![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#261
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Co to za tytuł ma być? Podgrzewanie emocji i antagonizmów - młyn na wodę retoryki np FdZD
CYTAT Miasta Zagłębia chcą się zemścić na Katowicach Przemysław Jedlecki 29.03.2013 11:01 Prezydent Katowic nie widzi powodu do szybkiej przebudowy ul. Bagiennej, tak by Drogowa Trasa Średnicowa dotarła do Zagłębia. Może go to sporo kosztować. O konflikcie wokół planowanej od lat budowy Drogowej Trasy Średnicowej z Katowic przez Mysłowice oraz Sosnowiec do Dąbrowy Górniczej "Gazeta" pisała kilka dni temu. Żeby zbudować trasę, konieczny jest generalny remont ul. Bagiennej w Katowicach oraz doprowadzenie DTŚ od strony Katowic na obrzeża Mysłowic. Niech Zagłębie buduje swoją część Problem w tym, że prezydent Katowic nie widzi powodu, by szybko rozpocząć i zakończyć prace. Jakub Jarząbek, rzecznik urzędu miasta, wyjaśniał, że nie jest to priorytet Katowic, które inwestują sporo w centrum. Przekonywał też, że mieszkańcy wschodniej części miasta mają dobry dojazd do śródmieścia. Katowiccy urzędnicy zasugerowali, że skoro DTŚ jest tak bardzo ważna dla Zagłębia, to miasta z tej części aglomeracji powinny rozpocząć budowę, nie czekając na Katowice. - Inwestycja za 300 mln zł z naszej strony niczego przecież nie zmieni. A jak tamte miasta będą miały już drogę, to na pewno od razu odczują korzyści - przekonuje Jakub Jarząbek. Samorządowcy z Zagłębia nie ukrywają jednak, że takie stanowisko Katowic jest dla nich dowodem na egoizm stolicy województwa, która już ma DTŚ. W dodatku budowa tej trasy była inwestycją finansowaną przez państwo, a nie Katowice. Przypominają, że jej budowa nie rozpoczęła się w Gliwicach (tu przecież prace dopiero nabierają rozpędu), tylko właśnie od Katowic. Zemsta może zaboleć Czy prezydenci z Zagłębia pójdą na wojnę z Katowicami? To pewnie za duże słowo. Na pewno jednak nie pozwolą na to, by Katowice i ich prezydent rozstawiał ich po kątach. Paweł Silbert, prezydent Jaworzna, już zapowiada, że zaraz po Wielkanocy wraz z gospodarzami miast Zagłębia zamierza się spotkać z prezydentem Katowic Piotrem Uszokiem. Liczy na porozumienie. To oczywiście wersja oficjalna. Jednocześnie samorządowcy z tej części województwa już zastanawiają się, jak zemścić się na Katowicach, które potraktowały ich potrzeby z ogromnym lekceważeniem. Nieoficjalnie wiadomo, że są gotowi storpedować plany niektórych inwestycji w Katowicach, które w zamyśle gospodarza tego miasta ma sfinansować Unia Europejska. Samorządowcy grożą, że nie zgodzą się na żadne inwestycje rozwiązujące problemy komunikacyjne tylko jednego miasta aglomeracji. W grę wchodzi choćby zawetowanie pomysłu budowy w Katowicach paru centrów przesiadkowych za unijne pieniądze. Zemsta może być bolesna, bo takie punkty katowiccy urzędnicy obiecują od lat. Na razie nic z tego nie wyszło. - Nie można jednak swoim egoizmem szkodzić planom rozwoju innych miast - mówi jeden z samorządowców. - Nie, to nie zemsta, ale odpłacenie pięknym za nadobne - podkreśla. Do czego ten spór doprowadzi, przekonamy się już niebawem. Jeśli samorządowcy z Zagłębia nie postawią na swoim, będą chyba żałować, że kiedyś zrezygnowali z powołania własnego subregionu, który miałby do dyspozycji osobną pulę pieniędzy z UE. Życie pokazało, że na metropolitalne Katowice nie mają co liczyć. Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2OvjSe8Jg -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#262
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Co to za tytuł ma być? Podgrzewanie emocji i antagonizmów - młyn na wodę retoryki np FdZD CYTAT Miasta Zagłębia chcą się zemścić na Katowicach Przemysław Jedlecki 29.03.2013 11:01 Prezydent Katowic nie widzi powodu do szybkiej przebudowy ul. Bagiennej, tak by Drogowa Trasa Średnicowa dotarła do Zagłębia. Może go to sporo kosztować. O konflikcie wokół planowanej od lat budowy Drogowej Trasy Średnicowej z Katowic przez Mysłowice oraz Sosnowiec do Dąbrowy Górniczej "Gazeta" pisała kilka dni temu. Żeby zbudować trasę, konieczny jest generalny remont ul. Bagiennej w Katowicach oraz doprowadzenie DTŚ od strony Katowic na obrzeża Mysłowic. Niech Zagłębie buduje swoją część Problem w tym, że prezydent Katowic nie widzi powodu, by szybko rozpocząć i zakończyć prace. Jakub Jarząbek, rzecznik urzędu miasta, wyjaśniał, że nie jest to priorytet Katowic, które inwestują sporo w centrum. Przekonywał też, że mieszkańcy wschodniej części miasta mają dobry dojazd do śródmieścia. Katowiccy urzędnicy zasugerowali, że skoro DTŚ jest tak bardzo ważna dla Zagłębia, to miasta z tej części aglomeracji powinny rozpocząć budowę, nie czekając na Katowice. - Inwestycja za 300 mln zł z naszej strony niczego przecież nie zmieni. A jak tamte miasta będą miały już drogę, to na pewno od razu odczują korzyści - przekonuje Jakub Jarząbek. Samorządowcy z Zagłębia nie ukrywają jednak, że takie stanowisko Katowic jest dla nich dowodem na egoizm stolicy województwa, która już ma DTŚ. W dodatku budowa tej trasy była inwestycją finansowaną przez państwo, a nie Katowice. Przypominają, że jej budowa nie rozpoczęła się w Gliwicach (tu przecież prace dopiero nabierają rozpędu), tylko właśnie od Katowic. Zemsta może zaboleć Czy prezydenci z Zagłębia pójdą na wojnę z Katowicami? To pewnie za duże słowo. Na pewno jednak nie pozwolą na to, by Katowice i ich prezydent rozstawiał ich po kątach. Paweł Silbert, prezydent Jaworzna, już zapowiada, że zaraz po Wielkanocy wraz z gospodarzami miast Zagłębia zamierza się spotkać z prezydentem Katowic Piotrem Uszokiem. Liczy na porozumienie. To oczywiście wersja oficjalna. Jednocześnie samorządowcy z tej części województwa już zastanawiają się, jak zemścić się na Katowicach, które potraktowały ich potrzeby z ogromnym lekceważeniem. Nieoficjalnie wiadomo, że są gotowi storpedować plany niektórych inwestycji w Katowicach, które w zamyśle gospodarza tego miasta ma sfinansować Unia Europejska. Samorządowcy grożą, że nie zgodzą się na żadne inwestycje rozwiązujące problemy komunikacyjne tylko jednego miasta aglomeracji. W grę wchodzi choćby zawetowanie pomysłu budowy w Katowicach paru centrów przesiadkowych za unijne pieniądze. Zemsta może być bolesna, bo takie punkty katowiccy urzędnicy obiecują od lat. Na razie nic z tego nie wyszło. - Nie można jednak swoim egoizmem szkodzić planom rozwoju innych miast - mówi jeden z samorządowców. - Nie, to nie zemsta, ale odpłacenie pięknym za nadobne - podkreśla. Do czego ten spór doprowadzi, przekonamy się już niebawem. Jeśli samorządowcy z Zagłębia nie postawią na swoim, będą chyba żałować, że kiedyś zrezygnowali z powołania własnego subregionu, który miałby do dyspozycji osobną pulę pieniędzy z UE. Życie pokazało, że na metropolitalne Katowice nie mają co liczyć. Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2OvjSe8Jg Naprawdę wszelkie ciągi komunikacyjne MUSZĄ prowadzić przez/do Katowic? W tej chwili wygląda to tak, że wypadek jednej ciężarówki w Katowicach powoduje paraliż na drogach od Gliwic po Dąbrowę i Od Tych po Tarnowskie Góry. Nie można pomyśleć np. o modernizacji DK 94? -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#263
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nie można pomyśleć np. o modernizacji DK 94? Zdecydowanie się zgodzę - po co nam ta DTŚ jak wystarczyłoby kilka modyfikacji i korków na trasie by nie było: - światła przy Auchan, - wiadukt koło Makro, - światła koło Reala. Ten post edytował Mały77 sob, 30 mar 2013 - 06:53 |
|
|
![]()
Post
#264
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Naprawdę wszelkie ciągi komunikacyjne MUSZĄ prowadzić przez/do Katowic? Na obecnym odcinku Gierkówki pomiędzy Sosnowcem a Katowicami natężenie ruchu jest największe ze wszystkich dróg w Polsce - 100 000 pojazdów/ dobę. -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#265
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 20 mar 07 Nr użytkownika: 580 ![]() |
Nie można pomyśleć np. o modernizacji DK 94? Zdecydowanie się zgodzę - po co nam ta DTŚ jak wystarczyłoby kilka modyfikacji i korków na trasie by nie było: - światła przy Auchan, - wiadukt koło Makro, - światła koło Reala. Tylko na tej drodze wystarczy jakiekolwiek najmniejsze zwężenie i korki są ogromne. Do tego jednak DTŚ-ka miałaby iść innym szlakiem niż 94. |
|
|
![]()
Post
#266
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#267
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 20 mar 07 Nr użytkownika: 580 ![]() |
Tylko na tej drodze wystarczy jakiekolwiek najmniejsze zwężenie i korki są ogromne. Do tego jednak DTŚ-ka miałaby iść innym szlakiem niż 94. Innym szlakiem idzie szybka S1 z A4 ... To tak jakby powierdzieć, że DTŚ od Katowic do Gliwic jest nie potrzebna, bo idzie A4 + A1. |
|
|
![]()
Post
#268
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#269
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Na budowę DTŚ w Zagłębiu trzeba 1,6 mld zł. Skąd? Urząd marszałkowski przedstawił w środę propozycje nowych projektów transportowych, które mają szansę na realizację i unijne dofinansowanie w latach 2014-2020. Wśród dwudziestu inwestycji z proponowanej listy przyszłego Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego znalazła się jedna inwestycja z Zagłębia: chodzi o przebudowę drogi wojewódzkiej nr 910 (łączącej Będzin z Dąbrową Górniczą) od DK 86 do granicy Dąbrowy Górniczej. Wyceniany na 29,2 mln zł projekt mógłby liczyć na 23,3 mln zł dofinansowania. Najwięcej władze województwa chciałby przeznaczyć m.in. na budowę trasy N-S w Rudzie Śląskiej (za ok. 413 mln zł) i budowę rybnickiego odcinka Regionalnej Drogi Racibórz -Pszczyna (za ok. 560 mln zł). Na liście rezerwowej znalazł się m.in. projekt przedłużenia Drogowej Trasy Średnicowej do Mysłowic (za 300 mln zł, w tym 240 mln zł z UE). Jak poinformowała Aleksandra Marzyńska, rzeczniczka urzędu marszałkowskiego, powstała także m.in. lista 15 projektów dotyczących dróg krajowych i obwodnic miast. Te inwestycje będą uzgadniane z władzami centralnymi w ramach tzw. Kontraktu Terytorialnego i mają być finansowane z różnych źródeł, m.in. z programów krajowych. Na czele 15-punktowej listy projektów drogowych znalazły się budowa autostrady A1 na odcinku woj. łódzkie - Pyrzowice (4 mld zł), budowa DTŚ Wschód etap I - w Sosnowcu i etap II - w Dąbrowie Górniczej (1,6 mld zł). Na tej samej liście znalazły się także: - budowa łącznika pomiędzy S1-DK94 w celu połączenia terenów inwestycyjnych Zagłębia Dąbrowskiego z Euroterminalem w Sławkowie. Inwestycja ma kosztować 380 mln zł. - przebudowa DK1 na odcinku Podwarpie - Dąbrowa Górnicza i dostosowanie go do parametrów drogi ekspresowej (236,7 mln zł). Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2Q543G1gz |
|
|
![]()
Post
#270
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
chodzi o przebudowę drogi wojewódzkiej nr 910 (łączącej Będzin z Dąbrową Górniczą) od DK 86 do granicy Dąbrowy Górniczej. Wyceniany na 29,2 mln zł projekt mógłby liczyć na 23,3 mln zł dofinansowania. Co oni tam chcą wymyślać ? Dodatkowy pas pod górę na wysokości Syberki by się przydał. No może światła pod zamkiem bo tam niebezpiecznie jest. Ale za 30mln ? Niezła byłaby droga rowerowa wzdłuż tej trasy - miejsce jest. Ale w Będzinie tak potrafią spieprzyć drogi rowerowe jak mało gdzie. Przykład na ulicy Małobądzkiej czy klepisko szumnie nazwane nową nawierzchnią drogi wzdłuż Przemszy. Niech lepiej już nic nie budują ![]() Ten post edytował bzenek wto, 16 kwi 2013 - 16:50 |
|
|
![]()
Post
#271
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Mieszkańcy Katowic zdecydują, którą drogę budować w pierwszej kolejności Od poniedziałku będzie można wziąć udział w ankiecie na temat realizacji inwestycji drogowych. Każdy będzie mógł wybrać, czy np. od przebudowy ul. 73. Pułku Piechoty ważniejsze jest połączenie Drogowej Trasy Średnicowej z Mysłowicami. Chodzi o pieniądze, które samorządy otrzymają z unijnego budżetu na lata 2014-2020. Część z nich przeznaczona jest na dofinansowanie kluczowych inwestycji w infrastrukturę drogową. - Przed Katowicami otwiera się więc szansa na kontynuację modernizacji głównych ciągów komunikacyjnych w mieście oraz połączeń drogowych o znaczeniu metropolitalnym. Ponieważ środków nie wystarczy na zrealizowanie wszystkich inwestycji, trzeba dokonać ważnych wyborów - mówi Joanna Górska z biura prasowego Urzędu Miasta w Katowicach. Zanim zapadną konkretne decyzje, katowiczanie będą mieli okazję wskazać, które z wymienionych dużych inwestycji drogowych powinny być realizowane w Katowicach w pierwszej kolejności: - budowa węzła drogowego ul. 73. Pułku Piechoty, ul. Pszczyńskiej, ul. Kolistej i ul. Karolinki na (wydatek dla budżetu miasta - 175 mln zł) - budowa węzła drogowego ulic: Kościuszki, Kolejowej, Jankego oraz Rzepakowej (wydatek dla budżetu miasta - 315 mln zł) - przebudowa ul. 73. Pułku Piechoty - budowa połączenia ul. Kolejowej z ul. Ziołową (wydatek dla budżetu miasta - 50 mln zł) - budowa dwupoziomowego skrzyżowania ul. Kościuszki i ul. Armii Krajowej (wydatek dla budżetu miasta - 80 mln zł) - połączenie Drogowej Trasy Średnicowej z Mysłowicami i Sosnowcem (wydatek dla budżetu miasta - 120 mln zł). Stosowną ankietę wypełnić będzie można m.in. za pośrednictwem strony www.katowice.eu. Badania potrwają do końca maja. Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739...l#ixzz2RlitqGLW |
|
|
![]()
Post
#272
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 181 Dołączył: czw, 31 maj 07 Nr użytkownika: 711 Płeć: Mężczyzna GG: 3933460 ![]() |
Z tego co pobieżnie przeczytałem ankieta nie jest kierowana jedynie do mieszkańców Katowic. I jest anonimowa. Tak więc nie pozostaje nic innego jak wziąć w niej udział.
|
|
|
![]()
Post
#273
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Od poniedziałku będzie można wziąć udział w ankiecie na temat realizacji inwestycji drogowych. Każdy będzie mógł wybrać, czy np. od przebudowy ul. 73. Pułku Piechoty ważniejsze jest połączenie Drogowej Trasy Średnicowej z Mysłowicami. Pachnie mi to fikcyjną konsultacją bo nie wiadomo ile Katowice mają kasy do wydania. Może mają na wszystkie budowy, a może tylko na jedną ? No i nie wiadomo jak papierologią. Na co mają projekty ? Ale jakiś to jest krok do przodu. W takiej Dąbrowie to nic nie wiemy co władza chce nam zafundować do 2020. ![]() |
|
|
![]()
Post
#274
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Sosnowiczanie przyczynią się do budowy DTŚ w Katowicach? Władze Katowic pytają mieszkańców miasta i regionu, które inwestycje drogowe w latach 2014-2020 powinny być realizowane w pierwszej kolejności. Na liście jest m.in. połączenie DTŚ z Mysłowicami i Sosnowcem, a na zagłębiowskich forach pojawiły się wpisy, by właśnie za pośrednictwem tej ankiety przyspieszyć budowę drogi. O przedłużaniu DTŚ w kierunku Zagłębia było ostatnio głośno. Pierwszym etapem tej inwestycji byłoby połączenie ul. Bagiennej w Katowicach z Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach. Koszt budowy drogi oszacowano na prawie 300 mln zł. Jak już pisaliśmy, problem wziął się stąd, że Katowice wcale nie palą się do tej inwestycji. - Dojazd ze wschodniej części miasta do centrum Katowic jest naszym zdaniem bardzo dobry. Powstaje więc pytanie, czy ta inwestycja w najbliższym czasie jest naprawdę konieczna - mówił niedawno Jakub Jarząbek, rzecznik Urzędu Miasta w Katowicach. Swojej irytacji takim podejściem do przedłużenia DTŚ Wschód nie kryły władze miast Zagłębia i prezydent Jaworzna. Władz Katowic do niczego jednak zmusić nie mogli. Koszt przedłużenia DTŚ do Dąbrowy Górniczej władze województwa oszacowały niedawno na 1,6 mld zł i umieściły na 15-punktowej liście projektów, które będą uzgadniane z władzami centralnymi w ramach tzw. Kontraktu Terytorialnego. Chodzi o inwestycje realizowane w latach 2014-2020 z różnych źródeł, m.in. z programów krajowych. Kilka dni temu władze Katowic postanowiły przeprowadzić ankietę w sprawie inwestycji drogowych, które będą realizowane w mieście w latach 2014-2020 częściowo dzięki unijnym dotacjom. Ankietowani mają wskazać inwestycje, które ich zdaniem powinny być realizowane w pierwszej kolejności. Wśród proponowanych inwestycji jest wspomniane połączenie Drogowej Trasy Średnicowej z Mysłowicami i Sosnowcem (wydatek dla budżetu miasta - 120 mln zł). Zwolennicy jak najszybszego wydłużenie DTŚ Wschód do Zagłębia apelują przy tej okazji, by w ankiecie wskazywać właśnie na tę inwestycję. - Pierwszy krok jest możliwy do wywalczenia już teraz! Trzeba tylko wypełnić anonimową ankietę z UM Katowice - piszą na forach. Ankieta jest dostępna m.in. na stronie katowice.eu. - Mamy nadzieję, że zainteresowanie ankietą ze strony mieszkańców Sosnowca nie wypaczy jej wyników - mówi Jakub Jarząbek, rzecznik UM w Katowicach. - Ankieta jest anonimowa, mogą w niej wziąć udział mieszkańcy Katowic i regionu, ale poprosiliśmy ankietowanych o wpisywanie miejsca zamieszkania. Nie mamy oczywiście pewności, że wszyscy się do tej prośby przychylą - dodaje Jakub Jarząbek. Co ważne, przyznaje, że wyniki ostateczne wyniki ankiety nie będą dla miasta wiążące. Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2SLLGXO3D |
|
|
![]()
Post
#275
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT DTŚ w Sosnowcu. Powstanie koncepcja przebiegu trasy. Trzy miasta wspólnie wystąpią o pieniądze na opracowanie koncepcji przebiegu Drogowej Trasy Średnicowej. O przedłużeniu średnicówki w stronę Zagłębia wiele się w ostatnich latach mówiło, niewiele się jednak w tej sprawie działo. Dziś wiadomo, że inwestycja została wpisana na listę 15 projektów, których finansowanie i budowa będzie przedmiotem uzgodnień władz województwa z rządem w ramach tzw. kontraktu terytorialnego na lata 2014-2020. By myśleć np. o dofinansowaniu inwestycji trzeba zadbać o dokumentację: od koncepcji po projekt wykonawczy. We wtorek sosnowieccy radni poczynili pierwszy krok w kierunku opracowania koncepcji przebiegu trasy i zgodzili się ''na powierzenie miastu Jaworzno prowadzenia zadania publicznego obejmującego przygotowanie budowy Drogi Trasy Średnicowej Katowice - Dąbrowa Górnicza na obszarze miasta Sosnowca''. Głosowanie było formalnością, a uchwała przeszło jednogłośnie 23 głosami za. O co chodzi w tej decyzji? Władze Sosnowca, Jaworzna i Mysłowic uzgodniły, że to Jaworzno w ich imieniu zabiegać będzie o pieniądze na opracowanie koncepcji przebiegu trasy na terenie tych trzech miast. W przypadku Sosnowca mówiło się m.in. o wariancie z ul. Mikołajczyka i Narutowicza do węzła z ul. 3 Maja i dalej do węzła z DK 94 lub od Narutowicza przez ul. Staszica do DK 94. Jak mówił nam niedawno wiceprezydent Ryszard Łukawski, miasto chciałoby przy okazji budowy średnicówki przebudować i poszerzyć ul. Ostrogórską, wątpliwe jednak, by inwestycja została sfinansowana z puli przeznaczonej na średnicówkę. Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2XuJAQUS9 |
|
|
![]()
Post
#276
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
No tak władze Jaworzna są najskuteczniejsze, zagrały na nosie Stalexportowi który storpedował projekt "Twarzą do autostrady" i budując nową super drogę wystawiły w stronę A4 zamiast buźki cztery litery.
Sosnowiec i Mysłowice schowały się za jego plecami i trzymają kciuki. W razie czego odtrąbią wspólny sukces - wypchnęli do przodu najmniejszego ![]() Pytanie, gdzie w tym wszystkim jest Dąbrowa i jak to DTŚ w Jaworznie? Ten post edytował Bathurst wto, 02 lip 2013 - 20:34 -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#277
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 20 mar 07 Nr użytkownika: 580 ![]() |
Pytanie, gdzie w tym wszystkim jest Dąbrowa i jak to DTŚ w Jaworznie? Właśnie, dobre pytanie. Co do Jaworzna. Można im tylko pogratulować i pozazdrości władz. Kojarzę Jaworzno sprzed lat paru, może parunastu oraz teraz, bo mieszkał tam brat. Zmiany w tym mieście są imponujące. |
|
|
![]()
Post
#278
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Jakbym nie patrzył sensu tej drogi nie widzę. W przypadku DG powiedziałby, że nie widzę go do kwadratu. Co z czym ma ona połączyć?
-------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#279
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
może nie tyle połączyć co rozładować ruch na obecnych drogach - tak mi się wydaje
-------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#280
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 20 mar 07 Nr użytkownika: 580 ![]() |
może nie tyle połączyć co rozładować ruch na obecnych drogach - tak mi się wydaje Dzisiejsza S86 to chyba najbardziej obciążona droga w Polsce. W godzinach szczytu najmniejsza stłuczka sprawia, że tworzą się ogromne korki. Do tego jest m.in. potrzebna DTŚ Wschód. Droga ta pozwoliłaby także na szybką komunikację Zagłębia z niektórymi dzielnicami Mysłowic i Katowic a może nawet i Sosnowca, do których dziś dojazd jest mało atrakcyjny. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 23:22 |