![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#321
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Sosnowiec zrezygnował ze średnicówki w ''centrum'' miasta. Dyskusję o tym, którym ulicami w Sosnowcu - Ostrogórską czy Mikołajczyka, a dalej Narutowicza - zostanie poprowadzona Drogowa Trasa Średnicowa, można uznać za zamkniętą. Jak się okazuje, władze miasta od dłuższego już czasu nie brały tej wersji pod uwagę. W tzw. ''Mandacie negocjacyjnym województwa śląskiego'' - spisie wszystkich dużych inwestycji, które władze regionu rekomendują Ministerstwu Infrastruktury i Rozwoju do unijnego wsparcia w latach 2014-2020 - znalazła się m.in. propozycja budowy w latach 2015-2017 średnicówki na odcinku węzeł Lwowska w Katowicach - węzeł Jęzor w Sosnowcu [koszt - 300 mln zł]. O ile o tej inwestycji mówi się od dawna, o tyle druga propozycja, którą władze województwa umieściły w projekcie kontraktu terytorialnego, może już być zaskoczeniem. Chodzi o budowę Drogowej Trasy Średnicowej od węzła Janów w Mysłowicach do nowo projektowanego węzła Bór na trasie S1 w Sosnowcu. Ten drugi przebieg jest nowym pomysłem, którym zastąpiono wcześniejsze propozycje budowy DTŚ w mieście m.in. śladem ul. Mikołajczyka, Narutowicza i 3 Maja. Jeszcze w połowie 2013 roku o takiej koncepcji mówił nam Ryszard Łukawski, wiceprezydent Sosnowca. Jak się okazuje, w tym samym czasie władze miasta ostatecznie odstąpiły już jednak od pomysłu budowy średnicówki w centrum. Sprawa była jasna już w chwili, w której Sosnowiec, Mysłowic i Jaworzna zawarły porozumienie, na mocy którego Jaworzno w imieniu ''trójki'' zabiegać będzie o pieniądze na opracowanie koncepcji przebiegu trasy na terenie tych trzech miast. Teraz wiceprezydent Łukawski mówi o nowym przebiegu, który w Sosnowcu przy w pobliżu cmentarza komunalnego przetnie ul. Wojska Polskiego i po starym śladzie kolei piaskowej włączy się do S1 nowym węzłem Bór. Realne? Rezygnacja z przebiegu DTŚ w centrum Sosnowca sprawia, że praktycznie nieaktualny staje się też temat budowy średnicówki w Dąbrowie Górniczej i Będzinie. Jak swą decyzję tłumaczą władze Sosnowca? Co myślą o niej w Dąbrowie Górniczej? Jak ostatecznie zostanie poprowadzona trasa? Zobaczcie materiał TvZagłębie o ''Drodze Tylko Śląskiej'' Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2qNAErshV No to teraz jeszcze Sosnowiec będzie utrudniał budowę DTŚ do Dąbrowy |
|
|
![]()
Post
#322
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jaworzno realizuje to co ma w swojej strategii od lat - teraz do tego celu wykorzystało DTŚ-kę.
Szczerze mówiąc można się tego było spodziewać jak patronat nad przedsięwzięciem objęło to miasto. -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#323
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Jaworzno realizuje to co ma w swojej strategii od lat - teraz do tego celu wykorzystało DTŚ-kę. A jakiż to zysk odniesie Jaworzno z drogi do tego węzła Bór ? Trudno nie odnieść wrażenia, że dla Sosnowca ta droga też będzie bez sensu. Paru mieszkańców Niwki i Modrzejowa będzie miało bliżej do Katowic. A reszta Sosnowca i tak stanie w korkach. ![]() To jest porąbane ![]() Lepiej oddajmy te pieniądze na Śląsk - niech se tam wybudują coś z sensem. ![]() |
|
|
![]()
Post
#324
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A ja powtórzę po raz kolejny - nam nie potrzeba żadnej DTŚ - wystarczy jak z DK94 zrobią bezkolizyjną i wystarczy.
|
|
|
![]()
Post
#325
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jaworzno realizuje to co ma w swojej strategii od lat - teraz do tego celu wykorzystało DTŚ-kę. A jakiż to zysk odniesie Jaworzno z drogi do tego węzła Bór ? Lepsze skomunikowanie Jaworzna z centrum konurbacji - co ma duże kluczowe znaczenie przy pozyskiwaniu inwestorów. "Gospodarcza Brama Śląska" - mówi Ci to coś? Ich obejście autostrady w postaci nowej szybkiej drogi połączy się z nową dtś-ką. Tereny po np byłej kopalni Kościuszko w centrum Jaworzna staną się jeszcze atrakcyjniejsze. -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#326
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
A ja powtórzę po raz kolejny - nam nie potrzeba żadnej DTŚ - wystarczy jak z DK94 zrobią bezkolizyjną i wystarczy. Nie wystarczy - wąskim gardłem nie jest DK94, a DK86, korki robią się z reguły na wysokości IKEI i na wysokości zjazdu do ronda. Zrobienie nawet 4 pasów w każdą stronę na 94 i bezkolizyjnych węzłów przy realu i makro niewiele tu nie zmieni. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#327
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Jaworzno realizuje to co ma w swojej strategii od lat - teraz do tego celu wykorzystało DTŚ-kę. A jakiż to zysk odniesie Jaworzno z drogi do tego węzła Bór ? Lepsze skomunikowanie Jaworzna z centrum konurbacji - co ma duże kluczowe znaczenie przy pozyskiwaniu inwestorów. "Gospodarcza Brama Śląska" - mówi Ci to coś? Ich obejście autostrady w postaci nowej szybkiej drogi połączy się z nową dtś-ką. Ekhmm... a patrzyłeś na mapę ? DTS w omawianym wariancie do węzła Bór w żaden sposób nie skomunikuje lepiej Jaworzna. I nie połączy się z żadną jaworznicką drogą. Ten post edytował bzenek wto, 14 sty 2014 - 21:52 |
|
|
![]()
Post
#328
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Patrzyłem na mapę
![]() Nie chce mi się szukać dokładniejszej ale tutaj widać, że ta południowa odnoga dochodzi do węzła Bór i dalej do Jaworzna. No chyba, że ja mylnie wskazuję ten węzeł Jaworzna nie interesuje DTŚ gdzieś tam w stronę Dąbrowy, tylko do nich. Im więcej dróg na osi wschód - zachód tym lepiej dla nich. Tak jak pisałem - dla nich priorytetem jest aby szybko się dostać do Katowic, co oznacza też dobre drogi w Mysłowicach i Sosnowcu. ![]() ![]() Uploaded with ImageShack.us Ten post edytował Bathurst wto, 14 sty 2014 - 22:30 -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#329
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
A ja powtórzę po raz kolejny - nam nie potrzeba żadnej DTŚ - wystarczy jak z DK94 zrobią bezkolizyjną i wystarczy. Nie wystarczy - wąskim gardłem nie jest DK94, a DK86, korki robią się z reguły na wysokości IKEI i na wysokości zjazdu do ronda. Zrobienie nawet 4 pasów w każdą stronę na 94 i bezkolizyjnych węzłów przy realu i makro niewiele tu nie zmieni. Ale to nie korkuje się droga do Katowic a same Katowice. Idea, że WSZYSTKIE drogi w województwie MUSZĄ biec przez Katowice już doprowadziła do sytuacji w której jedna wywrócona ciężarówka blokuje całe województwo. Wpuszczenie do Katowic nawet dwudziestu czteropasmowych szos nic tu nie zmieni. -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#330
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A ja powtórzę po raz kolejny - nam nie potrzeba żadnej DTŚ - wystarczy jak z DK94 zrobią bezkolizyjną i wystarczy. Nie wystarczy - wąskim gardłem nie jest DK94, a DK86, korki robią się z reguły na wysokości IKEI i na wysokości zjazdu do ronda. Zrobienie nawet 4 pasów w każdą stronę na 94 i bezkolizyjnych węzłów przy realu i makro niewiele tu nie zmieni. Ale to nie korkuje się droga do Katowic a same Katowice. Idea, że WSZYSTKIE drogi w województwie MUSZĄ biec przez Katowice już doprowadziła do sytuacji w której jedna wywrócona ciężarówka blokuje całe województwo. Wpuszczenie do Katowic nawet dwudziestu czteropasmowych szos nic tu nie zmieni. Brawo!!! Do tego dodam, że mamy już drugi, szybki dojazd do Katowic - S1 i A4 - więc alternatywa jest. |
|
|
![]()
Post
#331
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 20 mar 07 Nr użytkownika: 580 ![]() |
A ja powtórzę po raz kolejny - nam nie potrzeba żadnej DTŚ - wystarczy jak z DK94 zrobią bezkolizyjną i wystarczy. Nie wystarczy - wąskim gardłem nie jest DK94, a DK86, korki robią się z reguły na wysokości IKEI i na wysokości zjazdu do ronda. Zrobienie nawet 4 pasów w każdą stronę na 94 i bezkolizyjnych węzłów przy realu i makro niewiele tu nie zmieni. Ale to nie korkuje się droga do Katowic a same Katowice. Idea, że WSZYSTKIE drogi w województwie MUSZĄ biec przez Katowice już doprowadziła do sytuacji w której jedna wywrócona ciężarówka blokuje całe województwo. Wpuszczenie do Katowic nawet dwudziestu czteropasmowych szos nic tu nie zmieni. W duchu tej odpowiedzi, szkoda że nie ma żadnego planu modernizacji DK94 na odcinku od Czeladzi do Bytomia. Myślę, że dla wielu byłaby to jakaś alternatywa, aby nie jeździć przez Katowice. |
|
|
![]()
Post
#332
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Brawo!!! Do tego dodam, że mamy już drugi, szybki dojazd do Katowic - S1 i A4 - więc alternatywa jest. To jest alternatywa, pod warunkiem, że cel masz w Katowicach na południe od torów, jeżeli nie (a już nie daj Boże w Chorzowie czy na Tauzenie) - przebicie się od autostrady zajmie wieczność. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#333
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Patrzyłem na mapę ![]() Ale nie oglądałeś filmu. ![]() Ziomal z Sosnowca tłumaczy w nim, że pokazywany przez ciebie wariant do Fejszyn Hausu nie będzie realizowany. DTS będzie się kończyła na S1 gdzieś w połowie drogi miedzy Fejszyn Hausem a Dąbrową Górniczą. ![]() Z Jaworzna do Katowic będzie nią dalej niż istniejącą już autostradą A4. W duchu tej odpowiedzi, szkoda że nie ma żadnego planu modernizacji DK94 na odcinku od Czeladzi do Bytomia. Myślę, że dla wielu byłaby to jakaś alternatywa, aby nie jeździć przez Katowice. Racja. Ekspresówka od A1 w Piekarach do S86 w Będzinie Łagiszy (śladem torów kolejowych) pozwoliłaby ominąć Katowice w drodze do Gliwic, Żor i Wrocławia. Az dziw bierze, że nikt tego rozwiązania nie promuje. ![]() |
|
|
![]()
Post
#334
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Brawo!!! Do tego dodam, że mamy już drugi, szybki dojazd do Katowic - S1 i A4 - więc alternatywa jest. To jest alternatywa, pod warunkiem, że cel masz w Katowicach na południe od torów, jeżeli nie (a już nie daj Boże w Chorzowie czy na Tauzenie) - przebicie się od autostrady zajmie wieczność. Dodatkowo - w moim przypadku dojazd 94/86 to 17km a S1/A4 32km a więc dwa razy więcej, dwa razy więcej paliwa spalone, dwa razy więcej pieniędzy w portfelu mniej. Dla wielu ludzi to ma znaczenie dlatego też nie sądzę aby ta alternatywa, lub nawet DTŚ pociągnięta do DG cieszyła się ogromną popularnością, tym bardziej, że jak ktoś napisał - korki zaczynają się na wlotach do Katowic więc czy od tej strony będę stał czy od innej - co za różnica. |
|
|
![]()
Post
#335
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Brawo!!! Do tego dodam, że mamy już drugi, szybki dojazd do Katowic - S1 i A4 - więc alternatywa jest. To jest alternatywa, pod warunkiem, że cel masz w Katowicach na południe od torów, jeżeli nie (a już nie daj Boże w Chorzowie czy na Tauzenie) - przebicie się od autostrady zajmie wieczność. Dodatkowo - w moim przypadku dojazd 94/86 to 17km a S1/A4 32km a więc dwa razy więcej, dwa razy więcej paliwa spalone, dwa razy więcej pieniędzy w portfelu mniej. Dla wielu ludzi to ma znaczenie dlatego też nie sądzę aby ta alternatywa, lub nawet DTŚ pociągnięta do DG cieszyła się ogromną popularnością, tym bardziej, że jak ktoś napisał - korki zaczynają się na wlotach do Katowic więc czy od tej strony będę stał czy od innej - co za różnica. No możesz jechać 32 km płynnie, szybciej lub jechać dłużej, stać w korku i prawdopodobnie spalić tyle samo paliwa - wybór należy do Ciebie ![]() Ja wracając z Katowic ok. 14-15 prawie zawsze wybieram A4 i S1 i godzę się na więcej kilometrów w zamian za mniej czasu straconego. I tak jak piszesz - nawet jak pociągną DTŚ to i tak ludzie będą wybierali krótszą drogę myśląc, że jest tańsza i szybsza co nie zawsze jest prawdą. |
|
|
![]()
Post
#336
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
No możesz jechać 32 km płynnie, szybciej lub jechać dłużej, stać w korku i prawdopodobnie spalić tyle samo paliwa - wybór należy do Ciebie ![]() Ja wracając z Katowic ok. 14-15 prawie zawsze wybieram A4 i S1 i godzę się na więcej kilometrów w zamian za mniej czasu straconego. I tak jak piszesz - nawet jak pociągną DTŚ to i tak ludzie będą wybierali krótszą drogę myśląc, że jest tańsza i szybsza co nie zawsze jest prawdą. No nie do końca tak jest, akurat liczyłem to, min. spalanie jakie osiągam to 6.5l/100km co przy dojazdach A4/S1 daje 551.20 zł, nie spala mi auto z kolei więcej niż 7l/100km co daje przy dojazdach DK86/94 315.35 zł. Różnica to 230 zł a to już można sensownie wydać i trochę szkoda więc ja się nie dziwię, że nie każdy chce objeżdżać, nawet przeliczając na roboczogodziny jakie tracę stojąc - opłaca się. Aczkolwiek ja nie jeżdżę ani jedną ani drugą trasą ![]() ![]() Ja zresztą robiłem jeszcze inaczej, jak były megakorki na 86 to zostawałem w pracy godzinkę, nie dość że dodatkowy pieniądz to w domu byłem niewiele później ![]() |
|
|
![]()
Post
#337
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 20 mar 07 Nr użytkownika: 580 ![]() |
szczęściarz, płacą mu za nadgodziny
![]() |
|
|
![]()
Post
#338
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jeśli ten węzeł ma być w miejscu które wskazuje bzenek to trudno to pojąć.
-------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#339
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Jeśli ten węzeł ma być w miejscu które wskazuje bzenek to trudno to pojąć. To jest pomysł do realizacji przez rząd, a ten wiadomo - kasy nie ma. Chyba nie ma na to szans. Sosnowiec przez swoją decyzję chyba nie ma już co liczyć na szerszy regionalny lobbing w tej sprawie. ![]() W samej Dąbrowie byliśmy chyba wszyscy przeciwni autostradzie dzielącej miasto. Więc może nie ma co żałować. ![]() Dobra było propozycja Uśmieszka. DG powinna zmienić koncepcję - niech DTŚ kończy się od Sosnowca na Sobieskiego przy dawnej KWK Paryż, a resztę drogi zbudować i wyremontować samodzielnie, w innych parametrach, o mniejszej Vmax, ale po 2 pasy. Byłaby to miejska droga, bez tych ekranów, która nie dzieliłaby miasta, takie przedłużenie Al. Zagłębia Dąbrowskiego. Po budowie drogi do Tucznawy i remoncie DK94 powinien to być priorytet na następne lata (wraz z tunelem koło dworca). Ano właśnie, interes był taki żeby dzięki mega kasie z DTS wybudować wiadukt (pod PKP) w ciągu ulicy Kościuszki. I wiadukt w Gołonogu przy dworcu. To taka jedyna realna strata dla Dąbrowy spowodowana fochem Sosnowca. Teraz trzeba myślec skąd na to wziąść kasę. ![]() Ten post edytował bzenek pią, 17 sty 2014 - 18:52 |
|
|
![]()
Post
#340
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 571 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Panowie foch Sosnowca nie bierze się znikąd. W taką inwestycje trzeba wyłożyć grube miliony. Strategią miasta jest wydawać kasę na PILNE remonty a nie inwestycje, koniec kropka. Zresztą psim obowiązkiem hanysów w ramach solidarności powinno być się dołożyć a nie szczekać że nie i c.uj. Nie pierwszy i nie ostatni raz zostaniemy wyruchani przez ten cały GZM i cały Urząd Marszałkowski.
Ten post edytował danielmdc pią, 17 sty 2014 - 21:17 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 05:18 |