![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#341
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT NaszeMiasto Dąbrowa Górnicza: Tak powstaje nowa S1 - zobacz ZDJĘCIA. Finał prac w czerwcu 2024 r. W maju bardzo ważne zmiany dla kierowców Budowa S1 w Dąbrowie Górniczej: zmiany w organizacji ruchu, układają warstwy ścieralne Na środę 8 maja firma Budimex zaplanowała układanie ścieralnej warstwy nawierzchni na części węzła Ząbkowice oraz jego łącznicach. Uniemożliwi to zjazd z węzła w kierunku Katowic oraz wjazd w kierunku Ujejsca i Ząbkowic. Ostatnia ścieralna warstwa nawierzchni układana będzie na łącznicy wzdłuż jezdni w kierunku Sosnowca – od stacji BP do węzła Ząbkowice. Prace obejmą także łącznice wjazdową i zjazdową oraz rondo. Około godz. 6 rano drogowcy zamkną wjazd i zjazd z węzła w kierunku Katowic, Ujejsca i Ząbkowic. Ruch we wspomnianych kierunkach będzie natomiast cały czas możliwy przez łącznice węzła Pogoria. Prace trwać będą także 9 maja. Kolejne zmiany drogowcy zaplanowali na 10, 11 i 12 maja. W związku z zaplanowanymi robotami związanymi z układaniem warstw ścieralnych jezdni w najbliższy weekend od piątku 10 maja nastąpią utrudnienia i czasowe wyłączenia z ruchu części dróg i ulic. - Prosimy o ograniczenie ruchu komunikacji miejskiej w tych dniach. Tymczasowe zmiany w ruchu są niezbędne dla realizacji końcowego zakresu robót, jakim jest wykonanie warstw ścieralnych. W celu zminimalizowania oddziaływania utrudnień roboty zaplanowano w okresie weekendowym - informuje GDDKiA, na zlecenie której Budimex buduje prawie 7-kilometrowy odcinek S1 w Dąbrowie Górniczej. Planowane zmiany organizacji ruchu dla kierowców: Rejon zamknięcia: ul. Konstytucji strona zachodnia (od Antoniowa). Orientacyjna data zamknięcia: 10.05.2024 r. - 11.05.2024 r. od godz. 17:00 piątek do godz. 12:00 sobota Rejon zamknięcia: ul. Konstytucji strona wschodnia (od strony łącznika z ul. Kusocińskiego). Orientacyjna data zamknięcia: 11.05.2024 r. od godz. 06:00 sobota do godz. 16:00 sobota Rejon zamknięcia: ul. Konstytucji strona wschodnia (w kierunku rondo Ujejska). Orientacyjna data zamknięcia: 11.05.2024 r. od godz. 12:00 sobota do godz. 20:00 sobota Rejon zamknięcia: al. Zwycięstwa/Ujejska. Orientacyjna data zamknięcia: 11.05.2024 r. – 12.05.2024 r. od godz. 14:00 sobota do godz. 20:00 niedziela Budowa S1 w Dąbrowie Górniczej: finał prac w czerwcu 2024 roku W Dąbrowie Górniczej, pomiędzy Ząbkowicami a Podwarpiem, powstaje prawie 7-kilometrowy odcinek trasy S1. Inwestycja miała się zakończyć według pierwotnych planów do końca 2023 roku, ale ostatecznie przedłuży się do połowy tego roku. Termin ten nie dotyczy jednak ostatniego fragmentu na węźle Pogoria, na którym prowadzone będą niezależne, dodatkowe prace związane z przebudową wiaduktu drogowego w ciągu ulicy Armii Krajowej. Nowy 7-kilometrowy odcinek S1 na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad buduje firma Budimex. Umowa na zaprojektowanie i przebudowę DK1 na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza została podpisana we wrześniu 2020 r. Początkowo całość prac miała się zakończyć w 2023 roku, ale okazało się, że potrwają pół roku dłużej. Po przebudowie dotychczasowa DK1 stanie się „ekspresówką”. Będzie można przez nią przejechać węzłem Pogoria, kładką pieszo-rowerową na ul. Kusocińskiego i Karsów, wiaduktem w rejonie ul. Konstytucji, nowym węzłem Ząbkowice, a także wiaduktami w rejonie ul. Krynicznej i Ujejskiej. Wykonawca przebudowuje odcinek drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości 6,95 km z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Powstanie węzeł Ząbkowice oraz przebudowany będzie węzeł Pogoria. W ramach kontraktu wybudowane zostały m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe oraz dwie kładki dla pieszych. Ponadto wykonane zostały drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska. Powstał także mur oporowy, siedem przejść dla zwierząt. Powstają także ekrany akustyczne, ekrany przeciwolśnieniowe oraz elementy naprowadzające - płotki herpetologiczne, wygrodzenia ochronne, zabezpieczenie ogrodzenia nad ciekami wodnymi. Całkowita wartość projektu na dziś to 302 mln 519 tys. 189 zł, przy czym maksymalna kwota dofinansowania z UE wyniesie 168 mln 399 tys. 881,53 zł. Kwota ta może jednak ulec zmianie. zdjęcia ![]() CYTAT GDDKiA Rozpoczęliśmy układanie ostatniej warstwy ścieralnej na ok. 5-kilometrowym odcinku jezdni drogi ekspresowej 𝐒𝟏 𝐏𝐨𝐝𝐰𝐚𝐫𝐩𝐢𝐞 - 𝐃𝐚̨𝐛𝐫𝐨𝐰𝐚 𝐆𝐨́𝐫𝐧𝐢𝐜𝐳𝐚. Wczoraj wbudowaliśmy ponad 1⃣ tys. ton mieszanki mineralno-asfaltowej. Do ułożenia zostały niecałe 4 km nawierzchni. Jeśli pogoda nie utrudni prowadzonych prac, to powinny zakończyć się one do końca tego tygodnia 👍. filmik ![]() CYTAT conadrogach
W czerwcu pojedziemy dwujezdniową S1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza Ekipy remontowe rozpoczęły układanie ostatniej warstwy ścieralnej na około 5 km odcinku jezdni drogi ekspresowej S1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza. Roboty te będą trwały do czerwca 2024 r. Ich zakończenie pozwoli na puszczenie ruchu po dwujezdniowym odcinku ekspresówki. Równocześnie z trasą główną nie zostanie jednak w pełni otwarty węzeł Dąbrowa Górnicza Pogoria. Do zakończenia rozbudowy drogi S1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza pozostało już tylko wykonanie warstwy ścieralnej - ostatniej warstwy asfaltowej na jezdni głównej. Całość zakończy wykonanie oznakowania pionowego i poziomego. - Rozpoczęliśmy układanie ostatniej warstwy ścieralnej na ok. 5 km odcinku jezdni S1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza. Wczoraj wbudowaliśmy ponad 100 tys. ton mieszanki mineralno-asfaltowej. Do ułożenia zostało jeszcze niecałe 4 kilometry – podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Jak zapowiadała GDDKIA roboty będą trwały do czerwca 2024 r. Ich zakończenie pozwoli na puszczenie ruchu po dwujezdniowym odcinku ekspresówki pomiędzy węzłami Podwarpie i Pogoria. Na tym ostatnim, w rejonie budowanego wiaduktu, będzie punktowo występowało ograniczenie ruchu. Aktualnie na S1 Podwarpie - Dabrowa Górnicza kierowcy musza liczyć się z dużymi utrudnieniami w ruchu Przypominamy, że w styczniu br. drogowcy zawarli aneks regulujący wykonanie dodatkowych robót budowlanych w obrębie węzła drogowego Dąbrowa Górnicza Pogoria. Zadanie zakłada wyburzenie starego wiaduktu drogowego nad DK1 w ciągu DW796 (ul. Armii Krajowej), i budowę nowego obiektu, dostosowanego do parametrów drogi ekspresowej S1. Zakończenie budowy obiektu i dopuszczenie go do ruchu wraz z uruchomieniem przebudowanego węzła Pogoria planowane jest do końca 2024 r. Droga ekspresowa S1 biegnie od autostrady A1 w Pyrzowicach do granicy ze Słowacją w Zwardoniu. Jej słowackim przedłużeniem jest autostrada D3 relacji Żylina - Skalité. S1 jest elementem VI korytarza Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej. Droga S1 liczy 148 km, przy czym częściowo jest drogą ekspresową, a częściowo ma klasę GP (główna ruchu przyspieszonego). W realizacji jest aktualnie 55 km drogi ekspresowej S1 w woj. śląskim. Wartość tych inwestycji przekracza 4 mld zł. To odcinki: S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza (niemal 7 km), S1 Mysłowice Kosztowy - Bielsko-Biała (cztery zadania, w sumie prawie 40 km) S1 Przybędza - Milówka (obejście Węgierskiej Górki, 8,5 km). -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#342
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM
ZJAZD Z TRASY S1 NA UL. KONSTYTUCJI I KUSOCIŃSKIEGO ZOSTAŁ NA STAŁE ZAMKNIĘTY W poniedziałek (20 maja) przed południem otwarte zostały dla ruchu dwie łącznice – wjazdowa i zjazdowa (kierunek Pyrzowice) na Węzeł Ząbkowice. Wraz z tą zmianą już na stałe zamknięty został zjazd z trasy S1 na ulice Konstytucji i Kusocińskiego. Otwarcie dwóch wspomnianych łącznic oznacza, że Węzeł Ząbkowice dostępny jest już w pełnym zakresie: z możliwością zjazdu zarówno w kierunku Sosnowca, jak i Pyrzowic. Przez Węzeł Ząbkowice będzie się już teraz na stałe odbywała komunikacja w kierunku osiedla Młodych Hutników i Ząbkowic. W poniedziałek przed południem drogowcy zamknęli bowiem tymczasowy wjazd i zjazd z trasy S1 na ul. Kusocińskiego oraz Konstytucji. Docelowo w tym miejscu zainstalowane zostaną wkrótce ekrany akustyczne. Otwarcie łącznic na nowym na Węźle Ząbkowice oznacza, że przebudowa 7-kilometrowego odcinka DK1 (Podwarpie – Dąbrowa Górnicza) do parametrów drogi ekspresowej zbliża się do końca. Termin zakończenia prac to połowa 2024 roku. Ta data nie dotyczy jednak węzła Pogoria, gdzie do końca 2024 roku ma trwać przebudowa wiaduktu w ciągu ulicy Armii Krajowej. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#343
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT ZMIANA ORGANIZACJI RUCHU OD 27.05.2024 r. Informujemy, że od dnia 27.05.2024 r. (poniedziałek) od godziny 09:00 zostanie wprowadzona zmiana w Tymczasowej Organizacji Ruchu. Zmiana organizacji ruchu będzie polegała na zmianie sposobu poruszania się samochodów na całym odcinku przebudowy od Karsowa do Węzła Pogoria – samochody będą poruszały się prawymi pasami jezdni w obu kierunkach zgodnie ze schematami. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#344
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT NaszeMiasto Nową ekspresówką w Dąbrowie Górniczej pojedziemy pod koniec czerwca. To już finał prac, znikną ciężkie maszyny. Tak powstawała S1 W czerwcu pojedziemy w Śląskiem nową drogą ekspresową. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała właśnie otwarcie prawie 7-kilometrowego bezkolizyjnego odcinka S1, która powstaje na odcinku Dąbrowa Górnicza – Podwarpie. Zakończona została już większość robót drogowych i mostowych. Dla części obiektów inżynierskich wykonawca prac uzyskał już decyzje pozwolenia na użytkowanie, umożliwiające dopuszczenie do ruchu. Budowa nowej S1 w Zagłębiu: otwarcie trasy planowane na 24 czerwca - Zbliżamy się do końca prac na S1 na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza. Realizujemy ostatnie prace wykończeniowe. Montowane są bariery energochłonne, ekrany akustyczne, oznakowanie, ogrodzenie i inne urządzenia bezpieczeństwa ruchu. Trwają także prace porządkowe. Jeszcze w tym miesiącu zakończymy wbudowywanie mieszanek mineralno-asfaltowych – informuje katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zakończenie robót powinno nastąpić do 24 czerwca. Ekipy drogowców nadal będą jednak pracowały w rejonie węzła Pogoria, który zostanie oddany wraz z nowo wybudowanym wiaduktem w ciągu drogi wojewódzkiej nr 796. - Zaawansowanie prowadzonych prac przekroczyło już 90 procent – przekazuje GDDKiA. Budowa nowej S1 w Zagłębiu: co obecnie się dzieje na budowie? W ramach robót branżowych zakończyła się już przebudowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej. Wykonana została przebudowa wodociągów miejskich i wody przemysłowej, należącej do byłej Huty Katowice (dziś ArcelorMittal Poland), a także zakończona została przebudowa gazociągów przesyłowych, należących do PSG oraz Gaz System. Przebudowana została linia wysokiego napięcia, kolidując z realizowaną drogą ekspresową, zrealizowan4e zostały roboty związane z przebudową sieci teletechnicznych oraz elektroenergetycznych. Powstało 13 obiektów inżynierskich: dwa mosty, cztery wiadukty, dwie kładki dla pieszych oraz siedem przejść dolnych dla zwierząt. Zrealizowane zostały także drogi dojazdowe i łącznikowe, co znacząco usprawniło komunikację lokalną dla okolicznych mieszkańców. - Na terenie budowy sukcesywnie przybywa nowej nawierzchni bitumicznej: wbudowano około 150 tysięcy ton mieszanek mineralno-asfaltowych, a roboty te zostaną zakończone jeszcze w bieżącym miesiącu. Wykonawca realizuje ostatnie prace wykończeniowe. Równolegle montowane są bariery energochłonne, ekrany akustyczne, oznakowanie, ogrodzenie i inne urządzenia bezpieczeństwa ruchu. Trwają także prace porządkowe – informuje katowicki oddział GDDKiA. Od 20 maja wprowadzone zostały już na stałe bardzo ważne zmiany dla kierowców. Otwarte zostały dwie łącznice – wjazdowa i zjazdowa (kierunek Pyrzowice) na węzeł Ząbkowice. Wraz z tą zmianą już na stałe zamknięty został zjazd z trasy S1 w ulice Konstytucji i Kusocińskiego. Otwarcie dwóch wspomnianych łącznic oznacza, że węzeł Ząbkowice dostępny jest już w pełnym zakresie, a więc również z możliwością zjazdu zarówno w kierunku Sosnowca, jak i Pyrzowic. Przez węzeł Ząbkowice na stałe będzie odbywała się komunikacja w kierunku osiedla Młodych Hutników i Ząbkowic. W poniedziałek 20 maja przed południem drogowcy zamknęli bowiem tymczasowy wjazd i zjazd z trasy S1 na ul. Kusocińskiego oraz Konstytucji. Docelowo w tym miejscu zainstalowane zostaną wkrótce ekrany akustyczne. Budowa nowej S1 w Zagłębiu: dodatkowe prace na węźle Pogoria 23 stycznia 2024 roku GDDKiA zawarła aneks regulujący wykonanie dodatkowych robót budowlanych w obrębie węzła Dąbrowa Górnicza Pogoria. - Wyburzymy istniejący wiadukt drogowy nad DK1 w ciągu DW796 (ul. Armii Krajowej), a w jego miejsce wybudujemy nowy, dostosowany do parametrów drogi ekspresowej S1 wiadukt. Nowy wiadukt zaprojektowany został jako dwuprzęsłowy o konstrukcji z belek prefabrykowanych typu T, zespolonych płytą betonową wykonaną na budowie – przekazuje GDDKiA. Rozpiętości przęseł w osi konstrukcji wynoszą 21,5 i 22 m. Przekrój poprzeczny ustroju nośnego będzie składał się z 14 belek prefabrykowanych. Wiadukt zostanie dostosowany do obowiązujących parametrów bezpieczeństwa – w szczególności zapewniania odpowiedniej widoczności na drodze DW796. Przebudowane zostaną także dojazdy na wiadukt, oświetlenie i kanalizacja w rejonie obiektu. W trakcie rozbiórki istniejącego wiaduktu oraz budowy nowego organizacja ruchu w rejonie węzła będzie kilkukrotnie zmieniana. Zakończenie budowy obiektu i dopuszczenie go do ruchu wraz z uruchomieniem przebudowanego węzła Pogoria planowane jest do końca 2024 roku. Budowa nowej S1 w Zagłębiu: kalendarium prac w Dąbrowie Górniczej Kontrakt w formule Projektuj i buduj GDDKiA zawarła z firmą Budimex 11 września 2020 roku. 24 stycznia 2023 roku uzyskana została zamienna decyzja ZRID, co umożliwiło płynną realizację robót budowlanych. W ramach inwestycji powstaje nowy, dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S1 o długości 6,95 km z dwoma węzłami: Dąbrowa Górnicza Ząbkowice oraz Dąbrowa Górnicza Pogoria. Nowa droga biegnie w śladzie już istniejącej trasy. Po zakończeniu inwestycji zwiększy się komfort jazdy pomiędzy aglomeracją górnośląską i przyległymi terenami, w tym z portem lotniczym w Pyrzowicach, z autostradą A1 oraz dojazdami do przejść granicznych. Pierwotny termin zakończenia realizacji przypadał na 11 grudnia 2023 roku. Po podpisaniu aneksów terminowych, uwzględniających uzasadnione roszczenia wykonawcy, zakończenie robót powinno nastąpić do 24 czerwca 2024 r. Z wyjątkiem węzła Pogoria, który zostanie oddany do użytkowania wraz z nowo wybudowanym wiaduktem do 31 grudnia 2024 r. Wartość umowy głównej na wykonie robót budowlanych opiewa na kwotę: 282 mln 122 tys. 728,56 zł. 26 listopada 2020 r. GDDKiA podpisało umowę o dofinansowaniu przedsięwzięcia z Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu to 302 mln 519 tys. 189 zł, przy czym maksymalna kwota dofinansowania z UE wyniesie 168 mln 399 tys. 881,53 zł. z tym wiaduktem na węźle Pogoria to od początku idzie dramatycznie wolno. Dostali czas, więc go wykorzystają do końca. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#345
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM
BUDOWA DROGI S1. WEEKEND Z OBJAZDAMI I KOMUNIKACJĄ ZASTĘPCZĄ Z powodu prac zaplanowanych w weekend (15-16 czerwca) na węźle Pogoria, niemożliwy będzie zjazd i wjazd z trasy S1 na ulice Armii Krajowej i św. Antoniego. Z tego powodu ruch do i z Ząbkowic będzie się odbywał przez nowy węzeł Ząbkowice. Natomiast linie autobusowe nr 84, 237, 637, 638, 640 i 903N kursować będą objazdem przez Tworzeń. Firma Budimex, która na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przebudowuje dąbrowski odcinek DK1 do parametrów drogi ekspresowej, na 15 i 16 czerwca zaplanowała układanie warstw ścieralnych na węźle Pogoria. Oznacza to, że wyłączone z ruchu zostaną łącznice, które umożliwiają obecnie komunikację między ulicami św. Antoniego i Armii Krajowej. Ruch do i z Ząbkowic będzie w tym czasie odbywał się przez nowy Węzeł Ząbkowice. Natomiast linie autobusowe nr 84, 237, 637, 638, 640 i 903N od alei Piłsudskiego kursować będą objazdem przez ulice: Tworzeń, Roździeńskiego, Leśną, Związku Orła Białego, Gospodarczą, Armii Krajowej i Dworcową do włączenia się na stałe trasy na przystanku Ząbkowice Centrum. Ze szczegółowymi informacjami na temat weekendowych zmian oraz z rozkładami jazdy przygotowanymi na 15 i 16 czerwca można zapoznać się na stronie Zarządu Transportu Metropolitalnego. Dla mieszkańców ul. św. Antoniego, która w weekend nie będzie obsługiwana przez powyższe linie, zostanie uruchomiona komunikacja zastępcza: linia 938 kursować będzie na trasie Pogoria I Droga do Plaży – Gołonóg Osiedle – Pogoria I Droga do Plaży. Układanie warstw ścieralnych na węźle Pogoria to jeden z ostatnich etapów przebudowy 7-kilometrowego odcinka DK1 między Dąbrową Górniczą a Podwarpiem. Jak informowała w maju GDDKiA, termin zakończenia prac to połowa 2024 roku. Ta data nie dotyczy jednak węzła Pogoria, gdzie do końca 2024 roku trwać będzie przebudowa wiaduktu w ciągu ulicy Armii Krajowej. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#346
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT W przyszłym tygodniu. Mamy już decyzje zezwalające na użytkowanie tej drogi - za wyjątkiem włączonego odcinka w rejonie węzła Pogoria, gdzie do grudnia br. potrwają jeszcze prace związane z budową nowego wiaduktu drogowego WD-24. @GDDKiA 5:45 PM · 26 cze 2024 Będzie wygodniej, ale na głównej trasie do końca roku korki nie znikną. Duży ruch przez Antoniów i Piekło bo ludzie znaleźli alternatywę. Ciekawe kiedy rozpocznie się remont od węzła Pogoria do Kosztowy bo pewno wtedy na kolejnych kilka lat utrudnienia powrócą. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#347
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Ekspresowo pomiędzy węzłami Podwarpie i Dąbrowa Górnicza Pogoria 02.07.2024 Dziś kierowcy zyskali ponad 6 km przebudowanej drogi ekspresowej S1. Trwają jeszcze dodatkowe prace przy przebudowie wiaduktu drogowego na węźle Dabrowa Górnicza Pogoria. Tu, na odcinku blisko 500 m, obowiązuje jeszcze czasowa organizacja ruchu. Ta część kontraktu została objęta dodatkowym zamówieniem, aby wyburzyć istniejący wiadukt drogowy w obrębie węzła drogowego Dąbrowa Górnicza Pogoria w ciągu drogi wojewódzkiej DW796, a w jego miejsce wybudować nowy i uzyskać niezbędne pozwolenia na użytkowanie. Całość kontraktu zostanie zrealizowana do końca br. W tym miejscu, do czasu zakończenia prac funkcjonować będzie tymczasowe owalne rondo wraz z łącznicami węzła komunikującymi ulice Armii Krajowej i Św. Antoniego. Tam też zawężono przekroje jezdni do jednego pasa w każdym z kierunków i wprowadzono limit prędkości do 40 km/h. Ekspresówka w miejscu dawnej DK1 W ramach inwestycji powstał nowy dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S1 o długości 6,61 km wraz z węzłem Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Nowa droga przebiega w śladzie wcześniejszej DK1. Wybudowano 13 obiektów inżynierskich: dwa mosty, cztery wiadukty, dwie kładki dla pieszych oraz siedem przejść dolnych dla zwierząt. Zrealizowano także drogi dojazdowe o łącznej długości około 5,8 km oraz 4,6 km dróg łącznikowych. Przebudowano 2,3 km istniejących lokalnych dróg. Na inwestycji zyskali nie tylko kierowcy, bowiem wraz z budową dróg, powstało ponad 2,2 km ścieżek rowerowych, które znacząco usprawniły komunikację lokalną dla okolicznych mieszkańców. Za ograniczenie hałasu z ruchu komunikacyjnego odpowiada ponad 3,8 km wybudowanych ekranów akustycznych. Budowa drogi to również bezpieczeństwo i roboty branżowe Przybyło szereg urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zamontowaliśmy m.in. 27 kilometrów barier energochłonnych, 11 000 m2 oznakowania poziomego, ponad 13 km ogrodzeń (w tym blisko 4 km wygrodzeń herpetologicznych dla zwierząt) i innych urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Doświetlono nowo powstałe węzły i drogi łącznikowe za pomocą blisko 450 latarni, a woda opadowa z nowo powstałej kanalizacji deszczowej znajdzie swoje ujście m.in. w pięciu nowych zbiornikach retencyjnych wyposażonych w dwie przepompownie. Robóty branżowe objęły wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej, przebudowę wielkośrednicowych wodociągów miejskich i wody przemysłowej należącej do Huty Katowice, a także przebudowę gazociągów przesyłowych należących do zewnętrznych operatorów. Przebudowano także kolidującą z realizowaną drogą ekspresową linię wysokiego napięcia, sieci teletechniczne oraz elektroenergetyczne. Umowę na przebudowę niemal 7-kilometrowego odcinka DK1 na drogę ekspresową podpisano 11 września 2020 r. Kolejnym krokiem było przekazanie placu budowy, które nastąpiło 11 lutego 2021 r. Dla tej inwestycji, 24 stycznia 2023 r., uzyskano zamienną decyzję ZRiD, co umożliwiło pełną realizację robót budowlanych przy utrzymaniu ruchu dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Finansowanie inwestycji Wartość umowy podstawowej na wykonanie robót budowlanych to ponad 282 mln zł. Inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 312 934 443,19 zł, przy czym dofinansowanie z UE wyniesie 168 399 881,53 zł. Ekspresowe połączenie w województwie śląskim Trasa S1 na odcinku od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej przebiega po istniejącym śladzie DK1. Docelowo cała droga S1 będzie mieć długość 135 km. Stanie się ona nie tylko ekspresowym połączeniem od autostrady A1 i międzynarodowego lotniska w Pyrzowicach do granicy państwa w Zwardoniu, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym. W realizacji mamy ponad 40 km nowego przebiegu S1 pomiędzy Mysłowicami a Bielskiem-Białą oraz 8,5 km przygranicznego odcinka Przybędza – Milówka. Jesteśmy też na końcowym etapie opracowywania projektów przebudowy S1 od Dąbrowy Górniczej do Mysłowic. S1 znajduje się w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej i przebiegającej w osi priorytetowej TEN-T nr 25, czyli osi drogowej Gdańsk – Brno/Bratysława – Wiedeń. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina – Skalite. Kolejny kroczek wykonany. Choć na x - GDDKiA Katowice jest napisane CYTAT GDDKiA Katowice @GDDKiA_Katowice · 1 g. 🏗️🚧Prace na węźle Pogoria (ok. 500 m) powinny się zakończyć do końca bieżącego roku. Do tego czasu obowiązywać będzie czasowa organizacja ruchu w postaci ronda z łącznicami węzła komunikującymi ul. Armii Krajowej i Św. Antoniego. Limit prędkości: 4⃣0⃣ km/h, jeden pas ruchu Pozyjemy - zobaczymu. Ten post edytował Zibar wto, 02 lip 2024 - 13:10 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#348
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Myślę, że w fazę robót przejdzie ten odcinek po zakończeniu budowy S1 od Mysłowic do B-B czyli nie wcześniej niż w 2027 r.
CYTAT S1 Dąbrowa Górnicza – Mysłowice na końcowym etapie projektowania W planach jest przebudowa S1 Sosnowiec - Mysłowice i budowa węzła Klimontów. Zdjęcia: GDDKIA - Jesteśmy na końcowym etapie opracowywania projektów przebudowy drogi ekspresowej S1 od Dąbrowy Górniczej do Mysłowic – poinformował katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. To część realizowanej trasy S1 od autostrady A1 i międzynarodowego lotniska w Pyrzowicach do granicy państwa w Zwardoniu. Docelowo cała droga S1 będzie mieć długość 135 km. Kierowcy czekają na nowe odcinki drogi S1 w województwie śląskim. To jedna z najważniejszych dróg szybkiego ruchu w regionie. Biegnąca z północy na południe droga DK1 i S1 jest swego rodzaju kręgosłupem drogowym woj. śląskiego. W realizacji jest obecnie ponad 40 km drogi S1 pomiędzy Mysłowicami a Bielskiem-Białą oraz 8,5 km przygranicznego odcinka Przybędza – Milówka, jako obejścia Węgierskiej Górki. To odcinki biegnące nowym śladem, niezależnie od obecnej DK1. Pierwsze z nich zostaną udostępnione do ruchu w przyszłym roku. W planach jest też przebudowa kolejnych odcinków DK1 na północ od Mysłowic. GDDKIA podaje, ze jest już na końcowym etapie opracowywania projektów przebudowy S1 od Dąbrowy Górniczej przez Sosnowiec do Mysłowic. Celem inwestycji jest poprawa funkcjonalności i przepustowości obecnej trasy. W ramach inwestycji planowane jest poszerzenie odcinka Dąbrowa Górnicza – Lędziny. Drogowcy zastanawiają się też nad przekrojem pozostałych powstających odcinków S1 i wstępnie planują pozostawienie rezerwy na trzeci pas. Wstępnie realizację części drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Sosnowiec podzielono na dwa zadania: odcinek o długości około 2,3 km w Sosnowcu pomiędzy ulicą Inwestycyjną a węzłem Jęzor. Z zakresu projektowania wyłączony został odcinek o długości około 450 m, obejmujący wiadukt nad rzeką Bobrek oraz torami kolejowymi wraz z dojazdami. Został on przebudowany we wcześniejszych latach. odcinek o długości ok. 2,7 km zaczynającego się od węzła Jęzor w Sosnowcu, a kończącego się przed węzłem Brzęczkowice w Mysłowicach. To kontynuacja przebudowy dawnej wschodniej obwodnicy Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Zadanie dotyczy 5 kilometrowego odcinka oraz węzła Klimontów, który połączy Sosnowiec z drogą S1 oraz ułatwi dojazd do strefy gospodarczej. Zadanie zakłada dostosowanie konstrukcji drogi do nośności 11,5 t/oś oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Droga ekspresowa S1 biegnąc w kierunku północ - południe jest jedną z kluczowych dróg regionu śląskiego. Na długim odcinku pełni funkcję Wschodniej Obwodnicy Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Łączy się z autostradami A1 i A4, drogami ekspresowymi S69, S52 i drogami krajowymi 1, 78, 79, 81, 86 i 94. Michał Zawadzki conadrogach.pl 2024-07-03 czy jednak będą 3 pasy! Ten post edytował Zibar śro, 03 lip 2024 - 12:51 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#349
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
No ... bombki strzelił:
CYTAT Przygotowujemy do realizacji kolejne odcinki S1 Priorytetem jest dokończenie budowy całej S1, jak i pozostałych głównych ciągów transportowych w woj. śląskim. Działania te wymagają dużych środków oraz nakładów pracy. Trudno jest też zrealizować jednocześnie wszystkie zgłaszane postulaty dotyczące rozbudowy istniejącej infrastruktury drogowej. Dlatego przebudowa drogi ekspresowej S1 na odcinku Dąbrowa Górnicza – Lędziny będzie realizowana w dotychczasowym przekroju, zgodnie z posiadanymi Programami Inwestycj. Po ukończeniu wszystkich odcinków S1 możliwa będzie miarodajna analiza rozkładu ruchu na tej trasie. Na tej podstawie będą mogły zostać podjęte decyzje o ewentualnej rozbudowie S1 o dodatkowy pas. To druciarstwo jest żenujące. ![]() Jak zrobią tak jak napisali to za kilka lat będą burzyć nowe wiadukty jak ten na węźle Pogoria. To jest tak absurdalne, że ręce opadają. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#350
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
przecież obecny ruch już kwalifikuje się na 2x3, a na pewno zwiększy się po otwarciu odcinka do Bielska. Wydawało się już przesądzone 2x3 i przez to opóźnienia. Lepiej już było zrobić trochę poźniej, przeprojektować ale już porządnie. Może to nie ostateczne tylko ktoś się tak wyrwał? Jeśli nie to naprawdę ręce opadają a odpowiedzialni powinni być pociągnięci do odpowiedzialności za niegospodarność Do tego wszystkiego poza wydaną kasą i tak będą długotrwałe utrudnienia podobnie jak by byłoby przy rozbudowie o 3 pas. W sumie nawet będa gorsze bo po wybudowaniu pierwszej jezdni 3-pasmowej podczas pzrebodwy drugiej ruch byłby już jako 2+1, a tak będzie przez cała przebudowę po 1 pasie w każdą ze stron. W okolicach A4 i przy magazynach w Sosnowcu już teraz od dawna są korki, a do tego jest czasem niebezpiecznie -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#351
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Masz wypowiedz podczas spotkania z uczestnikami Campus Polska Przyszłości wiceministra MI:
CYTAT Inwestycje w drogi trzeba hamować. Idziemy siłą inercji i już są pomysły, żeby dublować ekspresówki bez zważania na bardzo silne tendencje, które pojawiły się w ostatnich latach, które są związane z demografią. Zaczyna brakować kierowców, więc nie ma potrzeby budowy dróg wysokiej przepustowości – powiedział Piotr Malepszak. To jasno wskazuje tendencje na najbliżej lata i wyjaśnia zwrot w sprawie S1. Za to MI chce w przyszłym roku wprowadzić 1600 km nowych płatnych dróg dla transportu. Chcą stawić na kolej. Dlatego z komponentu kolejowego CPK wycieli 70% nowych tras. Czego nie rozumiesz? ![]() Co do S1 to jeździ się kiepsko, w godzinach szczytu korki, przy tych planowanych remontach węzła kolejowego Katowice pewno część ludzi wybierze auto jako dojazd do pracy więc będzie tylko gorzej. Wszystkie analizy mówią, że po ukończeniu planowanych dróg w regionie ruch na tym odcinku będzie rósł, a tu nagle taka wolta ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#352
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT NaszeMiasto Nowa S1 w Dąbrowie Górniczej prawie gotowa! Budują jeszcze wiadukt na węźle Pogoria. Pojawił się asfalt, finał prac blisko. Zobacz zdjęcia W Dąbrowie Górniczej powstała nowa trasa ekspresowa S1. To ponad 6,5 kilometra równej jak stół trasy z bezkolizyjnymi wjazdami i zjazdami. Kierowcy chwalą sobie tę nowość, ale jadąc tędy wciąż napotykają na węźle Pogoria na utrudnienia w płynnej jeździe. Dlaczego? W ramach dodatkowego zamówienia GDDKiA buduje tu od nowa wiadukt, który jak się okazało nie nadawał się do dalszego użytkowania. Na szczęście prace zmierzają do końca i wkrótce wszystko ma być gotowe. Nowa S1 w Dąbrowie Górniczej: dodatkowe prace na węźle Pogoria, budują od nowa wiadukt Dodatkowe prace na węźle Pogoria w dąbrowskiej dzielnicy Ząbkowice mają potrwać jeszcze do końca tego roku. Ta część kontraktu została objęta dodatkowym zamówieniem, bowiem w trakcie całej inwestycji okazało się, że trzeba wyburzyć istniejący wiadukt drogowy w obrębie węzła drogowego Dąbrowa Górnicza Pogoria w ciągu drogi wojewódzkiej DW796, a w jego miejsce wybudować nowy i uzyskać niezbędne pozwolenia na użytkowanie. W tym miejscu, do czasu zakończenia prac funkcjonuje tymczasowe, owalne rondo wraz z łącznicami węzła komunikującymi ulice Armii Krajowej i św. Antoniego. Tam też zawężono przekroje jezdni do jednego pasa w każdym z kierunków i wprowadzono limit prędkości do 40 km/h. Obecnie zaawansowanie prac przy budowie wiaduktu przekroczyło już 80 procent, a zaawansowanie finansowe dodatkowego zlecenia jest wyższe niż 70 procent. Ostatnio pojawił się na drodze na wiadukcie asfalt. To pozwala mieć nadzieję, że wszystkie dodatkowe prace zostaną ukończone w terminie, a więc najpóźniej w grudniu tego roku. Wówczas będzie można już bez przeszkód pokonać całkiem nowy odcinek S1 od Podwarpia do węzła Pogoria. Nowa S1 w Dąbrowie Górniczej zastąpiła dawną DK1 Nowy odcinek S1 na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybudowała firma Budimex. Umowa na zaprojektowanie i przebudowę DK1 na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza została podpisana 11 września 2020 r. Kolejnym krokiem było przekazanie placu budowy, które nastąpiło 11 lutego 2021 r. Dla tej inwestycji, 24 stycznia 2023 r., uzyskano zamienną decyzję ZRiD, co umożliwiło pełną realizację robót budowlanych przy utrzymaniu ruchu dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Początkowo całość prac miała się zakończyć w 2023 roku, ale okazało się, że potrwają jednak dłużej, co ma związek ze wspomnianą odbudową wiaduktu na węźle Pogoria. Teraz prawie wszystko jest już gotowe i kierowcy bez przeszkód mogą poruszać się wszystkimi drogami, także tymi, które skomunikowały nową S1 z dąbrowskimi dzielnicami. Po przebudowie dotychczasowa DK1 stała się „ekspresówką”. Można będzie nią po ukończeniu wiaduktu przejechać węzłem Pogoria, a już dziś można pokonać ją kładką pieszo-rowerową na ul. Kusocińskiego i Karsów, wiaduktem w rejonie ul. Konstytucji, nowym węzłem Ząbkowice, a także wiaduktami w rejonie ul. Krynicznej i Ujejskiej. W ramach inwestycji powstał nowy dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S1 o długości 6,61 km wraz z wybudowanym od podstaw węzłem Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Nowa droga przebiega w śladzie wcześniejszej DK1. Wybudowanych zostało aż 13 obiektów inżynierskich: dwa mosty, cztery wiadukty, dwie kładki dla pieszych oraz siedem przejść dolnych dla zwierząt. Zrealizowane zostały także drogi dojazdowe o łącznej długości około 5,8 km oraz 4,6 km dróg łącznikowych. Przebudowanych zostało 2,3 km istniejących lokalnych dróg. Dzięki tej ogromnej inwestycji zyskali nie tylko kierowcy, bowiem wraz z budową dróg, powstało ponad 2,2 km ścieżek rowerowych, które znacząco usprawniły komunikację lokalną dla okolicznych mieszkańców. Za ograniczenie hałasu z ruchu komunikacyjnego odpowiada natomiast ponad 3,8 km wybudowanych ekranów akustycznych. Nowa S1 w Dąbrowie Górniczej: bezpieczeństwo i roboty branżowe Przybyło także wiele urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. - Zamontowaliśmy m.in. 27 kilometrów barier energochłonnych, 11 tysięcy metrów kwadratowych oznakowania poziomego, ponad 13 km ogrodzeń, w tym blisko 4 km wygrodzeń herpetologicznych dla zwierząt i innych urządzeń bezpieczeństwa ruchu – informuje katowicki oddział GDDKiA. Doświetlone zostały nowo powstałe węzły i drogi łącznikowe za pomocą blisko 450 latarni, a woda opadowa z nowo powstałej kanalizacji deszczowej znajdzie swoje ujście m.in. w pięciu nowych zbiornikach retencyjnych wyposażonych w dwie przepompownie. Jak informuje GDDKiA roboty branżowe objęły wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej, przebudowę wielkośrednicowych wodociągów miejskich i wody przemysłowej należącej do Huty Katowice, a także przebudowę gazociągów przesyłowych należących do zewnętrznych operatorów. Przebudowano także kolidującą z realizowaną drogą ekspresową linię wysokiego napięcia, sieci teletechniczne oraz elektroenergetyczne. Trasa S1 na odcinku od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej przebiega po istniejącym śladzie DK1. Docelowo cała droga S1 będzie mieć długość 135 km. Stanie się ona nie tylko ekspresowym połączeniem od autostrady A1 i międzynarodowego lotniska w Pyrzowicach do granicy państwa w Zwardoniu, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym. - W realizacji jest ponad 40 km nowego przebiegu S1 pomiędzy Mysłowicami a Bielskiem-Białą oraz 8,5 km przygranicznego odcinka Przybędza – Milówka. Jesteśmy też na końcowym etapie opracowywania projektów przebudowy S1 od Dąbrowy Górniczej do Mysłowic - informuje katowicki oddział GDDKiA. Nowa S1 w Dąbrowie Górniczej: finansowanie inwestycji Wartość umowy podstawowej na wykonanie robót budowlanych to ponad 282 mln zł. Inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 312 mln 934 tys. 443,19 zł, przy czym dofinansowanie z UE wyniesie 168 mln 399 tys. 881,53 zł. zdjęcia ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#353
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
dobre wieści
CYTAT UM 25 października 2024 WKRÓTCE OTWARCIE NOWEGO WIADUKTU NAD TRASĄ S1 Na tę chwilę czekało wiele osób, którym korki na przebudowanej już trasie S1 w Dąbrowie Górniczej utrudniały życie. Nowy wiadukt w ciągu DW796 (ulica Armii Krajowej) został przez wykonawcę zgłoszony do odbiorów. Ułożone warstwy ścieralne nawierzchni na nowym wiadukcie to znak, że ostatni element przebudowy dąbrowskiego odcinka DK1 do parametrów drogi ekspresowej S1 jest już gotowy. To oznacza, że już wkrótce będzie się po nim odbywał ruch do i z Ząbkowic, a tymczasowe rondo na trasie – przyczyna wspomnianych utrudnień – zostanie wkrótce zlikwidowane. Przebudowę dąbrowskiego odcinka DK1 do parametrów drogi ekspresowej Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych i Autostrad zleciła firmie Budimex. Umowa początkowo nie obejmowała budowy wiaduktu w ciągu ul. Armii Krajowej, a gdy już obiekt został wskazany do przebudowy, termin zakończenia prac ustalono na koniec 2024 roku. Jeśli procedura odbiorowa przebiegnie sprawnie, obiekt zostanie oddany do użytku niemal dwa miesiące przed terminem. Dokładny termin otwarcia nowego obiektu powinniśmy poznać w najbliższych dniach. Inwestycja GDDKiA odmieniła 6,6 km DK1 Z trasy zniknęły kolizyjne skrzyżowania i słynne „50”, czyli ograniczenia prędkości. Teraz kierowcy mogą korzystać z dwóch pasów jezdni w każdym kierunku i rozwijać prędkość do 120 km/godz. Poza nowym węzłem Ząbkowice na trasie powstało 13 obiektów inżynierskich: dwa mosty, cztery wiadukty, dwie kładki dla pieszych oraz siedem przejść dolnych dla zwierząt. Zrealizowano także drogi dojazdowe o łącznej długości około 5,8 km oraz 4,6 km dróg łącznikowych. Przebudowano 2,3 km istniejących lokalnych dróg. Na inwestycji zyskali nie tylko kierowcy, bowiem wraz z budową dróg, powstało ponad 2,2 km ścieżek rowerowych. Za ograniczenie hałasu z ruchu komunikacyjnego odpowiada ponad 3,8 km wybudowanych ekranów akustycznych. Przebudowę DK1 wykorzystało także miasto Przebudowie DK1 towarzyszyła budowa kanalizacji w Ujejscu. Warta prawie 27 mln zł inwestycja – pierwszy etap budowy kanalizacji w Ujejscu – objęła ulicę Kryniczną, Konstytucji, a także część ulicy Ujejskiej. To był wstęp do realizacji kompletnego projektu – szacowanego na 68 mln zł – budowy kanalizacji sanitarnej, deszczowej, wodociągów oraz jezdni, chodników i dróg rowerowych na ul. Ujejskiej, Broniewskiego, Krynicznej i Kwiatowej. By móc w pełnym zakresie zrealizować tę inwestycję, miasto zabiega o jej dofinansowanie. Wartość umowy podstawowej na wykonanie robót budowlanych to ponad 282 mln zł. Inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Całkowita wartość projektu to ponad 312,9 mln zł, przy czym dofinansowanie z UE wyniesie niemal 168,4 mln zł. i zdjęcia ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#354
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
!
CYTAT Zgodnie z naszymi deklaracjami informujemy, że przejazd ulicą Armii Krajowej nad drogą ekspresową #S1 w #DąbrowaGórnicza został przywrócony. Tym samy uciążliwe utrudnienie w postaci tymczasowego ronda S1 zostalo zlikwidowane. @GDDKiA ![]() Na dwa miesiące przed terminem aneksu. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#355
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
to nie oznacza końca prac, ale już normalnie z centrum do Ząbkowic, a na samej trasie dalej zwężenie ale będzie płynniej bo już bez skrzyżowań CYTAT UM
(...) Otwarciu wiaduktu towarzyszyła likwidacja tymczasowego ronda przy węźle Pogoria. Przejazd trasą S1 w rejonie przebudowanego węzła Pogoria odbywa się jeszcze po jednym pasie w każdym kierunku. Będzie tak do czasu montażu barier odgradzających obie jezdnie i zakończenia prac wykończeniowych. (...) -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#356
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^^
Jeszcze nie ma pełnej płynności, ale i nie ma też takiego zatoru, ale będzie kolejny na terenie naszego miasta i chyba znacznie większy jak zacznie się przebudowa węzła Sulno. CYTAT Wybraliśmy projektantów rozbudowy S1 z Dąbrowy Górniczej do Sosnowca Spośród sześciu złożonych ofert, najkorzystniejszą przedstawiła firma Gramar z Lublińca, która zaoferowała opracowanie dokumentacji projektowej dla około 4,25 km drogi S1 za niemal 2,5 mln zł. Jeśli od tego wyboru do 18 listopada nie wpłyną odwołania, podpisanie umowy mogłoby nastąpić jeszcze w tym roku. Termin realizacji zamówienia Umowa obejmuje wykonanie kilku elementów. Pierwszy, to opracowanie dokumentacji projektowej (do 19 miesięcy od podpisania umowy). Kolejne, to wsparcie zamawiającego na etapie przetargu na roboty budowlane wraz z udzielaniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom (8 miesięcy) oraz pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót wykonywanych w oparciu o sporządzoną dokumentację projektową (82 miesiące). Termin realizacji całego zakresu umowy wyniesie 109 miesięcy. Zakres inwestycji Rozbudowie ulegnie droga ekspresowa na odcinku około 4,25 km. Początek opracowania zlokalizowany jest na wysokości ulicy Marcina Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej, a koniec przed węzłem Porąbka, przy ulicy Wiejskiej w Sosnowcu. Na tym odcinku rozbudowane lub przebudowane zostaną węzły Dąbrowa Górnicza Podlesie oraz Sulno. Przy jezdni w kierunku Pyrzowic powstanie Miejsce Obsługi Podróżnych o podstawowej funkcjonalności wraz z miejscem do kontroli i/lub ważenia pojazdów. Konstrukcja drogi i obiektów mostowych zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś. Rozebranych i zbudowanych od nowa zostanie aż 11 wiaduktów i dwa mosty. Ponadto przebudujemy lub rozbudujemy istniejące przepusty, a tam, gdzie zajdzie potrzeba powstaną nowe. Projekt obejmie także odwodnienie drogi i oświetlenie drogowe. W ramach umowy projektant przeanalizuje potencjalne oddziaływanie ruchu drogowego na otoczenie oraz uzyska decyzję środowiskową. Decyzja ta określi zakres budowy i przebudowy ekranów akustycznych. W ciągu drogi powstaną kanały technologiczne, a istniejące uzbrojenie terenu, kolidujące z rozwiązaniami projektowymi, zostanie przebudowane. W ramach inwestycji przewidziana również została konieczność ujęcia w projekcie przyłączy energetycznych i telekomunikacyjnych oraz modułów wdrożeniowych, które będą instalowane w pasie drogowym w ramach budowy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem. Parametry techniczne klasa drogi: S liczba jezdni i pasów ruchu: 2/2 szerokość pasa ruchu: 3,5 m szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m obciążenie: 11,5 t/oś Źródło finansowania Zamówienie jest przewidziane do finansowania ze środków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Niestety mimo projektowania i panowania przebudowy tak wielu obiektów chcą to robić w przekroju 2x2 ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#357
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Dramat. Ktoś powinien za takie marnowanie pieniędzy odpowiedzieć. Obwodnica największej metropolii i do tego ruch zwiększy się po oddaniu S1 do Bielska. Będzie się jeździło fatalnie, a wcześniej mega korki w czasie przebudowy
To jest chyba jakaś marność lokalnych polityków plus katowickiej GDDKiA. Ciekawe kiedy wcześniejsza przebudowa od węzła Pogoria do Kasprzaka. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#358
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 60 Dołączył: śro, 25 sty 23 Nr użytkownika: 6,452 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dramat. Ktoś powinien za takie marnowanie pieniędzy odpowiedzieć. Obwodnica największej metropolii i do tego ruch zwiększy się po oddaniu S1 do Bielska. Będzie się jeździło fatalnie, a wcześniej mega korki w czasie przebudowy To jest chyba jakaś marność lokalnych polityków plus katowickiej GDDKiA. Ciekawe kiedy wcześniejsza przebudowa od węzła Pogoria do Kasprzaka. A po kilku latach znowu przebudowa, bo przekrój 2x2 okaże się nie wydolny ![]() |
|
|
![]()
Post
#359
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Tak z kronikarskiego obowiązku:
CYTAT - Zakończyliśmy przebudowę wiaduktu i wprowadziliśmy docelową organizację ruchu na drodze S1 w Dąbrowie Górniczej. Od środy 18 grudnia użytkownicy S1 w rejonie węzła Dąbrowa Górnicza Pogoria jeżdżą już pełnym dwupasowym przekrojem na obu jezdniach - podaje GDDKiA. Umowę na przebudowę do parametrów drogi ekspresowej prawie 7 km DK1 podpisano we wrześniu 2020 r. Pierwotny termin realizacji przypadał na koniec 2023 r. Prace budowlane rozpoczęły się w lipcu 2021 r. Czas na utrudnienia na odcinku w kierunku Tychów: CYTAT Umowę na przygotowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla przechodzącego przez Dąbrowę Górniczą odcinka o długości 2,7 km podpisaliśmy 25 października 2019 r. Dokumentacja obejmuje projekt budowlany i wykonawczy wraz z materiałami do wniosku o wydanie decyzji ZRID. 9 sierpnia 2023 r. otrzymaliśmy zamienną decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). Inwestycja planowana jest do realizacji w systemie tradycyjnym w latach 2026-2028. Dla dłuższego, ponad 4-kilometrowego odcinka od Dąbrowy Górniczej do Sosnowca, trwa przetarg na przygotowanie dokumentacji rozbudowy. Przewidujemy, że umowę podpiszemy pod koniec br. Dokumentacja obejmuje projekt budowlany i wykonawczy wraz z materiałami do wniosku o decyzję ZRID. Inwestycję zrealizujemy w systemie tradycyjnym w latach 2028-2030. Zdrowia i cierpliwości Wszystkim życzę. -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 06:54 |