Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Działalność czeladzkiego stowarzyszenia na rzecz likwidacji tramwajów w DG
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2
:)
Dlaczego mi? Wszystkim, po prostu opublikowali na stronie, dali maila dla ewentualnych uwag.
Racja ze nie musieli tego robic, ale wtedy nie powinni pisac takich pierdol w tych listach, ze to dla dobra Zaglebia i Zaglebie temu "przyklaskuje".

Kreujesz sie tutaj na wybitnego znawce linii 24 i eksperta od tej petli wink.gif Ja juz pisalem ze jezdzilem tam prawie codziennie przez 2 lata, polowe razy do DG wracalem wlasnie 24, potem przesiadajac sie zawsze z kilkunastoma osobami wlasnie w tym miejscu. Teraz nie mam powodu zeby walczyc o to dla siebie bo juz nie korzystam. Ale naprawde zanim zacznie sie z usmiechem na ustach i z pelnym przekonaniem do swojej jedynej racji prezentowac swoja opinie, lepiej sie wczesniej zorientowac i samemu sprawdzic. Takie sianie dezinformacji wprowadza innych w blad.
A to wyglada jakby niektorzy tylko spojrzeli na mape i od razu ze 24 na nic dla nikogo, donikad, nabijacz.
Bartek
Ja przez 5 lat jeździłem z pod wydziału Informatyki w Sosnowcu linią 21 lub 24 do pętli przy dawnej kopalni Paryż. Prawie zawsze 24 był pełny i ludzie wysiadali na pętli czekali na kurs kolejnego tramwaju w stronę centrum i dalej.

Jak już to możemy założyć stowarzyszenie i zacząć lobbować na rzecz przedłużenia 24 do pętli na Kasprzaka. Myślę że nawet że UM będzie za.

Co ciekawe to zamiast koledzy z Czeladzi wymusić na TŚ i miastach Będzin i Czeladź budowy drugiego toru od ronda za M1 to chcą zabrać kursu 24 wink.gif Najpierw infrastruktura, a potem dodatkowe kursy smile2.gif
:)
CYTAT(Bartek @ czw, 31 sty 2008 - 15:22) *
Jak już to możemy założyć stowarzyszenie i zacząć lobbować na rzecz przedłużenia 24 do pętli na Kasprzaka. Myślę że nawet że UM będzie za.


To byloby najlepsze rozwiazanie dla tej linii i nie trzeba by zwiekszac czestotliwosci dla 21. Jednak UM nie chcialby doplacac. Ale jesli za to zaproponowaloby sie zmniejszenie czestotliwosci 22/32 to juz bylaby jakas szansa. Wtedy na odcinku Bedzin - Czeladz zrobiloby sie miejsce dla zupelnie nowej linii Czeladz - Sosnowiec.
Zapytaj dabrowskie FdZD czy byloby zainteresowane wink.gif Zamiast zakladac cos nowego mozna do niego przystapic.
Jakby tak to przedstawic i wszystkie stowarzyszenia sie wspieraly wspolnie dzialajac moze bylalby jakas szansa. Wozokilometry wychodzilyby na zero i bez doplat za wyjatkiem odcinka Bedzin "rondo" - Sosnowiec dla linii Sosnowiec - Czeladz i w tym problem zeby przekonac albo pokombinowac cos z kursami linii 27 i w ten sposob cos zyskac.

Wiadomo ze drugi tor do Czeladzi w najblizszym czasie nierealny
bzenek
CYTAT(:) @ czw, 31 sty 2008 - 16:09) *
Kreujesz sie tutaj na wybitnego znawce linii 24 i eksperta od tej petli ;)

Ale naprawde zanim zacznie sie z usmiechem na ustach i z pelnym przekonaniem do swojej jedynej racji prezentowac swoja opinie, lepiej sie wczesniej zorientowac i samemu sprawdzic. Takie sianie dezinformacji wprowadza innych w blad.
.
Bardzo lubię kreować się na eksperta. To bardzo miłe jak wszyscy słuchają Cię z otwartymi ustami. Musisz kiedyś spróbować smile.gif

Od 8lat w świątek, piątek, w święta państwowe, kościelne, rano, w południe, wieczorem odbywam podróż z Gołonoga prawie na Pogoń. Myślisz, że jeszcze powinienem się zapoznawać z tematyką czy ewentualnie mógłbym coś napisać ? smile.gif

Specjalnie dla Ciebie jutro wracając z roboty poczekam na jakie 24 i starannie zanotuję ilość wysiadających i wsiadających pasażerów. Podejrzewam, że będzie porównywalna z liczbą pasażerów dojeżdżających tą ekskluzywną linią do Fakopu. smile.gif

Stawiam hipotezę, że 95% nie będzie się na nic przesiadać (bo z reguły nie ma na co) tylko poczeka 2-3 minuty na następny tramwaj. A z powodzeniem mogliby czekać na poprzednich przystankach.

Liczba pasażerów tramwajów na przestrzeni lat spada lawinowo. Poza porami rozpoczynania/kończenia zajęć w szkołach tramwaje są pustawe. Może kilka lat temu potrzebne było wsparcie dla 21 ale teraz to już nie jest takie oczywiste.
SzalanskiP
Nie ma dwóch wersji i nie udało Ci się tego udowodnić.

Pismo jest w KZK GOPie. Odpowiedz nie dostaniemy My tylko Urząd Miejski, który jest zobowiązany nas informować na bieżąco o postępie sprawy. Dlatego bankier pisał o odpowiedzi ze strony UM, również w kontekście uszczegółowienia informacji wysłanych do KZK GOP.
:)
CYTAT(SzalanskiP @ czw, 31 sty 2008 - 16:20) *
Nie ma dwóch wersji i nie udało Ci się tego udowodnić.

Pismo jest w KZK GOPie. Odpowiedz nie dostaniemy My tylko Urząd Miejski, który jest zobowiązany nas informować na bieżąco o postępie sprawy. Dlatego bankier pisał o odpowiedzi ze strony UM, również w kontekście uszczegółowienia informacji wysłanych do KZK GOP.


lgh (20).gif
Po raz kolejny:

CYTAT(bankier @ śro, 30 sty 2008 - 14:54) *
Teraz czekamy na odpowiedź z UM w Czeladzi - następnym krokiem bedzie pisanie pism do zainteresowanych miast (i wtedy bedziemy proponować nasze rozwiązania odnośnie 24 co zostało napisane wcześniej ale prezydentom a nie KZK) dopiero mając poparcie każdej ze stron możemy napisać do KZK GOP.


@Bzenek

To zwracam honor ekspertowi w tej kwestii wink.gif cha (40).gif Cos teraz sobie przypominam z jaka "branza" byles zwiazany i domyslam sie gdzie mozesz pracowac wink.gif To ja chyba jezdzilem przystanek dalej.

Jednak ja podrozowalem w normalnych godzinach w dni powszednie a nie w te swiatki, a i wieczorami to rzadko, i o tym pisalem.
To co piszesz wyglada na prawdziwy dramat. I to sie stalo w ciagu roku? Jak jezdzilem to wiecznie byl scisk niesamowity. A w 21 to czesto dramat - duzo osob juz z Golonoga, a od centrum albo Huty Bankowej naprawde ciasno, ludzie ledwo miescili sie opierajac o drzwi. W Bedzinie to juz czesto nie mieli jak wsiadac i sobie odpuszczali. Do tego w dni targowe to juz wogole przerabane. I taki scisk byl juz do "Zylety".

Ludzie mieli dosc takich tramwajow - scisk (1 wagon zamiast skladu), brod i smrod ale np dla studentow (Nauk o Ziemi i Informatyki) nie ma alternatywy. Dla Filologii dodatkowo jest 807 ale tez scisk wielki i jedzie dokladnie tyle samo co tramwaj.

Jestem zszokowany ze tak dramatycznie sytuacja mogla sie zmienic w ciagu roku. No to juz chyba wszyscy wyjechali za granice wink.gif Niedlugo zostana tylko wszelkie wladze i my, narzekajacy forumowicze sml (3).gif
Bartek
CYTAT(:) @ czw, 31 sty 2008 - 15:45) *
To byloby najlepsze rozwiazanie dla tej linii i nie trzeba by zwiekszac czestotliwosci dla 21. Jednak UM nie chcialby doplacac. Ale jesli za to zaproponowaloby sie zmniejszenie czestotliwosci 22/32 to juz bylaby jakas szansa. Wtedy na odcinku Bedzin - Czeladz zrobiloby sie miejsce dla zupelnie nowej linii Czeladz - Sosnowiec.


Skąd wiadomo że UM nie chce dopłacać?

CYTAT(:) @ czw, 31 sty 2008 - 15:45) *
Zapytaj dabrowskie FdZD czy byloby zainteresowane ;) Zamiast zakladac cos nowego mozna do niego przystapic.


Uhh nie dziękuje bo widzę kto tam rządzi i jakie są i na bank będą kwasy biggrin.gif

CYTAT(:) @ czw, 31 sty 2008 - 15:45) *
Wiadomo ze drugi tor do Czeladzi w najblizszym czasie nierealny


No i tutaj pies pogrzebany bo tak na moje oko nie ma szans zwiększenia częstotliwości kursów tramwajów na tym odcinku bo już dziś jest tak że tramwaj jadący w stronę M1 czeka parę minut aż przyjedzie ten co jedzie jednym torem od M1.

Tak jak mówiłem, najpierw rozbudowa infrastruktury, remont torów i zakup nowych wagonów, a później kombinowanie z liniami.
Padziu

Ja proponuje w DG wydłużyć linie 24 do gołonoga a linie 27 przedłużyć od ronda do Czeladzi i kompromis gotowy i wszyscy są szczęśliwi biggrin.gif
Maryhna
a ja powiem tak....

jeżdżę tramwajem 22 prawie codziennie na trasie DG manhattan - Czeladź pętla i wyobraźcie sobie, że jeździ nim masa ludzi, rano, masa ludzi popołudniu.
Jak wypada jeden tramwaj bo był np. wypadek to tak naprawdę wypadają 3 bo jest "mijanka" od ronda w stronę czeladzi i tramwaj jadący od strony DG musi odczekać swoje, trzeba do tego dodać jeszcze czas naprawiana ew. szkód bądź zjazdu tramwaju do zajezdni.
i mimo, ze tramwaj kursuje co 10 minut to nagle robi sie dziura 40minutowa

dlaczego tramwaj 22 jest taki ważny?
1. jeździ nim naprawdę sporo ludzi, nie mówiąc już o dniach targowych w dg i będzinie
2. jak jeździ co 10 minut to i tak jest duża dziura w razie wypadków etc.
3. gdyby jeździł co 20 minut to dopiero w razie czegokolwiek robiły by sie meeega dziury w rozkładzie
4. nie uwierzycie ale w czeladzi można studiować, powstało tam kolegium, do którego z roku na rok będzie dojeżdżało coraz więcej osób
5. jak wiadomo centrum handlowe M1 tez przyciąga ludzi, do pracy, na zakupy etc.
6. żaden inny tramwaj nie jeździ tą samą trasą


ps1: gdyby hipotetycznie jeździł co 20 minut, gdyby np. jeden wypadł to ja jestem uwalona na całą godzinę i już odpadają mi jedne zajęcia, kolos, egzamin etc. ale trudno, zawsze jest sesja poprawkowa, kolosa można nadrobić a obecność cóż, nic strasznego; najwyżej jesienią lub w zimie mnie przepizga bo jak ten łoś zamiast wrócić do domu będę sterczała na przystanku i marzła... ale to wszystko pikuś
gorzej z ludźmi, którzy nie zdążą do pracy, oberwą upomnieniem od szefa albo co gorsza ją stracą

ps2: tej zimy byłam świadkiem 4 wypadków w ciągu 2 miesięcy na tej trasie tongue.gif

ps3: proponowałabym zredukowanie jazdy do kursów co 15 minut, to nie byłoby takie straszne, a zapewne dałoby konkretne skutki

ps4: uśmieszek z twojej strony to już hipokryzja, mamlesz tym swoim netowym jęzorem co to ty nie myślisz na dany temat ale żeby ruszyć tyłek i przyjść na spotkanie, porozmawiać , poddać pomysł to już nie potrafisz... a nikt z fdzd nie jest na tyle uzależniony od sieci, żeby siedzieć ciągle na forum i śledzić wszystkie twoje idee...
ciągle marudzisz, to źle, to tamto a mnie szlag trafia bo nie robiąc nic i ciągle marudząc tak naprawdę odbierasz sobie prawo do krytykanctwa, jedno woleć !
bzenek
CYTAT(Padziu @ czw, 31 sty 2008 - 19:13) *
Ja proponuje w DG wydłużyć linie 24 do gołonoga a linie 27 przedłużyć od ronda do Czeladzi i kompromis gotowy i wszyscy są szczęśliwi biggrin.gif

A linię 21 przedłużyć do Wójtowej Wsi biggrin.gif
Dąbrowscy funkcjonariusze WSI mieliby bezpośredni tramwaj do pracy.

CYTAT(Bartek @ czw, 31 sty 2008 - 19:07) *
Skąd wiadomo że UM nie chce dopłacać?

Bartek, na jakim świecie Ty żyjesz ? Pamiętasz, żeby UM na coś chciał dokładać ? smile.gif

CYTAT(:) @ czw, 31 sty 2008 - 18:41) *
A w 21 to czesto dramat - duzo osob juz z Golonoga, a od centrum albo Huty Bankowej naprawde ciasno, ludzie ledwo miescili sie opierajac o drzwi. W Bedzinie to juz czesto nie mieli jak wsiadac i sobie odpuszczali.

Ale numer ! blink.gif

To nam się sytuacja wyjaśniła. Nie muszę już dziś stać i liczyć pasażerów. blink.gif

Po prostu, w godzinach w których ja jeżdżę czyli 6-14-18-22 w na dowolnej linii tramwajowej tłoku nie ma i w zasadzie bez problemu można złapać miejsce siedzące, a rzeczony 24 leniwie jeździ jak puste akwarium. W ciągu ostatnich 2-3 lat widać gołym okiem spory spadek zainteresowania komunikacją miejską. W końcu sprowadziliśmy te parę milonów aut z reichu. smile.gif

Szczerze mówiąc wydawało mi sie, że tak jest cały dzień i nie zdawałem sobie sprawy, że o innych porach sytuacja może być dramatyczna. Stąd też moje krytyczne opinie. Nawet się dziwiłem co tak forumowicze narzekają smile.gif

Generalnie wynika z tego wniosek, że majstrowanie przy linii 24 jest fajne w godzinach szczytu ale może grozić gigantycznym przewartościowaniem oferty Będzin-Gołonóg poza szczytem. A jak wiadomo to kosztuje. O tym właśnie Koledzy z Czeladzi w swej propozycji zapomnieli.

CYTAT(Maryhna @ pią, 01 lut 2008 - 02:13) *
jeżdżę tramwajem 22 prawie codziennie (...) jeździ nim masa ludzi.

Jesli już coś wycinać aby zrobić miejsce dla ewentualnego przedłużenia 24 to ja bym optował za 28. Kursami do Będzin Zajezdnia powinny byc mniej obciążone (chyba?), a sama linia ma charakter szczytowy, więc nie będzie się plątać wieczorami czy w niedzielę.
Maryhna
nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałam ale jeśli już wycinać to byłabym za opcją wycinania 22 poza godzinami szczytu, niestety nie wiem jak wygląda popyt na 22 wieczorami smile2.gif
bzenek
CYTAT(Maryhna @ pią, 01 lut 2008 - 13:30) *
nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałam ale jeśli już wycinać to byłabym za opcją wycinania 22 poza godzinami szczytu, niestety nie wiem jak wygląda popyt na 22 wieczorami

Wieczorem masz całe dwa kursy na godzinę. Co tu jeszcze wycinać ?
Maryhna
nie wiedziałam, teraz już wiem
:)
CYTAT(Maryhna @ pią, 01 lut 2008 - 00:13) *
ps4: uśmieszek z twojej strony to już hipokryzja, mamlesz tym swoim netowym jęzorem co to ty nie myślisz na dany temat ale żeby ruszyć tyłek i przyjść na spotkanie, porozmawiać , poddać pomysł to już nie potrafisz... a nikt z fdzd nie jest na tyle uzależniony od sieci, żeby siedzieć ciągle na forum i śledzić wszystkie twoje idee...
ciągle marudzisz, to źle, to tamto a mnie szlag trafia bo nie robiąc nic i ciągle marudząc tak naprawdę odbierasz sobie prawo do krytykanctwa, jedno woleć !


Od tego sa chyba fora. Gdyby wszyscy mieli jednakowe zdanie i wszystko wiedzieli, wtedy by nie istnialy. Chwale bardzo czesto jesli jest za co. To trzeba odebrac wszystkim prawo pisania i zostawic je tylko czlonkom grupy FdZD? wink.gif Nigdzie nie ma obowiazku spolecznego dzialania, zeby miec zdanie. Jakbys nie wiedziala to tramwaje sa utrzymywane przez miasto tez i z moich pieniedzy, jak kazdego innego mieszkanca
Maryhna
nic nie będziemy komukolwiek odbierać ale ty już marudzisz do przesady. pewnie że nie ma obowiązku społecznego działania, najlepiej żeby wszystko wszystkim zwisało i kończyło się na marudzeniu
Bartek
CYTAT(Maryhna @ sob, 02 lut 2008 - 00:15) *
nic nie będziemy komukolwiek odbierać ale ty już marudzisz do przesady. pewnie że nie ma obowiązku społecznego działania, najlepiej żeby wszystko wszystkim zwisało i kończyło się na marudzeniu


To Ty też się podpisujesz pod pomysłem ludzi z Czeladzi?
Maryhna
nie, zamierzam na ten temat podyskutować 8-go na spotkaniu wszystkich sekcji fdzd

ps: to był taki ogólny OT
Dave
Hmmm, teraz nie bede się rozwodził i za dużo pisał, bo późno i zmęczony jestem, ale ja też zastanawiałem się nad ograniczenie kursów 22/32, szczegołnie w międzyszczycie, bo wtedy zwyczajnie jeździ mało ludzi! Przecież nieraz w nich sprawdziałem i w godzinach 9-13 to mało kiedy jakieś osoby stały na prawie całym odcinku! Oczywiście pod warunkiem, że nie było wcześniej jakiegoś zatrzymania lub jakaś linia nie wypadła :>
Gdyby 22/32 jeździło co 20 minut to z linią 21 też co 20 minut byłby równy takt w DG co 10 minut (wg mnie wystarczający) a w szczycie wzmocniony linią 28. Ale tu musiałby być spełniony minimum jeden warunek - 21 musiałby być obsługiwany składem! 24 to w ogóle jest linia z kosmosu, zwłaszcza z Pogoni do D.G. (donikąd).

A co do bezpośredniego połączenia Czeladzi z Sosnowcem tramwajem - uważam, że takie połączenie nie jest potrzebne, bo spokojnie można się przesiadać na rondzie w Będzinie na bilecie miesięcznym, a niedługo już także na jednorazowym za 2/4 zł, a po drugie można też jechać autobusem 35/35 bis i 235 bezpośrednio na Pogoń, więc aż tak źle nie jest. Choć tramwaj, gdyby tylko dało się go normalnie wkomponować w rozkład bez usczerbku dla 22/32, byłby też ciekawą rzeczę, ale wg mnie niepotrzebną aż tak.

Tyle.
marcin.p
Ale o co chodzi? Wątpie aby na zmiane trasy T24 zgodziły się władze Będzina. Bo co by o tej linii nie mówić to od S-ca do Warpia jeździ nią dużo ludzi. Więc dla Będzina jest ona dość ważna. Tak mi się wydaje z obserwacji...

Co do DG w tej dyskusji to zgadzam z Davem! 10 minutowe cykle przy podwójnym T21, wspomagane w godzinach szczytu T28 byłoby ok! Z tym, że T21 i T22 powinny kursować według takiego rozkłądu codziennie! Ale mam też swoją koncepcję co tramwaji w DG. Mianowicie T21 kursujący co 10 minut, natomiast T22 i T28 co 20 minut na zmianę, pomiędzy kursami T21. Dałoby to cykle 5-cio minutowe w dni robocze! A w wolne T21 i T22 mogłyby jeździć co 20 minut (cykle co 10 minut). Ewentualnie T21 co 20 min., T22 i T28 co 40 min.!

I wydaje mie się, że wtedy ten T24 jest nam niepotrzebny i może sobie jeździc do Czeladzi!
bzenek
CYTAT(marcin.p @ nie, 03 lut 2008 - 15:14) *
Bo co by o tej linii nie mówić to od S-ca do Warpia jeździ nią dużo ludzi. Więc dla Będzina jest ona dość ważna. Tak mi się wydaje z obserwacji...!

No właśnie przez cały wątek przewija się wątpliwość czy tak jest. 24 to jest pełne na trasie Sosnowiec-Stadion. Potem następuje nędza, którą spokojnie obsłużą pozostałe linie.

Aczkolwiek słabość Będzina do finansowania Tś jest spora. Przykładem stada kursów wyjazdowych z zajezdni Będzin o absurdalnych porach.

CYTAT(marcin.p @ nie, 03 lut 2008 - 15:14) *
Ale mam też swoją koncepcję co tramwaji w DG. Mianowicie T21 kursujący co 10 minut, natomiast T22 i T28 co 20 minut na zmianę, pomiędzy kursami T21. Dałoby to cykle 5-cio minutowe w dni robocze!

No dobrze ale co tu jest lepszego w stosunku do istniejącego obecnie 5minutowego cyklu. smile.gif

Stawiam, że podwójny skład na 21 co 10min będzie woził powietrze.
marcin.p
CYTAT(bzenek)
No dobrze ale co tu jest lepszego w stosunku do istniejącego obecnie 5minutowego cyklu.

Stawiam, że podwójny skład na 21 co 10min będzie woził powietrze.


Nie wiem! Nie orientuje się w obecnym rozkładzie, więc jeśli podałem aktualny to był to przypadek! Ale chciałem zwrócić uwagę, że "bijemy się" o coś co chyba nie bardzo jest nam potrzebne.

Co do podwójnego T21 to ja uważa, że skoro T27 może jeździć podwójny, to T21 też!
bzenek
CYTAT(marcin.p @ nie, 03 lut 2008 - 21:48) *
Ale chciałem zwrócić uwagę, że "bijemy się" o coś co chyba nie bardzo jest nam potrzebne.

W końcu ktoś to napisał smile.gif
Ano własnie Uśmieszek rozpoczał nam taki wywrotowy wątek. Troszkę nas wszystkich wciągnęło i tak się kotłujemy. Może faktycznie nieco bez sensu. smile.gif

CYTAT(marcin.p @ nie, 03 lut 2008 - 21:48) *
Co do podwójnego T21 to ja uważa, że skoro T27 może jeździć podwójny, to T21 też!

Baaa... może jeździć nawet potrójny ale czy będzie go kim wypełnić ?

Są tu bardziej obeznani w sytuacji TŚ. Czy oni są w stanie wystawić jeszcze jakieś składy gdyby je KZK od jutra zamówiło ?
Maryhna
Komunikat adresowany do czeladzkiego FdZD:
Problem polega na tym, że wg. waszych wypowiedzi zamieszczenie pism na waszym forum uważacie za oficjalne informowanie mieszkańców regionu którego temat dotyczy.
Więc informuję Was, że to nie jest oficjalna droga informowania kogokolwiek o czymkolwiek.
Myślę, że nie jest to duży wysiłek, żeby w odpowiedni sposób poinformować o waszych działaniach, tym bardziej, że od listopada powstawało FdZD o czym wiedzieli członkowie RM bo kilku z nich jest też członkami czeladzkiego FdZD.
Fakt- nie macie żadnego obowiązku informowac kogokolwiek ale mogłoby to być załatwione z głową bo jedna sprawa może przesądzić o dalszej współpracy a tego nikt by nie chciał.
Tak jak to zrobił kwintosz, uśmieszek tak ja powtarzam. Zamieszczanie czegokolwiek na jakimkolwiek forum NIE JEST oficjalną drogą komunikacji.
Mam nadzieję, że przedyskutujemy tą sprawę na jutrzejszym spotkaniu wszystkich sekcji, że zrobimy to z głową i bez emocji, które nie służą wypracowywaniu kompromisów.
pozdrawiam
marcin.p
To ja proponuję zaakceptować propozycje Davea! I niech ten 24 jeździ do Czeladzi...

A co do T22 to on mieszkańcom DG jest potrzbny głównie po to, by dotrzeć do M1. Więc do M1 możnaby wydłużyć którąś linie autobusową. Mam na myśli 803 lub 806... I myślę, że to rozwiązanie byłoby ok. Po za tym zyskałyby też te linie, które od centrum DG do Będzina nie są zbyt "oblegane"
syzio
I do 807 dodać na wszystkich kursach przystanek Pogoń Akademiki
Dave
CYTAT(syzio @ czw, 07 lut 2008 - 16:42) *
I do 807 dodać na wszystkich kursach przystanek Pogoń Akademiki


Uchowaj Boże! Już i tak stanowczo za dużo dodali przystanków tej linii! Na tramwaj won, jak chcesz dojechać z DG do akademików! angry.gif

Mod: ostrzezenie cha (8).gif
Sebastian22
Wg mnie można by zrobić jeszcze coś innego. - rozdzielić 24 tak aby czesc jezdzila do Golonoga a czesc do Czeladzi i bylo by ok, przy czym 28 mozna by zlikwidowac. Wtedy mamy rozwiazany problem zbyt duzego ruchu na odcinku jednotorowym Bedzin-Czeladz oraz dostalibysmy nową linie 24 na calej linii tramwajowej w dg. tylko czy to jest realne?
Padziu
CYTAT(Sebastian22 @ nie, 10 lut 2008 - 22:55) *
Wg mnie można by zrobić jeszcze coś innego. - rozdzielić 24 tak aby czesc jezdzila do Golonoga a czesc do Czeladzi i bylo by ok, przy czym 28 mozna by zlikwidowac. Wtedy mamy rozwiazany problem zbyt duzego ruchu na odcinku jednotorowym Bedzin-Czeladz oraz dostalibysmy nową linie 24 na calej linii tramwajowej w dg. tylko czy to jest realne?



ok ale stojąc np. w centrum Sosnowca człowiek nie będzie wiedział czy tramwaj jedzie na Czeladź czy na DG. a większość osób nie będzie sie zawsze wpatrywać w tabliczce i trasą tylko spojrzy na numer i pojedzie i powstaną niepotrzebne nikomu konflikty.
przystanek pogoń akademiki nie powinien być obsługiwany przez 807 bo i tak jest już dużo przystanków i można dojechać tam tramwajem np. 21 tongue.gif
:)
Akurat na tym przystanku 807 powinien sie zatrzymywac jak na malo ktorym
Sebastian22
CYTAT(Padziu @ pon, 11 lut 2008 - 15:07) *
ok ale stojąc np. w centrum Sosnowca człowiek nie będzie wiedział czy tramwaj jedzie na Czeladź czy na DG. a większość osób nie będzie sie zawsze wpatrywać w tabliczce i trasą tylko spojrzy na numer i pojedzie i powstaną niepotrzebne nikomu konflikty.
przystanek pogoń akademiki nie powinien być obsługiwany przez 807 bo i tak jest już dużo przystanków i można dojechać tam tramwajem np. 21 tongue.gif


"rozdzilić" mialem na mysli nie stworzyc drugi wariant linii 24 tylko dac jej jakis nowy numer....
Padziu
CYTAT(:) @ pon, 11 lut 2008 - 15:08) *
Akurat na tym przystanku 807 powinien sie zatrzymywac jak na malo ktorym

tak?? to od razu niech sie zatrzymuje wszędzie. Zróbcie to samo z 811 i 808 i nie zapomnijcie zmienić czerwonych numerków na czarne (czerwone oznaczają że autobus jest przyspieszony a czarne że nie jest przyspieszony )
syzio
Robicie z igły widły! Przystanek Pogoń Akademiki jest potrzebny, ponieważ będzie to jakaś opcja dla studentów dojeżdżających na UŚ, a czytając ten wątek niektórzy są za oddaniem, bądź rozdzieleniem T-24
co nie byłoby z lekka korzystne dla uczniów tegoż że wydziału. Proponowałbym po monitorowanie frekwencji na każdym z przystanków i "wyrzucenie" zbędnych z rozkładu.
bzenek
CYTAT(syzio @ pon, 11 lut 2008 - 20:54) *
Proponowałbym po monitorowanie frekwencji na każdym z przystanków i "wyrzucenie" zbędnych z rozkładu.

Pomysł jest genialny. Przy odpowiednim ustawieniu progów frekwencji możnaby zlikwidować wszystkie przystanki. Może nawet obie pętle. smile.gif

PS. Przepraszam ale temat czeladzkiego towarzystwa stał się już tak kuriozalny, że nie mogłem się powstrzymać.
Padziu
CYTAT(bzenek @ wto, 12 lut 2008 - 12:57) *
Pomysł jest genialny. Przy odpowiednim ustawieniu progów frekwencji możnaby zlikwidować wszystkie przystanki. Może nawet obie pętle. smile.gif

PS. Przepraszam ale temat czeladzkiego towarzystwa stał się już tak kuriozalny, że nie mogłem się powstrzymać.



Na wstępie jedno wielki SORRY że nie do tematu

a co do wypowiedzi przedmówcy to mam pytanie : Będziesz to robił?? skąd wziąć na to kasę za darmo tego nikt nie zrobi a pozatym każda linia jest dla jednej osoby b. ważna bo np. dojeżdża nią do pracy , szkoły , uczelni a dla drugiego mogłaby nie istnieć bo nią nie jeździ wink.gif
bzenek
CYTAT(Padziu @ wto, 12 lut 2008 - 17:02) *
a co do wypowiedzi przedmówcy to mam pytanie : Będziesz to robił??

He, he... a nie mówiłem, że wątek stał się kuriozalny laugh.gif

Co do Padzia,
nie wiem co będę robił ale mam propozycję dla Ciebie. Skup się chłopie, przeczytaj to co napisałem albo daj komuś do przeczytania smile.gif
:)
CYTAT


Nie będzie bezpośredniego połączenia tramwajowego między Sosnowcem i Czeladzią
dziś

KZK GOP rozwiał nadzieje pasażerów na utworzenia bezpośredniego połączenia tramwajowego między Sosnowcem i Czeladzią. Pomysł skierowania części kursów linii 24 zamiast do Dąbrowy Górniczej w przeciwną stronę albo utworzenia nowego połączenia tramwajowego zgłosiło Czeladzkie Stowarzyszenie Rozwoju Miasta. Uzyskało akceptację Rady Miejskiej oraz burmistrza Czeladzi. Argumenty były mocne, m.in. brak bezpośredniego dojazdu do Uniwersytetu Śląskiego w sosnowieckiej dzielnicy Pogoń.

- Poprosiliśmy KZK GOP o przeanalizowanie wszystkich możliwości, ale opinia, którą otrzymaliśmy, jest negatywna - mówi Małgorzata Skiba z czeladzkiego magistratu.

W KZK GOP mówią, że z Sosnowca do Czeladzi można dojechać jedną z ośmiu linii autobusowych, a czas oczekiwania na tramwaj po przesiadce na rondzie w Będzinie nie przekracza 7 minut.




- Z Będzina do Czeladzi tramwaje kursują po jednym torze z mijankami co dziesięć minut i to jest maksymalne obciążenie. Potrzebny byłby więc drugi tor oraz podstacja zasilająca trakcję elektryczną, której teraz w Czeladzi nie ma - mówi Alodia Ostroch z KZK GOP.

Stowarzyszenie nie daje jednak za wygraną.

- Nie ma konieczności rozbudowy torowiska, a po realizacji naszego pomysłu tramwaje 22 i 32 do Dąbrowy Górniczej jeździłyby co 20 minut, na przemian z tramwajem 24, który też co 20 minut kursowałby do Sosnowca - mówi Przemysław z CRSM.
Piotr Sobierajski


z czeladzkiego forum:



Bartek
O rany mają czarno na białym że najpierw trzeba zbudować drugi tor i wówczas można myśleć o rozszerzeniu siatki połączeń, a oni swoje. Będą słać pisma i nic to nie zmieni.
Leszek
CYTAT(Bartek @ pon, 18 lut 2008 - 13:29) *
O rany mają czarno na białym że najpierw trzeba zbudować drugi tor i wówczas można myśleć o rozszerzeniu siatki połączeń, a oni swoje. Będą słać pisma i nic to nie zmieni.


Zawsze to jakiś sposób na życie wink.gif
Jak już wywalczą ten tramwaj (w co nie wierzę), za kilka miesięcy okaże się pewnie, że jeździ nim znikoma ilość osób. Wtedy kzk będzie chciało zlikwidować linię i znowu będzie można słać pisma, ogłaszać rezolucje, robić marsze protestacyjne...
bzenek
Mam wrażenie, że KZK i UM Czeladź nie zrozumiały (nie chciały zrozumieć) propozycji kolegów z Czeladzi. Udzieliły im zupełnie wykrętnej i idiotycznej odpowiedzi nie na temat. blink.gif
:)
CYTAT


Czeladź: Studenci sprawdzą ilu ludzi jeździ tramwajami nr 22 i 24
dziś

Dziś w godzinach porannego i popołudniowego szczytu w tramwajach linii 22 i 24 oraz autobusie linii 35 będzie można spotkać ankieterów. Będą sprawdzać, ile osób jeździ w tym czasie z Czeladzi do Sosnowca. Robią to za darmo, na prośbę Czeladzkiego Stowarzyszenia "Rozwój Miasta".

- Robienie tego typu badań jest naszym zadaniem statutowym, a i temat jest ciekawy - mówi Mariusz Herchold, prezes studenckiego Koła Naukowego "Signalis", przy Katedrze Inżynierii Ruchu Politechniki Śląskiej.

Pasażerowie będą pytani jak często jeżdżą tramwajami i czy się przesiadają. Jedno z pytań dotyczy opinii na temat ewentualnej bezpośredniej linii do Sosnowca. Czeladzianie i sosnowiczanie, aby się odwiedzić, muszą się bowiem przesiadać w Będzinie.

KZK GOP wyraziło zgodę na przeprowadzenie badań. Czeladzkie Stowarzyszenie "Rozwój Miasta" już kilka miesięcy temu postanowiło zawalczyć o bezpośrednią linię tramwajową. Napisali prośbę do władz miasta. To ich kolejny ruch w tej sprawie.

- Zobaczymy co, pokażą wyniki - mówi Robert Zach, mieszkaniec Czeladzi, należący do stowarzyszenia.
Magdalena Nowacka


komentarze:
CYTAT
autor: joł (gość)
data: 2008-06-05 12:14

Będzie jeździło nią tak mało osób, że wkrótce ją zlikwidują. Super pomysł. Oczywiście wnoszę o przeniesienie kosztów działania tej linii w całości na Czeladż, bo ja nie mam zamiaru dokładać do niej ani złotówki.

Ale śmieszne. Normalnie boki zrywać
autor: makak (gość)
data: 2008-06-05 12:29

Ilekroć jeżdżę tramwajem 22 lub 32 to na przystanku na rondzie (nie licząc dni targowych) wysiada 1, max 2 osoby. wtedy tramwajem tym jedzie ok 20 osób. Utrudnijmy tym osobom powrót z reala. A jakże! Wkońcu interes jednej osoby liczy się barzdiej niż interes 20! To są mieszkańcy głównie Będzina i Dąbrowy Górniczej. Wkrótce Real powstanie za Hutą Bankową w D.G.Na miejscu właścicieli sklepów przy M1 zacząłbym się moglić o pozostawienie linii 22 i 32 takimi jakie są. W przeciwnym razie może się okazać że części Będzinian będzie bliżej do Dąbrowy (o mieszkańcach Dąbrowy nie wspominając).

aaa
autor: aaa (gość)
data: 2008-06-05 16:08

ja bym sie sie tam nie martwił o m1. niech sie raczej modla o siebie.


z sosnowiec.info.pl
CYTAT
kowal
87.207.94.* | 2008.6.05 | 12:46


Jeżdżę sobie do M1 w Czeladzi tramwajem 22/32 z przystanku Koszelew w Będzinie. Potem oczywiście wracam tą samą linią. Ile osób wysiada w tym czasie na przystanku przy zamku? Czasami wysiądzie może jedna osoba. W tym czasie tramwajem podróżuje kilkanaście osób. Kilka wysiada na przystanku Będzin - Koszelew, reszta jedzie dalej. Wniosek: najbardziej ta linia potrzebna jest mieszkańcom Dąbrowy Górniczej. Zresztą niedługo może problem rozwiąże się sam po powstaniu Reala za Hutą Bankową w D.G. Ja osobiście tam będę miał bliżej niż do Czeladzi. Mieszkańcy Dąbrowy też będą mieli bliżej do siebie. Zaraz się okaże, że tramwajem jeździ za mało ludzi o obetną połowę kursów. W obcinaniu kursów to kzk po prostu bryluje.


grek
195.205.143.* | 2008.6.05 | 11:21


No właśnie, czy atrakcyjną alterantywą dla autobusów (i minibusów) z/do Sosnowca jest tramwaj jeżdzący co 40 minut (w soboty i niedziele)?
Dopóki jest jeden tor między Będzinem i Czeladzią to wszelkie pomysły skierowania innych linii w kierunku Czeladzi nie mają sensu.
Jedynym sensownym wyjściem jest przebudowanie układu przy nerce w Będzinie by powstało dogodne centrum przesiadkowe.


sz.
83.30.27.* | 2008.6.05 | 9:40


Na pawiak niech wyślą tych ankieterów w sprawie "bezpośredniej linii do Sosnowca"


trudy tramwajowy
193.151.50.* | 2008.6.05 | 9:28


Moim zdaniem bezpośrednie połączenie nie jest potrzebne. Jest nowa taryfa biletowa gdzie bilet za 2/4 zł jest ważny przez godzinę od momentu jego skasowania. Tak czy siak tramwaj 24 do Czeladzi jeździłby przez Będzin więc i tak taki bilet trzeba wtedy posiadać. Nie jest problemem wysiąść z 21,24 bądź 27 na "nerce" i przesiąść się w 22 do Czeladzi, który kursuje co 10 minut. Atrakcyjność właśnie tej linii na trasie DG - Czeladź polega na jej wysokiej jak na GOP częstotliwości co 10 minut. Gdy 24 zostanie skierowane do Czeladzi, Dąbrowianie będą mieć tramwaj 22 co 20 minut a to zmniejszy jego atrakcyjność i wybiorą autobus chcąc jechać do Czeladzi.


Dave
87.99.122.* | 2008.6.05 | 9:28


A to tak trudno się przesiąść koło zamku na tramwaj 22 jeżdżący co 10 minut z tramwaju 21/24 (łącznie też co 10 minut) plus tramwaj 27? I tak jadąc z Sosnowca do Czeladzi przez Będzin trzeba skasować bilet za 2/4 zł, a ten uprawnia teraz do przesiadki i można na jednym bielcie jechać tymi dwoma tramwajami. Nie wiem, po co te mecyje z tą linią tramwajową do Sosnowca, która i tak musiałaby jechać co 20 minut, a w wolne dni chyba co 40 i to kosztem ograniczenia częstości linii 22/32 do DG!


ali
193.151.49.* | 2008.6.05 | 9:05


Ja wiem ze taka linia byla by potrzebna, wiele razy sie chcialem dostac do centrum Handlowego M1 i musialem kombinowac, z przesiadkami
Wiec jestem za taka linia!


MARCEL
87.205.209.* | 2008.6.05 | 8:17


KZK ZAWSZE LICZYŁ PASAŻERÓW W TAJEMNICZYM SPOSOBEM NIEZAWODNYM ALE DROGIM JESTEM PEŁEN PODZIWU DLA INSTYTUCJI KTÓRA COŚ WYMUSIŁA NA ANONIMOWEJ INSTYTUCJI KZK GOP.
:)
CYTAT


Czeladź: Mieszkańcy miasta chcieliby bezpośrednich połączeń z Sosnowcem
13.06.2008

Studenci z Koła Naukowego "Signalis", działającego przy Katedrze Inżynierii Ruchu Politechniki Śląskiej kilka godzin spędzili w tramwajach 24 i 22 oraz autobusie linii 35.

Sprawdzali, ile osób przemieszcza się w tym czasie z Czeladzi do Sosnowca.

Pytano 948 osób. Osiemdziesiąt jeden procent pasażerów chętnie zgodziło się wziąć udział w ankiecie.

- Co ciekawe, pytani przez nas pasażerowie autobusu w dość dużej ilości (73 procent) stwierdzili, że bardzo chętnie przesiedliby się na tramwaj, gdyby bezpośrednio jechał z Czeladzi do Sosnowca - mówi Mariusz Herchold, prezes Koła.

71 procent testowanych jeździ tymi trasami codziennie. 12 procent pytanych w tramwajach przesiada się w Będzinie.

Badania za zgodą KZK GOP studenci przeprowadzili na prośbę Czeladzkiego Stowarzyszenia "Rozwój Miasta", które już kilka miesięcy temu postanowiło zawalczyć o taką linię. W liście do władz miasta, który wystosowali padają takie argumenty , jak: bezpośredni dojazd do wydziałów UŚ (to przede wszystkim dla młodych czeladzian) czy bezpośredni dojazd do CH M1 (dla sosnowiczan). Pismo napisane w formie prośby zawiera wiele sensownych argumentów, przemawiających za tym, aby takie połączenie powstało.

Przesłaliśmy to pismo do KZK GOP i dostaliśmy szczegółową analizę, z której wynika, że po pierwsze tak naprawdę nie ma wielkiego problemu z połączeniami, bo jest bezpośredni autobus. Z drugiej strony przebudowa linii torowiska to ogromne koszty. A musiałaby ponieść je nie tylko Czeladź, ale i miasta ościenne. A im to nie jest potrzebne. Jesteśmy za wygodą mieszkańców, ale to nie jest sytuacja, w której nie mieliby wcale połączenia - tłumaczy Wojciech Maćkowski, rzecznik prasowy czeladzkiego magistratu.

Mieszkańcy Zagłębia jednak dopingują działania Stowarzyszenia.

Do Czeladzi nie podróżuję zbyt często, ale przesiadki w Będzinie rzeczywiście bywają uciążliwe. Gdyby powstała bezpośrednia linia, zdecydowanie łatwiej i szybciej można byłoby dostać się do Czeladzi. Plusem byłaby linia, przebiegająca w pobliżu centrum handlowego M1 - mówi Agnieszka Skowronek, sosnowiczanka.

Właśnie o to połączenie chodzi najbardziej. Jak twierdzi Mariusz Herchold, testowani sugerowali, że jeśli koszty linii tramwajowej, związane z przebudową torowiska byłyby za duże, to dobrym rozwiązaniem byłaby linia autobusowa, jadąca po trasie tramwajowej.

- Nie znam jeszcze dokładnych wyników. Będziemy o tym rozmawia z innymi członkami naszego Stowarzyszenia. Potem przekażemy je KZK GOP. Bierzemy pod uwagę możliwości dodatkowej linii autobusowej, która łączyłaby czeladź i Sosnowiec, ale jechałaby w okolicach CH M1- mówi Robert Zach, jeden z inicjatorów walki o bezpośredni tramwaj.
Magdalena Nowacka


I wyszlo, ze malutko sie przesiada. Do tego nie napisano gdzie sie przesiada te 12% - czy wszyscy na tramwaj do Sosnowca. Moze czesc w przeciwna strone, albo jeszcze gdzie indziej na autobusy.
Szkoda, ze nie zapytano pasazerow 22 czy chcieliby tak drastycznego obciecia.
Co innego dodatkowy autobus, ktory nikogo nie skrzywdzi.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.