IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

> Kontakt z Urzędem Miejskim, odpowiedzi UM
Urząd Miejski
post pią, 26 sty 2007 - 14:20
Post #1


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 8
Dołączył: pią, 26 sty 07
Nr użytkownika: 417




TYLKO ODPOWIEDZI UM

propozycje pytań -> http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?showtopic=1048
komentarze do odpowiedzi UM -> http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?showtopic=1549

---------------------------------------------------------------------------------
Witamy serdecznie!

W tym temacie zapraszamy do zadawania pytań dotyczących spraw związanych z miastem i leżących w kompetencjach Urzędu Miejskiego.
Postaramy się jak najszybciej odpowiadać.

Na początek zamieszczamy odpowiedź na pytania, które mailem wpłynęły do UM:

Dzień dobry.
Wraz z nowym rokiem mamy kilka pytań, do których chętnie usłyszelibyśmy wyczerpujące :) odpowiedzi. A oto i pytania:

1. Jak wygląda kwestia tworzenia nowych etatów w jednostkach miasta oraz instytucjach podlegających miastu - czy kierownicy/dyrektorzy sami decydują o nowych etatach, czy musza mieć zgodę prezydenta/rady miasta? Podobnie – jak to wygląda w odniesieniu do spółek, w których miasto jest wspólnikiem czy akcjonariuszem (np Nemo)

W UM naczelnicy wydziałów zgłaszają prezydentowi potrzebę zatrudnienia na określonych stanowiskach. Po analizie i otrzymaniu akceptacji prezydenta rozpoczyna się procedura naboru. Ogłoszenie o naborze pojawia się w BIP i na tablicy ogłoszeń. Nabór przeprowadza komisja konkursowa powołana zarządzeniem prezydenta. Dyrektorzy jednostek organizacyjnych również są wyłaniani w drodze konkursu. W tych jednostkach za sprawy kadrowe odpowiada dyrektor. W spółkach zasady regulowania sprawy personalnych ustalają między sobą akcjonariusze.


2. Jak władze miejskie zamierzają rozwiązać problem aqua parku – jego dalszego funkcjonowania, finansowania itp?

Od początku roku funkcję prezesa Nemo – Wodny Świat objął Zdzisław Bosak. Jego zadaniem jest oddłużenie spółki i przywrócenie jej płynności finansowej. Z racji, że miasto poręczyło kredyt inwestycyjny wekslami w głównej mierze na nim spoczywa ciężar dotyczący uregulowania zobowiązań. Pojawiają się różne propozycje zakończenia tej sprawa, m. in. zabezpieczenie odpowiednich środków w budżecie. Najprawdopodobniej w najbliższym czasie można się spodziewać ostatecznych rozstrzygnięć w tej sprawie.


3 Czy zniknięcie Przeglądu Dąbrowskiego jest jego definitywnym końcem? Czy planowana jest jakaś reaktywacja tegoż pisma bądź powstanie nowej gazetki Urzędu Miejskiego? A jeżeli tak to czy w takiej gazetce znajdzie się miejsce dla bezpłatnych ogłoszeń zapraszających na mecze sekcji mmks-ów (np koszykarzy, siatkarek)?

Przegląd Dąbrowski będzie nadal wychodził. Znajdzie się w nim dział sportowy a w nim informacje na temat występów MMKS. A może macie pomysły na to, aby miejska gazeta ukazywała się pod innym tytułem ?


4 Kto organizuje dni naszego miasta? Czy w tym roku – tak jak i w poprzednich - dobór artystów pozostanie poza wpływem mieszkańców ? A może wzorem UM w Będzinie nasi włodarze na stronie internetowej stworzą ankietę, w której spytają się Nas-mieszkańców, kogo by najchętniej zaprosiliby/usłyszeli na miejskim festynie.
ankieta UM w Będzinie:
http://www.bedzin.pl/default.aspx?docId=13...9&templId=8

Organizatorem dni Dąbrowy jest miasto. Koordynacją prac zajmie się Wydział Strategii, Promocji, Kultury i Sportu. W tym wydziale powstanie również całoroczny plan wydarzeń promocyjnych i rozrywkowych. Sprawa artystów występujących na dniach Dąbrowy jest jak najbardziej otwarta i mieszkańcy zyskają możliwość wypowiedzenia swojej opinii ( prawdopodobnie ankieta internetowa, rozważane są także inne formy). Nie jest przesądzony również termin imprezy. W tej sprawie także czekamy na Wasze opinie. Jak uważacie, jaki miesiąc będzie najlepszy: maj, czerwiec czy może wrzesień ?

5. Czy są już jakieś plany/projekty w związku z przyjmowaniem wniosków do śląskiego RPO, które startują już w lipcu ?

W UM trwają wstępne prace nad projektami współfinansowanymi w ramach RPO. Możliwości inwestycyjne gminy w głównej mierze określił budżet przygotowany przez poprzednie władze. Dlatego konieczne będą bieżące autopoprawki pozwalające sukcesywnie powiększać inwestycje uwzględniające uczestnictwo w programach operacyjnych. Niebawem podamy bliższe informacje związane z korzystaniem gminy ze wsparcia unijnego.


6 Czy planuje się stworzenie linii autobusowej obsługującej UM w DG? Wraz z poszerzeniem skrzyżowania i z budową sygnalizacji świetlnej chyba znikły przeciwwskazania aby nie skierować tam 2 - 3 linii autobusowych - autobusy można skierować następnie Aleją Zagłębia Dąbrowskiego.
7. I w związku z tym kolejne pytanie: kilka lat temu linia 182, docierająca kiedyś do Łęknic została skrócona tylko do centrum i od tego czasu delikatnie mówiąc nie cieszy się powodzeniem pasażerów. Może warto się zastanowić nad przedłużeniem jej przez Reden i Graniczną (CA) na wiadukt i dalej na Łęknice? zakręty na wiadukcie nie stanowia żadnego problemu (nawet dla autobusów przegubowych, a tym bardziej "krótkich") o czym mogliśmy się przekonać podczas objazdu spowodowanego remontem przejazdu kolejowego na Konopnickiej. Taka linia byłaby świetnym uzupełnieniem okrężnych 604/644 i na pewno marzą o niej mieszkańcy Dziewiątego, Trzydziestego i Łęknic.

Obecnie KZK GOP zlecił badania specjalistycznej firmie na podstawie, których powstanie opracowanie dotyczące możliwych usprawnień komunikacyjnych. Wówczas będzie możliwa dyskusja nad konkretnymi rozwiązaniami uwzględniającymi potrzeby i sugestie mieszkańców Dąbrowy Górniczej.


8. Kiedy mapa DG na stronie UM doczeka się aktualizacji (nowy zbiornik, ulice np Spisaka) i jednoczesnego rozszerzenia o tereny/dzielnice miasta, których dotychczasowa mapa nie obejmuje (dzielnice północne np Ujejsce, Trzebiesławice, Tucznawa, Sikorka oraz dzielnice wschodnie jak np. Łęka, Okradzionów, Błędów)?

Aktualnie trwają prace nad przygotowaniem profesjonalnego portalu miejskiego. Jego zawartość dość daleko wykroczy poza sprawy związane z samorządem i UM. Wtedy zostaną też uwzględnione sprawy, o których piszecie.

9 Czy władze miejskie zapomniały o problemie śmieci przy chodzniku do Kauflanda. 2 maile wcześniej obiecano zbadać sprawę i przynajmniej postawić 2 kosze na śmieci – których do dziś nie ma.
Poza tym chcielibyśmy przypomnieć, że miasto posiada różne instrumenty (jak np Straż Miejska), które mogłyby „poprzypominać” właścicielom o obowiązku sprzątania swoich gruntów.

Wspominane przez Was kosze trafiły w pobliże sklepu Kaufland. Jednak szybko zostały zniszczone.
Miasto wywiązuje się ze swoich obowiązków w zakresie, jak to określiliście, „przypominania” właścicielom o obowiązku utrzymywania porządku na ich terenach. Problem stanowi jednak kwestia uregulowania własności i ustalenia zarządzających określonymi gruntami. To niestety wykracza poza kompetencje gminy a osoby potencjalnie zobligowane do utrzymywania porządku w takich miejscach sprytnie wykorzystują nieścisłości i zawiłości prawne, aby uniknąć odpowiedzialności. Wyjaśnianie tych rzeczy na drodze sądowej trwa niestety długo i nie zawsze daje szybkie rezultaty.


10. Wraz z budową CH Pogoria poruszyliśmy temat dworca PKP – Centrum w firmie Mayland (odpowiedzialnej za projekt/wykonanie Pogorii). Wśród pomysłów, które zasugerowaliśmy, znalazły się dwie propozycje. Tutaj zacytuje Nasze pytania i odpowiedzi pana A. Jarosza – przedstawiciela firmy Mayland
5) możliwość porozumienia się z PKP i wynajęcia im małej budki np. na
chodniku w pasażu z sprzedażą biletów kolejowych (wiemy, że ciężko o
realizację takiego pomysłu, ale w DG od kilku lat borykamy się ze sprawą
remontu obskurnego dworca PKP i póki co mieszkańcom milej by było robić
zakup biletów w czystym, ładnym miejscu przy okazji może robiąc
jakieś zakupy niż na obskurnym dworcu PKP)
Ad 5)
Pomysł niezwykle ciekawy. Z naszej strony nie widzimy problemów z
umieszczeniem punktu sprzedaży biletów w pasażu lub połączenia go z
kioskiem. O ile będzie zainteresowanie mieszkańców i wola PKP, taki
element może i powinien znaleźć się w centrum.
6) jeżeli pomysł 5 spodobał się to można by pójść za
ciosem i porozumieć się z władzami pkp i władzami miasta odnośnie
remontu peronu - odświeżenia wyglądu - w zamian za darmowe
umieszczenie i korzystanie z podświetlanych reklam zarówno dotyczących
atrakcji turystycznych miasta jak i reklam samego centrum handlowego
(tutaj miasto na pewno mogłoby wesprzeć finansowo tą inwestycję, a jak już
wspomnieliśmy dla mieszkańców sprawa zmiany wyglądu dworca to jedna
z ważniejszych spraw. Poza tym takie działania zbudowałyby i
wzmocniły pozytywny wizerunek Centrum Handlowego Pogora).
Nie chodzi tu o wydawanie masy pieniędzy, ale postawienie na samym peronie
podświetlanych reklam oraz z boku torów oświetlanych billboardów odnośnie
atrakcji turystycznej miasta (sprawa do zrobienia dla urzędu) oraz reklamy
centrum handlowego.
Przypomnę, że dworzec o którym mowa - Dąbrowa Górnicza Centrum - jest
jednym z węzłów komunikacyjnych, najbardziej oblężonej trasy kolejowej na
Śląsku i Zagłębiu.
Ad 6)
Jesteśmy zainteresowani rewitalizacją obszarów położonych wokół naszego
centrum. Uporządkujemy obecnie zaniedbany park miedzy naszym centrum i ul.
Kościuszki. Kwestia dworca PKP nie byla do tej pory poruszana. Moglibyśmy
wspomóc remont dworca, natomiast samo przygotowanie tej inwestycji leży po
stronie kolei i miasta. Myślę, że może to być tematem rozmów z nowymi
władzami miasta.
I czy w związku z aprobatą, ktoś z przedstawicieli Władz Miejskich, mógłby porozumieć się z PKP?


Współpraca miasta z inwestorem CH Pogoria to bardzo ważna sprawa. Liczymy, że będzie się dobrze układać i mieszkańcy szybko zobaczą jej efekty. Niedawno odbyło się spotkanie prezydenta z przedstawicielem firmy Mayland – Jarosławem Więckowskim. W jego trakcie omówiono wstępnie plan współpracy i zaplanowano powołanie grupy roboczej zajmującej się wspólnymi przedsięwzięciami.


Pozdrawiamy

mod Hator: poprawilem czytelnosc posta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
kwintosz
post pią, 11 kwi 2008 - 16:33
Post #2


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Otrzymaliśmy odpowiedzi od Prezydenta Podrazy na zadane pytania. Poniżej zamieszczam odpowiedzi.
CYTAT
Witam serdecznie Forumowiczów!

Poniżej zamieszczam odpowiedzi na zadane przez Was pytania. Liczę, że te informacje dobrze wyjaśnią poruszone przez Was kwestie i rozwieją pojawiające się wątpliwości.

Pozdrawiam
Zbigniew Podraza


1. W którym miejscu stanie hipermarket Media Markt, o którego budowie donosiła prasa?


Na tę chwilę żaden inwestor nie otrzymał pozwolenia na budowę hipermarketu Media Markt. Firma PolMast, o której pisano w mediach zwróciła się w zeszłym roku do naszego magistratu o uzyskanie warunków zabudowy pod ewentualną lokalizację budowy Media Markt.

2. W którym miejscu będzie realizowana inwestycja Rank Progress? Czy można już "zdradzić" więcej szczegółów (sama galeria handlowa czy wraz z hipermarketem (np Carrefour)?

Posiadamy informacje, że spółka Rank Progress zakupiła w zeszłym roku działkę u zbiegu ul. Granicznej i al. Zagłębia Dąbrowskiego. Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego teren ten jest przeznaczony m. in. pod działalność usługową i handlową. Dotychczas firma Rank Progress w kontaktach z Urzędem Miejskim nie podjęła kroków formalnych zmierzających do podjęcia jakiś inwestycji w tym miejscu. Dlatego jest zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach dalszych przedsięwzięć prowadzonych przez spółkę na tym terenie.

3. Czy UM interesuje się jeszcze sprawą skierowania linii autobusowych do CA (ulicami Graniczną i Zaglębia Dąbrowskiego)? Czy jest konieczny i ewentualnie co by wniósł wniosek mieszkańców w tej sprawie?


KZK GOP na zlecenie miasta wykonał badania napełnienia autobusów, symulacje i ankiety wśród pasażerów, w których pytano między innymi o propozycje zmian tras. Sieć komunikacyjna w mieście oceniana była pozytywnie. Wiadomą rzeczą jest, że aby powstał przystanek przy CA to albo musiałaby powstać nowa linia autobusowa albo inna musiałby zostać zmodyfikowana w taki sposób, że zlikwidowany zostałby któryś z istniejących przystanków. Inaczej mówiąc przystanek przy CA powstałby kosztem innego.
Dla lepszego zobrazowania tego problemu przytoczę Wam warianty zmiany istniejącego układu komunikacji miejskiej dla obsługi Centrum Administracyjnego:

Wariant I: Zmiana przebiegu tras polegałaby na skierowaniu autobusów od
Al. Piłsudskiego w ul. Graniczną, a następnie Al. Zagłębia Dąbrowskiego, Morcinka, do włączenia na dotychczasowe trasy na Al. Piłsudskiego.

Wariant II: Zmiana przebiegu tras polegałaby na skierowaniu autobusów od
Al. Piłsudskiego w ul. Graniczną a następnie Al. Zagłębia Dąbrowskiego do włączenia się na dotychczasową trasę na ul. Piecucha, jednakże wyłączone z obsługi zostałyby przystanki "Gołonóg Manhatan" i "Gołonóg Osiedle".

W obu wariantach wyłączony z obsługi byłby również przystanek "Gołonóg Damel"- kierunek Huta Katowice. Ponieważ przystanek zlokalizowany jest bezpośrednio przed skrzyżowaniem, niemożliwa jest jednoczesna obsługa przystanku i wykonanie manewru skrętu w ul. Graniczną. Ponadto w/w przystanek jest jednym z głównych przystanków przystankowych w mieście, nie tylko autobus-autobus, ale także autobus- tramwaj. Przeprowadzone obserwacje napełnień na liniach autobusowych potwierdziły dużą wymianę pasażerów na tym przystanku, zarówno w kierunku do i z Centrum Dąbrowy Górniczej. Podobną sytuację zaobserwowano na wspomnianych wcześniej przystankach: "Gołonóg Manhatan" i "Gołonóg Osiedle".

Z uwagi na duże natężenie ruchu na ul. Granicznej konieczne byłoby wcześniejsze przygotowanie pełnowymiarowych zatok autobusowych. Dopiero wtedy dałoby się bez dodatkowych utrudnień dla ruchu skierować tam autobusy komunikacji miejskiej.

Wszystkie te przesłanki, zarówno społeczne, ekonomiczne jak i techniczne nie przemawiają za poprowadzeniem linii autobusowej przez ulicę Graniczną.

4. Czy na dąbrowskim odcinku drogi krajowej DK1 bedą prowadzone prace w ramach programu www.drogizaufania.pl ? Jak wiemy znajdują się tam bardzo niebezpieczne skrzyżowania, czy wiadomo też kiedy odcinek Ząbkowice-Podwarpie zostanie przebudowany przez GDDKiA na drogę ekspresową? Kiedy miasto istniejące obiekty inżynieryjne na tym odcinku przekaże pod władanie GDDKiA (o ile to się jeszcze nie stało)?

Dąbrowski odcinek DK 1 liczy ok. 11 km, z czego 60 % drogi i wszystkie obiekty inżynierskie są w zarządzie GDDKiA, a pozostała część w zarządzie miasta. Miasto cały czas jest gotowe do przekazania do GDDKiA odcinka, który jest zarządzany przez Dąbrowę. Jednak aby się tak się stało konieczna jest wola obu stron. Liczymy, że nastąpi to w tym roku. Trwają rozmowy z GDDKiA dotyczące przyszłych prac modernizacyjnych na odcinku DK1 biegnącym przez Dąbrowę. Chcemy, aby GDDKiA uwzględniła nasze sugestie. Zabiegamy między innymi o budowę wiaduktu łączącego ul. Armii Krajowej z terenami leżącymi po zachodniej części DK 1 oraz dostosowanie dąbrowskiego odcinka DK 1 do parametrów drogi ekspresowej.
W planach prac inżynieryjnych w ramach programu "Drogi zaufania" na razie nie są ujęte żadne przedsięwzięcia na dąbrowskim odcinku DK 1.

5. Co władze miasta robią w celu wybudowania "DTŚ Wschód". Czy są prowadzone rozmowy z innymi miastami zagłębiowskimi w celu lobbowania za tą inwestycją, a co ważniejsze czy są prowadzone jakiekolwiek działania przygotowujące miasto pod tą inwestycję? Czy miasto/miasta współpracują z grupą posłów oraz senatorów z regionu Zagłębia Dąbrowskiego dla dobra tej inwestycji?

Miasta zagłębiowskie skierowały petycję zarówno do poprzedniego premiera Jarosława Kaczyńskiego jak i obecnego szefa polskiego rządu Donalda Tuska, w której apelują o finansowanie wschodniego odcinka DTŚ. Chcemy, aby budowa wschodniego odcinka została zrealizowana na takich samych zasadach finansowych jak odcinek zachodni. Skoro "DTŚ Zachód" została sfinansowana przez rząd to środki na budowę części wschodniej również powinny pochodzić z budżetu państwa. Jesteśmy w kontakcie z odpowiedzialnym za ten projekt wiceministrem infrastruktury i cały czas liczymy na wsparcie naszych parlamentarzystów, których wielokrotnie informowaliśmy o problemach związanych z powstaniem DTŚ "Wschód". Poza tym liczymy na podjęcie decyzji w sprawie modernizacji dróg nr 86 i 94. Dąbrowa jest otwarta na współpracę z wszelkimi osobami i środowiskami, które mogą przyczynić się do korzystnego rozwiązania sprawy budowy wschodniego odcinka DTŚ i poprawy stanu dróg w naszym regionie.

6. Czy w najbliższym czasie planuje się dodatkowe skomunikowanie terenów KSSE? Na czacie Pan Prezydent informował o planach stworzenia linii okrężnej.

Sprawa wytyczenia trasy i uruchomienia linii autobusowej do terenów KSSE ma związek z przebudową i remontem ul. Tworzeń przy okazji uporządkowania gospodarki wodno - ściekowej. Wtedy będzie możliwe bezpośrednie połączenie między ul. Tworzeń i terenami KSSE przez które mogłaby biec trasa autobusowa. Oprócz tego miasto wystąpiło do KZK GOP z prośbą o dokonanie analizy możliwości przekierowania komunikacji zbiorowej w taki sposób, aby skomunikować tereny KSSE. Obecnie opracowywana jest koncepcja połączenia DK 94 z drogą S 1. Prace zostały podzielone na cztery etapy. Ogłoszony został przetarg na projekt połączenia DK 94 z ul. Koksowniczą.

7. Miasto miało otrzymać 10 informatorów komunikacyjnych. Jakie znajdą się na nich informacje i kiedy, oraz gdzie zostaną one ustawione?

Mamy gotową wizualizację oraz uzgodnione lokalizacje. Na informatorach miały znaleźć się informacje dotyczące lokalizacji instytucji miejskich. Informatory nie powstały w zeszłym roku ponieważ na przeszkodzie przekazania ich dla miasta stanęły trudności prawne. Pracujemy nad wypracowaniem korzystnego rozwiązania prawnego i finansowego, które pozwoli prywatnej firmie przekazać "witacze" Urzędowi Miejskiemu.

8. Czy znana jest już lokalizacja skrzynek na fotoradar? Kiedy zostaną one zamontowane?


Tak, jest to dziewięć lokalizacji uzgodnionych ze wszystkimi służbami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo, w tym z Policją. Braliśmy też pod uwagę liczbę zdarzeń drogowych. Maszty staną m. in w pobliżu skrzyżowania ul. Kr. Jadwigi z Augustynika, Sobieskiego/ Chopina, Morcinka/ Piłsudskiego i Kościuszki/Dąbrowskiego. W czerwcu można się spodziewać już pierwszych pomiarów prędkości w tych punktach. Radar oprócz prędkości będzie także rejestrował natężenie ruchu. Wnioski będą pomocne przy pracach związanych z inżynierią ruchu drogowego.

Na przełomie kwietnia i maja Straż Miejska przeprowadzi akcję radarową w pobliżu placówek oświatowych położonych przy ruchliwych ulicach.

Mam nadzieję, że te działania skłonią kierowców do zdjęcia nogi z gazu i bezpieczniejszej jazdy.

9. W jakim zakresie amerykańskie konsorcjum o którym donosiła prasa, zainteresowało się naszym miastem i czy przypadkiem nie chodzi o przyszłe centrum przesiadkowe, czy jest to zupełnie inna sprawa?

Przedstawiciele funduszy inwestycyjnych z USA i Luksemburga, o których pisała prasa jeszcze nie kontaktowali się z Urzędem Miejskim.

10. Przy najbliższej modernizacji linii kolejowej mającej na celu złagodzenie łuku, PKP planuje likwidacje przejazdu kolejowego przy ul. Konopnickiej. Byłoby to wielkim utrudnieniem dla mieszkańców dzielnic położonych po północnej stronie torów, którzy musieliby wracając do swoich posesji samochodami nakładać drogi, jadąc nowym planowanym tunelem przy dworcu. Jednak dla pieszych byłoby to już zdecydowanie zbyt daleko, a przejazd przy Konopnickiej jest głównym ciągiem pieszym łączącym dzielnicę z centrum. Czy w przypadku likwidacji planuje się tunel lub kładkę dla pieszych? Prasa donosiła o porozumieniu miasta z PKP w sprawie terenów w okolicy dworca i jego samego. Czy są już znane nieco bliższe szczegóły (co dokładnie ma powstać, gdzie oraz źródła i wysokość finansowania)?

Do 15 września tego roku ma powstać "Wariantowa koncepcja programowo - przestrzenna" dotycząca:

- modernizacji torowiska pozwalająca rozwijać przez pociągi prędkości 160 km/h,

- skrzyżowania dwupoziomowego w ciągu ulicy Kościuszki jako połączenia miasta północ - południe,

- adaptacji istniejącego lub realizacji nowego budynku dworca oraz centrum przesiadkowego,

- adaptacji bocznic kolejowych,

Po wyborze wariantu koncepcji ma powstać "Studium wykonalności" (do 31.8.2009r.) uwzględniające analizę techniczną, finansową, ekonomiczną oraz oddziaływanie na środowisko.

11. Czy możemy poznać harmonogram remontów dróg na ten rok?

Obecnie wykonywane są remonty infrastruktury drogowej na terenie Gminy na ciągach komunikacyjnych będących w stanie technicznym najbardziej zagrażającym bezpieczeństwu dla ruchu drogowego zarówno pieszego jak i kołowego.

W tym roku planowane są remonty układów drogowych w ramach bieżącego utrzymania sieci dróg.

Ponadto wyremontowane zostaną chodniki przy ul. Legionów Polskich od skrzyżowania z ul. Dąbskiego do skrzyżowania z ul. Jaworową; przy ul. III Powstania Śląskiego; przy ul. Broniewskiego


12. Czy możemy poznać oficjalny program obchodów Dni Dabrowy Górniczej 2008. Dlaczego miasto nie wyszło z inicjatywą do mieszkańców, jakie gwiazdy zaprosić? Może warto podczas tegorocznych dni, przeprowadzić stosowną ankietę z uwzględnieniem pytań o miejsce imprezy oraz repertuar. Czy możemy poznać kwotę, jaka została przeznaczona na tą imprezę?


Dni Dąbrowy Górniczej odbędą się 30,31 maja i 1 czerwca w Parku Hallera, gwiazdą wieczoru w sobotę będzie zespół T.LOVE. W piątek wystąpi m. in. Indios Bravos a w niedzielę zagości u nas zespół Łzy. Podczas ostatnich dni miasta przy scenie głównej znajdował się punkt informacyjny, w którym były ankiety dot. między innymi lokalizacji kolejnego święta miasta oraz sugestie co do części artystycznej. Na początku tego roku na stronie www.palac.art.pl znajdowała się sonda badająca muzyczne preferencje mieszkańców.

Po za tym za całość organizacji dni miasta odpowiada zespół organizacyjny, który ma tak przygotować scenariusz, żeby praktycznie każdy dąbrowianin znalazł podczas Dni Dąbrowy coś dla siebie. Oprócz wymienionych zespołów wystąpi u nas wielu innych artystów, a szczegółowy program będzie można poznać jeszcze w kwietniu kiedy wszystkie umowy zostaną "dopięte"

Co do kosztów organizacyjnych Pałac Kultury Zagłębia ma w tym roku zabezpieczoną kwotę w wysokości 150 tysięcy złotych na technikę estradową oraz część artystyczną. Oczywiście nie są to wszystkie koszty. Również inne jednostki miejskie będą uczestniczyć w organizacji i finansowaniu święta miasta. W kosztach całej imprezy też będą partycypować sponsorzy. Dlatego dopiero po imprezie będą znane pełne koszty i ich część poniesiona przez miasto.

13. Czy możemy poznać dokładny zakres, plany oraz harmonogram prac w ramach inwestycji w Ośrodek Sportów Letnich "Pogoria"? (choćby dostępne w UM)


W ramach tego projektu planowana jest budowa: pomostu spacerowego - przystani na zbiorniku Pogoria III, posiadającego miejsca do cumowania łódek oraz miejsca dla kajaków, rowerów wodnych i innego sprzętu wodnego; otwartego placu zabaw dla dzieci; alejki spacerowej wzdłuż plaży z ławkami i oświetleniem; zespołu boisk sportowych - do siatkówki, siatkówki plażowej, koszykówki, badmintona, piłki ręcznej, tenisa; infrastruktury wodno-kanalizacyjnej z sanitariatami; zaplecza porządkowego wraz z hangarem umożliwiającego przechowywanie sprzętu wodnego. Planowana jest także przebudowa i modernizacja plaży wraz z kąpieliskiem i parkingiem, utworzenie pola namiotowego i kempingowego.
Powstało już wstępne studium wykonalności. Do końca czerwca 2009r. zaplanowano opracowanie projektów technicznych, wykonawczych oraz raportu z oceny oddziaływania na środowisko. Do końca lipca 2009r. planowane jest opracowanie studium wykonalności i przygotowanie wniosku aplikacyjnego. Do końca 2009r. przewidziano uzyskanie pozwoleń na budowę. Po zakończeniu procedury zamówień publicznych dotyczących tej inwestycji na koniec listopada 2010r. planowane jest wykonanie ścieżek rowerowych. W maju 2010r. planowane jest rozpoczęcie inwestycji w obrębie Pogorii III, która ma zakończyć się do końca listopada 2011r.


14. Kiedy ruszy modernizacja przyszkolnych boisk piłkarskich, oraz modernizacja boiska ośrodka sportowego "Sztygarki". Czy jest znany już harmonogram tych modernizacji?

Na 2008r. zaplanowano modernizację i budowę obiektów sportowych przy Szkole Podstawowej nr 17 (ul. Ofiar Katynia) i Zespole Szkół Sportowych (ul.Chopina)

Na pierwszym z nich powstanie boisko do piłki ręcznej oraz boisko wielofunkcyjne. Na nim będą wyznaczone pola do gry w koszykówkę i siatkówkę. Powstanie także 4 -torowa bieżna o długości 60m i stanowisko do skoku w dal.

Na terenie Zespołu Szkół Sportowych zaplanowano stworzenie boiska do piłki ręcznej, koszykówki, siatkówki oraz siatkówki plażowej. Na obiekcie będzie wytyczone miejsca do: pchnięcia kulą, skoku w dal, rzutu dyskiem i rzutu oszczepem. Wykonana zostanie również bieżnia do biegów na 100m i bieżna okólna.

Ponadto przy ul. Legionów Polskich powstaną dwa boiska wielofunkcyjne. Będzie to boisko do piłki ręcznej oraz wpisane w nie dwa boiska do koszykówki. Drugie boisko wielofunkcyjne będzie umożliwiało grę w koszykówkę oraz siatkówkę.

Przy ul. Sportowej planowane jest wykonanie boiska do piłki nożnej o nawierzchni ze sztucznej trawy.

Do końca kwietnia powstanie pełna dokumentacja projektowa i kosztorys. Po tym będzie można przystąpić do wyłonienia wykonawcy.

Poza tym w ramach rządowego programu Moje Boisko Orlik 2012 planowane jest wykonanie boisk wielofunkcyjnych przy Zespole Szkół nr 2 ( ul. Piłsudskiego)

15. Jak wiadomo, miasto wydało setki tysięcy złotych na halę, mającą stanąć w parku Zielona a która obecnie leży i niszczeje. Czy miasto podjęło decyzję o jej przeznaczeniu i kiedy możemy spodziewać sie
jakichkolwiek ruchów w tej sprawie?


Na tę chwilę Instytut Techniki Budowlanej z Warszawie zadeklarował przygotowanie szczegółowej ekspertyzy, która ostatecznie odpowie czy i w jaki sposób można użytkować halę.

Aktualnie hala jest odpowiednio zabezpieczona i nie niszczeje.

16. Czy planowane jest kolejne bezpośrednie spotkanie p. Prezydenta z mieszkańcami naszego miasta, na którym istniałaby możliwość rozmowy lub zadania pytań?


Zakładam, że internauci przez bezpośrednie spotkanie rozumieją chat. Jeśli tak, to zapraszam przedstawicieli forum do kontaktu ze mną na przykład drogą mailową w celu ustalenia dogodnego dla nas wszystkich terminu.


Jeśli chodzi o pytania to można zadawać je zawsze bezpośrednio na mojego e-maila prezydent@dabrowa-gornicza.pl


Standardowo uzyskane odpowiedzi możecie skomentować w odpowiednio do tego utworzonym temacie, który znajduje się tu: KOMENTARZE DO ODPOWIEDZI UM

Ten post edytował kwintosz pią, 11 kwi 2008 - 16:34


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posty w temacie
Magistrat   Kontakt z Urzędem Miejskim   pią, 26 sty 2007 - 14:20
Magistrat   Witamy! Szkoda, że odpowiedzi Was nie usatysf...   pon, 29 sty 2007 - 16:03
Hator   Dzień dobry Oto pytania: Czy jest w planach remont...   śro, 31 sty 2007 - 18:39
Urząd Miejski   Witamy forumowiczów Czy jest w planach remont uli...   śro, 14 lut 2007 - 16:19
Hator   PYTANIA DO UM 1) wraz z odpowiedzia z przed 1,5 ...   śro, 21 lut 2007 - 16:01
Hator   wyslalem maila takiej tresci - koniec z pi.... w...   nie, 18 mar 2007 - 23:44
Hator   wraz z moim powrotem powrocil temat zlozenia wnios...   pią, 06 kwi 2007 - 21:51
wykształciuch   :) Hator mysle że najwięcej spraw to ty masz związ...   sob, 07 kwi 2007 - 12:45
Hator   postuje wylacznie w malutkim czasie wolnym :) a wc...   sob, 07 kwi 2007 - 13:41
pulsatilla1214   A może by przesłac oficjalne życzenia świąteczne o...   sob, 07 kwi 2007 - 14:43
Urząd Miejski   Witam! Poniżej odpowiedzi na Wasze pytania. ...   wto, 05 cze 2007 - 08:22
Urząd Miejski   Witam ponownie i zamieszczam pozostałe odpowiedzi ...   wto, 05 cze 2007 - 15:46
Hator   a co z czatem z Prezydentem na ktorego zapraszalem...   śro, 06 cze 2007 - 21:26
kwintosz   Na adres um@dąbrowa-gornicza.pl poszły takie o to ...   czw, 29 lis 2007 - 00:24
kwintosz   Ponieważ nie uzyskaliśmy odpowiedzi na pytania, po...   pon, 21 sty 2008 - 18:24
kwintosz   Nie typowo, ale w końcu się udało. Oprócz maila z ...   pią, 01 lut 2008 - 15:00
kwintosz   Kolejna tura pytań. Tym razem Prezydentowi D...   śro, 02 kwi 2008 - 16:01
kwintosz   Otrzymaliśmy odpowiedzi od Prezydenta Podrazy...   pią, 11 kwi 2008 - 16:33
Grzegorz-dg   Co wy na to aby zaprosić pana prezydenta Zbigniewa...   pią, 19 kwi 2013 - 21:42
Slyzaba   Kto co lubi... jeśli czegoś potrzebuję od PPP (a n...   sob, 20 kwi 2013 - 10:06


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 08:09
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza