![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#241
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Grafiki już były na forum, w lepszej rozdzielczości: http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?...amp;#entry90957
-------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#242
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 207 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dzięki wielkie za odpowiedź, dokładnie o takie coś mi chodziło. Czy jest to gdzieś dostępne w lepszej rozdzielczości?? Przepraszam za moją wybredność, ale wzrok już nie ten, albo mam za mały monitor ![]() Tutaj Zakładka załączniki i trzeba ściągnąć "zmiana treści SIWZ nr 7 z zał." |
|
|
![]()
Post
#243
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 3 Dołączył: nie, 28 lut 21 Nr użytkownika: 6,218 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dzięki wielkie za odpowiedź, dokładnie o takie coś mi chodziło. Czy jest to gdzieś dostępne w lepszej rozdzielczości?? Przepraszam za moją wybredność, ale wzrok już nie ten, albo mam za mały monitor ![]() Tutaj Zakładka załączniki i trzeba ściągnąć "zmiana treści SIWZ nr 7 z zał." Super, teraz to można czytać bez lupy ![]() |
|
|
![]()
Post
#244
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
uzupełnienie zaległości
CYTAT nasze miasto W Dąbrowie Górniczej trwa przebudowa DK1 w ekspresówkę. GDDKiA wypłaci prawie 300 odszkodowań, 14 dla właścicieli zburzonych domów W Dąbrowie Górniczej rozpoczęła się przebudowa siedmiokilometrowego odcinka dwupasmowej DK 1 do parametrów drogi ekspresowej. W rejonie Ząbkowic i Ujejsca zniknęło około 5 tysięcy drzew, rozpoczęły się również wyburzenia pierwszych domów i zabudowań, kolidujących z tą ogromną inwestycją. Dowiedzieliśmy się też, jak wysokie odszkodowania otrzymają ci mieszkańcy, którzy będą musieli przymusowo opuścić swoje dotychczasowe miejsce zamieszkania. Na początkowym etapie prac część właścicieli gruntów, m.in. przy ul. Krynicznej, Europejskiej i Ujejskiej skarżyła się, że prace toczą się bez informowania ich o tym, kto, kiedy i na jakich warunkach wycina na posesjach drzewa. Dąbrowianie nie mają też w wielu przypadkach informacji, na jakie odszkodowanie mogą liczyć. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tłumaczy, że stara się rozwiązywać na bieżąco wszystkie konfliktowe sytuacje, z poszanowaniem prawa własności. - Obecnie realizowane są roboty przygotowawcze, m.in. w zakresie wycinki drzew i krzewów oraz prace geodezyjne. Prace wykonywane są wyłącznie na nieruchomościach przeznaczonych pod inwestycję przebudowy drogi DK1, które zostały protokolarnie przekazane wykonawcy przez inwestora ? GDDKiA Oddział w Katowicach ? tłumaczy Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Odszkodowanie dostanie prawie 300 właścicieli gruntów Dziś wiemy już, że w sumie pod przebudowę DK1, m.in. budowę nowego węzła Pogoria, budowę dróg technicznych i serwisowych, budowę czterech mostów i czterech wiaduktów drogowych, dwóch kładek dla pieszych oraz innych elementów tej inwestycji zajętych zostanie 297 różnych nieruchomości. A jak wygląda sytuacja z odszkodowaniami? - Proces wydawania decyzji przez wojewodę rozpoczął się w styczniu 2021 r. i dotyczył kilku (wydano sześć na dziś) nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi dla właścicieli, których GDDKiA Oddział w Katowicach wypłacił zaliczki w wysokości 70 procent wartości odszkodowania według wskazań treści specustawy drogowej, a pozostałe 30 procent będzie przedmiotem wypłaty po uzyskaniu ostateczności decyzji zezwalającej na realizację tejże inwestycji, po jej wydaniu przez Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii ? informuje Marek Prusak. Jak dowiedzieliśmy się w Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach na razie nie ma jeszcze ostatecznej decyzji w tej sprawie i nie wiadomo, kiedy się pojawi. Decyzją z 24 kwietnia 2020 r. wojewoda śląski zezwolił na realizację inwestycji drogowej pn.: ?Przebudowa drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie ? Dąbrowa Górnicza?, której nadano rygor natychmiastowej wykonalności. - Od niniejszej decyzji wniesiono odwołanie do ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w Warszawie. Postępowanie odwoławcze nie zostało jeszcze zakończone, co oznacza iż decyzja ta nie jest ostateczną w administracyjnym toku instancji ? tłumaczy Alina Kucharzewska, rzecznik prasowa wojewody śląskiego. Jak informuje zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, zwanej dalej: specustawą drogową, oraz ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, wojewoda śląski informował właścicieli nieruchomości, ujawnionych w ewidencji gruntów, o prowadzonym na wniosek generalnego dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad postępowaniu o zezwolenie na realizację inwestycji. Strony zostały również poinformowane o wydaniu przez wojewodę śląskiego decyzji w tej sprawie. - W efekcie 297 nieruchomości z mocy prawa stanie się własnością Skarbu Państwa. Wśród nieruchomości objętych tą właśnie decyzją 14 było zabudowanych budynkami mieszkalnymi. Są one położone w gminie Siewierz, obręb Wojkowice Kościelne, gminie Dąbrowa Górnicza (obręb Ujejsce) i gminie Dąbrowa Górnicza (obręb Ząbkowice) ? mówi Alina Kucharzewska. Zgodnie ze specustawą drogową organ, który wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, zobowiązany jest do wydania decyzji ustalających odszkodowania za nieruchomości, które z mocy prawa staną się własnością Skarbu Państwa. Odszkodowanie to przysługuje dotychczasowym właścicielom nieruchomości, użytkownikom wieczystym nieruchomości oraz osobom, którym przysługują do nieruchomości ograniczone prawa rzeczowe. Do ustalenia wysokości i wypłacenia odszkodowania stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami zwanej dalej: ugn. I tak, stosownie do treści art. 130 ust. 2 ugn, ustalenie wysokości odszkodowania, w tym za grunt, składnik budowlany i roślinny, następuje po uzyskaniu opinii rzeczoznawcy majątkowego określającej wartość nieruchomości. Opinia ta sporządzana jest na piśmie w formie operatu szacunkowego. Na razie około 8 mln zł za dwanaście posesji z domami - Celem sporządzenia opinii w formie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości wojewoda śląski powołał biegłych rzeczoznawców majątkowych w prowadzonych postępowaniach administracyjnych w celu ustalenia odszkodowania za wszystkie nieruchomości (297). Na potrzeby postępowań odszkodowawczych sporządzone zostały już przez rzeczoznawcę majątkowego operaty szacunkowe, określające wartość nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi. Aktualnie wojewoda śląski ustalił odszkodowanie za 12 nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi, na łączną kwotę około 8 milionów złotych ? informuje Alina Kucharzewska. Ustalając odszkodowanie wojewoda śląski w części przypadków powiększył odszkodowanie o kwotę 10 tys. zł, zgodnie z art. 18 ust. 1f specustawy drogowej, z tytułu zamieszkania w budynku mieszkalnym oraz o kwotę równą 5 procent wartości nieruchomości z tytułu jej wcześniejszego wydania, zgodnie z art. 18 ust. 1e pkt 1 specustawy drogowej. Jak tłumaczą urzędnicy ustalając odszkodowanie wojewoda śląski zobowiązał generalnego dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, jako zarządcę drogi krajowej, do wypłaty ustalonego odszkodowania w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja ustalająca odszkodowanie stanie się ostateczna, jednakże nie wcześniej niż w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja wojewody śląskiego z 24 kwietnia 2020 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanie się ostateczna. Równocześnie wojewoda śląski w decyzjach o odszkodowaniu informuje właścicieli nieruchomości, że zgodnie z art. 12 ust. 5a specustawy drogowej, na wniosek osoby uprawnionej do otrzymania odszkodowania, inwestor ? Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wypłaca zaliczkę w wysokości 70 procent odszkodowania ustalonego przez wojewodę w decyzji. Wypłata zaliczki następuje jednorazowo w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku. Ten prawie siedmiokilometrowy odcinek ?ekspresówki? powinien być oddany do użytku w listopadzie 2023 roku. Tak więc czeka nas teraz ponad 2,5 roku, które związane będą z licznymi utrudnieniami drogowymi. No cóż, żeby było lepiej, musi być teraz gorzej. Oby tylko inwestycja przebiegała płynnie, a problemów dla wszystkich uczestników ruchu drogowego było jak najmniej. i zdjęcia sprzed przebudowy ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#245
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Coś wolno im idą przygotowania. Termin zakończenia długi to i się nie spieszą. Na razie przybyły jakieś zabezpieczenia na płazy itp
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#246
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Strona nadzoru, są tam mapy, schematy, aktualności i postępy prac.
https://s1podwarpie-dabrowa.pl/index.html |
|
|
![]()
Post
#247
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^
ta mapa jakaś niedokończona ![]() Wydaje mi się, że jest trochę pozmieniane. Kiedyś porównam ze starym projektem. Ze strony widać, jakby projektowali od początku. No to chyba od nowa zezwolenia... CYTAT DZ Przebudowa DK 1 w Dąbrowie Górniczej nabiera tempa Trwa przebudowa DK1 w ekspresową trasę S1 między Dąbrową Górniczą i Podwarpiem. Na razie, po spektakularnej marcowej wycince, drogowcy pracują nad mało spektakularnymi przebudowami sieci urządzeń infrastruktury drogowej. Ale zajmują się także na przykład budową specjalnych zapór dla? żab. Zabezpieczenia herpetologiczne mają uchronić płazy przed śmiercią na drodze. Przebudowa DK 1 w ekspresową S1 Przebudowa drogi krajowej nr 1 w drogę ekspresową S1 nabiera tempa. Wczesną wiosną uwagę kierowców zwróciła wycinka drzew przy tej drodze. Wówczas pod topór poszło około pięciu tysięcy drzew. Było to konieczne, bo nowa trasa będzie nieco szersza od obecnej. Inwestycja wymagała wycinki. Teraz wykonawca, którym jest firma Budimex, zajmuje się mniej spektakularnymi pracami, choć są one równie ważne dla tej inwestycji. - Rozpoczęły się roboty obejmujące przebudowę urządzeń infrastruktury, czyli sieci wodociągowej, sieci gazowej średniego i wysokiego ciśnienia oraz kanalizacji sanitarnej ? mówi Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa drogi ekspresowej zaczęła się jeszcze od innego ważnego działania drogowców. Zanim rozpoczną się roboty budowlane wykonawca zbudował na prawie całej długości przebudowywanej drogi specjalne zabezpieczenia herpetologiczne, uniemożliwiające przemieszczanie się po tej ruchliwej drodze płazom. Głównie chodzi o żaby, zaskrońce i jaszczurki, które wiosną migrują, często przechodząc przez drogi publiczne. W przypadku DK 1 taka migracja kończy się dla nich śmiercią. Dlatego też wzdłuż drogi rozłożono specjalne plastikowe płotki, których płazy nie pokonają. Kiedy zaczną się prace budowlane na DK1? Kiedy jednak rozpoczną się regularne prace budowlane na drodze? Jak mówi Marek Prusak z GDDKiA roboty drogowe planowane są w czerwcu, ale najpierw na drogach technologicznych, dojazdowych, łącznikowych. - Rozpoczęcie robót drogowych na trasie zasadniczej planowane jest na przełomie lipca i sierpnia. Wcześniej planowane jest rozpoczęcie robót mostowych na kładkach dla pieszych na ul. Karsów i ul. Kusocińskiego oraz na przepustach i mostach w ciągu dróg dojazdowych ? dodaje Prusak. Przypomnijmy. Prawie siedmiokilometrowy odcinek drogi krajowej nr 1 między Dąbrowa Górniczą i Podwarpiem zmieni się w ekspresówkę. A to oznacza m.in, że droga będzie miała większą nośność. Po przebudowie trasa bez problemu wytrzyma nacisk 115 kN/oś. A to z kolei oznacza, że będą mogły tędy przejeżdżać nawet najcięższe pojazdy. To będzie nowoczesna, ogrodzona droga ekspresowa Nowa S1 będzie dwujezdniową trasą szybkiego ruchu z około 2,5-metrowej szerokości pasem awaryjnym. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Droga będzie ogrodzona, bo takie dziś są standardy dla dróg ekspresowych. Ogrodzenie uniemożliwi wejście na jezdnie na przykład leśnym zwierzętom. S1 między Dąbrową i Podwarpiem ma być też drogą bezpieczniejszą niż dotychczas . Z trasy znikną niebezpieczne, jednopoziomowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Wykonawca wybuduje tu nowy węzeł Ząbkowice oraz przebuduje istniejący węzeł Pogoria. Będą to bezkolizyjne skrzyżowania. Do tego, w ramach kontraktu, wybudowane będą m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe oraz dwie kładki dla pieszych. Powstaną drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska m.in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt. Mieszkańcy powinni być spokojni o nieuciążliwy poziom hałasu przy nowej trasie ekspresowej . Mają to zabezpieczyć specjalne ekrany dźwiękochłonne, które staną w najbardziej zagrożonych hałasem miejscach. Kiedy droga S1 będzie gotowa? Ten prawie siedmiokilometrowy odcinek ekspresówki powinien być oddany do użytku w listopadzie 2023 roku. Wcześniej, bo jeszcze w maju 2021 roku, kierowcy w końcu będą mogli przejechać dwupasmówką S1 od Podwarpia do Pyrzowic. Na razie, to trasa jednojezdniowa, zwężająca się za węzłem Podwarpie do drogi o jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Właśnie w połowie maja wykonawca ma udostępnić kierowcom drugą jezdnię tej trasy. Droga będzie przejezdna, ale firma Rubau Constructiones będzie jeszcze prowadziła tam prace wykończeniowe. Tymczasem do końca 2023 roku powinny być także gotowe pozostałe, będące obecnie w budowie, odcinki ekspresowej trasy S1 od Mysłowic do Bielska Białej. Wyjątkiem będzie budowa około 13-kilometrowego Mysłowice Oświęcim. Do 2023 roku na pewno powstanie jedynie trzykilometrowej długości trasa ekspresowa będąca obwodnicą Bierunia. Około 9 km pozostałej trasy będzie gotowa około roku później. W 2023 gotowa będzie też S1 będąca obwodnicą Węgierskiej Górki (Milówka ? Przybędza). zdjęcia ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#248
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Inwestycja jest już naniesiona na OSM
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#249
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT GW Trwa inwestycja za 282 miliony złotych. DK1 przed końcem 2023 roku stanie się drogą ekspresową Niespełna 7-kilometrowy odcinek DK1 między Dąbrową Górniczą a Podwarpiem, słynący obecnie z ograniczeń prędkości do 50 km/godz., ma się zamienić w drogę ekspresową do listopada 2023 roku. Aktualnie trwa okres projektowania, czyli przygotowania dokumentacji technicznej, która pozwoli na przebudowę drogi DK1 do parametrów drogi ekspresowej. Zakończono wycinkę drzew i krzewów oraz wyburzenia nieruchomości kolidujących z pasem drogowym. Wykonywane są roboty związane z przebudową infrastruktury. Prace dotyczą sieci wodociągowych, gazowych wysokiego ciśnienia oraz kanalizacji sanitarnej. Dla potrzeb budowy wykonawca wykonuje drogi technologiczne, dojazdowe oraz przygotowuje organizację ruchu związaną z planowanymi robotami budowlanymi. zdjęcia ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#250
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT dg.pl
ZMIANA ORGANIZACJI RUCHU NA UL. KUSOCIŃSKIEGO W poniedziałek – 5 lipca – wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Kusocińskiego i DK 1. Przejazd ulicą Kusocińskiego przez DK 1 zostanie zamknięty (z wyjątkiem autobusów i pojazdów budowy). DK 1 w tym rejonie zostanie zawężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku. Droga zostaje zamknięta z uwagi na przebudowę DK 1 do parametrów drogi ekspresowej. Nad DK 1 zostanie wybudowana kładka dla pieszych. Wykonawcą inwestycji, prowadzonej na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, jest Budimex. Firma zobowiązała się do przeprowadzenia prac projektowych i robót wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w czasie nie dłuższym niż 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, którą podpisano 11 września 2020 r. Do okresu realizacji robót nie wlicza się sezonów zimowych. Czas projektowania nie jest objęty tym wyłączeniem. Uwzględniając te terminy, GDDKiA przyjmuje, że droga będzie gotowa do listopada 2023 r. Wartość zadania wynosi ponad 282 mln 122 tys. zł. Wykonawca w ramach inwestycji będzie musiał przebudować odcinek drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości 6,95 km z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Zostanie wybudowany węzeł Ząbkowice oraz przebudowany węzeł Pogoria. W ramach kontraktu wybudowane będą m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe oraz dwie kładki dla pieszych. Ponadto wykonane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska m.in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#251
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Z dabrowagornicza.naszemiasto.pl
CYTAT Duże zmiany na DK1 w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach. Na czas przebudowy do parametrów S1 powstaną m.in. dwa ronda
W Dąbrowie Górniczej trwa przebudowa drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej. Pod koniec lipca czekać będą kierowców oraz mieszkańców dzielnic Ząbkowice, Antoniów i Ujejsce duże zmiany. Pojawi się nowa organizacja ruchu na modernizowanym odcinku DK1. Ruch ma być płynniejszy, poprawić ma się również połączenie między częściami miasta leżącymi po obu stronach trasy, o co apelują mieszkańcy. Najważniejsze zmiany to utworzenie rond – na skrzyżowaniach DK1 z ul. Konstytucji i w rejonie wiaduktu przy ul. Ujejskiej. Wyłączona zostanie z użytkowania jezdnia w kierunku Tychów, a ruch w obu kierunkach będzie się odbywał jezdnią w stronę Siewierza. – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, na której zlecenie prowadzona jest ta inwestycja, zadeklarowała wprowadzenie zmian między 26 a 30 lipca. Dla nas bardzo ważne jest, aby w trakcie prac mieszkańcy Ząbkowic, Antoniowa czy Ujejsca mogli przemieszczać się w miarę płynnie po obu częściach swoich dzielnic, które przecina DK1 – mówi Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziału Infrastruktury Miejskiej. Przy zamknięciu przejazdów przez DK1 z ulic Kusocińskiego i Krynicznej kierowcy, żeby dostać się na drugą stronę, będą mogli wyjeżdżać na DK1 i korzystać z rond. Na modernizowanym dąbrowskim odcinku DK1 wyłączone zostaną również sygnalizacje świetlne, w trakcie robót wyznaczone będą też tymczasowe przejścia dla pieszych. Pod koniec lipca, na węźle Pogoria, zamknięty zostanie również zjazd z DK1 na ul. Armii Krajowej. A to oznacza, że do dzielnicy Ząbkowice będzie się można dostać bezpośrednio z DK1 wyłącznie po zjeździe z dwóch wyznaczonych, tymczasowych rond. Droga krajowa zamieni się w ekspresówkę Docelowo pokonanie DK1, która ma stać się „ekspresówką”, ma być możliwe na węźle Pogoria, kładką pieszo-rowerową na ul. Kusocińskiego, wiaduktem w rejonie ul. Konstytucji, nowym węzłem Ząbkowice, a także wiaduktami w rejonie ul. Krynicznej i Ujejskiej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we wrześniu 2020 r. podpisała umowę na zaprojektowanie i przebudowę DK1 na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza. Trasa do listopada 2023 r. ma stać się drogą ekspresową. Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex. Zobowiązała się do wykonania prac projektowych i robót wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w czasie nie dłuższym niż 30 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych. Czas projektowana nie jest objęty tym wyłączeniem. Uwzględniając te terminy, GDDKiA przyjmuje, że droga będzie gotowa do listopada 2023 r. Wartość zadania wynosi ponad 282 mln 122 tys. zł. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#252
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Postępy prac nad przebudowa S1 z drona:
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#253
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT dg.pl 6 sierpnia 2021 MODERNIZACJA DK1 ? ZMIANY ORGANIZACJI RUCHU I KURSOWANIA AUTOBUSÓW Od soboty autobus nr 635 nie będzie jeździł przez Antoniów. To efekt zmian organizacji ruchu w rejonie DK1, która przechodzi modernizację. Autobus linii nr 635 nie będzie obsługiwał przystanków Antoniów Autostrada i Antoniów Skrzyżowanie. Autobus do dzielnicy powinien wrócić we wtorek, jednak uzależnione jest to od postępu prac drogowych w rejonie przystanku Antoniów Autostrada. W trakcie zawieszenia kursowania linii nr 635, mieszkańcy mogą korzystać z linii nr 116. Rozkłady jazdy dostępne na stronie rj.metropoliaztm.pl/ Organizacja ruchu Podczas modernizacji DK1, która przebudowywana jest do standardu drogi ekspresowej, zmieniła się organizacja ruchu na tej trasie. Kierowcy korzystają m.in. z tymczasowych rond. Wyłączona została jezdnia w stronę Tychów, a ruch w obu kierunkach odbywa się jezdnią w stronę Siewierza. Na drodze nie działa sygnalizacja świetlna. Węzeł Pogoria Aktualnie ruch na węźle Pogoria odbywa się we wszystkich kierunkach Między 23 a 28 sierpnia planowane jest jego zamknięcie, bez utrzymania żadnego połączenia z DK1. Utrzymany zostanie jedynie przejazd wiaduktem nad DK1, między ul. Armii Krajowej i św. Antoniego Skrzyżowanie DK1/Kusocińskiego Zamknięty został przejazd ul. Kusocińskiego na wprost, przecinający DK1. Możliwy jest skręt w prawo z ul. Kusocińskiego na DK1 w stronę Siewierza W sierpniu planowane jest umożliwienie skrętu w prawo w ul. Kusocińskiego, jadąc od Tychów Wyjazd i wjazd w część ul. Kusocińskiego położoną po stronie zachodniej możliwy jest poprzez rondo na skrzyżowaniu DK1/Konstytucji W rejonie skrzyżowania jest przejście dla pieszych Skrzyżowanie DK1/Konstytucji Na skrzyżowaniu powstało rondo, umożliwiające jazdę we wszystkich kierunkach W rejonie skrzyżowania jest przejście dla pieszych Skrzyżowanie DK1/Kryniczna Zamknięty został przejazd ul. Kryniczną na wprost, przecinający DK1. Możliwy jest skręt w prawo na DK1, z obu stron ulicy Możliwy jest skręt w prawo z DK1 w ul. Kryniczną Przejazd na część ulicy położoną po drugiej stronie DK1 jest możliwy poprzez zawrócenie na rondach na skrzyżowaniu DK1/Konstytucji i DK1/Ujejska W rejonie skrzyżowania jest przejście dla pieszych Stacja paliw BP i restauracja McDonald`s Wjazd możliwy od strony Siewierza, wyjazd w stronę Tychów Żeby wjechać jadąc od strony Tychów, trzeba zawrócić na rondzie DK1/Ujejska Żeby wyjechać w stronę Siewierza, trzeba zawrócić na rondzie DK1/Konstytucji Skrzyżowanie DK1/Ujejska Na skrzyżowaniu powstało rondo, umożliwiające jazdę we wszystkich kierunkach Wiadukt nad DK1 został zamknięty, przejazd na drugą stronę możliwy jest poprzez rondo, do którego prowadzą dwukierunkowe łączniki Docelowo przejazd na obie strony DK1, która ma stać się ?ekspresówką?, ma być możliwy na węźle Pogoria, kładką pieszo-rowerową na ul. Kusocińskiego, wiaduktem w rejonie ul. Konstytucji, nowym węzłem Ząbkowice, a także wiaduktami w rejonie ul. Krynicznej i Ujejskiej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we wrześniu 2020 r. podpisała umowę na zaprojektowanie i przebudowę DK1 na odcinku Podwarpie ? Dąbrowa Górnicza. Trasa ma być drogą ekspresową. Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex. Zobowiązała się do wykonania prac projektowych i robót wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w czasie nie dłuższym niż 30 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych. Czas projektowana nie jest objęty tym wyłączeniem. Uwzględniając te terminy, GDDKiA przyjmuje, że droga będzie gotowa do listopada 2023 r. Wartość zadania wynosi ponad 282 mln 122 tys. zł. Wykonawca będzie musiał przebudować odcinek drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości 6,95 km z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Zostanie wybudowany węzeł Ząbkowice oraz przebudowany węzeł Pogoria. W ramach kontraktu wybudowane będą m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe oraz dwie kładki dla pieszych. Ponadto wykonane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska m.in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt. Droga ekspresowa S1 na odcinku od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej przebiegać będzie po istniejącym śladzie drogi krajowej nr 1. Docelowo droga S1 będzie mieć długość 135 km. Stanie się ona nie tylko ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym. S1 znajduje się bowiem w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej i przebiegającej w osi priorytetowej TEN-T nr 25, czyli ?osi drogowej Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń?. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina ? Skalite. i aktualne zdjęcia, już po zmianach ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#254
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT dg.pl
DK1 – DUŻE ZMIANY NA WĘŹLE POGORIA Zgodnie z informacją przekazaną przez wykonawcę, który na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przebudowuje dąbrowski odcinek DK1, od dnia 23 sierpnia zamknięte będą łącznice na Węźle Pogoria. W tym rejonie możliwy będzie tylko przejazd wiaduktem nad DK1 pomiędzy ul. Armii Krajowej i św. Antoniego. Ruch z Ząbkowic w stronę centrum miasta możliwy będzie z wykorzystaniem tymczasowego ronda na DK1 w rejonie ul. Konstytucji bądź ulicami Armii Krajowej, Gospodarczą, Związku Orła Białego, Roździeńskiego i Piłsudskiego. W związku z prowadzonymi pracami, na dąbrowskim odcinku DK1, wyłączona została jezdnia w stronę Tychów, a ruch w obu kierunkach odbywa się jezdnią w stronę Siewierza. Na drodze nie działa sygnalizacja świetlna, na czas robót wyznaczono tymczasowe przejścia dla pieszych. W czasie prac kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność i zwracać uwagę na oznakowanie. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#255
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 207 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Po zamknięciu węzła Pogoria korek do świateł sw.Antoniego/Piłsudskiego sięgał teraz...węzła Pogoria. Mieszkańcom Ząbkowic życzymy powodzenia
![]() |
|
|
![]()
Post
#256
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Tam normalnie jadąc od Pogorii można się wkurzyć, bo bardzo krótka zmiana na zielonym. W normalnych warunkach powinna być dłuższa, co najmniej 1,5 albo i 2 razy, a co dopiero w takiej sytuacji. Tu miasto trochę zawaliło. Przecież wiedzieli o tych zmianach i objazdach. Można było od razu przeprogramować. Pewnie to zrobią, ale po co im to było i nerwy mieszkańców, zamiast przewidzieć.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#257
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Na fb ludzie pisali, że stali po +- 70 minut na tym odcinku.
|
|
|
![]()
Post
#258
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Ja też powtarzam wszędzie, że trzeba jak najbardziej integrować to tak bardzo rozczłonkowane miasto. Dzielnice do tej pory nie są ze sobą zintegrowane. Dobrze, że mamy te przelotówki jak DK94 czy DK1/S1. Wystarczy teraz przebudowa i zaczynają się problemy. Takie drogi i tak nie integrują miasta.
Dobrze, że teraz będzie wreszcie poprawa między Centrum i Gołonogiem, a Zieloną, Dziewiątym i Łęknicami. To co się dzieje to i tak największe zmiany w sieci drogowej od początku lat 80-tych. I tak wreszcie mamy władze, które nie bały się podejść do tematu i coś z tym działają, a do tego wiadomo jak trudno wymusić coś na PKP. Teraz w PKP jest czas projektowania modernizacji i rozbudowy odcinka Zawiercie - Będzin. Teraz jest czas, żeby miasto powalczyło o swoje np. wiadukt lub tunel na przejeździe na Św. Antoniego. Zniknęloby kolejne utrudnienie. W PRL był pomysł wydłużenia linii tramwajowej od HK gdzieś do Ząbkowic. Teraz nie wiem czy byłby sens. Po rozbudowie torów kolejowych i powstaniu kiedyś SKM to właśnie byłby najszybszy transport z Ząbkowic do Gołonoga, CA (nowy przystanek Morcinka-Graniczna), Centrum i dalej. Oby po realizacji obecnych wielkich projektów nie zabrakło odwagi na kolejne jak np. rozbudowa sieci tramwajowej. Planowanie już powinno się zaczynać - rezerwy terenu, właśności działek. Na taki transport na pewno będą dofinansowania. Konieczna linia do Zagórza, gdzie w DG malutkie koszty i krótki odcinek. Chcemy być lokalnym centrum aglomeracji i rozwijać FPŻ to powinna być konieczność. Nie wszystkie Linei muszą też jeździć do HK. Można dobudować linię od Piłsudskiego wzdłuż Wybickiego do dworca w Gołonogu lub odważniej od Wybickiego/Al Zagłębia Dąbrowskiego nad/pod torami przy działkach na Łęknice. Łęknice są tak blisko od Gołonoga, a teraz tak daleko, odcięte. PS. I taki off-topic. Dawno temu wycięto las (2 lata temu? nie pamiętam kiedy to nastąpiło) wzdłuż Św. Antoniego. Teraz jest tam beznadziejnie. Pytanie to jaki cel, jaki jest tam plan zagospodarowania? Ktoś się orientuje? Między dwoma wyciętymi pasami zostawiono jeden rząd drzew. Chyba nie planują tam działek budowlanych? Jeśli by tak było, to ciekawa byłaby tego historia, kto, co, dla kogo i dlaczego -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#259
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ten brak odwagi w projektowaniu z myślą o przyszłości widać na kaczym kroku. Wszystko robione jest minimalistycznie i po kosztach a później z tego nie da się nic rozbudować. Choćby budowa tych tuneli. Nikt nie pomyślał, że to jedyna szansa na budowę nowych linii i jeśli byłyby przystosowane do przeprowadzenia ich w tych miejscach można by w przyszłości pomyśleć o tramwaju z Mydlic, Centrum przez Łęknice do Gołonoga. Wiele miast mocno rozbudowuje swoją sieć tramwajową a u nas nawet tego fragmentu do Zagórza nie potrafią. Szkoda. Niby jedno z najbogatszych miast a...
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#260
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT PS. I taki off-topic. Dawno temu wycięto las (2 lata temu? nie pamiętam kiedy to nastąpiło) wzdłuż Św. Antoniego. Teraz jest tam beznadziejnie. Pytanie to jaki cel, jaki jest tam plan zagospodarowania? Ktoś się orientuje? Między dwoma wyciętymi pasami zostawiono jeden rząd drzew. Chyba nie planują tam działek budowlanych? Jeśli by tak było, to ciekawa byłaby tego historia, kto, co, dla kogo i dlaczego Żaden ze mnie leśnik ale przy okazji wycinki lasów zostawiają często takie pasy: Nasienniki zwiększają skuteczność obsiewu sosny na zrębach. Pozostawia się je w ilości 20-40 sztuk / ha. Mogą być rozmieszczone równomiernie albo - w celu ułatwienia ścinki i zrywki - wzdłuż zewnętrznego brzegu uprawy lub w kępach. Nasienniki usuwa się w 2 lub 3 roku od założenia zrębu. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 19:31 |