Kwasny
Sat, 07 Aug 2004 - 23:33
Hmm Jest dosc puzno juz jutro zrobie foto o jakie lawkui chodzi !!!!!!!!!!!
Pytanko. Dlaczego takich lawek urzad nie zrobil zamiast tych starych ?
Zapewne odp bedzie ,ze starsi ludzie nie mieli by gdzie siedziec, ale moim zdaniem projektant lawek byl kolesiem i trafil w samop sedno projektujac swoja lawke. Jeszcze tej nowej nie widzialem zdewastowanej. Poprostu zlookal ,ze mlodzi ludzie lubia przesiadywac na oparciach i po dnich zrobil projektant lawy, ktore sie w 100 % sprawdzaja, ale dlaczego ich jest tak malo i dlaczego sa one w miejscach z ktorych Policja zawija za samo siedzenie ????????????????
bzenek
Sun, 08 Aug 2004 - 15:32
Wiem, wiem !!! WidziaŁem takĄ ŁawkĘniedaleko przystanku autobusowego Mydlice kierunek Centrum. PomysŁ rewelacyjny - w sam raz w gusta mŁodzieŻowe. Powinno to rozwiĄzaĆ konflikt miĘdzy sympatykami Ławek tradycyjnych i tych.... hm... nowofalowych. Jak je nazwaĆ ??? Nic tylko stawiaĆ !!!
Kwasny
Mon, 09 Aug 2004 - 22:03
Wlasnie wlasnie. Musze jeszcze przyznac,ze do takiej lawy dodano by oparcie i juz wszyscy siedza i nic tylko wszedzie je montowac. Naprawde fajny pomysl
Mydliczanin
Sun, 15 Aug 2004 - 13:22
Jedna niedawno zrobili przy swiatlach na Ludowej
olo
Tue, 07 Sep 2004 - 11:19
MÓwiĘo Domu Towarowym. ToŻ to wyglĄda koszmarnie. PatrzĘ, postawili rusztowania, bĘdzie cÓŚ eleganckiego, se myŚlĘno i mosz.
WeGeR
Tue, 07 Sep 2004 - 12:19
Fakt szpetnie toto wyglĄda, ale z tym nie da siĘjuŻ nic zrobiĆ tylko zburzyĆ.
olo
Tue, 07 Sep 2004 - 12:30
QUOTE(WeGeR)
Fakt szpetnie toto wyglĄda, ale z tym nie da siĘjuŻ nic zrobiĆ tylko zburzyĆ.
Opowiadasz, wiesz jakie cuda moŻna zrobiĆ z elewacjĄ, przy obecnych materiaŁach
WeGeR
Tue, 07 Sep 2004 - 12:38
Z elewacjĄ na pewno ale styl budynku, niestety pozostanie, a przypomina nic wiĘcej tylko czasy gŁĘbokiego Gierka, podobne cudo jak "Sezam" w Sosnowcu
olo
Tue, 07 Sep 2004 - 12:58
QUOTE(WeGeR)
Z elewacjĄ na pewno ale styl budynku, niestety pozostanie, a przypomina nic wiĘcej tylko czasy gŁĘbokiego Gierka, podobne cudo jak "Sezam" w Sosnowcu
Budynek byŁego hotelu HPR na 3 maja nie przypomina dzisiaj tamtej rudery.
tigro
Tue, 07 Sep 2004 - 13:44
A so chodzi ?

O tego nowego Lidla co siĘnaprzeciwko Alberta buduje ?
:)
Tue, 07 Sep 2004 - 14:48
no ten remont to taka prowizorka tylko

a kiedys byly plany przebudowy centrum i mieli to albo zburzyc albo przed tym postawic inny budynek, ktory by go zaslonil
:)
Tue, 07 Sep 2004 - 14:50
a co powiecie na ta kamienice w centrum??

juz od dawna przeznaczona do wyburzenia a jakos im to nie wychodzi
olo
Tue, 07 Sep 2004 - 15:56
:)+-->
QUOTE(:))
a co powiecie na ta kamienice w centrum?? :lol:
juz od dawna przeznaczona do wyburzenia a jakos im to nie wychodzi[/quote]
MÓwisz o tej na skraju MaŁpiego Gaju? To jest zabytek budownictwa mieszkaniowego przemysŁowego i podlega ochronie.
Master
Tue, 07 Sep 2004 - 16:47
olo ten budynek przed MaŁpim Gajem bedzie wyburzony, to mimo wszystko nie jest zaden zabytek. Wszyscy zostali z niego wysiedleni i stoi juŻ caŁkowicie pusty , chyba od zimy.
Z Domem Centrum teŻ tragedia. Te ŻÓlte szyby na dole wygladaŁy koszmarnie od dawna, kiedy zrobiono te rusztowania rÓwnieŻ myŚlaŁem , Że porzĄdnie odnowiĄ elewacje. A tu nie dosc ze nie zmienili Żadnego stylu . To jeszcze 1 piĘtro zrobili w tej samej tonacji co parter. WyglĄda to jakby szyby byŁy pozasŁaniane kartonami.
WidziaŁem ten szkic przebudowy Centrum , sciĄgnoŁem go ze Strony UM jakies 2 lata temu, mam go gdzieŚ na kompie . jak znajde to wkleje byŁy tam plany budowy kilku poziomowego parkingu , budowy duzego budynku naprzeciw PKZ (biblioteka i powierzchnie biurowe oraz jakieŚ pasaŻe handlowe typu Galeria) oraz caŁkowita przebudowa placu po stronie parku.
A co do budowy miĘdzy Manhatanem a Kasprzaka, na miejscu dawnej piekarni chyba niestety powstaje .................LIDL :?
pozdrawiam
Tue, 07 Sep 2004 - 16:55
Lepszy taki wyglĄd niŻ poprzedni. I tak cud Że spoŁem coŚ tam wyremontowaŁo. Budynek centrum jest i tak piĘkny w porÓwnaniu z tĄ ruinĄ obok starego um.
rafi
Thu, 09 Sep 2004 - 13:32
A kto jest w ogole wlascicielem tego domu Centrum? Miasto? Spolem? Czy tez moze ktos prywatny? Jesli miasto - to tego kto zgodzil sie na taki "remont" powinni leczyc w zakaldzie zamknietym...
pozdrawiam
Thu, 09 Sep 2004 - 18:50
Z tego co wiem to wŁascicelem jest spoŁem, tak samo jak przylegŁego biurowca.
bzenek
Thu, 09 Sep 2004 - 22:45
Żeby oceniĆ dziaŁalnoŚĆ SpoŁem moŻna pojechaĆ do Katowic i objrzeĆ sobie dwa sztandarowe domy handlowe tej instytucji Skarbek i Zenit. PomiĹmy tu wyglĄd architektoniczny, ktÓry budzi wiele (sŁusznych lub nie) kontrowersji.
WaŻniejsze co jest w Środku, albo czego brakuje w Środku. Po prostu brakuje tam handlu !
Po prostu trzeba byĆ "SpoŁem" by dysponujĄc najlepiej poŁoŻonymi w wojewÓdztwie obiektami nic w nich nie sprzedawaĆ. W dawnym Supersamie na Skargi przewalajĄ siĘcaŁy dzieĹ tŁumy ludzi bo jest tam co obejrzeĆ i kupiĆ. A w Zenicie i Skarbku, ktÓre powinny mieĆ milionowe obroty, zieje pustkĄ. StĄd i brak pieniĘdzy na zmiany.
W DĄbrowie SpoŁem podĄŻa chyba tĄ samĄ drogĄ. Nie oferuje nic ciekawego w DH Centrum. Nie ma Żadnego pomysŁu, ani na handel, ani na architekturĘ. Miejmy nadziejĘ, Że wkrÓtce to jednak zbankrutuje, a obiekty przejmie ktoŚ z gŁowĄ na karku.
rafi
Thu, 09 Sep 2004 - 22:54
A Supersam na Skargi nie jest wlasnoscia Spolem?
bzenek
Fri, 10 Sep 2004 - 00:34
QUOTE(rafi)
A Supersam na Skargi nie jest wlasnoscia Spolem?
KiedyŚ byŁ wŁasnoŚciĄ DomÓw Towarowych Centrum i teŻ wyglĄdaŁ jak muzeum. Potem nastĄpiŁa prywatyzacja i zmiana nazwy na DTC Real Estate. WŁaŚciciel to grupa Eastbridge z Holandii. Chyba poprawiŁo to zarzĄdzanie majĄtkiem i przyniosŁo pieniĄdze na inwestycje bo od tego czasu supersam przeszedŁ radykalnĄ zmianĘ.
:)
Sat, 21 Oct 2006 - 00:12
czy ktoremus z Was sie podobaja?
ogromnie szpeca miasto.
Kto w miescie decydowal o ich wyborze? Takie blaszaki to nadaja sie na peryferia jakiejs zapadlej wioski (bo na wielu wsiach maja bez porownania lepsze przystanki PKS).
czym sie kierowano wybierajac cos takiego? - ze niby zniszczyc trudniej? - dla zlomiarzy nie ma problemu a bardzo im sie podobaja takie blachy.
Niezaleznie jakie postawi sie wiaty to wiadomo ze jakis procent i tak bedzie niszczony, i co jakis czas potrzebne beda remonty czy wymiany. Udowodnione jest ze chuligani lagodnieja i z reguly nawet mniej niszcza rzeczy ladniejsze i nowe

Niedlugo bedzie modernizacja przystankow ale w DG obejmie tylko podniesienie chodnika i wydzielenie miejsca w ktorym beda wsiadac niepelnosprawni. Natomiast nic nie zmieni sie z wiatami.
Czy tak trudno tak bogatemu miastu byloby znalezc te pieniadze na wymiane? Tyle inwestycji nierealizowanych i marnowanych pieniedzy. Koszt takiej wymiany w calym miescie to pewnie mniej wiecej jedna wieksza termomodernizacja (ostatnio tak modna

).
Taka inwestycja sluzaylaby przeciez prawie wszystkim mieskzancom a nie tylko wybranym.
Takie paskudne architektoniczne wiaty trudno znalezc nawet w reszcie GOPu nie mowiac o reszcie kraju - ja tego modelu nie widzialem nigdzie indziej.
A mogloby to wygladac mniej wiecej tak:






w Warszawie zakonczyl sie wlasnie konkurs i beda mieli wyjatkowe wiaty (nie wiem czy dobre bo np. dach sie pewnie budzie brudzil). Oczywiscie glupota byloby oglaszanie konkursu na wiote dla DG ale mozna sie rozejrzec i kupic cos na miare czasow
Wawa:

vacu
Sat, 21 Oct 2006 - 11:21
Wszystkie te wiaty co pokazałeś są fajne, ale szklane wiaty aż proszą się u nas o zniszczenie. Nawet jeśli chuligani złagodnieją i nie zbiją szyb, to ogłoszenia pojawią się na pewno i nawet jak ktoś je zerwie to pozostanie syf [a np. w po wyborach to w ogóle takich wiat nie widzę]. Poza tym jakiś przygłup wymyślił malowanie po szybach przy pomocy gwoździa czy innych kluczy a tego już się usunąć nie da...
Generalnie dopóki ludzie u nas nie dojrzeją i nie będzie surowo i bezwzględnie karane np. naklejanie ogłoszeń dotąd będziemy mieć siermiężne wiaty i tyle... Przecież zawsze wiadomo, kto odpowiada za daną reklamę - są w końcu namiary. A więc ci co naklejają niech będą zmuszeni złożyć się na nową wiatę - niech to będzie dla nich bardzo droga reklama - może sie czegoś nauczą, to nie jest takie trudne do wprowadzenia...
:)
Sat, 21 Oct 2006 - 11:30
QUOTE(vacu @ Oct 21 2006, 11:21 AM)

Przecież zawsze wiadomo, kto odpowiada za daną reklamę - są w końcu namiary. A więc ci co naklejają niech będą zmuszeni złożyć się na nową wiatę - niech to będzie dla nich bardzo droga reklama - może sie czegoś nauczą, to nie jest takie trudne do wprowadzenia...
ja od zawsze sie temu bardzo dziwie czemu nie zajmie sie tym Straz Miejska. Surowe kary i w ciagu max kilku lat problem by prawie zniknal.
QUOTE(vacu @ Oct 21 2006, 11:21 AM)

Wszystkie te wiaty co pokazałeś są fajne, ale szklane wiaty aż proszą się u nas o zniszczenie.
szklane wiaty sa w Polsce i na calym swiecie. Wiadomo ze beda niszczone i trzeba do tego podejsc tak jak do latania dziur w drogach. Co - lepiej wcale nie budowac drog bo beda robily sie dziury?
1000 razy lepiej bedzie wygladala zniszczona nowoczesna wiata niz zniszczone te blaszaki
vacu
Sat, 21 Oct 2006 - 14:02
QUOTE(:) @ Oct 21 2006, 11:30 AM)

latania dziur w drogach. Co - lepiej wcale nie budowac drog bo beda robily sie dziury?
1000 razy lepiej bedzie wygladala zniszczona nowoczesna wiata niz zniszczone te blaszaki
W sumie masz rację, tylko mnie się serce kraje kiedy widzę jak gnoje niszczą coś, co kosztowało ileśtam złotówek i robią to w zastraszającym tempie

Myślę wtedy, że nie zasłużyli na to co mają i skoro im się to podoba to niech żyją w gnoju

Spójrz choćby na plac Wolności i przystanki w centrum - czy zrobili to ładnie - rzecz gustu i niestotne to jest. Ale nie minął długi okres kiedy przystanki zostały całkowicie usyfione, każda latarnia oblepiona reklamami, tyle kasy a plac i tak wygląda obrzydliwie przez gnojków...
Zastanawiam się nad tym co napisałeś - gdzie jest straż miejska? To przecież tym powinni się m. in. zajmować!
To temat na inną dyskusję co prawda ale od dawna uważam powstanie straży miejskich za jedną z największych bzdur. Poza słynnym nakładaniem blokad i karaniem kulturalnie pijących piwo na ławkach [bo oczywiście autentycznych lumpów nie ruszają, bo ci nie zapłacą mandatu...] nie robią nic pożytecznego, to już lepiej jakby miasto opłaciło kilka policyjnych etatów...
Sebastian22
Sat, 21 Oct 2006 - 15:40
ciekawe kiedy u nas nowe wiaty...wkoncu maja byc jakies dotowane z UE....
:)
Sat, 21 Oct 2006 - 16:00
QUOTE(Sebastian22 @ Oct 21 2006, 03:40 PM)

ciekawe kiedy u nas nowe wiaty...wkoncu maja byc jakies dotowane z UE....
wlasnie nowych wiat w DG nie bedzie a tylko oznakowanie i podnesienie chodnikow na przystankach
kwintosz
Sat, 21 Oct 2006 - 17:29
Super ekstra pięknie.. nie wiem czemu uważacie że te wiaty muszą być szklane. Przy dzisiejszej technice i wiedzy o materiałach równie dobrze można zastosować materiał potocznie zwany pleksą.. Obecnie można uzyskać różne kształty, stopnie przeźroczystości a jego odporność na wandale byłaby dość znaczna, napewno o wiele wyższa niż szkła. Obawiałbym się tylko jednak tego, że moda na rysowanie szyb: diamentami, gwoźdzmi czy czymkolwiek innym po pewnym czasie zebrałaby dość duże żniowo. Chodź wygląd chyba i tak byłby lepszy niż tych obecnych.
Co do naklejania różnego rodzaju ogłoszeń. Sami jesteśmy sobie winni, gdyż najwięcej ogłoszeń to korepetycje, dorywcze prace, itp zamieszczane przez osoby prywatne a później już jakoś to leci, kredyty i inne bo przecież i tak już ktoś coś tam przykleił. I nie dziwie się troche tym osobom bo na prawdziwej tabl. ogłoszeń ogłoszenie takowe przetrwa dzień po czym zostanie zaklejone czymś zupełnie innym przyklejonym 10 razy na 1 tablicy.
Ale wracając do przystanków. Myślę jednak że to nie realne bo koszt takich wiat, jak na zdjęciach byłby napewno nie bagatelny (patrząc na liczbe ich, myśle że byłoby to liczone w setkach tys. zł.). To nie byłyby grosze jak sądze gdyż myśle że takie wiaty raczej nie są tanie, ale nie mam rozeznania co do tego. Chodź nie mówie że nie byłoby fajnie aby takowe się pojawiły w naszym mieście.. pomarzyć zawsze można
Sebastian22
Sat, 21 Oct 2006 - 23:55
Napewno beda nowe wiaty - na przystankach DG DAMEL bo wkoncu to przystanek pod Pentagonem
Kwasny
Sun, 22 Oct 2006 - 00:39
Ciekawe te wiaty. Sam w niemczech widzialem cos takiego i naprawde ladnie to wyglada. Nie mowie tu o jednej miejscowosci czy cos, ale np w Hamburgu wszystko sie to ladnie utrzymuje,choc przestepczosc i huliganka przewyzsza nas o ??? % . Tak jak stwierdzil bodajze Vacu. Zyjemy w czasach w ktorych jest materialow od groma. Sam znam przypadki, kiedy to na mydlicach swojego czasu probowano przebic sie przez plekse i niestety z marnym rezultatem, takze moim zdaniem to tylko kwestia dobrej woli naszych wladz,ale jak wiadomo na nic nie ma nigdy pieniedzy....
:)
Sun, 22 Oct 2006 - 11:14
QUOTE(Sebastian22 @ Oct 21 2006, 11:55 PM)

Napewno beda nowe wiaty - na przystankach DG DAMEL bo wkoncu to przystanek pod Pentagonem

obecnie to tam wogole nie ma wiat. Wydaje mi sie ze wykonawca przebudowy wiat nie postawi a za jakis czas zrobi to miasto stawiajac te nasze blaszaki
pozdrawiam
Sun, 22 Oct 2006 - 12:08
W DG są takie a nie inne przystanki pewnie z powodu rozległości naszej gminy i bardzo dużej liczby przystanków a co za tym idzie wysokimi kosztami. Dlatego ja proponuje rozróżnić sprawę przystanków na głównych ulicach miasta o od pozostałych. Na peryferiach blaszanki niestety muszą na razie zostać, ale warto byłoby coś zrobić z miejscami tzw reprezentacyjnymi. I tu widzę 2 rozwiązania:
- miasto stawia nowoczesne przystanki, ale pozbawione nadmiaru szkła i innych wrażliwych materiałów (są już na ryku całkiem ładne wandaloodporne przystanki)
- Jest ogłoszony przetarg na nowoczesne przystanki i ich utrzymanie przez firmę zewnętrzną, która będzie czerpać zyski z reklam na tych przystankach. W zamian będzie się martwić ochroną i wandalami.
PS. z dotacji UE nie będzie ani jednej nowej wiaty w DG
syzio
Sun, 22 Oct 2006 - 15:49
Ostatnio jak byłem w Londynie to się zdziwiłem bo w autobusach zamontowano nadajniki Automatic Vehicle Location (AVL) a na przystankach listwy LCD które pokazują jaka linia gdzie i za ile przyjedzie

. i jest też na przystankach guzik który informuje kierowce że ma stanąć na danym przystanku. W DG to tylko marzenie ale niekiedy marzenia się spełniają ale wiem że nie w tym przypadku.
Zdjęcie tego gadżetu:

wiecej info o tym po angielsku
TUTAJFajne tez maja rozkłady jazdy:(zdjęcie ciemne innego nie znalazłem)

Na każdym przystanku z wiatom jest :

A sama wiata wygląda prawie tak:
pozdrawiam
Sun, 22 Oct 2006 - 16:08
No nie do końca się z tobą zgadzam, że to marzenia. Tzn problem jest w tym że dla naszych władz jest to marzenie. Co do technicznych możliwości to bez problemu można wprowadzić taki system u nas. Do tego koszty takich systemów bardzo szybko spadają. Mało tego w Polsce były próby wykorzystywania podobnego systemu do obserwacji obrazu z kamer zamieszczonych w autobusach przez odpowiednie służby.
syzio
Sun, 22 Oct 2006 - 16:29
no własnie WŁADZE
:)
Sun, 22 Oct 2006 - 23:05
w PL tez zaczynaja sie pojawiac nowoczesne systemy np.
QUOTE
Data System
Nowoczesny system zarządzania komunikacją miejską w Koninie
Data System we współpracy z firmami BuroRaj, R&G oraz Polkomtel uruchomiła dla Miejskiego Zakładu Komunikacji w Koninie System Zarządzania i Monitoringu Autobusów, a także System Zarządzania i Wyświetlania Treści na Tablicach Przystankowych.
Pierwsze z rozwiązań, system Zarządzania i Monitoringu Autobusów odpowiedzialny jest za weryfikację w czasie rzeczywistym pracy wszystkich pojazdów MZK, pokonywanych przez nich tras, odwiedzanych przystanków, faktu otwierania drzwi, czasów wjazdu i wyjazdu z przystanków i co za tym idzie odnotowywania ewentualnych niezgodności pomiędzy rozkładem jazdy a rzeczywistością. System archiwizuje wszystkie dane przesyłane przez autobusy, dzięki czemu możliwe jest także rozpatrywanie ewentualnych reklamacji Klientów dotyczących spóźnień, nie zatrzymania się autobusu na przystanku, ewentualnego nie otwarcia drzwi przez kierowcę.
Ponadto system podnosi poziom bezpieczeństwa pasażerów oraz kierowców autobusów, ponieważ pozwala w dowolnym momencie na wezwanie pomocy, która dzięki wdrożonemu rozwiązaniu od razu wie gdzie znajduje się autobus i może do niego bardzo szybko dotrzeć.
Drugi system Zarządzania i Wyświetlania Treści na Tablicach Przestankowych jest pionierskim projektem. Dzięki niemu pasażerowie zgromadzeni na przystankach dowiadują się na bieżąco, za pomocą przystankowych tablic świetlnych o rzeczywistym czasie pozostałym do przyjazdu autobusu na który oczekują. W ten sposób pasażerowie mogą być pewni, że dany autobus właśnie dojeżdża i można spokojnie na niego poczekać nie martwiąc się, że przyszliśmy za późno lub autobus z jakiś przyczyn w ogóle nie nadjedzie.
Rozwiązanie działa w oparciu o pozycję geograficzną przesyłaną przez pojazdy, a odczytywaną z systemu GPS oraz na bazie specjalnej aplikacji wykonanej przez Data System, która analizuje w czasie rzeczywistym pozycje autobusów i przystanków oraz przesyła odpowiednie komunikaty na tablice przystankowe zawierające czas dojazdu.
Wszystkie informacje z autobusów do serwerów aplikacji oraz z serwerów aplikacji do tablic przesyłane są za pomocą usług transmisji danych (GPRS) w sieci Plus, dzięki czemu system nie wymagał budowy drogiej infrastruktury kablowej a także bardzo łatwe jest jego rozszerzanie o kolejne tablice przystankowe, które można zawiesić praktycznie w każdym miejscu na obszarze obsługiwanym przez MZK Konin.
Wdrożone systemy podnoszą standard usług oferowany pasażerom przez MZK Konin ułatwiając im codzienne korzystanie ze środków komunikacji miejskiej, a także, co bardzo ważne, podnoszą poziom bezpieczeństwa. Bardzo ważny jest także fakt, że wdrożone rozwiązania dostarczają wiele ważnych informacji MZK Konin na bazie których, przedsiębiorstwo może dokonywać stałej analizy oferowanych usług w celu ich optymalizacji.
------------------------------------------------------------------------------------------
www.krakow.pl
Szybciej przez miasto, mniejsze korki
44 świetlne tablice informacji pasażerskiej, 196 tramwajów wyposażonych w komputery pokładowe, system lokalizacji satelitarnej GPS – w Krakowie powstaje System Obszarowego Sterowania Ruchem - pierwszy tego rodzaju system optymalizacji i zarządzania ruchem miejskim realizowany w Polsce.
Inwestycja System Obszarowego Sterowania Ruchem jest jednym z komponentów programu „Krakowski Transport Miejski”. Podstawowe zadania systemu to przyspieszenie przejazdu środkami transportu publicznego oraz rozładowanie korków i zwiększenie przepustowości ulic w mieście. Kontrakt na realizację systemu podpisany został 30 września ubiegłego roku. Planowane zakończenie realizacji - listopad 2007 roku (w okresie dalszych 12 miesięcy kontrakt przewiduje dostrajanie systemu i szkolenie personelu). Planowana wartość inwestycji to 43,3 mln zł.
Inwestycja polega na zaprojektowaniu i zbudowaniu systemu obszarowego sterowania ruchem w korytarzu szybkiego tramwaju oraz na obszarze centrum miasta (w granicach I i II obwodnicy) wraz z ewentualną korektą skrzyżowań. Zakres zadania obejmuje zaprojektowanie systemu, instalację lub modernizację urządzeń sterowniczych oraz kontrolnych na węzłach drogowych i przejściach dla pieszych w obrębie centrum (ok. 80 skrzyżowań i przejść, w tym 35 na linii priorytetu ruchu szybkiego tramwaju) oraz wyposażenie Ośrodka Kontroli Ruchu i Nadzoru Ruchu Tramwajowego.
Jednym z bardzo istotnych i ważnych elementów tego projektu jest System Nadzoru Ruchu Tramwajowego, który dotyczy zarządzania i lokalizacji tramwajów na trasie Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Jego realizacja umożliwi zarządzającemu ruchem bieżącą kontrolę ruchu oraz szybką i sprawną reakcję na zmiany, jak również dynamiczną informację dla pasażerów komunikacji miejskiej i nadzór tejże komunikacji. Podstawowe elementy tego systemu to centrum sterowania, zajezdnie tramwajowe wyposażone w system zarządzania danymi, przystanki tramwajowe wyposażone w tablice Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, tramwaje wyposażone w komputery pokładowe, sygnalizacja świetlna z jednostką sterowania radiowego, sieć komputerowa WLAN zapewniająca łączność pomiędzy Centrum Sterowania i zajezdniami tramwajowymi, siec radiowa GSM/GPRS zapewniająca łączność pomiędzy poszczególnymi elementami systemu oraz system lokalizacji satelitarnej GPS. System Nadzoru Ruchu Tramwajowego integruje wszystkie składniki automatycznego systemu lokalizacji pojazdów i pomaga zarządzać komunikacją publiczną w sposób bardziej efektywny, a także stale optymalizować rozłożenie personelu i sprzętu. Rezultatem są bardziej punktualne usługi komunikacyjne, szybszy przejazd tramwajem trasa Podgórze – ul. Kamienna, łatwe zarządzanie, czytelna i wiarygodna informację dla pasażerów i operatora.
Centrum sterowania systemu Automated Vehicle Location and Control (AVLC) zlokalizowane będzie przy ul. Św. Wawrzyńca nr 13 w Krakowie. Dwie zajezdnie: Zajezdnia Tramwajowa Podgórze i Zajezdnia Tramwajowa Nowa Huta będą wyposażone w system zarządzania danymi. Łącznie 196 tramwajów wyposażonych będzie w komputery pokładowe - przystosowane do instalacji w pojazdach autobusowych, tramwajach, metrze i innych pojazdach komunikacji publicznej. Znają on „swój” rozkład jazdy i są w stanie ustalić aktualną pozycję pojazdu, korzystając z sygnału satelitarnego poprzez Global Positioning System (GPS). Z tych dwu informacji system wnioskuje, czy pojazd jest w ruchu, czy porusza się zgodnie z rozkładem jazdy, czy jest opóźniony lub przyspieszony w stosunku do niego. Ta informacja jest stale przekazywana do centrum sterowania, które na bazie informacji o całej sieci decyduje, czy i jaką podjąć akcję. Komputer może też sterować wieloma urzadzeniami pokładowymi pojazdu, daje również kierowcy kontakt z centrum komputerowym.
Na przystankach tramwajowych zostaną zainstalowane 44 tablice informacji pasażerskiej. Te świetlne, czytelne tablice będą informować pasażerów o czasie przyjazdu kolejnych tramwajów. To innowacyjny i oszczedny system dostarczania dynamicznej informacji. Dzięki tym tablicom wszystkie informacje są aktualne, wiarygodne i podawane w czasie rzeczywistym. Na tablicach można będzie wyświetlić również ważne informacje specjalne - np. o zamkniętej trasie, awarii lub zmianie trasy.
Projekt realizuje Konsorcjum Siemens AG z siedzibą w Monachium i Siemens Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. (BF).
ciekawy jestem jak sie sprawdza i czy beda niszczone
@pozdrawiamWiesz jak wyglada sytuacja z GPSem w PKM Sosnowiec? Ja juz wlasnie nie pamietam - kiedys mial byc przetrag na GPSy do autobusow - starych. A czy nowe go posiadaja? (tez juz nie pamietam ehhh

)
pozdrawiam
Mon, 23 Oct 2006 - 01:49
QUOTE(:) @ Oct 22 2006, 09:05 PM)

Wiesz jak wyglada sytuacja z GPSem w PKM Sosnowiec? Ja juz wlasnie nie pamietam - kiedys mial byc przetrag na GPSy do autobusow - starych. A czy nowe go posiadaja? (tez juz nie pamietam ehhh

)
Jak na razie żaden autobus w GOPie nie posiada takowego systemu. Ale jest on już powszechnie wykorzystywany w transporcie. O ile się nie mylę to obowiązek posiadania GPS mają cysterny przewożące paliwa i gaz. A jest to wymagane przez inspekcje celną, a ma to przeciwdziałać niepłaceniu akcyzy za paliwa. W DG taki system miały wprowadzić wodociągi, ale czy tak się stało to nie wiem.
mydliczek
Fri, 03 Nov 2006 - 17:56
a propos wiat, to jakie mamy takie mamy, ale przynajmniej się pod nimi można schować przed deszczem, wiatrem i zawieruchą śnieżną. W Częstochowie mają nowoczesne wiaty - ale to jest tylko dach na kilku filarach. Może i ładnie wyglądają. Ale jaką to spełnia rolę? Wczoraj tam piździło jak nie wiem, zresztą jak wszędzie. I co? Jajo. Przecież tam nawet nie dało się schować i wszyscy stali pod jakimiś budynkami. Więc się trzeba dobrze zastanowić czy ładne to zawsze praktyczne. Bo tak nie jest. Ale gdzieś była też wiata otoczona szklanymi ścianami - to była rozbita i cała w kleju po plakatach, ulotkach itd. Wcale nie wyglądała lepiej niż nasze swojskie, ale dobre wiaty
Można robić ładne, ale w miejscach reprezentatywnych - patrz centrum naszego pięknego miasta
:)
Fri, 03 Nov 2006 - 22:10
QUOTE(pozdrawiam @ Oct 23 2006, 12:49 AM)

Jak na razie żaden autobus w GOPie nie posiada takowego systemu.
a jednak nowe nabytki PKMu maja GPS!
Hator
Sat, 04 Nov 2006 - 22:33
tez o tym gpsie slyszalem - od teraz, gdy kierowca na jakims przystanku odjechal za wczesnie niz w rozkladzie to dostaje kare.
PS wracajac do tematu wiat - czy rowniez uwazacie iz zatoczka na damelu (od strony redenu) zostala postawiona za blisko skrzyzowania??
wiem ze tak tez wczesniej przystanek byl zlokalizowany, ale gdyby sie udalo utworzyc linie na kursie zahaczajacym o UM (ul graniczna) to
busy skrecajace na swiatlach w strone magistratu nie beda mialy jak zatrzymac sie na przystanku DG Golonog Damel.
:)
Mon, 18 Dec 2006 - 15:07
Kolo damelu postawiono dzis nowe wiaty (wlasciwie to jeszcze dobiega konca montaz drugiej).
Troche chyba lepsze od starych ale dalej bardzo brzydkie. Sa kremowo - brazowe i z jednego boku maja mala szybke. Bardzo przypominaja stare bedzinskie, ktore obecnie wygladaja obrzydliwie.
W kazdym razie jest szansa ze dlugo nie wytrzymaja bo blacha jest cienutka i podczas przenoszenia wyginala sie we wszystkie strony.
Jak widac zamiast rewolucji bedzie powolna ewolucja. Moze doczekamy sie za 20 lat
QUOTE(Hator @ Nov 4 2006, 10:33 PM)

PS wracajac do tematu wiat - czy rowniez uwazacie iz zatoczka na damelu (od strony redenu) zostala postawiona za blisko skrzyzowania??
wiem ze tak tez wczesniej przystanek byl zlokalizowany, ale gdyby sie udalo utworzyc linie na kursie zahaczajacym o UM (ul graniczna) to busy skrecajace na swiatlach w strone magistratu nie beda mialy jak zatrzymac sie na przystanku DG Golonog Damel.
tam bylo malo miejsca miedzy wyjazdem z Damelu a sygnalizacja. Nawet jesli przystanek bylby przed przejsciem podziemnym to byloby dziwnie bo wejscie do niego byloby z drugiej strony. I tak nie rozwiazaloby to problemu ze autobusy na krotkim odcinku musialyby zmienic 3 pasy. Jedyne rozwiazanie to omijanie tego przystanku w ta strone. Czekam na odpowiedz z UM ale nei robmy tu off-topicu
:)
Fri, 29 Dec 2006 - 19:25
QUOTE
Gazeta Lubuska
Na święta zaświecą nam minutami
Zielonogórzanie jako jedyni w Polsce będą mieć tablice elektroniczne informujące o godzinie odjazdu autobusów.
Przy przystankach autobusowych postawiono słupy. Już wkrótce zostaną zamontowane na nich tablice elektroniczne. Jedna nawet już jest - na pl. Kolejarza przy punkcie obsługi klienta MZK.
Te tablice to jak na Polskę prawdziwy cud. Zielonogórzanie znajdą tam informacje, za ile minut odjedzie ich autobus. Nie będą wskazywać godziny, o której według rozkładu jazdy ma podjechać autobus, ale rzeczywisty czas oczekiwania na kurs. Na tablicy przeczytamy np. że "zerówkę” zobaczymy na przystanku za pięć minut.
Autobus w internecie
- Informacja będzie pewna i aktualizowana na bieżąco - podkreśla dyrektor MZK Barbara Langner. - Tablice i autobusy będą połączone w sieć. Nadajniki GPS zamontowane w pojazdach wysyłać będą dane do serwera, a stamtąd informacje trafią na tablice.
- To bardzo nowoczesny system. Dane można będzie podawać w internecie i odbierać w telefonie komórkowym - mówi Dariusz Mencel, przedstawiciel firmy Seasam w Polsce, która wygrała przetarg na montowanie tablic. - Nawet na świecie jest to nowość, bo przeglądarki w telefonach wprowadzono stosunkowo niedawno.
U nas na razie dane będą jednak tylko na tablicach. - Internet i przeglądarka WAP mają być w drugim etapie inwestycji, jeśli dostaniemy pieniądze unijne - zapowiada B. Langner.
Wizytówka na Polskę
Ale nawet takiej sieci informacyjnej, która w Zielonej Górze powstaje, nikt w Polsce nie ma. Za granicą jest to bardzo popularna informacja dla pasażerów, u nas dopiero zamierzają ją wprowadzić takie miasta jak: Wrocław, Głogów, Kalisz, Koszalin, Gdańsk, czy Poznań. - Szefowie komunikacji z tych miast już zapowiadają się z wizytą w Zielonej Górze - mówi D. Mencel. Skandynawska firma Seasam instalowała podobne systemy m.in. w Finlandii. Zielonogórska inwestycja ma być ich wizytówką dla polskich klientów.
Zamontowanie tablic i systemu informatycznego kosztować będzie 900 tys. zł. Umowa mówi, że wszystko działać ma do końca roku. Dyrektor Langner zapowiada jednak, że być może informacja na tablicach będzie już przed świętami.
koszty jednak wcale nie sa tak astronomiczne. Ale do KZKGOP to zawitaja na samym koncu

Podobno w Lubinie taki system byl juz kilka lat temu i zostal juz zniszczony, a obecnie planuje sie budowe znacznie lepszego
Sebastian22
Fri, 29 Dec 2006 - 19:41
w krakowie tez juz pod to robią nowe trasy skrzyżowania itp....Informacja pasażerska na przystankach' to standard w UE takze i zawita kiedys do GOPu - ale jak powiedzial przedmowca - nie szybko.....a jeszcze w DGto heh ciezko....pewno naj sam pierw w Centrum ale to juz bylo by cos.
kwintosz
Thu, 04 Jan 2007 - 22:28
Jakoś nie miałem okazji chodzić tamtędy ale zauważyłem, że nowe ławki od jakiegoś czasu pojawiły się na redenie a dokładnie na plantach. Dokładniej na części tej w kierunku prowadzącym do garaży i terenów po DZN PW. Jak dla mnie to jakieś takie za liche te ławki. Tym bardziej, że tamta część jest dość mocno zasłonięta drzewami i ją sobie upodobały pijaczki co drinkują pod chmurką.
endriu
Wed, 10 Jan 2007 - 14:30
Widziałem takie przystanki w Eindhoven , bardzo fajna sprawa. Wiem , że Dąbrowa a Eindhoven to . .....
Moim zdaniem warto spróbować , piszecie , że koszty inwestycji przystępne to czemu nie. Tylko chyba jeszcze nie czas (sytuacja w KZK , stary tabor , brak kierowców itd.)
Myślę , że najpierw w Katowicach może coś zaistnieć , a Dąbrowie przyjdzie poczekać. Choć jakby coś ruszyło to może na kilku głównych przystankach na wstępie (tam gdzie jest najmniejsze prawdopodobienstwo dewastacji).
Bliżej unii.
pozdr...
mydliczek
Fri, 12 Jan 2007 - 11:28
Te nowe wiaty co się pojawiły na Górniczej i przy UM nie są wcale taki złe. Nie wiem co się stało, ale stoją już jakiś czas i nie zauważyłem odrobiny dewastacji. Robienie szklanych wiat jak w Sosnowcu jest pomyłką. Tam każda szyba jest wybita albo podrapana. Te nasze to można przynajmniej zamalować na nowo. A w tamtych szybę trzeba wymieniać od nowa. I w ogóle są ładniejsze od tych blaszanych

To znaczy, że te nowe są ze środków UE?
syzio
Fri, 12 Jan 2007 - 18:27
Mi też się podobają te wiaty. Dobrze by było by one zastąpiły blaszaki.
datmar
Sun, 14 Jan 2007 - 06:24
QUOTE(mydliczek @ Jan 12 2007, 11:28 AM)

Te nowe wiaty co się pojawiły na Górniczej i przy UM nie są wcale taki złe.
Mógłby ktoś jedną bądź drugą "zdjąć", a rezultat umieścić na forum? :)
:)
Sun, 14 Jan 2007 - 11:49
chyba kolo Damelu

Ah kiedy autobusy pod CA...
Nie wiedzialem ze na Gorniczej tez takie sa - w kierunku Zagorza? Bo tam kiedys rozebrali wiate bo byly problemy z prywatnymi gruntami.
Pisalem kiedys ze wiaty kolo Damelu sa bardzo podobne do starych bedzinskich a jednak sa one nawet identyczne

Z zewnatrz sa koszmarnie brzydkie ale w srodku jest o wiele lepiej niz w tych czerwonych blaszanych i wogole jakos przestronniej.
A te w Bedzinie popisane sprayami sa naprawde paskudne :/
mydliczek
Sun, 14 Jan 2007 - 13:36
tak w kierunku Zagórza, zrobili tam też fragment z przystankiem kostką brukową, ale bez symbolu niepełnosprawnego jak właśnie koło Damelu
no pomalowane wyglądają paskudnie, bo są jasne kolorystycznie. Ale każdą by i tak zniszczyli. Takie są chyba też gdzieś w Sosnowcu, chyba że mi się miasta pomyliły
Krawiec
Fri, 19 Jan 2007 - 12:44
Mała architektura to też pomniki. Trochę historii
http://www.zaglebie.info/news_poznaj.php?n=3074i opinie na temat tego obiektu...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.