i je "odnawiali"?! Wszak PKM-owi Sosnowiec, miastom D.G., Będzin i Sosnowiec chodziło tylko o odnowę taboru, infrastrukturę dodano do projektu tylko dlatego, że sam zakup nowego taboru by nie przeszedł w konkursie o dotację (pierwszy projekt zresztą nie przeszedł z tego właśnie międzyn innymi powodu!)...
Sebastian22
Oj to niestety prawda - każdy przystanek to inna wiata i nie ładnie to wygląda. Te nowe przy Damelu sa beznadziejne - takie "wsiarskie" bez obrazy dla ludzi ze wsi ale na wsiach teraz są lepsze (u mojej cioci gmina Klucze postawiła szklane i to takie same w całej gminie!). Najbardziej dziwia mnie twory ktore pamietam od dziecka - mowie tutaj o przystanku równiez przy Damelu ale tramwajowym. Tam stoją dwa "parasole" metalowe jeszcze od czasów WPK! Dawniej miały one siedzenia w postaci otoczek wokół filara a od czasu remontu przejscia oraz nowej nawierzchni zrobiono "nowiutkie" siedzonka ze starych stopiątek - widać nic sie ze złomowanych wozów nie marnuje. Bylem prawie pewny ze postawią tam nowe wiaty, następny przystanek to już nowe przejście, nowa wiata (wlasnie szklana) ale brak nowej nawierzchni, zawsze czegoś brak.... Proponuje wykożystać reszte emenetow z tramwajów np. dzwi i blachy do zbudowania wiaty albo idąc dalej - postawic takiego konstala jako wiate wink.gif Co do malowania to owszem - byla jakas akcja bo w Golonogu dużą wiate w strone Centrum również malowano. I tak kończę moje spostrzeżenia....
pozdrawiam
W DG dotacja UE przewiduje tylko remont peronów. Jeśli pojawiają się nowe wiaty to nie ma to nic wspólnego z dotacją z UE.
:)
potwierdzam co pisze Pozdrawiam. Niestety Dave ale sie mylisz sad.gif

wrzucalem dawno temu dokumenty i caly projekt z wykazem poszczegolnych przystankow - chyba w watku o KZKGOP. Na terenie DG nie bedzie ani jednej nowej wiaty. Beda za to w Sosnowcu i Bedzinie. Dziwie sie bardzo ze dabrowskie wladze wola wydawac wlasne piniedze i nie chcialy na nie dofinansowania

QUOTE(Sebastian22 @ May 11 2007, 22:16 ) *
Najbardziej dziwia mnie twory ktore pamietam od dziecka - mowie tutaj o przystanku równiez przy Damelu ale tramwajowym. Tam stoją dwa "parasole" metalowe jeszcze od czasów WPK! Dawniej miały one siedzenia w postaci otoczek wokół filara a od czasu remontu przejscia oraz nowej nawierzchni zrobiono "nowiutkie" siedzonka ze starych stopiątek - widać nic sie ze złomowanych wozów nie marnuje. Bylem prawie pewny ze postawią tam nowe wiaty, następny przystanek to już nowe przejście, nowa wiata (wlasnie szklana) ale brak nowej nawierzchni, zawsze czegoś brak.... Proponuje wykożystać reszte emenetow z tramwajów np. dzwi i blachy do zbudowania wiaty albo idąc dalej - postawic takiego konstala jako wiate wink.gif

biggrin.gif

no wlasnie ten model wiat juz chyba bardzo trudno spotkac gdzies w PL, mamy muzeum. Moze jeszcze za jakis czas pzrekazemy je do prawdziwego muzeum, tak jak maja przekazac karetke - Lublina, ostatnia w PL biggrin.gif
Mamy jeszcze kilka takich wiat - np kolo Urzedu Pracy. Mozna je spokojnie zdemontowac bo przed niczym nie chronia - ani przed deszczem, ani przed wiatrem.

PS. Mnie zawsze rozwala przystanek w Sosnowcu na Malachowskiego - obok Heliosa. Nie ma wiaty tylko jest dziwna konstrukcja z kilku starych siedzen tramwajowych, zamocowanych obok siebie
Dave
Hmmm, a co z tym cytatem?

"Dzięki wsparciu miast partnerskich zmieni się wygląd 310 przystanków w Zagłębiu, w tym 48 w Będzinie, 171 w Sosnowcu i 91 w Dąbrowie Górniczej. Pojawią się na nich nowe wiaty –szklane i blaszane. Na wszystkich przystankach wybudowane zostaną perony, na wysokość 16 cm, czyli tylu ile potrzeba, by wjechać bez problemu wózkiem inwalidzkim do niskopodłogowego autobusu"

Pochodzi on ze strony www.infobus.com.pl sprzed nieco ponad roku.
Wiele tego typu artykułów też pisało podobnie.
Skoro projekt obejmuje równocześnie wszystkie 3 miasta Zagłębia, to dlaczego niby S-c i Będzin mają mieć nowe wiaty a D.G. nie?! mad.gif
kwintosz
Błędy się zdarzają przy pisaniu artykułów, np taki DZ bardzo często myli podstawowe rzeczy. Jak @pozdrawiam i @:) tak mówią, to na pewno tak jest, większych maniaków komunikacji miejskiej na forum nie ma tongue.gif W dodatku jest to artykuł sprzed roku.. biggrin.gif
Z tego co kiedyś było podawane na forum to nigdy nie było mowy o nowych wiatach w DG. Kurde 31 str. wątku o KZK GOP trzeba by przeszukać.. dry.gif Z tego co pamiętam to remont dworca w S-u miał być także wykonany, innych takich modernizacji nie pamiętam.. rolleyes.gif
:)
jak zawsze napisala to jakas dziennikarzyna sierota biggrin.gif Poprawne artykuly to wyjatki. W DG nie bedzie nowych wiat z tych fundusz UE! Zreszta nie pisze ze na wszystkich poajwia sie nowe wiaty wink.gif Pisze ze na wszystkich beda perony.

A dlaczego nie bedzie? Bo nasze wladze nie chcialy. Widac uwazaja ze mamy sliczne wiaty i nam nie potrzeba
kwintosz
A ja jeszcze w sprawie nowych ławek na plantach, o których była mowa wcześniej..
Fajnie że pojawiły się tam nowe ławki ale co za d**** wydał decyzje aby wzdłuż ścieżki posadzić krzaki!! Ten fragment plantów był nie osłonięty drzewami i w nocy przynajmniej było można przejść tamtędy, (na fragmencie od liceum do targu w nocy jest ciemno jak w.. strach się bać w nocy łazić). Ciekaw jestem na jaką wysokość te krzaki będą przycinane. Poza tym, jak popada (już wielokrotnie na ten temat zwracałem uwagę) tworzy się na tej ścieżce niezła czarna breja.. Tak przynajmniej słońce osuszało, jeśli przez krzaki słońce nie będzie tam dochodzić to błoto tam będzie fajne.. Czy aby nie można wyłożyć kostką tych plantów..?? Ehh szkoda gadać..
:)
ten post http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?...&#entry7267

jest tam link do .doc z dokladnym opisem
:)
Kopenhaga:


Auckland - Nowa Zelandia




Tilburg (200tys)- Holandia



Kurytyba (slynna ze swojego systemu komunikacji, cos jakby naziemne "metro" specjalnymi dluuuuuugimi autobusami, nasladowana w Ameruce Poludniowej, Łacinskiej i powoli na swiecie)- Brazylia


Nowy Jork:





Melbourne:


Nikozja - na pocieszenie (chyba maja problemy z wandalami biggrin.gif)
duze http://i38.photobucket.com/albums/e132/spy78/new130.jpg
kwintosz
Termin realizacji inwestycji w przystanki autobusowe nieuchronnie się zbliża. Jak dotąd chyba jednak wiadomo, iż wiaty nie będą wymieniane. Poprzednicy ładne wiaty nam pokazali a mi, wystarczyłoby aby w naszym mieście pojawiły się takie o to wynalazki (które właśnie pojawiły się na jednym z przystanków w S-u).



Naprawdę szkoda by było, gdyby modernizacja przystanków nie objęła wiat, bo miasto będzie na ten cel skąpiło grosza. Powinna ona objąć przynajmniej te ważniejsze przystanki: na mydlicach, centrum, redenie, gołonogu. Chyba na wymianę wszystkich wiat w całym mieście, także na Błędowie i innych zielonych dzielnicach potrzebne by były o wiele większe fundusze, których zapewne miasto nie ma.
:)
ta wiata w Sosnowcu bardzo brzydka ale lepsza od tych dabrowskich tongue.gif Wyraznie producent nie ma pomyslu i niewiele widzial. Widac wyzej jakie moga byc i wcale nie bylyby drozsze.

A w calym Jaworznie sa szklane wiaty. Nie zauwazylem rozbitej, ani pomazanej czy porysowanej. Nie bylo tez na nich ogloszen. Czy to jest dowod na to ze Jaworzno nie jest jednak Zaglebiem? tongue.gif A moze za bardzo boimy sie tych nowoczesnych i szklanych. W calej Polsce jakos sie trzymaja i nawet prawie u sasiadow.

Nasze miasto jest tak bogate ze nie chcialo dofinansowania do wiat z UE jakie bedzie mial Sosnowiec i Bedzin. Jesli cokolwiek jakos rusza to we wlasnym zakresie i przy okazji a nie z unijnego projektu.
Arbas
Przypuszczam, że nawet tytanowe wiaty nie wytrzymają naporu chamskich wandali z Zagłebia.
proponuje postawić przy każdej po 2-ch ze straży miejskiej + monitoring.
Dave
W Będzinie rozpoczęła się "modernizacja" przystanków autobusowych, zgodnie z progralem unijnym. Remont chodników w obrębie przystanków (i tylko to - więcej działań i efektów nie zauważyłem) widziany był przeze mnie na Kołłątaja (oba kierunki) i przy cmentarzu i elektrowni w Będzinie :)
A w D.G. co?! Zimą się zabiorą do roboty?! huh.gif
:)
w Sosnowcu juz tez
:)
Znajdz roznice z naszymi

:)
artykul ze zdjeciami snf (51).gif http://www.bryla.pl/bryla/1,86009,6605578.html
:)
CYTAT


Nowe kosze na przystankach i w przejściach podziemnych


PAS
Miasto kupiło 300 nowych koszy na śmieci. Mają być trwałe, bo są wykonane z betonu, ale jednocześnie estetyczne, o co upominali się także na ostatniej sesji Rady Miejskiej opozycyjni radni. Czy oprą się wandalom? O tym przekonamy się wkrótce.
Na razie 53 kosze pojawiły się m.in. w Gołonogu przy ul. Leśnej, ul. Kościuszki oraz w przejściu podziemnym w centrum miasta i na przystankach tramwajowych.
Jeszcze w tym miesiącu planowana jest wymiana koszy m.in. w przejściach podziemnych oraz na przystankach autobusowych.
BARES
CYTAT
Spór o ławki na osiedlu Kasprzaka. Są potrzebne, ale nie tutaj



Piotr Sobierajski

Na terenie dąbrowskiego "miasteczka rowerowego" na osiedlu Kasprzaka, pomiędzy Przedszkolem nr 14, a kompleksem handlowym pojawiły się cztery ławki. To z pewnością pozytywna decyzja lokalnych władz, ale mieszkańcy okolicznych bloków uważają jednak, że nie tak do końca. Chodzi o ich lokalizację.


Ławki zagrażają małym rowerzystom, a do tego są miejscem spotkań pijaczków - twierdzą dąbrowianie
Zostały bowiem postawione w ten sposób, że teraz zdaniem dąbrowian zagrażają bezpieczeństwu małych rowerzystów. A jakby tego było mało stały się od pewnego czasu jednym z ulubionych miejsc spędzania wolnego czasu, a szczególnie wieczorów, przez miejscowych pijaczków. Dowodem na alkoholowe libacje są liczne butelki. Nie tylko po piwie, ale także znacznie mocniejszych trunkach, które dzisiaj niemal każdego ranka można tutaj napotkać na skwerze.

- Placyk rowerowy był wcześniej bezpieczny. Można było bez obaw, spokojnie jeździć po alejkach. Nawet jeśli maluchy jeżdżące na rowerach, czy młodzież na deskorolkach straciły równowagę, to upadek na trawę nie jest tak bardzo bolesny. Teraz zderzenie z ławkami, postawionymi tuż przy alejkach, może się skończyć tragicznie. Rozbita głowa, czy noga to tylko część niebezpieczeństw - podkreślają zgodnie mieszkańcy osiedla Kasprzaka. - Zgłaszaliśmy już ten problem wielokrotnie w ośrodku interwencji kryzysowej, straży miejskiej, ale jak na razie

nie widać żadnych efektów. Nikt się tym nie przejmuje. Może dlatego, że jeszcze nikomu nic poważnego się nie stało. Może to problem zbyt małej rangi, skoro dotyczy najmłodszych i mieszkańców jednego osiedla. Wiadomo, że ławki są potrzebne. I z tym się zgadzamy. Nie muszą jednak koniecznie stać w tym miejscu - dodają.

Urzędnicy dąbrowskiego magistratu zgadzają się, że "miasteczko rowerowe" na gołonoskim osiedlu Kasprzaka umiejscowione pomiędzy okolicznymi blokami spełnia nie tylko ważną rolę edukacyjną, ale jest także miejscem wytchnienia dla rodziców.

- To właśnie sugestie mieszkańców, poparte wnioskiem radnego z tego okręgu doprowadziły do montażu "spornych" ławek. W aspekcie zmiany ich lokalizacji jesteśmy jednak otwarci na współpracę z mieszkańcami. Mogą zostać przeniesione we wskazane przez nich miejsce, pod warunkiem, że będzie ono zlokalizowane na gruntach gminnych - wyjaśnia Iwona Dalach, zastępca naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Urzędu Miejskiego.

Okazuje się jednak, że jeśli takiego miejsca nie będzie w pobliżu, to ze względu na bezpieczeństwo dzieci, o które zabiegają dąbrowianie, ławki mogą całkowicie zniknąć z osiedla Kasprzaka i trafić na inne dąbrowskie osiedla. Najlepiej wspólnie ustalić więc nową lokalizację, tak by spełniała oczekiwania obu stron.
Grzegorz-dg
Postanowiłem dać tutaj sezonowy temat o ławkach w naszym mieście jako że nadchodzi sezon letni wiele z nich po zimie jest brudnych,zaniedbanych z wielu ławek odszedł po zimie lakier ochronny chroniący siedzisko .Dam tu kilka przykładów takich miejsc plac przed PKZ ławki od strony przystanku zeszła warstwa ochronna lakieru ,w dalszej częsci placu dużo ławek też zniszczonych lub przydało by im się malowanie farbą.Przed DH Centrum centrum to samo warstwa ochronna na siedzisku już zeszła dawali tam chyba nowe ławki w 2010 roku po przetargu .Deptak na Aleji Tadeusza Kościuszki to samo dużo ławek do odnowienia po zimie .Opisałem tu kilka przykładów które ja sam zauważyłem jako mieszkaniec centrum miasta czy nie można by bardziej zabezpieczyć tych ławek preparatami ochronnymi do drewna żeby ławki tak szybko nie niszczyły się.A jak jest w waszych dzielnicach miasta zostaje nam jeszcze plac Bema deptak na Mydlicach.
Grzegorz-dg
W naszym mieście to chyba wolą aby ławki były na 3 sezony a póżniej ogłoszą nowy przetarg bo tę będą już zniszczone niż wolą odnowić te co są.Też mnie dziwi jakim preparatem zabezpieczył producent te ławki że po jednej zimie na lato odeszła cała warstwa ochronna drewną ,czy ktoś z urzędu to sprawdza jak firma wygra przetarg i dostarcza te ławki jak one są zrobione z jakich materialów.
st1111
Jakie ławki?Te ukradzione z parku centrum?
Grzegorz-dg
Ławki na Placu Wolności przed PKZ i ławki na przystanku autobusowym i placu przed Domem Handlowym Społem.W parku Hallera nie byłem jeszcze to nie wiem jaki jest stan.
Grzegorz-dg
W kwesti ławek odnowiono jak do tej pory ławki tzn pomalowano farbą na kolor brązowy na Placu Wolności i to po moim zapytaniu na profilu miasta na faceboku .
:)
Nareszcie jest przetarg na nowe wiaty przystankowe. Nie trzeba chyba pisać jak te obecne szpecą miasto, szczególnie te blaszane.
Tylko znowu nie mogą się zdecydować na jeden kolor fight (2).gif Tym razem ktoś wymyślił czerwono - żółte a dopiero co na "Alejach" zamontowano zielone

CYTAT
BIP

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż 18 szt. wiat przystankowych zgodnie z wymaganiami Zamawiającego wskazanymi w pkt 2 ? 7 w miejscach wskazanych przez Inwestora w pkt. 8

2. Zadanie polega na dostawie i montażu 18 szt. wiat przystankowych, w tym:

a) 11 szt. wiat przystankowych o wymiarach:
1. długość między ścianami bocznymi ~ 4,00 m,
2. szerokość ścianki bocznej ~ 1,20m,
3. wysokość całkowita wiaty ~ 2,50m,

cool.gif 5 szt. wiat przystankowych o wymiarach:
1. długość między ścianami bocznymi ~ 3,0 m,
2. szerokość ścianki bocznej ~ 1,20m,
3. wysokość całkowita wiaty ~ 2,50m,

c) 2 szt. wiat przystankowych o wymiarach:
1. długość między ścianami bocznymi ~ 5,0 m,
2. szerokość ścianki bocznej ~ 1,20m,
3. wysokość całkowita wiaty ~ 2,50m,

3. Konstrukcja wykonana z profili stalowych zamkniętych, zabezpieczonych przed korozją, ocynkowana ogniowo i lakierowana na kolor czerwony oraz żółty,

4. Ścianki boczne i tylna przeszklone szkłem hartowanym o grubości 8 mm,

5. Pokrycie dachowe: poliwęglan komorowy, przyciemniony,

6. Siedziska: ławka drewniana na całej długości wiaty

7. Wiaty będą zamontowane w podłożu utwardzonym ? chodnik z kostki brukowej


8. Miejsce zamontowania wiat przystankowych:

1. Ul. Sobieskiego ? 1 wiata,
2. Al. Piłsudskiego ? 7 wiat,
3. Ul. Kościuszki ? 2 wiaty,
4. Ul. Górnicza ? 2 wiaty,
5. Ul. Legionów Polskich ? 2 wiaty,
6. Ul. Wybickiego ? 1 wiata,
7. Ul. Kasprzaka ? 1 wiata,
8. Ul. Tysiąclecia ? 2 wiaty.
vacu
CYTAT(:) @ nie, 27 wrz 2015 - 01:20) *
Nareszcie jest przetarg na nowe wiaty przystankowe. Nie trzeba chyba pisać jak te obecne szpecą miasto, szczególnie te blaszane.
Tylko znowu nie mogą się zdecydować na jeden kolor fight (2).gif Tym razem ktoś wymyślił czerwono - żółte a dopiero co na "Alejach" zamontowano zielone

Moim zdaniem miasto powinno ogłosić przede wszystkim przetarg na coś w rodzaju identyfikację wizualną. Wzór wiaty, śmietnika, barierki itd. A następnie w przetargach na już konkretne elemnty tylko odwoływać się do wzorca, zapewne trzeba by zezwolić na pewne odstępstwa tak by technologicznie nie ograniczyć wyboru do jednego dostawcy ale żeby to było w miarę spójne. Ale może ja się nie znam i tak się wcale nie robi. Mam jednak wrażenie, że w tych zachodnio europejskich (i nie tylko) miastach, w których byłem tak włąśnie się robi. A u nas (ogólnie w PL) każda wiata inna, każdy m barierki inny, na każdym rogu inny śmietnik, nawet nie tylko inny ale wg. kompletnie innej koncepcji typu jeden betonowy w szaro zielone pasy a drugi szklano-aluminiowy w żółto czerwone kropki.
Dave
Nareszcie! Niedawno już pisałem o tym. I tak jak uśmieszek napisał - to już mogli tego samego typu wiaty, co na Alejach - ładne, ale szare czy tam brązowe. Albo z czasem je przemalować na czerwone z domieszką żółtego, tak jak większość w mieście będzie?
:)
Niedługo powinny się zacząć pojawiać nowe wiaty. Na Kościuszki (PKZ), w kierunku Łęknic zdemontowano starą.
Oby w jej miejsce pojawiła się większa niż dotychczasowa, bo stara to przynajmniej o połowę za mała.
Grzegorz-dg
Też tak sądzę że powinna być tam zamontowana większa wiata niż obecnie duża liczba pasażerów .W Ząbkowicach w tym roku miasto odnowiło większość wiat przystankowych ,poprzez malowanie całej konstrukcji blaszanej .Często jest tak że są one niestety też dewastowane .
Sebastian22
Gołonóg liceum - brak wiat od kilku dni w obu kierunkach.
Dave
Na Mydlicach Szpital wiaty ni ma już co najmniej 2 tygodnie, a więc montaż nowych bardzo blisko. Ale mało coś tych wiat będzie. Na Legionów Polskich tylko 1? To chyba tylko na "szpitalu" i tylko w stronę Będzina. A co z tą na dolę LP przy Mireckiego? Co z wiatą koło Sztygarki? Co z ul. 11 Listopada? No i przy dworcu PKP w Gołonogu? TO tylko kilka wiat a jednakowość była by już spora i widoczna smile2.gif
kamillll
CYTAT(Dave @ czw, 19 lis 2015 - 23:13) *
Na Mydlicach Szpital wiaty ni ma już co najmniej 2 tygodnie, a więc montaż nowych bardzo blisko. Ale mało coś tych wiat będzie. Na Legionów Polskich tylko 1? To chyba tylko na "szpitalu" i tylko w stronę Będzina. A co z tą na dolę LP przy Mireckiego? Co z wiatą koło Sztygarki? Co z ul. 11 Listopada? No i przy dworcu PKP w Gołonogu? TO tylko kilka wiat a jednakowość była by już spora i widoczna smile2.gif



Kolo sztygarki tez nie ma juz starej wiaty...
:)
Jest zarządzenie:

"w sprawie powołania Komisji do oceny przydatności do dalszego użytkowania i sposobu zagospodarowania środków trwałych: wiat przystankowych zlokalizowanych: przy ul. Sobieskiego, ul. Piłsudskiego, ul. Legionów Polskich, ul. Kościuszki, ul. Górniczej, ul. Tysiąclecia oraz ul. Kasprzaka będących na wyposażeniu Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej"

a w nim

CYTAT
Komisja w składzie wymienionym w § 1 dokona oceny przydatności do dalszego użytkowania
i sposobu zagospodarowania środków trwałych o nazwie:

- wiata przystankowa lokalizacja: ul. Kościuszki obok kwiaciarni Diament, nr inwentarzowy 109-0000037, wartość początkowa 3 424,49 zł,
- wiata przystankowa lokalizacja: ul. Piłsudskiego PKM-Gołonóg nr inwentarzowy 109-0000045, wartość początkowa 3 424,49 zł,
- wiata przystankowa lokalizacja: ul. Piłsudskiego przy przejściu podziemnym Manh nr inwentarzowy 109-0000068, wartość początkowa 5 628,42 zł,
- wiata przystankowa lokalizacja: ul. Morcinka kierunek Centrum nr inwentarzowy 109-000070, wartość początkowa 7 491,46 zł,
- wiata przystankowa lokalizacja: ul. Sobieskiego Huta Bankowa kierunek Centrum nr inwentarzowy 109-0000072, wartość początkowa 4 376,30 zł,
- wiata przystankowa lokalizacja: ul. Legionów Polskich nr inwentarzowy 109-0000076, wartość początkowa 6 239,34 zł,
- wiata przystankowa lokalizacja: ul. Tysiąclecia liceum kierunek Łęknice nr inwentarzowy: 109-0000119, wartość początkowa 3 700,00 zł,
- wiata przystankowa lokalizacja: ul. Piłsudskiego hotele kierunek Centrum nr inwentarzowy 109-0000121, wartość początkowa 4 740,00 zł,
- wiata przystankowa lokalizacja: ul. Kościuszki PKZ kierunek szpital nr inwentarzowy 109-0000149, wartość początkowa 2 611,63 zł,
- wiata przystankowa lokalizacja: ul. Kasprzaka kierunek Huta Katowice nr inwentarzowy:
109-0000154, wartość początkowa 3 057,56 zł,
- wiata przystankowa lokalizacja: ul. Piłsudskiego hotele kierunek Huta Katowice nr inwentarzowy 109-0000155, wartość początkowa 7 321,59 zł
- wiata przystankowa lokalizacja: ul. Górnicza kierunek Sosnowiec nr inwentarzowy 109-0000202, wartość początkowa 4 263,17zł,
- wiata przystankowa lokalizacja: ul. Piłsudskiego kierunek Gołonóg przy Damelu nr inwentarzowy: 109-0000204, wartość początkowa 5 368,31zł,
- wiata przystankowa lokalizacja: ul. Piłsudskiego kierunek Centrum przy Policji nr inwentarzowy 109-0000205, wartość początkowa 5 368,31zł,


Oby wykorzystać je w miejscach, gdzie nie ma ich wcale! Miasto bardzo zaniedbało ten temat. Jest bardzo dużo przystanków, na których brakuje wiat. Nie ma nawet koło dworca przy Kościuszki/Kolejowej, nie ma 3 na Konopnickiej. To pierwsze z brzegu, a można wyliczać dziesiątkami.

Bardzo rzadko zdarza się, że są problemy np. z własnością gruntów i to nie w tym problem. W razie problemów można przecież wszędzie na chodnikach instalować wiaty bez ścian bocznych:



:)
Na Kościuszki zaczynają montować nowe wiaty. Niestety wygląda na to, że w stronę Łęknic nadal będzie za mała. Powinna być taka jak na Redenie. Wygląda na to, że znowu jak wiele spraw w tym mieście zostanie zrobiona bez jakiejś głębszej myśli i zastanowienia. A była taka okazja.

Pewnie do końca miesiąca pojawią się we wszystkich planowanych miejscach.
xMarcinx
Faktycznie w kierunku leknic jest tak samo mala jak ta zamontowana wcześniej. Byla okazja wymienić na większa jak by nie było zazwyczaj o podobnej porze jest 16 i 604 wiec ludzi jest naprawdę sporo. Mnie ponadto martwi fakt, ze boki tych przystanków sa bardzo wąskie, wiec w praktyce może dawać schronienie mniejszej ilości osób niż te stare.
:)
stary artykuł z zeszłego roku, którego nie było. Można zobaczyć co zrobiono rok temu i jaki jest stan posiadania snf (51).gif http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...al,t,id,tm.html


Co do obecnie montowanych wiat, to z plusów - epokowa zmiana z blaszanych na szklane, spóźniona o 20 lat. Wygląd podobny do wiat tramwajowych przy Damelu i autobusowych na Redenie. Nie wprowadzono więc znowu całkiem innej wersji.
No ale niestety - minusy. Konstrukcja wygląda na bardzo tanią wersję ekonomiczną (to dla władz pewnie plus) i wyglądają bardzo biednie (ale może na plus ,że lekko, byle wiatr nie porwał wink.gif ), w porównaniu nawet z nowymi na "Alejach". Do tego boki jak pisał xMarcinx są jakieś wąskie.

PS. No i nie da się zapomnieć za każdym razem, tej miniaturki na Kościuszki w stronę Łęknic. A wokół na przystanku czeka w szczycie z kilkadziesiąt osób. To jakiś sabotaż biggrin.gif

No i co dalej? W przyszłym roku przydałaby się wymiana kolejnych i to w większej liczbie.
:)
CYTAT
gazeta.pl

Przeszklone wiaty autobusowe zastępują blaszane konstrukcje

Najpierw stare wiaty na kilka dni w ogóle zniknęły z kilkunastu dąbrowskich przystanków autobusowych. Teraz na ich miejscu stoją lub właśnie są montowane czerwone przeszklone konstrukcje.

Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej zamówił 18 nowych wiat. Najwięcej, bo aż 11, to konstrukcje 3-modułowe o długości 4 metrów. 5 wiat jest 2-modułowych o długości 3 metrów i 2 wiaty są 5-modułowe o długości 5 metrów. Wszystkie mają 2,5 m wysokości i 1,2 m szerokości.

5-modułowe wiaty zostały ustawione na dwóch przystankach przy al. Piłsudskiego: jedna na osiedlu Manhattan na przystanku w kierunku centrum, druga na wysokości hoteli robotniczych w kierunku centrum.

Dla pięciu wiat 2-modułowych wybrano przystanki przy al. Piłsudskiego (przy hotelach robotniczych w kierunku Tworznia), ul. Legionów Polskich (przy Muzeum Miejskim Sztygarka), ul. Górniczej (na wysokości II LO im. Żeromskiego w kierunku Sosnowca) i ul. Tysiąclecia (po obu stronach ulicy na przystankach przy III LO im Lucjana Szenwalda).

Najliczniejsze wiaty 3-modułowe zostały zamontowane lub właśnie są montowane na: ul. Sobieskiego (Lidl naprzeciwko Huty Bankowej), wzdłuż alei Piłsudskiego (przy DAMEL-u, w pobliżu Zespołu Szkół Ekonomicznych, na os. Manhattan w kierunku Gołonoga i przy zajezdni autobusowej), ul. Kościuszki (po obu stronach ulicy na wysokości sklepu Aldi), ul. Górniczej (na wysokości II LO im. Żeromskiego w kierunku centrum), ul. Legionów Polskich (na wysokości szpitala), ul. Wybickiego (na przystanku Gołonóg Osiedle w kierunku Huty Katowice) i ul. Kasprzaka (na wysokości skrzyżowania z ul. Storczyków w kierunku huty).



Te najmniejsze 2-modułowe to dopiero miniatury. Tak małych to jeszcze w DG nie było.
:)
CYTAT
naszemiasto

DG: mamy 18 nowych wiat przystankowych w mieście. To wystarczy?

DG. Na dąbrowskich przystankach autobusowych pojawiły się właśnie nowe wiaty. To dobre wieści, bo prawdziwa zima zbliża się z każdym dniem, więc osłona przed wiatrem i śniegiem z pewnością się przyda.

Na przystankach w całym mieście zamontowanych zostało 11 wiat przystankowych trzymodułowych o wymiarach: 4,00m x 1,20m x 2,50m, 5 wiat przystankowych dwumodułowych o wymiarach: 3,00m x 1,20m x 2,50m oraz
2 wiaty przystankowe pięciomodułowe o wymiarach: 5,00 x 1,20m x 2,50m


Tutaj stanęły nowe wiaty:

1. Ul. Sobieskiego ? 1 wiata trzymodułowa przy LIDLU naprzeciwko Huty Bankowej
2. Al. Piłsudskiego ? 7 wiat, w tym: 1 wiata trzymodułowa przy DAMEL-u, 1 wiata trzymodułowa w pobliżu Zespołu Szkół Ekonomicznych, 2 wiaty po obu stronach ul. Piłsudskiego na wysokości Oś. Manhattan trzymodułowa w kierunku Gołonoga i pięciomodułowa w kierunku centrum, 2 wiaty po obu stronach ul. Piłsudskiego na wysokości hoteli robotniczych dwumodułowa w kierunku Tworznia i pięciomodułowa w kierunku centrum, 1 wiata trzymodułowa przy zajezdni autobusowej
3. Ul. Kościuszki ? 2 wiaty trzymodułowe po obu stronach ulicy na wysokości sklepu ALDI
4. Ul. Górnicza ? 2 wiaty po obu stronach ulicy na wysokości II LO im. Stefana Żeromskiego, trzymodułowa w kierunku centrum i dwumodułowa w kierunku Sosnowca
5. Ul. Legionów Polskich ? 2 wiaty, 1 wiata dwumodułowa przy Muzeum Miejskim ?Sztygarka?, 1 wiata trzymodułowa na wysokości szpitala
6. Ul. Wybickiego ? 1 wiata trzymodułowa na przystanku Gołonóg Osiedle w kierunku Huty Katowice
7. Ul. Kasprzaka - 1 wiata trzymodułowa na wysokości skrzyżowania z ul. Storczyków
8. Ul. Tysiąclecia ? 2 wiaty dwumodułowe po obu stronach ulicy na przystankach przy III LO im Lucjana Szenwalda

W sumie w mieście pojawiło się 18 nowych wiat, co kosztowało miasto 98 tysięcy złotych.

Czy Waszym zdaniem nowe wiaty spełnią swoją rolę? A może gdzieś jeszcze powinny się pojawić? My zauważyliśmy, że takowej brakuje np. na przystanku pod Hutą Bankową.







Naprawdę tanie. A potrzeby są kilka razy większe. Aż dziwi, że do tej pory miasto prawie nic z tym nie robi.
Mamy 196 przystanków, z czego prawie wszystkie w 2 kierunkach, więc właściwie to prawie można pomnożyć x2, więc prawie 400. Więc widać, że to kropla. Ciekawe na ilu są blaszane, a na ilu wcale nie ma.
Dave
Moim zdaniem te szklane wg obecnego wzoru (czerwone z elementami żółtymi) powinny być na głównej osi "magistrali" w tzw. "mieście" (od Mydlice i KWK Paryż przez Centrum, Reden do Gołonoga), na Korzeńcu i "podpogoriowych" dzielnicach łącznie z Łęknicami, wzdłuż 11-go Listopada aż po os. Kasprzaka i hutę Katowice. A w pozostałych dzielnicach póki co mogą zostać jeszcze te blaszane odpowiednio odnowiono i pomalowane na czerwono z żółtymi obrzeżami (na wzór szklanych). I już by było dobrze. Ew. w pozostałych dzielnicach tylko tam, gdzie jest większy ruch a i nie grozi im rychłe rozpieprzenie przez bydło.
:)
Czy od końca zeszłego roku pojawiły się gdzieś blaszane wiaty? Jeśli ich nie odnowiono i nie przeniesiono to pewnie trafiły na złom.

Co z dalszą wymianą wiat? Co z dziesiątkami przystanków, na których ich wcale nie ma? Zajmują się "Zieloną mobilnością", chcą zachęcać do komunikacji publicznej, a tu nie ma nawet wiat na przystankach. Wiata w DG to jakiś luksus biggrin.gif Planują wydać tyle milionów, a za niewielki ułamek kwoty można szybko realnie poprawić warunki oczekiwania i wizerunek komunikacji publicznej.

W zeszłym roku zdemontowano też wiatę na przystanku tramwajowym na Redenie (w stronę Centrum) i nie ma teraz żadnej.

bzenek
CYTAT(:) @ pon, 08 sie 2016 - 11:47) *
Zajmują się "Zieloną mobilnością", chcą zachęcać do komunikacji publicznej, a tu nie ma nawet wiat na przystankach.
Wiata w DG to jakiś luksus biggrin.gif Planują wydać tyle milionów, a za niewielki ułamek kwoty można szybko realnie poprawić warunki oczekiwania i wizerunek komunikacji publicznej.

Święte słowa. Ale pamiętajmy, że obecnie stawiane wiaty to jakaś plastikowa kpina.

Potrzebne są duuuuże zadaszenia - coś jak w centrum albo w Gołonogu w kierunku Centrum
Obecna moda na kawałek plastiku ledwo chroniący siedzących to porażka.
Jak się tam schować przed deszczem ???
Grzegorz-dg
Ja też jak zobaczyłem te nowe wiaty to zauważyłem że są za wąskie boki ,jak one mają chronić pasażera przed deszczem ,śniegiem .Dodatkowo konstrukacja tych wiat jest dość delikatna ,także są one mało funkcjonalne .

Na terenach dzielnic miasta wiaty powinny zostać blaszane z uwagi że są bardziej odporniejsze na wandalizm.

Odnośnie braku wiaty na przystanku tramwajowym Reden ,tramwaje śląskie jak twierdzą zlikwidowały tą wiate dlatego że był zły stan techniczny .Na razie prawdopodobnie nie mają w planach montażu nowej ,Urząd Miasta posiada informacje że ta wiata zastała zlikwidowana.
:)
Ogłoszono przetarg na nowe wiaty smile2.gif

CYTAT
I. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż 19 szt. wiat przystankowych w miejscach wskazanych przez Zamawiającego.
II. Zadanie polega na dostawie i montażu 19 szt. wiat przystankowych, w tym:

a) 2 szt. wiat przystankowych czteromodułowych o wymiarach:
długość pomiędzy ścianami bocznymi wiaty ~ 5,20 m ( +/- 10cm)
szerokość całkowita wiaty ~ 1,50m (+/- 10 cm) – z tym, że ściana boczna wiaty winna być zabudowana na całej szerokości dachu
wysokość całkowita wiaty ~ 2,50m ( +/- 10 cm)

cool.gif 9 szt. wiat przystankowych trzymodułowych o wymiarach:
długość pomiędzy ścianami bocznymi wiaty ~ 4,00 m ( +/- 10cm)
szerokość całkowita wiaty ~ 1,50m (+/- 10 cm) – z tym, że ściana boczna wiaty winna być zabudowana na całej szerokości dachu
wysokość całkowita wiaty ~ 2,50m ( +/- 10 cm)

c) 8 szt. wiat przystankowych dwumodułowych o wymiarach:
długość pomiędzy ścianami bocznymi wiaty ~ 2,80 m ( +/- 10cm)
szerokość całkowita wiaty ~ 1,50m (+/- 10 cm) – z tym, że ściana boczna wiaty winna być zabudowana na całej szerokości dachu
wysokość całkowita wiaty ~ 2,50m ( +/- 10 cm)

III. Konstrukcja wykonana z profili stalowych zamkniętych, zabezpieczonych przed korozją, ocynkowana ogniowo. Profile zamknięte o wymiarach nie mniejszych niż
4 cm x 5 cm. Konstrukcja wiaty i dachu lakierowana na kolor grafit (RAL 7016).
IV. Ścianki boczne i tylna przeszklone szkłem hartowanym o grubości 8 mm,
V. Pokrycie dachowe łukowe: poliwęglan komorowy, przyciemniony,
VI. Siedziska: ławka drewniana (szlifowana i lakierowana bezbarwnie) na całej długości wiaty,
VII. Na każdej wiacie musi znajdować się napis „Zakaz naklejania ogłoszeń” umieszczony na jednej z tylnich szyb od wewnętrznej strony wiaty.
VIII. Wiaty będą zamontowane w podłożu utwardzonym – chodnik z kostki brukowej,
IX. Po zamontowaniu każdej wiaty przystankowej należy przywrócić teren, na którym została zamontowana do stanu pierwotnego tj. ponownie ułożyć kostkę brukową
w miejscu montażu konstrukcji oraz uporządkować teren z wykopanej ziemi i gruzu.

X. Miejsce zamontowania wiat przystankowych:

1.1. Ul. Dąbskiego – 2 wiaty (obie trzymodułowe),
1.2. Ul. Wojska Polskiego – 2 wiaty (jedna trzymodułowa, jedna dwumodułowa)
1.3. Ul. Konopnickiej – 1 wiata (dwumodułowa),
1.4. Ul. Górnicza – 1 wiata (dwumodułowa),
1.5. Ul. Idzikowskiego – 2 wiaty (jedna trzymodułowa, jedna dwumodułowa),
1.6. Ul. Księdza Stanisława – 1 wiata (dwumodułowa),
1.7. Ul. Zakładowa – 2 wiaty (jedna trzymodułowa, jedna dwumodułowa),
1.8. Ul. Topolowa – 1 wiata (trzymodułowa),
1.9. Ul. Gwardii Ludowej – 1 wiata (czteromodułowa),
1.10. Ul. Armii Krajowej – 5 wiat (dwie dwumodułowe, dwie trzymodułowe, jedna czteromodułowa)
1.11. Ul. Złota – 1 wiata (trzymodułowa).


Z plusów:

- bedą
- ściany boczne na całej szerokości - 1,5 m (+ -), a montowane rok temu miały 1,2 m
- kolor grafit

Minusy:

- czemu znowu tak mało, nie można załatwić tematu kompleksowo, a nie jest to jakiś wyjątkowo duży wydatek nie do udźwignięcia dla budżetu
- za każdym razem inny wygląd, do tej pory najładniejsze i wyglądające na najsolidniejsze są na Al. Majakowskiego i przy cmentarzu
- znowu zmiana koloru, niech się wreszcie zdecydują na jeden i w przyszłości się tego trzymać, a stare przemalować
- dalej bardzo wiele przystanków pozostanie bez wiat.
Dave
Do dupy z taką robotą! K... maaać! Czy w tym naszym urzędzie miejskim (i nie tylko, bo to się tyczy całego Zagłębią a nawet GOP) pracują same zje...y?! To już chyba wolę te stare blaszaki odnowione (jak na 11-go Listopada), bo:
1) jeszcze w miarę pasują pod kolor (w większości czerwone) do tych nowszych szklanych;
2) bardziej odporne na zniszczenie i tańsze w naprawie, gdy dopadnie je wandalizm (pomalować czy "pospawać" taniej niż uzupełnić szyby);
3) blaszaki niemal wszędzie są takie same (ten sam wzór i kolor).
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.