muminkubora
Sat, 09 Oct 2010 - 19:20
Witam apeluje do władzy rządzącej o utworzenie wkońcu połączenia bezpośredniego do Szpitala Górniczego lub mediacje z KZK GOP w imieniu obywateli D.GSytuacja obecna wyglada następująco nie ma połączenia bezpośredniego autobusowego z Szpitalem Wojewódzkim i największym w Naszym Regionie, znajduje się on blisko naszego miasta a komunikacja obecnie wyglada tak z nim że by sie dostać do Szpitala trzeba jechać tramwajem i piechotą pod górę polecam niezły wysiłek bardzo podgórke smile2.gif lub połączenie tramwaj + 20-35 min czekania na autobus przesiadki smile2.gif brak połaczenia bezpośredniego WSTYD 21 wiek.
Argumenty za utworzeniem połączenia bezpośredniego Dąbrowa Górnicza- Szpital Górniczy Wojewódzki:
- wiele osób z Dąbrowy pracuje w Szpitalu Górniczym i dojeżdża do pracy bardzo utrudniony dojazd
- z miast takich jak katowice piekary będzin sosnowiec mysłowice bzpośrednie połączenia są u nas Brak
- wiele osób leczy się jezdzi na badania do tego szpitala ponieważ jest to najwiekszy szpital specjalistyczny w regionie i sama obsługa oraz zakres leczenia jest nie do porównanai z Dąbroskim Szpitalem
- wiele osób odwiedzających chorych z Dąbrowy maja utrudniony dojazd
- największy szpital leżący w bliskim połozeniu z Dąbrową Górniczą a brak komunikacyjnego połaczenia
- duża ludzi korzystajaca z połączenia bezpośredniego zapewniona
-wiele innych
PROSZE O WPISY OSÓB KTÓRE POPIERAJA MÓJ APEL DO WŁADZY I PRZEDSTAWICIELI KZK GOP ZAPRASZAM DO DZIAŁU NASZE SPRAWY TAM JEST SONDA DO GŁOSOWANIA
kamillll
Sun, 10 Oct 2010 - 15:18
a jaki jest problem z przesiadką w będzinie?
myśle że bezpośrednie połączenie to zbędny wydatek...
:)
Sun, 10 Oct 2010 - 23:51
Problem jest duzy i dotyczy bardzo wielu osob. Poruszalismy go nie raz na forum i zadawalismy pytania prezydentowi. Tlumaczyli sie, ze to Bedzin nie jest chetny...
Łukasz 1212
Mon, 11 Oct 2010 - 15:28
Powodzenia życzę. Rada dzielnicy Ząbkowice pierw stworzyła ankietę, zebrali wyniki,wynikło że ludzie by chcieli takiego połączenia. UM poparło inicjatywę i oficjalnie czekają na odp z KZK GOP minęło już dobre 4 miesiące i cisza.
aston
Mon, 11 Oct 2010 - 16:05
A ja zapytam jaką trasę miałaby mieć ta nowa linia, lub która obecną linię chcielibyście przedłużyć do Szpitala?
Sam pomysł uważam, za trochę mimo wszystko spóźniony, bo obecnie jest tyle samochodów, 20 lat temu by było większe zapotrzebowania. Ciekawe kto dziś jedzie się leczyć do szpitala autobusem, ale która rodzina wsiada w autobus aby kogoś w szpitalu odwiedzić.
Na koniec dodam, że jaką by linię nie zrobić, bo i tak tylko część ludzi będzie miało linie bez przesiadek, a co z resztą ? Kto zdecyduje kto ma mieć nową linia a kto ma być jej pozbawiony ? Płacić mają wszyscy tak ? (jestem, przekonany że, jakby było zapotrzebowanie to by była taka linia)
vacu
Mon, 11 Oct 2010 - 19:06
CYTAT(aston @ pon, 11 paź 2010 - 16:05)

A ja zapytam jaką trasę miałaby mieć ta nowa linia, lub która obecną linię chcielibyście przedłużyć do Szpitala?
Sam pomysł uważam, za trochę mimo wszystko spóźniony, bo obecnie jest tyle samochodów, 20 lat temu by było większe zapotrzebowania. Ciekawe kto dziś jedzie się leczyć do szpitala autobusem, ale która rodzina wsiada w autobus aby kogoś w szpitalu odwiedzić.
Na koniec dodam, że jaką by linię nie zrobić, bo i tak tylko część ludzi będzie miało linie bez przesiadek, a co z resztą ? Kto zdecyduje kto ma mieć nową linia a kto ma być jej pozbawiony ? Płacić mają wszyscy tak ? (jestem, przekonany że, jakby było zapotrzebowanie to by była taka linia)
1) Jednak wiele starszych osób a takie bardzo często korzystają z usług szpitala nie jeździ autami. Zwłaszcza starsze panie. Podwożenie babci/cioci/dziadka/itd/ to piękna idea tylko problem jest taki, że nie zawsze można się urwać z pracy żeby to zrobić. Pomijam już kwestię parkowania pod tym szpitalem (zresztą jak każdym dużym). Mając dobre połączenie wybrałbym autobus jadąc w odwiedziny wiedząc, że zaparkowanie pod szpitalem to "mission impossible".
2) No to zawsze chyba lepiej mieć jedną przesiadkę niż dwie. Oczywiście wiadomo, że nie da się wszystkim zapewnić bezpośredniego dojazdu, ale do największego szpitala w Zagłębiu powinno być bezpośrednie połączenie z
centrum każdego zagłębiowskiego miasta tak, aby maksymalna liczba przesiadek nie była większa niż jeden.
muminkubora
Mon, 11 Oct 2010 - 22:54
CYTAT(aston @ pon, 11 paź 2010 - 16:05)

A ja zapytam jaką trasę miałaby mieć ta nowa linia, lub która obecną linię chcielibyście przedłużyć do Szpitala?
Sam pomysł uważam, za trochę mimo wszystko spóźniony, bo obecnie jest tyle samochodów, 20 lat temu by było większe zapotrzebowania. Ciekawe kto dziś jedzie się leczyć do szpitala autobusem, ale która rodzina wsiada w autobus aby kogoś w szpitalu odwiedzić.
Na koniec dodam, że jaką by linię nie zrobić, bo i tak tylko część ludzi będzie miało linie bez przesiadek, a co z resztą ? Kto zdecyduje kto ma mieć nową linia a kto ma być jej pozbawiony ? Płacić mają wszyscy tak ? (jestem, przekonany że, jakby było zapotrzebowanie to by była taka linia)
Osobiście bym wnioskował nad rozwiązaniem taki:
- nowa linia szybka połączenie z szpitalem górnczym trasa nie przekraczająca 35 min myślę że od gołonoga do szpitala przez manhatan-reden- centrum- mydlice-będzin-szpital- lub alternatywa przedłużenie już istniejacej dodanie jednego przystana do lini 803 zamiast stawać w będzinie to jeszcze jeden przystanek do trasy i po kłopocie
Leszek
Tue, 12 Oct 2010 - 12:01
CYTAT(vacu @ pon, 11 paź 2010 - 19:06)

Pomijam już kwestię parkowania pod tym szpitalem (zresztą jak każdym dużym). Mając dobre połączenie wybrałbym autobus jadąc w odwiedziny wiedząc, że zaparkowanie pod szpitalem to "mission impossible".
Nie takie znowu impossible - jakoś nigdy nie miałem problemu z zaparkowaniem na szpitalnym parkingu, a jeśli ktoś tylko podwozi - nawet nie musi płacić (do 15 minut jest bezpłatny), do tego na dłuższe postoje jest tuż obok tańszy parking prywatny.
vacu
Tue, 12 Oct 2010 - 18:36
CYTAT(Leszek @ wto, 12 paź 2010 - 12:01)

CYTAT(vacu @ pon, 11 paź 2010 - 19:06)

Pomijam już kwestię parkowania pod tym szpitalem (zresztą jak każdym dużym). Mając dobre połączenie wybrałbym autobus jadąc w odwiedziny wiedząc, że zaparkowanie pod szpitalem to "mission impossible".
Nie takie znowu impossible - jakoś nigdy nie miałem problemu z zaparkowaniem na szpitalnym parkingu, a jeśli ktoś tylko podwozi - nawet nie musi płacić (do 15 minut jest bezpłatny), do tego na dłuższe postoje jest tuż obok tańszy parking prywatny.
Hmm... No to nie wiedziałem, widząc szlaban myślałem, że pod sam szpital nie da się podjechać
Natomiast zdziercom z okolicznym parkingów prywatnych płacić nie zamierzam, wolę te pieniądze przeznaczyć na coś dla osoby, którą odwiedzam a przejść kawałek. Tyle, że ja jestem młody i silny
xMarcinx
Tue, 12 Oct 2010 - 19:08
CYTAT(muminkubora @ pon, 11 paź 2010 - 22:54)

Osobiście bym wnioskował nad rozwiązaniem taki:
- nowa linia szybka połączenie z szpitalem górnczym trasa nie przekraczająca 35 min myślę że od gołonoga do szpitala przez manhatan-reden- centrum- mydlice-będzin-szpital- lub alternatywa przedłużenie już istniejacej dodanie jednego przystana do lini 803 zamiast stawać w będzinie to jeszcze jeden przystanek do trasy i po kłopocie

nie, kolejna linia jadąca Piłsudskiego - Królowej Jadwigi, innych ulic to w DG niema? Ja bym raczej był za trasą zajezdnia - dworzec gołonóg - Aleja zagłebia dabrowskiego - na reden - centrum mydlice - bedzin szpital. Lub bardziej turystycznie huta - dworzec pkp golonóg - łęknice - trzydziesty/dziewiaty - pałac kultury - ksawera - nerka - szpital (dwa problemy z głowy połaczenie dg - szpital i od 20 lat zapowiadane bezpośrednie połaczenie na hute dla osób zza torów). Jeszcze takie coś mi chodzi po głowie huta -łeknice - dziewiaty, wiaduktem, przystanek przed urzedem miasta (by powstał), potem reden - cnetrum dg - szpital
Starczyłoby kilka kursów rano i w południe.
Master
Tue, 12 Oct 2010 - 21:13
2 lata temu miałem złamana ręke, wymagało to hospitalizacji i operacji chirurgicznej, nastepnie reka w gipsie przez prawie 2 mesiace. Co okolo 2 tygodnie jezdzilem na kontrole i po L4 do pracy, do szpitala górniczego, T 21 pod cmentarz i hejze ho na góre 2 km pod szpital z ręką w gipsie, lub autobus pod stadion w Bedzinie , przesiadka tak z 30 min. na deszczu extra sprawa , no i do Gorniczego, Spowrotem autobus na Bedzin rzadko , wiec jakims dziwnym gdzies na Pogon, nastepnie czekac naT21. w sumie nic trudnego .... najbardziej dla starszej osoby.
P.S
Przez ostanie kilka lat w Gorniczym lezalo kilka osob z mojej rodziny. Wieksze lub mniejsze choroby, i zawsze albo ktos z rodziny musiał jechac autem zawiezc przywiezc , odwiedziny,kontrole, taksówki itp
Więc linia uwazamze jest potrzebna. Moze nie jakas nowa, ale przedłużenie którejś z istniejących. Wystarcza kursy między 6 a 16 w dni robocze, no i moze 2 kursy w dni wolne
Leszek
Tue, 12 Oct 2010 - 21:44
CYTAT(vacu @ wto, 12 paź 2010 - 18:36)

CYTAT(Leszek @ wto, 12 paź 2010 - 12:01)

CYTAT(vacu @ pon, 11 paź 2010 - 19:06)

Pomijam już kwestię parkowania pod tym szpitalem (zresztą jak każdym dużym). Mając dobre połączenie wybrałbym autobus jadąc w odwiedziny wiedząc, że zaparkowanie pod szpitalem to "mission impossible".
Nie takie znowu impossible - jakoś nigdy nie miałem problemu z zaparkowaniem na szpitalnym parkingu, a jeśli ktoś tylko podwozi - nawet nie musi płacić (do 15 minut jest bezpłatny), do tego na dłuższe postoje jest tuż obok tańszy parking prywatny.
Hmm... No to nie wiedziałem, widząc szlaban myślałem, że pod sam szpital nie da się podjechać
Natomiast zdziercom z okolicznym parkingów prywatnych płacić nie zamierzam, wolę te pieniądze przeznaczyć na coś dla osoby, którą odwiedzam a przejść kawałek. Tyle, że ja jestem młody i silny

Jakby ktoś potrzebował:
Parking szpitalny - do 15 minut bezpłatny, do 2 godzin 3,30, 3 godziny - 5,30, każda godzina powyżej 3 - 2,50, pierwsze 15 minut - b. Parking konkurencyjny - 1 zł/h (nie stałem, więc nie wiem jak wygląda).
Dave
Sat, 16 Oct 2010 - 10:19
CYTAT("muminkubora")
Osobiście bym wnioskował nad rozwiązaniem taki:
Osobiście to ja wnioskuję, abyś kolego pisał raczej bezbłędnie i składnie! Bo gdybyś w taki sposób napisał jakiekolwiek podanie/petycję/wniosek do urzędu, to czegokolwiek by dotyczyło, od razu wywaliłbym do kosza, jako nieczytelny i niezrozumiały. :>
A teraz do rzeczy.
Według mnie absolutnie nie ma sensu a wręcz byłoby to absurdem, tworzenia NOWEJ linii autobusowej z DG do Szpitala Wojewódzkiego! A tym bardziej znowu z Gołonoga i standardową trasą wzdłuż tramwaju i Mydlice i Będzin do szpitala! Połączenie z JEDNĄ przesiadką z DG do szpitala jak najbardziej istnieje i nie jest ono aż tak uciążliwe, a jeśli jest to tylko ze względu na poroniony rozkład jazdy KZK GOP z/do szpitala autobusów z Pogoni. No bo skoro z przystanku Pogoń Akademiki do szpitala jest kilka linii, przy czym co najmniej 3 odjeżdżają po sobie w odstępie do 5 minut i to samo z powrotem, to jest chore! Z DG do Pogoni oczywiście tramwaj linii 21 (co 20 minut w robocze i soboty i co 30 w wolne) lub autobus 807 na ten sam przystanek (odpowiednie co 30/60 minut) i wspomniana wyżej przesiadka na przystanku Pogoń Akademiki do autobusów linii: 26, 926 (dni wolne), 235 (mała częstotliwość), 299, 805, lub dojazd do Będzin Stadion (T21, lub A27 i A807, opcjonalnie A28, A260, A803 i A928 do Będzin Kościuszki lub przystanek wcześniej) i stamtąd linią 616 prosto do szpitala (co 30 minut w dni robocze i chyba co 60 w dni wolne). I to winno wystarczyć, o ile zrobić mądrze rozkład jazdy!
Natomiast jeśli się upierać już bardzo przy bezpośrednim połączeniu z DG do szpitala, to w żadnym wypadku nowa linia, tylko wydłużenie którejś z dotychczas kończących na Kościuszki w Będzinie. Myślę, że linia 28 byłaby najodpowiedniejsza, bo 803 jeździ zbyt nieregularnie i zbyt rzadko w dni wolne. Tyle tylko, że wtedy za te kursy musiałby płacić Będzin, na co absolutnie się nie zgodzi!
PS. Parę lat temu (paręnaście również) istniała przez kilka/kilkanaście miesięcy linia ekspresowa "0" z Olkusza właśnie do szpitala wojewódzkiego w Sosnowcu obsługiwana przez PKM Olkusz. Koncepcja fajna, ale nie spotkała się z zainteresowaniem podróżnych. Gdy ją widziałem, to jechało w nim góra kilka osób! Więc nie sądzę, aby z DG do szpitala obłożenie było zadowalające!
marcin.p
Sat, 16 Oct 2010 - 12:32
Zawsze można też pomyśleć o 807, by np. co drugi kurs obsługiwał szpital górniczy. Wydłużyłoby to czas przejazdu miedzy DG a Katowicami o ok. 10 minut. To samo z liniami 801/831 ale one nie kursują w weekendy
Leszek
Sat, 16 Oct 2010 - 13:20
Zmiana trasy 801/831 to absurdalny pomysł - w ten sposób zlikwiduje się ostatnie faktycznie pośpieszne autobusy do Katowic (bo 807, 808, 811 czy 814 pośpieszne są już tylko z numeracji).
:)
Sat, 16 Oct 2010 - 19:08
CYTAT(aston @ pon, 11 paź 2010 - 16:05)

Ciekawe kto dziś jedzie się leczyć do szpitala autobusem, ale która rodzina wsiada w autobus aby kogoś w szpitalu odwiedzić.
W przypadku tego szpitala takich ludzi jest masa, bardzo duzy procent ogolu. Do tego wielu pracownikow.
BARES
Sun, 24 Oct 2010 - 13:36
Bezpośrednie połączenie z największym szpitalem w Zagłębiu to powinna być oczywista oczywistość, to się nam mieszkańcom należy jak psu buda, to że go nie ma to tylko pokazuje patologie jaka jest komunikacja w naszym regionie, możliwości aby skomunikować nas z szpitalem górniczym jest napewno kilka dwie najkrótsze trasy to Mydlice–Warpie i Stara Dąbrowa-Józefów.
CYTAT(marcin.p @ sob, 16 paź 2010 - 09:32)

Zawsze można też pomyśleć o 807, by np. co drugi kurs obsługiwał szpital górniczy. Wydłużyłoby to czas przejazdu miedzy DG a Katowicami o ok. 10 minut. To samo z liniami 801/831 ale one nie kursują w weekendy
Ruszanie pośpiesznych 1- nek jest nierealne i niepotrzebne ale możliwa jest na pewno zmiana kursu 55 który w pobliżu ma swoją trasę, zresztą mocno turystyczną więc żadnej straty nie będzie jak zrobi troche większe kółko.
Mały77
Sun, 24 Oct 2010 - 18:00
CYTAT(BARES @ nie, 24 paź 2010 - 13:36)

Bezpośrednie połączenie z największym szpitalem w Zagłębiu to powinna być oczywista oczywistość, to się nam mieszkańcom należy jak psu buda, to że go nie ma to tylko pokazuje patologie jaka jest komunikacja w naszym regionie, możliwości aby skomunikować nas z szpitalem górniczym jest napewno kilka dwie najkrótsze trasy to Mydlice–Warpie i Stara Dąbrowa-Józefów.
Przepraszam Panowie - ale gdzie tu logika? Co za różnica czy się przesiadasz w Będzinie, Sosnowcu czy na Mydlicach? 90% mieszkańców i tak będzie się musiała przesiadać.
Dalej uważam, że połączenie bezpośrednie do Szpitala jest bez sensu bo można tam dojechać z Dąbrowy z jedną przesiadką. Jeżeli ta linia byłaby potrzebna i uzasadniona prywatni przewoźnicy na pewno by to wywąchali i uruchomili taką linię (np. z Łęknic na Mydlice przez Graniczną jeździ prywatny "busik" bo nie ma takiego połączenia i im się opłaca). Widać jest mały ruch i nie opłaca się im tworzyć takiej linii.
Moim zdaniem nie na tym polega komunikacja miejska aby wszędzie można było dojechać bez przesiadki ale aby w miarę komfortowo (czytaj bez zbędnego oczekiwania na przystankach) można było dojechać wszędzie - z jedną, dwiema a nawet trzema przesiadkami.
nieznajomy
Sun, 24 Oct 2010 - 18:19
tu widzimy jak ludzie nie myślą.Jeśli istnieje możliwość , że dojazd może być bezpośrednio do szpitala to czemu tego nie wykorzystać ? Czy ktoś tu jednemu z drugim podniesie cenę biletu , że się rzuca ? Idąc tokiem rozumowania osób powyżej zgodziliby się nawet na przesiadkowe autobusy do Katowic . A miasta zacierają ręce , mniej na komunikacje to więcej na drogi hahaha
vacu
Sun, 24 Oct 2010 - 18:46
CYTAT(Mały77 @ nie, 24 paź 2010 - 18:00)

Moim zdaniem nie na tym polega komunikacja miejska aby wszędzie można było dojechać bez przesiadki ale aby w miarę komfortowo (czytaj bez zbędnego oczekiwania na przystankach) można było dojechać wszędzie - z jedną, dwiema a nawet trzema przesiadkami.
Po pierwsze to moim zdaniem rolą komunikacji miejskiej jest zapewnienie możliwości dojazdu WSZĘDZIE gdzie mieszkają/pracują mieszkańcy. Na popularnych liniach tak naprawdę KZK GOP jest niepotrzebne, bo transport byliby w stanie zapewnić "prywaciarze" tymczasem imho po to miasta dopłacają do interesu aby można było utrzymać także mniej dochodowe linie.
Po drugie - na dzień dzisiejszy to wydaje mi się, że te 90% mieszkańców musi się przesiadać 2 razy - w centrum DG a potem w Będzinie, jeśli się mylę to mnie popraw ale jeśli nie to jedna przesiadka mniej to też wyraźna poprawa komfortu.
Po trzecie - skoro były kwasy, że nocna linia do Katowic jest z przesiadką (a jeżdżą nią w 90% młodzi ludzie, którzy mogą te 10 minut odstać) to nie wiem skąd ten opór przed
jedną bezpośrednią linią do szpitala (którą jeździliby ludzie schorowani raczej, jak to do szpitala w końcu).
Mały77
Sun, 24 Oct 2010 - 19:32
CYTAT(vacu @ nie, 24 paź 2010 - 18:46)

Po pierwsze to moim zdaniem rolą komunikacji miejskiej jest zapewnienie możliwości dojazdu WSZĘDZIE gdzie mieszkają/pracują mieszkańcy. Na popularnych liniach tak naprawdę KZK GOP jest niepotrzebne, bo transport byliby w stanie zapewnić "prywaciarze" tymczasem imho po to miasta dopłacają do interesu aby można było utrzymać także mniej dochodowe linie.
O tym piszę - wszędzie się da dojechać i za to dopłacamy. Czy teraz nie można dojechać do szpitala?
CYTAT(vacu @ nie, 24 paź 2010 - 18:46)

Po drugie - na dzień dzisiejszy to wydaje mi się, że te 90% mieszkańców musi się przesiadać 2 razy - w centrum DG a potem w Będzinie, jeśli się mylę to mnie popraw ale jeśli nie to jedna przesiadka mniej to też wyraźna poprawa komfortu.
Mylisz się - moim zdaniem ok. 80% mieszkańców mieszka na trasie autobusu 807 lub tramwaju 21 z którego można, bądź to w Będzinie, bądź w Sosnowcu przesiąść się na drugi autobus.
CYTAT(vacu @ nie, 24 paź 2010 - 18:46)

Po trzecie - skoro były kwasy, że nocna linia do Katowic jest z przesiadką (a jeżdżą nią w 90% młodzi ludzie, którzy mogą te 10 minut odstać) to nie wiem skąd ten opór przed jedną bezpośrednią linią do szpitala (którą jeździliby ludzie schorowani raczej, jak to do szpitala w końcu).
Przepraszam, ale ja uważam, że dojazd z Katowic z przesiadką nie jest żadną trudnością. Co innego jeżeli było by to powiedzmy ponad 30 minut. Myślę, że ludzie, którzy narzekają, ogólnie nie korzystają z tej linii - po prostu są zawsze na nie. I dla mnie jest to szukanie dziury w całym. Tym bardziej, że koszt biletu przewiduje przesiadkę.
Niedługo powstaną temat - dlaczego nie można dojechać pod UM w DG - tylko trzeba "taki kawał" pokonać na nogach - jak Ci biedni starsi, schorowani ludzie mają tam dojechać, dlaczego wszystkie autobusy nie jeżdżą przez Graniczną, dlaczego Prezydent nie myśli o mieszkańcach itp.
Ogólnie ja widziałbym komunikację aglomeracji tak - między miastami pociągi a od dworców autobusy na całe miasto - tylko częstotliwość większa. Osobiście już dawno nie jeżdżę do Katowic autobusem bo wolę pociągiem - nie dość, że taniej to szybciej

I tak widziałbym system komunikacyjny w naszym województwie. A tak to autobusy dublują się z pociągami i tramwajami i nic na siebie nie zarabia

Czekam z utęsknieniem kiedy znajdzie się jakiś wojewoda, który to uporządkuje i zepnie wszystko w jedną całość z jednym tanim biletem
Łukasz 1212
Mon, 25 Oct 2010 - 16:17
CYTAT(Mały77 @ nie, 24 paź 2010 - 19:32)

Mylisz się - moim zdaniem ok. 80% mieszkańców mieszka na trasie autobusu 807 lub tramwaju 21
Z tym to sporo przesadziłeś. Okolice Pogori, Ząbkowice, Łęknice, Strzemieszyce. To by się pewnie i mniej mieszkańców znalazło ; ]
Mały77
Mon, 25 Oct 2010 - 17:21
CYTAT(Łukasz 1212 @ pon, 25 paź 2010 - 16:17)

Z tym to sporo przesadziłeś. Okolice Pogori, Ząbkowice, Łęknice, Strzemieszyce. To by się pewnie i mniej mieszkańców znalazło ; ]
Sorry, ale biorąc pod uwagę jak są podzielone okręgi wyborcze (na terenach zielonych jest ok. 1,5 okręgu) to większość mieszka na trasie tych dwóch linii (okręgi są podzielone raczej po równej ilości mieszkańców).
BARES
Mon, 25 Oct 2010 - 19:10
Dojazd powinien być bezpośredni z D. G. bo jak już wcześniej było podnoszone jest to największy szpital w Zagłębiu a nie wygwizdowo jak błędów, klimontów czy inne peryferia, sytuacja jest prosta jak drut komunikacja jest dla mieszkańców a nie dla republiki kolesiów z PKM czy „ lewicowych „ prezydentów .
Ps Uważaj żeby Podraza sie nie spocił zanadto przed wyborami..
Mały77
Tue, 26 Oct 2010 - 21:32
CYTAT(BARES @ pon, 25 paź 2010 - 19:10)

Dojazd powinien być bezpośredni z D. G. bo jak już wcześniej było podnoszone jest to największy szpital w Zagłębiu a nie wygwizdowo jak błędów, klimontów czy inne peryferia, sytuacja jest prosta jak drut komunikacja jest dla mieszkańców a nie dla republiki kolesiów z PKM czy „ lewicowych „ prezydentów .
Ps Uważaj żeby Podraza sie nie spocił zanadto przed wyborami..
Sorry ale jest to temat chyba o komunikacji a nie o wyborach?
Nie było połączenia nocnego z Katowicami - to jest teraz. I też byłem za tym chociaż sam nie korzystam.
Ja mam swoją wizję komunikacji i tyle ...
Alinco100
Tue, 26 Oct 2010 - 23:04
W sumie z tym połączeniem jest trochę racji.Żeby dostać się do SG trzeba trochę czasu,a komunikacja jak wiemy jest u nas na Zagłębiu rozwinięta,tylko problem tkwi w chęci zrealizowania pomysłu i ruszenia tego do przodu przez urzędników.
Dzielnica Ząbkowice od jakiegoś czasu walczy o autobus do Katowic,bezpośrednio od nich z dzielnicy.Więc może udało by się zorganizować autobus z Katowic do Dąbrowy(Ząbkowice) który zahaczał by o Szpital Górniczy.
Zastanawia mnie tylko po co jeździ tyle kursów Lini 801,831.Fakt jedzie krótko(chociaż nie zawsze)Więc może co drugi kurs tej lini właśnie odstapic do Katowic z Ząbkowic,przez Szpital Górniczy?
marcin.p
Tue, 26 Oct 2010 - 23:18
Akurat w kwestii autobusu do Katowic z Ząbkowic popieram naszą władzę. Dlaczego? A dlatego, że linie 175 i 635 to jedne z najbardziej "kwitowych" linii KZK GOP. Napewno Dave coś na ten temat powie. Tak więc najpierw mieszkańcy Ząbkowic nauczą się korzystać z komunikacji (czyt: kasować bilety) a dopiero dostaną taki autobus.
Co do połączenie przesiadkowego to z większości dzielnic DG trzeba jechać na 2 przesiadki. Dlatego jakiś bezpośredni bus powinien być. Chociażby po to by korzystać z jednej przesiadki zamiast kilku.
Bartek
Wed, 27 Oct 2010 - 10:13
CYTAT(Alinco100 @ wto, 26 paź 2010 - 23:04)

Zastanawia mnie tylko po co jeździ tyle kursów Lini 801,831.Fakt jedzie krótko(chociaż nie zawsze)Więc może co drugi kurs tej lini właśnie odstapic do Katowic z Ząbkowic,przez Szpital Górniczy?
Chyba nie jeździsz 801/831 skoro się zastanawiasz po co tyle kursów tych dwóch linii.
Alinco100
Wed, 27 Oct 2010 - 10:16
marcin.p,ja tam nie wiem jak wygląda sprawa kasowania biletów na liniach 175 i 635,ale KZK GO uruchamia kolejne linie 605 na Łosień oraz kolejny (nie pamiętam teraz jaki)z Ząbkowic na hutę,gdzie z Ząbkowic na hutę jeździ 84 i to na dodatek z Łośnia... Trochę granie na nerwach mieszkańcom.
Linia do Szpitala powinna być zorganizowana.
CYTAT
Chyba nie jeździsz 801/831 skoro się zastanawiasz po co tyle kursów tych dwóch linii.
Jeżdżę czasem i wiem dlaczego,tylko jeżeli jesteśmy mieszkańcami Dąbrowy to postarajmy się że by jakoś transport miejski do miejsc takich jak Szpital Górniczy czy Katowice był ułatwiony mieszkańcom innych dzielnic Dąbrowy.Pisząc to miałem na myśli to żeby co drugi kurs jechał też przez inne miejsca w Dąbrowie,nie chodziło mi o likwidacje.
Bartek
Wed, 27 Oct 2010 - 10:40
CYTAT(Alinco100 @ śro, 27 paź 2010 - 10:16)

Jeżdżę czasem i wiem dlaczego,tylko jeżeli jesteśmy mieszkańcami Dąbrowy to postarajmy się że by jakoś transport miejski do miejsc takich jak Szpital Górniczy czy Katowice był ułatwiony mieszkańcom innych dzielnic Dąbrowy.Pisząc to miałem na myśli to żeby co drugi kurs jechał też przez inne miejsca w Dąbrowie,nie chodziło mi o likwidacje.
W całej Polsce, ba! w całej EU rozwiania komunikacji zbiorowej w większości opierają się na przesiadkach. Więc osobiście nie widzę sensu bezpośredniego połączenia z Ząbkowic do Katowic, gdzie np. lepiej jeździć z Ząbkowic do Katowic pociągiem bo czas dojazdu szybszy i wygodniejszy, a jak by się udało podciągnąć strefę C do Ząbkowic to do tego taniej.
CYTAT(Alinco100 @ śro, 27 paź 2010 - 10:16)

Linia do Szpitala powinna być zorganizowana.
Powinna? Tzn masz jakieś badania zapotrzebowania na taką linię? Bo łatwo jest napisać, powinna być zorganizowania bez podparcia się odpowiednimi wyliczeniami.
Alinco100
Wed, 27 Oct 2010 - 11:28
No tego tak łatwo nie da się wyliczyć ile osób będzie w danym miesiącu potrzebowało dojechać do szpitala.We wcześniejszym poście ktoś napisał,że można by przedłużyć linie 803 która i tak kończy trasę w Będzinie,a z zajezdni na Kościuszki to jest niedaleko.
Master
Wed, 27 Oct 2010 - 15:54
Na początku kampani prezydent Podraza obiecywał linie wokół HK, Tworzen Rozdzienskiego , KSSE, i nie ma do tej pory a byłaby dobrym rozwiazaniem zwazywszy na liczbe firm w tamtym okregu. Znikneła za to 933 jadaca czesciowo obok i dowoząca troche osob do saint gobain
Mały77
Wed, 27 Oct 2010 - 18:14
CYTAT(Bartek @ śro, 27 paź 2010 - 10:40)

W całej Polsce, ba! w całej EU rozwiania komunikacji zbiorowej w większości opierają się na przesiadkach. Więc osobiście nie widzę sensu bezpośredniego połączenia z Ząbkowic do Katowic, gdzie np. lepiej jeździć z Ząbkowic do Katowic pociągiem bo czas dojazdu szybszy i wygodniejszy, a jak by się udało podciągnąć strefę C do Ząbkowic to do tego taniej.
No kurde choć jedna osoba uważa tak jak ja
A już się bałem, że ja jakiś inny jestem;)
:)
Thu, 28 Oct 2010 - 19:12
dzieki forum pojawil sie kolejny artykul
CYTAT

Wciąż brak bezpośredniego połączenia autobusowego: Dąbrowa Górnicza - Szpital Górniczy
Andrzej Kaim
2010-10-21 18:20:11 , Aktualizacja 2010-10-21 18:44:30
Jeśli mieszkasz w Dąbrowie Górniczej i koniecznie musisz skorzystać z usług Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Sosnowcu, tzw. górniczego, nie masz co liczyć na bezpośrednie połączenie autobusowe.
Autobusem linii 616 można z sosnowieckiego szpitala dojechać jedynie do Będzina (© Piotr Sobierajski )
Masz zdjęcie do tego tematu? Wyślij »
Dojechać możesz tam albo z przesiadkami, albo w połączeniu z 2-kilometrową przechadzką. Pozostaje jeszcze korzystanie z taksówki lub prywatnego auta.
Czym dąbrowianie zasłużyli sobie na to, że o każdą linię autobusową muszą walczyć za pośrednictwem mediów, forów internetowych i pisania petycji do wszystkich świętych? Dlaczego decydenci zobowiązani do zapewnienia może nie komfortowej komunikacji, lecz przynajmniej sensownych rozwiązań nie robią nic, by problem rozwiązać?
Okazuje się, że zarówno władze miasta jak i szefowie KZK GOP w Katowicach mimo że zdają sobię sprawę z utrudnień nie mają zamiaru nic zmieniać w istniejącym systemie komunikacyjnym.
- Zdajemy sobię sprawę z tego, że mieszkańcy Dąbrowy nie mają bezpośredniego połączenia pod WSS w Sosnowcu - mówi Anna Koteras, rzeczniczka prasowa KZK GOP w Katowicach. - Jednak dojazd pod budynek szpitala jest możliwy. Trzeba jednak liczyć się z przesiadkami. Można dojechać do przystanku Będzin Stadion i stamtąd linią nr 616 bezpośrednio do szpitala. Można też dojechać do Sosnowca i skorzystać z linii 299, która też dojeżdża pod sam szpital.
Oczywiście można skorzystać z rozwiązań proponowanych przez rzeczniczkę. Dla młodych, zdrowych osób to nic trudnego, jednak sprawa komplikuje się znacznie, gdy tę samą podróż musi odbyć ktoś starszy lub schorowany, a nie daj Boże z którąś z kończyn unieruchomionych w gipsie. W takiej sytuacji wyprawa zmienia się wręcz w walkę o przetrwanie i nie ma wiele wspólnego z podróżowaniem w cywlizowanych warunkach.
- Rzeczywiście, nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie - przyznaje Koteras. - Jednak mieszkańcy Dąbrowy muszą zrozumieć, że nie każde miasto czy dzielnica będą posiadać bezpośrednie połączenie ze szpitalem. Nie ma takiej możliwości technicznej.
Internauci żywo dyskutują na ten temat na forach społecznościowych. Uważają, że rozwiązaniem byłaby lekka korekta trasy linii 803. Okazuje się jednak, że KZK GOP analizował takie rozwiązanie i nie jest ono możliwe do wprowadzenie w życie.
- Wszystko przez zatoczkę autobusową przy szpitalu - mówi Koteras. - Jest ona zbyt krótka, byśmy mogli skierować do niej kolejny autobus. Jest tam zbyt mało miejsca na jego postój.
Mimo że KZK GOP zbija argumenty internautów, nie mają oni zamiaru się poddać. Zapowiadają, że taka linia jest ważniejsza niż nocne kursy do Katowic przez Sosnowiec.
Alinco100
Thu, 28 Oct 2010 - 20:29
CYTAT
- Wszystko przez zatoczkę autobusową przy szpitalu - mówi Koteras. - Jest ona zbyt krótka, byśmy mogli skierować do niej kolejny autobus. Jest tam zbyt mało miejsca na jego postój.
Jakaś paranoja.Na pewno władze szpitala zgodziły by się na powiększenie zatoczki,bo zapewne teren należy do niego.A co do tematu przesiadek, jak Pani jest taka mądra to zapraszam na podróż z Dąbrowy do szpitala z przesiadką w Sosnowcu... Ale w sumie pisać to łatwo,pewnie Pani rzecznik wozi tyłek nowym autem za pieniądze które klienci KZK GOP płacą za bilety.
BARES
Thu, 28 Oct 2010 - 23:03
pierd******** niedorzecznik to typowy przykład ignorancji polskich urzędników którzy rezydując na ciepłych posadkach nie potrafią zrozumieć rzeczywistości w jakiej funkcjonują przeciętni obywatele, jak by zadała sobie trochę trudu to może by się dowiedziała że z Dąbrowy Górniczej można dojechać prawie pod samą oparzeniówkę w Siemianowicach czyli kilkanaście kilometrów a niema połączenia do największego szpitala w Zagłębiu oddalonego od centrum naszego miasta o kilka kilometrów.
Alinco100
Thu, 28 Oct 2010 - 23:08
Za pierd.... głupot jej płacą, nic na to nie poradzimy.Tylko ciekawe jak by piszczała, gdyby miała się przejechać z DG do Będzina, już nie wspomnę o Sosnowcu-czerwonym Ikarusem przegubowym, w zimę gdy na dworze jest -20 stopni.Oj piszczała by, tak jak teraz starsze osoby bez dojazdu!!!!
bzenek
Fri, 29 Oct 2010 - 08:17
CYTAT(Alinco100 @ czw, 28 paź 2010 - 20:29)

CYTAT
- Wszystko przez zatoczkę autobusową przy szpitalu - mówi Koteras. - Jest ona zbyt krótka, byśmy mogli skierować do niej kolejny autobus. Jest tam zbyt mało miejsca na jego postój.
Jakaś paranoja.Na pewno władze szpitala zgodziły by się na powiększenie zatoczki,bo zapewne teren należy do niego.
Akurat sprawa zatoczki była wałkowana już parę razy. Tam są grunty szpitala, Czeladzi, Będzina i Sosnowca. W efekcie wszyscy mają ten przystanek w nosie. A szpital gruntu nie odda/sprzeda.
CYTAT(Alinco100 @ śro, 27 paź 2010 - 11:28)

We wcześniejszym poście ktoś napisał,że można by przedłużyć linie 803 która i tak kończy trasę w Będzinie,a z zajezdni na Kościuszki to jest niedaleko.
Będzin w życiu Wam za żadne przedłużnie nie zapłaci. On już ma 616, który wozi powietrze do szpitala.
Dla Będzina ważne są powiatowe wioskobusy typu 269. Resztę ma w nosie.
CYTAT(Master @ śro, 27 paź 2010 - 15:54)

Na początku kampani prezydent Podraza obiecywał linie wokół HK, Tworzen Rozdzienskiego , KSSE, i nie ma do tej pory a byłaby dobrym rozwiazaniem zwazywszy na liczbe firm w tamtym okregu. Znikneła za to 933 jadaca czesciowo obok i dowoząca troche osob do saint gobain
Trzeba zrobić reset całego systemu i ułożyć wszystko od nowa. Jak na razie mamy goniące się stada pustych przegubów, a w innych miejscach nawet małego busa nie uświadczysz.
muminkubora
Sun, 07 Nov 2010 - 22:33
jednym słowem trzeba załatwić w końcu tą sprawę z naszymi radnymi, senatorami by połaczenie powstało a ekonomia moze sama wybrac czy przedłużenie trasy czy nowe połaczenie byle było bezpośrednie i wygodne dla zwykłego człowieka 
Swoją drogą rośmiesza mnie fakt iż prezydent ma udziały możliwości w KZK GOP jak każdy czytał w gazecie cała prawda a nasza komunikacja w porównaniu do innych miast śląska kuleje i jest nie udolnie rozplanowana!!
Prosze o poruszanie tej sprawy przez was w różnych formach bezposrednie pisanie do posłów senatorów radnych i znajomych oraz dozarządu KZK GOP by wkońcu sprawa była załatwiona
Mały77
Mon, 08 Nov 2010 - 06:42
CYTAT(muminkubora @ nie, 07 lis 2010 - 21:33)

jednym słowem trzeba załatwić w końcu tą sprawę z naszymi radnymi, senatorami by połaczenie powstało a ekonomia moze sama wybrac czy przedłużenie trasy czy nowe połaczenie byle było bezpośrednie i wygodne dla zwykłego człowieka 
Swoją drogą rośmiesza mnie fakt iż prezydent ma udziały możliwości w KZK GOP jak każdy czytał w gazecie cała prawda a nasza komunikacja w porównaniu do innych miast śląska kuleje i jest nie udolnie rozplanowana!!
Prosze o poruszanie tej sprawy przez was w różnych formach bezposrednie pisanie do posłów senatorów radnych i znajomych oraz dozarządu KZK GOP by wkońcu sprawa była załatwiona Ostatnio na debacie w WSB została poruszona ta kwestia - ze względu, że pytanie było ogólne o komunikację to PPP tylko zdążył powiedzieć, że na przedłużenie 803, 806 lub 809 wymagana byłaby zgoda Będzina. A Będzin nie będzie zainteresowany bo ma już linie pod SG.
Do końca roku połączenie na pewno nie powstanie, bo wiadomo jak było z linią nocną z Katowic. Obawiam się tylko, że zaraz we wszystkich ulotkach kandydatów pojawi się punkt "bezpośredni dojazd do SG"
:)
Mon, 08 Nov 2010 - 22:31
a dlaczego mozna bezposrednio dojechac z Myslowic, Katowic, Jaworzna, Czeladzi, Bedzina, i tamtym nikt nie karze sie przesiadac?
BARES
Tue, 16 Nov 2010 - 21:03
Potrzebę bezpośredniego połączenie Dąbrowy z szpitalem uargumentowaliśmy mocno w powyższym temacie, lecz od kilku dni mamy dodatkowy powód dzięki którego powinniśmy walczyć w tej sprawie.
CYTAT
Kosmiczny laser dla szpitala św. Barbary w SosnowcuWyobraź sobie nóż, spod którego w ułamku sekundy znika to, co ciął. Niemożliwe? A jednak! Tak właśnie działa nowy laser do operacji oka w Szpitalu św. Barbary.
Laser femtosekundowy - tak nazywa się nowy aparat, który dla sosnowieckiego szpitala za 2,5 mln zł kupił urząd marszałkowski. Przedrostek "femto" oznacza dziesięć do minus piętnastej potęgi. A zatem wiązka emitowana przez laser trwa niewyobrażalnie krótko - ułamek ułamka sekundy.
- Laser działa w zakresie długości fali 1050 nanometrów czy w podczerwieni. Tnie tkankę oka, ale w tak krótkim czasie, że nie zdąży się ona nagrzać - nie ma pęcherzyków powstających w polu operacyjnym jak przy operacjach z użyciem innych laserów. Tu podczas cięcia powstaje plazma, która natychmiast wyparowuje - mówi prof. Edward Wylęgała, ordynator oddziału okulistyki w Szpitalu Kolejowym w Katowicach. W "Barbarze" pracują jego uczniowie, dlatego operacje na nowym aparacie będą przeprowadzać wspólnie.
- Do tej pory tylko jeden prywatny szpital w Warszawie miał taki laser, ale tam wykorzystywany jest on tylko do operacji korygujących wady wzroku. Nasz jest drugi, ale jako jedyny wyposażony w oprogramowanie umożliwiające przeszczepy rogówki - mówi dr Dariusz Dobrowolski, szef sosnowieckiej okulistyki.
Ten program komputerowy umożliwia zogniskowanie wiązki lasera na dowolnej głębokości rogówki. Okulista naciska guzik i laser tnie oko z dokładnością do tysięcznych części milimetra. Można nim z niespotykaną dotąd precyzją wycinać dowolnych kształtów fragmenty tkanki i formować w niej tunele o średnicy setnych części milimetra potrzebne, kiedy nie przeszczepia się choremu całej rogówki, a tylko jej tylną warstwę.
Ta niezwykła precyzja możliwa jest do osiągnięcia nie tylko dlatego, że nie ma efektu termicznego i pęcherzyków w polu operacyjnym. Także dlatego, że aparat sprzężony jest z nowoczesną platformą diagnostyczną wyposażoną w trzy urządzenia: tomograf, topograf i aberrometr. Pozwalają one zbadać kształt i strukturę chorej rogówki, wychwycić nierówności na jej powierzchni i bardzo dokładnie zaplanować cały zabieg.
- To duża korzyść dla chorych. Większa dokładność to mniejsza liczba powikłań po zabiegu. Każdy pacjent po przeszczepie rogówki ma też astygmatyzm, ale z laserem ta wada jest mniejsza niż po zwykłej transplantacji - mówi dr Dobrowolski.
- Operacja przy użyciu tego lasera to będzie dla nas jak dla astronautów start promu kosmicznego, bo chyba z niczym poza kosmiczną technologią nie da się tego porównać. W przyszłości będziemy na tym aparacie wykonywać też usunięcie zaćmy i operacje jaskry - zapowiada prof. Wylęgała.
Dzięki laserowi femtosekundowemu szpital w Sosnowcu stanie się obok katowickiego Szpitala Kolejowego drugim co do wielkości w kraju ośrodkiem transplantacji rogówki z liczbą 200-300 przeszczepów rocznie na koncie. - Nie ma obaw, że to za dużo. Tylko my tak koncentrujemy się na transplantacjach rogówki, a pacjentów ich potrzebujących jest 1500 na rok. Dlatego można by ich wykonywać jeszcze więcej. Barierą jest jednak brak rogówek pobieranych od zmarłych dawców - mówi dr Dobrowolski.
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019...w_Sosnowcu.html
muminkubora
Wed, 17 Nov 2010 - 09:49
Każda nowinka techniczna i unowocześnienie napewno będą trafiać do szpitali głównych wojewódzkich największych a Szpital Św. Barbary "Górniczy" jest taka placówką w którą inwestuje się niesamowite pieniądze, jest największym na zagłębiu, ilość poradni oddziałów jest nie do porównania z innymi a przede wszystkim kadra która tam leczy profesorowie w niektórych dziedzinach są specjalistami o sławie ogólno polskiej a nawet miedzynarodowej.
Dla mnie jako osoby młodej nie korzystającej z usług Służby zdrowia ale posiadajacą liczną rodzinę która wiadomo jest w różnym wieku i z różnymi schorzeniami jest jasne że w 21wieku powinno być jasne że wybór leczenia oraz dojazd do głównego szpitala leżącego na granicach miasta jest rzeczą oczywista i podstawową ponieważ każdy powinien tam dotrzeć starszy młodszy chory zdrowy w odwiedziny i pracownicy szpitala a ostatnia grupa również jest spora bo w tym szpitalu mnustwo ludzi pracuje z Dąbrowy.
Zgoda Będzina tego tamtego to kwestai podjęcia negocjacji wyciągniecia odpowiednich argumentów ale przede wszystkim zdajmy sobie sprawę iż takie połaczenie to priorytet dla Dąbrowy Górniczej i ich mieszkańców i od władzy wybranej obecnie będzie to zależało bo radni prezydent jest od reprezentowania społeczeństwa i wprowadzania udogodnień dla obywateli swojego miasta dla wszystkich a nie dla wybranej grupy, dla bogatych i dla biednych oraz średnio zarabiajacych a komunikacjia miejska jest taka sprawą co dotyczy każdego !!!
PROSZĘ O PORUSZANIE TEMATU PRZY KAŻDEJ MOŻLIWOŚCI Z KANDYDATAMI DO RZĄDU PISANIE O TEJ SPRAWIE ORAZ O STWORZENIE W KOŃCU TEGO POŁĄCZENIA BO WYSTARCZY JEDYNIE STWORZENIE DOBREJ GRUPY MEDIACYJNEJ KTÓRA ZAJMIE SIĘ TYM PROBLEMEM I BĘDZIE SPRAWĘ SKUTECZNIE PROWADZIĆ NA LINI KZK GOP-BĘDZIN-DĄBROWA GÓRNICZA, ULOTKI I PROGRAM WYBORCZY TO NIE WSZYSTKO LICZA SIĘ REALNE CZYNY KTÓRE DOPROWADZĄ DO REALIZACJI CELU.
muminkubora
Fri, 03 Dec 2010 - 18:38
CYTAT(:) @ wto, 09 lis 2010 - 00:31)

a dlaczego mozna bezposrednio dojechac z Myslowic, Katowic, Jaworzna, Czeladzi, Bedzina, i tamtym nikt nie karze sie przesiadac?
Zgadzam się z przedmówcą Połączenie bezpośrednie dla ludzi !!!! Czekamy na radnych nowego prezydenta czy wkońcu to się zmieni czy wyborcza kiełbaska bedzie i temat znikie po wyborach
zobaczymy Kto wkońcu zacznie rozmowy z KZK GOP w tej sprawie
muminkubora
Tue, 04 Jan 2011 - 22:05
CYTAT(BARES @ wto, 16 lis 2010 - 23:03)

Potrzebę bezpośredniego połączenie Dąbrowy z szpitalem uargumentowaliśmy mocno w powyższym temacie, lecz od kilku dni mamy dodatkowy powód dzięki którego powinniśmy walczyć w tej sprawie.
CYTAT
Kosmiczny laser dla szpitala św. Barbary w SosnowcuWyobraź sobie nóż, spod którego w ułamku sekundy znika to, co ciął. Niemożliwe? A jednak! Tak właśnie działa nowy laser do operacji oka w Szpitalu św. Barbary.
Laser femtosekundowy - tak nazywa się nowy aparat, który dla sosnowieckiego szpitala za 2,5 mln zł kupił urząd marszałkowski. Przedrostek "femto" oznacza dziesięć do minus piętnastej potęgi. A zatem wiązka emitowana przez laser trwa niewyobrażalnie krótko - ułamek ułamka sekundy.
- Laser działa w zakresie długości fali 1050 nanometrów czy w podczerwieni. Tnie tkankę oka, ale w tak krótkim czasie, że nie zdąży się ona nagrzać - nie ma pęcherzyków powstających w polu operacyjnym jak przy operacjach z użyciem innych laserów. Tu podczas cięcia powstaje plazma, która natychmiast wyparowuje - mówi prof. Edward Wylęgała, ordynator oddziału okulistyki w Szpitalu Kolejowym w Katowicach. W "Barbarze" pracują jego uczniowie, dlatego operacje na nowym aparacie będą przeprowadzać wspólnie.
- Do tej pory tylko jeden prywatny szpital w Warszawie miał taki laser, ale tam wykorzystywany jest on tylko do operacji korygujących wady wzroku. Nasz jest drugi, ale jako jedyny wyposażony w oprogramowanie umożliwiające przeszczepy rogówki - mówi dr Dariusz Dobrowolski, szef sosnowieckiej okulistyki.
Ten program komputerowy umożliwia zogniskowanie wiązki lasera na dowolnej głębokości rogówki. Okulista naciska guzik i laser tnie oko z dokładnością do tysięcznych części milimetra. Można nim z niespotykaną dotąd precyzją wycinać dowolnych kształtów fragmenty tkanki i formować w niej tunele o średnicy setnych części milimetra potrzebne, kiedy nie przeszczepia się choremu całej rogówki, a tylko jej tylną warstwę.
Ta niezwykła precyzja możliwa jest do osiągnięcia nie tylko dlatego, że nie ma efektu termicznego i pęcherzyków w polu operacyjnym. Także dlatego, że aparat sprzężony jest z nowoczesną platformą diagnostyczną wyposażoną w trzy urządzenia: tomograf, topograf i aberrometr. Pozwalają one zbadać kształt i strukturę chorej rogówki, wychwycić nierówności na jej powierzchni i bardzo dokładnie zaplanować cały zabieg.
- To duża korzyść dla chorych. Większa dokładność to mniejsza liczba powikłań po zabiegu. Każdy pacjent po przeszczepie rogówki ma też astygmatyzm, ale z laserem ta wada jest mniejsza niż po zwykłej transplantacji - mówi dr Dobrowolski.
- Operacja przy użyciu tego lasera to będzie dla nas jak dla astronautów start promu kosmicznego, bo chyba z niczym poza kosmiczną technologią nie da się tego porównać. W przyszłości będziemy na tym aparacie wykonywać też usunięcie zaćmy i operacje jaskry - zapowiada prof. Wylęgała.
Dzięki laserowi femtosekundowemu szpital w Sosnowcu stanie się obok katowickiego Szpitala Kolejowego drugim co do wielkości w kraju ośrodkiem transplantacji rogówki z liczbą 200-300 przeszczepów rocznie na koncie. - Nie ma obaw, że to za dużo. Tylko my tak koncentrujemy się na transplantacjach rogówki, a pacjentów ich potrzebujących jest 1500 na rok. Dlatego można by ich wykonywać jeszcze więcej. Barierą jest jednak brak rogówek pobieranych od zmarłych dawców - mówi dr Dobrowolski.
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019...w_Sosnowcu.html Najnowsza technika w zasięgu ręki tuż obok nas a my nie mamy jak dojechać 21 wiek

a to nie koniec coraz wiecej nowinek do tego szpitala bedą sprowadzać

O naszych kolejkach nie wspomnę do specjalisty na Adamieckiego, Huta Katowice, czy Przychodnie przy szpitalne zawsze to jakis wybór leczenia i obciązenie naszego szpitala z pacienów ale trzeba mieć stałe połączenie
Jesteśmy po wyborach co sie zmieniło jak sprawa wygląda kto sprawę tą poruszy na szczeblach rządowych kandydaci poruszali tą sprawę chwalili się nią w ulotkach prosze wszystkich o nagłaśnianie sprawy połączenia autobusowego by wkońcu ktoś to załatwił i by powstało
SPRAWA POTRZEBUJE WASZEGO ROZGŁOSU PORUSZANIA A ZE STRONY RZĄDOWEJ MADIATORÓW Z KZK GOP-BĘDZIN- DĄBROWA GÓRNICZA
CZEKAMY NA TO POŁACZENIE!!!!!!!!!
szer
Tue, 04 Jan 2011 - 22:34
CYTAT(muminkubora @ wto, 04 sty 2011 - 22:05)

Najnowsza technika w zasięgu ręki tuż obok nas a my nie mamy jak dojechać 21 wiek

1) nie kłam, bo mamy jak dojechać. T21 albo 807 na Pogoń i stamtąd masz kilka autobusów.
2) jak już to XXI wiek, a nie 21. 21 to jest tramwaj
muminkubora
Fri, 07 Jan 2011 - 21:49
CYTAT(szer @ śro, 05 sty 2011 - 00:34)

CYTAT(muminkubora @ wto, 04 sty 2011 - 22:05)

Najnowsza technika w zasięgu ręki tuż obok nas a my nie mamy jak dojechać 21 wiek

1) nie kłam, bo mamy jak dojechać. T21 albo 807 na Pogoń i stamtąd masz kilka autobusów.
2) jak już to XXI wiek, a nie 21. 21 to jest tramwaj
Mówimy kolego o bezpośrednim połączeniu z Dąbrowy Górniczej - do Szpitala a takiego nie ma !!!
Polecam koledze przejażdżkę tramwajem 21 lub 807 (co do autobusu to w szczególności zimą zawsze stary i nie ogrzewany dygresja nie zwiazana z tematem) potem wysiadkę na pogoni czekanie na przystanku i przesiadkę na autobus fajna zabawa dla młodego i super cierpliwego (biorąc uwagę na punktualnosć autobusów, czas zmarnowany na czekanie na przesiadkę), po za tym rozmawiamy o ludziach starszych, pracownikach, rodzinach, chorych którzy muszą być na daną godzinę i nie mogą sobie pozwolić na przesiadki lub podróż ponad godzinę z przesiadkami zresztą co tu pisać jak ktoś testował te rozwiazania przesiadkowe lub miał nie miłą przyjemnosć jechać z dąbrowy do szpitala wie ile to zajmuje i jakie to jest męczące gdzie przy bezpośrednim połączeniu czas podróży sie skraca do około 35 min, lub przedłużyć linię 803/806 każdy sobie przeliczy jak doda sie jeden przystanek.
szer
Fri, 07 Jan 2011 - 22:42
Tak się składa, że codziennie 807 albo T21 jeżdżę na uczelnie właśnie na Pogoń. Więc wiem jak się ciekawie jeździ. Aczkolwiek co kilka kursów na 807 jedzie solaris.
Gdzieś tam wiele postów wcześniej wypowiadał się Dave na ten temat i popieram jego zdanie.
Idąc tym tropem myślenia wiele osób powinno mieć bezpośredni dojazd do Szpitala w Klimontowie. Powiesz, że jedzie kilka autobusów z DG. Tak, z centrum, ale już np. z dalszych dzielnic Dąbrowy nie. I tym oto sposobem muszą jechać autobusem do centrum i czekać tam na autobus do Klimontowa. Czyli muszą się przesiadać.
Wszystkim się nie dogodzi. Da się dojechać do szpitala w Sosnowcu i to się liczy.
Niestety są czasy kapitalizmu i jeśli coś się nie opłaca to się tego zazwyczaj nie robi. Jak KZK będzie się to opłacało to być może zrobią.
Druga sprawa to przystanki pod szpitalem - podobno są za małe na taką ilość autobusów jakie tam stają teraz
Kamil_
Sat, 08 Jan 2011 - 17:35
Zgadzam się z Tobą szer prawie w całości. Z jednym wyjątkiem. Jeśli KZK miałoby utrzymywać tylko te linie, które na siebie zarabiają i im się to opłaca, spora część kursów do dzielnic zielonych musiałaby zniknąć. Transport publiczny z góry skazany jest na brak zysku i tu kapitalizm nie ma nic do rzeczy jak dla mnie.
Master
Sat, 08 Jan 2011 - 21:30
KZK GOP nie jest od tego zeby mu sie miało cos opłacac- celem KZK GOP jest zorganizowanie komunikacji publicznej w okregu.
wystarczy jedną dąbrowsich lini przedluzyc spod kwk paryz dalej do szpitala, nawet moglaby sie krecic po Bedzinie- byleby dojezdzała do celu
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.