Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Historia komunikacji miejskiej w Dąbrowie Górniczej
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Historia
Stron: 1, 2
Leszek
No właśnie - mam wrażenie, że to jakiś ramowy plan linii, nie uwzględniający wszystkich przystanków - jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby tak rzadko były rozmieszczone (np. tylko jeden przystanek między dworcem w Sosnowcu a Milowicami). No i żeby nie było przystanków na przykład przy kopalni Paryż czy Renard w Sosnowcu. Może to były jakieś odcinki taryfowe?
olo
CYTAT(Leszek @ sob, 29 wrz 2012 - 00:34) *
No właśnie - mam wrażenie, że to jakiś ramowy plan linii, nie uwzględniający wszystkich przystanków - jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby tak rzadko były rozmieszczone (np. tylko jeden przystanek między dworcem w Sosnowcu a Milowicami). No i żeby nie było przystanków na przykład przy kopalni Paryż czy Renard w Sosnowcu. Może to były jakieś odcinki taryfowe?

Też tak myślałem, ale patrząc na zdjęcia Bankowej od strony ul. Perla to faktycznie mogło nie być przystanku koło kopalni. Jeśli we wojnę było tam wejście główne. Ale, że były to przystanki strefowe to chyba najbliższa prawdy teza.
Leszek
Z tego, co kojarzę - wejście było właśnie od Perla, zresztą co do Dąbrowy pewności nie mam, odległości tu nie są zbyt wielkie (przystanek na wysokości Chopina mógł obsługiwać zarówno hutę, jak i kopalnię), Reden to chyba krańcówka (która była na wysokości przejazdu do Flory/Staszica), choć trochę dziwny wydaje mi się brak przystanku w okolicy 3 Maja. Za to w Sosnowcu - nie ma bata, żeby na linii zaznaczonej na dole (mniej więcej dzisiejsza 24) nie było więcej przystanków - Beskid. to niewątpliwie Beskiden Strasse, dzisiejsza 1 Maja (przystanek koło sądu), Zeilenweg - skoro koniec linii, to okolice fabryki Babcock-Zieleniewski. Przystanek musiał być koło kopalni Renard, a możliwe że i na Ludwiku.
Slyzaba
Często wspominana mijanka przy Hucie Bankowej - początek lat 70 (ktoś poznaje, co to za autobus i model wagonów?)

http://dawnadabrowa.pl/pocztowka/mijanka,t...kowej_1998.html

sandwich
Ogórek, Jelcz 021, a na tramwajach się nie znam, ale to klasyka.
Leszek
Któraś N-ka zapewne.
Grzegorz-dg
A ma ktoś fotografie z lat pózniejszych tak od 1980 do 1990 jak to wygladały wtedy autobusy np pętla przy kopalni gen zawadzki.
Slyzaba
U mnie większość zdjęć/pocztówek jest sprzed tego okresu. Tutaj mam materiały ze słowem kluczowym 'autobus*':

http://dawnadabrowa.pl/?phrase=autobus
Leszek
W tych latach zapewne jeździły ikarusy 260 i 280, u mnie w Zawierciu na początku lat 80. najpierw jeździły "ogórki" w wersji miejskiej, ale pewnie w takim wielkim mieście już ich nie było smile2.gif
Bathurst
W ogórku to było fajnie smile.gif wsiadało się pod PKP w Zawierciu w PKS-a gdzieś do Niegowej i na Jurę z plecakiem smile.gif
sandwich
Ja pamiętam "Błękitną Strzałę". Ogórek rano z Sosnowca do Pilicy przez Podzamcze. Zatrzymywał się na Redenie.
Wracało się z Podzamcza "15.10 do Yumy". Kurs o 15.10 w Podzamczu, linia Pilica-Sosnowiec.
Grzegorz-dg
Dawniej było więcej takich ciekawych linii na tereny zielone ja jestem za młody żeby pamiętać takie trasy czytałem też ze była linia do Olkusza z DG teraz tak patrząc na te prywatne zółte busy firmy kayatrans sporo osób nimi śmiga ,ciekawe jak by przywrócono taką linie autobusową czy by było dużo podróżnych.
sandwich
Dawniej do Olusza z Dąbrowy jeździł autobus 33, a w Olkuszu była zajezdnia WPK(Woj.Przeds.Komunikacji)
Leszek
Jeszcze kilka lat temu był 633 do Olkusza.
prezes
jeszcze niecałe 10 lat temu pamiętam jak sie jeździło z plecakiem - ulgowy 633 do Olkusza, a z Olkusza bezpośredni bus do zakopanego 11,50 ulgowy smile2.gif
Zibar
Czy nie jeździła jeszcze szybka "zerówka" czyli linia "O" ( jak Ola) później przmianowana na E4,jeśli mnie pamięć nie myli, jechała trasą szybkiego ruch z pominięciem wszystkich przystanków za wyjątkiem Sławkowa Rynku i Bukowna.
Bathurst
CYTAT(Zibar @ pią, 29 mar 2013 - 14:42) *
Czy nie jeździła jeszcze szybka "zerówka" czyli linia "O" ( jak Ola) później przmianowana na E4,jeśli mnie pamięć nie myli, jechała trasą szybkiego ruch z pominięciem wszystkich przystanków za wyjątkiem Sławkowa Rynku i Bukowna.


ja coś kojarzę ale jako "E"
Sebastian22
CYTAT(Bathurst @ pią, 29 mar 2013 - 16:04) *
CYTAT(Zibar @ pią, 29 mar 2013 - 14:42) *
Czy nie jeździła jeszcze szybka "zerówka" czyli linia "O" ( jak Ola) później przmianowana na E4,jeśli mnie pamięć nie myli, jechała trasą szybkiego ruch z pominięciem wszystkich przystanków za wyjątkiem Sławkowa Rynku i Bukowna.


ja coś kojarzę ale jako "E"

E to byl ktorys z 800-setek, dawniej byly litery pospieszne H,K, D, i E
sandwich
E jeździł jak teraz 801. D - 811. H - 807
Sebastian22
E4 był do olkusza, ale nie długo jezdzila ta linia, oczywiscie pamietajmy tez o tramwaju 25 ktory konczyl na KWK Paryz a jechal z Wojkowic.
olo
CYTAT(Bathurst @ czw, 28 mar 2013 - 20:48) *
W ogórku to było fajnie smile.gif wsiadało się pod PKP w Zawierciu w PKS-a gdzieś do Niegowej i na Jurę z plecakiem smile.gif

Ogórki miały fajne przyczepy. Do Katowic z Gołonoga jeździł autobus pospieszny 86 obsługiwany przez pojazdy Ikarus 66, podobne do tego tutaj
Bathurst
a były jeszcze takie przewozy chyba na Hutę Katowice. Star a zamiast "paki" taka metalowa puszka z siedzeniami wewnątrz, bez kontaktu z kierowcą - pamiętacie?
Leszek
To był osinobus - w Zawierciu też takie jeździły, komfort = 0 laugh.gif

http://www.swiatowy.org/bilety/1978/osinobus.gif
Bathurst
tak osinobus! nie mogłem sobie przypomnieć nazwy. Z jakiś mglistych wspomnień z dzieciństwa pamiętam z wnętrza tego pojazdu - Łup, łup, łup, Paaaanie kierowco!!!, eeeeee!!!! przystanek, ludzie wysiadają!!!! laugh.gif
olo
CYTAT(Bathurst @ pon, 01 kwi 2013 - 22:43) *
tak osinobus! nie mogłem sobie przypomnieć nazwy. Z jakiś mglistych wspomnień z dzieciństwa pamiętam z wnętrza tego pojazdu - Łup, łup, łup, Paaaanie kierowco!!!, eeeeee!!!! przystanek, ludzie wysiadają!!!! laugh.gif

Najlepsze co wiąże się z osinobusami to ludzka uczciwość. Na palcach jednej ręki można było policzyć tych, którzy wyszli z budy i nie podeszli z monetą do kabiny kierowcy.
Slyzaba
Dostałem kilka fotek z:

"Sprawozdanie z ogólnopolskiego zjazdu w sprawach komunikacji miejscowej - Warszawa 1938". Jest tam dużo informacji o komunikacji na Zagłębiu i w DG.

Bardzo ciekawe informacje ale jeszcze cenniejsze są mapy Zagłębia i rozkładu komunikacyjnego łącznie z jego 'gęstością' (czyt. obciążeniem).

Poprosiłem nadawcę o skany - jak tylko dostanę to udostępnię na stronie.

Slyzaba
Obiecałem smile2.gif

http://dawnadabrowa.pl/mapa/ogolna,gestosc,ruchu_2673.html
jacektzn
CYTAT(marcin.p @ śro, 12 paź 2011 - 08:13) *
Z tego co pamiętam to T21bis jeździła z Huty do KWK Zawadzki.

E4 jeździł z Mydlic do Olkusza. Z tego co kojarzę to jechał ulicami Dąbskiego, 27 stycznia (obecnie legionów polskich), k.marksa (górnicza), kościuszki, sobieskiego, al.róż, dk94

były jeszcze takie linie jak:
108 Gołonóg - Sosnowiec ale nie pamietam dokładnie w które miejsce jechał
124 KWK Zawadzki - Sosnowiec
634 chyba zawadzki albo mydlice do wojkowic kościelnych
638 zawdzki albo mydlice do podwarpia
683 gołonóg - sosnowiec
kojarzy mi sie też jakaś linia z bytomia do huty katowice ale nie pamiętam numeru
no i oczywiście cała gama literek

dodaję te nieznajome literki
http://oi60.tinypic.com/2142zc9.jpg
http://oi62.tinypic.com/243keiu.jpg

Shreckuś
CYTAT(Bartek84 @ śro, 12 paź 2011 - 02:32) *
Chyba nie ma na forum dyskusji na ten temat, wydaje się być ciekawy.

Linie, które pamiętam:

Olkuskie (ztcp obsługiwane przez zajezdnię WPK w Olkuszu)

33 - DG - Olkusz, z pętlą za PKZ-em, zwiedzała wszystkie wioski wzdłuż DK4, przekształcona później w 633, umarła wraz z nowym podziałem na województwa, obsługiwana była przegubowymi Ikarusami.
E4 - z pętli na Mydlicach do Olkusza, ekspresowa linia, suneła DK4, nie pamiętam jej przebiegu po Dąbrowie, zlikwidowana na początku lat 90-tych, obsługiwały ją chyba dość nowe jak na tamte czasy Jelcze, ale niestety nie pamiętam modelu.

Tramwajowa 21bis - to było coś! Linia obsługiwana była trójwagonowymi składami (!), jeździła z pętli przy KWK Paryż do pętli na Zagórzu, nie pamiętam kiedy kursowała.

Na pewno pamiętacie coś jeszcze.


A czy linia 33 nie miała czasem przystanku na Ciołkowiźnie ?
Teraz to jest ulica Jodłowa chyba ,przy końcu taśmociagu.
Tak mi się coś kojarzy że z tamtąd jeździłem do babci z mamą w czas rano.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.