![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#281
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
może nie tyle połączyć co rozładować ruch na obecnych drogach - tak mi się wydaje Dzisiejsza S86 to chyba najbardziej obciążona droga w Polsce. W godzinach szczytu najmniejsza stłuczka sprawia, że tworzą się ogromne korki. Do tego jest m.in. potrzebna DTŚ Wschód. Droga ta pozwoliłaby także na szybką komunikację Zagłębia z niektórymi dzielnicami Mysłowic i Katowic a może nawet i Sosnowca, do których dziś dojazd jest mało atrakcyjny. Ale przecież jest alternatywa - A4 i potem S1 - co prawda dłużej ale najczęściej bez problemu. Dla nas ważniejsze jest aby na drogach 86 i dalej na DK94 zniknęły wszystkie światła a zastąpiono je wiaduktami - wtedy ruch byłby płynny. Jeżeli chodzi o kolizję to każda nawet drobna nawet na autostradzie A4 powoduje ogromne korki - czy to oznacza, że mamy budować równolegle drugą nitkę? |
|
|
![]()
Post
#282
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 20 mar 07 Nr użytkownika: 580 ![]() |
może nie tyle połączyć co rozładować ruch na obecnych drogach - tak mi się wydaje Dzisiejsza S86 to chyba najbardziej obciążona droga w Polsce. W godzinach szczytu najmniejsza stłuczka sprawia, że tworzą się ogromne korki. Do tego jest m.in. potrzebna DTŚ Wschód. Droga ta pozwoliłaby także na szybką komunikację Zagłębia z niektórymi dzielnicami Mysłowic i Katowic a może nawet i Sosnowca, do których dziś dojazd jest mało atrakcyjny. Ale przecież jest alternatywa - A4 i potem S1 - co prawda dłużej ale najczęściej bez problemu. Dla nas ważniejsze jest aby na drogach 86 i dalej na DK94 zniknęły wszystkie światła a zastąpiono je wiaduktami - wtedy ruch byłby płynny. Jeżeli chodzi o kolizję to każda nawet drobna nawet na autostradzie A4 powoduje ogromne korki - czy to oznacza, że mamy budować równolegle drugą nitkę? A4+S1 to dość objazdowa alternatywa to raz a dwa tylko dla mieszkańców DG, bo dla mieszkańców części dzielnic Sosnowca oraz Mysłowic już nie. DTŚ przebiegałaby ponadto innym szlakiem i komunikowałaby rejony miast, które są oddalone od S86 i S1. To tak jakby np. powiedzieć, że DTŚ w Zabrzu i Gliwicach też niepotrzebnie się buduje, bo można do tych miast dojechać A4. Owszem można, tylko ile potem trzeba dojechać z A4 do określonych części Zabrza i Gliwic. Czasem dłużej niż sama podróż A4 np. z Katowic. Wreszcie, ile jest sytuacji, że stoi cała S86 a ile, że stoi cała A4? Idąc Twoim tokiem myślenia nie warto budować żadnych alternatywnych połączeń, bo jak na nich zdarzy się wypadek, to ta alternatywa też będzie stać. Brak skrzyżowań na DK94 super sprawa. Światła koło Macro pierwsze do odstrzału. Ten post edytował juar_78 śro, 03 lip 2013 - 20:42 |
|
|
![]()
Post
#283
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
może nie tyle połączyć co rozładować ruch na obecnych drogach - tak mi się wydaje Dzisiejsza S86 to chyba najbardziej obciążona droga w Polsce. W godzinach szczytu najmniejsza stłuczka sprawia, że tworzą się ogromne korki. Do tego jest m.in. potrzebna DTŚ Wschód. Droga ta pozwoliłaby także na szybką komunikację Zagłębia z niektórymi dzielnicami Mysłowic i Katowic a może nawet i Sosnowca, do których dziś dojazd jest mało atrakcyjny. Ale przecież jest alternatywa - A4 i potem S1 - co prawda dłużej ale najczęściej bez problemu. Dla nas ważniejsze jest aby na drogach 86 i dalej na DK94 zniknęły wszystkie światła a zastąpiono je wiaduktami - wtedy ruch byłby płynny. Jeżeli chodzi o kolizję to każda nawet drobna nawet na autostradzie A4 powoduje ogromne korki - czy to oznacza, że mamy budować równolegle drugą nitkę? A4+S1 to dość objazdowa alternatywa to raz a dwa tylko dla mieszkańców DG, bo dla mieszkańców części dzielnic Sosnowca oraz Mysłowic już nie. DTŚ przebiegałaby ponadto innym szlakiem i komunikowałaby rejony miast, które są oddalone od S86 i S1. To tak jakby np. powiedzieć, że DTŚ w Zabrzu i Gliwicach też niepotrzebnie się buduje, bo można do tych miast dojechać A4. Owszem można, tylko ile potem trzeba dojechać z A4 do określonych części Zabrza i Gliwic. Czasem dłużej niż sama podróż A4 np. z Katowic. Wreszcie, ile jest sytuacji, że stoi cała S86 a ile, że stoi cała A4? Idąc Twoim tokiem myślenia nie warto budować żadnych alternatywnych połączeń, bo jak na nich zdarzy się wypadek, to ta alternatywa też będzie stać. Brak skrzyżowań na DK94 super sprawa. Światła koło Macro pierwsze do odstrzału. DTŚ w DG ma biec zawijasami wokół S86 jeśli dobrze kojarzę plany i zysk z wjazdu na nią z Mydlic, Centrum czy Gołonoga będzie absolutnie żaden. Traktowanie jako "wypadkowej" alternatywy brzmi hmm niepokojąco. Korki przy każdym zdarzeniu na autostradzie i 86 wynikają w znacznej mierze z niewiarygodnej wprost opieszałości organów i, w drastyczniejszych sytuacjach, wymiaru. Byle kolizja sprzątana jest 4-5 godzin... -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#284
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 20 mar 07 Nr użytkownika: 580 ![]() |
Korki przy każdym zdarzeniu na autostradzie i 86 wynikają w znacznej mierze z niewiarygodnej wprost opieszałości organów i, w drastyczniejszych sytuacjach, wymiaru. Byle kolizja sprzątana jest 4-5 godzin... ... a także jakiegokolwiek systemu informowania kierowców o tym, że w punkcie X jest korek. Kierowcy nie mają nawet szansy spróbować objechać alternatywnymi trasami. O pomocy służb w rozładowaniu korków w tej sytuacji (poprzez ręczne kierowanie ruchem i organizację objazdów) przez grzeczność nie wspomnę. Kierowanie ręczne ruchem chyba naszej policji zbyt silnie kojarzy się z milicją i uwłacza godności służby. |
|
|
![]()
Post
#285
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
To nie chodzi opieszałość a o to ze na 86 jest największy ruch w Polsce. Korki robią się tam czy to jest wypadek czy nie. Ideą 86 i innych dróg był przejazd przez GOP a nie szybkie przemieszczanie się w jego obrębie. DTŚ jest potrzebna, by rozłożyć ruch, bo to co jest w szczycie to masakra jakaś, zwłaszcza pt tak ok 16-18.
Ten post edytował xMarcinx czw, 04 lip 2013 - 11:23 |
|
|
![]()
Post
#286
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 20 mar 07 Nr użytkownika: 580 ![]() |
To nie chodzi opieszałość a o to ze na 86 jest największy ruch w Polsce. Korki robią się tam czy to jest wypadek czy nie. Ideą 86 i innych drug był przejazd przez GOP a nie szybkie przemieszczanie się w jego obrębie. DTŚ jest potrzebna, by rozłożyć ruch, bo to co jest w szczycie to masakra jakaś, zwłaszcza pt tak ok 16-18. Dodać jednak trzeba, że do przejazdu przez GOP winna służyć przede wszystkim na tej linii S1. Tyle tylko, że na S1 są bramownice a na S86 nie. Kierowcy pow. 3,5 tony świadomie zatem wybierają S86, bo parę złotych można urwać. Może to się wydawać dziwne, lecz robią to nawet kierowcy tirów, dla których S86 stanowi niewielki odcinek całej trasy. Rozmawiałem kiedyś na stacji w Siewierzu z kierowcą jadącym z północy do Wiednia i ubolewał, że z powodu wypadku jaki wówczas miał miejsce, nie będzie mógł przejechać po S86. |
|
|
![]()
Post
#287
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Owszem w założeniach rządowych S86 służy do podróżowania po GOP, a obwodnica to obwodnica. S86 nawet nie jest w programie budowy sieci autostrad i dróg ekspresowych i dlatego też brak bramownic to i troche tirów, a wystarczyło postawić odpowiedni znak..
Ten post edytował xMarcinx czw, 04 lip 2013 - 11:31 |
|
|
![]()
Post
#288
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 20 mar 07 Nr użytkownika: 580 ![]() |
Owszem w założeniach rządowych S86 służy do podróżowania po GOP, a obwodnica to obwodnica. S86 nawet nie jest w programie budowy sieci autostrad i dróg ekspresowych i dlatego też brak bramownic to i troche tirów, a wystarczyło postawić odpowiedni znak.. Ale znaków zakazu dla tirów nie postawisz, bo to jednocześnie dojazd do samej aglomeracji. Trzeba byłoby weryfikować, kto i gdzie jedzie tranzytem a to niemożliwe. S86 pozostanie zatem obciążona. Alternatywą dla sprawnej komunikacji wewnątrz aglomeracji jest właśnie DTŚ, w tym jej wschodni odcinek w Dąbrowie. Jednak DTŚ w Dąbrowie to tylko mały jej fragment. Wg mnie ta droga ważniejsza jest dla Sosnowca, Mysłowic. W Dąbrowie (jako jej początek lub koniec - zależy jak kto patrzy) wcale nie musi być nawet dwujezdniowa, byle była 100% bezkolizyjna. Podobnie jak odcinek Gliwicki, gdzie będzie drogą jednojezdniową, lecz bezkolizyjną. |
|
|
![]()
Post
#289
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
W Dąbrowie (jako jej początek lub koniec - zależy jak kto patrzy) wcale nie musi być nawet dwujezdniowa, byle była 100% bezkolizyjna. Podobnie jak odcinek Gliwicki, gdzie będzie drogą jednojezdniową, lecz bezkolizyjną. Piwo temu panu, ja nawet myślę sobie, że szkoda, że u nas więcej tego typu dróg się nie buduje skoro nas nie stać na autostrady. Jeździłem takimi drogami ekspresowymi w Niemczech i wygoda jest jak na autostradzie a koszty - podejrzewam - kilkukrotnie niższe. Wbijam sobie 100-120 na tempomacie i jadę kilkadziesiąt km podziwiając widoki. Nawet lepiej niż u nas na A4 gdzie niby mogę jechać 140 ale spróbujcie ustawić tyle na tempomacie i przejechać kilkanaście kilometrów bez wyłączania go, zapewniam, że się nie da, chyba, że w nocy. |
|
|
![]()
Post
#290
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 20 mar 07 Nr użytkownika: 580 ![]() |
W Dąbrowie (jako jej początek lub koniec - zależy jak kto patrzy) wcale nie musi być nawet dwujezdniowa, byle była 100% bezkolizyjna. Podobnie jak odcinek Gliwicki, gdzie będzie drogą jednojezdniową, lecz bezkolizyjną. Piwo temu panu, ja nawet myślę sobie, że szkoda, że u nas więcej tego typu dróg się nie buduje skoro nas nie stać na autostrady. Jeździłem takimi drogami ekspresowymi w Niemczech i wygoda jest jak na autostradzie a koszty - podejrzewam - kilkukrotnie niższe. Wbijam sobie 100-120 na tempomacie i jadę kilkadziesiąt km podziwiając widoki. Nawet lepiej niż u nas na A4 gdzie niby mogę jechać 140 ale spróbujcie ustawić tyle na tempomacie i przejechać kilkanaście kilometrów bez wyłączania go, zapewniam, że się nie da, chyba, że w nocy. No niestety. Z tego co kiedyś czytałem, to gliwicki odcinek DTŚ ma być drogą z ograniczeniem prędkości do 70 km/h. Jednakże tu nie o oszałamiające prędkości idzie (bo ileż km może nieć cała DTŚ-ka, odcinek gliwicki to parę, może paręnaście km), lecz płynność jazdy, brak skrzyżowań, świateł, etc. |
|
|
![]()
Post
#291
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
W Dąbrowie (jako jej początek lub koniec - zależy jak kto patrzy) wcale nie musi być nawet dwujezdniowa, byle była 100% bezkolizyjna. Podobnie jak odcinek Gliwicki, gdzie będzie drogą jednojezdniową, lecz bezkolizyjną. Piwo temu panu, ja nawet myślę sobie, że szkoda, że u nas więcej tego typu dróg się nie buduje skoro nas nie stać na autostrady. Jeździłem takimi drogami ekspresowymi w Niemczech i wygoda jest jak na autostradzie a koszty - podejrzewam - kilkukrotnie niższe. Wbijam sobie 100-120 na tempomacie i jadę kilkadziesiąt km podziwiając widoki. Nawet lepiej niż u nas na A4 gdzie niby mogę jechać 140 ale spróbujcie ustawić tyle na tempomacie i przejechać kilkanaście kilometrów bez wyłączania go, zapewniam, że się nie da, chyba, że w nocy. No niestety. Z tego co kiedyś czytałem, to gliwicki odcinek DTŚ ma być drogą z ograniczeniem prędkości do 70 km/h. Jednakże tu nie o oszałamiające prędkości idzie (bo ileż km może nieć cała DTŚ-ka, odcinek gliwicki to parę, może paręnaście km), lecz płynność jazdy, brak skrzyżowań, świateł, etc. No to ja nie rozumiem, dlaczego 70-tka jeśli bezkolizyjna? Jedyna droga w PL tego typu jaką znam czyli łącznik między DK1 a A1 ma tylko miejscowe ograniczenia, w Niemczech na węzłach jest ograniczenie do 100km/h i jakoś się nie masakrują... Wiem, że nie chodzi o prędkość ale jadąc taką drogą w Niemczech osiągam podobną średnią prędkość jak na autostradzie w PL i to znacznie bezpieczniej, bo jadąc płynniej... No ale i tak, lepiej wolniej a bezkolizyjnie niż - niby szybciej - ale ze skrzyżowaniami. |
|
|
![]()
Post
#292
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 20 mar 07 Nr użytkownika: 580 ![]() |
No to ja nie rozumiem, dlaczego 70-tka jeśli bezkolizyjna? Jedyna droga w PL tego typu jaką znam czyli łącznik między DK1 a A1 ma tylko miejscowe ograniczenia, w Niemczech na węzłach jest ograniczenie do 100km/h i jakoś się nie masakrują... Wiem, że nie chodzi o prędkość ale jadąc taką drogą w Niemczech osiągam podobną średnią prędkość jak na autostradzie w PL i to znacznie bezpieczniej, bo jadąc płynniej... No ale i tak, lepiej wolniej a bezkolizyjnie niż - niby szybciej - ale ze skrzyżowaniami. Penie idzie o pozostałe parametry drogi, jakieś tam łuki, kąty, etc. ![]() |
|
|
![]()
Post
#293
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 571 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nowo budowane odcinki DTŚ w Zabrzu i Gliwicach wykonują w miarę ogarnięte firmy więc o postęp prac nie ma co się martwić, terminy raczej będą dotrzymane
![]() |
|
|
![]()
Post
#294
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT DTŚ: w czwartek prezydenci Jaworzna, Sosnowca i Mysłowic podpiszą umowę.
2013-07-09, Aktualizacja: dzisiaj 16:08 W najbliższy czwartek o godzinie 11 w budynku Urzędu Miasta w Mysłowicach prezydenci Sosnowca Kazimierz Górski, Jaworzna - Paweł Silbert oraz Mysłowic - Edward Lasok podpiszą porozumienie w sprawie przygotowania i realizacji budowy DTŚ na odcinku z Katowic do Dąbrowy Górniczej. Przedmiotem porozumienia jest wykonanie pierwszego etapu niezbędnych prac przygotowawczych do budowy DTŚ na odcinkach od węzła Janów w Mysłowicach do węzła „3-go Maja” lub „S1” w Sosnowcu oraz od węzła Janów w Mysłowicach do węzła Jęzor w Jaworznie w celu pozyskania finansowania inwestycji ze środków Unii Europejskiej. Termin zakończenia pierwszego etapu prac przygotowawczych dotyczących DTŚ wstępnie planuje się na 15 sierpnia 2015 r. |
|
|
![]()
Post
#295
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT DTŚ-ka rusza na wschód. O ile Unia Europejska da pieniądze. Prezydenci Mysłowic, Sosnowca i Jaworzna podpisali porozumienie, które jest pierwszym krokiem do budowy wschodniej części Drogowej Trasy Średnicowej. Pieniędzy na budowę drogi chcą szukać w Unii Europejskiej. Średnicówka ma prowadzić z Katowic do miast zagłębiowskich oraz Mysłowic i Jaworzna. Żeby tak się stało, najpierw musi powstać prawie kilometrowe przedłużenie ul. Bagiennej, które będzie się kończyło węzłem Janów na granicy Katowic i Mysłowic. W tym miejscu droga ma się rozdzielać na dwie odnogi. Pierwszy odcinek pobiegnie na południe przez Mysłowice, częściowo ul. Obrzeżną Zachodnią, aż do węzła Jęzor w Jaworznie, gdzie średnicówka ma się łączyć z drogą nr 79 i S1. Koszt: 2,7 mld zł Drugi odcinek ma połączyć Mysłowice z Sosnowcem, a w późniejszym etapie z Będzinem i Dąbrową Górniczą. Zgodnie z pierwotnie wytyczonym przebiegiem drogi sosnowiecki odcinek średnicówki ma początkowo biec wzdłuż ulicy Mikołajczyka, następnie równolegle do ulicy Narutowicza, przecinać ul. 3 Maja i dochodzić do drogi nr 94. Sosnowieccy urzędnicy nie wykluczają też innych zmodyfikowanych wariantów przebiegu trasy. Według wstępnych szacunków cała budowa wschodniego fragmentu DTŚ ma kosztować 2,7 mld zł. Bez pieniędzy z Unii nie ma co marzyć o wybudowaniu trasy Na razie prezydenci Mysłowic, Sosnowca i Jaworzna podpisali porozumienie, na mocy którego Jaworzno wystąpi w ich imieniu o unijne dofinansowanie na opracowanie dokumentacji poszczególnych etapów inwestycji. Potrzeba na to 2,4 mln zł, ale miasta liczą, że z pieniędzy UE dostaną aż 85 proc. tej kwoty. Później miasta chcą wnioskować o dofinansowanie budowy z funduszy unijnych na lata 2014-2020, bo - jak przyznają prezydenci - bez tych pieniędzy nie ma co marzyć o wybudowaniu trasy. - Jeśli w tych latach nie uda nam się wywalczyć pieniędzy, to DTŚ być może już nigdy nie zostanie przedłużona na wschód - podkreśla Edward Lasok, prezydent Mysłowic. Paweł Silbert, prezydent Jaworzna, zaznacza, że przedłużenie średnicówki to powrót do dawnych planów, które nie zostały zrealizowane. - To kluczowe zadanie komunikacyjne dla wszystkich miast aglomeracji. Tylko wtedy DTŚ będzie miała sens, kiedy będzie łączyła Gliwice z Jaworznem - mówi Silbert. Czas na Zagłębie Mimo ogromnej kwoty potrzebnej na budowę drogi samorządowcy nie tracą optymizmu. - Przez ostatnie lata główne inwestycje były realizowane w śląskiej części aglomeracji, a my czekaliśmy. Teraz przyszedł czas, żeby odciążyć nasze drogi. Poza tym przez lata zapracowaliśmy na to podatkami - przekonuje Kazimierz Górski, prezydent Sosnowca. Pieniądze to jednak niejedyny problem. Do przebudowy ul. Bagiennej nie palą się Katowice. - W najbliższych latach mamy ważniejsze inwestycje drogowe do zrealizowania, ale nie mówimy "nie". Przez cały czas trwają rozmowy w tej sprawie - zastrzega Jakub Jarząbek, rzecznik katowickiego magistratu. Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739...l#ixzz2YpzW225j |
|
|
![]()
Post
#296
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Rozbudowa DTŚ na wschód będzie, ale bez Katowic i od końca.
2013-07-18, Aktualizacja: wczoraj 18:52 Jest porozumienie w sprawie przedłużenia średnicówki na wschód. Rozbudowa DTŚ będzie prowadzona jednak bez Katowic. Prezydenci trzech miast - Mysłowic, Sosnowca i Jaworzna - podpisali w ubiegłym tygodniu porozumienie w sprawie przygotowania dokumentacji przedprojektowej dla tej inwestycji. Prezydenci trzech miast - Mysłowic, Sosnowca i Jaworzna - podpisali w ubiegłym tygodniu porozumienie w sprawie przygotowania dokumentacji przedprojektowej dla II etapu Drogowej Trasy Średnicowej na wschód. To pierwszy duży krok w kierunku poprowadzenia DTŚ do Zagłębia. Średnicówka docelowo ma połączyć Katowice z Mysłowi-cami, Jaworznem i miastami Zagłębia. Aby jednak tak się stało, stolica aglomeracji musi jeszcze przedłużyć o ok. kilometr ul. Bagienną do niewybudowanego jeszcze węzła Janów w Mysłowicach. Inne priorytety Mniej więcej taką odpowiedź od katowickich urzędników usłyszeli samorządowcy z My-słowic i miast Zagłębia, gdy nalegali, aby Katowice przebudowały w końcu Bagienną i tym samym dały zielone światło dla rozbudowy DTŚ. Rozbudowa DTŚ Katowice nie chcą płacić za rozbudowę DTŚ W Katowicach kręcili jednak nosem. Powód? Potężne inwestycje, które miasto realizuje obecnie, w tym przebudowa centrum oraz budowa strefy kultury. Dodatkowym argumentem na "nie" są wyniki ankiet przeprowadzonych kilka tygodni temu wśród mieszkańców. Urzędnicy pytali w nich, czy katowiczanie wolą, aby miasto zainwestowało w rozbudowę DTŚ, czy budowę obwodnicy dla południowych dzielnic, czyli m.in. przebudowę ulicy 73 Pułku Piechoty. Połączenie DTŚ z My-słowicami otrzymało najmniejszą liczbę głosów. DTŚ, Bagienna i... Władze Mysłowic, Sosnowca i Jaworzna nie czekając więc na gest ze strony Katowic zdecydowały, że będą realizować inwestycję niezależnie od stolicy aglomeracji. To także sugerowali katowiccy urzędnicy. - Lepszym rozwiązaniem byłoby rozpoczęcie rozbudowy DTŚ od strony wschodniej, czyli Zagłębia i Mysłowic - mówił Jakub Jarząbek, rzecznik UM. To możliwe, tyle że w przyszłości być może pojedziemy DTŚ, potem będzie komunikacyjna czarna dziura, czyli Bagienna, i znów wjedziemy na DTŚ. Chyba, że władze Katowic przebudują ulicę, zanim budowa trasy na wschód na dobre ruszy. To również możliwy scenariusz. Samorządowcy, którzy parafowali porozumienie planują dopiero w 2015 r. z dokumentacją projektową starać się o zgodę na budowę i wnioskować o pieniądze unijne na realizację inwestycji - cały wschodni fragment DTŚ kosztować ma 2,7 mld zł - i w ciągu dwóch lat przystąpić do budowy. Trasa aż do Dąbrowy Jak miałaby wyglądać rozbudowa DTŚ? Trasa na węźle Janów w Mysłowicach ma się rozgałęzić na dwie drogi - na południe, częściowo ul. Obrzeżną Zachodnią, aż do węzła Jęzor w Jaworznie; i do Sosnowca, a w przyszłości dalej do Będzina i Dąbrowy Górniczej. Tutaj pobiegnie prawdopodobnie wzdłuż ulicy Mikołajczyka, następnie równolegle do ulicy Narutowicza, przetnie ul. 3 Maja i dojdzie do drogi nr 94. Niezależnie od porozumienia, Mysłowice i Jaworzno zamierzają przygotować też dokumentację budowlaną dla odcinka od ul. Obrzeżnej Zachodniej do węzła Jęzor. Ten post edytował matidg pią, 19 lip 2013 - 19:19 |
|
|
![]()
Post
#297
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 571 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Podziękujmy sprawdzonym gospodarzom panom Górskiemu i Podrazie za włażenie bez mydła do d... hanysom. Mają tą swoją Silesię
![]() |
|
|
![]()
Post
#298
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Tymczasem Jaworzno ukradło nam DTŚ
![]() ![]() DG powinna zmienić koncepcję - niech DTŚ kończy się od Sosnowca na Sobieskiego przy dawnej KWK Paryż, a resztę drogi zbudować i wyremontować samodzielnie, w innych parametrach, o mniejszej Vmax, ale po 2 pasy. Byłaby to miejska droga, bez tych ekranów, która nie dzieliłaby miasta, takie przedłużenie Al. Zagłębia Dąbrowskiego. Po budowie drogi do Tucznawy i remoncie DK94 powinien to być priorytet na następne lata (wraz z tunelem koło dworca). A póżniej może kiedtyś dociągną DTŚ do tego gotowego odcinka. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#299
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
MANDAT NEGOCJACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO W kierunku negocjacyjnego systemu programowania działań rozwojowych ukierunkowanych terytorialnie na lata 2014-2020 Projekt z dnia 13 sierpnia 2013 r. Budowa Drogowej Trasy Średnicowej Wschód – etap I - do węzła S1 Jęzor oraz do węzła 3-go Maja w Sosnowcu Etap II – Budowa DTŚ Wschód- od węzła 3-go Maja w Sosnowcu do węzła z S1 w Dąbrowie Górniczej Katowice, Mysłowice, Jaworzno, Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza Miasta: Katowice, Mysłowice, Sosnowiec, Jaworzno, Dąbrowa Górnicza 1 600 000 000 POIiŚ 2014-2020, Miasta: Katowice, Mysłowice, Sosnowiec, Jaworzno, Dąbrowa Górnicza -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#300
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Średnicówka do Zagłębia na liście najważniejszych inwestycji.
Dobiegają końca konsultacje społeczne Strategii Rozwoju Systemu Transportu Woj. Śląskiego. Dokument ma określić m.in. listę najważniejsze inwestycji transportowych do 2030 roku. Jak poinformował Witold Trólka ze Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego trwające od 5 sierpnia konsultacje potrwają jeszcze do 8 listopada. Do tej pory wpłynęło kilkanaście uwag. Wśród inwestycji drogowych do rozpoczęcia przed 2020 rokiem w projekcie wymieniono m.in: budowę trasy S1 na odcinkach Pyrzowice-Podwarpie-Dąbrowa Górnicza i Mysłowice-Bielsko-Biała oraz budowę Drogowej Trasy Średnicowej Katowice-Dąbrowa Górnicza. W dokumencie pojawia się też pomysł budowy ''obwodnicy autostradowej Metropolii Górnośląskiej'', która między Katowicami i Gliwicami miałaby odciążać istniejącą autostradę A4. Inwestycja miałaby się rozpocząć przed 2030 rokiem. Wśród inwestycji szynowych w projekcie wskazano m.in. zaplanowane kolejowe połączenie do lotniska Katowice (w nowym śladzie od Bytomia przez Piekary Śląskie) i postulowane tworzenie szybkiej kolei regionalnej na połączeniach m.in. Gliwice - Katowice - Dąbrowa Górnicza - Częstochowa. To grozi degradacją transportu publicznego Swoje wnioski do projektu (łącznie 32 szczegółowe wskazania) udostępniło też mediom Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska. Jego członkowie oceniają m.in., że autorzy projektu "pominęli istnienie kolei w wielu aspektach oraz nie dostrzegli konieczności inwestycji w transport publiczny (kolejowy, tramwajowy, autobusowy) skupiając się na dalszym rozwoju indywidualnego transportu drogowego". Zdaniem przedstawicieli SRKGŚ w ten sposób "urząd marszałkowski szykuje dalszą degradację transportu publicznego, której konsekwencją będzie dalszy spadek udziału transportu zbiorowego w przewozie osób, co zaowocuje paraliżem obecnych i nowo wybudowanych dróg". Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2jmNqgWeY |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 02:25 |