Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Budżet Partycypacyjny i obywatelski w DG
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Władze
Stron: 1, 2, 3, 4, 5
Bathurst
Głosowałem przez internet i oczywiste po przeczytaniu dla mnie było, że mam użyć swojego adresu mejlowego i że tylko ja powinienem go używać do głosowania. Moim zdaniem trochę się czepiacie.

Co do samego wyboru projektów, to system nie jest doskonały. Powinna być jakaś selekcja, tak aby nie doszło do zapychania dziur przez tańsze projekty.
:)
CYTAT
Wymaga się rejestracji adresu poczty elektronicznej osoby głosującej


No przecież nie wykluczyli powtarzających. Równie dobrze ogłaszając wyniki mogliby napisać, że liczą się tylko te oddane w ich godzinach pracy od 8 do 16, a resztę unieważniają biggrin.gif

Jak jest takie podejście organizatorów to widać, że nie traktują tego poważnie.
Bathurst
więc o co chodzi conf (13).gif bo nie chce mi się wierzyć, że wszystkowiedzący frustraci, z definicji na NIE mogą mieć rację że to kolejna szopka - k...a nie dajmy się zwariować paranoikom!
xMarcinx
Niemniej żadnym imperatywem nie jest, że 1 adres e-mail = jedna osoba. Adres może być zarejestrowany na dwie osoby, choćby małżeństwo. Inna rzecz, że przychodzi potwierdzenie zapewniające, że jest wszystko ok, a potem głosy są unieważniane.. bo jednak nie jest ok.
bzenek
CYTAT(xMarcinx @ czw, 12 gru 2013 - 20:34) *
Dla mnie porażka, same boiska i place zabaw

Dla mnie sukces bo myślałem, że interesują nas już tylko dziury w jezdni i miejsca parkingowe. smile.gif

Dobrze, że budżet przyniósł otrzeźwienie. Mieszkańcy chcą mieć miejsce żeby sobie wyjść z domu i posiedzieć smile.gif

CYTAT(:) @ nie, 15 gru 2013 - 01:07) *
Jak jest takie podejście organizatorów to widać, że nie traktują tego poważnie.

Oj chyba faktycznie zasady powstawały w trakcie ustalania wyników ale ja bym szat nie rozdzierał.
Ważne żeby w przyszłym roku już było wiadomo jak głosować.

Ciekawe co zrobić z przegranymi projektami ?
Będą oddane pod głosowanie za rok ?
Czy może trzeba je będzie znów zgłaszać ?
Może miasto któreś wykona samo z siebie ?
Mały77
Dzisiaj kolejne spotkanie podsumowujące pierwszy, historyczny DGP.
Info o spotkaniu
Więc wszyscy, którzy mają jakieś uwagi, sugestie - mile widziani wink.gif
Slyzaba
'Tradycyjnie' w godzinach mojej pracy :|. Może ktoś kiedyś rozważy możliwość zestawienia konferencyjnego? Chętnie bym się chociaż wdzwonił...
Mały77
Mnie się udało wyrwać i uczestniczyłem - bardzo fajna dyskusja o kształcie, zasadach i kierunku rozwoju naszego BP.
Informuję również tych, co nie mogli uczestniczyć, że do 13.01.2014 roku w UM czekają na wszelkie sugestie odnośnie kolejnych edycji.
:)
CYTAT
naszemiasto.pl

Dąbrowa Górnicza budżet obywatelski: zmiany, będzie więcej dzielnic

Dąbrowa Górnicza budżet obywatelski. Wczoraj zaprezentowano model tegorocznej edycji Dąbrowskiego Budżetu Partycypacyjnego. Uwagi i propozycje do zaproponowanej procedury można zgłaszać do 27 stycznia.

W nowym projekcie zwiększona została liczbę dzielnic, z 27 do 30, oraz zmieniono ich granice i nazwy. Budżet nie obejmie tzw. obszarów ogólnomiejskich, czyli pl. Wolności, parków Hallera i Zielona, Małpiego Gaju, a także rejonów wszystkich Pogorii. Przedsięwzięcia dotyczące tych miejsc mają być konsultowane odrębnie. Zmienił się również termin głosowania, z listopada na październik, a samo głosowanie wydłużono z 5 do 6 dni. Przed złożeniem projektów, mieszkańcy będą mogli się spotkać i porozmawiać we wskazanym miejscu w dzielnicy. Tak jak dotąd, do podziału na wybrane zadania będzie ok. 5 mln zł.

Uwagi i pomysły, dotyczące zaproponowanych rozwiązań, można zgłaszać do 27 stycznia. Można to zrobić za pomocą ankiety elektronicznej, korespondencyjnie na adres: Biuro Organizacji Pozarządowych i Aktywności Obywatelskiej, Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, a także złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miejski. Po tym opracowany zostanie projekt uchwały, która trafi pod obrady Rady Miejskiej.

Formularze z propozycjami projektów podlegają procesowi opiniowania, czyli sporządzeniu kosztorysu dla projektu oraz uznanie projektu za możliwy do realizacji lub niemożliwy do realizacji wraz z uzasadnieniem i ewentualnymi rekomendacjami alternatywnego rozwiązania dla projektu.


Zgłaszanie przez mieszkańców propozycji projektów: 1 kwietnia – 20 maja

Czas dla Urzędu Miejskiego na opublikowanie wykazu opinii i rekomendacji dla projektów to 90 dni (19 sierpnia).

Dyskusja na temat złożonych propozycji projektów w celu uzgodnienia listy projektów pod głosowanie Dzielnicowe Forum Mieszkańców (30 spotkań) wrzesień.

Prezentacja Dąbrowskiego Budżetu Partycypacyjnego 2015, zasady i tryb jego przeprowadzenia, podział na dzielnice, a także dodatkowe informacje na stronie twojadabrowa.pl.

Dąbrowa Górnicza budżet obywatelski: nowy podział na dzielnice



1. Brodway
Liczba mieszkańców: 4 806 os.
Ulice: Folwarczna, Graniczna 5, Komuny Paryskiej, Kruczkowskiego, Morcinka, Tysiąclecia 4,6,8,10,12, Zagłębia Dąbrowskiego
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 163 211,76 zł = 193 211,76 zł

2. Manhattan
Liczba mieszkańców: 6 684 os.
Ulice: Długa 1,3,4,6, Leśna 3,5,7,9, Piłsudskiego nr parzyste do nr 36
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 226 988,64 zł = 256 988,64 zł

3. Aleje
Liczba mieszkańców: 6 115 os.
Ulice: 11 Listopada 1A, 1B,1C, 17A, 17B,18A, 19, 20, 6 Sierpnia, Katowicka, Krasińskiego, Majakowskiego, Mickiewicza, Norwida, Przemysłowa, Słowackiego, Wyspiańskiego
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 207 665,40 zł = 237 665,40 zł

4. Reden-Adamiecki
Liczba mieszkańców: 7 463 os.
Ulice: 1-go Maja 28-65, Adamieckiego, Aleja Róż, Korczaka, Królowej Jadwigi nr parzyste od nr 26 do nr 56, Planty, Reymonta 33-43, Wojska Polskiego od nr 32 do nr 70
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 253 443,48 zł = 283 443,48 zł

5. Reden
Liczba mieszkańców: 6 885 os.
Ulice: 1-go Maja 1-24, Augustynika, Cieplaka, Górników Redenu, Kołłątaja, Konopnickiej 30,36,37,38,40,40A,40B,40b, 40B,40C, Kopernika, Królowej Jadwigi nr-y nieparzyste od 1
do 31, Nowa, Orzeszkowej, Piłsudskiego 5 , Poniatowskiego, Planty im. Piotrowskiego, Reymonta 1-16, Skibińskiego, Spokojna, Stara, Traugutta, Twarda, Wąska, Wierzbowa, Wojska Polskiego 1B-13, Żytnia
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 233 814,60 zł = 263 814,60 zł

6. Staszic-Podlesie
Liczba mieszkańców: 2 043 os.
Ulice: 11 Listopada od nr 2 do nr 16,Bobrowa,Buczka, Długa nr 2, 8-94, Harcerska, Krótka, Leśna 2,4,6,8, 10-68,Nowocmentarna, Park Podlesie, Partyzantów, Poleśna, Południowa, Poprzeczna, Podlesie 1-43, Różana, Spółdzielcza, Starocmentarna, Staszica, Szklana, Świerkowa, Tuwima, Uthkego, Wschodnia, Zagórska, Zgoda, Ziemby
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 69 380,28 zł = 99 380,28 zł


7. Stara Dąbrowa
Liczba mieszkańców: 1 171 os.
Ulice: Cicha, Czapińskiego, Dekerta, Dębowa, Hutnika, Jaworowa od nr 41 do 57, Kondratowicza, Legionów Polskich 3, 5, 7, 9A, 9B, 11, 13, 23, 25, 27, 29, 31, 41, 45, 49, 51, 53, 55, 59-85A,89, Pola, Piwowara, Pułaskiego, Rejtana, Starzyńskiego, Sucha, Szkolna, św. Barbary, Wigury, Żwirki
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 39 767,16 zł = 69 767,16 zł

8. Mydlice Południowe
Liczba mieszkańców: 9 406 os.
Ulice: Dąbskiego, Jaworowa od nr 15 do nr 40, Legionów Polskich 95-155, Ludowa, Mireckiego 17, 19, 21, 58-88, Starościńska, Wolska, Zdrowa, Ziemna
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 319 427,76 zł = 349 427,76 zł

9. Mydlice Północne
Liczba mieszkańców: 6 634 os.
Ulice: Chopina, Dąbrowskiego nr parzyste od nr 24 do nr 44,Legionów Polskich 38A, 54, 56, 87, 87A,Łukasińskiego, Mireckiego 2-16, 20, 22-54, Perla, Siemońska, Sienkiewicza nr parzyste od 2 do 20 A, Sobieskiego 35, 45, Szpitalna, Wiejska, Żeromskiego
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 225 290,64 zł = 255 290,64 zł

10. Śródmieście
Liczba mieszkańców: 7 639 os.
Ulice: 3 Maja, Dąbrowskiego od nr 1 do 23, 25 Dojazdowa, Górnicza, Kadena Bandrowskiego, Kolejowa, Konopnickiej nr nieparzyste od nr 9 A do 21, Kościuszki, Królowej Jadwigi nr 6,6B,6b,6B,10, Legionów Polskich 6, 8, 10, 18, 20, 24, 26, 30, 36, 40, 42, 44, 46, Okrzei, Paryska, Przybylaka, Sienkiewicza nr nieparzyste od 1 do 29, Sobieskiego 3-23, Spójna, Struga
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 259 420,44 zł = 289 420,44 zł

11. Strzemieszyce Wielkie
Liczba mieszkańców: 8 292 os.
Ulice: Akacjowa, Aleja Za Remizą, Astrów, Białostockiego, Boczna, Bursztynowa, Chabrowa, Fabryczna, Grabocińska, Gruszczyńskiego, Hetmańska, Hotelowa, Jamki, Kamienna, Kazimierzowska, Kombatantów, Kozłowskiego, Kozubka, Łazienna, Łuszczaka, Magazynowa, Majewskiego, Modrzejowska, Mostowa, Narutowicza, Obrońców Pokoju, Ofiar Katynia, Orkana, Orla, Polna, Przełajka, Puszkina, Rodzinna, Roztoki, Rudna, Rybna, Rzeczna, Sezamkowa, Skośna, Sosnowa, Sosnowiecka, Sportowa, Stacyjna, Strzemieszycka, Studzienna, Szałasowizna, Szarych Szeregów, Szklanych Domów, Środkowa, Towarowa, Transportowa, Tylna, Wakacyjna, Warszawska, Wiosenna, Zielna, Źródlana, Żurawia,
Żwirki i Wigury
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 281 596,32 zł = 311 596,32 zł




12. Tworzeń
Liczba mieszkańców: 3 099 os.
Ulice: Budowlanych, Cmentarna, Gwardii Ludowej od nr 98 do 100 oraz od 102 do 158, Krucza, Laski, Łączna, Marcelego Białostockiego, Myśliwska, Piecucha, Piłsudskiego 70, 91-117, Pogodna, Pogoria, Roździeńskiego, Sadowa, Spisaka, Swobodna, Torowa, Toruńska, Tworzeń, Zaplecze, Żeglarska
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 105 242,04 zł = 135 242,04 zł

13. Kasprzak
Liczba mieszkańców: 8 560 os.
Ulice: Bratków, Działki, Jaskrów, Kaczeńców, Kasprzaka 18-64, Kosmonautów, Młodych, Podlesie 47-93, Storczyków, Szarotki, Tysiąclecia 15-59
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 290 697,60 zł = 320 697,60 zł

14. "Stary" Gołonóg
Liczba mieszkańców: 5 057 os.
Ulice: Bema, Dzieci Wrześni, III Powstania Śląskiego, Kasprzaka 2-14, Krasickiego, Kwiatkowskiego, Piłsudskiego 31, 33, 44 ,46, Prusa, Pusta, Szenwalda, Szulc, Tysiąclecia 1, 3, 5, 7, 9, 11, Wiśniowa, Wodna, Wybickiego 4,6,8,10,12
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 171 735,72 zł = 201 735,72 zł

15. Gołonóg
Liczba mieszkańców: 4 824 os.
Ulice: Cedlera, Franciszkańska, Gagarina, Gwardii Ludowej od nr 1 do 97, 101, Kościelna, Piłsudskiego 75,77,79,81,83,85, Siedmiu Szewców, Tierieszkowej, Urocza, Wybickiego 3,5,7,9,11, Wzgórze Gołonoskie
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 163 823,04 zł = 193 823,04 zł

16. Zielona-Korzeniec-Dziewiąty
Liczba mieszkańców: 5 102 os.
Ulice: Adamskiego, Asnyka,Bartosza Głowackiego, Bohomolca, Ciasna, Cupiała, Dembowskiego, Długosza, Dolna, Duboisa, Dudkiewicza, Dziewiąty, Filtrowa, Frycza-Modrzewskiego, Furmana, Gałczyńskiego, Graniczna od nr 11 do nr 127,Granitowa,Grunwaldzka,Hempla,Hibnera, Janowska, Kasprowicza, Kochanowskiego, Kilińskiego, Konopnickiej 25A, 25B, 25C, 31-35A, 37A, 39, 39A, 41-136, Korzeniec, Kraszewskiego, Krzynówki, Letnia, Limanowskiego, Łańcuckiego, Łącząca, 9 Maja, Malinowe Górki, Mała, Marchlewskiego, Narodowa, Napierskiego-Kostki, Odrodzenia, Olszowa, Paderewskiego, Pękalskich, Piaskowa, Plater, Powstańców, Północna, Prosta, Przodowników,Reja,Równa,Robotnicza,Sawickiej,Siewierska,Skalskiego,Stalowa,Stani
ława Konarskiego, Sztygarska, Śliwińskiego, Średnia, Twarda, Ursyna Niemcewicza, Urbańskiego, Wspólna, Wróblewskiego 1-44, ,Zapolskiej, Zielona, Zielona Dolina, Żytnia
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 173 263,92 zł = 203 263,92 zł



17. Antoniów
Liczba mieszkańców: 622 os.
Ulice: Baśniowa, Gruntowa, Janusza Kusocińskiego 2, 2B, 4, 4B, 6, 8, 10, 10A, 12, 14, 16, 18, 18A, 20-67A, Konstytucji 1-52, Spacerowa, Stawowa
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 21 123,12 zł = 51 123,12 zł

18. Ujejsce
Liczba mieszkańców: 2 164 os.
Ulice: 40 lecia, Broniewskiego, Dobrawa, Dymniki, Europejska Gruszeckiego, Handlowa, Karsowska, Kryniczna, Kwiatowa, Mieszka I, Morgowa, Ogrodników, Olimpijska, Podbagienko, Podbuczyny, Przełajowa, Ujejska, Wysoka, Wyzwolenia
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 73 489,44 zł = 103 489,44 zł

19. Ząbkowice
Liczba mieszkańców: 10 155 os.
Ulice: Aleja Zwycięstwa, Armii Krajowej, Chemiczna, Dąbrowskiej, Dolomitowa, Dreszera, Dworcowa, Fiołkowa, Fredry, Gospodarcza, Górzysta, Hallerczyków 2-65A, 67, 71, 73, 75, Hutnicza, Jaskółcza, Kalinowa, Kasztanowa, Konstytucji 54-83, Korczyńskiego, Kusocińskiego 1, 1A, 1C, 3, 3A, 3D, 5A, 5a, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19, Langego, Leszczynowa, Lipowa, Łąkowa, Makowa, Mizerkiewicza, Młynarska, Nadrzeczna, Nałkowskiej, Orzechowa, Osiedle Robotnicze, Oświecenia, Piastowska, Projektowana, Pszenna, Rapackiego, Rolnicza, Rzemieślnicza, Sikorskiego, Skłodowskiej-Curie, Słoneczna, Sokolska, Szosowa, Targowa, Tetmajera, Traktowa, Tulipanowa, Wapienna, Willowa, Wypoczynkowa, Zabłockiego, Zacisze, Zagłębiowska, Zdrojowa, Związku Orła Białego
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 344 863,80 zł = 374 863,80 zł

20. Trzebiesławice
Liczba mieszkańców: 1 017 os.
Ulice: Dworska, Gródki, Modrzewiowa, Strażacka, Świętego Stanisława Kostki, Trzebiesławicka, Uczniowska, Zachodnia, Złota
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 34 537,32 zł = 64 537,32 zł

21. Strzemieszyce Małe
Liczba mieszkańców: 1 454 os.
Ulice: Anna, Cisowa, Główna, Grzybowa, Jodłowa, Kawa, Kazdębie, Koksownicza, Lipówka, Składowa, Świerczyna, Zakawie
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 49 377,84 zł = 79 377,84 zł

22. Łosień
Liczba mieszkańców: 1 454 os.
Ulice: Gołonoska, Łaskowa, Orna, Pocztowa, Przedziałowa, Zagrabie, Ząbkowicka
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 49 955,16 zł = 79 955,16 zł



23. Kuźniczka Nowa
Liczba mieszkańców: 229 os.
Ulica: Kuźniczka Nowa
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 7 776,84 zł = 37 776,84 zł

24. Okradzionów
Liczba mieszkańców: 1 018 os.
Ulice: Białej Przemszy, Górna, Rudy, Turystyczna, Wypaleniska, Ziołowa
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 34 571,28 zł = 64 571,28 zł

25. Błędów
Liczba mieszkańców: 1 777 os.
Ulice: Dąbrówka, Górki, Jesionowa, Kuźnica Błędowska, Łazy Błędowskie, Niegowonicka, Pustynna, Sołtysówka, Strumień, Sztorcowa, Zagórcze, Zagórze, Żołnierska
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 60 346,92 zł = 90 346,92 zł

26. Łęka
Liczba mieszkańców: 702 os.
Ulice: Ciernie, Dąbrowszczaków, Poboczna, Przelotowa, Szatanówka, Szkotnica
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 23 839,92 zł = 53 839,92 zł

27. Tucznawa-Bugaj-Sikorka
Liczba mieszkańców: 2 357 os.
SIKORKA Ulice: Czajkowa, Gilowa, Grabowa, Hallerczyków 66, 70, 72, 76-187, Pomłynie, Ptasia, Relaksowa, Skowronkowa, Słowikowa, Sowia, Szpakowa, Wilgowa, BUGAJ Ulice: Batalionów Chłopskich, Borowinowa, Jagodowa, Jałowcowa, Jaśminowa, Wrzosowa, Żurawinowa, TUCZNAWA Ulice: Idzikowskiego, Królewska, Księdza Stanisława, Łazowska, Przymiarki, Siewna
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 80 043,72 zł = 110 043,72 zł

28. Łęknice
Liczba mieszkańców: 2 889 os.
Ulice: Bukowa, Klonowa, Łęknice, Podłęknicka, Topolowa, Wesoła, Wróblewskiego 50-58
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 98 110,44 zł = 128 110,44 zł

29. Marianki-Ratanice
Liczba mieszkańców: 307 os.
Ulice: Magnoliowa, Marianki, Migdałowa, Ratanice
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 10 425,72 zł = 40 425,72 zł

30. Piekło
Liczba mieszkańców: 775 os.
Ulice: Parkowa, Jasińskiego, Brzozowa, Zuchów, Zakładowa, Jasna, Zakątek, Kostury, Unruga, Wczasowa
Kwota dla dzielnicy: 30 000 zł + 26 319,00 zł = 56 319,00 zł
Slyzaba
Dziś jedna ze stacji radiowych podała info, że w Łodzi zrezygnowano z podziału - w głosowaniu - na dzielnice. Uzasadniali to tym, że np. dzieci są częściej u dziadków z innej dzielnicy więc dlaczego ograniczać głosowanie po miejscu zamieszkania? Brzmiało to całkiem logicznie...
marcin.p
Niby ok, ale podział na dzielnice też ma swoje plusy.
Bo weźmy tak: do dyspozycji jest 5 mln na całe miasto, mieszkańcy np. Mydlic albo Manhatanu - największych osiedli w mieście - zgłaszają projekt dotyczący swojego osiedla na kwotę ponad 4mln. I wtedy małe społeczności nie mają szans na np. budowę/remont świetlicy, chodnika, podwórka, skwerku itp. Bo czy np. mieszkańcy Kuźniczki, Trzebiesławic, Tworznia czy nawet Starego Gołonoga mają szanse w walce z tak dużymi osiedlami jak Mydlice, Brodway czy Mydlice? Wg. mnie nie. Na szczęscie wg. organizatorów też. Dlatego ja jestem zwolennikiem możliwości głosowania także w innej dzielnicy niż zadeklarowana.
Grzegorz-dg
Jest też dobra wiadomość kwota budżetu została zwiększona z 5 do 8 ml zł poprawkę taką na ostatniej sesji rady miejskiej złożył radny Ryszard Łukasik i została przyjęta .To chyba dobrze bo 5 ml było za mała kwotą dla tak dużego miasta jakim jest Dąbrowa i potrzeb jakie mieszkańcy zgłaszają.
:)
CYTAT
naszemiasto.pl

Dąbrowski Budżet Partycypacyjny: do podziału będzie aż 8 mln zł!

Dąbrowski Budżet Partycypacyjny. W tym roku mieszkańcy będą znów wybierać projekty, które zostaną zrealizowane w ramach Dąbrowskiego Budżetu Partycypacyjnego. Dobra wiadomość jest taka, że do podziału będzie znacznie więcej pieniędzy, bo zamiast 5 aż 8 milionów złotych.

Dąbrowski Budżet Partycypacyjny: więcej dzielnic, więcej pieniędzy



Na ostatniej sesji Rady Miejskiej przyjęta została uchwała, która określa zasady na których mieszkańcy już od 1 kwietnia br. będą mogli składać propozycje projektów dla swoich dzielnic. W tym roku będzie ich 30, a więc więcej niż ostatnio. Projekty będzie mógł zgłosić mieszkaniec, który ukończył 16 lat i zebrał 15 podpisów poparcia.

Poprawkę, która zwiększała kwotę z 5 do 8 mln zł zgłosił radny Zbigniew Łukasik, który argumentował to faktem, że miasto po prostu stać jest na to, by oddać do podziału mieszkańcom więcej pieniędzy. I taka właśnie zmiana została zaakceptowana przez radnych. Radny Łukasik chciał także m.in. zmian w procedurze głosowania, tak by nie dochodziło do takich sytuacji jak podczas ostatniego głosowania. Wtedy ci, którzy zgłosili projekty pielgrzymowali potem do domach, namawiając mieszkańców do poparcia konkretnej propozycji i zbierając karty z podpisami dąbrowian. Ostatecznie jednak te poprawki nie zostały zaakceptowane. Jak tłumaczył Piotr Drygała, kierownik Biura Organizacji Pozarządowych i Aktywności Obywatelskiej, wszystkie rozwiązania odnośnie sposobu głosowania zostały już wcześniej skonsultowane z mieszkańcami, którzy wyrazili na to zgodę. I teraz zmiany wywołałyby ponownie chaos.

Zbigniew Łukasik proponował też, by po głosowaniu realizowane były projekty zgodne z kolejnością otrzymanych głosów.
A więc pierwszy, drugi i np. trzeci, niezależnie od tego, że przekraczają kwotę przyznaną do podziału dla danej dzielnicy. Jego zdaniem tak właśnie powinna wyglądać realizacja budżetu obywatelskiego, by nie okazywało się potem, że realizowany będzie czwarty, czy piaty w kolejności projekt, który nie zyskał w rzeczywistości dużego poparcia mieszkańców. Takie zmiany zdaniem radnych byłyby jednak zbyt duże i ta propozycja także została odrzucona.

Dąbrowski Budżet Partycypacyjny: dłuższe głosowanie, kampania ruszy wkrótce



Projekty, podobnie jak rok temu, będą opiniowane przez Urząd Miejski. We wrześniu będzie można o nich dyskutować na Dzielnicowych Formach Mieszkańców, a w październiku wybrać - podczas 6 dniowego głosowania - te, które zostaną zrealizowane w przyszłym roku. Tutaj także zaszła zmiana, bowiem głosowanie zostało wydłużone o jeden dzień.

W wyniku nowego podziału i zwiększenia puli finansowej do 8 mln najmniejsza dąbrowska dzielnica: Kuźniczka Nowa ma teraz do dyspozycji 43 tys. 467,49 zł, a największa Ząbkowice - 629 tys. 215,09 zł. Dla przykładu: Manhattan będzie miał 423 tys. 086,04 zł, Reden-Adamiecki 468 tys. 899,03 zł, Mydlice Południowe 583 tys. 166,86 zł, Mydlice Północne 420 tys. 145,54 zł, Śródmieście 479 tys. 249,59 zł, Strzemieszyce Wielkie 523 886,38 zł, Gołonóg 313 tys. 699,44 zł, Ujejsce 155 tys. 265,30 zł, Łosień 116 tys. 509,51 zł, Tucznawa- Bugaj-Sikorka 168 tys. 615,17 zł, Łęknice 199 tys. 902,09 zł.


Już z końcem lutego pracownicy Biura Organizacji Pozarządowych i Aktywności Obywatelskiej planują ruszyć z kampanią informacyjno – edukacyjną kolejnego Dąbrowskiego Budżetu Partycypacyjnego.
gregol
Jest dostępny jakiś harmonogram realizacji tegorocznego BP (czyli głosowanego 2013)?
Slyzaba
Z www.twojadabrowa.pl

CYTAT
Realizację projektów, które zostały wybrane, śledzić będzie można w zakładce każdej z dzielnic.
Master
Po podliczeniu wszystkich dzielnic wyszło mi 120 700 mieszkańców. Mniej niz sie spodziewałem. Na jaki dzien te liczby ludnosc sa aktualne ??
Grzegorz-dg
Zmiana w realizacji projektów na osiedlu Mydlice Północne budowa hali sportowej etap 1 będzie realizowana w ramach zadań własnych Wydziału Inwestycji Miejskich przy remoncie Zespołu szkół sportowych. Będzie realizowany projekt z drugiego miejsca na liście pn Budowa parkingu w rejonie ul Chopina.
Grzegorz-dg
Taka ciekawostka http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...anhattanie.html
Grzegorz-dg
http://konsultacje.idabrowa.pl/aktualnosc-...cje_skweru.html .Jest wam znana taka strona.
Grzegorz-dg
W ramach DBP zrobiono rewitalizacje alejek parkowych na skwerze przed Muzeum miejskim .
:)
dla przypomnienia - od wczoraj do 8.10 trwa już głosowanie snf (51).gif http://twojadabrowa.pl/

Ciekawe czy znowu czymś zaskoczą. Rok temu nieuczciwie unieważnili dużą część poprawnie oddanych głosów.
marcinem
W jakim stopniu UM (gmina) zobowiązana jest do respektowania zapisów projektów? Pytam, ponieważ na Mydlicach plac zabaw miał mieć podłoże z płyt gumowych, a jest trawa. Wyjaśnienie z UM mówi, że zabrakło pieniędzy. Sprawdziłem w SIWZ: nie ma mopwy o takim podłożu. Natomiast w projekcie - owszem.

Więcej:
https://pl-pl.facebook.com/mydlice.debowa.kraina
bzenek
CYTAT(:) @ wto, 04 lis 2014 - 17:37) *
Ciekawe czy znowu czymś zaskoczą. Rok temu nieuczciwie unieważnili dużą część poprawnie oddanych głosów.

W tym roku to mieszkańcy zaskoczyli. W dzielnicy Stara Dąbrowa nie zgłosili żadnego projektu.

Ciekawe komu przypadnie 98 tysięcy ?

Najlepiej byłoby dołożyć tej dzielnicy gdzie będzie największa frekwencja w głosowaniu.
:)
Cała koncepcja tego budżetu traci sens!!!

Ludzie zgłaszają pełno projektów na naprawy chodników. To jest psi obowiązek miasta i takie coś nadaje się do zgłaszania na napramwyto.pl
A tutaj będą wybierać, który z chodników naprawić, a który ma przez kolejne lata dalej zostać rozwalony. Przecież to jakaś komedia. Potem wygra ten, przy którym jest blok z większą liczbą mieszkańców i kto roznosił wydrukowane i wypełnione karty.
Powinien być zakaz zgłaszania takich projektów. Taki ekstra budżet powinien być przeznaczony na coś zupełnie nowego, tworzącego nową jakość. Powinny być ciekawe nowe pomysły, na które nie wpadnie urzędnik, albo coś czego brakuje mieszkańcom.


U mnie jest jeden ciekawszy do wyboru (no i ewentualnie monitoring):

CYTAT
Multimedialne Laboratorium Kosmosu
Projekt zgłoszony dla dzielnicy Zielona-Korzeniec-Dziewiąty.

Omówienie projektu
Projekt zakłada modernizację kopuły szkolnego Obserwatorium Astronomicznego, poprzez doposażenie jej w dodatkowe teleskopy, zakup zdalnego sterowania do obrotu i otwierania kopuły oraz komputera do sterowania przez internet. Projekt zakłada także doposażenie obserwatorium w sprzęt multimedialny (m.in. w komputery, tablicę interaktywną, projektor itp.), meble, a także pomoce naukowe.
bzenek
CYTAT(:) @ sob, 08 lis 2014 - 15:48) *
Cała koncepcja tego budżetu traci sens!!!

Ludzie zgłaszają pełno projektów na naprawy chodników. To jest psi obowiązek miasta i takie coś nadaje się do zgłaszania na napramwyto.pl

Powinien być zakaz zgłaszania takich projektów.

Ale że co ?
Że mieszkańcy są głupi ?

Budżet partycypacyjny jest po to żeby sobie ludzie wybrali na co mają ochotę.

Mają ochotę na chodnik - to wybiorą chodnik.


:)
CYTAT(bzenek @ sob, 08 lis 2014 - 13:59) *
Że mieszkańcy są głupi ?


To Ty tak napisałeś. Ale jak już to poruszyłeś to niestety głupich jest na świecie większość. Gdyby to od "głupich" zależał rozwój to daleko byśmy nie zaszli. Na szczęście wybiera się reprezentantów, którzy podejmują decyzje, chociaż mają wiele różnych wad.
Wystarczy zrobić głosowanie wśród mieszkańców centrum, jakie mają być kolory elewacji budynków i zobaczymy efekty. Do tego byłby zakaz budowy nowych budynków i zamknięcie barów. Wielu młodych olało by głosowanie, za to zmobilizowaliby się emeryci, którym wszystko przeszkadza.

Miasto powinno określić jakiego typu projekty, a nie naprawy.
Rokko31
Właśnie czytałem że głosów internetowych do wczoraj jest tylko 4tysiące, także bardzo mało a myślę że bierze się to stąd iż rok temu mnóstwo projektów pomimo dostania dużo głosów nie zostało zrealizowanych gdyż zabrakło dla nich pieniędzy z danej puli i ludzi to odstraszyło.
Moim zdaniem brakuje ludzi którym się chce i mają wiedzę żeby coś nowego wymyśleć, wolimy chyba nadal jak za Nas decydują a nie My sami, bo żeby wymyśleć jakiś projekt trzeba poświęcić swój czas.
bzenek
CYTAT(:) @ sob, 08 lis 2014 - 16:16) *
Miasto powinno określić jakiego typu projekty, a nie naprawy.

Absolutnie.
Budżet partycypacyjny jest po to aby ludzie wybrali sobie czego chcą.

Znajomy wymyślił obudowanie kontenera na śmieci.
Z pewnością nie zbliżymy się tym do zdobycia Marsa ale będzie czyściej. smile.gif

Gdyby jakiś ziomal w magistracie ambitnie i kreatywnie dzielił kasę, to nigdy byśmy tego nie doczekali.

CYTAT(Rokko31 @ sob, 08 lis 2014 - 16:37) *
wolimy chyba nadal jak za Nas decydują a nie My sami,

Uśmieszek by tam chętnie za nas podecydował. ;)
vacu
CYTAT(bzenek @ sob, 08 lis 2014 - 15:47) *
CYTAT(:) @ sob, 08 lis 2014 - 16:16) *
Miasto powinno określić jakiego typu projekty, a nie naprawy.

Absolutnie.
Budżet partycypacyjny jest po to aby ludzie wybrali sobie czego chcą.

Znajomy wymyślił obudowanie kontenera na śmieci.
Z pewnością nie zbliżymy się tym do zdobycia Marsa ale będzie czyściej. smile.gif

Gdyby jakiś ziomal w magistracie ambitnie i kreatywnie dzielił kasę, to nigdy byśmy tego nie doczekali.

CYTAT(Rokko31 @ sob, 08 lis 2014 - 16:37) *
wolimy chyba nadal jak za Nas decydują a nie My sami,

Uśmieszek by tam chętnie za nas podecydował. ;)

A ja się zgadzam z :​), wiele projektów jest typu "remont chodnika i miejsc parkingowych wspólnoty ul. Błotna 666", trochę to głupie z dwóch powodów: najpierw każdy się chciał odłączać i iść "na swoje" żeby teraz żebrać o kilka metrów chodnika ;), po drugie - to takie trochę przeciąganie liny bo poza samymi mieszkańcami danego bloku to raczej mało kogo interesują miejsca parkingowe pod nim (tym bardziej, że zapewne stanie i tablica "Tylko dla mieszkańców ul. Błotna 666"). Do tego zauważyłem, że biblioteka w każdym rejonie zgłosiła "zakup książek". Ja się zgadzam z :​) że tu raczej powinno być miejsce na bardziej nietypowe projekty, które innym torem nie miałyby szans na realizację (bo np. nie dodają głosów), natomiast mamy takie projekty jakie "zgłaszamy", nie ma co psioczyć :​) bo skoro nie chciało nam się ruszyć tyłka i zaproponować coś ciekawszego to nie możemy mieć pretensji ;)
Mały77
CYTAT(vacu @ sob, 08 lis 2014 - 15:25) *
Ja się zgadzam z :​) że tu raczej powinno być miejsce na bardziej nietypowe projekty, które innym torem nie miałyby szans na realizację (bo np. nie dodają głosów), natomiast mamy takie projekty jakie "zgłaszamy", nie ma co psioczyć :​) bo skoro nie chciało nam się ruszyć tyłka i zaproponować coś ciekawszego to nie możemy mieć pretensji wink.gif

No właśnie ...
xMarcinx
Zgadzam sie z smile2.gif. Od siebie dodam ze nie glosuje, gdyz w minionym roku glosy internetowe potraktowane zostaly po macoszemu.
bzenek
CYTAT(xMarcinx @ sob, 08 lis 2014 - 18:20) *
Zgadzam sie z smile2.gif. Od siebie dodam ze nie glosuje, gdyz w minionym roku glosy internetowe potraktowane zostaly po macoszemu.

Ale można było pójść i zagłosować długopisem. smile.gif

CYTAT(vacu @ sob, 08 lis 2014 - 17:25) *
Ja się zgadzam z :?) że tu raczej powinno być miejsce na bardziej nietypowe projekty, które innym torem nie miałyby szans na realizację (bo np. nie dodają głosów),

Ale czy np. "budowa piaszczystej aleji ze sztucznych palm na 3 maja" spełnia wymogi bycia nietypową ?

Albo w Łośniu "ubranie żołnierzy radzieckich w stroje mikołaja".
xMarcinx
Mozna bylo, tylko co ma zrobic osoba ktorej przez internet pasowało z racji braku czasu na zaglosowanie klasycznie?
Rokko31
CYTAT(xMarcinx @ sob, 08 lis 2014 - 16:20) *
Zgadzam sie z smile2.gif. Od siebie dodam ze nie glosuje, gdyz w minionym roku glosy internetowe potraktowane zostaly po macoszemu.

Sam głosowałem przez neta, dlaczego twierdzisz że zostały tak potraktowane, nie były wliczane do projektów czy coś z nimi się działo innego? bo nie rozumie.
xMarcinx
jak kilka osob glosowalo z jednego maila to te głosy poszły do kosza
Rokko31
A co ma do głosowania adres mailowy, przecież powinien się liczyć pesel przede wszystkim, w którym zawarte są wszystkie informację
Mały77
CYTAT(xMarcinx @ sob, 08 lis 2014 - 17:53) *
jak kilka osob glosowalo z jednego maila to te głosy poszły do kosza

Było napisane w regulaminie.
Z drugiej strony błąd był po stronie systemu, który nie powinien pozwolić podać drugi raz tego samego adresu.
Ale był to pierwszy budżet i wszyscy się go uczyliśmy i takie wypadki mogły się zdarzać.
vacu
CYTAT(bzenek @ sob, 08 lis 2014 - 17:51) *
CYTAT(vacu @ sob, 08 lis 2014 - 17:25) *
Ja się zgadzam z :?) że tu raczej powinno być miejsce na bardziej nietypowe projekty, które innym torem nie miałyby szans na realizację (bo np. nie dodają głosów),

Ale czy np. "budowa piaszczystej aleji ze sztucznych palm na 3 maja" spełnia wymogi bycia nietypową ?

Albo w Łośniu "ubranie żołnierzy radzieckich w stroje mikołaja".

Wiesz, jest dość cienka granica pomiędzy ironią a robieniem z kogoś idioty, po jej przekroczeniu ironia robi się niesmaczna i wcale nie błyskotliwie dowcipna. Także wiesz, ostrożnie Wujku Staszku wink.gif

Natomiast wracając do meritum. Są rzeczy, których naprawa jest psim obowiązkiem gminy/miasta i to właśnie dlatego nie takie rzeczy powinny się znajdować w takich projektach, dlatego, że to dawno powinno być już zrobione. Natomiast np. utworzenie siłowni pod chmurką, kina plenerowego, placu zabaw, ładnego klombu, postawienie ścianki wspinaczkowej, wygrodzenie wybiegu dla psów czy wymienione wyżej obserwatorium itp. można tak wymieniać, to są rzeczy ponadstandardowe na które zwykle brakuje w budżecie i nigdy by się nie doczekały na swoją kolej (ok, może by się doczekały ale tylko w centrum w roku wyborczym) gdyby nie taki budżet obywatelski. Fakt, mogę mieć pretensje sam do siebie, że nie zgłosiłem nic i to przyznałem wyżej, mimo to na wybrane prpojekty głos oddałem. Niemniej wydaje mi się, że w zeszłym roku projekty były ciekawsze, zdarzały się "perełki", a w tym właśnie same chodniki i miejsca parkingowe. No może nie same ale dużo, mieszkam w śródmieściu i ciężko mi było wybrać cokolwiek.
muzzy
A czemu się dziwicie, że ludzie głosują na chodniki i drogi - u mnie na Limanowskiego od 25 lat dojazd do bloków jest po płytach budowlanych - chyba trochę długo?
xMarcinx
Mnie to nie dziwi, raczej martwi, bo pokazuje brak kompetencji wladzy i umiejetnosci diagnozowania potrzeb mieszkancow. Szkoda tylko ze mieszkancy zazwyczaj nie wyciagaja z tego wnioski i glosuja na te same osoby, co o ich potrzebach nie maja pojecia.
:)
CYTAT(Mały77 @ sob, 08 lis 2014 - 18:16) *
Było napisane w regulaminie.
No właśnie o to chodzi, że w regulaminie nie było napisane, że adres ma być unikalny. Pisałem to rok temu.
CYTAT(bzenek @ sob, 08 lis 2014 - 14:47) *
Znajomy wymyślił obudowanie kontenera na śmieci.Z pewnością nie zbliżymy się tym do zdobycia Marsa ale będzie czyściej. smile.gif
Jeśli to jest najbardziej potrzebne mieszkańcom to ok wink.gif To coś nowego, a nie remont chodnika. Jak ktoś złamie nogę na zniszczonym chodniku należącym do miasta, to są za to odpowiedzialne osoby i dostanie też odszkodowanie.Jeśli niektórzy nie mogą się doczekać od 30 lat oświetlenia ulicy, to też niech zgłaszają projekt. O nich sobie urzędnicy sami nie przypomną.
:)
CYTAT
idabrowa.pl

Porozmawiaj o budżecie



Wkrótce poznamy wyniki głosowania w ramach II edycji Dąbrowskiego Budżetu Partycypacyjnego. Zbliża się również czas, żeby porozmawiać o jego wadach i zaletach, a także o rozwiązaniach, jakie można zastosować w przyszłym roku.


- Korzystając z doświadczenia osób, które uczestniczyły w nim bezpośrednio, postaramy się wspólnie wyciągnąć wnioski, które pozwolą nam przygotować się do kolejnej edycji. Już dziś wiemy, że ponad 21 tyś. mieszkańców podczas głosowania zdecydowało o zadaniach do realizacji w swoich dzielnicach. Oficjalne wyniki opublikowane zostaną 5 grudnia – mówi Marcin Dziubek z Biura


Spotkanie poświęcone zasadom, które powinny obowiązywać w III edycji odbędzie się 9 grudnia o godz.16.30 w sali nr 2 Urzędu Miejskiego. Wezmą w nim udział eksperci i partnerzy z Pracowni Badań i Innowacji Społecznych STOCZNIA oraz Instytutu Spraw Publicznych.


Udział w spotkaniu należy potwierdzić elektronicznie na adres ngo.dabrowagornicza@gmail.com lub telefonicznie - 32 295 96 38.


Podziału miasta na dzielnice, w których zgłaszane są projekty, ich granic i liczby dotyczy internetowa ankieta opublikowana na stronie twojadabrowa.pl. Uwagi na ten temat można przekazywać również do Biura Organizacji Pozarządowych i Aktywności Obywatelskiej pod numerami 32 295 96 38 i 32 295 67 41.


ankieta snf (51).gif https://docs.google.com/forms/d/1Ec1PRkF2gK...-aDsXc/viewform
Leszek
Są już wyniki głosowania: https://twojadabrowa.pl/aktualnosci/2014120..._juz_znane.html

Gratulacje dla mieszkańców Ząbkowic za odpowiednie ustawienie priorytetów fight (2).gif
Bathurst
Chcą niech mają Leszku - jest demokracja :-)

Zastanawiam się natomiast, czy BP nie zostanie w przyszłości zdominowany przez podmioty miejskie - biblioteki w natarciu jak widzę :-)
No i razi mnie trochę gdy w ramach BP wykonuje się remonty nawierzchni chodników i buduje się miejsca parkingowe. To jest jednak minimum które powinno zostać zapewnione w ramach rutynowych działań UM i spółdzielni mieszkaniowych
danielmdc
Leszku nie bój się już wkrótce nie będziesz miał problemu z klerem i ciemnogrodem. Nasze wnuki będą już podlegać kalifatowi i nie będą miały żadnego wyboru laugh.gif Wiadomo że ludzie będą głosować na chodniki, parkingi i drogi bo to jest jedyna okazja na zmianę otoczenia bo jakby mieli czekać na "palec boży" rady miasta to... mogliby się nie doczekać wink.gif
Leszek
CYTAT(Bathurst @ pią, 05 gru 2014 - 18:35) *
Chcą niech mają Leszku - jest demokracja :-)


Nie no, oczywiście. Tylko niech potem nie płaczą, że miasto o nich nie dba i chodników nie mają.

Daniel - u nas kalifat nie ma szans smile2.gif
danielmdc
Wiem wiem mamy beznadziejny socjal laugh.gif Ale to się zmieni. 30-40 lat temu Francuzi, Anglicy, Holendrzy, Szwedzi czy Niemcy mówili to samo a dzisiaj całe ich piękne dzielnice zmienione są w... no i tu szkoda słów.
Leszek
Hue hue hue
Ależ plamę dał zespół weryfikujący projekty do DBP...

snf (51).gif

CYTAT
Radny chciał ogrzać kościół z budżetu obywatelskiego
Agnieszka Stefaniak-Zubko, Piotr Purzyński|10.12.2014 12:44

Pieniędzy z budżetu partycypacyjnego nie można wydawać na nienależące do gminy obiekty. Dlaczego więc w Dąbrowie Górniczej pod głosowanie trafił i wygrał projekt budowy węzła cieplnego w kościele? - Martwi mnie ta sytuacja, bo Dąbrowa Górnicza było do tej pory stawiana innym miastom za wzór - komentuje specjalista.

W II edycji Dąbrowskiego Budżetu Partycypacyjnego mieszkańcy Ząbkowic mogli głosować na 16 projektów. Pula środków przeznaczonych dla dzielnicy wynosiła nieco ponad 629 tys. zł.

Najwięcej głosów i punktów otrzymała „Budowa węzła cieplnego w kościele P.W. Św. Marii Magdaleny w Ząbkowicach przy ulicy Oświecenia 34”. Poparło go 1045 mieszkańców. Co ciekawe, dokładnie tyle samo głosów w listopadowych wyborach samorządowych otrzymał radny Piotr Bobrowski (startował z listy SLD), który projekt zgłosił.

Według szacunków koszt inwestycji ma się zamknąć w kwocie 461 tys. 373 zł, więc pieniędzy w dzielnicy wystarczyło jeszcze na budowę siłowni „pod chmurką” przy Gimnazjum nr 9.

Nie wszystkim mieszkańcom to się spodobało

- Kiedy ogłoszono wyniki głosowania, zgłosiło się do mnie wielu mieszkańców. Podkreślali, że zwycięski projekt jest niezgodny z przepisami prawa i powinien odpaść już na etapie wstępnej weryfikacji. Sprawa dotyczy przecież ocieplenia kościoła, a więc budynku nienależącego do gminy. Jeden z mieszkańców wystąpił do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach z prośbą o opinie w tej sprawie. Ja z kolei poprosiłam o ocenę sytuacji eksperta z Fundacji im. Stefania Batorego - mówi Katarzyna Zagajska, radna z Ząbkowic.

Wątpliwości części ząbkowiczan potwierdza Agata Syguda, naczelnik wydziału informacji i szkoleń w Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Katowicach. - Wykonanie ogrzewania geotermalnego budynku nie będącego własnością gminy narusza przepisy o finansach publicznych. Wyposażenie budynku kościoła w ogrzewanie geotermalne nie zalicza się do prac konserwatorskich, które mogą być wykonane przez gminę na podstawie ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami - czytamy w piśmie Agaty Sygudy.

"Nikt nie jest nieomylny"

Zaniepokojony sytuacją, do której doszło w Dąbrowie Górniczej jest także Dariusz Kruszewski, koordynator merytoryczny zadania budżet obywatelski akcji Masz Głos, Masz Wybór Fundacji im. Stefana Batorego: - Gdzieś z tyłu głowy trzeba pamiętać, że głosowanie miało miejsce przed wyborami i nikt nie chciał się narażać parafii. Ale problem wziął się z etapu weryfikacji, który jest także momentem sprawdzania kompetencji urzędników. Urzędnicy powinni znać podstawy prawne, by wiedzieć, co wolno, a co nie - powiedział nam Dariusz Kruszewski.

- Martwi mnie ta sytuacja, bo Dąbrowa Górnicza było do tej pory stawiana innym miastom za wzór. A tu mamy do czynienia z sytuacją, w której radną i mieszkańców zapewniano, że wszystko jest w porządku, a nie jest. Mieszkańcy zostali wprowadzeni w błąd i to jest niedopuszczalne - dodaje Kruszewski.

Dąbrowscy urzędnicy podkreślają, że do złamania przepisów prawa nie doszło, bo budowa ogrzewania w ząbkowickim kościele jeszcze się nie rozpoczęła. - Nikt nie jest nieomylny. Jeśli się okaże, że pomyliliśmy się i projekt jest nie do realizacji, zastanowimy się co dalej. Oświadczenie w tej sprawie wydamy w przyszłym tygodniu, wtedy też będziemy chcieli się spotkać z mieszkańcami Ząbkowic - mówi Piotr Drygała, kierownik biura organizacji pozarządowych i aktywności obywatelskiej, odpowiedzialny w dąbrowskim magistracie za koordynację budżetu partycypacyjnego.
Bathurst
Żeby wybrnąć z tej kłopotliwej sytuacji proponuję aby budynek kościoła przejęło miasto a proboszcz parafii przeszedł na etat referenta ds. religii w Wydziale Promocji UM hi, hi, hi wink.gif
Rokko31
Czarna mafia wszystko zrobi żeby tylko zabrać pieniądze ludziom, niech idzie proboszcz do swojego biskupa i prosi o pieniądze kościelne a nie miastowe. Złodzieje jakich mało....
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.